Nog een ander excuus. Das ook leuk.... w o u t e r . schreef op 19 november 2002 @ 18:39:
Square heeft een keer als excuus genoemd dat de PS2 het niet aankan om bij FFX 625 beeldlijnen snel genoeg te renderen ofzo
Toch wel beetje jammer, zo is er weer een concurrent kwijt in japan.Anoniem: 2557 schreef op 19 november 2002 @ 17:40:
[...]
Dan heb je een slechte keuze gemaakt bij de aanschaf van je consoleZelfs MGS2: Substance komt (99% zeker) alleen in Amerika/Europa uit voor de X-Box, aangezien hij in Japan compleet geflopt is (daar heet ie EX-Box
) En aangezien Square Japan toch ziet als belangrijkste markt zie ik niet snel een FF op de X-box komen.
TMAXTINT
Ik wacht nog ff op m'n US versie, en dan ga ik 'm weer van begin af aan spelen. Op de emulator, met de TV-out op de TVAnoniem: 56410 schreef op 19 november 2002 @ 21:00:
[...]
Inderdaad ben net weer uit midgard(ben em weer aan het spelen)
Anoniem: 31054
Is het verhaal van FFX eigenlijk een beetje goed in vergeleijking tot FFVIII en FFIX.
FFVIII vond ik een beetje onsamenhangend en FFIX was wel aardig maar ik vond hem niet zo verrassend. FFVII vond ik wel super
FFVIII vond ik een beetje onsamenhangend en FFIX was wel aardig maar ik vond hem niet zo verrassend. FFVII vond ik wel super
Anoniem: 52687
Vlakbij NibelheimAnoniem: 56410 schreef op 19 November 2002 @ 21:00:
[...]
Inderdaad ben net weer uit midgard(ben em weer aan het spelen)
FFVII blijft boeiend ,is ook veel ingewikkelder.Anoniem: 31054 schreef op 19 november 2002 @ 21:14:
Is het verhaal van FFX eigenlijk een beetje goed in vergeleijking tot FFVIII en FFIX.
Speel hem denk nu voor de 7de keer ,zal ik bij FFX niet doen.
Ik heb FF7 nu in totaal 3 keer compleet uitgespeeld. De eerste keer heb ik ook m'n characters ontwikkeld tot L99 (de minder belangrijke chars tot L85+), KOTR gekregen, Ruby en Emerald verslagen, Gold Chocobo gefokt, enzovoort enzovoort. Gewoon tot op het bot uitgespeeld.Anoniem: 52687 schreef op 19 November 2002 @ 21:15:
[...]
FFVII blijft boeiend ,is ook veel ingewikkelder.
Speel hem denk nu voor de 7de keer ,zal ik bij FFX niet doen.
Daarnaast heb ik natuurlijk nog verschillende stukken van 't spel tig keer opnieuw gespeeld, maar dat spreekt voor zich.
En binnenkort komt er in ieder geval een 4de keer bij, maar dan met de NTSC versie, die op een betere snelheid draait. Hij is al in de bestelling, ik ben benieuwd wanneer ie aankomt
Anoniem: 29882
toch vind ik dat FF 9 hier weinig ter sprake komt..
Ik vind het echt een geweldig spel, mooie graphics en prachtige powers, de verhaallijn zit goed in elkaar, en de middeleeuwse setting bevalt met heel erg goed.
Eeuwig zonde dat ze hem niet hebben uitgebracht op de pc
vraagje tussendoor: zijn er nog plannen voor een FF op de x-box?
Ik vind het echt een geweldig spel, mooie graphics en prachtige powers, de verhaallijn zit goed in elkaar, en de middeleeuwse setting bevalt met heel erg goed.
vraagje tussendoor: zijn er nog plannen voor een FF op de x-box?
Dan maar geen PS2 kopen
het gaat mij toch echt om het verhaal...
Suikoden III komt misschien wel op de X-box, en dat verhaal schijnt goed te worden.
Suikoden III komt misschien wel op de X-box, en dat verhaal schijnt goed te worden.
