"@Home in de tegenaanval"

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 1.588 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

Leuk dat @home de upload omhoog gooit. Nu alleen de verouderde gateways en de overbelaste nodes nog ff vervangen..... :X :X

Jongens, tot @home die dingen vervangt, heb je niks aan een hogere upload.

( demon werkt errug lekker als je van @home af komt :*) )

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 08:51
Als het allemaal gaat lukken en nog gaat werken (dat is nog maar de vraag bij @sloom :( ) dan zou dat heel mooi zijn, nu m'n wijk nog ff in 2en splitsen zodat t weer wat sneller wordt hier :P ;)

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

leuke werknemer ben je dan, als je informatie van het intranet naar buiten laat lekken :S

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:37

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Jimbolino schreef op 04 december 2003 @ 22:05:
leuke werknemer ben je dan, als je informatie van het intranet naar buiten laat lekken :S
Het is in iedergeval nieuws wat ze aan hun dealers mogen vertellen.
Wij zitten namelijk op een 2MByte/s account te w8en :) (die toch niet komt)
En toen we daar over belden met ons contact persoon kregen we te horen dat de upload binnenkort omhoog zou gaan naar 512 Kb/s. En voor de rest nix..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjah maar jij hebt niet de consumenten abbo of wel of heeft ze gezeft: consumenten abbo wordt van 128kbit naar 512kbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:37

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 22:16:
sjah maar jij hebt niet de consumenten abbo of wel of heeft ze gezeft: consumenten abbo wordt van 128kbit naar 512kbit?
Deze 512kbit gaat over de Breedband Account.

En ik belde over onze bedrijfs account(die ons al heel lang beloofd is), aangezien we nu nog gewoon op Breedband zitten gaat dit over breedband (dit heeft ze er ook duidelijk bij gezegd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 02:58
"@home, met jou op een lijn" luidt de reclame.... maar je zit met je hele wijk op dezelfde lijn :+ [sorry moest ff]
Eerst zien dan geloven. Ik weet wel dat adsl 8192/1024 erg nice is omdat ze gewoon een veel hogere upload dan @home hebben. Maargoed @home is prijs/kwaliteit-technisch gezien best goed. Ok pasgeleden dan eventjes een foutje zoals hun het noemen, testje met bandwijdte knijpen noemden wij het maargoed, maar verder werkt @home best goed. Hoevaak valt je modem uit? Bij mij 1a2x per jaar ofzo. Onderhoud uitgesloten. ok de newsserver en mailserver mogen iets meer uptime meemaken en de webspace servers mogen ook onderhand wel een beetje sneller... maar verder doenz e het best aardig. Ik zie wel wat ze met de snelheid doen. Bevalt het me niet kan ik elke maand weg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SjOuKeS schreef op 04 december 2003 @ 22:20:
[...]

Deze 512kbit gaat over de Breedband Account.

En ik belde over onze bedrijfs account(die ons al heel lang beloofd is), aangezien we nu nog gewoon op Breedband zitten gaat dit over breedband (dit heeft ze er ook duidelijk bij gezegd).
euh, Die bedrijfs accounts gaan toch niet via @Home maar via Essent zelf?
Heb daar 's over geinformeerd, alleen om info te krijgen (tarieven etc.) was al zo'n probleem dat degene voor wie ik na moest gaan, maar besloot om gewoon ADSL te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38

Stoffel

Engineering the impossible

Met de huidige inhaalslag van KPN wat betreft niet-stedelijke gebieden kunnen ze maar beter wat opschieten, anders verliezen ze nog eens 10.000 klanten aan concurrenten vermoed ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah dat 't van 128kbit naar 512kbit gaat weet ik (heb zelf ook BREED-BAND) toen ik @home koos was er alleen maar @home breedband als abbo & geen ADSL available (in mijn postcode gebied)

maar mooi om te horen dat 't nar 512kbit gaat :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
  • Laatst online: 20-07 15:10
he spy, in welk gebouw zit je?? ik zit ook (nog) bij essent als OOL in D`bosch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
maddog_rvo schreef op 04 december 2003 @ 23:05:
he spy, in welk gebouw zit je?? ik zit ook (nog) bij essent als OOL in D`bosch
dan zit hij waarschijnlijk op de @home helpdesk...ik neem aan dat zij dat weten? als het goed is heeft hij een geheimhoudings verklaring getekent wanneer die bij @home ging werken..heeftie nu dus gebroken.

??sukkel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rikgoodhart schreef op 04 december 2003 @ 23:38:
[...]

dan zit hij waarschijnlijk op de @home helpdesk...ik neem aan dat zij dat weten? als het goed is heeft hij een geheimhoudings verklaring getekent wanneer die bij @home ging werken..heeftie nu dus gebroken.

??sukkel??
Of ze laten 'm een bericht als dit posten om eventuele twijfelaars over te halen (of om @Home te kiezen, of niet bij @Home weg te gaan :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen bel ik @home effe op om ze te vragen of ze nog gaan reageren op de snelheidsverhoging bij ADSL.
Kijken of ik een zelfde reactie krijg als de persoon die eerder in dit topic belde.
Ik wil het van een @home werknemer horen voor ik het geloof :P
Als het inderdaad klopt houden ze voorlopig mij als klant, maar dat is alleen omdat hier in de buurt eigen lijnen van b.v. demon en tiscali nog niet beschikbaar zijn.
Ik heb geen zin om op een standaard ADSL lijntje te zitten.
Dus als @home een beetje snel is dan zijn ze eerder sneller dan dat demon hier zit en dan blijf ik misschien wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
stuurde een maand geleden een mail over verhoging en ze wisten van niets maar ik was toch bij @home gebleven

heb hier de keus uit tich ADSL aanbieders maar ik woon in een shit dorp en vervan de grote stad.

ik heb nu breedband en haal 2.4mb down en 120kb up (mag dus niet klagen)
dus die dubbele verdubbeling is fantastisch heb ik eindenlijk eens een echte upload.

ik kan ook Demon 2mbdown en 1mb up nemen maar dan betaal ik dacht ik 55 euro
voor een iets hogere upload en die 2mb down zou ik nooit halen als ik de afstand naar de meet punt bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik nu bij @home ongeveer de helft heb van de uploadsnelheid verwacht ik dus straks ook de helft, dus 256 ipv 512.
Samen met de brakke mail/dns en helpdesk ben ik nog steeds blij dat ik demon heb aangevraagd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 23:59:
Aangezien ik nu bij @home ongeveer de helft heb van de uploadsnelheid verwacht ik dus straks ook de helft, dus 256 ipv 512.
Samen met de brakke mail/dns en helpdesk ben ik nog steeds blij dat ik demon heb aangevraagd :)
Dat heb ik overdag dus ook.
Gewoon 8 tot 10 kb/s ipv 16
En 's nachts ook nog geen 16 (net getest:)

@home breedband
(Overgenomen op Fri Dec 5 2003 om 00:03:02 UTC+0100)

Download : 365.8 KByte/sec (deze zit momenteel dus enorm te schommelen tussen de 350kb/s en 410kb/s)
Upload : 14.7 KByte/sec

Dus over een paar maand moet dit bijna 60 kb/s zijn.
Maargoed.. dit is om 12 uur 's nachts. :{

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na, hier bij mij om 0.00 :Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Dec 5 2003 om 00:05:34 UTC+0100)

Download : 190.2 KByte/sec
Upload : 11.1 KByte/sec

dus, ik geloof ze wel, doei doei @home, bedankt voor de fijne jaren, maar het vertrouwen is geschonden.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 00:06:
na, hier bij mij om 0.00 :Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Dec 5 2003 om 00:05:34 UTC+0100)

Download : 190.2 KByte/sec
Upload : 11.1 KByte/sec

dus, ik geloof ze wel, doei doei @home, bedankt voor de fijne jaren, maar het vertrouwen is geschonden.
Vreemd wat een verschil in download er dan in kan zitten.
Of heb je geen breedband abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
  • Laatst online: 20-07 15:10
rikgoodhart schreef op 04 december 2003 @ 23:38:
[...]

