"@Home in de tegenaanval"

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 1.593 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 06 januari 2004 @ 08:28:
Is er nu al iets bekent over een datum waarop de snelheidsverhoging zal worden ingevoerd?
Bij mij speelt ook nog steeds deze vraag, of zijn ze nog aan het testen/koffiedrinken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 13:25:
[...]

Bij mij speelt ook nog steeds deze vraag, of zijn ze nog aan het testen/koffiedrinken ?
nee, geen koffie, champagne omdat al die abonnees weer voor heel 2004 aan een contract vastzitten omdat ze misshcien wel de upload verhogen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m-m schreef op 06 januari 2004 @ 13:27:
[...]

nee, geen koffie, champagne omdat al die abonnees weer voor heel 2004 aan een contract vastzitten omdat ze misshcien wel de upload verhogen :P
Idd. zo kun je het ook bekijken :P

Wel waardeloos trouwens eerst nieuws uitgeven en daarna niet waarmaken of iig. geen tijdstip aangeven wanneer het gerealiseerd word.
1 van de weinige goede dingen aan KPN (Snelheidsverhoging ..-..-2004 ? ) klats boem iedereen heeft het en werkt.
het enige wat ik van @Home gekregen heb is een snelheidsverlaging naar die opgegeven snelheid + een rekening die altijd hetzelfde gebleven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:14

Zym0tiC

^_^

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 13:33:
[...]

Idd. zo kun je het ook bekijken :P

Wel waardeloos trouwens eerst nieuws uitgeven en daarna niet waarmaken of iig. geen tijdstip aangeven wanneer het gerealiseerd word.
1 van de weinige goede dingen aan KPN (Snelheidsverhoging ..-..-2004 ? ) klats boem iedereen heeft het en werkt.
het enige wat ik van @Home gekregen heb is een snelheidsverlaging naar die opgegeven snelheid + een rekening die altijd hetzelfde gebleven is.
vreemd he met rekeningen zijn ze wel altijd op tijd. Zal wel uitbesteed worden anders zou dat nooit zo snel gaan.

* Zym0tiC wacht nog steeds rustig af, ik vermoed dat het of in februari of maart gaat gebeuren

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Hoelang kan Chello dit nou nog volhouden trouwens, in vergelijking met @Home zijn ze duurder, KPN is ze gepasseerd en BBNed al helemaal!!

Van chello horen we nikd, terwijl de rekening alleen maar omhoog is gegaan en de snelheid omlaag. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m-m schreef op 06 januari 2004 @ 13:27:
[...]

Toch ff reageren:
Je zit alleen een jaar lang aan je abbo vast als je net een abbo hebt genomen. Als je dat hebt gedaan op basis van de hogere down- upload geruchten ben je dom.

Als je gewoon van @Home af wilt heb je gewoon een opzeg termijn van 1 maand, niets aan het handje dus.

Trouwens, al dat geklaag is ook wel wat overdreven.
Ik haal toch altijd de 400KB/s (Bytes) nog wel en mijn upload zit op 15KB/s, de ping tot slot licht tussen de 30-60ms. Niet slecht dus.

En bij ADSL vergeet iedereen altijd de telefoon aansluiting. Als ik ADSL wil hebben moet ik óf een telefoon aansluiting hebben (19,95 p.m.) óf ik moet BBNed vooraf € 250 geven, dan regelen zij het. Dat geld moet je dus wél bij je ADSL abbo optellen...

/me ziet de snelheidsverhoging nog niet komen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:42

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 17:24:Trouwens, al dat geklaag is ook wel wat overdreven.
Ik haal toch altijd de 400KB/s (Bytes) nog wel en mijn upload zit op 15KB/s, de ping tot slot licht tussen de 30-60ms. Niet slecht dus.

En bij ADSL vergeet iedereen altijd de telefoon aansluiting. Als ik ADSL wil hebben moet ik óf een telefoon aansluiting hebben (19,95 p.m.) óf ik moet BBNed vooraf € 250 geven, dan regelen zij het. Dat geld moet je dus wél bij je ADSL abbo optellen...
Er zullen natuurlijk ook wel reacties bij zitten die een beetje overdreven zijn, maar @home heeft in sommige regio's ook genoeg problemen met de verbinding. In de kerstvakantie heb ik een week meegemaakt dat ik niet eens 2 minuten kan internetten, want dan ligt de verbinding er weer voor een 5 minuten uit. Dit wordt heel lastig als je voor school informatie moet opzoeken dmv internet.

En als je ADSL hebt, dan ben je toch niet verplicht om de telefoonlijn te houden. Deze kan je weer opzeggen en toch ADSL gebruiken. :)

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

Peedjeeh schreef op 06 januari 2004 @ 17:31:
[...]
En als je ADSL hebt, dan ben je toch niet verplicht om de telefoonlijn te houden. Deze kan je weer opzeggen en toch ADSL gebruiken. :)
nee je moet altijd een telefoonlijn hebben

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Jimbolino schreef op 06 januari 2004 @ 17:49:
[...]

nee je moet altijd een telefoonlijn hebben
Maar je kan em per direct ook weer opzeggen.
ADSL zonder telefoonlijn?

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 21:07

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 13:25:
[...]

Ik hoorde vandaag, Januari. Maar of dat ook echt waar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38

Stoffel

Engineering the impossible

lordsnow schreef op 06 januari 2004 @ 23:28:
[...]

Waar hoorde je dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

lordsnow schreef op 06 januari 2004 @ 23:28:
[...]

Het valt mij wel op dat in januari veel onderhoud is bij @home: http://www.home.nl/abonnee/meldingen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

Dat was me ook al opgevallen ja.

Waar heb je gehoord dat het januari zou zijn?

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Zym0tiC schreef op 07 januari 2004 @ 15:13:
[...]

