Het Final Fantasy topic

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.289 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Topicstarter
Ok, eigenlijk in navolging van het grote Final Fantasy X topic deel 3, een wat algemenere naam. Dit omdat het in het FFX topic niet meer echt over Final Fantasy X ging maar meer over OF algemene dingen OF over de eerste echte sequel op een Final Fantasy: Final Fantasy X-2.

Omdat hier nog niet zo heel veel over bekend is heb ik het maar het algemene Final Fantasy topic genoemd, er komen nog heel wat andere FF spulletjes uit en natuurlijk zitten we hier ook nog te wachten op Final Fantasy 11.

Even op een rijtje wat er allemaal in de koker zit:

- Final Fantasy X-2 (PS2) release date maart 2003 in Japan
- Final Fantasy 11 (PS2/PC) is al uit in Japan, releasedates EU en US niet bekend
- Final Fantasy Crystal Chronicle (Gamecube)
- Final Fantasy Tactics (GBA)

Dit zijn allen aangekondigde en bevestigde spellen. Even in het kort wat het allemaal is:

Afbeeldingslocatie: http://www.allrpg.com/games/ffx2/logo.jpg

- Final Fantasy X-2
Dit is de eerste echte sequel die Square ooit heeft gemaakt. Normaal gesproken heeft elk Final Fantasy spel een compleet nieuwe setting en een compleet nieuw verhaal maar FFX-2 speelt zich af twee jaar na FFX (en wordt precies 2 jaar later uitgebracht).

Verhaal in het kort:
In FFX-2 speel je met hoofdpersoon Yuna die op zoek gaat naar haar verloren liefde Tidus. Twee jaar na het einde van FFX krijgt Yuna info door dat Tidus er nog (of weer) is en ergens gevangen wordt gehouden. Samen met Rikku besluit ze dan op zoek te gaan. Dit doen ze under-cover en als een partij "Sphere hunters": Kamome-Dan (een groep mensen die Spira afzoekt voor zeldzame spheres). Ook Wakka, Lulu en Kimahri spelen weer mee maar het is niet bekend of ze ook actief meespelen. Alleen "Pine" is een bevestigd speelbaar karakter maar op het feit na dat ze de derde griet in een strak pakje is, is er nog niets over haar bekend.

Verdere karakters in de Kamome-Dan groep zijn onder andere Brother (Rikku's broer), Aniki (nog een broer van Rikku), Master (zo'n figuur die de Shoopuf bestuurde in FFX) en Shinra (een geniaal joch). Yuna krijgt onder andere te maken met een concurrerende groep Sphere-hunters, eindelijk eens tegenstanders die ook in groepsverband werken: Sanoo, Le Branc en Unoo. Le Branc lijkt de leider, aangezien de groep "Le Branc Ichimi" heet en "ichimi" betekent groep.

Hoe ziet het eruit en hoe speelt het:
Wat vooral opvalt aan FFX-2 is dat het brave uiterlijk van FFX verdwenen is, de dames lopen allemaal in weinig verhullende kleding, Rikku spant de kroon met alleen een bikini-top en een rokje dat zo kort is dat je het ook een riem had kunnen noemen. Ook zal er veel meer machina in voorkomen, Yuna's groep beschikt over het Airship "De Celcius" en ook handwapens komen veel meer voor (zowel Yuna als Sanoo gebruiken pistolen).

Picturelinks:
De nieuwe Rikku :9~
De nieuwste info (met art van Sanoo, Le Branc en Unoo)
Een hele zooi screenshots

Goed, dat was wel het belangrijkste, nu even (een stuk korter anders wordt dit een megapost) de andere drie titels:

Afbeeldingslocatie: http://hh141.hiphip.com/Merchant/0701/0202/ffxi_logo_crop.gif

- Final Fantasy 11
Final Fantasy 11 verschijnt voor zowel PS2 als PC en heeft GEEN singeplayer modus. FFXI is puur een MMORPG in het Final Fantasy universum. Het spel is in Japan al enige tijd uit en het liep niet altijd even soepel, maar het schijnt superverslavend te zijn. Je zal FFXI alleen met een betaald abonnement kunnen spelen, net zoals Blizzard straks gaat doen met World of Warcraft.

Het verhaal:
In FFXI belandt je in een wereld die al jarenlang wordt verscheurd door een oorlog tussen enkele provincies waaronder Vanadiel en Bastok. Je kunt bij aanmelding je persoon samenstellen en een ras kiezen (zoals Human of Elvaan). Verder is er heel weinig bekend over hoe het speelt helaas :/

Final Fantasy Crystal Chronicle
Wordt sinds tijden weer de eerste FF voor een Nintendo console, Cube eigenaren zullen er erg blij mee zijn. Het spel valt buiten de normale reeks, net zoals eerder de Final Fantasy Legends (3 delen) op de gameboy en Final Fantasy Mystic Quest op de SNES.

- Final Fantasy Tactics
Dit wordt een remake van FF Tactics die al eerder op de PSX is verschenen maar dan voor GBA. IGN heeft de meeste info hierover en die kan je HIER vinden.

Verder weten we nog dat Square bezig is met remakes van Final Fantasy 1 en Final Fantasy 2, enkele screenshots hiervan zijn via RPGamer.com te vinden, namelijk:
hier (ff1) en
hier (ff2)

Voor diegenen die graag nog eens terug lezen, hier de link naar het vorige topic:
Het grote Final Fantasy X topic - Deel 3 -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56410

Wow super interesante openings post Rudi , vooral het gedeelte over FFx-2 :) , Weer een topic om goed in de gaten te houden en in mee te praten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 56410 schreef op 17 november 2002 @ 01:53:
Wow super interesante openings post Rudi , vooral het gedeelte over FFx-2 :) , Weer een topic om goed in de gaten te houden en in mee te praten
Ja ik vond de nieuwe info die ik vandaag doorkreeg over FFX-2 wel een goede reden om een nieuw topic te openen. Ik zal komende dagen ook nog wel wat meer info zoeken over de andere 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34149

mmmm je vergeet iets

Final Fantasy XII :)

zijn ze ook mee bezig is alleen erg weinig bekend van, het enigste wat ik weet is dat het weer normaal offline spel word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52687

*meldt*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

he FF: CC word waarschijnlijk realtime combat geen turnbased. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
schnumi schreef op 17 november 2002 @ 10:00:
he FF: CC word waarschijnlijk realtime combat geen turnbased. :)
Dan beginnen ze het nu wel heel erg bont te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

SONiCB00M schreef op 17 november 2002 @ 10:25:
[...]
Dan beginnen ze het nu wel heel erg bont te maken
Nou ik heb liever realtime vechten. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05-2024
schnumi schreef op 17 november 2002 @ 10:28:
[...]

als ik een action game wil koop ik wel iets anders :X FF moet gewoon TB blijven :(

The question is not what we are, nor where we are, but rather: where should we go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-06 23:54
Goed idee van dit topic, een gewoon algemeen FF topic in plaats van voor elk deel een nieuw topic.

