[Ervaringen] Demon DSL Express #8

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.458 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:26

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://services.nl.demon.net/images/dslexpress/logo.jpg

En daar gaan we weer naar deel 8! Met dank aan
Jeroen210 voor de originele openingspost!

Deel 2 is hier te vinden:
Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten # 2

Deel 3 is hier te vinden:
Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten # 3

Deel 4 is hier te vinden:
Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #4

Deel 5 is hier te vinden:
Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #5

En deel 6 is hier te vinden:
Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #6

En deel 7 is hier te vinden:
Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #7

Lees deze startpost voordat je vragen stelt in het topic. De meeste Vaak-voorkomende-vragen worden in deze post al beantwoord.

Als je verbinding is opgeleverd, vul dan de doorlooptijd in op http://tilbo.demon.nl

Wegens het vaak moeten ingrijpen in de vorige draad, wil ik graag nogmaals benadrukken:
  • <span style="color: red;font-weight:bold">
  • Geen statusberichten - Worden OW's voor uitgedeeld.
  • Geen geflame
  • Geen spam
  • ...en de rest van de policy
:? Wat is DSL Express :?
DSL Express is het ADSL-produkt voor consumenten van Demon Internet. Demon staat bekend als 1 van de betere Internet Service Providers (ISP's) in Nederland en bestaat al sinds langere tijd. DSL Express is een zeer scherp geprijsd aanbod waarmee Demon een vergelijking met de concurrentie zeer goed kan doorstaan.

:? Waar vind ik meer informatie over DSL Express? :?
Uiteraard op de site van Demon DSL Express. Demon heeft zelf ook een FAQ samengesteld over DSL Expres. In deze FAQ staan alle kenmerken van het product.

:? Welke overboeking hanteert Demon :?
Demon hanteert een overboeking van 1:25. Demon zegt hierover het volgende:

"De werkelijk beschikbare hoeveelheid bandbreedte die beschikbaar is
voor alle gebruikers is minder dan het totaal dat aan alle gebruikers
aangeboden wordt. Het niveau van dit delen wordt aangeduid als de
overboekingsfactor of ratio. Demon DSL Express heeft bijvoorbeeld een
overboekingsratio van 25:1"

Oftewel: de minimale beschikbare snelheid is 1/25 van het afgenomen abbo. In de praktijk zul je van de overboeking weinig tot niets werken en haal je gewoon de snelheid van je abonnement.

:? Dit snap ik niet :?

In een newsgroup stond een mooie analogie met een tuinslang:

"Er is één tuinslang voor al het water van 25 huizen. De slang is precies
dik genoeg om continu water naar één huis te pompen. Maar omdat niet
iedereen de kraan de hele dag vol open heeft staan, worden er wel 25
huizen op dezelfde slang gezet. Dus als ze allemaal de kraan laten lopen
en lopen en lopen, dan komt er niet meer zoveel water uit.

Om te voorkomen dat een enkeling al het water opmaakt, is er een FUP.
Als iedereen zich aan die FUP houdt is er in principe genoeg water voor iedereen beschikbaar. Zodra mensen echter excessief veel water gaan gebruiken kan het voorkomen dat de capaciteit van de slang onvoldoende is voor iedereen - er kan dan niet meer water doorheen.

MAAR: als jij nu persé meer water uit jouw aansluiting wilt, kun je
vragen of je op een slang met minder aansluitingen kan komen (dus 1:10
overbooked bv). Dan kun je meer water uit je kraan halen. Of helemaal
alleen op een slang (1:1). Voor dit soort producten betaal je echter ook de prijzen die daarbij horen."

:? Hoe lang duurt het dan voordat ik kan internetten :?
Dat is verschilend, bij somige 2 weken bij andere kan dit ook 5 weken zijn. Wacht rustig op het mailtje van demon,dat je lijn is opgeleverd. Hou er rekening mee dat gezien het enorme aantal aanvragen van de laatste tijd de wachttijden iets kunnen oplopen. Voordat je wordt aangesloten doorloop je de volgende stappen:

Dit voorbeeld is puur indicatief!

30-09-2003 Ingediend.
Demon Internet heeft uw bestelling ontvangen en een bevestiging van
ontvangst gestuurd
naar uw e-mail adres. Uw order zal worden doorgestuurd naar onze DSL
partner.

08-10-2003 Verzonden. (1 week later)
De order is door onze DSL partner ontvangen. De DSL partner zal de gegevens
gaan controleren.

08-10-2003 Bevestigd. De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd
door de DSL partner.
Er zal nu een technisch onderzoek plaatsvinden om te bepalen of DSL
daadwerkelijk mogelijk is op uw adres.

09-10-2003 Geaccepteerd. (1 dag tot 3 weken later)
Het technisch onderzoek is uitgevoerd en DSL is mogelijk op uw adres.
De lijn zal naar verwachting binnen drie weken worden opgeleverd.
Indien u een modem besteld heeft zal dit voor de oplevering naar u worden
toegestuurd.

In de praktijk blijkt het niet nodig de 3 weken af te wachten,
direct als het modem is ontvangen, zal internet meestal werken bij
aansluiten. De lijntest duurt in het ene geval 1 dag, terwijl het bij een ander 3 weken kan duren.

Als je verbinding is opgeleverd, vul dan de doorlooptijd in op http://tilbo.demon.nl

:? Met wie werkt Demon samen :?
Demon werkt samen met BBNed en BabyXL. Beide netwerken zijn vergelijkbaar wat snelheid betreft; snelheidsverhogingen zullen voor beide netwerken gelden. Het maakt dus voor de snelheid niet uit of je via BBned of BabyXL bent aangesloten In de praktijk is BabyXL zelfs nog iets sneller vanwege het compenseren van de overhead.Daarnaast heeft BabyXL een over het algemeen een lagere ping. Overigens, je kan niet zelf kiezen voor BabyXL of BBned, dat doet Demon voor je. In gebieden waar BBned of BabyXL niet leveren bestaat de mogelijkheid om een Demon-verbinding via KPN Bitstream te krijgen. Gezien de prijsstelling is dit de meeste particuliere klanten echter geen optie.

Voor de oude Demon Metro-klanten geldt dat zij later de mogelijkheid krijgen om te migreren naar het DSLexpres platform.

:? Wordt de (upload)snelheid verhoogd :?
Zowel de up- als downloadnsnelheden van alle abonnementen die zijn afgesloten na 18-09-2003 worden verhoogd. Deze verhoging zal in 2 etappes plaatsvinden:

• Bij alle klanten die een BabyXL-verbinding hebben zal de upgrade in de laatste weken van december plaatsvinden.
• Bij alle klanten met een BBned verbinding zal de upgrade tussen 1 februari en 31 maart 2004 plaatsvinden.

Tevens wordt van de klanten die een 'oude' Metro of Versatel-verbinding hebben de snelheid verhoogd. De exacte planning is hier te vinden.

De nieuwe abonnementsvormen en snelheden (die beide tevens gelden voor mensen die na 18-09-2003 zijn/worden aangesloten) even op een rijtje gezet:

512/25619,95
1024/51239,-
2048/102455,-
2048-8192/1024 65,-

:? Welke snelheden kan ik halen :?
Hou er rekening mee dat de downloadsnelheden van het 2-8 mbit abonnement afhankelijk zijn van de afstand van je huis tot de telefooncentrale. Het is dus niet gegarandeerd dat je de 8 mbit haalt. Hetzelfde geldt voor de 1024 kbit/s upload. Onderstaande tabel laat zien welke snelheden in theorie mogelijk zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.sneladsl.nl/images/faq/snelhedendsl.gif

De snelheid die je kunt halen is niet alleen afhankelijk van de afstand maar ook van andere factoren als de kwaliteit van de telefoonlijn. De waarden in deze tabel zijn dus niet zaligmakend!

Wil je weten wat voor snelheid andere mensen in jouw buurt halen, kijk dan bij je eigen postcode

:? Hoe bepaal ik de afstand naar de centrale? :?
Heel simpel: door hier je postcode en huisnummer in te vullen. De uitkomst geeft een goede indicatie van de lijnlengte naar de centrale. Houd er wel rekening mee dat lijnlengte wel iets maar niet alles zegt over de maximaal te behalen snelheid. Zaken als de lijnkwaliteit spelen ook een belangrijke rol.

:? Hanteert Demon een datalimiet? :?
Demon hanteert een Fair Use Policy (FUP). Dit houdt in dat er geen vaste datalimiet is gesteld op de hoeveelheid data die je, als Demon DSL gebruiker, mag downloaden. Dit houdt ook in dat Demon Internet kan ingrijpen als een gebruiker regelmatig significant meer download dan het gemiddelde voor het betreffende DSL account.

:? Waarom moet ik m'n IP via DHCP instellen?
Omdat de routering op basis van DHCP requests wordt opgezet. Stel je het IPnr handmatig in, dan stuur je geen DHCP requests en valt na een 30-tal minuten de verbinding weg. Dat je verplicht bent met DHCP te werken betekent overigens niet dat je een dynamisch IPnr hebt: je krijgt een statisch IPnr.

:? Kan ik mijn oude ADSL-modem blijven gebruiken :?
De meeste ADSL-modems zoals de Alcatel Speedtouch zijn zonder enig probleem bruikbaar bij Demon. Het Alcatel modem moet omgezet worden naar Bridge, zie
http://www.wintervorst.com/ Daarna is hij in bridge stand te bereiken met lokaal ip 10.0.0.138. Het password is te achterhalen met de bekende tweak tools.

Drivers voor de Copperjet 800, het E-tech modem versie 1/2 voor PC en E-tech versie 2 voor Mac zijn te vinden op http://www.demon.nl/support/dslexpress/drivers.html

Alle door BBNed goedgekeurde modems vind je op http://www.bbned.nl/downloads/cpe_matrix_publish_actueel.xls
Officieel is het zo dat als je geen goedgekeurd modem/router hebt je in geval van problemen ook geen support krijgt van BBNed (en Demon), daarnaast is het zo dat je bij een netwerk upgrade van BBNed het risico loopt dat je ineens problemen krijgt met je verbinding.