??sukkel??
Hoeft niet, intranet van essent is behoorlijk groot hoor (staat zo`n beetje alles in wat binnen de hele organisatie speelt) kijk er zelf alleen bijna nooit op, nooit echt iets interessants te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 00:07:
[...]

Vreemd wat een verschil in download er dan in kan zitten.
Of heb je geen breedband abbo?
Jawel, iedere maand 47 eurotjes, heb er diverse malen over gebeld.
M'n relaas van een v/d gesprekken staat hier, kort samengevat, lag het volgens @Home niet aan:
- com21 modem
- mijn netwerkkaart
- mijn configuratie (pc, os)
- kabel
toen ik daaruit concludeerde dat het dan aan hun lag, werd het stil.
Daarna nog paar keer geprobeerd met bellen, maar het mag niet baten.
Die 11kB/s is vrij positief normaal haal ik tussen 17.30 - 23.30 (ongeveer) de 7kB/s niet eens.

Mijns inziens is @Home de laatste 1½jaar afgezakt van een vooruitstrevend provider bedriif naar een inhalige geldmachine die zo weining mogelijk van internet wil weten.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 00:13:
[...]
quote]
Als ik dit zo lees mag ik eigenlijk absoluut niet klagen (over download dan), want upload is bij mij al precies het zelfde probleem.
En zo lang ik ongeveer 250 kb/s download snelheid haal vind ik het best... als de upload maar hoger is.
Vanaf 35 a 40 kb/s neem in genoegen (en dan bedoel ik snelheid die ik ook echt krijg)
Zo niet.. dan stap ik over.
Het is voor mij gewoon even afwachten op de verhoging van @home en daarna beslis ik hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat @home maar eerst eens zijn beloftes waar maken. Zelf heb ik het met @home helemaal gehad. Toen ik 2,5 jaar geleden @home nam had ik een 350/13 KByte/s down/upload voor 41 euro per maand, maar in het afgelopen jaar is de hoogste download snelheid nog altijd beneden de 78 KByte/s gebleven en vaak was het minder. En daar werd ik dan geacht 48 euro per maand voor te betalen.

Mijn dataverkeer is redelijk bescheiden van omvang, maar als ik wil downloaden dan wil ik dat het lekker snel gaat en tevens moet ik er op kunnen vertrouwen dat ik minimaal 99,8% van de tijd een stabiele verbinding heb om confortabel te kunnen surfen. Aan geen beider criteria kon @home het afgelopen jaar voldoen. Ik heb het zaakje wel eens bij de support aangekaart en toen twee maanden geleden mijn downloadsnelheid zelfs op sommige uren beneden de 3,0 KByte/s zakte kwam er zowaar een monteur langs om te kijken wat er mis was. Veel leverde dat echter niet op, wel een belofte dat ze mijn verbinding zouden monitoren om te kijken wat er mis was, om vervolgens niets van zich te laten horen.

Reden genoeg voor mij om @home vaarwel te zeggen en ja hoor, ik kreeg inderdaad het standaard mailtje 'Goh, wij vinden het jammer dat u niet gewoon blijft doorbetalen voor deze matige verbinding'.

Tja, dat wil ik graag geloven! Want klanten welke het netwerk niet al te veel belasten, een ondermaatse verbinding hebben en toch elke maand 48 euro mogen betalen, van zulke klanten droomt natuurlijk elke internetaanbieder. Nee, dank u @home, niet met Meneer_E, hij heeft nu voor de helft van het geld een ADSL verbinding welke misschien niet op papier, maar wel in de praktijk wel een hogere downloadsnelheid biedt. Om over de upload maar te zwijgen!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
maddog_rvo schreef op 05 december 2003 @ 00:12:
[...]

Hoeft niet, intranet van essent is behoorlijk groot hoor (staat zo`n beetje alles in wat binnen de hele organisatie speelt) kijk er zelf alleen bijna nooit op, nooit echt iets interessants te zien.
i know.. ik werk er.. heb vandaag niet gewerkt, dus weet niet wat er op het intranet staat. maar dan nog... het moet niet via de helpdeskmedewerkers naar voren komen, maar dmv een persbericht denk ik zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rikgoodhart schreef op 05 december 2003 @ 00:31:
[...]

i know.. ik werk er.. heb vandaag niet gewerkt, dus weet niet wat er op het intranet staat. maar dan nog... het moet niet via de helpdeskmedewerkers naar voren komen, maar dmv een persbericht denk ik zo..
tsja, en het is ook weer niet zo dat de helpdesk medewerkers (de gemiddelde dan) van @home echt geloofwaardig overkomen. De meeste reacties die je van ze krijgt lijken die op van verveelde studentjes (al dan niet stoned), die zo snel mogelijk het gesprek willen afronden. Dat ze daarvoor allelei onwaarheden en onzin tegen de klant vertellen lijkt ze weinig te deren. (let op, de gemiddelde helpdesker, ik heb het niet over individuen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 00:04:
[...]

Dat heb ik overdag dus ook.
Gewoon 8 tot 10 kb/s ipv 16
En 's nachts ook nog geen 16 (net getest:)

@home breedband
(Overgenomen op Fri Dec 5 2003 om 00:03:02 UTC+0100)

Download : 365.8 KByte/sec (deze zit momenteel dus enorm te schommelen tussen de 350kb/s en 410kb/s)
Upload : 14.7 KByte/sec

Dus over een paar maand moet dit bijna 60 kb/s zijn.
Maargoed.. dit is om 12 uur 's nachts. :{
ik zit op hetzelfde.. Maar kan me ook herinneren dat in het beginsel die 350kb 2x groter was. Is die 350 nu geknepen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SynergY
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-07 14:54

SynergY

<Insert title here>

Een hele tijd terug heb ik er over gemailed. Gister kreeg ik m'n antwoord.
Namen even eruit gehaald natuurlijk ;)
LS,
Al enige tijd ben ik zeer ontevreden over de snelheid van @home.
In het begin liep alles goed en snel zoals het hoord en dat is ook
waarom we
het hebben aangeschaft.
Maar naarmate er meer klanten bij kwamen in desbetreffende wijk hoe
trager
alles werd. Daarom stuur ik u nu deze mail.
Ik ben namenlijk niet de enige die hierover klaagt. Ik snap dus ook niet
waarom jullie hier niets aan doen. De verhouding tussen upload en
download
snelheid ligt zo enorm veel uit elkaar, wat zo onlogisch is. Ik snap dat
jullie niet willen hebben dat er FTP's en servers gehost worden op
jullie
lijn. Echter, 16kb MAX voldoet gewoon niet voor het normale surfen.
Misschien moesten jullie toch maar eens overwegen de upload omhoog te
gooien
en BBnet e.d. achter na te gaan met een snelheidsverhoging. Dit is echt hard
nodig.
In afwachting van uw antwoord.
Het volgende antwoord volgde.
Geachte heer of mevrouw,
Naar aanleiding van uw e-mail betreffende de uploadsnelheid van de
Kabelinternetdiensten van Essent Kabelcom kunnen wij u het volgende
melden.
Op dit moment is er een aantal internetaanbieders die hun
productspecificaties aan het aanpassen zijn. Deze marktontwikkelingen
ontgaan Essent Kabelcom zeker niet.
Er is een aantal varianten waaraan gedacht zou kunnen worden met
betrekking tot de verhoging van de uploadsnelheid. Deze zijn ondermeer: - De uploadsnelheid voor bepaalde abonnementen verhogen;
- Extra uploadsnelheid als add-on;
- Een nieuw product met een hogere uploadsnelheid.
Meerdere overwegingen spelen in de keuze tussen bovenstaande opties een rol. Zo zal de capaciteit op het netwerk in een aantal gebieden vergroot
moeten worden. Daarnaast speelt de inpassing van de gewijzigde
productspecificaties binnen het productportfolio een rol.
Helaas kunnen wij u op dit moment nog geen uitsluitsel gegeven over het beleid en de keuzes die zullen worden gemaakt. Zodra er duidelijkheid is
zult u, zoals gebruikelijk met veranderingen in de productspecificatie, via de @Home nieuwsbrief en de @Home Portal op de hoogte worden
gebracht.
Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
@Home Klantenservice
Essent Kabelcom
Laatst stuurde ik deze mail met de vorige mail als attachment naar ze
Ls,
Hoe ver zijn jullie hier inmiddels mee? We zijn al een tijd verder en wil
dus graag een status update.
Ik ben al bezig met overwegen of ik zal overstappen op ADSL of niet, op het
moment zijn het de installatiekosten die me tegenhouden.
Mvg,
En hier volgt het antwoord
Geachte heer of mevrouw,

Bedankt voor het versturen van uw e-mail naar @Home.