Het valt mij wel op dat in januari veel onderhoud is bij @home: http://www.home.nl/abonnee/meldingen/
Mij is opgevallen dat ik heel erg veel last van storingen heb sinds begin januari.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinyin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06 22:35
De snelheid van @home hier is onregelmatig en sloom(tot 180 kb/s), de verbinding valt 3 keer per dag uit(das lekker als je net zit te gamen...) en de communicatie met de klantenservice is om te huilen.
Pingtijden beginnen btw bij 60 ms in games als Medal of Honor, maar ook daar doen ze niks mee/aan.

Elke keer als ik bel met een klacht krijg ik een standaard scripje voorgelezen met zinloze oplossingen die TOCH niet helpen.
ben ik in regio boxtel(den bosch) de enige met dit soort (disconnectie-)problemen? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peedjeeh schreef op 06 januari 2004 @ 19:36:
[...]

Maar je kan em per direct ook weer opzeggen.
ADSL zonder telefoonlijn?
Maar dan zit je er toch al een jaar aan vast? Net als een abbo bij @home bijvoorbeeld. Kan je ook per direct weer opzeggen, opzeggen duurt dan alleen een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 07 januari 2004 @ 16:31:
[...]

Mij is opgevallen dat ik heel erg veel last van storingen heb sinds begin januari.
Vreemd. Ik ga sinds de jaarwisseling juist ineens weer sneller. Eerst kwam ik normaal gesproken niet verder dan 320 tot 330 kilobyte per seconde, nu ga ik toch heel vaak naar de 350 (en soms er ietsje, paar kb, overheen).

Storingen hebben we eigenlijk nog niet echt gehad. Ja, laatst trouwens weer een uurtje ofzo. (Was overigens nog een tijdje voor de jaarwisseling.)

Edit:

Ik zie net, dat wij dus de 13e aan de beurt zijn qua onderhoud.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Booster schreef op 07 januari 2004 @ 15:59:
Dat was me ook al opgevallen ja.

Waar heb je gehoord dat het januari zou zijn?
Dat kreeg ik te horen van iemand van de helpdesk. Toen ik zei dat ik dacht dat alleen maar bekend wat 'begin 2004' zei hij "Oh, nee.. ik dacht januari, dat ik gehoord had". Vandaar dat ikzelf ook zei in mijn vorige post, *als het waar is*.

Laatste tijd kruipt mijn download wel weer omhoog. Zat zo tegen de 270-330, en nu soms weer naar 370kB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:48

JeroenT

hoi!

Ja inderdaad , wanneer komt dan eindelijk eens die verhoging ? :Z

zeker in het voorjaar van 2005 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Komende dagen veel werkzaamheden aan het netwerk, hier in Tilburg niet, hier hebben wij werkzaamheden aan ons docsisplatform. :)
zie: http://www.home.nl/abonnee/meldingen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Ik had uit een onbetrouwbare bron vernomen dat er 10 servers per regio bijkwamen. Lijkt me niet erg logisch aangezien er in bepaalde regio's grotere problemen zijn dan andere regio's. Misschien dat er wel deze maand meer servers bij worden gezet.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

define servers ?

beetje raar, hoop eerder dat ze de segmenten kleiner maken, en meer routers instaleren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
Ik heb een mailtje gestuurd naar @home wat begin 2004 betekend(@home kennende is dat eind mei/begin juni. dat is voor de helft van 2004). Antwoord post ik zodra ik het krijg.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 00:37

Jentae

Houdt van aglets.

Mad_Manic schreef op 06 januari 2004 @ 12:29:
Dit is alleen de eerste week, hierna wordt je gecapped en begint de ellende. Dit had ik namelijk ook in de eerste week abo basis.
Ik had toen ik net @Home nam, eerst een periode van ong 1,5 maand waarin ik met een Motorola-modem 500-600 en zelfs 700 kB/s (gecheckt en geverifieerd) continu (elk tijdstip van de dag) haalde... daarna dropte de snelheid ineens enorm en zit nu op ong. 320 kB/s.

Ik snap t niet. Ze hebben de capaciteit dus in huis, de abbo boven @Home breedband moet nu dus al mogelijk zijn.

En ja, ik ben nog steeds de enige op mijn kabelring, de wijkverdeeldoos staat naast onze voortuin. En toch blijft het 320 kB/s.

BTW Vraagje: is er met het Motorolamodem iets anders dan met het Com21 modem? Dat je sowieso lagere snelheden hebt? (wil ik gewoon weten)

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Mad_Manic schreef op 06 januari 2004 @ 12:29:
Dit is alleen de eerste week, hierna wordt je gecapped en begint de ellende. Dit had ik namelijk ook in de eerste week abo basis.
Dat is een roddel waar gewoon niks van waar is.

Sommige mensen kunnen al jarenlang op 350 kb/s downloaden en sommige kunnen het alleen met periodes. Ongeacht het type modem.

Jentae:
Met een Motorola modem haal je niet per definitie hogere snelheden dan met een Com21. Ik heb hier een Com21 en download al jaren op 330+ KB/s.
Meestal is de latency naar andere netwerken (ping) met een Motorola wat lager heb ik gezien. Bij een Com21 haal je meestal 25~30 ms, met een Motorola kan dit omlaag gaan naar 8~10 ms en dat is gunstiger. (maar slechts een erg klein verschil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Jimbolino schreef op 07 januari 2004 @ 22:15:
define servers ?

beetje raar, hoop eerder dat ze de segmenten kleiner maken, en meer routers instaleren...
Ik heb het ook maar gehoord :P

Ik zeg er ook bij dat het net zo goed BS kan zijn , maar wilde het toch even delen :P

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 16:50:
[...]