:? Is er nieuwere firmware voor mijn Copperjet 810 modem beschikbaar? :?
Alles wat je over dat modem wilde weten (en meer) staat op deze pagina: http://home.hccnet.nl/spe...-cistron-copperjet810.htm

:? Hoe kan ik onder Linux het Copperjet 810 modem configureren? :?
http://www.cistron.nl/node.php?id=201

:? Kan mijn modem uberhaupt wel 1024kbps upload aan? :?
De Copperjet 810 haalt 960kbps, de Zyxel 650R gaat tot 864kbps. Het is sowieso maar de vraag of je die hoge upload gaat halen, ook al heb je een modem dat die snelheid aan kan. Dat is niet alleen afhankelijk van het modem, maar ook van de afstand tot de centrale, de kwaliteit van de kabels en of je een analoge (officieel tot 864kbps) of ISDN lijn (officieel tot 640kbps) hebt. Demon garandeert niet dat je 1024kbps haalt, enkel 512kbps is gegarandeerd.

:? In heb gehoord dat de combinatie van ISDN met een oude NT1 en Demon niet altijd even goed werkt :?
Dat klopt. Op de volgende URL is een fotoserie te vinden hoe je de boel kan aansluiten zodat het goed werkt: http://www.renekok.com/demoninstall/

:? Hoe lang duurt een overstap van een KPN ADSL-provider :?
Dat kan lang duren omdat er nog geen goede migratieprocedure tussen de verschillende ADSL-providers bestaat. Het belangrijkste is dat je lijn vrij MOET zijn als kort na aanvraag van DSL Expres als de lijn gechecked wordt. Met andere woorden: eerst moet je oude ADSL abonnement beëindigd zijn en moet je opzegging administratief verwerkt zijn. Hou bij het opzeggen van je oude abonnement rekening met de geldende opzegtermijn! Een voorbeeld:

BBNed/BabyXL accepteert een aanvraag pas als de telefoonlijn vrij is van ADSL, maw zodra MXStream is afgesloten. Demon hanteert een (verplichte) wachtperiode
van 7 dagen tussen ADSLaanvraag en het doorsturen van de aanvraag naar
BBNed, dus *als* je lijn echt op 1/12 gesloopt wordt zou je een week
daarvoor kunnen aanvragen (zeg, 25/11), waarna je 3 tot 6 weken moet wachten
op je aansluiting. De overstap zal dus altijd gepaard gaan met wat downtime.

:? Waar vind ik nieuwe firmwares voor mijn Zyxel-modem :?
Er staat Demon-specifieke firmware op http://www.demon.nl/support/dslexpress/drivers.html

:? Hoe kom ik in mijn Zyxel-modem :?
zorg dat je computer een vast ip heeft, zoals 192.168.1.33
en typ dan in je browser "192.168.1.1" in en druk op enter,
voer als username: "admin" in
en pass: "1234"

:? Hoe kan ik de lijngegevens uit mijn Zyxel-modem uitlezen :?
Ga via je browser naar http://192.168.1.1 en inloggen (standaard admin
met wachtwoord 1234). Dan maintenance en diagnostic. Daar dan DSL line
kiezen en dan de knoppen Upstream Noise Margin voor de upload kant en
Downstrem Noise Margin voor de download kant.

:? Kan ik meerdere PC's op het Zyxel-modem aansluiten? :?
Dat kan als je het modem in router-modus zet en er een switch op aansluit. De switch is nodig omdat het Zyxel-modem maar 1 lan-poort heeft. Het Zyxel-modem wordt door Demon standaard in bridge-mode geleverd, waardoor je bijvoorbeeld makkelijk een router op het modem kan aansluiten. Het omschakelen tussen bridge en router-mode kun je doen via het menu van het modem dat op bovenstaande wijze bereikbaar is.

:? Hoe zet ik het modem in router-modus :?

Zie daarvoor de Zyxel-site: http://www.zyxel.nl/p650/z009.html

:? Hoe lang mag de kabel zijn :?
Probeer de kabel tussen de splitter en het modem zo kort mogelijk te houden, vanuit het modem naar de PC mag de utp 100m zijn.

:? Ik heb alles net aangesloten en m'n verbinding doet het niet :?
Het kan zijn dat je de aansluitingen op de splitter verkeerd hebt aangesloten. Aan de ene kant gaat je KPN-lijn erin en je DSL-eruit; aan de andere kant gaat je telefoon eruit. Zie onderstaand plaatje (met dank aan Wildfire):

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.demon.nl/splitter.gif

:? Nieuwsserver van Demon :?
De newsserver die Demon gebruikt is die van Supernews Deze beschikt over meer dan 140 Tb (ja, da's ruim 140.000 Gb :9 ) opslagcapaciteit en heeft alle (binary)groepen die je je maar kunt wensen. De snelheid is gelimiteerd tot 3 threads van 512 kbit/sec.

:? Hoe zit het nu eigenlijk met het herkennen van het mac adres bij demon :?
Alleen nieuwe MAC adressen zul je moeten aanmelden. In tegenstelling tot veel andere providers kun je dus meerdere MAC adressen aanmelden bij Demon. Eenmaal aangemeld gaat het ompluggen direct goed.

:? Wanneer is het zinvol om de firmware te updaten :?
Demon zegt hierover het volgende:

Recentelijk heeft u van ons een ZyXEL modem ontvangen. In sommige gevallen bleek dat modem geen stabiele verbinding te hebben of de verbinding niet vast te kunnen houden. Een mogelijke oplossing voor dit probleem is het updaten van de firmware (systeemsoftware) van de modem. Middels deze handleiding en het nieuwe firmware bestand kunt u uw ZyXEL voorzien van de meest recente firmware. Het bestand is speciaal aangepast voor Demon en het BaByXL/bbned netwerk.

:? Waar kan ik nieuwe firmware vinden:?
Er staat Demon-specifieke firmware op
http://www.demon.nl/support/dslexpress/drivers.html

:? ZyXEL Prestige 650R analoog firmware updaten :?
updaten via http://192.168.1.1 (web dus)
als ip moet je ff 192.168.1.33 instellen
en als gateway 192.168.1.1
username: admin
Wachtwoord: 1234

en dan kan je via de webinterface je firmware updaten.

Jeroen210, Wokschotel en andere tweakers zijn nergens voor aansprakelijk, en dit is dus op eigen risco :o

:? ZyXEL Prestige 650R-33 ISDN modem firmware updaten :?
a) Klik op "Start" en kies "Uitvoeren".
b) Tik nu "command" gevolgd door Enter.
c) Ga nu naar de directory waar het .bin bestand
van de firmware staat (als u zoals eerder aangeraden
het bestand in c:\ hebt gezet dan moet u hier
intikken: "cd c:\" gevolgd door Enter.
d) Tik nu in (zonder de " ): ftp 192.168.1.1 gevolgd door Enter.
e) Vervolgens krijgt u als het goed is gegaan een inlog
scherm te zien dat vraagt om een "user" danwel
"gebruikersnaam". Hier tikt u in "root" en drukt
op Enter.
f) Tik bij de vraag naar het wachtwoord "1234" in en
druk op Enter.
g) Tik nu het volgende commando:
"put binfilename.bin ras"
Waar binfilename.bin de bestandsnaam van de gedownloade firmware is.

Als de file klaar is met uploaden (dit kan een paar minuten duren) dan zie je in het nog openstaande scherm dat de file correct is, en gaat de modem rebooten met de nieuwe firmware.

(met dank aan crusader)

:? Waar vind ik meer informatie over Demon :?

De newsgroup demon.nl.support is een prima plek om ervaringen van Demon-gebruikers te lezen en eventueel zelf vragen te stellen. Ook daar geldt: lees eerst even mee en zoek met Google! Groups of je vraag misschien al beantwoord is.

:? Ik wil mijn downloadsnelheid testen! :?

Download het testbestand vanaf ftp://ftp.demon.nl/pub/test/fullfile16M
Zorg er wel voor dat je dit op een zo schoon mogelijke verbinding en PC doet, dus zorg ervoor dat er geen andere programma's van je verbinding gebruik maken en je PC vrij is van spyware e.d.

:? Ik mis iets :?
mail naar wokschotel@xs4all.nl en ik pas dit openingbericht aan :)

:*) Met dank aan: Jeroen210, Crusader, cjdijk, Cowgirl, Lordaeron en Wildfire :*)

[ Voor 2% gewijzigd door intoxicated op 10-12-2003 11:53 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Trouwens, dat gehuil over die snelheidsverhoging is belachelijk. Je bent een contract met Demon aangegaan waar een bepaalde dienst tegenover staat. Die krijg je en dat Demon zo aardig is om gratis een upgrade te doen is alleen maar mooi meegenomen. Natuurlijk is het jammer dat die upgrade even in de koelkast wordt gezet, maar klaagbrieven, consumentenbonden ed zijn natuurlijk zwaar overdone. Niemand maakt mij wijs dat hij niet nog 3 maanden kan wachten op die upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99466

Wokschotel:

Ik geloof dat je het niet helemaal snapt.......

Die upgrade kan mij (ons) gestolen worden dat is alleen maar mooi meegenomen.
Het gaat mij (ons) erom dat mijn abbo na afloopt na een jaar en wat ik (wij) vinden dat omdat de o.a. de upgrade niet doorgaat mijn (ons) contract verlengd mag worden maar dan wel onder de nieuwe voorwaarde (Dus nieuwe prijzen) zodat we dus gelijk getrokken worden! En niet dat de helft meer betaald voor een mindere snelheid. Ik (we) willen gewoon evenveel betalen voor hetzelfde product.

Ik heb trouwens De Consumentenbond en de Ombudsman gebeld en het klopt dat de verkoper van Abbonnementen zijn abbonnementen voor iedereen even duur moet houden (Heb het puur over abbokosten dus niet over aansluitkosten e.d.) zoniet moet zij overgaat tot restitutie met terugwerkende kracht.

Er komt een voorbeeldbrief op de site en deze word naar de ISP gericht aangezien hun het aanspreekpunt zijn. Je hebt nl helemaal niks met BBned te maken aangezien dat de leverancier van je ISP is en niet van jou (Jij hebt nl geen contract met BBned maar Demon wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05 21:35
Kan in de openingspost in het statusoverzicht de regel "<datum> Uw lijn is
opgeleverd, vanaf nu kunt u bla bla....
", want het schijnt nogal wat mensen
te verwarren, en dat ze denken bij 'geaccepteerd' dat hun lijn reeds beschikbaar is.

