[Ervaringen] Demon DSL Express #8

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.545 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:39
Zit nu ong 3 weken op demon en heb net ff speedtest gedaan en is dat een beetje redelijk voor een abbonement 8192/1024 :?

Modbreak:
Lees policy over het posten van down- en uploadsnelheden.

[ Voor 82% gewijzigd door Korakal op 21-12-2003 19:28 ]

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

kheb sinds vandaag Demon >:) ( 1024 / 512 ) en ik moet zeggen tot nu toe loopt het lekker

_/-\o_

alleen wil ik weten : ik had hiervoor Multikabel ( :X ) bagger provider ... maar daar had ik wel een download van rond de 125 kb/s ...

Als ik nu 3 threads van de newsserver met Demon aanzet haal ik maar 108 niet meer ... en soms schiet ie terug naar de 86 even ...

Nu weet ik wel dat de afstanden van hier naar de centrale enzo de snelheid bepalen ... maar zoveel ??? toch 20 kb/s ? ( kzit 980 m ervandaan )

verder moet ik zeggen nog geen problemen hier _/-\o_ :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 18:18:
Hey,

kheb sinds vandaag Demon >:) ( 1024 / 512 ) en ik moet zeggen tot nu toe loopt het lekker

_/-\o_

alleen wil ik weten : ik had hiervoor Multikabel ( :X ) bagger provider ... maar daar had ik wel een download van rond de 125 kb/s ...

Als ik nu 3 threads van de newsserver met Demon aanzet haal ik maar 108 niet meer ... en soms schiet ie terug naar de 86 even ...
Je kunt beter 2 connecties ipv 3 nemen, aangezien je toch een 1024 abo hebt. news is 3x512 max
108 is normale waarde bij adsl 1024, itt kabel is er overhead.
Veel plezier met je abo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
dolby schreef op 17 december 2003 @ 18:01:
[...]
Heb je je modem al eens aan/uit gedaan?
jep, nog maar een keer gedaan net
maar nu is het Nog traager 113kb/s downlaod 40k/s upload

dit vind ik echt niet kunne met 65 euro per maand

het ergste vind ik nog dat mijn mailtjes aan support onbeantwoord blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Larry4 schreef op 17 december 2003 @ 19:33:
[...]

Lijkt me dan op een storing op de lijn, brakke kaart in centrale ofzo.
Zal wel een ticket naar de dslprovider worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 11:32
Larry4 schreef op 17 december 2003 @ 19:33:
[...]

dit vind ik echt niet kunne met 65 euro per maand

het ergste vind ik nog dat mijn mailtjes aan support onbeantwoord blijven
Al je bekabeling vanuit de splitter naar modem al eens vervangen (of opnieuw de kopjes geknepen)? Misschien is een kabel in de muur brak geworden door vocht of gruis ofzo.
Gebruik het liefst utp (en dan 2 kleuren (bijv oranje/witoranje) die twisted zijn) van splitter naar modem en dan een zo'n kort mogelijk stuk.
Leen van iemand anders een adslmodem en kijk of je betere snelheden haalt, zoniet ligt het aan Demon.
(ps misschien heb je hierop al antwoord gegeven, heb niet het hele draadje gelezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larry4
  • Niet online
Frag1le schreef op 17 december 2003 @ 20:41:
[...]
Al je bekabeling vanuit de splitter naar modem al eens vervangen (of opnieuw de kopjes geknepen)? Misschien is een kabel in de muur brak geworden door vocht of gruis ofzo.
Gebruik het liefst utp (en dan 2 kleuren (bijv oranje/witoranje) die twisted zijn) van splitter naar modem en dan een zo'n kort mogelijk stuk.
Leen van iemand anders een adslmodem en kijk of je betere snelheden haalt, zoniet ligt het aan Demon.
(ps misschien heb je hierop al antwoord gegeven, heb niet het hele draadje gelezen)
nee heb ik niet gedaan nog. maar denk niet dat het daaraan ligt
van ftp.demon.nl:

ncftp /pub/test > mget fullfile16M
fullfile16M: 15.62 MB 122.23 kB/s

ik ga het vanacht en 06:00 nog is proberen.. kijken of ik nog sneller kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

De newsserver kun je beter niet als test voor je lijnsnelheid nemen... allereerst is er de drie threads met ieder maximaal 512 kbit/sec limiet, en verder heeft de newsserver de laatste tijd last van fluctuerende snelheden...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz908
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 21:33
Modbreak:

[ Voor 86% gewijzigd door Korakal op 21-12-2003 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Ik heb net het zootje aangesloten, was gelukkig een eitje :)

En het werkte meteen, kreeg binnen 30 seconden een IP toegewezen via de /macadres pagina. Ik merk alleen af en toe een hapering, die het hele systeem ophoudt. Dus een paar milliseconden geen muziek meer uit winamp, en een soort lag in IE.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen ?

Mijn route ligt momenteel 40 cm van mijn pc, kan het daar aan liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 22:37
Weerz schreef op 17 december 2003 @ 18:16:
Zit nu ong 3 weken op demon en heb net ff speedtest gedaan en is dat een beetje redelijk voor een abbonement 8192/1024 :?

Zit 2,2 KM van de centrale af

Download : 668.2
Upload : 70.5
Connection : 821.0
Ping Test :17.0 Ms

Ik doe dit internet draadloos met een e-tech acces pointrouter 54MBps en een pci kaartje 100MBs van US robotics
Connectie met pc en acces point is exellent!
Is absoluut niet lelijk :)

ik heb ongeveer hetzelfde, alleen de upload is bij mij hoger (zit ook 2,2KM van de centrale af)
Als ik gewoon download zit ik zo rond het maximum 710 KByte/sec en upload zo rond 90 Kbyte/sec, dus die speedtest.nl is wel lager dan dat je in werkelijkheid haalt.

code:
1
2
3
4
5
6
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Dec 17 2003 om 22:17:45 UTC+0100)

Download : 672.6 KByte/sec
Upload : 80.2 KByte/sec
Connection : 821.0 Conn/min
Polle schreef op 17 december 2003 @ 21:17:
Ik heb net het zootje aangesloten, was gelukkig een eitje :)

En het werkte meteen, kreeg binnen 30 seconden een IP toegewezen via de /macadres pagina. Ik merk alleen af en toe een hapering, die het hele systeem ophoudt. Dus een paar milliseconden geen muziek meer uit winamp, en een soort lag in IE.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen ?

