[Ervaringen] Demon DSL Express #8

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.548 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Ben ik nou zo blind of kan ik in m'n status niet zien of ik via BBnet zit of via BaByXL?

dit zie ik:
Status Demon DSL Orders

Belangrijk:

Op deze pagina wordt automatisch direct de actuele status vermeld. Het orderproces is volledig geautomatiseerd. Demon heeft geen aanvullende informatie. Wij verzoeken u dan ook niet te bellen met vragen over de status van uw aanvraag!

Ordernummer 8302: Aanvraag.
20-06-2003 Ingediend. Demon Internet heeft uw bestelling ontvangen en een bevestiging van ontvangst gestuurd naar uw e-mail adres. Uw order zal worden doorgestuurd naar onze DSL partner.
28-06-2003 Verzonden. De order is door onze DSL partner ontvangen. De DSL partner zal de gegevens gaan controleren.
28-06-2003 Bevestigd. De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd door de DSL partner. Er zal nu een technisch onderzoek plaatsvinden om te bepalen of DSL daadwerkelijk mogelijk is op uw adres.
29-07-2003 Geaccepteerd. Het technisch onderzoek is uitgevoerd en DSL is mogelijk op uw adres. De lijn zal naar verwachting binnen drie weken worden opgeleverd. Indien u een modem besteld heeft zal dit voor de oplevering naar u worden toegestuurd.

Verzenddatum modem : 05-08-2003
Serienummer modem : S3Z15283
TPG Track & Trace nummer : 3SPSA65794410

Met dit Track & Trace nummer kunt u de status van de verzending van uw modem controleren. Door op de onderstaande link te drukken kunt u de verzend status direct opvragen.
Verzend status controleren
14-08-2003 Opgeleverd. De lijn is opgeleverd. U kunt vanaf nu gebruik maken van uw Demon DSL Express abonnement.

Ordernummer 12929: Wijziging.
21-08-2003 Ingediend. Demon Internet heeft uw verzoek tot wijziging ontvangen en een bevestiging van ontvangst gestuurd naar uw e-mail adres. Uw order zal worden doorgestuurd naar onze DSL partner.
22-08-2003 Verzonden. De order is door onze DSL partner ontvangen. De DSL partner zal de gegevens gaan controleren.
22-08-2003 Bevestigd. De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd door de DSL partner. De wijziging gaat nu uitgevoerd worden.
22-08-2003 Opgeleverd. De wijziging is opgeleverd. U kunt vanaf nu gebruik maken van uw gewijzigde Demon DSL Express abonnement.
?

edit:
een tracert laat zien dat m'n eerste router bb-net is... weinig andere kans dus :P

[ Voor 3% gewijzigd door pierre-oord op 24-12-2003 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

spokje schreef op 24 december 2003 @ 19:08:
offtopic:
Kan je eigenlijk als je adsl hebt nog wel gebruik maken van diensten als tele2 ? Of heeft dit geen enkele invloed?
Jep, heb ik ook hier Tele2 en Demon, geen probleem.
OMX2000 schreef op 24 december 2003 @ 20:29:
Misschien moeten we een top 10 irritante dingen maken. Mijn eigen punten op dit moment :
  1. Uitstel van snelheidsverhoging (BBNed) naar 2004
  2. Niet beschikbaar zijn van de nieuws server
  3. Domein registreren voor je demon ip-adres is absurd duur (ca 45 euro)
  4. Geen echte pop3 mailboxes, maar aliassen met 1 password
Over het algemeen ben ik verder positief over Demon, dit zijn irritaties. Dus voor mij geen show stoppers.
• Uitstel van snelheidsverhoging (BBNed) naar 2004
Ik heb al de hoge snelheid (na augustus aangevraagd).
Voor de mensen die voor september hebben aangevraagd:
BBNed heeft de verhoging uitgesteld, niet Demon,
puur ter voorkoming van nog grotere capaciteits problemen, goede zaak dus.

• Niet beschikbaar zijn van de nieuws server
Auto-reconnect ingesteld, geen last van hier, snelheid zat.
Uitval komt zeer weinig voor, alleen soms 's avonds even.

• Domein registreren voor je demon ip-adres is absurd duur (ca 45 euro)
Je hebt nu toch al een mooie domeinnaam? http://systeemnaam.demon.nl/
Dat is veel beter dan bij andere providers waar je alleen je IP hebt.

• Geen echte pop3 mailboxes, maar aliassen met 1 password
Ben ik voor een deel met je eens, zelf zou ik liever systeemnaam@demon.nl willen,
dat gaat niet, is (o.a.) systeemnaam@systeemnaam.demon.nl

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:19
Weet iemand of er een maximum wachttijd is voor oplevering? en na hoelang wachten je er eventueel onderuit kunt? ik zit namelijk al sinds 31-10 te wachten en nog steeds niks, er was een capaciteitsprobleem in de buurt ofzo en konden geen schatting geven van de tijd hoelang het nog ging duren.

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
FAD schreef op 24 december 2003 @ 21:51:
Weet iemand of er een maximum wachttijd is voor oplevering? en na hoelang wachten je er eventueel onderuit kunt? ik zit namelijk al sinds 31-10 te wachten en nog steeds niks, er was een capaciteitsprobleem in de buurt ofzo en konden geen schatting geven van de tijd hoelang het nog ging duren.
En wat wil je dan? bij een ander aanvragen en dan tegen zelfde capaciteits probleem aan lopen ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:56

SambalBij

We're all MAD here

Ik heb nu al een tijdje (vanaf Mei 2003) ADSL van Demon (Via BBNed) en heb die lijn begin September laten upgraden naar 8/1mbit.
Al sinds een tijdje haal ik bij lange na de 8 megabit downloadsnelheid niet meer. De downloadsnelheid, die ik meet mbv een 16MB grote download vanaf ftp.demon.nl, ligt gemiddeld tussen de 90 en 160 KB/sec. (Inderdaad, nog niet eens 2Mbit :'( )

Met de lijn zelf lijkt niets aan de hand te zijn, die synct op 7616/864, en hij geeft geen overmatige hoeveelheid errors op de lijn. SNR waarden op de modem zijn voor zover ik kan zien ook in orde.
Het lijkt er dus op dat Demon ergens anders een capaciteitsprobleempje heeft.
Het vreemde is echter, dat de snelheid continu te laag is, niet alleen maar op drukke tijdstippen maar ook maandagochtend ofzo.

Meer mensen met dergelijke problemen?

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 18:06:
[...]

