[Ervaringen] Demon DSL Express #8

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.547 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EmBee schreef op 21 december 2003 @ 18:22:
Wat ik me eigenlijk afvroeg en waar ik ook naar heb gezocht is of gebruikers kunnen zien hoeveel dataverkeer ze verstookt hebben.

Xs4all heeft dat wel in hun service centre, maar van demon.nl kan ik het niet vinden.

Iemand een idee
Hebben ze niet, helaas. Je zou hiervoor evt. wel PRTG kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:59
Wat ik me eigenlijk afvroeg en waar ik ook naar heb gezocht is of gebruikers kunnen zien hoeveel dataverkeer ze verstookt hebben.

Xs4all heeft dat wel in hun service centre, maar van demon.nl kan ik het niet vinden.

Iemand een idee
Nee, kun je (voorlopig?) niet zien.

Ik houd zelf mijn eigen traffic bij, mijn modem ondersteunt SNMP, en heb gewoon een programma op mijn server draaien die alles bij houd. Zeg maar DUMeter, alleen dan specifiek mijn modem (dus alleen internet verkeer) en nauwkeuriger.
www.paessler.com/prtg/

Voorbeeld van de output (da's dus mijn 2mbit demon lijn die je ziet): http://stats.boevenet.com

edit: spuit 11, ben dus niet de enige die prtg gebruikt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door DJSmiley op 21-12-2003 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:05

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ligt bij jullie de mail er ook nog steeds uit? Kan de laatste dagen geen mail ophalen van Demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hurricane schreef op 21 december 2003 @ 18:27:
Ligt bij jullie de mail er ook nog steeds uit? Kan de laatste dagen geen mail ophalen van Demon.
Nop, werkt hier gewoon zoals het hoort. Afgelopen dagen en weken geen probleem mee geweest.
Kan je pop3.demon.nl en post.demon.nl wel pingen?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 07:13

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 17:03:
Weer is de news server van demon down. Het is altijd gezeik met supernews. Ik denk dat ik over ga op een pay server. Het bekende zegde: wij willen alles gratis hebben.
De newsserver was helemaal niet down. En het is helemaal geen gezeik met Supernews. Met de newsserver zelf is absoluut niets aan de hand, 't is een erg goede newsserver.

Het probleem is dat Demon te weinig connecties heeft ingekocht voor het huidige klantenbestand. Met als gevolg dat wanneer er meer connecties vanuit het Demon-netwerk naar de newsserver worden geopend dan is toegestaan, er dus de melding komt dat er teveel connecties zijn vanaf het Demon netwerk.

Ik neem het Demon erg kwalijk dat er nog steeds niets bekend is gemaakt over deze problematiek.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wildfire schreef op 21 december 2003 @ 18:39:
[...]

Het probleem is dat Demon te weinig connecties heeft ingekocht voor het huidige klantenbestand. Met als gevolg dat wanneer er meer connecties vanuit het Demon-netwerk naar de newsserver worden geopend dan is toegestaan, er dus de melding komt dat er teveel connecties zijn vanaf het Demon netwerk.
Het probleem is dat leechers misbruik maken van de news service, abonnees die honderden gig's aan copyrighted materiaal naar binnen slurpen, connecties die 24/7 data lopen te trekken.
Goede oplossing: limiet op news verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 11:51
dolby schreef op 21 december 2003 @ 19:12:
[...]

Het probleem is dat leechers misbruik maken van de news service, abonnees die honderden gig's aan copyrighted materiaal naar binnen slurpen, connecties die 24/7 data lopen te trekken.
Dan maakt men wel gebruik van andere sources :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Wederom uw aandacht:

Ik ben weer een hele tijd bezig geweest om alle statusreports en up/downloadsnelheden-posts uit dit topic te verwijderen, Officiële Waarschuwingen uit te delen.... DOE DAT NOU ALSJEBLIEFT NIET! :'(
Het topic wordt er niet leesbaarder op.

Overigens heeft de titel van dit topic ook een actualiseringskuur ondergaan, zo 'nieuw' is het allemaal niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
dolby schreef op 21 december 2003 @ 19:12:
[...]

Sorry, maar dit slaat natuurlijk nergens op. Demon had best kunnen weten dat er bij de laatste aanmeldingsgolf verschrikkelijk veel leechers zouden zitten. Nu moeten de wat normalere gebruikers dus boeten voor die fout van Demon. Dan kun je niet de wat zwaardere gebruikers het in de schoenen schuiven dat zij verantwoordelijk zouden zijn voor de problemen met Supernews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Genghis Khan schreef op 21 december 2003 @ 19:56:
[...]

Sorry, maar dit slaat natuurlijk nergens op. Demon had best kunnen weten dat er bij de laatste aanmeldingsgolf verschrikkelijk veel leechers zouden zitten. Nu moeten de wat normalere gebruikers dus boeten voor die fout van Demon. Dan kun je niet de wat zwaardere gebruikers het in de schoenen schuiven dat zij verantwoordelijk zouden zijn voor de problemen met Supernews.
Yep, het was te verwachten. Wat mij het handigst lijkt, en wat ook al vaker is langsgekomen: Een downloadlimiet van .. Gb per maand, en anders extra traffic "inkopen".

Andere optie, die mij persoonlijk beter lijkt: news2.demon.nl die gewoon alle supernewsgroepen mirrort, MET UITZONDERING van de binaries groepen.

Nu kan ik zelfs amper een text-only groep bekijken, en dat is wel klote. Dat downen lastig gaat is minder belangrijk, maar een groep als demon.nl.support wil ik eigenlijk wel gewoon kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Genghis Khan schreef op 21 december 2003 @ 19:56:
[...]

Dan kun je niet de wat zwaardere gebruikers het in de schoenen schuiven dat zij verantwoordelijk zouden zijn voor de problemen met Supernews.
Dat doe ik wel, ik durf de stelling aan dat de misbruikers van news de problemen veroorzaken.
Gewoon een limiet invoeren.
Als Demon zomaar meer connecties inkoopt bij supernews zal daarvoor betaald moeten worden, het blijft een inkomsten-uitgaven plaatje voor een provider.
Je kunt niet eindeloos blijven leechen, neem dan een huurlijn of zakelijk dsl, deze misbruikers moeten zich dat realiseren.

[ Voor 28% gewijzigd door dolby op 21-12-2003 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco20 schreef op 21 december 2003 @ 19:37:
[...]

Dan maakt men wel gebruik van andere sources :7
Klopt, maar die belastten dan in elk geval niet de Demon-newsserver, wat hier het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dolby schreef op 21 december 2003 @ 20:06:
[...]
Dat doe ik wel, ik durf de stelling aan dat de misbruikers van news de problemen veroorzaken.
Er is een fair use policy, dus als Demon wil kunnen ze te allen tijde de grootverbruikers aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
dolby schreef op 21 december 2003 @ 20:06:
[...]

Dat is dan een typisch gevalletje oorzaak-gevolg. En de oorzaak is hier de cruciale fout van Demon om te weinig connecties in te kopen bij Supernews. Lijkt me duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 20:08:
[...]

Er is een fair use policy, dus als Demon wil kunnen ze te allen tijde de grootverbruikers aanpakken.
Ik hoop dat ze dat ook spoedig doen, Niels van Demon zei een tijdje terug dat er mensen zijn die een halve terrabyte trekken en dat dat niet zomaar kan.
En Demon zou ook een news servertje die wat textgroepen doorgeeft neerzetten, als ze dat zou willen.
Genghis Khan schreef op 21 december 2003 @ 20:11:
[...]

Dat is dan een typisch gevalletje oorzaak-gevolg. En de oorzaak is hier de cruciale fout van Demon om te weinig connecties in te kopen bij Supernews. Lijkt me duidelijk.
Dat kost dan extra geld, het moet wel voor een provider rendabel blijven.
En dat komt omdat een groep abonnees misbruik maakt.

