Ik woon ook in Tilburg en heb een Motorola modem en ik heb gemiddeld 350KB/sshaggy8675 schreef op 08 december 2003 @ 00:38:
Zeg hoe zit het eigenlijk met die com 21 modems dan??? weet veel mensen die die nieuwe moterola's gebruiken en beduidend sneller zijn dan mijn com 21??? ( Tilburg)
( +/- 450 down...met DAP manager...!!!)![]()
![]()
![]()
Ik vraag me af of mensen wel bij @home willen blijven, ook al wordt de upload snelheid verdubbeld (of 4x zelfs). Wat heb je aan een hoge upload als de DNS, gateway etc zo brak zijn ? (nog maar te zwijgen over de mail server). Ik heb vanaf januari 2000 @home (breedband) gehad, maar heb vrijdag Xs4all aangevraagd (mede om de snelheidverhoging daar), ik hoop dat ik snel van af @home af ben....
Nope, maar dit lijkt me toch duidelijk dat het nu door gaat komen.Occy74 schreef op 08 december 2003 @ 00:31:
[...]
Ook geen digicam met macro-functie erop toevallig?
Psy kwam er als eerste mee, vervolgens nog wat mensen die dat van een dealer hebben gehoord, ik heb het zwart op wit in een essent blaadje gezien....ik geloof ze nu wel...
Omdat niet alle mensen zo'n grote problemen bij @home hebben. Ik heb backup DNS servers in mijn router gezet. Mail van @home gebruik ik bijna nooit meer omdat ik een nl domein incl email heb, webspace dus ook niet en de nieuwsservers heb ik me nooit voor geintereseerdHuurmoordenaars schreef op 08 december 2003 @ 08:30:
Ik vraag me af of mensen wel bij @home willen blijven, ook al wordt de upload snelheid verdubbeld (of 4x zelfs). Wat heb je aan een hoge upload als de DNS, gateway etc zo brak zijn ? (nog maar te zwijgen over de mail server). Ik heb vanaf januari 2000 @home (breedband) gehad, maar heb vrijdag Xs4all aangevraagd (mede om de snelheidverhoging daar), ik hoop dat ik snel van af @home af ben....
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
Verwijderd
ik snap niet dat jullie allemaal klagen het enige probleem bij mij is dat ik af en toe een paar uurtjes lang mijn mail niet kan ophalen of zo en de lage upload maar voor de rest ben ik wel tevreden je hoort mij niet klagen met 2500 kbps hoor.
Jij zit dus blijkbaar in een buurt waar @Home niet zoveel problemen heeft, net als ik.Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 09:51:
ik snap niet dat jullie allemaal klagen het enige probleem bij mij is dat ik af en toe een paar uurtjes lang mijn mail niet kan ophalen of zo en de lage upload maar voor de rest ben ik wel tevreden je hoort mij niet klagen met 2500 kbps hoor.
Bij mij (Emmen) ligt hij er misschien een paar dagen in het jaar uit. Mailserver ligt wel eens plat, maar ik stuur toch geen mail via @Home. Als het een paar uurtjes niet binnenkomt ... tja, jammer.
Ik baalde tot nu toe wel van de upload, maar dat is dus binnenkort verleden tijd
Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...
Precies, daar heb je gelijk in. Ik heb vanaf januari 2000 tot medio 2002 (g'loof ik) geen enkel probleem gehad met @home (naja, de mail af en toe, maar dat is voor mij persoonlijk geen reden om op te zeggen); sindsdien is Oss er bij gekomen (redelijk veel @home aansluitingen) en is het gruwelijk veel slechter geworden..Zym0tiC schreef op 08 december 2003 @ 09:45:
Omdat niet alle mensen zo'n grote problemen bij @home hebben. Ik heb backup DNS servers in mijn router gezet. Mail van @home gebruik ik bijna nooit meer omdat ik een nl domein incl email heb, webspace dus ook niet en de nieuwsservers heb ik me nooit voor geintereseerd
Ik zal in ieder geval blij zijn als m'n XS4all abo opgeleverd wordt
dan word nu dus de grote vraag; hoeveel moet je meer betalen voor de verdubbeling van de 32kb/sec upload.....
ik bedoel als het om 3 euro per maand gaat doe ik het direct: wij maken hier met 3 man 2 man en 1 vrouw gebruik van @home (naar alle tevredenheid, behalve die upload).
dus dan zouden we per persoon 1 euro per maand extra betalen....
helaas zal het wel even duren voordat dat bekend word (en misschien proberen we het wel eerst gevoon met 32 kb/sec... hebben we per persoon effectief waarschijnlijk net geen 10 kb/sec)
edit:
naar 64
naar 64
ik bedoel als het om 3 euro per maand gaat doe ik het direct: wij maken hier met 3 man 2 man en 1 vrouw gebruik van @home (naar alle tevredenheid, behalve die upload).
dus dan zouden we per persoon 1 euro per maand extra betalen....
helaas zal het wel even duren voordat dat bekend word (en misschien proberen we het wel eerst gevoon met 32 kb/sec... hebben we per persoon effectief waarschijnlijk net geen 10 kb/sec)
[ Voor 2% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 08-12-2003 14:43 . Reden: ff verduidelijkt ]
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
De uploadverhoging naar 32 kB/s hoef je niet te betalen begreep ik uit het bericht.
Alleen de verhoging naar 64 kB/s zou extra belast worden (en was optioneel).
Alleen de verhoging naar 64 kB/s zou extra belast worden (en was optioneel).
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Verwijderd
Geachte heer of mevrouw,
Bedankt voor het versturen van uw e-mail naar @Home.
De laatste maanden heerst er een hevige prijzen oorlog op gebied van Breedband internet. Tevens worden snelheden van internet abonnementen verhoogd met gelijkblijvende prijzen.
Om de concurrentie voor te blijven zal @Home volgend jaar een aantal product verbeteringen doorvoeren. Tevens zal een internet-product geintroduceerd worden dat nog sneller zal zijn dan @Home Breedband. Dit product zal ook sneller zijn dan het snelste ADSL Planet internet abonnement.
De op stapel staande product verbeteringen zijn:
- @Home Breedband: verdubbeling van de upstream naar 256 kbit/s.
- Voor Basis en Breedband zal het mogelijk zijn de upstream snelheid te verdubbelen voor een nader te bepalen additioneel maandbedrag:
- Basis van 64 naar 128 kbit/s.
- Breedband van 256 naar 512 kbit/s
- @Home Super, nog sneller dan @Home Breedband! Op korte termijn wordt door middel van een proef vastgesteld welke product specificaties Super precies zal krijgen.
@Home werkt momenteel aan de uitbreiding van netwerk capaciteit en verdere voorbereiding van deze wijzigingen.
Er is nog geen uitspraak te doen over de exacte opleverdatum van deze product verbeteringen in 2004.
Wij hopen dat u voldoende bent geonformeerd.
Voor al uw vragen kunt u ook terecht op onze Online Help http://help.home.nl
Met vriendelijke groet,
@Home,
Afdeling Klantenservice
Bezoek de portal van @Home op http://start.home.nl
De laatste maanden heerst er een hevige prijzen oorlog op gebied van Breedband internet. Tevens worden snelheden van internet abonnementen verhoogd met gelijkblijvende prijzen.
Om de concurrentie voor te blijven zal @Home volgend jaar een aantal product verbeteringen doorvoeren. Tevens zal een internet-product geintroduceerd worden dat nog sneller zal zijn dan @Home Breedband. Dit product zal ook sneller zijn dan het snelste ADSL Planet internet abonnement.
- Voor Basis en Breedband zal het mogelijk zijn de upstream snelheid te verdubbelen voor een nader te bepalen additioneel maandbedrag:
- @Home Super, nog sneller dan @Home Breedband! Op korte termijn wordt door middel van een proef vastgesteld welke product specificaties Super precies zal krijgen.
@Home werkt momenteel aan de uitbreiding van netwerk capaciteit en verdere voorbereiding van deze wijzigingen.
Er is nog geen uitspraak te doen over de exacte opleverdatum van deze product verbeteringen in 2004.
Wij hopen dat u voldoende bent geonformeerd.
Met vriendelijke groet,
@Home,
Afdeling Klantenservice
Hmm reply van 4 - 10 - 03
Geachte heer of mevrouw,
We hebben vooralsnog geen plannen om de upload te verhogen. Dit neemt
niet weg dat we dit in de toekomst niet zullen doen.
Voor al uw vragen kunt u ook terecht op onze Online Help