Het verhaal van FFX vind ik zeker heel goed, maar het is vooral de diepgang en de achtergronden van de karakters die het spel dragen. Het verhaal in FFX is meer liniear en makkelijker te begrijpen dan FF7. Het verhaal van FF7 zit ZO complex in elkaar dat je hem inderdaad met gemak 5 keer kan spelen en dan nog nieuwe dingen ziet cq begrijpt. Bij FFX had ik alles in 2 keer uitspelen gezien (maar ik vind hem nog leuk om te spelen).Anoniem: 31054 schreef op 19 november 2002 @ 21:14:
Hadden FF7 en FF8 maar beter moeten verkopen. Maar ik ben FF9 nu aan het spelen, het duurde wel lang voordat het verhaal me een beetje ging boeien (CD2 pas) en het duurde nog langer voordat ik me "verbonden" voelde met Zidane en Dagger...en dat heb ik absoluut nodig bij een RPG. Ik vind hem zeker niet slecht, maar toch ook niet super. De SD stijl (super deformed) van de karakters staat me gewoon niet echt aan. En kuja is gayAnoniem: 29882 schreef op 19 November 2002 @ 21:24:
toch vind ik dat FF 9 hier weinig ter sprake komt..
Zoals ik al zei: er zijn geen plannen, en weinig kans dat daar verandering in komtvraagje tussendoor: zijn er nog plannen voor een FF op de x-box?
Suikoden 1, 2 EN 3 hebben stuk voor stuk een steengoed verhaal. Suikoden 3 is wat meerdere verhaallijnen, structuur en varieteit betreft waarschijnlijk het beste RPG dat ik ooit gespeeld heb...als je met een ander persoon gaat spelen krijg je ook ECHT een ander verhaal, totdat je de paden kruist met een andere hoofdspeler, en wat die andere speler daar doet snap je pas als je het spel nog een keer speelt.Anoniem: 31054 schreef op 19 november 2002 @ 21:24:
Dan maar geen PS2 kopenhet gaat mij toch echt om het verhaal...
Ik wist trouwens niet dat S3 ook op de X-box komt? Konami is ook niet zo'n X-Box fan...maar als het waar is is het meteen een verplichte aanschaf!
Tja, en die diepgang en complexiteit vind ik juist leuk
.
Daarnaast moet een spel ook verrassend zijn (Dat vond ik bij Skies of Arcadia (dreamcast en spoedig gamecube) erg goed gedaan) Bij Skies of arcadia leef je echt mee met de spelfiguren, en de verhaal vertelling is perfect. Het verhaal zelf is alleen niet zo orgineel...
(Er zijn alleen nog maar geruchten dat Suikoden III misschien ooit op de X-box komt
) Ik dacht dat het een keer op IGN stond
Daarnaast moet een spel ook verrassend zijn (Dat vond ik bij Skies of Arcadia (dreamcast en spoedig gamecube) erg goed gedaan) Bij Skies of arcadia leef je echt mee met de spelfiguren, en de verhaal vertelling is perfect. Het verhaal zelf is alleen niet zo orgineel...
(Er zijn alleen nog maar geruchten dat Suikoden III misschien ooit op de X-box komt
Ik hoop dat ik nog een keer de secrets haal bij FFX.Heb op dit moment te weinig motivatie om ze te doen (zitten echt kut games bij) en dat vind ik jammer aangezien het voor het eerst sinds jaren is dat ik een FF niet volledig uitspeel.Anoniem: 2557 schreef op 19 November 2002 @ 21:35:
[...]
Het verhaal van FFX vind ik zeker heel goed, maar het is vooral de diepgang en de achtergronden van de karakters die het spel dragen. Het verhaal in FFX is meer liniear en makkelijker te begrijpen dan FF7. Het verhaal van FF7 zit ZO complex in elkaar dat je hem inderdaad met gemak 5 keer kan spelen en dan nog nieuwe dingen ziet cq begrijpt. Bij FFX had ik alles in 2 keer uitspelen gezien (maar ik vind hem nog leuk om te spelen).
FFIX vind ik ook een heel erg leuk spel ,lekker 'knus' en middeleeuws en alles ziet er gewoon cool uit
Anoniem: 56410
Heb jij trouwens een idee wanneer suikoden 3 in europa uitkomt ? zit daar namelijk nu echt op te wachtenAnoniem: 2557 schreef op 19 november 2002 @ 21:35:
[...]
Het verhaal van FFX vind ik zeker heel goed, maar het is vooral de diepgang en de achtergronden van de karakters die het spel dragen. Het verhaal in FFX is meer liniear en makkelijker te begrijpen dan FF7. Het verhaal van FF7 zit ZO complex in elkaar dat je hem inderdaad met gemak 5 keer kan spelen en dan nog nieuwe dingen ziet cq begrijpt. Bij FFX had ik alles in 2 keer uitspelen gezien (maar ik vind hem nog leuk om te spelen).