[ Voor 42% gewijzigd door dolby op 21-12-2003 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dolby schreef op 21 december 2003 @ 20:14:
[...]
Ik hoop dat ze dat ook spoedig doen, Niels van Demon zei een tijdje terug dat er mensen zijn die een halve terrabyte trekken en dat dat niet zomaar kan.
Klopt, en ook 300 GB in een maand is veel te veel, dat zei hij niet veel later ook, dacht ik ergens gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
dolby schreef op 21 december 2003 @ 20:14:
Dat kost dan extra geld, het moet wel voor een provider rendabel blijven.
En dat komt omdat een groep abonnees misbruik maakt.
Dat kost geen "extra geld", dat zijn normale prijzen, ik nodig jou ook niet uit om naar de dierentuin te gaan en laat ons vervolgens één kaartje delen. Of er een groep is die actief misbruik maakt is aan Demon om te bepalen en het lijkt me niet dat wij daar over kunnen oordelen. Het lijkt me, dat als er leden zijn die excessief veel dataverkeer genereren, dat die snel genoeg op de vingers getikt zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Genghis Khan schreef op 21 december 2003 @ 20:11:
[...]

Lijkt me duidelijk dat het de bedoeling van Demon is een winstgevend product neer te zetten en dat kan niet als mensen meer dan 300 Gig per maand binnentrekt van de newsserver. Van mij mogen ze ook een limiet er op zetten, maar hoop dat die dan wel een beetje ruim wordt. Wil wel elke maand een paar dvd'tjes kunnen binnentrekken ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Genghis Khan schreef op 21 december 2003 @ 20:26:
[...]

Dat kost geen "extra geld", dat zijn normale prijzen, ik nodig jou ook niet uit om naar de dierentuin te gaan en laat ons vervolgens één kaartje delen. Of er een groep is die actief misbruik maakt is aan Demon om te bepalen en het lijkt me niet dat wij daar over kunnen oordelen. Het lijkt me, dat als er leden zijn die excessief veel dataverkeer genereren, dat die snel genoeg op de vingers getikt zullen worden.
Als Demon extra bij Supernews moet inkopen omdat er abonnees zijn die 24/7 copyrighted materiaal aan het downloaden zijn kost dat extra geld.
Ik hoop dat Demon idd spoedig iets tegen dit misbruik gaat ondernemen.
Marzman schreef op 21 december 2003 @ 20:28:
[...]

Lijkt me duidelijk dat het de bedoeling van Demon is een winstgevend product neer te zetten en dat kan niet als mensen meer dan 300 Gig per maand binnentrekt van de newsserver. Van mij mogen ze ook een limiet er op zetten, maar hoop dat die dan wel een beetje ruim wordt. Wil wel elke maand een paar dvd'tjes kunnen binnentrekken ;)
Bij xs4all power 8/1 is de limiet 150gig, bij cistron 8/1 100gig, dat zijn toch redelijk wat dvd-tjes voor je toch?

[ Voor 29% gewijzigd door dolby op 21-12-2003 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Marzman schreef op 21 december 2003 @ 20:28:
[...]

Yeps. Aan de andere kant: News is wel een van de goedkoopste manieren van traffic voor demon.

Een tijd geleden heb ik gevraagd wat eigenlijk het goedkoopste voor Demon is: Veel leechen uit newsgroepen (over hun supernews pijpje) of downen vanaf FTPtjes.

Antwoord kwam er op neer dat ik me niet druk hoefde te maken, maar dat supernews-demon hele scherpe prijzen had. Maw: Voor demon is dat veelal goedkoper dan ander traffic langs andere routes.

http://groups.google.nl/g...s%40extrix.fusix.nl#link9

[ Voor 14% gewijzigd door DJSmiley op 21-12-2003 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
dolby schreef op 21 december 2003 @ 20:30:
[...]

Als Demon extra bij Supernews moet inkopen omdat er abonnees zijn die 24/7 copyrighted materiaal aan het downloaden zijn kost dat extra geld.
Ik hoop dat Demon idd spoedig iets tegen dit misbruik gaat ondernemen.
Dat kost inderdaad veel geld ja. Maar Demon had van te voren best kunnen weten dat dit soort mensen zich in zouden schrijven bij ze. Ik vind het dan naïef om te beweren dat ze er geen rekening mee hoeven te houden om vervolgens de normale gebruikers de lul te laten zijn. Er wordt op dit moment dus gewoon helemaal geen actie ondernomen begrijp ik. Enerzijds door het inkopen van meer connecties bij Supernews, anderzijds door het op de vingers tikken van de leechers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Inderdaad. Alleen houden er bij mijn weten helaas nog geen ISP's rekening met het soort dataverkeer: intern of extern. Dat zouden ze eens moeten doen, de gemiddelde KaZaA-gebruiker zal duurder zijn dan mij denk ik (zit deze maand op zo'n 200 gigabyte schat ik, grotendeels via Supernews).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op 21 december 2003 @ 18:39:
[...]

De newsserver was helemaal niet down. En het is helemaal geen gezeik met Supernews. Met de newsserver zelf is absoluut niets aan de hand, 't is een erg goede newsserver.

Ik neem het Demon erg kwalijk dat er nog steeds niets bekend is gemaakt over deze problematiek.
Er zijn gewoon gebruikers die misbruik maken van de news servers. Die gewoon continu 24/7 zitten te leenchen. En die per mnd. ong. 500G aan download data zitten te verbruiken. Zulken gasten moet eerst een waarschuwing geven dat ze FUP ruim overschrijden. En dat bij volgende keer per direct geen toegang meer krijgen op de news server voor een maand. En hopen dat ze hun lesje geleerd hebben. Zo niet, dan worden toegang voor de news server hun definitief ontzegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Genghis Khan schreef op 21 december 2003 @ 20:35:
[...]
Inderdaad. Alleen houden er bij mijn weten helaas nog geen ISP's rekening met het soort dataverkeer: intern of extern. Dat zouden ze eens moeten doen, de gemiddelde KaZaA-gebruiker zal duurder zijn dan mij denk ik (zit deze maand op zo'n 200 gigabyte schat ik, grotendeels via Supernews).
Moet je voor de gein eens gaan kijken op supernews.com wat jij aan supernews zou moeten betalen om daar 200 Gig te mogen downloaden in een maand (nu zal Demon daar wel een goede regeling voor hebben dat ze flink minder betalen, maar het is geen lokaal verkeer)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Wat ik niet snap van die usenet-policy: WAAROM zou je niet gewoon maximaal 1 connectie per gebruiker toestaan? Op dit moment zijn dat er 3. En natuurlijk: dat is heel handig, ik zou er liefst 10 hebben ofzo, maar het is toch een vrij eenvoudige oplossing om gewoon 1 connectie per 1 IP te "verkopen", en dan ook met Supernews een deal te sluiten dat Demon per gebruiker ook gewoon die connectie heeft? Of denk ik te simpel?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

spaceboy schreef op 21 december 2003 @ 20:39:
Wat ik niet snap van die usenet-policy: WAAROM zou je niet gewoon maximaal 1 connectie per gebruiker toestaan? Op dit moment zijn dat er 3. En natuurlijk: dat is heel handig, ik zou er liefst 10 hebben ofzo, maar het is toch een vrij eenvoudige oplossing om gewoon 1 connectie per 1 IP te "verkopen", en dan ook met Supernews een deal te sluiten dat Demon per gebruiker ook gewoon die connectie heeft? Of denk ik te simpel?
Een voor headers, een voor berichten. Wil je ook nog berichten kunnen posten zit je op 3. Drie connecties lijkt mij al minimaal om comfortabel van usenet gebruik te kunnen maken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
[...]
Supernews zit in de VS, evenals haar servers.
:*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Thunder schreef op 21 december 2003 @ 20:46:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/bloos.gif.

Ben ik toch wat duurder dan ik dacht! :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Thunder schreef op 21 december 2003 @ 20:46:
[...]

