"@Home in de tegenaanval"

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 1.592 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Richard schreef op 16 januari 2004 @ 21:04:
Naar aanleiding van dit topic heb ik net even DUmeter gedownload. Vanaf Q.zeelandnet.nl trok ik een 5MB bestand binnen met gemiddeld 10,3 kB/sec. Toen modem uit stopcontact getrokken, router DHCP laten lossen, Kabelmodem opnieuw op laten komen en een nieuw adres laten pakken via DHCP. Ik downloade vanaf dezelfde server een andere bestand van zelfde groote met Gem. 40,5 kB/sec.

Gegevens:
Headend Roosendaal1
Budget 64/32 :D

Datastroom blijft stabiel, ben nu Debian ISO's aant binnentrekken vanaf Tiscali.nl (FTP)

Succes met jullie rebootacties ;)
Ik zit ook in R'daal en er is niks veranderd. Ik heb breedband trouwens.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 15:47:
[...]

De berichten die ik heb ontvangen is dat de upload van 512 als extra dienst ( dus bijbetalen ) zou gaan worden..
Er komt een dienst dat je m kanlaten verdubbelen ja, voor extra centjes. Dus zodra het 256 is kan je er idd 512 van maken, en als het in de toekomst 512 geworden is kan je er dus 1 mbit van maken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

ik zie nog steeds geen tegenaanval en dat kan nog aardig lang duren denk ik.
ik kom hier vaak niet boven een upload van 10 KB/s, dat is toch belachelijk t.o.v. adsl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 22:02

vehpol

Go Go Gadget!

alvv schreef op 17 januari 2004 @ 18:21:
ik zie nog steeds geen tegenaanval en dat kan nog aardig lang duren denk ik.
ik kom hier vaak niet boven een upload van 10 KB/s, dat is toch belachelijk t.o.v. adsl
Hier ben ik het dan ook helemaal mee eens. Volgens mij moet @home dan ook nog heel wat moeite er voor gaan doen om alles klaar te maken voor een hogere upload. Volgens mij zijn ze er gewoon te laat mee begonnen. Er beginnen nu al steeds meer mensen negatief te worden over @home, terwijl er steeds meer mensen echt positief worden over ADSL.

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 21:07

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 23:20:
ik heb vorige week volgens mij een nieuwe firmware gekregen want sinds dien flipt mijn draytek 2200e, hij kapt steeds met de verbinding :(
Geen verbinding, en als je naar je modem kijkt is die nog steeds mooi online?
Wat voor 'n modem heb je? Com21?

Probeer eens je router statisch in te stellen, dus het @home IP, GATEWAY etc etc invullen. En dan even een tijdje aanzien of dat het probleem oplost. (en indien dat zo is, ff terug melden hier in het topic? :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 21:07

lordsnow

I know nothing

TweakersOnly schreef op 17 januari 2004 @ 15:34:
Ik heb net een helpdeskmedewerker aan de lijn gehad die vertelde dat de uploadsnelheid van het breedbandabonnement 512 kb/s wordt zonder extra kosten. Tegen een gering bedrag zou dit nogmaals verdubbeld naar 1024 kb/s kunnen worden.
Dat klopt. De upload wordt kosteloos verdubbeld. Dus van 16kB/s naar 32kB/s. Dit zou in Januari moeten gebeuren. Oftewel, ze hebben nog twee weken ;P

Later in het jaar is het mogelijk om, tegen "geringe" betaling de upload nog een keer te laten verdubbelen.
Hiervan is tot nu toe niets naar voren gekomen, weet iemand iets af van deze hoge uploadsnelheden?
Niet meer dan jij, denk ik.

Het begonnen met geruchten, die later bevestigt zijn door de helpdesk. Maar behalve het feit dat het er aan komt is er nog niks over bekend.

Ik deed vanavond trouwens eens een speedtest.nl test:- Down: 470kB, Up: 13.5kB.

Zo'n UP heb ik de afgelopen jaar niet gezien, en zo'n DOWN al twee jaar niet meer of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 17:09
Idd, snelheid is goed nu... Maar daar moet het wel 3:00 voor zijn :( :P 8)7

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Jan 18 2004 om 03:06:27 UTC+0100)

Download : 378.6 KByte/sec
Upload : 14.1 KByte/sec

:+

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 17:34
* AlterMann is dr zat van :(

Klote @home :/ Sinds de jaarwisseling kan ik nauwelijks meer internetten. Als ik wil gamen online gaat dat goed voor hooguit 30 minuten, en dan slaat m'n ping tot over de 500. Ik ben er zat van, en mn ouders ook. Ik doe niet eens meer de moeite om ze te bellen, er ligt nu een mooi opzeg-mailtje in hun mailbox. Ze kunnen me wat, extra upload, yeah right, rest van het netwerk daar blijft brak? Ik :r over @home.

Paar jaar abbo geweest, en nu is het over. Met ADSL heb ik meer down, en meer up. Betaal dr wel wat meer voor, maar een trage verbinding die er de helft van de dag uitligt is ook niet alles.

Tot ziens @home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:49

Sorcerer8472

Mens sana?

m-m schreef op 17 januari 2004 @ 16:05:
[...]

Er komt een dienst dat je m kanlaten verdubbelen ja, voor extra centjes. Dus zodra het 256 is kan je er idd 512 van maken, en als het in de toekomst 512 geworden is kan je er dus 1 mbit van maken :9
Ja, maar enig idee of en wanneer het dan standaard 512 wordt? En heeft iemand anders daar al bevestiging ofzo van? :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:43

ultimateharry

Team Slayer:-)

jesus, ik volg dit topic al een hele tijd en ik word lekker gemaakt door mensen die mensen kennen/spreken die bij @home werken.
Ik hoop dat @home begrijpt dat ze voor een bepaalde groep klanten een eventuele upload verhoging snel zullen door moeten voeren.
Maar van de andere kant: ga eens na hoeveel onwetende klanten ze waarschijnlijk hebben, die zoiets hebben van "het internet doet het lekker snel".
Geen mensen die zich bezighouden met P2P, FXP, game-servers, newsgroepen en eigen servers.
Ik blijf hopen, die upload moet omhoog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:48

JeroenT

hoi!

Man , ze moeten gewoon wel... ze blijven kwa snelheid nu ver achter bij alle andere Kabel/ADSL'ers.

