[Ervaringen] Demon DSL Express #8

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.541 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 12:13
ThinkAboutIt schreef op 13 december 2003 @ 13:00:
Ik heb er een mailtje over gestuurd naar de helpdesk, het is niet mogelijk om (zelfs niet met bijbetaling) meerdere pop-boxen te krijgen.

Een oplossing voor dit "probleem" is om een wanadoo accountje te nemen voor 1,95 per maand, dan heb je 4 pop-boxen met eigen wachtwoord.
Daar was ik al bang voor ja :/

Thanx iig

[ Voor 100% gewijzigd door Knightwolf op 13-12-2003 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Knightwolf schreef op 13 december 2003 @ 13:19:
[...]

Daar was ik al bang voor ja :/

Thanx iig
Je kunt ook een eigen mailserver draaien op je adsl-lijn. Met de mailkick van demon kun je dan de mail verdelen over de verschillende mailboxen op je eigen mailserver. Werkt hier in ieder geval prima :)

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 13-12-2003 13:41 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_marf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:03
Ik las net wat over die proxyserver van Demon en ik dacht, doe eens gek..

Dus nu ga ik via hun proxyserver het internet op.

Wat is hier eigenlijk precies het voordeel van behalve dat je systeemnaam niet meer te zien is voor de sites die je bezoekt?
En zitten er ook nadelen aan vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 22:37
d_marf schreef op 13 december 2003 @ 13:44:

Wat is hier eigenlijk precies het voordeel van behalve dat je systeemnaam niet meer te zien is voor de sites die je bezoekt?
Het kan net iets langzamer gaan omdat het eerst door de proxy wordt opgehaald en daarna komt het bij jou binnen.

Maar het kan ook sneller gaan, omdat het bestand/webpagina al op de proxy is binnengehaald, en de proxy is sneller als de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_marf
Klovan schreef op 13 december 2003 @ 13:49:
[...]

Het kan net iets langzamer gaan omdat het eerst door de proxy wordt opgehaald en daarna komt het bij jou binnen.

Maar het kan ook sneller gaan, omdat het bestand/webpagina al op de proxy is binnengehaald, en de proxy is sneller als de site.
Dus dat is eingelijk het enige wat zo`n proxy doet? Of zijn er nog meer mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

je krijgt de versie van websites.. als die in cache staan.. is af en toe niet helemaal up to date .. maar dat valt doorgaans te verwaarlozen..
Misschien dat je bepaalde website juist wel of niet krijgt.. maar dat valt ook te bezien.
Voordeel is wellicht .. omdat het om gecachete sites gaat kan het wel eens sneller op je beeldscherm komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Voordeel: Veel bezochte pagina's kunnen sneller geladen worden omdat de oorspronkelijke server misschien in OSEEZETOKU staat, maar de pagina als het ware is opgeslagen op de proxyserver.
Nadeel: Sommige pagina's vereisen dat je direct en dus zonder proxyserver inlogt.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_marf
jagermeister1 schreef op 13 december 2003 @ 13:53:
[...]

Voordeel: Veel bezochte pagina's kunnen sneller geladen worden omdat de oorspronkelijke server misschien in OSEEZETOKU staat, maar de pagina als het ware is opgeslagen op de proxyserver.
Nadeel: Sommige pagina's vereisen dat je direct en dus zonder proxyserver inlogt.
Wat moet ik me voorstellen bij het feit dat ik sommige sites niet zou kunnen opkomen? Krijg ik dan gewoon een error of een waarschuwing ofzo?

En wat is de/een reden dat sommige sites iemand die via een proxy komt niet doorlaten? Heb je misschien een voorbeeld URL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

d_marf schreef op 13 december 2003 @ 14:03:
[...]

Wat moet ik me voorstellen bij het feit dat ik sommige sites niet zou kunnen opkomen? Krijg ik dan gewoon een error of een waarschuwing ofzo?

En wat is de/een reden dat sommige sites iemand die via een proxy komt niet doorlaten? Heb je misschien een voorbeeld URL?
Uhm..ik heb er niet zo veel verstand van, maar ik kan me voorstellen dat er bijvoorbeeld fora zijn welke je IP loggen en dus niet toestaan dat je via een proxy inlogt. Bij Telebanking zou dat ook misschien zo kunnen zijn. Ik weet het alleen niet 100% zeker, maar dacht ooit zoiets gehoord te hebben.

Waarschijnlijk krijg je dan iets als "Access denied" of, "You are not authorized to view this page", maaruh nogmaals ik weet het niet zeker. Als het zo is, dan zal het in iedergeval niet vaak voorkomen. Zoek anders hier eens tussen. Wellicht dat je hier meer info vandaan haalt dan van zo'n n00b als ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_marf
Wellicht dat je hier meer info vandaan haalt dan van zo'n n00b als ik ;)[/quote]

Als jij dan al een noobie bent, wat moet ik dan wel niet zijn.... ;)

In ieder geval bedankt voor je uitleg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Demon/BBned Website onbereikbaar

Zouden nog wat meer Demon/BBned users hier een reactie op willen geven via welke NRP en begin cijfer van IP hun de site WEL of NIET kunnen bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Chutney schreef op 13 december 2003 @ 14:22:
Demon/BBned Website onbereikbaar

Zouden nog wat meer Demon/BBned users hier een reactie op willen geven via welke NRP en begin cijfer van IP hun de site WEL of NIET kunnen bereiken.
Gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Bedankt jagermeister :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 11:51
en toen knalde heel demon er voor 2 minuutjes uit
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 10:30:
Dit is mijn zesde dag zonder internet na oplevering van mijn adsl lijn.

Zijn er nog meer mensen die in het zelfde situatie zitten of hebben gezeten, want ik vraag me af hoe snel BBNED eigenlijk te werk gaat en of ze ook in het weekend doorgaan.
Het valt mij juist op dat het nu ineens veel sneller gaat, het opleveren.
Mijn 4e aanvraag: 22-11-2003 Ingediend, 02-12-2003 Bevestigd,
03-12-2003 Geaccepteerd, 06-12-2003 Modem binnen,
11-12-2003 modem aangesloten en werkt. 12-12-2003 Opgeleverd.
Ze zijn bij Demon duidelijk op de goede weg hun achterstand weg te werken. _/-\o_

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer krijg je te horen op welke datum ze het modem versturen en wat het serienummer van het modem is en wat het TPG Track & Trace nummer is?

6-12 is m'n aanvraag bevestigd
8-12 is hij geaccepteerd

vraag me af wanneer ik die info krijg over het modem

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 15:34:

bedankt
lees de openingspost ffies door (komt vanzelf in je statusoverzicht te staan als je een modem hebt besteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 15:34:
Wanneer krijg je te horen op welke datum ze het modem versturen en wat het serienummer van het modem is en wat het TPG Track & Trace nummer is?

