[Ervaringen] Demon DSL Express #8

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 2.559 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:53
rally schreef op 31 december 2003 @ 14:30:
[...]

Nee hoor,

Je kunt je lijn laten verhuizen maar dat kost €€€€ (volgens mij zo'n € 200,--)
Overigens kun je dit ook via de helpdesk van Demon achterhalen ;)
Nee, zijn verhuizing is binnen het eerste jaar. Dat staan ze niet toe.
Ook al is het maar 400 meter, en blijf je waarschijnlijk op de zelfde centrale.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-10 12:42
Centauriprime schreef op 31 december 2003 @ 16:15:
Nee, zijn verhuizing is binnen het eerste jaar. Dat staan ze niet toe.
Ook al is het maar 400 meter, en blijf je waarschijnlijk op de zelfde centrale.
Er was inderdaad al iemand die daarover een "meningsverschil" met demon heeft gehad. Dat stond ergens in de voorgaande topics :)

Maar uiteindelijk is de verhuizing van de demon lijn dus niet doorgegaan. Dat wordt gewoon een jaar lang dubbel betalen.. Maar je wist van te voren dat je er een jaar aan vast zit..

edit:

Volgensmij lijkt het weer een stuk beter met demon te gaan aan de reacties (weinig) in dit topic te zien. Gelukkig maar :)

[ Voor 13% gewijzigd door Racemol op 31-12-2003 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-10 15:45
Racemol schreef op 31 december 2003 @ 16:53:
edit:

Volgensmij lijkt het weer een stuk beter met demon te gaan aan de reacties (weinig) in dit topic te zien. Gelukkig maar :)
lees maar eens goed..
regelmatig zijn er uitvallen.. en de snelheid is ook niet waar je voor betaald..

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Ritchie schreef op 31 december 2003 @ 17:30:
lees maar eens goed..
regelmatig zijn er uitvallen.. en de snelheid is ook niet waar je voor betaald..
De vorige topics gingen altijd veel sneller. Er waren toen veel meer gebruikers die problemen hadden met demon. Ik denk dat die problemen nu grotendeels opgelost zijn.

Die "uitvallen" waar jij het over hebt, daar heb ik gelukkig geen last van. En mijn snelheid is ook gewoon wat het moet zijn. Dus ik denk dat er bij een kleine groep nog wat dingetjes fout zit. Maar dat het grotendeels opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Racemol schreef op 31 december 2003 @ 18:05:
[...]

De vorige topics gingen altijd veel sneller. Er waren toen veel meer gebruikers die problemen hadden met demon. Ik denk dat die problemen nu grotendeels opgelost zijn.

Die "uitvallen" waar jij het over hebt, daar heb ik gelukkig geen last van. En mijn snelheid is ook gewoon wat het moet zijn. Dus ik denk dat er bij een kleine groep nog wat dingetjes fout zit. Maar dat het grotendeels opgelost is.
Ik heb sinds 2 dagen demon ADSL €65
Schrok een beetje over de reacties in dit topic, maar jou reply lucht me alweer op :)
Stel dat ik er nog meer mensen in mijn buurt komen die demon ADSL nemen gaat mijn speed dan op laag al is de ratio 25:1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 18:23:
Ik heb sinds 2 dagen demon ADSL €65
Schrok een beetje over de reacties in dit topic, maar jou reply lucht me alweer op :)
Stel dat ik er nog meer mensen in mijn buurt komen die demon ADSL nemen gaat mijn speed dan op laag al is de ratio 25:1?
Heb je in die 2 dagen al problemen gehad? Als dit niet zo is zou ik me zowiezo nergens druk om maken. Zeker niet wat hier allemaal gezegd wordt ;) Als tweakers niet krijgen wat ze eigenlijk willen dan wordt er nogal is overdreven.. (no offence btw..)

Als er meer mensen over dezelfde lijn internetten zal theoretisch de snelheid omlaag gaan. Maar in de praktijk zal je hier niet veel, tot niks van merken. Dat is mijn persoonlijke ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

rally schreef op 31 december 2003 @ 14:30:
[...]

Nee hoor,

Je kunt je lijn laten verhuizen maar dat kost €€€€ (volgens mij zo'n € 200,--)
Overigens kun je dit ook via de helpdesk van Demon achterhalen ;)
Ja, voordat wel de hele discussie over gaan doen die hier in een eerder topic (meervoud zelfs) gevoerd is. De kosten zijn resterend aantal maanden X maandbedrag + heraansluitkosten. Dus je betaald nog wel de rest van het jaar je aansluiting op je oude adres. Enige verschil is dat je i.p.v een maandbedrag, het bedrag in 1x betaald. .Makkelijkste is proberen een deal te sluiten met de nieuwe eigenaar of die iets wil overnemen voor de helft van het bedrag. Dan zie je nog iets van je geld terugl

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 10:15:
Ik heb twee DHCP vraagjes over m'n zyxel 650 die ik niet terug kan vinden.

Kan ik een ander IP address krijgen van Demon ?
Bij Wanadoo cable is dat een kwestie van disconnect, reconnect

Ik gebruik m'n Zyxel als router maar de DHCP lease bevalt me niet.
Kan ik de lease tijd langer zetten of een lease vast zetten voor bepaalde mac adressen ?
Ok m'n Windows 2003 server doet nu het DHCP gebeuren en daar kan ik instellen wat ik wil. Dus die vraag is opgelost.
Die andere vraag staat nog open, hoe kom ik aan een nieuw IP van Demon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-10 21:41

MXL

Kan er mischien in de startpost een poll aangemaakt worden over wie er wel en wie er geen problemen heeft met de demon verbinding. Je hoort met enige regelmaat dat er mensen zijn met problemen, hierdoor krijgt demon in dit topic een beetje een negatieve naam. Er zijn echter veel meer mensen bij wie het compleet probleemloos draait, deze hoor je alleen op dit topic niet zoveel.

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03 16:08
Geen problemen hier :P Vanaf et begin (September '03) 1 disconnect gehad (2 dagen geleden ofzo), +/- 2 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:44

SG

SG surft naar info hardewaren

MXL schreef op 01 januari 2004 @ 13:19:
Kan er mischien in de startpost een poll aangemaakt worden over wie er wel en wie er geen problemen heeft met de demon verbinding. Je hoort met enige regelmaat dat er mensen zijn met problemen, hierdoor krijgt demon in dit topic een beetje een negatieve naam. Er zijn echter veel meer mensen bij wie het compleet probleemloos draait, deze hoor je alleen op dit topic niet zoveel.
Ik heb pas recent Demon aangevraagd en hou ook nauwlettend deze thread in de gaten.

Maar ja de probleem gevallen hebben al snel de boven toon en ja de problemen kunnen nogel regionaal zijn.

Ik zit in regio heerlen. ik waag de gok.

