[Juridisch] Gewijzigde algemene voorwaarden Casema/Wanadoo

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 14:31

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Topicstarter
Via de search stuitte ik op een tweetal topics (één over Planet ADSL en één over Wanadoo ADSL), beide niet overeenkomend met mijn situatie en/of onvolledig in de startpost/oplossing, vandaar dat ik heb besloten een nieuw topic te openenen met een uitgebreide startpost.

Omstreeks juli 2000 ging ik een abonnement aan met Casema: Wanadoo Cable Basic. Dit abonnement is in augustus 2002 omgezet naar Wanadoo Cable Broadband Premium, waarbij een nieuw contract getekend is. In beide gevallen zijn de algemene voorwaarden ter hand gesteld: ik heb via post een exemplaar ontvangen.

Mijn doel
Ik zou het abonnement met inachtneming van een opzegtermijn van één maand willen opzeggen, conform de voorwaarden waar ik destijds (aug. 2002) voor getekend heb.

Het probleem
In de voorwaarden van 2002 staat dat je na het eerste contractjaar te allen tijde kunt opzeggen, waarbij een opzegtermijn van één maand in acht moet worden genomen. Echter, de voorwaarden zijn met ingang van 6 oktober 2003 gewijzigd en deze geven aan dat het contract stilzwijgend met een nieuw contractjaar wordt verlengd, hier ook met een opzegtermijn van één maand. Bij de nieuwe voorwaarden moet je dus uiterlijk één maand voordat het nieuwe contractjaar ingaat kenbaar maken dat je het contract wenst te ontbinden.

De oude voorwaarden die ik getekend heb
Gelukkig heb ik de algemene voorwaarden waar ik in augustus 2002 voor getekend heb nog in mijn bezit. Ik zal de artikelen die van toepassing zijn even quoten:
Artikel 13: Duur en beëindiging van het

Internet Abonnement
1. Het Internet Abonnement wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij op het Inschrijfformulier een afwijkende periode is overeengekomen. Voor Klanten die een Internet Abonnement vóór 1 juli 2002 hebben afgesloten geldt een minimumduur van drie (3) kalendermaanden. Voor Klanten die een Internet Abonnement afsluiten vanaf 1 juli 2002 geldt een minimumduur van twaalf (12) kalendermaanden. Na afloop van de minimumduur kan de Klant het Internet Abonnement schriftelijk opzeggen per de eerste dag van de maand, met inachtneming van een opzegtermijn van één (1) kalendermaand.
2. De Klant kan het Internet Abonnement tussentijds schriftelijk opzeggen per de eerste dag van de maand, met inachtneming van een opzegtermijn van één (1) kalendermaand, voor de afloop van de minimumduur van het Internet Abonnement:
a. indien de Klant aantoonbaar verhuist naar een (verzorgings) gebied waar de Casema Internet Diensten niet geleverd worden;
b.bij overlijden van de Klant.

Artikel 18 Wijzigingen

1. De Klant kan bij Casema Klantenservice telefonisch of via de website verzoeken om wijziging van zijn Abonnementsvorm. Casema kan schriftelijke bevestiging van dit (telefonische) verzoek van de Klant verlangen. Desgevraagd zal Casema de Klant informeren over de aan de wijziging van de Abonnementsvorm verbonden vergoedingen.
2. Casema heeft het recht de Algemene Voorwaarden, de Abonnementsvorm(en), de inhoud en samenstelling van de Casema Internet Diensten, de vergoedingen en (de specificaties van) het Kabelmodem te wijzigen, daarbij rekening houdend met de redelijke belangen van de Klant. Casema zal dergelijke wijzigingen zo veel mogelijk vier (4) weken voor de invoering van de betreffende wijzigingen aan de Klant bekend maken.
De nieuwe voorwaarden die op 6 oktober 2003 zijn ingegaan
Ook hier zal ik de artikelen die van toepassing zijn even quoten, nu dus uit de nieuwe/gewijzigde voorwaarden:
Artikel 13 - Duur en beëindiging van het Internet Abonnement

1. Het Internet Abonnement wordt aangegaan voor een minimumduur van twaalf (12) kalendermaanden. Na afloop van de minimumduur wordt, behoudens opzegging conform dit artikel 13.2, het Internet Abonnement telkens automatisch verlengd met twaalf (12) kalendermaanden. De Klant kan het Internet Abonnement schriftelijk opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van minimaal een kalendermaand voor het verstrijken van de termijn van twaalf (12) kalendermaanden.
2. De Klant kan het Internet Abonnement tussentijds schriftelijk opzeggen per de eerste dag van de maand, met inachtneming van een opzegtermijn van één (1) kalendermaand, voor de afloop van de minimumduur van het Internet Abonnement:
a. indien de Klant aantoonbaar verhuist naar een (verzorgings) gebied waar de Casema Internet Diensten niet geleverd worden;
b. bij overlijden van de Klant.

Artikel 18 - Wijzigingen

1. De Klant kan bij Casema Klantenservice telefonisch of via de website verzoeken om wijziging van zijn Abonnementsvorm. Casema kan schriftelijke bevestiging van dit (telefonische) verzoek van de Klant verlangen. Desgevraagd zal Casema de Klant informeren over de aan de wijziging van de Abonnementsvorm verbonden vergoedingen.
2. Casema heeft het recht de Algemene Voorwaarden, de Abonnementsvorm(en), de inhoud en samenstelling van de Casema Internet Diensten, de vergoedingen en (de specificaties van) het Kabelmodem te wijzigen, daarbij rekening houdend met de redelijke belangen van de Klant. Casema zal dergelijke wijzigingen zo veel mogelijk vier (4) weken voor de invoering van de betreffende wijzigingen in ieder geval aan de Klant middels bericht aan het hoofd e-mail adres bekend maken.
Het is duidelijk dat ze in de nieuwe voorwaarden laten weten dat wijzigingen via e-mail bekend worden gemaakt, terwijl dat vroeger niet gesteld was. Dit was dan ook één van de redenen dat ik erg laat achter deze wijziging kwam. Terugzoekend heb ik inderdaad een e-mail gehad over de wijziging, zie onder.

De ontvangen e-mail over de wijziging
Onderstaande mail is ontvangen op 6 september 2003, precies één maand voordat de wijziging in zou gaan.
Subject: Speciaal voor u snelheidsverhoging naar 1024 kbit/s

In deze e-mail vindt u een aantal onderwerpen die belangrijk zijn voor u:

Gratis snelheidsverhoging
Gratis onbeperkt downloaden
Aanpassing Algemene Voorwaarden
Binnenkort gratis antivirus software

...
...

Aanpassing Algemene Voorwaarden
Met ingang van 6 oktober 2003 worden de Algemene Voorwaarden Aanvullende Diensten Internet gewijzigd*. Het betreft een aantal tekstuele wijzigingen, wijzigingen die zijn bedoeld om de voorwaarden als zodanig (meer) consistent te maken dan wel wijzigingen die zijn gemaakt met betrekking tot de levering van nieuwe diensten en /of abonnementsvormen.

De voornaamste wijziging betreft de Algemene Voorwaarden Aanvullende Diensten Internet artikel 13. Het betreft hier een wijziging van de contractduur van het internetabonnement. Per 6 oktober a.s. is deze contractduur voor alle abonnees gelijk. Het betreft een contractduur van 12 maanden met een automatische verlenging van 12 maanden, waarbij het mogelijk is om met in achtneming van een opzegtermijn van minimaal een maand voor het verstrijken van de 12 maanden op te zeggen.

...

* Indien deze wijziging van de voorwaarden voor u een verzwaring van de verplichting als gevolg heeft dan neemt Casema het gestelde in artikel 15 lid 3 van de Algemene Voorwaarden NV Casema startabonnement in acht, namelijk dat het recht bestaat om het abonnement, met in achtneming van een opzegtermijn van één maand doch in ieder geval per wijzigingsdatum tussentijds te beëindigen.
Bezwaren en vragen
In de oude voorwaarden (waar ik akkoord mee ben gegaan) staat niet vermeld dat wijzigingen via e-mail bekend worden gemaakt, dus ik was hier niet op voorbereid. Daarbij vind ik het schandalig dat ze zoiets belangrijks wegstoppen in een mail over een snelheidsverhoging, dat heeft er mede voor gezorgd dat ik het niet heb gezien. Los daarvan, is een termijn van één maand wel acceptabel om je bezwaren kenbaar te kunnen maken? In het oude topic over Wanadoo ADSL was de topicstarter geloof ik nog net binnen dit termijn van één maand, maar ik zit er dus buiten en dit maakt de situatie een stukje moeilijker.