http://help.home.nl
Met vriendelijke groet,
@Home
Geachte heer of mevrouw,
We hebben vooralsnog geen plannen om de upload te verhogen. Dit neemt
niet weg dat we dit in de toekomst niet zullen doen.
Voor al uw vragen kunt u ook terecht op onze Online Help
http://help.home.nl
Met vriendelijke groet,
@Home
Volgens mij zijn de helpdesk medewerkers het niet met elkaar eens...
Ik bekijk dit met enige twijfel.. Moet het eerst nog zien.. Ik hoop dat ze hier mee komen voordat BBNed hier beschikbaar is (Emmen Rietlanden :x ) anders dan neem ik dat
Ik bekijk dit met enige twijfel.. Moet het eerst nog zien.. Ik hoop dat ze hier mee komen voordat BBNed hier beschikbaar is (Emmen Rietlanden :x ) anders dan neem ik dat
Oh, ik heb gisteren (ja op zondag
) ook een mailtje gehad, zelfde als homer2003.
Hieruit blijkt dus DUIDELIJK dat @home wel hun download heeft gecapt(voor breedband) ondanks dat dit altijd ontkent werd. Want anders kan @home super alleen maar een hogere upload krijgen.(niet dat ik zeur over de download hoor, maar het gaat om het principe).Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 17:47:
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Heeft @Home ooit gezegd dat er niet gecapt werd dan? Toen ik 5 (uhm geen idee hoe lang ik al @home heb eigenlijkkevinp schreef op 08 december 2003 @ 18:15:
Hieruit blijkt dus DUIDELIJK dat @home wel hun download heeft gecapt(voor breedband) ondanks dat dit altijd ontkent werd. Want anders kan @home super alleen maar een hogere upload krijgen.(niet dat ik zeur over de download hoor, maar het gaat om het principe).
Laat ik het dan zo zeggen, ze zeiden dat er op dat moment niet extra gecapt werd. Wat nu dus blijkt dat ze dat toch een keer hebben moeten doen.IceStorm schreef op 08 december 2003 @ 18:20:
[...]
Heeft @Home ooit gezegd dat er niet gecapt werd dan? Toen ik 5 (uhm geen idee hoe lang ik al @home heb eigenlijk) jaar geleden @Home liet men al weten dat het veel hoger kon alleen dat dat te duur was.
DAs mooi dat ze nu eindelijk die upload omhoog krikken. Werd onderhand tijd.
Ga nu nog ff w88 met het opzeggen en naar adsl gaan. W8 nog ff af wat het allemaal gaat brengen.
Ga nu nog ff w88 met het opzeggen en naar adsl gaan. W8 nog ff af wat het allemaal gaat brengen.
Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip
Verwijderd
ik zou zeggen nog ffe geduld hebben tot februari, dan heb je het beste beeld
KPN die zijn snelhied omhoog gooit, maar bbned die niet zijn snelheid omhoog gooit, maar zijn prijzen omlaag doet. als @home dan qua prijsverhouding nog niet klopt, kan je nog altijd overstappen.
Tenslotte je zit er een jaar aan vast. als je een abbo neemt en er komen grote verschuivingen eraan
KPN die zijn snelhied omhoog gooit, maar bbned die niet zijn snelheid omhoog gooit, maar zijn prijzen omlaag doet. als @home dan qua prijsverhouding nog niet klopt, kan je nog altijd overstappen.
Tenslotte je zit er een jaar aan vast. als je een abbo neemt en er komen grote verschuivingen eraan
WAAROM GAAT IEDEREEN EEN EMAIL STUREN????
wat een kuddedieren zeg, al +20 mensen hebben een email gestuurd:
- je weet dat je allemaal hetzelfde antwoord krijgt.
- je weet dat ze het niet bevestigen noch ontkennen.
- als het officieeel is, komt het toch op de site, of per email aan iedere klant.
Wat schiet je ermee op om dan een mail te sturen? Alsof die helpdesk niet genoeg te doen heeft, echt zielig hoor al die mensen die een email sturen, en dan heel die mail copy/pasten voor de 100e keer... (en dan ook nog klagen dat de helpdesk geen persoonlijke emails stuurt)
- als het officieeel is, komt het toch op de site, of per email aan iedere klant.
Wat schiet je ermee op om dan een mail te sturen? Alsof die helpdesk niet genoeg te doen heeft, echt zielig hoor al die mensen die een email sturen, en dan heel die mail copy/pasten voor de 100e keer... (en dan ook nog klagen dat de helpdesk geen persoonlijke emails stuurt)
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
Maarja.. Ik haal nu al bijna nooit meer dan 13kb/sec up, vraag me af hoe ze meer upload voorelkaar willen krijgen..
Verwijderd
hihi, iedereen aan 't wachten, en over enkele maanden:
Gebruikers: hm, geen betere upload, of upload misschien 1,5x van wat ie nu is.
@Home: tsja, tsja We garanderen niks van onze upload.
@Home: Oh,ja onze service is weer verbeterd (op papier dan
) de prijsverhoginsg is € x,xx .
nee bedankt, dat ga ik niet afwachten.
@Home: Oh,ja onze service is weer verbeterd (op papier dan
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 20:32 ]
die heldesk is sowieso hopeloos. ze doen toch standaard dingen. Ze hebben het echt niet druk hoorJimbolino schreef op 08 december 2003 @ 20:04:
WAAROM GAAT IEDEREEN EEN EMAIL STUREN????
Laat ze maar wat doen voor een keer
[ Voor 3% gewijzigd door jaaoie17 op 08-12-2003 20:56 ]
deja vu: de @home sensatie....Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 20:31:
hihi, iedereen aan 't wachten, en over enkele maanden:
@Home: Oh,ja onze service is weer verbeterd (op papier dan) de prijsverhoginsg is € x,xx .
"Heb net met de helpdesk van home gebeld er is helemaal geen sprake van upload vehoging er schijnt niets van dat bericht waar te zijn(aldus de helpdesk)maar die weten sowieso al niks.... "418O2 schreef op 08 december 2003 @ 18:11:
zie ook linkje, moet nog zien of er een verhoging komt
http://www.troublesathome.../868/4438.html?1071077658
Verwijderd
Grappig dat sommige mensen het niet geloven.
Mijn mailtje van @home was toch echt echt.
Een email met daarin een bevestiging dat ze de upload gaan verhogen.
Als ze de waarheid niet zouden spreken in die email zouden een hoop mensen ze voor de rechter slepen denk ik, dus het is vast niet fake.
Een email met daarin een bevestiging dat ze de upload gaan verhogen.
Als ze de waarheid niet zouden spreken in die email zouden een hoop mensen ze voor de rechter slepen denk ik, dus het is vast niet fake.
Nou zo grappig vind ik dat niet, de laatse sensatie (van @home) was een uitjeVerwijderd schreef op 10 december 2003 @ 20:14:
Grappig dat sommige mensen het niet geloven.
naar 6flags
Het is niet zo, dat ik het niet wil geloven. Maar ik doe dat pas als ik een officiële melding op http://www.home.nl/ zie staan.
* You-Suk houdt het tot die tijd scherp in de gaten
Volgens mij is het door @home nog niet officieel aangekondigd, ook niet richting Helpdesk. Oftewel, diegene daar die tweakers.net lezen weten net zoveel als jou.Catch22 schreef:
Precies. Ik *hoop* dat het waar is. En dat ze de snelheden ook waar kunnen maken. Ik krijg nu ongeveer 7 a 8kB/s upload (was tot begin dit jaar altijd -strak- 16kB). Het zal wel heel wrang zijn als ze de snelheden verhogen en ik dan maar iets van 16Kb haal. En dan kan ik meer gaan betalen om de 24kB te halen.Ik bekijk dit met enige twijfel.. Moet het eerst nog zien..
Eigenlijk zou ik het heel juist vinden als @home KOSTELOOS de upload voor het BB-abo omhoog schroef naar 64kB/s. But that's probably just wishfull thinking.
De meeste problemen zijn waarschijnlijk ook standaard problemen. En storingen e.d. kunnen ze niet oplossen - alleen maar konstateren en doorgeven.jaaoie17 schreef:
die heldesk is sowieso hopeloos. ze doen toch standaard dingen.
Waar ik mij wel aan erger zijn die standaard mailtjes op vragen die je hebt. Met antwoord op dingen die je eigenlijk helemaal niet vroeg - stuur dan helemaal niks terug, denk ik dan.
Ik denk dat je je daar behoorlijk in vergist. Een meer logische conclusie is dat ze het waarschijnlijk te druk hebben voor persoonlijke mailtjes e.d.Ze hebben het echt niet druk hoor. Laat ze maar wat doen voor een keer.
En dan vindt jij het nog juist dat verschillende mensen 20+ keer mailtjes met dezelfde strekking naar de helpdesk gaan sturen.