Uiteraard is een genoemde datum dan fictief.

[ Voor 8% gewijzigd door Snowwie op 10-12-2003 08:07 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96131

Fidai schreef op 09 december 2003 @ 16:56:
Ik heb het ondertussen wel een beetje gehad met chello en mijn vader gelukkig ook :D Ik volg dit topic nu al een tijdje omdat Demon toch wel interessant is maar is Demon nog wel goed? De laatste tijd hoor ik dat steeds meer mensen klachten hebben over ip adressen die niet toegewezen worden, snelheden die laag liggen of verbindingen die elke paar minuten even uitvallen... Krijgt Demon toch nog een positiever oordeel of kan ik beter even wachten?
Ik zou het niet doen, ik wacht al vanaf 23 november op een IP adres (mijn verbinding was toen opgeleverd) en wordt asociaal behandeld door Demon, het is allemaal de schuld van BBned en de KPN zeggen ze dan, maar ik heb niks met BBned te maken maar dat schijnt daar maar niet door te dringen.
Gisteravond nog geen IP adres, maar vrijdag was ik 1 van de 10 mensen die dat hadden volgens hun (daar geloof ik ook al niks van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71966

Wokschotel schreef op 10 december 2003 @ 07:02:
Trouwens, dat gehuil over die snelheidsverhoging is belachelijk. Je bent een contract met Demon aangegaan waar een bepaalde dienst tegenover staat. Die krijg je en dat Demon zo aardig is om gratis een upgrade te doen is alleen maar mooi meegenomen. Natuurlijk is het jammer dat die upgrade even in de koelkast wordt gezet, maar klaagbrieven, consumentenbonden ed zijn natuurlijk zwaar overdone. Niemand maakt mij wijs dat hij niet nog 3 maanden kan wachten op die upgrade.
wat nou huilen? het gaat bij de meesten niet zozeer om de snelheidsverhoging, maar om de prijs....

het gaat er om dat de oude, trouwe klanten nu behoorlijk worden benadeeld; minder produkt voor een hogere prijs....dat is krom, en niet een beetje ook...zo ga je niet mt je klanten om.

trouwens, een contract is ook niet zaligmakend hoor. ...bovendien, wat heeft de provider er aan al straks mensen massaal hun contract op gaan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Anoniem: 99466 schreef op 10 december 2003 @ 07:18:
Wokschotel:

Het gaat mij (ons) erom dat mijn abbo na afloopt na een jaar en wat ik (wij) vinden dat omdat de o.a. de upgrade niet doorgaat mijn (ons) contract verlengd mag worden maar dan wel onder de nieuwe voorwaarde (Dus nieuwe prijzen) zodat we dus gelijk getrokken worden! En niet dat de helft meer betaald voor een mindere snelheid. Ik (we) willen gewoon evenveel betalen voor hetzelfde product.

Ik heb trouwens De Consumentenbond en de Ombudsman gebeld en het klopt dat de verkoper van Abbonnementen zijn abbonnementen voor iedereen even duur moet houden (Heb het puur over abbokosten dus niet over aansluitkosten e.d.) zoniet moet zij overgaat tot restitutie met terugwerkende kracht.

Er komt een voorbeeldbrief op de site en deze word naar de ISP gericht aangezien hun het aanspreekpunt zijn. Je hebt nl helemaal niks met BBned te maken aangezien dat de leverancier van je ISP is en niet van jou (Jij hebt nl geen contract met BBned maar Demon wel)
Wat zeur je nou, je bent een contract aangegaan voor een bepaalde dienst tegen een bepaalde prijs. Ben je niet tevreden, dan zeg je je abbo toch op, je bent immers al een jaar klant dus dan kan dat.

Just my $0,02 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:48

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik vind en denk dat het ook wettelijk zo ingericht is dat tot de tijd dat de snelheidsverhoging niet ingegaan is voor bestaande (trouwe) klanten, deze de abonnementsprijs betalen behorend bij het abonnement wat zij nu hebben.

OF dat de klanten de mogelijkheid hebben om te downgraden naar "het bestaande abonnement" (Dus stel je had ooit 512/256 en zou nu 1024/512 moeten hebben voor 39, dat de klant de mogelijkheid heeft te downgraden naar de 512/256 voor 19.95)

Het kan gewoon niet zijn dat bestaande klanten nu meer betalen en nieuwe klanten minder of hetzelfde geld met een beter product. Het gaat namelijk niet om een tijdelijke actie, maar een verandering van hun diensten/producten. Dit betekent dat ik als klant volgens de nieuwe voorwaarden behandeld moet worden, of dat ik mijn contract kan ontbinden.

Maar gaarne, als iemand een goede brief hier kan posten, die wij met zijn allen aan Demon kunnen richten en/of Consumentenbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:55
Die link van tilbo in de startpost om alles in te voeren over de levertijd, kan daar ook de link bij om het in te voeren want nu kan je alleen alles lezen....

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9405

Ik heb onlangs (6 dec jl.) een abbo aangevraagd bij demon en eindelijk Chello de deur uit gedaan. Nu lees ik dat er een hoop problemen zijn met het upgraden van snelheden dus ik vraag me af, ondervinden nieuwe gebruikers ook problemen ? Met lange doorvoer tijd van de bestelling, slechte verbinding, etc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:03

Wildfire

Joy to the world!

Ik vraag me eigenlijk af of iemand een lijstje heeft met goede waardes voor de up- en downstream statistiekjes die je bij het modem kunt opvragen. De waarden die er staan zeggen mij namelijk niet echt veel.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9405 schreef op 10 december 2003 @ 10:27:
Ik heb onlangs (6 dec jl.) een abbo aangevraagd bij demon en eindelijk Chello de deur uit gedaan. Nu lees ik dat er een hoop problemen zijn met het upgraden van snelheden dus ik vraag me af, ondervinden nieuwe gebruikers ook problemen ? Met lange doorvoer tijd van de bestelling, slechte verbinding, etc ?
ik zou hem anuleren nu het nog kan, tenzij je bij babyxl terecht komt, daar heb ik geen mening over.
mijn lijn zou al sinds 23 november moeten werken, wat dus niet het geval is.
Het laatste wat me gezegd is, is dat het gisteravond had moeten werken, maar dat doet het dus nog niet.
bespaar jezelf een hoop ellende, KPN heeft een nieuwe verhoging aangekondigd, demon gaat er niet in mee, (zou ik ook niet doen als je al die problemen van de laatste maanden ziet) en je hebt een stuk sneller de beschikking over een internet verbinding, als je week bedenktijd om is zit je er voor een jaar aan vast, kun je dus ook niet overstappen op KPN ADSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Anoniem: 99466 schreef op 10 december 2003 @ 07:18:
Wokschotel:

Enlighten me :P
Dat zal toch ook gebeuren? Stel, je contract loopt 1 april af. Dan wordt je contract verlengd met dezelfde voorwaarden, maar tegen die tijd heeft de upgrade plaatsgevonden en heb je dus dezelfde snelheden tegen dezelfde prijzen die gelden voor de mensen die ná 18 september zijn aangesloten. Wat is het probleem dan?
Klok, klepel. Dit verhaal klopt gewoon niet.
Anoniem: 71966 schreef op 10 december 2003 @ 08:24:
[...]
wat nou huilen? het gaat bij de meesten niet zozeer om de snelheidsverhoging, maar om de prijs....
Hoezo? Je krijgt toch hetgeen waarvoor je betaalt? Dat andere mensen die later een contract hebben afgesloten een snellere verbinding hebben is leuk voor hun. Jij hebt een overeenkomst met Demon voor het leveren van een dienst; dat doen ze toch? Die upgrade is alleen maar mooi meegenomen; Demon is je echt niets verplicht.
het gaat er om dat de oude, trouwe klanten nu behoorlijk worden benadeeld; minder produkt voor een hogere prijs....dat is krom, en niet een beetje ook...zo ga je niet mt je klanten om.
Tja, da's nou een marktmechanisme. Jij bent een early adapter en betaalt iets meer. Je kan ook zeggen: had je maar moeten wachten. Ik ben het wel met je eens dat het uitstellen van een aangekondigde upgrade (ook al was dat een _voorlopige_ planning en was die planning onder voorbehoud) niet leuk is.
trouwens, een contract is ook niet zaligmakend hoor. ...bovendien, wat heeft de provider er aan al straks mensen massaal hun contract op gaan zeggen?
Je kan je contract echt niet zomaar opzeggen. Als het afloopt kun ervoor kiezen om het niet te verlengen, maar een lopend contract (in het eerste jaar) opzeggen kan normaal gesproken niet.
n00bs schreef op 10 december 2003 @ 10:14:
Ik vind en denk dat het ook wettelijk zo ingericht is dat tot de tijd dat de snelheidsverhoging niet ingegaan is voor bestaande (trouwe) klanten, deze de abonnementsprijs betalen behorend bij het abonnement wat zij nu hebben.
Je hebt een overeenkomst voor dienst x met prijs y en looptijd z. That's it.
OF dat de klanten de mogelijkheid hebben om te downgraden naar "het bestaande abonnement" (Dus stel je had ooit 512/256 en zou nu 1024/512 moeten hebben voor 39, dat de klant de mogelijkheid heeft te downgraden naar de 512/256 voor 19.95)
Dat kan volgens mij niet.
Het kan gewoon niet zijn dat bestaande klanten nu meer betalen en nieuwe klanten minder of hetzelfde geld met een beter product. Het gaat namelijk niet om een tijdelijke actie, maar een verandering van hun diensten/producten. Dit betekent dat ik als klant volgens de nieuwe voorwaarden behandeld moet worden, of dat ik mijn contract kan ontbinden.
Hoezo verandering? Jij hebt toch nog steeds het product waarvoor je een overeenkomst hebt afgesloten? Dat het product ná het sluiten van die overeenkomst aangepast is, tja.
Maar gaarne, als iemand een goede brief hier kan posten, die wij met zijn allen aan Demon kunnen richten en/of Consumentenbon
Succes! :w