Mijn route ligt momenteel 40 cm van mijn pc, kan het daar aan liggen ?
Kan zijn dat er een programma niet helemaal lekker draait, kijk voor de gein is in je task manager. Kazaa misschien open staan?

[ Voor 35% gewijzigd door Klovan op 17-12-2003 22:28 . Reden: Toevoeging Polle ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Neuh, dat is het niet, heb het ook al op mijn laptop getest, en die is zo goed als clean, zonder p2p meuk / msn / andere nutteloze troep.

Het is wel een walgelijk irritant iets, normaal is deze computer rock-stable, maar dat het geheel gaat laggen door een internetverbinding is toch wel een beetje vreemd...

Voor de rest ben ik overigens tevreden : Demon binnen de gestelde termijn van 6 weken, zonder verder problemen up and running, juiste snelheden , voor slechts 20 euro per maand :)

[ Voor 23% gewijzigd door Polle op 17-12-2003 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollie
  • Laatst online: 22-08 15:33
Eindelijk is mijn Demon lijntje opgeleverd. Meteen even de nieuwsgroepen bekeken. Nu heb ik hier een vraagje over.
Als ik a.b.dvdr bekijk dan is ie alleen al 5 uur bezig met het ophalen van alle headers (afbreken dus). Dus via Xpat zoeken naar het betreffende filmpje dat ik op nfonews zag staan. Maar hoe lang gaat zo'n search duren? Krijg na 5 minuten namelijk nog geen response!

Hoe doen jullie dit?

Apple en Joppiesaus all the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hollie schreef op 17 december 2003 @ 23:40:
Eindelijk is mijn Demon lijntje opgeleverd. Meteen even de nieuwsgroepen bekeken. Nu heb ik hier een vraagje over.
Als ik a.b.dvdr bekijk dan is ie alleen al 5 uur bezig met het ophalen van alle headers (afbreken dus). Dus via Xpat zoeken naar het betreffende filmpje dat ik op nfonews zag staan. Maar hoe lang gaat zo'n search duren? Krijg na 5 minuten namelijk nog geen response!

Hoe doen jullie dit?
Veel diskspace, hoge retentie. Dus headers ophalen duurt inderdaad wel ff. Ik gebruik FTD om te zoeken, werkt echt perfect. Ga niet vragen waar je dat kan vinden, want daar mogen we je hier waarschijnlijk toch niet mee helpen :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hollie schreef op 17 december 2003 @ 23:40:

Hoe doen jullie dit?
Als ik een XPAT-serach doe in grote groepen duurt het bij Demon ook wel eens langer dan 5-10 minuten voordat ik resultaat krijg, zeker als de eerste keer is in de groep of als ik een rescan doe..

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27
Modbreak:

[ Voor 93% gewijzigd door Korakal op 21-12-2003 19:43 ]

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Octopuz schreef op 17 december 2003 @ 21:06:
Ik zit nou ook op Demon (met me ouwe USB modem) :) Alleen de snelheid valt nu nog wel tegen:

[...]

Komt door gare telefoonlijn hier in huis denk ik.. (modem synct op 5.5 Mbit) kga morgenochtend ff me PC naar beneden gooien en dan gewoon meteen op de splitter aansluiten en kijken wat ik dan haal.
Lijkt me meer aan je modem te liggen, zo'n usb gevalletje is niet zo snel.
Wel bijzonder trouwens dat je met zo'n usb gevalletje adsl hebt.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Otho
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:54

Otho

Zoeken scheelt ergernis

Zo, net de upgrade gehad van 1024 naar 2048.
Demon _/-\o_

O, ja ik zit via babyxl

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Ivm de newsserver problemen:
Our previous attempts to solve the recent performance problems have proven to be insufficient to maintain normal system loads. Accordingly, we will be reverting the update that was performed on Tuesday.

This involves a complete service outage, which we will begin at 08:00 GMT (00:00 AM Pacific time) today (18 Dec). The outage is expected to last less than 60 minutes. Users will be unable to connect to the servers while work is in progress.

At the completion of this work, there will still be a backlog of approximately 5 hours worth of incoming articles, which we will attempt to clear as quickly as possible.

We will of course be following up this matter with the vendors involved.

• Octopuz908
cjdijk schreef op 18 december 2003 @ 07:16:
[...]

Nee hoor, ik heb van mensen gelezen dat ze 800 KB/s halen met zo'n dingetje en ik heb nogal veel verlies van signaal enzo (ook disconnects). Maar ik gebruik nu ff deze omdat ik me modem nog niet binnen heb ;)
Anyway ik ga zo ff proberen met de modem recht op de splitter beneden ipv tig meter kabel ertussen.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
cjdijk schreef op 18 december 2003 @ 07:16:
[...]
Hoezo? Modem=modem. Alleen de combo USB <> 8mbit is geen goede. Voor 8 mbit heb je toch echt een ethernetmodem nodig.

De islam kan uw vrijheid schaden

• Flex
  • Laatst online: 14:52
Otho schreef op 18 december 2003 @ 07:18:
Zo, net de upgrade gehad van 1024 naar 2048.
Demon _/-\o_

O, ja ik zit via babyxl
Jij ook al :*) heel netjes van Demon(Babyxl).
Van te voren een mailtje van wat er gaat gebeuren,verder is het tot nu toe alleen maar goed bevallen bij Demon :Y)

• Octopuz908
Zal toch wel aan het modem liggen denk ik. Ik haal precies hetzelfde als ik het modem direct op de splitter aansluit. Hij synct alleen wel hoger (7.1 Mbps).
Naja nog maar ff wachten op het modem van Demon dan :)

Verwijderd

Goededag, daar ben ik weer eens,

Na een week ziek te zijn geweest en geen internet gehad te hebben ben ik vandaag weer aan het werk gegaan en kan ik weer een beetje internetten.
Ziek, ik had de griep, of een verkoudheidje, maar ik had net zo goed ziek kunnen zijn van Demon.

