[Ervaringen] Demon DSL Express #8

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.542 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Anders zet je de demon router toch gewoon op een ander adres.. hiero ook anders gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

henkleerssen schreef op 16 december 2003 @ 11:05:
Anders zet je de demon router toch gewoon op een ander adres.. hiero ook anders gezet.
Heb jij een 2200E dan? Ik heb het geprobeerd, maar het werkte niet ....

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iedereen heeft het hier over een demon-router. Is dat modem wat je erbij krijgt ook meteen een router dan?

dat wil ik namelijk niet. Ik heb nu @home en ik wil mn interne netwerk het liefst hetzelfde houden. Heb nu een oude p166 die als router dient(+ nog wat meer dingen intern). Kan ik die p166 als router blijven gebruiken en zorgen dat dat demon-modem geen router is? (twee routers is teveel van het goede :)). Ik wil namelijk wel kunnen vpn-en, ftp-en etc..., dat regel ik nu met kernelmodules voor linux op die p166

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02:35
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 11:13:
iedereen heeft het hier over een demon-router. Is dat modem wat je erbij krijgt ook meteen een router dan?

dat wil ik namelijk niet. Ik heb nu @home en ik wil mn interne netwerk het liefst hetzelfde houden. Heb nu een oude p166 die als router dient(+ nog wat meer dingen intern). Kan ik die p166 als router blijven gebruiken en zorgen dat dat demon-modem geen router is? (twee routers is teveel van het goede :)). Ik wil namelijk wel kunnen vpn-en, ftp-en etc..., dat regel ik nu met kernelmodules voor linux op die p166
Het apparaat dat je erbij krijgt kan als router gebruikt worden. Standaard werkt ie gewoon als modem.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

VonFoX schreef op 16 december 2003 @ 10:55:
Het modem van Demon heeft toch als IP 192.168.1.1 he? Maar mijn Draytek 2200 E router heeft dat ook .... Gaat dat werken? :?
Ik heb precies zo'n router, dacht eerst ook dat dit niet zou werken...wel dus.
Blijkt dat ze beide in een apart sub-domain zitten, dus best hetzelfde IP mogen hebben.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Kan ik die p166 als router blijven gebruiken en zorgen dat dat demon-modem geen router is
Lijkt mij van wel. Ik had eerst een casema modem (com21). Nu een Zyxel-modem/router. De router (3com) die achter de com21 zat, zit nu achter de Zyxel. Beetje instellingen veranderingen aan de router, aan de Zyxel niks veranderd en mijn netwerkje (4 pc's) werkt weer als vanouds :).

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

cjdijk schreef op 16 december 2003 @ 11:17:
[...]

Ik heb precies zo'n router, dacht eerst ook dat dit niet zou werken...wel dus.
Blijkt dat ze beide in een apart sub-domain zitten, dus best hetzelfde IP mogen hebben.
Ok, thanks :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

ik zei net demon router.. maar ik bedoel dus de demon modem (als router te gebruiken ja..).. je kunt die namelijk makkelijk gewoon een ander ip adres geven dus... Ok als de subnet mask al anders is... dan maakt het ip nummer niet uit.. maar just to make sure.. kun je dat dus doen wat ik al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vincent Bovelander schreef op 16 december 2003 @ 11:14:
[...]

Het apparaat dat je erbij krijgt kan als router gebruikt worden. Standaard werkt ie gewoon als modem.
Dat moest ik nog even weten, bedankt :)

dan denk ik dat zometeen mijn aanvraag naar demon maar eens geregeld wordt :)
nog een vraagje voor de zekerheid, je mag zelf echt servers hosten?, demon sluit niet allerlei poorten zoals @home dat wel doet, etcetera?

Ik ben namelijk van plan om een webserver en mailserver te gaan draaien, en misschien een domeinnaam aan te vragen die verwijst naar mn ip. Dat is geen probleem?(zolang ik natuurlijk geen illegale dingen host :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 11:34:
[...]

Dat moest ik nog even weten, bedankt :)

dan denk ik dat zometeen mijn aanvraag naar demon maar eens geregeld wordt :)
nog een vraagje voor de zekerheid, je mag zelf echt servers hosten?, demon sluit niet allerlei poorten zoals @home dat wel doet, etcetera?

Ik ben namelijk van plan om een webserver en mailserver te gaan draaien, en misschien een domeinnaam aan te vragen die verwijst naar mn ip. Dat is geen probleem?(zolang ik natuurlijk geen illegale dingen host :))
geen probleem.. zolang je ip hetzelfde blijft (en de laatste tijd met die server hardware upgrades ging dat wel eens verloren)..
Je moet ff die service paginas checken voor het draaien van mailservers bij demon. Wordt helemaal uitgelegd hoe je het een en ander kan doen. Bij versturen van spammail gaan ze natuurlijk moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkleerssen schreef op 16 december 2003 @ 11:41:
Bij versturen van spammail gaan ze natuurlijk moeilijk doen.
Goh? :P
en als ik dus eigen server host dan kan ik dus mailadressen gebruiken als ruuddie@<systeemnaam>.demon.nl, en als homepage <systeemnaam>.demon.nl en ook subdomeinen (die ik dan zelf moet aanmaken met apache ofzo) als ruuddie.<systeemnaam>.demon.nl.

Ik ga ff op zoek naar de servicepagina's (of kan ik daar niet bij als niet-abonnee?)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:52
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 11:53:
[...]

Goh? :P
en als ik dus eigen server host dan kan ik dus mailadressen gebruiken als ruuddie@<systeemnaam>.demon.nl, en als homepage <systeemnaam>.demon.nl en ook subdomeinen (die ik dan zelf moet aanmaken met apache ofzo) als ruuddie.<systeemnaam>.demon.nl.

Ik ga ff op zoek naar de servicepagina's (of kan ik daar niet bij als niet-abonnee?)
subdomeinen onder <systeemnaam>.demon.nl gaat alleen lokaal bij jou werken, je hebt verder geen controle over je dns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lizard schreef op 16 december 2003 @ 11:56:
[...]

subdomeinen onder <systeemnaam>.demon.nl gaat alleen lokaal bij jou werken, je hebt verder geen controle over je dns.
maar als ik een domeinnaam ga hosten moet ik toch ook een dns server gaan draaien ofzoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 11:58:
[...]

maar als ik een domeinnaam ga hosten moet ik toch ook een dns server gaan draaien ofzoiets?
Dat hoeft niet, bij het bedrijf waar je je domein geregistreerd hebt kan je dat domein naar je demon account laten wijzen. Het enige is dat het een CName is en dat bij een reverse lookup op je ip gewoon je demon systeemnaam weer te voorschijn komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 11:36
Janspj schreef op 16 december 2003 @ 10:05:
Hoe lang duurt zo een line-test eigenlijk? Zit er al meer dan 4 weken op te wachten..Zijn er meer die zo lang moeten wachten? In de faq hier staat 1 dag tot 3 weken.
Ik wacht al zes weken op de lijntest en heb demon gister maar eens gebeld. Er schijnen capaciteitsproblemen te zijn in mijn wijk (postcode 2023)?! en konden geen schatting geven hoelang het nog verder ging duren.