Enige problemen in die regio?

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperG schreef op 01 januari 2004 @ 18:01:
[...]

Ik heb pas recent Demon aangevraagd en hou ook nauwlettend deze thread in de gaten.

Maar ja de probleem gevallen hebben al snel de boven toon en ja de problemen kunnen nogel regionaal zijn.

Ik zit zelf in Maastricht, en heb sinds dat ik Demon heb, dus nu ongeveer 4 maanden nul komma nul problemen gehad.

Ik heb alleen een enkele keer mijn modem moeten resetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 20:54:
[...]

Ok m'n Windows 2003 server doet nu het DHCP gebeuren en daar kan ik instellen wat ik wil. Dus die vraag is opgelost.
Die andere vraag staat nog open, hoe kom ik aan een nieuw IP van Demon ?
per abbo. krijg je 1 vast IP adres, iedere keer weer dezelfde, ook na een re-connect. Hoe je dus een ander IP kan krijgen kan je het beste infomeren bij de helpdesk. In principe heb je 1 vaste.

Overigens ben ik een zeer tevreden Demon gebruiker, ik heb de lichtse variant. Samen met mijn partner, aan de Zyxel ingesteld als router. Draait supper ook met twee e-mule clients de hele dag open en overig verkeer. Sinds aansluiting begin november niet 1 disconnect gehad. Ik ben zeer tevreden (Amsterdam West, BabyXL)

[ Voor 25% gewijzigd door aardbeix15 op 01-01-2004 19:18 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of de disconnects bij Demon worden minder. of de mensen die er wel last van hebben zijn het zo zat dat ze er niets meer over posten en wachten tot het beter wordt.
Ik heb er nooit veel last van gehad, tot de laatse paar dagen. 4 tot 5 keer per dag is mijn connectie weg. Soms 10-15 minuten en soms wel meer dan een half uur. Modem en router reset help niet, gewoon af en toe proberen en dat doet alles het weer. (nrp06)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:08

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 19:26:
Of de disconnects bij Demon worden minder. of de mensen die er wel last van hebben zijn het zo zat dat ze er niets meer over posten en wachten tot het beter wordt.
Ik heb er nooit veel last van gehad, tot de laatse paar dagen. 4 tot 5 keer per dag is mijn connectie weg. Soms 10-15 minuten en soms wel meer dan een half uur. Modem en router reset help niet, gewoon af en toe proberen en dat doet alles het weer. (nrp06)
Nou ben ik het zat. :)
Wat betekent die nrp06? Soort netwerk? Soort modem? En hoe kom je erachter wat je hebt?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

O mijn god wat ben ik nu weer teleurgesteld. ik denk ik haal even een bestand binnen met mijn 1024/512 verbinding. wat denk je een download snelheid van 340KB/s ik den wooooooooooo. maar nu is het helaas weer de normale snelheid. wat een kick was dat zeg

Maar ik ben zeer tevreden over demon. Ik heb het nu net een paar dagen, over gestapt van chello, gewoon heerlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Sayko op 01-01-2004 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:16
Hoodlum, mag ik vragen wat voor down/upload snelheid jij max haalt tot nu toe? En dan bedoel ik constant, niet 5 secs ofzo ;) theoretisch zou het 128kB/64kB moeten zijn. Ben ik benieuwd of het daar gemiddeld een beetje in de buurt komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Download haal ik constant zo´n beetje tussen de 95-115KB/s en down zit ik toch constant aan de 58KB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_marf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:01
Heb nu ook een paar weken 512/256 en zeer tevreden. Constante snelheid en heb er verder niet uitgelegen nog....

Werk met een routertje en een wireless accespoint en dat gaat erg goed.

Tevreden gebruiker. Zit op 10k-01 NRP (ja die nieuwe ja!! _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-10 09:34
SuperG schreef op 01 januari 2004 @ 18:01:
[...]

Nope, kom ook uit de regio Heerlen. Hier zijn veel routers en relatief weinig abonnees in verhouding tot het noorden. Je zit hier in de regel niet ver van de wijkcentrales af, je zou een goede snelheid moeten kunnen halen.
Nooit problemen gehad (wel de zyxel goed instellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wmah,

Ik heb dus op 3 november j.l. mijn aanvraagje ingedient en krijg dus gisteren, de 31 december, pas het mailtje van Demon binnen dat de lijn is doorgemeten en dat de aansluiting dus inderdaad binnenkort tot stand gaat komen. Dat is dus een tijdbestek van bijna twee maanden. Is er hier nog iemand bij wie dit zolang heeft geduurd??

Overigens, ik woon in Amsterdam, in de pijp buurt om precies te zijn. Telefooncentrale zal wel dat ding aan de hobbemakade zijn. Ik weet niet of er mischien capaciteits problemen in dit gebied waren. Ik heb geen uitleg van Demon gehad waarom dit precies zolang heeft geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eerder in deze draad aangegeven dat de line sync op mijn dsl 640/128 is
(zou moeten zijn 8192/1024 ). Maar mijn lijn was nog niet officieel opgeleverd. Dus dat zou de reden kunnen zijn....

Nu krijg ik net een mailtje van Demon binnen ( ja leuk tijdstip ) dat mijn dsl lijn opgeleverd is. Helaas nogsteeds dezelfde snelheid.. Morgen even bellen met de Helpdesk..

Hopelijk staat er ergens een bitje verkeerd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 22:29
Hopelijk staat er ergens een bitje verkeerd
Idd, anders ben je flink genaaid. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Niet online
Ritchie schreef op 31 december 2003 @ 17:30:
[...]

lees maar eens goed..
Dat valt hier best mee hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 01:27:
Wmah,

Ik heb dus op 3 november j.l. mijn aanvraagje ingedient en krijg dus gisteren, de 31 december, pas het mailtje van Demon binnen dat de lijn is doorgemeten en dat de aansluiting dus inderdaad binnenkort tot stand gaat komen. Dat is dus een tijdbestek van bijna twee maanden. Is er hier nog iemand bij wie dit zolang heeft geduurd??
Yep, bij mij 8 weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weppe schreef op 02 januari 2004 @ 08:32:
[...]

Yep, bij mij 8 weken :)
Ok, dat komt dus meer voor. Bedankt voor de info.

Mischien moet de startpost een klein beetje worden aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trunksmd schreef op 02 januari 2004 @ 00:52:
[...]

Nope, kom ook uit de regio Heerlen. Hier zijn veel routers en relatief weinig abonnees in verhouding tot het noorden. Je zit hier in de regel niet ver van de wijkcentrales af, je zou een goede snelheid moeten kunnen halen.
Nooit problemen gehad (wel de zyxel goed instellen).
Ik krijg eind deze maand ook Demon (bye bye @Home), maar je krijgt die Zyxel toch gewoon geconfigureerd opgestuurd? Of zijn er bepaalde "tweaks" die je nog
moet instellen. Heb hier een linuxbak als router staan, dus die standaard bridge mode is dan toch gewoon prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 10:15:
[...]