Vreemd. Ik ga sinds de jaarwisseling juist ineens weer sneller. Eerst kwam ik normaal gesproken niet verder dan 320 tot 330 kilobyte per seconde, nu ga ik toch heel vaak naar de 350 (en soms er ietsje, paar kb, overheen).

Storingen hebben we eigenlijk nog niet echt gehad. Ja, laatst trouwens weer een uurtje ofzo. (Was overigens nog een tijdje voor de jaarwisseling.)

Edit:

Ik zie net, dat wij dus de 13e aan de beurt zijn qua onderhoud.
Same here, snelheden zijn op zich niet heel veel veranderd (330-350 KB/s) maar de tijden waarop ik dit haal zijn wel verbeterd, eigenlijk haal ik dit altijd wel. Ook met de upload lijkt het iets beter gesteld, ik haal nu zo'n 13-14,5 KB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Sinds het onderhoud hier zijn de snelheden enorm omlaag gegaan. Ik haal nu nog maar ongeveer 270 KB/s terwijl dat eerst makkelijk 350 was. :(

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
Bor_de_Wollef schreef op 08 januari 2004 @ 09:03:
Sinds het onderhoud hier zijn de snelheden enorm omlaag gegaan. Ik haal nu nog maar ongeveer 270 KB/s terwijl dat eerst makkelijk 350 was. :(
hier hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Booster schreef op 08 januari 2004 @ 02:34:
[...]

Dat is een roddel waar gewoon niks van waar is.

Sommige mensen kunnen al jarenlang op 350 kb/s downloaden en sommige kunnen het alleen met periodes. Ongeacht het type modem.
volgens mij lees jij (/jullie) niet wat er staat; ze hebben het erover dat ze met basis en budget hele hoge snelheden halen (breedband snelheden).

en DAT is wel zo; dat je de eerste week geen cap erop heb zitten (ten minste niet iedereen/altijd) --> echter heeft dit volgens mij meer te maken met bepaalde procedures die eerst moeten doorlopen worden dan dat ze de nieuwe klanten even willen lekker maken met hoge snelheden.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand trouwens waar je die motorola modems los kunt kopen, aangezien de ping beter word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Maestro.mosjuh schreef op 08 januari 2004 @ 12:34:
[...]

volgens mij lees jij (/jullie) niet wat er staat; ze hebben het erover dat ze met basis en budget hele hoge snelheden halen (breedband snelheden).

en DAT is wel zo; dat je de eerste week geen cap erop heb zitten (ten minste niet iedereen/altijd) --> echter heeft dit volgens mij meer te maken met bepaalde procedures die eerst moeten doorlopen worden dan dat ze de nieuwe klanten even willen lekker maken met hoge snelheden.
Ah wacht, ik had inderdaad niet gezien dat het om @home budget/basis ging. (thnx for telling)

Maar dessalniettemin (3x woordwaarde) is het geen STELREGEL dat je de eerste week ongecapped in het rond kunt leechen. Veel mensen lopen alleen maar in het rond te roepen "waa waa @home maakt je eerst lekker en daarna cappen ze je".
En dat raakt echt kant nog wal.

Het wordt nog ergens als mensen vervolgens het oppikken "ja precies dat is waar, want ik had het ook". Argh.
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 12:41:
Weet iemand trouwens waar je die motorola modems los kunt kopen, aangezien de ping beter word.
Dat zou ik niet doen, want je weet niet eens of jouw segment wel ingericht is voor die modems. Mijn segment in ieder geval niet, en daarom kan/mag ik niet overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Ik heb toevallig net nog een 2e lijns @home medewerker aan de telefoon gehad , die zei dat de techniek van de Motorola's het iig aankunnen. De com21's worden voordat de nieuwe upload snelheid wordt ingevoerd zoveel mogelijk vervangen.

Ook komt er idd een nog veel sneller abbo. (denk aan 2 mbit up , 10mbit down)

De testen zijn inmiddels ook afgerond en bleken positief te zijn.
Dit gaat allemaal over het docsis platform, en ja die Motorola's kunnen dat aan.

Ze zijn op dit moment alleen nog bezig met de marketing en prijsafspraken, verder wist hij me ook niets te vertellen..

Wel zou het "allemaal" moeten gebeuren tussen nu en 6 maanden. 8)7

Maargoed , we hebben nog even geduld.

[ Voor 6% gewijzigd door JeroenT op 08-01-2004 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Als dat waar is, mogen ze best langskomen :P Ik pak zelfs het com21 modem wel in cadeaupapier voor ze in als ik meer up krijg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Booster schreef op 08 januari 2004 @ 12:59:
[...]

Ah wacht, ik had inderdaad niet gezien dat het om @home budget/basis ging. (thnx for telling)

Maar dessalniettemin (3x woordwaarde) is het geen STELREGEL dat je de eerste week ongecapped in het rond kunt leechen. Veel mensen lopen alleen maar in het rond te roepen "waa waa @home maakt je eerst lekker en daarna cappen ze je".
En dat raakt echt kant nog wal.
Het komt ook vaak doordat in de aanmeldingsbrief staat dat het bijvoorbeeld pas per 15 januari werkt en dat mensen toch al eerder kunnen internetten (al dan niet gecapped).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Gister gesproken met gast van @home die hier was (op mn werk, we zijn @home dealer).
3 belangrijke weetjes ontdekt.