@Home sluit niet uit dat de snelheden van de huidige pakketten zullen worden aangepast aan de huidige concurrentie. Ook sluit @Home niet uit dat binnenkort nieuwe pakketvormen zullen worden aangeboden.
Er is vooralsnog geen exacte datum aan te geven waarop dit zal plaatsvinden. Eventuele wijzigingen zullen tijdig kenbaar gemaakt worden op de portal en/of via de nieuwsbrief.

Wij hopen dat u voldoende bent geïnformeerd.

Voor al uw vragen kunt u ook terecht op onze Online Help http://help.home.nl

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Klantenservice
Wel een erg WIJ-SLUITEN-NIET-UIT mailtje, en dus redelelijk overtuigend... voor mij iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
  • Laatst online: 07-08 19:46
SynergY schreef op 05 december 2003 @ 08:45:

*bla bla bla bla*

Wel een erg WIJ-SLUITEN-NIET-UIT mailtje, en dus redelelijk overtuigend... voor mij iig
Dit is dus helemaal niet overtuigend, dit zijn de, gewone, standaard antwoorden van de helpdesk.
Ik heb deze mailtjes al 10 tallen keren voorbij zien komen :|

* You-Suk is, absoluut, niet overtuigd !!!!

Ik geloof dit als het op de site van @home staat of als het in de nieuwsbrief staat

[ Voor 12% gewijzigd door You-Suk op 05-12-2003 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05
Als ze dit geheim wilde houden, hadden ze het echt niet op het intranet gezet. Er werken duizenden mensen bij Essent die allemaal dit bericht konden lezen. Misschien gingen ze er inderdaad wel vanuit dat dit op deze manier vroeg of laat op straat terecht zou komen. Ik weet het niet.

Meer zeg ik er niet over... vooral niet op de flauwe reacties. Laat maar waaien hoor 8)

PS ik ben geen helpdeskmederwerker, en ik werk NIET voor @home. Er is meer dan @home bij Essent hoor...

[ Voor 22% gewijzigd door psy op 05-12-2003 09:33 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:08

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Dingen op intranet lekken uit, dat weet iedereen.

Ik heb helaas nog geen reactie gehad op mijn mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
SjOuKeS schreef op 04 december 2003 @ 18:27:
Ik kan in ieder geval bevestigen dat de upload naar 512 Kbit gaat.
Ff met de dealer lijn van @home gebeld, dus dat zit wel goed..
en er komt nog een sneller abbo.
Alleen het komt dit jaar (2003) niet meer.
Het word verw8 in het eerste kwartaal van 2004.
Aldus de aardige mevrouw aan de telefoon die hard op haar memo zat te lezen :)
Bedankt voor de verificatie, SjOuKeS.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af hoe @home dit waar wil gaan maken.

Ik ben sinds het begin aangesloten op de kabel. Toen er nog maar weinig mensen op de kabel zaten, was het fantastisch. Tot dat, na een jaar of zo, te veel mensen op de kabel werden aangesloten. De snelheid ging omlaag en pas na veel zeuren werden de routers door @home vervangen. Er werd zelfs pas na lang zeuren erkend dat de routers te krap bemeten waren. Daarna ging het weer een hele tijd redelijk goed.

Met de introductie van het basis abbonement zijn er volgens mij weer een groot aantal aansluitingen bijgekomen. @home melde laatst trots dat ze de 250.000'ste klant hadden aangesloten. En ik merk dat jammer genoeg in mijn verbinding. De snelheden die ik vroeger haalde, zitten er niet meer in. De ping is zelfs in nederland onstabiel. En wat ik persoonlijk nog het ergste vind, is het constant uitvallen van de lijn voor een paar seconden. Niet erg als je wat aan het browsen bent, of zit te downloaden. Maar jammer voor het gamen, dat niet meer mogelijk is.

Als @home de capaciteit van zijn netwerk niet uitbreid en toch deze snelheidsverhoging doorzet. Dan zal het allemaal alleen maar slechter worden in laats van beter. En in mijn ogen heeft @home een slechte reputatie wat betreft het op tijd upgraden van zijn netwerk.

Ik hoop dat iedereen die naar deze verhoging uitkijkt , straks niet wordt teleurgesteld.

Persoonlijk ben ik overgestapt naar Demon. Mijn download is meer dan twee maal zo hoog als ik bij @home had. Mijn upload is 7 tot 8 keer zo hoog en zal ook straks nog hoger blijven. Mijn ping is nu stabiel en zelfs beter dan @home. En tot mijn genoegen valt mijn verbinding niet meer weg.

Ik ben blij dat ik @home achter me heb gelaten en kijk niet meer om. Ook niet als deze verhoging straks wordt doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu zon 2 jaar al bij @home en ben nog steeds tevreden (breedband pakket).
mijn test wat ik net heb uitgevoerd is :
Resultaten van http://www.speedtest.nl

(Overgenomen op Fri Dec 5 2003 om 10:36:40 UTC+0100)

Download : 312.9 KByte/sec
Upload : 15.0 KByte/sec
Connection : 417.0 Conn/min
Ping test Nederland : 30.0 ms

Over de download, deze fluctueert heel erg. Met deze benchmark site heb ik daar geen houvast aan.
Over die upload, ik haal altijd wel zon 14-15 kB/s, ongeacht de tijd.
Een snellere upload zou wel lekker zijn jah _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus4ever
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-08 22:07
Ik heb net ook het eea getest:

(Overgenomen op Fri Dec 5 2003 om 10:47:29 UTC+0100)

Download : 329.5 KByte/sec
Upload : 14.6 KByte/sec
Connection : 1,243.0 Conn/min
Ping test Nederland : 9.0 ms

---------------

Opzich zijn dit niet resultaten om van te huilen.
Wat ik wel erg raar vind is dat een vriend van mij (die in de buurt van Enschede woont) snelheden haalt van +/- 700 KB/s. En dat terwijl het voor heel NL nu gelijk zou moeten zijn.

Het zou tevens mooi zijn als de upload idd omhoog gaat.
Ook zouden ze poort 25 maar weer eens vrij moeten geven en het toe moeten staan dat er een server (voor persoonlijk gebruik en niet voor de massa) aangesloten wordt.

