Het Final Fantasy Topic - Deel 3 -

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.209 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:03
Gezien het feit deel 2 alweer boven de 1000 posts zit is hier deel 3 alweer.
Omdat we al een tijdje meer dan 1000 posts hebben maak ik nu dus maar een startpost (voor het eerst :P )

Even de games die 'binnenkort' uitkomen

- Final Fantasy X-2 (PS2) (Japanse en US release zijn al te verkrijgen, maart 2004 in EU)
- Final Fantasy XI (PS2/PC) (Japanse en US release zijn al te verkrijgen)
- Final Fantasy XI: Vision of Zilat (PS2/PC) (Ook deze zijn al in Japan en US)
- Final Fantasy Crystal Chronicle (Gamecube)
- Final Fantasy XII (PS2) (maart 2004 in Japan, september in Amerika?, kerst in EU?)
- Final Fantasy VII: Advent Children (dit wordt een film)
Dit zijn allen aangekondigde en bevestigde spellen.

Even in het kort wat het allemaal is:

Afbeeldingslocatie: http://www.allrpg.com/games/ffx2/logo.jpg
Final Fantasy X-2

Verhaal in het kort:
In FFX-2 speel je met hoofdpersoon Yuna die op zoek gaat naar haar verloren liefde Tidus. Twee jaar na het einde van FFX krijgt Yuna info door dat Tidus er nog (of weer) is en ergens gevangen wordt gehouden. Samen met Rikku en nieuwkomer Paine besluit ze dan op zoek te gaan. Dit doen ze under-cover en als een partij "Sphere hunters": Kamome-Dan.

Yuna krijgt onder andere te maken met een concurrerende groep Sphere-hunters, eindelijk eens tegenstanders die ook in groepsverband werken: Sanoo, Le Branc en Unoo. Daarnaast spelen de vele groeperingen die na het uiteenvallen van de Orde van Yevon ontstaan zijn een grote rol. De belangrijkste groepen:

New Yevon, aangevoerd door Bararai, 20 jaar oud en een vriendelijke kerel. Ook oude bekende Barthello is lid van deze groep nadat hij door een knallende ruzie afscheid heeft genomen van Lady Donna.

Machina Faction, uiteraard een Al Bhed groepering die als doel heeft een leven op te bouwen gedomineerd door technische progressie. Deze groep staat onder leiding van de 18-jarige Al Bhed Gippuru.

Youth Union, de derde groep speelde al een kleine rol in "Another Story", onder leiding van Nooj en na de ruzie met Barthello heeft Donna zich aangesloten bij deze groep.

Hoe ziet het eruit en hoe speelt het:
Wat vooral opvalt aan FFX-2 is dat het brave uiterlijk van FFX verdwenen is, de dames lopen allemaal in weinig verhullende kleding, Rikku spant de kroon met alleen een bikini-top en een rokje dat zo kort is dat je het ook een riem had kunnen noemen. Ook zal er veel meer machina in voorkomen, Yuna's groep beschikt over het Airship "De Celcius" en ook handwapens komen veel meer voor (zowel Yuna als Sanoo gebruiken pistolen).

Het "nieuwe" systeem in FFX-2 is een combinatie van oudere FF's. De eigenschappen van elk karakter hangt af van de 'class' die ze op dat moment hebben, gerelateerd aan de kleding die ze dragen. Verwisselen van kleding gaat met zogenaamde dress-spheres en met het AP/Exp systeem van Final Fantasy IX kun je extra abilities verdienen. Het battlesysteem gaat weer meer richting ATB, met toevoeging van een combosysteem waar nog niet veel over bekend is.

Andere karakters die zeker terugkeren:
Wakka, Lulu, Kimahri, Rin, O'aka, Wantz, Cid, Maechen, Ixion,
(Dark) Bahamut en Shelinda (als reporter)

Tot nu toe bekende classes: Gunner, Gambler, Thief, White mage, Black mage, Dark Knight, Warrior

Filmpje van de gameplay
3:18 @ 29,97 fps
Xvid AVI @ 1500 kbit/sec
MP3 @ 192 kbit/sec
38,8 MB

Afbeeldingslocatie: http://hh141.hiphip.com/Merchant/0701/0202/ffxi_logo_crop.gif
Final Fantasy 11
Final Fantasy 11 verschijnt voor zowel PS2 als PC en heeft GEEN singeplayer modus. FFXI is puur een MMORPG in het Final Fantasy universum. Het spel is in Japan al enige tijd uit en het liep niet altijd even soepel, maar het schijnt superverslavend te zijn. Je zal FFXI alleen met een betaald abonnement kunnen spelen, net zoals Blizzard straks gaat doen met World of Warcraft.

Het verhaal:
Vana'Diel heeft al jaren oorlog. Drie machtige landen hebben een aliantie gesloten met elkaar om de kwaadaardige 'Beastmen' te verdrijven uit hun wereld. De personen die dit moeten bewerkstelligen zijn dappere avonturiers zoals jijzelf.
Zullen de sterke 'Beastmen' de strijd winnen en het voorheen zo vredige Vana'Diel in een nieuwe oorlog betrekken?
Stap in de wereld van Vana'Diel en reis met hulp van andere spelers de wereld rond. Hoe je het spel speelt hangt helemaal van jezelf af. Of je nou in een team speelt of helemaal alleen, je mag het helemaal zelf weten.
Verdrijf de 'Beastmen' uit je wereld.

Final Fantasy XI: Vision of Ziraat

Dit is de eerste expansion pack voor Final Fantasy XI en is inmiddels al in Japan en Amerika uit. Met Vision of Ziraat zullen nieuwe bonusses, features enz worden toegevoegd zoals nieuwe gebieden om te ontdekken, nieuwe job classes en uitgebreidere quests. Daarnaast uiteraard ook nieuwe karakters, summon monsters en gewonen monsters waaronder de Final Fantasy klassiekers Tonberry en... (jawel Ker Plunk!) de Cactuar!

Afbeeldingslocatie: http://cubemedia.ign.com/cube/image/ffcrystal_021216_pic11.jpg
Final Fantasy Crystal Chronicle
Wordt sinds tijden weer de eerste FF voor een Nintendo console, Cube eigenaren zullen er erg blij mee zijn. Het spel valt buiten de normale reeks, net zoals eerder de Final Fantasy Legends (3 delen) op de gameboy en Final Fantasy Mystic Quest op de SNES. FF:CC zal meer cutesy zijn dan andere Final Fantasies, de stijl van de karakters komt nog het meeste in de buurt van Final Fantasy IX. Tevens zal het spel gebruik maken van de GBA-GC linkup, maar er is nog niet bekend hoe of wat.

Afbeeldingslocatie: http://image2.sina.com.cn/gm/i/news/2003-11-22/1_115-41-757-657_20031122114747.jpg
Final Fantasy XII
The Arcadia Empire and the Rosaria Empire are in conflict and two young heroes are tossed in the middle. Princess Ashe of Dalmasca and Vaan, who has lost his parents in the clash between the empires are the central figures.