1. De uploadverhoging zal volgens hem sowieso in januari intreden
2. De kosten van de 2e verdubbeling (die tegen bijbetaling) zullen zo rond de 6 euro uitkomen (dit was een gissing van hem)
3. (jaja je leest het goed) er zal een prijsverlaging aankomen volgens hem. :*)

Het is nu natuurlijk allemaal nog van horen zeggen dus hopelijk dat @home zelf snel met de echte feiten boven tafel komt, daarom verwacht ik dat er genoeg hier zijn die me niet geloven maar dat geeft verder niet :P

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
ik vind het raar dat het nog 6 maanden kan duren..alleen hier al op de afdeling hebben al 8 mensen @home opgezegd en demon gepakt..als het nog heel lang gaat duren raken ze veel klanten kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 06:54
offtopic:
[quote]m-m schreef op 08 januari 2004 @ 16:23:
Als dat waar is, mogen ze best langskomen :P Ik pak zelfs het com21 modem wel in cadeaupapier voor ze in als ik meer up krijg :P[/quote]

--> En een lekker bakkie koffie ook, als ik maar meer up krijg ;)

Maar even terug ontopic, ik heb idd gekeken, en die oude com21 comPORT 1000 is idd niet eens docsis compatible. Hier valt verder te lezen dat mijn modem maar iets meer dan 2 mbit up aan zou kunnen. Dit lijkt me met het oog op de toekomst bij @home (zo die er is) niet echt een modem om dus in roulatie te houden. Een wissel bij zo'n uploadverhoging zou dus geen kwaad kunnen. Maar ik zie ze er bij @home wel toe in staat om zo'n verwisseling ook nog bij ons in rekening te brengen. Ben benieuwd wat de toekomst biedt.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 17:21

Wekkie

Yeah

Klubbheads schreef op 08 januari 2004 @ 16:19:
...

Dit gaat allemaal over het docsis platform, en ja die Motorola's kunnen dat aan.

Ze zijn op dit moment alleen nog bezig met de marketing en prijsafspraken, verder wist hij me ook niets te vertellen..

Wel zou het "allemaal" moeten gebeuren tussen nu en 6 maanden. 8)7

Maargoed , we hebben nog even geduld.
Als dit waar blijkt te zijn! Wauw! Dan krijgen al die overlopers naar ADSL Wide-Open toch wel even spijt ( mits de prijs niet ál te hoog is ).
Ik heb iig een Motorola en ben er klaar voor! :*)

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m3gA schreef op 08 januari 2004 @ 16:31:
ik vind het raar dat het nog 6 maanden kan duren..alleen hier al op de afdeling hebben al 8 mensen @home opgezegd en demon gepakt..als het nog heel lang gaat duren raken ze veel klanten kwijt.
Daar wachten ze natuurlijk nog even op. De grootverbruikers (in de ogen van @home natuurlijk grootmisbruikers) leveren toch niks op. De reclamecampagne die gelanceerd gaat worden na de eerste verhoging, die na de tweede (betaalde?) verhoging en die na het introduceren van een eventueel nieuw abbo, gaan dat ruimschoots weer goedmaken. @home hoopt, gok ik, op deze manier een boel klanten, die ze liever kwijt dan rijk zijn, om te ruilen voor economisch interessante klanten.

Maar om het vreugdegevoel ietsje in te perken: kijk over 2 of 3 weken nog maar eens naar het ADSL-aanbod. Uit zeer betrouwbare bron heb ik doorgekregen, dat er spektakel op komst is. Meer weet ik niet, dus meer kan ik ook niet zeggen. (Op dit moment moet ik nog 2 ADSL-verbindingen aanvragen, maareh... ik wacht nog ff :) )

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klubbheads schreef op 08 januari 2004 @ 16:19:

Als deze onder de 88 euro zit stap ik iig. over

Jammer dat deze apparaten nergens tekoop staan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 17:12:
[...]

Als deze onder de 88 euro zit stap ik iig. over

Jammer dat deze apparaten nergens tekoop staan :'(
Ze staan wel online te koop en met een beetje geluk is je segment ook docsis ready.

Dan bel je ff naar @home om je HFC MAC adres te laten registreren en dan ben je done. ;)

Even nog een linkje naar het modem dat ik toevallig vandaag kreeg ,

http://broadband.motorola.com/noflash/sb5100.html

[ Voor 17% gewijzigd door JeroenT op 08-01-2004 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Occy74 schreef op 08 januari 2004 @ 16:30:
2. De kosten van de 2e verdubbeling (die tegen bijbetaling) zullen zo rond de 6 euro uitkomen (dit was een gissing van hem)
Zouden die extre kosten voor extra upload en de prijsverlaging elkaar opheffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 01:43:
[...]

Zouden die extre kosten voor extra upload en de prijsverlaging elkaar opheffen?
Zou wel logisch klinken :) 2 mbit up/10 mbit down lijkt me wel :9

Al heb ik toch liever 10 Mbit up as well O-)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Simulated Zero schreef op 09 januari 2004 @ 01:45:
[...]

Zou wel logisch klinken :) 2 mbit up/10 mbit down lijkt me wel :9

Al heb ik toch liever 10 Mbit up as well O-)
Zullen ze niet doen.. dat is een te grote stap.

van 0.128mbit opeens naar 10mbit? , spectaculair is bij @home lang niet zo optimistisch :Y)

Ik gok dat ze het huidige breedband 512kbit geven en het totale nieuwe pakket (dat wel via docsis moet) zo'n 1 a 2 mbit upload geven.

Het mooie van die +1mbit upload is dat als je eens een keertje online gamed , je niet meteen een latency krijgt van hier tot tokyo.

Kortom , wat meer vrijheid.. 4 jaar geleden had je idd genoeg aan 15kb/s up , maar zelfs KPN ziet nu in dat dat geen soulaas biedt.