Verder las ik in een ander topic iets over een algemene toetsingsregel voor bedingen in algemene voorwaarden. Dit zou inhouden dat een beding onder bepaalde omstandigheden als onredelijk kan worden beschouwd, waardoor het ongeldig kan worden verklaard.

Samenvattend:
Heeft Casema volgens de wet gehandeld en zit ik inderdaad nog tot aug 2004 aan het contract of is er inderdaad wat te zeggen voor mijn bezwaren en heb ik goede kansen om van het contract af te komen? Wat zijn mijn mogelijkheden precies? Zou iemand met verstand van zaken (Wekkel?) hier zijn/haar licht over kunnen laten schijnen, want na de reeds bestaande topics te hebben gelezen blijf ik nog steeds met vragen zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Neman op 20-11-2003 01:40 ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik zou zeggen dat je te laat bent. Een maand gelegenheid om op te zeggen is een redelijke termijn wat mij betreft. De enige discussie die je kan voeren is:
• is melding van de wijziging per email voldoende?
• is de opzegging per einde contracstduur 12 maanden zelf niet onredelijk bezwarend?

Over ADSL diensten heb ik over het laatste punt al meerdere keren een mogelijke opening besproken. Wees dan wel voorbereid op een hoop brieven heen en weer :)

Verwijderd

Wekkel schreef op 20 november 2003 @ 07:56:
Ik zou zeggen dat je te laat bent. Een maand gelegenheid om op te zeggen is een redelijke termijn wat mij betreft. De enige discussie die je kan voeren is:
• is melding van de wijziging per email voldoende?
• is de opzegging per einde contracstduur 12 maanden zelf niet onredelijk bezwarend?

Over ADSL diensten heb ik over het laatste punt al meerdere keren een mogelijke opening besproken. Wees dan wel voorbereid op een hoop brieven heen en weer :)
Ik vind de e-mail op zich al erg twijfelachtig. Ze hebben het verstopt in een e-mailtje over een snelheidsverhoging. Mag dat? Bijvoorbeeld per post: stuur de nieuwe voorwaarden in een enveloppe met vrolijk gekleurd opschrift: "Nu een nog hogere snelheid tegen een lagere prijs!!!" Iedereen dumpt dat ding natuurlijk in de prullenbak, reclame...... niet belangrijk. In mijn ogen had het onderwerp moeten zijn: "Wijziging AV per 6 oktober 2003." o.i.d.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2003 08:22 ]

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dat vind ik inderdaad wel een aardige insteek. Mailtjes over wezenlijke dingen als wijziging van AV sturen met als subject "Speciaal voor u snelheidsverhoging naar 1024 kbit/s" is wel wat mager. Ze kunnen je immers ook gewoon een brief sturen, net zoals ze met vele reclame ook kunnen of op zijn minst een speciaal daartoe gestuurde email.

Misschien is een praktische insteek het gewoon opzeggen met gebruikmaking van de bepalingen daarover in artikel 15.3 (blijkbaar :? ) van de AV. Dat je de termijn niet gehaald hebt, dat moet je maar uiteenzetten in je brief met als teneur dat de bekendmaking niet voldoende was. TS zit nu 14 dagen verder, dus misschien is een coulante behandeling van de kant van Casema nog wel mogelijk zonder al teveel prietpraat over en weer.

Is TS overigens ontevreden over Casema dat hij er vanaf wil?

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 19:03

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

wat natuurlijk ook een manier is..."verhuizen" naar een gebied waar casema geen diensten kan aanbieden.
Maar dan zit je met dit "indien de Klant aantoonbaar verhuist naar een (verzorgings) gebied waar de Casema Internet Diensten niet geleverd worden;"
dat aantoonbaar....uittreksel van de gemeente? huur/koopovereenkomst?
ik wil wel weten hoe ze dat nagaan.

Maar ik denk dat je gewoon jezelf erbij moet neerleggen dat je er nu weer 12 maanden aan vast zit.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
ik heb een half uur geleden gebeld met de helpdesk van cable.
Even mijn geval en situatie schets:

Datum contract: augustus 2001
Datum vandaag: 20 november 2003
Datum opzeggen: 1 december 2003
Datum beëindiging: 1 januari 2004

De maand december is het opzegtermijn.
Je krijgt dan een bevestingsbrief binnen met het adres waar je het modem en de adapter naar moet sturen.

Je kan dus elke maand opzeggen, althans, dat zei die knakker van de helpdesk. Je zit wel altijd met 1 maand aan opzegtermijn.

Opzich is dit het meest logische. Stel dat je komt te overlijden, verhuist, emigreert, aan de geel honger ligt en toevallig zit je net weer een jaar aan casema vast. Dan zou je nooit kunnen opzeggen.
Hiernaast betaal je per maand. Wat heeft dat voor zin? Kunnen ze net zo goed je een jaarabbonement laten betalen omdat je toch telkens een jaar er aan vast zit.

[ Voor 28% gewijzigd door Rody op 20-11-2003 12:42 ]

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 20:58
Laat ik nu om de verlenging van de opzegtermijn mijn casema-internet abo tijdig opgezegd hebben. Maar als ik dit zo lees dan had ik niet eens op hoeven zeggen. De dienst van casema was gewoon snel en stabiel dus dat was geen reden om op te zeggen. Vreemd..........

Wil Neman van Casema af? Misschien gewoon net als Rody even casema bellen?

Ik vind de mededeling aan Rody wel erg verbazingwekkend. Zouden ze nog even coulant zijn gedurende de eerste paar maanden?

Toch wel grappig, veel over de opzegtermijn vindt je in het topic Casema/Wanadoo Cable nog sneller..... De gebruikers zijn al net zo goed in verstoppertje spelen als Casema :)

[ Voor 18% gewijzigd door Not_Disclosed op 20-11-2003 13:36 ]

A life lived in fear is a life half lived

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:21
Rody schreef op 20 november 2003 @ 12:39:
....Opzich is dit het meest logische. Stel dat je komt te overlijden, verhuist, emigreert, aan de geel honger ligt en toevallig zit je net weer een jaar aan casema vast. Dan zou je nooit kunnen opzeggen.
...
D8 wanneer iemand komt te overlijden, alle contracten op jouw naam automatisch zijn beëeindigd.
Lijkt me overigens geen ideale oplossing om van je verplichtingen af te komen.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

PtrO schreef op 20 november 2003 @ 14:50:
D8 wanneer iemand komt te overlijden, alle contracten op jouw naam automatisch zijn beëeindigd.
Lijkt me overigens geen ideale oplossing om van je verplichtingen af te komen.
Dat hangt af van het soort contract en de bepalingen van het contract. Overigens ben je zelf zowieso van je aardse verplichtingen af als je het loodje legt. Tegen een dode procederen werkt niet (al kunnen de erfgenamen natuurlijk goed de sjaak zijn) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neman

Neman

Topicstarter
Is TS overigens ontevreden over Casema dat hij er vanaf wil?
Opzich ben ik over de dienst zelf best tevreden, het is alleen (vergeleken met ADSL-aanbieders) te duur. Ik wil dus Casema opzeggen en overstappen naar ADSL (vermoedelijk van Demon).

Ze wijsmaken dat ik ga verhuizen naar een gebied zonder dekking zit er niet in, ik wil nl. gewoon mijn tv/radio-abonnement behouden en dat zullen ze dan meteen verdacht vinden. Daarbij wil ik het contract graag op een eerlijke manier ontbinden.

Hoe dan ook, ik zal op zeer korte termijn een brief sturen en jullie suggesties erin opnemen. Bedankt tot zover, uiteraard zal ik hier de vorderingen posten.

[ Voor 16% gewijzigd door Neman op 21-11-2003 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wekkel schreef op 20 november 2003 @ 14:56:
[...]

Dat hangt af van het soort contract en de bepalingen van het contract. Overigens ben je zelf zowieso van je aardse verplichtingen af als je het loodje legt. Tegen een dode procederen werkt niet (al kunnen de erfgenamen natuurlijk goed de sjaak zijn) :)
Ik het geval van Wanadoo wordt in ieder geval bij overlijden het contract (met opzegtermijn van 1 maand) ontbonden.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
Ik ga over naar demon en heb vanmiddag de opzegbrief op de bus gedaan met het volgende:

ingang opzeggen: 1 januari 2004
februari 2004 wil ik dan afgesloten worden.

