[Ervaringen] Demon DSL Express #8

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.549 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 18:20:
[...]

ps.
dolby svp niet reageren. Ik heb het gevoel dat je altijd een weer woord hebt en of het laatste woord wilt hebben.
haha, sorry hoor dat niet iedere Demon gebruiker er zo over denkt als u stingerdelta, :) maar je moet niet zo negatief over Demon doen en als ik reageer dan reageer ik met feiten, ik ken maar weinig providers die zo openlijk zijn en hun best doen als Demon.
Je doet het voorkomen of het een oplichtersbende is, iedere abonnee is met zijn abonnement akkoord gegaan.
Je bekijkt of je het tarief dat je minimaal een jaar moet betalen, of dat het waard is.
Dat er in de tussentijd iets veranderd, ten goede notabene, is meegenomen maar niet iets waar de provider toe verplicht is.
En nogmaals over je posting over de babyxl upgrade, die is nog steeds gaande, als je de helpdesk hierover belt krijg je hetzelfde antwoord, maar dat antwoord zal je wel niet bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dolby schreef op 28 december 2003 @ 18:50:
[...]

haha, sorry hoor dat niet iedere Demon gebruiker er zo over denkt als u stingerdelta, :) maar je moet niet zo negatief over Demon doen en als ik reageer dan reageer ik met feiten, ik ken maar weinig providers die zo openlijk zijn en hun best doen als Demon.
Je doet het voorkomen of het een oplichtersbende is, iedere abonnee is met zijn abonnement akkoord gegaan.
Je bekijkt of je het tarief dat je minimaal een jaar moet betalen, of dat het waard is.
Dat er in de tussentijd iets veranderd, ten goede notabene, is meegenomen maar niet iets waar de provider toe verplicht is.
En nogmaals over je posting over de babyxl upgrade, die is nog steeds gaande, als je de helpdesk hierover belt krijg je hetzelfde antwoord, maar dat antwoord zal je wel niet bevallen.
Zie je wel dat je reageert. Dat is een feit met bewijs. Er zijn al heel veel mensen die via babyxl een upgrade hebben gehad. Kijk maar in de berichten in deze thread. En ik zei niet dat Demon een oplichtersbende is. Dat zijn jouw woorden en text en dat is ook weer een feit. Ik heb geen zin meer om verder met jouw te discussieren. Dit komt niet te goeden voor deze tread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 19:54:
[...]

Zie je wel dat je reageert. Dat is een feit met bewijs. Er zijn al heel veel mensen die via babyxl een upgrade hebben gehad. Kijk maar in de berichten in deze thread. En ik zei niet dat Demon een oplichtersbende is. Dat zijn jouw woorden en text en dat is ook weer een feit. Ik heb geen zin meer om verder met jouw te discussieren. Dit komt niet te goeden voor deze tread.
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 18:20:
[...]

Helaas zijn de mensen die via bbnet nog slechter vanaf. Die betalen nog steeds de volle pond tot feb-maart volgend jaar. En dat vind ik erg schandelijk van Demon.
Hier doe je voorkomen dat Demon iets schandelijks doet, dat is niet waar, feit is dat je krijgt waar je mee akkoord bent gegaan. En als je niet met mede Demon users wilt discussieren ben je in deze ervarings topic op de verkeerde plaats.
Het staat iedereen vrij om, mits on topic, te reageren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Ik heb een vraagje:
Ik heb demon DLS 1024/512, helaas nog geen upgrade :(

Ik probeer hier een counter-strike server op te draaien, maar het lagt een beetje :S
Als het iemand iets zegt, choke is bij actie zo 20 ... (moet 0 zijn)

Inet is opzich snel genoeg, aan de PC ligt het zeker niet, een athlon XP 1800+ @ 2000mhz met 256MB ram op Debian Woody linux... Die staat achter een NAT router, ook debian. Port gemapped, natuurlijk.

Intern geen lag en heel lage ping natuurlijk.

Op internet staat dat je zo'n 5kB/s moet rekenen per gebruiker. Nou, dat moet toch lukken.. op speedtest.nl haal ik 50kb up iig.

Waarom lagt het dan toch? Heeft een upgrade naar een hogere versie nog zin? Of moet ik Demon bellen en zeggen dat ze heel snel poort 27015 ook de volle bandbreedte geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Iemand die de site www.gmens.nl kan bereiken? Bij mij gaat het verkeerd:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Tracing route to www.gmens.nl [80.84.226.171]

over a maximum of 10 hops:

1    28 ms    28 ms    28 ms  bbned-demon-nrp-09.router.nl.demon.net [212.238.140.1] 

2    26 ms    25 ms    26 ms  ams3-core-1-ge-0-2-0-0.router.nl.demon.net [213.222.28.126] 

3    36 ms    26 ms    28 ms  ams2-border-1-ge-0-0-0-0.router.nl.demon.net [213.222.31.201] 

4     *        *        *     Request timed out.

5     *        *        *     Request timed out.

6     *        *        *     Request timed out.

7     *        *        *     Request timed out.

8     *        *        *     Request timed out.

9     *        *        *     Request timed out.

10     *        *        *     Request timed out.

Trace complete.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokschotel schreef op 28 december 2003 @ 22:01:
De site komt wel op mijn scherm, maar de traceroute geeft hetzelfde resultaat als bij jou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:33
Nog ff over dat mail.

Stel je hebt deze 2 emailadressen:

hoi@blaat.demon.nl
eej@blaat.demon.nl

en het password voor alles is: 45dskla

Klopt het dan dat als je op de ene computer binnen je netwerk de mail op laat halen met
username: hoi en password: 45dskla (gewoon via outlook oid)
dat je dan niet automatisch de mail van eej@blaat.demon.nl meekrijgt? Dus dat je zeg maar oneindig accounts kunt gebruiken?

[ Voor 25% gewijzigd door spokje op 28-12-2003 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

spokje schreef op 28 december 2003 @ 22:49:
Nog ff over dat mail.

Stel je hebt deze 2 emailadressen:

hoi@blaat.demon.nl
eej@blaat.demon.nl

en het password voor alles is: 45dskla

Klopt het dan dat als je op de ene computer binnen je netwerk de mail op laat halen met
username: hoi en password: 45dskla (gewoon via outlook oid)
dat je dan niet automatisch de mail van eej@blaat.demon.nl meekrijgt? Dus dat je zeg maar oneindig accounts kunt gebruiken?
Ja dat klopt. Indien je als username de alias opgeeft (maar dan volledig), krijg je alleen de mail voor die alias. Echter het wachtwoord is in beide gevallen hetzelfde.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demonfreak.

Heb sinds 2 weken demon 8 mb dsl.
Loopt volgens mij als een trein, sneltrein dan.
Gemiddeld download volgens speedtest.nl 820kb\sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demonfreak.

Heb sinds 2 weken demon 8mb dsl.
Loopt als sneltrein, volgens speedtest 820 kb\sec.
plaats Winschoten, pc 9671PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb nu sinds.. ehm.. bijna twee maanden Demon geloof ik? Hoe dan ook, ik heb een 8 Mbit / 1 Mbit abbo en ben op zich wel tevreden na de problemen met de NRP's, maar misschien had ik er toch teveel van verwacht.