Anyway... we shall see what @home brings us for Xmass this year.
[ Voor 8% gewijzigd door lordsnow op 11-12-2003 02:06 ]
Verwijderd
www.troublesathome.nl daar hebben ze een e-mail gehad van de helpdesk...
Ben benieuwd....
sinds de nieuwe moterola modem, vind ik @home redelijk!
buurman ligt plat, en ik net door....
Ben benieuwd....
sinds de nieuwe moterola modem, vind ik @home redelijk!
buurman ligt plat, en ik net door....
Dit ontving ik op mijn vraag wanneer @home zich nou eens eindelijk ging realiseren dat ze op het punt staan een hoop klanten te verliezen:
Naar aanleiding van uw e-mail betreffende uw vraag over een eventuele verhoging van de uploadsnelheid bij @Home kunnen wij u het volgende melden:
@Home staat niet stil in de internetmarkt. De toenemende behoefte aan uploadsnelheid is ook voor ons aanleiding om onze uploadsnelheden te verhogen. Begin 2004 gaat @Home de volgende productverbeteringen doorvoeren:
* De uploadsnelheid van @Home Breedband wordt verdubbeld en gaat dan naar 256 kbit/s. Een verhoging naar 512 kbit/s wordt ook mogelijk. Hier staat echter een geringe maandelijkse vergoeding tegenover.
* Voor de abonnees van Basis wordt het mogelijk de uploadsnelheid te
verdubbelen naar 128 kbit/s.Ook hier staat een geringe maandvergoeding tegenover.
Tevens wordt in het voorjaar een nieuwe @Home dienst geintroduceerd die ver boven de huidige abonnementen uitsteekt qua snelheid. Op korte termijn wordt door middel van een proef vastgesteld welke product specificaties deze dienst exact zal krijgen. Verder werken we momenteel aan de uitbreiding van de netwerkcapaciteit waardoor onze diensten een nog betere kwaliteit krijgen. Het is voor ons echter nog niet mogelijk om exacte opleverdata van de verbeteringen van onze producten te geven. Via onze website kunt op de hoogte blijven van al onze ontwikkelingen.
Wij hopen dat uw vraag/vragen hiermede voldoende beantwoord zijn.
Indien u verder nog vragen heeft dan willen wij u verzoeken telefonisch contact op te nemen met onze Klantenservice.
Dus toch weer gaan bijbetalen? Hoe ze een product realiseren dat ver boven de huidige producten uitgaat qua snelheid is mij een raadsel. Ik haal al tijden niet meer wat ik in het begin haalde. 512Kb moet gewoon standaard worden voor de breedband abbo, geen gezeur over betalen. Laat @home maar eens over de brug komen. De verdubbeling naar 256 is niet genoeg om mij te laten blijven en ik hoor dat veel mensen er ook zo over denken.
Gaat het abbo geld voor breedband ook naar beneden als er een nieuw sneller abb komt?
Gaat het abbo geld voor breedband ook naar beneden als er een nieuw sneller abb komt?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Nee (zonder het te weten uiteraardBor_de_Wollef schreef op 11 december 2003 @ 19:58:
Verwijderd
Support @home geeft normaal gesproken in een dag of 3 persoonlijke reactie, dus ik heb de volgende mail zojuist verstuurd:
Als ik niet voor nieuwjaar 1 van mijn eisen zie uitkomen of een antwoord krijg is het: bye bye, zwaai zwaai.Geachte heer/mevrouw,
Wij (een grote groep @home abonnees) worden de afgelopen weken erg nieuwsgierig gemaakt met allemaal onbevestigde berichten over een verhoging in de snelheid van @home.
Ook ik heb na een mail van 2 weken geleden aan abuse@home.nl, een antwoord gehad met de melding dat de upload in 2004 verdubbeld zou worden en met bij betaling zelfs nogmaals verdubbeld tot 512 kbit (voor breedband)
Nu is dat op zich wel goed nieuws, maar het is helaas nog erg raadselachtig.
Veel @home leden hebben geen zin meer om te wachten (zie: verschillende forums op internet zoals "@Home in de tegenaanval"/ )
Er staan dan ook een hoop mensen, waaronder ik, op het punt om over te stappen op ADSL, omdat ze daar veel meer duidelijkheid hebben.
Het grootste probleem bij ons is dat we geen officiële bron hebben over @home snelheids verhoging en we er dus niet meer in geloven.
Wij vragen als betalende abonnees van @home een beetje duidelijkheid in bepaalde zaken.
We zouden b.v. graag het volgende zien:
- Officieel persbericht, waardoor iedereen een officieel bewijs heeft dat de snelheid omhoog gaat.
- Wordt de nieuwe upload ook gegarandeerd? Of is het net zoals nu dat er 16 kb/s wordt beloofd, maar in de praktijk de helft nog niet wordt gehaald.
- De prijs (of in ieder geval een schatting) van de extra kosten voor 512 kbit upload.
- De datum (of in ieder geval een schatting) waarop dit gerealiseerd wordt!!!!! (en dan een maand ofzo en geen kwartaal)
- Eventueel de snelheden en de prijzen voor de nieuwe abonnements vorm.
Wij als abonnees hebben recht op een duidelijk antwoord.
Ik heb nooit geklaagd over mijn verbinding bij @home, maar nu de verhogingen bij ADSL een feit zijn en deze providers de snelheid blijven opschroeven, vind ik het tijd voor verandering.
In de tijd dat ik abonnee ben heb ik al 2x een prijsverhoging gehad van 5 euro per keer, ik verwacht hier nu ook eens wat voor terug.
Wanneer @home niet binnen zeer korte tijd met meer informatie komt, stap ik in ieder geval binnenkort over op ADSL en ik verwacht dat ik niet de enigste ben.
Ik vertrouw erop dat u deze mail serieus neemt en mij ook een duidelijk antwoord kunt geven.
Afwachten op uw reactie,
Met vriendelijke groet,
Mooi gezegd, ik wil ook graag antwoorden zien, duurt me allemaal te lang...
Verwijderd
Ik denk, dat je ze hier nou juist een extra stok mee in handen geeft. Zoals je misschien wel begrijpt, zijn ze bij @home de meeste tweakers nou juist liever kwijt dan rijk. Tweakers hebben namelijk (vaak) de eigenschap om hun internetverbinding zo zwaar te gebruiken, dat het voor de ISP niet echt meer interessant is om ze als klant te houden qua opbrengsten en kosten (dataverkeer). Alleen qua mond-op-mond reclame is de gemiddelde tweaker misschien interessant.Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 00:39:
Support @home geeft normaal gesproken in een dag of 3 persoonlijke reactie, dus ik heb de volgende mail zojuist verstuurd:
[...]
Als ik niet voor nieuwjaar 1 van mijn eisen zie uitkomen of een antwoord krijg is het: bye bye, zwaai zwaai.
Met andere woorden (en een beetje overdreven): ze hopen erop, dat jij weg bent, voordat ze de wijzigingen door gaan voeren. Voor jou 10 lite-klanten, dus meer inkomsten.
"tweakers" hebben geen sociale contactenVerwijderd schreef op 12 december 2003 @ 13:41:
[...]
Niet vergeten dat veel "normale" gebruikers, juist de "tweakers" om advies vragen.
1 januari is ook voor mij de dag des oordeels (nou ja, voor @home dan). Als er dan niets is ondernomen / bekend gemaakt vliegt @home er hier uit. Ook mijn zwagers zullen dan overstappen (die hebben een basisabbo).
Verwijderd
Gamer2K schreef
Dat intreseren zij nou echt niet als er nou eentje meer of minder hebben.Zij werken denk ik met de Amerikaanse stelling voor jou hebben ze 100 Andere(als voorbeeld)
Maar het is wel een fijn opgesteld mailtje.Maar jij dreigt erbij en dat intresseert @home helemaal niets.
Ik heb gisteren met @home contact gehad , nou eigenlijk andersom want zij belde
gelukkig maar kost het mij geen cent
Het was de technische dienst.Bij komt volgende week vrijdag een monteur langs voor de modem(Nou heb ik géén probleem met mijn modem)Maar zij denken het van wel
Omdat ik dus al verschillende malen gemailt en gebeld heb met hun over mijn verbinding , downloadsnelheid , mailserver.
Zij zetten in de advertentie neer 2560kbits download(breedband)Zeggen zelf dat je dan maar met 200-250KB kunt downloaden , toen zei ik dat je 2560kbits eens moet delen door 8 dan kom ik op een snelheid uit van 320KB , wel een groot verschil en daar werden ze dus effe zéér
van hadden geen antwoord terug.
Heb ook wat positievers gehoord hij zij dat de upload naar 512kbits gaat en zeer binnenkort.Ik neem dat nog eff met een korreltje zout op.Nou als die monteur komt kijken wie dan gelijk krijgt ik of @home.Ik zeg het ligt niet aan mijn modem zij wel , we wachten af...............(denk toch dat ik gelijk heb
)
Weet je wat ze zeggen tegen jou.Bye , Bye Bye , Zwaai , Zwaai.Als ik niet voor nieuwjaar 1 van mijn eisen zie uitkomen of een antwoord krijg is het: bye bye, zwaai zwaai.
Dat intreseren zij nou echt niet als er nou eentje meer of minder hebben.Zij werken denk ik met de Amerikaanse stelling voor jou hebben ze 100 Andere(als voorbeeld)
Maar het is wel een fijn opgesteld mailtje.Maar jij dreigt erbij en dat intresseert @home helemaal niets.
Ik heb gisteren met @home contact gehad , nou eigenlijk andersom want zij belde

