SuperPaddo schreef op 18 januari 2004 @ 22:16:
Wij kunnen helaas niet zomaar weg bij @home omdat het @home mailadres op al onze bedrijfsdocumenten/papieren whatever staat. Anders hadden wij denk ik nu al lang ADSL. Tis nogal duur om op alle papieren/enveloppen weg te doen en nieuwe aanschaffen met een ander mailadres. Tevens is het adres bij veel mensen die het moeten hebben bekend.
Verder geloof ik er niet meer zo hard in dat die upload er komt, bij @home blijft het akelig stil, er worden dan wel mails door hun verstuurd, maar het wordt dan wel tijd voor een officiële aankondiging, tot die er niet is geloof ik er niets van

.
Ik heb dit probleem zelf bij ZeelandNet gehad, al mijn mail komt op een ZeelandNet adres binnen, en kon dit niet zomaar overgooien. Zeker omdat ik ook wel software heb geregistreerd op dat account, en ik bijvoorbeeld maar 1x per jaar een productupdat van de softwaremaker krijg. Uiteraard zijn deze mensen allemaal aan te schrijven, maar je moet er maareens 1tje over het hoofd zien en je mag in de telefoon hangen.
Ik ben verhuist naar Brabant, dus had gewoon de keuze niet meer om bij Zeelandnet te blijven.
Toen heb ik bij de ZeelandNet helpdesk het probleem voorgelegt, en ze konden mij meedelen dat ze mijn kabelverbinding om konden zetten in een inbelverbinding onder het zelfde accountnaam, voglens de dame zou ik dat best nog weleens nodig kunnen hebben als ik over zou stappen naar @home (Vond het niet zo'n professionele opmerking overigens). Dit koste me geloof ik wel €6,95 in de maand, en dat vind ik voor alleen een mailadres een beetje overdone.
Toen had ik een slimme actie gedaan:
rblahblah was mijn primairy account, deze gratis om laten zetten naar eblahblah, en rblahblah snel als secundairy aangemaakt (1 uurtje uit de lucht wilde ik wel gokken).
Toen mijn kabelabo van zeelandnet uiteindelijk op zijn eind liep heb ik midden in de nacht even mijn secundairy account rblahblah verhuist als secundairy account bij kennisen. Deze heb ik €10 betaald voor de moeite. Ik heb zelf mijn mailaccount dus niet voor 100% in handen. Betaald een ander zijn rekening niet, dan zit ik uiteraard in de (vul hier maar wat in) maar met een beetje exotisch te werk gaan kan je uiteraard wel een middenweg vinden.
Probeer in ieder geval bij @home na te vragen of ze je een alternatief kunnen bieden om een jaarlijks bedrag te betalen voor behoudt van je @home mailadres. Je kunt dan zelf misschien een jaar (of 2) overlappingsperiode nemen om van @home-account naar je nieuwe accoun te laten sturen.
Succes!