De downloadsnelheid is niet ideaal. Ik heb weleens tegen de 800 kbyte/sec aangezeten, maar dat was eenmalig. Over het algemeen is de snelheid niet bepaald geweldig te noemen. Speedtest geeft maar bedroevende resultaten aan (varieert tussen de 80 en 400 kbyte/sec, meestal zit ik rond de 250)

De upload is prima. Het aantal connecties en de ping is ook prima, daar heb ik niets over te klagen.

De nieuwsgroepen. Ik snap er geen hol van, maar ik weet wel dat de snelheid bij @Home een STUK beter was. Ik gebruik Powergrab en zit nu de headers op te halen met 50 kbyte/sec gemiddeld. Dat schiet natuurlijk niet op, het downloaden gaat ook niet zo heel snel, al kan ik daarmee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07
TripleM schreef op 29 december 2003 @ 03:58:
De nieuwsgroepen. Ik snap er geen hol van, maar ik weet wel dat de snelheid bij @Home een STUK beter was. Ik gebruik Powergrab en zit nu de headers op te halen met 50 kbyte/sec gemiddeld. Dat schiet natuurlijk niet op, het downloaden gaat ook niet zo heel snel, al kan ik daarmee leven.
Probeer eens een ander proggie, als ik met Newspro de headers binnenhaal komen ze ook binnendruppelen met 20 Kb/sec, als ik dezelfde headers met Newsbinpro binnenhaal komen ze met ruim 2 Mb/sec binnen.
De downloadsnelheid is gecapped op 3 lijntjes van 512 kb/sec, dus met drie lijntjes max 1,5 Mb/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 22:37
Wokschotel schreef op 28 december 2003 @ 22:01:
Als ik via de command een trace doe, krijg ik hetzelfde verhaal. Maar als ik via Visualroute een trace doe, vind ie hem wel gewoon.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/20010/thumb.jpg

PS: de site komt wel gewoon op 't scherm terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
misschien accepteren die routers gewoon geen ping :? boeie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06-2022

ddv

Steam: ddv_ | psn: ddv84_

Weet iemand hoe BBNed te werk gaat? Mijn probleem is doorverstuurd naar BNNed. Word ik nu opgebeld, of komt er iemand langs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 15:33
Hollie heeft sinds een week ADSL van Demon 8/1, zit 385 meter van de centrale, het gaat tering snel, de nieuwsserver is geweldig.

Om het kort te houden: Geweldig, niets dan lof!

Apple en Joppiesaus all the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
Ik heb zaterdag het modem gekregen, direct aangesloten dus, maar nog geen DSL lampje. Kan ik de modem gewoon aangesloten laten zodat ik in de gaten kan houden, of mag dat niet? (ivm evt. problemen in de centrale)

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Kan ik de modem gewoon aangesloten laten zodat ik in de gaten kan houden, of mag dat niet? (ivm evt. problemen in de centrale)
@The Wizard: ja dat kan, deed ik zelf ook, en was al 2 dagen online voor ik officieel aangesloten zou zijn :+
Helaas zijn de mensen die via bbnet nog slechter vanaf. Die betalen nog steeds de volle pond tot feb-maart volgend jaar. En dat vind ik erg schandelijk van Demon.
StingerDelta, ik ben 't roerend met je eens. Mijn abo is in februari op die 1-jaarsgrens en dus vroeg ik Demon of ik dan per die datum die 39 euro voor 1024 ga betalen. Of dan een upgrade/downgrade kan krijgen zonder kosten.

Maar nee, ik mocht blij zijn dat er een upgrade zat aan te komen en ik heb 'r voor getekend. Het prijsverschil tussen nieuwe en bestaande abo's vind ik ronduit belachelijk. Dankzij de klanten die ze groot hebben gemaakt kunnen anderen ervan profiteren. Kom dan met concessies of kortingen, maar niet star en stug op je regeltjes blijven wijzen.

De laatste weken heeft m'n verbinding er geregeld (geen onderhoud, dat check ik achteraf uiteraard) een tot enkele minuten uitgelegen en de newsservers hebben 't ook zwaar de laatste tijd. Kan gebeuren, nog altijd beter dan gemiddeld.

Maar toch overweeg ik om eens zonder entreekosten Multikabel te proberen. Kun je na 3 maanden kosteloos van af, en kun je desnoods een nieuwe aansluiting bij Demon regelen. Gratis modem, geen aansluitkosten en betaal je hoogstens dat 'nieuwe' tarief. Vreemd dat je je klanten zo uitknijpt en niet meedenkt met de markt.

Natuurlijk is feitelijk BBned verkeerd geweest maar de andere abo's (babyxl, versatel) krijgen wel een verhoging. Ik noem dit toch echt UPC of KPN-praktijken.

Het ontbreken van een (online)faktuur is trouwens voor veel mensen ook een overstapreden; veel werkgevers bieden een fiscale mogelijkheid om het (kabel)abonnement voor internet grotendeels te vergoeden ALS je een faktuur kunt overleggen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door tweaktubbie op 29-12-2003 13:06 ]

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
The Wizard schreef op 29 december 2003 @ 13:05:
Ik heb zaterdag het modem gekregen, direct aangesloten dus, maar nog geen DSL lampje. Kan ik de modem gewoon aangesloten laten zodat ik in de gaten kan houden, of mag dat niet? (ivm evt. problemen in de centrale)
Mag je gewoon aangesloten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OphiOn schreef op 29 december 2003 @ 11:52:
Weet iemand hoe BBNed te werk gaat? Mijn probleem is doorverstuurd naar BNNed. Word ik nu opgebeld, of komt er iemand langs?
Mijn probleem is ook doorgestuurd naar BBNed en ik werd laatst opgebeld om een afspraak te maken , zodat er een monteur langs kan komen.

Schijnt dat BBNed dit probleem niet via remote kan oplossen.

Iig komt er morgen iemand langs :) hopelijk is alles dan snel opgelost.
Tussen het maken van de afspraak en het langskomen van de monteur zit ongeveer 5 werkdagen.

btw het probleem is dat mn dsl signaal soms wegvalt of dat mn internet-verbinding weg is , terwijl het dsl-signaal wel aanwezig is .
Als ik P2P programma's start weet ik zeker dat het met een 5 tot 15 min duurt voordat ik geen internet meer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 13:27:
dat mn internet-verbinding weg is , terwijl het dsl-signaal wel aanwezig is .
Als ik P2P programma's start weet ik zeker dat het met een 5 tot 15 min duurt voordat ik geen internet meer heb.
Dat ligt waarschijnlijk simpelweg aan je router en/of modem; je maakt teveel verbindingen tegelijk. Probeer p2p programma's als eMule maar eens te limiteren op 100 sources maximaal, en het werkt waarschijnlijk weer prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Even iets over de nieuwsgroepen, dat downloaden gaat prima. :)
Maar ik wil ook best zelf iets uploaden, heb dat alleen nog nooit gedaan.
Nu heb ik gehoord, dat als je vai je ISP upload, dat iedereen je systeemnaam kan zien.
Dat is dus niet zo slim, kan iemand mij een (gratis) anonieme manier vertellen.
Ik zou het niet zo leuk vinden als er binnenkort ongewensd bezoek bij zou komen,
zodra ik iets gepost heb op de nieuwsgroepen via Demon. :(
Heb nog wat dixv rips van mijn eigen dvd's liggen.
Heb er zelfs alvast eentje gerar't en gepar't (is dat nederlands). :+

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij liggen hier de newsservers van Demon eruit.. Heeft iemand anders hier ook last van zodat de connectie fout niet bij mij ligt.. ??