6-12 is m'n aanvraag bevestigd
8-12 is hij geaccepteerd

bedankt
ongeveer 3 weken, bij mij zijn er sinds acceptatie al 19 dagen verstreken en nog niets gehoord. Ik wacht gewoon geduldig af. Mijn andere aboonement loopt pas eind januari af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Ik heb het ip adres van mijn zyxel( bridge modus ) gewijzigd
van 192.168.1.1 naar 192.168.0.3, maar ehm, ik kan hem dus niet
meer benaderen.

Ik had hem veranderd omdat hij dan in de range van 192.168.0.x viel, net zoals
de rest van mijn netwerkje.

maar goed... ik dacht dan reset ik de router wel, maar ik kan hem nog steeds niet bereiken, onder geen van de twee ip adressen.. ben dus bang dat hij geen IP adres meer heeft :?

enige oplossing dus dan maar serieel te connecten ??

en wat ik nu wel raar vind is dat ik na de reset nog meer
+/- 919 bij connection heeft (speedtest.nl) terwijl dat voor de reset 1200+ was
iemand enig idee, of dat met een standaard instelling van zyxel te maken kan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

M55 schreef op 13 december 2003 @ 15:57:
Ik heb het ip adres van mijn zyxel( bridge modus ) gewijzigd
van 192.168.1.1 naar 192.168.0.3, maar ehm, ik kan hem dus niet
meer benaderen.

Ik had hem veranderd omdat hij dan in de range van 192.168.0.x viel, net zoals
de rest van mijn netwerkje.

maar goed... ik dacht dan reset ik de router wel, maar ik kan hem nog steeds niet bereiken, onder geen van de twee ip adressen.. ben dus bang dat hij geen IP adres meer heeft :?

enige oplossing dus dan maar serieel te connecten ??

en wat ik nu wel raar vind is dat ik na de reset nog meer
+/- 919 bij connection heeft (speedtest.nl) terwijl dat voor de reset 1200+ was
iemand enig idee, of dat met een standaard instelling van zyxel te maken kan hebben?
Als je je computer een ip in die nieuwe range geeft moet je er in kunnen komen. En anders kun je altijd nog dat meegeleverde console kabeltje gebruiken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Laatst online: 04:33
Lastig lastig, om ff door tegaan op de proxy.

Aan één kant prefect mijn ip wordt niet meer zomaar overal achtergelaten. Maar aan de andere ik kan niet meer bijhouden waar iedereen heen gaat via de browsers op mijn lokale name server en daarom kan er niet meer naar de lokale servers toegebrowsed worden. Of ik moet het op ip basis doen want dat kan je bypassen. En der is nog meer gezeik.

Jammer en lastig.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op 13 december 2003 @ 15:03:
[...]

Ze zijn bij Demon duidelijk op de goede weg hun achterstand weg te werken. _/-\o_
Ja, ik denk idd dat ze nu weer in normaal vaarwater zijn gekomen. Demon althans.
Vindt het alleen sneu voor mezelf dat ik bijna een week na oplevering nog geen internet heb. Nog ff geduld dus.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:55

smallboy

N/A

Ik gebruikte het pas om m'n eigen site (eigen server) te bezoeken, zodat ik niet dat dat inlogscherm van m'n modem kreeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 17:04:
Ja, ik denk idd dat ze nu weer in normaal vaarwater zijn gekomen. Demon althans.
Vindt het alleen sneu voor mezelf dat ik bijna een week na oplevering nog geen internet heb. Nog ff geduld dus.... :|
Ik heb hier het zelfde probleem als dat jij hebt.

NOTE: De opleveringstijdenserver http://tilbo.demon.nl is down. Voor het geval dat de eigenaar er nog niet achter was.

10-11-2003 Ingediend. -> 08-12-2003 Opgeleverd.
Dus ze deden er ongeveer een maand op om het te opleveren, MAAR het werkt nog niet dus het Opgeleverd schrap ik.

Ik ga maandag naar demon bellen en even een leuk gesprek met ze voeren, ik ga dus NIET betalen voor deze week dat ik geen internet heb met hun aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_marf
en daarom kan er niet meer naar de lokale servers toegebrowsed worden. Of ik moet het op ip basis doen want dat kan je bypassen. En der is nog meer gezeik.

Jammer en lastig.
Als je IE gebruikt kan je het zo instellen dattie voor lokaal gebeuren niet de proxy gebruikt: extra - internetopties - verbindingen - laninstellingen. hier kan je instellen dattie de proxy dus niet gebruikt voor lokaal gedoe zoals hioerboven al gemeld.

Hoe het bij andere browsers zit zou ik niet weten. Ik hoop dat deze tip iets voor je is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_marf
ff off, maar je kan merken dat de ergste problemen nu wel over zijn, want het is ineens wel verdacht rustig in dit topic geworden ;)

en nu weer naar de on modus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-09 13:25
d_marf schreef op 14 december 2003 @ 11:37:
[...]
Als je IE gebruikt kan je het zo instellen dattie voor lokaal gebeuren niet de proxy gebruikt: extra - internetopties - verbindingen - laninstellingen. hier kan je instellen dattie de proxy dus niet gebruikt voor lokaal gedoe zoals hioerboven al gemeld.
En als hij toch al een lokale nameserver heeft draaien kan hij dit net zo goed centraal regelen via wpad. Zo hoeft hij alleen maar 1 keer op de PC's in te stellen dat ze automatische settings moeten gebruiken en hij is in 1 keer klaar. Zo kan hij ook meteen netjes de exceptions maken voor zijn lokale netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboxman
  • Laatst online: 23-06-2004
cjdijk schreef op 13 december 2003 @ 15:03:
[...]

Dan heb je geluk, ik heb ingediend op 5-11, 13-11 bevestigd, maar nog nada hierna. Zit nog steeds op de lijntest te wachten. Gelukkig heb ik nog internet via m'n werk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08 18:55

QkE

In your face Gnagna

Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 17:04:
[...]

Begrijp ik nou goed dat er iets fout zit bij Demon waardoor nieuwe klanten nog niet op internet kunnen? Ik probeer nu namelijk al twee dagen met ons Zyxeltje online te gaan en het lukt nog steeds niet. Dacht dat het aan ons lag. Dan ga ik morgen ook maar eens naar de helpdesk bellen. Ze zullen het wel druk kijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
Weet iemand ook waar je kunt bijhouden hoeveel dataverkeer je genereert ?
Is wel handig als je een 8mbit verbinding hebt.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 10:21
Ik zit ook te denken om van Chello (1500/128) over te stappen op Demon (2048/1024). Nu hebben wij thuis een DrayTek 2200e router/firewall hangen achter de modem van UPC.
Als ik Demon zou krijgen, zou ik graag deze router blijven gebruiken. Mijn vraag is: Kan ik dan wel inloggen op de modem? Nu bij Chello doe ik dat nooit (kan ik volgens mij ook niet), maar bij de modem die je bij Demon krijgt kan je wel dingen instellen.
Mijn vraag is dus of ik door m'n router heen op de modem kan inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

QkE schreef op 14 december 2003 @ 13:26:
[...]