Meer mensen die hier last van hebben?

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit trouwens 2669 meter van de centrale, een groot probleem?, de centrale ondersteund trouwens babyxl en bbned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janspj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-06 14:28
FAD schreef op 16 december 2003 @ 12:06:
[...]

Ik wacht al zes weken op de lijntest en heb demon gister maar eens gebeld. Er schijnen capaciteitsproblemen te zijn in mijn wijk (postcode 2023)?! en konden geen schatting geven hoelang het nog verder ging duren.

Meer mensen die hier last van hebben?
Ik zit op postcode 3831. Man dat beloofd niet veel goeds.. :(
Ga ze maar is mailen misschien kan ik er nog onderuit komen. Vriend van mij heeft planet adsl aangevraagt die was binnen 2 weken online..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Laatst online: 29-08 22:37
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 12:08:
ik zit trouwens 2669 meter van de centrale, een groot probleem?, de centrale ondersteund trouwens babyxl en bbned
Zie ook de openingpost.
Afbeeldingslocatie: http://www.sneladsl.nl/images/faq/snelhedendsl.gif

Het hangt ook behoorlijk af van welke (koper)kabels je naar je huis toe hebt liggen vanaf de telefooncentrale!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboxman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06-2004
Hoe lang duurt zo een line-test eigenlijk? Zit er al meer dan 4 weken op te wachten..Zijn er meer die zo lang moeten wachten? In de faq hier staat 1 dag tot 3 weken.
Ik wacht momenteel vanaf 13-11 op de line test. Postcode 3069.

[ Voor 3% gewijzigd door roboxman op 16-12-2003 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Mijn verbinding (via BabyXL) lijkt heel stabiel.

Test via speedtest.nl geeft download 117kb/s up 56kb/s. Connection iets meer dan 800 en ping in Nederland 15. Toch tijden gamen van CoD is het ping hartstikke onstabiel. Hij gaat hele tijd op en neer, terwijl als ik server zelf ping, dan is het ron 20-30 wat heel goed is.

Heeft iemand ook zelfde probleem?

P.S

Ik heb aantal dagen geleden ook gepost over 2 accounts op 2 lijnen bij Demon. Ik heb mijn systeemnaam (2048 abo) ingevuldg bij 1024 lijn. Maar dan zegt ie dat Macadres al aangemeld is. Dus het is niet mogelijk om andere systeemnaam te gebruiken.

[ Voor 27% gewijzigd door DJkim op 16-12-2003 12:54 ]

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
bij mij een week of 4 toch wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz908
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 21:33
Bij mij ging het vrij snel, dezelfde dag nog.

code:
1
2
3
10-12-2003 Verzonden.
10-12-2003 Bevestigd.
10-12-2003 Geaccepteerd.

Nu hoop ik maar dat ze ook zo snel zijn met m'n modem aangezien ik zaterdag op vakantie ga..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Laatst online: 12-04-2021
Ik zit ook maar te wachten op dat modem, voor het nieuwe jaar wil ik toch wel online zijn eigenlijk ! 08-11 aangevraagd, postcode 4827... Nou ja, ff wachten nog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 18:31
Is dat modem nou een beetje goeie router? Ik doel dan op de chip die erin zit, is die krachtiger (meer kBps) dan de chip die wordt gebruikt in een Draytek Vigor 2200E. Die vigor haalt nog maar 100KB down als er 50KB up wordt gebruikt (maximaal down 200 en up 100). Is met die modem wel gewoon 200/50 te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Janspj schreef op 16 december 2003 @ 12:27:
[...]

Ik zit op postcode 3831. Man dat beloofd niet veel goeds.. :(
Ga ze maar is mailen misschien kan ik er nog onderuit komen. Vriend van mij heeft planet adsl aangevraagt die was binnen 2 weken online..
Drie weken geleden mijn vierde aanvraag gedaan bij Demon,
vorige week modem binnen, adsl werkt al sinds donderdag en sinds vrijdag ook officieel opgeleverd.
Lekker snel dus, met afkoel periode niet meegerekend slechts anderhalve week.
Postcode Veenendaal 3905.
Wat mij betreft is Demon zeer duidelijk een inhaalslag begonnen. _/-\o_
Fidai schreef op 16 december 2003 @ 13:45:
Is dat modem nou een beetje goeie router? Ik doel dan op de chip die erin zit, is die krachtiger (meer kBps) dan de chip die wordt gebruikt in een Draytek Vigor 2200E. Die vigor haalt nog maar 100KB down als er 50KB up wordt gebruikt (maximaal down 200 en up 100). Is met die modem wel gewoon 200/50 te halen?
Ik haal gewoon 205KB down en 80KB up (2048/1024 abbo) - Draytek Vigor 2200E.
Volgens de website moet hij 600KB down en 100KB up aankunnen.
Dus volgens mij heb je het een en ander niet helemaal goed staan of zo.

[ Voor 33% gewijzigd door cjdijk op 16-12-2003 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Van de week bij kennis Demon geinstalleerd en modem als router ingesteld.

Helaas ligt de verbinding er steeds uit. Af en toe werkt het maar.

Ik heb de dnssen al handmatig ingesteld op de clients.
Het gaat om adsl via isdn. Ik heb het thuis net zo ingesteld en thuis werkt het wel prima.

Heeft iemand een id waar het aan zou kunnen liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
jhead22 schreef op 16 december 2003 @ 14:03:
Van de week bij kennis Demon geinstalleerd en modem als router ingesteld.

Helaas ligt de verbinding er steeds uit. Af en toe werkt het maar.

Ik heb de dnssen al handmatig ingesteld op de clients.
Het gaat om adsl via isdn. Ik heb het thuis net zo ingesteld en thuis werkt het wel prima.

Heeft iemand een id waar het aan zou kunnen liggen ?
Mac adres van het modem al geregistreerd op www.demon.nl/macadres? Bij sommige verbindingen kom je niet automatisch op de pagina als je met een nieuw macadres online komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Modbreak:
Statusreports worden bestraft met een Officiële Waarschuwing. Hou je aan de policy aub!

[ Voor 83% gewijzigd door Korakal op 21-12-2003 19:38 ]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 14:33
Drie weken geleden te horen gekregen dat het nog maximaal drie weken zou duren voor ik mijn internetverbinding opgeleverd zou krijgen. Gisteren verstreek die periode dus heb ik vrolijk vol goede moed gebeld. Het antwoord was enigszins te voorspellen.. "We weten niks en zijn anfhankelijk van bbned en kpn". Vervolgens uitgelegd dat ik dat natuurlijk begreep en dat dat vervelend en lastig was voor alle partijen, echter begreep ik niet waarom ik nog geen modem had. Want dat regelen ze zelf.

Krijg ik vandaag een mailtje dat mijn lijn opgeleverd is en dat het modem onderweg is. Kijk ik op de status pagina zie ik dat BBNED mijn lijn al op 7-12 opgeleverd had.....what the fuck....waar moest ik dan zolang op wachten....?