Ben benieuwd of dit ook kan, volgens mij wel want een kennis heeft premium ook een keer opgezegd en die werd gewoon 1 oktober 2003 afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neman

Neman

Topicstarter
Ben benieuwd of dit ook kan, volgens mij wel want een kennis heeft premium ook een keer opgezegd en die werd gewoon 1 oktober 2003 afgesloten.
Dat was dus voordat de nieuwe algemene voorwaarden van kracht werden, dan is het niet zo verwonderlijk dat dat zonder problemen mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neman

Neman

Topicstarter
Tot op heden heb ik geen reactie mogen ontvangen van Casema. De brief is ongeveer twee weken geleden aangetekend verstuurd. Wat als ze nu helemaal niet gaan reageren, wat zegt de wet in zo'n geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 11:23

lohost

iemand had al localhost :-(

Flauwe vraag wellicht, maar verstuurd met ontvanstbevestiging?

Daarnaast werd in het eerste topic gesproken over de wijzigingen en het bezwaar daarop. Als ik het zo een beetje volg maakt Casema hier toch een fout. In de nieuwe voorwaarden wordt gesteld dat de communicatie over wijzigingen aan de voorwaarden via e-mail verloopt. Maar in de oude voorwaarden was dat niet zo.
Het lijkt me dat ze verplicht zijn om je via de oude communicatielijn op de hoogte te stellen van de wijziging. Je was tot die tijd namelijk niet op de hoogte dat dit via e-mail mocht gebeuren. Dat staat dan los het wel of niet gebruiken van de e-mail van Casema/Wanadoo.

Off-topic: Vaag dat daar waar ze zelf alles via e-mail willen gaan versturen de helpdesk inmiddels niet meer per e-mail bereikbaar is. :?

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Neman schreef op 04 december 2003 @ 17:43:
Wat als ze nu helemaal niet gaan reageren, wat zegt de wet in zo'n geval?
Niets. Ik zou maar een herinnering per fax zenden. Als je de boel op scherp wil zetten, zet je er in dat je er vanuit gaat dat ze met je 1e brief akkoord zijn als je binnen 2 weken nog niets hebt gehoord >:)

[ Voor 27% gewijzigd door Wekkel op 04-12-2003 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 20:58
Heb op 26 september al een opzegging verstuurd dat ik per 1 November opzeg. Kreeg begin November een brief dat ze mijn aangetekende brief ontvangen hadden en dat ze hem binnenkort gingen beantwoorden.

Het is nu 5 december. En nog niets gehoord. Heb inmiddels al wel telefonisch geinformeerd of betalingen met terugwerkende kracht verrekend worden en dat werd bevestigd. Ik durf hem niet echt te blokkeren omdat ze dan waarschijnlijk ook meteen het TV-signaal blokkeren.

Dit om een beetje aan te geven met welk tempo Casema werkt.

Misschien moet ik de door Wekkel geadviseerde fax maar eens sturen. Zijn ze in deze situatie eigenlijk verplicht om rente over het teveel geïnde bedrag te betalen?

[ Voor 14% gewijzigd door Not_Disclosed op 05-12-2003 08:42 ]

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foske
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 09:26
mmm dit klinkt erg interesant. Ik wil zelf ook van casema af, en zit er ook nog 10 maanden aan vast, had idd ook de email niet gelezen met de wijzigingen. (Op het moment van verlengen ging alles nog goed, en wilde ik er niet vanaf, maar nu wel, want de ping richting het IS netwerk is vaak zeer slecht, en hier host ik wat websites).

Ook ik heb met casema gebeld over de opzegging, en die daar vertelde ze me doodleuk dat ik er nog gewoon een jaar aan vast zat. Misschien vanavond nog een keertje bellen en kijken wat ze doen.

[ Voor 6% gewijzigd door foske op 05-12-2003 13:47 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neman

Neman

Topicstarter
Wekkel schreef op 04 december 2003 @ 20:08:
[...]

Niets. Ik zou maar een herinnering per fax zenden. Als je de boel op scherp wil zetten, zet je er in dat je er vanuit gaat dat ze met je 1e brief akkoord zijn als je binnen 2 weken nog niets hebt gehoord >:)
Maar kan ik dat zomaar stellen? De kans is groot dat het ze niets doet en ze ook dan niets van zich laten horen. Ondertussen blijven ze dan fijn geld innen via de automatische incasso. In de brief heb ik gezet dat ik het contract per 1 feb. 2004 wil beëindigen (met opzet een beetje ruim om ze voldoende tijd te geven), moet ik vanaf die datum gewoon de incasso stopzetten? Sta ik dan in m'n recht? Casema kennende zijn ze dan opeens wel snel met de brieven en komen ze aan met diverse claims. Uiteraard wil ik ook niet dat ze m'n tv/radio-abonnement stopzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Je kan vast wat factuurtjes achterhouden. Een beproefd middel om de wederpartij een beetje onder druk te zetten. Het is de vraag of de verrekeningsbevoegdheid niet is uitgesloten in de AV, maar praktisch is het wel. Moet je alleen niet zenuwachtig worden als je wat boze aanmaningen krijgt :Y) Met de op die manier opgebouwde schuld 'betaal' je eventuele tegenvorderingen op Casema middels verrekening.

Voor jou zal dat niet al te praktisch zijn, omdat je nog tv/radio bij ze betrekt. Die wil je niet op zwart hebben :+

• Neman

Neman

Topicstarter
Nog voordat ik de fax verstuurd had, kreeg ik vandaag een brief van Casema :p. Jawel, ze beëindigen het contract per 1 maart 2004 :P. Het is zeer opmerkelijk dat het niet per 1 februari 2004 wordt beëindigd, want daar had ik in de brief om gevraagd. Maar goed, ik ga niet moeilijk doen en ben tevreden met de afloop :). Bedankt voor de reacties allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
Een kick om mijn eigen post te bevestigen.

De helpdesk vertelde mij dus dat ik elke keer kon opzeggen met een maand opzegtermijn.
Vandaag krijg ik de bief van Wanadoo en ik word afgesloten op 1 september 2004
Ik heb dus gevraagd om 1 januari 2004 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 08:20:
[...]

Ik vind de e-mail op zich al erg twijfelachtig. Ze hebben het verstopt in een e-mailtje over een snelheidsverhoging. Mag dat? Bijvoorbeeld per post: stuur de nieuwe voorwaarden in een enveloppe met vrolijk gekleurd opschrift: "Nu een nog hogere snelheid tegen een lagere prijs!!!" Iedereen dumpt dat ding natuurlijk in de prullenbak, reclame...... niet belangrijk. In mijn ogen had het onderwerp moeten zijn: "Wijziging AV per 6 oktober 2003." o.i.d.
Inderdaad, dit is zeer sneaky gedaan. Ze zijn verplicht je op de hoogte te stellen, maar het verstoppen in een mail over snelheidsverhoging is niet afdoende: Immers, het onderwerp van de mail is de snelheidsverhoging, dus je zou kunnen zeggen dat je helemaal geen mail hebt gehad over een gewijzigde policy. Je belastingaangifte zit toch ook niet in een envelop met daarop 'GRATIS LOT!!!!!!11'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is al een oud topic maar ik zit met hetzelfde probleem. Mijn abo loopt tot december 2004 maar ik wil er van af.
Ik vind een opzegtermijn van een jaar voor een abo van 50 euro per maand echt belachelijk. Zeker omdat tot voor kort de opzegtermijn 1 maand was.

Mijn vraag:
Heeft iemand al mogelijkheden gevonden om onder het casema abonnement uit te komen?
Bijvoorbeeld wegens het verzenden van wijzigingen in alg.voorw. per email?
Of door middel van het 'faken' van een verhuizing?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 12:39
Wat een rotbedrijf dat Casema.. Een beetje sneaky de Algemene Voorwaarden veranderen..

Ikzelf heb al 1,5 jaar Casema en heb in Februari ADSL bij Wanadoo aangevraagt, prima, binnen 3 weken had ik het en nu werk ik ermee..