Zij zetten in de advertentie neer 2560kbits download(breedband)Zeggen zelf dat je dan maar met 200-250KB kunt downloaden , toen zei ik dat je 2560kbits eens moet delen door 8 dan kom ik op een snelheid uit van 320KB , wel een groot verschil en daar werden ze dus effe zéér

Heb ook wat positievers gehoord hij zij dat de upload naar 512kbits gaat en zeer binnenkort.Ik neem dat nog eff met een korreltje zout op.Nou als die monteur komt kijken wie dan gelijk krijgt ik of @home.Ik zeg het ligt niet aan mijn modem zij wel , we wachten af...............(denk toch dat ik gelijk heb
In dat mailtje staat dat iedereen (die breedband heeft) 32kb/s (256)upload krijgt, en tegen betaling 512(64kb/s)
Verwijderd
Wat Gamer2K shrijft in het mailtje , het is nog niet bevestigd dat , dat tegen extra betaling komt.Zo zie je weer dat @home ook alles naast elkaar gaat , die zegt dat , die zegt dit.kevinp schreef op 12 december 2003 @ 17:25:
In dat mailtje staat dat iedereen (die breedband heeft) 32kb/s (256)upload krijgt, en tegen betaling 512(64kb/s)
Maar als je leest zie je dat Gamer2K het mailtje zelf heeft opgesteld.
als die upload zonder extra kosten naar 512kbit/s gaat blijft het nog wel grappig
maar als je extra moet gaan betalen wordt het bijna net zo duur als adsl, dus dan is het bye bye zwaai zwaai
maar als je extra moet gaan betalen wordt het bijna net zo duur als adsl, dus dan is het bye bye zwaai zwaai
Bijna net zo duur als adsl ?P.K. schreef op 12 december 2003 @ 20:02:
als die upload zonder extra kosten naar 512kbit/s gaat blijft het nog wel grappig![]()

Demon:
Downstream/Upstream 1024/512 2048/1024**
Per maand 39 55
Verwijderd
quote/quote: P.K. schreef op 12 december 2003 @ 20:02:
als die upload zonder extra kosten naar 512kbit/s gaat blijft het nog wel grappig
Bijna net zo duur als adsl ?
Demon:
Per maand 39 55 /quote/
Dan zou ik wel kiezen voor de demon 2048/1024.
Maar ik wacht het nog even af, vind het nu net iets te duur
Bijna net zo duur als adsl ?
Demon:
Per maand 39 55 /quote/
Dan zou ik wel kiezen voor de demon 2048/1024.

Maar ik wacht het nog even af, vind het nu net iets te duur
*aargh*Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 00:39:
[...]
Als ik niet voor nieuwjaar 1 van mijn eisen zie uitkomen of een antwoord krijg is het: bye bye, zwaai zwaai.
Weer zo'n hopeloze mail. Weer hetzelfde gemelk.