In vergelijking met vorige delen van Final Fantasy is er een grotere rol weggelegd voor de airships, zij spelen een prominente rol in het verhaal. Ook het thema oorlog is groter uitgewerkt (het is oorlog tenslotte). Zowel op IGN als op Gamespot staat een interview met een paar teamleden, interessante kost om eens door te lezen (het zijn twee verschillende interviews). Ik heb nog geen weblink gevonden met de trailer die Square heeft laten zien. Zoals uit de screenshots is op te maken heb je naast mensen ook andere rassen, sommigen zijn herkend uit Final Fantasy Tactics. Ook zou er deze keer geen romance ontstaan tussen de twee hoofdfiguren volgens de makers...sommige mensen zullen dat jammer vinden, de rest is blij dat er minder gezemel inkomt
Linkje naar trailer
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=503273
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=503274

Final Fanatasy VII: Advent Children
Inmiddels is bekend dat dit een film wordt over Final Fantasy VII. Door velen als de beste Final Fantasy beschoud (ik ben er niet een van)
Het verhaal zou zich 2 jaar na het avontuur van FFVII afspelen en er is iets drastisch fout gegaan.
In de screens zien we een soort van Sephiroth en Cloud. Iets dat genoeg informatie geeft om flink over te speculeren.
Linkje naar IGN
Afbeeldingslocatie: http://www.gaminghorizon.com/images/games/features/ff7editorial_2003/17.jpg

Voor diegenen die graag nog eens terug lezen, hier de link naar de vorige topics:

Het Final Fantasy Topic - deel 2 -
Het Final Fantasy topic
Het grote Final Fantasy X topic - Deel 3 -
[PC] Final Fantasy XI

Veel sites met info en screenshots:
www.ffx2.com
www.squaresource.com
www.rpgamer.com

MrRudi bedankt voor je mooie startpost in deel 2, want deze was nu nog wel goed bruikbaar :D

[ Voor 14% gewijzigd door Jan_V op 04-12-2003 18:25 . Reden: Aanpassingen nav posts ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Zou je de laatste screenshot iets kunnen resizen? Dan laat 'ie namelijk de layout heel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

is dat nu niet brak.. elke x die knifetrick te moeten doen om een spel te spelen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-06 23:54
Anoniem: 12316 schreef op 01 december 2003 @ 19:41:
Zou je de laatste screenshot iets kunnen resizen? Dan laat 'ie namelijk de layout heel :)
Of croppen, dat zwarte is niet echt noodzakelijk voor de afbeelding ;)
CRu5H0n3 schreef op 01 december 2003 @ 19:43:
is dat nu niet brak.. elke x die knifetrick te moeten doen om een spel te spelen :X
Jep ;)
Maar het is beter als niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 08:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Klein puntje van commentaar: Final Fantasy Tactics Advance is al uit :P

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Staat er ook bij....maar ik kan hem wel verwijderen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Creepy schreef op 01 december 2003 @ 19:56:
Klein puntje van commentaar: Final Fantasy Tactics Advance is al uit :P
Het merendeel van de rest ook, alleen niet hier :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 12:56
CRu5H0n3 schreef op 01 december 2003 @ 19:43:
Ach, valt wel mee. En als je zo'n spel gewoon lang aan laat staan in plaats van dat je de PS2 steeds uitzet, hoef je 'm maar hoogstens 1 of 2 keer per dag te gebruiken :P

BTW, ik heb nog een filmpje online gezet. Hierin zie je 3 spherechanges van Yuna, en haar special dressphere, wat een beetje de Limit Break van FFX-2 is. Daarnaast komt er een Chocobo in voor, en je hoort dit keer ook de battle theme :P

Dus, klik maar raak.

2:38 @ 29,97 fps
Xvid AVI @ 1000 kbit/sec
MP3 @ 192 kbit/sec
22,6 MB

BTW 2, ik zit nu al op ongeveer 10 uur. 31% volgens de teller. 'k Heb nog wel even te gaan dus :)

[ Voor 45% gewijzigd door Devil N op 01-12-2003 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Devil N schreef op 01 december 2003 @ 21:21:
[...]

Ach, valt wel mee. En als je zo'n spel gewoon lang aan laat staan in plaats van dat je de PS2 steeds uitzet, hoef je 'm maar hoogstens 1 of 2 keer per dag te gebruiken :P

BTW, ik heb nog een filmpje online gezet. Hierin zie je 3 spherechanges van Yuna, en haar special dressphere, wat een beetje de Limit Break van FFX-2 is. Daarnaast komt er een Chocobo in voor, en je hoort dit keer ook de battle theme :P

Dus, klik maar raak.

Xvid AVI @ 1000 kbit/sec
MP3 @ 192 kbit/sec
22,6 MB

BTW 2, ik zit nu al op ongeveer 10 uur. 31% volgens de teller. 'k Heb nog wel even te gaan dus :)
Die special dressspheres, kan je die altijd gebruiken? of alleen als je iets speciaals hebt (weinig health, overdrive vol, enz)
En zoals ik kan zien kan je maar max 1 character in die form hebben, omdat alle 3 de charslots worden gevuld... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Thanks for the kudos :) maar ik heb toch wel wat opmerkingen! De toevoegingen van FFXII en Advent Children zijn prima, maar de rest is iets te makkelijk 1 op 1 overgenomen! :D

1. FF Tactics GBA haal maar weg, die is uit
2. FFXI uitbreiding heet in het Engels "Vision of Zilat", dat wist ik destijds nog niet
3. Bij Vision of Zilat staat dat deze binnenkort uitkomt in Japan, maar die is inmiddels al lang uit :)
4. zet er even een linkje bij naar het Final Fantasy XI topic :) das wel zo aardig

Verder prima opening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-07 19:55
FF-X2 kom tot gamecube!!! :( Hmpf...
Hopelijk maken baten kaitos en ToS het goed als exclusief voor de cube, *need vette turn based rpg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Devil N schreef op 01 december 2003 @ 21:21:
[...]

Dus, klik maar raak.

Xvid AVI @ 1000 kbit/sec
MP3 @ 192 kbit/sec
22,6 MB

OK ok.. graphics zijn vet maaruhm
ik snap werkelijk geen hout van het nieuwe systeem als ik zo naar dat filmpje kijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78577

Uit de openingspost
"In FFXI belandt je in een wereld die al jarenlang wordt verscheurd door een oorlog tussen enkele provincies waaronder Vanadiel en Bastok"

Klopt niet echt, de ganse wereld heet Vana'Diel en er was een strijd tussen de landen (niet echt een oorlog) en dan is er een kerel gekomen waar niet veel over bekend is en die heeft dan alle monsters (orcs, goblins, etc) georganiseerd en alle landen laten aanvallen. De vier landen hebben dan een alliantie gevormd en de stoute beestjes verslagen. En dat was 20 jaar voor jij in Vana'Diel komt. En nu komen er steeds meer en meer "beastmen" en de landen nemen avonturiers in "dienst" om het land te dienen en te strijden tegen die stoute beestjes en jij bent 1 van die avonturiers.

Landen zijn trouwens San D'Oria, Windurst, Bastok & Jeuno. Je kan bij de aanvang van het spel kiezen in welk land je begint met uitzondering van Jeuno. Je kan tijdens de game van nationaliteit veranderen, maar kost je wel wat geld...

---

en om terug te komen op het al dan niet illegaal zijn van NTSC-games in europa en een kopie voor eigen gebruik poste iemand een link (http://nu.nl/news.jsp?n=39472&c=50) en daar staat nergens dat een kopie voor eigen gebruik illegaal is, wel dat PS2's commercieel ombouwen illegaal is. En van de moment dat iemand er geld mee verdient is het niet echt meer voor eigen gebruik he.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 78577 op 02-12-2003 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Alleen het ombouwen en bezitten van kopieën zijn illegaal (mits je origineel hebt).
NTSC is dus niet illegaal en zo'n slidecard ook niet want er wordt niks gemodificeerd aan je kast.

Subject solved :)

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Marruk schreef op 02 december 2003 @ 11:02:
Alleen het ombouwen en bezitten van kopieën zijn illegaal (mits je origineel hebt).
NTSC is dus niet illegaal en zo'n slidecard ook niet want er wordt niks gemodificeerd aan je kast.

Subject solved :)
Eigenlijk snap ik niet wat het wettelijke verschil is tussen de slidecard en een modchip, want beiden zijn het commerciele producten die het mogelijk maken om illegale copieen te spelen. Op het moment dat je de playstation betaald is ie van jou, dus maakt het niet uit wat je ermee doet, dus is het opzich je playstation aanpassen zoals je zelf wilt toch legaal?

Daarom snap ik niet zo goed dat een slidecard wel legaal is en een modchip niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BlackMage schreef op 02 december 2003 @ 16:59:
[...]