Maar als FF ooit real-time combat word, dan vergaat de wereld.

edit: Die nieuwe rikku is echt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-07 22:57

FastBunny

Give it the Works !

Hoe zit het met delen als FF1 , 2 en 3 voor de PSX PAL ? Worden die ook nog uitgebracht eigenlijk?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FastBunny schreef op 17 november 2002 @ 11:30:
Hoe zit het met delen als FF1 , 2 en 3 voor de PSX PAL ? Worden die ook nog uitgebracht eigenlijk?
Daar staan in mijn met veel moeite ingetypte startpost twee linkjes voor. FF1 en FF2 remakes screenshots op PRGamer.com...dus ja die komen ook nog.

FFXII heb ik expres niet genoemd omdat er NIKS van bekend is. Wat moet ik er dan over vertellen :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:43
schnumi schreef op 17 November 2002 @ 10:28:
[...]

idd, turn based word op een gegeven moment saaaaii....
en wat anders is ook wel weer eens leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sharkzor schreef op 17 November 2002 @ 11:46:
[...]

idd, turn based word op een gegeven moment saaaaii....
en wat anders is ook wel weer eens leuk.
Er zijn maar weinig RPG's die realtime vechten GOED hebben gedaan eigenlijk...meestal eindigen ze als Diablo en niet als RPG. Soulblazer is een goed voorbeeld van een GOED RPG die wel real-time combat had trouwens, maar persoonlijk zie ik de FF's toch liever met TBC (nee geen tubercelose).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Maar een Secret Of Mana kan je toch ook geen zgn. hack 'n slash noemen? Ik heb BTW nooit diablo gespeeld, dus precies weten wat het is doe ik niet.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Anoniem: 2557 schreef op 17 November 2002 @ 11:44:
[...]

Daar staan in mijn met veel moeite ingetypte startpost twee linkjes voor. FF1 en FF2 remakes screenshots op PRGamer.com...dus ja die komen ook nog.

FFXII heb ik expres niet genoemd omdat er NIKS van bekend is. Wat moet ik er dan over vertellen :? :P
Ja okay :) Maar het stond onder het nintendo verhaal vandaar :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Als iemand FF8 nog wil kopen (Orgineel, Geen platinum). Dan moet je eens langs BCC in Eindhoven gaan
Ze verkopen deze voor 15 euro

Ik had er gelijk 1 meegenomen ;)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Eigenlijk vind ik Real Time gevechten maar saai. Met real-time is het zo hoe sneller je op de knopjes drukt hoe meer kans je hebt om een gevecht te winnen. Helemaal geen tactiek ofzo nodig: druk sneller op knopjes om te winnen. Met turnbased heb je de tijd om een strategisch te vechten, als de ene manier niet werkt zijn er nog honderden andere tactieken die je nog kan gebruiken. Dat komt voornamelijk omdat realtime meer dan 1 char besturen praktisch onmogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
* Anoniem: 21968 moet FF7 nog hebben.
Boeit me geen ene hol offie platinum is of niet... als ik 'm maar heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29882

pff, ik ben recent weer begonnen met FF5 op de snes :)

wat vinden jullie nou eigenlijk de leukste van deel 1 t/m 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63800

eigenlijk zijn ze alle 5 beter als de laatste 5 (-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

Anoniem: 29882 schreef op 17 November 2002 @ 13:01:
pff, ik ben recent weer begonnen met FF5 op de snes :)

wat vinden jullie nou eigenlijk de leukste van deel 1 t/m 5?
FF4 is de beste. Zie nick ;)

Afbeeldingslocatie: http://mikesrpgcenter.com/ffantasy2/intro.gif

Afbeeldingslocatie: http://mikesrpgcenter.com/ffantasy2/bestiary/flamedog.gif

Golbez:

Afbeeldingslocatie: http://mikesrpgcenter.com/ffantasy2/bestiary/golbez.gif

Zeromus:

Afbeeldingslocatie: http://mikesrpgcenter.com/ffantasy2/bestiary/zeromus.gif

Fiend of Element: Rubicant:

Afbeeldingslocatie: http://mikesrpgcenter.com/ffantasy2/bestiary/rubicant.gif

Zeer irri hoofdvijand:

Afbeeldingslocatie: http://mikesrpgcenter.com/ffantasy2/bestiary/evilwall.gif

1x maal Crush en er is weer een mannetje dood.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Ik vind die nieuwe rikku wat meer op christina aquilare (of zoiets) lijken.

Goed idee van topic trouwens.

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Marruk schreef op 17 november 2002 @ 13:54:
Ik vind die nieuwe rikku wat meer op christina aquilare (of zoiets) lijken.

Goed idee van topic trouwens.
Lul niet :P.
Kijk es goed naar het 2e linkje van Rudi, dan zie je dat ze rechts een beetje georgina-blik trekt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:52

JJJ

ken schreef op 17 November 2002 @ 12:38:
Als iemand FF8 nog wil kopen (Orgineel, Geen platinum). Dan moet je eens langs BCC in Eindhoven gaan
Ze verkopen deze voor 15 euro

Ik had er gelijk 1 meegenomen ;)
Is dat de PC versie of de PSX versie? Als ie PSX is wil ik er ook wel 1 :)

Ik krijg binnenkort nog wat psx versies binnen van FF7 - 9 zodat ik die met een emu kan spelen onder linux :) Speel nu de PC versie van FF8 onder windows en dat is me een verslavend spelletje zeg :9~

Ik vind het ook jammer dat FFXI betalen per tijdseenheid wordt.. ik kan het geld niet opbrengen om elke maand zoiets te betalen :{ FFXI gaat sowieso niet draaien, ik haalde 1427 punten op die FFXI benchmark :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
"Even Britney Spears wears more clothes than this" was de opmerking van mijn bron :D

Ennuh, van 1-5 was 4 absoluut het beste, maar als je de "previous-gen" FF's pakt..dus 1 t/m 6 dan is het moeilijk kiezen tussen 4 en 6 :/
JJJ schreef op 17 november 2002 @ 14:23:
[...]