Ik kan hem ook niet pingen/openen.
En sinds eerder vanavond werkt het ineens wel weer. Vreemd.. :)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:52

Arno

PF5A

Operations schreef op 24 december 2003 @ 23:30:
Ik heb nu ook al even de 8/1 van Demon, en op de opstart problemen (nrp-12 sounds a bell :? :X) heb ik geen problemen meer gehad eik :o

Ik heb zojuist vanaf XS4all webspace nog met 900k gedownload :9

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• boots
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-08 14:37
Operations schreef op 24 december 2003 @ 23:30:
Ik heb nu al een tijdje (vanaf Mei 2003) ADSL van Demon (Via BBNed) en heb die lijn begin September laten upgraden naar 8/1mbit.
Al sinds een tijdje haal ik bij lange na de 8 megabit downloadsnelheid niet meer. De downloadsnelheid, die ik meet mbv een 16MB grote download vanaf ftp.demon.nl, ligt gemiddeld tussen de 90 en 160 KB/sec. (Inderdaad, nog niet eens 2Mbit :'( )

Met de lijn zelf lijkt niets aan de hand te zijn, die synct op 7616/864, en hij geeft geen overmatige hoeveelheid errors op de lijn. SNR waarden op de modem zijn voor zover ik kan zien ook in orde.
Het lijkt er dus op dat Demon ergens anders een capaciteitsprobleempje heeft.
Het vreemde is echter, dat de snelheid continu te laag is, niet alleen maar op drukke tijdstippen maar ook maandagochtend ofzo.

Lees deze ook eens, inderdaad meer mensen die dit hebben.

Demon probleem download

[ Voor 4% gewijzigd door boots op 25-12-2003 01:05 ]

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:19
bjck schreef op 24 december 2003 @ 22:57:
[...]

En wat wil je dan? bij een ander aanvragen en dan tegen zelfde capaciteits probleem aan lopen ;)
dacht er eigenlijk over om dan maar tiscali ofzo te nemen

Freelance Drupal Developer

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
FAD schreef op 25 december 2003 @ 09:41:
[...]

dacht er eigenlijk over om dan maar tiscali ofzo te nemen
Maar als je centrale vol zit heb je ook met tiscali hetzelfde probleem

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:10

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Ik ga voor mijn ouders ook ADSL bestellen :) Waarschijnlijk wordt het een 512/256 verbinding met een draadloze Alcatel 570 modem + Speedtouch 120 USB netwerk'kaart'.

Iemand ervaring met deze combinatie? :)

De islam kan uw vrijheid schaden

• Silent3k
  • Laatst online: 01-09 21:32
Maakt het nog uit (kwa snelheid) of ik mijn oude Alcatel Splitter (KPN) gebruik of de nieuwe die ik bij mijn Demon abo kreeg?

Greetz
Silent

Silent

• dolby
  • Niet online
Silent3k schreef op 25 december 2003 @ 14:04:
Maakt het nog uit (kwa snelheid) of ik mijn oude Alcatel Splitter (KPN) gebruik of de nieuwe die ik bij mijn Demon abo kreeg?

Greetz
Silent
nee

Verwijderd

Heeft iemand de actuele dns-nummers van demon in Rotterdam?
Ik stel het namelijk static in mijn router!

Alle hulp is welkom!

• ddv
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06-2022

ddv

Steam: ddv_ | psn: ddv84_

Nou mijn lijn is vandaag opgeleverd. Maar er gebeurd gewoon weg niets. Leuke time-out krijg ik als ik naar www.demon.nl/macadres ga.

• ddv

ddv

Ik vraag me af waarom ze een lijn opleveren waar je toch niets mee kan. Zit je al zolang te wachten, is het eindelijk opgeleverd hebben ze de boel nog niet voorelkaar.

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Volgens mij zijn de meeste probs bij Demon wel opgelost, of zie ik wat over het hoofd? Dan kan ik het eindelijk eenvragen 8)

Yo.

• Silent3k
  • Laatst online: 01-09 21:32
Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 15:45:
Heeft iemand de actuele dns-nummers van demon in Rotterdam?
Ik stel het namelijk static in mijn router!

Alle hulp is welkom!
194.159.73.137 194.159.73.136

Dit zijn ze als het goed is!

Greetz
Silent

Silent

• cjdijk

cjdijk

dolby schreef op 25 december 2003 @ 10:38:
[...]

Maar als je centrale vol zit heb je ook met tiscali hetzelfde probleem
Demon maakt o.a. OOK gebruik van Tiscaly (BabyXL=Tiscaly).
Dus je schiet er inderdaad helemaal niets mee op.
Tenzij BBNed ineens sneller kan gaan leveren,
dan ben je met Demon sneller gezien die zowel BBNed als Tiscaly kan leveren.
bjck schreef op 24 december 2003 @ 08:24:
[...]

Dat is jammer inderdaad, en je kan toch gewoon zeggen wat er loos is en wanneer de prognose is dat het is opgelost neem ik aan.

(surf weer vrolijk door met 800+ kb/s op mijn Cistron MAXX lijntje)
Hier geen last van lage snelheden.
Alleen betaal ik veel minder per maand dan jij (Demon kost 65 euro voor 8192/1024, Cistron 79 euro).
OphiOn schreef op 25 december 2003 @ 16:32:
Ik vraag me af waarom ze een lijn opleveren waar je toch niets mee kan. Zit je al zolang te wachten, is het eindelijk opgeleverd hebben ze de boel nog niet voorelkaar.
Zelf heb ik 4 keer Demon aangevraagd (waarvan 1 voor mijzelf).
Bij alle 4 werkte adsl voordat de lijn officieel opgeleverd was.
Dus heb je misschien zelf iets niet goed gedaan (nofi)?
Er zit niets anders op voor je, om gewoon even met Demon te bellen.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Planet gaat zoals bekend volgend jaar zijn 34.95 euro "standaard" abonnement verhogen naar 2048/320. Demon daarentegen rekent 55 euro voor 2048/1024 (nieuwe snelheid). Dat is dus 20 euro verschil voor dezelfde download snelheid. Nu heb ik dit topic doorgelezen, maar kon eigenlijk niet vinden of Demon wederom gaat upgraden om dit te matchen. Dus bijv. aanbieden van 2048/1024 voor 39 euro. Iemand die hier iets meer over weet??

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• dolby
  • Niet online
Microkid schreef op 25 december 2003 @ 19:24:
Planet gaat zoals bekend volgend jaar zijn 34.95 euro "standaard" abonnement verhogen naar 2048/320.
Is een aanbieding, geldig tot 31-12, daarna 53euro p/m
het 34euro abo van planet wordt 1024/320

[ Voor 10% gewijzigd door dolby op 25-12-2003 19:49 ]

• ddv

ddv

cjdijk schreef op 25 december 2003 @ 19:05:
[...]

[...]

Hier geen last van lage snelheden.
Alleen betaal ik veel minder per maand dan jij (Demon kost 65 euro voor 8192/1024, Cistron 79 euro).

[...]

Zelf heb ik 4 keer Demon aangevraagd (waarvan 1 voor mijzelf).
Bij alle 4 werkte adsl voordat de lijn officieel opgeleverd was.
Dus heb je misschien zelf iets niet goed gedaan (nofi)?
Er zit niets anders op voor je, om gewoon even met Demon te bellen.
Een monteur heeft de aansluiting gemaakt in de meterkast. Dus dat zal wel goed zitten. Verder heb ik zelf op mijn eigen laptop geprobeerd. (boven) en direct beneden in de meterkast. Ik krijg gewoon geen incoming packets. En dan kan je het wel 10 keer aangevraagd hebben. Hier werkt het dus niet. Nog enige suggesties? Ik heb namelijk alles al geprobeerd. Vandaag en morgen zijn ze er niet.

• dolby
  • Niet online
OphiOn schreef op 25 december 2003 @ 19:57:
[...]