Ja, een hogere upload is goed nieuws.
Ja, veel @home abonnees zitten al jaren te wachten op een hogere upload. (Zelf vondt ik gelijk al, eind 1999, dat 16kB up triest was. "50x sneller dan je modem" is volgens mij nog altijd 200kB upload volgens mij... maar goed, dat was dus het addertje onder het gras.)
En als je niet langer kan wachten, stap dan over. ADSL lijkt mij ene goed alternatief. Ikzelf heb geen haast om over te stappen - in mijn geval heb ik altijd weinig last gehad met mijn verbinding (het is wel langzamer geworden, maar ja.. ik neem aan dat er in 4 jaar tijd ook heel wat mensen zijn bijgekomen op de kabel hier. Op dit moment, sinds kort, is het weer iets beter - 360kB/s down. Niet slecht. Alleen de 8kB upload zuigt - die was tot begin dit jaat altijd STRAK 16kB/s).
Er IS duidelijkheid, voor zover ze dat kunnen geven - op dit moment kan de helpdesk / support@home / abuse@home dus bevestigen dat de upload er WEL komt, in 2004. En verdere details ontbreken nog op dit moment. Er wordt gevraagd om te wachten op de officieele aankondiging.
Volgens mij had het nieuws over de hogere uploads beter niet naar buiten gelekt moeten worden. Sommige mensen worden er enorm nerveus van.
@ Gamer2K: het is niet mijn bedoeling om te flamen of zo. Excuus voor de ietwat botte reaktie. Ik wordt alleen wat kriegelig van mailtjes zoals dit. Mensen die 100x hetzelfde vragen...
Verder hoop ik zelf dat het zo snel mogelijk komt, en dat @home zich nog bedenkt over dat *extra* betalen voor 64kB up, tenzij het een heeeel minimaal bedrag is.
[ Voor 53% gewijzigd door lordsnow op 13-12-2003 05:55 ]
Verwijderd
Ik kan anders op dit moment wel met een nieuwere versie van het oude mailtje komen.lordsnow schreef op 13 december 2003 @ 05:02:
[...]
*aargh*
Weer zo'n hopeloze mail. Weer hetzelfde gemelk.![]()
![]()
Ze spreken nu niet meer over "ergens in 2004", maar over Begin!! 2004
Dit zal wel gewoon het nieuwe standaard mailtje zijn met wat meer details, maar het begint er een beetje op te lijken.
Dingen die ik belangrijk vind in dit mailtje en/of mij al een stuk meer duidelijkheid geven heb ik bold gemaakt.Geachte heer/mevrouw ********,
Naar aanleiding van uw e-mail betreffende uw vraag over een eventuele verhoging van de uploadsnelheid bij @Home kunnen wij u het volgende melden:
@Home staat niet stil in de internetmarkt. De toenemende behoefte aan uploadsnelheid is ook voor ons aanleiding om onze uploadsnelheden te verhogen. Begin 2004 gaat @Home de volgende productverbeteringen doorvoeren:
* De uploadsnelheid van @Home Breedband wordt verdubbeld en gaat dan naar 256 kbit/s. Een verhoging naar 512 kbit/s wordt ook mogelijk. Hier staat echter een geringe maandelijkse vergoeding tegenover.
* Voor de abonnees van Basis wordt het mogelijk de uploadsnelheid te verdubbelen naar 128 kbit/s.Ook hier staat een geringe maandvergoeding tegenover.
Tevens wordt in het voorjaar een nieuwe @Home dienst geintroduceerd die ver boven de huidige abonnementen uitsteekt qua snelheid. Op korte termijn wordt door middel van een proef vastgesteld welke product specificaties deze dienst exact zal krijgen. Verder werken we momenteel aan de uitbreiding van de netwerkcapaciteit waardoor onze diensten een nog betere kwaliteit krijgen. Het is voor ons echter nog niet mogelijk om exacte opleverdata van de verbeteringen van onze producten te geven. Via onze website kunt op de hoogte blijven van al onze ontwikkelingen.
Wij hopen dat uw vragen hiermede voldoende beantwoord zijn.
Indien u verder nog vragen heeft dan willen wij u verzoeken telefonisch contact op te nemen met onze Klantenservice.
@Home abonnees bellen 0900 - 8112.
Met vriendelijke groet,
@Home,
Afdeling Klantenservice
@home heeft het natuurlijk best zwaar om opeens de hele zooi aan te moeten passen.
Maar hoe meer ze in details treden, hoe meer ik er vertrouwen in krijg.
Het verbeteren van het netwerk heeft schijnbaar weinig te maken met de snelheid, maar dit gaat over de kwaliteit (ze proberen waarscheinlijk stabiliteit in de snelheid te brengen)
@ Lordsnow:
Je kan wel zeggen dat het onzin is om zo'n mailtje te sturen, maar hoe meer ze er krijgen, hoe meer druk er op ze gelegd wordt, hoe eerder ze de boel voor elkaar maken.
begin 2004 kan dus ook april zijn...
hallo,
heb met veel interresse dit topic gelezen..
de download snelheid ben ik wel tevreden over.. 350kb/s
upload is matig 14 - 15 kb/s
ping in games redelijk 30 - 60
ik zou het echter hartstikke mooi vinden als @home de upload omhoog gooit, dies om te janken...
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Dec 13 2003 om 23:44:26 UTC+0100)
Download : 626.2 KByte/sec
Upload : 14.9 KByte/sec
Connection : 816.0 Conn/min
Ping test Nederland : 31.0 ms
ik zou het echter hartstikke mooi vinden als @home de upload omhoog gooit, dies om te janken...
De wijzen komen uit het Oosten!
Verwijderd
Ik heb NOOIT last gehad van storingen e.d. DNS storing geen problemen gehad. Mail storing eens per jaar last gehad. Newsserver ( lekker belangrijk). daar moet je gewoon het subdomain achter news zetten klaar is kees.
Snelheid. Ik heb soms wel snelheden boven de 400 gehad. Collega van mij had zelfs een download van 1mb!! maar nu heeft ie "maar" 700 mb. Hij is namelijk de enige gebruiker op de kaart waar zijn modem op aangesloten is.
Trouwens mij is verteld dat Com21 modem minder storingsgevoelig zijn dan de Motorola's. En de Motorola moet je eens per maand ( 2 maand) wel resetten anders zit dat cache geheugen vol
.
Ik woon trouwens in Enschede misschien dat het daarmee te maken heeft. Ik merk wel dat er altijd storingen zijn in brabant ( den Bosch Roosendaal Tilburg) . Als je bij de storingen op de portal kijkt zie je dat er vaak in die regio storingen zijn. In Noord Nederland heb je bijna geen last van storingen.
Dus ik blijf mooi bij @home.
Snelheid. Ik heb soms wel snelheden boven de 400 gehad. Collega van mij had zelfs een download van 1mb!! maar nu heeft ie "maar" 700 mb. Hij is namelijk de enige gebruiker op de kaart waar zijn modem op aangesloten is.
Trouwens mij is verteld dat Com21 modem minder storingsgevoelig zijn dan de Motorola's. En de Motorola moet je eens per maand ( 2 maand) wel resetten anders zit dat cache geheugen vol
Ik woon trouwens in Enschede misschien dat het daarmee te maken heeft. Ik merk wel dat er altijd storingen zijn in brabant ( den Bosch Roosendaal Tilburg) . Als je bij de storingen op de portal kijkt zie je dat er vaak in die regio storingen zijn. In Noord Nederland heb je bijna geen last van storingen.
Dus ik blijf mooi bij @home.
vraagje wat zou de prijs kunnen worden van dit nieuwe abbo en de down en upload?
wat is de theoretische max?
wat is de theoretische max?
Als je dit topic echt had gelezen had je ook gezien dat we hier geen speedtest shit meer postenNoepZor schreef op 13 december 2003 @ 23:46:
hallo,

Ik heb @Home vorig jaar met de herfst hier gekregen. Zonder installatiekosten en twee maanden gratis (was namelijk tester aangezien @Home toen net in het dorp kwam). Monteur langs geweest en kon toen downloaden met zo'n 1,2MB/s. Een hemel ging voor me open na m'n 56K lijntje de deur gewezen te hebben.Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 01:06:
Trouwens mij is verteld dat Com21 modem minder storingsgevoelig zijn dan de Motorola's. En de Motorola moet je eens per maand ( 2 maand) wel resetten anders zit dat cache geheugen vol.
Sindsdien zijn er natuurlijk alleen maar klanten bij gekomen. Nou valt het me alleen de laatste paar weken op dat m'n bandbreedte zwaar aan het dalen is. Ik haalde zojuist met Speedtest (op dit tijdstip dus) een magere 49,3kb/s down en zo'n 10,7kb/s up. Diep triest als je dit vergelijkt met een half jaar geleden. Toen haalde ik snelheden van zo'n 200~450kb/s down en 15,5kb/s up. Pings zijn altijd nog goed te doen op Speedtest, maar ook tijdens games. Het aantal connections per minuut is daarentegen zwaar gedaald. Van ~1300 naar zo'n 230.
Mailservers heb ik persoonlijk geen problemen mee gehad, op een aantal dagen na, maar echt storend is dat niet. DNS servers heb ik helaas te veel problemen mee, maar goed, gelukkig is de DNS vanaf iedere ISP daarvoor te gebruiken.
Nee, nee, huilen met de pet op. Het feit waarop ik eigenlijk wilde reageren is de Motorola modem. Ik heb dat ding er bijna een jaar hier staan (was toen één van de eerste volgens de monteur) en heb hem nog maar één keer hoeven te resetten. Maar dat kan goed door een blikseminslag verderop gekomen zijn.
Goede alternatieven hebben we niet echt. BBned zal het denk ik hier af laten weten. 'Gewoon' ADSL daarentegen is er wel, maar ik wacht nog een 1/4 jaar, en dan kijk ik weer verder.
Hopend dat het toch echt waar is wat hier allemaal staat
en anders quote jij ff zijn tekst weerBierkameel schreef op 14 december 2003 @ 01:26:
[...]
Als je dit topic echt had gelezen had je ook gezien dat we hier geen speedtest shit meer posten
haha das toevallig dat gevoel heb ik ook altijd: als ik kijk is er altijd storing of onderhoud in enschedeIk woon trouwens in Enschede misschien dat het daarmee te maken heeft. Ik merk wel dat er altijd storingen zijn in brabant ( den Bosch Roosendaal Tilburg) . Als je bij de storingen op de portal kijkt zie je dat er vaak in die regio storingen zijn. In Noord Nederland heb je bijna geen last van storingen.
(Onderhoud regio Enschede dinsdag 16 december)
oja ik woon in Tilburg
Misschien is het wel zelfs een 1 april grapJimbolino schreef op 13 december 2003 @ 18:39:
begin 2004 kan dus ook april zijn...
Ik moet zeggen dat ik hier in zuid limburg nooit problemen heb en de snelheid ook niet omlaag is gegaan (400 kb/s met uitschieters naar de 500kb/s haal ik makkelijk), maar die 16 kb up blijft om te huilen inderdaad
De enigste reden voor mij om te gaan naar adsl is dus ook de uploadsnelheid.
Gaat er trouwens ook iets veranderen ten aanzien van het beleid om servers te hosten ?
ik hoop dat ze poort 25 open zetten, waar ik denk dat dat te veel gevraagd is...ProgrammerX schreef op 15 december 2003 @ 16:01:
[...]
Gaat er trouwens ook iets veranderen ten aanzien van het beleid om servers te hosten ?
Ik denk dat ze ftp servers zowieso niet gaan toestaan... Alsof dat kan met 16 kb/sProgrammerX schreef op 15 december 2003 @ 16:01:
[...]
Misschien is het wel zelfs een 1 april grap![]()
Ik moet zeggen dat ik hier in zuid limburg nooit problemen heb en de snelheid ook niet omlaag is gegaan (400 kb/s met uitschieters naar de 500kb/s haal ik makkelijk), maar die 16 kb up blijft om te huilen inderdaad
De enigste reden voor mij om te gaan naar adsl is dus ook de uploadsnelheid.