Begrijp ik nou goed dat er iets fout zit bij Demon waardoor nieuwe klanten nog niet op internet kunnen? Ik probeer nu namelijk al twee dagen met ons Zyxeltje online te gaan en het lukt nog steeds niet. Dacht dat het aan ons lag. Dan ga ik morgen ook maar eens naar de helpdesk bellen. Ze zullen het wel druk kijgen :)
Het lijkt mij een lokaal probleem van een volle dhcp server die geen IP's meer overheeft.
Want ik heb zelf dus 4 aanvragen afgehandeld waarvan eentje voor mijzelf, maar allemaal in mijn eigen woonplaats.
Alle 4 deden ze het direct zodra ik het modem aansloot, al was die Demon aanvraag via het Tiscaly netwerk wel iets anders dan via het BBNed netwerk.
Je komt dan eerst op de Tiscaly pagina, daarna pas op de Demon mac registratie pagina,
terwijl je bij BBNed direct op de Demon mac registratie pagina komt.
(Waarom heeft btw iedereen het over BabyXL, heet al 2 maanden niet meer zo).
Verder viel me op dat die laatste aanvraag veel sneller ging dan de rest,
want die derde aanvraag duurde 5 weken, terwijl die 4e maar 2 weken duurde.
ernstblaauw schreef op 14 december 2003 @ 13:42:
Ik zit ook te denken om van Chello (1500/128) over te stappen op Demon (2048/1024). Nu hebben wij thuis een DrayTek 2200e router/firewall hangen achter de modem van UPC.
Als ik Demon zou krijgen, zou ik graag deze router blijven gebruiken. Mijn vraag is: Kan ik dan wel inloggen op de modem? Nu bij Chello doe ik dat nooit (kan ik volgens mij ook niet), maar bij de modem die je bij Demon krijgt kan je wel dingen instellen.
Zelf heb ik ook precies zo'n zelfde Draytek Vigor 2200E.
Je kunt inderdaad niet de configuratie van je Zyxel modem wijzigen als je Draytek ertussenzit.
Wat wel zou kunnen, is dat je de settings wijzigt via de meegeleverde seriele kabel.
Zelf persoonlijk heb ik nog nooit in de configuratie van mijn Zyxel gekeken.
Heb alleen de firmware vernieuwd, maar verder nooit iets ingesteld/gewijzigd.
Zelf zie ik geen enkele reden om de te willen, stond al goed bij ontvangst.
Het enige wat ik wel eens doe is wat poorten openen/sluiten op mijn Draytek,
maar op mijn modem? zou niet weten wat ik daar zou moeten wijzigen.
Bij mijn zwager heb ik trouwens die Zyxel voor het eerst ingekeken,
gezien hij via een switch op zijn modem zit, waarbij ik het modem
gewijzigd heb van bridge modus naar router modus.

[ Voor 38% gewijzigd door cjdijk op 14-12-2003 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QkE schreef op 14 december 2003 @ 13:26:
[...]

Ik denk dat de fout niet zozeer bij Demon ligt, maar bij BBned.
Begin afgelopen week contact gehad met de helpdesk van Demon en ze het probleem voorgelegd. Er is toen melding van gemaakt bij bbned. Vervolgens nog 2 keer gebeld, maar zowel ik als Demon wachten op een reactie van BBned.

Ben bang dat ik, en waarschijnlijk ook jij, bij de pechvogels horen waarbij het iets langer gaat duren. :/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowwie schreef op 14 december 2003 @ 13:36:
Weet iemand ook waar je kunt bijhouden hoeveel dataverkeer je genereert ?
Is wel handig als je een 8mbit verbinding hebt.
PRTG doet dat heel erg goed. Hier te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08 18:55

QkE

In your face Gnagna

Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 13:49:
[...]

Ik denk dat de fout niet zozeer bij Demon ligt, maar bij BBned.
Begin afgelopen week contact gehad met de helpdesk van Demon en ze het probleem voorgelegd. Er is toen melding van gemaakt bij bbned. Vervolgens nog 2 keer gebeld, maar zowel ik als Demon wachten op een reactie van BBned.

Ben bang dat ik, en waarschijnlijk ook jij, bij de pechvogels horen waarbij het iets langer gaat duren. :/ ;)
In ieder geval die gasten morgen maar een belletje geven. Dan weet ik dat het niet aan ons ligt. Bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee hoelang het updaten van een 2mbit lijn naar een 8mbit lijn duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Laatst online: 04-09 15:07
[..]

Ik heb een US-Robothics- router en daar kan het wel mee, de router instellen op vast ip-adres verkrijgen, en dan kan je gewoon een telnetsessie openen naar je modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

ThinkAboutIt schreef op 14 december 2003 @ 16:04:
[...]

Ik heb een US-Robothics- router en daar kan het wel mee, de router instellen op vast ip-adres verkrijgen, en dan kan je gewoon een telnetsessie openen naar je modem.
Laat me raden, jij hebt een router met ingebouwd modem. :?
Bij een Draytek met ingebouwd modem lukt het ook.
Maar niet dus als je twee losse apparaten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
cjdijk schreef op 14 december 2003 @ 16:15:
[...]

Laat me raden, jij hebt een router met ingebouwd modem. :?
Bij een Draytek met ingebouwd modem lukt het ook.
Maar niet dus als je twee losse apparaten hebt.
Nope, ik heb gewoon de Zyxel van Demon met daarachter de Us-Robothics router.(twee losse apparaten dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkAboutIt schreef op 14 december 2003 @ 16:20:
[...]
Nope, ik heb gewoon de Zyxel van Demon met daarachter de Us-Robothics router.(twee losse apparaten dus)
Dus je hebt de Zyxel in bridge-mode aan de WAN-poort van je US.Robotics-router hangen, en je kunt de Zyxel dan toch nog lokaal benaderen? En kun je hem dan alleen telnetten of lukt het dan ook nog via de webinterface? Heb zelf ook een US.Robotics router en ben afgelopen week uren bezig geweest om dit soort dingen voor elkaar te krijgen, maar in bridge-mode is het me niet gelukt. In router-mode wel, natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb een vraagje ik stel me modem/router in via: http://www.zyxel.nl/p650/z009.html
En het werkt wel ok, maar als ik dan internet heb, dan kan ik maar op 1 site, daarna werkt internet niet meer? :S
k heb van alles maar geen idee meer, weet iemand het?
Heb modem aan en uit gezet, pc opnieuw opgestart maar niets werkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 16:49:
[...]