Een monteur heeft de aansluiting gemaakt in de meterkast. Dus dat zal wel goed zitten. Verder heb ik zelf op mijn eigen laptop geprobeerd. (boven) en direct beneden in de meterkast. Ik krijg gewoon geen incoming packets.
Heeft monteur nog getest of het werkte?

• ddv

ddv

dolby schreef op 25 december 2003 @ 20:02:
[...]

Heeft monteur nog getest of het werkte?
Ja toen werkte het ook niet. Maar toen was de lijn ook nog niet opgeleverd. De beste man heeft zelfs nog even naar Demon opgebeld en die bevestigde inderdaad dat de lijn nog niet was opgeleverd. Ik kreeg vandaag dus dat mailtje waar in stond dat het opgeleverd was.

• ddv

ddv

Ik heb wel een linesync. En heb ook nog de laatse firmware geupdate (via webinterface)

• dolby
  • Niet online
OphiOn schreef op 25 december 2003 @ 20:04:
[...]

Ja toen werkte het ook niet. Maar toen was de lijn ook nog niet opgeleverd. De beste man heeft zelfs nog even naar Demon opgebeld en die bevestigde inderdaad dat de lijn nog niet was opgeleverd. Ik kreeg vandaag dus dat mailtje waar in stond dat het opgeleverd was.
Je zou kunnen kijken of je modem wel goed staat ingesteld voor bbned of tiscali, er zijn gevallen bekend waarbij de lijn babyxl(tiscali) was en modem voor bbned was, kwestie van 1 setting veranderen.
En het mailtje lijkt me automatisch aangezien het vandaag kerstmis is, dus was mailtje misschien iets te vroeg en gaat het over paar dagen werken.

• Microkid
  • Laatst online: 08:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

dolby schreef op 25 december 2003 @ 19:48:
[...]

Is een aanbieding, geldig tot 31-12, daarna 53euro p/m
het 34euro abo van planet wordt 1024/320
Leg eens uit? M'n broer heeft ADSL Standaard met nu 1024/320 van 34 euro. Die snelheid heeft hij al sinds oktober. Hij heeft een mail ontvangen dat dit per januari 2048/320 wordt, zonder tariefswijziging. Dus zoals ik het begrijp 2048 voor 34 euro. Ik kan het dus even niet meer volgen, hoe rijmt dat dan met jouw aanbieding???

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• dolby
  • Niet online
Microkid schreef op 25 december 2003 @ 20:23:
[...]

Leg eens uit? M'n broer heeft ADSL Standaard met nu 1024/320 van 34 euro. Die snelheid heeft hij al sinds oktober. Hij heeft een mail ontvangen dat dit per januari 2048/320 wordt, zonder tariefswijziging. Dus zoals ik het begrijp 2048 voor 34 euro. Ik kan het dus even niet meer volgen, hoe rijmt dat dan met jouw aanbieding???
Kijk op http://www.planet.nl/ staan de planet abonnementen

34euro wordt 1024/320, 53euro wordt 2048/320, 88euro wordt 4096/640

Ik denk dat jouw broer van het actie tarief gebruik maakt, deze planet actie loopt tot 31-12

[ Voor 13% gewijzigd door dolby op 25-12-2003 20:31 ]

• ddv

ddv

dolby schreef op 25 december 2003 @ 20:09:
[...]

Je zou kunnen kijken of je modem wel goed staat ingesteld voor bbned of tiscali, er zijn gevallen bekend waarbij de lijn babyxl(tiscali) was en modem voor bbned was, kwestie van 1 setting veranderen.
En het mailtje lijkt me automatisch aangezien het vandaag kerstmis is, dus was mailtje misschien iets te vroeg en gaat het over paar dagen werken.
Daar heb ik uiteraard ook nog naar gekeken. Maar alle instellingen staan precies zoals in het mailtje staat beschreven. Toch wel absurd dat ik automatisch een mailtje krijg met een niet werkende lijn.

• Marcelloz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-09 20:24

Marcelloz

IT dude with a beard

Ligt het aan mij of hebben meer mensen het probleem dat sinds 2 dagen de upload van een 1024/512 abbo verlaagd is naar 256kb?? Met speedtest.nl kom ik niet hoger dan 26Kb upload per seconde want uiteraard niet de bedoeling is...
ik zit overigens op nrp10.

[ Voor 6% gewijzigd door Marcelloz op 25-12-2003 22:40 ]

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

OphiOn schreef op 25 december 2003 @ 21:00:
[...]

Daar heb ik uiteraard ook nog naar gekeken. Maar alle instellingen staan precies zoals in het mailtje staat beschreven. Toch wel absurd dat ik automatisch een mailtje krijg met een niet werkende lijn.
Het kan geen kwaad je modem even op die andere setting te zetten.
Menu 4 - Internet Access Setup
VCI #= 35 BBned:35, Versatel:32, Tiscaly:34
Bij al mijn 4 aanvragen stond het wel goed (3*BBNed 1*Tiscaly).
Als je hem fout zet, gaat wel DSL branden, maar doet internet het niet.
Bij Tiscaly kom je als eerste op een soort mac registratie van Tiscaly.
Daarna op de mac registratie pagina van Demon.
Bij BBNed kom je direct op de mac registratie pagina van Demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:33
M'n verbinding wordt over enkele dagen opgeleverd.
Nu zat ik nog met 1 ding:
Ik heb geen modem besteld, want die had ik al ergens anders gekocht.
Krijg ik nu nog een doe-het-zelf-pakket thuisgestuurd, of is het de bedoeling dat zelf een splitter bij de primafoon koop?
Indien ik die zelf moet kopen, wat voor kabel moet er dan vanuit de splitter naar de modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
JvdS schreef op 26 december 2003 @ 12:16:
Krijg ik nu nog een doe-het-zelf-pakket thuisgestuurd, of is het de bedoeling dat zelf een splitter bij de primafoon koop?
Indien ik die zelf moet kopen, wat voor kabel moet er dan vanuit de splitter naar de modem?
Of je kijkt even zélf op de site van Demon ;)
Bij uw DSL Express aanvraag kunt u via Demon een modem bestellen. U heeft ook de mogelijkheid om DSL Express zonder modem te bestellen (DSL-only) als u al een ADSL modem heeft of voorkeur geeft aan een ander type. Het is echter wel van belang dat uw modem voorkomt op de lijst van gecertificeerde modems die hieronder staat. Bovendien dient u zelf zorg te dragen voor een door KPN Telecom goedgekeurde splitter (o.a. verkrijgbaar bij www.speedtouchdslshop.nl).
Zelf een splitter kopen dus :)

En kabel van splitter naar modem moet gewoon een normaal RJ11 kabeltje zijn (gewone telefoonlijn). Hoe groter de afstand splitter --> modem is, hoe slechter de lijnkwaliteit. Langer dan pakweg een meter of 20 is niet zo slim als je voor een snel abbo hebt gekozen....