Btw , dat budget abbo is natuurlijk een lachertje.. 64/32 kbit 8)7

En dat voor die afzetprijs van 19 euro per maand :/

Veranderen, dat zeker... wanneer is alleen even de vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:15
Dat budget abo is idd een lachertje, zelfs zo erg dat ik een hekel heb om bij mensen met zo'n abo naar hun computer te kijken als er weer es iets is waarbij een zee aan updates van het internet moet komen. @home basis is dan nog wel te doen, budget is verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Ik heb net een helpdeskmedewerker aan de lijn gehad die vertelde dat de uploadsnelheid van het breedbandabonnement 512 kb/s wordt zonder extra kosten. Tegen een gering bedrag zou dit nogmaals verdubbeld naar 1024 kb/s kunnen worden.

Hiervan is tot nu toe niets naar voren gekomen, weet iemand iets af van deze hoge uploadsnelheden?
dan heeft die helpdeskmedewerker zich vergist. dit is nl niet zo (het is zoals in de mailtjes die in deze draad al eens gepubliceerd zijn)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 17:21

Wekkie

Yeah

Klubbheads schreef op 18 januari 2004 @ 07:37:
Man , ze moeten gewoon wel... ze blijven kwa snelheid nu ver achter bij alle andere Kabel/ADSL'ers.

Tsja, de mensen die niet veel willen betalen hebben geen keus |:(
Echt belachelijk imo, zijn ze sneller af met een ISDN abo'tje! ( qua snelheid, niet kosten dus )

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Zucht* Ik vrees dat dit nog wel een paar maanden kan gaan duren. :|. Als ik tegen Maart nog niks gehoord heb, stap ik over op ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kacee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-08 19:37
Ja belachelijk, ik vraag me ook af hoelang dit gaat duren..... Zelf bij een ADSL lite verbinding heb je 30kb/s upload :-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 12:16
mja, door de storingen ed. hier in de buurt (Groningen) + de prijs ivt ADSL heeft mij inmiddels doen beslissen ook ADSL aan te vragen...

@home, 3,5 jaar aangesloten geweest, maar het is nu echt wel over hoor... kloteverbinding :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Ik ben sinds het begin van @home Nederland al lid. Alles ging goed en ik was tevreden. De snelheden waren 3 jaar lang redelijk tot goed. Het laatste jaar, of eigenlijk de laatste paar maanden, heeft @home gewoon de snelheden verlaagd :(.

Er komen steeds meer ISP's met nieuwe ADSL abonnementen. Kabel lijkt overspoelt te worden door ADSL. Er zijn goedkopere ADSL abonnementen, als je kijkt naar de prijs/snelheid verhoudingen.

Als @home in februari nog steeds niets heeft gedaan, ben ik denk ik weg, op zoek naar een nieuw ADSL abonnement, want dit schiet niets op :/

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

Een korte blik op de speedtest grafiekjes laat niets zien wat snelheidsverbeteringen betreft.

Breedband:
down
up

Ik verwacht eigenlijk dat er gewoon niets te merken zal zijn van enige snelheidsverbetering totdat @home het aangekondigd, en definitief doorgevoerd heeft.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newy
  • Laatst online: 13-09 18:50

Newy

is het nog steeds Zat

Ik vraag me af ALS straks de upload verhoogt is, of downloaden EN uploaden beter zal gaan, nu kan ik downloaden met 360 KByte per seconde,
1 upload en het zakt weg naar 20 Kbyte :/

Ik ben er zoooo superzat van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat heeft volgens mij niks te maken te maken met @Home, maar dat ligt aan het TCP/IP-protocol. ADSL heeft hier geen last van omdat het een ander protocol gebruikt waardoor het wel mogelijk is om op een fatsoenlijke snelheid te downloaden als er iets opgeload wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newy

Newy

is het nog steeds Zat

Dat dacht ik inderdaad ook, maar ik heb naast @Home al ADSL via BBned.

Daar maakt het niet uit, ik kan nu met 100-110 uploaden en tegelijk 400-800 downloaden. (Nu 8Mbit/1 Mbit)
Toen de snelheid nog 1024/512 was, haalde ik de 100 in NIET.
Na de upgrade naar 2048/512 was het opeens wel mogelijk om met 200 te downloaden bij 50 UP.

Hoe zal dat gaan bij een upload van 256 kb of 512 ?
Iemand ZEKERHEID hierover, of dondert je download altijd in elkaar bij een upload over kabel, ongeacht de upload speed.

Lijkt me eigenlijk niet....

Anders gaat @home eruit en een 2e ADSL ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een gedeelte van de uploadsnelheid bij kabel abo's regelt de download. Als je bv. met Netlimiter (www.netlimiter.com) je upload begrenst op 11kb/sec (van de 15kb/sec die ik altijd haal) dan kun je gewoon downloaden zonder dat de downloadsnelheid inzakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Ik dacht dat dit kwam doordat je PC gewoon zo veel mogelijk data door wil pompen, terwijl de modem dit juist graag tegen wil houden omdat je je aan de 128 kbit limiet hebt te houden.

Com21 modems hebben hier meer last van dan Motorola's zover ik weet.

Een oplossing is om op met QoS alle (uitgaande) ACK packetjes naar voren te laten schuiven in de TCP/IP queue. Hierdoor komen de ACK packetjes van de binnenkomende data gewoon binnen redelijke tijd aan bij de verzender, en gaat de download snelheid minder omlaag als je je upload gebruikt.
(en blijft je latency binnen normale grenzen)

In mijn herrinering had ADSL hier wel minder last van dan kabel, maar dat kan zijn omdat je bij @home in eerste instantie door de modem gelimiteerd bent, en bij ADSL pas soort van 'server-side' (duurdere aparatuur, dus betere afhandeling?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newy

Newy

is het nog steeds Zat

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 19:47:
Een gedeelte van de uploadsnelheid bij kabel abo's regelt de download. Als je bv. met Netlimiter (www.netlimiter.com) je upload begrenst op 11kb/sec (van de 15kb/sec die ik altijd haal) dan kun je gewoon downloaden zonder dat de downloadsnelheid inzakt.
Met Netlimiter wordt je gebanned van DC++ hubs, geen optie.

Ik verwacht dat na de verhoging bij @home het verval minder zal zijn.
Hoop er eigenlijk op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 22-08 14:52
Newy schreef op 18 januari 2004 @ 20:40:
[...]

Met Netlimiter wordt je gebanned van DC++ hubs, geen optie.

Ik verwacht dat na de verhoging bij @home het verval minder zal zijn.
Hoop er eigenlijk op :)
nog nooit last van gehad eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Laatst online: 13-09 20:00

Robtimus

me Robtimus no like you

BobR13 schreef op 18 januari 2004 @ 03:14:
* Robtimus is dr zat van :(

Klote @home :/ Sinds de jaarwisseling kan ik nauwelijks meer internetten. Als ik wil gamen online gaat dat goed voor hooguit 30 minuten, en dan slaat m'n ping tot over de 500. Ik ben er zat van, en mn ouders ook. Ik doe niet eens meer de moeite om ze te bellen, er ligt nu een mooi opzeg-mailtje in hun mailbox. Ze kunnen me wat, extra upload, yeah right, rest van het netwerk daar blijft brak? Ik :r over @home.