Er van uit gaande dat het nog steeds die maand opzegtermijn was (na de minimumperiode van een jaar) zei ik Casema op per post... Geen reactie, 3,5 weken later (vandaag) kreeg ik een brief....

We zijn van Casema af per AUGUSTUS 2004... Terwijl we toch echt om MAART 2004 vroegen..

Wat valt hier tegen te doen?

Misschien is het slim om contact op te nemen met de consumentenbond, misschien weten hun wat....

Heeft iemand nog een idee? Bedankt namens iedereen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OPROEP: Heeft iemand de mail van wanadoo nog waarin ze dit verhaal aankondigen?
Zou je dan zo vriendelijk willen zijn deze naar mij de forwarden? Ik heb 'm nodig inclusief headers. Mijn email adres staat in mn profiel.

Dit in verband met een partij die mogelijk een rechtzaak tegen casema gaat beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mail heb ik intussen gevonden.

Wel ben ik nog op zoek naar de oude algemene voorwaarden. Heeft iemand deze nog in bezit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Hmm, ik zou maar al te graag meehelpen. Ik heb alleen de nieuwe voorwaarden, maar ik heb nog wel alle oude brieven in een map zitten (van Casema) ik zal eens kijken of daar iets tussen zit (denk het niet, Casema is te lui om voorwaarden er bij te doen)

Is deze rechtszaak trouwens door jou opgestart, of is dat voor iemand anders ? Wil namelijk ook weten hoe e.e.a. zit, _stel_ dat het zover komt...

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De rechtzaak wordt eventueel opgestart door COAX (http://www.coax.nl), een belangenvereniging voor kabel internet gebruikers.
Als je die map zou willen nakijken, graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Ik zoek ook de oude AV's nog, heb alleen de nieuwe gevonden, de oude is foetsie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Ik heb misschien nog AV's liggen (2 ofzo?) van even terug. Misschien heb je er wat aan, mail me dan ff, dan scan ik ze. Ik ben geen lid meer trouwens ;)
Om welk jaar gaat het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Schop

Check: http://www.pckennis.net/GoT/casema_voorwaarden

Have phun. Deze jongens hebben me het ook eens heel moeilijk gemaakt bij het annuleren van mijn abbo. Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartstikke bedankt! _/-\o_
We gaan gehakt maken van kaas-hema :*)

• Sypher
@pierre-oord: Ze staan er niet meer op; Kan je ze a.u.b. er op zetten (taco_zip of iemand anders mag natuurlijk ook)

Ik heb ze dringend nodig.. Alvast bedankt

• LaterGast.nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02-2024

LaterGast.nl

Doe je dat.

Dit is alles wat ik geveonden heb:

ALGEMENE VOORWAARDEN voor WANADOO ABONNEMENTEN
Artikel 1. Definities

In deze Algemene Voorwaarden worden de volgende met een hoofdletter geschreven begrippen gebruikt, die de daarbij aangegeven betekenis hebben:

1. Abonnement: de overeenkomst tussen Wanadoo en de Klant op grond waarvan de Klant gerechtigd is gebruik te maken van de Wanadoo Diensten en waarop de Algemene Voorwaarden van toepassing zijn;
2. Algemene Voorwaarden: deze algemene voorwaarden die van toepassing zijn op het Wanadoo Abonnement;
3. E-mail-adres: een door Wanadoo aan de Klant, op diens verzoek, ter beschikking gesteld uniek adres, waarmee elektronische berichten uitgewisseld kunnen worden;
4. Gratis Abonnement: een vorm van het Abonnement waarbij de Klant een beperkt aantal Wanadoo Diensten kosteloos kan afnemen en andere Wanadoo
Diensten tegen betaling;
5. Gegevensbestanden: de verzameling van tot de Klant herleidbare gegevens;
6. Inschrijfformulier: het door de Klant ingevulde en -indien Wanadoo dat verzoekt- ondertekende aanvraagformulier voor een Wanadoo Abonnement;
7. Internet: een wereldwijd geheel van gekoppelde computernetwerken, hostcomputers, databanken, telecommunicatienetwerken en -voorzieningen;
8. Klant: de natuurlijke of rechtspersoon die met Wanadoo een Abonnement heeft afgesloten of daartoe een aanvraag indient;
9. Software: de door Wanadoo uit hoofde van het Abonnement ter beschikking gestelde software en gegevensdragers die toegang tot het Internet mogelijk maken;
9. Toegangscodes: de aan de Klant verstrekte gebruikersnaam ("log in") en/of het gebruikerswachtwoord van de Klant;
10. Userhomepage: een op naam van Klant gemaakte Internet-pagina van beperkte omvang;
11. Wanadoo: (een handelsnaam van) EuroNet Internet B.V., gevestigd te Amsterdam;
12. Wanadoo Diensten: de door Wanadoo uit hoofde van het Abonnement te leveren diensten, bestaande uit onder meer (i) het verlenen van toegang tot het Internet, (ii) het tegen betaling verlenen van toegang tot door of namens Wanadoo te leveren informatiediensten, (iii) de mogelijkheid e-mail te ontvangen en versturen via een persoonlijk e-mail-adres en (iv) de mogelijkheid een Userhomepage te openen en gebruiken.

Artikel 2. Algemeen

1. De Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen van Wanadoo ter zake van de Wanadoo Diensten, alsmede op alle rechtsbetrekkingen
tussen Wanadoo en de Klant, verband houdend met of voortvloeiend uit het Abonnement, tenzij uitdrukkelijk door Wanadoo anders is aangegeven of
schriftelijk anders tussen partijen is overeengekomen.
2. De toepasselijkheid van door de Klant gehanteerde algemene voorwaarden wordt uitdrukkelijk door Wanadoo van de hand gewezen.
3. Wanadoo heeft het recht de Algemene Voorwaarden alsmede de overige voorwaarden van het Abonnement te wijzigen, welke wijzigingen ook gelden ten aanzien van reeds bestaande Abonnementen. Wanadoo zal daarbij de redelijke belangen van de Klant in acht nemen. Deze wijzigingen treden in werking dertig dagen na schriftelijke of elektronische bekendmaking daarvan door Wanadoo, dan wel op een zodanige datum als genoemd in de bekendmaking.
4. De Klant heeft het recht het Abonnement te beëindigen binnen dertig dagen na de hiervoor in artikel 2.3 vermelde schriftelijke bekendmaking indien de hiervoor bedoelde wijzigingen voor hem leiden tot een aanmerkelijke verzwaring van zijn verplichtingen, dan wel tot een dienstverlening die wezenlijk afwijkt van de dienstverlening zoals die gold voordat de wijzigingen van kracht werden.
5. EuroNet Internet B.V., houder van de handelsnaam Wanadoo, is lid van de Nederlandse Vereniging van Internet Providers (NLIP).

Artikel 3. Aanbiedingen en aanvullende diensten

1. Voor een optimale service en dienstverlening informeert Wanadoo de Klant over aanbiedingen, kortingen, nieuwe ontwikkelingen en aanvullende diensten die worden aangeboden door Wanadoo en de groep waartoe zij behoort.
2. De Klant kan te allen tijde kosteloos verzet aantekenen bij Wanadoo tegen de toezending van deze informatie.
3. Alle aanbiedingen van Wanadoo en van aan haar gelieerde ondernemingen - in welke vorm dan ook - zijn vrijblijvend, tenzij het tegendeel uitdrukkelijk is overeengekomen.

Artikel 4. Abonnement

1. Een Abonnement wordt aangevraagd door het retourneren van een volledig ingevuld en ondertekend Inschrijfformulier dan wel door middel van elektronische aanmelding, conform de instructies van Wanadoo. Wanadoo zal zo spoedig mogelijk na ontvangst van het Inschrijfformulier dan wel de elektronische aanmelding zorgdragen voor toegang van de Klant tot de Wanadoo Diensten. Het Abonnement gaat in op de dag dat Wanadoo de Toegangscodes, al dan niet elektronisch, en eventueel de Software heeft verzonden aan het door de Klant opgegeven (elektronische) adres.
2. Wanadoo heeft het recht een aanvraag voor een Abonnement niet te accepteren indien daarvoor redelijke gronden bestaan.
3. Wanadoo zal een aanvraag in ieder geval niet accepteren indien de aanvrager niet in Nederland woonachtig is en/of geen bank / girorekening aanhoudt bij een in Nederland kantoorhoudende bank / giro instelling.
4. Het Abonnement is persoonsgebonden en kan derhalve niet zonder schriftelijke toestemming van Wanadoo worden gebruikt door of overgedragen aan derden. De Klant is niet gerechtigd derden toegang tot de Wanadoo Diensten te verschaffen.
5. De Klant dient Wanadoo onmiddellijk te informeren over elke verandering van zijn naam, adres, woonplaats, (indien de Klant een Abonnementsvergoeding betaalt) bank-of girorekening alsmede over andere (gewijzigde) omstandigheden die van belang zijn voor de uitvoering van het Abonnement.