[ Voor 21% gewijzigd door Wokschotel op 10-12-2003 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ik zou hem anuleren nu het nog kan, tenzij je bij babyxl terecht komt, daar heb ik geen mening over.
mijn lijn zou al sinds 23 november moeten werken, wat dus niet het geval is.
Het laatste wat me gezegd is, is dat het gisteravond had moeten werken, maar dat doet het dus nog niet.
bespaar jezelf een hoop ellende, KPN heeft een nieuwe verhoging aangekondigd, demon gaat er niet in mee, (zou ik ook niet doen als je al die problemen van de laatste maanden ziet) en je hebt een stuk sneller de beschikking over een internet verbinding, als je week bedenktijd om is zit je er voor een jaar aan vast, kun je dus ook niet overstappen op KPN ADSL
Ik denk dat je een van de uitzonderingen bent hoor genoeg collega`s van me die het vorige maand hadden aangevraagd zitten nu vrolijk te surfen thuis
En dat ze niet meegaan met de kpn sorry hoor je draait hiebij het zaakje om, kpn gaat niet mee kwa snelheid aangezien het basic xs4all abbo duurder is als de 8Mbit verbinding van demon. en basic via de kpn gaat pas volgend jaar over naar 2Mbit

[ Voor 5% gewijzigd door stamp op 10-12-2003 10:51 ]

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Weerz schreef op 10 december 2003 @ 10:24:
Die link van tilbo in de startpost om alles in te voeren over de levertijd, kan daar ook de link bij om het in te voeren want nu kan je alleen alles lezen....
je kan alleen invoeren vanaf een .demon.nl verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 20:20
Ook ik heb demon aangevraagd.

Alleen zit ik toch met 1 vraag.
Om je modem te gebruiken moet je op je computer het IP adres instellen als 192.168.0.33 ofzow. Maar ik werk thuis met een 10.0.0.x range. Is het mogelijk dat het daarmee ook gaat lukken of ben ik dan gedwongen om mijn netwerk te veranderen??

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

[quote]Wokschotel schreef op 10 december 2003 @ 10:47:

Wokschotel er klopt niets van je uitleg...
Dat zal toch ook gebeuren? Stel, je contract loopt 1 april af. Dan wordt je contract verlengd met dezelfde voorwaarden, maar tegen die tijd heeft de upgrade plaatsgevonden en heb je dus dezelfde snelheden tegen dezelfde prijzen die gelden voor de mensen die ná 18 september zijn aangesloten. Wat is het probleem dan?
Dit is niet waar wat je zegt, als je contract wordt verlengd valt deze onder de nieuwe voorwaarden
Klok, klepel. Dit verhaal klopt gewoon niet.
Kom eens met feiten ipv zo schoppen
Hoezo? Je krijgt toch hetgeen waarvoor je betaalt? Dat andere mensen die later een contract hebben afgesloten een snellere verbinding hebben is leuk voor hun. Jij hebt een overeenkomst met Demon voor het leveren van een dienst; dat doen ze toch? Die upgrade is alleen maar mooi meegenomen; Demon is je echt niets verplicht.
Nee je krijgt niet waar je voor betaald hebt. De diensten/producten zijn namelijk verandert en daarmee ook de voorwaarden
Tja, da's nou een marktmechanisme. Jij bent een early adapter en betaalt iets meer. Je kan ook zeggen: had je maar moeten wachten. Ik ben het wel met je eens dat het uitstellen van een aangekondigde upgrade (ook al was dat een _voorlopige_ planning en was die planning onder voorbehoud) niet leuk is.
Onzin wat je nu beweert. Trouwe klanten krijgen bij de meeste bedrijven juist extra's... stukje klantbinding heet dat en klanttevredenheid.
Je kan je contract echt niet zomaar opzeggen. Als het afloopt kun ervoor kiezen om het niet te verlengen, maar een lopend contract (in het eerste jaar) opzeggen kan normaal gesproken niet.
Ohw :? dat kan dus wel, afhankelijk van de voorwaarden etc.
Je hebt een overeenkomst voor dienst x met prijs y en looptijd z. That's it.
Tja en de diensten en prijzen zijn verandert...
En zeg jij ook tegen je mobiele provider wanneer de diensten 2 maal zo goedkoop zijn geworden... ja is goed :?
Je hebt het recht als consument dit aan te vechten
Hoezo verandering? Jij hebt toch nog steeds het product waarvoor je een overeenkomst hebt afgesloten? Dat het product ná het sluiten van die overeenkomst aangepast is, tja.
Je kan niet zomaar diensten/producten/AV gaan veranderen en de klant hierop benadelen

Kom eens met feiten Wok... ja-nee spelletje schiet weinig op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 19:34
Ik heb helaas wel een van de minder goede verbindingen geloof ik... Met die 16 MB testfile van Demon zelf haal ik ook maar iets van 600 zoveel kb/sec... Alhoewel ik moet zegen dat ik van de Microsoft site bijv. wel gewoon tegen de 800 kb/sec haal. Speedtest geeft ook maar bedroevende resultaten van rond de 600 kb/sec. En upload is ook niet veel meer dan 60-70 kb/sec, en dit dan met een 8/1 mbit verbinding.
Zijn er mensen die nog "slechter" hebben?

Ik draai nu wel een webserver en al (Klik! :p), en dat werkt allemaal prima, pagina's laden allemaal lekker snel etc, dus wat dat betreft ben ik er wel blij mee.

[ Voor 47% gewijzigd door eX0duS op 10-12-2003 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
[quote]n00bs schreef op 10 december 2003 @ 11:07:
Wokschotel schreef op 10 december 2003 @ 10:47:

Wokschotel er klopt niets van je uitleg...

Dit is niet waar wat je zegt, als je contract wordt verlengd valt deze onder de nieuwe voorwaarden
En zijn de Algemene Voorwaarden veranderd of is de specificatie van de dienst veranderd? Volgens mij geen van beiden.
Nee je krijgt niet waar je voor betaald hebt. De diensten/producten zijn namelijk verandert en daarmee ook de voorwaarden
Hoezo is de dienst veranderd? Je krijgt toch nog steeds wat je met Demon overeen bent gekomen?
Onzin wat je nu beweert. Trouwe klanten krijgen bij de meeste bedrijven juist extra's... stukje klantbinding heet dat en klanttevredenheid.
Je krijgt toch een upgrade? Wat is het probleem dan?

[...]
Ohw :? dat kan dus wel, afhankelijk van de voorwaarden etc.
Daar ben ik het dus niet mee eens.
Tja en de diensten en prijzen zijn verandert...
En zeg jij ook tegen je mobiele provider wanneer de diensten 2 maal zo goedkoop zijn geworden... ja is goed :?
Als ik een overeenkomst heb met die provider tegen andere voorwaarden vrees ik dat ik daar weinig tegen in kan brengen. Lullig voor mij, maar het is niet anders.
Je hebt het recht als consument dit aan te vechten
Tuurlijk mag dat.

[...]
Je kan niet zomaar diensten/producten/AV gaan veranderen en de klant hierop benadelen
Je gooit wat dingen door elkaar heen. Er zijn geen AV's gewijzigd. En vertel me nou eens wat jouw nadeel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 27-05 16:00

curry684

left part of the evil twins

robertobadjo schreef op 10 december 2003 @ 11:00:
Ook ik heb demon aangevraagd.

Alleen zit ik toch met 1 vraag.
Om je modem te gebruiken moet je op je computer het IP adres instellen als 192.168.0.33 ofzow. Maar ik werk thuis met een 10.0.0.x range. Is het mogelijk dat het daarmee ook gaat lukken of ben ik dan gedwongen om mijn netwerk te veranderen??
Ik neem aan dat je voor die 10.*.*.* range al een router hebt, die kan gewoon dat subnet blijven bedienen. Routers kunnen zich aan de 'incoming' side gewoon op een ander subnet aanmelden dan dat ze aan de 'internal' kant aanbieden.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

eX0duS schreef op 10 december 2003 @ 11:18:
Ik heb helaas wel een van de minder goede verbindingen geloof ik... Met die 16 MB testfile van Demon zelf haal ik ook maar iets van 600 zoveel kb/sec... Alhoewel ik moet zegen dat ik van de Microsoft site bijv. wel gewoon tegen de 800 kb/sec haal. Speedtest geeft ook maar bedroevende resultaten van rond de 600 kb/sec. En upload is ook niet veel meer dan 60-70 kb/sec, en dit dan met een 8/1 mbit verbinding.
Zijn er mensen die nog "slechter" hebben?
Honderden tot duizenden :)

8mbit down is een theoretisch maximum (het heet ook 'wide-open' in de volksmond), en 1mbit up evenzeer.

In de praktijk kunnen de meeste modems maar 850kbit/sec up trekken. Samen met network-overhead en normale internetcongestion is een gemiddelde snelheid van 600kb/sec down en 70kb/sec up een fantastische prestatie. En dan ga ik er maar vanuit dat je <2km van de telefooncentrale zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
curry684 schreef op 10 december 2003 @ 11:23:
[...]

Ik neem aan dat je voor die 10.*.*.* range al een router hebt, die kan gewoon dat subnet blijven bedienen. Routers kunnen zich aan de 'incoming' side gewoon op een ander subnet aanmelden dan dat ze aan de 'internal' kant aanbieden.
Ik heb geen hardware router maar een linux server en mijn netwerk loopt op van 10.0.0.1 tot en met 10.0.0.10. Dus word het moeilijk om dat te realiseren zonder dingen te veranderen of ben ik toch gedwongen om mijn IP te veranderen als ik wat aan wil passen aan mijn adsl modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
curry684 schreef op 10 december 2003 @ 11:26:
[...]

Honderden tot duizenden :)

8mbit down is een theoretisch maximum (het heet ook 'wide-open' in de volksmond), en 1mbit up evenzeer.