Paar jaar abbo geweest, en nu is het over. Met ADSL heb ik meer down, en meer up. Betaal dr wel wat meer voor, maar een trage verbinding die er de helft van de dag uitligt is ook niet alles.

Tot ziens @home.
Same here. Demon 8/1 aangevraagd op dag 3 van mijn 22 "dagen van duisternis" (periode zonder verbinding). 17 euro per maand meer, maar ook een hogere snelheid en een stabielere verbinding (ga ik iig wel even van uit).
De verhalen die rondgaan zijn gratis verdubbeling (dus naar 256), en dat kan tegen betaling weer verdubbeld worden tot 512. De helft van wat die medewerker zei dus. Helaas zijn ze daar voor mij te laat mee, ik ben per 1 maart weg.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar vragen.

Ik woon in Almelo met @home breedband en haal snelheden tot 400 kB/s. Niet slecht toch? Er zitten 2 computers aan een router.

Ik vraag me af als ik terug zou stappen naar @home basis met 312 kbit/s of dit te doen is met 2 pc´s? Dit is nl maar 39kB toch?

En wat ik ook raar vind:

dit staat op home.nl

@home breedband:
Downloaden tot 2560 kbit/s
gedeeld door 8:

320 kB/s daar zit ik dus dik overheen

kan iemand me het 1 en ander uitleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Wij kunnen helaas niet zomaar weg bij @home omdat het @home mailadres op al onze bedrijfsdocumenten/papieren whatever staat. Anders hadden wij denk ik nu al lang ADSL. Tis nogal duur om op alle papieren/enveloppen weg te doen en nieuwe aanschaffen met een ander mailadres. Tevens is het adres bij veel mensen die het moeten hebben bekend.

Verder geloof ik er niet meer zo hard in dat die upload er komt, bij @home blijft het akelig stil, er worden dan wel mails door hun verstuurd, maar het wordt dan wel tijd voor een officiële aankondiging, tot die er niet is geloof ik er niets van :z.

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 12-09 11:04
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 22:14:
Ik heb een paar vragen.

Ik woon in Almelo met @home breedband en haal snelheden tot 400 kB/s. Niet slecht toch? Er zitten 2 computers aan een router.

Ik vraag me af als ik terug zou stappen naar @home basis met 312 kbit/s of dit te doen is met 2 pc´s? Dit is nl maar 39kB toch?

En wat ik ook raar vind:

dit staat op home.nl

@home breedband:
Downloaden tot 2560 kbit/s
gedeeld door 8:

320 kB/s daar zit ik dus dik overheen

kan iemand me het 1 en ander uitleggen
het is maar net wat je ermee wilt doen, voor surfen kan het goed genoeg. Voor spellen word dat krap aan, tenzij je straks (hopelijk zo snel mogelijk) 16 kb/s (up) krijgt/neemt (weet niet of je daar nu extra voor moet betalen of niet).

en ben blij met 400 kb/s ik denk dat de meeste hier op zo'n 340 zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Kevinp op 18-01-2004 22:19 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperPaddo schreef op 18 januari 2004 @ 22:16:
Wij kunnen helaas niet zomaar weg bij @home omdat het @home mailadres op al onze bedrijfsdocumenten/papieren whatever staat. Anders hadden wij denk ik nu al lang ADSL. Tis nogal duur om op alle papieren/enveloppen weg te doen en nieuwe aanschaffen met een ander mailadres. Tevens is het adres bij veel mensen die het moeten hebben bekend.

Verder geloof ik er niet meer zo hard in dat die upload er komt, bij @home blijft het akelig stil, er worden dan wel mails door hun verstuurd, maar het wordt dan wel tijd voor een officiële aankondiging, tot die er niet is geloof ik er niets van :z.
Daarom is het wat handiger als je een bedrijf hebt, om een eigen domein te registreren en dit in ieder geval voor je email te gebruiken. Je zou al eens aan
een overgang kunnen gaan werken. Dus domein aanvragen en langzaam overgaan
op het nieuwe email adres etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Ik heb gehoord dat bij ze bij die nieuwe motorola modems pas de betaling doorvoeren vanaf de dag dat je online gaat?

Lijkt me een beetje onwaarschijnlijk.

Wie weet wat hier van waar is?

[ Voor 10% gewijzigd door JeroenT op 18-01-2004 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

SuperPaddo schreef op 18 januari 2004 @ 22:16:

Ik heb dit probleem zelf bij ZeelandNet gehad, al mijn mail komt op een ZeelandNet adres binnen, en kon dit niet zomaar overgooien. Zeker omdat ik ook wel software heb geregistreerd op dat account, en ik bijvoorbeeld maar 1x per jaar een productupdat van de softwaremaker krijg. Uiteraard zijn deze mensen allemaal aan te schrijven, maar je moet er maareens 1tje over het hoofd zien en je mag in de telefoon hangen.

Ik ben verhuist naar Brabant, dus had gewoon de keuze niet meer om bij Zeelandnet te blijven.

Toen heb ik bij de ZeelandNet helpdesk het probleem voorgelegt, en ze konden mij meedelen dat ze mijn kabelverbinding om konden zetten in een inbelverbinding onder het zelfde accountnaam, voglens de dame zou ik dat best nog weleens nodig kunnen hebben als ik over zou stappen naar @home (Vond het niet zo'n professionele opmerking overigens). Dit koste me geloof ik wel €6,95 in de maand, en dat vind ik voor alleen een mailadres een beetje overdone.

Toen had ik een slimme actie gedaan:

rblahblah was mijn primairy account, deze gratis om laten zetten naar eblahblah, en rblahblah snel als secundairy aangemaakt (1 uurtje uit de lucht wilde ik wel gokken).

Toen mijn kabelabo van zeelandnet uiteindelijk op zijn eind liep heb ik midden in de nacht even mijn secundairy account rblahblah verhuist als secundairy account bij kennisen. Deze heb ik €10 betaald voor de moeite. Ik heb zelf mijn mailaccount dus niet voor 100% in handen. Betaald een ander zijn rekening niet, dan zit ik uiteraard in de (vul hier maar wat in) maar met een beetje exotisch te werk gaan kan je uiteraard wel een middenweg vinden.

Probeer in ieder geval bij @home na te vragen of ze je een alternatief kunnen bieden om een jaarlijks bedrag te betalen voor behoudt van je @home mailadres. Je kunt dan zelf misschien een jaar (of 2) overlappingsperiode nemen om van @home-account naar je nieuwe accoun te laten sturen.