Als demon de mogelijkheid heeft om de belangrijkste bin groepen lokaal te hosten als mirror ofzo, dan hebben we
a. betere snelheden
b. geen/amper traffic kosten voor demon. (allemaal lokaal verkeer). Weet alleen niet of bbned/babyxl/enz ook nog kosten rekenen maar goed.

Nadeel is dat demon wel een investering moet doen voor die newsserver. Daarintgen kan het ze wel een enorme besparing opleveren doordat het dan lokaal verkeer is, wat nu nog trans-atlantic (en dus duurder) traffic is.

Aan de andere kant: Ze hebben goede deal met supernews om dat traffic vrij goedkoop hier te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

DJSmiley schreef op 21 december 2003 @ 20:55:
[...]

Als demon de mogelijkheid heeft om de belangrijkste bin groepen lokaal te hosten als mirror ofzo, dan hebben we
a. betere snelheden
b. geen/amper traffic kosten voor demon. (allemaal lokaal verkeer). Weet alleen niet of bbned/babyxl/enz ook nog kosten rekenen maar goed.

Nadeel is dat demon wel een investering moet doen voor die newsserver. Daarintgen kan het ze wel een enorme besparing opleveren doordat het dan lokaal verkeer is, wat nu nog trans-atlantic (en dus duurder) traffic is.

Aan de andere kant: Ze hebben goede deal met supernews om dat traffic vrij goedkoop hier te krijgen.
Als Demon een eigen bin-newsserver op gaat zetten hebben ze supernews niet meer nodig. Hoop eigenlijk niet dat de oplossing die ze in gedachten hebben voor het 502 probleem die kant op gaat. Zo goed als supernews zal die server namelijk nooit worden, heb ik persoonlijk liever een maximale download limiet. Kunnen ze ook meteen het aantal connecties weer opschroeven en de downloadcap er af halen want dan met limiet zal het verkeer dat van supernews af komt toch wel afnemen :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Laatst online: 21:45

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Ik heb een klein probleempje sinds de snelheid verhoging! Ik heb een modem van zyxel de R650-31 ofzo... i.c.m. een switch en DHCP zodat ik de kabel er alleen in hoef te douwen! Sinds de snelheids verhoging (afgelopen vr.) ligt mijn verbinding er om de haverklap uit. Ik zit dus gewoon te internet en wat films te downen! Dit ging hiervoor prima trouwens. Nu valt de verbinding weg en binnen 10 a 30 sec. is ie weer terug. Ik hoef er dus niks voor te doen geen modem reset enz. Volgens een vriend van mij kan het liggen aan het feit dat ik en overnet aan heb staan en emule en daarom teveel connecties te verduren krijg zodat de modem ermee kapt, maar dat lijkt mij vreemd. Nu staat overnet uit en het gebeurde net nog!
Heeft iemand hier ook last van? en kunnen ze mij helpen! Misschien heeft iemand een tooltje waarmee je kan kijken waarom de verbinding eruit knalt?

ps het is niet elk half uur. Het kan ook 5 min. duren. en soms een uur.

Nog iets als iemand bij mij aan het uploaden is... dan schommelt mijn verbinding van 80 kb naar 55 kb.. kan dit komen door mijn afstand met de centrale? of is de modem dan gewoon niet zo goed.

ps heb verschillende firmwares geprobeerd de 2, 3 en nog een andere het maakt geen verschil. Of moeten er nog veranderingen aangebracht worden na een firmware update!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Microkid schreef op 21 december 2003 @ 18:31:
[...]

Nop, werkt hier gewoon zoals het hoort. Afgelopen dagen en weken geen probleem mee geweest.
Kan je pop3.demon.nl en post.demon.nl wel pingen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
F:\Documents and Settings\Dell>ping pop3.demon.nl

Pinging pop3.mail.nl.demon.net [194.159.73.25] with 32 bytes of data:

Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

Ping statistics for 194.159.73.25:
    Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 4 (100% loss),

F:\Documents and Settings\Dell>ping post.demon.nl

Pinging post.mail.nl.demon.net [194.159.73.1] with 32 bytes of data:

Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

Ping statistics for 194.159.73.1:

Nee dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Laatst online: 21:45

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Procyon for life schreef op 21 december 2003 @ 16:06:
GOT is weer online :)

Sinds de 19e deze maand is mijn upload verdubbeld van 512 naar 1024, ik heb hier erg naar uitgekeken maar toen het zoverwas was het toch een teleurstelling..

Ik kon vanaf mijn eigen ftp server met 60Kb/s downloaden en dat is nu nog steeds zo, niets sneller dus..
Ik zit bij BabyXL en zit nog geen 2 KM van de centrale af, heb een analoge lijn en goede kabels, mijn Zyxel 650R zou max 100Kb/s kunnen halen.. (aantal kbits/s delen door 8,5 ipv 10 uit practijkervaringen).
Volgens de tabel is met ADSL tot 2 KM makkelijk 1024KB/s upload mogelijk.

Nou weet ik wel dat demon geen 1024 upload garandeerd maar hebben jullie dit ook?
Download is trouwens wel netjes 240KB/s
Jep haal wel 84 op speedtest, maar met ftp schommelt het enorm... geen stabiele verbinding helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Best wel irritant dat je er bijna niet doorkomt op de newsserver. Ik heb geen problemen met 1 connectie of een harde limiet van 10GB ofzo....maar helemaal geen connectie, daar ben ik nie zo blij mee.... :|

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
[...]
(zit deze maand op zo'n 200 gigabyte schat ik, grotendeels via Supernews).
Lukt het?? Das 80kB/s continu ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Hurricane schreef op 21 december 2003 @ 22:35:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
F:\Documents and Settings\Dell>ping pop3.demon.nl

Pinging pop3.mail.nl.demon.net [194.159.73.25] with 32 bytes of data:

Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

Ping statistics for 194.159.73.25:

F:\Documents and Settings\Dell>ping post.demon.nl

Pinging post.mail.nl.demon.net [194.159.73.1] with 32 bytes of data:

Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

Ping statistics for 194.159.73.1:

Nee dus :(
Hmmm, en een tracert?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
C:\>tracert pop3.demon.nl

Tracing route to pop3.mail.nl.demon.net [194.159.73.30]
over a maximum of 30 hops:

1    80 ms    40 ms    30 ms  bbned-demon-nrp-01.router.nl.demon.net [212.238.
240.1]
  2    31 ms    40 ms    50 ms  ams3-core-1-ge-0-2-0-0.router.nl.demon.net [213.
222.28.126]
  3    60 ms    30 ms    30 ms  sdps-12.mail.nl.demon.net [194.159.73.30]

Trace complete.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07
Wat een gezeur weer allemaal over limieten enzo, de verbinding met supernews is al gelimiteerd tot 3x50KB per user.

Het lijkt me sterk dat iemand met die snelheid een halve terrabyte per maand kan downloaden, dan moeten er meer uren in een dag gestopt worden.

Als ik het zo effe snel uitreken kom je als je 24/7 op volle snelheid kan binnenhalen (wat eigenlijk niet mogelijk is) op ongeveer 400 GB per maand uit.

(150KB/sec = 9MB/min = 540MB/h = 12,9GB/dag = 400GB/mnd(31 dagen))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
ThinkAboutIt schreef op 22 december 2003 @ 09:46:
Wat een gezeur weer allemaal over limieten enzo, de verbinding met supernews is al gelimiteerd tot 3x50KB per user.

Het lijkt me sterk dat iemand met die snelheid een halve terrabyte per maand kan downloaden, dan moeten er meer uren in een dag gestopt worden.

Als ik het zo effe snel uitreken kom je als je 24/7 op volle snelheid kan binnenhalen (wat eigenlijk niet mogelijk is) op ongeveer 400 GB per maand uit.

(150KB/sec = 9MB/min = 540MB/h = 12,9GB/dag = 400GB/mnd(31 dagen))
Er zijn abonnees die nog meer newsservers gebruiken om aan copyrighted materiaal te komen.
Het misbruik van een 8/1 lijntje kan dan zo de halve terrabyte passeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
dolby schreef op 22 december 2003 @ 10:16:
[...]