Tijdens mijn ziekte heb ik nog wel een aantal keren gebeld met de helpdesk, waar je vervolgens erg lang moet wachten, er is wel een bandje die zegt dat de wachttijd langer is dan normaal, maar als ik dat bandje al 2 weken hoor dan is het voor mij al redelijk normaal.

23 november is mijn lijn opgeleverd, en tot op heden kan ik nog steeds niet internetten. eerst lag het aan de KPN, toen lag het aan BBNed en ik mocht steeds maar wachten. medewerkers van Demon deden erg onvriendelijk tegen mij.
Elke keer zou ik terug gebeld worden maar dat gebeurde nooit, op 1 keer na, omdat de medewerker mij toegezegd had dezelfde avond nog terug te bellen.

Vorige week maar weer eens gebeld en dan krijg ik te horen dat ik het modem terug moet sturen omdat die niet goed is. en of ik dat na het postbusnr wil doen (dan moet ik dus betalen voor verzending) ik uitgelegd dat het normaal is dat als iets teruggestuurd moet worden omdat het niet goed functioneerd dat de leverancier de verzendkosten op zich neemt, mocht ik het naar het antwoordnr sturen.

als ze doen wat ze beloofd hebben komt er vandaag een postbode aan de deur, ik ben echter niet thuis, dus die komt morgen opnieuw, ook dan ben ik niet thuis dus zaterdag kan ik het misschien ophalen bij het postkantoor.

Ik ben erg benieuwd of het daarna wel gaat werken, maar ik vrees het ergste.

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 09:26:
Goededag, daar ben ik weer eens,

Ik ben erg benieuwd of het daarna wel gaat werken, maar ik vrees het ergste.
Gwoon ff klagen of ... ?

[ Voor 4% gewijzigd door Largo op 18-12-2003 11:11 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 18:18:
Hey,

verder moet ik zeggen nog geen problemen hier _/-\o_ :*)
Mag ik weten wanneer jouw aanvraag geaccepteerd is?

Verwijderd

Modbreak:
Statusreports worden bestraft met een Officiële Waarschuwing. Hou je aan de policy aub!

[ Voor 93% gewijzigd door Korakal op 21-12-2003 19:34 ]

Verwijderd

Ik heb zojuist m'n mailtje gehad. 13-12-2003 is mijn lijn opgeleverd, en 18-12-2003 sturen ze mijn modem op. Maargoed, ik ga me verder niet druk maken want ik heb in totaal 20 dagen moeten wachten inclusief 7 dagen bedenktijd.

Morgen even netwerkje leggen thuis, ik hou jullie op de hoogte

• Klovan
Hebben er mensen problemen met Demon op NRP-21, ik krijg geen DHCP-lease meer van de DHCP server :?

Dus heb ook geen internet meer :(

En nu werkt het wel weer :D

Ok, lag niet aan mij :)
18 dec 16:22. Door nog onbekende oorzaak is bbned NRP 21 down, er wordt gewerkt aan een oplossing -- For unknown reason bbned NRP 21 is down, engineers are working on the problem

[ Voor 54% gewijzigd door Klovan op 18-12-2003 16:45 . Reden: Laat maar, werkt alweer :? ]

Verwijderd

Ik ben vanaf morgen ook aangesloten bij BabyXL. Vraag me inderdaad ook af hoe die keuze gemaakt wordt.

• GekkeR
  • Laatst online: 11-09 16:26

GekkeR

key = key

Yup ik zit ook op NRP21 begon me ook al af te vragen wat er aan de hand was :)

(veel disconnects etc).

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• Silent3k
  • Laatst online: 01-09 21:32
NRP-21 (waar ik dus op zit) ligt er met onbekende rede uit! En als ie het wel doet, geeft ie het na 5 min weer op!

Greetz
Silent

Silent

• Hollie
  • Laatst online: 22-08 15:33
Marzman schreef op 17 december 2003 @ 23:48:
[...]

Veel diskspace, hoge retentie. Dus headers ophalen duurt inderdaad wel ff. Ik gebruik FTD om te zoeken, werkt echt perfect. Ga niet vragen waar je dat kan vinden, want daar mogen we je hier waarschijnlijk toch niet mee helpen :)
Maar met FTD valt niet te downloaden. Dan moet je nog een news reader hebben. Xnews bijvoorbeeld! Of zie ik dat nu verkeerd.

Apple en Joppiesaus all the way

• ismael86
  • Laatst online: 13:33
Vandaag is er een nrp down: 21. ik heb de helpdesk gebeld en die hebben gezegd dat het zo spoeding mogelijk word opgelost. ik heb immidels wel weer internet maar soms valt hij weer uit.

• Klovan
ismael86 schreef op 18 december 2003 @ 17:25:
Vandaag is er een nrp down: 21. ik heb de helpdesk gebeld en die hebben gezegd dat het zo spoeding mogelijk word opgelost. ik heb immidels wel weer internet maar soms valt hij weer uit.
Ja, duh.. dat ze dat zeggen :) Gelukkig stond het snel op de statuspagina, dan hoef ik tenminste niet te bellen..

Hij lag er vanaf 16:00 uur uit en rond 16:31 kon ik weer internetten en af en toe valt ie nog een aantal seconden weg.
code:
1
2
3
4
5
6
12/18/2003  16:01:01 DHCP Client: Could not find DHCP daemon to get information
12/18/2003  16:00:51 DHCP Client: Send Request,Request IP=82.161.xx.xxx
12/18/2003  16:00:41 DHCP Client: Send Request,Request IP=82.161.xx.xxx
12/18/2003  16:00:31 DHCP Client: Send Request,Request IP=82.161.xx.xxx
12/18/2003  16:00:21 DHCP Client: Send Request,Request IP=82.161.xx.xxx
12/18/2003  16:00:11 DHCP Client: Send Request,Request IP=82.161.xx.xxx

Hmm.. de reden waarom was wel wat minder :/
code:
1
2
3
18 dec 17:24. De problemen met nrp21 zijn opgelosten werden veroorzaakt
door een aanval van buitenaf -- The problems with nrp21 are solved,
it was caused by an dos attack

[ Voor 27% gewijzigd door Klovan op 18-12-2003 17:34 . Reden: Doss-attack ]

• Xanathorn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:58

Xanathorn

Mmorpg addict

Heb gisteren eindelijk na 4 weken wachten internet en damn wat is het snel, is trouwens via BBned. Eerst wou ie niet boven de 420 kB/sec uitkomen maar na een firmware upgrade haalt hij van sommige sites makkelijk 800 kB+. Het is superstabiel en never nooit niet dat ik nog terugga naar @home :p.