Succes!

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een heel dom vraagje heh :D , ik heb al 4 a 5 jaar lang @home met extra ip, mn download snelheid is rond de 280kb/sec.
heb ik eigenlijk een basic of breedband pakket 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Klubbheads schreef op 18 januari 2004 @ 07:37:

Afzetprijs?? Dat vind ik wel mee vallen. Het is inderdaad niet snel, maar meer dan genoeg voor surfen chatten en mailen ed. NIet iedereen is bezig met ISO's downloaden. Een update downloaden? Je hebt geen last van tikken zoals bij de telefoon dus dat kun je mooi 's nachts doen oid.

Vind je het vervelend om computer problemen op te lossen met zo'n trage verbinding? Ikzelf zeg altijd tegen ze dat ze hun computer maar bij mij brengen als ze willen dat ik er even naar kijk. Ben je gelijk af van al die mensen die je voor elk wissewasje aan je kont lopen te zeuren ;).

@clmann : Breedband

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-07 10:31
Een oplossing is om op met QoS alle (uitgaande) ACK packetjes naar voren te laten schuiven in de TCP/IP queue. Hierdoor komen de ACK packetjes van de binnenkomende data gewoon binnen redelijke tijd aan bij de verzender, en gaat de download snelheid minder omlaag als je je upload gebruikt.
(en blijft je latency binnen normale grenzen)
Is hier meer informatie over te vinden ergens? Bv. hoe je dit in de praktijk bereikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janoz schreef op 19 januari 2004 @ 09:29:
[...]

Afzetprijs?? Dat vind ik wel mee vallen. Het is inderdaad niet snel, maar meer dan genoeg voor surfen chatten en mailen ed. NIet iedereen is bezig met ISO's downloaden. Een update downloaden? Je hebt geen last van tikken zoals bij de telefoon dus dat kun je mooi 's nachts doen oid.

Vind je het vervelend om computer problemen op te lossen met zo'n trage verbinding? Ikzelf zeg altijd tegen ze dat ze hun computer maar bij mij brengen als ze willen dat ik er even naar kijk. Ben je gelijk af van al die mensen die je voor elk wissewasje aan je kont lopen te zeuren ;).

@clmann : Breedband
Ik vind het ook een beetje afzetterij hoor ;) . Ik had eerst @home breedband maar had de snelheid niet meer echt nodiug end e upload was echt om te :r daarom maar over gegaan op de adsl van Demon. 512/256 voor 19.95euro scheelt ook nog eens heel erg en de snelheid is beter dan de @home basis voor 29,95 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@mssl

Voor mijn broertje en een vriendin van mij heb ik gekozen vo9or de budget aansluiting ondanks dat demon hier ook wel beschikbaar is. Mijn broertje heeft geen vaste telefoon aansluiting, en die vriendin belt via de kabel. In dit geval is @Home wel de goedkoopste 'tikloze' oplossing.

In beide gevallen gaat het niet om de snelheid, maar om het zo goedkoop mogelijk internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Janoz schreef op 19 januari 2004 @ 12:01:
@mssl

Voor mijn broertje en een vriendin van mij heb ik gekozen vo9or de budget aansluiting ondanks dat demon hier ook wel beschikbaar is. Mijn broertje heeft geen vaste telefoon aansluiting, en die vriendin belt via de kabel. In dit geval is @Home wel de goedkoopste 'tikloze' oplossing.

In beide gevallen gaat het niet om de snelheid, maar om het zo goedkoop mogelijk internetten.
Daarom is het nog steeds wel een afzetprijs.. komop man , ISDN is simpelweg veel sneller.

Dat modem staat zo uit zijn neus te vreten met 64kbit dat je steeds een burst krijgt van 10kb/s om vervolgens een paar seconde gewoon compleet dood te zijn. (pingen werkt dan al helemaal niet)

en die upload? , omg 32kbit? :/ zelfs al zou je het alleen maar gebruiken voor wat surfen... je wordt gewoon knetterhard genaaid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Waar heb je het over?? Wat ben je gefrustreerd.
isdn is 64k, wat is @home budget.... inderdaad ook 64k

En een modem dat een paar seconden niet reageert?? waar heb je het over?
die verbinding is gewoon continue 8 KB/sec.

Ik ken genoeg mensen die @home budget hebben.
Als je alleen zit te surfen en niets geeft om iso's en andere grote dingen. Af en toe een mp3'tje. Het werkt prima... en ze zitten allemaal stukken goedkoper op internet dan voorheen.
Die 20 euro met isdn heb je zo gehaald.

En wat de upload betreft, waarom zou je meer nodig hebben. 32k is meer dan genoeg als je maar met 64k kan downloaden. De upload/download verhouding ligt beter dan bij het breedband abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

damster schreef op 19 januari 2004 @ 12:46:
Waar heb je het over?? Wat ben je gefrustreerd.
isdn is 64k, wat is @home budget.... inderdaad ook 64k

En een modem dat een paar seconden niet reageert?? waar heb je het over?
die verbinding is gewoon continue 8 KB/sec.

Ik ken genoeg mensen die @home budget hebben.
Als je alleen zit te surfen en niets geeft om iso's en andere grote dingen. Af en toe een mp3'tje. Het werkt prima... en ze zitten allemaal stukken goedkoper op internet dan voorheen.
Die 20 euro met isdn heb je zo gehaald.

En wat de upload betreft, waarom zou je meer nodig hebben. 32k is meer dan genoeg als je maar met 64k kan downloaden. De upload/download verhouding ligt beter dan bij het breedband abbo.
Ik had een java vm pakket nodig bij een kennis (duurde dik 45 min voor 4 mb). Denk je dat ik alles hier uit mijn duim zuig ofzo? ;)

Met DUmeter kon ik gewoon zien dat die 64k steeds met bursts ging en niet steady met de beloofde snelheid.

Dat jij & je vrienden wel een stabiele download hebben is alleen maar mooi , maar ik trek alleen maar conclusies uit eigen ervaringen.