[ Voor 12% gewijzigd door Tweeke op 26-12-2003 12:21 ]

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
  • Laatst online: 10-09 14:33
Tweeke schreef op 26 december 2003 @ 12:20:
[...]
Of je kijkt even zélf op de site van Demon ;)
Heb ik gedaan, maar ik zat blijkbaar bij het verkeerde gedeelte te kijken, beetje onduidelijk.
Toch bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvdS schreef op 26 december 2003 @ 12:16:
Dom dom dom, je had gewoon die modem moeten nemen. Was toch gratis (niet bij goedkoopste abo). Je had hem daarna kunnen verpatsen. Weet je wel wat zoeits los kost. Als je die modem had genomen, kreeg je ook een gratis splitter. Op marktplaats kosten ze 30pleuro tweedehands (toen ik het zocht dan) 8)7

Maar nu is het al te laat. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv

ddv

cjdijk schreef op 26 december 2003 @ 08:07:
[...]

Het kan geen kwaad je modem even op die andere setting te zetten.
Menu 4 - Internet Access Setup
VCI #= 35 BBned:35, Versatel:32, Tiscaly:34
Bij al mijn 4 aanvragen stond het wel goed (3*BBNed 1*Tiscaly).
Als je hem fout zet, gaat wel DSL branden, maar doet internet het niet.
Bij Tiscaly kom je als eerste op een soort mac registratie van Tiscaly.
Daarna op de mac registratie pagina van Demon.
Bij BBNed kom je direct op de mac registratie pagina van Demon.
Dat heb ik geprobeerd. En kreeg ook een leuke fail te zien: Test ADSL(ATM OAM) loopback test FAIL Voor de rest allemaal PASS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

OphiOn schreef op 26 december 2003 @ 13:42:
[...]

Dat heb ik geprobeerd. En kreeg ook een leuke fail te zien: Test ADSL(ATM OAM) loopback test FAIL Voor de rest allemaal PASS.
Het laatste wat je nog even kan testen, is een volt(multi)meter aansluiten op de telefoonkabel die in je modem gaat.
Dan kun je zien of er een onderbreking inzit, of een sluiting, en dat je splitter goedzit.
Als het goed is, moet je ongeveer 45 volt meten (DC-gelijkspanning).
Maar het lijkt erop dat je alles goed hebt staan, en dat je morgen maar even met Demon moet gaan bellen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mede Demon-ers.
Ik heb gister mijn modem binnen gekregen en de lijn was al opgeleverd.
Heb het zaakje vandaag aangesloten, ne het werkte meteen.
Maar de verbinding hield niet lang stand. Steeds na een minuut of 10 lag hij er uit.
Na een modem reset deed ie het dan weer.
Nou las ik dat dit wel vaker voorkwam wanneer het modem in router modus staat.
Echter staat mijn modem gewoon in Bridge mode en niet in router.
Wanneer ik deze in router mode zet is er helemaal geen internet verbinding meer.
Ik krijg zelfs geen IP meer toegewezen.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
7 Demon topics doorspitten leek me iets te veel van het goede... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Laatst online: 13-09 19:55

smallboy

N/A

Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 15:05:
probleem met verbinding die na 10 min wegvalt
Ik heb m'n modem in router stand staan, maar had wel hetzelfde probleem. Ik heb de dns servers toen zelf ingevuld, want hij bleef steeds hangen op: looking up host name. Dus probeer het eens zou ik zeggen.

De adressen van de dns servers zijn: 194.159.73.135 en 194.159.73.136

[ Voor 45% gewijzigd door smallboy op 26-12-2003 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vriendin van me heeft samen met mij adsl van demon aangevraagd.

Ik was binnen 4 weken aangesloten. Zijn staat na 8 weken nog steeds in zelfde stap 3: Bevestigd. De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd door de DSL partner. Er zal nu een technisch onderzoek plaatsvinden om te bepalen of DSL daadwerkelijk mogelijk is op uw adres.

Ik belde naar "de Demonen" en daar zeiden ze dat haar centrale "vol" is. En voorlopig is er geen oplossing. Fijn, noem ik dat. Ze kan haar aanvraag niet meer annuleren. En ze is nu gewoon overgeleverd aan "de Demonen".

Dus gewoon afwachten totdat ze het ooit leveren. Als ik dit had geweten had ik haar _NOOIT_ geadviseerd "de Demonen" te nemen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 15:40:

Ik belde naar "de Demonen" en daar zeiden ze dat haar centrale "vol" is. En voorlopig is er geen oplossing. Fijn, noem ik dat. Ze kan haar aanvraag niet meer annuleren. En ze is nu gewoon overgeleverd aan "de Demonen".

Dus gewoon afwachten totdat ze het ooit leveren. Als ik dit had geweten had ik haar _NOOIT_ geadviseerd "de Demonen" te nemen. 8)7
Een volle centrale betekend dat er geen ruimte meer is, er zal extra apparatuur worden geplaatst, dit probleem heeft niet specifiek met Demon te maken.
Een aanvraag bij een andere provider geeft hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:44

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Tweeke schreef op 26 december 2003 @ 12:20:

En kabel van splitter naar modem moet gewoon een normaal RJ11 kabeltje zijn (gewone telefoonlijn). Hoe groter de afstand splitter --> modem is, hoe slechter de lijnkwaliteit. Langer dan pakweg een meter of 20 is niet zo slim als je voor een snel abbo hebt gekozen....
Als je een beetje handig bent dan krimp je een RJ-11 stekkertje (telefoonstekker) aan een CAT5 netwerkkabel en krimp je aan de andere kant een RJ-45 stekker. Dit heb ik zelf gedaan om de de modem/router/switch combi niet in de klamme meterkast hoeven te hangen, werkt perfecto ! [nu moet ik erbij zeggen dat ca 7 meter niet echt lang is].
Maar binnenkort verhuizen en dan eens zien hoe wel de demon aansluiting door het huis verdelen :D (Pantagruel hoopt dat Demon de boel redelijk snel afwikkeld zodat de tijd zonder adsl vrij kort zal zijn)

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem lijkt hier opgelost, hoewel ik niks heb veranderd. Nouja, andere pc, maar het lijkt me stug dat het daar aan ligt.
Hoe dan ook, tot zo ver kan ik alleen maar zeggen dat ik erg tevreden ben.
Ik haal zo'n beetje de maximale download snelheid, alleen de upload van 64kB max haal ik (nog?) nergens. nu rond de 50kB max maar dat is al een verademing als je 16kB van Chello gewend bent. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Laatst online: 06:13
Vandaag is mijn verbinding opgelevert maar er branden nog steeds maar de eerste 2 lampjes :( . Ik heb alle telefoons eruit gehaald en alleen de hoofdaansluiting er in gedaan samen met de splitter, de modem direct aan de hoofdaansluiting, de modem boven erin gedaan maar niets helpt. Vanmiddag heb ik 1.5 uur aan de telefoon gehangen maar telkens waren alle medewerkers aan het werk (later toen ik opnieuw belde was het een feestdag en was er niemand meer???) De hoofdverbinding gaat direct naar boven en er moet dus waarschijnlijk een extra telefoonstekker tussen zodat de lijn gesplit kan worden voordat ie naar boven gaat. Mag je dit zelf doen en kan dat? De stekker moet dus eigenlijk voor de aansluiting van kpn komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Laatst online: 13-12-2023
amd_at_primus schreef op 26 december 2003 @ 18:22:
Vandaag is mijn verbinding opgelevert maar er branden nog steeds maar de eerste 2 lampjes :( . Ik heb alle telefoons eruit gehaald en alleen de hoofdaansluiting er in gedaan samen met de splitter, de modem direct aan de hoofdaansluiting, de modem boven erin gedaan maar niets helpt. Vanmiddag heb ik 1.5 uur aan de telefoon gehangen maar telkens waren alle medewerkers aan het werk (later toen ik opnieuw belde was het een feestdag en was er niemand meer???) De hoofdverbinding gaat direct naar boven en er moet dus waarschijnlijk een extra telefoonstekker tussen zodat de lijn gesplit kan worden voordat ie naar boven gaat. Mag je dit zelf doen en kan dat? De stekker moet dus eigenlijk voor de aansluiting van kpn komen.
Niet slim! maar wat voor kabel loopt er naar boven? Is het een dikke groene of zo'n kleine grijze? Als het een kleine grijze is kan je het wel zelf doen. Je hebt de blauwe en de rode draad nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Laatst online: 06:13
Mishmash schreef op 26 december 2003 @ 18:43:
[...]