[ Voor 22% gewijzigd door JeroenT op 09-01-2004 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Klubbheads schreef op 09 januari 2004 @ 01:49:
Zullen ze niet doen.. dat is een te grote stap.

van 0.128mbit opeens naar 10mbit? , spectaculair is bij @home lang niet zo optimistisch :Y)
Er staat 2 mbit up, niet 10 mbit up ;)
Van 128 Kbit naar 2 Mbit dus.
Ik gok dat ze het huidige breedband 512kbit geven en het totale nieuwe pakket (dat wel via docsis moet) zo'n 1 a 2 mbit upload geven.
Ja precies, dat schrijft Simulated Zero toch ook ;)

Ik hoop dat het de latency ten goede komt. Dat betekend dan ook meteen dat ik geen QoS meer hoef te draaien op mijn toekomstige router.
Alhoewel je de upload nogsteeds niet lekker volledig open zal kunnen zetten zonder een verhoogde latency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie

Wekkie

Yeah

2mbit up is echt wel een hele verademing hoor!
Dat is het snelste wat er hier nationaal ( betaalbaar ) te krijgen zal zijn!
En 10megabit down is natuurlijk ook :9

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Booster schreef op 09 januari 2004 @ 01:57:
[...]

Er staat 2 mbit up, niet 10 mbit up ;)
Van 128 Kbit naar 2 Mbit dus.

[...]

Ja precies, dat schrijft Simulated Zero toch ook ;)

Ik hoop dat het de latency ten goede komt. Dat betekend dan ook meteen dat ik geen QoS meer hoef te draaien op mijn toekomstige router.
Alhoewel je de upload nogsteeds niet lekker volledig open zal kunnen zetten zonder een verhoogde latency.
Ik had het ook over de upload , lijkt me te optimistisch als ze 10mbit symetrisch gaan aanbieden, maar om te blijven concureren is 1 a 2mbit wel reeel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen (vannacht) was bij ons in de regio onderhoud. Ik heb de kabelmodem gereset (10 minuten uitlaten) maar helaas, de upload snelheid is nog gelijk aan die van gisteren. Namelijk ongeveer 14 KB/s

Ik vermoed dat ze eerst alle servers (?) klaarmaken en later pas de nieuwe snelheden door gaan voeren, softwarematig. Kwestie van nieuwe bestandjes maken op de TFTP servers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ooit eens gehoord - sterker nog, jaren geleden op dit forum gelezen - dat kabelmodems op afstand geflashed worden. Dat het dus clientside gecapped is. Er was een trucje met het oude Com21 modem om een pootje van een chip te slopen en een trager abonnement te nemen. Op die manier betaalde je minder en kon je modem niet geflashed worden om hem lager te cappen.

In hoeverre dit waar is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 14:08:
Ik heb ooit eens gehoord - sterker nog, jaren geleden op dit forum gelezen - dat kabelmodems op afstand geflashed worden. Dat het dus clientside gecapped is. Er was een trucje met het oude Com21 modem om een pootje van een chip te slopen en een trager abonnement te nemen. Op die manier betaalde je minder en kon je modem niet geflashed worden om hem lager te cappen.

In hoeverre dit waar is weet ik niet.
dit was idd waar; echter zijn er nu meer punten waar er gecapped word (als ik het goed heb) nl: bij de modem (nogsteeds) maar OOK bij de @home servers....

truckje werkt ieg niet meer (heeft het dus wel gedaan)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Maestro.mosjuh schreef op 09 januari 2004 @ 15:13:
[...]

dit was idd waar; echter zijn er nu meer punten waar er gecapped word (als ik het goed heb) nl: bij de modem (nogsteeds) maar OOK bij de @home servers....

truckje werkt ieg niet meer (heeft het dus wel gedaan)
En als het technisch nog werkt kunnen ze het vrij snel zien in statistieken naar het schijnt, en als ze er achter komen dat je moedwillig de boel hebt zitten kraken dan ben je geloof ik nog niet jarig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m-m schreef op 09 januari 2004 @ 16:54:
[...]

En als het technisch nog werkt kunnen ze het vrij snel zien in statistieken naar het schijnt, en als ze er achter komen dat je moedwillig de boel hebt zitten kraken dan ben je geloof ik nog niet jarig :P
Dan krijg je een rode kaart, en dan is het zwaai zwaai bye bye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Occy74 schreef op 08 januari 2004 @ 16:30:
Gister gesproken met gast van @home die hier was (op mn werk, we zijn @home dealer).
3 belangrijke weetjes ontdekt.

1. De uploadverhoging zal volgens hem sowieso in januari intreden

Het is nu natuurlijk allemaal nog van horen zeggen dus hopelijk dat @home zelf snel met de echte feiten boven tafel komt, daarom verwacht ik dat er genoeg hier zijn die me niet geloven maar dat geeft verder niet :P
Ja, die prijsverlaging(als die er komt) zal wel komen voord de basis internetters en niet voor de breedbanders. Die moeten alles betalen, terwijl bij de basisers alles wordt verhoogd. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Jah, bij basis gaat alles omhoog, behalve de prijs. Bij breedband precies andersom.
Het zou me serieus niet verbazen dat de enige reden dat breedband naar 256 kbit up gaat is, zodat basis naar 128 kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan echt niet wachten op de verhoging van de upload!!!! volg dit topic al weken!!! en begin langzaam maar steeds zekerder eraan te twijfelen of we OOIT die verhoging krijgen!!! ik zie het eerder gebeuren dat @home besluit om 1 extra abbo te maken dat rond de 90 pleuro zal kosen en dat dan enorm snel is tenopzichte van het huidige breedband abbo!!

die praatjes over uploadverhoging is wel leuk! maar er moet toch echt iets concreets gedaan woorden door @home, ze doen nix!! ja.... ze praten!! en praten deden ze al altijd! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resumerend

- Van de zijde van @home is nog geen officieel persbericht
- Alle info in dit topic komt van contact met medewerkers
- @home kondigt wijzigingen meestal ver van tevoren aan. En in het geval van positieve veranderingen, wat dit onder de streep toch is, ben je er als bedrijf natuurlijk er HELEMAAL bij gebaat om het vroeg te verkondigen. Dan kan je immers al het profijt oogsten.