Eigenlijk snap ik niet wat het wettelijke verschil is tussen de slidecard en een modchip, want beiden zijn het commerciele producten die het mogelijk maken om illegale copieen te spelen. Op het moment dat je de playstation betaald is ie van jou, dus maakt het niet uit wat je ermee doet, dus is het opzich je playstation aanpassen zoals je zelf wilt toch legaal?

Daarom snap ik niet zo goed dat een slidecard wel legaal is en een modchip niet.
Die playstation is niet van jou, die blijft eigendom van Sony, je betaalt het recht om hem te gebruiken. Net zoals een colafles eigendom van Coca Cola blijft. Het aanpassen van de hardware zodat de kopieerbeveiliging wordt omzeild is gewoon illegaal, dus modchips. In het geval van slidecards pas je de hardware niet aan, dus kunnen ze ze niet verbieden. Als ze nou slim zouden zijn zouden ze die krengen gewoon regiovrij maken, dan heb je die hele discussie ook niet.

Maar dit is wel allemaal erg offtopic...zullen we het gewoon weer over Final Fantasy gaan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Anoniem: 2557 schreef op 02 december 2003 @ 17:13:
[...]

Die playstation is niet van jou, die blijft eigendom van Sony, je betaalt het recht om hem te gebruiken. Net zoals een colafles eigendom van Coca Cola blijft. Het aanpassen van de hardware zodat de kopieerbeveiliging wordt omzeild is gewoon illegaal, dus modchips. In het geval van slidecards pas je de hardware niet aan, dus kunnen ze ze niet verbieden. Als ze nou slim zouden zijn zouden ze die krengen gewoon regiovrij maken, dan heb je die hele discussie ook niet.

Maar dit is wel allemaal erg offtopic...zullen we het gewoon weer over Final Fantasy gaan hebben?
Owh, ik wist niet dat die dingen van sony bleven... dus in weze mag ik mijn playstation ook niet rood painten ofzo :?

Maarja dit is idd wel off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

On Topic

Hoe zalig is FFXI? _/-\o_

Spel wordt cooler met de dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

BlackMage schreef op 02 december 2003 @ 17:23:
[...]

Owh, ik wist niet dat die dingen van sony bleven... dus in weze mag ik mijn playstation ook niet rood painten ofzo :?

hebt ie ook statiegeld? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:52

inXs

known as inXs

Kga ook eens 8ter zo'n swap disc aan. Naja ik heb net een guide binnen van FFX en ik ga hem voor de 3e keer maar weer eens uitpspelen, alleen de guide er in zijn geheel bij gebruiken. Vorige keren heb ik toch nog niet alles ontdekt.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog ietsje in de openingspost;

blabla games
- Final Fantasy VII: Advent Children

ik dacht dat FFVII:AC een (interactieve?) film ging zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 06-07 01:58

Bosmonster

*zucht*

BlackMage schreef op 02 december 2003 @ 17:23:
[...]

Hij stelt het ook wel erg overdreven. Je bent wel degelijk eigenaar van de playstation of wat voor computer dan ook, maar uiteraard geen eigenaar van het hardware/software ontwerp.

Voor zover ik weet mag je aan de hardware/software aanpassen wat je wilt, zolang je er maar geen commerciele bedoelingen mee hebt. Je eigen PS aanpassen is dus ook niet strafbaar, maar bijvoorbeeld modchips verkopen, of gemodde PS's verkopen wel.

Als ik een PS wil kopen en er een koffiezetapparaat van wil bouwen kan Sony me weinig maken. Ik ben eigenaar van alle materiele zut die in dat ding zit ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 04-12-2003 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

inXs schreef op 03 december 2003 @ 13:51:
Kga ook eens 8ter zo'n swap disc aan. Naja ik heb net een guide binnen van FFX en ik ga hem voor de 3e keer maar weer eens uitpspelen, alleen de guide er in zijn geheel bij gebruiken. Vorige keren heb ik toch nog niet alles ontdekt.
als je ALLES van FFX wilt spelen dan heb je die swapdisk voorlopig nog niet nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

CRu5H0n3 schreef op 04 december 2003 @ 12:35:
[...]

als je ALLES van FFX wilt spelen dan heb je die swapdisk voorlopig nog niet nodig :P
Ja dat weet ik :P Maagoed, als ik op al die andere FFjes moet gaan wachten totdat ze in Europa komen dan ben ik vast al heeeeeeeeel ver 8)

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inXs schreef op 04 december 2003 @ 22:27:
[...]

Ja dat weet ik :P Maagoed, als ik op al die andere FFjes moet gaan wachten totdat ze in Europa komen dan ben ik vast al heeeeeeeeel ver 8)
ALS ze dan al uitkomen, want voor FFXI is er nog steeds geen beslissing genomen of ze hem loslaten op de Europeanen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Anoniem: 78577 schreef op 05 december 2003 @ 09:24:
[...]

ALS ze dan al uitkomen, want voor FFXI is er nog steeds geen beslissing genomen of ze hem loslaten op de Europeanen...
Final Fantasy X-2 komt er toch aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:00

RKD

CRu5H0n3 schreef op 05 december 2003 @ 12:09:
[...]

Euhhh.. hij is er al hoor ;) import icm slide card doet het als een tierelier.

Hij is erg leuk kan ik zeggen alleen je staat in het begin heel vreemd te kijken ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Final Fanatasy VII: Advent Children
Inmiddels is bekend dat dit een film wordt over Final Fantasy VII. Door velen als de beste Final Fantasy beschoud (ik ben er niet een van)
In hoeverre word dit een film als die andere geflopte FF-film......?
Dit word dus niet gewoon een "game-vervolg" op FF7...?

/edit .... laat maar....... ik was weer eens te lui om eerst die links te volgen :z
Wel jammer trouwens dat ze het niet aandurven om daar een gewoon vervolg op te maken :| ..........

Final Fantasy 9 is trouwens de beste......... :) (snes-versies ken ik niet....)

Maar is Final Fantasy XII nu wel gewoon een singleplayer game ala FFX ?
Het word een beetje ingewikkeld met al die FF titels...... maar dat kan ook aan mij liggen :z

[ Voor 35% gewijzigd door ScrooLoose op 05-12-2003 15:30 ]

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
PlainStupid schreef op 05 december 2003 @ 15:16:

Het word een beetje ingewikkeld met al die FF titels...... maar dat kan ook aan mij liggen :z
12 wordt weer een heerlijk single player verhaal (zoals het zou moeten zijn)

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PlainStupid schreef op 05 december 2003 @ 15:16:
[...]

Final Fantasy 9 is trouwens de beste......... :) (snes-versies ken ik niet....)

Zo ingewikkeld is het niet hoor :) en ja FFXII is gewoon singleplayer...ik wil het best even op een rijtje voor je zetten, ik ben de beroerdste niet (en kan ik mooi patsen met mijn FF kennis)

Final Fantasy (MSX, NES) -> Japan en USA only
Final Fantasy II (NES, Wonderswan Color) -> Japan only
Final Fantasy III (NES) -> Japan only
Final Fantasy IV (SNES, Wonderswan Color) -> in USA en Europa Final Fantasy 2
Final Fantasy V (SNES) -> Japan only
Final Fantasy VI (SNES) -> in USA en Europa Final Fantasy 3
Final Fantasy VII (PSX/PC)
Final Fantasy VIII (PSX/PC)
Final Fantasy IX (PSX)
Final Fantasy X (PS2)
Final Fantasy X-2 (PS2) -> nog niet uit in Europa
Final Fantasy XI (PS2/PC) -> online only (nog niet uit in Europa)
Final Fantasy XII (PS2) -> 2004 uit in Japan

Daarnaast heb je nog:
Final Fantasy Legends (Gameboy)
Final Fantasy Legends 2 (Gameboy)
Final Fantasy Legends 3 (Gameboy)
Final Fantasy Adventure (Gameboy) -> Japanse naam Seiken Densetsu, opvolger is Seiken Densetsu 2, ook wel bekend als Secret of Mana (SNES)