Of zijn er bepaalde "tweaks" die je nog
moet instellen. Heb hier een linuxbak als router staan, dus die standaard bridge mode is dan toch gewoon prima?
Ja hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 02:39:
Ik heb eerder in deze draad aangegeven dat de line sync op mijn dsl 640/128 is
(zou moeten zijn 8192/1024 ). Maar mijn lijn was nog niet officieel opgeleverd. Dus dat zou de reden kunnen zijn....

Nu krijg ik net een mailtje van Demon binnen ( ja leuk tijdstip ) dat mijn dsl lijn opgeleverd is. Helaas nogsteeds dezelfde snelheid.. Morgen even bellen met de Helpdesk..

Hopelijk staat er ergens een bitje verkeerd :/
Staat dus iets verkeerd in mijn profiel. Dat is iets wat BBNet inricht. Ticket is gelogd. Kan wel 5 werkdagen duren helaas :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

d_marf schreef op 01 januari 2004 @ 23:28:
Zit op 10k-01 NRP (ja die nieuwe ja!! _/-\o_ )
Ik probeer de vraag nog 'n keer... WAT houdt die NRP in? Waar kan ik het vinden wat ik heb? Wat is goed? Wat is slecht?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

spaceboy schreef op 02 januari 2004 @ 12:04:
[...]

Ik probeer de vraag nog 'n keer... WAT houdt die NRP in? Waar kan ik het vinden wat ik heb? Wat is goed? Wat is slecht?
ook ik sluit mij volledig bij deze vraag aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:25
Mijn lijn is sinds 26 december opgelevert maar er brand nog steeds geen dsl-lampje :'( . Naar demon gebeld alles gechecked ect ticket aangemaakt zegt de medewerker doodleuk dat er vrijdag (vandaag dus) pas iemand van bbned naar kan komen kijken en dat het dan nog wel 5 werkdagen kan duren voor het opgelost is :( en gisteren is officieel mijn @home abbo afgelopen :( :( (ik zit trouwen is de regio van enschede)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
spaceboy schreef op 02 januari 2004 @ 12:04:
[...]

http://groups.google.nl/g...nl&oe=UTF-8&output=gplain

Deze problemen zijn opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb het volgende :
ik heb een 2-8 mbit lijn bij bbned en heb een zyxel modem omgezet naar een router en daarachter een 1Gbit switch.Ook zit ik op NPR15. Nu is het volgende aan de hand:
de ene dag heb ik supersnel internet (denk aan 700 Kb/s) en de andere dag kom ik niet veel hoger dan 130 Kb/s. Waar zou dit aan kunnen liggen. ikheb het nog niet bij Demon zlef gemeld.

Weet iemand nog wat ik kan proberen/doen.

Thnx

Ook staat er dit bij de modem in se dyteem status:
WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 864 kbps
Downstream Speed: 1632 kbps !!!!
Bedoelen ze hiermee de snelheid die ik nu haal of niet??

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 13:08:
Hallo,

Waar zou dit aan kunnen liggen. ikheb het nog niet bij Demon zlef gemeld.

Weet iemand nog wat ik kan proberen/doen.

Thnx
De server waarvan je download heeft het drukker?
Je hebt spyware?
Lijn problemen waardoor modem lager synced?
Kat zit te kauwen aan kabeltjes? ;)
Succes ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-10 08:25

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 11:38:
[...]

Staat dus iets verkeerd in mijn profiel. Dat is iets wat BBNet inricht. Ticket is gelogd. Kan wel 5 werkdagen duren helaas :'(
Gelukkig heb je pas gebeld toen je officieel opgeleverd was.
Ik had ook al eens gelezen van iemand waarbij alles al goed werkte,
voordat hij officieel opgeleverd was, behalve dan de lagere snelheid dan.
Toen hij belde zou het verholpen worden zodra hij officieel opgeleverd zou worden,
maar vanaf dat moment werkte het dus helemaal niet meer (tot zijn oplevering).

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Is al geconfigged. Inpluggen, NIC inpluggen en op DHCP zetten en browser opstarten. Kom je vanzelf bij de macadres-aanmeld pagina.
Simpel.
Binnenkort ben ik ook mooi online met Demon :)
Mijn status staat nu op geaccepteerd.
De 17e aangevraagd, haal er een week vanaf en hou dan ook nog eens rekening met de feestdagen, dan is dit gewoon supersnel!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Oke, het verhaal maakt het voor mij een beetje duidelijker. Maar de vragen die ik nog heb:

1. WAT is een NTP? (waar staat de afkorting voor bijvoorbeeld?)
2. HOE weet ik op welke NTP ik zit?
3. Zijn alle problemen opgelost bij bbned?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
spaceboy schreef op 02 januari 2004 @ 16:11:
[...]

Oke, het verhaal maakt het voor mij een beetje duidelijker. Maar de vragen die ik nog heb:

1. WAT is een NTP? (waar staat de afkorting voor bijvoorbeeld?)
2. HOE weet ik op welke NTP ik zit?
3. Zijn alle problemen opgelost bij bbned?
lees nog eens die posting van niels.
maar goed:
1>Node Route Processor
Op elke NRP wordt een bepaald aantal klanten aangesloten. In vaktermen
heet dat 'getermineerd', omdat het ATM-circuit naar de klant op de NRP
ophoudt. Naast het termineren van de ATM-circuits heeft de NRP nog een
aantal andere functies, zoals het optreden als DHCP relay (hij ontvangt
alle DHCP-requests van de klanten en stuurt die door naar onze DHCP-
server).
Dit http://www.xs4all.nl/foto/hoewerktadsl.swf is misschien een leuke link voor je.
2> doe een trace route naar een adres, bijv www.demon.nl
3>bbned gaat de komende maanden hardware uitbreiden/upgraden, pilot met adsl2 zal ook spoedig komen, op dit moment zijn er geen bbned problemen bij Demon

[ Voor 6% gewijzigd door dolby op 02-01-2004 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:36

Wildfire

Joy to the world!

Mijn lijn is nu al 2.5 maand officiëel opgeleverd, maar tot nu toe zit ik nog steeds gratis te internetten. Met andere woorden, Demon heeft nog geen enkele keer geld afgeschreven. Een kennis heeft dezelfde ervaring.