Was een group aan het listen en in ene lag ie eruit..

Toch balen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv

ddv

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 13:27:
[...]

Mijn probleem is ook doorgestuurd naar BBNed en ik werd laatst opgebeld om een afspraak te maken , zodat er een monteur langs kan komen.

Schijnt dat BBNed dit probleem niet via remote kan oplossen.

Iig komt er morgen iemand langs :) hopelijk is alles dan snel opgelost.
Tussen het maken van de afspraak en het langskomen van de monteur zit ongeveer 5 werkdagen.

btw het probleem is dat mn dsl signaal soms wegvalt of dat mn internet-verbinding weg is , terwijl het dsl-signaal wel aanwezig is .
Ik zou eigenlijk niet weten wat ze bij mij thuis moeten doen? Alles is aangesloten door Hebo Telematica dus dat lijkt mij wel goed te zitten. Verder heb ik alles aan mijn kant goed aangesloten en geconfigureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv

ddv

Er was hier iemand met het zelfde probleem geloof ik. DHCP aanvraag schijnt dus niet aan te komen bij Demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag met de helpdesk gesproken. Blijkt het dat ik op 18 december al een upgrade van 2mb naar 2-8mb zou moeten hebben. Ik dacht van niet. Ik zie nog steeds mijn oude snelheid in de zyxel modem. Demon heeft nu een ticket aangemaakt bij babyxl waarom ik geen upgrade gehad heb. Ik wacht met spanning af wat de resultaten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:27
OphiOn schreef op 29 december 2003 @ 13:54:
Er was hier iemand met het zelfde probleem geloof ik. DHCP aanvraag schijnt dus niet aan te komen bij Demon.
Dat was ik; Ik ben nu ook in afwachting van verdere actie van bbned. Mocht ik wat horen dan post ik het hier ook wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
cjdijk schreef op 29 december 2003 @ 13:37:
Even iets over de nieuwsgroepen, dat downloaden gaat prima. :)
Maar ik wil ook best zelf iets uploaden, heb dat alleen nog nooit gedaan.
Nu heb ik gehoord, dat als je vai je ISP upload, dat iedereen je systeemnaam kan zien.
"The IP address that your posts are originating from is not included in your posts when you post directly through Supernews."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Binsbergen
  • Laatst online: 30-08-2022
JvdS19 schreef op 29 december 2003 @ 14:51:
[...]

Dat was ik; Ik ben nu ook in afwachting van verdere actie van bbned. Mocht ik wat horen dan post ik het hier ook wel even.
Ook hier hetzelfde robleem, beetje jammer
5 dagen vanaf afgelopen dinsdag, Chello loopt af op de 31e.

Kwam het probleem ook bij jullie boven met het doornemen van RX en TX settings ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS19
van Binsbergen schreef op 29 december 2003 @ 15:34:
[...]
Kwam het probleem ook bij jullie boven met het doornemen van RX en TX settings ?
Daar hebben we idd even gekeken; "vreemde" was daar dat bij Rx een waarde van 0 stond. Kan dus wel versturen maar er komt simpelweg niets binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Binsbergen
  • Laatst online: 30-08-2022
JvdS19 schreef op 29 december 2003 @ 15:45:
[...]

Daar hebben we idd even gekeken; "vreemde" was daar dat bij Rx een waarde van 0 stond. Kan dus wel versturen maar er komt simpelweg niets binnen.
Zelfde verhaal hier, ook rond de 18e opgeleverd ? Wel typisch, 3 mensen met hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:58

Wildfire

Joy to the world!

dolby schreef op 29 december 2003 @ 14:55:
[...]

"The IP address that your posts are originating from is not included in your posts when you post directly through Supernews."
Hetgeen echter niet betekent dat je ook echt anoniem aan het posten bent. Even een simpele navraag bij Supernews en de MPAA/RIAA/IDSA etc. hebben zo je IP te pakken. En in het geval van Demon dus ook meteen je systeemnaam.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Wildfire schreef op 29 december 2003 @ 16:08:
[...]

Hetgeen echter niet betekent dat je ook echt anoniem aan het posten bent. Even een simpele navraag bij Supernews en de MPAA/RIAA/IDSA etc. hebben zo je IP te pakken. En in het geval van Demon dus ook meteen je systeemnaam.
idd, zoals ook met die afpersingszaak die anoniem d8 te zijn, een heleboel is te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Da's helemaal niet zo makkelijk als je denkt. De instantie die dan achter je aan zit zal met een rechterlijk bevel boven tafel moeten komen, voordat Supernews er ook maar over na gaat denken om jouw IP-gegevens af te geven. En terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv

ddv

van Binsbergen schreef op 29 december 2003 @ 15:34:
[...]

Ook hier hetzelfde robleem, beetje jammer
5 dagen vanaf afgelopen dinsdag, Chello loopt af op de 31e.

Ja. Ik heb nog niets van BBNed gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS19
van Binsbergen schreef op 29 december 2003 @ 16:02:
[...]
Zelfde verhaal hier, ook rond de 18e opgeleverd ?
Bij mij is die op 25 december opgeleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Laatst online: 12-09 09:41
Yes ik heb ook eindelijk demon. op de laatste dag van de 3 weken levertijd.
Alleen nu wil ik mijn gegevens invullen bij tilbo.demon.nl, maar ik heb verbinding via tiscali en niet via bbned of babyXL
misschien dat dat veranderd kan worden?

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
messi schreef op 29 december 2003 @ 17:21:
Alleen nu wil ik mijn gegevens invullen bij tilbo.demon.nl, maar ik heb verbinding via tiscali en niet via bbned of babyXL
babyxl=tiscali :)
Veel plezier met je verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

OphiOn schreef op 29 december 2003 @ 13:53:
[...]

Ik zou eigenlijk niet weten wat ze bij mij thuis moeten doen? Alles is aangesloten door Hebo Telematica dus dat lijkt mij wel goed te zitten. Verder heb ik alles aan mijn kant goed aangesloten en geconfigureerd.
Als ik in jouw situatie zou zitten, zou ik die meneer met open armen ontvangen,
met koffie en gebak, wat zou ik blij zijn iemand te zien die mijn internet verbinding gaat fixen.
Maja, als jij liever nog een maandje wacht, vooral die man niet binnenlaten. 8)7
Sorry hoor, dit begrijp ik dus helemaal niet, hoe jij reageert.
Wat kan jou het schelen wat die man nog kan doen,
het gaat erom dat die meneer je verder helpt. :)
[...]

Ik vraag me dus af, wat het verschil is, als je post met bijvoorbeeld Astraweb,
of dat je post via Supernews.
Beide zijn payservers, beide houden je IP verborgen voor de buitenwereld,
slaan je IP alleen lokaal in hun loggings op voor een aantal dagen.
Om nu 10 $ per maand te gaan betalen voor Astraweb,
alleen om zo af en toe eens een keertje te posten. :/
Ik twijfel nog sterk, wat ik ga doen.