Pielewiepers (Hattrick) - Xfire profiel en tevens mijn gaming rig
Member DPC - Crunching for DPAD currently :)

• ddv
  • Laatst online: 09-06-2022

ddv

Steam: ddv_ | psn: ddv84_

Even een vraagje ik heb 8 aders/draadjes in het ISRA punt. Als ik het goed begrijp moet ik dus 2 plugjes er op maken? Maakt het nog uit welke kleuren en in welke volgorder?

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:21

boesOne

meuh

Largow schreef op 18 december 2003 @ 11:03:
[...]

Gwoon ff klagen of ... ?
JoJo heeft dan ook wel reden tot klagen..

Dit gaat echt niet goed.. Als ik in zijn situatie zat had ik het ook VIES gehad met demon..

Maar goed.. voorals nog gaat alles prima..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:10
Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 09:26:
Goededag, daar ben ik weer eens..........
Als ik dat zo hoor dan zou ik als ik jou was eens een aangetekende brief sturen naar Demon klachtenservice. Zo sta je zelf ook sterker als uiteindelijk de fout bij hun (of 1 van hun leveranciers) ligt. Op dat moment heb je namelijk gewoon recht op een restitutie van je maandelijkste kosten. Met alleen maar plegen van telefoontjes heb je zelf geen poot om op te staan.

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 11:51
zijn er al mensen die een snelheidsverhoging vandaag hebben gekregen van babyxl ?

• ddv
  • Laatst online: 09-06-2022

ddv

Steam: ddv_ | psn: ddv84_

OphiOn schreef op 18 december 2003 @ 17:31:
Even een vraagje ik heb 8 aders/draadjes in het ISRA punt. Als ik het goed begrijp moet ik dus 2 plugjes er op maken? Maakt het nog uit welke kleuren en in welke volgorder?
ADSL ellende! Hoe sluit ik het nu aan? Als ik de splitter er tussen heb dan heb ik geen kiestoon. Ik heb al wel een linesync overigens. Ik dacht dat de splitter stuk was. Ik als een gek naar de stad gefietst... en bij 4 zaken langs geweest voor een nieuwe splitter. Toen ben ik maar naar primafoon gegaan.. daar heb ik gratis een nieuwe gekregen. Nu heb ik die er tussen gedaan.. mara het werkt nu nog niet!! Ik word gek van al die draadjes.. !!!

• Flex
Remco20 schreef op 18 december 2003 @ 19:34:
zijn er al mensen die een snelheidsverhoging vandaag hebben gekregen van babyxl ?
Yep, zie een paar postings boven je.

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
OphiOn schreef op 18 december 2003 @ 20:29:
[...]

ADSL ellende! Hoe sluit ik het nu aan? Als ik de splitter er tussen heb dan heb ik geen kiestoon. Ik heb al wel een linesync overigens. Ik dacht dat de splitter stuk was. Ik als een gek naar de stad gefietst... en bij 4 zaken langs geweest voor een nieuwe splitter. Toen ben ik maar naar primafoon gegaan.. daar heb ik gratis een nieuwe gekregen. Nu heb ik die er tussen gedaan.. mara het werkt nu nog niet!! Ik word gek van al die draadjes.. !!!
Splitter niet verkeerd om?

Line: binnenkomende kpn lijn (2 aders waar ook je telefoon het op doet)
Phone: naar telefoon toe!
modem/dsl: naar je modem ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:51
Ik heb nu ook de upgrade naar 8 mbit.
Tis jammer dat mijn upload bij 800kbit/s blijft steken volgens mijn ZyXel router.

Ik heb de laatste firmware upgrade. Zal wel aan de afstand naar de centrale liggen.

Voor de rest is het dikke ownaasj :)
800 kbyte/s downloaden :)

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 22:30

FendtVario

The leader drives Vario!

Vanmorgen ook een upgrade gehad. Helemaal toppie zo. Eigen server draaien wordt zo nog een echt leuk, voor het echte werk zou een iets zwaarde upload nog wel mogen. Oh ja, heb nu 2048/1024, zou het bijna vergeten :P

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

• chim0
Speedener schreef op 18 december 2003 @ 21:43:
Ik heb nu ook de upgrade naar 8 mbit.
Tis jammer dat mijn upload bij 800kbit/s blijft steken volgens mijn ZyXel router.

Ik heb de laatste firmware upgrade. Zal wel aan de afstand naar de centrale liggen.

Voor de rest is het dikke ownaasj :)
800 kbyte/s downloaden :)
denk het niet, ik heb een Draytek 2600WE meegenomen vandaag om te testen maar die blijft ook op 800 en ik zit 350 meter v/d centrale

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Ik heb nu net een mercury mail server opgezet. Hoe weet ik nu of die mailkick werkt? Want ik heb hem aangezet maar ik krijg geen mailtjes buiten mijn thuisnetwerk gestuurd en omgedraaid ook niet meer ontvangen naar mijn thuisnetwerk.

Verwijderd

Ben ook geupgrade, hulde aan BabyXL!