Waarom laat @home nix van zich horen? Ik heb geen mail gehad ofzo. Ik geloof ook niet dat het deze maand nog plaats gaat vinden zoals eerder in dit topic werd beweerd, want we zitten al een mooi eindje in januari en anders hadden we allang iets gehoord.

[/scepsis]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 17:18:
Resumerend

- @home kondigt wijzigingen meestal ver van tevoren aan. En in het geval van positieve veranderingen, wat dit onder de streep toch is, ben je er als bedrijf natuurlijk er HELEMAAL bij gebaat om het vroeg te verkondigen. Dan kan je immers al het profijt oogsten.

Waarom laat @home nix van zich horen? Ik heb geen mail gehad ofzo. Ik geloof ook niet dat het deze maand nog plaats gaat vinden zoals eerder in dit topic werd beweerd, want we zitten al een mooi eindje in januari en anders hadden we allang iets gehoord.

[/scepsis]
juist! als ik in me mailbox een brief aantref waarin staat dat de upload omhoog gaat dan geloof ik het pas!
maarja..... geen brief... dus ik vrees het ergste! snik ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 17:21:
[...]

juist! als ik in me mailbox een brief aantref waarin staat dat de upload omhoog gaat dan geloof ik het pas!
maarja..... geen brief... dus ik vrees het ergste! snik ;(
Als je even een vraag over upload aan support@home.nl stuurt krijg je ook een standaard mail binnen waar in staat dat de upload verhoogd wordt.
Ik geloof dus wel dat het gaat gebeuren.. ik heb het toch zeker van @home zelf gehoord.
Hier nog een recent mailtje van hun na mijn zoveelste mailtje of er al nieuws is :p
Geachte heer *******,

Bedankt voor het versturen van uw e-mail naar @Home.

Begin 2004 gaat @Home de productverbeteringen doorvoeren waarover wij u de vorige keer hebben bericht. Het is voor ons helaas nog niet mogelijk om exacte opleverdata van de verbeteringen van onze producten te geven. Via onze website kunt op de hoogte blijven van al onze ontwikkelingen.

Wij hopen dat u voldoende bent geonformeerd.

Voor al uw vragen kunt u ook terecht op onze Online Help http://help.home.nl

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Klantenservice

Bezoek de portal van @Home op http://start.home.nl
Mag ik hierbij even officieel de klantenservice voor idioot verklaren? :X
"Via onze website kunt op de hoogte blijven van al onze ontwikkelingen."

Waarom zetten ze het er dan niet even op?? :{
Is dat nou zo moeilijk.
Ze zijn natuurlijk bang dat ze het niet kunnen realiseren en dan kunnen ze tenminste zeggen dat ze het nooit officieel hebben aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Laatst online: 09:18
@Home heeft tot 15 januari een introductieaanbieding lopen, namelijk twee maanden gratis abonnement. Ik denk dat ze pas na de 15e een productverbetering gaan aankondigen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakersOnly schreef op 09 januari 2004 @ 22:16:
@Home heeft tot 15 januari een introductieaanbieding lopen, namelijk twee maanden gratis abonnement. Ik denk dat ze pas na de 15e een productverbetering gaan aankondigen. :)
Kijk aan ;)

Ja het is wat he, marketing 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Door extra werkzaamheden aan ons
docsisplatform kunt u vrijdag 9 januari 2004
tussen 04:00 en 05:00 gedurende 20 minuten
problemen ondervinden met onze internet
service.

Werkzamheden aan docsis platform. Ik las berichten voor mij over nieuw abbo die over het docsis zouden gaan. Misschien klopt het dan toch :P

Of ik ben mezelf weer wat aan het wijsmaken 8)7

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 17:18:
Resumerend

[/scepsis]
Ik ken het gevoel.. over 6 maanden weten we het :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Bij mij zijn de werkzaamheden inmiddels achter de rug ( niet aan het docsis platform maar 'aan ons netwerk' ). En mijn download snelheid is nogsteeds 340KB/sec en upload 14-15 KB/sec ( Getest met FTP ).

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 16:29

EgoPro

Time is an illusion.

Ik heb vandaag met @home budget een downloadsnelheid gehad van 351kB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:37
die snelheid haal ik niet eens meer met Breedband :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikzelf zit meestal rond een 400 450kb/sec mag niet klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

m-m schreef op 08 januari 2004 @ 16:23:
Als dat waar is, mogen ze best langskomen :P Ik pak zelfs het com21 modem wel in cadeaupapier voor ze in als ik meer up krijg :P
Mooi... iedereen over op DOCSIS, en ik in m'n eentje op het Com21 netwerk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
jrutjes schreef op 10 januari 2004 @ 16:59:
dan heb je zeker @home budget nog niet zo lang? dan is dat altijd gewoon snel

mailjte wat ik trouwens vandaag van @home kreeg was:

Geachte heer of mevrouw,

Bedankt voor het versturen van uw e-mail naar @Home.

Wij hebben nog geen exacte datum waarop deze veranderingen plaatsvinden.

...

het komt er dus wel. (en bij @home zullen ze het wel weten, maar de comunicatie met de helpdesk enz is niet echt goed te noemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Hmm ik merk ineens wel een verbetering kwa upload. Was het eerder altijd 15 kb/s max... Nu is ie 18,5 Kb/s stabiel :D

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 14:08:
Ik heb ooit eens gehoord ... dat kabelmodems op afstand geflashed worden. Dat het dus clientside gecapped is.
klopt
Er was een trucje met het oude Com21 modem om een pootje van een chip te slopen en een trager abonnement te nemen. Op die manier betaalde je minder en kon je modem niet geflashed worden om hem lager te cappen.
die truc kende ik niet.