Raku
spreek voor je zelf , ik zit ook in zuid limburg en de snelheden van @home zijn hier dramatiscsh laag , als ik hier een down snelheid van meer dan 70 kbps haal mag ik heel erg blij zijn en een uploadsnelheid van 3 is hier de absolute top die te halen is . de ping is hier wel erg goed , maar heeft soms dagen met egte uitschieters tot de 13000 maar dat is slechts een keer in de 2 maanden dat dat voorkomt . de downloadsnelheid is sinds het begin enorm gedaalt , eerst haalde je 700 - 800 gemidelt hier ( 2 jaar geleden ) en nu haal je nog maar t 10e deel . de rede waarom ik niet naar adsl overstap is omdat mijn ouders het iets te duur vinden anders was ik al lang weg geweestProgrammerX schreef op 15 december 2003 @ 16:01:
[...]
Misschien is het wel zelfs een 1 april grap![]()
ik voel me lekkaah !!!
Als je je er zo erg aan ergert (wat ik me goed voor kan stellen als ik het zo lees) is dan die 4 euro in de maand niet de moeite waard om zelf bij te betalen ? (om een Basic abo af te sluiten)LyP0 schreef op 15 december 2003 @ 21:36:
[...]
spreek voor je zelf , ik zit ook in zuid limburg en de snelheden van @home zijn hier dramatiscsh laag , als ik hier een down snelheid van meer dan 70 kbps haal mag ik heel erg blij zijn en een uploadsnelheid van 3 is hier de absolute top die te halen is . de ping is hier wel erg goed , maar heeft soms dagen met egte uitschieters tot de 13000 maar dat is slechts een keer in de 2 maanden dat dat voorkomt . de downloadsnelheid is sinds het begin enorm gedaalt , eerst haalde je 700 - 800 gemidelt hier ( 2 jaar geleden ) en nu haal je nog maar t 10e deel . de rede waarom ik niet naar adsl overstap is omdat mijn ouders het iets te duur vinden anders was ik al lang weg geweest
Dat alleen al doet mij twijfelen aan de waarheid van jouw verhaal.LyP0 schreef op 15 december 2003 @ 21:36:
[...]
spreek voor je zelf , ik zit ook in zuid limburg en de snelheden van @home zijn hier dramatiscsh laag , als ik hier een down snelheid van meer dan 70 kbps haal mag ik heel erg blij zijn en een uploadsnelheid van 3 is hier de absolute top die te halen is . de ping is hier wel erg goed , maar heeft soms dagen met egte uitschieters tot de 13000 maar dat is slechts een keer in de 2 maanden dat dat voorkomt . de downloadsnelheid is sinds het begin enorm gedaalt , eerst haalde je 700 - 800 gemidelt hier ( 2 jaar geleden ) en nu haal je nog maar t 10e deel . de rede waarom ik niet naar adsl overstap is omdat mijn ouders het iets te duur vinden anders was ik al lang weg geweest
Het is altijd al gecapped geweest op 3.8mbit tot voor kort is dat dus een stuk minder geworden, maar niet meer.
Of je moest toen al een motorola modem of iets hebben ... dat het even kon.
Ik zit nog tot oktober aan deze gasten vast omdat ik in mei 2003 van chello naar @home basis overgestapt ben, en daarna in oktober dus naar breedband (basis was al een verademing tov chello
)
April 2004 krijgen we hier ook ADSL in de buurt, wordt het dus leuk kiezen:
- KPN ADSL providers
- 3 @home abo's, misschien zelfs 4
- 4 Chello abo's, alhoewel ik die niet eens zou willen
Dan ist toch mooi als je in het noorden van Friesland woont
Ik geef @home nog tot oktober 2004 de tijd, en dan zien we wel hoe en wat. Sowieso vind ik dat ik niet teveel betaal voor wat ze leveren, ze zijn de snelste onder de 50 euro, alhoewel chello met die kreet adverteert, ist @home die ermee wegloopt

April 2004 krijgen we hier ook ADSL in de buurt, wordt het dus leuk kiezen:
- KPN ADSL providers
- 3 @home abo's, misschien zelfs 4
- 4 Chello abo's, alhoewel ik die niet eens zou willen
Ik geef @home nog tot oktober 2004 de tijd, en dan zien we wel hoe en wat. Sowieso vind ik dat ik niet teveel betaal voor wat ze leveren, ze zijn de snelste onder de 50 euro, alhoewel chello met die kreet adverteert, ist @home die ermee wegloopt
Ik heb hier met een Kennisnet verbinding (via het @home netwerk) een verbinding met een com21 modem met de (nieuwe) snelheden (2mbit/512kbit) en ik haal 240kb/s down en 55kb/s up en dat valt me niet tegen. het ziet er dus naar uit dat het met die upload snelheid verhoging wel goed gaat komen
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
* You-Suk is per 16 december 2003 overgestapt naar ADSL en zwaait vaarwel naar @homeBor_de_Wollef schreef op 12 december 2003 @ 17:07:
1 januari is ook voor mij de dag des oordeels (nou ja, voor @home dan).
Ik woon in het zuiden van Friesland, maar baal er nog steeds van dat er geen bbned beschikbaar is_JGC_ schreef op 16 december 2003 @ 09:32:
Die nieuwe snelheden van @home zal ik niet meer meemaken, mijn modemretourdoos staan al te wachten
Verwijderd
Haha. Ik ben trouwens erg benieuwd of we (de "normale" @home-gebruikers) het gaan merken, al die vertrekkende grootverbruikers.
Bij ons in de regio kunnen ze namelijk kiezen:
@home (geen Chello, maar daar rouwt niemand om)
zo ongeveer het hele ADSL-scala.
We hadden laatst trouwens een storinkje bij ons in Goirle. Het was ineens erg traag, kwam niet meer boven de 60 kB down uit.. Daar staan wij echt van te kijken, het komt nog net niet op de lokale kabelkrant. Gelukkig was het na een uur of wat weer verholpen, toen ging het weer boven de 300.
Nou nog een verhoging van de upload en dan zitten we voorlopig weer helemaal goed.
Bij ons in de regio kunnen ze namelijk kiezen:
@home (geen Chello, maar daar rouwt niemand om)
zo ongeveer het hele ADSL-scala.
We hadden laatst trouwens een storinkje bij ons in Goirle. Het was ineens erg traag, kwam niet meer boven de 60 kB down uit.. Daar staan wij echt van te kijken, het komt nog net niet op de lokale kabelkrant. Gelukkig was het na een uur of wat weer verholpen, toen ging het weer boven de 300.
Nou nog een verhoging van de upload en dan zitten we voorlopig weer helemaal goed.
Ik ben geen grootverbruiker, kom zelden boven de 8 Gb per maand uit.Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 09:21:
Haha. Ik ben trouwens erg benieuwd of we (de "normale" @home-gebruikers) het gaan merken, al die vertrekkende grootverbruikers.
*blaat*
@Home is, in vergelijking met adsl, gewoon te duur geworden en de upload is om
te huilen.
Zelfs de goedkoopste adsl pakketten bieden al een upload van 320kbs
En ik moet nog zien wat home gaat doen, ben abonnee , geweest, vanaf het eerste uur en ik heb de prijzen zien stijgen en de snelheden zien dalen
Om nog maar te zwijgen over de hel(l)pdesk