Artikel 5. Duur van het Abonnement en Beëindiging

1. Het Abonnement wordt aangegaan voor de minimumduur als bepaald in het Inschrijfformulier. Na afloop van de minimumduur wordt het Abonnement voortgezet voor onbepaalde duur. Na verlenging is de Klant gerechtigd het Abonnement met inachtneming van een opzegtermijn van 30 dagen schriftelijk op te zeggen. In geen geval zal de voortijdige beëindiging van het Abonnement door de Klant kunnen leiden tot restitutie van betaalde (Abonnements) vergoedingen.
2. Wanadoo is gerechtigd het Abonnement met onmiddellijke ingang te beëindigen en/of de toegang tot de Wanadoo Diensten al dan niet tijdelijk te blokkeren indien de Klant één of meer van zijn verplichtingen uit hoofde van het Abonnement jegens Wanadoo niet behoorlijk nakomt. Wanneer Wanadoo niet het door de Klant volledig ingevulde en ondertekende Inschrijfformulier binnen twee weken na aansluiting van de Klant heeft ontvangen, kan de Klant door Wanadoo worden afgesloten.
3. Indien het Abonnement als gevolg van een toerekenbare tekortkoming van de Klant eindigt voor afloop van de (minimum)duur van het Abonnement is de
Klant gehouden de voor de Wanadoo Diensten verschuldigde vergoedingen (indien de Klant een Abonnementsvergoeding betaalt: over de gehele resterende duur van het Abonnement) te voldoen. Indien Wanadoo als gevolg van een toerekenbare tekortkoming van de Klant de toegang tot de Wanadoo Diensten (tijdelijk) blokkeert, is de Klant niettemin de vergoedingen, verbandhoudende met het Abonnement verschuldigd gedurende de periode van deze blokkering.
4. Wanadoo is gerechtigd het Abonnement zonder nadere ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen in het geval (i) de
Klant komt te overlijden, dan wel wordt geliquideerd, (ii) de Klant in staat van faillissement is verklaard (iii) de Klant in surséance van betaling verkeert dan wel surséance van betaling heeft aangevraagd, (iv) de Klant onder curatele is gesteld, (v) de Klant onder bewind is gesteld of (vi) de Klant op enige andere wijze het vrije beheer over zijn vermogen verliest.
5. Wanadoo heeft het recht om de Klant af te sluiten wanneer deze gedurende een periode van zes maanden geen e-mail heeft ontvangen en/of verzonden.
Wanadoo zal in dat geval de Klant (per e-mail) veertien dagen van tevoren over de afsluiting berichten.
6. Aan de Klant na beëindiging van het Abonnement verzonden e-mails en het e-mail adres van de Klant worden door Wanadoo gedurende een periode van zes maanden bewaard respectievelijk gereserveerd. Wanneer binnen genoemde periode een Abonnement opnieuw tot stand komt zal de Klant weer de beschikking krijgen over bedoelde e-mails en e-mail adres.

Artikel 6. Prijzen

1. Tenzij anders vermeld, zijn de door Wanadoo gehanteerde prijzen uitgedrukt in guldens, inclusief BTW en exclusief eventuele andere uit wettelijke voorschriften voortvloeiende heffingen.
2. De Klant is verantwoordelijk voor de instandhouding van zijn aansluiting op een telecommunicatienetwerk, nodig voor toegang tot de Wanadoo Diensten. De kosten van het gebruik van dergelijke netwerken zijn voor rekening van de Klant en zullen door de betreffende aanbieder van telecommunicatiediensten rechtstreeks aan de Klant gefactureerd worden.
3. Wanadoo is gerechtigd de voor de Wanadoo Diensten of het Abonnement gehanteerde tarieven te wijzigen, onder meer indien de kosten die Wanadoo moet maken in het kader van haar dienstverlening stijgen. Wanadoo zal de Klant ten minste 30 dagen van tevoren op de hoogte stellen van tariefswijzigingen.
4. Indien Wanadoo binnen drie maanden na het ingaan van het Abonnement gebruik maakt van de bevoegdheid als bedoeld in artikel 6.3 zal de Klant het Abonnement schriftelijk kunnen beëindigen met inachtneming van een opzegtermijn van 30 dagen.

Artikel 7. Betaling

1. De door de Klant verschuldigde maandelijkse/jaarlijkse Abonnementsvergoedingen worden bij vooruitbetaling door Wanadoo in rekening gebracht. De vergoeding is afhankelijk van de duur van het Abonnement en verschuldigd en opeisbaar 5 werkdagen nadat een Abonnementsperiode ingaat of wordt verlengd.
2. Tenzij anders overeengekomen vindt betaling plaats door automatische incasso van de door de Klant op het Inschrijfformulier aangegeven bank- of girorekening, waarvoor de Klant Wanadoo door middel van dat Inschrijfformulier heeft gemachtigd.
3. De Klant draagt telkens zorg voor een toereikend saldo op de voor automatische incasso bestemde bank- of girorekening. Indien door middel van de automatische incasso het aan Wanadoo verschuldigde niet (volledig) is voldaan dient de Klant terstond voor betaling op andere wijze zorg te dragen.
4. Bezwaren tegen de hoogte van de door Wanadoo in rekening gebrachte en/of afgeschreven bedragen dient de Klant zo spoedig mogelijk doch uiterlijk 45 dagen na de afschrijving schriftelijk aan Wanadoo kenbaar te maken.
5. Indien de Klant daarom verzoekt, zal Wanadoo hem van een schriftelijke factuur voorzien. Wanadoo is gerechtigd daarvoor redelijke kosten in rekening te brengen.
6. Incassokosten, zowel in als buiten rechte, komen geheel voor rekening van de Klant. De vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten wordt gefixeerd op 15% van de verschuldigde hoofdsom met een minimum van NLG 150,- (éénhonderdvijftig), met dien verstande dat Wanadoo het recht behoudt de werkelijk gemaakte incassokosten op de Klant te verhalen.

Artikel 8. (Beschikbaarheid van) de Wanadoo Diensten

1. Wanadoo streeft ernaar de Wanadoo Diensten 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar te stellen.
2. In geval van een niet aan Wanadoo toerekenbare tekortkoming in de nakoming van het Abonnement worden de verplichtingen van Wanadoo opgeschort. Als niet aan Wanadoo toerekenbare tekortkomingen worden in ieder geval aangemerkt storingen in de verbindingen met het Internet, overige storingen in telecommunicatienetwerken, volledige bezetting van de inbellijnen, uitval van de elektriciteit en andere omstandigheden die buiten de macht van Wanadoo liggen of voor haar redelijkerwijs niet voorzienbaar zijn.
3. Wanadoo is gerechtigd veranderingen in de Wanadoo Diensten aan te brengen na voorafgaande bekendmaking aan de Klant en met inachtneming van diens redelijke belangen. Wanadoo is onder meer bevoegd tot het wijzigen van de inbelnummers, de login-procedure, de toegangscodes, het e-mail adres en het adres van de Userhomepage van de Klant. De kosten die voor de Klant eventueel aan dergelijke wijzigingen verbonden zijn blijven voor diens rekening.

Artikel 9. Helpdesk; Informatie

1. De Klant heeft toegang tot de helpdesk van Wanadoo voor ondersteunende service betreffende de Wanadoo Diensten. Ingeval van een Gratis Abonnement verkrijgt de Klant daartoe slechts toegang via een speciaal tarief telefoonnummer (0900-xx).
2. De Klant kan geen rechten ontlenen aan door medewerkers van de helpdesk verstrekte informatie. Handelingen die de Klant op grond van door medewerkers van de helpdesk van Wanadoo verstrekte informatie verricht komen derhalve voor rekening en risico van de Klant.
3. Een beroep van de Klant op de medewerkers van bedoelde helpdesk voor ondersteunende service wordt aangemerkt als instemming van de Klant met inzage in diens Gegevensbestanden door medewerkers van de helpdesk voor zover een en ander nodig is voor de ondersteuning van en dienstverlening aan de Klant.
4. De informatie, die wordt verschaft door middel van de door Wanadoo verzorgde informatiediensten, wordt met de nodige zorg samengesteld. Wanadoo kan echter niet instaan voor de juistheid daarvan en is niet aansprakelijk voor enige schade voortvloeiend uit de onjuistheid of onvolledigheid van die informatie.