Dus je hebt de Zyxel in bridge-mode aan de WAN-poort van je US.Robotics-router hangen, en je kunt de Zyxel dan toch nog lokaal benaderen? En kun je hem dan alleen telnetten of lukt het dan ook nog via de webinterface? Heb zelf ook een US.Robotics router en ben afgelopen week uren bezig geweest om dit soort dingen voor elkaar te krijgen, maar in bridge-mode is het me niet gelukt. In router-mode wel, natuurlijk.
Ja, je moet dan de router een statisch ip-adres geven zoals aangegeven in de gebruiksaanwijzing (192.168.1.33) de pc gewoon op automatich laten staan, je kunt dan een telnetsessie openen naar 192.168.1.1

Ik heb alleen dat de downloadsnelheid duikelt naar 250-300 kbps zodra de router ertussen staat (10MB lampje op het modem) als ik rechtstreeks een pc op het modem aansluit (100MB lampje op het modem) kan ik de 16MBfull file binnenhalen met ruim 800 kbps, en als ik het modem in router-mode zet haal ik ongeveer 725 kbps. Ik vraag mij af of ik met een andere router (die 100MB aan de wan-kant heeft) weer wel de 800 kbps haalt, heeft iemand hier toevallig een router die dat kan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkAboutIt schreef op 14 december 2003 @ 17:17:
[...]
Ja, je moet dan de router een statisch ip-adres geven zoals aangegeven in de gebruiksaanwijzing (192.168.1.33) de pc gewoon op automatich laten staan, je kunt dan een telnetsessie openen naar 192.168.1.1
Dat heb ik toen uiteraard ook gedaan, maar kon 'm toch niet lokaal benaderen. Ik moet echter wel bekennen dat ik dit toen alleen met de web-interface geprobeerd heb, en niet met telnet. Straks nog maar eens proberen, dus ;)
Ik heb alleen dat de downloadsnelheid duikelt naar 250-300 kbps zodra de router ertussen staat (10MB lampje op het modem) als ik rechtstreeks een pc op het modem aansluit (100MB lampje op het modem) kan ik de 16MBfull file binnenhalen met ruim 800 kbps, en als ik het modem in router-mode zet haal ik ongeveer 725 kbps. Ik vraag mij af of ik met een andere router (die 100MB aan de wan-kant heeft) weer wel de 800 kbps haalt, heeft iemand hier toevallig een router die dat kan??
Ik heb de US.Robotics 8054 Wireless Turbo Accesspoint/Router, en als ik die ertussen zet (WAN-poort, 100 MB-lampje aan) haal ik met de Zyxel zowel in router als in bridge-mode zo'n 700-800 KByte/s. Alleen in router-mode houdt-ie het telkens na 5 minuten voor gezien. Ben er nog steeds niet uit waarom.

Edit: Net geprobeerd, maar ik was er al bang voor, het werkt niet bij mij. De US.Robotics staat op 192.168.1.2, DHCP-client/Fixed IP en DHCP-server aan. De Zyxel op 192.168.1.1, in bridge-mode aangesloten op de WAN-poort van de US.Robotics. PC op automatisch IP verkrijgen, maar toch kan ik de Zyxel niet lokaal benaderen, ook niet via telnet. Op zich natuurlijk goed te begrijpen omdat ze beiden in hetzelfde netwerk zitten en er dus niet via de WAN-poort gerouted wordt, maar dan snap ik niet waarom het bij jou wél werkt?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 17:32:

[...]

Ik heb de US.Robotics 8054 Wireless Turbo Accesspoint/Router, en als ik die ertussen zet (WAN-poort, 100 MB-lampje aan) haal ik met de Zyxel zowel in router als in bridge-mode zo'n 700-800 KByte/s. Alleen in router-mode houdt-ie het telkens na 5 minuten voor gezien. Ben er nog steeds niet uit waarom.

Edit: Net geprobeerd, maar ik was er al bang voor, het werkt niet bij mij. De US.Robotics staat op 192.168.1.2, DHCP-client/Fixed IP en DHCP-server aan. De Zyxel op 192.168.1.1, in bridge-mode aangesloten op de WAN-poort van de US.Robotics. PC op automatisch IP verkrijgen, maar toch kan ik de Zyxel niet lokaal benaderen, ook niet via telnet.
Lastig, moet je telkens je router ertussenuit halen om te telnetten.
Ik heb nog een oude versie (8000) die heeft aan de wan-zijde maar een 10 MB verbinding, ziet er naar uit dat ik een nieuwe moet gaan kopen, iemand een suggestie voor een betaalbare router met 100 MB wan en 4 poorts lan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

[...]

De 2200 serie van Draytek gaat tot maximaal 600kbps.
De 2300 serie van Draytek kan wel hoger dan 600kbps.
Beide hebben geen ingebouwd modem.
Alleen heeft dat NIETS met 10mb of 100mb te maken.
10mb gaat tot maximaal 10.000kbps, Demon heeft nog niet van die abbo's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkAboutIt schreef op 14 december 2003 @ 17:49:
[...]
Lastig, moet je telkens je router ertussenuit halen om te telnetten.
Precies, daar ben ik voorlopig ook helemaal niet blij mee. Maar zoals ik zonet hierboven editte, als jij beide apparaten in hetzelfde netwerk hebt staan, dan mag de US.Robotics de Zyxel (192.168.1.1) toch helemaal niet routen via de WAN-Poort, maar daarvoor alleen de LAN-poorten gebruiken? Ze zitten tenslotte in hetzelfde netwerk?
Ik heb nog een oude versie (8000) die heeft aan de wan-zijde maar een 10 MB verbinding, ziet er naar uit dat ik een nieuwe moet gaan kopen, iemand een suggestie voor een betaalbare router met 100 MB wan en 4 poorts lan??
Tja, als je ook wireless wilt zou ik zeggen de US.Robotics 8054 Wireless Turbo Accesspoint/Router ;)
Snelheid en prijs van dat ding zijn prima, en ik ga er vanuit dat ik m'n probleempje vroeg of laat ook wel opgelost krijg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Weet iemand of ik kans heb dat mijn snelheid (8192/1024) achteruit gaat als de 2mbit abonnementen hun verhoging naar 8mbit achter de rug hebben? Ik zit op NRP21, BBned garandeerd natuurlijk maar tot zo'n 2mbit, weet iemand of dit dus invloed op mijn snelheid heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Ligt niet aan de 10mbit link maar aan de snelheid van de cpu in je router. Een 10mbit link is meer dan zat voor 800kB/s, je hebt alleen een betere router nodig (of een oude computer met Linux :) )
cjdijk schreef op 14 december 2003 @ 17:53:
[...]

De 2200 serie van Draytek gaat tot maximaal 600kbps.
De 2300 serie van Draytek kan wel hoger dan 600kbps.
Beide hebben geen ingebouwd modem.
Alleen heeft dat NIETS met 10mb of 100mb te maken.
10mb gaat tot maximaal 10.000kbps, Demon heeft nog niet van die abbo's :D
10mbit zul je sowieso niet halen op een 10mbit verbinding, overhead e.d. moeten er ook nog vanaf. Maar 10mbit is meer dan genoeg voor de 8mbit Demon verbinding :)

[ Voor 23% gewijzigd door neographikal op 14-12-2003 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Genghis Khan schreef op 14 december 2003 @ 19:32:
Weet iemand of ik kans heb dat mijn snelheid (8192/1024) achteruit gaat als de 2mbit abonnementen hun verhoging naar 8mbit achter de rug hebben? Ik zit op NRP21, BBned garandeerd natuurlijk maar tot zo'n 2mbit, weet iemand of dit dus invloed op mijn snelheid heeft?
even in mijn glazen bol kijken.............. ;) ............. nope, die zegt geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 08:29
Zijn er bij meer mensen de nieuwsgroepen traag vandaag ??