Final Fantasy Mystic Quest (SNES)
Final Fantasy Tactics (PSX)
Final Fantasy Tactics Advance (Gameboy Advance)
Final Fantasy Crystal Chronicles (Gamecube)
Bahamut Lagoon (SNES) -> Japan only

En de remakes:
Final Fantasy Origins (PSX) -> remake van FF1 en FF2
Final Fantasy Anthology (PSX) -> remake van FF4 en FF5
Final Fantasy VI (PSX) -> remake van uhh..ja..FF6 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Ik heb FFX-2 trouwens inmiddels al uitgespeeld. Gisteren al, om precies te zijn. 'k Heb 't normale einde gekregen en 54% story completion. 'k Heb dus nog lang niet alles gezien, maar dat is voor mij vrij normaal voor de eerste keer dat ik een spel uitspeel. Ik wil namelijk niet meteen een FAQ gebruiken, dat komt bij de tweede keer wel :P

Overigens is 't verhaal wel vrij kort, en niet zo diepgaand als voorgaande FF's. Ik heb er een kleine 20 uur over gedaan om 't uit te spelen, wat voor een FF niet zoveel is. Maar dan nog was 't zeker wel de moeite waard, en ik heb nog heel wat extra missies te gaan, dus ik ben nog wel even bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Dat is zeker niet veel aan uren......maar je hebt dan ook nog lang niet alles gedaan zie ik wel.

Trouwens MrRudi ik vind het niet erg dat je ff je collectie post, want dan weet ik weer precies welke games ik nog allemaal moet kopen om mijn verzameling ook compleet te hebben. Ik koop ze alleen wel voor de systemen die ik thuis heb staan...dat betekend dus geen SNES-titels, omdat ik een SEGA mannetje ben :D
Maar voor de rest kan ik mooi afstrepen...kom tot de conclusie dat ik bijna alle games al heb :'( Nou ja dan maar over op de limited editions en specials en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
__00__ schreef op 05 december 2003 @ 23:15:
Dat is zeker niet veel aan uren......maar je hebt dan ook nog lang niet alles gedaan zie ik wel.

Trouwens MrRudi ik vind het niet erg dat je ff je collectie post, want dan weet ik weer precies welke games ik nog allemaal moet kopen om mijn verzameling ook compleet te hebben. Ik koop ze alleen wel voor de systemen die ik thuis heb staan...dat betekend dus geen SNES-titels, omdat ik een SEGA mannetje ben :D
Maar voor de rest kan ik mooi afstrepen...kom tot de conclusie dat ik bijna alle games al heb :'( Nou ja dan maar over op de limited editions en specials en zo.
Als je geen SNES titels gaat verzamelen scheelt het je wel een heleboel geld, die krengen zijn duur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Anoniem: 2557 schreef op 05 december 2003 @ 16:21:
[...]
Final Fantasy Legends (Gameboy)
Final Fantasy Legends 2 (Gameboy)
Final Fantasy Legends 3 (Gameboy)
Final Fantasy Adventure (Gameboy) only
[mierenneukmode]

het is FF Legend

[/mierenneukmode]

[ Voor 23% gewijzigd door CrushOne op 06-12-2003 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
BlackMage schreef op 05 december 2003 @ 23:38:
[...]

Als je geen SNES titels gaat verzamelen scheelt het je wel een heleboel geld, die krengen zijn duur :(
Dat weet ik :P
Ik zie ze zo nu en dan wel voorbij komen op ebay. Meestal alleen de cartridge en soms ook nog het doosje erbij, maar welke verzamelaar wil dat nou. Dan ga je voor een complete set die er nog erg goed uit ziet en dat kost heel veel geld heb ik gezien ja.
Dat is trouwens ook al zo met Final Fantasy Legend 3 en Final Fantasy Adventure, deze zijn behalve moeilijk te vinden ook nog eens verrekte duur als je hem compleet wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dontcare
  • Laatst online: 21-03-2024

dontcare

Nomen est Omen

BlackMage schreef op 01 december 2003 @ 22:00:
[...]

Die special dressspheres, kan je die altijd gebruiken? of alleen als je iets speciaals hebt (weinig health, overdrive vol, enz)
En zoals ik kan zien kan je maar max 1 character in die form hebben, omdat alle 3 de charslots worden gevuld... ?
bij de special dress sphere zitten nog 2 'characters' dus je vecht met 3 dingen , dus bij bv rikku heb je Machinemaw =Center met rikku , de crusher (links) en de smasher (rechts) en alle drie hebben ze hun eigen stats en abillities :)

.Quod me nutrit me destruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dontcare
  • Laatst online: 21-03-2024

dontcare

Nomen est Omen

voor mensen die nog delen zoeken voor hun verzameling , www.nedgame.nl heeft de meeste nog :) en voor maar 19.99

* dontcare is compleet op de snes cartridges na dan ....

[ Voor 4% gewijzigd door dontcare op 06-12-2003 11:41 ]

.Quod me nutrit me destruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BlackMage schreef op 05 december 2003 @ 23:38:
[...]

Wat dacht je van de MSX versie van Final Fantasy 1 ? Dat is het op 1 na zeldzaamste spel ter wereld zo ongeveer. Ging er laatst een uit op eBay (de eerste die ik in drie jaar heb gezien) voor US$ 293,-

De NES titels zijn veel moeilijker te vinden dan de SNES titels trouwens, en alles na FFVI is een eitje (relatief).

[edit]
En Nedgame heeft dus alles waar iedereen zelf ook aan kan komen :P geen NES versies, geen SNES versies, geen Wonderswan versies...die zogenaamde 'zeldzame' Final Fantasy VII vind je elke dag wel 10 op eBay.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 2557 op 06-12-2003 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Is er op de MSX ook een FF uitgekomen?
Nooit geweten....binnenkort dus maar ff kijken wat het voor moet stellen.

Nu heb je me wel nieuwsgierig gemaakt....wat is het meest zeldzame spel in de wereld dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99202

Final Fantasy Advent children word een dvd
de release datum in japan is 17 december 2003 die kan je binnenkort dus wel downloaden :p (japans maarja :) )
er staan ook al verschillende trailers op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Hmmm....17 december al :D
Dat is al over 10 dagen. Ik verheug me er nu al op. Dan zou hij ongeveer in de zomer (juni/juli) bij ons kunnen zijn schat ik ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Vandaag Final Fantasy Legend 3 gewonnen op eBay :D
Je kunt me vandaag niet blijer krijgen. Alles was nog in mint of excelent condition en dat voor maar een kleine 30 euro :D

[update]
Nu ook Final Fantasy Adventure factory sealed gekocht :D
Dit is echt een top-dag voor mij
[/update]

[ Voor 25% gewijzigd door Jan_V op 07-12-2003 10:52 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

__00__ schreef op 07 december 2003 @ 10:31:
Vandaag Final Fantasy Legend 3 gewonnen op eBay :D
Je kunt me vandaag niet blijer krijgen. Alles was nog in mint of excelent condition en dat voor maar een kleine 30 euro :D

[update]
Nu ook Final Fantasy Adventure factory sealed gekocht :D
Dit is echt een top-dag voor mij
[/update]
Ik heb m'n quota al besteedt deze maand :'(

+ FFVIII Guardian Force limited Edition "Diabolus"
+ FFVIII Guardian Force limited Edition "Shiva"
+ FFVIII Kuyokuyo plushe
+ FFIV Chrome statue "Rosa" no 794 (zijn er 3000 van gemaakt)
+ Final Fantasy Symphonic Suite
+ Final Fantasy Pray

Was wel weer even genoeg...alleen als ik heel goedkoop nog wat cold cast statues zie...dan ben ik niet te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
Anoniem: 2557 schreef op 07 december 2003 @ 12:31:
[...]