Is dat de PC versie of de PSX versie? Als ie PSX is wil ik er ook wel 1 :)

Ik krijg binnenkort nog wat psx versies binnen van FF7 - 9 zodat ik die met een emu kan spelen onder linux :) Speel nu de PC versie van FF8 onder windows en dat is me een verslavend spelletje zeg :9~

Ik vind het ook jammer dat FFXI betalen per tijdseenheid wordt.. ik kan het geld niet opbrengen om elke maand zoiets te betalen :{ FFXI gaat sowieso niet draaien, ik haalde 1427 punten op die FFXI benchmark :'(
Ik bijna 4000 ;) maar goed, in Aziatische landen is het heel normaal dat je een abonnement hebt op een betaalde server, alleen wij Europeanen vinden het maar niks. Staat tegenover dat bijvoorbeeld in Korea de staat de hele bevolking van breedband internet gaat voorzien...dat zie ik hier ook nog niet zo snel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:52

JJJ

Anoniem: 2557 schreef op 17 November 2002 @ 14:24:
"Even Britney Spears wears more clothes than this" was de opmerking van mijn bron :D
:D :D
Staat tegenover dat bijvoorbeeld in Korea de staat de hele bevolking van breedband internet gaat voorzien...dat zie ik hier ook nog niet zo snel gebeuren.
Naja, breedband is hier geen probleem (heb uitstekende chello verbinding hier). Alleen per maand een bedrag betalen is dus een vaste last en daar heb ik een hekel aan :( (ben 16 jaartjes jong).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-07 16:23

L0g0ff

omg

Ik heb een klein vraagje:

Ik heb een tijdje geleden ff7 op de ps1 gespeeld. Ik heb deze game nooit lang kunnen spelen omdat er een kras op mijn cd zat :( Nu zou ik hem eventueel voor de pc kunnen regelen alleen ik wete niet zeker of ff7 draait op windows xp. ff8 gaf namlijk ook altijd een hoop problemen.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trouwens dat vrouwtje van die andere group met sphere hunters ziet er ook niet mis uit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net die FFXI enchmark gedraait met me nieuwe processor/moederbord/geheugen en haal nu 36423 als score :)

met dit systeem
p4 2.4ghz
Asus p4b533-e
512mb ddr 266
geforce 3 ti 500

moet lukken als ik dit spel ooit wil spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Van de oude FF's vind ik deel 6 het leuks, vanwege het verhaal, daarna komt deel 5 vanwege het job/ability systeem. Imho het beste systeem van FF ever. hoop dat ze die weer een keer gaan gebruiken in een nieuwe FF (geen remake dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BlackMage schreef op 17 November 2002 @ 15:24:
Van de oude FF's vind ik deel 6 het leuks, vanwege het verhaal, daarna komt deel 5 vanwege het job/ability systeem. Imho het beste systeem van FF ever. hoop dat ze die weer een keer gaan gebruiken in een nieuwe FF (geen remake dus)
FF6 is erg leuk :) , Dat job system is hetzelfde als in FF tactics toch ? , vond dat wel een grappig systeem , maar vind het materia systeem nog steeds het best uit FF7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Anoniem: 56410 schreef op 17 november 2002 @ 15:31:
[...]

FF6 is erg leuk :) , Dat job system is hetzelfde als in FF tactics toch ? , vond dat wel een grappig systeem , maar vind het materia systeem nog steeds het best uit FF7
Ik ken FF Tactics niet |:(
En ik bedoelde het job systeem van FF5 en niet het esper systeem van FF6 hoewel ik dat ook een hele goede vind. Materia vond ik wel ok maar niet echt speciaal.
FF9 vond ik het slechtste systeem hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BlackMage schreef op 17 november 2002 @ 15:34:
[...]

Ik ken FF Tactics niet |:(
En ik bedoelde het job systeem van FF5 en niet het esper systeem van FF6 hoewel ik dat ook een hele goede vind. Materia vond ik wel ok maar niet echt speciaal.
FF9 vond ik het slechtste systeem hebben
Inderdaad FF9 systeem was niet echt super , Ik heb FF5 niet gespeeld maar in FF tactics was het zo dat je een character had en dat je hem verder kon uitbouwen (om het zo maar even te noemen) via een bepaald beroepen systeem werkte wel grappig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Anoniem: 56410 schreef op 17 November 2002 @ 15:39:
[...]

Inderdaad FF9 systeem was niet echt super , Ik heb FF5 niet gespeeld maar in FF tactics was het zo dat je een character had en dat je hem verder kon uitbouwen (om het zo maar even te noemen) via een bepaald beroepen systeem werkte wel grappig :)
Zo te horen lijkt het wel een beetje op het systeem van FF5.
FF5 is al volgt:

Aan het begin zijn je characters (4 stuks) nog niks. Ze kunnen alleen met een mesje steken. Steeds als je vorderd in het spel krijg je nieuwe jobs erbij zoals Black Mage, White Mage, Red Mage, Warrior, Monk, Archer, Bard, Dancer, Knight en nog heel wat meer. Je kan elke character een job geven, Dus je kan 1 black mage 1 white mage, 1 warrior en 1 monk ofzo maken. Elke keer als die chars met een job een levelup krijgen, krijgen ze een ability van die job, een black mage krijg de ability black magic die steeds beter word, idem bij white mage maar dan white magic. Een monk krijgt dingen als brawl enz. Dus zodra je die ability hebt dan kan je die char een andere job geven, daardoor krijg je automatisch de skills van het job die je bent, maar je kan ook een ability kiezen van een andere job. Dus als je een monk hebt en op den duur krijg je brawl (ability) dan maak je die char een black mage (goede magic, zeer slechte aanval) en geef je die black mage de ability brawl van de monk, daardoor word die blackmage net zo sterk in gewone aanvallen als een monk zou zijn. Dus kan je zeer goede magic gebruiken en zeer goede aanvals kracht. En zo kan je eindeloos combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BlackMage schreef op 17 November 2002 @ 16:24:
[...]

Zo te horen lijkt het wel een beetje op het systeem van FF5.
FF5 is al volgt:

Aan het begin zijn je characters (4 stuks) nog niks. Ze kunnen alleen met een mesje steken. Steeds als je vorderd in het spel krijg je nieuwe jobs erbij zoals Black Mage, White Mage, Red Mage, Warrior, Monk, Archer, Bard, Dancer, Knight en nog heel wat meer. Je kan elke character een job geven, Dus je kan 1 black mage 1 white mage, 1 warrior en 1 monk ofzo maken. Elke keer als die chars met een job een levelup krijgen, krijgen ze een ability van die job, een black mage krijg de ability black magic die steeds beter word, idem bij white mage maar dan white magic. Een monk krijgt dingen als brawl enz. Dus zodra je die ability hebt dan kan je die char een andere job geven, daardoor krijg je automatisch de skills van het job die je bent, maar je kan ook een ability kiezen van een andere job. Dus als je een monk hebt en op den duur krijg je brawl (ability) dan maak je die char een black mage (goede magic, zeer slechte aanval) en geef je die black mage de ability brawl van de monk, daardoor word die blackmage net zo sterk in gewone aanvallen als een monk zou zijn. Dus kan je zeer goede magic gebruiken en zeer goede aanvals kracht. En zo kan je eindeloos combineren.
Zelfde idee als FF tactics dus :) , Hmm toch maar eens proberen dan (offtopic 400 posts ! :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

domme n00b vraag tussendoor:

voor welk systeem is FF tactics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

Anoniem: 29882 schreef op 17 November 2002 @ 16:52:
domme n00b vraag tussendoor:

voor welk systeem is FF tactics?
PSX. Alleen US released.

Deze komt ook voor de GBA, maar dan een uitgebreidere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GolbeZeromus schreef op 17 november 2002 @ 17:11:
[...]