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkyyyyyyy schreef op 14 december 2003 @ 21:42:
De news server van demon is altijd traag in het weekend of in de late avond uurtjes. Helaas kan je er niks aan doen omdat demon een bepaalde capaciteit heeft ingekocht bij Supernews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
henkyyyyyyy schreef op 14 december 2003 @ 21:42:
Yepz op en top 502 vanavond :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
neographikal schreef op 14 december 2003 @ 21:26:
[...]

Ligt niet aan de 10mbit link maar aan de snelheid van de cpu in je router. Een 10mbit link is meer dan zat voor 800kB/s, je hebt alleen een betere router nodig (of een oude computer met Linux :) )
Was ik al bang voor, is de Sitecom dc202 van 50 euro goed genoeg?
Of kan ik al af met de Etech router van 29 euro?
Ik vind de Draytek 2500 wel een beetje aan de dure kant (155 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste 2 weken hapert mijn internetverbinding met Demon DSL Express 512 een beetje, heb ik het idee.

Ik ben sinds mei 2003 probleemloos online en heb niets veranderd aan mijn PC of instellingen. De meeste sites komen erg langzaam binnen, maar sommige zoals Google en Tweakers werken wel gewoon snel.

Heeft dit te maken met de snelheidsverhogingen van BBned? De sites die nu traag gaan zijn ook bekende sites, zoals bijvoorbeeld volkswagen.nl. Maar hoe kan het dat sommige dus wel snel gaan en andere nu veel minder snel dan normaal binnenkomen?

Dit is wat ik krijg van speedtest.nl:

Download: 53.8 KByte/sec
Upload: 24.4 KByte/sec
Connection: 423.0 Conn/min
Ping test Nederland: 36.0 ms

lijkt me niets raars mee... toch?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 17:32:
[...]

Dat heb ik toen uiteraard ook gedaan, maar kon 'm toch niet lokaal benaderen. Ik moet echter wel bekennen dat ik dit toen alleen met de web-interface geprobeerd heb, en niet met telnet. Straks nog maar eens proberen, dus ;)

[...]

Edit: Net geprobeerd, maar ik was er al bang voor, het werkt niet bij mij. De US.Robotics staat op 192.168.1.2, DHCP-client/Fixed IP en DHCP-server aan. De Zyxel op 192.168.1.1, in bridge-mode aangesloten op de WAN-poort van de US.Robotics. PC op automatisch IP verkrijgen, maar toch kan ik de Zyxel niet lokaal benaderen, ook niet via telnet.
Ja, ik heb dus hetzelfde probleem. En om nou het Internet los te gaan koppelen voor alleen wat statistiekjes :/

Heb ook de Zyxel-modem (192.168.1.1) ism een SMC2804WBR-router. (82.x.x.x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

smallboy schreef op 13 december 2003 @ 18:20:
[...]

Ik gebruikte het pas om m'n eigen site (eigen server) te bezoeken, zodat ik niet dat dat inlogscherm van m'n modem kreeg :)
Ik pas dan de host-file aan (%systemroot%\WINDOWS\system32\drivers\etc) daar staan een hosts file (niet host.dat)

daar staat zoiets in:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
#printers
195.78.83.152   xeroxoost
195.78.83.151   HP4550

#diversen
127.0.0.1       localhost
195.78.83.226   shipinfo.backup

#Coldfusion admin
195.78.83.9     project.admin.cf

#projecten
195.78.83.9     project.deepseapilotage
195.78.83.9     project.helpdesk
195.78.83.9     project.shipreporting
195.78.83.9     project.gscouncil
195.78.83.9     project.shipinfo
195.78.83.9     project.dirkzwager

zo wordt ik dus doorverbonden als ik project.helpdesk intik naar ip 195.78.83.9 wat mijn ontwikkelserver is...

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:15

Wallie

Herr

ThinkAboutIt schreef op 14 december 2003 @ 22:35:
[...]

Was ik al bang voor, is de Sitecom dc202 van 50 euro goed genoeg?
Of kan ik al af met de Etech router van 29 euro?
Ik vind de Draytek 2500 wel een beetje aan de dure kant (155 euro)
Ik heb zelf ook de DC202 (Versie 2) op een 2048/1024 abbo, haalt volledig de snelheid en >800 conn/min. Nog geen vastloper of id gehad. Heb gelezen op internet dat hij ook de volledige 8mbit kan trekken.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 22:53:

Dit is wat ik krijg van speedtest.nl:

Download: 53.8 KByte/sec
Upload: 24.4 KByte/sec
Connection: 423.0 Conn/min
Ping test Nederland: 36.0 ms

lijkt me niets raars mee... toch?
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is krijg ik een dezer weken mijn modem. En ik heb vlakbij het telefoon-stopcontact een mooie plek om dat modem plus router en eventueel splitter neer te zetten. Het is echter een afstand die ik schat op 1.5 meter.

Mijn vraag is, hoelang is de kabel die ik bij het modem krijg die van het telefoon-stopcontact tot de splitter moet lopen. En, heeft deze 1.5 meter invloed op de snelheid? Of kan ik beter de splitter bij het telefoon-stopcontact houden en van daaruit een kabeltje van 1.5 meter naar het modem trekken?

Owja, en nog iets: Hoeveel dagen na acceptatie krijg je te horen op welke datum ze het modem zullen versturen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 12:39:

Mijn vraag is, hoelang is de kabel die ik bij het modem krijg die van het telefoon-stopcontact tot de splitter moet lopen. En, heeft deze 1.5 meter invloed op de snelheid? Of kan ik beter de splitter bij het telefoon-stopcontact houden en van daaruit een kabeltje van 1.5 meter naar het modem trekken?
Alvast bedankt
In de doos zitten drie telefoonkabeltjes, twee witte van zo'n 20 cm en een zwarte van zo'n 1,5 m. Als je de witte kabeltjes gebruikt om de splitter aan te sluiten en de zwarte om daarvandaan naar het modem te gaan komt alles dik in orde.
De splitter is maar een klein doosje dus die kan je gemakkelijk naast het telefoonstopcontact aan de muur bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, daar heb ik wat aan. Dan weet ik tenminste wat m'n opstelling gaat worden. Hartstikke bedankt, toch handig om te weten wat je gaat ontvangen, dan kan je daar alvast mee aan de slag.

Ik wil er dus een losse router aan hangen. Met 4 poorten. Zijn er mensen die dit ook hebben en goede ervaringen hebben met een bepaalde router? Ik wil er niet teveel geld aan uitgeven. M'n maximum is toch wel 70 tot 80 euro, maar het liefst geef ik er iets van 50 euro aan uit. Ben immers ook maar een student. Ik las negatieve berichten over SMC Routers. Is de Sitecom DC-202 van 55 euro aan te bevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:34

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 14:15:
Kijk, daar heb ik wat aan. Dan weet ik tenminste wat m'n opstelling gaat worden. Hartstikke bedankt, toch handig om te weten wat je gaat ontvangen, dan kan je daar alvast mee aan de slag.