Er zijn abonnees die nog meer newsservers gebruiken om aan copyrighted materiaal te komen.
Volgens mij ging de duscussie over supernews.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08 12:26
zie het probleem niet van die news server.. Goed de snelheid is soms een beetje rommelig, maar nooit connectie problemen. Soms 1x, reconnect en hij verbindt weer.

ik trek nu trouwens gem. 220 van die server af ..dus die 50Kb/s cap werkt niet helemaal geloof ik.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dolby schreef op 22 december 2003 @ 10:16:
[...]
Alleen zal de bereikbaarheid van de Demon-newsserver daar niet slechter van worden, eerder beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 10:33:
[...]

Alleen zal de bereikbaarheid van de Demon-newsserver daar niet slechter van worden, eerder beter.
haha, jij gaat uit van het "goede" in de leechers.
Neuh, die laten gewoon supernews 24/7 open en trekken nog wel wat meer erbij van de andere servers.
Maar zoals wel eerder te lezen is geweest in oa threads hier en op usenet, de misbruikers hebben lak aan hun medegebruikers en zelfs aan hun isp, ze willen niet inzien dat je oa te maken hebt met een verbinding met een bepaalde overboeking, een geringe winst marge etc etc. en dat is jammer.
Hoop dat Demon net als xs4all en cistron een harde limiet gaan invoeren en die ook gaan naleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik begrijp die grootverbruikers ook niet zo.
Volgens mij kan je onmogelijk die enorme hoeveelheid data netjes opslaan.
Of je moet inderdaad het grootste deel ongezien weggooien |:(
Zelf heb ik niet zo'n last van de af en toe haperende nieuwsgroepen.
Ik heb hem zo'n 5 dagen per maand aanstaan, dan heb ik weer zat voor een maand om dat uit te zoeken.
Het is wel even wennen, als je P2P gewend bent, dat gaat gewoon veel trager.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

dolby schreef op 22 december 2003 @ 10:42:
[...]
Hoop dat Demon net als xs4all en cistron een harde limiet gaan invoeren en die ook gaan naleven
Ik heb al eens in vergelijkbare discussies over FUP's in het algemeen voorgesteld dat ISP's direct Brein/BSA in moeten schakelen zodra een gebruiker meer dan 100Gb op een maand transfert, dat is onmogelijk legaal te doen. Ben jij toevallig die ene legale op de 1000? Mooi, wordt je het komende jaar niet meer gecontroleerd. En wij, de normale gebruikers, krijgen weer werkende en goedkopere verbindingen \o/

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
curry684 schreef op 22 december 2003 @ 12:13:
[...]

Ik heb al eens in vergelijkbare discussies over FUP's in het algemeen voorgesteld dat ISP's direct Brein/BSA in moeten schakelen zodra een gebruiker meer dan 100Gb op een maand transfert, dat is onmogelijk legaal te doen. Ben jij toevallig die ene legale op de 1000? Mooi, wordt je het komende jaar niet meer gecontroleerd. En wij, de normale gebruikers, krijgen weer werkende en goedkopere verbindingen \o/
Dat zou dan weer een beetje krom zijn, want veel gebruikers die 'maar' aan de 20GB per maand zitten, downloaden evengoed illegaal materiaal. Het lijkt dan een beetje op pure willekeur en dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Ik ben het volledig met je eens dat mensen die aan zo'n schandalig hoog aantal Gigabytes komen, behoorlijk fout bezig zijn. Maar als je de mensen die boven de 100GB komen gaat aanpakken dan pak ze omdat ze aan zo'n hoge trafficrate zitten, niet omdat het illegaal materiaal is wat ze downloaden. Want zou je dat laatste wél doen, dan moet je consequent blijven en ook de kleinere gebruikers die illegaal materiaal downloaden aanpakken.

Ik ben dan ook voorstander van een ruime harde limiet, afhankelijk van de snelheid van je abonnement. Met ruim bedoel ik iets als 25GB voor 'lite', 50GB voor 'basic' en 75 voor 'fast' abonnementen. En dan gewoon een halve euro per gigabyte betalen als je boven de limiet komt. Dan pak je automatisch de leechers, en de gewone gebruikers zullen net als met een FUP helemaal nergens last van hebben.

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dolby schreef op 22 december 2003 @ 10:42:
[...]
haha, jij gaat uit van het "goede" in de leechers.
Neuh, die laten gewoon supernews 24/7 open en trekken nog wel wat meer erbij van de andere servers.
En zelfs dán nog zal de bereikbaarheid van de Demon-newsserver daar niet slechter door worden, want ze lieten die verbinding namelijk volgens jou tóch al 24/7 open immers? :Y)

Maar dit lijkt me wel een heel extreem voorbeeld, en ik vraag me af of er wel veel van dat soort gebruikers zullen zijn, je moet dan wel bijzonder veel vrije tijd, schijfruimte, en niks anders te doen hebben. En als die er al zijn dan zal Demon daar zeker wel wat aan doen als daardoor overlast wordt veroorzaakt. Ik denk dat voor verreweg de meeste gebruikers geldt dat Supernews ontlast wordt voor datgene wat van andere servers wordt gehaald.
Maar zoals wel eerder te lezen is geweest in oa threads hier en op usenet, de misbruikers hebben lak aan hun medegebruikers en zelfs aan hun isp, ze willen niet inzien dat je oa te maken hebt met een verbinding met een bepaalde overboeking, een geringe winst marge etc etc. en dat is jammer.
Ik denk dat Demon liever een fair use policy houdt dan een datalimiet zal gaan invoeren, want de 'limiet' bij een fair use policy kunnen ze te allen tijde veranderen zonder wijziging van de abonnementsvoorwaarden, wat bij een vaste datalimiet een stuk moeilijker gaat.

Verder heb ik meerdere medewerkers van Demon voorzichtig naar de grenzen van de fair use policy gevraagd, en van elk van hun begrepen dat ze voorlopig nog meer dan genoeg capaciteit hebben. 300 GB per maand was geen enkel probleem, daar werd zelfs om gelachen toen ik dat heel angstig durfde te vragen ;) , dat schenen ze niet echt erg te vinden, en ik kreeg de indruk dat ze zelfs van 500 GB niet wakker lagen. Let wel, ik heb het hier over de fair use policy, en _niet_ over het gebruik van de newsserver, daarvan hebben ze liever dat je niet over de 200 GB komt, en liefst nog minder, dat is tenminste wat ik uit de reacties van Demon-medewerker Niels heb kunnen opmaken (voor mij overigens ruim voldoende want als ik 70 GB in een maand naar binnen slurp is het veel).

Op grond hiervan vermoed ik dat het met het 'bandbreedteprobleem' wel meevalt, blijkbaar hebben ze daar goede afspraken of deals voor, en maken ze zich er niet al te veel zorgen over. Anders ligt het met de newsserver, daar is wel een probleem, maar dan voornamelijk met het aantal gelijktijdige connecties, en in mindere mate met het dataverbruik (hoewel dat uiteraard voor een deel met elkaar samenhangt).

Maar goed, hoe het nu precies allemaal zit met het ge-/misbruik van de fair use policy weten waarschijnlijk alleen de Demon-mederwerkers, en die zullen uiteraard daarover verder niets loslaten, omdat het systeem dan niet meer werkt. En zolang er geen duidelijkheid komt kunnen wij alleen maar gissen naar de werkelijke grens van de fair use policy, en zullen er nog heel vaak discussies zoals deze (en in die andere tread) gevoerd worden. Niet dat Demon of andere providers daarmee zitten, natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Tweeke schreef op 22 december 2003 @ 12:25:
[...]