PSX. Alleen US released.

Deze komt ook voor de GBA, maar dan een uitgebreidere versie.
Ik dacht dat ie ook in europa released was ? Heb em een x gehuurd als euro versie geloof ik
Weet het niet echt meer is al zo'n tijd terrug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

Op de CD cover database staat alleen een NTSC en een JAP versie beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: http://covers.cdcovers.cc/show.php?name=Final_Fantasy_Tactics_ntsc-front&section=Psx&id=f59ce1e99db1486c0e499bf65ce82d07&check=808c09d906a9291686b0fee04a4e169b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Volgens mij is die ook alleen op USA want ik heb alle pal FF's die ik kon vinden (op FF cronicles na)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mja het kan ook best :) heb mijn psx allang niet meer namelijk me ps2 is niet omgebouwd dus kan helaas geen FF tactics spelen ook al zou ik em opnieuw huren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
*kuch* BlackMage...er gaan dus geruchten dat FFX-2 een job systeem zal kennen, en dat je ook uiterlijke features (kleding) kan veranderen....maar aangezien dit geruchten zijn heb ik ze niet in m'n openingspost vermeldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 12:56
Final Fantasy 7 is nog altijd mijn favoriete FF en zal dat altijd blijven ook. Tenzij Square het op de een of andere manier weet te overtreffen, maar dat moeten we nog maar zien.

Anyways, het enige jammere van de (PAL PSX) versie van FF7 was altijd het feit dat 't een slechte PAL conversion is (zoals alle Squaresoft games ;(), waardoor 't dus trager loopt en daardoor ook tijdens de Summoning sequences het beeld en geluid niet goed synchroon lopen.
Maar nou is gelukkig de PSX emulatie scene zover gevorderd dat FF7 probleemloos van begin tot eind op de PC geemuleerd kan worden. Ik heb dat enkele maanden geleden gedaan op m'n PC met ePSXe. Werkte perfect. ePSXe is ook de meeste l33te PSX emulator die op moment bestaat (voor de mensen die wat minder bekend zijn in deze scene: Bleem! zuigt hard, heeft altijd hard gezogen, en zal altijd hard blijven zuigen).
Dus nu heb ik enkele dagen geleden de US versie van FF7 besteld, die ik dan kan spelen met ePSXe (anders zou ik m'n PSX moeten ombouwen, en daar heb ik niet zo'n zin in) en met de PSX controller die ik met behulp van een converter kan gebruiken op m'n PC, en als ik dan ook nog een videokaart met TV-out koop (soon! :D), dan kan ik FF7 in volle glorie, op volle snelheid spelen op m'n TV, alsof ik 't gewoon op de PSX speel. Ideaal, lijkt me dat. Ik kijk er erg naar uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Anoniem: 2557 schreef op 17 november 2002 @ 22:53:
*kuch* BlackMage...er gaan dus geruchten dat FFX-2 een job systeem zal kennen, en dat je ook uiterlijke features (kleding) kan veranderen....maar aangezien dit geruchten zijn heb ik ze niet in m'n openingspost vermeldt.
:9~

Ik hoop dat dit gerucht echt waar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

OhMyGod schreef op 17 november 2002 @ 14:30:

Ik heb een tijdje geleden ff7 op de ps1 gespeeld. Ik heb deze game nooit lang kunnen spelen omdat er een kras op mijn cd zat :( Nu zou ik hem eventueel voor de pc kunnen regelen alleen ik wete niet zeker of ff7 draait op windows xp. ff8 gaf namlijk ook altijd een hoop problemen.
FF7 en windows xp gaan niet samen, bovendien moet je hoogstwaarschijnlijk met software rendering gaan draaien aangezien FF7 maar een handjevol (lees=alleen voodoo + nog een paar) kaarten ondersteund voor hardware, en het dan niet kan :)

Je kan hem ook nog voor de psx kopen dat werkt altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

BlackMage schreef op 17 november 2002 @ 23:19:
[...]

:9~

Ik hoop dat dit gerucht echt waar is
Hopenlijk hebben ze dan ook een soort 'nude raider' optie >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
OhMyGod schreef op 17 november 2002 @ 14:30:

De oplossing: PC + emulator. PC's zijn wat beter in het lezen van foutieve CD's, en als je een ISO maakt van de CD, dan werkt het natuurlijk nog beter. Bovendien, als je zelf een PS1 hebt en een legale versie van FF7, dan is er niks illegaals aan het gebruiker van een emulator. Het spel heb je immers zelf gekocht, en het enige mogelijk illegale aan een freeware emulator is de BIOS, die je in theorie zelf zou kunnen dumpen van je eigen PSX (wat niet illegaal is als je 'm voor eigen gebruik dumpt). Nou zul je in de praktijk niet de moeite doen om zelf de BIOS van je PSX te dumpen, en kun je dus beter gewoon een BIOS van internet downloaden, wat het zaakje weer ietsje dubieuzer maakt, maar naar mijn mening ben je een kniesoor als je dat illegaal vindt.

Anyways, ePSXe is de beste PSX emulator van het moment en draait FF7 probleemloos. Op de ePSXe afdeling van NGEmu kun je de emulator en de nodige plugins vinden die nodig zijn om het programma te draaien (allemaal volkomen freeware en legaal), en ik weet wel waar je aan een BIOS kunt komen, maar dat mag ik hier niet zeggen, omdat er hier ook mensen rondlopen die niet zelf een PSX bezitten.
Je kunt zelf naar een BIOS zoeken (tip: scph7502), of neem ff contact met me op via ICQ, dan kan ik 't je wel persoonlijk vertellen. En ik kan je eventueel helpen met het aan de praat krijgen van alles.

't Klinkt misschien allemaal wat omslachtig, maar als je het eenmaal draaiende hebt, is het een fluitje van een cent, en geloof me: Het is de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
Woei, duizendste post.

Uit respect moet ik hem ff kwijt in dit topic :7

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Marruk schreef op 18 november 2002 @ 12:40:
Woei, duizendste post.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Marruk schreef op 18 November 2002 @ 12:40:
Woei, duizendste post.

Yay, congrats! :P
(Ik heb alweer bijna 2500 posts :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb dit van een ander forum , maar er zitten wel wat goede punten tussen
Mocht er een FF7 vervolg komen zou dat opzich best kunnen , maargoed lees voor jezelf maar eens

SPOILER !!
So... If square DO make a sequel to FF7 it would be a opportunity to fill in those gaping plot holes from FF7...

Aeris... Remember her last words? "I'll be coming back when its all over" Hmmmm... was she hinting that "when its all over" she'll be revived? When its all over? Did she mean when Jenova and Sephiroth are defeated? Remember, at the end of FF7 when you saw Aeris surrounded by green light? Was that her "coming back" Was that her being revived?
Good God, I hope so! If Aeris is alive in FF7-2 then I'll be the happiest man on earth... But we will just have to wait and see...