Ik wil er dus een losse router aan hangen. Met 4 poorten. Zijn er mensen die dit ook hebben en goede ervaringen hebben met een bepaalde router? Ik wil er niet teveel geld aan uitgeven. M'n maximum is toch wel 70 tot 80 euro, maar het liefst geef ik er iets van 50 euro aan uit. Ben immers ook maar een student. Ik las negatieve berichten over SMC Routers. Is de Sitecom DC-202 van 55 euro aan te bevelen?
Ik heb die Sitecom en die draait al een tijdje zonder enig probleem :) Wel even zorgen dat je de nieuwste firmware erop hebt staan.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Klovan schreef op 14 december 2003 @ 23:45:
[...]

Ja, ik heb dus hetzelfde probleem. En om nou het Internet los te gaan koppelen voor alleen wat statistiekjes :/

Heb ook de Zyxel-modem (192.168.1.1) ism een SMC2804WBR-router. (82.x.x.x)
Ik heb een Draytek 2200WE router. IP-range lokaal is 10.10.10.xxx/24. De Zyxel staat in default (bridge) mode. Als ik in de Zyxel wil inloggen, verander ik:
- in de router het WAN IP van automatisch naar 192.168.33 (anders dan 33 behalve 1 mag ook natuurlijk)
- op de betrokken PC het IP van auto in 192.168.34.
Dan kan ik gewoon naar 192.168.1.1 gaan en krijg de Zyxel webinterface te zien. Natuurlijk werkt telnet dan ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokschotel schreef op 15 december 2003 @ 14:22:
[...]
Ik heb die Sitecom en die draait al een tijdje zonder enig probleem :) Wel even zorgen dat je de nieuwste firmware erop hebt staan.
Heeft die Sitecom uPnP, VPN Compliant & NA(P)T? En, heb je eerst het modem werkend gekregen en vervolgens die router er tussen gehangen, of heb je alles in 1 keer gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:34

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 14:52:
[...]

Heeft die Sitecom uPnP, VPN Compliant & NA(P)T? En, heb je eerst het modem werkend gekregen en vervolgens die router er tussen gehangen, of heb je alles in 1 keer gedaan?
uPnP wel, NAT ook, VPN weet ik niet. Bij mij was alles Plug 'n play: modem neerhangen, router ertussen, PC aansluiten, Mac-adres registreren en gaan :)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:11

dbzfan

Nee.

Misschien toch demon van 65 euro gaan nemen ipv @home. Zit 2 km van de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Laatst online: 08-09 11:32
Vandaag is me sync lampie gaan branden van me (oude zwarte) alcatel, modem ingesteld zoals op wintervorst.com alleen krijg nog geen ip toegekend, maarja dit vrolijkt me iig weer een beetje op ten aanzien van me aanvraag van 13-11.

Waren er nog andere manieren om te controleren of je al een ip toegekend hebt gekregen anders dat je 'Local Area Connection' in xp telkens op 10.0.0.1 springt na enablen/disablen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokschotel schreef op 15 december 2003 @ 15:04:
[...]
uPnP wel, NAT ook, VPN weet ik niet. Bij mij was alles Plug 'n play: modem neerhangen, router ertussen, PC aansluiten, Mac-adres registreren en gaan :)
Oeh, na die uitspraak kreeg ik toch eventjes kriebels in m'n buik. Ik heb meteen ff gechecked waar en voor hoeveel ik die router kan krijgen. En het schijnt dat ie 5 minuten met de bus voor 55.50 euro op me ligt te wachten :*)

8 December is m'n aanvraag bij Demon geaccepteerd, dus ik wacht nu tot het modem er is, en dan denk ik dat ik die Sitecom diezelfde dag ga halen. Maar dat is dus nog mijn laatste vraagje: hoesnel weet men bij Demon wanneer ze mijn Modem gaan versturen?

In ieder geval bedankt voor de informatie zover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
HaJeeEs schreef op 15 december 2003 @ 14:22:
[...]

Ik heb een Draytek 2200WE router. IP-range lokaal is 10.10.10.xxx/24. De Zyxel staat in default (bridge) mode. Als ik in de Zyxel wil inloggen, verander ik:
- in de router het WAN IP van automatisch naar 192.168.33 (anders dan 33 behalve 1 mag ook natuurlijk)
- op de betrokken PC het IP van auto in 192.168.34.
Dan kan ik gewoon naar 192.168.1.1 gaan en krijg de Zyxel webinterface te zien. Natuurlijk werkt telnet dan ook...
Ja, maar dan werkt Internet dus niet meer, ik ben niet de enige die van het Internet hier gebruik maakt, dus krijg dan boze gezichten naar mijn kant opgericht..

Ik wil dus kunnen Internetten en de modem kunnen benaderen zonder met kabeltjes/computers te lopen sjouwen/instellingen wijzigen enzo.
Moet wel mogelijk zijn, lijkt me :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:15

Wallie

Herr

Wokschotel schreef op 15 december 2003 @ 15:04:
[...]
VPN'en doet ie ook, mijn vader werkt soms thuis via Philips, moet hij ook een VPN verbinding (via IPsec) maken, werkt prima :)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 16:50:
Hoi ik heb een vraagje ik stel me modem/router in via: http://www.zyxel.nl/p650/z009.html
En het werkt wel ok, maar als ik dan internet heb, dan kan ik maar op 1 site, daarna werkt internet niet meer? :S
k heb van alles maar geen idee meer, weet iemand het?
Heb modem aan en uit gezet, pc opnieuw opgestart maar niets werkt :(
ff klein kickje maar dan, ik kom erachter dat als ik het net ingestelt heb, wel lukt, daarna sterft het allemaal langzaam af, kom niet meer op sites, pings komen niet aan, dan hup dicht, dan krijg ik alleen nog maar bezig met openen van IP van de site, :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow, geweldig. Nu was die VPN-functie de minst belangrijkste eigenlijk. Maar je weet maar nooit natuurlijk. Ik las ook dat er een ingebouwde firewall inzat, en ik ga er vanuit dat of het modem of de router een DHCP-server heeft. Volgens mij is het best wel een complete router voor die prijsklasse.

Nogmaals dank voor de support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg vandaag iemand van BBNED aan de lijn, Ze komen morgen bij me langs om het een en ander te doen. Heb geen idee wat. Heeft iemand hier al een medewerker van BBNED over de vloer gehad?

M'n situatie in het kort... Vorige week maandag opgeleverd, tot op het heden geen ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klovan schreef op 15 december 2003 @ 15:44:
[...]
Ja, maar dan werkt Internet dus niet meer, ik ben niet de enige die van het Internet hier gebruik maakt, dus krijg dan boze gezichten naar mijn kant opgericht..