Verder zouden voor de 2 prijsverhogingen van het afgelopen jaar eens wat meer service mogen bieden en dan wel in de vorm van:

- Betere mailservers
- Weer directe toegang op de verschillende nieuwsservers verschaffen (en niet via een loadbalancer)
- GRATIS servicenummer voor het opvragen van netwerkstatus en rapporteren van uitval van internet

Ben dus errug benieuwd wat er het komende kwartaal gaat gebeuren in 2004.
Vol verwachting klopt mijn hart....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ene gratis helpdesk zal er vast niet komen hoor. Zoveel n00bs die bellen, daar verdienen ze nu leuk aan :9
Andere kant is het wel een service die ze eigenlijk voor de duurdere abonee's vrij moesten geven, die betalen al meer vind ik! Maarja, ik denk dat de server draaien/gratis helpdesk in your dreams is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus4ever
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 10:55:
Nou ene gratis helpdesk zal er vast niet komen hoor. Zoveel n00bs die bellen, daar verdienen ze nu leuk aan :9
Andere kant is het wel een service die ze eigenlijk voor de duurdere abonee's vrij moesten geven, die betalen al meer vind ik! Maarja, ik denk dat de server draaien/gratis helpdesk in your dreams is!
Ze hoeven de helpdesk ook niet te voorzien van een gratis nummer, maar alleen een nieuw (GRATIS) nummer aanmaken voor:

- opvragen van onderhoud
- opvragen van storingen
- melden van storingen
- etc.

Voor de 'gewone' en n00b vragen bellen ze idd maar met het betaalde helpdesk nummer.

En wat betreft jouw punt over dat breedband abonnees wel gratis mogen bellen ben ik het mee eens. Wij betalen tenslotte al genoeg voor die 'service' van hun.

[ Voor 39% gewijzigd door paulus4ever op 05-12-2003 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik ben inmiddels ook een redelijk tijd bij @home, en heb blijkbaar net lang genoeg hun "download-cap" op breedband uitgezeten, dat ik er nu nog zit. Ben op zich niets dan tevreden, stad Groningen, breedband. Upload zit de gehele dag boven de 12KB/s, meestal op 14.7K. De downloadsnelheid is wel wat minder geworden. Vroeger haalde ik regelmatig 420KB, waar ik nu tegen 360K aankijk. Maar da's is nog steeds snel genoeg voor de prijs. Als de upload omhoog gaat zou dat helemaal prima zijn, zolang ze maar nu bedenken dat dit met een prijsverhoging gepaard moet gaan, want dan ontgaat ze duidelijk het principe van de ADSL aanbieders met hun snelheid verhogingen.
Nu alleen nog hopen dat ze de Groningse routing verbeteren, het zuigt om vanuit Groningen over AMS-IX te gaan voor verbindingen naar een Server op Essent-Groningen ;P

Klantenservice ben ik ook niet altijd even over te spreken, echter heb ik sterk de indruk, na mijn laatste mailtje, dat ze het standaard "jullie zijn traag, doe er wat aan!" mailtje met prioriteit 0 behandelen. Ik had een mailtje gestuurd over het hoe en wat van mijn looptijd. Verstuurd vanaf een ander dan mijn @home adres, enkele mijn @home gebruikersnaam erin vermeld. Binnen 2 dagen reactie met niet alleen uitleg over hoe ik het op kon zeggen (had ik niet zozeer de ambitie toe, maar toch zeer correct dat ze het vermelden) en de gewenste info over mijn looptijd.
Een stuk beter dan sommige standaard mailtjes die neerkomen op "dat weten we wel, maar vertellen we niet, bel de helpdesk".

Daarnaast heb ik uit het verleden ook wel wat goede ervaringen met lastigere problemen afgehandelt via mail. Laat ik het erop houden dat mijn ip niet meer op alle mail-blacklists staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
paulus4ever schreef op 05 december 2003 @ 10:55:
[...]
Ze hoeven de helpdesk ook niet te voorzien van een gratis nummer, maar alleen een nieuw (GRATIS) nummer aanmaken voor:

- opvragen van onderhoud
- opvragen van storingen
[...]
- opvragen van storingen --> 0800-1818
- opvragen van onderhoud --> misschien op hetzelfde nummer (en anders houd je gewoon de website in de gaten)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Laatst online: 20:00

Robtimus

me Robtimus no like you

Maestro.mosjuh schreef op 05 december 2003 @ 12:11:
- opvragen van onderhoud --> misschien op hetzelfde nummer (en anders houd je gewoon de website in de gaten)
Of de athome.nl.aankondingen nieuwsgroep.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus4ever
Maestro.mosjuh schreef op 05 december 2003 @ 12:11:
- opvragen van storingen --> 0800-1818
Dit nummer hebben ze mij nooit verteld...
Heb destijds een keer een mailtje gestuurd met de vraag of internet op dat moment eruit lag en toen kreeg ik als reactie: "Bel de helpdesk maar op ...".

Ik zal dit nummer zeker plat gaan bellen aangezien het internet hier in Drunen er nog regelmatig uit ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
paulus4ever schreef op 05 december 2003 @ 12:40:
[...]

[...]
hij staat al een tijd op de website.....
klik

net zoals dat het onderhoud daar gewoon van te voren word aangekondigd.
maar als je zelfs niet even de moeite neemt om daarnaartoe te surfen (kost echt niet meer dan 15 seconden hoor....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Wat raar dat sommige mensen zulke extreem lage snelheden met @home halen ... :X

Eén iemand heeft zelfs niet meer dan 78KB/s gehaald het afgelopen jaar ... :X

Ik haalde in den beginne, dat is 3 jaar geleden, voor 90 gulden per maand een praktische snelheid van 450 KB/s en dat was gewoon superstabiel !!
Knettersnel voor die tijd, niemand anders had dat voor dat geld. En stabiele pingtijden van 15~25ms, meestal was ik gewoon degene met de laagste ping in servers.
De dns en de mail werkte ook goed.

Tegenwoordig ligt de praktische stabiele snelheid meer rond de 250~300 KB/s , afhankelijk van het tijdstip. De pingtijden zijn drastisch omhoog gegaan, nou is het meer rond de 60~70ms. De dns ligt er vaak uit of werkt traag, en de mail is ook een ramp en ligt er vaak uit, een pluspuntje > als ie werkt dan is ie wel supersnel bij mij :)

Voor degene die ook veel problemen met de dns hebben, een paar tips.
1 - Gebruik een DNS cache progje. Ik gebruik zo'n progammatje van analogx.com en die onthoud alle ip-addressen bij de namen, en zodoende hoeft de pc niet de dns server te raadplegen als de dns-naam al in de cache staat. Werkt goed, pagina's laden duidelijk sneller en pagina's die wel eens vaker bezoekt willen nou wel werken als de dns eruit ligt.
2 - Gebruik 'open' dns servers die niet van @home zijn. Er staan wel lijstjes van op GoT met een aantal van die dns servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Bartjuh schreef op 05 december 2003 @ 13:08:
2 - Gebruik 'open' dns servers die niet van @home zijn. Er staan wel lijstjes van op GoT met een aantal van die dns servers.
dat is idd een optie...
echter mocht je dit van plan zijn en je news of mailserver doet het opeens helemaal nietmeer bel dan niet gelijk de helpdesk en scheld ze de huid vol ;) .... nee, pas dan even de servernamen aan.

gebruik dan mail.home.nl in plaats van mail, en gebruik voor de newsserver ook de juiste naam ( news.tilbu1.nb.home.nl ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Maestro.mosjuh schreef op 05 december 2003 @ 13:13:
[...]

dat is idd een optie...
echter mocht je dit van plan zijn en je news of mailserver doet het opeens helemaal nietmeer bel dan niet gelijk de helpdesk en scheld ze de huid vol.... nee, pas dan even de servernamen aan.

gebruik dan mail.home.nl in plaats van mail, en gebruik voor de newsserver ook de juiste naam ( news.tilbu1.nb.home.nl ? )
Bedankt voor de toevoeging ;)

Ik gebruik zelf standaard al mail.home.nl of netmail.home.nl en de newsservers gebruik ik nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus4ever
Bartjuh schreef op 05 december 2003 @ 13:08:
Wat raar dat sommige mensen zulke extreem lage snelheden met @home halen ... :X

[...]