[ Voor 34% gewijzigd door cjdijk op 29-12-2003 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 19:08
Ik heb de laatste tijd dat de newsserver van demon (supernews is dat toch?) erg traag is. 60 kb/s gemiddeld ofzo voor de headers te update, eerst was dit 150. Hebben meerdere mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
RooT schreef op 29 december 2003 @ 19:21:
Ik heb de laatste tijd dat de newsserver van demon (supernews is dat toch?) erg traag is. 60 kb/s gemiddeld ofzo voor de headers te update, eerst was dit 150. Hebben meerdere mensen dit?
Je hebt maar ongeveer 50 kilobytes/sec per draadje en je mag 3 draadjes hebben :) Als je dus met 1 draadje je headers ophaalt klopt die 60 van jou dus wel aardig.

[ Voor 10% gewijzigd door Wokschotel op 29-12-2003 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
messi schreef op 29 december 2003 @ 17:21:
Ik zal het aanpassen, dat BabyXL Tiscali is geworden is niet voor iedereen duidelijk blijkbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op 29 december 2003 @ 18:40:
[...]
Ervan uitgaande dat je IP-adres in de newsheaders niet zichtbaar is, en ervan uitgaande dat je geen homevideo's gaat posten ;), kan een controlerende instantie alleen maar een abusemailtje sturen naar je newsprovider. Dat is in bovenstaand geval dus Astraweb of Demon. Hoewel zo'n abusemelding in Nederland geloof ik niet rechtsgeldig is, is het toch mogelijk dat ze je dat mailtje dan doorsturen, met het verzoek om je uploads wat te 'matigen', zeg maar ;)

Als je dat niet doet en je krijgt meerdere klachten, kan in het ergste geval je account worden afgesloten. In het geval van Astraweb is er dan niet veel aan de hand, je kunt dan alleen niet meer posten, en desnoods een andere payserver zoeken. In het geval van Demon is het mogelijk dat als je account daarom wordt afgesloten, je tevens ook niet meer kunt internetten. Let wel, ik zeg niet dat het zal gebeuren, de kans is waarschijnlijk klein, maar als het niet hoeft zou ik toch het risico niet onnodig nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 21:10
Hi,,
Ik wil dus Demon DSL Express 8192/1024 gaan halen,

Ik heb dus begrepen als het goed is,(correct me if i'm wrong)
Het modem da tik erbij kies omzetten naar een router, en dan een 8 poort switch eraan hangen, en in die 8poort switch al de pc's (5 pc's) aansluiten op die switch,

Dit kan toch??

iig, mijn vraag is, Ik heb een beetje op de pricewatch zitten surfen naar 8P Switches, nou zag ik alleen maar 8p switches van rond de 400 euro,,
Deze dingen zijn toch ook goedkoper te verkrijgen?:S
Ik zoek een goedkopere maar toch wel een vertrouwd merk als het kan.
Kan iemand me daarbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 19:08
Wokschotel schreef op 29 december 2003 @ 19:33:
[...]
Je hebt maar ongeveer 50 kilobytes/sec per draadje en je mag 3 draadjes hebben :) Als je dus met 1 draadje je headers ophaalt klopt die 60 van jou dus wel aardig.
Eerst haalde ik gewoon voor de headers updaten zeker 150 (en heb dat gewoon 2 maanden gehad), en in totaal met 3 threads ook 150.. en nu met 3 threads nog maar 80 ongeveer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RooT schreef op 29 december 2003 @ 21:11:
[...]

Eerst haalde ik gewoon voor de headers updaten zeker 150 (en heb dat gewoon 2 maanden gehad), en in totaal met 3 threads ook 150.. en nu met 3 threads nog maar 80 ongeveer :?
Bij mij ging het gisteren ook niet al te snel, geen idee of dat allang zo is, want ik gebruik die Demon-newsserver verder nauwelijks. Heb wel ergens gelezen dat er gewerkt wordt aan een oplossing voor de problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Mclercx schreef op 29 december 2003 @ 20:59:
Hi,,
Ik wil dus Demon DSL Express 8192/1024 gaan halen,

Ik heb dus begrepen als het goed is,(correct me if i'm wrong)
Het modem da tik erbij kies omzetten naar een router, en dan een 8 poort switch eraan hangen, en in die 8poort switch al de pc's (5 pc's) aansluiten op die switch,

Dit kan toch??

iig, mijn vraag is, Ik heb een beetje op de pricewatch zitten surfen naar 8P Switches, nou zag ik alleen maar 8p switches van rond de 400 euro,,
Deze dingen zijn toch ook goedkoper te verkrijgen?:S
Ik zoek een goedkopere maar toch wel een vertrouwd merk als het kan.
Kan iemand me daarbij helpen?
Klopt helemaal, het modem wat je van Demon krijgt kan je als router instellen,
daarachter hang je een 8 poort switch, waar je jouw 5 PC's opzet.
Wil je een beetje goed merk, 3com dan deze bijvoorbeeld (45 euro):
Netwerk Switches / 3Com 3C16794 OfficeConnect Switch 8 poorten 10/100Mb
pricewatch: 3Com 3C16794 OfficeConnect Switch 8 poorten 10/100Mb
Of je moet een 19 inch server rack thuis hebben,
dan kun je er eentje van 400 euro nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OphiOn schreef op 29 december 2003 @ 13:53:
[...]

Je denkt toch niet echt dat BBNed iemand langs stuurt als er bij mij iets verkeerd is aangesloten of een instelling verkeerd staat of wel |:(

De helpdesk-medewerker van Demon kon ook al zien dat er een probleem was en heeft dat toen direct doorgegeven aan BBNed.

Zoals cjdijk al zegt , ik ben al lang blij dat er binnen 5 dagen iemand langs komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cutebritney schreef op 29 december 2003 @ 13:36:
[...]

Dat ligt waarschijnlijk simpelweg aan je router en/of modem; je maakt teveel verbindingen tegelijk. Probeer p2p programma's als eMule maar eens te limiteren op 100 sources maximaal, en het werkt waarschijnlijk weer prima :)
Ik werk niet met Emule , maar zal eens kijken :)

Blijft de vraag nog steeds waarom mijn DSL-signaal soms wegvalt , lijkt me dat dat probleem toch echt ergens anders zit .

Maar goed , daar komt iemand morgen voor .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Mijn verbinding schoot net even weg. Kheb wel nieuwe firmware in mijn router gepropt. Ligt het aan mn fw, of was het bbned/demon die ff plat lag ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op 29 december 2003 @ 23:39:
Mijn verbinding schoot net even weg. Kheb wel nieuwe firmware in mijn router gepropt. Ligt het aan mn fw, of was het bbned/demon die ff plat lag ?
Same here, 2 minuutjes weggevallen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03 16:08
Ligt niet aan jou, had het net ook. Moest mn modem uit en aanzetten voordat et weer werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
Heb demon nu al een tijdje, niks dan lof, heeft er nog niet uitgelegen.
Alleen die newserver is echt een pot nat, als het werkt is het super,
maar heel vaak kan ik niet connecten, of zou ik te veel connecties hebben openstaan, en dat is bullshit als ik s'morgens me pc en grabit aanzet :P
Waarom demon niet gewoon zelf een nieuwserver opzet zoals iedere isp,
of gewoon een dergelijk bedrijf het laat opknapen.

Of ben ik de enige met probs met de newsserver :?

