QkE schreef op 14 december 2003 @ 13:26:
[...]
Begrijp ik nou goed dat er iets fout zit bij Demon waardoor nieuwe klanten nog niet op internet kunnen? Ik probeer nu namelijk al twee dagen met ons Zyxeltje online te gaan en het lukt nog steeds niet. Dacht dat het aan ons lag. Dan ga ik morgen ook maar eens naar de helpdesk bellen. Ze zullen het wel druk kijgen

Het lijkt mij een lokaal probleem van een volle dhcp server die geen IP's meer overheeft.
Want ik heb zelf dus 4 aanvragen afgehandeld waarvan eentje voor mijzelf, maar allemaal in mijn eigen woonplaats.
Alle 4 deden ze het direct zodra ik het modem aansloot, al was die Demon aanvraag via het Tiscaly netwerk wel iets anders dan via het BBNed netwerk.
Je komt dan eerst op de Tiscaly pagina, daarna pas op de Demon mac registratie pagina,
terwijl je bij BBNed direct op de Demon mac registratie pagina komt.
(Waarom heeft btw iedereen het over BabyXL, heet al 2 maanden niet meer zo).
Verder viel me op dat die laatste aanvraag veel sneller ging dan de rest,
want die derde aanvraag duurde 5 weken, terwijl die 4e maar 2 weken duurde.
ernstblaauw schreef op 14 december 2003 @ 13:42:
Ik zit ook te denken om van Chello (1500/128) over te stappen op Demon (2048/1024). Nu hebben wij thuis een DrayTek 2200e router/firewall hangen achter de modem van UPC.
Als ik Demon zou krijgen, zou ik graag deze router blijven gebruiken. Mijn vraag is: Kan ik dan wel inloggen op de modem? Nu bij Chello doe ik dat nooit (kan ik volgens mij ook niet), maar bij de modem die je bij Demon krijgt kan je wel dingen instellen.
Mijn vraag is dus of ik door m'n router heen op de modem kan inloggen.
Zelf heb ik ook precies zo'n zelfde Draytek Vigor 2200E.
Je kunt inderdaad niet de configuratie van je Zyxel modem wijzigen als je Draytek ertussenzit.
Wat wel zou kunnen, is dat je de settings wijzigt via de meegeleverde seriele kabel.
Zelf persoonlijk heb ik nog nooit in de configuratie van mijn Zyxel gekeken.
Heb alleen de firmware vernieuwd, maar verder nooit iets ingesteld/gewijzigd.
Zelf zie ik geen enkele reden om de te willen, stond al goed bij ontvangst.
Het enige wat ik wel eens doe is wat poorten openen/sluiten op mijn Draytek,
maar op mijn modem? zou niet weten wat ik daar zou moeten wijzigen.
Bij mijn zwager heb ik trouwens die Zyxel voor het eerst ingekeken,
gezien hij via een switch op zijn modem zit, waarbij ik het modem
gewijzigd heb van bridge modus naar router modus.
[
Voor 38% gewijzigd door
cjdijk op 14-12-2003 13:53
]