Niet slim! maar wat voor kabel loopt er naar boven? Is het een dikke groene of zo'n kleine grijze? Als het een kleine grijze is kan je het wel zelf doen. Je hebt de blauwe en de rode draad nodig :)
Er loopt door de muur een kabel naar boven maar ik kan niet zien wat voor kabel het is. (dat is mijn conclusie aangezien er 1 kabel naar de stekkerdoos gaat en verder gaat er nergens 1 heen). De aanvoor voor beneden is de dikke kabel die overgaat in een dunne grijze kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben nou ook Demon , damm wat is dat snel zo 8mbit lijntje _/-\o_ .

Gem toch wel 700 tot 800 kb per sec ! We hebben het pas 2 dagen , maar tot nu bevalt me het harstikke goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

Ik heb net in mijn meterkast gekeken om alvast te kijken hoe ik mijn modem moet gaan aansluiten als ik die eenmaal binnen heb maar ik kom er niet helemaal uit.
Zie plaatje voor hoe het eruit moet gaan zien.

Afbeeldingslocatie: http://got.chen.nl/Various/ADSL-Netwerk.gif

Ik weet dat ik een rj-11 moet gaan gebruiken om mijn binnenkomende lijn in de splitter te kunnen pluggen. Dus binnenkort moet ik ff naar de hardwareboer om zo een knijptang te kopen en wat rj-11 connectors.
De router wordt een Asus wl-500g aangezien die aan al mijn eisen voldoet.

Nu ziet het er als volgt uit in mijn meterkast:
Hier komt de telefoonlijn binnen.
Afbeeldingslocatie: http://got.chen.nl/Various/KPN.jpg

En zo is de homevox op dat kastje aangesloten.
Afbeeldingslocatie: http://got.chen.nl/Various/Homevox.jpg

Ik ga dus de draadjes in een connector knijpen en dat in de splitter douwen en de andere kant hetzelfde vehaal, connector om aan de uitgang te pluggen zodat de telefoonlijn weer naar de homevox gaat en het adsl signaal naar de zyxel modem.
Deze komt ook in de meterkast te hangen op de plaats waar nu mijn chello modem ligt. De utp kabel die nu in mijn chello modem zit wordt dan gewoon in de zyxel modem geplugged.

Nu mijn vragen.
Zoals op de 2e foto te zien is zijn alleen de groene en rode draadjes verbonden naar de homevox.

1)Hoe moet ik de rj-11 maken :?
Op http://www.bryte.net/diversen/wiring.asp staat het volgende plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.bryte.net/pics/wiring/rj11.gif
Kan ik deze volgorde aanhouden :?

2) Ik ga ervan uit dat de blauwe draad de zwarte is maar moet ik het kastje open maken waar de draadjes op de 2e foto uit komen en alle 4 de draden aansluiten of maakt dat niet uit en kan ik het zoals het nu aangesloten is gebruiken :?

3) En hoe moet ik de connector maken die uit de splitter komt en naar de homevox gaat :? Moet ik het linker deel aanhouden of het rechterdeel?

4) De zyxel wordt standaard als bridge gelaten en ik sluit hem tijdelijk aan op mijn computer totdat ik de Asus wl-500g router heb om toch inet te kunnen delen. Wanneer ik de router heb kan ik toch gewoon de kabel daarin pluggen en de router DHCP laten draaien en zonder probleem het inet op toch :? Of moet ik nog andere dingen instellen in de modem of router :?

Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen. Bij voorbaat dank. :)

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom pak je niet een normaal telefoonkabeltje. Knip die doormidden en strip 'm. Een afgeknipte kant gaan in de PTT doos en de stekker in de splitter. De andere afgeknipt kant gaat op je centrale, stekker ook weer in de splitter. Je hebt alleen de twee middelste draadjes nodig.
Dat is 100x makkelijker dan zelf stekkers krimpen.

En voor die routervraag kan je bij zyxel terecht
http://www.zyxel.nl/p650/z009.html

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ook problemen met de proxy server van demon? De proxy server begint steeds trager te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 22:49:
Heeft iemand ook problemen met de proxy server van demon? De proxy server begint steeds trager te worden.
Ja ik ook. Heb 'm van ellende maar weer uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k4y
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05-2024

k4y

guys, ik denk dat nrp21 is dood

Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

1 * * * Request timed out. 8)7 8)7 8)7 8)7
2 15 ms 16 ms 16 ms ams3-core-1-ge-0-1-0-3.router.nl.demon.net[213.222.28.30]
3 15 ms 15 ms 14 ms ams3-border-1-ge-0-1-0-0.router.nl.demon.net[213.222.31.198]
4 15 ms 16 ms 16 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.163]
5 15 ms 17 ms 16 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

Trace complete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
k4y schreef op 27 december 2003 @ 03:56:

2 15 ms 16 ms 16 ms ams3-core-1-ge-0-1-0-3.router.nl.demon.net[213.222.28.30]
3 15 ms 15 ms 14 ms ams3-border-1-ge-0-1-0-0.router.nl.demon.net[213.222.31.198]
4 15 ms 16 ms 16 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.163]
5 15 ms 17 ms 16 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

Trace complete.
Ik zit hier zelf op NRP21, en alles werkt nog perfect :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 09:01
Jij moet gewoon gaan slapen :Z Morgen is alles beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k4y
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05-2024

k4y

het is goed nu , maar vanaf 3 uur was bad
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 22:49:
Nope, werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, hij is nu weer helemaal okee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 07:36:
[...]

Inderdaad, hij is nu weer helemaal okee.
Nog nooit problemen gehad met Demon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net mijn modem Zyxel 650R aangesloten. Krijg netjes DSL signaal binnen. Lijn Sync staat alleen op 640/128. De lijn is nog niet officieel opgeleverd. Moet ik me druk gaan maken, of gewoon nog geduld hebben :)

PS: Aangesloten op hoofdaansluiting met de bijgeleverde korte kabels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 07:13

Wildfire

Joy to the world!