Ik heb m'n quota al besteedt deze maand :'(

+ FFVIII Guardian Force limited Edition "Diabolus"
+ FFVIII Guardian Force limited Edition "Shiva"
+ FFVIII Kuyokuyo plushe
+ FFIV Chrome statue "Rosa" no 794 (zijn er 3000 van gemaakt)
+ Final Fantasy Symphonic Suite
+ Final Fantasy Pray

Was wel weer even genoeg...alleen als ik heel goedkoop nog wat cold cast statues zie...dan ben ik niet te houden ;)
Wij willen pics :)

Vooral van shiva en diablos

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marruk schreef op 07 december 2003 @ 13:05:
[...]

Wij willen pics :)

Vooral van shiva en diablos
Ik zal ze maandag even posten dan :) (heb nu niet de beschikking over m'n digicam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Staan er niet pics van op finalfantasygoodies? Alvast een voorproefje dus.

Verder had ik liever ook wat meer geld besteed aan FF, maar NFS:U (PS2), Jak & Daxter (PS2), Ratchet & Clank (PS2), Neverwinter Nights (PC), Dungeon Siege (PC), MDK2 (DC), Phantsy Star Online (DC) hebben al het meeste geld opgemaakt :'(
Verder moet er ook nog aan andere vaste lasten geld opgemaakt worden dan alleen games. Dit is soms best wel jammer, omdat er op het moment zoveel mooie games zijn die ik allemaal wil hebben, of nodig heb voor de verzameling.

[ Voor 76% gewijzigd door Jan_V op 07-12-2003 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CRu5H0n3 schreef op 05 december 2003 @ 12:09:
[...]

en? lijkt me de zwakste FF tot nu toe, kijk er echt niet naar uit. Ik speel rustig verder met FFXI. FFXII, da's een ander paar mouwen, daar zit ik pas op te wachten. De donkerste FF in de serie zeggen de makers. HELL YEAH!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Anoniem: 78577 schreef op 08 december 2003 @ 11:40:
[...]

en? lijkt me de zwakste FF tot nu toe, kijk er echt niet naar uit. Ik speel rustig verder met FFXI. FFXII, da's een ander paar mouwen, daar zit ik pas op te wachten. De donkerste FF in de serie zeggen de makers. HELL YEAH!
Wise man once said: Een slechte FF is nog altijd een goed spel.
Ik kijk zeker naar uit die FFX-2.

En donkerste FF in de serie? Gezien de uber vrolijk uitziende hoofdrolspeler lijkt het me juist het tegenovergestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Anoniem: 78577 schreef op 08 december 2003 @ 11:40:
[...]

Je geeft antwoord zonder even te kijken waar het ook alweer over ging. Het ging om inXs, niet om jou. Dat ik jou quote kwam omdat je een antwoord aan inXs gaf wat nergens op sloeg.
Verder vind ik je FFX-2 mening lekker onderbouwd. Vult echt wat aan. Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/thumbsup.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CRu5H0n3 schreef op 09 december 2003 @ 01:33:
[...]

Je geeft antwoord zonder even te kijken waar het ook alweer over ging. Het ging om inXs, niet om jou. Dat ik jou quote kwam omdat je een antwoord aan inXs gaf wat nergens op sloeg.
Verder vind ik je FFX-2 mening lekker onderbouwd. Vult echt wat aan. [afbeelding]
mijn reply was op jou, niet op InXs. Anders citeerde ik hem wel en niet jou.

FFX-2, ik kijk er niet naar uit want;
- als je de artwork van yuna ziet lijkt het meer op tomb raider 6 dan een FF-game
- een vriend van me heeft'm uitgespeeld op 18 uur met 56% completed. Euhm, dat is weinig, heeeeeeeeeel weinig.
- het verhaal slaat nergens op. (ik ga hier niets meer over zeggen aangezien ik het niet wil spoilen voor mensen die er naar uitkijken om die te spelen, Square zal dat wel voor me doen als ze het verhaal leren kennen)
- gameplay gaat langzaam ook naar tombraider, je moet over obstakels enzo springen... Dat is iets dat je gewoon niet doet in een RPG, ik speel ze net omdat het niets met obstakeltjes te maken heeft. Als ik zoiets wil zijn er genoeg action-platform-zeik-spellen. (met alle respect voor mensen die dat graag spelen, ieder zijn ding)

Koop'm, speel hem binnen de week uit, stop'm bij de FF-collectie en we spreken er nooit meer over. Lijkt me nog het beste.

---

persoon die zei dat FFXII niet "donker" gaat zijn moet maar eens een beetje googlen omtrent de game. Makers zelf zeggen dat het een donkere FF gaat zijn, iets zoals Vagrant Story. Een wereld in oorlog, een donkere strijd. Een game waarbij iedereen gaat zeggen, "huh? is dit FF?"
Ik kijk er al naar uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Anoniem: 78577 schreef op 09 december 2003 @ 09:33:
[...]

mijn reply was op jou, niet op InXs. Anders citeerde ik hem wel en niet jou.

FFX-2, ik kijk er niet naar uit want;
- als je de artwork van yuna ziet lijkt het meer op tomb raider 6 dan een FF-game
- een vriend van me heeft'm uitgespeeld op 18 uur met 56% completed. Euhm, dat is weinig, heeeeeeeeeel weinig.
- het verhaal slaat nergens op. (ik ga hier niets meer over zeggen aangezien ik het niet wil spoilen voor mensen die er naar uitkijken om die te spelen, Square zal dat wel voor me doen als ze het verhaal leren kennen)
- gameplay gaat langzaam ook naar tombraider, je moet over obstakels enzo springen... Dat is iets dat je gewoon niet doet in een RPG, ik speel ze net omdat het niets met obstakeltjes te maken heeft. Als ik zoiets wil zijn er genoeg action-platform-zeik-spellen. (met alle respect voor mensen die dat graag spelen, ieder zijn ding)

Koop'm, speel hem binnen de week uit, stop'm bij de FF-collectie en we spreken er nooit meer over. Lijkt me nog het beste.

---

persoon die zei dat FFXII niet "donker" gaat zijn moet maar eens een beetje googlen omtrent de game. Makers zelf zeggen dat het een donkere FF gaat zijn, iets zoals Vagrant Story. Een wereld in oorlog, een donkere strijd. Een game waarbij iedereen gaat zeggen, "huh? is dit FF?"
Ik kijk er al naar uit...
Nouja om eerlijk te zijn, als ik lekker snel door FFX, of andere FF'jes ga dan lukt het me ook wel onder de 25 uur :) Mij lijkt X-2 wel stoer, ben benieuwd. Ik hoef niet persé bij elke FF dezelfde sfeer, beetje afwisseling vind ik ook prima :)

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

__00__ schreef op 07 december 2003 @ 23:47:
Staan er niet pics van op finalfantasygoodies? Alvast een voorproefje dus.
Jawel :)

Afbeeldingslocatie: http://www.finalfantasygoodies.nl/content/images/ff08_gf_clear/ff08_gf_shiva_cl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.finalfantasygoodies.nl/content/images/ff08_gf_clear/ff08_gf_diablos_cl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Ik dacht al dat het dezen waren.
Heb ik ooit ook een keer op geboden, maar niet gewonnen omdat ik er niet zoveel geld voor over had.