EDIT : news.supernews.com werkt prima, alleen news.demon.nl werkt niet (ping bv), dacht dat news.demon.nl gewoon naar het zelfde ip resolvde als de news server van supernews, niet dus, want als ik daar naar connect moet ik eerst inloggen...
Het "tussen station" van demon ligt er dus (weer) uit

[ Voor 25% gewijzigd door Weezer-DC op 30-12-2003 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 21:10
cjdijk schreef op 29 december 2003 @ 21:48:
[...]

Klopt helemaal, het modem wat je van Demon krijgt kan je als router instellen,
daarachter hang je een 8 poort switch, waar je jouw 5 PC's opzet.
Wil je een beetje goed merk, 3com dan deze bijvoorbeeld (45 euro):
Netwerk Switches / 3Com 3C16794 OfficeConnect Switch 8 poorten 10/100Mb
pricewatch: 3Com 3C16794 OfficeConnect Switch 8 poorten 10/100Mb
Of je moet een 19 inch server rack thuis hebben,
dan kun je er eentje van 400 euro nemen :P
Maar loopt dit gewoon 1x goed? modem Demon, stel ik in als router, draadje erin naar switch en dan de rest in de switch gooien aan pc's en dan werkt het zeg maar(als alle instellingen etc goedstaan etc natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Laatst online: 12-09 09:41
Weezer-DC schreef op 30 december 2003 @ 00:17:
maar heel vaak kan ik niet connecten, of zou ik te veel connecties hebben openstaan, en dat is bullshit als ik s'morgens me pc en grabit aanzet :P

EDIT : news.supernews.com werkt prima, alleen news.demon.nl werkt niet (ping bv), dacht dat news.demon.nl gewoon naar het zelfde ip resolvde als de news server van supernews, niet dus, want als ik daar naar connect moet ik eerst inloggen...
ik heb hier ook zeer brakke snelheden en niet altijd willen connecten.
En da's jammer, want verder is de nieuwsserver perfect.
Veeel langere retentie dan wanadoo.
Nu de snelheid nog

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv

ddv

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 22:48:
[...]

Je denkt toch niet echt dat BBNed iemand langs stuurt als er bij mij iets verkeerd is aangesloten of een instelling verkeerd staat of wel |:(

De helpdesk-medewerker van Demon kon ook al zien dat er een probleem was en heeft dat toen direct doorgegeven aan BBNed.

Zoals cjdijk al zegt , ik ben al lang blij dat er binnen 5 dagen iemand langs komt :)
Ze mogen elke dag wel bij me langs komen om het te fixen. Ik snap alleen niet wat er aan mijn kant verkeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OphiOn schreef op 30 december 2003 @ 01:31:
[...]
Ze mogen elke dag wel bij me langs komen om het te fixen. Ik snap alleen niet wat er aan mijn kant verkeerd is.
Iedere dag de mensen van BBNed over de vloer, omdat er elke dag een probleem bij jou gefikst moet worden? Nou, jij liever dan ik, eigenlijk :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Weezer-DC schreef op 30 december 2003 @ 00:17:

Hier geen problemen met de nieuwsserver.
Zo af en toe 's avonds "too many connections", meestal maar een kwartiertje,
zet gewoon die mislukte downloads op retry, geen probleem.
Gelukkig heeft Demon niet zoals andere providers zelf een nieuwsserver.
Dan zou de retentie nooit zo goed kunnen zijn.
Tenminste ik heb geen idee wat een harddisk van 140 TeraByte kost (Supernews),
in vergelijking met eentje van 3.5 TeraByte zoals standaard is bij de meeste nieuwsservers.
Wat mij betreft mogen ze het bij Demon zo laten. :)
Mclercx schreef op 30 december 2003 @ 01:18:
[...]

Maar loopt dit gewoon 1x goed? modem Demon, stel ik in als router, draadje erin naar switch en dan de rest in de switch gooien aan pc's en dan werkt het zeg maar(als alle instellingen etc goedstaan etc natuurlijk)
Bij mijn zwager heb ik het ook zo aangesloten 2 weken geleden.
Die switch hoef je helemaal niets aan in te stellen.
Gewoon goed die link "hoe Zyxel installen als router" uitvoeren,
is best wel een precies karweitje, maar is best te doen.
Wel vooraf even die pagina(s) offline opslaan,
als je die wilt, heb ik die al compleet in een zipje staan, dus html's en gif's. ;)

Als nu na een tijdje blijkt dat je toch niet tevreden bent met je Zyxel als router,
bijvoorbeeld vanwege onvoldoende/beperkte instelmogelijkheden,
dan kan je altijd nog een losse router erbij nemen (Draytek Vigor bijvoorbeeld).
Dan heb je de switch niet voor niets, gezien op elke losse router altijd maar 4 poorten zitten,
en je dus de switch alsnog achter de router aansluit om je 5 PC's aan te kunnen sluiten.
Over dat mac adres registreren, met router hoef je alleen het mac adres
van de router aan te melden bij Demon, dus niet van de aangesloten PC's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
cjdijk schreef op 30 december 2003 @ 05:47:
Als nu na een tijdje blijkt dat je toch niet tevreden bent met je Zyxel als router,
bijvoorbeeld vanwege onvoldoende/beperkte instelmogelijkheden,
dan kan je altijd nog een losse router erbij nemen (Draytek Vigor bijvoorbeeld).
Dan heb je de switch niet voor niets, gezien op elke losse router altijd maar 4 poorten zitten,
en je dus de switch alsnog achter de router aansluit om je 5 PC's aan te kunnen sluiten.
Over dat mac adres registreren, met router hoef je alleen het mac adres
van de router aan te melden bij Demon, dus niet van de aangesloten PC's. :)
Hoe zit het dan met de veiligheid? Volgens mij heeft dat Zyxel geval geen ingebouwde firewall? Of is NAT veilig genoeg?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Wizard schreef op 30 december 2003 @ 08:46:
[...]

Hoe zit het dan met de veiligheid? Volgens mij heeft dat Zyxel geval geen ingebouwde firewall? Of is NAT veilig genoeg?
De firewall van de Zyxel modem is niet echt top. Alles een firewall wilt hebben, dan kan je het beste of een softwarematig firewall installeren op je pc's en of een hardwarematige firewall zoals een cisco pix of linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 19:42:
[...]