Dat een NRP niet op pings reageert is niet automatisch een teken dat 'ie dood is. Ten eerste zou je helemaal niet meer kunnen internetten als 'ie dood zou zijn, ten tweede hebben de Demon NRP's en router andere prioriteiten dan NRP's. Zodra er meer dan 2 mbit/sec aan ICMP-verkeer binnenkomt, dan wordt dat verkeer gedropped - met als resultaat dat er op je pings dus geen reactie komt.

Is al vaak gezegd door Demon-medewerker Niels in demon.nl.support

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS19
  • Laatst online: 09:24
OphiOn schreef op 25 december 2003 @ 21:00:
[...]

Precies hetzelfde verhaal hier; line afgelopen donderdag opgeleverd maar met geen mogelijkheid een "demon" ip address te krijgen. Net de helpdesk aan de lijn gehad (na 1 uur in de wacht te hebben gezeten). Zij kwamen er ook niet uit (mijn dhcp verzoek komt simpelweg niet bij ze aan). Ze hebben een ticket aangemaakt bij BBNed. Nadeel echter is dat BBned een doorlooptijd heeft van 5 werkdagen; ingaande a.s. maandag

Nou heb ik het geluk dat ik mijn XS4all adsl nog niet heb opgezegd:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv

ddv

cjdijk schreef op 26 december 2003 @ 14:55:
[...]

Het laatste wat je nog even kan testen, is een volt(multi)meter aansluiten op de telefoonkabel die in je modem gaat.
Dan kun je zien of er een onderbreking inzit, of een sluiting, en dat je splitter goedzit.
Als het goed is, moet je ongeveer 45 volt meten (DC-gelijkspanning).
Maar het lijkt erop dat je alles goed hebt staan, en dat je morgen maar even met Demon moet gaan bellen. :/
Ik heb 17 minuten aan de telefoon gehangen (heb nu een lamme arm) Er zijn 5 wachtende voor u... ik geloof dat er wel 50 wachtende voor mij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv

ddv

JvdS19 schreef op 27 december 2003 @ 12:07:
[...]

Ze hebben een ticket aangemaakt bij BBNed. Nadeel echter is dat BBned een doorlooptijd heeft van 5 werkdagen; ingaande a.s. maandag

Nou heb ik het geluk dat ik mijn XS4all adsl nog niet heb opgezegd:)
Daar zijn we dan mooi klaar mee. Wat een zooitje is het bij BBNed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 11:24:
Net mijn modem Zyxel 650R aangesloten. Krijg netjes DSL signaal binnen. Lijn Sync staat alleen op 640/128. De lijn is nog niet officieel opgeleverd. Moet ik me druk gaan maken, of gewoon nog geduld hebben :)

PS: Aangesloten op hoofdaansluiting met de bijgeleverde korte kabels..
Het kan zijn dat dat je jouw mac adres nog niet aangemeld hebt.
Je kan proberen handmatig naar die pagina te gaan en je mac adres aan te melden.
http://www.demon.nl/support/services/macadres.html

Wat ook kan is dat je per ongeluk verbinding hebt met een andere BBNed provider.
In dat geval NIET bellen met Demon, maar EERST wachten tot je officieel opgeleverd bent.
Daarna pas gaan bellen met Demon, dan kun je tot die tijd nog gewoon op internet.
Als je nu al zou bellen zetten, is je "gratis" verbinding weg, en krijg je pas weer verbinding als je officieel opgeleverd bent.
Tenminste dat heb ik al eens gelezen hier dat iemand dat had. :)

Tussen twee haakjes.
Zit net eventjes wat van de nieuwsgroepen te downloaden.
Gebruik tegenwoordig FTD om even te checken wat er te halen valt, scheelt data verkeer.

Kom ik deze berichtjes tegen:

Carnie4:"Ik heb multikabel, Mijn upload = 12 kb/s, dus over een uurtje of 17 moet ie er helemaal inclu par2's op staan." (ikke 80 KiloByte upload). :P

Pixie66: "Ga een poging wagen. Retentie bij Versatel tegenwoordig zo laag dat je alle zeilen moet bijzetten om alles binnen te halen"

Ga ikzelf even kijken hoe het met de retentie van die groep is bij Demon:
alt.binaries.erotica has 890921 articles, and 64.7 days of retention. _/-\o_

Hier een zeer tevreden Demon gebruiker. >:)
Mag ook wel eens tussen die wat minder positieve geluiden hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

OphiOn schreef op 27 december 2003 @ 12:45:
[...]

Daar zijn we dan mooi klaar mee. Wat een zooitje is het bij BBNed.
BBNed heeft een reactietijd van 2 werkdagen op een economylijn. Ik weet niet waar Demon die vijf werkdagen vandaan haalt?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv

ddv

Het is me niet gelukt om Demon via telefoon te bereiken. Wat zijn eigenlijk de correcte instellingen als ik er een switch achter aanhang? WAN->Routed en LAN-> DHCP instellen beginnen bij 10.0.0.2 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

OphiOn schreef op 27 december 2003 @ 21:46:
Het is me niet gelukt om Demon via telefoon te bereiken. Wat zijn eigenlijk de correcte instellingen als ik er een switch achter aanhang? WAN->Routed en LAN-> DHCP instellen beginnen bij 10.0.0.2 ofzo?
Staat gewoon op de site van Zyxel, niet zo moeilijk te vinden hoor!
http://www.zyxel.nl/p650/z009.html

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 21:39
Mja het is zeker een zooitje bij BBned..... zeker met die upgrades die nu weer een aantal maanden uitgesteld moeten worden :( :(

Verder is mijn [duurbetaalde] demonlijntje nog steeds erg stabiel.

Nu heeft mijn buurjong dus ook demon... maar heeft dus op speedtest.nl een connectie van 80-100 en ik 600-800. Kan iemand hier een verklaring voor geven??

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 11:05
maar heeft dus op speedtest.nl een connectie van 80-100 en ik 600-800.
Firewall? Als ik (chello-gebruiker) die test op speedtest.nl uitvoer terwijl mijn firewall aanstaat krijg ik een slecht resultaat. Wanneer ik de firewall uitzet en de test opnieuw uitvoer krijg ik weer een goed resultaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 22:37
sylvesterrr schreef op 27 december 2003 @ 22:37:
[...]

Firewall? Als ik (chello-gebruiker) die test op speedtest.nl uitvoer terwijl mijn firewall aanstaat krijg ik een slecht resultaat. Wanneer ik de firewall uitzet en de test opnieuw uitvoer krijg ik weer een goed resultaat. :)
Het scheelt ook een stuk als je de ping hebt uitstaan op de Zyxel-modem. Dus dat vinkje moet uitstaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Zo te zien is Demon/Supernews (tijdelijk?) overgestapt op 2 connections per gebruiker voor de nieuwsgroepen. Althans, hij maakt bij mij geen derde connectie meer in Newsleecher en Grabit.
Helemaal geen slechte zaak vind ik! 2 connecties is best te doen (kan je nog met 1Mbit leechen) en zo zijn de capaciteitsproblemen natuurlijk snel opgelost :)

Bovendien heb ik toch maar 512/256 dus die 3 connecties waren voor mij al behoorlijk overkill :P

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:36

rally

Deyterra Consultancy

Tweeke schreef op 28 december 2003 @ 12:54:
Zo te zien is Demon/Supernews (tijdelijk?) overgestapt op 2 connections per gebruiker voor de nieuwsgroepen. Althans, hij maakt bij mij geen derde connectie meer in Newsleecher en Grabit.
... zo te zien hier niet.