Ik wil dus kunnen Internetten en de modem kunnen benaderen zonder met kabeltjes/computers te lopen sjouwen/instellingen wijzigen enzo.
Moet wel mogelijk zijn, lijkt me :?
Als je de Zyxel in router-mode op een LAN-poort aansluit dan kan dat. In router-mode aan de WAN-poort zou dat ook moeten kunnen, maar dat gaat bij mij mis, helaas nog steeds geen idee waarom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 02:35
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 16:28:
Ik kreeg vandaag iemand van BBNED aan de lijn, Ze komen morgen bij me langs om het een en ander te doen. Heb geen idee wat. Heeft iemand hier al een medewerker van BBNED over de vloer gehad?

M'n situatie in het kort... Vorige week maandag opgeleverd, tot op het heden geen ip adres.
Klinkt dubieus... Ik zou maar wel om een identificatie vragen voor je hem/haar binnen laat.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vincent Bovelander schreef op 15 december 2003 @ 16:34:
[...]

Klinkt dubieus... Ik zou maar wel om een identificatie vragen voor je hem/haar binnen laat.
Ja, dat zo ie zo... alleen vraag ik me af wat er dan bij mij thuis moet gebeuren...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
Frag1le schreef op 15 december 2003 @ 15:23:
Vandaag is me sync lampie gaan branden van me (oude zwarte) alcatel, modem ingesteld zoals op wintervorst.com alleen krijg nog geen ip toegekend, maarja dit vrolijkt me iig weer een beetje op ten aanzien van me aanvraag van 13-11.

Waren er nog andere manieren om te controleren of je al een ip toegekend hebt gekregen anders dat je 'Local Area Connection' in xp telkens op 10.0.0.1 springt na enablen/disablen?
nog een klein vraagje, zodra je ip is toegekend dan neem ik aan dat je dns ook meteen werkt. Dus zou je het van afstand kunnen controleren door te pingen naar je dns en kijken of deze al gekoppeld wordt aan een ip, ofniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Frag1le schreef op 15 december 2003 @ 17:22:
[...]
nog een klein vraagje, zodra je ip is toegekend dan neem ik aan dat je dns ook meteen werkt. Dus zou je het van afstand kunnen controleren door te pingen naar je dns en kijken of deze al gekoppeld wordt aan een ip, ofniet?
Ik probeerde vandaag voor de lol eens mijn geaccepteerde host te pingen, en kwam er tot m'n stomme verbazing achter dat er al A- en MX-records voor bestaan, maar dat de A-record verwijst naar 127.0.0.1 of all places... is dat een bekend fenomeen? :?

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
curry684 schreef op 15 december 2003 @ 17:27:
[...]

Ik probeerde vandaag voor de lol eens mijn geaccepteerde host te pingen, en kwam er tot m'n stomme verbazing achter dat er al A- en MX-records voor bestaan, maar dat de A-record verwijst naar 127.0.0.1 of all places... is dat een bekend fenomeen? :?
Ja hier verwijst frag1le.demon.nl ook naar 127.0.0.1, vreemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 16:28:

Dat had ik dus ook! Kreeg een brief met een datum erop wanneer een monteur langs zou komen. Ik denk ja t zal wel. Maar ik vroeg me toch af wat die monteur zou komen doen, dus ik belde eens op, en ik vroeg wat die monteur eigenlijk komt doen? Hij komt de aansluiting maken, ik zeg die is er al! Oh dan zeg ik de afspraak af :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weppe schreef op 15 december 2003 @ 17:45:
[...]

Dat had ik dus ook! Kreeg een brief met een datum erop wanneer een monteur langs zou komen. Ik denk ja t zal wel. Maar ik vroeg me toch af wat die monteur zou komen doen, dus ik belde eens op, en ik vroeg wat die monteur eigenlijk komt doen? Hij komt de aansluiting maken, ik zeg die is er al! Oh dan zeg ik de afspraak af :S
En.... heb je nu wel internet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

weppe schreef op 15 december 2003 @ 17:45:
[...]

Als ik in zo'n situatie zou zitten dat ik al een week Line Sync had maar geen IP,
dan zou ik die BBNed monteur met open armen ontvangen, koffie met gebak...
Wat zou ik blij zijn iemand bij mij aan de deur te krijgen die mijn internet aan de gang gaat helpen,
zal mij wat uitmaken of hij binnen moet wezen om te meten of zo. :D
Maja, als jij liever nog een maandje zonder internet wilt zitten, stuur hem gerust weg. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op 15 december 2003 @ 20:06:
[...]

Als ik in zo'n situatie zou zitten dat ik al een week Line Sync had maar geen IP,
Wat zou ik blij zijn iemand bij mij aan de deur te krijgen die mijn internet aan de gang gaat helpen,
Maja, als jij liever nog een maandje zonder internet wilt zitten, stuur hem gerust weg. 8)7
Dit probleem had ik al 1 week, nou had ik met behulp van de demon support mijn ZyXEL op router modus gezet en ik kreeg een ip toegewezen. Ik hard-reset de ZyXEL en ik krijg daarna ook een ip toegewezen op mn pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wellicht dat dit probleem eerder voorhand geweest is, maar ik heb nu een 1024 abbo'tje van demon voor het bedrag van 55 eurie.
Binnenkort heb ik t een jaar, heel relaxed, maar blijf ik hierna ditzelfde bedrag per maand betalen, of kan ik ook direct 39 eurie gaan betalen, iets wat me wel aanspreekt....

thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 20:34:
wellicht dat dit probleem eerder voorhand geweest is, maar ik heb nu een 1024 abbo'tje van demon voor het bedrag van 55 eurie.
Binnenkort heb ik t een jaar, heel relaxed, maar blijf ik hierna ditzelfde bedrag per maand betalen, of kan ik ook direct 39 eurie gaan betalen, iets wat me wel aanspreekt....

thnx.
Ik denk dat je het beste even in overleg kan treden met Demon zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 18:09:
[...]

En.... heb je nu wel internet dan?
yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit ook te twijfelen tussen demon ADSL en @home. Ik baal de laatste tijd van de time outs elke keer bij @home(elke paar minuten is de verbinding ff een seconde weg ofzo).

Ik ben een veelgebruiker. Veel downloaden, en veel uploaden(heen en weer ftp-en naar mn werk, ssh-en, en als ik demon neem ook een website en mailserver hosten). Ik heb gezien dat de upload verbinding en de ping tests van demon's 2048/1024 abo hoger uitvallen dan @home, maar de download is lager volgens speedtest.

Ook lijkt het me ooit wel gaaf om eigen services te gaan hosten. Ik begreep dat dat allemaal mag bij demon. Een domeinnaam linken aan mn ip mag ook? (het is niet inbegrepen, dat weet ik :))

Maar is het nu zo dat het dat de hoge upload snelheid toch bijdraagt aan een snellere internetervaring? Dus ik bedoel, merk ik dat die downloadsnelheid lager is, of dat de uploadsnelheid hoger is?

daarnaast heb ik nu bij @home schommelende snelheden, soms maar 50kB/sec, maar soms wel 320kb. Ik begrijp dat bij demon mn snelheid constant rond de 190kB/sec ligt, volgens speedtest.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 22:15:
ik zit ook te twijfelen tussen demon ADSL en @home. Ik baal de laatste tijd van de time outs elke keer bij @home(elke paar minuten is de verbinding ff een seconde weg ofzo).