Ik ben dan ook voorstander van een ruime harde limiet, afhankelijk van de snelheid van je abonnement. Met ruim bedoel ik iets als 25GB voor 'lite', 50GB voor 'basic' en 75 voor 'fast' abonnementen. En dan gewoon een halve euro per gigabyte betalen als je boven de limiet komt. Dan pak je automatisch de leechers, en de gewone gebruikers zullen net als met een FUP helemaal nergens last van hebben.
Yep, kan een goede oplossing zijn.
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 12:28:
[...]

En zolang er geen duidelijkheid komt kunnen wij alleen maar gissen naar de werkelijke grens van de fair use policy, en zullen er nog heel vaak discussies zoals deze (en in die andere tread) gevoerd worden. Niet dat Demon of andere providers daarmee zitten, natuurlijk ;)
Daarom gewoon een duidelijk datalimiet, dan weet iedereen waar hij/zij aan toe is.
curry684 schreef op 22 december 2003 @ 12:13:
[...]

Mja ik denk dat het wettelijk een probleem is, privacy wetgeving enzo, maar ik ben geen jurist.

[ Voor 58% gewijzigd door dolby op 22-12-2003 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:41
Eventjes tussendoor:
Volgende week maandag (29/12/2003) word ik weer bij KPN aangesloten. Zou ik vandaag al Demon kunnen aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:38
sylvesterrr schreef op 22 december 2003 @ 13:44:
Eventjes tussendoor:
Volgende week maandag (29/12/2003) word ik weer bij KPN aangesloten. Zou ik vandaag al Demon kunnen aanvragen?
Als je je telefoonnummer al weet wel ja.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 11:32
sylvesterrr schreef op 22 december 2003 @ 13:44:
Eventjes tussendoor:
Ik zou er 1 of 2 dagen speling tussen houden, maarja de feestdagen komen eraan dat geeft zowiezo al 3 dagen speling dan..dusja ik zou het aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

dolby schreef op 22 december 2003 @ 12:42:
[...]
Mja ik denk dat het wettelijk een probleem is, privacy wetgeving enzo, maar ik ben geen jurist.
Als jij op een wedstrijddag in de buurt van een voetbalstadion loopt mag je al gefouilleerd worden tegenwoordig al heb je niet eens een kaartje voor de wedstrijd: dat heet 'hoog aannemelijk risico'. Hetzelfde zou je kunnen doen voor de gebruikers die dermate hoge stromen data genereren dat het gewoon niet meer legaal kan zijn.

Desalnietteplus erken ik meteen dat het juridisch extreem moeilijk is, en ik zal dan ook graag 5/10/25/50 Gb limieten zien op de gangbare abo's (512/1024/2048/8192) met bijbetalen voor meer verbruik. Laat de asociale leechers maar lijden voor hun eigen egoisme ipv ons allemaal een langzamer internet en duurdere connecties toe te bedelen.

200Gb man.... dat is 35 DVD's, 10s games en 100 uur muziek per maand. Waar laaaaat je het in godesnaam, en wanneer kom je er aan toe er iets mee te doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Frag1le schreef op 22 december 2003 @ 14:02:
[...]

Ik zou er 1 of 2 dagen speling tussen houden, maarja de feestdagen komen eraan dat geeft zowiezo al 3 dagen speling dan..dusja ik zou het aanvragen.
Nee dit maakt niet uit. Demon leest je aanvraag de eerste 7 dagen niet eens ivm de colportagewetgeving. Oftewel op het moment van aanvragen + 7 dagen moet je KPN-aansluiting uiterlijk officieel actief zijn.

(ik zeg express 'officieel' daar omdat mijn KPN de eerste 2 weken niet werkte maar in die tijd wel door Demon werd geaccepteerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
FlowDesign schreef op 22 december 2003 @ 13:58:
[...]

Als je je telefoonnummer al weet wel ja.
Ik weet mijn telefoonnummer al. Volgende week maandag wordt UPC Telefonie bij mij afgesloten, en KPN aangesloten. :)

Okey, ik ga de boel zometeen maar eens aanvragen. :)

-edit-
wanneer is de actie verlengd tot 1 februari 2004?
Demon DSL Express Beste Koop Consumentengids
In verband met de uitstekende resultaten die de Demon DSL Express pakketten behaald hebben in de consumentenbondtest (Consumentengids januari 2004) is de aanbiedingsperiode met een maand verlengd tot 1 februari 2004.

[ Voor 34% gewijzigd door Mawlana op 22-12-2003 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
curry684 schreef op 22 december 2003 @ 14:12:
[...]

Nee dit maakt niet uit. Demon leest je aanvraag de eerste 7 dagen niet eens ivm de colportagewetgeving. Oftewel op het moment van aanvragen + 7 dagen moet je KPN-aansluiting uiterlijk officieel actief zijn.

(ik zeg express 'officieel' daar omdat mijn KPN de eerste 2 weken niet werkte maar in die tijd wel door Demon werd geaccepteerd)
Bij mij was dit dus 7 werkdagen, en ik neem aan dat er ook werkdagen bedoeld wordt. En omdat er 2 kerstdagen en een jaarswisseling tussen zitten zal Demon ofwel BBNed denk ik niet echt aanvragen verwerken.

[ Voor 3% gewijzigd door Frag1le op 22-12-2003 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op 22 december 2003 @ 14:10:
[...]
Als jij op een wedstrijddag in de buurt van een voetbalstadion loopt mag je al gefouilleerd worden tegenwoordig al heb je niet eens een kaartje voor de wedstrijd: dat heet 'hoog aannemelijk risico'. Hetzelfde zou je kunnen doen voor de gebruikers die dermate hoge stromen data genereren dat het gewoon niet meer legaal kan zijn.
Tja, dan zal toch eerst de wet veranderd moeten worden, lijkt me. Het downloaden van audio/video schijnt niet strafbaar te zijn, maar alleen het ter beschikking stellen/uploaden. En dat zal normaal gesproken niet met 100 GB per maand gaan ;)
Voor software geldt dit niet overigens, daar is ook het downloaden van strafbaar.
Desalnietteplus erken ik meteen dat het juridisch extreem moeilijk is, en ik zal dan ook graag 5/10/25/50 Gb limieten zien op de gangbare abo's (512/1024/2048/8192) met bijbetalen voor meer verbruik. Laat de asociale leechers maar lijden voor hun eigen egoisme ipv ons allemaal een langzamer internet en duurdere connecties toe te bedelen.
Verreweg het meest efficient, als je als provider het dataverbruik tegen wilt gaan tenminste, is gewoon het simpelweg niet meer voeren van binary-groepen op je newsserver. Usenet is daar niet voor bedoeld, en het is een hele omslachtige en inefficiente manier om bestanden te verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
[...]

200Gb man.... dat is 35 DVD's, 10s games en 100 uur muziek per maand. Waar laaaaat je het in godesnaam, en wanneer kom je er aan toe er iets mee te doen 8)7
Tsja, misschien verkopen ze die handel op het schoolplein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:14

ErA

Vraagje: Heb net lekker me modem binnegehad. Aangesloten op me laptop en ja hoor. Werkt lekker. Kon alles sites bezoeken, had alleen nog geen reverse lookup.

Nu heb ik hem ff aan me router gehangen voor me pc's. Maar op 1 of andere manier krijg ik bij bijv. www.clanbase.com een 404 van demon. T.net en GoT werken zonder problemen etc.

Aan me laptop doet ie het dus wel. Aan me router niet. Iemand ervaring mee. Router heb ik allleen oude settings weggehaald van me @home verder niex :x

edit:

Denk zelf dat het aan de dns ligt. Tweakers.net is mijn startpagina. Na het lozen van mij cache/geschiedenis pakt ie namelijk alleen nog maar tweakers.net. Dus komt wel goed.

Verder voor mensen die nog twijfelen. Ik ben hier zelf ruim tevreden. Demon zegt dat de levertijd 6 weken is, dat was ie ook bij mij. Snelheden zagen er op het eerste moment goed uit. zon 70% van theoretisch maxhaalbare.

\o/ demon

Ai! Het wordt zojuist nog gekker.