Ik start net een downloadje met 3 connecties. Snelheid is wat "minder" als normaal (nu 100Kb/s i.p.v. 200Kb/s), maar dat is niets vreemds op een zondag :)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Hmm...ik ga het nog eens proberen dan...misschien was het tijdelijk ofzow :?

Hij doet weer 3 connecties, 't kwam dus gewoon door de topdrukte... :)

[ Voor 33% gewijzigd door Tweeke op 28-12-2003 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

simpel vraagje:

ik heb nu adsl light van hetnet en heb de thomson (speedtouch) ethernet modem, kan ik die ook gebruiken bij een abonement van demon? bvd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 13:36:
simpel vraagje:

ik heb nu adsl light van hetnet en heb de thomson (speedtouch) ethernet modem, kan ik die ook gebruiken bij een abonement van demon? bvd...
Heb ik een klein vraagje aan jou: Heb je de topicstart/FAQ al gelezen :?
Het antwoord op je vraag staat er namelijk letterlijk in

Edit:
En welkom op GoT! ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Tweeke op 28-12-2003 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OphiOn schreef op 27 december 2003 @ 21:46:
Ik had het zelfde probleem als jij nou hebt, makkelijk op te lossen hoor :)

1) Hang een enkele pc direct aan het modem
2) Stel je ipadres in op statisch 192.168.x.33 (0 of 1, moet je even kijken).
3) Ga naar je router toe(telnet), omdat jij een vast ipadres hebt accept de modem jou connectie
4) Stel de modem in als router modus (demon hielp me door de setup heen, veel door menu's heen springen). Dus niet via standaard http setup wizzard (had ik zelf zonder demon ook al geprobeerd, maar dat werkte niet, via telnet instellen werkte wel).
Als het goed is krijg je hierdoor een ipadres toegewezen op de modem.
5) Register je macadres
6) Je internet werkt
7) Geef je modem een hardreset
8) Sluit je eigen router aan of hou het bij een enkele pc die op DHCP staat. Als het goed is krijg je nou ook een ipadres toegewezen.

Als het niet lukt zonder de demon support, bel ze dan op, is toch gratis en ze zijn beter dan de @home support :+

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 13:50 . Reden: die 8) is een smilie, ff normltags omheen gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit dat met die proxy :?
Ik kan alleen www-cache.demon.nl voor dial-up vinden, maar die lijkt me niet voor ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweeke schreef op 28 december 2003 @ 13:38:
[...]
Heb ik een klein vraagje aan jou: Heb je de topicstart/FAQ al gelezen :?
Het antwoord op je vraag staat er namelijk letterlijk in

Edit:
En welkom op GoT! ;)
hmm heb het stuk net gelezen, bedankt! maar zit nou wel te twijfelen of ik dat er allemaal voor over hebt, hij behandelt op de site http://www.wintervorst.com/ een oude speedtouch modem (pro:?), en ik heb waarschijnlijk een nieuwere, aan het plaatje te zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 13:48:
[...]

hmm heb het stuk net gelezen, bedankt! maar zit nou wel te twijfelen of ik dat er allemaal voor over hebt, hij behandelt op de site http://www.wintervorst.com/ een oude speedtouch modem (pro:?), en ik heb waarschijnlijk een nieuwere, aan het plaatje te zien....
Als je een sneller abbo neemt (sneller dan 512/256) dan krijg je het modem er gratis bij (+geen aansluitkosten). Dan hoef je dus überhaupt geen tweaks uit te voeren :)

Wil je wel 512/256, dan kost het modem €100,- (met support). En anders koop je een modem + splitter los, dan kan je goedkoper uit zijn (zonder support).

KingOfDos, je bent een dikke 2 minuten te laat hoor :D

[ Voor 6% gewijzigd door Tweeke op 28-12-2003 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 13:48:
Bij de meeste abbo's krijg je een modem gratis, als je net een abbo neemt waardat het nog geld kost dan zou ik idd kijken of je huidige modem werkt.
Als zij de speedtouch gebruiken (oude versie of niet) dan werkt het natuurlijk ook op die van jou (of die nieuwer is of niet). Iig dat zou je wel verwachten.

/me zwaait naar Tweeke, vieze voordringer :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweeke schreef op 28 december 2003 @ 13:53:
[...]
Als je een sneller abbo neemt (sneller dan 512/256) dan krijg je het modem er gratis bij (+geen aansluitkosten). Dan hoef je dus überhaupt geen tweaks uit te voeren :)

Wil je wel 512/256, dan kost het modem €100,- (met support). En anders koop je een modem + splitter los, dan kan je goedkoper uit zijn (zonder support).
het was eigenlijk mijn idee om voor dat goedkoopste abo te gaan ja, maar als ik nu 100/12 doe, plus die 19 euro kom ik op:

27 voor de 512/256 en 39 dus voor die ander...
maar ja ik wacht nog wel even af, want ik zie net dat deze aanbiedingen gelden tot 1feb. 2004, en mijn abo bij kpn loopt pas af op 14maart2004....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Je hebt best een kans, dat er ook na 1 februari nog acties zullen komen. Wellicht wat minder gunstig dan de huidige acties....maar ik kan me zo voorstellen dat Demon bijvoorbeeld een maandje 'rust' houdt, en dan vanaf maart weer een actie begint.

DISCLAIMER
Ik lul maar wat uit mn nek, bovenstaande is dus niet gebaseerd op de waarheid, maar is puur hoe ik erover denk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv

ddv

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 13:44:
[...]

Ik had het zelfde probleem als jij nou hebt, makkelijk op te lossen hoor :)

1) Hang een enkele pc direct aan het modem
2) Stel je ipadres in op statisch 192.168.x.33 (0 of 1, moet je even kijken).
3) Ga naar je router toe(telnet), omdat jij een vast ipadres hebt accept de modem jou connectie
4) Stel de modem in als router modus (demon hielp me door de setup heen, veel door menu's heen springen). Dus niet via standaard http setup wizzard (had ik zelf zonder demon ook al geprobeerd, maar dat werkte niet, via telnet instellen werkte wel).
Als het goed is krijg je hierdoor een ipadres toegewezen op de modem.
5) Register je macadres
6) Je internet werkt
7) Geef je modem een hardreset
8) Sluit je eigen router aan of hou het bij een enkele pc die op DHCP staat. Als het goed is krijg je nou ook een ipadres toegewezen.

Als het niet lukt zonder de demon support, bel ze dan op, is toch gratis en ze zijn beter dan de @home support :+
Een heel verhaal. B) Gelukkig had ik die link al gechecked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv

ddv

De Support in het weekend is werkelijk een ramp! Je moet te lang wachten. Nu krijg ik nog steeds geen ip van hun toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wacht nog steeds op mijn upgrade van 2mb naar 2-8mb via babyxl. Morgen ff de sales afdeling spreken wat de stand van zaken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 13:44:
Hoe zit dat met die proxy :?
Ik kan alleen www-cache.demon.nl voor dial-up vinden, maar die lijkt me niet voor ADSL.
Die gebruik ik ook, heb geen idee of ze ook een andere hebben, eigenlijk. Alleen gaat deze af en toe (niet altijd dus) wel erg langzaam. Zoals op dit moment bijvoorbeeld is-ie helaas niet vooruit te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Tweeke schreef op 28 december 2003 @ 12:59:
Hmm...ik ga het nog eens proberen dan...misschien was het tijdelijk ofzow :?