Nog meer tweakers met dezelfde ervaring? Willen ze bij Demon soms m'n geld niet? (niet dat dat erg zou zijn :P)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op welke NRP ben ik aangesloten? Normaal kan je dat uitlezen als je een tracert doet naar een website, dan zie je als 1e hop je NRP staan, echter hier is het anders:
code:
1
2
bbned-demon-10k-01.router.nl.demon.net [82.161.60.1]
ams3-core-1-ge-0-1-0-3.router.nl.demon.net [213.222.28.30]

Ik denk dat het NRP 10 is, maar dat hoeft niet. Welke NRP zou het zijn waarop ik ben aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 17:43:
Op welke NRP ben ik aangesloten? Normaal kan je dat uitlezen als je een tracert doet naar een website, dan zie je als 1e hop je NRP staan, echter hier is het anders:
code:
1
2
bbned-demon-10k-01.router.nl.demon.net [82.161.60.1]
ams3-core-1-ge-0-1-0-3.router.nl.demon.net [213.222.28.30]

Ik denk dat het NRP 10 is, maar dat hoeft niet. Welke NRP zou het zijn waarop ik ben aangesloten?
bbned-demon-10k-01.router.nl.demon.net dus, is een nieuwer type :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

En een goed nieuw type. Tot nu toe heb ik 0,0 problemen gehad met Demon, alles super (snel)! Alleen het aansluiten duurde lang.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iedereen hier in Nederland met een Demon ADSL account last van? Nou, de tragere abonnementjes waarschijnlijk niet, maar ik doel vooral op de 2 en 8 mbit accounts.
Ik heb sinds juni een 2 mbit adsl account (ja nu nog steeds en betaal dus al een paar maanden hetzelfde als degene met 8mbit...) maar haal die 2 mbit snelheid eigenlijk nooit meer.
De eerste paar maanden gingen echt voorbeeldig, constante +/-220kb/sec... vanaf de newsserver ook (newsserver op dit moment eerder rond de 30 of 40k/sec!). Maar de laatste maanden is het snelste wat ik heb gezien 150-160kb/sec geweest! Maar vaak tussen de 100 en 130 k/sec. Vanaf ergens halverwege de middag kakt de boel meestal in tot ergens in de nacht dat het weer wat beter wordt.
Ik hoor van vrienden/collega's die zich ongeveer tegelijk met mij hebben aangemeld bij Demon dat zij er ook aardig op achteruit zijn gegaan,... dus ook in andere steden hetzelfde.

Heeft nu iedereen dit? Ik zit nu alweer uit te kijken naar het eind vh abonnementsjaar dat ik over kan gaan stappen eigenlijk,... ik vind dit wel aardig lullig zo. Had al pech dat ik net 75 euro moest betalen aan inschrijfgeld die een paar weken later verviel,...aansluiting was eerst foutief,... nou die overgang naar 8 mbit waarbij de 2 mbitters, dus ik ook, al maanden tevergeefs wachten op overzetting naar 8mbit, terwijl wij nu voor die maanden hetzelfde betalen als de 8mbitters ...
En nu dus ook nog een 2mbit accountje dat hooguit voor een 1mbit door mag gaan! Tis wel tegenvaller op tegenvaller bij Demon.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Topic 855647 ('Demon ADSL wordt de laatste maanden steeds trager!') merged met [rml][ ervaringen] Demon DSL Express #8[/rml]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Sally, de problemen die je beschrijft heb ik niet met een 2Mbit abbo.

Mijn downstream is +- 217 KB stabiel en deze kakt niet in.

misschien ligt het aan de source vanwaar je download? download eens een linux iso van dl.xs4all.nl hier haal ik ruim 217KB constant.

Ik zou nog even wachten met overstappen, BBned is aan het upgraden zoals ze zelf zeggen verwacht dan ook dat de problemen opgelost zullen zijn...capciteits probz e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag weer demon gebeld wat de status van mijn ticket. Ik kon geen 2-8mb adsl krijgen, omdat ik ver van de wijkcentrale woont. Dat wist ik ook heel lang al dat het niet kon. Ik was al blij dat ik nog 2mb kon krijgen. Het rare vond ik dat ik te horen kreeg van de helpdesk medewerker dat ik eigenlijk vandaag een telefoon van hun kreeg betreft over ticket. Erg raar dat ik niet gebeld. Ik heb voor de volgende kozen, dat ik voor een lager abonoment prijs van €55,-. Ik zal extra goed opletten op mijn afschrifte. Voordat er weer iets mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op 02 januari 2004 @ 17:23:
Mijn lijn is nu al 2.5 maand officiëel opgeleverd, maar tot nu toe zit ik nog steeds gratis te internetten. Met andere woorden, Demon heeft nog geen enkele keer geld afgeschreven. Een kennis heeft dezelfde ervaring.

Nog meer tweakers met dezelfde ervaring? Willen ze bij Demon soms m'n geld niet? (niet dat dat erg zou zijn :P)
Wildfire zorg maar dat je het totaal van je maandelijkse abonnement achter de hand houd want die afschrijving komt zeker. Straks herinneren je ze weer en als er dan niet afgeschreven kan worden ben je meteen wanbetaler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 00:14:

[...]

Wildfire zorg maar dat je het totaal van je maandelijkse abonnement achter de hand houd want die afschrijving komt zeker. Straks herinneren je ze weer en als er dan niet afgeschreven kan worden ben je meteen wanbetaler.
Dus als zij niet afschrijven dan ben ik een wanbetaler? :?

Afijn, ik had ze vandaag zelf al gemailed, kreeg ik later vandaag dit mailtje terug:
U schreef:

> sinds 16-10-2003 is mijn verbinding opgeleverd, echter tot nu toe is er
> geen geld afgeschreven voor de abonnementskosten. Van meerdere nieuwe
> abonnee's hoor ik hetzelfde.
>
> Wat is er aan de hand?

Helemaal niets.

Wij hebben dan ook naar hartelust geincasseerd van uw rekening (xxxxxxxxx).

Met vriendelijke groet,
Customer Service
Demon Internet
Wat zijn ze toch aardig hè? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

Totaal onbetrouwbaar. Mensen die problemen hebben gaan sneller stemmen dan mensen die geen problemen hebben :)
Ik heb overigens geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToriHino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-09 22:08

ToriHino

Eg wel!

KillerB schreef op 03 januari 2004 @ 01:18:
[...]

Totaal onbetrouwbaar. Mensen die problemen hebben gaan sneller stemmen dan mensen die geen problemen hebben :)
Ik heb overigens geen problemen.
Ikzelf heb ook helemaal geen problemen, maar ja als we dat allemaal gaan melden is dat denk ik toch een stuk minder interessant dan wel problemen. Bij geen problemen heb je ook geen hulp cq. advies nodig van mede-GOT'ers....

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 8mbit lijn van Demon, en tot nu toe ben ik zeer tevreden ( had eerst chello... 8)7 ). Downloaden gaat als een trein. Zowel upload als download gaat lekker.

Alleen als ik bij speedtest mn connections ga testen komt tie niet verder dan 110 ofzo, en dat lijkt me nogal laag. Weet iemand hoe dit kan ?