[...]
Hadden FF7 en FF8 maar beter moeten verkopen. Maar ik ben FF9 nu aan het spelen, het duurde wel lang voordat het verhaal me een beetje ging boeien (CD2 pas) en het duurde nog langer voordat ik me "verbonden" voelde met Zidane en Dagger...en dat heb ik absoluut nodig bij een RPG. Ik vind hem zeker niet slecht, maar toch ook niet super. De SD stijl (super deformed) van de karakters staat me gewoon niet echt aan. En kuja is gay
[...]
Zoals ik al zei: er zijn geen plannen, en weinig kans dat daar verandering in komt
[...]
Suikoden 1, 2 EN 3 hebben stuk voor stuk een steengoed verhaal. Suikoden 3 is wat meerdere verhaallijnen, structuur en varieteit betreft waarschijnlijk het beste RPG dat ik ooit gespeeld heb...als je met een ander persoon gaat spelen krijg je ook ECHT een ander verhaal, totdat je de paden kruist met een andere hoofdspeler, en wat die andere speler daar doet snap je pas als je het spel nog een keer speelt.
Ik wist trouwens niet dat S3 ook op de X-box komt? Konami is ook niet zo'n X-Box fan...maar als het waar is is het meteen een verplichte aanschaf!
Ik zit zelf ook te wachten op Suikoden 3. Volgens insidegamer komt ie in november dit jaar uit. Duurt niet meer zolang dusAnoniem: 56410 schreef op 19 november 2002 @ 22:52:
[...]
Heb jij trouwens een idee wanneer suikoden 3 in europa uitkomt ? zit daar namelijk nu echt op te wachten1 & 2 waren echt leuk , En FF op de X-Box ? nee denk niet dat het ooit tot zover komt X-Box is nogal een flop in japan en ik denk dat toch de grootste afzet markt voor square daar vandaan komt
En verder vind ik verrassingen in een verhaal ook erg belangrijk, Skies of arcadia heb ik nooit gespeeld maar Grandia 2 vond ik opzich ook best verrassend. Wat ook niet mag missen is humor vind ik, dat vind ik het enige wat ik matig vond aan FF7 en 8. Deel 10 had het wel weer dankzij wakka.
Een ding dat waar ik me tot nu toe behoorlijk aan geergerd heb (vooral met FFX) is dat je zelf tidus een naam kan geven. Daardoor zijn de gesproken dialogen behoorlijk verneukt. Lijkt me een beetje onnatuurlijk dat Yuna nooit de naam heeft geweten van tidus. En btw, in een boek of film kan je toch ook niet de naam van een char kiezen
[quote]BlackMage schreef op 19 November 2002 @ 23:07:
[...]
Ik zit zelf ook te wachten op Suikoden 3. Volgens insidegamer komt ie in november dit jaar uit. Duurt niet meer zolang dus
[quote]
Dat zou heel erg mooi zijn
zal alvast eens informeren bij wat game winkels mischien dat die al wat weten (en even kijken in de kassa op me werk of ie daar al instaat)
[...]
Ik zit zelf ook te wachten op Suikoden 3. Volgens insidegamer komt ie in november dit jaar uit. Duurt niet meer zolang dus
[quote]
Dat zou heel erg mooi zijn
Sjah veel mensen willen graag "zelf" de held zijn maar van mij mogen ze het weglaten, ik hernoem ze toch nooit. Dat vind ik een belediging voor de schrijver/character designer.BlackMage schreef op 19 November 2002 @ 23:07:
[...]
En verder vind ik verrassingen in een verhaal ook erg belangrijk, Skies of arcadia heb ik nooit gespeeld maar Grandia 2 vond ik opzich ook best verrassend. Wat ook niet mag missen is humor vind ik, dat vind ik het enige wat ik matig vond aan FF7 en 8. Deel 10 had het wel weer dankzij wakka.