Ik zou dolgraag bahamut hebben (uit FFVII of VIII) in groot formaat (centimetertje of 50 hoog) maar niet in plastic, in gips ofzo. Lijkt me echt wel de max om zoiets te hebben... Heb er geen flauw idee van of het bestaat, en als het dan bestaat zal het best wel wat geld kosten om het te bemachtigen :(

• BlackMage
Anoniem: 78577 schreef op 11 december 2003 @ 15:54:
Ik zou dolgraag bahamut hebben (uit FFVII of VIII) in groot formaat (centimetertje of 50 hoog) maar niet in plastic, in gips ofzo. Lijkt me echt wel de max om zoiets te hebben... Heb er geen flauw idee van of het bestaat, en als het dan bestaat zal het best wel wat geld kosten om het te bemachtigen :(
Als het er niet is, kan je het altijd (laten) maken. ;)

Of een glazen beeldje van shiva lijkt me ook wel vet :) ook ongeveer 50cm groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor de mensen die problemen hadden met bumpmapping in FFXI, de nieuwste ForceWare (vroegere Detonators) van nVidia hebben de fix. Is versie 53.03 voor Win 2000/XP en 53.04 voor Win 95/98/Me.

www.nvidia.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ALGEMENE OPROEP

allemaal naar http://www.finalfantasygo...?categoryId=1009&pageNr=0 gaan en op Final Fantasy VIII GF figure Bahamut (color) voten pls!!! Ik wil die dolgraag kopen!!! Maar er moeten eerst genoeg votes zijn voor ze die willen aankopen |:(

Afbeeldingslocatie: http://www.finalfantasygoodies.nl/content/images/ff08_gf_color/ff08_gf_bahamut.jpg

DANK BIJ VOORBAAT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78577 schreef op 11 december 2003 @ 15:54:
Zover ik weet (en ik weet veel) bestaat er geen Cold Cast Statue van Bahamut, uit geen enkele FF. De enige die wellicht niet van plastic is, is de Bahamut versie die je bij de Materia kan krijgen, maar dat weet ik zo niet...dat kan gips zijn, maar ook plastic.
Anoniem: 78577 schreef op 12 december 2003 @ 11:28:
ALGEMENE OPROEP

allemaal naar http://www.finalfantasygo...?categoryId=1009&pageNr=0 gaan en op Final Fantasy VIII GF figure Bahamut (color) voten pls!!! Ik wil die dolgraag kopen!!! Maar er moeten eerst genoeg votes zijn voor ze die willen aankopen |:(

[afbeelding]

DANK BIJ VOORBAAT!
Regel een creditcard, koop op eBay. in 99,9% van de gevallen goedkoper dan FFGoodies. Ter vergelijking: voor het Seifer & Odin beeld vragen ze bij FFGoodies 300-400 euro, op eBay ging ie laatst weg voor $92. Dat is niet een klein beetje verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een CC, ebay here i come!!

thx dude! LOVE YA! _/-\o_

----

FFXI - Ragnarok-server

ff m'n linkshell op ragnarok te promoten.

omdat het altijd leuk is om met mensen van je eigen moedertaal te spelen (zeker in een amerikaans import-spel) heb ik samen met een vriend een linkshell gekocht waar iedereen in mag joinen met 1 enkele voorwaarde, en die is dat je NL-talig bent. We hebben nu een 12tal leden geloof ik en er komen er wekelijks bij.

Ik ben pearlsack owner en heb m'n chocobo licence dus ik wil gerust het land afschuimen om je parel te komen bezorgen. Enige dat ik vraag is 200Gil omdat die LS 8000Gil heeft gekost en dat nogal doorwoog op ons budget toen.

Voor de owner: /tell Instant (Instant@POL.com)
voor mij: /tell Blankstar (Blanktar@POL.com)

Instant is bezig met een forum waar enkel LS-leden op zullen mogen. Daar kunnen jullie elkaar een beetje leren kennen en elkaar helpen met missions en quests, etc. Bedoeling is dat we een mini-community worden op de Ragnarok-server. Wat volgens mij de FFXI-ervaring alleen maar leuker maakt.

cheers,

BlankStar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGreatRV
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01-2021

DaGreatRV

Wah seggie nou?

Ik heb mijn Final Fantasy collectie uitgebreid :*)

Ik heb de PSone versie van FFVI gekocht voor 18,95 euro :9
(BTW, is het normaal dat het op een zwarte CD staat? :o :D )

Ik zag ook nog FF Origins (PSone) liggen, die heb ik laten liggen want hij koste 39,99 euro |:( .

Mijn FF collectie bestaat uit:

- FFX (PS2)
- FFVIII (PC)
- FFVI (PSone/PS2)

Ik ben bezig :P .

BTW, ik zag ook nog FFIX liggen >:) (hopelijk is de kerstman aardig :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
DaGreatRV schreef op 12 december 2003 @ 15:14:

Alle PSOne CD's zijn zwart ja. Dat was sinds de release van de PSX al zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGreatRV
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01-2021

DaGreatRV

Wah seggie nou?

Devil N schreef op 12 december 2003 @ 15:39:
[...]

Alle PSOne CD's zijn zwart ja. Dat was sinds de release van de PSX al zo.
WoW :o

........... ach ja :/ , weet ik dat ook weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaGreatRV schreef op 12 december 2003 @ 15:14:

Ik zag ook nog FF Origins (PSone) liggen, die heb ik laten liggen want hij koste 39,99 euro |:( .

Mijn FF collectie bestaat uit:

- FFX (PS2)
- FFVIII (PC)
- FFVI (PSone/PS2)

Ik ben bezig :P .

BTW, ik zag ook nog FFIX liggen >:) (hopelijk is de kerstman aardig :Y) )
Altijd schattig, een beginnende collectie :P

Ik zag laatst een FF1 & FF2 remix voor de NES, ik wist niet dat die bestond :) weer een nieuw spel om achteraan te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
huh? een remix......wat wordt daar dan onder verstaan?
Eerst deel 1 spelen en dan verder met deel 2 of zo, zodat het verhaal aan elkaar aansluit......meer kan ik er niet van maken.
Tenzij het gewoon een oude FF:Origins is.....dat kan natuurlijk ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
__00__ schreef op 14 december 2003 @ 22:46:
huh? een remix......wat wordt daar dan onder verstaan?
Eerst deel 1 spelen en dan verder met deel 2 of zo, zodat het verhaal aan elkaar aansluit......meer kan ik er niet van maken.
Tenzij het gewoon een oude FF:Origins is.....dat kan natuurlijk ook nog.
Het is voor de nes he,

Ik denk niet dat die cardridges groot genoeg zijn voor allebij de spellen op 1 cardridge.
Ik denk dat het iets is als de international versies van bijna alle delen, een beetje meer inhoud van het spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Hmmm...na wat speurwerk op google ben ik dit te weten gekomen:
- Final Fantasy Remix
- The Final Fantasyremix Team
- Final Fantasy I
- Changes characters to those from other FF games. It also changes the graphics from some monsters (for the better)
Ook stond er op die site iets over Final Fantasy Special Edition, iets dat ook over FF1 ging.
Gezien het feit er ook links naar die roms (en nog vele anderen) op die site stonden mag ik het adres hier niet posten.
Maar voor zover ik het snap zijn het eigenlijk gewoon ge-update versies...in hoevere je dat op de NES kon doen :P Aan de echtheid twijfel ik trouwens wel, want op IGN worden deze versies nooit genoemd. Ook in de vele history verhaaltjes over FF worden deze delen nooit genoemd, maar dat worden de International versies ook niet, dus dat zou kunnen kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vette update van FFXI gisteren!

levelcap is van lvl70 naar 75 gehaald en je kan met een chocobo rijden vanaf lvl15 ipv 20, nieuwe magic, nieuwe weaponskills en veel meer...

en natuurlijk, de kerstversiering! :D

merry christarumas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
Anoniem: 78577 schreef op 16 december 2003 @ 09:52:
vette update van FFXI gisteren!

levelcap is van lvl70 naar 75 gehaald en je kan met een chocobo rijden vanaf lvl15 ipv 20, nieuwe magic, nieuwe weaponskills en veel meer...

en natuurlijk, de kerstversiering! :D

merry christarumas!
Waar blijven je screenshots dan? :+

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

FF vraagje over FFX, ik ben nu bezig met de ultimate weapons. Dat geval van Auren, dan moet naar Mushroom Rock Road, dan moet je toch via mihhen high road? Dus naar het noorden vanaf daar, maar als ik daar heen ga dan kom ik de dark magus sisters tegen, nou ik heb geen kans tegen die figuren :'( Dus klopt het dat je voor sommige eerst de dark aeon moet verslaan?