• RepoMan
  • Laatst online: 05-02-2021
Ik weet dat status berichten verboden zijn, maar ik heb toch een vraag over mijn status die ik nog niet echt vaker ben tegengekomen.
Ik ben sinds 1-11-2003 geaccepteerd door Demon, maar bij de status staat dus nog steeds dat er technisch onderzoek gaat plaatsvinden.
Ik heb al verschillende keren de helpdesk gebelt, maar zij kunnen er niets over zeggen. Telkens is het nog even een weekje afwachten meneer (en dat nu al 3 weken). Ik vind het echt waardeloos, overal hoor ik van iedereen dat de lijn over het algemeen binnen 6 weken wordt opgelevert, en als ik die site bekijk waar je een overzicht kunt zien van het aantal dagen van aanvraag tot werkende lijn dan kom ik bijna altijd iets tegen van 20-30 dagen.
Ik ben van Chello afgestapt vanwege de slechte service en de brakke snelheid de laatste tijd, heb vervolgens Demon gekozen omdat ik daarover zeer veel goede verhalen hoorde, maar ik ben inmiddels echt zwaar teleurgesteld in de service van Demon... Er is daar eigenlijk niemand die mij verder kan helpen of kan vertellen waarom het zo lang duurt, voor hetzelfde geldt is er iets mis met de wijkcentrale hier ofzo en staat mijn order over 2 maanden nog op wachten op technisch onderzoek?!
Dit is toch geen stijl? En het vervelendste vind ik nog dat ik dus per 1 januari geen Chello meer heb en dus zeer waarschijnlijk ook lang geen Demon... :(
Zijn er meer mensen die iets dergelijks hebben meegemaakt? Zoja, hoe lang heeft het bij die mensen geduurt voordat de lijn is opgelevert? Als de lijn uberhaupt als is opgeleverd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

OphiOn schreef op 18 december 2003 @ 20:29:
[...]

8 draadjes?
Normaal zijn het er 4.
Of tel je de draden naar je telefoon(s) ook mee?
In principe worden er van die 4 maar 2 gebruikt,
tenzij je twee telefoonnummers hebt, dus 2 losse telefoonlijnen,
dan worden er 4 gebruikt.
Ik ga er nu even vanuit dat je met 8 draden bedoelt 2 telefoons en 4 inkomende draden, waarvan 2 niet gebruikt.
Dan laat je die 2 wel gebruikte inkomede draden lopen naar line op je splitter.
De twee aan elkaar vast gemaakte telefoons zet je op phone op je splitter,
dus beide telefoons met elkaar verbinden, dan aan de splitter.
De kabel naar je adsl modem doe je in dsl van je splitter.
De 2 inkomende ongebruikte draden heb je niet nodig.
Als je wat anders bedoelt hoor ik het wel.
RepoMan schreef op 18 december 2003 @ 23:45:
Lang verhaal sinds 1-11-2003 geaccepteerd
Zelf heb ik 4 aanvragen gedaan in Veenendaal postcode 3905.
Ze werkten alle 4 ongeveer 8 dagen na geaccepteerd.
Wat is jouw postcode? waarschijnlijk is er gewoon een probleem met jouw telefooncentrale?
Zonder postcode is het een beetje moeilijk vergelijken.
Zelf heb ik 1 keer getwijfeld toen mijn derde aanvraag erg lang op Bevestigd bleef staan.
Toen heb ik gemaild, kreeg ik antwoord dat er geen bijzonderheden waren.
Uiteindelijk is hij 3 weken na Bevestigd op geaccepteerd gekomen.
Als ik jou was zou ik gewoon even emailen waarom het zolang duurt.
Krijg altijd binnen 1 dag antwoord, erg goede service wat mij betreft.

[ Voor 24% gewijzigd door cjdijk op 19-12-2003 06:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Laatst online: 13-09 21:00

Kroontje

...

Ik hoop niet dat mijn vraag vaker is gesteld, zoja mijn excuses.. :)

Is de oude splitter van de KPN eigenlijk te gebruiken met Demon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Kroontje1981 schreef op 19 december 2003 @ 08:59:

Ja hoor, werkt prima. Een splitter is een splitter en doet niets meer dan het scheiden van spraak- en dataverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:09
Toch maar even melden dat de verbinding he-le-maal geweldig is, het downloaden gaat echt belachelijk snel. Zo snel dat ik eerst nog maar eens goed moet gaan kijken wat ik nou allemaal wil downloaden. Ik kom momenteel niet boven de 400 kb uit maar dat komt slechts omdat ik niet genoeg downloads tegelijkertijd heb lopen..... :9

Van microsoft gaat hij heel netjes met 800-900 kb Yi-hoeeee :D

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gisteravond opzegging van Chello de deur uit gedaan en Demon aangevraagd, bye bye Chello :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Laatst online: 13-09 21:00

Kroontje

...

mlevd schreef op 19 december 2003 @ 09:04:
[...]

Ja hoor, werkt prima. Een splitter is een splitter en doet niets meer dan het scheiden van spraak- en dataverkeer.
Mooi, hoeven we daar niks maar aan te doen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
"Demon DSL Express Beste Koop Consumentengids
In verband met de uitstekende resultaten die de Demon DSL Express pakketten behaald hebben in de consumentengidstest
(Consumentengids januari 2004) is de aanbiedingsperiode met een maand verlengd tot 1 februari 2004"

https://services.nl.demon.net/xdsl/express/index.html

Doe er je voordeel mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
KillerAce_NL schreef op 19 december 2003 @ 09:16:
Gisteravond opzegging van Chello de deur uit gedaan en Demon aangevraagd, bye bye Chello :7
Zo, en nu dus 8 weken wachten voordat je Demon hebt, zoals ik heb gedaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

weppe schreef op 19 december 2003 @ 10:36:
[...]
Op dit moment wordt alles via BaByXL opgeleverd, gemiddeld rond de 3 weken levertijd. Dus spijtig voor jou dat het zo lang heeft geduurd maar behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst ;)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Kroontje1981 schreef op 19 december 2003 @ 08:59:

Jep, werkt beide even goed.
Alleen valt mij op dat als ik die van Demon gebruik, ik dan de brontoon in mijn telefoon kwijt ben.
Zou het eerder andersom denken gezien die van KPN 8 keer groter is kwa afmetingen.
[...]

Of 2 weken zoals bij 3 van mijn 4 aanvragen.
Bij eentje duurde het 4 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 13-09 22:32
curry684 schreef op 19 december 2003 @ 10:42:
[...]

Op dit moment wordt alles via BaByXL opgeleverd, gemiddeld rond de 3 weken levertijd. Dus spijtig voor jou dat het zo lang heeft geduurd maar behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst ;)
Begrijp ik je nou goed dat Demon alleen nog via BabyXL aanbiedt ipv. BBned én BabyXL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

eX0duS schreef op 19 december 2003 @ 10:54:
[...]