Red XIII... Remember when you saw Red XIII at the end of FF7 500 years in the future? He had cubs... Which means he found a mate... But if I remember, Didn't Red XIII say he was the last of his race? If so, how did he have cubs?! Unless he meets his mate in FF7-2...

Palmer... What happened to him? He was NOT killed by the truck in Rocket town, because later in the game, before you go into space, Palmers voice comes though on the intercom... Which means he DID survive being hit by the truck... But what happens to him after that? He wasn't a Shinra H.Q. when Rufus was killed by Diamond WEAPON so where did he go?

Reeve... What happened to him? Cait sith said Reeve was taken in by some Midgar residents... But what happened to him after that?

Master Zangan... He survived the burning down of Nibelheim
(he was the one who took Tifa to Midgar) But what happened to him after that? Did he die?

Rufus... Was he really killed when Diamond WEAPON destroyed his office? Heidegger and Scarlet never send anybody up there to check if he was dead, so theres a chance he managed to escape...

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 56410 op 18-11-2002 16:11 . Reden: Even spoiler boven me text gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Devil N schreef op 18 november 2002 @ 12:46:
[...]

Yay, congrats! :P
(Ik heb alweer bijna 2500 posts :X)
ik heb er ondertussen bijna 7000 >:)

En elander: nieuw icon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29882 schreef op 18 november 2002 @ 15:41:
[...]

ik heb er ondertussen bijna 7000 >:)

En elander: nieuw icon?
Yep nieuw icon , Heb weer Final Fantasy 7 zitten spelen dus ook maar een icon ervan (het is Rufus op me icon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 56410 schreef op 18 november 2002 @ 15:11:
Heb dit van een ander forum , maar er zitten wel wat goede punten tussen
Mocht er een FF7 vervolg komen zou dat opzich best kunnen , maargoed lees voor jezelf maar eens

SPOILER !!
So... If square DO make a sequel to FF7 it would be a opportunity to fill in those gaping plot holes from FF7...

Aeris... Remember her last words? "I'll be coming back when its all over" Hmmmm... was she hinting that "when its all over" she'll be revived? When its all over? Did she mean when Jenova and Sephiroth are defeated? Remember, at the end of FF7 when you saw Aeris surrounded by green light? Was that her "coming back" Was that her being revived?
Good God, I hope so! If Aeris is alive in FF7-2 then I'll be the happiest man on earth... But we will just have to wait and see...
Nou aangezien ze d'r ogen opent lijkt me dat ze nog wel leeft ja ;)
Red XIII... Remember when you saw Red XIII at the end of FF7 500 years in the future? He had cubs... Which means he found a mate... But if I remember, Didn't Red XIII say he was the last of his race? If so, how did he have cubs?! Unless he meets his mate in FF7-2...

Palmer... What happened to him? He was NOT killed by the truck in Rocket town, because later in the game, before you go into space, Palmers voice comes though on the intercom... Which means he DID survive being hit by the truck... But what happens to him after that? He wasn't a Shinra H.Q. when Rufus was killed by Diamond WEAPON so where did he go?

Reeve... What happened to him? Cait sith said Reeve was taken in by some Midgar residents... But what happened to him after that?

Master Zangan... He survived the burning down of Nibelheim
(he was the one who took Tifa to Midgar) But what happened to him after that? Did he die?

Rufus... Was he really killed when Diamond WEAPON destroyed his office? Heidegger and Scarlet never send anybody up there to check if he was dead, so theres a chance he managed to escape...
Punt is, dat er in het einde wordt gezegd dat er 1000 jaar vrede zou zijn, dus wat moet je dan in FF7-2 in godsnaam doen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557 schreef op 18 November 2002 @ 16:45:
[...]

Nou aangezien ze d'r ogen opent lijkt me dat ze nog wel leeft ja ;)

[...]

Punt is, dat er in het einde wordt gezegd dat er 1000 jaar vrede zou zijn, dus wat moet je dan in FF7-2 in godsnaam doen? :?
Hmm goed punt.
Dat laat ik liever aan de makers van square weer over :P , punt is namelijk al zou rufus het overleefd hebben dan zou die niet meer leven (500 jaar na alles gebeurde zie je namelijk redXIII rond rennen bij midgard)
Geen idee eigenlijk , want iedereen die toen mee deed in het spel Cloud , Barret etc zouden er niet meer zijn op redXIII na dus het spel zou dan alsnog helemaal anders worden alleen in dezelfde wereld , Final Fantasy X-2 heeft tenminste nog bekende characters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 56410 schreef op 18 November 2002 @ 16:59:
[...]

Hmm goed punt.
Dat laat ik liever aan de makers van square weer over :P , punt is namelijk al zou rufus het overleefd hebben dan zou die niet meer leven (500 jaar na alles gebeurde zie je namelijk redXIII rond rennen bij midgard)
Geen idee eigenlijk , want iedereen die toen mee deed in het spel Cloud , Barret etc zouden er niet meer zijn op redXIII na dus het spel zou dan alsnog helemaal anders worden alleen in dezelfde wereld , Final Fantasy X-2 heeft tenminste nog bekende characters :)
Precies, dat is het grote probleem voor een evt. opvolger van FF7...daarbij zou FF7 niks zijn zonder Cloud en Sephy...dus of je speelt met nieuwe karakters (met mogelijke uitzondering van Red) of je ruineert de einddemo van FF7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557 schreef op 18 november 2002 @ 17:05:
[...]

Precies, dat is het grote probleem voor een evt. opvolger van FF7...daarbij zou FF7 niks zijn zonder Cloud en Sephy...dus of je speelt met nieuwe karakters (met mogelijke uitzondering van Red) of je ruineert de einddemo van FF7.
Inderdaad , En Red vond ik persoonlijk niet het meest boeiende character (had em nooit in me party in iedergeval)

Maargoed ik ga weer verder met FF7 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Wat als FF7-2 zich zou afspelen tussen het eind van FF7 en die 500 jaar later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
. w o u t e r . schreef op 18 November 2002 @ 17:15:
Dan kun je 500 jaar lang naar de vogeltjes gaan kijken...1000 jaar vrede is 1000 jaar vrede :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
is ook wel eens leuk
altijd dat geweld in games! waar gaat het heen 8)7 B) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben ik de enigste die tegen FFVII-2 is?
No way dat Square een goed vervolg kan maken ,het zit er gewoon niet in.
Don't fuck with the classics...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Ik vind FF7 het beste spel ooit... en hoop stiekum dat FF7-2 dat zou kunnen evenaren :)

Zo niet, dan is het jammer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FF7 vind ik op de een of andere reden de minste van de series :{

zodra ik tijd heb ga ik het onderbouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

. w o u t e r . schreef op 18 November 2002 @ 17:15:
Mwah dan zouden ze kunnen verzinnen dat Rufus het toch overleefd heeft (de aanval van weapon op shinra hq ) met alle gevolgen van dien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 29882 schreef op 18 november 2002 @ 17:54:
FF7 vind ik op de een of andere reden de minste van de series :{

zodra ik tijd heb ga ik het onderbouwen :P
Ik was er ook niet zo kapot van maar ik vond hem WEL mooi "af", en vind een vervolg dus ook een slecht idee. FFX-2 daarentegen komt meteen na deel 1, is dus logischer en ligt nog vers in het geheugen, daarbij vond ik het einde van FFX niet "af"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557 schreef op 18 november 2002 @ 18:00:
[...]