Elk weggetje ik ben morgen online joehoe

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

08-12-2003 Geaccepteerd , zit dus nu op mijn modem te wachten.
Ik vind het nog wel lang duren moet ik zeggen, 13-11 aangemeld, misschien ben ik wat ongeduldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:03

Ankh

|true

okay eindelijk in ons boerendurp kunnen we per januari KPN ADSL nemen, ipv Multikabel (kabel internet, niet slecht ofzo)
Maar nu wil ik liever via bbned / babyxl ADSL nemen. maar zal er ooit een kans van zijn dat ze bij ons (1731) adsl centrale voor bbned / babyxl vrij maken? (de centrala staat achter ons huis ongeveer :)) bbned / demon laat niets van hun weten (zou ik ook niet doen maar goed :))

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 13:39
Het zal waarschijnlijk nog wel even duren, BBNed loopt nu al behoorlijk achter (uitbreidingen zitten er voorlopig niet in), dat betekent dus dat er nog heel wat rendabelere centrales zijn dan jouw centrale, geldt ook voor BabyXL. Ik zou er dus maar niet te hard op hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,

ik heb paar weken demon ontvangen. het schijnt niet te werken, dus demon gebeld. na lang wachten kreeg ik antwoord dat het splitter kapot is.

hoe snel kan een splitter kapot gaan? Dus ik vroeg naar een nieuwe, maar ik kreeg te horen dat ik het niet krijg. het beste was om 1 te kopen. is dit ook bij jullie voor gekomen? ik vind dat het server van demon moet zijn om goedwerkende spullen te leveren.

Dus moet ik nu een nieuwe halen of beter bij demon gaan zeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:03

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Mensen, houden we er rekening mee dat statusupdates een reden (kunnen) zijn voor een OW! SVP (zoals duidelijk in de startpost staat) geen statusupdates dus!

En nu weer fijn verder :P

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Dus moet ik nu een nieuwe halen of beter bij demon gaan zeuren?
Het laatste en niet zeuren maar er gewoon om vragen/bellen.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Laatst online: 12-09 09:41
cjdijk schreef op 16 december 2003 @ 14:00:
[...]

Drie weken geleden mijn vierde aanvraag gedaan bij Demon,
vorige week modem binnen, adsl werkt al sinds donderdag en sinds vrijdag ook officieel opgeleverd.
Lekker snel dus, met afkoel periode niet meegerekend slechts anderhalve week.
Postcode Veenendaal 3905.
Wat mij betreft is Demon zeer duidelijk een inhaalslag begonnen. _/-\o_

[...]

Ik haal gewoon 205KB down en 80KB up (2048/1024 abbo) - Draytek Vigor 2200E.
Volgens de website moet hij 600KB down en 100KB up aankunnen.
Dus volgens mij heb je het een en ander niet helemaal goed staan of zo.
Ik hoop dat het bij mij ook zo gaat
hier ook in Veenendaal
Postcode 3904
Ik zit nu 15 dagen zonder internet en dat gaat behoorlijk vervelen

nu heb ik gelezen dat er problemen kunnen zijn met de E-tech modem-router en BBNed. Deze zou de routers van BBned vast laten lopen.
Maar ik heb de hele oude versie (1) en ik weet niet of daar het probleem ook mee is. op de site van E-tech kan ik niets vinden.

Ik heb trouwens een amerikaanse firmware erinzitten (flashen ging fout en dit was de enige firmware die ik eroverheen kon zetten)

[ Voor 20% gewijzigd door messi op 16-12-2003 16:23 ]

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
Yo, werkt de newsserver nog?...ik wilde wat lezen maar hij geeft alsmaar will retry bla bla (dus geen 502)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Chutney schreef op 16 december 2003 @ 17:28:
Yo, werkt de newsserver nog?...ik wilde wat lezen maar hij geeft alsmaar will retry bla bla (dus geen 502)
"Beginning at 0800 Pacific (1600 GMT) tomorrow, Tuesday 16th December, for a period of approximately 90 minutes to 2 hours, the news cluster will be either down or running in degraded mode whilst we perform essential system maintenance to address a current high- severity (though not performance-impacting) issue."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
dolby schreef op 16 december 2003 @ 17:32:
[...]

"Beginning at 0800 Pacific (1600 GMT) tomorrow, Tuesday 16th December, for a period of approximately 90 minutes to 2 hours, the news cluster will be either down or running in degraded mode whilst we perform essential system maintenance to address a current high- severity (though not performance-impacting) issue."
Yep sorry niet gelezen berichtje stond nog niet op de netwerk page van Demon:
16 dec 17:30. Supernews voert onderhoud uit aan haar newscluster, waardoor news.demon.nl momenteel minder goed bereikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Lizard schreef op 16 december 2003 @ 11:56:
[...]

Als je een eigen DNS server (bind9) draait, die open staat naar het internet, kan dit volgens mij toch wel ? dus subnaam.subdomain.demon.nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spice schreef op 16 december 2003 @ 16:06:
[...]

Het laatste en niet zeuren maar er gewoon om vragen/bellen.
als het zo gemakkelijk ging had ik splitter allang binnen. bellen, ongeveer 30 min wachten en werd advieseert om zelf 1 te kopen (ze zeggen, kost maar 2,50 ik kan het niet vinden voor die prijs). mailen weet ik niet, nog geen antwoord terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 15:33
- Na de aanvraag op 24-11 te hebben geplaatst zou het 3 weken duren
- Afgelopen maandag waren de 3 weken om
- Mailtje gestuurd maandag middag voor een tijdsindicatie
- Vandaag (dinsdag) een mailtje gekregen dat mijn lijn opgeleverd was en het modem verzonden.

Kijk ik bij mijn status zie ik het volgende staan:
08-12-2003 Opgeleverd. De lijn is opgeleverd. U kunt vanaf nu gebruik maken van uw Demon DSL Express abonnement.

Heeft het nu met mijn mailtje te maken dat ze actie hebben ondernomen?
Als vanaf 8-12 mijn lijn al klaar lag voor gebruik!? Hebben ze me vergeten of zo! Of is het gewoon toeval!?

Apple en Joppiesaus all the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Voordat jullie het vergeten:
Komende nacht is er voor de BBned gebruikers onderhoud, tussen 0:00 en 06:00am zullen er wat onderbrekingen zijn.Dus...geen paniek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 21:00

Kroontje

...

Ik heb mijn ADSL van KPN ook opgezegd een aantal maanden geleden. Het account bij Planet Internet hebben ze op 1 december afgesloten, zoals afgesproken. Nu heb ik o.a. op GoT gelezen dat KPN na 10 dagen het ADSL signaal van de telefoonlijn zou halen. Dus normaal gesproken 11 december.

Ik heb op 5 december ADSL aangevraagd via Demon. Deze is vandaag (pas) verzonden naar de DSL partner. Tevens is de aanvraag vandaag bevestigd.