Verder ben ik supertevreden over @home Breedband :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Janoz schreef op 19 januari 2004 @ 12:01:
@mssl

Heb je dan helemaal geen normen en waarden meer!? :P
Ik zou niemand dit aanbevelen, danmaar afspraak met je buren maken, of kpn lite want dit is schandalig :P

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Laatst online: 07:43

ultimateharry

Team Slayer:-)

Het is dat ik er zo goed als zeker van ben dat @home een verandering (in upload) ruim van te voren zou aankondigen, anders zou ik de enorme hoeveelheid onderhoud zien als een voorbereiding hierop.
Waarschijnlijk proberen ze wanhopig de stabiliteit van het netwerk te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Laatst online: 22:39
ultimateharry schreef op 19 januari 2004 @ 19:33:
Het is dat ik er zo goed als zeker van ben dat @home een verandering (in upload) ruim van te voren zou aankondigen, anders zou ik de enorme hoeveelheid onderhoud zien als een voorbereiding hierop.
Waarschijnlijk proberen ze wanhopig de stabiliteit van het netwerk te verbeteren.
ja idd , is veel onderhoud gepland. En mijn download is de laaste 2 dagen flink sneller en upload ook , ik zit nu tegen de 16 kb/s aan soms er iets over en download ligt ook weer dik boven de 300 kb/s . Ik denk/hoop dat het niet lang meer duurt want ik heb wel eens effe zin in upload verhoging 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 13:09
Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 09:19:
ff een heel dom vraagje heh :D , ik heb al 4 a 5 jaar lang @home met extra ip, mn download snelheid is rond de 280kb/sec.
heb ik eigenlijk een basic of breedband pakket 8)7
Volgens mij heb je dan een breedband paket, een jaar of wat geleden was dat het enige wat @home had.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Klubbheads schreef op 19 januari 2004 @ 17:52:
Dat jij & je vrienden wel een stabiele download hebben is alleen maar mooi , maar ik trek alleen maar conclusies uit eigen ervaringen.

Verder ben ik supertevreden over @home Breedband :)
Oke mooi. Ik dacht dat dit weer zo'n gehoord van verhaal was.

Raar dat jij dat tegenkwam. Ik heb al een paar basis abbo's voor kennisen "geinstalleerd" (niet op mijn advies dat basis :) )
En ik heb er nog geen negatieve ervaringen mee, gewoon een constante snelheid.

en ik ben verder ook tevreden over mijn @home breedband.
maar over die overduidelijke cap die er nou het com21 netwerk hier in groningen zit ben ik niet tevreden.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 19-01-2004 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik geloof dat sommige mensen zo graag commentaar willen hebben, dat ze gewoon storingen e.d. uit de duim zuigen!

Er staan zoveel nutteloze reacties in dit topic. Ik kan me niet voorstellen dat dit topic bedoeld is om mede te delen dat mensen @home gaan inruilen voor ADSL. :?

Fijn dat je nu ADSL hebt en van dat 'Klote @Home' af bent. Maar je hoeft dat hier niet te posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

Ik heb sinds vorige week dinsdag een @home installatie (breedband) pakket opgehaald. Ik meteen alles aansluiten natuurlijk en testen of het tvsignaal nog net zo goed is. Daarna ook modem online gooien en kijken of ik stiekem al kan inloggen..
Lees ik later nog es de welkomsbrief.. zie ik dat de facturen meteen gaan lopen op het moment dat je je modem aanzet :( Lekker lullig dan.. heb modem meteen weer uitgedaan, maar het euvel is vast al geschied :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

robbertb schreef op 20 januari 2004 @ 02:50:
Ik heb sinds vorige week dinsdag een @home installatie (breedband) pakket opgehaald. Ik meteen alles aansluiten natuurlijk en testen of het tvsignaal nog net zo goed is. Daarna ook modem online gooien en kijken of ik stiekem al kan inloggen..
Lees ik later nog es de welkomsbrief.. zie ik dat de facturen meteen gaan lopen op het moment dat je je modem aanzet :( Lekker lullig dan.. heb modem meteen weer uitgedaan, maar het euvel is vast al geschied :(
Wat is het probleem? Ga dan meteen online met je modem! Kun je meteen gebruik maken van je breedbandje, is toch alleen maar goed? Of mis ik iets?

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

IceManX schreef op 20 januari 2004 @ 10:05:
[...]
Wat is het probleem? Ga dan meteen online met je modem! Kun je meteen gebruik maken van je breedbandje, is toch alleen maar goed? Of mis ik iets?
Ja want ik heb geen CC-adres enzo dus ik KAN nog helemaal niet internetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Ah, dan zuigt het ja.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbertb schreef op 20 januari 2004 @ 13:45:
[...]

Hm, die hostnaam wordt in een apart verzonden brief aangeboden. Die zouden toch ongeveer gelijkertijd bij je aan moeten komen. Volgens mij had de overbuurman hem zelfs al eerder als het doe-het-zelf pakket.

Die brief die je in de prullenmand hebt gegooid, bevatte dus waarschijnlijk je inlog-gegevens.... geen reclame. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak nu sinds 2000 gebruik van @Home kabel internet (breedband en sinds kort basis) en ik heb op een paar weekeinden na (zeg 5) altijd prima kunnen internetten. @Home levert dus ongeveer 99,1% van de tijd een prima produkt en ik ben er in ieder geval heel tevreden over... Dat mag ook wel eens gezegd worden...

@Home Groningen heb ik het nu over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 13:57:
[...]

Hm, die hostnaam wordt in een apart verzonden brief aangeboden. Die zouden toch ongeveer gelijkertijd bij je aan moeten komen. Volgens mij had de overbuurman hem zelfs al eerder als het doe-het-zelf pakket.

Die brief die je in de prullenmand hebt gegooid, bevatte dus waarschijnlijk je inlog-gegevens.... geen reclame. :)
Jup , waarschijnlijk wel. Ik kreeg die brief eerder/tegelijkertijd met het doe het zelf pakket en het CCadres was al van te voren bekend. Ik denk dat het beste is als je er ff achteraan belt en ff je cc-adres opvraagt...

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Li0nHeart schreef op 19 januari 2004 @ 09:44:
Is hier meer informatie over te vinden ergens? Bv. hoe je dit in de praktijk bereikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38

Stoffel

Engineering the impossible

Simulated Zero schreef op 20 januari 2004 @ 15:39:
[...]

Jup , waarschijnlijk wel. Ik kreeg die brief eerder/tegelijkertijd met het doe het zelf pakket en het CCadres was al van te voren bekend. Ik denk dat het beste is als je er ff achteraan belt en ff je cc-adres opvraagt...
Je computernaam plakt in een stuk plastic aan de doos waar je het modem in krijgt, de vriend van mijn zus had die ook al bijna weggegooid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag vanwege connectie problemen de helpdesk gesproken en direct even gevraagd naar nieuws.
Deze meneer kon me nog steeds alleen maar vertellen dat de upload verdubbeld wordt en dat hier nog geen exacte datum over bekend was.
Toen ik nogmaals zei dat ik naar "nieuws" vroeg kon hij me melden dat het publiekelijk bekend zou worden gemaakt zodra het er aan komt :{
Hoera, zo ver was ik dus al.

