Snowwie schreef op 11 december 2003 @ 20:17:
Als je overigens een aparte router tussen je Zyxel en je pc hangt, en dan in totaal twee pc's daaraan koppelt, en je gebruikt dan 1 pc, wordt de download -en upload snelheid dan ook aangetast ?
Zodra je beide pc's tegelijk laat down of uploaden wordt je totale down en upload verdeeld over beide pc's,
tenzij je op eentje een lagere limiet instelt (Emule/Kazaa) dan krijgt die andere weer meer.
Tenminste zo werkt het met mijn router (Draytek Vigor 2200E).
Chutney schreef op 11 december 2003 @ 21:25:
Ik heb een probleem ik kom niet op een pagina waar ik toch wel moet wezen, vanwegen mij werk
www.annavanrijn.nl
Deze page is niet bereikbaar voor mij. Ik heb een ip met 82.xx.xx.xx via NRP 15.
DNS servers: 194.159.73.136 en 137
Na deze hop krijg ik time outs.
6 14 ms 26 ms 17 ms trueserver-gw.telecomplete.net [213.160.97.58]
7 * * * Time-out bij opdracht.
Hebben meerdere hier last van en weet iemand hoe dit komt, wat ik er tegen kan doen zodat de page wel werkt?
Bij mij doet hij het ook niet, zit ook op npr15, heb een Zyxel modem en een Draytek Router.
Heeft die website
www.annavanrijn.nl misschien toevallig verbinding met internet via Versatel?
Doet me denken aan het probleem wat ik 3 maanden geleden had met mijn eigen website.
Toen zat ik overgens nog op KPN adsl, en inmiddels is het probleem opgelost door Versatel.
Niet op www.wizbiz.nl met Draytek Vigor 2200E
Ik heb trouwens IP 82.161.x.x, als ik jou was zou ik een los topic openen,
bij mij heeft het 6 maanden geduurd voor het opgelost was.
Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 03:03:
Ik geef het op, hele avond geprutst, maar ik krijg het niet aan de gang: Als ik m'n Zyxel (ISDN-uitvoering) in router-modus aan een LAN-poort van m'n switch/router hang, dan werkt alles zonder problemen, maar als ik 'm aan de WAN-poort daarvan hang, dan valt steeds na zo'n 5 minuten de verbinding weg, en kan ik ook de Zyxel niet meer benaderen. Als ik 'm dan even aan- en uitschakel gaat het weer 5 minuten prima, maar dan weer hetzelfde probleem. Ik heb al van alles geprobeerd: DHCP in- en uitgeschakeld, verschillende RIP-instellingen, NAT op de Zyxel aan, en uit op de switch/router, uiteraard 2 verschillende netwerken ingesteld, maar het maakt allemaal niet uit, het werkt steeds voor maar 5 minuten. Iemand enig idee wat ik over het hoofd zie? In bridge-mode aan de WAN-poort werkt 't natuurlijk wel, maar ik wil zo graag ook met de diverse instellingen van de Zyxel kunnen spelen, zonder daarvoor een LAN-poort te moeten opofferen.
Toch is dat de gebruikelijke manier, je modem als bridge, je router/switch als router.
Je modem op de wanpoort van je router/switch, zo heb ik het ook.
Zelf heb ik geen behoefte om de settings van mijn modem te wijzigen.
Zo af en toe wijzig ik wel de settings van mijn switch/router (poortjes open of dicht zetten).
Maar de settings van mijn modem heb ik nog nooit gewijzigd, zou niet weten waarom ik die zou willen wijzigen.
Wat ook kan, is je switch/router als switch gebruiken en je modem als modem/router,
dan kan je wel de settings van je modem/router wijzigen, maar dan kost het inderdaad een poort,
want dan kun je niet de wanpoort van je switch gebruiken.
Wat ook kan is de seriele kabel gebruiken om de settings van je modem te wijzigen.
Dan kun je jouw switch/router als router gebruiken, en op de wanpoort je modem/bridge aansluiten.
[
Voor 4% gewijzigd door
cjdijk op 12-12-2003 04:07
]