Ik had Demon aan mijn router gehangen. Bezocht www.clanbase.com, en kreeg een Demon404....
@home teruggehangen. En aijaijai. www.clanbase.com point nu naar demon.nl.. :?... Vervolgens alles wat ik maar kon bedenken leeggegooid. cookies etc.... en ja hoor :D nog steeds hetzelfde.

Op andere pc's doet ie het overigens niet daar pakt ie (via mijn @home lijn) clanbase.com wel gewoon goed.

[ Voor 51% gewijzigd door ErA op 22-12-2003 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

ErAdiCToR schreef op 22 december 2003 @ 16:46:
Maar op 1 of andere manier krijg ik bij bijv. www.clanbase.com een 404 van demon.
Ik vermoed een subtiel probleempje bij de site zelf daar ik 'm hier op een leased line van KPN ook in brakke stukjes krijg zonder stylesheet en backgrounds en zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Laatst online: 12-09 09:41
Ik begin zo mijn twijfels te krijgen over demon.
Ik sta al sinds 8-12 op geaccepteerd en er is nog niets gebeurd.
de verbinding is nog steeds niet opgeleverd en op mijn mailtjes replien ze ook niet.
ik vrees dat ik de kerst vakantie zonder internet ga doorbrengen :/

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:23
Vraagje: Heb net lekker me modem binnegehad. Aangesloten op me laptop en ja hoor. Werkt lekker. Kon alles sites bezoeken, had alleen nog geen reverse lookup.

Nu heb ik hem ff aan me router gehangen voor me pc's. Maar op 1 of andere manier krijg ik bij bijv. www.clanbase.com een 404 van demon. T.net en GoT werken zonder problemen etc.

Aan me laptop doet ie het dus wel. Aan me router niet. Iemand ervaring mee. Router heb ik allleen oude settings weggehaald van me @home verder niex :x

edit:

Denk zelf dat het aan de dns ligt. Tweakers.net is mijn startpagina. Na het lozen van mij cache/geschiedenis pakt ie namelijk alleen nog maar tweakers.net. Dus komt wel goed.

Verder voor mensen die nog twijfelen. Ik ben hier zelf ruim tevreden. Demon zegt dat de levertijd 6 weken is, dat was ie ook bij mij. Snelheden zagen er op het eerste moment goed uit. zon 70% van theoretisch maxhaalbare.

\o/ demon

Ik had Demon aan mijn router gehangen. Bezocht www.clanbase.com, en kreeg een Demon404....
@home teruggehangen. En aijaijai. www.clanbase.com point nu naar demon.nl.. :?... Vervolgens alles wat ik maar kon bedenken leeggegooid. cookies etc.... en ja hoor :D nog steeds hetzelfde.

Op andere pc's doet ie het overigens niet daar pakt ie (via mijn @home lijn) clanbase.com wel gewoon goed.
Het kan zijn dat je ff alles moet rebooten want dat deed hij bij mij ook als ik namelijk tweakers wou hebben kreeg ik de site van demon te zien.... en na een reboot deed alles het perfect. Het heeft te maken met de registratie van je IP ofzo en de mac adres en met de reboot is alles weer goed! ( Hoop ik voor je dan ;) )

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Microkid schreef op 22 december 2003 @ 00:16:
[...]

Hmmm, en een tracert?

code:
1
2
3
4
5
C:\>tracert pop3.demon.nl

Bladiebla

Trace complete.
Het was niet alleen de mail van demon wat het niet meer deed kwam ik achter. Heb er nog een router tussenhangen met Clarkconnect 2.1 office erop en daar zat het probleem waarschijnlijk in. Heb de dns cache service ff gereset en kreeg net 48 mail binnen :) Waarvan 38 Spam :(

[ Voor 27% gewijzigd door Hurricane op 22-12-2003 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 18:28
[...]

Helemaal mee eens, die limieten die je noemt bij de verschillende pakketen zijn zeer reeel en voor meer dan 98,5% van de gebruikers afdoende. Zelf heb ik een 2048 verbinding en download met veeel moeite 25GB in de maand. Sommige mensen kunnen zichzelf niet beheersen. Maarja dit is eigenlijk al zo vaak te sprake gekomen en telkens duiken er weer van die figuren op die met droge ogen zeggen dat het toch mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op 22 december 2003 @ 14:12:

Demon DSL Express Beste Koop Consumentengids
In verband met de uitstekende resultaten die de Demon DSL Express pakketten behaald hebben in de consumentenbondtest (Consumentengids januari 2004) is de aanbiedingsperiode met een maand verlengd tot 1 februari 2004.
Houdt dit ook in dat als ik mid-januari een aanvraag doe, ik die Zyxel er nog steeds voor nop bij krijg, plus dat de prijzen zijn wat ze nu zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Hurricane schreef op 22 december 2003 @ 21:51:
[...]

Het was niet alleen de mail van demon wat het niet meer deed kwam ik achter. Heb er nog een router tussenhangen met Clarkconnect 2.1 office erop en daar zat het probleem waarschijnlijk in. Heb de dns cache service ff gereset en kreeg net 48 mail binnen :) Waarvan 38 Spam :(
ROFL... 38 spam mails.... 8)7
Iig goed te horen dat het weer opgelost is. Nou kan ik weer rustig slapen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waslijn schreef op 22 december 2003 @ 22:12:
[...]
Helemaal mee eens, die limieten die je noemt bij de verschillende pakketen zijn zeer reeel en voor meer dan 98,5% van de gebruikers afdoende. Zelf heb ik een 2048 verbinding en download met veeel moeite 25GB in de maand. Sommige mensen kunnen zichzelf niet beheersen. Maarja dit is eigenlijk al zo vaak te sprake gekomen en telkens duiken er weer van die figuren op die met droge ogen zeggen dat het toch mag.
Maar wat ik dan niet begrijp is dat Demon die overmatig downloadende gebruikers dan niet gewoon aanpakt. Ze hebben de mogelijkheid en middelen om dat te doen, en niemand zal het onredelijk vinden, alleen maken ze daar blijkbaar nooit gebruik van. Ik kan me niet voorstellen, dat Demon gebruikers, die zoveel downloaden dat anderen daar last van hebben, gewoon hun gang laat gaan, daar snijden ze ook zichzelf onnodig mee in de vingers, terwijl de oplossing zo simpel is. Chello bijvoorbeeld laat sommige gebruikers in een waarschuwingsbrief heel duidelijk weten hoever ze mogen gaan.
Maar nogmaals, zolang Demon hier geen duidelijkheid over geeft, is het moeilijk om een limiet aan te geven waarboven er echt last voor andere gebruikers ontstaat. Iedereen heeft natuurlijk wel een idee van wat acceptabel is, gebaseerd op gebruikerservaringen, situatie bij vergelijkbare providers, en gezond verstand, maar het blijft gissen. De enige die echt met feitelijke gegevens kan aantonen wanneer er in hun situatie overlast door gebruikers ontstaat is Demon, en die laat daar tot op heden helaas niet veel over los.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Ik denk dat Demon tot nu toe 1 van de weinige providres is geweest die zich echt, maar dan ook echt niet bekommert over hoeveel er verplaatst wordt. Dat is in internetland een goede reputatie.

Het is zelfs bijna het tegendeel, met het uitstekende Supernews en stabiele, snelle verbindingen lokken ze de fanatieke downloadert alleen maar, dan zou het een beetje dwars zijn nu actie te gaan ondernemen. Niet dat dat van mij niet mag hoor, maar het laat me eigenlijk allemaal koud :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 22:46:
[...]

Houdt dit ook in dat als ik mid-januari een aanvraag doe, ik die Zyxel er nog steeds voor nop bij krijg, plus dat de prijzen zijn wat ze nu zijn?
Mjuh, staat ook op de frontpage van dsxlexpress.nl
De aanbiedingen gelden bij bestelling voor 1 februari 2004*.
Lijkt me geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
curry684 schreef op 22 december 2003 @ 14:12:
[...]