Begrijp ik je nou goed dat Demon alleen nog via BabyXL aanbiedt ipv. BBned én BabyXL?
Mits beide beschikbaar, anders wordt het alsnog BBNed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook net mailtje gehad van demon dat ik (in Groningen) via babyxl aangesloten ga worden.
Het lijkt er dus wel op dat alles, indien beschikbaar, via babyxl gaat.
Zit nu nog te wachten op mijn modem :(

Is er ook ergens een overzicht waarin de verschillen staan tussen bbnet en babyxl?

Yep Modem binnen :)
Morgen aansluiten.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2003 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
dolby schreef op 19 december 2003 @ 10:08:
"Demon DSL Express Beste Koop Consumentengids
In verband met de uitstekende resultaten die de Demon DSL Express pakketten behaald hebben in de consumentengidstest
(Consumentengids januari 2004) is de aanbiedingsperiode met een maand verlengd tot 1 februari 2004"

https://services.nl.demon.net/xdsl/express/index.html

Doe er je voordeel mee ;)
Hier het nieuwsbericht op nu.nl, Breedband-oorlog goed voor consument
Over het algemeen genomen kwam internetaanbieder Demon als beste uit de test, zowel op het gebied van tarieven als snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 10:17
Deze vraag zal vaak gesteld zijn maar ik stel hem tog, welke lampjes moeten branden als je de modem (goed) aan gesloten hebt? Bij mij brand nu geel: power en sys en 100m brand oranje. mijn lijn is nog niet opgelevert maar in de startpost staat dat ie het direct moet doen (hij doet het dus niet). Ik heb trouwens het 8/1 mbit abbo })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

[...]

Ach ja, mijn Chello is dan per 1 Feb niet meer aktief, dat overleef ik wel ;)
En Gotten doe ik toch op het werk :)
Maar goed ik ga er niet vanuit dat het 8 weken duurt hoor, denk eerder dat je pech hebt.
Hier is b.t.w. alleen BBned beschikbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door KillerAce_NL op 19-12-2003 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
amd_at_primus schreef op 19 december 2003 @ 12:42:
Deze vraag zal vaak gesteld zijn maar ik stel hem toch, welke lampjes moeten branden als je de modem (goed) aan gesloten hebt? Bij mij brand nu geel: power en sys en 100m brand oranje. mijn lijn is nog niet opgelevert maar in de startpost staat dat ie het direct moet doen (hij doet het dus niet). Ik heb trouwens het 8/1 mbit abbo })
Wanneer de lijn nog niet is opgeleverd, branden alleen de DSL- en de PPOE-lampje niet.

De rest van de lampjes moeten wel branden:
Power: of die aanstaat
Sys: of de router werkt
100M: of er een PC/router aan zit

[ Voor 11% gewijzigd door Klovan op 19-12-2003 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Toch fijn om te lezen dat alles weer goed gaat bij Demon, weer aansluittijden van rond de 3 weken, geen gezeik meer met NRP's :)
En een van de leukere dingen is ook dat die actie met gratis modem is doorgezet naar Februari aangezien Planet m'n opzegging compleet heeft verneukt en hem heeft doorgeschoven naar 1 Januari :/ en dan ook nog eens het lef hebben om geld te blijven afschrijven ... :r ... ben blij da'k daar vanaf ben binnenkort :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
iemand toevallig een draytek 2600 modem?

volgens draytek kun je hogere down/upload snelheden halen met het commando:

adsl dslam gspan
adsl savecfg
adsl reboot

dit heb ik gedaan maar toch blijft de upload steken op 672000, download is 7616000 zit wel goed denk ik

op m'n e-tech was de upload 832000

edit:
baggerzooi, met gspn reset ie af en toe, upload staat op 832000 maar de snelheid schommelt rond de 13kb/sec :?

[ Voor 31% gewijzigd door chim0 op 19-12-2003 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Heerlijk. ben ook weer online met de demon. Snelheden zijn perfect voor mijn abo. (down 109 up 48). Nu nog de newsserver verkennen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

De gemiddelde wachttijd aan de telefoon bedraagt vijf minuten. Bovendien blijkt dat niet elke helpdeskmedewerker de bellers even deskundig verder helpt. Op Casema en Wanadoo na is de helpdesk van elke provider eveneens te bereiken via e-mail, bij tachtig procent van de providers komt er binnen de twee dagen een reactie. Demon Internet kwam globaal gezien als beste uit de test, zowel qua snelheid als qua tarieven.
zie voorpagina :D demon ownt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht als sinds 6 november op een technisch onderzoek.

Ik heb Demon twee weken geleden gemaild.. een week later kreeg ik de reactie dat er capaciteits-problemen waren bij mijn centrale en dat KPN ermee bezig was. Is het normaal dat zoiets zo lang duurt?

Kan ik aannemen dat ik hetzelfde probleem zou hebben gehad als ik voor xs4all via MXStream had gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

ER is volgens mij een probleempje met de dns :) Kan met geen demon account op www.logitech.com komen, met een speedlinq accountje wel ;)... ff andere dns instellen :P ... hmm nu doetie het al weer ... wtf :P

[ Voor 13% gewijzigd door Tutti-frutti op 19-12-2003 20:32 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 17:10
Nou, ik heb sinds vandaag ook Demon ADSL (2048/1024)
Ik download 250KByte/sec
Ik upload 65KByte/sec
Ping: 11,0ms
Connection: 368,0 per minuut

Ik ben erg tevreden, alleen kan ik niet in de instellingen van mijn modem komen.
Ik heb een vast ip-adres van Demon toegewezen gekregen, maar kan er niet in. Moet ik nog andere handelingen verrichten om erin te komen?
Normaal gesproken zou ik natuurlijk van de instellingen af moeten blijven, maar mijn MSN (shame on me :+ ) werkt niet.

Iemand een idee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
chimo schreef op 19 december 2003 @ 16:44:
iemand toevallig een draytek 2600 modem?
Yep ..ik heb er 1, werkt trouwens prima. Ik heb een 2Mbit abbo.

DS Actual Rate : 2048000 bps US Actual Rate : 896000 bps
DS maximum Rate : 9120000 bps US maximum Rate : 992000 bps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Chutney schreef op 19 december 2003 @ 20:38:
[...]

Yep ..ik heb er 1, werkt trouwens prima. Ik heb een 2Mbit abbo.