Ervan uitgaande dat je IP-adres in de newsheaders niet zichtbaar is, en ervan uitgaande dat je geen homevideo's gaat posten ;), kan een controlerende instantie alleen maar een abusemailtje sturen naar je newsprovider. Dat is in bovenstaand geval dus Astraweb of Demon. Hoewel zo'n abusemelding in Nederland geloof ik niet rechtsgeldig is, is het toch mogelijk dat ze je dat mailtje dan doorsturen, met het verzoek om je uploads wat te 'matigen', zeg maar ;)

Als je dat niet doet en je krijgt meerdere klachten, kan in het ergste geval je account worden afgesloten. In het geval van Astraweb is er dan niet veel aan de hand, je kunt dan alleen niet meer posten, en desnoods een andere payserver zoeken. In het geval van Demon is het mogelijk dat als je account daarom wordt afgesloten, je tevens ook niet meer kunt internetten. Let wel, ik zeg niet dat het zal gebeuren, de kans is waarschijnlijk klein, maar als het niet hoeft zou ik toch het risico niet onnodig nemen.
Naar aanleiding van mijn grote vriend (heeft mij altijd erg goed geholpen),
toch maar een accountje op astraweb gemaakt, kost EENMALIG 10$,
dan kan ik 25GB uploaden, kwestie van het goede account type aanklikken.
Mag hier niet teveel vertellen over mijn activiteiten, meer te vinden via "ftd". :)
Nogmaals mijn dank (ook namens iedereen die mijn upload gaat downloaden).
Voel me wel bijzonder zo, met die 80 KiloByte upload,
tussen al die KPN-Adsl/Kabel gebruikers met 15 KiloByte upload.
Demon rules _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 15:06
cjdijk schreef op 29 december 2003 @ 18:40:
Dit is dus niet waar ;) (ik niet-demon klant reageer maar ff). Als je een pay-per-download accountje neemt bij Astraweb, betaal je eenmalig 10 Dollar. Dit abonnement blijft geldig zolang je je 25gig niet opmaakt.
Upload is dus onbeperkt. Of je inderdaad met je 1Mbit up ook dit haalt op astraweb weet ik niet, aangezien ik 25-27kB/s up heb bij Zonnet. (BB+)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
pierre-oord schreef op 28 december 2003 @ 20:55:
Ik heb een vraagje:
Ik heb demon DLS 1024/512, helaas nog geen upgrade :(

Ik probeer hier een counter-strike server op te draaien, maar het lagt een beetje :S
Als het iemand iets zegt, choke is bij actie zo 20 ... (moet 0 zijn)

Inet is opzich snel genoeg, aan de PC ligt het zeker niet, een athlon XP 1800+ @ 2000mhz met 256MB ram op Debian Woody linux... Die staat achter een NAT router, ook debian. Port gemapped, natuurlijk.

Intern geen lag en heel lage ping natuurlijk.

Op internet staat dat je zo'n 5kB/s moet rekenen per gebruiker. Nou, dat moet toch lukken.. op speedtest.nl haal ik 50kb up iig.

Waarom lagt het dan toch? Heeft een upgrade naar een hogere versie nog zin? Of moet ik Demon bellen en zeggen dat ze heel snel poort 27015 ook de volle bandbreedte geven...
Ik quote mezelf maar even ^^

Verder zag ik dat er mensen problemen hebben met de DHCP server van demon; die heb ik ook al! Gisteravond weer bijvoorbeeld; linux stuur allemaal aanvragen naar 255.255.255.255 (normaal) maar krijgt niks terug, tenminste, na 6 keer wachten ofzo wel.

En dat probleem hierboven is ook raar; ik heb gisteren met een andere GoTter met dezelfde verbinding getest, en daar liep het allemaal wél soepel. Ik heb al een mailtje gestuurd naar Demon, telefonisch konden ze er niks meer (...) ik hoop dat ze er iets aan kunnen doen.

Even een tracert:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
C:\Documents and Settings\someone>tracert www.startpagina.nl

Bezig met het traceren van de route naar www.startpagina.nl [62.69.162.7]
via maximaal 30 hops:

1   <1 ms     1 ms     1 ms  10.0.0.1
  2    22 ms    19 ms    21 ms  bbned-demon-nrp-09.router.nl.demon.net [212.238.
140.1]
  3    20 ms    20 ms    20 ms  ams3-core-1-ge-0-2-0-0.router.nl.demon.net [213.
222.28.126]
  4    20 ms    20 ms    20 ms  ams2-border-1-ge-0-0-0-3.router.nl.demon.net [21
3.222.31.193]
  5    19 ms    20 ms    20 ms  ams-ix.ilse.nl [195.69.144.219]
  6    21 ms    20 ms    21 ms  www.startpagina.nl [62.69.162.7]

De trace is voltooid.

Dit ziet er verder wel normaal uit. Ik zit dus via router 9, en woon nabij Leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Dimmu schreef op 30 december 2003 @ 10:02:
[...]

Dit is dus niet waar ;) (ik niet-demon klant reageer maar ff). Als je een pay-per-download accountje neemt bij Astraweb, betaal je eenmalig 10 Dollar. Dit abonnement blijft geldig zolang je je 25gig niet opmaakt.
Upload is dus onbeperkt. Of je inderdaad met je 1Mbit up ook dit haalt op astraweb weet ik niet, aangezien ik 25-27kB/s up heb bij Zonnet. (BB+)
Dus die 25 Gieg geldt niet voor je uploads, das mooi. :)
Volgens de faq van Astraweb is er geen beperking in snelheid bij dit abbo.
Ik upload nu met 48 KiloByte per seconde (heb ook eMule aanstaan met 32 KiloByte upload snelheid). :)
Btw, vanwege mijn afstand tot centrale*/koper kwaliteit*/max upload Zyxel*
(doorhalen wat niet van toepassing is) haal ik 80 KiloByte per seconde, geen 102 KiloByte per seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
En jahoor, weer plat, internet connectie weg... ik heb de DHCP client hier even alles laten weergeven op m'n router, ff networking restart:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
login as: root
root@10.0.0.1's password:
Last login: Tue Dec 30 01:01:06 2003 from 10.0.1.1 on pts/0
Linux router 2.4.22 #1 Wed Nov 19 16:44:23 CET 2003 i586 unknown

Most of the programs included with the Debian GNU/Linux system are
freely redistributable; the exact distribution terms for each program
are described in the individual files in /usr/share/doc/*/copyright

Debian GNU/Linux comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY, to the extent
permitted by applicable law.
Last login: Tue Dec 30 01:01:06 2003 from 10.0.1.1
router:~# cd /
router:/# ping www.startpagina.nl

router:/# /etc/init.d/networking restart
Reconfiguring network interfaces: Internet Software Consortium DHCP Client V3.0pl2
Copyright 1995-2001 Internet Software Consortium.
All rights reserved.
For info, please visit http://www.isc.org/products/DHCP

teql0: unknown hardware address type 65535
teql0: unknown hardware address type 65535
Listening on LPF/eth0/00:02:44:1f:ec:02
Sending on   LPF/eth0/00:02:44:1f:ec:02
Sending on   Socket/fallback
DHCPREQUEST on eth0 to 255.255.255.255 port 67
DHCPDISCOVER on eth0 to 255.255.255.255 port 67 interval 8
DHCPDISCOVER on eth0 to 255.255.255.255 port 67 interval 15
DHCPDISCOVER on eth0 to 255.255.255.255 port 67 interval 17
DHCPDISCOVER on eth0 to 255.255.255.255 port 67 interval 7
DHCPDISCOVER on eth0 to 255.255.255.255 port 67 interval 12
DHCPOFFER from 212.238.140.1
DHCPACK from 212.238.140.1
bound to 212.238.141.205 -- renewal in 1570 seconds.
done.
router:/#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
cjdijk schreef op 30 december 2003 @ 10:39:
[...]

Dus die 25 Gieg geldt niet voor je uploads, das mooi. :)
Volgens de faq van Astraweb is er geen beperking in snelheid bij dit abbo.
Ik upload nu met 48 KiloByte per seconde (heb ook eMule aanstaan met 32 KiloByte upload snelheid). :)
Btw, vanwege mijn afstand tot centrale*/koper kwaliteit*/max upload Zyxel*
(doorhalen wat niet van toepassing is) haal ik 80 KiloByte per seconde, geen 102 KiloByte per seconde.
Daar had ik al rekening mee gehouden/dat wist ik al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OphiOn schreef op 30 december 2003 @ 01:31:
[...]