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 12:10:
Alleen als ik bij speedtest mn connections ga testen komt tie niet verder dan 110 ofzo, en dat lijkt me nogal laag. Weet iemand hoe dit kan ?

Grtz
Je bent tevreden en de snelheid is goed. Wat kunnen die getalletjes van die stomme speedtest je dan schelen. De werkelijke snelheid is waar het om gaat, toch ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:16
Zo'n poll staat al ergens in een van de vorige treats (ik dacht #7) uitslag was zoiets als 98% tevreden... als je het precies wilt weten moet je maar effe terugbladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 12:19:
[...]

Je bent tevreden en de snelheid is goed. Wat kunnen die getalletjes van die stomme speedtest je dan schelen. De werkelijke snelheid is waar het om gaat, toch ??
Ja maar ik merk dat als ik bijv. ga downloaden via emule ofzoiets, dat de snelheid waarmee hij verbinding maakt aanzienlijk langzamer is dan bij vrienden en kennissen. Gemiddeld halen hun boven de 800 connections. Niet alleen maar snelheid is belangrijk, ook de kwaliteit. Ik wil voor het geld dat ik ervoor betaal, wel alles wat mogelijk is. Dus als mij iemand kan vertellen hoe het zou komen dat het zo laag is, zou ik het zeer op prijs stellen.

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Laatst online: 22:30

ErA

Nou dan, ik maar weer eens. Nu 2 weken 8/1 abbo'tje. Heb hiervoor mijn @home opgezegd. Ik ben ruim tevreden. alles lekker snel.

Nu zit ik alleen met 1 ding erg in me maag. Ping!. Ik ben een fanatiek gamer en heb dan ook behoefte aan snelle pings etc. Nu merk ik dus dat de " pings"
van demon een stuk "hoger" liggen dan die van @home. Welliswaar niet in nederland. Maar naar landen als UK en Zweden liggen ze soms als op 150. Wat ik verreweg onacceptabel vind. Want als ik me @home aansluit haal ik 60.

Hebben meer mensen hier ervaring mee? En weet iemand of dit mischien nog naar beneden gaat in de toekomst? Betere peering(partners). Ik weet daar niet zoveel van af dus vroeg ik het me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Laatst online: 24-10 09:34
Ik denk niet dat Demon daar veel aan kan doen. Er zijn zoveel factoren, waaraan de ping afhankelijk is internationaal. Het signaal moet door zoveel lijnen, centrales en routers heen. Het kan al afhankelijk van de gameserver zijn. Overigens zit ik wel eens op battle.net met belgische vrienden te gamen. Dit gebeurt altijd op belgische game servers. Nooit last gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen46
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-01 11:26
Dacht al dat er ergens iets met mijn bekabeling mis was. Maar er zijn dus meer mensen met een trage 2 mbit lijn. Ik heb al verscheidene mailtjes met testresultaten etc. naar demon gestuurd. Zij zeggen dat mijn lijn goed is en dat de modem wel op 2mbit intraint en er dus niks aan de hand zou moeten zijn. Heeft iemand hier al een idee van wat er mis kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-10 16:40
ik wil over ong. een half jaar overstappen naar demon... weg van chello en UPC :r
de keuze tussen het 2- en 8mbit lijntje moet nog gemaakt worden, maar waarschijnlijk word het de 8mbit. nu heb ik de afstand naar de centrale bepaald dmv de link uit de startpost. daar komt (over de weg dus) 0.93km uit... vergelijk ik dit met de tabel, zou ik dus makkelijk de volle snelheid moeten halen. Maar een vriend van me vertelde dat een vriend van hem de 8mbit demon lijn had, en in het centrum woont (nog dichter bij de centrale).... en maximaal 700kb/s haalt.
Heeft de kwaliteit van de telefoonkabel zo veel invloed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
geez schreef op 03 januari 2004 @ 17:03:
ik wil over ong. een half jaar overstappen naar demon... weg van chello en UPC :r
de keuze tussen het 2- en 8mbit lijntje moet nog gemaakt worden, maar waarschijnlijk word het de 8mbit. nu heb ik de afstand naar de centrale bepaald dmv de link uit de startpost. daar komt (over de weg dus) 0.93km uit... vergelijk ik dit met de tabel, zou ik dus makkelijk de volle snelheid moeten halen. Maar een vriend van me vertelde dat een vriend van hem de 8mbit demon lijn had, en in het centrum woont (nog dichter bij de centrale).... en maximaal 700kb/s haalt.
Heeft de kwaliteit van de telefoonkabel zo veel invloed?
Jazeker, als jij een zeer slechte koperlijn onder je huis hebt liggen (wat moeilijk is uit te vinden) haal je misschien net de 2 Mb die Demon nog net kan garanderen. Je moet dus niet alleen naar de afstand kijken, maar ook naar de kwaliteit van de lijnen. Minstens zo belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
Het maakt toch niet uit of je tele2 hebt? (de lijn is sinds 26 dec opgelevert maar nog steeds geen signaal :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

amd_at_primus schreef op 03 januari 2004 @ 18:29:
Het maakt toch niet uit of je tele2 hebt? (de lijn is sinds 26 dec opgelevert maar nog steeds geen signaal :( )
Maakt niets uit.

Kijk eerst eens of je de splitter wel goed hebt aangesloten, ik was eerst overtuigd dat de mijne goed was aangesloten... maar dat bleek dus niet het geval te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
Wildfire schreef op 03 januari 2004 @ 20:36:
[...]

Maakt niets uit.

Kijk eerst eens of je de splitter wel goed hebt aangesloten, ik was eerst overtuigd dat de mijne goed was aangesloten... maar dat bleek dus niet het geval te zijn.
Dat is al 2 x gechecked door de helpdesk, door mezelf en door me oom. Ik word er wel een beetje moe van het gezeur van de helpdesk... laat ze es wat doen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Een vraagje: hebben de mensen van BBNed/Tiscali nog steeds vakantie ofzo? Mijn order staat al sinds 30 december 2003 op 'Verzonden'. ;( (chello heb ik tot en met 23 januari 2004)

[ Voor 12% gewijzigd door Mawlana op 03-01-2004 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat demon nu zelf in hun vingers snijden. Doordat ze te veel aanvragen hebben. Waar door hun kwaliteit niet te goede komen. Zie de problemen met de nrp en news server. Wat wil je, als uit beste uit de test komt bij de consumenten bond. Daar komen wel de meeste mensen op af. Ik hoop dat demon nu zelf geen flop word. Ik krijg het gevoel dat ik weer bij wanadoo cable zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

amd_at_primus schreef op 03 januari 2004 @ 18:29:
Ik heb ook Tele2, geen probleem dus, hier werkt alles uitstekend.
sylvesterrr schreef op 03 januari 2004 @ 21:22:
Een vraagje: hebben de mensen van BBNed/Tiscali nog steeds vakantie ofzo? Mijn order staat al sinds 30 december 2003 op 'Verzonden'. ;( (chello heb ik tot en met 23 januari 2004)
Van verzonden naar Geaccepteerd kan 1 dag tot maximaal 3 weken duren.
Heb nu 5 aanvragen gedaan waarbij 2*1 dag, 2*3 dagen en 1*3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Van verzonden naar Geaccepteerd kan 1 dag tot maximaal 3 weken duren.
Ja, dat snap ik, maar je zou toch verwachten dat ik op 'Bevestigd' zou komen te staan.