Ik haalde in den beginne, dat is 3 jaar geleden, voor 90 gulden per maand een praktische snelheid van 450 KB/s en dat was gewoon superstabiel !!

[...]

Ik zal mijn screenshots eens opzoeken van de eerste weken dat ik @Home breedband had. Hier staan best leuke snelheden op.

En over punt 2:

Ik gebruik zelf als primairy 62.100.30.228 en als secondairy 213.51.129.169.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 12-09 11:04
paulus4ever schreef op 05 december 2003 @ 12:40:
[...]

Heb destijds een keer een mailtje gestuurd met de vraag of internet op dat moment eruit lag en toen kreeg ik als reactie: "Bel de helpdesk maar op ...".

Ik zal dit nummer zeker plat gaan bellen aangezien het internet hier in Drunen er nog regelmatig uit ligt.
Hier staan de meeste storingen toch niet op.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
kevinp schreef op 05 december 2003 @ 13:25:
[...]
Hier staan de meeste storingen toch niet op.
maar het is een gratis nummer dus je kan het altijd proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Euh, @Home gaat upgraden naar 512 kbit/s? Ze halen bij veel mensen die ik ken in de avond niet eens 10 kB/s! De hele infrastructuur zou dan op die plekken met die problemen moeten worden omgegooid, en dat zie ik binnen een jaar niet echt gebeuren. Ben bang dat als je op redelijk korte termijn hoge uploadsnelheid nodig hebt, je ADSL zult moeten nemen...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paulus4ever schreef op 05 december 2003 @ 10:52:
Ik heb net ook het eea getest:

(Overgenomen op Fri Dec 5 2003 om 10:47:29 UTC+0100)

Download : 329.5 KByte/sec
Upload : 14.6 KByte/sec
Connection : 1,243.0 Conn/min
Ping test Nederland : 9.0 ms

---------------

Opzich zijn dit niet resultaten om van te huilen.
[...]
Niet om van te huilen?!?

Als ik bij @home een dergelijke verbinding had dan zou ik mijn @home breedband-abbo niet hebben geannuleerd. Vroeger had ik eveneens een download van boven de 300 KB/s maar in het afgelopen jaar was het meestal 65-75 KB/s met een maximum van 77,8 KB/s, de upload meestal rond de 9-12 KB/s (vroeger 12-14KB/s) en jou Ping- en Connection-scores zijn gewoon om jaloers van te worden! Zelfs in de beste tijd haalde ik niet meer dan 500 connections/min en een Ping van 25ms het afgelopen jaar was het meestal net 300 connections/min en een Ping van 30ms.

Niet zo heel vreemd dat ik de conclusie trok '@home, jullie zijn mij te sloom', verdikkie, het koste mij meer tijd om de "Dungeon Siege: Legends of Aranna-Demo" te downloaden dan om deze demo uit te spelen... :(

En als de support nou nog een beetje fatsoenlijker was, als je het probleem aankaartte dan kwamen zij wel tot de conclusie dat er 'iets niet helemaal in orde is' en een toezegging 'wij monitoren uw verbinding de komende 10 dagen en nemen vervolgens met u contact op', welhaast overbodig te zeggen dat men niet de moeite nam op contact op te nemen.

Als @home, indien het probleem wegens het één of ander niet op korte termijn op viel te lossen, dit gewoon erkend hadden en b.v. voorgesteld had dat ik, totdat de verbinding weer aan de gegarandeerde downloadsnelheid van tenminste 200KB/s zou voldoen, een gereduceerd tarief zou hoeven betalen (in de trant van 'uw breedband verbinding zit qua snelheid dichter in de buurt van een basis-abbo, dan hoeft u totdat wij dit opgelost hebben ook niet veel meer dan het basis-tarief te betalen) en had ik nog wel willen afwachten of het @home weer zou lukken om de verbinding in oude glorie te herstellen. Maar nee hoor, de verbinding bleef gebrekkig, het tarieven 48 euro en de klantenservice ondermaats. Maar wel op het moment dat je (eindelijk) het abbo annuleert een lullig standaartje mailtje sturen "Wij betreuren uw beslissing om de overeenkomst met @Home te beëindigen" :r

Nou, ik betreur dat ik deze overeenkomst niet veel eerder heb beëindigd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verhoging zou mooi zijn. Als het maar niet gepaard gaat met een prijsverhoging.

Ik woon in enschede, en heb sinds een paar maanden het breedband abbo.
Ik haal 24/7 350-360 kilobyte/s down, en 24/7 16.00 kilobyte/s up (volgens flash fxp).

Ik draai zelf een caching dns server, dus de dns problemen van @home zijn mij onbekend.

Mail, sjah krijg 2-3 mailtjes per maand op me @home adres. Soms willie niet connecten met de mailserver. Zoals al eerder genoemd, zal die wel zwemmen in hoge load.

Ooit een keer de helpdesk moeten bellen.
Een maat van me had ook @home aangevraagd.
Zijn modem kreeg maar geen lease. Alles stond goed, computernaam, ect ect.
Via zijn cc nummer wist ik dus zijn ip. Vanaf allerlei locaties lopen tracen naar ips in dat subnet, maar geen van allen kon ik bereiken.
Ook hield de trace op een rare hop op (als iemand traceroute blockt, kan je nog wel de hop voor zijn computer zien, bij de situatie van die maat van me leek het eerder in het netwerk te stoppen.).

Helpdesk hier overgebeld, en proberen uit te leggen dat hoogstwaarschijnlijk deze ip range niet geroute werd. Maar het lag aan de windows versie, aan de kabel, aan ouwe firewall software die nog op de computer aanwezig zou zijn.
Nou, die helpdesker schoot bijna uit zijn slof toen ik de supervisor eiste te spreken(die ik overigens niet aan de lijn kreeg).

Uiteindelijk NOC van @home in Amsterdam gebeld, en het probleem voorgelegd.
Een beetje norse stem zij dat ze er naar zouden kijken, want er was idd iets raars aan de hand. 20 Minuten later kreeg de modem een lease ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist @home gebeld.
Na het vragen over een snelheids verhoging verbond de helpdesk medewerker mij door met het hoofdkantoor.
Daar kreeg ik iemand aan de lijn die mij kon vertellen dat hij net zoveel wist als ik.
Ook hij had er van horen vertellen dat de snelheid omhoog ging, maar hoeveel en op welke termijn kon hij me niet vertellen.
Toen ik heb vertelde dat ik er gisteren over gelezen had op internet dat de snelheid verdubbeld of zelfs 2x verdubbeld zou worden zei hij:
Ja, dat klopt ja.
Ik denk dat ze wel meer weten, maar dat ze nog niet al te veel kwijt willen.
Het kwam er in ieder geval op neer dat de snelheid wel omhoog gaat in de nabije toekomst :P
Ik wacht het nog wel een paar maandjes af..

Ik zou gek worden als ik nou op ADSL overstap en @home gooit de up en download snelheid opeens met 4X omhoog voor de zelfde prijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na, ik heb al KPN aangevraagd, als die er is komt Demon, ze moeten bij mij sowieso de upload verdubbelen om de origine 128kb/s te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Laatst online: 11-09 15:13
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 15:18:
Ik heb zojuist @home gebeld.
Na het vragen over een snelheids verhoging verbond de helpdesk medewerker mij door met het hoofdkantoor.
Daar kreeg ik iemand aan de lijn die mij kon vertellen dat hij net zoveel wist als ik.
Ook hij had er van horen vertellen dat de snelheid omhoog ging, maar hoeveel en op welke termijn kon hij me niet vertellen.
Toen ik heb vertelde dat ik er gisteren over gelezen had op internet dat de snelheid verdubbeld of zelfs 2x verdubbeld zou worden zei hij:
Ja, dat klopt ja.
Ik denk dat ze wel meer weten, maar dat ze nog niet al te veel kwijt willen.
Het kwam er in ieder geval op neer dat de snelheid wel omhoog gaat in de nabije toekomst :P
Ik wacht het nog wel een paar maandjes af..