Ik ging ervan uit dat het ADSL signaal van de lijn was gehaald op 11 december, maar dat was niet het geval. Dit is gisteren pas gebeurd. Ik trek die conclusie doordat het Sync lampje knippert op mijn 'getweakte' Speedtouch Home van Alcatel.

Echter, vandaag een brief gehad van de KPN Telecom dat het ADSL signaal pas op 29 december van de lijn wordt gehaald. :?
Het was net ietsjes te laat om de KPN hierzelf over te bellen en bij Demon duurt het mij te lang, dus ik hoop dat hier wat meer mensen rondzwerven met dezelfde ervaringen..

Is het signaal van de telefoonlijn af als het Sync lampje knippert, of moet er nog meer bij de KPN gebeuren om juist door de test van b.v. BBNed te komen ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kroontje1981 schreef op 16 december 2003 @ 20:41:
Ik heb mijn ADSL van KPN ook opgezegd een aantal maanden geleden. Het account bij Planet Internet hebben ze op 1 december afgesloten, zoals afgesproken. Nu heb ik o.a. op GoT gelezen dat KPN na 10 dagen het ADSL signaal van de telefoonlijn zou halen. Dus normaal gesproken 11 december.

Ik heb op 5 december ADSL aangevraagd via Demon. Deze is vandaag (pas) verzonden naar de DSL partner. Tevens is de aanvraag vandaag bevestigd.

Ik ging ervan uit dat het ADSL signaal van de lijn was gehaald op 11 december, maar dat was niet het geval. Dit is gisteren pas gebeurd. Ik trek die conclusie doordat het Sync lampje knippert op mijn 'getweakte' Speedtouch Home van Alcatel.

Echter, vandaag een brief gehad van de KPN Telecom dat het ADSL signaal pas op 29 december van de lijn wordt gehaald. :?
Het was net ietsjes te laat om de KPN hierzelf over te bellen en bij Demon duurt het mij te lang, dus ik hoop dat hier wat meer mensen rondzwerven met dezelfde ervaringen..

Is het signaal van de telefoonlijn af als het Sync lampje knippert, of moet er nog meer bij de KPN gebeuren om juist door de test van b.v. BBNed te komen ?!
Niet dat je nog wat aan dit advies hebt maar ...
je had die brief van KPN moeten afwachten, heb ik ook gedaan :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online

Het lijkt erop dat de linesync eraf is ja.
Het probleem zit dus bij het feit dat volgens de KPN administratie je lijn 29-12 vrij is, neem contact op met KPN.
Ik denk dat er nu een afwijzing komt ivm de 29-12 datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 21:00

Kroontje

...

Marzman schreef op 16 december 2003 @ 20:48:
[...]

Niet dat je nog wat aan dit advies hebt maar ...
je had die brief van KPN moeten afwachten, heb ik ook gedaan :)
Ik heb op 5 december nog contact gehad met KPN en zij hebben mij óók verteld dat het normaliter 10 dagen zou duren. Dus ben er een beetje vanuit gegaan dat het allemaal wel goed zou komen, maar ben bang van niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ook last van dat sommige websites heel langzaam binnenkomen terwijl andere gewoon snel zijn? Ligt niet aan de websites, zitten hele bekende bij die eerst wel gewoon snel gingen...

Ik heb niets veranderd hier, geen virussen/worms en ook geen spyware (net alles gecheckt), geen emule of kazaa en in IE staat bij tools > internet options > connections > LAN settings niets aangevinkt.

Kan het zijn dat het aan Demon ligt? Tweakers gaat wel snel zoals normaal, maar sommige sites komen zoals gezegd heel langzaam door... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt voor een aansluiting er ligt ???? ik ga namelijk verhuizen en op nieuwe adres wil ik ASAP ADSL bij voorkeur via Demon (8192/1024)... vrijdag ga ik erin maar moet w88 tot telefoonlijn er ligt voor het doormeten zodra foon er licht en ik vraag meteen aan... hoe lang moet ik dan gemiddeld w88 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

je kunt 7 dagen voordat je telefoonlijn word opgeleverd aanvragen. heb ik ook gedaan.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn aanvraag is zo straks verstuurd. Hoe weet ik trouwens of ik via bbned of babyxl aangesloten wordt. Beide zijn beschikbaar in mijn regio...

En bovendien meende een collega van mij dat indien je niet via kpn adsl nam(en dat neem ik dus niet..., demon kan niet via kpn gaan toch?) dat er dan iemand bij je thuis langs moest komen om je telefoonlijn om te zetten(en dat daardoor je telefoonverbinding er een tijd uitligt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnc
  • Niet online

fnc

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 22:48:
mijn aanvraag is zo straks verstuurd. Hoe weet ik trouwens of ik via bbned of babyxl aangesloten wordt. Beide zijn beschikbaar in mijn regio...

En bovendien meende een collega van mij dat indien je niet via kpn adsl nam(en dat neem ik dus niet..., demon kan niet via kpn gaan toch?) dat er dan iemand bij je thuis langs moest komen om je telefoonlijn om te zetten(en dat daardoor je telefoonverbinding er een tijd uitligt)
Of je babyxl of bbned krijgt ligt aan demon, net waar ze de aanvraag naar doorsturen. Babyxl schijnt wel de voorkeur te hebben op het moment.

En dat kpn verhaal klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen Demon, een 8/1 verbinding.

WAT VALT DAT MIJ VIES TEGEN!!!!

Voorheen had ik @home... dat was ook al geen succes, newsserver onbereikbaar en voornamelijk onstabiel. Dus... dacht ik en vooral na het lezen van berichten in fora... "nou Demon dat moet toch wel een wereld van verschil zijn". NOT.

Speedtest.nl
Download 185.3 KByte/sec (was een uurtje gelden 93.6 KByte/sec)
Upload 75.6 KByte/sec
Connection 172.0 Conn/min
Ping test 23.0 ms

De upload is daarentegen wel ok... niks op aan te merken. Alleen mijn download is wel heeeeel erg sneu voor een 8192/1024 verbinding (a E65).

Eerste hop is 10k-01. Mischien zegt dit iemand wat.

Begrijp werkelijk niet waarom het zo langzaam gaat. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de newsserver ligt er om de 2 minuten, 1 of 2 seconden uit...?

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een editfunctie op het forum ;)

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 23:36

DJT

Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 00:30:
Hallo,

Voorheen had ik @home... dat was ook al geen succes, newsserver onbereikbaar en voornamelijk onstabiel. Dus... dacht ik en vooral na het lezen van berichten in fora... "nou Demon dat moet toch wel een wereld van verschil zijn". NOT.

Speedtest.nl
Upload 75.6 KByte/sec
Ping test 23.0 ms

De upload is daarentegen wel ok... niks op aan te merken. Alleen mijn download is wel heeeeel erg sneu voor een 8192/1024 verbinding (a E65).

Welk abbo heb je besteld? De upgrade naar 8192/1024 moet namelijk nog komen (zoals in dit topic staat). Ik had zelf 2048/1024 besteld toen net bekend was dat er een upgrade zou komen. Toch heb ik netjes 2048/1024 gekregen en moet wachten tot IEDEREEN een upgrade krijgt.