Volgens mij haal jij up- en download een beetje door elkaarYou-Suk schreef op 17 december 2003 @ 09:29:
[...]
Ik ben geen grootverbruiker, kom zelden boven de 8 Gb per maand uit.
@Home is, in vergelijking met adsl, gewoon te duur geworden en de upload is om
te huilen.
Zelfs de goedkoopste adsl pakketten bieden al een upload van 320kbs
En ik moet nog zien wat home gaat doen, ben abonnee , geweest, vanaf het eerste uur en ik heb de prijzen zien stijgen en de snelheden zien dalen
Om nog maar te zwijgen over de hel(l)pdesk
I'm not as think as you stoned I am
Volgens mij bedoelt hij de nieuwe snelheden die kpn per 15 jan. invoert.
http://www.wanadoo.nl/adsl/
http://www.wanadoo.nl/adsl/
die 3.8mbit is ook een uit de duim gezogen getal...Bartjuh schreef op 16 december 2003 @ 09:18:
[...]
Het is altijd al gecapped geweest op 3.8mbit tot voor kort is dat dus een stuk minder geworden, maar niet meer.
ik ken zat mensen die (met com21) boven de 500 kbyte haalden
Com21 is DOCIS 1.0 (of 1.1) standaard en is maximaal 4.7Mbit downstreamJimbolino schreef op 18 december 2003 @ 01:24:
[...]
die 3.8mbit is ook een uit de duim gezogen getal...
ik ken zat mensen die (met com21) boven de 500 kbyte haalden
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
4,7/8=0,5875 dus 500kb/s is best mogelijkbjck schreef op 18 december 2003 @ 01:26:
[...]
Com21 is DOCIS 1.0 (of 1.1) standaard en is maximaal 4.7Mbit downstream
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Nee hoor,ik heb het over de snelheden per 15 januariWooK schreef op 18 december 2003 @ 00:16:
[...]
Volgens mij haal jij up- en download een beetje door elkaar
Vb adsl light 1024-320 \o/
Com21 heeft meerdere kabelmodems gemaakt en de modellen die @Home gebruikt zijn geen Docsis modems maar oudere types die een eigen protocol gebruiken.bjck schreef op 18 december 2003 @ 01:26:
Com21 is DOCIS 1.0 (of 1.1) standaard en is maximaal 4.7Mbit downstream
Goed , ik zit hier nu al paar weken met max 130 kb/s
straks krijgen we 10mbit , waarvan we er 2 halen

Verwijderd
Ik woon in Lemmer (da`s echt het zuiden van FrieslandRoeLz schreef op 17 december 2003 @ 09:05:
[...]
Ik woon in het zuiden van Friesland, maar baal er nog steeds van dat er geen bbned beschikbaar is![]()
Die nieuwe snelheden van @home zal ik niet meer meemaken, mijn modemretourdoos staan al te wachten
De snelheden hier zijn geweldig (ik laat de KB/s maar achterwege) upload/download zit zo rond het maximum/over het maximale heen (niet altijd soms 3 KB/s minder /upload)
En overstappen op die achterlijke KPN raddraaiers doe ik niet, omdat de prijs/snelheid nog steeds niet in de buurt komt van @Home, behalve het abonement van 88 euro is sneller en dat is toch een beetje teveel van het goeie.
Upload interesseert me 'niet' als ik download laat ik het uploaden wel aan de grote jongens over, en upload+download gaat toch niet samen met zo`n lijntje
Als BBneD hier komt ben ik natuurlijk gelijk weg, mensen die @Home hebben en BBneD aanwezig is in hun omgeving snap ik echt niet !overstappen!
Verwijderd
Is dat die met gratis datumlimietje? Bij Tiscali bijvoorbeeld van 2GB per maand en dan 0,5 euro per 100 MB extra. Bij XS4all krijg je een limiet van 5 GB per maand. Afgezien van de kosten voor de vaste KPN-lijn kost dit abbo dan ook 37 euro per maand.You-Suk schreef op 18 december 2003 @ 10:11:
[...]
Nee hoor,ik heb het over de snelheden per 15 januari
Vb adsl light 1024-320 \o/
Verwijderd
@home: 2560/128
2560 / 8 = 320 kb's
Met @home haal je vaak genoeg rond de 500 kb's
dus die snelheid wat daar staat klopt niet
2560 / 8 = 320 kb's
ik kom ook niet meer boven de 150kB/sec uit, wat voorheen altijd rond de 400 schommeldeKlubbheads schreef op 18 december 2003 @ 11:09:
Goed , ik zit hier nu al paar weken met max 130 kb/s![]()

rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Wat zeuren de jullie nou altijd, datalimiet, ga weg zeg. Hccnet heft dat nooit gehad en zal dat voorlopig ook niet hanteren. Ik heb nog nooit iets gehoord over teveel dowload, terwijl mijn lite(tijdelijk gratis basic) lijntje bijna altijd flink bezig is.Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 12:07:
[...]
Is dat die met gratis datumlimietje? Bij Tiscali bijvoorbeeld van 2GB per maand en dan 0,5 euro per 100 MB extra. Bij XS4all krijg je een limiet van 5 GB per maand. Afgezien van de kosten voor de vaste KPN-lijn kost dit abbo dan ook 37 euro per maand.
Dus er zijn best providers met een lite abbo en FUP. Moet je alleen ff verder kijken dan je schoonvader. Maar dit is een beetje offftopic geloof ik.
Verwijderd
Dat klopt idd, maar dat doet @home om zichzelf in te dekken mochten ze klachten krijgen áls in sommige huishoudens de 500 kb/s ofzo niet bereikt zou worden...Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 12:15:
2560 / 8 = 320 kb's
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2003 12:23 . Reden: Typo ]
Verwijderd
Ehhrrmmm.. misschien dat je voorgaande forums niet hebt gevolgt ofzow, maar ik kan je verzekeren dat de meeste @home abbonnees echt niet rond de 500 kbs halen...Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 12:15:
2560 / 8 = 320 kb's
Zou wel mooi zijn, maar als dat echt het geval zou zijn dan zou je niet zoveel mensen hebben die het overwegen om op adsl over te stappen...
[quote]Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 12:07:
[...]
Is dat die met gratis datumlimietje? bla bla bla /quote]
ehh ff een paar voorbeelden:
- hccnet light : FUP
- WANADOO light : FUP
- Zonnet light : FUP
dus dat valt nog wel mee
[...]
Is dat die met gratis datumlimietje? bla bla bla /quote]
ehh ff een paar voorbeelden:
- hccnet light : FUP
- WANADOO light : FUP
- Zonnet light : FUP
dus dat valt nog wel mee
Die 10 Mbit (mocht ie er komenKlubbheads schreef op 18 december 2003 @ 11:09:

Ik had btw op troubles@home gelezen dat ze internet zonder modem wilden gaan proberen (10 Mbit/100 Mbit) Maar dan kun je toch ook niet zo makkelijk cappen?
Raku
Da's best een intressante redenering. Ik heb hier nl. ook breedband, dus 2560kbit, echter haal ik met grote regelmaat een kbitje of 3400 ->Klubbheads schreef op 18 december 2003 @ 11:09:
Heb ik straks 10Mbit, haal ik 13,28Mbit, kijk, ik teken er wel voor hoor
* Bolk heeft een wazig vermoeden dat poortje 4661 dicht zit. Als dat zo is ben ik weg 
edit: * Bolk moet eens minder snel oordelen en goed kijken
edit: * Bolk moet eens minder snel oordelen en goed kijken
[ Voor 29% gewijzigd door Bolk op 18-12-2003 22:01 ]
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
nou er is, eindelijk, duidelijkheid (een beetje tenminste) 
ik kijk over 1 jaar wel weer, eerst eens een jaartje adsl testen
nieuws: Snelheden kabelinternet worden verhoogd
[ Voor 27% gewijzigd door You-Suk op 22-12-2003 15:12 ]
Hebben we dit al gelezen:You-Suk schreef op 22 december 2003 @ 15:09:
nou er is, eindelijk, duidelijkheid (een beetje tenminste)
Snelheden kabelinternet worden verhoogd
WebWereld schrijft dat er een hoop te gebeuren staat op het gebied van kabelinternet. Als reactie op alle snelheidsverhogingen van de ADSL-aanbieders heeft @Home laten weten volgend jaar ook het tempo op te krikken. De uploadsnelheden van @Home Basis en @Home Breedband zullen in het eerste kwartaal verdubbeld worden; hoe het zit met de downstream is nog niet beslist. Wat al wel duidelijk is, is dat er een nieuwe abonnementsvorm zal komen. Ook hier zijn nog geen definitieve details over bekend, behalve dat het sneller dan het snelste huidige abonnement zal worden.
Naast @Home laat ook Multikabel weten aan de specificaties te sleutelen. Van de meeste abonnementen gaan de snelheden omhoog en bij een aantal de prijzen omlaag. UPC is al niet minder vaag over de toekomst. Naar verwachting komen er op redelijk korte termijn nieuwe producten en hogere snelheden. Hoewel het tijdstip nog niet helemaal zeker is, zal dit waarschijnlijk in het eerste kwartaal van 2004 gebeuren, zo liet een woordvoerder ons weten. Informatie over om wat voor producten en snelheden het gaat laat nog even op zich wachten.
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
Verwijderd
Het zal denk ik nog wel effe duren tot dat officieel gemeld gaat worden door @home.Ik denk dat het niet meer dit jaar gaat wordenVerwijderd schreef op 22 december 2003 @ 19:39:
Leuk dat @Home dit ook aan de abbonnees laat weten.

Als het úberhaupt word gemeld
Wat ik zo dom vind is dat veel nieuwere abonnees nog niet eens gecapped zijn op downstream. Twee vrienden die een kilometer verderop wonen halen al een jaar lang zo'n 1.2 mb/sec met een motorola modem. Zal voor hun dan de snelheid OOK gecapped worden en dus eigenlijk omlaag gaan? Ik haalde 2 jaar terug iets van 500 kbyte/sec en dat is nu 150 kbyte/sec (met com21 modem)
Vage shit... en erg lullig vind ik. De ene abonnee heeft dus soms een 8x hogere download snelheid dan de ander voor hetzelfde geld

[ Voor 4% gewijzigd door Neofloppy op 22-12-2003 21:26 ]
Is er nu al iets bekent over een datum waarop de snelheidsverhoging zal worden ingevoerd?
Heb er nog niks over gehoord van mijn oom...
Misschien kan ik bji hem wat los peuteren
Misschien kan ik bji hem wat los peuteren
I have gone to find myself, if I get back before I return, Please keep me here! PSNID: djmagich
Verwijderd
om eerlijk te zijn toen ik nog in almelo woonde en ik daar @home had haalde ik in tests bij speedtest toch regelmatig 900kb/s en gem. 750kb/s en de meeste downloads van internet toch zeker boven de 400 en 500kb/sVerwijderd schreef op 18 december 2003 @ 12:26:
[...]
Ehhrrmmm.. misschien dat je voorgaande forums niet hebt gevolgt ofzow, maar ik kan je verzekeren dat de meeste @home abbonnees echt niet rond de 500 kbs halen...
Zou wel mooi zijn, maar als dat echt het geval zou zijn dan zou je niet zoveel mensen hebben die het overwegen om op adsl over te stappen...
nu woon ik in kerkrade en haal ik niet meer dan 350kb/s
opzich hoor je mij niet klagen wat ik er mee deed en nog steeds doe kan nog steeds. maarja een halvering in snelheid is nooit leuk natuurlijk. en als je thuis toch met 2 pc's achter internet zit is een downstream van meerd dan 750kb/s best handig
even iets anders mijn ouders hebben sinds kort ook @home in almelo en die hebben een zwarte motorola gekregen? van buiten is het gewoon een verkleinde versie van de witte maar zijn er nog meer verschillen?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 09:31 ]
ja er zijn wel meer verschillen dan 'alleen de kleur en grootte' --> zoek gewoon naar de productspecificatie bij de fabrikant.Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 09:20:
[...]
even iets anders mijn ouders hebben sinds kort ook @home in almelo en die hebben een zwarte motorola gekregen? van buiten is het gewoon een verkleinde versie van de witte maar zijn er nog meer verschillen?
over een presiese datum heb ik nog niets gehoord...
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Iedereen loopt te klagen over @home nu ben ik in het bezit van @home budget maar mijn downloadsnelheid is wel heel erg hoog (zie pic) dit lijkt mij toch onmogelijk?
Dus mij hoor je zeker niet klagen over de snelheid van @home
[afbeelding]
[afbeelding]
je haalt meer nu dan ik met mijn breedband kan halen..jrutjes schreef op 06 januari 2004 @ 12:25:
Iedereen loopt te klagen over @home nu ben ik in het bezit van @home budget maar mijn downloadsnelheid is wel heel erg hoog (zie pic) dit lijkt mij toch onmogelijk?
[afbeelding]
Reactie van @home:
Volgens onze gegevens maakt u nog steeds gebruik van het Budget abonnement. U betaalt hiervoor EUR 17.95, ongeacht hoeveel u downloadt en ook ongeacht uw snelheid.
Dit is alleen de eerste week, hierna wordt je gecapped en begint de ellende. Dit had ik namelijk ook in de eerste week abo basis.
Mja, is dat geen meetfout van IE ofzo?jrutjes schreef op 06 januari 2004 @ 12:25:
[afbeelding]
Doe anders eens een speedtest. Bij een kennis van me met @home budget haalde ik 8Kbyte down en 2Kbyte up.
tvw
Dat is ook ongeveer de snelheid die ik thuis met mijn budget abbo haal .ShotGun schreef op 06 januari 2004 @ 12:47:
[...]
Mja, is dat geen meetfout van IE ofzo?
Doe anders eens een speedtest. Bij een kennis van me met @home budget haalde ik 8Kbyte down en 2Kbyte up.
kun je beter je 56K modem er weer in zetten LOL!
Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM
Dit heeft toch allemaal niks meer te maken met het topic. 95% (ruwe schatting) van de posts gaat meer over je eigen snelheid.
Zijn er nog ontwikkelingen bij @home waar iemand wel iets ZINNIGS over kan vertellen ? Zoals de verhoging van de bandbreedte en dan met name de upload ? Dat @home verder k*t is weten we onderhand wel en daar is ook een ander topic voor.
Kortom: HOU HET ONTOPIC (aub)
Zijn er nog ontwikkelingen bij @home waar iemand wel iets ZINNIGS over kan vertellen ? Zoals de verhoging van de bandbreedte en dan met name de upload ? Dat @home verder k*t is weten we onderhand wel en daar is ook een ander topic voor.
Kortom: HOU HET ONTOPIC (aub)
Dit topic is gesloten.