Een ding dat waar ik me tot nu toe behoorlijk aan geergerd heb (vooral met FFX) is dat je zelf tidus een naam kan geven. Daardoor zijn de gesproken dialogen behoorlijk verneukt. Lijkt me een beetje onnatuurlijk dat Yuna nooit de naam heeft geweten van tidus. En btw, in een boek of film kan je toch ook niet de naam van een char kiezen
edit:
In een lollige bui heb ik het wel ooit gedaan maar "summoning tuinkabouter" en "aeon StomPaard" ziet er toch minder uit
In een lollige bui heb ik het wel ooit gedaan maar "summoning tuinkabouter" en "aeon StomPaard" ziet er toch minder uit
Ik had eens gelezen van een gast die in FF8 Griever 'Fluffy' had genoemd. Dus tijdens het eindgevecht kreeg hij te lezen iets van:Anoniem: 2557 schreef op 19 november 2002 @ 23:45:
[...]
Sjah veel mensen willen graag "zelf" de held zijn maar van mij mogen ze het weglaten, ik hernoem ze toch nooit. Dat vind ik een belediging voor de schrijver/character designer.
edit:
The most powerful Guardian Force in existence: Fluffy!
Heb ik al gedaan.Anoniem: 56410 schreef op 19 november 2002 @ 23:18:
[...]
Dat zou heel erg mooi zijnzal alvast eens informeren bij wat game winkels mischien dat die al wat weten (en even kijken in de kassa op me werk of ie daar al instaat)
Bij nedgame in groningen. Ze wisten niet eens wat het was.
[ Voor 0% gewijzigd door BlackMage op 19-11-2002 23:59 . Reden: foute kwoot ]
HahaDevil N schreef op 19 November 2002 @ 23:54:
[...]
Ik had eens gelezen van een gast die in FF8 Griever 'Fluffy' had genoemd. Dus tijdens het eindgevecht kreeg hij te lezen iets van:
The most powerful Guardian Force in existence: Fluffy!
Ik heb het ook een keer gedaan met FF9, op het moment dat je garnet moet hernoemen naar dagger, ik dacht dat het een tijdelijke schuilnaam was en dagger vind ik een naam van nix. Toen heb ik haar hoertje genoemd

Na een tijdje had ik er best wel spijt van en heb ik maar geload van een save voordat ik haar moest hernoemen
Hmmmz best triestBlackMage schreef op 19 november 2002 @ 23:57:
[...]
Heb ik al gedaan.
Bij nedgame in groningen. Ze wisten niet eens wat het was.
En over dat Garnet gedeelte , lmao
tssssssssBlackMage schreef op 20 november 2002 @ 00:01:
[...]
Haha
Ik heb het ook een keer gedaan met FF9, op het moment dat je garnet moet hernoemen naar dagger, ik dacht dat het een tijdelijke schuilnaam was en dagger vind ik een naam van nix. Toen heb ik haar hoertje genoemd
Na een tijdje had ik er best wel spijt van en heb ik maar geload van een save voordat ik haar moest hernoemen
Dat soort dingen KAN ik eigenlijk niet eens, ook al is het maar voor de gein. Net zoals bij FFX in Guadosalam als Lulu tegen je zegt dat je niet verliefd op Yuna moet worden. Eerste keer uiteraard geantwoord "Too late" zoals het hoort, tweede keer spelen, zelfde situatie: gewoon NIET over m'n hart kunnen krijgen om eens te kijken wat de andere antwoorden voor gevolgen hebben

De eerste keer antwoorde ik "You are more my type"Anoniem: 2557 schreef op 20 november 2002 @ 14:38:
[...]
tssssssss
Dat soort dingen KAN ik eigenlijk niet eens, ook al is het maar voor de gein. Net zoals bij FFX in Guadosalam als Lulu tegen je zegt dat je niet verliefd op Yuna moet worden. Eerste keer uiteraard geantwoord "Too late" zoals het hoort, tweede keer spelen, zelfde situatie: gewoon NIET over m'n hart kunnen krijgen om eens te kijken wat de andere antwoorden voor gevolgen hebbenbest wel triest eigenlijk.
2e keer deed ik wel "Too late"
You are more my type zegt ze iets van adding to the list of zo? Ben het vergetenAnoniem: 2557 schreef op 20 november 2002 @ 14:38:
[...]
tssssssss
Dat soort dingen KAN ik eigenlijk niet eens, ook al is het maar voor de gein. Net zoals bij FFX in Guadosalam als Lulu tegen je zegt dat je niet verliefd op Yuna moet worden. Eerste keer uiteraard geantwoord "Too late" zoals het hoort, tweede keer spelen, zelfde situatie: gewoon NIET over m'n hart kunnen krijgen om eens te kijken wat de andere antwoorden voor gevolgen hebbenbest wel triest eigenlijk.