Daarnaast is alles boven 2048 niet gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Jawel, ik ben sinds vandaag online met Demon en zit ook op die router. Werkt zeer snel en goed, heb nergens problemen mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niXnut
  • Laatst online: 17-07-2020

niXnut

Hora ruit; hora est!

Ik heb een week geleden een 8192/1024 abo besteld en vandaag heb ik de vooraankondiging van de oplevering gehad. Nog drie weken dus.

Wat ik me afvraag, ik krijg zo'n zyxel 650R modem (analoog) maar is dat ding wel in staat om de volledige max snelheid door te geven (upload en download).

Zijn er meer mensen die zo'n ontzettend lage snelheden halen met dit abo net als Tinkelbelletje hierboven? Begin m een beetje te knijpen, zo slecht was mijn @home verbinding nou ook weer niet...

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niXnut schreef op 17 december 2003 @ 02:25:
Ik heb een week geleden een 8192/1024 abo besteld en vandaag heb ik de vooraankondiging van de oplevering gehad. Nog drie weken dus.

Wat ik me afvraag, ik krijg zo'n zyxel 650R modem (analoog) maar is dat ding wel in staat om de volledige max snelheid door te geven (upload en download).

Zijn er meer mensen die zo'n ontzettend lage snelheden halen met dit abo net als Tinkelbelletje hierboven? Begin m een beetje te knijpen, zo slecht was mijn @home verbinding nou ook weer niet...
Nou, mischien dat ik wel heel erg uit mn slof ging, maar het valt wel mee hoor. Mn upload is uitstekend. Haal vanuit mn werk met ftp bijna 90 KB/s. Vindt ik prima.
Alleen mn download, vindt ik aan de magere kant (max 520KB/s). Ook de verbinding naar de newsserver ligt er om de paar minuten een paar seconden uit. Vaag.

De afstand van mn woning naar de centrale is nog geen 700 meter. De kabel die er ligt, is naar wat ik heb horen zeggen 6 jaar geleden vernieuwd... dus daar ligt het niet aan. Kan best wel zijn dat het een en ander bij mij thuis (router , slecht geconfigureerde pc, bekabeling) de bottleneck is.

Ik was @home ook gewend maar, geloof me, dit zal je zeker niet tegenvallen :).
En, zoals je eerder heb kunnen lezen, zijn de meeste mensen tevreden tot zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

messi schreef op 16 december 2003 @ 16:20:
[...]

Ik hoop dat het bij mij ook zo gaat
hier ook in Veenendaal
Postcode 3904
Ik zit nu 15 dagen zonder internet en dat gaat behoorlijk vervelen

nu heb ik gelezen dat er problemen kunnen zijn met de E-tech modem-router en BBNed. Deze zou de routers van BBned vast laten lopen.
Maar ik heb de hele oude versie (1) en ik weet niet of daar het probleem ook mee is. op de site van E-tech kan ik niets vinden.

Ik heb trouwens een amerikaanse firmware erinzitten (flashen ging fout en dit was de enige firmware die ik eroverheen kon zetten)
Lijkt mij sterk dat een willekeurige router bij een internetgebruiker,
een router van BBNed in een telefooncentrale kan ontregelen.

Kom jij ook op de telefooncentrale in de tuinstraat?
Dan zou het ook goed kunnen dat je Demon via Tiscaly-adsl krijgt.
Dat is namelijk sinds 1 december ook leverbaar in Veenendaal.

Klopt wel wat je zegt, was bij mij ook zo.
Het moment dat het Line Sync ledje van constant branden naar knipperen ging op mijn Alcatel Speedtouch Home,
op dat moment had ik geen adsl meer van KPN, en was mijn lijn KPN-adsl vrij.
In mijn geval was dat 14:00 's middags, terwijl de volgende dag BBNed de lijntest ging uitvoeren,
en dat was goedgegaan, dus blijkbaar was mijn lijn inderdaad KPN-adsl vrij.

In jouw geval zou ik je aanvraag van Demon gewoon door laten lopen.
Als blijkt dat je aanvraag geannuleerd wordt vanwege lijn niet dsl vrij,
dan kan je gewoon opnieuw aanvragen (inclusief 1 week afkoelperiode, dat wel).
Het is zelfs geen probleem opnieuw dezelfde systeemnaam te gebruiken.
Zelf heb ik in de afkoelperiode ook 1 keer opgezegd, gezien ik een brief van KPN kreeg
met een andere afsluitdatum dan die ik van mijn provider had gekregen.

Bij mij klopte die brief van KPN wel precies, maar die datum ging ook mijn Line Sync knipperen.
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 22:48:

Dat laatste klopt helemaal niets van.
Hallo,

Speedtest.nl
Upload 75.6 KByte/sec
Ping test 23.0 ms

Even bellen met Demon?
Je hebt nu een 2048/1024 verbinding zo te zien.
Toch wel een beetje weinig zelfs voor een 2048/1024 verbinding.
Ik heb een 2048/1024 verbinding en haal constant 205/80.
niXnut schreef op 17 december 2003 @ 02:25:

Het door Demon geleverde modem haalt 8192/896.
Adsl komt met de overhead eraf getrokken op max 8000/1000.
Afhankelijk van hoever je van de centrale af zit en hoe de koper kwaliteit is,
zal je in een zeer gunstig geval zowiso niet meer dan 7200/900 halen, ook als je een sneller modem zou hebben.
Meer gebruikelijk is 6800/850 of 6400/800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 15:33
Hollie schreef op 16 december 2003 @ 18:47:
- Na de aanvraag op 24-11 te hebben geplaatst zou het 3 weken duren
- Afgelopen maandag waren de 3 weken om
- Mailtje gestuurd maandag middag voor een tijdsindicatie
- Vandaag (dinsdag) een mailtje gekregen dat mijn lijn opgeleverd was en het modem verzonden.

Kijk ik bij mijn status zie ik het volgende staan:
08-12-2003 Opgeleverd. De lijn is opgeleverd. U kunt vanaf nu gebruik maken van uw Demon DSL Express abonnement.

Heeft het nu met mijn mailtje te maken dat ze actie hebben ondernomen?
Als vanaf 8-12 mijn lijn al klaar lag voor gebruik!? Hebben ze me vergeten of zo! Of is het gewoon toeval!?
Niemand hier iets zinnigs over te zeggen?

Apple en Joppiesaus all the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je ook elk moment upgraden van abonnement?

Ik heb nu de 2048/1024 verbinding genomen, dan wil ik eerst eens bekijken hoe die bevalt(misschien vind ik die snel zat), als ik hem niet snel genoeg vind(maar ik weet wel zeker dat ik wellicht hoger kan halen) dan zou ik misschien wel over willen naar 8192/1024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 21:04

Mike78

Always

Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 09:25:
kun je ook elk moment upgraden van abonnement?