Artikel 10. Privacy, gegevensbescherming

1. Wanadoo zal te allen tijde de relevante regelgeving op het gebied van de bescherming van persoonsgegevens naleven. Deze naleving impliceert onder meer dat Wanadoo de Gegevensbestanden van de Klant niet aan derden ter beschikking zal stellen tenzij de Klant daarvoor expliciet zijn toestemming verleent of Wanadoo daartoe wordt gedwongen krachtens een bevoegde autoriteit gegeven last.
2. Door Wanadoo aangehouden persoonsregistraties zijn, aangemeld bij de Registratiekamer.
3. De informatie die op grond van de uitzonderingen genoemd in lid 1 aan derden ter beschikking kan worden gesteld, beperkt zich steeds tot die informatie waarvoor de Klant specifiek en uitdrukkelijk toestemming geeft of die specifiek in een daartoe bevoegd gegeven last is omschreven.
4. Wanadoo is bevoegd tot verwerking van de gegevensbestanden van de Klant, indien en voor zover dit nodig is voor de beoordeling en inwilliging op grond van een bevoegd gegeven last tot inzage alsmede voor een goed beheer en exploitatie van haar systemen.
5. Wanadoo zal na beëindiging van het Abonnement de Gegevensbestanden van de Klant behouden voor een periode van maximaal 6 maanden.
6. Na deze periode van 6 maanden worden de Gegevensbestanden opgeheven waardoor de daarin opgenomen informatie teniet zal gaan. Wanadoo is niet verantwoordelijk voor de gevolgen van de opheffing van de Gegevensbestanden.
7. Wanadoo neemt de redelijkerwijs mogelijke technische en organisatorische maatregelen ten behoeve van de veiligheid en beveiliging van haar systemen, daarbij rekeninghoudende met de aard van de risico's, de stand van de techniek en de kosten van implementatie daarvan.
8. Gelet op de aan het gebruik van Internet en e-mail inherente risico's, kan Wanadoo de vertrouwelijkheid van persoonsgegevens, berichtenverkeer of overige door de Klant gebruikt of verspreide informatie niet garanderen. Wanadoo zal de Klant desgevraagd informeren over eventuele bijzondere risico's voor de doorbreking van de veiligheid of de beveiliging van de Wanadoo Diensten.
9. De Klant heeft het recht op inzage in zijn gegevens zoals die door Wanadoo worden aangehouden. De Klant heeft tevens het recht om te verzoeken dat bepaalde gegevens worden gecorrigeerd, verwijderd of afgeschermd.

Artikel 11. Gebruik van de Wanadoo Diensten

1. De Klant draagt zorg voor het beschikken over en het deugdelijk functioneren van alle voor de toegang tot de Wanadoo Diensten en/of Internet benodigde software, hardware, randapparatuur en de aansluiting op een telecommunicatienetwerk.
2. De Klant is gehouden redelijke instructies van Wanadoo ten aanzien van het gebruik van de Wanadoo Diensten op te volgen. De Klant is aansprakelijk voor de gevolgen van elk (on)bevoegd gebruik van de Toegangscodes door derden.
3. Het is de Klant niet toegestaan de door Wanadoo ter beschikking gestelde Software en/of overige door Wanadoo geboden voorzieningen te gebruiken om onbevoegd toegang te zoeken dan wel te verkrijgen tot netwerken of computersystemen van derden, verkregen informatie onrechtmatig te gebruiken, Gegevensbestanden en/of programmatuur te beschadigen of te gebruiken. Daarnaast is het de Klant niet toegestaan met gebruikmaking van de Software en/of overige door Wanadoo geboden voorzieningen te handelen in strijd met de wet, de goede zeden, de openbare orde, het Abonnement en/of de Netiquette (de wereldwijd gangbare gedragsregels voor het gebruik van (de toepassingen van) het Internet). De Klant vrijwaart Wanadoo tegen vorderingen van derden, verband houdende met schending door de Klant van zijn verplichtingen van het Abonnement.
4. De Klant mag de Userhomepage niet voor commerciële doeleinden aanwenden. Onder commerciële doeleinden wordt, onder meer, verstaan: de publieke aanprijzing, aanbeveling of het aanbod van producten, diensten, informatie, kennis, arbeid, bedrijven en instellingen; het aanbieden van, of uitnodigen tot het aangaan van overeenkomsten ter uitvoeren van commerciële activiteiten.

Artikel 12. Aansprakelijkheid

1. Het digitaal en/of elektromagnetisch opslaan en overbrengen van informatie brengt risico's met zich mee op het gebied van behoud en beveiliging van de data.
2. Wanadoo is mede gezien deze risico's niet aansprakelijk voor schade voortvloeiend uit dan wel verband houdend met: aantasting van de gegevens die digitaal en/of elektromagnetisch worden opgeslagen of overgebracht; verstoring, verdwijning en openbaarwording van vertrouwelijke en waardevolle informatie;
3. Indien Wanadoo bij de uitvoering van het Abonnement toerekenbaar te kort is geschoten als gevolg waarvan schade aan zaken van de Klant is toegebracht, zal Wanadoo per gebeurtenis de herstel- en vervangingskosten vergoeden, tot een maximum van een bedrag gelijk aan de door de Klant betaalde vergoedingen in een van periode van maximaal twaalf maanden voorafgaande aan de schadegebeurtenis, een en ander tot een maximum van NLG 10.000,-.
4. De vergoedingsplicht van Wanadoo voor schade welke voortvloeit uit overlijden dan wel lichamelijk letsel is beperkt tot maximaal NLG 500.000,- per gebeurtenis. Wanadoo is niet aansprakelijk voor vermogensschade en/of indirecte schade, waaronder begrepen schade wegens verlies van gebruikstijd, gederfde winst en gemiste besparingen.
5. Indien ten gevolge van één gebeurtenis meer dan één vordering tegen Wanadoo ontstaat en de gezamenlijke vorderingen de in de voorgaande leden gestelde maxima te boven gaan, worden de vorderingen naar evenredigheid voldaan.
6. De Klant dient door hem geleden schade zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 60 dagen na het ontstaan of het bekend worden daarvan schriftelijk bij Wanadoo te melden. Schade welke niet binnen deze termijn ter kennis van Wanadoo is gebracht komt niet voor vergoeding in aanmerking, tenzij de Klant aannemelijk maakt dat hij de schade niet eerder heeft kunnen melden.
7. Voorgaande bepalingen betreffende de aansprakelijkheid van Wanadoo blijven buiten toepassing voor zover de schade is veroorzaakt door opzet of grove schuld van de bedrijfsleiding van Wanadoo dan wel leidinggevende ondergeschikten.

Artikel 13. Auteursrecht / Industriële eigendom

1. De Klant verkrijgt uitsluitend een gebruiksrecht op de Software. De Klant accepteert de toepasselijke en daarbij gevoegde of daarin verwerkte licentievoorwaarden. Indien de Klant deze licentievoorwaarden niet accepteert zal hij de Software retourneren en zal het Abonnement niet tot stand komen, dan wel, onmiddellijk eindigen.
2. Het is de Klant niet toegestaan op welke wijze dan ook (delen van) de Software openbaar te maken, te modificeren, te verveelvoudigen anders dan noodzakelijk voor beoogd gebruik, uit te lenen of anderszins aan derden te verstrekken, behoudens voor zover een en ander noodzakelijk is voor gebruik dat het Abonnement uitdrukkelijk toestaat.
3. Bij het kopiëren of anderszins verveelvoudigen van de Software is het de Klant niet toegestaan de in de Software voorkomende aanduidingen omtrent het makerschap of het vertrouwelijke karakter van de Software dan wel enig andere verwijzing naar Wanadoo te wijzigen of te verwijderen.
4. De (intellectuele) eigendomsrechten op de Software en de informatie(diensten) die Wanadoo aan de Klant ter beschikking stelt of zal stellen blijven berusten bij Wanadoo en/of haar toeleveranciers. Het voorgaande geldt eveneens voor aangebrachte wijzigingen in en aanvullingen op de Software.
5. Wanadoo vrijwaart de Klant voor de gevolgen van inbreuken op intellectuele eigendomsrechten van derden ontstaan door het gebruik van door Wanadoo beschikbaar gestelde (grafische) werken, de Software en overige schriftelijke informatie, mits de Klant Wanadoo terstond informeert over aanspraken van derden, de behandeling daarvan aan Wanadoo overlaat en Wanadoo desgevraagd van eventueel benodigde informatie voorziet.