Wat heeft de colportage-wetgeving met dit soort dingen te maken :? Je zult wel de wet Kopen op Afstand bedoelen ;)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Wordt bij de genoemde datalimieten ook de upload meegeteld? Dan zit ik na 2 weekenden al aan de limiet ... (chello classic).

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Laatst online: 29-08 22:37
VonFoX schreef op 23 december 2003 @ 09:50:
Wordt bij de genoemde datalimieten ook de upload meegeteld? Dan zit ik na 2 weekenden al aan de limiet ... (chello classic).
Er zijn geen datalimieten bij demon. Die zijn er bij Chello ook niet (tenminste, ze worden niet bekend gemaakt) Maar bij chello krijgen mensen waarschuwingen als ze volgens Chello te veel downloaden.(Dataverbruik te hoog. Chello sluit onmiddellijk af!!)
Bij Demon heb ik nog niemand gehoord die een waarschuwing heeft gehad.

Zie ook de eerste post:
:? Hanteert Demon een datalimiet? :?
Demon hanteert een Fair Use Policy (FUP). Dit houdt in dat er geen vaste datalimiet is gesteld op de hoeveelheid data die je, als Demon DSL gebruiker, mag downloaden. Dit houdt ook in dat Demon Internet kan ingrijpen als een gebruiker regelmatig significant meer download dan het gemiddelde voor het betreffende DSL account.

[ Voor 4% gewijzigd door Klovan op 23-12-2003 10:19 . Reden: toevoeging linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Misschien een stomme vraag, maar heb je wel http://connect.babyxl.nu (voor BaByXL verbindingen) en daarna http://www.demon.nl/macadres bezocht? :?

De symptomen die je beschrijft klinken mij erg naar de verschijnselen van een opgeleverde maar nog niet afgeconfigureerde lijn, dan zit je namelijk met spannende gateway's op het verkeerde domein en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 14:34:
Verreweg het meest efficient, als je als provider het dataverbruik tegen wilt gaan tenminste, is gewoon het simpelweg niet meer voeren van binary-groepen op je newsserver. Usenet is daar niet voor bedoeld, en het is een hele omslachtige en inefficiente manier om bestanden te verspreiden.
Die data komt wel direct bij de provider vandaan en niet internationaal. Het lijkt me voor de provider gunstiger data te leveren van de eigen servers (of via via zoals bij Demon) ipv internationaal via emule of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 26/11 de aanvraag gedaan en 17/12 had ik de modem en was de boel aangesloten. Lekker vlot dus.

Ik ben voorlopg super tevreden. De download is net zo snel als m'n kabel maar 4x zo veel upload is echt geweldig. Kan nu emule laten draaien terwijl ik met een strakke ping online kan spelen.

Weet iemand of Demon nog aan de newsservers gaat sleutelen. Ik krijg wel heel van de foutmelding dat ik geen verbinding kan maken omdat er te veel connecties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
In een woord: SUPER

Zit op 555 meter van de centrale en haal nu 850 Kbyte / 90 Kbyte

Laatste tijd is er wel behoorlijk wat onderhoud bij BBnet, maar voor de rest OK

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Laatst online: 14-09 10:04

duderuud

Sliden is koel

Van mij mogen ze ook gewoon een datalimiet instellen hoor, doe belachelijk getallen van 300GB en meer zijn ronduit onnozel.
Ik geloof er niks van dat je er nog wat mee kan doen...dat zijn 350 Divx-jes man, kan je toch nooit kijken...

Ik heb de grote stap ook maar gewaagd om Chello op te zeggen en Demon 2/1 te nemen, ben heel benieuwd of het opgeleverd gaat worden voordat chello mijn verbinding afsluit :)

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToriHino
  • Laatst online: 29-12-2024

ToriHino

Eg wel!

Duderuud schreef op 23 december 2003 @ 11:52:
Van mij mogen ze ook gewoon een datalimiet instellen hoor, doe belachelijk getallen van 300GB en meer zijn ronduit onnozel.
Ik geloof er niks van dat je er nog wat mee kan doen...dat zijn 350 Divx-jes man, kan je toch nooit kijken...

Ik heb de grote stap ook maar gewaagd om Chello op te zeggen en Demon 2/1 te nemen, ben heel benieuwd of het opgeleverd gaat worden voordat chello mijn verbinding afsluit :)
Wanneer je DVD images download gaat het natuurlijk al een stuk minder (zo'n 75 ofzo), maar het blijft natuurlijk achterlijk veel |:(

Ik moet trouwens zeggen dat ikzelf nog niet echt veel last heb gehad van die nieuwsgroepen, als ik al eens wat 'leech' zet ik hem aan met auto retry, en dan zie ik de volgende dag wel wanneer ie klaar is O-)

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 13-09 11:09
Waar ik tegenaan hik,

Mijn buurjongen heeft surfsnel adsl het 8 mbit pakket via bbned

Ik heb demon 8 mbit via bbned

Mijn upload = 512 kbit
en zijn 1024 kbit

Ik had een maand eerder ADSL dan hem

Kan die kloppen of is het zo dat als bbned de upgrades uitvoert

dat het voor allen providers is in die postcode of is dat ook provider afhankelijk

Want het is raar we hebben dezelfde poscode hetzelfde snelheden pakket maar toch hebben we verschilde download & upload snelheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnc
  • Niet online

fnc

De upgrades gaan per provider. Niet elke provider neemt op dezelfde manier de verbindingen af bij bbned. En wellicht heeft je buurjongen na de snelheidsverhoging zijn abbonement genomen, dan had hij die hogere snelheid al meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er trouwens een manier om het maandelijkse verbruik te bekijken? bij XS4all kon ik dit gewoon via hun webpage zien, maar zo'n feature kan ik op de site van Demon niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 13:28:
is er trouwens een manier om het maandelijkse verbruik te bekijken? bij XS4all kon ik dit gewoon via hun webpage zien, maar zo'n feature kan ik op de site van Demon niet vinden.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/19542720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

many thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 18:12
Ik heb op het moment chello. En daar wil ik eigenlijk vanaf, iig overstappen naar demon. Het probleem is alleen dat wij ook bellen via UPC (priority).
Nu zag ik dus staan bij de demon "wat heb je nodig" dat je een KPN lijntje moest hebben met een belbasis abbo. Maar nu is dus m'n vraag; moet je ook echt een abbo van 17,xx er op hebben lopen?
Is het mogelijk voor ons om via priority te blijven bellen en tegelijkertijd adsl via demon, en dus geen kpn abbo kosten te betalen? Of lul ik nou onzin? :P

Thx alvast! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
spokje schreef op 23 december 2003 @ 18:59:
Ik heb op het moment chello. En daar wil ik eigenlijk vanaf, iig overstappen naar demon. Het probleem is alleen dat wij ook bellen via UPC (priority).
Nu zag ik dus staan bij de demon "wat heb je nodig" dat je een KPN lijntje moest hebben met een belbasis abbo. Maar nu is dus m'n vraag; moet je ook echt een abbo van 17,xx er op hebben lopen?
Is het mogelijk voor ons om via priority te blijven bellen en tegelijkertijd adsl via demon, en dus geen kpn abbo kosten te betalen? Of lul ik nou onzin? :P

Thx alvast! :)
ik had dit ook en moest dus weer een kpn lijn aanvragen ( 46 euro ) en dus een belbudget abbo nemen ( 10 euro p/m )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
spokje: je kunt een kpn lijn aanvragen met een nieuw telefoonnummer met het goedkoopste abonnement (€ 10 p/m ofzo), maar dan moet je wel € 45 aansluitkosten betalen.