Ik was er ook niet zo kapot van maar ik vond hem WEL mooi "af", en vind een vervolg dus ook een slecht idee. FFX-2 daarentegen komt meteen na deel 1, is dus logischer en ligt nog vers in het geheugen, daarbij vond ik het einde van FFX niet "af"
Daar ben ik het ook wel mee eens , het is alleen dat ik het best interesant vond om het hier te bespreken :P

En wat ik het leuke aan FF7 is de mix tussen de normale FF's en de futuristische dingen zoals de stad midgard , vind die mix ook wel aardig terrug in FFX dus die vond ik ook super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Mij maakt het niet echt uit of het een vervolg word op een deel of niet. Zolang het maar zo goed speelt als andere delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BlackMage schreef op 18 november 2002 @ 18:06:
Mij maakt het niet echt uit of het een vervolg word op een deel of niet. Zolang het maar zo goed speelt als andere delen.
Inderdaad . ik denk dat we de speelbaarheid wel aan square kunnen overlaten , verhaal ook wel :P ze hebben mij in ieder geval nog nooit teleurgesteld kwa FF games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Anoniem: 56410 schreef op 18 november 2002 @ 18:13:
[...]

Inderdaad . ik denk dat we de speelbaarheid wel aan square kunnen overlaten , verhaal ook wel :P ze hebben mij in ieder geval nog nooit teleurgesteld kwa FF games
Nooit teleurgesteld??? Check dan eens de ports van FF4/5/6 voor de psx.

Om te janken hoe slecht.
• Sloom
• ERG Sloom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BlackMage schreef op 18 November 2002 @ 18:14:
[...]

Om te janken hoe slecht.
• Sloom
• ERG Sloom
Even kijkend naar de eerste releases :) , heb de re-releases niet mee geteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
Ik heb zelf liever dat ze een heel nieuw deel maken met nieuwe char's dan dat ze een tweede deel van ff7 doen. Ik vertrouw er wel op dat het namelijk wel goed komt :)

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marruk schreef op 18 November 2002 @ 18:20:
Ik heb zelf liever dat ze een heel nieuw deel maken met nieuwe char's dan dat ze een tweede deel van ff7 doen. Ik vertrouw er wel op dat het namelijk wel goed komt :)
We willen FFx-2 gewoon :P

En toch ben ik erg nieuwschierig naar deel 11 de online versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 56410 schreef op 18 November 2002 @ 18:04:
[...]

Daar ben ik het ook wel mee eens , het is alleen dat ik het best interesant vond om het hier te bespreken :P

En wat ik het leuke aan FF7 is de mix tussen de normale FF's en de futuristische dingen zoals de stad midgard , vind die mix ook wel aardig terrug in FFX dus die vond ik ook super :)
Met het verschil dat in FF7 de wereld donker was en je in de ruines van een beschaving rondliep, en bij FFX alles mooi kleurrijk en in harmonie met de omgeving was. Het laatste staat mij nu eenmaal meer aan dan het eerste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557 schreef op 18 november 2002 @ 18:36:
[...]

Met het verschil dat in FF7 de wereld donker was en je in de ruines van een beschaving rondliep, en bij FFX alles mooi kleurrijk en in harmonie met de omgeving was. Het laatste staat mij nu eenmaal meer aan dan het eerste :)
Inderdaad , Zoals bv City of the ancients , die stad voor goldsaucer dat waren meer ruines , maar dan de mysterieuze steden zoals nibelheim , cosmo canyon waren ook leuk gedaan , en dan de vrolijke steden als costa del sol en die stad waar cloud in de lifestream komt als er een aarbeving is (of de mako ik ben het vergeten) ;)
en FFx heeft grotendeels vrolijke steden inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
BlackMage schreef op 18 november 2002 @ 18:14:
[...]

Om te janken hoe slecht.
• Sloom
• ERG Sloom
Square doet ook niet echt moeite voor ports nee.... zie het treurige NTSC > PAL verhaal iedere keer.

Ik durf te wedden dat dat bij FFX-2 nog steeds zo is... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Anoniem: 52687 schreef op 18 November 2002 @ 17:48:
Ben ik de enigste die tegen FFVII-2 is?
No way dat Square een goed vervolg kan maken ,het zit er gewoon niet in.
Don't fuck with the classics...
I agree.
Een remake, okee. Mits 't natuurlijk een erg goede remake is. Een rehash kunnen we absoluut niet gebruiken.
Maar een vervolg? Dat nooit. FF7's open einde is juist wat het verhaal zo intrigerend maakt. Iedereen heeft zijn eigen ideeen en theorieen over wat er nou precies gebeurt, en dat moet zo blijven. Een vervolg zou dat mystieke alleen maar kunnen verpesten. Niet doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
. w o u t e r . schreef op 18 november 2002 @ 18:53:
[...]

Square doet ook niet echt moeite voor ports nee.... zie het treurige NTSC > PAL verhaal iedere keer.

Ik durf te wedden dat dat bij FFX-2 nog steeds zo is... :'(
Noem eens een spel dat dat niet heeft? Een fatsoenlijke PAL versie maken betekent in principe dat je al je timing moet rebuilden...is echt niet makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56410 schreef op 18 november 2002 @ 18:39:
en die stad waar cloud in de lifestream komt als er een aarbeving is (of de mako ik ben het vergeten) ;)
Mideel 8)
Devil N schreef op 18 November 2002 @ 18:54:
[...]

I agree.
Een remake, okee. Mits 't natuurlijk een erg goede remake is. Een rehash kunnen we absoluut niet gebruiken.
Maar een vervolg? Dat nooit. FF7's open einde is juist wat het verhaal zo intrigerend maakt. Iedereen heeft zijn eigen ideeen en theorieen over wat er nou precies gebeurt, en dat moet zo blijven. Een vervolg zou dat mystieke alleen maar kunnen verpesten. Niet doen dus.
Kijk jongens ,nog een Cactuar fan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52687 schreef op 18 November 2002 @ 19:22:
[...]

Mideel 8)

[...]

Kijk jongens ,nog een Cactuar fan >:)
NEEE niet weer de cactuars :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Anoniem: 2557 schreef op 18 November 2002 @ 19:17:
[...]