Artikel 14. Verjaring

Alle rechtsvorderingen van de Klant op Wanadoo uit hoofde van het Abonnement verjaren - behoudens bepalingen van dwingend recht - na verloop van één jaar.
De verjaringstermijn vangt aan op de dag waarop de relevante verplichtingen uit het Abonnement opeisbaar worden.

Artikel 15. Geldigheid bepalingen

Indien één of meer bepalingen van de Algemene Voorwaarden geheel of gedeeltelijk nietig zullen blijken te zijn zullen deze worden vervangen door rechtsgeldige bepalingen die de bedoeling van partijen zo veel mogelijk benaderen.

Artikel 16. Toepasselijk recht en geschillen

1. Op alle rechtsbetrekkingen verband houdend met of voortvloeiend uit het Abonnement is Nederlands recht van toepassing.
2. Alle geschillen voortvloeiend uit of verband houdend met het Abonnement zullen worden beslist door de bevoegde burgerlijke rechter in het arrondissement Amsterdam, tenzij het geschil tot de bevoegdheid van de kantonrechter behoort, in welk geval de gewone competentieregels gelden.

Aanvullende Voorwaarden voor de Wanadoo Dienst 'Wanadoo Hometime'

1. Definities.
(1.1) Onder 'Algemene Voorwaarden' wordt verstaan: de Algemene Voorwaarden voor Wanadoo Abonnementen.
(1.2) Onder 'Aanvullende Voorwaarden' wordt verstaan: deze Aanvullende Voorwaarden voor de Wanadoo Dienst 'Wanadoo Hometime'.
(1.3) Onder 'Wanadoo Hometime' wordt verstaan de Wanadoo Dienst welke de Klant,
(1.3.1) op weekdagen (maandag tot en met vrijdag) tussen 19.00u en 8.00u en op zaterdag en zondag gedurende de gehele dag toegang tot de Wanadoo Diensten verschaft zonder dat de Klant zelf aan een telecommunicatieaanbieder de in artikel 6.2 van de Algemene Voorwaarden bedoelde kosten is verschuldigd en
(1.3.2) buiten de in (1.3.1) genoemde tijden toegang verschaft tot de Wanadoo diensten tegen betaling van de kosten bepaald in (2.1) van de Aanvullende Voorwaarden.
(1.4) Onder 'Wanadoo Hometime Klant wordt verstaan de Klant welke met Wanadoo een overeenkomst is aangegaan terzake Wanadoo Hometime.
2. Aanvang abonnement.
(2.1) In afwijking van het bepaalde in artikel 3 van de Algemene Voorwaarden gaat het Abonnement in twee dagen nadat Wanadoo naar het door de Klant opgegeven (elektronische) adres de Toegangscodes, al dan niet langs elektronisch weg, en, indien toepasselijk, de Software heeft verzonden.
3. Prijs.
(3.1) In aanvulling op het in artikel 6 van de Algemene Voorwaarden bepaalde is de Klant áan Wanadoo voor Wanadoo Hometime verschuldigd:
(3.1.1) € 29,95 (( 66,-) per maand, ongeacht het al dan niet gebruik maken door de Klant van Wanadoo Hometime, en
(3.1.2) € 0,035 (( 0,0771) per keer dat de Klant een verbinding maakt met de Wanadoo diensten op weekdagen (maandag tot en met vrijdag) tussen 08.00u en 19.00u en
(3.1.3) € 0,0284 ((0,0625) per minuut die de Klant de verbinding met de Wanadoo Diensten op weekdagen (maandag tot en met vrijdag) tussen 08.00u en 19.00u in stand houdt
(3.2) Wanadoo is gerechtigd in voorkomende gevallen van de Klant vooruitbetaling of enige andere vorm van zekerheid tot nakoming van de verplichtingen uit het abonnement te verlangen.
4. Verbinding.
(4.1) In afwijking van het bepaalde in artikel 8 van de Algemene Voorwaarden is Wanadoo gerechtigd de verbinding tussen de Klant en de Wanadoo Diensten tijdelijk te verbreken
(4.1.1) na twee uur gebruik van Wanadoo Diensten, te rekenen vanaf de totstandkoming van de verbinding, en/of
(4.1.2) indien de Klant na de totstandkoming van de verbinding met de Wanadoo diensten gedurende vijftien minuten geen gebruik maakt van deze Diensten.
5. 'Fair Use'.
(5.1) In aanvulling op het bepaalde in artikel 11 van de Algemene Voorwaarden, en niet tegenstaande het bepaalde in 3 van de Aanvullende Voorwaarden, is Wanadoo gerechtigd een Klant welke in een maand meer dan 2 Gb (twee gigabytes) aan dataverkeer genereert, voor de kosten van het meerdere € 0,16 (( 0,35) per Mb in rekening te brengen.
6. Minimumduur.
(6.1) De minimumduur van het Abonnement als bedoeld in artikel 5 van de Algemene Voorwaarden bedraagt drie kalendermaanden, behoudens in geval de Klant met Wanadoo direct aansluitend aan de beëindiging van het Wanadoo Hometime abonnement, bij Wanadoo een abonnement op Wanadoo Cable Basic, Wanadoo Cable Broadband Basic, Wanadoo Cable Premium, Wanadoo ADSL Basic of Wanadoo ADSL Premium afsluit.
7. Bundeling.
(7.1) Het is de Klant niet toegestaan tegelijkertijd, middels meer dan een telefoonverbinding (bijvoorbeeld, of schoon niet beperkt tot, twee gebundelde ISDN-lijnen) toegang te verkrijgen tot de Wanadoo Diensten.
8. Helpdesk.
(8.1) In aanvulling op het bepaalde in artikel 9.1 van de Algemene Voorwaarden verkrijgt de Wanadoo Hometime Klant slechts toegang tot de Helpdesk via een speciaal tarief telefoonnummer (0900-xxx).
9. Overige bepalingen.
(9.1) In geval van strijd tussen de Algemene Voorwaarden en de Aanvullende Voorwaarden zullen de laatstgenoemde prevaleren.
(9.2) Wanadoo heeft het recht de Aanvullende Voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. Wijzigingen en aanvullingen van de Aanvullende Voorwaarden treden in werking 30 dagen na schriftelijke dan wel elektronische bekendmaking of op een latere datum in de bekendmaking genoemd. Indien de Adverteerder een wijziging in de Voorwaarden als bedoeld in vorige volzin niet wenst te accepteren, heeft de Adverteerder het recht de Overeenkomst schriftelijk op te zeggen tegen de datum dat de wijziging van kracht wordt. De mededeling van de opzegging dient alsdan vóór de datum van inwerkingtreding van de wijziging door Wanadoo te zijn ontvangen.

Ik ben ook aan t klooien om er vanaf te komen deze voorwaarden heb ik getekend/mn contract aan gegaan zeg maar.

Taking PORN off the internet is trying to get pee out of a swimming pool!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al updates m.b.t. het opzeggen van de abbo's.
Ik wil er ook vanaf en kreeg zojuist te horen dat ik er ook tot December aan vast zat.
Hoe staat het met die rechtszaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees dit maar even.