TMAXTINT
"Really...well I will have to add you to my list then."Marruk schreef op 20 november 2002 @ 17:24:
[...]
You are more my type zegt ze iets van adding to the list of zo? Ben het vergeten
Ik heb het uit de scriptfile..zoals hierboven al aangegeven heb ik het nooit zelf gezien
Anoniem: 46891
Klinkt erg bekend, heb ik in extreme mate last van bij alle goede rpg's . Ik heb me eens 2 dagen *** gevoeld nadat ik in FF7 Aeris als je haar voor de tweede keer tegen komt de 'We were drunk' reactie gegeven hebAnoniem: 2557 schreef op 20 November 2002 @ 14:38:
[...]
tssssssss
Mwa dat soort dingen heb ik ook heel vaak als je moet kiezen tussen good en evil
Of zoals in FF8 dat je kan kiezen wat squall zegt, meestal iets van:
....whatever.....
Are you alright ?
squalls persoonlijkheid zou dat 1e kiezen maar toch heb ik wel de neiging om het anders te doen snap je.
....whatever.....
Are you alright ?
squalls persoonlijkheid zou dat 1e kiezen maar toch heb ik wel de neiging om het anders te doen snap je.
Anoniem: 61849
Ik heb in het begin van het spel toch steeds voor whatever gekozen ( of een dergelijke reactie).Pas verder in het spel halverwege disc 2 kwam ik er echter plotseling achter dat ik de 2e aanpak aan gebruiken het gebruiken was.Ergens tijdens het spel ban ik afgedwaald.............................. .Ik had dit bij final fantasy VIIBlackMage schreef op 20 November 2002 @ 23:44:
Mwa dat soort dingen heb ik ook heel vaak als je moet kiezen tussen good en evilOf zoals in FF8 dat je kan kiezen wat squall zegt, meestal iets van:
....whatever.....
Are you alright ?
ook al , maar dat was eigenlijk met opzet .Ook vanwege het feit dat Ik erg ging meeleven met de characters.
Anyway , Final fantasy IX is dat een PS1 spel? (heb iemand die claimt dat dit niet zo zou zijn en ik wil eigenlijk wel weten wie gelijk heeft)
Pure psx...Anoniem: 61849 schreef op 21 november 2002 @ 00:12:
[...]
Anyway , Final fantasy IX is dat een PS1 spel? (heb iemand die claimt dat dit niet zo zou zijn en ik wil eigenlijk wel weten wie gelijk heeft)
Heb daarstraks FFIX nog zien liggen voor psx 
Na deze thread gelezen te hebben krijgek weer zin in FF
morgen terug in de wereld van FFX zinken 
btw heb zo'n 30-35 uur gamplay op FFX ik hoop dat er nog veel uren gaan volgen?
(zit in het eerste gevecht met seymore)
Na deze thread gelezen te hebben krijgek weer zin in FF
Dan heb je nog aardig wat te gaaninterp schreef op 21 November 2002 @ 00:40:
Na deze thread gelezen te hebben krijgek weer zin in FFmorgen terug in de wereld van FFX zinken
Ben zelf nu bezig met FF7 (om oude dingen weer eens te zien) en ben nu bij cosmo canyon
Toen ik hem de eerste keer uitspeelde was ik zo'n 65 uur bezig. EN je zit pas bij het eerste gevecht bij Seymour, dus een "paar" uur spel plezier heb je nog welinterp schreef op 21 November 2002 @ 00:40:
Na deze thread gelezen te hebben krijgek weer zin in FFmorgen terug in de wereld van FFX zinken
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Kwas mis k'heb nog 'maar' 17 uurCreepy schreef op 21 november 2002 @ 09:07:
[...]
Toen ik hem de eerste keer uitspeelde was ik zo'n 65 uur bezig. EN je zit pas bij het eerste gevecht bij Seymour, dus een "paar" uur spel plezier heb je nog wel
Is FF XI al voor de pc uit dan
(in europa)
Ik denk dat je daar een beetje laat mee bent.Misschien dat ze in een restverkoop het spel nog hebben :?Ik heb het hier in de winkels in ieder geval niet meer zien liggen dus ik zou zeggen trek de stad in en veel plezierThe_Cook schreef op 22 November 2002 @ 16:28:
Vraagje: Is FFVIII voor de pc nog in de winkel verkrijgbaar?