Noem eens een spel dat dat niet heeft? Een fatsoenlijke PAL versie maken betekent in principe dat je al je timing moet rebuilden...is echt niet makkelijk.
Voor een RPG is dat niet zo lastig. Voor een fighting game waarbij alle 60 frames per seconde van belang zijn voor de gameplay is 't wel lastig. Vandaar dat de Tekken series alleen maar langzame 50 Hz versies kent. Maar voor een spel als Final Fantasy moet 't niet al te lastig zijn om een goede 50 Hz versie te maken. 't Zal in ieder geval niet meer moeite zijn dan andere bedrijven moeten doen voor hun PAL games. En gezien de hoeveelheid goede PAL games is dat echt niet iets wat Squaresoft niet kan doen. Maar ze blijven het gewoon verzuimen.

En dan nog, als de timing rebuilden echt lastig is in een bepaald geval, dan is er altijd nog de 60 Hz optie. Die vereist totaal geen optimalisatie, een PAL game op 60 Hz is bijna exact hetzelfde als een NTSC game. Zelfs Capcom, het andere bedrijf dat te lang geen goede PAL conversions maakte, heeft nu door hoe ze een goede PAL game maakt (Onimusha 2 heeft een 60 Hz optie).

En Square had op een bepaald moment ook het excuus dat een 60 Hz optie geen mogelijkheid was voor FFX vanwege de FMV's in het spel, die ze dan allemaal 2 keer zouden moeten opslaan voor de verschillende modi, wat niet mogelijk was vanwege de beperkte ruimte op een DVD. Ahum, sorry, maar Namco heeft met Tekken 4 toch echt het tegendeel bewezen. Dat spel heeft ook een grote hoeveelheid langdurige FMV's, die allemaal prima werken in zowel 50 Hz als 60 Hz.

Dus naar mijn mening moet Squaresoft nou eens een keer van z'n luie gierige reet afkomen en eens een beetje aandacht besteden aan z'n consument. We kopen weliswaar massaal hun games, goede PAL conversion of niet, maar een beetje service is desondanks wel zo gewenst :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FF 7 heeft gewoon iets wat mij niet kan boeien, ik snap het eigenlijk ook niet omdat bijna iedereen die ff speelt deel 7 het leukst vonden.

Ik heb eigenlijk nooit echt de moeite genomen om het spel uit te spelen, zelfs imo het een-na-minste deel 8 heeft mij meer kunnen boeien.

Deel 9 vond ik imo erg leuk, ik hou wel van de middeleeuwse setting, en dan met de keuze uit wapens erbij vond ik het een geweldig spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Devil N schreef op 18 november 2002 @ 19:40:
[...]

Voor een RPG is dat niet zo lastig. Voor een fighting game waarbij alle 60 frames per seconde van belang zijn voor de gameplay is 't wel lastig. Vandaar dat de Tekken series alleen maar langzame 50 Hz versies kent. Maar voor een spel als Final Fantasy moet 't niet al te lastig zijn om een goede 50 Hz versie te maken. 't Zal in ieder geval niet meer moeite zijn dan andere bedrijven moeten doen voor hun PAL games. En gezien de hoeveelheid goede PAL games is dat echt niet iets wat Squaresoft niet kan doen. Maar ze blijven het gewoon verzuimen.

En dan nog, als de timing rebuilden echt lastig is in een bepaald geval, dan is er altijd nog de 60 Hz optie. Die vereist totaal geen optimalisatie, een PAL game op 60 Hz is bijna exact hetzelfde als een NTSC game. Zelfs Capcom, het andere bedrijf dat te lang geen goede PAL conversions maakte, heeft nu door hoe ze een goede PAL game maakt (Onimusha 2 heeft een 60 Hz optie).

En Square had op een bepaald moment ook het excuus dat een 60 Hz optie geen mogelijkheid was voor FFX vanwege de FMV's in het spel, die ze dan allemaal 2 keer zouden moeten opslaan voor de verschillende modi, wat niet mogelijk was vanwege de beperkte ruimte op een DVD. Ahum, sorry, maar Namco heeft met Tekken 4 toch echt het tegendeel bewezen. Dat spel heeft ook een grote hoeveelheid langdurige FMV's, die allemaal prima werken in zowel 50 Hz als 60 Hz.

Dus naar mijn mening moet Squaresoft nou eens een keer van z'n luie gierige reet afkomen en eens een beetje aandacht besteden aan z'n consument. We kopen weliswaar massaal hun games, goede PAL conversion of niet, maar een beetje service is desondanks wel zo gewenst :(
Ik weet niet hoe het met tekken zit maar de dvd van FFX staat nu al vol.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/BlackMage/ffx.JPG

Een dvd heeft geloof ik 4,7 gig (single)

Als ik zou moeten kiezen tussen swappen en een goede 60 hz optie dan wist ik het wel. (ik heb btw niets gemerkt met foute timings)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BlackMage schreef op 18 November 2002 @ 19:50:
[...]

[afbeelding]

Als ik zou moeten kiezen tussen swappen en een goede 60 hz optie dan wist ik het wel. (ik heb btw niets gemerkt met foute timings)
Heb wel eens gemerkt dat als je bv Anima oproept dat yuna nog aan het casten is en het geluid etc al weg is , geen idee of dat hier ook mee te maken heeft maar ik stoor me er niet erg aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Anoniem: 56410 schreef op 18 November 2002 @ 19:57:
[...]

Heb wel eens gemerkt dat als je bv Anima oproept dat yuna nog aan het casten is en het geluid etc al weg is , geen idee of dat hier ook mee te maken heeft maar ik stoor me er niet erg aan
Het enige wat mij opvalt is dat soms de graphics corrupt worden voor een paar seconden als je anima summont. Maar geluid.. niets gemerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
BlackMage schreef op 18 november 2002 @ 19:50:
[...]

[afbeelding]

Wat ik dus wil zeggen is dat het blijkbaar niet nodig is om alle filmpjes 2x op de DVD te zetten om een 60 Hz optie mogelijk te maken. Want het lijkt me sterk dat alle filmpjes van Tekken 4 2x op de DVD passen. Ik kan het helaas niet controleren, want ik heb geen DVD-speler in m'n PC zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
Maar jullie moeten wel toegeven (jij ook rudi) dat vol beeld WEL gekunt had. Genoeg andere spellen zoals mgs2 waren ook gewoon fullscreen en die liet niet 2 jaar op zich wachten maar een half jaar.

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Marruk schreef op 19 November 2002 @ 09:23:
Maar jullie moeten wel toegeven (jij ook rudi) dat vol beeld WEL gekunt had. Genoeg andere spellen zoals mgs2 waren ook gewoon fullscreen en die liet niet 2 jaar op zich wachten maar een half jaar.
MGS2 kwam ook eerst in Amerika uit, was dus al vertaald en ingesproken. FFX niet...dat is het tijdsverschil. En een "60 Hz PAL versie" is ON-ZIN. Kijk nu eens even wat je zegt:

PAL = 50 Hz
NTSC = 60 Hz

dus een 60 Hz PAL versie is een 60 Hz 50 Hz versie? Nee vrienden, als je Onimusha 2 ook op 60 Hz kan starten dan start je hem gewoon op NTSC, niet op PAL. Oudere TV's zullen deze opties ook niet ondersteunen. Ik neem dan ook aan dat als je Onimusha 2 op 50 Hz start dat je balken hebt, en het spel langzamer is (er zijn dus geen aanpassingen gemaakt voor PAL). Ik snap ook niet dat niet iedereen dat doet, het kost niks meer, het bespaart je zelfs veel moeite :) Zelfs toen ik vroeger op de MSX wat hobbyspul maakte had ik al een 50Hz/60Hz optie erin zitten :P (VDP10=VDP10and255).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Anoniem: 2557 schreef op 19 november 2002 @ 14:05:
[...]