Wel is het zo dat @home de checksum van je firmware regelmatig checkt. Als dat niet klopt wordt op afstand je modem gereset zodat deze de juiste firmware probeert op te halen. Als ze merken dat dit vaak gebeurt (omdat de flash elke keer mislukt) bellen ze je vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:59

Yucko

One clown to rule them all !

jrutjes schreef op 10 januari 2004 @ 16:59:
Wat dat niet een of andere actie waarbij iemand die een nieuw abo afsloot (2 minst snelle), dan bv. 2 maanden lang de snellere variant mocht proberen tegen geen extra kosten.

Natuurlijk een truck, zodat je die snelheid gewent raakt, en dan alsnog van budget /basis --> breedband te gaan. Extra €€€ voor @home

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

lordsnow schreef op 10 januari 2004 @ 23:01:
[...]

Mooi... iedereen over op DOCSIS, en ik in m'n eentje op het Com21 netwerk ;)
Dan heb jij nog steeds een rukping van 30 terwijl de docsis klanten toch aan de 5 a 6 ms komen (naar www.home.nl) :P

Kortom , het com21 netwerk is oud en minder snel..

Motorola maakt nu modems die 30mbit (Docsis 2.0) symetrisch aankunnen (Surfboard SB5100)
voor misschien een tiende van de prijs van een com21 bak.

Opzich komt het allemaal wel goed.. download alleen is niet genoeg
en dat hebben meer providers nu eindelijk door.

Je zult ook echt gaan zien dat je verbinding een stuk sneller is met een hogere upstream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Nu ik even op die Motorola site kijk, staat er bij de SB4100 niks over upstream.
Maar deze moet toch wel een 10mbit/2mbit abo'tje aankunnen? ( DOCSIS 1.0 en 1.1 )

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben blij dat ik mijn Athome abo hebt stopgezet. Ik had te vaak last van downtime en ze deden helemaal niets. Ik belde ze iedere keer op en ze bleven gvd maar vragen hoe DE LAMPJES VAN MIJN MODEM BRANDEN! :( Ik kon ze wel wurgen!

Nu kan ik op 1 maart overstappen naar MyADSL van Mycom met een 8mbit verbinding voor €10 meer! Ik krijg nog een pc twv €500 erbij.

Dus bye bye Athome! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Klubbheads schreef op 11 januari 2004 @ 06:35:
[...]

Dan heb jij nog steeds een rukping van 30 terwijl de docsis klanten toch aan de 5 a 6 ms komen (naar www.home.nl) :P

Motorola maakt nu modems die 30mbit (Docsis 2.0) symetrisch aankunnen (Surfboard SB5100)
voor misschien een tiende van de prijs van een com21 bak.

Opzich komt het allemaal wel goed.. download alleen is niet genoeg
en dat hebben meer providers nu eindelijk door.

Je zult ook echt gaan zien dat je verbinding een stuk sneller is met een hogere upstream.
Hmm wanneer zullen ze de com21 modems gaan vervangen door de nieuwere motorola. Ik heb inderdaad een ping van 30ms naar home.nl..
Die com21 is al uit het jaar 2000, is nu toch wel een keer afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Niet naar de Pdf gekeken :+

Moet wel lukken dus :P

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Klubbheads schreef op 11 januari 2004 @ 06:35:
[...]
Voordat ik overgestap ben naar @home had ik een modem-verbinding, met een ping van 145mS.

Toen ik in 1999 @home heb gekregen was mijn ping zo 35mS.

Daarna is het wel eens (flink) slechter geweest... 100 - 170mS

Nu zit ik op:

Ping statistics for 213.51.129.123:
Packets: Sent = 89, Received = 89, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 13ms, Maximum = 135ms, Average = 37ms

en ik heb daar geen problemen mee. Ik vindt het best strak.
tsja... hoge pings merk je in online fragging, maar deze pings zijn prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinyin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06 22:35
lordsnow schreef op 11 januari 2004 @ 18:29:
[...]

Voordat ik overgestap ben naar @home had ik een modem-verbinding, met een ping van 145mS.

Toen ik in 1999 @home heb gekregen was mijn ping zo 35mS.

Daarna is het wel eens (flink) slechter geweest... 100 - 170mS

Nu zit ik op:

Ping statistics for 213.51.x.x:
Packets: Sent = 89, Received = 89, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 13ms, Maximum = 135ms, Average = 37ms

en ik heb daar geen problemen mee. Ik vindt het best strak.

[...]

tsja... hoge pings merk je in online fragging, maar deze pings zijn prima.
beter pas je een beetje op met je ip tonen...
en je bent tevreden met wat je hebt....totdat je iets beters kan krijgen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
drugsbunny schreef op 11 januari 2004 @ 18:53:
[...]

beter pas je een beetje op met je ip tonen...
en je bent tevreden met wat je hebt....totdat je iets beters kan krijgen :9
213.51.129.123 is een van de ip-adressen die @home gebruikt voor de portal www.home.nl. Lordsnow kan dit ip adres best tonen, het is toch niet het zijne

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

CamU schreef op 11 januari 2004 @ 20:36:
[...]
213.51.129.123 is een van de ip-adressen die @home gebruikt voor de portal www.home.nl. Lordsnow kan dit ip adres best tonen, het is toch niet het zijne
tja, zou vrij stom zijn om jezelf te gaan pingen :D
ping tijden zeggen (bijna) niets over de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Jimbolino schreef op 11 januari 2004 @ 21:21:
[...]

tja, zou vrij stom zijn om jezelf te gaan pingen :D

[...]

ping tijden zeggen (bijna) niets over de snelheid.
Ohja ? , dus jij beweert dat het docsis netwerk niet sneller is dan het com21 netwerk?