(misschien op Internet nog te vinden?)
Kheb vanmiddag op de HCC net de 'Official Final Fantasy VII Strategy Guide' van Bradygames gekocht.
Wel leuk boekje, staat wel het eea in wat ik nog niet wist. Leuk voor m'n verzameling. Nu nog voor de overige delen
Wel leuk boekje, staat wel het eea in wat ik nog niet wist. Leuk voor m'n verzameling. Nu nog voor de overige delen
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
*ook heeft*__00__ schreef op 22 November 2002 @ 19:51:
Kheb vanmiddag op de HCC net de 'Official Final Fantasy VII Strategy Guide' van Bradygames gekocht.
Moet ook maar even reageren..
Zelf 7 en 8 op de psx. 9 moet er eigenlijk ook een keer komen maar zijn te veel kewle spellen op de gamecube en dus denk ik niet dat ik m'n psx ooit nog aansluit..
anyway, ben dus een Gamecube liefhebber en was dus ook zeer blij dat er een FF op de kubus komt. Alleen weet ik nog niet wat ik moet denken van FF en real-time battle.
De geruchten gaan trouwens dat 11 en 12 ook op de Gamecube uitkomen... Als dat officieel wordt krijgt * Phydomir een hartverzwakking
Zelf 7 en 8 op de psx. 9 moet er eigenlijk ook een keer komen maar zijn te veel kewle spellen op de gamecube en dus denk ik niet dat ik m'n psx ooit nog aansluit..
anyway, ben dus een Gamecube liefhebber en was dus ook zeer blij dat er een FF op de kubus komt. Alleen weet ik nog niet wat ik moet denken van FF en real-time battle.
De geruchten gaan trouwens dat 11 en 12 ook op de Gamecube uitkomen... Als dat officieel wordt krijgt * Phydomir een hartverzwakking
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik denk wel dat 11 voor GC uitkomt, maar van 12 was toch nog niets bekend behalve de naam
Ik heb zelf de 8 voor de psx, maar ben benieuwd of ik hem voor de pc nog ergens in de 'rommelbak' kan tegenkomen.
9 voor de psx vond ik een zware afknapper, na cd1 ben ik ermee gekapt. Ik hoor veel mensen klagen dat ze 8 de minste vonden, maar omdat dat juist mn eerste FF was, vergelijk ik de rest daarmee en ben ik juist aan de menselijke karakters gewend geraakt.
9 voor de psx vond ik een zware afknapper, na cd1 ben ik ermee gekapt. Ik hoor veel mensen klagen dat ze 8 de minste vonden, maar omdat dat juist mn eerste FF was, vergelijk ik de rest daarmee en ben ik juist aan de menselijke karakters gewend geraakt.
Wat moet je met FF11 op de CubePhydomir schreef op 22 november 2002 @ 20:25:
Moet ook maar even reageren..
De GameCube heeft een nadeel voor FF 12.Anoniem: 2557 schreef op 22 november 2002 @ 21:19:
[...]
Wat moet je met FF11 op de Cubedie heeft vanuit zichzelf geen online mogelijkheid. Maar goed, zoals je al zegt zijn het geruchten, FF11 is alleen aangekondigd voor PS2 en PC...in principe is alleen Final Fantasy Crystal Chronicle voor de Cube aangekondigd.
De opslag capaciteit is 'maar 1.5 GB ofzo'. FFX heeft al een 9GB (of is het 4.5GB
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
FF 9 is wordt vaak ondergewaardeerd. Het verhaal komt inderdaad langzaam op gang, maar het is wel een heel mooi verhaal. Dat zich goed afspeeld in de middeleeuwse tijd. Het einde is ook goed. Het verhaal is vrij wazig in het begin, maar er zit wel zeker diepgang inThe_Cook schreef op 22 November 2002 @ 20:40:
Ik heb zelf de 8 voor de psx, maar ben benieuwd of ik hem voor de pc nog ergens in de 'rommelbak' kan tegenkomen.
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
Eén ding moet ik toegeven: Kuja in FF9 is geniaal. De characters daarentegen (vooral Quina) vind ik errug tegenvallen.
mystic sluipt zijn xenogears in het topic.
Foei foei ik weet het, Maar het had net zo goed een Final Fantasy qua kwaliteit.
Ok eigenlijk niet xenogears is gewoon beter.
Ik vraag me af of andere mensen ook xenogears hebben gespeeld.