Ik heb nu de 2048/1024 verbinding genomen, dan wil ik eerst eens bekijken hoe die bevalt(misschien vind ik die snel zat), als ik hem niet snel genoeg vind(maar ik weet wel zeker dat ik wellicht hoger kan halen) dan zou ik misschien wel over willen naar 8192/1024
Upgraden kan vrij snel maar downgraden niet (minimaal een jaar).

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mike78 schreef op 17 december 2003 @ 09:32:
[...]

Upgraden kan vrij snel maar downgraden niet (minimaal een jaar).
dan ben ik blij dat ik 2048/1024 aangevraagd heb, dan kan ik altijd omhoog... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 14:33
Hollie schreef op 17 december 2003 @ 09:25:
[...]

Niemand hier iets zinnigs over te zeggen?
niks behalve dan dat ik hetzelfde had

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Speedtest.nl
Upload 75.6 KByte/sec
Ping test 23.0 ms

Nou, mischien dat ik wel heel erg uit mn slof ging, maar het valt wel mee hoor. Mn upload is uitstekend. Haal vanuit mn werk met ftp bijna 90 KB/s. Vindt ik prima.
Alleen mn download, vindt ik aan de magere kant (max 520KB/s). Ook de verbinding naar de newsserver ligt er om de paar minuten een paar seconden uit. Vaag.

De afstand van mn woning naar de centrale is nog geen 700 meter. De kabel die er ligt, is naar wat ik heb horen zeggen 6 jaar geleden vernieuwd... dus daar ligt het niet aan. Kan best wel zijn dat het een en ander bij mij thuis (router , slecht geconfigureerde pc, bekabeling) de bottleneck is.

Ik was @home ook gewend maar, geloof me, dit zal je zeker niet tegenvallen .
En, zoals je eerder heb kunnen lezen, zijn de meeste mensen tevreden tot zeer tevreden.
Een collega van mij had hetzelfde probleem. Hij heeft toen zijn router vervangen. Nu zit hij boven de 800KB/s met zijn download.

Eerst dus even bij jezelf controleren voor dat je begint te schreeuwen.

Ik heb gehoord dat de nieuwsservers zijn uitbesteed en dat ze daarom zo traag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniklaas
  • Laatst online: 02-02-2019

sniklaas

asjemenou

Mijn tot nu toe slechte ervaringen met Demon zijn misschien van een iets andere soort.

Afgelopen zaterdag bij mijn ouders thuis adsl trachten aan te sluiten , maar na een uurtje of wat kreeg ik toch het vermoeden dat de lijn (ondanks bevestigingsdatum van 8 december) nog niet opgeleverd was.

Eerst maar de meterkast ingedoken , lijn opgezocht en spitter ertussen gezet, echter nog niet het adsl touwtje in de splitter gedaan , alleen de lijn en de telefoon. Kon dus niet eens telefoneren.

Zou aan splitter kunnen liggen , dus ik mijn eigen splitter ertussen gezet, en hetzelfde verhaal.

Ik gebeld met Demon (eerst ruim anderhalf uur in de wacht ) vervolgens vragen ze bij Demon, wat voor een modem er aan hangt (draytek 2500 we), vrolijk werd er gezegd dat die niet op de lijst van goedgekeurde modems van BBNed staat, terwijl in de gebruiksaanwijzing van draytek staat dat deze wel onder BBned kan draaien.

Vervolgens zeggen ze ook nog dat het ook nog wel eens aan de kpn zou kunnen liggen dat die bepaalde zaakjes nog niet geregeld hebben en ik nog wel twee weken

Mijn vraag is dus : Wie gebruikt er een draytek 2500 WE met BBned en wie heeft nog meer ervaringen met wel een brief van oplevering van de lijn , maar stiekem toch geen oplevering

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier nu chello :r en wil graag overstappen op demon :)
maar nu moet ik chello dus opzeggen en had een keer een opzegformulier gezien maar die kan ik niet meer vinden.

wie heeft die link voor mij
alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 20:23
Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 11:23:
Ik heb hier nu chello :r en wil graag overstappen op demon :)
maar nu moet ik chello dus opzeggen en had een keer een opzegformelier gezien maar die kan ik niet meer vinden.

wie heeft die link voor mij
alvast bedankt :)
http://www.upc.nl/pdf/Opzegformulier.pdf

En meld meteen dat je je borg terug wilt, haal de eventuele incasso eraf, enzo, en succes!

(ik heb gister factuur december ontvangen, staat nu eindelijk 0 EUR op, heb al sinds februari geen chello meer.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

sniklaas schreef op 17 december 2003 @ 10:27:
Mijn tot nu toe slechte ervaringen met Demon zijn misschien van een iets andere soort.

Afgelopen zaterdag bij mijn ouders thuis adsl trachten aan te sluiten , maar na een uurtje of wat kreeg ik toch het vermoeden dat de lijn (ondanks bevestigingsdatum van 8 december) nog niet opgeleverd was.

Eerst maar de meterkast ingedoken , lijn opgezocht en spitter ertussen gezet, echter nog niet het adsl touwtje in de splitter gedaan , alleen de lijn en de telefoon. Kon dus niet eens telefoneren.

Zou aan splitter kunnen liggen , dus ik mijn eigen splitter ertussen gezet, en hetzelfde verhaal.

Ik gebeld met Demon (eerst ruim anderhalf uur in de wacht ) vervolgens vragen ze bij Demon, wat voor een modem er aan hangt (draytek 2500 we), vrolijk werd er gezegd dat die niet op de lijst van goedgekeurde modems van BBNed staat, terwijl in de gebruiksaanwijzing van draytek staat dat deze wel onder BBned kan draaien.

Vervolgens zeggen ze ook nog dat het ook nog wel eens aan de kpn zou kunnen liggen dat die bepaalde zaakjes nog niet geregeld hebben en ik nog wel twee weken

Mijn vraag is dus : Wie gebruikt er een draytek 2500 WE met BBned en wie heeft nog meer ervaringen met wel een brief van oplevering van de lijn , maar stiekem toch geen oplevering

alvast bedankt
Dat is gewoon een algeem helpdesk probleem.
Zodra je iets hebt wat ze niet kennen ligt het daaraan.
Pas op het moment dat het wel werkt met iets wat ze wel kennen,
willen ze iets doen om het probleem op te lossen,
tenminste die ervaring had ik met HccNet/KPN.
Jouw Draytek moet het gewoon doen lijkt me.
Als er 1 merk is waar ik vertrouwen heb kwa routers dan is het Draytek.
Zelf heb ik er eentje zonder ingebouwd modem (2200E).
Er zit niets anders op van iemand even een Zyxel te lenen,
en dan terug te bellen, hij doet het nog steeds niet.
Zodra het probleem verholpen is, zet je jouw Draytek weer terug, en is alles weer in orde.
Misschien als je geluk hebt, kan je ook gewoon nogmaals bellen,
in de hoop iemand aan de lijn te krijgen, die niet direct de storing afwimpelt naar jouw apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
  • Laatst online: 04-09 09:45
ff een puntje van kritiek, ik heb zelf ook Demon en zeer tevreden. is tenminste altijd online, itt to chello voorheen :(

wat ik niet begrijp dat veel mensen lopen te zeuren over die newsserver (die ongetwijfeld 99% wordt misbruikt voor illegale onzin) dat ze geen verbinding krijgen.