DS Actual Rate : 2048000 bps US Actual Rate : 896000 bps
DS maximum Rate : 9120000 bps US maximum Rate : 992000 bps
babyxl ook? ben benieuwd hoe deze het gaat doen als je de upgrade krijgt.

ik ben er in ieder geval niet echt tevreden over, vooral nadat je de gspn (Globalspan) instelt, af en toe resetten en de upload schommelt maar, laatst stond ie op 800000

nu zit ik weer op de e-tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmo4ever
  • Laatst online: 13-09 21:30
Ik heb sinds de 18e mijn adsl-snelheidsverhoging gehad van 2048 naar 8192 maar nu het volgende.

allereerst, ik heb een zyxel 650R - 31 modem.
voor de upgrade van demon ging alles perfect. goede up- en down-load snelheden en gewoon een stabiele verbinding, nu is dat sinds de 18e absoluut niet meer zo, als ik bijvoorbeeld een snelheidstest op speedtest.nl doe dan begint het goed met ongeveer 500k/sec maar zakt dan al snel terug naar een paar k/sec en als het dan nog even doorgaat valt de verbinding zelfs helemaal stil.

Dit gebeurd ook al als ik gewoon naar websites toe ga. een gedeelte wordt razendsnel ingeladen, maar daarna lijkt het alsof hij stil staat.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad of kennen?
en zou het misschien op te lossen zijn door een upgrade van de firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
MyNameIs schreef op 19 december 2003 @ 20:36:
Ik ben erg tevreden, alleen kan ik niet in de instellingen van mijn modem komen.
Ik heb een vast ip-adres van Demon toegewezen gekregen, maar kan er niet in. Moet ik nog andere handelingen verrichten om erin te komen?
Normaal gesproken zou ik natuurlijk van de instellingen af moeten blijven, maar mijn MSN (shame on me :+ ) werkt niet.

Iemand een idee :?
De pc een vast adres geven van 192.168.1.2 en een subnetmask van 255.255.255.0.
met bovenstaan ip kom je op de web configurator.
Anders via telnet-192.168.1.1 admin/1234

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 17:10
Oke, hij doet ut weer.
Ik had mijn ip gewoon nog niet naar een vaste gezet |:(
MSN doet ut weer en ben nu very, very HAPPY!!! :9~
Tnx enne latrzzz :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
chimo schreef op 19 december 2003 @ 21:23:
[...]

babyxl ook? ben benieuwd hoe deze het gaat doen als je de upgrade krijgt.

ik ben er in ieder geval niet echt tevreden over, vooral nadat je de gspn (Globalspan) instelt, af en toe resetten en de upload schommelt maar, laatst stond ie op 800000

nu zit ik weer op de e-tech
Nee ik zit via BBned :o.

Ik gebruik trouwens geen speciale settings zoals gspn..gewoon standaard training is dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
ik heb een vraag. ik heb sinds 3 dagen asdl via demon ( 8mbit )

Ik heb ook gentoo linux op mijn computer staan.

Ik heb de zyxel modem in router modes staan en in winXP werkt internet gewoon goed.

Maar als ik in linux zit doet internet het niet. Waar kan dat aan liggen :?
En hoe kan ik het oplossen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Oeps. Zojuist van ongeveer 00:10 tot 00:40 lag blijkbaar het hele Demon-netwerk plat... zat al te denken of het nou aan mijn verbinding lag of dat het een algemene storing was... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:10
Bij mij ook :? :?

Inmiddels heb ik mij ip weer terug en kan ik weer internetten.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:10
geforce5_guy schreef op 20 december 2003 @ 00:07:
Waar kan dat aan liggen :?
Klinkt als een driverprobleem. Kwestie van driver installeren.

Ik ben een echte Linux-n00b... dus hoe je dat het beste kan aanpakken kan een mede forummer je misschien beter uitleggen :9

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 13:06
Algemene storing. Aangezien op de IRC waar ik zit ook de xs4allers die op BBned zijn aangesloten ping timeouts kregen, denk ik dat het aan BBned ligt/lag

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Ik kan al sinds het begin geen verbinding maken met news.demon.nl. Ik heb het al met meerdere news-readers geprobeerd, maar elke keer krijg ik de error dat de server niet gevonden wordt. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen of hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Heineken schreef op 20 december 2003 @ 01:14:
Ik kan al sinds het begin geen verbinding maken met news.demon.nl. Ik heb het al met meerdere news-readers geprobeerd, maar elke keer krijg ik de error dat de server niet gevonden wordt. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen of hebben meer mensen hier last van?
Firewall? en news.demon.nl werkt alleen vanaf je eigen verbinding met demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 10:17
Ik heb een probleem (denk ik), gisteren heb ik mijn modem ect. ontvangen en aangesloten maar de hoofdaansluiting (type 1 volgens het boekje van demon) gaat ook direct naar boven dus zit de splitter er niet goed tussen. Moet ik dat laten veranderen of kan het wel blijven zitten? (kun je de ook zelf doen of mag dat niet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:44

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Ik heb de zyxel modem in router modes staan en in winXP werkt internet gewoon goed.

Gateway instellen bij je netwerkkaart config.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Laatst online: 04-09 15:07
amd_at_primus schreef op 20 december 2003 @ 09:33:
Ik heb een probleem (denk ik), gisteren heb ik mijn modem ect. ontvangen en aangesloten maar de hoofdaansluiting (type 1 volgens het boekje van demon) gaat ook direct naar boven dus zit de splitter er niet goed tussen. Moet ik dat laten veranderen of kan het wel blijven zitten? (kun je de ook zelf doen of mag dat niet?)
De splitter moet er wel goed tussen anders krijg je last van storingen.
Dat kun je wel zelf doen, alleen als je de boel verziekt moet je een monteur laten komen om de boel weer op te lappen, en die jongens zijn niet goedkoop, heb je niet iemand in de buurt die een beetje verstand van zaken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

Ik heb een vraagje, ik heb afgelopen woensdag een aanvraag ingedient voor een 1024 abbo. Nu is het zo dat het als ik het goed begrepen heb dat de aanvraag volgende week woensdag verstuurd wordt en dan hopenlijk een lijntest uitgevoerd gaat worden.