Ik wist het ook niet :) , maar de monteur is geweest.

Hij heeft de modem (Zyxel 650R) gecheckt evenals de aansluiting in de huiskamer en het kastje in de meterkast (Flat).

Kwaliteit van het koper is goed evenals de modem , daarop is hij naar de centrale gegaan (1.6 km hiervandaan) en ook het koper in de lijn van de centrale naar hier is ok.

Hij vermoed dat het de kaart in de centrale is die deze storing veroorzaakt en deze zal dus vervangen worden .

Er zijn dus ook thuis zaken die jij of ik niet zelf kunnen checken wil ik maar zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deKeyzer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-12-2021
weet of/ heeft iemand ervaring met het volgende:

1 - Stel ik heb een DSLexpress 1024/512 en die wil ik upgraden naar een 8192/1024 aansluiting... Zit je dan contractueel gezien minimaal een jaar vast aan je nieuwe abbokosten ??

2 - Hoe lang duurt zo'n upgrade alvorens alles werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv

ddv

Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 12:48:
[...]

Ik wist het ook niet :) , maar de monteur is geweest.

Hij heeft de modem (Zyxel 650R) gecheckt evenals de aansluiting in de huiskamer en het kastje in de meterkast (Flat).

Kwaliteit van het koper is goed evenals de modem , daarop is hij naar de centrale gegaan (1.6 km hiervandaan) en ook het koper in de lijn van de centrale naar hier is ok.

Hij vermoed dat het de kaart in de centrale is die deze storing veroorzaakt en deze zal dus vervangen worden .

Er zijn dus ook thuis zaken die jij of ik niet zelf kunnen checken wil ik maar zeggen ;)
Dat begrijp ik natuurlijk ook wel. Alleen als ik naar mijn hardware/software kijk. Die telefonie zaken is heel wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

deKeyzer schreef op 30 december 2003 @ 13:11:

1 - Stel ik heb een DSLexpress 1024/512 en die wil ik upgraden naar een 8192/1024 aansluiting... Zit je dan contractueel gezien minimaal een jaar vast aan je nieuwe abbokosten ??

Upgraden kan voordat je jaarcontract afgelopen is, downgraden niet.
Upgraden is binnen 1 dag gebeurd, kost je niets (behalve hoger maandbedrag).
Downgraden kost je wel wat, en kan alleen na dat eerste jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deKeyzer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-12-2021
cjdijk schreef op 30 december 2003 @ 13:30:
Upgraden kan voordat je jaarcontract afgelopen is, downgraden niet.
Upgraden is binnen 1 dag gebeurd, kost je niets (behalve hoger maandbedrag).
Downgraden kost je wel wat, en kan alleen na dat eerste jaar.
na de upgrade staat de teller dus weer op "nul" wat betreft dat eerste jaar ?

(zit al een paar jaar bij demon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

deKeyzer schreef op 30 december 2003 @ 15:04:
[...]

na de upgrade staat de teller dus weer op "nul" wat betreft dat eerste jaar ?

(zit al een paar jaar bij demon)
Als je al langer dan een jaar bij Demon zit, kan je direct downgraden,
tenminste in ieder geval een maand nadat je het hebt doorgegeven aan Demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deKeyzer schreef op 30 december 2003 @ 13:11:

Dat wilde ik ook doen, maar volgens de Sales afdeling van Demon (tel: 020 4222000) is het upgraden weer pas mogelijk vanaf maart 2004. Dit is vanwege de beperkte capaciteit en de migratie van hun oude klanten.
Laat me even weten als het bij jou eerder kan.

Btw. ik heb BBNed.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeavyB
  • Laatst online: 25-06-2020
Voor mijn moeder, ja ook zij wil de digitale snelweg via een snellere verbinding op, heb ik bij Demon een 512/256 verbinding aangevraagd. Buren (in Dronten, Flevolpolder) hebben een vergelijkbare verbinding via Solcon en bbned, dus het moet technisch mogelijk zijn. Eind november is de aanvraag gedaan, op 2 december is deze goedgekeurd en het wachten is nu op de "technische test". Daar staat hij dus nu ruim drie weken op te wachten. Is dit normaal? Toen ik Mxstream aanvroeg via Xs4all ging één en ander een stuk vlotter. Ik heb Demon gemaild met de vraag of er misschien een vertraging zou kunnen zijn in verband met de snelheidsupgrades en eventuele andere problemen, maar Demon meldt "zeer kort en bondig" dat ik alle antwoorden op de site kan vinden. Nee dus, maar een tweede mailtje met mijn reactie werd nog korter beantwoord.

Wie weet wellicht meer? Kan die technische test zo lang op zich laten wachten? Zijn er mensen in Dronten met Demon via bbned (of tiscali?). Ik hoor graag reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:58
HeavyB, het kan zijn dat de centrale vol is. Het kan zijn dat de DSL-leverancier op uitbreiding wacht oid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
sylvesterrr schreef op 30 december 2003 @ 18:31:
HeavyB, het kan zijn dat de centrale vol is. Het kan zijn dat de DSL-leverancier op uitbreiding wacht oid. :)
"Het schijnt zo te zijn dat er een te kort is aan (cisco) dslam poorten.
Niemand _wil/kan_ meer investeren in de oude techniek, iedereen is
immers al bezig mte adsl2(+) dslam's van alcatel etc.
Een cisco 6260 heeft maximaal 64 poorten in 1 kast, een moderne adsl2+
300+ in dezelfde behuizing." aldus Danny ter Haar van Cistron in Cistron.broadband

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Laatst online: 08-09 11:32
8mbit/1mbit DSLexpress (BabyXL)

Vandaag me zyxel (isdn) modem binnen gekregen, en ik hoopte op een snellere lijnsync dan met me 'oude zwarte' alcatel speedtouch home, die ongeveer 600kB/s haalde en qua upload haalde die 78kB/s max.
Nu zonder maar bekabeling te vervangen (bekabeling die ik gebruikte voor mxstream basic) heb ik vanaf de splitter ongeveer 10meter utp (ik gebruik een paar, twisted kleuren dus) richting modem lopen en het modem ligt naast me pc en met me zyxel kon ik syncen op:
5696kbps down en 896kbps up.

Dus ik dacht waarschijnlijk is de afstand tussen de splitter en het modem te lang, dus ik modem in de meterkast gezet, kort stuk utp (30cm) tussen splitter en modem en voor het gemak eventjes via het trappenhuis een utp kabel van +- 15meter naar mijn kamer toe direct in me netwerkkaart. (bridged dus)
Ik reset me dsl signaal en zie tot me verbazing dat ik ook sync op 5696kbps/896kbps. Dus toen bleef er 1 mogelijkheid over, de alcatel splitter is de beperkende factor, dus ik trek te kabels los stop ze in de (kleine) splitter die bij de zyxel zat en ik ren naar boven. Ik reset me dsl signaal (via telnet optie 24.4) en zie dat me verbinding ineens sync op 4992kbps/896kbps, ik doe dit nog 3x en hij synct telkens op 4992/896 :(

Ook heb ik verschillende kabels geprobeerd, de 2 verschillende firmwares die op de support sites staan maar het helpt allemaal nix.