Coax gaat een rechtszaak hierover beginnen tegen casema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

De langere looptijden van het contract zijn ingegeven door economische motieven. Casema heeft de afgelopen maanden grote investeringen gedaan ter verbetering van het netwerk, en heeft extra zekerheid nodig dat deze investeringen niet voor niets zijn geweest
Dat is leuk, Casema, maar val daar je toekomstige klanten mee lastig. Aan bestaande contracten rommelen omdat je je financien blijkbaar niet op orde hebt is gewoon slecht ondernemen. Bij goed ondernemen heb je dit soort kunstgrepen niet nodig.
Dat de contracten telkens met een jaar verlengd worden is 'markt-conform'; andere providers doen het ook.
Dat is toch echt zo'n non-argument. Werkelijk een slag in de lucht om maar wat weerwoord te hebben tegen vragen over deze wijziging. Laat Casema eens kijken in de verzekeringswereld waar ze de en bloc bepaling kennen. Een stuk betere regeling, Casema :(
Dat Casema nieuwe klanten niet duidelijk voorlicht over de minder positieve kanten van het product is heel gebruikelijk. Casema zou minder abonnementen verkopen als de verleng-periode duidelijk wordt aangegeven.
Casema bedoelt: als je eerlijk contracteert door openheid en duidelijkheid worden minder abonnementen verkocht. Dat is niet gebruikelijk. Over normen en waarden gesproken :/

Het zoveelste bewijs dat van de zogenaamde EU richtlijn oneerlijke bedingen in het o zo moderne en goed geregelde Nederland in deze branch niet veel terecht is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet zo thuis in het consumentenrecht maar ik weet dat er wel beperkingen zijn aan wat een leverancier met algemene voorwaarden mag. Volgens mij ben je slechts gebonden aan de oorspronkelijke algemene voorwaarden omdat die deel uitmaken van de oorspronkelijke overeenkomst, daarin staat dan dat die gewijzigd mogen worden maar ook hoe dat dient te gebeuren. Aangezien dat niet op de juiste wijze is gebeurd gelden nog steeds de oude.

Daarnaast zouden de nieuwe algemene voorwaarden, gelet op de wijze waarop ze tot stand zijn gekomen, onredelijk bezwarend zijn en daarom vernietigbaar. Je zou immers voor een veel groter bedrag gebonden zijn dan waarvoor je ooit getekend hebt. Dat zou een wezenlijke verandering van de overeenkomst betekenen, voor jouw betalingsverplichting in ieder geval want die is op een bepaald moment met factor 12 toegenomen.

Daarom hoef je je daar niet teveel van aan te trekken, bedrijven stellen doorgaans Algemene voorwaarden op, niet omdat die uiteindelijk voor de rechter overeind zouden blijven, maar omdat de meeste mensen het toch niet zover willen laten komen. Het is niet verboden om nietige of vernietigbare algemene voorwaarden op te stellen.

Als je per automatische incasso betaalt, kun je gewoon aangetekend de overeenkomst opzeggen, met een beroep of het feit dat het zo is afgesproken en dat je je niet gebonden bent aan de nieuwe algemene voorwaarden omdat die niet op de afgesproken wijze tot stand zijn gekomen. Als ze dan blijven afschrijven kun je die bedragen gewoon bij je bank storneren en de bank de opdracht geven geen nieuwe afschrijvingen terzake toe te staan. Als het bij elkaar inzit moet je gewoon de kabel met een overschrijving betalen, dan krijgen ze daar geld voor en mogen ze die in principe niet afsluiten. Waarmee niet is gezegd dat ze dat niet zullen doen, het is een zooitje bij dat soort bedrijven die min of meer een monopoliepositie hebben.

De ellende met dit soort dingen is dat je wel moet durven en dat je er rekening mee moet houden dat ze je van alles afsluiten (kabel via de radio schijnt een nieuw alternatief te zijn) en dat ze je trachten te intimideren. Als ze er een incassobureau op afsturen moet je voet bij stuk houden, je op dezelfde gronden daartegen verweren. Ze zullen dreigen met een gang naar de kantonrechter (en dat dat heel duur is) maar uiteindelijk zullen ze dat alleen doen als ze heel sterk staan, en dat doen ze in casu niet. Dan moet je dus wel zorgen dat je de rest wel netjes hebt betaald.

Maar zoals gezegd, ik ben niet zo thuis in het consumentenrecht en de Europese ontwikkelingen op dat vlak, het zou veranderd kunnen zijn in het nadeel van de consument, wat me sterk lijkt. (Ik ben beter thuis in het strafrecht en heb kunnen constateren dat veel providers (wanadoo, het net) zich op of over het randje van oplichting begeven). Maar uiteindelijk zal het overeenkomstenrecht niet zodanig veranderd zijn dat de wederpartij jouw betalingsverplichting kan verveelvoudigen zonder dat je daarmee hebt ingestemd.

Voorlopig kun je je dus tov de provider op bovenstaande beroepen, mochten ze daar niet gevoelig voor zijn en een incassotraject dreigen in te zetten dan zou ik het nog even goed navragen bij de een of andere consumentenorganisatie om met een gerust hart de afschrijvingen te storneren en een incassobureau te woord te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor de schop, maar ik zit ook met dit supervervelende probleem.

Wij gaan eind deze maand ( april ) verhuizen, en stappen dan over naar HCCNET adsl. Wij zitten op dit moment gebonden aan een abbo ( Casema Broadband Premium ) dat we eind deze maand ( april ) willen beeindigen.

We hebben het abbo van casema sinds 1 januari 2002, en volgende de voorwaarden moeten wij in ons geval nu wachten tot december 2004 om het voor januari 2005 op te zeggen ?

Dit is echt ASOCIAAL!, ik snap niet dat casema dit kan doen. Ik ondervind al maanden lang last van technische problemen aan de kant van casema, er is 100x een monteur langs geweest die volgens mij is opgeleid bij zeeman, want nog steeds zitten we hier met dikke stroop uit die denderende modem.

Ik hoop dat casema een goeie verdediging heeft, want er gaat binnekort een aangetekende brief richting casema die dit moet gaan oplossen voor mij.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neman

Neman

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 00:11:

Wij gaan eind deze maand ( april ) verhuizen, en stappen dan over naar HCCNET adsl. Wij zitten op dit moment gebonden aan een abbo ( Casema Broadband Premium ) dat we eind deze maand ( april ) willen beeindigen.

We hebben het abbo van casema sinds 1 januari 2002, en volgende de voorwaarden moeten wij in ons geval nu wachten tot december 2004 om het voor januari 2005 op te zeggen ?

Dit is echt ASOCIAAL!, ik snap niet dat casema dit kan doen. Ik ondervind al maanden lang last van technische problemen aan de kant van casema, er is 100x een monteur langs geweest die volgens mij is opgeleid bij zeeman, want nog steeds zitten we hier met dikke stroop uit die denderende modem.

Ik hoop dat casema een goeie verdediging heeft, want er gaat binnekort een aangetekende brief richting casema die dit moet gaan oplossen voor mij.

Mvg
Inderdaad gewoon een aangetekende brief schrijven met je bezwaren over de verbinding zelf en de procedure betreffende de wijziging van de algemene voorwaarden. Nu COAX er ook mee aan de slag is gegaan, zijn je kansen toegenomen dat je het contract alsnog kunt ontbinden.

Voor de overige mensen: ga nooit met Casema in zee, het is één grote club met prutsers. Inmiddels internet ik alweer een aantal maanden via Demon en dat bevalt prima :p.

[ Voor 7% gewijzigd door Neman op 08-04-2004 05:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 00:11:

Mvg
Als de beloofde snelheid achterwege blijft terwijl je al minimaal 3 keer een klacht hebt ingedient en het probleem nog steeds niet verholpen is, dan sta je volgens mij volledig in je recht om het contract op te zeggen; Casema houd zich namelijk niet aan het afgesproken levering van diensten.
Bovendien vraag ik me af ofdat je nu niet in een uitzonderings positie zit vanwege die verhuizing. Als je samen met anderen (partner oid) gaat verhuizen naar wederom een gebied waar Casema actief is, is het misschien aantrekkelijk om het Casema abonnement aan te vragen op een naam van de ander...
Neman schreef op 08 april 2004 @ 05:34:
[...]

Voor de overige mensen: ga nooit met Casema in zee, het is één grote club met prutsers. Inmiddels internet ik alweer een aantal maanden via Demon en dat bevalt prima :p.
lol, nog een maandje, dan ben ik er vanaf... (van de proeftijd van 2 maanden...)
De eerste week verbaasde het me dat het een behoorlijk goeie verbinding was. Daarna veranderde Wanadoo die MSN domein zoekpagina en begon die DNS ellende. Tevens zakte de upload van 32 kb/s weer naar 14 kb/s ofzo. En dat trek ik echt niet meer... Ik kan niet wachten totdat Demon hier ook is aangesloten!

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Pagina: 1