Ik zou gek worden als ik nou op ADSL overstap en @home gooit de up en download snelheid opeens met 4X omhoog voor de zelfde prijs :P
naja ze hebben ook niet echt veel tijd meer een paar maandjes vind ik wel veel aangezien ADSL nu in zon goed daglicht staat bij de gemiddelde consument met al die snelheidsverhogingen en dat binnen een paar maanden. @home moet nu wel komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Laatst online: 13-09 17:47

Copyman

Dode muis

's Avonds is @home hier niet erg snel, hier doel ik dan op de tijden tussen 20:00 t/m 23:00, hierna neemt de snelheid wel weer toe tot 350 kb/s downstream, Net even een test gedaan:

(Overgenomen op Fri Dec 5 2003 om 22:14:30 UTC+0100)

Download : 258.9 KByte/sec
Upload : 8.5 KByte/sec
Connection : 269.0 Conn/min
Ping test Nederland : 47.0 ms

Dus ik hoop dat hier nog wel wat aan gedaan wordt, want dit is gewoon een teken van onvoldoende capaciteit lijkt mij. En als ze dan nog eens de snelheden gaan verhogen...

[ Voor 19% gewijzigd door Copyman op 05-12-2003 22:17 ]

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Copyman schreef op 05 december 2003 @ 22:16:
's Avonds is @home hier niet erg snel, hier doel ik dan op de tijden tussen 20:00 t/m 23:00, hierna neemt de snelheid wel weer toe tot 350 kb/s downstream, Net even een test gedaan:

(Overgenomen op Fri Dec 5 2003 om 22:14:30 UTC+0100)

Download : 258.9 KByte/sec
Upload : 8.5 KByte/sec
Connection : 269.0 Conn/min
Ping test Nederland : 47.0 ms

Dus ik hoop dat hier nog wel wat aan gedaan wordt, want dit is gewoon een teken van onvoldoende capaciteit lijkt mij. En als ze dan nog eens de snelheden gaan verhogen...
Das ook wel spitsuur.. helemaal op vrijdag :P
ik haal nu maar 230 kb down en 6 kb upload :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
(Overgenomen op Fri Dec 5 2003 om 22:31:49 UTC+0100)

Download : 285.3 KByte/sec
Upload : 11.7 KByte/sec
Connection : 324.0 Conn/min
Ping test Nederland : 41.0 ms

vroeger haalde ik op elk moment van de dag 400K down en 15K up... weet niet waar ze die upload snelheid vandaan willen gaan schrapen. als over enkele maanden nog niks veranderd is (dan hoop ik uit huis te zijn) neem ik lekker adsl op mijn nieuwe adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Overgenomen op Fri Dec 5 2003 om 23:23:21 UTC+0100)

Download : 300.4 KByte/sec
Upload : 13.1 KByte/sec
Connection : 656.0 Conn/min

pingtest duurde me te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
@ Unfor, nice avatar :) Boondocksaint ownage. Enne ik geloof niet dat het hiero ging over hoe je downloadsnelheid was enzo 8)7 ging toch meer over een nieuw abbo van @Home..

Quote @Home. "Ik kan helaas de berichtgeving op een website van een derde niet bevestigen." Of niemand weet niets van iets.. Of iedereen houd ons voor het spreekwoordelijke lapje.. 8)7.. Hier wordt je toch absolute insane van.. maar ghoe.. nogmaals..

/me w8 nog ff met overschakelen op ADSL..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38

Stoffel

Engineering the impossible

Kunnen we zeker in het eerste kwartaal van 2004 naar de efteling :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Waarom beginnen mensen hier in vredesnaam resultaten van speedtest en mordax te posten? Dat is toch helemaal de discussie niet :?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt me leuk als ze dit gaan doen ... en het mag zeker wel!

eerst haalde ik 700/800kb op speedtest .. en nu maar 350.. dus ze hebben het wel gecapped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

test1
Download
329.5 KByte/sec
Upload
14.6 KByte/sec
Connection
231.0 Conn/min
Ping test Nederland
36.0 ms

test2
Download
370.6 KByte/sec
Upload
14.3 KByte/sec
Connection
558.0 Conn/min
Ping Test Nederland
35.0 ms

ik zit NU goed overdag is het soms 150-250 maar hier is ook de upload (relatief gezien) hoog duz als ze 512kbit gaan doen heb ik genoeg upload :-D

testen waren om 23:53 (wel laat maar jah)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

:w Haaalo, denken we nog even eraan dat de I&T policy ook in dit topic geldig is?
Posts die slechts bestaan uit de vermelding van je down- en uploadsnelheid zien we liever ook niet. Dit voegt niks toe aan de discussie. Hoewel het voor jezelf misschien goed voelt om je boos- of blijheid over lage/hoge snelheden te uiten door het posten van je resultaten, maakt het een topic er niet beter leesbaar op.
Specifiek voor topics zoals 'het grote @home problemen topic' of 'Chello weer brak' geldt dat we liever geen replies als 'vandaag was het weer eens slecht' (oid) zien. Het is nou eenmaal bekend dat de snelheid niet dagelijks stabiel blijft. Echte problemen kun je natuurlijk wel daar kwijt; daar zijn deze topics voor.
Ik wil hier dus géén speedtest resultaten meer zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korakal schreef op 06 december 2003 @ 00:19:
:w <span style="color: blue"><b>Haaalo, denken we nog even eraan dat de I&T policy ook in dit topic geldig is?</b></span>

[...]

<span style="color: blue"><b>Ik wil hier dus géén speedtest resultaten meer zien!</b></span>
Je kan iig niet zeggen dat ze het doen om te showen met hun snelle upload :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig check ik zojuist mijn mail en vind hierin het volgende:

Beste @Home abonnee,

Naar aanleiding van uw e-mail betreffende een eventuele verhoging van de upload- en downloadsnelheid bij @Home kunnen wij u het volgende melden.
Op dit moment is er een aantal internetaanbieders dat hun productspecificaties aan het aanpassen is. Deze marktontwikkelingen ontgaat Essent Kabelcom zeker niet. Voor het komende jaar kunt u de volgende productwijzigingen verwachten:
- @Home Breedband: verdubbeling van de upstream naar 256 kbit/s.
- Daarnaast komt er voor @Home Basis en Breedband de mogelijk de upstream snelheid te verdubbelen voor een additioneel maandbedrag:
- @Home Basis van 64 naar 128 kbit/s.
- @Home Breedband van 256 naar 512 kbit/s
- Een nieuwe abonnementsvorm, nog sneller dan @Home Breedband. Op korte termijn wordt door middel van een proef vastgesteld welke product specificaties dit product precies zal krijgen.
@Home werkt momenteel hard aan de uitbreiding van netwerk capaciteit en verdere voorbereiding van de bovengenoemde wijzigingen.
Helaas kunnen wij u op dit moment nog geen uitsluitsel gegeven over de datum waarop deze wijzigingen zullen worden ingevoerd. Zodra er duidelijkheid is zult u, zoals gebruikelijk met veranderingen in de productspecificatie, via de @Home nieuwsbrief en de @Home Portal op de hoogte worden gebracht.
Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geonformeerd.