MGS2 kwam ook eerst in Amerika uit, was dus al vertaald en ingesproken. FFX niet...dat is het tijdsverschil. En een "60 Hz PAL versie" is ON-ZIN. Kijk nu eens even wat je zegt:

PAL = 50 Hz
NTSC = 60 Hz

dus een 60 Hz PAL versie is een 60 Hz 50 Hz versie? Nee vrienden, als je Onimusha 2 ook op 60 Hz kan starten dan start je hem gewoon op NTSC, niet op PAL. Oudere TV's zullen deze opties ook niet ondersteunen. Ik neem dan ook aan dat als je Onimusha 2 op 50 Hz start dat je balken hebt, en het spel langzamer is (er zijn dus geen aanpassingen gemaakt voor PAL). Ik snap ook niet dat niet iedereen dat doet, het kost niks meer, het bespaart je zelfs veel moeite :) Zelfs toen ik vroeger op de MSX wat hobbyspul maakte had ik al een 50Hz/60Hz optie erin zitten :P (VDP10=VDP10and255).
D'r bestaat ook zoiets als PAL-60 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Devil N schreef op 19 November 2002 @ 14:24:
[...]

D'r bestaat ook zoiets als PAL-60 :)
Punt is: het hele verschil tussen PAL en NTSC zit hem puur en alleen in de beeldfrequentie (50 of 60 hz) dus ook al bestaat PAL-60, het is dan identiek aan NTSC, dus is het NTSC (waarom zou je het PAL-60 noemen?).

[edit]
Dit is niet helemaal correct natuurlijk...PAL-60 is gemaakt voor TV's die wel NTSC aankunnen maar problemen hebben met het kleursysteem van NTSC (dat ook afwijkt van PAL). Maar goed...bottom line: Onimusha 2 schakelt gewoon naar NTSC als je 60 Hz kiest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
Foei foei, LE-ZEN voor je antwoord :P
Ik zei niets over het aantal herzjes wat op de tv zit maar gewoon dat ze bij square het beeld wel gewoon vol kunnen maken. Ik ben niet de techneut die weet hoe het allemaal precies zit bij het converten naar pal maar ik weet wel dat het mogelijk is om op 50 hz een vol beeld te krijgen.

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Marruk schreef op 19 November 2002 @ 15:10:
[...]

Foei foei, LE-ZEN voor je antwoord :P
Ik zei niets over het aantal herzjes wat op de tv zit maar gewoon dat ze bij square het beeld wel gewoon vol kunnen maken. Ik ben niet de techneut die weet hoe het allemaal precies zit bij het converten naar pal maar ik weet wel dat het mogelijk is om op 50 hz een vol beeld te krijgen.
Ja, door het beeld te scalen of er 44 beeldlijnen bij te bedenken...het eerste is lelijk, het tweede is veel werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Anoniem: 2557 schreef op 19 November 2002 @ 15:45:
[...]

Ja, door het beeld te scalen of er 44 beeldlijnen bij te bedenken...het eerste is lelijk, het tweede is veel werk :)
Het tweede is helemaal niet veel werk. Alle andere softwarebedrijven kunnen het ook gewoon, waarom Squaresoft dan niet?

Hoe je het ook wendt of keert, het is gewoon een feit dat Squaresoft niet de aandacht besteedt aan de PAL versies van hun games die ze eraan kunnen besteden. Dat ligt gewoon aan Square zelf, en dat is erg slecht van hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
Devil N schreef op 19 november 2002 @ 15:56:
[...]

Het tweede is helemaal niet veel werk. Alle andere softwarebedrijven kunnen het ook gewoon, waarom Squaresoft dan niet?

Hoe je het ook wendt of keert, het is gewoon een feit dat Squaresoft niet de aandacht besteedt aan de PAL versies van hun games die ze eraan kunnen besteden. Dat ligt gewoon aan Square zelf, en dat is erg slecht van hun.
Amen :)

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Devil N schreef op 19 november 2002 @ 15:56:
[...]

Het is *WEL* veel werk, dat andere softwarebedrijven het wel doen wil nog niet zeggen dat het makkelijk is. Dat wil zeggen dat andere softwarebedrijven daar de moeite en het geld voor over hebben. Square dus niet.
Mee eens :) Ik weet ook niet waarom ze het niet doen, wellicht boeit de rest van de wereld hen niet, of misschien zitten er technische moeilijkheden aan vast die ik niet kan verzinnen. Vraag het ze eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ik erger me helemaal niet aan die balken. Met een breedbeeld tv is het juist alleen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Ben altijd een enorme Fan geweest van FF maar ik heb alleen een Xbox en geen PS2 dus ikzie het somber in voor mij :(

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
BlackMage schreef op 19 November 2002 @ 17:07:
Ik erger me helemaal niet aan die balken. Met een breedbeeld tv is het juist alleen beter.
Tja, 't is niet eens zozeer de balken die vervelend zijn, 't is meer dat het beeld platgedrukt is waardoor de proporties van de figuren in 't spel niet meer kloppen. Dat is irritant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Muppet schreef op 19 November 2002 @ 17:12:
Ben altijd een enorme Fan geweest van FF maar ik heb alleen een Xbox en geen PS2 dus ikzie het somber in voor mij :(
Dan heb je een slechte keuze gemaakt bij de aanschaf van je console :/ Zelfs MGS2: Substance komt (99% zeker) alleen in Amerika/Europa uit voor de X-Box, aangezien hij in Japan compleet geflopt is (daar heet ie EX-Box ;)) En aangezien Square Japan toch ziet als belangrijkste markt zie ik niet snel een FF op de X-box komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Rudi; het aantal Hz is niet het enige verschil tussen PAL en NTSC... het 2e verschil veroorzaakt nu juist de zwarte balken...

NTSC heeft 525 beeldlijnen en PAL 625.

NTSC kan 29.97 beelden per seconde weergeven en PAL 25.

Aangezien je het verschil in beelden per seconde toch niet zal zien is PAL dus de betere standaard. PAL60 heeft 525 beeldlijnen en volgens mij ook 29.97 beelden per seconden... en is dus in feite NTSC.

Square heeft een keer als excuus genoemd dat de PS2 het niet aankan om bij FFX 625 beeldlijnen snel genoeg te renderen ofzo :|
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.