Ik wordt nu toch echt ongeduldig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 18:59:
Vanmiddag vanwege connectie problemen de helpdesk gesproken en direct even gevraagd naar nieuws.
Deze meneer kon me nog steeds alleen maar vertellen dat de upload verdubbeld wordt en dat hier nog geen exacte datum over bekend was.
Toen ik nogmaals zei dat ik naar "nieuws" vroeg kon hij me melden dat het publiekelijk bekend zou worden gemaakt zodra het er aan komt :{
Hoera, zo ver was ik dus al.

Ik wordt nu toch echt ongeduldig :(
Afijn, als het net zolang duurt om die verdubbeling door te voeren, als dat het duurde (en nog steeds duurt) om iedereen de normale up/download te geven, kan
je nog wel ff wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Ik vind nu ook dat het wel eens tijd wordt :+
Beetje stom ook, helpdesk maar zeggen dat het komt maar op de site staat nooit wat :r ( maar dat @Home geen interne communicatie heeft was al langer bekend :D )

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meld me hier net aan, en lees dit een beetje snel door, en vraag me toch eigenlijk wel af of @home de upstream van de breedband verdubbeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 06:54
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 21:22:
Ik meld me hier net aan, en lees dit een beetje snel door, en vraag me toch eigenlijk wel af of @home de upstream van de breedband verdubbeld?
De upstream wordt verhoogd, de grote vraag blijft: WANNEER :Z

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Pff , * JeroenT houdt er maar rekening mee dat het dit "kwartaal" wel zal gebeuren..

Net lag wel mijn internet er continue uit.. zal wel iets met het onderhoud te maken hebben.

Het was trouwens een van de meest gestelde vragen op dit moment @ de helpdesk , dat wisten ze me nog net wel te vertellen

[ Voor 8% gewijzigd door JeroenT op 20-01-2004 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat het de meest gestelde vraag is op de helpdesk zal me echt aan me R**t roesten wil gewoon es een keer duidelijkheid hebben. Want de mensen van de @home helpdesk wel je echt nie als referendum hebben als ze ons nationaal gemid van IQ gaan testen want ze zijn echt dom dom dom dom. Vraag me soms af op wat ze die mensen selecteren maar goed geld natuurlijk nie voor allemaal maar wel voor 99%.

Wordt gewoon es tijd dat ze het op de site vermelden dat ze er mee bezig zijn en aan geswets over de telefoon van ja meneer dat gaat inderdaad gebeuren. bullshit wil het gewoon kunnen lezen op de site en zwart op wit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 06:54
Klubbheads schreef op 20 januari 2004 @ 21:35:

Het was trouwens een van de meest gestelde vragen op dit moment @ de helpdesk , dat wisten ze me nog net wel te vertellen
Het grappige is ook dat deze vraag op de help.home.nl site (in de FAQ's m.a.w) helemaal niet voorkomt >:)

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:14

Zym0tiC

^_^

Ik vandaag bij familie @home installeren hebben ze weer nieuwe motorola's dit keer kleinere zwarte kastjes die iets ronder waren. Neem aan dat deze intern het zelfde zijn als die witte?

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 13:01

The_Scarabial

MTB for life!

mijn klasgenoot heeft al een half jaar verdubbelde upload snelheid bij @home breedband, echt zeer wazig, maar ik hoop dat het ook snel zal gebeuren bij mij :9 . (en bij iedereen met @home ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Zym0tiC schreef op 20 januari 2004 @ 21:59:
Ik vandaag bij familie @home installeren hebben ze weer nieuwe motorola's dit keer kleinere zwarte kastjes die iets ronder waren. Neem aan dat deze intern het zelfde zijn als die witte?
Ik heb ook een zwarte motorola :?

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekkie schreef op 20 januari 2004 @ 21:15:
Ik vind nu ook dat het wel eens tijd wordt :+
Beetje stom ook, helpdesk maar zeggen dat het komt maar op de site staat nooit wat :r ( maar dat @Home geen interne communicatie heeft was al langer bekend :D )
Laat dat interne maar weg hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 13-09 13:27

Shunt

Boe

hmmz home heeft wilde plannen zeg
ik hoor nu zo juist van een vriend
dat hij een mailtje had gestuurd naar @home over de news groups (denk aan grabbit en dat soort dingen). dat de meeste zooi er al binnen 5 uur van af is. en dat een hoop gewoon niet door komt. nu vertelde ze dat de servers op korte termijn aan gepast gaan worden om alles een langere tijd en beter aan te bieden.

ok dus nu even een optel sommetje

upload verhoging
prijs verlaging
news groups worden beter

dit waren dus net de dingen die ik nodig had om het nog even met @home uit te houden. planet heeft de beste news groups alleen die biedden KPN aan kpn = duur en bagger snelheden.
demon en alle andere bbnet providers lekker snel maar bagger newsgroups. dus jah als dan en de prijs omlaag gaat en voor mijn huidige abo de upload ver 4 voudigd word en de newsgroups beter worden blijf ik bij @Home tot er 100 mbit internet is :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Zym0tiC schreef op 20 januari 2004 @ 21:59:
Neen , deze SB5100's zijn intern weer een stukje beter. Zo wordt onder andere het nieuwe DOCSIS 2.0 protocol ondersteund en een upstream van 30mbit mogelijk wordt.

Verder maakt het geen kont uit kwa ping , die witte en de zwarte motorola's zijn kwa latency ongeveer hetzelfde , doordat @home nog DOCSIS 1.0/1.1 gebruikt.

[ Voor 11% gewijzigd door JeroenT op 20-01-2004 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-04 23:19

e1f

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 21:45:
Want de mensen van de @home helpdesk wel je echt nie als referendum hebben als ze ons nationaal gemid van IQ gaan testen want ze zijn echt dom dom dom dom. [...] spelfout spelfout spelfout [...]
...

Maar goed, al dat gezeur over @home. Ik heb een beetje rond zitten kijken naar andere aanbieders op adsl gebied voor hetzelfde geld als dat ik nu betaal. En er zijn er nog steeds geen die voor hetzelfde bedrag dezelfde download aanbieden. Wel een lagere download en een hogere upload. Maar zodra @home z'n download weer iets omhoog heeft gedaan zitten ze weer vooraan in het rijtje. Als je meer geld over hebt voor je internet abonnement kan je inderdaad beter bij andere providers terecht. Maar ik heb er niet meer geld voor over, dus ik denk dat ik maar rustig afwacht totdat ze dat hebben doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51

4hp

Hmm, nog steeds nix van @home gehoord. Veel onderhoud dus, maar geen aankondiging.

En die webspace is ook rare koek... Telkens al ik wat upload staat het er wel, maar na een dag of 2 is het weer verdwenen en kan ik weer opnieuw uploaden.. :'(
Iemand anders zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Klubbheads schreef op 20 januari 2004 @ 21:35:
Pff , * Richard houdt er maar rekening mee dat het dit "kwartaal" wel zal gebeuren..