Als ik jou was, zou ik KPN gewoon machtigen om UPC Telefonie op te zeggen, zodat ze het telefoonnummer (kosteloos) kunnen porteren. :) (je betaalt dan uiteraard wel de aansluitkosten à € 45)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Ja precies, alleen dan hebben me ouders wel weer meer gesprekskosten. En we moeten toch het basis abbo nemen, anders worden de gesprekskosten wel erg hoog ;) maar ik ben nu dus nog ff aan het afwegen of het in geld gaat schelen als we terug gaan naar KPN of dat het niet uit maakt of zelfs goedkoper is (dit basseer ik op dat demon 10 euro goedkoper per maand is dan chello, hopen dat dat een beetje opweegt tegen de gesprekskosten bij KPN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Laatst online: 14-09 14:52

Iemand een idee
Demon heeft het niet,mocht je het willen bijhouden dan zal je dat met dumeter oid moeten doen.
Het zou idd wel makkelijk zijn als Demon dit op de servicepagina zou doorvoeren.

Oeps ik zie net dat ik een reply gaf op een post van 4 dagen geleden 8)7 ...

[ Voor 8% gewijzigd door Flex op 24-12-2003 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
spokje schreef op 24 december 2003 @ 00:34:
Ja precies, alleen dan hebben me ouders wel weer meer gesprekskosten. En we moeten toch het basis abbo nemen, anders worden de gesprekskosten wel erg hoog ;) maar ik ben nu dus nog ff aan het afwegen of het in geld gaat schelen als we terug gaan naar KPN of dat het niet uit maakt of zelfs goedkoper is (dit basseer ik op dat demon 10 euro goedkoper per maand is dan chello, hopen dat dat een beetje opweegt tegen de gesprekskosten bij KPN)
Mijn ouders deden absoluut niet moeilijk, daar wij veel internationaal bellen en UPC de pre-selectnummers (bijv. http://www.bel1649.nl) heeft geblokkeerd.

Dit is volgens mij wel een beetje offtopic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
offtopic:
Ah dus er bestaat nog een goedkoper alternatief dan tele2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
spokje schreef op 24 december 2003 @ 11:49:
offtopic:
Ah dus er bestaat nog een goedkoper alternatief dan tele2?
offtopic:
Jawel, http://www.bel1601.nl/
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
Bah, 13-11 aangevraagd en nog niet eens een datum bekend wanneer modem geleverd gaat worden of de lijn opgeleverd gaat worden.

Ook krijg ik korte en vage antwoorden terug op mailtjes die ik naar demon stuur, het valt me een beetje tegen allemaal..had een goed gevoel toen ik het aanvroeg, maar dat gevoel ben ik nu echt kwijt, vooral na de mailtjes die ik terug kreeg van demon.

Sync lampie brandt al alleen wordt er nog geen ip toegekend, ziet er naar uit dat ik me lijn pas volgend jaar werkend zie.

Is het iemand trouwens opgevallen dat er 1st in de faq op dslexpress.nl stond: levertijd 3 tot 6 weken.
nu staat er: levertijd ongeveer 6 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Frag1le schreef op 24 december 2003 @ 15:17:
Bah, 13-11 aangevraagd en nog niet eens een datum bekend wanneer modem geleverd gaat worden of de lijn opgeleverd gaat worden.

Ook krijg ik korte en vage antwoorden terug op mailtjes die ik naar demon stuur, het valt me een beetje tegen allemaal..had een goed gevoel toen ik het aanvroeg, maar dat gevoel ben ik nu echt kwijt, vooral na de mailtjes die ik terug kreeg van demon.

Sync lampie brandt al alleen wordt er nog geen ip toegekend, ziet er naar uit dat ik me lijn pas volgend jaar werkend zie.

Is het iemand trouwens opgevallen dat er 1st in de faq op dslexpress.nl stond: levertijd 3 tot 6 weken.
nu staat er: levertijd ongeveer 6 weken.
Zolang ik de site van Demon ken (3 maanden nu) staat er 6 weken.
Alleen blijkt het in de praktijk 3 tot 6 weken te zijn (afkoelweek meegerekend).
Nu spreek ik ook uit eigen ervaring (4 aanvragen, 3*3 weken en 1*5 weken).
Verder gold bij al mijn 4 aanvragen: Zodra Sync aangaat, direct adsl verbinding.
Zelf heb ik alleen positive ervaringen met Demon, ook kwa antwoord emails.
Wat wel rot is, dat ik nu geen tijd meer heb voor andere dingen, dat downloaden gaat veel te snel zo. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Niet online
Sinds een dag kan ik www.kde-look.org niet meer bereiken. Via andere verbindingen lukt 't wel, zo te zien. Meer mensen met Demon die deze site niet bereiken kunnen, of ligt het echt aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koen Roumen schreef op 24 december 2003 @ 17:33:
Sinds een dag kan ik www.kde-look.org niet meer bereiken. Via andere verbindingen lukt 't wel, zo te zien. Meer mensen met Demon die deze site niet bereiken kunnen, of ligt het echt aan mij?
Ik kan hem ook niet pingen/openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij doet het hier prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
Nope..werkt hier ook niet.

Bekijk deze thread: Demon/BBned Website onbereikbaar

Ik heb het zelfde probleem alleen dan met een andere site ''sinds kort''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Chutney schreef op 24 december 2003 @ 18:12:
[...]

Nope..werkt hier ook niet.

Bekijk deze thread: Demon/BBned Website onbereikbaar

Ik heb het zelfde probleem alleen dan met een andere site ''sinds kort''
Hier doen die 2 sites het ook niet, toch lijkt het wel met elkaar te maken te hebben.
Ben benieuwd hoelang het bij Demon duurt voordat dit opgelost is.
Het het probleem wat ik had bij mijn eigen website, toen ik nog bij HccNet(KPN) zat heeft het 6 maanden geduurd voor het opgelost was.
Uiteindelijk lag het btw aan de provider van mijn webhosting provider, niet aan KPN.
Dus zal in dit geval ook niet aan Demon liggen, maar aan de internet provider van de webhosting provider van www.annavanrijn.nl en www.kde-look.org.
Toch zou het wel prettig zijn als Demon meewerkt aan de oplossing.
Een tracert stopt bij gblx.net

[ Voor 4% gewijzigd door cjdijk op 24-12-2003 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
offtopic:
Kan je eigenlijk als je adsl hebt nog wel gebruik maken van diensten als tele2 ? Of heeft dit geen enkele invloed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Ik weet niet of het al opgevallen was maar er is een nieuwe firmware uit voor de zyxel prestige 650r-31

V3.40(GT.4)C0(Standard)

ftp://ftp.europe.zyxel.co...3.40(GT.4)C0_Standard.zip

zijn er al ervaringen met deze firmware ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:26

OMX2000

By any means necessary...

Misschien moeten we een top 10 irritante dingen maken. Mijn eigen punten op dit moment :
  1. Uitstel van snelheidsverhoging (BBNed) naar 2004
  2. Niet beschikbaar zijn van de nieuws server
  3. Domein registreren voor je demon ip-adres is absurd duur (ca 45 euro)
  4. Geen echte pop3 mailboxes, maar aliassen met 1 password
Over het algemeen ben ik verder positief over Demon, dit zijn irritaties. Dus voor mij geen show stoppers.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMX2000 schreef op 24 december 2003 @ 20:29:
Misschien moeten we een top 10 irritante dingen maken. Mijn eigen punten op dit moment :
  1. [1]Uitstel van snelheidsverhoging (BBNed) naar 2004 [2]Niet beschikbaar zijn van de nieuws server [3]Domein registreren voor je demon ip-adres is absurd duur (ca 45 euro) [4]Geen echte pop3 mailboxes, maar aliassen met 1 password
Over het algemeen ben ik verder positief over Demon, dit zijn irritaties. Dus voor mij geen show stoppers.
1. Mee eens
2. Mee eens
3. Had je van te voren kunnen uitzoeken (dus voordat je met Demon in zee ging)
4. Had je van te voren kunnen uitzoeken (dus voordat je met Demon in zee ging) Verder werkt dit toch prima. Iedereen kan hier op zijn eigen PC zijn eigen mail binnenhalen.

Dus over 3 en 4 moet je niet achteraf gaan lopen zeuren. :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 21:11 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.