Maandag maar even bellen. Misschien is de centrale vol (ik hoop het niet).

[ Voor 35% gewijzigd door Mawlana op 03-01-2004 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:24

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
sylvesterrr schreef op 03 januari 2004 @ 21:50:
[...]

Ja, dat snap ik, maar je zou toch verwachten dat ik op 'Bevestigd' zou komen te staan.

Maandag maar even bellen. Misschien is de centrale vol (ik hoop het niet).
Niet bellen, heeft geen zin. Dat staat overal duidelijk aangegeven.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeavyB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-06-2020
Mijn status staat nu op geaccepteerd.
De 17e aangevraagd, haal er een week vanaf en hou dan ook nog eens rekening met de feestdagen, dan is dit gewoon supersnel!!!
Bij mij staat hij al sinds 2 december op "geaccepteerd". Het wachten is nog steeds op het technische onderzoek dat moet bevestigen dat het mogelijk is :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:26
Demon was voor mij altijd een goed provider, tot vandaag... alleen maar brak!!
downloaden gaat prima... maar het surfen is echt een ramp (alle pc's in huis)

Het doet me denken aan de internetsnelheid op school :r 8)7

Zijn er mensen die er vandaag (en voornamelijk de laatste uren) ook last van hebben??

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
iPodje schreef op 04 januari 2004 @ 00:58:
Demon was voor mij altijd een goed provider, tot vandaag... alleen maar brak!!
downloaden gaat prima... maar het surfen is echt een ramp (alle pc's in huis)

Het doet me denken aan de internetsnelheid op school :r 8)7

Zijn er mensen die er vandaag (en voornamelijk de laatste uren) ook last van hebben??
Nope, gaat prima hier, maar als jij zegt dat je bandbreedte verder normaal is ga ik toch aan andere dingen denken. Misschien een DNS-server die er geen zin meer in heeft? Vul eens de DNS-servers van Demon in in je router/modem als je dat nog niet had gedaan of als dat er al stond probeer eens de DNS van een andere ISP. XS4ALL ofzo. Als je echt zeker van je zaak wilt zijn probeer je eens een paar sites niet op hun domeinnaam maar op hun IP op te vragen. Probeer GoT bijvoorbeeld eens op IP: http://213.239.154.36. Gaat dat wel sneller? Zo ja, dan ligt het aan je DNS-instellingen :).
iPodje schreef op 04 januari 2004 @ 01:28:
Het probleem lijkt op eens opgelost 8)7 |:(
Heb er niets voor hoeven doen.... heel vaag allemaal.
Mooi zo :).

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Wokschotel schreef op 03 januari 2004 @ 21:53:
[...]
Niet bellen, heeft geen zin. Dat staat overal duidelijk aangegeven.
Ik neem aan dat ze toch wel kunnen weten of de centrale vol is, of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:26
Het probleem lijkt op eens opgelost 8)7 |:(
Heb er niets voor hoeven doen.... heel vaag allemaal.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een paar weken geleden ook enkele weken last van gehad. Opeens ging alles heel langzaam. En opeens was de ellende weer voorbij... RAARRR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrayingFalcon
  • Laatst online: 22-10 16:40
Bij mij staat er dat er sinds 3 December een lijntest uitgevoerd zal worden.
Da's dus al een maand geleden.

Zou het toch wel netjes vinden als er een mailtje gestuurd zou worden, waarom het wat langer duurt. (Centrale vol, o.i.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10 21:17

Erikie

www.erikie.nl

* Erikie meldt zich als tevreden demon 8192/1024 gebruiker! Download is niet hoger dan 800Kb/sec maar dat komt waarschijnlijk door m'n zyxel. upload is trouwens ook maar 70kb upload, maar dat ligt weer aan m'n firewall (norton 2002). moet es een nieuwe firewall gaan zoeken die niet zo zwaar weegt aan m'n verbinding.

't enige is, als ik files download van t web, haal ik meestal tussen de 200/300kb'sec, maar via ftp 700/800 oid. zal wel aan de servers liggen.

ps, connectie is 1 x down geweest, maar dat was tijdens onderhoud, en ze hadden gemaild. Ook in het begin toen het abbo nog niet 'actief' was had ik vaak last van disconnects. Maar sinds ik m'n 1e rekeningen binnen krijg, loopt t als een zonnetje.

rotterdam-noord bbnet

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Erikie schreef op 04 januari 2004 @ 10:24:
maar dat komt waarschijnlijk door m'n zyxel.
hoe snelle download speed kan die zyxel aan dan? want anders koop ik wel een eigen modem, die het wel aan kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker
  • Laatst online: 21:11

Ino Dekker

Mr. Guide

PrayingFalcon schreef op 04 januari 2004 @ 09:40:

Zou het toch wel netjes vinden als er een mailtje gestuurd zou worden, waarom het wat langer duurt. (Centrale vol, o.i.d.)
Ik kan mij zo voorstellen dat dit bijna onmogelijk is in een geautomatiseerd proces, zoals Demon aangeeft. Hoeft namelijk helemaal niet zo te zijn dat de centrale vol is, maar dat er gewoon te veel aanvragen zijn en in verhouding te weinig mensen van BBnet/BabyXL in die regio. En de ene aanvraag kan om wat voor reden dan ook in een dag afgerond zijn en de andere moet heel lang wachten.

Op 30 december j.l. is ook pas mijn verbinding na 6 weken van Bevestigd naar Geaccepteerd gegaan. Na ongeveer 4 weken heb ik wel een mailtje gestuurd met de vraag of er enige reden was waarom het wat langer duurde. Daarop kwam, logischerwijs, als antwoord dat het wel vaker voor kwam dat het veel langer duurde dan de aangegeven wachttijden. Nu nog een even wachten totdat ik het modem binnen heb en de lijn opgeleverd wordt. Uiteindelijk ook helemaal geen probleem, want ik had toch niets aan de verbinding gehad als deze in mijn vakantie was opgeleverd.