In de praktijk kunnen de meeste modems maar 850kbit/sec up trekken. Samen met network-overhead en normale internetcongestion is een gemiddelde snelheid van 600kb/sec down en 70kb/sec up een fantastische prestatie. En dan ga ik er maar vanuit dat je <2km van de telefooncentrale zit.
Hmmm ok, dat stelt weer gerust. ;) :p

Ik zit 2,3 km van de centrale. Alleen ik zie dus ook mensen die gewoon meer dan 90 kb/sec halen... Dat is toch meer dan 20 kb/sec meer dan ik heb. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

robertobadjo schreef op 10 december 2003 @ 11:27:
[...]
Ik heb geen hardware router maar een linux server en mijn netwerk loopt op van 10.0.0.1 tot en met 10.0.0.10. Dus word het moeilijk om dat te realiseren zonder dingen te veranderen of ben ik toch gedwongen om mijn IP te veranderen als ik wat aan wil passen aan mijn adsl modem?
Je Linux server heeft toch neem ik aan 2 netwerkkaarten? Met de ene speelt hij client op het Demonnetwerk, en met de andere speelt hij DHCP-server op 10.*.*.* voor je LAN.

Ietwat groot uitgevallen router, maar het verhaal blijft hetzelfde :)
eX0duS schreef op 10 december 2003 @ 11:29:
[...]
Hmmm ok, dat stelt weer gerust. ;) :p

Ik zit 2,3 km van de centrale. Alleen ik zie dus ook mensen die gewoon meer dan 90 kb/sec halen... Dat is toch meer dan 20 kb/sec meer dan ik heb. :p
Piekverbruik, moment van de dag, algemene internetcongestion, etc. etc.

Het is een feit dat je in Nederland om 5 uur 's ochtends sneller internet dan om 8 uur 's avonds ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
curry684 schreef op 10 december 2003 @ 11:31:
[...]

Je Linux server heeft toch neem ik aan 2 netwerkkaarten? Met de ene speelt hij client op het Demonnetwerk, en met de andere speelt hij DHCP-server op 10.*.*.* voor je LAN.

Ietwat groot uitgevallen router, maar het verhaal blijft hetzelfde :)
Dus ik zou alleen mijn IP moeten veranderen aan mijn demon kant en ik kan in mijn modem??? Maar dat valt het internet dus ook even uit klopt dat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Voor ADSL geldt dat je ATM en TCP/IP bij elkaar zorgt voor +/- 13% overhead. Dus aan bandbreedte voor de feitelijke datapakketjes kan je maar 87% MAX effectief gebruiken.

Dan speelt een rol, hoeveel nodes je passeert en de vertragingen die daarbij optreden. Dan nog rekening houden dat aan de andere kant de zender/ontvanger ook minimaal even snel moet kunnen leveren/ontvangen op het moment dat jij een test uitvoert. En ALLES heeft een max. capaciteit. Je weet nooit hoeveel gebruikers er op een bepaald moment over been pijp gaan.

Hou ook rekening met je eigen PC, vertragingen door een slechte configuratie, goedkope router met oude firmware, crappy sweex switch oid, goedkoop netwerkkaartje, goedkope en/of te lange bekabeling, IRQ sharing etc

Dit alles bij elkaar resulteert in een veel lagere prestatie dan theoretisch mogelijk zou moeten zijn.

In de meest gunstige situatie haal je met een 8192/1024 abonnement 891KB/sec downstream 111KB/sec upstream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45892

Sinds gisteren is mijn dsl-lijntje opgeleverd :) , maar ik krijg nog steeds geen IP :(

Volgens Demon komt dit doordat de telefoonlijn tussen splitter en modem langer is dan het bijgeleverde kabeltje van 80 cm |:( .
Nu is de kabel wel lang (ongeveer 20 Meter) maar ik heb gewoon een brandend DSL-lampje en de DSL diagnostic-tests van het modem zijn goed.
Zij het niet kunnen berijken van de DHCP server aan de lengte van te telefoonkabel liggen? Lijkt mij een beetje onzin.
Vanavond maar PC en modem naar de meterkast verplaatsen en kijken wat er gebeurd om niet in een eindeloze discussie terecht te komen met demon. ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Telefoonkabel van 20m werkt idd brak slecht... je mag best over die 80cm, maar een factor 25 is ook weer het andere uiterste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Mijn bekabeling tussen Splitter en Eth Modem is ongeveer 15 meter en alles werkt perfect. Lijkt mij sterk dat het met 20 meter niet zou werken... maar zet voor de grap je PC in de buurt van de splitter en kijk of je een IP krijgt. Dan weet je het zeker. Kan ook zijn dat je bekabeling gewoon van slechte kwaliteit is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62451

Telefoonkabel vervangen door UTP kabel (van router naar PC natuurlijk) en je hebt als het goed is geen problemen meer.

Had hetzelfde probleem. Heb de splitter met Demon-kabeltje aangesloten, daarachter direct mijn router. Daarna verlengen met UTP kabel (kan tot ruim 50m, soms zelfs 150m.) en geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45892 schreef op 10 december 2003 @ 11:48:
Sinds gisteren is mijn dsl-lijntje opgeleverd :) , maar ik krijg nog steeds geen IP :(

Volgens Demon komt dit doordat de telefoonlijn tussen splitter en modem langer is dan het bijgeleverde kabeltje van 80 cm |:( .
Nu is de kabel wel lang (ongeveer 20 Meter) maar ik heb gewoon een brandend DSL-lampje en de DSL diagnostic-tests van het modem zijn goed.
Zij het niet kunnen berijken van de DHCP server aan de lengte van te telefoonkabel liggen? Lijkt mij een beetje onzin.
Vanavond maar PC en modem naar de meterkast verplaatsen en kijken wat er gebeurd om niet in een eindeloze discussie terecht te komen met demon. ..
nou laat je maar niks wijs maken, ik heb hetzelfde probleem en bij mij ligt het volgens demon eerst aan de KPN, dan aan BBned en dan weer aan de KPN.
als je een paar dagen tot weken terug leest dan zie je dat dit probleem bij veel meer nieuwe abbonee's voorkomt.
ik wacht nu al 2,5 week op een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:55
Anoniem: 96131 schreef op 10 december 2003 @ 12:57:
[...]

nou laat je maar niks wijs maken, ik heb hetzelfde probleem en bij mij ligt het volgens demon eerst aan de KPN, dan aan BBned en dan weer aan de KPN.
als je een paar dagen tot weken terug leest dan zie je dat dit probleem bij veel meer nieuwe abbonee's voorkomt.
ik wacht nu al 2,5 week op een oplossing.
Damn ben je nu nog steeds niet online...... 8)7
Jij bent echt een pechvogel zo te zien.
Volgens mij als jij een IP krijgt geef je gelijk een feestje 8)

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-06 22:12

boesOne

meuh

Inkorten die hap.. Met dit soort vragen moet je de demon helpdesk echt niet lastig gaan vallen.. heb je misschien ook nog een haspel ertussen ?
Man.. over die lengte kan je al problemen hebben met analoog 56k/6 inbellen.. :P

Lange afstanden dien je te overbruggen met UTP..
Als je het aansluit met UTP als langste kabel en nog geen IP hebt dan is er een probleem aan Demon/BBned kant.. [ik neem aan dat je je NIC zo ingesteld hebt dat ie alles automagisch verkrijgt ? ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

n00bs schreef op 10 december 2003 @ 10:14:

prijzen zijn in Euro's inclusief BTW. U betaalt geen extra abonnementskosten of
telefoontikken voor het gebruik van Demon DSL Express aan KPN Telecom.
De aanbiedingen gelden bij bestelling voor 1 januari 2004*.

Lijkt me redelijk tijdelijk.. Geen idee hoe de prijzen na 1/1/04 liggen...

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-06 15:31
Foutjuh :X

[ Voor 97% gewijzigd door Chutney op 10-12-2003 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Chutney schreef op 10 december 2003 @ 13:26:
Damn dat opleveren gaat nu snel,

08-12-2003 Accpeted
11-12-2003 Opgeleverd

Bij mij duurde het 4 dagies
Bliep, heb je dan al wel een modem opgestuurd gekregen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Nope geen modem aangevraagd, dat zal 't wel zijn denk ik, ff over 't hoofd gezien volgens mij :D

[ Voor 201% gewijzigd door Chutney op 10-12-2003 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Hier staat niets O-)

[ Voor 89% gewijzigd door Wokschotel op 10-12-2003 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

-boesOne- schreef op 10 december 2003 @ 13:22:
[...]

prijzen zijn in Euro's inclusief BTW. U betaalt geen extra abonnementskosten of
telefoontikken voor het gebruik van Demon DSL Express aan KPN Telecom.
De aanbiedingen gelden bij bestelling voor 1 januari 2004*.

Lijkt me redelijk tijdelijk.. Geen idee hoe de prijzen na 1/1/04 liggen...
Die aanbieding betreft de router en/of aansluitkosten en heeft niets te maken met de aangeboden diensten...

Duidelijk toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 24-03 22:18
Nou eindelijk post ik nu vanaf mijn Demon account , vandaag eindelijk een Ip adres toegewezen gekregen. :)

Vanaf 27 november opgeleverd en dan nu eindelijk online!

Gisteren nog wel ff gebeld!

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
n00bs schreef op 10 december 2003 @ 13:55:
[...]

Die aanbieding betreft de router en/of aansluitkosten en heeft niets te maken met de aangeboden diensten...

Ja, dus? Jij krijgt toch hetgeen waarvoor jij hebt getekend?

[ Voor 91% gewijzigd door Wokschotel op 10-12-2003 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Goeiedag, quote/edit 8)7

[ Voor 71% gewijzigd door Wokschotel op 10-12-2003 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Bij mij zit er 15 meter tussen mijn splitter in de meterkast en mijn modem boven bij mijn pc.
In mijn situatie was het nogal veel moeite de alreeds aanwezige kabel te vervangen.
Grote kans dat ik bij het uittrekken van de huidige kabel er nooit weer een andere doorkrijg.
Nu gebruik ik een coax kabel daarvoor, die ik 3 jaar geleden voor kabelinternet gebruikte.
Toch haal ik 80 KiloByte per seconde upload, best wel goed dus.
Als ik jou was zou ik het wel even proberen, het zou natuurlijk ook best een onderbreking of sluiting in je kabel kunnen zijn.
Misschien heb je een voltmeter, bij mij staat er ongeveer 50 volt gelijkspanning op.
Soms moet je gewoon iets doen voor de helpdesk voordat je verder geholpen wordt.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

n00bs schreef op 10 december 2003 @ 13:55:
[...]