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

inXs schreef op 16 december 2003 @ 10:35:
FF vraagje over FFX, ik ben nu bezig met de ultimate weapons. Dat geval van Auren, dan moet naar Mushroom Rock Road, dan moet je toch via mihhen high road? Dus naar het noorden vanaf daar, maar als ik daar heen ga dan kom ik de dark magus sisters tegen, nou ik heb geen kans tegen die figuren :'( Dus klopt het dat je voor sommige eerst de dark aeon moet verslaan?
Nee. Je kan via de andere kant. Dat strand waar je terecht komt na het gevecht met Sin, daar moet je zijn. Daar is nu helemaal aan de linkerkant een doorgang bijgekomen. Je komt dan weer op Mushroom Rock Road terecht, maar aan de andere kant dus ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Creepy op 16-12-2003 10:38 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Creepy schreef op 16 december 2003 @ 10:37:
[...]

Nee. Je kan via de andere kant. Dat strand waar je terecht komt na het gevecht met Sin, daar moet je zijn. Daar is nu helemaal aan de linkerkant een doorgang bijgekomen. Je komt dan weer op Mushroom Rock Road terecht, maar aan de andere kant dus ;)
Heb je daar toevallig een naam van? Dan vlieg ik er ff heen :)

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

inXs schreef op 16 december 2003 @ 10:41:
[...]

Heb je daar toevallig een naam van? Dan vlieg ik er ff heen :)
je kunt ook gewoon langs die 3 sisters lopen. Je ziet dan ook 3 figuren die naar je toe lopen. Laat ze je niet insluiten en dan komt alles goed.

Vanaf de andere kant (volgens mij is dit 1 regel in je airship-list verder) is het een stuk verder lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

CRu5H0n3 schreef op 16 december 2003 @ 10:48:
[...]

je kunt ook gewoon langs die 3 sisters lopen. Je ziet dan ook 3 figuren die naar je toe lopen. Laat ze je niet insluiten en dan komt alles goed.

Vanaf de andere kant (volgens mij is dit 1 regel in je airship-list verder) is het een stuk verder lopen.
Naja kmoest die dark bahamut wel verslaan toch (voor dat geval van yuna, of tidus) Is me wel gelukt met yojimbo, maar goed :)

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

inXs schreef op 16 december 2003 @ 10:51:
[...]

Naja kmoest die dark bahamut wel verslaan toch (voor dat geval van yuna, of tidus) Is me wel gelukt met yojimbo, maar goed :)
voor tidus heb je hem? Omg ik erger me dood aan die chocobo-catcher-race :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

CRu5H0n3 schreef op 16 december 2003 @ 11:05:
[...]

voor tidus heb je hem? Omg ik erger me dood aan die chocobo-catcher-race :X
Lol ik had hem de eerste keer al, daarnaa kom ik niet meer onder de 8secs :D Ik las die guide later door, dat bijna niemand het haalt ofzo..

Maar was wel apart, ik wou gewoon racen en toen had ik ineens 0 secs ofzo.. Toen kreeg ik zo'n vaag geval.. Ik guide checken, was dat ding dus voor het ultimate weapon van tidus.. Beter dan :)

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

ik tijdens mn 2e race 0,2 sec 8)7 |:(
daarna nog een x 0,6 :X

ik heb alles behalve die chocobo-catcher race en die vlinders :X daar wordt je ook helemaal simpel van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Die chocobo-catcher race een paar keer doen. De ene keer is je tegenstander supergoed, de andere keer rent ie alle kanten op en mist hij alle ballonnen.

Ik vindt die van Waka irritanter.. Verplicht -tig games Blitzball spelen. Winnen gaat gelukkig wel met Wakka, Brother en nog 1 of ander vaag persoon die in Kilika aan de haven zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Die chocobo race is heel goed haalbaar.
In tegenstelling tot dat ding val lulu en wakka :( dat zijn pas time-consuming dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Die van lulu vondt ik nog wel mee vallen. Een armor met no-encounter equippen, en ergens waar redelijk wat bliksems neerkomen tegen een muur of steen aan blijven wandelen (zodat je wel beweegt, maar op dezelfde plek blijft staan). Dan heb je zo de tweehonder te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Creepy schreef op 16 december 2003 @ 14:17:
Die van lulu vondt ik nog wel mee vallen. Een armor met no-encounter equippen, en ergens waar redelijk wat bliksems neerkomen tegen een muur of steen aan blijven wandelen (zodat je wel beweegt, maar op dezelfde plek blijft staan). Dan heb je zo de tweehonder te pakken.
Ik vond ze allemaal wel goed te doen eigenlijk...Chocobo catcher is gewoon irri omdat je de hele tijd op en neer rent. De Lightning dodger ging best goed, alleen moet je dat niet doen vlak voordat je gaat slapen..op 197 slaap ik half en wordt ik geraakt ;) Toen ik de 200 had had ik in totaal 721 bolts ontweken ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Anoniem: 2557 schreef op 16 december 2003 @ 14:24:
[...]
Ik vond ze allemaal wel goed te doen eigenlijk...Chocobo catcher is gewoon irri omdat je de hele tijd op en neer rent. De Lightning dodger ging best goed, alleen moet je dat niet doen vlak voordat je gaat slapen..op 197 slaap ik half en wordt ik geraakt ;) Toen ik de 200 had had ik in totaal 721 bolts ontweken ;) :P
Toen ik dacht dat ik er 200 achter elkaar had ontweken, bleken dat er 280 te zijn. Had al ietsje eerder kunnen stoppen :P
Overigens ging het bij mij ergens bij de 150+ ook mis. Erg irritant.

Die van Waka is gewoon irritant als je niet teveel blitzball wilt spelen (in mijn geval dus..). Gewoon doorzetten dus, maar aan 1 blitzbal match zit je al snel 20 minuten te spelen. Als je er dan een stuk of 10 moet doen voor 1 toernooi :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Creepy schreef op 16 december 2003 @ 15:05:
[...]

Toen ik dacht dat ik er 200 achter elkaar had ontweken, bleken dat er 280 te zijn. Had al ietsje eerder kunnen stoppen :P
Overigens ging het bij mij ergens bij de 150+ ook mis. Erg irritant.

Die van Waka is gewoon irritant als je niet teveel blitzball wilt spelen (in mijn geval dus..). Gewoon doorzetten dus, maar aan 1 blitzbal match zit je al snel 20 minuten te spelen. Als je er dan een stuk of 10 moet doen voor 1 toernooi :/
Als je 200 gedodged hebt en daarna word je weer geraakt, moet je dan overnieuw beginnen? Ik heb nu 2x 190 ofzo gehaald.. rot zooi...

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inXs schreef op 16 december 2003 @ 15:30:
[...]

Als je 200 gedodged hebt en daarna word je weer geraakt, moet je dan overnieuw beginnen? Ik heb nu 2x 190 ofzo gehaald.. rot zooi...
Als je 200 gedodged hebt maakt het niet meer uit, dat is het maximale aantal dat iets oplevert. Als je op 199 staat en je wordt geraakt -> opnieuw!

It's a mindjob, I tell ya!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

inXs schreef op 16 december 2003 @ 15:30:
[...]

het is het makkelijkst om het te doen naast die cactus steen (die ene in een inham aan de rechter kant). Daar kun je jezelf vast zetten. 1e x lukte het al.

Trouwens ik heb geen last dat die tegenstander ballonen weggapt.. HET ZIJN DIE POKKEVOGELS! (en dan vooral die laatste meters. Dat je niet eens weg kan lopen voor de volgende tegen je kanus klapt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marruk schreef op 16 december 2003 @ 10:14:
[...]

Waar blijven je screenshots dan? :+
Hier staan m'n screens;
http://users.pandora.be/BlankStar/screenshots/

En hier is er eentje van de kerstversiering in windurst.
http://users.pandora.be/B...hots/Bla031215232110a.jpg

Er staat trouwens in elke stad een Moogle die je elke dag (een vana'diel dag that is, dus elk irl uur) gratis vuurwerk geeft!! whiiiiiiiiieeeeeeee :)

beautaruful fireworks!!