Voor al uw vragen kunt u ook terecht op onze Online Help http://help.home.nl

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Klantenservice

Bezoek de portal van @Home op http://start.home.nl

:D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog meer bronnen:
http://www.troublesathome...n=nieuws&page=item&id=453

Het mag nu officieel genoemd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 12:19:

- Daarnaast komt er voor @Home Basis en Breedband de mogelijk de upstream snelheid te verdubbelen voor een additioneel maandbedrag:
- Een nieuwe abonnementsvorm, nog sneller dan @Home Breedband. Op korte termijn wordt door middel van een proef vastgesteld welke product specificaties dit product precies zal krijgen.
Dus geen verviervoudiging van de upload voor de breedband abbonement zoals op het intranet ston. Jammer. Ik vraag me af hoeveel de extra verdubbeling van de upstream zal gaan kosten. 5 euro per maand ben ik wel bereid te betalen om mijn mule wat beter te verzorgen, maar ook niet meer dan dat.

edit:
Gamer2k, wat dacht je van de edit knop? :D

[ Voor 4% gewijzigd door Twisted op 06-12-2003 12:30 ]

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twisted_Bunny schreef op 06 december 2003 @ 12:28:

edit:

Gamer2k, wat dacht je van de edit knop? :D
Hmzz, nu je het zegt :{
Ik had er niet op gelet dat er nog niemand gepost had.
Mijn excuses modjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Twisted_Bunny schreef op 06 december 2003 @ 12:28:
[...]

Dus geen verviervoudiging van de upload voor de breedband abbonement zoals op het intranet ston. Jammer. Ik vraag me af hoeveel de extra verdubbeling van de upstream zal gaan kosten. 5 euro per maand ben ik wel bereid te betalen om mijn mule wat beter te verzorgen, maar ook niet meer dan dat.
128 -> 512 lijkt me toch wel 4x :x

[ Voor 87% gewijzigd door CrushOne op 06-12-2003 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 256->512 is MET bijbetaling. Maar ik vermoed dat je hiervoor een nieuw modem nodig zal hebben? (als er nu wel ineens capaciteit is zou vreemd zijn) . Dure grap denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey hier een linkje dit is wel vrij officieel toch? Dat wat daar onderaan staat over Ethernet daar ben ik het wel mee eens maar @HOME heeft dus ons echt al heel lang genaaid.... Ik denk dat ik alsnog op Demon ga wordt demon niet minder met al die nieuwe Abbo's? En hun News server is veel beter die van @home wordt nog niet vernieuwd

http://www.troublesathome...n=nieuws&page=item&id=453

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 16:41

paradoXical

The ParadoX

Verdubbeling van de upload...

Dat klinkt mij als muziek in de oren... De 16 kb/s die ik nu heb voldoet echt niet... 32 kb/s, dat moet net genoeg zijn voor mij om mijn foto's gallerij to hosten :)

Zie ook:

http://gorash.tk

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar halen ze die 256 vandaan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:37
ik hoop dat ze daarmee de upload bedoelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 12:55:
[...]

Waar halen ze die 256 vandaan ??
verdubbeling van 128 wordt dan 256 en met bijbetaling weer een verdubbeling naar 512. Ben ik nu de enige die kan lezen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:08

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op zich is 256 kb/sec upload al een hele verbetering. Ik ben heel benieuwd wat ze gaan extra gaan vragen voor de verdubbeling van 256 naar 512 en wat het 'nieuwe pakket' wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het een paar euro per maand extra is doe ik het wel (voor die 512kb/s)
Maar dan wil ik ook zeker weten dat ik die snelheid wel haal.
Dus niet 512 beloven en op zijn hoogst 300 halen.
Dan heb ik het met ze gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Laatst online: 12-09 19:37
ik denk dat dat extra abbonement EttH wordt, omdat ze spreken over iets waarvan de snelheid d.m.v. tests begin 2004 vast gesteld gaat worden. Laten ze dan net beginnen met testen van EttH ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Realiseer jullie goed met dat extra Abbo wat nog ingevuld moet worden.
Als dat iets hogere downloadsnelheid heeft en 512Kbits upload heeft.Neem maar van mij aan dat , dat zeker boven de 50 Euro gaat kosten , Dat je beter ADSL kan nemen van BBNED Daar hebben ze een 2mbit lijntje voor 55 Euro en daar zit 1mbit upload bij.Er zijn zelfs providers die een 8MBIT lijntje voor 58 euro aanbieden.En daar geld ook een 1mbit upload.(Moet ik er wel bijzetten dat ik niet weet wat de downloadsnelheid van @home word bij het nieuwe Abbo , maar als je meer upload wilt kun je beter Adsl pakken van BBNED , 512 of 1024 is een groot verschil)

Al met al vind ik met @home dat zij te hard gefocus zijn op wat KPN doet met zijn snelheden.Maar zien niet in dat BBNED toch sneller is en goedkoper.

Ik zelf heb ook @home , maar op dit moment zeg ik :r en wil ik dag zeggen , maar ik wacht nog effe af want ik moet nog 3 mnd wachten.Voordat hij de deur uit is en kan.

En inderdaad 2e punt is is het wel allemaal haalbaar , ik denk het niet als je nou al ziet welke problemen er zijn |:( .

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2003 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 14:06:
Realiseer jullie goed met dat extra Abbo wat nog ingevuld moet worden.
Als dat iets hogere downloadsnelheid heeft en 512Kbits upload heeft.Neem maar van mij aan dat , dat zeker boven de 50 Euro gaat kosten , Dat je beter ADSL kan nemen van BBNED Daar hebben ze een 2mbit lijntje voor 55 Euro en daar zit 1mbit upload bij.Er zijn zelfs providers die een 8MBIT lijntje voor 58 euro aanbieden.En daar geld ook een 1mbit upload.(Moet ik er wel bijzetten dat ik niet weet wat de downloadsnelheid van @home word bij het nieuwe Abbo , maar als je meer upload wilt kun je beter Adsl pakken van BBNED , 512 of 1024 is een groot verschil)

Al met al vind ik met @home dat zij te hard gefocus zijn op wat KPN doet met zijn snelheden.Maar zien niet in dat BBNED toch sneller is en goedkoper.

Ik zelf heb ook @home , maar op dit moment zeg ik :r en wil ik dag zeggen , maar ik wacht nog effe af want ik moet nog 3 mnd wachten.Voordat hij de deur uit is en kan.

En inderdaad 2e punt is is het wel allemaal haalbaar , ik denk het niet als je nou al ziet welke problemen er zijn |:( .
@Home ziet BBNed mischien niet als concurrentie omdat BBNED een (relatief) kleine dekking heeft t.o.v. KPN. Als ik de mgelijkheid had om ADSl via BBned te pakken zou ik dat zeker doen, echter is dat in mijn regio niet mogelijk en dat zal nog wel duren, tenminste volgens BBned waarmee ik gemailed heb. Ze (BBned) willen niet concurreren in een gebied waar al 2 grote providers aanwezig zijn (@Home en KPN trawanten)

Daarom denk ik dat @Home zich alleen op KPN focust.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das zware onzin wat je nu zegt, @home moet juist ook naar bbned kijken, aangezien BBned ook een groot dekkingsgebied heeft. en natuurlijk in een boerengehucht(met alle respect) kpn adsl/@home. ja dan kijken ze natuurlijk alleen naar kpn.

Maar kpn/bbned zitten ook in de grote steden bergen op zoom/den bosch/tilburg en nog wel meer steden. als ze niet kijken naar bbned wordt @home altijd nog ondermijnd door BBned. Snap ook niet waarom ze de upload niet meer verhogen?
zodat eigenlijk meer mensen @home nemen, nou nemen ze over het algemeen adsl, omdat daar meer reclame's over gemaakt worden.

Ik kijk het nog rustig vanuit de boom de @home oorlog en de adsl oorlog, zodat ik altijd nog snel kan overstappen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
psy had dus gelijk >:)

dat er mensen twijfelden vergeef ik hun bij deze :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

En met budget zal er helemaal niks veranderen?
Behalve de prijsverhoging zeker :'(

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Laatst online: 01-08-2019
Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 12:41:
Die 256->512 is MET bijbetaling. Maar ik vermoed dat je hiervoor een nieuw modem nodig zal hebben? (als er nu wel ineens capaciteit is zou vreemd zijn) . Dure grap denk ik.
De Motorola Modems van @Home (SB4200E) kunnen een upstream van +/- 140KB/s aan.