Hij doet weer 3 connecties, 't kwam dus gewoon door de topdrukte... :)
Met een 512/256 abo kun je net zo goed met max 2 connecties verbinding maken, scheelt toch weer 1 connectie voor Demon.
In demon.nl.support is een leuke discussie over het news server misbruik
"It's the users who
expect to download 150 to 250 GB/month where the problems arise"
Aldus Jim S van Demon, maar ze zijn met een oplossing bezig om het misbruik tegen te gaan :)
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 15:11:
ik wacht nog steeds op mijn upgrade van 2mb naar 2-8mb via babyxl. Morgen ff de sales afdeling spreken wat de stand van zaken is.
"Demon DSL Express klanten via BaByXL: uitvoering upgrades laatste twee weken december"

Jaar is toch nog niet om? lees de mededeling dan.

[ Voor 25% gewijzigd door dolby op 28-12-2003 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk ga ik binnenkort (lees: begin van 2004) overstappen van @home naar demon 8/1.

Alleen heb ik nog een paar vragen:

- Hoeveel mail adressen kun je eigenlijk aanmaken? Ik heb verschillende mensen alleen over aliassen horen spreken. Ik heb het dus over gescheiden e-mail accounts met ieder een eigen e-mail adres. (Ik weet dat het in de FAQ van demon staat, maar ik vraag het even, omdat ik het wat verwarrend vond.)

- Is het zeker dat demon na de aanbieding de prijzen de komende tijd niet verhoogd?

[ Voor 12% gewijzigd door Boomerang op 28-12-2003 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boomerang schreef op 28 december 2003 @ 15:52:
Waarschijnlijk ga ik binnenkort (lees: begin van 2004) overstappen van @home naar demon 8/1.

- Hoeveel mail adressen kun je eigenlijk aanmaken? Ik heb verschillende mensen alleen over aliassen horen spreken. Ik heb het dus over gescheiden e-mail accounts met ieder een eigen e-mail adres. (Ik weet dat het in de FAQ van demon staat, maar ik vraag het even, omdat ik het wat verwarrend vond.)
Dat kan onbeperkt, alleen hebben ze wel hetzelfde wachtwoord
- Is het zeker dat demon na de aanbieding de prijzen de komende tijd niet verhoogd?
Nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Laatst online: 09:56

SambalBij

We're all MAD here

Je hebt één mailbox, met een onbeperkt aantal aliassen. (adressen in de vorm alias@accountnaam.demon.nl)

Je kunt eventueel wel de mail voor één bepaalde alias laten ophalen van de pop3 server door daarbij aan te melden met die alias, maar er zijn geen gescheiden mailboxen met aparte wachtwoorden.

Je kunt eventueel wel een eigen mailserver gaan draaien, en daarop aparte mailboxen aanmaken. Dmv van de demon mailkick (batched smtp) kan de binnenkomende mail dan bij jouw mailserver worden afgeleverd.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Boomerang schreef op 28 december 2003 @ 15:52:

Je hebt zeg maar 1 mailbox, maar dmv hiertegebruikenwatjewilt@jesysteemnaam.demon.nl heb je onbeperkte email adressen die onafhankelijk van elkaar kunnen worden gelezen/gebruikt, welliswaar met 1 hetzelfde wachtwoord.
Prijsverhoging zie ik niet zo snel gebeuren, er is onlangs een prijsverlaging geweest, succes met je aanvraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:59
Woei, gister KPN lijn aangevraagd, als het goed is zijn we 14 januari weer op KPN aangesloten, en dan meteen 1024/512 abbo demon aanvragen, en hopelijk half februari online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:06

t3q

Say yes to teq

(jarig!)
Een maat van me heeft het 2048/1024 abbo via babyxl. Werkt perfect alleen maar voor 5 minuten.

Bij status van lan staat ook dat hij maar een lease krijgt van 5 minuten. We hebben alles al zo'n beetje uitgeprobeerd maar geen resultaat.

Iemand ideeen?

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 22:37
t3q schreef op 28 december 2003 @ 16:24:
Een maat van me heeft het 2048/1024 abbo via babyxl. Werkt perfect alleen maar voor 5 minuten.

Bij status van lan staat ook dat hij maar een lease krijgt van 5 minuten. We hebben alles al zo'n beetje uitgeprobeerd maar geen resultaat.

Iemand ideeen?
Volgens mij is je MAC-adres dan nog niet geregistreerd.
Je kan je MAC-adres hier registreren: http://www.demon.nl/support/services/macadres.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv

ddv

Mijn probleem is door verstuurd naar BBNed. De helpdesk van Demon is in iedergeval stukken beter dan AtHome. (Ik maak eigenlijk nooit gebruik van een helpdesk maar in dit geval kon ik niet anders) Dat je zo lang moet wachten mag eigenlijk niet, maar dat zal ongetwijfeld te maken hebben met dat het weekend is. De dame aan de andere kant was erg geduldig en vriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spokje schreef op 28 december 2003 @ 16:14:
Woei, gister KPN lijn aangevraagd, als het goed is zijn we 14 januari weer op KPN aangesloten, en dan meteen 1024/512 abbo demon aanvragen, en hopelijk half februari online :)
Als je je nieuwe telefoonnummer weet kan je de ADSL aanvraag meteen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dolby schreef op 28 december 2003 @ 15:27:
[...]

"Demon DSL Express klanten via BaByXL: uitvoering upgrades laatste twee weken december"

Jaar is toch nog niet om? lees de mededeling dan.
Over drie dagen is het 31 Dec 2003. En ik hoop dat ze voor die tijd de upgrade hebben uitgevoerd. Wise guy >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 17:26:
[...]

Over drie dagen is het 31 Dec 2003. En ik hoop dat ze voor die tijd de upgrade hebben uitgevoerd. Wise guy >:).
Dan heeft het toch geen nut om Demon op te bellen? de upgrade is nog bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 17:26:
[...]

Mijn verbinding heeft een tijdje geleden de upgrade gehad...

Ik hoop voor je dat je het ook mag meemaken, maar je moet er niet teveel van verwachten hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dolby schreef op 28 december 2003 @ 17:37:
[...]

Dan heeft het toch geen nut om Demon op te bellen? de upgrade is nog bezig.
Het kan geen kwaad om te informeren hoe de staan van zaken is. Als ik het horen krijg dat mijn upgrade niet mogelijk is. Dan wil ik wel de abonment prijs €55,- per mnd ipv de €65. Helaas zijn de mensen die via bbnet nog slechter vanaf. Die betalen nog steeds de volle pond tot feb-maart volgend jaar. En dat vind ik erg schandelijk van Demon.

ps.
dolby svp niet reageren. Ik heb het gevoel dat je altijd een weer woord hebt en of het laatste woord wilt hebben.
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.