Dat zie ik niet ergens staan ofzo.. Maar idd lijkt me dat je wel gelijk hebt..

Maar ok.. Ik snap best wel dat je nu zit te springen om meer bandbreedte danwel minder poen betalen.
Toch kan je imho weinig doen. Demon & BBned willen heus wel, maar moeten eerst het netwerk geschikt maken. Door de stormloop op BBned trekken de routers het niet meer. Die loop zal nu wel afnemen omdat KPN terugslaat, maar toch.. De laatste weken ging het met een aantal klanten gruwelijk mis. Mag niet zo door blijven gaan.
Aangezien jij je contract begonnen bent onder deze voorwaarden, en daar toen blij mee was, zie ik niet wat het probleem is. Je upgrade komt.

[ Voor 3% gewijzigd door boesOne op 10-12-2003 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Overigens: als je nog zit te twijfelen of je een Demon-aansluiting neemt zou ik wachten tot na 27 december ofzo. Als je dan bestelt heb je de 7 dagen afkoelperiode. Mocht blijken dat na 1 januari de aanbiedingen nóg interessanter worden dan cancel je gewoon je lopende aanvraag en doe je een nieuwe aanvraag. Als er geen betere aanbiedingen komen laat je de aanvraag gewoon doorlopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

henkyyyyyyy schreef op 10 december 2003 @ 14:27:
Nou eindelijk post ik nu vanaf mijn Demon account , vandaag eindelijk een Ip adres toegewezen gekregen. :)

Vanaf 27 november opgeleverd en dan nu eindelijk online!

Gisteren nog wel ff gebeld!
nou dan ben ik benieuwd wat mij te wachten staat vanavond, we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:34

Nitai

Live the life you love.

Wokschotel schreef op 10 december 2003 @ 15:07:
Overigens: als je nog zit te twijfelen of je een Demon-aansluiting neemt zou ik wachten tot na 27 december ofzo. Als je dan bestelt heb je de 7 dagen afkoelperiode. Mocht blijken dat na 1 januari de aanbiedingen nóg interessanter worden dan cancel je gewoon je lopende aanvraag en doe je een nieuwe aanvraag. Als er geen betere aanbiedingen komen laat je de aanvraag gewoon doorlopen :P
hmmm een idee ;) zou het bijvoorbeeld ook mogelijk zijn, voordat je adsl lijn gesloopt is, elke keer een aanvraag doen, totdat je lijn daadwerkelijk gesloopt is?

ik heb namelijk nu een andere adsl verbinding, en wil zo kort mogelijk zonder internet zitten (tsja, wie wilt dat niet?)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Laatst online: 12:31
Ik kan je vertellen dat het geen pretje is om zonder internet te zitten :P
ik zit nu sinds 28 november zonder internet (wachtend op demon)
en ik kan je vertellen dat er tegenwoordig geen zak op tv is >:)
ik hoop voor het einde van deze week weer online te zijn

offtopic:
ik zit nu bij iemand anders te internetten (werk)

[ Voor 14% gewijzigd door messi op 10-12-2003 15:47 ]

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-boesOne- schreef op 10 december 2003 @ 13:18:
[...]

Inkorten die hap.. Met dit soort vragen moet je de demon helpdesk echt niet lastig gaan vallen.. heb je misschien ook nog een haspel ertussen ?
Man.. over die lengte kan je al problemen hebben met analoog 56k/6 inbellen.. :P

Lange afstanden dien je te overbruggen met UTP..
Als je het aansluit met UTP als langste kabel en nog geen IP hebt dan is er een probleem aan Demon/BBned kant.. [ik neem aan dat je je NIC zo ingesteld hebt dat ie alles automagisch verkrijgt ? ]
Alles is goed ingesteld en aangelegd een paar maanden geleden liep er over dezelfde kabel en zonder problemen een 1.5 Mbit versatel lijn. Het enige wat ik heb gedaan is demon modem en splitter er tussen gegooid en geconfigureerd. En bovendien, als de telefoonlabel naar de modem niet in orde was zou de modem toch de lijk niet syncen? DSL lampje brand... en ja IP verkrijgen staat op automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45892 schreef op 10 december 2003 @ 15:49:
[...]

Alles is goed ingesteld en aangelegd; een paar maanden geleden liep er over dezelfde kabel en zonder problemen een 1.5 Mbit versatel lijn. Het enige wat ik heb gedaan is demon modem en splitter er tussen gegooid en geconfigureerd. En bovendien, als de telefoonlabel naar de modem niet in orde was zou de modem toch de lijn niet syncen? DSL lampje brand... en ja IP verkrijgen staat op automatisch
Ik ga vanavond wel met me bigtower en 19" monitor slepen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Nu online

cjdijk

Nitai schreef op 10 december 2003 @ 15:30:
[...]

hmmm een idee ;) zou het bijvoorbeeld ook mogelijk zijn, voordat je adsl lijn gesloopt is, elke keer een aanvraag doen, totdat je lijn daadwerkelijk gesloopt is?

ik heb namelijk nu een andere adsl verbinding, en wil zo kort mogelijk zonder internet zitten (tsja, wie wilt dat niet?)
Dat kan wel, maar dan zit je juist langer zonder adsl.
Zodra je aanvraag geannuleerd wordt vanwege KPN nog op de lijn,
kan je direct opnieuw aanvragen, maar heb je wel opnieuw 1 week afkoel periode.
Beste is 1 week voor de sloop van je lijn aan te vragen,
liefst minimaal 1 dag speling.
Dus als dinsdag je lijn gesloopt wordt dan dinsdag avond de week ervoor aanvragen,
dan gaan ze woensdag na de sloop beginnen met de lijntest.
Maar veiliger is een dag later aanvragen voor een dag speling.
Anoniem: 45892 schreef op 10 december 2003 @ 15:49:
[...]

Alles is goed ingesteld en aangelegd een paar maanden geleden liep er over dezelfde kabel en zonder problemen een 1.5 Mbit versatel lijn. Het enige wat ik heb gedaan is demon modem en splitter er tussen gegooid en geconfigureerd. En bovendien, als de telefoonlabel naar de modem niet in orde was zou de modem toch de lijk niet syncen? DSL lampje brand... en ja IP verkrijgen staat op automatisch
Zelf heb ik ook mijn bestaande bekabeling gebruikt van KPN adsl.
Sterker nog, zelfs nog een stuk coax van toen ik nog kabelinternet had.
Die kabel zit tussen mijn splitter en modem van 15 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Ik heb een lomp simpel vraagje : Ik heb het nummer van de Helpdesk van Demon nodig, en kan nergens anders heen, qua internet op mijn werkplek hier, dan naar GoT. Niet de Demon site, niet mijn emailaccount. Het staat niet in de openingspost geloof ik :)

Please, enlighten me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Polle schreef op 10 december 2003 @ 16:22:
Ik heb een lomp simpel vraagje : Ik heb het nummer van de Helpdesk van Demon nodig, en kan nergens anders heen, qua internet op mijn werkplek hier, dan naar GoT. Niet de Demon site, niet mijn emailaccount. Het staat niet in de openingspost geloof ik :)

Please, enlighten me :)
Waarom zie ik hem wel staan op de homepage van DSL Express? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:31
Wokschotel schreef op 10 december 2003 @ 15:07:
Op zich wel slim, ware het niet dat ik m'n chello-aansluiting per 20 januari 2004 heb opgezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

Daar kan ie nu juist niet heen.. Van zijn werk mag ie alleen naar GoT :)

Zullen we het zeggen ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
0800 - DEMON NU ( 0800 - 33 6666 8 )

[ Voor 3% gewijzigd door Mawlana op 10-12-2003 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

-boesOne- schreef op 10 december 2003 @ 16:26:
[...]
Daar kan ie nu juist niet heen.. Van zijn werk mag ie alleen naar GoT :)

Zullen we het zeggen ? :+
* curry684 slaps himself... post verkeerd begrepen, sorry :P

0800-025 12 34 staat dus op die homepage.

[ Voor 8% gewijzigd door curry684 op 10-12-2003 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Dank u :)

Tsjah, met die mannen van de IT hier valt wel wat te regelen, ik kan nu.nl / tweakers.et / GoT etc. geheel tegen de bedrijfspolicy in, in exchange voor een bakje koffie, wel bezoeken, maar voor de rest bar weinig.

Wat een sarcastisch nummer overigens, NU in termen van "meer dan 6 weken wachten", maar goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-05 12:49

smallboy

N/A

Ziehier:
http://www.webwereld.nl/nieuws/17111.phtml

Snelheidsverhogingen bbned pas in febr. en maart volgend jaar.
Jmmr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
sylvesterrr schreef op 10 december 2003 @ 16:25:
[...]

Op zich wel slim, ware het niet dat ik m'n chello-aansluiting per 20 januari 2004 heb opgezegd...
Ja, dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wokschotel:

RTF!

Je spreekt jezelf tegen of je leest niet!

quote:

Zoals ik dus al zei: Mijn contract loopt NU af dus ik wil dat ie verlengt wordt met de abbonnementsgelden van NU! (Lijkt me redelijk) En dan hoef ik niet eens de snelheden van NU!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
openingspost:
:? Wordt de (upload)snelheid verhoogd :?
Zowel de up- als downloadnsnelheden van alle abonnementen die zijn afgesloten na 18-09-2003 worden verhoogd. Deze verhoging zal in 2 etappes plaatsvinden:

volgens mij moet dat zijn : alle abonnementen die zijn afgesloten VOOR 18-09-2003 worden verhoogd.

iig worden die ook verhoogd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Anoniem: 99466 schreef op 10 december 2003 @ 16:43:
Zoals ik dus al zei: Mijn contract loopt NU af dus ik wil dat ie verlengt wordt met de abbonnementsgelden van NU! (Lijkt me redelijk) En dan hoef ik niet eens de snelheden van NU!
Heb je al eens gewoon naar Demon gebeld met het vriendelijke verzoek of ze je abonnement willen aanpassen daar je contractperiode erop zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Anoniem: 99466 schreef op 10 december 2003 @ 16:43:
Wokschotel:

RTF!