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 78577 op 17-12-2003 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

O ja nog zoiets, ik wil bij 3 van die stenen bidden.. Volgens mij heb ik dat ook gedaan, maar geen spook gezien eigenlijk.. Moet dat allemaal in 1 scherm gebeuren dat bidden? Dus mag je ook niet saven tussendoor ofzo? En lichten die stenen om de zoveel tijd op ofzo? Want ik sta soms 15minuten te wachten bij zo'n steen ofzo...

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 12:42

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik ben beniewd hoe de release van FFXI straks verloop op de PS2 en PC. In Japan was het een gigantische flop namelijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FFXI is toch al uit buiten jpn?? :?

Ik zit hier toch met een US pc-versie hoor, zie niet in wat je bedoelt met "straks op PS2 EN pc"

We zijn trouwens in maart al 2 jaar na de release van de japanse versie. Alle bugs die er toen inzaten zijn er al lang uit hoor...

Ik heb geen klagen met mijn FFXI, is net nog een grote patch uit gekomen, maar die zijn vooral om dingen toe te voegen, niet om bugs eruit te halen...

[ Voor 144% gewijzigd door Anoniem: 78577 op 17-12-2003 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

Anoniem: 2557 schreef op 12 december 2003 @ 11:41:
[...]

Ter vergelijking: voor het Seifer & Odin beeld vragen ze bij FFGoodies 300-400 euro, op eBay ging ie laatst weg voor $92. Dat is niet een klein beetje verschil :)
Dat is dan echt een koopje. Ik heb ze ook al voor 700 USD en meer zien weggaan. Zelfs met de lage prijs van de USD is dat nog veel geld ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Wat de post nou voor me thuis had neergezet :D
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/wiebe.akke/FFCds17-12.JPG
Weer een paar cd'tjes bij de verzameling.
Ben ze nu aan het rippen, zodat ik ze ook nog kan luisteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Anoniem: 78577 schreef op 17 december 2003 @ 13:02:
FFXI is toch al uit buiten jpn?? :?

Ik zit hier toch met een US pc-versie hoor, zie niet in wat je bedoelt met "straks op PS2 EN pc"

We zijn trouwens in maart al 2 jaar na de release van de japanse versie. Alle bugs die er toen inzaten zijn er al lang uit hoor...

Ik heb geen klagen met mijn FFXI, is net nog een grote patch uit gekomen, maar die zijn vooral om dingen toe te voegen, niet om bugs eruit te halen...
FFXI is nog niet uit in Europa en buiten een handjevol gamers die de game import spelen speelt niemand het. Het floppen van de game in Japan heeft ook niets met de aanwezigheid van bugs te maken. Ze vonden het daar gewoon helemaal niets. Daarbij doet het feit dat er per maand betaald moet worden zeker mee. Ik heb toch ook helemaal niets over bugs oid geroepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Ik weet niet of een van jullie de FFX-2 OST ook al heeft, maar ik heb er nu enkele problemen mee :'(
Hij wil namelijk nergens in worden afgespeeld. Kheb hier thuis verschillende cd-spelers (ook verschillende merken) geprobeerd, maar die pakken hem helemaal niet. De dvd-spelers daarentegen wel (PS2, dvd-speler, pc-dvd-speler). Gewone cd-rom stations kunnen hem dus niet lezen. Dit zou kunnen betekenen dat het 2 dvd'tjes kunnen zijn, maar dat klopt niet met wat er op de verpakking staat.
Daar staat namelijk dat er 2 CD's in zitten. Hoewel er een hoek verder staat:
|PC (doorgestreept) | MD | Win | Mac (doorgestreept) | DVD | Game (doorgestreept)|

Zijn er meerdere met dit probleem, dus dat hij alleen maar in dvd-spelers wil afspelen? Dat is namelijk best lastig, zeker als je de nummers er ook nog niet eens van kan rippen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

intGod schreef op 17 december 2003 @ 14:37:
[...]

Dat is dan echt een koopje. Ik heb ze ook al voor 700 USD en meer zien weggaan. Zelfs met de lage prijs van de USD is dat nog veel geld ...
$700? Dat lijkt me erg sterk...of dan heeft iemand vet mazzel gehad :) er is maar 1 beeld dat meer dan $500 oplevert en dat is Highwind. Yuna wedding statue gaat tussen de $200 en $300 weg, de FF8 statues tussen de $80 en de $200, Cloud statue rond de $250 gemiddeld.

even een recente opgezocht:
http://cgi.ebay.com/ws/eB...3160809050&category=16462

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

__00__ schreef op 17 december 2003 @ 16:19:

Zijn er meerdere met dit probleem, dus dat hij alleen maar in dvd-spelers wil afspelen? Dat is namelijk best lastig, zeker als je de nummers er ook nog niet eens van kan rippen :(
Heb je geen dvd speler in de pc zitten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

inXs schreef op 17 december 2003 @ 10:55:
O ja nog zoiets, ik wil bij 3 van die stenen bidden.. Volgens mij heb ik dat ook gedaan, maar geen spook gezien eigenlijk.. Moet dat allemaal in 1 scherm gebeuren dat bidden? Dus mag je ook niet saven tussendoor ofzo? En lichten die stenen om de zoveel tijd op ofzo? Want ik sta soms 15minuten te wachten bij zo'n steen ofzo...
je kunt er maximaal 3 actieveren en ze blijven actief (ook bij saven). Hoeveel je er actief hebt zie je als je een cactus tegenkomt (aantal geeft stenen weer). Dat bidden (duurt een halve sec.) kan maar 1 x. Als hij opgelicht is is hij dus actief.

waarschijnlijk ben je degene in die inham vergeten (rechts als je de thunderfields van onder binnenloopt). De plek die ik bedoelde als "waar je jezelf vast kan zetten om te dodgen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Bor_de_Wollef schreef op 17 december 2003 @ 17:54:
[...]

Heb je geen dvd speler in de pc zitten dan?
Uiteraard wel, en dus kan ik hem ook wel op de pc afspelen met speciale software dat op de cd staat. Maar dus niet in winamp of zo.

Kheb trouwens een link gevonden waar het allemaal staat uitgelegd hoe de beveiliging een beetje werkt http://members.tripod.com/cds200/.
Voor de mensen die ook van plan waren deze cd te kopen, kijk dan eerst dus wel goed of er wel een (philips) compact disc logo op staat en neit zo'n vaag plaatje waarop staat dat er copy protectie op zit.

Moet trouwens wel zeggen dat het wel leuke muziek is om te luisteren. Krijg wel zin in om het spel te spelen :)

• BlackMage
RPGamer heeft een nieuwe rits FFXII screenshots uitgebracht. Klik hier om ze te bekijken

BlackMage schreef op 18 december 2003 @ 09:48:
RPGamer heeft een nieuwe rits FFXII screenshots uitgebracht. Klik hier om ze te bekijken
NICE! Er waren ook al twee nieuwe karakters bekend trouwens, ik weet niet of ik dat al eens gezegd had. Stond ook een stukje over op gamer.nl

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

is er iemand die Final Fantasy XI speeld?
en op de server dat begind met een P (ben de naam vergeten)

wil namelijk in een clan... liefst dus NL - BE

ik ben nu lvl 15 warrior

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• BlackMage
Anoniem: 2557 schreef op 18 december 2003 @ 13:00:
[...]

NICE! Er waren ook al twee nieuwe karakters bekend trouwens, ik weet niet of ik dat al eens gezegd had. Stond ook een stukje over op gamer.nl
2 nieuwe? of in totaal 2? (excl. de 2 hoofdrol spelers)

Ik weet van die viera Fran en laatst was een nieuwe character genaamd Balfrea (human) aangekondigd.

edit: Deze 2:

Afbeeldingslocatie: http://www.rpgamer.com/games/ff/ff12/propaganda/ff12007.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door BlackMage op 18-12-2003 15:05 ]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.