Ik ben een veelgebruiker. Veel downloaden, en veel uploaden(heen en weer ftp-en naar mn werk, ssh-en, en als ik demon neem ook een website en mailserver hosten). Ik heb gezien dat de upload verbinding en de ping tests van demon's 2048/1024 abo hoger uitvallen dan @home, maar de download is lager volgens speedtest.

Ook lijkt het me ooit wel gaaf om eigen services te gaan hosten. Ik begreep dat dat allemaal mag bij demon. Een domeinnaam linken aan mn ip mag ook? (het is niet inbegrepen, dat weet ik :))
Tuurlijk mag dat. Je krijgt standaard trouwens wel een subdomein van demon dat je kan gebruiken (systeemnaam.demon.nl)
Maar is het nu zo dat het dat de hoge upload snelheid toch bijdraagt aan een snellere internetervaring? Dus ik bedoel, merk ik dat die downloadsnelheid lager is, of dat de uploadsnelheid hoger is?

daarnaast heb ik nu bij @home schommelende snelheden, soms maar 50kB/sec, maar soms wel 320kb. Ik begrijp dat bij demon mn snelheid constant rond de 190kB/sec ligt, volgens speedtest.nl?
Als je veel upload merk je het ook aan je download. Ik ben ooit begonnen met een planet basic accountje dat 512 down / 64 up had. Toen merktje je het behoorlijk aan je download als je ook iets ging uploaden.

Ik heb nu een 1024/512 verbinding die nog geupgrade moet worden door BBNed (helaas uitgesteld) maar ik merk het nu echt veel minder (lees nouwelijks). De verhoudingen tussen download en upload liggen gewoon een stuk gunstiger.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op 15 december 2003 @ 22:20:
[...]
Als je veel upload merk je het ook aan je download. Ik ben ooit begonnen met een planet basic accountje dat 512 down / 64 up had. Toen merktje je het behoorlijk aan je download als je ook iets ging uploaden.

Ik heb nu een 1024/512 verbinding die nog geupgrade moet worden door BBNed (helaas uitgesteld) maar ik merk het nu echt veel minder (lees nouwelijks). De verhoudingen tussen download en upload liggen gewoon een stuk gunstiger.
Dat klopt inderdaad, als ik nu iets upload en dat gaat met 8kb/sec ofzo, dan gaat mn download totaal niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 22:24:
[...]

Dat klopt inderdaad, als ik nu iets upload en dat gaat met 8kb/sec ofzo, dan gaat mn download totaal niet meer...
Mijn @home aansluiting ging met snelheden van 280~300kb/s download en 15~16kb/s upload. Nou heb ik sinds vandaag mn Demon internet werkend en ik ben er echt heel blij mee. Upload bij demon is rond de 80kb/s en download volgends speedtest iets van 240kb/s

Stel ik upload via eMule met 10kb/s(minimaal anders is download limited) dan heb ik totaal GEEN internet meer (zo langzaam dat surfen niet echt meer gaat), met Demon haal ik ongeveer 75~85kb/s up en heb ik in eMule dus een limit gegeven van 40kb/s.
Nou werkt het nogsteeds PERFECT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
curry684 schreef op 15 december 2003 @ 17:27:
[...]

Ja, klopt had ik ook. Dat blijft zo tot het moment dat je MAC-adres geregistreerd via die pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op 15 december 2003 @ 20:06:
[...]

Die monteur is dus vanochtend geweest, en het probleem opgelost (... onder het genot van een bakje capuccino).
De routering was bij BBNED verkeerd. Ik kon dus eindelijk naar de macadrespagina gaan. Dus... 8 december opgeleverd, 16 december werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janspj
  • Laatst online: 27-06 14:28
Hoe lang duurt zo een line-test eigenlijk? Zit er al meer dan 4 weken op te wachten..Zijn er meer die zo lang moeten wachten? In de faq hier staat 1 dag tot 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 22:48:
[...]
Stel ik upload via eMule met 10kb/s(minimaal anders is download limited) dan heb ik totaal GEEN internet meer (zo langzaam dat surfen niet echt meer gaat)
Kabelaars bieden allemaal half-duplex verbinding, wat inhoudt dat als je 10kb van de 16kb upload je dus 60% van je internetverbinding gebruikt, wat ook doorwerkt in je download. Je hebt dan dus nog maar 40% van je downloadcapaciteit over. Met netwerkoverhead en alles houdt dit in de praktijk in dat je als je 10kb/sec upped je nog max 20% van je download overhebt, oftewel in jouw geval een 40kb/sec max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Janspj schreef op 16 december 2003 @ 10:05:
Hoe lang duurt zo een line-test eigenlijk? Zit er al meer dan 4 weken op te wachten..Zijn er meer die zo lang moeten wachten? In de faq hier staat 1 dag tot 3 weken.
Wat bedoel je met line-test, staat je aanvraag nu op 'Bevestigd'?

Bij mij was ie binnen 4 dagen naar 'Geaccepteerd', wat in principe inhoudt dat er een succesvolle line-test is geweest. Als je bedenkt dat m'n telefoonaansluiting zelf pas sinds vanochtend werkt best knap 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janspj
  • Laatst online: 27-06 14:28
curry684 schreef op 16 december 2003 @ 10:15:
[...]

Wat bedoel je met line-test, staat je aanvraag nu op 'Bevestigd'?

Bij mij was ie binnen 4 dagen naar 'Geaccepteerd', wat in principe inhoudt dat er een succesvolle line-test is geweest. Als je bedenkt dat m'n telefoonaansluiting zelf pas sinds vanochtend werkt best knap 8)7
Aanvraag staat sinds 16-11 op bevestigd. Verder staat er "er zal nu een technisch onderzoek plaatsvinden om te bepalen of DSL daadwerkelijk mogelijk is op uw adres".
Dat was allemaal op 16-11, percies 1 maand geleden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Het modem van Demon heeft toch als IP 192.168.1.1 he? Maar mijn Draytek 2200 E router heeft dat ook .... Gaat dat werken? :?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
VonFoX schreef op 16 december 2003 @ 10:55:
Het modem van Demon heeft toch als IP 192.168.1.1 he? Maar mijn Draytek 2200 E router heeft dat ook .... Gaat dat werken? :?
Misschien wel, maar ik zou het wel ff veranderen voor het met elkaar gaat conflicteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Klovan schreef op 16 december 2003 @ 10:59:
[...]

Misschien wel, maar ik zou het wel ff veranderen voor het met elkaar gaat conflicteren.
Iemand anders ervaringen hiermee? Heb geprobeerd het IP van mijn draytek op 192.168.1.2 te zetten, maar dat werkte niet ;) Maar dat is iets voor een ander topic.

Yo.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.