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenT op 11-01-2004 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Klubbheads schreef op 11 januari 2004 @ 22:00:

Ohja ? , dus jij beweert dat het docsis netwerk niet sneller is dan het com21 netwerk?
Ik denk dat Jimbo bedoeld dat je het verschil (bij gelijk abonnement) niet zozeer zal merken als je online een game speelt. Ik weet wel dat ik van mijn 30 ms weinig last heb als ik online MOHAA of COD speel, is nog steeds ruim voldoende om redelijk op gelijke voet de battle aan te gaan ;) . Correct me if I'm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Ik heb op mijn kamer in groningen ook nog geen internet.
En ik zit nu te twijfelen of ik nou @home moet nemen of niet..
Niet alle huisgenoten willen veel geld betalen :(

Het kabelnetwerk is dus met DOCSIS niet ten dode opgeschreven? ik dacht dat ADSL de toekomst had.. maar kabel dus ook weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kabelnetwerk is dus met DOCSIS niet ten dode opgeschreven? ik dacht dat ADSL de toekomst had.. maar kabel dus ook weer?
Volgens mij zat ADSL toch zo'n beetje op het maximum op dit moment? Kabelinternet is nog vol in ontwikkeling! 10 Mbit komt eraan! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

robbertb schreef op 12 januari 2004 @ 01:36:
Ze hebben beide toekomst.

Het coax netwerk wordt zo langzamerhand vervangen.
tegenwoordig is alleen het laatste gedeelte in de wijken nog coax.
Alle kabelboeren schakelen in de komende jaren over naar glasvezel.
De toekomst is glasvezel tot aan de deur waar alles overheen gaat: tv, radio, internet, telefoon. Maar dat duurt nog wel jaren.

Maar je moet niet zoverweg kijken..
Kijk wat dichterbij.
Docsis is snel zat en kan nog wel wat sneller dan het nu is over de coax.

bespreek wat het maximum is wat je huisgenoten willen betalen voor internet.
en bekijk gewoon welke provider nu de meeste Kilobytes/sec levert voor dat geld.

@nesQuick
Inderdaad adsl zit aan z'n max, maar straks komt adsl2.
Natuurlijk dat duurt ook nog wel jaren.
Ga niet kijken naar de lange termijn, want dan kan je altijd wel vooruit blijven kijken en neem je nooit een besluit.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 12-01-2004 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al wat nieuws van @home over de verhoging of is t nogsteeds stilte voor de (hopenlijke) storm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Nog niets te melden ben ik bang... :(

* Fuzz10 vind het erg vreemd dat @home nog steeds geen officiele mededeling heeft doen uitgaan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

Houd er wel rekenng mee dat er tot nu toe werd gesproken over begin 2004. Wat een relatief rekbaar begrip is. Dat kan best nog februari, maart worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houd er wel rekenng mee dat er tot nu toe werd gesproken over begin 2004. Wat een relatief rekbaar begrip is. Dat kan best nog februari, maart worden
Het zou in feite nog wel t/m juni kunnen duren (1e twee kwartalen), en omdat @Home nog geen officiele berichten heeft vrijgegeven ben ik bang dat ze zelf al verwachten dat het niet gaat lukken. Dus het zou best nog een paar maanden langer kunnen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff vraagje, is het legaal om je oude modem (com21) te vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 15:13:
Tuurlijk zolang je de oude maar houd die is namelijk van @Home zelf, en of het nieuwe kabelmodem werkt is de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Om een docsis modem werkend te krijgen moet er aan 2 voorwaarden worden voldaan.
1. de regio waar je woont moet wel het docsis modem onderseunen.
2. @home moet het modem voor je registreren en aan jouw account koppelen, de vraag is of ze dat wel willen doen.

voor beide vragen zou je de helpdesk kunnen bellen, maar ik ben bang dat die 1e lijns helpdesk je daar niet mee kan helpen, dus probeer zo snel mogelijk een 2e lijns te bereiken.
of stuur een mailtje naar support@home.nl
en formuleer je vraag duidelijk.

Ik vraag me af of het zin heeft om nu een docsis aan te vragen.
De bedoeling is om alle com21 modems te vervangen door motorola's, maar wanneer dat allemaal gebeurt??

[ Voor 46% gewijzigd door job op 12-01-2004 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Of je laat je opnieuw aansluiten, krijg je meteen het nieuwe motorola surfboard (docsis 2.0) modem.

Wat ik niet begrijp is waarom nagenoeg alle kabelboeren een hogere upstream NU al bieden terwijl @home (revolutionair als ze zijn) nog steeds met die steentijd upload zitten.

Als zelfs het brakke Chello het kan , dan kan @home het ook wel.

Neem een voorbeeld aan Quicknet , een echte professionele ISP die echte abbo's aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 15:13:
Dan wens ik veel succes want je huidige Com21-modem vervangen door een Motorola is niet mogelijk. Ik heb dit een tijd geleden ook willen doen, maar daar is niks terecht van gekomen omdat Com21-modem andere instellingen nodig heeft die niet aangebracht waren op mijn verbinding. De dingen veranderen zodat de Motorola zou werken deden ze niet om een of andere wazige reden :{.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, wanneer begint de tegenaanval nog.
Het duurt eeuwen voordat ze wat doen :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een kwestie van dagen voordat we iets horen, als ik de feiten zo combineer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 02:01:
Is een kwestie van dagen voordat we iets horen, als ik de feiten zo combineer.
Ik hoop het wel... een hogere upload is wel lekker. Kunnen we ook weer downloaden zonder de upload helemaal dicht te gooien. :/ Ik haal nu ongeveer 9.5 kB/s up... als er een begint te downloaden kan de rest nauwelijks surfen.

Een verhoogde download (@home Super) is ook wel leuk, maar niet essentieel. (vindt ik dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met de upload met online gamen heb ik helemaal geen problemen. Ja als je mensen zal laten uploaden zonder limitter dan is t surfen echt zwaar bagger
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.