Wat verwacht je zelf als mensen met hun 8000+ verbinding constant zitten te downen van die server? tja, en dan te bedenken dat Demon een van de beste (gratis) en meest updated newsserver van nederland heeft... tsss.

klinkt als dubbeltje eerste rang principe. wat ik niet begrijp is waarom Demon die server nog in de lucht houdt, moet enorm veel bandbreedte kosten die ze beter kunnen gebruiken voor gewoon internet.

en voor de serieuse newsgroepgebruikers (dus discussies), die hebben geen snelle verbinding nodig maar kunnen door die leechers niet normaal inloggen! en dat is mooi klote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zijn de verschillen tussen BBned en baby XL ??? en heb ik daar nog zeggenschap in ??? want ik wil voor 65€ wel een zo goed mogelijke verbinding en dat ik de max nooit of zelden zal halen boeit me niet maar dik boven de 2048 mag ik toch wel verw88 ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 12:32:
wat zijn de verschillen tussen BBned en baby XL ??? en heb ik daar nog zeggenschap in ??? want ik wil voor 65€ wel een zo goed mogelijke verbinding en dat ik de max nooit of zelden zal halen boeit me niet maar dik boven de 2048 mag ik toch wel verw88 ???
Voor een 8/1 abo is er geen verschil,omdat dat wide open is, lagere abo's zijn bij babyxl(tiscali) iets sneller omdat die de overhead compenseert.
In de praktijk zal je sneller zijn dan 2048, maar hoeveel kan niet gezegd worden ivm afstand centrale, kwaliteit tel.lijn.
Een leuke oplossing is een lager abo te nemen, de diagnostische gegevens van je lijn te bekijken en als de waardes goed zijn je abo eventueel te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
Klopt het dat als je een extra router aansluit op je Zyxel modem dat je dan
opnieuw een Ip adres moet verkrijgen via de Mac-registratie pagina ?

Dit is nl. gebeurt, en ik heb een nieuw ip adres gekregen, en beide pc's draaien
nu perfect op de router :)

Op beide pc's halen we indivdueel dik boven de 800kb/s down en ruim 85 kb/s
up. Zie ook de speedtest suite resultaten (Winschoten bovenaan :) :) )

[ Voor 24% gewijzigd door Snowwie op 17-12-2003 12:56 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Snowwie schreef op 17 december 2003 @ 12:54:

Dit is nl. gebeurt, en ik heb een nieuw ip adres gekregen, en beide pc's draaien
Je ip adres blijft hetzelfde, althans dat was altijd zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Laatst online: 29-08 22:37
Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 12:32:
Zie de openingspost:
:? Met wie werkt Demon samen :?
Demon werkt samen met BBNed en BabyXL. Beide netwerken zijn vergelijkbaar wat snelheid betreft; snelheidsverhogingen zullen voor beide netwerken gelden. Het maakt dus voor de snelheid niet uit of je via BBned of BabyXL bent aangesloten In de praktijk is BabyXL zelfs nog iets sneller vanwege het compenseren van de overhead.Daarnaast heeft BabyXL een over het algemeen een lagere ping. Overigens, je kan niet zelf kiezen voor BabyXL of BBned, dat doet Demon voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren een 8mbit lijn van demon. Ik heb het eerst getest zonder mijn router en haal snelheden rond de 750 kb/s.

Ik heb ook nog een draytek vigor 2200E. Als ik deze aansluti kaal ik maar 400 kb/s.
terwijl hij toch tot de 600 kb/s moet kunnen.

Wat kan hier mis zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
geforce5_guy schreef op 17 december 2003 @ 13:00:
Ik heb sinds gisteren een 8mbit lijn van demon. Ik heb het eerst getest zonder mijn router en haal snelheden rond de 750 kb/s.

Ik heb ook nog een draytek vigor 2200E. Als ik deze aansluti kaal ik maar 400 kb/s.
terwijl hij toch tot de 600 kb/s moet kunnen.

Wat kan hier mis zijn ?
Welke firmware(s)in je 2200e heb je geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
dolby schreef op 17 december 2003 @ 13:03:
[...]

Welke firmware(s)in je 2200e heb je geprobeerd?
Volgens mij zit er 2.2 in weet nie zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
geforce5_guy schreef op 17 december 2003 @ 13:10:
[...]

Volgens mij zit er 2.2 in weet nie zeker.
Probeer eens de nieuwere: ftp.draytek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
  • Laatst online: 04-09 09:45
je hebt je Zyxel als modem ingesteld (bridge) en daarachter een router gehangen? of heb je em als router ingesteld en daarachter weer een router gehangen?

als je de zyxel als modem hebt ingesteld en je sluit een router aan, dan veranderd je MAC address en zul je waarschijnlijk een ander IP krijgen (hoeft niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
cjdijk schreef op 17 december 2003 @ 09:08:
[...]

Lijkt mij sterk dat een willekeurige router bij een internetgebruiker,
een router van BBNed in een telefooncentrale kan ontregelen.

Kom jij ook op de telefooncentrale in de tuinstraat?
Dan zou het ook goed kunnen dat je Demon via Tiscaly-adsl krijgt.
Dat is namelijk sinds 1 december ook leverbaar in Veenendaal.
Via tiscali?
zolang het maar 8 mbit is maakt het mij niet uit, maar moet ik dan geen andere instellingen hebben (e-tech modem-router)
op welk tijdstip van de dag was jou verbinding trouwens gereed?
('s ochtends of s' middags)

[ Voor 4% gewijzigd door messi op 17-12-2003 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Op beide pc's halen we indivdueel dik boven de 800kb/s down en ruim 85 kb/s
up. Zie ook de speedtest suite resultaten (Winschoten bovenaan :) :) )
Je moet inderdaad het mac van je router aanmelden bij Demon.
Maar je krijgt geen ander IP, tenminste als je jouw externe IP bedoelt. ;)
De IP's op je lokale netwerk zouden best anders kunnen worden,
afhankelijk hoe je de router ingesteld hebt. :)
messi schreef op 17 december 2003 @ 13:27:
[...]

Via tiscali?
zolang het maar 8 mbit is maakt het mij niet uit, maar moet ik dan geen andere instellingen hebben (e-tech modem-router)
op welk tijdstip van de dag was jou verbinding trouwens gereed?
('s ochtends of s' middags)
Zelf heb ik touwens BBNed, maar mijn vierde aanvraag bij Demon zat op Tiscaly.
Dat was voor mijn zwager die net als ik in Veenendaal woont.
Het enige wat je moet aanpassen dan is dat getal achter VCI bij BBNed op 35 moet staan,
terwijl bij Tiscaly de waarde achter VCI 34 moet zijn. :)
Alleen hoefde ik dat niet te veranderen, gezien in beide gevallen het Zyxel modem al goed stond ingesteld.
De internet verbinding van mijn zwager heb ik afgelopen donderdag aangesloten, 's ochtends.
Het werkte direct bij aansluiten, heb deze keer direct het modem op routermodus gezet.
Dus heb alleen het mac adres van de router bij Demon aangemeld.
Zelf heb ik een losse router (Draytek), en heb alleen dat mac adres bij Demon aangemeld.
Ze stonden de woensdag ervoor op status Geaccepteerd. :)
Was wel snel eigenlijk gezien ze net verhuisd waren en hun telefoon pas 1 december werkte.
Precies op diezelfde dag begonnen ze bij Demon met de lijntest, was wel geluk hebben, telefoon zou eigenlijk vrijdag al hebben moeten werken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

Heb nu 5 weken demon ,daarvoor 2 jaar @home gehad.