Dit is iig de snelheid die ik zonder cap haalde (10Mbit downstream en 1Mbit upstream gehaald)

Dus aan de modem zal het echt niet liggen.

Ik denk dat verdere begrenzingen bij @home liggen aangezien de modems tot nog hogere snelheden in staat moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:14

Zym0tiC

^_^

Vandaag kregen we zo;n magazine van Essent thuis, mijn vader werkt daar. En daarin stond idd ook dat de upload omhoog zou gaan naar 256 -> 512 kbit :D

mooi :*)

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach voor dat Meer bedrag om die 512 upload te krijgen, zit je ongeveer aan de ADSL prijzen, en gezien de "service" , "betrouwbaarheid" etc van @home de laatste jaren, zijn ze net te laat voor mij. Ik twijfel ook tenzeerste of ze deze "beloftes" waar kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RolfLobker schreef op 06 december 2003 @ 16:16:
Dus aan de modem zal het echt niet liggen.
Klopt, daar zou je gelijk in hebben indien je de enige op de kabel was. Het probleem is dat de frequentieband verdeeld moet worden tussen abonnees, en de huidige modems wellicht niet efficient genoeg zijn om die hogere uplink aan te kunnen zonder anderen in de weg te zitten. Die caps zitten er (moge ik aannemen) niet voor niets op.

In dat geval is er een nieuw modem nodig, ook al kon de oude het theoretisch gezien prima aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zo moeilijk :'(
Aan de ene kant ben ik @home ook zat, maar aan de andere kant, ze hebben hier nog geen demon enzo en dan moet ik op een gewone ADSL lijn gaan zitten van 2048 kbit.
Dat vind ik dus jammer.
En als @home de upload gaat versnellen, waarom zou ik het dan niet even afwachten.
Maar de andere kant daarvan weer is dat bij @home het afwachten nog wel een jaar kan duren.
Aarg, als demon nou gewoon hier aan gaat bieden stap ik direct over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pSycho-Y2K
  • Laatst online: 01-04 08:17
Hier hetzelfde geval :'(
BBned heeft hier alleen nog bitstream lijnen :(

Ik kan niet w8ten op die upload verhoging, de mysterieuze 4e abbo, en hopelijk BBned particuliere beschikbaarheid (Hoogezand-Sappemeer) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 08:44
Goed, ik ben bijna weg bij @home. Heb me gister aangemeld bij Demon (2048/1024).
Hopen dat het een beetje opschiet, kan ik @home snel opzeggen. :(

[ Voor 4% gewijzigd door Intronic op 07-12-2003 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bovenstaande bericht is van mij, en heb ik doorgemaild aan www.troublesathome.nl

Ik ben tijdelijk werkzaam bij @home als configuratie beheerder, dit i.v.m. het retour geschikt maken van diverse gemeentes in Nederland. Binnenkort zal er nog meer nieuws zijn t.a.v. de helpdesk van @Home

Mzzl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 16:24:
De bovenstaande bericht is van mij, en heb ik doorgemaild aan www.troublesathome.nl

Ik ben tijdelijk werkzaam bij @home als configuratie beheerder, dit i.v.m. het retour geschikt maken van diverse gemeentes in Nederland. Binnenkort zal er nog meer nieuws zijn t.a.v. de helpdesk van @Home

Mzzl
Ik heb het zelf gehad van abuse@home.nl nadat ik daar een uitgebreide klachten brief heen had gestuurd.
Iedereen die een klacht had gestuurd en nog geen antwoord heeft gehad heeft deze mail gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 16:24:

Mzzl
Ok, en wanneer gaan ze deze verhoging doorvoeren ?????
Als ze dit in Januari gaan doen, wil ik nog wel ff wachten.
Maar mijn geduld raakt wel op, ADSL wordt per 15 Januari verhoogd en ik zit al een tijdje de abonnementen te bestuderen en te vergelijken. (zelfs ADSL light wordt al interessant) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 12:16
mijns inziens denk ik dat ze op deze manier veel mensen te kunnen behouden, om massale leegloop van kabel naar ADSL te stoppen.. Mensen moeten zich echter niet gaan blindstaren op deze 'verbeteringen' bij @home want volgens mij zijn er nog meer dingen belangrijk bij een ISP. laat ze bijvoorbeeld hun mail/nieuws/DNS/etc servers eens verbeteren want de stabiliteit van de verbinding is om te janken de laatste tijd!

En naar mijn mening zou @home @home niet zijn dat ze na deze doorvoeringen over een tijdje de prijzen toch wel weer omhoog mikken.
ik ben al jaren 'trouwe' @home gebruiker (inmiddels zo'n 3,5 jaar, nu al op 2 verbindingen, 1 in het ouderlijk huis en 1 in mijn studentenverblijfplaats, waar we de verbinding zelfs met zn 3-en delen) maar ik stap echt wel over op Demon en voor mijn ouderlijk huis een andere ADSL aanbieder met een budgetpakket!
Want ook van een breedbandaansluiting naar een goedkopere aansluiting overstappen na al 3,5 jaar aangesloten zijn kost je nog meer dan nu een nieuw ADSL abbonement af te sluiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion666
  • Laatst online: 29-06 18:01
Heeft iemand al een linkje naar een officiele bron zodat ik kan juichen? :)

[ Voor 10% gewijzigd door Orion666 op 07-12-2003 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
Boeie schreef op 07 december 2003 @ 23:43:

*blaat*

En naar mijn mening zou @home @home niet zijn dat ze na deze doorvoeringen over een tijdje de prijzen toch wel weer omhoog mikken.
En daar ben ik dus ook bang voor, ben je eindelijk weer een beetje gewend aan de "snellere" upload en dan komt er weer zo'n mailtje.
---> Om de kwaliteit van het.......................... :|

Maar zoals ik al zei, ik heb nog ff geduld (tot eind december) en dan hak ik de knoop door. Ik ben intussen al 3 jaar abonnee bij home en ik ben het helemaal met de voorgaande poster eens: er zijn meer dingen die verbeterd mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:14

Zym0tiC

^_^

Orion666 schreef op 07 december 2003 @ 23:44:
Heeft iemand al een linkje naar een officiele bron zodat ik kan juichen? :)
Mijn vader werkt bij Essent en krijgt daar ook zo'n info blaadje. Daar stond dus ook in dat @home in het begin van 2004 de upload verhoogd.

Tis dat ik geen scanner heb anders had ik je het kunnen laten zien

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Zym0tiC schreef op 08 december 2003 @ 00:12:
[...]

Mijn vader werkt bij Essent en krijgt daar ook zo'n info blaadje. Daar stond dus ook in dat @home in het begin van 2004 de upload verhoogd.

Tis dat ik geen scanner heb anders had ik je het kunnen laten zien
Ook geen digicam met macro-functie erop toevallig?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 12:50

Shaggy

Misantroop pur sang

Zeg hoe zit het eigenlijk met die com 21 modems dan??? weet veel mensen die die nieuwe moterola's gebruiken en beduidend sneller zijn dan mijn com 21??? ( Tilburg)

( +/- 450 down...met DAP manager...!!!) :'( :'( :'( :Z

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Laatst online: 13-09 18:08
shaggy8675 schreef op 08 december 2003 @ 00:38:
Zeg hoe zit het eigenlijk met die com 21 modems dan??? weet veel mensen die die nieuwe moterola's gebruiken en beduidend sneller zijn dan mijn com 21??? ( Tilburg)

( +/- 450 down...met DAP manager...!!!) :'( :'( :'( :Z
450kiloBYTE per seconde DOWNSTREAM = 3,6 MEGABIT per seconde en jij bent dus 50% sneller dan dat @home normaliter aanbied dus heb je nix te zeuren..
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.