Maar dat valt dus op de 24e, zal dat wat uitmaken voor de duur van de aanvraag en het versturen van de moden etc :?

Want ik wil proberen alles rond te hebben voordat ik weer college heb want dan zit ik namelijk doordeweekds niet thuis bij mijn ouders om alles te kunnen installeren.

Mijn ordernummer is 30499, wie weet bij welk order nummer ze ongeveer zijn :?

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

ik vraag me af of ze echt per ordernummer werken. Zal ook een beetje per centrale gaan. Je moet een beetje uitgaan van 25 tot 30 dagen voor het minimaal werkt. De feestdagen zullen de boel wel vertragen gok ik.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 23:32

ErA

Zoals je kan lezen in vele posts verschilt het nogal. Laten we het pessimistisch stellen; je krijgt je internet eind januari. Das ongeveer de 6 weken levertijd die er als indicatie wordt opgegeven. Ga je niet gek lopen maken door iedere dag te kijken. Want het kan gewoon echt zo lang duren. Heeft hier ook al 7 weken in beslag genomen en ik heb net pas de modem thuis gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
  • Laatst online: 13:33

Je moet de gateway instellen. Dat kan je in console met dit commando doen:
route add -net default gw <ip adres van router> netmask 0.0.0.0 metric 1 <netwerkkaart(meestal eth0)>
Tussen de haakjes je eigen informatie invoegen

[ Voor 6% gewijzigd door ismael86 op 21-12-2003 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:25
Hey Demon profs,

ff een aantal vraagjes,

ik wil graag een demon abbo nemen,

nu zit ik nog te twijfelen tussen 2Mbit en de 8Mbit variant, is het die tien euro waard???

Ik had eerst @home 2,5Mbit, dus das net twijfelen!!

Of heb ik bij die 8Mbit toch stiekem een download limiet.

Nu is mijn vraag gaan de snelheden net zoals bij KPN en co, ook nog omhoog bij demon??? dus van 2 naar .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubke schreef op 21 december 2003 @ 00:56:
Hey Demon profs,

ff een aantal vraagjes,

ik wil graag een demon abbo nemen,

nu zit ik nog te twijfelen tussen 2Mbit en de 8Mbit variant, is het die tien euro waard???

Ik had eerst @home 2,5Mbit, dus das net twijfelen!!

Of heb ik bij die 8Mbit toch stiekem een download limiet.

Nu is mijn vraag gaan de snelheden net zoals bij KPN en co, ook nog omhoog bij demon??? dus van 2 naar .......
Er zit een snelheidslimiet op de newsserver van 1536 kb bij alle varianten. Desondanks ben ik toch blij met m'n 8 mbit, aangezien je dan nog zoveel capaciteit hebt om extra dingen te doen. Ik gebruik soms bijv. 5-6 mbit bij meerdere newsservers, en dan nog hou je 2 mbit over om te surfen/streamen of whatever. Die extra capaciteit is echt heerlijk, het lijkt soms wel alsof je in een racewagen zit, en bij 200 km/u nog even een sprintje kunt trekken ;)
Of voor jou de 10 euro prijsverschil het waard is kan ik niet beoordelen, maar ik kan wel zeggen dat ik er absoluut geen spijt van gehad heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:27
GOT is weer online :)

Sinds de 19e deze maand is mijn upload verdubbeld van 512 naar 1024, ik heb hier erg naar uitgekeken maar toen het zoverwas was het toch een teleurstelling..

Ik kon vanaf mijn eigen ftp server met 60Kb/s downloaden en dat is nu nog steeds zo, niets sneller dus..
Ik zit bij BabyXL en zit nog geen 2 KM van de centrale af, heb een analoge lijn en goede kabels, mijn Zyxel 650R zou max 100Kb/s kunnen halen.. (aantal kbits/s delen door 8,5 ipv 10 uit practijkervaringen).
Volgens de tabel is met ADSL tot 2 KM makkelijk 1024KB/s upload mogelijk.

Nou weet ik wel dat demon geen 1024 upload garandeerd maar hebben jullie dit ook?
Download is trouwens wel netjes 240KB/s

[ Voor 12% gewijzigd door procyon op 21-12-2003 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer is de news server van demon down. Het is altijd gezeik met supernews. Ik denk dat ik over ga op een pay server. Het bekende zegde: wij willen alles gratis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 18:21
Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 17:03:
Weer is de news server van demon down. Het is altijd gezeik met supernews. Ik denk dat ik over ga op een pay server. Het bekende zegde: wij willen alles gratis hebben.
De newsserver is idd brak. Niet zozeer supernews opzich, maar wel het 502-probleem. Lullig, maar helaas.
Persoonlijk vind ik het erg beroerd, maar aangezien news geen primaire service is, jammer dan. Netjes is het niet, het speelt al lange tijd, maar gezien de explosieve groei van Demon is het niet vreemd.

Ik heb zelf een accountje van iemand zodat ik Newszilla kan gebruiken. (XS4All) en heb een pay-abbo bij Astraweb (15 dollar/maand voor unlimited), dus ik red me prima.
Ik gebruik voornamelijk supernews, astraweb als supernews weer eens 502 doet. Newszilla een enkele keer, voornamelijk in de NL groepen, waar supernews en astraweb het (als buitenlandse dienstverleners) laten afweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
Gisteren piekte hier de snelheid nog tot 960kb/s van de microsoft site, was haast
niet te geloven, hij ramde er in ongeveer 14 seconden een bestand van 13,6 mb uit.

En dat toch gewoon via BBned met een ZyXel modem :)

Tot dusver geen klagen over Demon, puike verbinding, altijd snel en een nummer 1
vermelding nog altijd op speedtest.nl (Winschoten) :) :)

Demon _/-o_

Alleen de newsserver is momenteel onbereikbaar "502 too many connections from
realm Demon" B) ,nou ja, ff geduld dan maar he ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Snowwie op 21-12-2003 17:34 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 13-09 11:09
Wat ik me eigenlijk afvroeg en waar ik ook naar heb gezocht is of gebruikers kunnen zien hoeveel dataverkeer ze verstookt hebben.

Xs4all heeft dat wel in hun service centre, maar van demon.nl kan ik het niet vinden.

Iemand een idee
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.