Ik heb alleen de eerste week problemen gehad met de NRP's, sinds een week of 4 een 100% stabielle verbinding _/-\o_

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
cjdijk schreef op 17 december 2003 @ 15:45:

[...]

Dus heb alleen het mac adres van de router bij Demon aangemeld.
Zelf heb ik een losse router (Draytek), en heb alleen dat mac adres bij Demon aangemeld.
Ze stonden de woensdag ervoor op status Geaccepteerd. :)
Was wel snel eigenlijk gezien ze net verhuisd waren en hun telefoon pas 1 december werkte.
Precies op diezelfde dag begonnen ze bij Demon met de lijntest, was wel geluk hebben, telefoon zou eigenlijk vrijdag al hebben moeten werken. :P
Ikzelf heb de modem-router van E-tech, heeft iemand voor mij de goede instellingen, want ik sta al een tijdje op geaccepteerd en d'r gebeurd nog niets bij de Diagnostic test.

en op de site van E-tech staat het ook niet helemaal goed volgens mij.
en het boekje wat ik heb is al een paar jaar oud en klopt al helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is trouwens een leuke '1-doos-oplossing'? Dus een vervangende modem voor die zyxel die wel de volle theoretische bandbreedte aankan (of iig meer er van), die tevens een router en volwaardige switch is, voor een poort of 4 of 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Heb nu de nieuwste en nog steeds is de snelheid traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 16:16:
Wat is trouwens een leuke '1-doos-oplossing'? Dus een vervangende modem voor die zyxel die wel de volle theoretische bandbreedte aankan (of iig meer er van), die tevens een router en volwaardige switch is, voor een poort of 4 of 6?
De e-tech modemrouter die ik heb werkt perfect met MXstream, maar ik weet nog niet hoe ie met demon loopt. hij kan wel de volledige bandbreedte aan
(8/2)Mbit
en kan zo'n beetje alles zoals port forwarding, virutal server enz enz
Hij heeft ook een 4 poorts switch, dus zo'n beetje alles wat je nodig hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door messi op 17-12-2003 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat denk je van deze Vigor2600

The Vigor2600 series ADSL routers with built-in ADSL modem are the Internet access solution for multiple users of your LAN. Vigor2600 series ADSL routers do not only provide shared web surfing but also countless other value-added features such as Firewall security, VPN and multimedia support, all in a reliable, one-box solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:30
Ik zat ook te denken aan een vigor 2600!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:30
geforce5_guy schreef op 17 december 2003 @ 16:25:
[...]
Heb nu de nieuwste en nog steeds is de snelheid traag.
Op de site van draytek staat ook dat de vigor 2200E maximaal 6,5Mbps aankan. Ik denk dat daar jouw probleem ligt.

edit:

foutje! Volgende keer zal ik niet achter elkaar posten ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Racemol op 17-12-2003 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Racemol schreef op 17 december 2003 @ 16:34:
[...]

Op de site van draytek staat ook dat de vigor 2200E maximaal 6,5Mbps aankan. Ik denk dat daar jouw probleem ligt.

edit:

foutje! Volgende keer zal ik niet achter elkaar posten ;)
Die 6.5 mbit moet genoeg zijn ( 800 kb/s ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
geforce5_guy schreef op 17 december 2003 @ 16:36:
[...]

Die 6.5 mbit moet genoeg zijn ( 800 kb/s ).
Vergeet de overhead niet
en storing op de lijn enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larry4
  • Niet online
ik denk dat ik mijn demon maar ga opzeggen zodra het kan
of iig downgraden
want ze kunnen de dienst niet leveren waarvoor ik betaal

ik heb een 2048/512kbit account (65,- per maand) welke in na feb2004 zal worden verhoogt.. naar een 8/1mbit account

maar voorheen haalde ik 200k/s download en 50k/s upload
geen probleem dus
afgelope weken is dit echter maximaal gemiddeld 130k/s en 50k/s upload

heb al 2 mailtjes verzonden met dit als vraag maar nog geen response gehad
ik vind het erg jammer dat demon zo achteruit gaat.

zou me toch maar ff bedenken of demon in jouw omgeving nog wel snel is..
voor dat je een abonement neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Vigor ziet er idd erg goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Larry4 schreef op 17 december 2003 @ 16:41:
i

maar voorheen haalde ik 200k/s download en 50k/s upload
geen probleem dus
afgelope weken is dit echter maximaal gemiddeld 130k/s en 50k/s upload
Wat bedoel je met gemiddeld? hoe test je je snelheid? via een zgn testje?
50 upload is prima voor jouw abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Tja dat ze het nu druk hebben bij demon is zeker want wacht nu al rustig een 30 min op de helpdesk gvd.

krijg om de paar uur geen ip van hun dhcp lijnsync lampje blijft gewoon branden en na een uurtje kan ik weer een paar uur verder en dan raak ik hem weer kwijt, erg vermoeiend
demon\babyxl regio den haag

al 40 min nu

[ Voor 3% gewijzigd door stamp op 17-12-2003 17:42 ]

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
stamp666 schreef op 17 december 2003 @ 17:39:

krijg om de paar uur geen ip van hun dhcp lijnsync lampje blijft gewoon branden en na een uurtje kan ik weer een paar uur verder en dan raak ik hem weer kwijt, erg vermoeiend
demon\babyxl regio den haag
Hmm, dit soort problemen ligt 99% aan een niet goed werkende dhcp op je eigen systeem.
Geef eens wat info.
Welk OS? gebruik je een firewall? gebruik je een router? modem in standaard bridge mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larry4
  • Niet online
dolby schreef op 17 december 2003 @ 17:31:
[...]
Wat bedoel je met gemiddeld? hoe test je je snelheid? via een zgn testje?
50 upload is prima voor jouw abonnement.
de upload is nogsteeds prima alleen de download lijkt wel gecapt of overboekt

diverse mirrors van linux source files, ftp 130k/s
ftp.demon.nl 130k/s
speedtest.nl
mordax.nl

allemaal rond de 130k/s
in een enkel geval 150k/s

voorheen had ik nooit problemen met demon >200k/s
totdat de newsserver gecapt werd, sinds die tijd gaat het achter uit
waarschijnlijk komt dat doordat 'iedereen' overstapt op demon

Acties:
  • 0 Henk 'm!