Ja, ik heb een 2-8mbit/1mbit abonnement gekocht maar toch ga ik morgen ochtend maar even bellen met demon. Ik wil toch graag syncen op 8mbit ipv 5,7mbit.

ps. dit is mijn ervaring en als iemand nog een ID heeft om de line sync te verbeteren, lucht je hart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik wil connecten met die pub van demon om m,n snelheid te testen dan zeurt hij over iets met m,n DNS ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 22:59
Frag1le schreef op 30 december 2003 @ 21:28:
8mbit/1mbit DSLexpress (BabyXL)
....

Ja, ik heb een 2-8mbit/1mbit abonnement gekocht maar toch ga ik morgen ochtend maar even bellen met demon. Ik wil toch graag syncen op 8mbit ipv 5,7mbit.

ps. dit is mijn ervaring en als iemand nog een ID heeft om de line sync te verbeteren, lucht je hart :P
Hoever zit je van de centrale af??

ISDN is iets beperkter dan analoog, daardoor bij dezelfde centrale-afstand ook een iets lagere linesync. Als je op de grens woont mbt de afstand centrale-huis, kun je soms wel adsl over analoog nemen, en via isdn net niet. (vrije) freq.bereik op een ISDN adsl lijn is iets beperkter.

Bellen met demon is imho zinloos: Je bestelt 2-8, je krijgt 2-8, en nergens garantie/recht op een 8mbit sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Laatst online: 08-09 11:32
DJSmiley schreef op 30 december 2003 @ 21:35:
[...]

Hoever zit je van de centrale af??
780meter in een nieuwbouw wijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:07
mmm de laatste tijd ben ik toch minder tevreden met Demon...
regelmatig ligt de verbinding er voor een paar minuten uit..
en de download snelheid is ook gehalveerd... van 220K/sec naar 120K/sec...
Dit met een 2mbit abbo...

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ritchie schreef op 30 december 2003 @ 22:05:
mmm de laatste tijd ben ik toch minder tevreden met Demon...
regelmatig ligt de verbinding er voor een paar minuten uit..
en de download snelheid is ook gehalveerd... van 220K/sec naar 120K/sec...
Dit met een 2mbit abbo...
Yep ik merk het ook. Heb mijn que momenteel even vol staan (en dat blijf nog wel tot morgenochtend ;) ) en ik zie gewoon dat er 's avonds minder data over het lijntje kan. Afgelopen nacht was hij zelfs even helemaal weg. Heb ik eigenlijk bij KPN/Planet nooit gehad zo'n wisselvallige snelheid.

Daily' Graph (5 Minute Average)
Afbeeldingslocatie: http://data.schaap.tv/192.168.1.1-day.png
(data uit grafiek komt uit mijn Zyxelmodem)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:17
Geen last van. Nou heb ik dan ook een iets mindere lijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.ictadmiraal.nl/mrtg/192.168.1.1_1-day.png

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
mmm dat zijn best mooie grafiekjes.. werkt zeker alleen als je je zyxel modem als router hebt draaien??

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ritchie schreef op 30 december 2003 @ 23:18:
mmm dat zijn best mooie grafiekjes.. werkt zeker alleen als je je zyxel modem als router hebt draaien??
Als je een modem/router hebt die snmp ondersteunt. Bridged moet de Zyxel het ook kunnen.

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 30-12-2003 23:19 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 22:59
Ritchie schreef op 30 december 2003 @ 23:18:
Meeste modem/routers ondersteunen wel SNMP.

Grafiekjes laat je genereren met MRTG.
Ik zelf doe het met Paessler ( www.paessler.com/prtg ), om de doodsimpele reden dat ik nog geen zin heb gehad om mrtg te configgen voor mn (windows) servert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:11
ik ben de laatste week echt niet te spreken over demon.

Erg wisselend de verbinding. Nu blijft hij schommelen tussen de 9 en 90 kb ong.

Daar betaal ik toch geen 65 euro voor :'(

Voorheen was het altijd super maar de laatste tijd :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
DJSmiley schreef op 30 december 2003 @ 23:22:
[...]

Meeste modem/routers ondersteunen wel SNMP.

Grafiekjes laat je genereren met MRTG.
Ik zelf doe het met Paessler ( www.paessler.com/prtg ), om de doodsimpele reden dat ik nog geen zin heb gehad om mrtg te configgen voor mn (windows) servert
ah.. en daar ga je al.. ik heb freesco via een flop draaien als router..
ff wat gegoogled en zag dat je dat met een beetje hobbieen wel aan de praat moet kunnen krijgen.. thnx!

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:33
Hoe zit het trouwens als je je aanmeld via de site? Krijg je dan formulieren thuisgestuurd die je moet invullen oid en dan je legitimatiebewijs kopie meesturen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
spokje schreef op 31 december 2003 @ 01:19:
Hoe zit het trouwens als je je aanmeld via de site? Krijg je dan formulieren thuisgestuurd die je moet invullen oid en dan je legitimatiebewijs kopie meesturen oid?
Nope :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Dimmu schreef op 30 december 2003 @ 11:04:
[...]

Daar had ik al rekening mee gehouden/dat wist ik al ;)
Offtopic:
Zag dat ik net een "Private message had gekregen van ene "Sjowhan, pFTD DevTeam" in mijn FTD mailbox, wie zou dat nu zijn :D
Btw, je mailbox is vol, kreeg tenminste zo'n terugmelding. :P
Wel irritant trouwens van FTD, dat ik mijn hoofdemailbox (hotmail) niet kan invullen.
Vraag me af of er zoiets als een meldlijn discrimitatie "bepaalde" email adressen bestaat. ;)
Zelf lees ik meerdere malen per dag mijn hotmail, eens per week mijn pop3 mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee DHCP vraagjes over m'n zyxel 650 die ik niet terug kan vinden.

Kan ik een ander IP address krijgen van Demon ?
Bij Wanadoo cable is dat een kwestie van disconnect, reconnect

Ik gebruik m'n Zyxel als router maar de DHCP lease bevalt me niet.
Kan ik de lease tijd langer zetten of een lease vast zetten voor bepaalde mac adressen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
cjdijk schreef op 31 december 2003 @ 09:35:
[...]

Offtopic:
Zag dat ik net een "Private message had gekregen van ene "Sjowhan, pFTD DevTeam" in mijn FTD mailbox, wie zou dat nu zijn :D
Btw, je mailbox is vol, kreeg tenminste zo'n terugmelding. :P
Wel irritant trouwens van FTD, dat ik mijn hoofdemailbox (hotmail) niet kan invullen.
Vraag me af of er zoiets als een meldlijn discrimitatie "bepaalde" email adressen bestaat. ;)
Zelf lees ik meerdere malen per dag mijn hotmail, eens per week mijn pop3 mail.
Ik denk dat ze dat hebben geblokt omdat je daardoor veel "fakers" kan krijgen. Ik gebruik gewoon me @zonnet-adres, en dmv regels word me OE-inbox nooit te vol :P
Owja.. me inbox is weer stuk leger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

En vandaag kreeg ik dan eindelijk het langverwachte mailtje dat mijn lijn is opgeleverd, hij doet het al bijna 1,5 maand, maar dat mag de pret niet drukken.