Je spreekt jezelf tegen of je leest niet!

quote:

Dat kan ik me voorstellen, lijkt me redelijk. Wat zegt Demon ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Een hoop. Dan zit ik hoogstwaarschijnlijk een tijdje zonder internet. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi Demon gaat er wat aan doen! (Dankzij mijn gezeur! ;))

Tuurlijk heb ik eerst gebeld en gemaild! Maar dat hielp helaas niks.
Pas na mijn laatste 2 mailtjes kreeg ik de volgende antwoorden:

Geachte klant,

Wij leveren u niet minder dan wij u beloofd hebben toen we een contract aangingen. In de toekomst zult u er wel op vooruit gaan qua snelheid. Verder kunnen we er niets aan doen helaas, we zijn wat dat betreft afhankelijk van onze leveranciers.

Met vriendelijke groet/kind regards,
Dimitri Reinderman

--
Demon Internet Support/Abuse Department
Postbus 15829 1001 NH Amsterdam - 0800 3366668
http://www.demon.nl abuse@demon.nl/support@demon.nl

Toen ik hier niet mee akkoord ging aangezien hij mij waarschijnlijk verkeerd heeft begrepen. Heb ik terug gemaild met mijn verhaal van de consumentenbond. En toen kreeg ik dit:

Geachte heer Lodewijk,

Mijn collega Dhr. Reinderman was er niet van op de hoogte dat uw jaarcontract binnenkort afloopt.
Demon Internet beraad zich momenteel hoe om te gaan met acconts waarvan het eerste jaarcontract verlopen is, bij u is dat op 20-01-2004.
U kunt ervan uitgaan dat Demon tegen die tijd een passend antwoord voor u heeft.

Met vriendelijke groet,
--
Wouter Kuiper
Demon Internet Sales | Tel: +31(0) 20-5304250
http://www.demon.nl/sales | Fax: +31(0) 20-4222001

M.a.w. Ik hoef niet zo teleurgesteld in Demon te zijn als dat ik dacht. (overigens heb ik buiten dit nog NOOIT problemen met ze gehad en vind ik ze wil tot de top van ISP's behoren)

Dus mensen................. Schrijven hoeft niet meer Demon is op zoek naar een passende oplossing voor de verlopen contracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Net een mail gekregen van Demon aan de hand van werkzaamheden die gepland staan van BBned.
In de nacht van dinsdag 16 op woensdag 17 december zal onze DSL
partner bbned een upgrade verrichten aan software op haar
centrale netwerk.

Hierdoor zullen alle DSL-verbindingen via bbned een of meerdere malen
gedurende de onderhoudsperiode voor korte tijd worden onderbroken. De
werkzaamheden zijn gepland tussen 00.00 en 06.00 CET.

DSL-verbindingen via BaByXL en Versatel, alsmede alle andere diensten
van Demon Internet, worden door dit onderhoud niet beinvloed.

bbned heeft ons verzekerd dat dit onderhoud essentieel is voor de
continuiteit van de dienstverlening.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-04 22:19
Ik heb sinds ergens in november Demon, overstap van Chello dus ik ben helemaal blij.
Een vriend van me zou ook overstappen op Demon en mijn website gaan hosten.
De website draait inmiddels, lekker snel ook, maar ik kan geen verbinding krijgen met zowel zijn ftp als http server. Ik kan niet eens pingen!
Met elke andere verbinding lukt het gewoon.
Nu had ik voor de gein zelf een ftp server opgezet en iemand met een Demon verbinding laten connecten. Hij kreeg totaal geen contact. Anderen zonder Demon kunnen wel connecten.

Het lijkt er dus net op dat een directe verbinding is afgesloten.
De helpdesk mailde me dat ze niks afschermen of dichthouden.
Heeft iemand anders dit probleem ook of kan iemand dit uittesten?

[ Voor 8% gewijzigd door Artz op 10-12-2003 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

Geef de URL van zijn webserver maar eens..
Lijkt me erg stug dat ze ftp & http gaan blocken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 12:54

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

(jarig!)
Vraagje: ik heb nu zo'n Zyxel modem gekregen (als vervanging voor m'n defecte Copperjet). Die Zyxel zit op 192.168.1.1, en daarachter hangt m'n trouwe E-tech router/switch op 192.168.1.2. Deze doet NAT. Is er een truuk om door de router heen toch naar 192.168.1.1 te komen?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80544

Tatsu schreef op 10 december 2003 @ 18:42:
Net een mail gekregen van Demon aan de hand van werkzaamheden die gepland staan van BBned.

[...]
Ik snap er dus helemaal niets meer van, maar dit is officieel bevestigd op hun nieuwsgroepen dusss ga ik ervanuit dat BBNed zoveel kritiek heeft gekregen dat ze wel moesten, en gelijk hebben we, stelletje prutsers die de hardware niet heeft om de nieuwe schokgolf aan bandbreedteverbruik op te vangen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Microkid schreef op 10 december 2003 @ 19:40:
Vraagje: ik heb nu zo'n Zyxel modem gekregen (als vervanging voor m'n defecte Copperjet). Die Zyxel zit op 192.168.1.1, en daarachter hangt m'n trouwe E-tech router/switch op 192.168.1.2. Deze doet NAT. Is er een truuk om door de router heen toch naar 192.168.1.1 te komen?
Waarom niet die Zyxel als Router configgen en een Switch eraan hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
-boesOne- schreef op 10 december 2003 @ 19:37:
Geef de URL van zijn webserver maar eens..
Lijkt me erg stug dat ze ftp & http gaan blocken..
http://www.bunkersite.com

Ik heb iemand met Demon laten testen en die krijgt nu wel contact.
Kan een reset van mn modem helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

(jarig!)
n00bs schreef op 10 december 2003 @ 20:07:
[...]

Waarom niet die Zyxel als Router configgen en een Switch eraan hangen...
Sja, zou kunnen, ware het niet dat die E-tech router per sé een WAN adres wil hebben. Het is een echte ADSL router/switch. En ik heb geen idee hoe je het WAN gedeelte kan omzeilen ofzo.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

Anticipation_AJT schreef op 10 december 2003 @ 20:27:
[...]

http://www.bunkersite.com

Ik heb iemand met Demon laten testen en die krijgt nu wel contact.
Kan een reset van mn modem helpen?
Hier via demon ook geen probleem..
In het vorige topic kwam iemand niet op fok!, maar kwam steeds op de demon pagina uit..

Krijg je een 404 of redirect ie naar een andere page ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Nou ik heb de modem weer in gewoon bridge modus gezet, en een Smoothwall PCtje geinstalleerd... Neem aan dat het nu beter zou gaan, want ik werd die Zeiksel zo zat. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een positief bericht: Ik krijg een IP! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Weliswaar één dag na de officiele oplevering, maar toch. Snelheden zijn diep OK (zelfs met die "foute" 20 meter telefoonkabel tussen splitter en modem; gekke demon medewerker |:( |:( |:( )

Nu ff snel de schade van de afgelopen weken inhalen. This guy has things to download!

CU!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
-boesOne- schreef op 10 december 2003 @ 20:31:
[...]

Hier via demon ook geen probleem..
In het vorige topic kwam iemand niet op fok!, maar kwam steeds op de demon pagina uit..

Krijg je een 404 of redirect ie naar een andere page ?
Ik krijg een timeout. Het lijkt me niet aan de DNS servers liggen. Ik kan alleen déze server niet bereiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97285

Anticipation_AJT schreef op 10 december 2003 @ 20:45:
[...]

Ik krijg een timeout. Het lijkt me niet aan de DNS servers liggen. Ik kan alleen déze server niet bereiken!
Hier ook geen probleem met bunkersite, vlotte site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Anticipation_AJT schreef op 10 december 2003 @ 20:45:
[...]

Hoe lang geleden heeft ie de DNS voor die site gewijzgd? Het kan zijn dat de wijzigingen nog niet gepropageerd zijn in de DNS-server van Demon. Alleen het IP-adres werkt wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Nu online

cjdijk

Anoniem: 45892 schreef op 10 december 2003 @ 20:41:
Even een positief bericht: Ik krijg een IP! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Weliswaar één dag na de officiele oplevering, maar toch. Snelheden zijn diep OK (zelfs met die "foute" 20 meter telefoonkabel tussen splitter en modem; gekke demon medewerker |:( |:( |:( )

Nu ff snel de schade van de afgelopen weken inhalen. This guy has things to download!

CU!
Zelf heb ik het ook nooit zo geloofd dat het zoveel uitmaakt.
Ik bedoel, dan zit er 1.5 Kilometer kabel tussen de telefooncentrale en je huis,
dan komt er 20 meter kabel bij, zou dus 1.3 procent langzamer moeten worden.
(1500 meter t.o.v. 1520 meter) Net alsof je dat merkt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

CJdijk gaat ff niet om de totaliteit van die bekabeling, maar om het signaal wat door je splitter heengaat. Waarschijnlijk is die veel zwakker en kan die dus niet zo een lange afstand overbruggen met crappy bekabeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

(jarig!)
cjdijk schreef op 10 december 2003 @ 21:28:
[...]

Zelf heb ik het ook nooit zo geloofd dat het zoveel uitmaakt.
Ik bedoel, dan zit er 1.5 Kilometer kabel tussen de telefooncentrale en je huis,
dan komt er 20 meter kabel bij, zou dus 1.3 procent langzamer moeten worden.
(1500 meter t.o.v. 1520 meter) Net alsof je dat merkt. 8)7
Eeeh, die 1.5 kilometer is vaak van kwalitatief ander materiaal dan jouw 20 meter. Denk aan glasfiber of hoogwaardig koper. En vaak is het tot aan jouw wijkcentrale tegenwoordig ook vaak fiber. Daar kan jouw 20 meter Gamma snoertje vaak niet tegenop. Dus kan het wel degelijk van invloed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 23:23
Hoi allemaal

Ik ga overstappen op een nieuwe provider. ik heb nu quicknet kabel. maar wil meer... ik lees veel goede dingen over demon maar ook wel wat slechte dingen.