- New DIY Speakers: Speakerworld Scirocco Center & .5 Surrounds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

PrayingFalcon schreef op 04 januari 2004 @ 09:40:

Een mailtje kan op zich wel. Heb ik ook gedaan toen mijn 3e aanvraag een 3 weken leek stil te staan.
Kreeg ik een berichtje terug dat er geen bijzonderheden waren, uiteindelijk heeft het totaal 5 weken geduurd.
Die andere 4 aanvragen die ikzelf heb gedaan, duurden allemaal 3 weken. :)
geez schreef op 04 januari 2004 @ 10:55:
[...]

hoe snelle download speed kan die zyxel aan dan? want anders koop ik wel een eigen modem, die het wel aan kan :P
Een Zyxel gaat tot 8192 download / 896 upload.
Dus alleen de upload is net iets te weinig, download is voldoende.
In de praktijk zal de koperkwaliteit/afstand tot telefooncentrale de upload-bottleneck zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
cjdijk schreef op 04 januari 2004 @ 11:57:
Een Zyxel gaat tot 8192 download / 896 upload.
Dus alleen de upload is net iets te weinig, download is voldoende.
In de praktijk zal de koperkwaliteit/afstand tot telefooncentrale de upload-bottleneck zijn. :)
Ik doe er dus beter aan die zyxel 650R mee te bestellen van demon?

ohjah en nog een vraagje...
wil meerdere computers aansluiten op het modem, en dan moet ie in router-modus gezet worden, met daarachter een switch. heb het urltje uit de startpost gezien en tussen mn favs gezet... iemand daar ervaring mee? werkt het goed met de meeste switches? (lololol ben zo noob hierin :))
deze vraag voornamelijk omdat een maat van me zei dat dat niet lukte :?

[ Voor 5% gewijzigd door geez op 04-01-2004 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

geez schreef op 04 januari 2004 @ 15:09:
[...]

wil meerdere computers aansluiten op het modem, en dan moet ie in router-modus gezet worden, met daarachter een switch. heb het urltje uit de startpost gezien en tussen mn favs gezet... iemand daar ervaring mee? werkt het goed met de meeste switches? (lololol ben zo noob hierin :))
deze vraag voornamelijk omdat een maat van me zei dat dat niet lukte :?
Het is mij ook niet gelukt. Uiteindelijk moet je zelfs in router-mode nog steeds een switch erachter hangen, dus uiteindelijk heb ik maar gewoon een routertje gekocht. Ik heb de instructies 3x uitgevoerd, maar kreeg de Zyxel niet als router aan de praat. Dan maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geez schreef op 04 januari 2004 @ 15:09:
[...]

wil meerdere computers aansluiten op het modem, en dan moet ie in router-modus gezet worden, met daarachter een switch. heb het urltje uit de startpost gezien en tussen mn favs gezet... iemand daar ervaring mee? werkt het goed met de meeste switches?
Ja hoor, dat "ombouwen" is een eitje. 5 mins werk en dan mac address opnieuw registreren. Dat laatste gaat bijna vanzelf. Volgens mij zullen 99.99% van alle switches en hubs hiermee goed werken.

Enne die Zyxel is (was?) gratis

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 15:41:
Ja hoor, dat "ombouwen" is een eitje. 5 mins werk en dan mac address opnieuw registreren. Dat laatste gaat bijna vanzelf. Volgens mij zullen 99.99% van alle switches en hubs hiermee goed werken.

Enne die Zyxel is (was?) gratis
spaceboy schreef op 04 januari 2004 @ 15:12:
Het is mij ook niet gelukt. Uiteindelijk moet je zelfs in router-mode nog steeds een switch erachter hangen, dus uiteindelijk heb ik maar gewoon een routertje gekocht. Ik heb de instructies 3x uitgevoerd, maar kreeg de Zyxel niet als router aan de praat. Dan maar niet.
hmmm :P
Naja ik denk dat ik dan eerst een switch leen van een maat van me, en als het niet lukt om hem naar router te krijgen koop ik gewoon een router/switch combo, van 3com ofzo.. goed idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van.der.schulting
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik zit heel erg te twijfelen of ik Demon zal nemen of een ISP via het KPN netwerk voor ca. 50 euro. Nu hoorde ik ook dat er geruchten zijn dat KPN binnenkort de upload snelheid van de 320/2048 abbonementen gaat verhogen. Weet iemand hier iets meer van?

M.a.w. gaat KPN binnenkort de upload verhogen van de 320/2048 abbonnementen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

draai hier nu 3 maanden naar volle tevredenheid 3 clients aan de Zyxel, in router-mode dus. Tot nu toe nog geen enkel probleem ondervonden. Het omschakelen naar router-mode is erg eenvoudig, als je maar aandachtig en secuur de stappen volgt. Het gebruikte linkje voor mij is: http://www.zyxel.nl/p650/z009.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lang leve Demon. Chello eruit en gisteren Demon ADSL aangesloten. Werkt perfect. Haal de beloofde snelheden. Downloaden met eMule gaat weer als ouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-10 08:06
van.der.schulting schreef op 04 januari 2004 @ 18:14:
Ik zit heel erg te twijfelen of ik Demon zal nemen of een ISP via het KPN netwerk voor ca. 50 euro. Nu hoorde ik ook dat er geruchten zijn dat KPN binnenkort de upload snelheid van de 320/2048 abbonementen gaat verhogen. Weet iemand hier iets meer van?

Dat klopt ja, hoogste abbo gaat naar 4096/640 geloof ik, maar kijk gewoon even op kpn.com, daar staat alles precies op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

geez schreef op 04 januari 2004 @ 17:00:
[...]

[...]

hmmm :P
Naja ik denk dat ik dan eerst een switch leen van een maat van me, en als het niet lukt om hem naar router te krijgen koop ik gewoon een router/switch combo, van 3com ofzo.. goed idee? :)
Bij mijn zwager heb ik het ook zo gedaan, het modem in router modus.
Het maakt trouwens niets uit welk merk/model switch je neemt.
Wat trouwens ook wel handig is, die Zyxel to Router modus even alvast offline op te slaan.
Zelf heb ik wel een losse router, maar die had ik al.
Een losse router is misschien stabieler, tenminste zelf heb ik nooit disconnects.
Verder zijn de instel mogelijkheden uitgebreider van een losse router.
Pc123 schreef op 04 januari 2004 @ 19:14:
[...]

Dat klopt ja, hoogste abbo gaat naar 4096/640 geloof ik, maar kijk gewoon even op kpn.com, daar staat alles precies op.
Tijd voor Demon(BBNed) hun prijs iets te verlagen, KPN loopt in nu. :/

[ Voor 18% gewijzigd door cjdijk op 04-01-2004 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
cjdijk schreef op 04 januari 2004 @ 20:16:

Tijd voor Demon(BBNed) hun prijs iets te verlagen, KPN loopt in nu. :/
Ze krijgen verhoging die ze al voor december beloofd hadden nog niet eens voorelkaar, een prijsverlaging in plaats daarvan zou ze teveel omzet kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van.der.schulting
Pc123 schreef op 04 januari 2004 @ 19:14:
[...]