De meest gestelde vragen horen in een zogenaamde FAQ te staan is mijn mening. In het bedrijf waar ik werk is het ook de bedoeling dat je op FAQ's antwoorden weet. Blijkbaar heeft @Home er gewoonweg géén antwoord voor. "Als we de datum weten wordt het publiekelijk bekend gemaakt" vind ik niet echt geweldig :(

Als @Home mij verteld dat ze op bijvoorbeeld 18 Maart het door gaan voeren heb je in ieder geval een ID waar je naar ui moet kijken ookal is het nog ver (is relatief ;) ) weg.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbertb schreef op 20 januari 2004 @ 13:45:
[...]

Anders leen je toch ff een cc nummer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders leen je toch ff een cc nummer
Dat nummer is gekoppeld aan je MAC adres en dat gaat dus niet lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 10:32:
[...]
Niet dus.
Allereerst: Over @home en je hostname
Ten tweede: toen ik onlangs geen verbinding had (is ondertussen wel bekend :P) en ik het vermoeden had dat het aan het modem lag omdat iemand uit dezelfde flat (dus buiten de flat dezelfde lijn) wel verbinding had, zei de 2e lijns helpdesker me dat ik moest proberen het modem van die ander te gebruiken. Als dat niet zou werken omdat het nummer aan het MAC adres is gekoppeld, waarom zou die helpdesker dat dan zeggen?

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_F
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-03 15:06

Erwin_F

hoi

Ik weet wel zeker dat cc nummer niet is gekoppeld aan je mac adres. :) Ik heb thuis 2 cc nummers ( en 2 computers natuurlijk ) , en het maakt niet uit op welke pc ik een cc nummer invoer met beide doen ze het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceManX schreef op 22 januari 2004 @ 11:12:
[...]
Niet dus.
Allereerst: Over @home en je hostname
Ten tweede: toen ik onlangs geen verbinding had (is ondertussen wel bekend :P) en ik het vermoeden had dat het aan het modem lag omdat iemand uit dezelfde flat (dus buiten de flat dezelfde lijn) wel verbinding had, zei de 2e lijns helpdesker me dat ik moest proberen het modem van die ander te gebruiken. Als dat niet zou werken omdat het nummer aan het MAC adres is gekoppeld, waarom zou die helpdesker dat dan zeggen?
Klopt, ik heb @home ook een jaar of 2 gehad en al verschillende nic'jes gebruikt en daarnaast een router en daar heb ik niet eens een mac adres ingesteld dus, alleen het CC-nummer moet je gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 12-09 11:04
[...]
dat lijkt mij niet, als ik hier de router omsteek naar netwerkkaart dan doet hij het gewoon. Heb zelfs al een mac adress conflict gehad(ik geluk dat ik een router heb) waardoor ik m'n mac adres heb veranderd, het het werkt nog steeds.

maar goed. In elke e-mail stond begin dit jaar(upload verhoging) mij lijkt toch dat je het dan al wel moet plannen omdat ik Q1 als begin dit jaar zie. en mei niet meer, dat is halverwege het jaar.

[ Voor 20% gewijzigd door Kevinp op 22-01-2004 11:24 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus4ever
  • Laatst online: 16-08 22:07
[...]
Ik weet uit eigen ervaring dat dit perfect werkt...
Mijn zwager die 1 KM van mij vandaan woont zat in het zelfde subnet als ik zelf...
Daardoor konden wij niet spellen via direct IP spelen met elkaar.

Ik ben er toen achtergekomen dat de achterburen in een ander subnet zaten dan wij. Gelukkig zijn dit hele aardige mensen en hebben wij overeengekomen dat we voorlopig van computernaam zouden ruilen..

Dit werkte dus perfect... Inmiddels zat ik dus in een ander subnet en konden mijn zwager en ik gewoon samen gamen...

Ondertussen heeft @Home hier in de regio een flink aantal node-moves uitgevoerd. Onze wijk zit dus nu in hetzelfde subnet en mijn zwager (gelukkig) nog steeds in een ander. Uiteindelijk hebben wij onze computernamen weer gewisseld en werkt het nog steeds perfect.

Voor de duidelijkheid: we hebben onze modems gewoon laten staan.

----------------------

Even wat meer on-topic:

ik merk dat mijn upload 10-den van KB's omhoog is gegaan van 14,4 naar 14,9.
Ze zullen dus nog steeds bezig zijn om overal de bandbreedte op peil te krijgen.

Denk persoonlijk dat de upload pas ergens in het eerste kwartaal zal stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@paulus4ever: Het was veel makkelijker geweest om gewoon ff een route toe te voegen met route add. Dat had je een hoop gedoe en illegale aanpassingen gespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus4ever
  • Laatst online: 16-08 22:07
Janoz schreef op 22 januari 2004 @ 12:08:
@paulus4ever: Het was veel makkelijker geweest om gewoon ff een route toe te voegen met route add. Dat had je een hoop gedoe en illegale aanpassingen gespaard.
Dat is dus nog eigenlijk een verhaal apart, maar wat ik dus wel eerst geprobeerd had (vanaf beide zijden)...

Uitendelijk heb ik dan maar (zie bovenstaand bericht) de "computernaam wisseltruuk oplossing" bedacht...

[ Voor 15% gewijzigd door paulus4ever op 22-01-2004 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

kevinp schreef op 22 januari 2004 @ 11:23:
maar goed. In elke e-mail stond begin dit jaar(upload verhoging) mij lijkt toch dat je het dan al wel moet plannen omdat ik Q1 als begin dit jaar zie. en mei niet meer, dat is halverwege het jaar.
Q1 is kwartaal 1, dus tot 31 maart. Op 1 april begint Q2.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51

4hp

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cslim/upload.gif
Klik voor groter. :P

Zoals je ziet schiet hij steeds naar 32kb/s toe en dan snel weer terug. Misschien toch nog hoop? :z

Ik merk niks van deze "fluctuatie" hoor...