Ik wil nu toch echt de knoop van doorhakken.

ik woon in Hoorn postcode 1628 PR en wil die van 65 euro nemen 8000 ofzo was die kilobits. ik zit 2.5 km van de centrale af.

Is demon nu de betere provider om mee in zee te gaan? ja of nee....

Ik heb nu beetje de posts van de 8!!! delen doorgelezen. weet het nog steeds niet.
zijn er mensen met deze postcode of in de buurt met ervaringen met dit abonnement of iets lager. zo ja hoe zijn die ervaringen en moet ik nu demon nemen ja of nee..

alvast bedankt!

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
Wokschotel schreef op 10 december 2003 @ 21:24:
[...]
Hoe lang geleden heeft ie de DNS voor die site gewijzgd? Het kan zijn dat de wijzigingen nog niet gepropageerd zijn in de DNS-server van Demon. Alleen het IP-adres werkt wel?
Alleen het IP adres werkt ook niet. Heel gek. Voor de rest kan ik toch echt overal komen.

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-05 20:26

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Ik moet zeggen dat ik nu wel tevreden begin te raken over Demon. Ik heb heel lang moeten wachten op een aansluiting, maar nu hij er eenmaal is ben ik er wel over te spreken. Sinds maandagochtend ben ik onafgebroken online alleen ben ik nog niet officieel opgeleverd. Nu maakt me dat natuurlijk geen drol meer uit :P

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Dec 11 2003 om 01:30:51 UTC+0100)

Download : 205.0 KByte/sec
Upload : 77.4 KByte/sec
Connection : 646.0 Conn/min
Ping test Nederland : 20.0 ms

Resultaten zijn niet super volgens mij, maar waarschijnlijk komt dit doordat mijn modem als router is geconfigureerd en achter een hub hangt. Ik merk dat er regelmatig collisions plaatsvinden op die hub. Misschien een switch overwegen. Wat denken jullie daarvan?

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• DJkim
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Hoi gasten

Ik had ook een vraag. Ik heb namelijk 2 Demon abos. Ene van 200kb en andere 100kb ( binnenkort opgeleverd). Mijn vraag was als ik in zou loggen via systeemnaam van die 200 kb. Kan ik dan ook met 100kb lijn snelheid van 200 kb halen? Ze zijn beide van verschillende lijnen.

BVD

[ Voor 8% gewijzigd door DJkim op 11-12-2003 02:30 ]

Lucky Goldstar

• Microkid

Microkid

Smile

(jarig!)
DJkim schreef op 11 december 2003 @ 02:28:
Hoi gasten

Ik had ook een vraag. Ik heb namelijk 2 Demon abos. Ene van 200kb en andere 100kb ( binnenkort opgeleverd). Mijn vraag was als ik in zou loggen via systeemnaam van die 200 kb. Kan ik dan ook met 100kb lijn snelheid van 200 kb halen? Ze zijn beide van verschillende lijnen.

BVD
200kb? 100kb? Die abbo's bestaan niet. En de snelheid wordt fysiek gekoppeld aan je aansluitpunt. Je kan dus nooit met een andere inlognaam een andere snelheid krijg. Je hoeft trouwens helemaal niet in te loggen voor Demon ADSL, dus wat bedoel je eigenlijk? :?

• cjdijk
  • Nu online

cjdijk

Hoi gasten

BVD
Je bedoelt dat je bij de eerste keer verbinding maken op je 1024 abbo,
dat je op die mac registratie pagina het syseemnaam en paswoord gebruikt van je 2048 abbo.
Die eerste stap gaat wel goed, je kunt namelijk meerdere mac adressen koppelen aan 1 abbo.
Het probleem is echter, dat als je dan met beide pc's tegelijk op internet wilt,
dan krijg je maar op eentje een IP van Demon, die andere kan dan niet op internet.
Dus als je maar 1 pc tegelijkertijd op internet wilt zou je het kunnen proberen,
maar ik zeg niet dat het gegarandeerd werkt.
Als het fout blijkt te gaan, en je komt helemaal internet niet meer op,
kan je altijd nog zeggen dat je jezelf vergist hebt. :)

• rally
  • Laatst online: 08:10

rally

Deyterra Consultancy

Hoi gasten

BVD
Ga je die d.m.v. een LoadBalancer koppelen of gebruik je ze los van elkaar?
ALs je ze gaat koppelen wil ik wel weten hoe je dat gaat doen.

Reden van de interesse is dat ik ook twee lijnen heb en ze d.m.v. een Symantec Firewall/VPN appliciance 200R heb gekoppeld en ik benieuwd ben hoe anderen het hebben opgelost (of zouden oplossen).

http://www.deyterra.com

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 10:36

Roeligan

Feyenoord

Anticipation_AJT schreef op 10 december 2003 @ 23:16:
[...]

Alleen het IP adres werkt ook niet. Heel gek. Voor de rest kan ik toch echt overal komen.
Je moet je vaste ip bij WAN opgeven. Dan een routering aanmaken van poort 80 >> 10.0.0.100 (de webservert)

ETech gaat ervan uit dat hij het vaste ip is en doet op basis daarvan de routeringen.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik heb dus demon aangevraagd. Na het doorlezen van de delen hier en die van tweakdsl heb ik besloten om mijn modem in de meterkast te plaatsen direct bij mijn (verlegde) aansluitpunt van PTT.

Echter ik gebruik cat5e kabel. Maar omdat ik een gebrek aan ruimte heb, gooi ik over die cat 5e cabel zowel mijn netwerksignaal als mijn telefoonlijntje. Ik doe dit op de wijze zoals staat in de Netwerk FAQ voor 2x utp over 1 lijn. Ik heb dus gekozen om deze kabel te gebruiken voor netwerk signaal tussen mijn router en mijn modem.

Of kan ik juist omdat ook het telefoonsignaal erdoor gaat toch beter juist het gedeelte kabel gebruiken voor de afstand tussen modem en splitter?

Bij de weg, wat duurt dat wachten toch lang he!! (en mag nog niet klagen, heb pas 25 november aangevraagd)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• ralpje
  • Laatst online: 06-06 15:09

ralpje

Deugpopje

rally schreef op 11 december 2003 @ 07:51:
een Symantec Firewall/VPN appliciance 200R heb gekoppel
ff offtopic: heb je ervaring met de vpn in dat ding? Zo ja, mail ff ajb.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• rally
  • Laatst online: 08:10

rally

Deyterra Consultancy

ralpje schreef op 11 december 2003 @ 08:30:
[...]

/offtoppic
ff offtopic: heb je ervaring met de vpn in dat ding? Zo ja, mail ff ajb.
Ik heb die Symantec nu 2 weken in bedrijf draaien en ben er erg tevreden over op een klein probleempje met PASV-FTP na. Hier ben ik echter samen met Symantec mee bezig om het op te lossen.
Dit weekend ga ik met die VPN functie(s) aan de slag. Ik test het meestal 1-2 weken voor ik een uitspraak doe over stabiliteit etc.
Ik wil je best mailen, maar dan moet je wel een mailadres in je profiel zetten. ;) Stuur mij anders maar een mailtje. Adres staat in mijn profiel.

@Mod & TS, sorry voor de offtopic, maar ralpje vroeg met te mailen en heeft geen e-mail adres in zijn profiel staan. Dit was de enige manier om te reageren op zijn post.

[ Voor 5% gewijzigd door rally op 11-12-2003 09:03 . Reden: Info toegevoegd ]

http://www.deyterra.com

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 09:10

jvhaarst

Concordia res parvae crescunt

robertobadjo schreef op 10 december 2003 @ 11:27:
[...]
Het makkelijkst kun je dit doen door je externe netwerkkaart een extra IP te geven in de range van het modem.
code:
1
ifconfig eth0:0 192.168.1.33

Zie ook http://www.tldp.org/HOWTO/IP-Alias/commands.html

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• Chutney
jagermeister1 schreef op 11 december 2003 @ 01:40:

Download : 205.0 KByte/sec
Upload : 77.4 KByte/sec
Connection : 646.0 Conn/min
Ping test Nederland : 20.0 ms

Resultaten zijn niet super volgens mij, maar waarschijnlijk komt dit doordat mijn modem als router is geconfigureerd en achter een hub hangt. Ik merk dat er regelmatig collisions plaatsvinden op die hub. Misschien een switch overwegen. Wat denken jullie daarvan?
Die down is wel aardig, die up is idd wat mager ja 92 hier. Ping zit ook wel snor

• cjdijk
  • Nu online

cjdijk

Zojuist mijn 4e aanvraag aangesloten, bij mijn zus en zwager deze keer.
Deze keer het Zyxel modem als router ingesteld, via een switch.
Ook deze keer direct werken, al kwam ik niet automatisch op de mac registratie pagina.
Wel opvallend trouwens dat ik deze keer via Tiscaly aangesloten zat en niet via BBNed.
Blijkt dat dit sinds kort in Veenendaal ook leverbaar is, eerder was alleen KPN en BBNed leverbaar hier. :)
Ik twijfel nog steeds of die mensen hier die geen IP krijgen of het niet bij hun zelf fout ingesteld staat.
Heb in de afgelopen 2 maanden 4 gezinnen aangesloten op Demon, allemaal in Veenendaal,
3 daarvan via BBNed adsl en eentje via Tiscaly adsl, alles werkte direct bij aansluiten.
Behalve die van mijzelf, daarbij het ik het modem al aangesloten staan voordat ik Demon aangevraagd had,
en toen werkte het internet nog niet (hoe zou dat nu komen :D, werkte wel direct 8 dagen na Geaccepteerd).

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Anyway heeft iemand eigenlijk al contact gehad met Demon mbt snelheidsverhogingen van al bestaande klanten en de kosten die deze personen nu teveel voor de diensten betalen?

• eX0duS
Chutney schreef op 11 december 2003 @ 10:11:
[...]

Die down is wel aardig, die up is idd wat mager ja 92 hier. Ping zit ook wel snor
:'( Kun je nagaan dat ik maar 70 haal of minder. :'(

• boesOne

boesOne

meuh

Is de mailserver van Demon plat ?
Kan niet meer op mijn webmail en ook niet meer via pop erbij..

edit: doet het weer... lama :)

[ Voor 15% gewijzigd door boesOne op 11-12-2003 16:44 ]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.