Ik heb het niet over de snelheden die per 15 januari worden doorgevoerd. Die zijn namelijk als volgt:
Budget: 320/1024 (ca. 30 euro)
Basic: 320/2048 (ca. 50 euro)
Fast: 640/4096 (ca. 80 euro)

Dus in zoverre klopt jouw opmerking, dat KPN de snelheden verhoogt. Maar dit is allang bekend!

Mijn vraag is juist: Klopt het gerucht dat de upload-snelheid van het basic-abbonement nog verder omhoog gaat? Ik heb het hier en daar gehoord, maar nog nergens op Internet iets over gevonden.

[ Voor 5% gewijzigd door van.der.schulting op 04-01-2004 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
van.der.schulting schreef op 04 januari 2004 @ 21:13:
[...]

Ik heb het niet over de snelheden die per 15 januari worden doorgevoerd. Die zijn namelijk als volgt:
Budget: 320/1024 (ca. 30 euro)
Basic: 320/2048 (ca. 50 euro)
Fast: 640/4096 (ca. 80 euro)

Dus in zoverre klopt jouw opmerking, dat KPN de snelheden verhoogt. Maar dit is allang bekend!

Mijn vraag is juist: Klopt het gerucht dat de upload-snelheid van het basic-abbonement nog verder omhoog gaat? Ik heb het hier en daar gehoord, maar nog nergens op Internet iets over gevonden.
Je kan niemand vragen of een gerucht klopt, daarom heet het een gerucht ;) Aangezien ze redelijk gunstig staan ten opzichte van BBNed en deze verhoging nog moet komen lijkt het me zelf niet zo heel waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van.der.schulting
Pc123 schreef op 04 januari 2004 @ 21:24:
[...]

Je kan niemand vragen of een gerucht klopt, daarom heet het een gerucht ;) Aangezien ze redelijk gunstig staan ten opzichte van BBNed en deze verhoging nog moet komen lijkt het me zelf niet zo heel waarschijnlijk.
Aan de andere kant is Demon ook terrein aan het winnen (getuige dit topic :)) met hun nieuwe abbonement met een hoge upload voor een lage prijs en hoe ze uit de test van de consumentenbond kwamen.

M.a.w. naar aanleiding van de actie van Demon, lijkt het mij juist niet onwaarschijnlijk dat KPN de upload-snelheid weer verhoogt, om zich gelijk te trekken met Demon zal ik maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA

ErA

Zei ik gisteren nog dat ik zo blij ben met demon ADSL, ben ik nu ineens erg chago. Mijn moeder kan niet meer inbellen met Girotel. Wanneer zij dat doet, valt mijn internet uit. Maar ze krijgt ook geen verbinding. Iemand ervaring hiermee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
van.der.schulting schreef op 04 januari 2004 @ 18:14:

Niet de 1ste helft van 2004
Aangezien KPN een performance probleempje voorziet:
"Verder is het tijdens de gehele migratieperiode tussen 5/1/2004 en 1/4/2004 mogelijk dat op sommige locaties tijdens piekuren (de momenten wanneer veel klanten gebruik maken van ADSL, zoals het begin van de avond) de performance van ADSL iets afneemt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

ErAdiCToR schreef op 04 januari 2004 @ 22:23:
Zei ik gisteren nog dat ik zo blij ben met demon ADSL, ben ik nu ineens erg chago. Mijn moeder kan niet meer inbellen met Girotel. Wanneer zij dat doet, valt mijn internet uit. Maar ze krijgt ook geen verbinding. Iemand ervaring hiermee :(
Heb je wel de splitter gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
  • Laatst online: 22:19
Ik vind dat het echt steeds slechter gaat met Demon.

De newsserver is om te huilen en die was altijd erg goed :'(

Tussen 18:00 en 24:00 is het echt slecht. Soms kan je niet eens connecten of blijft hij schommelen tussen de 8 en 100 kb. Voorheen had ik altijd volledige snelheid op wat voor tijd dan ook.

Het upgraden naar 8mbit duurt ook al zolang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA

ErA

spaceboy schreef op 04 januari 2004 @ 22:39:
[...]

Heb je wel de splitter gebruikt?
Ja alles zit goed.

Ik heb beneden bij de telefoon, de splitter zitten.
Boven heb ik een aparte aansluiting voor de telefoon. Deze komt dus niet langs beneden maar gaat ook naar de meterkast.

Gewoon bellen werkt perfect. Girotel dus niet. En girotel moet persee werken. Ze adverteren er toch mee? "U kunt gewoon blijven bellen?" Ik ben echt :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Jaja, ook hier gaat het gebeuren, de overstap van Chello naar Demon DSL Express... gelijk van Chello Classic (1536/128) naar (hoe aardig de lijn of modem me vindt/idem) :9 De laatste tijd heb ik weer bij vlagen packetloss en ben sowieso niet te spreken over de upstream. Vandaar :P

Het snelste abbo dus. Ik zit naar schatting 845 meter van de centrale volgens die planner (1 grote weg basically), dus maar hopen dat het leuk wordt (Zyxel/analoog).

Ik heb het idee dat onze grote vrienden van Chello momenteel gewoon bedolven worden onder de opzegbrieven :D Heb gisteren de aanvraag opgestuurd, dus het zal nog wel even duren... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
ErAdiCToR schreef op 04 januari 2004 @ 22:55:
[...]

Ja alles zit goed.

Ik heb beneden bij de telefoon, de splitter zitten.
Boven heb ik een aparte aansluiting voor de telefoon. Deze komt dus niet langs beneden maar gaat ook naar de meterkast.

Gewoon bellen werkt perfect. Girotel dus niet. En girotel moet persee werken. Ze adverteren er toch mee? "U kunt gewoon blijven bellen?" Ik ben echt :( .
Dus je hebt het over 2 aparte telefoon lijnen. Dus ook 2 aparte nummers (zonder isdn) en 2 aparte fakturen?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA

ErA

bjck schreef op 04 januari 2004 @ 22:58:
[...]

Dus je hebt het over 2 aparte telefoon lijnen. Dus ook 2 aparte nummers (zonder isdn) en 2 aparte fakturen?
Nee sorry. Ik heb een analoge telefoonlijn. Gewoon 1 nummer. Ik bedoelde dus dat beneden een aansluiting zit. Hier zit de DSL modem perfect aangesloten. Mijn moeder belt in op girotel via de gewone telefoonlijn. Die boven zit aangesloten. Ook kunnen we gewoon bellen. Boven en beneden. Maar inbellen. Ho maar. Ik vind het nogal vreemd allemaal
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.