[ Voor 9% gewijzigd door 4hp op 23-01-2004 18:10 . Reden: Sommige mensen begrijpen het niet goed... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Laatst online: 12-09 21:02
4hp schreef op 22 januari 2004 @ 13:04:
[afbeelding]

Zoals je ziet schiet hij steeds naar 32kb/s toe en dan snel weer terug. Misschien toch nog hoop? :z
zoiets had ik laatst ook al gemerkt.. zelfde als met de download cap.. hoger en dan weer snel omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Aangezien ik in mijn studentenhuis geen telefoonlijn heb, moest ik wel kabel nemen. Ik heb vorige week dinsdag zo @home breedband installatiepakket opgehaald. Maar tot dusver niks meer van gehoord. Ik zou een brief krijgen met mijn ccadres en het moment vanaf wanneer de verbinding zou werken. Gisteren maar eens gebeld naar de helpdesk. Die zeiden dat ik niet in het systeem stond. Nouja ik stond er wel in maar niet als order zijnde.. Ik moest me maar opnieuw aanmelden waar ik mijn installatiepakket had op gehaald (Harense smid). Dus ik daarlangs, zeiden ze dat ze alles goed gedaan hadden en dat ze niks voor me konden doen en dat ik gewoon bij @home moet wezen. Dus ik weer naar @home bellen, en de medewerkster zou een brief sturen naar het hoofdkantoor in Amsterdam waar ze het uit zouden zoeken :(

Nu heb ik bij me ouders in Zwolle 3 @home ipadressen, waarvan ik er 1 niet gebruik. Zou ik dat CC adres nu ook in groningen kunnen invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 00:37

Jentae

Houdt van aglets.

De wijkverdeelkast staat naast onze voortuin (woon in een hoekhuis)... is er niet een manier waarop ik mijn kabelsnelheid weer kan uncappen? O-) :P

Ik zat vroeger op de 500-600kB/s, nu 320...

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:50

Lief Adje

Love is in the air

Jentae schreef op 22 januari 2004 @ 14:33:
De wijkverdeelkast staat naast onze voortuin (woon in een hoekhuis)... is er niet een manier waarop ik mijn kabelsnelheid weer kan uncappen? O-) :P

Ik zat vroeger op de 500-600kB/s, nu 320...
ja uhm, de rest van de straat eruit trekken :P

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 08:18

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

[...]
zolang je een goed cc nummer hebt maakt het niet uit in welke modem je het insteekt, heb namelijk al een aantal keer bij mijn vrienden gewoon met mijn eigen cc ingelogt en werkt gewoon perfect terwijl die op een hele andere host zit als ik.
robbertb schreef op 22 januari 2004 @ 14:18:
Aangezien ik in mijn studentenhuis geen telefoonlijn heb, moest ik wel kabel nemen. Ik heb vorige week dinsdag zo @home breedband installatiepakket opgehaald. Maar tot dusver niks meer van gehoord. Ik zou een brief krijgen met mijn ccadres en het moment vanaf wanneer de verbinding zou werken. Gisteren maar eens gebeld naar de helpdesk. Die zeiden dat ik niet in het systeem stond. Nouja ik stond er wel in maar niet als order zijnde.. Ik moest me maar opnieuw aanmelden waar ik mijn installatiepakket had op gehaald (Harense smid). Dus ik daarlangs, zeiden ze dat ze alles goed gedaan hadden en dat ze niks voor me konden doen en dat ik gewoon bij @home moet wezen. Dus ik weer naar @home bellen, en de medewerkster zou een brief sturen naar het hoofdkantoor in Amsterdam waar ze het uit zouden zoeken :(

Nu heb ik bij me ouders in Zwolle 3 @home ipadressen, waarvan ik er 1 niet gebruik. Zou ik dat CC adres nu ook in groningen kunnen invullen?
je kunt niet meer als proberen bij mij werkte het ook maar dat was maar een 25km :P

[ Voor 58% gewijzigd door Yagermeister op 22-01-2004 16:46 ]

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
hier nog niets gemekrt van verhoging maar kijk ook niet elk uur
heb normaal nooit lager dan 14.1 nooit sneller dan 14.6
dus wel leuk geen lage dingen
nu heb ik 14.7 een echte verhoging :+

maarja maand is nog niet om.

moet wel zeggen dat die nieuwe ftp van @home vet is

vroeger duurde het onloggen en zoeken vaak een minutje

nu pak ik link beng zit ik erop log ik in en fractie van seconde alsof ik normaal surf ben ik ingelogd en zie mijn inhoud.

dit duurde dus vroeger minimaal een minuut of 2 nu 1 seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Door werkzaamheden aan ons netwerk kunt u
donderdag 5 februari 2004 tussen 06:15 en
06:45 gedurende 10 minuten problemen
ondervinden met onze internet service.
10 minuten onderhoud? Het enige wat ik me voor de geest kan halen zijn veranderende caps.... :P

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Hmm raar bij mij heeft het duidelijk wel gewerkt, vermeld je ccnummer maar ff en ik probeer het uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm raar bij mij heeft het duidelijk wel gewerkt, vermeld je ccnummer maar ff en ik probeer het uit
eeeuh... das privé :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Ik heb de brief met mn cc-computer naam gekregen. Ik zou pas vanaf 29januari internet hebben.. maar ik dacht toch proberen, en het werkt :)
EN het werkt heel goed: volgens speedtestr en mordax is me downloadsnelheid ong 1024kBYTE per sec :)

Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 13ms, Maximum = 15ms, Gemiddelde = 13ms

[ Voor 34% gewijzigd door robbertb op 23-01-2004 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 21:46
robbertb schreef op 23 januari 2004 @ 14:36:
Ik heb de brief met mn cc-computer naam gekregen. Ik zou pas vanaf 29januari internet hebben.. maar ik dacht toch proberen, en het werkt :)
EN het werkt heel goed: volgens speedtestr en mordax is me downloadsnelheid ong 1024kBYTE per sec :)
en je up? daar gaat dit topic toch om ;)

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Martinus schreef op 23 januari 2004 @ 14:52:
[...]

en je up? daar gaat dit topic toch om ;)
die is nog wel gewoon 15,2kb/sec
Maar de download vind ik ook wel adnormaal hoog.. ik ben ong 300kb/sec gewend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Speedtest is niet erg betrouwbaar, haal eens een testje van de quicknet ftp ofzo ( ftp.quicknet.nl ) :)

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Wekkie schreef op 23 januari 2004 @ 15:03:
Speedtest is niet erg betrouwbaar, haal eens een testje van de quicknet ftp ofzo ( ftp.quicknet.nl ) :)
Idd , want zodra het in de @home cache staat haal ik ook met gemak 1000 Kb/s + :P

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
  • Laatst online: 14-08 10:07
4hp schreef op 22 januari 2004 @ 13:04:
[afbeelding]

Gefeliciteerd, zo kom ik ook wel aan 32 kb/sec :P
Je moet eens iets uploaden en daarvan het gemiddelde berekenen en niet zoveel letten op die fluctuatie.

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

Simulated Zero schreef op 23 januari 2004 @ 15:38:
[...]

Idd , want zodra het in de @home cache staat haal ik ook met gemak 1000 Kb/s + :P
je bedoelt je cache@home (je temporary internet files dus)

en btw, @home heeft geen cache (proxy servers) meer.

dusseh: LUL NIET ZO AUB

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.