Heb al een paar keer gehoord dat de FFVII verhaallijn complex was.
Als je toch van complexe verhalen houd speel dan xenogears dan heb ik ook nog iets om over te lullen, behalve dan het FF geneuzel. FFtactics is IMHO de beste FF ook al is het geen echte de jobsystem is gewoon zo leuk dat je het vaak opnieuw kan doen en toch het compleet anders moet spelen. Tevens was het verhaal ook wel goed.
FFIV vind ik ook geniaal. FFVII tm X zijn ook allemaal goed op hun eigen manier maar toch minder dan de hiervoor genoemde games.
Foei foei ik weet het, Maar het had net zo goed een Final Fantasy qua kwaliteit.
Ok eigenlijk niet xenogears is gewoon beter.
Ik vraag me af of andere mensen ook xenogears hebben gespeeld.
Heb al een paar keer gehoord dat de FFVII verhaallijn complex was.
Als je toch van complexe verhalen houd speel dan xenogears dan heb ik ook nog iets om over te lullen, behalve dan het FF geneuzel. FFtactics is IMHO de beste FF ook al is het geen echte de jobsystem is gewoon zo leuk dat je het vaak opnieuw kan doen en toch het compleet anders moet spelen. Tevens was het verhaal ook wel goed.
FFIV vind ik ook geniaal. FFVII tm X zijn ook allemaal goed op hun eigen manier maar toch minder dan de hiervoor genoemde games.
A great thought in a small mind is a dangerous thing
Ebay , de illegale boer
. Als je hem op ebay koopt verwacht hoge prijzen.
Ik ben nog steeds van mening als een spel niet in europa uit komt mag je hem warezen want importeren zonder illegaal modden van psx is niet mogelijk.
****Mystical edit
.****
Prijzen op ebay vallen wel mee ook al staat er overal bij rare.
Ik ben nog steeds van mening als een spel niet in europa uit komt mag je hem warezen want importeren zonder illegaal modden van psx is niet mogelijk.
****Mystical edit
Prijzen op ebay vallen wel mee ook al staat er overal bij rare.
[ Voor 18% gewijzigd door Mystic_X op 23-11-2002 00:14 ]
A great thought in a small mind is a dangerous thing
Wat groot is bij FFX is de filmpjes. De voices kosten geen ruimte.FastBunny schreef op 22 November 2002 @ 22:11:
[...]
De GameCube heeft een nadeel voor FF 12.
De opslag capaciteit is 'maar 1.5 GB ofzo'. FFX heeft al een 9GB (of is het 4.5GB) disk nodig. Dan lijkt me dat er op de GC geen stemmen meer bijzitten en bij de PS2 wel omdat deze wel de normale DVD specs heeft. Je kan wel zeggen dan doen ze toch meer schijfjes. Maar stel dat FF12 2 dvd's heeft op de PS2, dan zouden dat er 8 zijn voor de GC
Duur grapje hoor voor de makers, en bovendien moeten er meer 'change disc' dingen ingebouwd worden.
Maar de gamecube is krachtiger als de ps2 dus die heeft denk ik geen pre-renderd movies nodig. Het gehele spel moet in-game kunnen.
True, maar dan maar gene voice acting. Valt 90% van de gavallen toch zwaar tegen.FastBunny schreef op 22 November 2002 @ 22:11:
[...]
De GameCube heeft een nadeel voor FF 12.
De opslag capaciteit is 'maar 1.5 GB ofzo'. FFX heeft al een 9GB (of is het 4.5GB) disk nodig. Dan lijkt me dat er op de GC geen stemmen meer bijzitten en bij de PS2 wel omdat deze wel de normale DVD specs heeft. Je kan wel zeggen dan doen ze toch meer schijfjes. Maar stel dat FF12 2 dvd's heeft op de PS2, dan zouden dat er 8 zijn voor de GC
Duur grapje hoor voor de makers, en bovendien moeten er meer 'change disc' dingen ingebouwd worden.
erm.. in Japan en Amerika kun je al Phantasy Star Online over inernet spelen met je cube.Anoniem: 2557 schreef op 22 november 2002 @ 21:19:
[...]
Wat moet je met FF11 op de Cubedie heeft vanuit zichzelf geen online mogelijkheid. Maar goed, zoals je al zegt zijn het geruchten, FF11 is alleen aangekondigd voor PS2 en PC...in principe is alleen Final Fantasy Crystal Chronicle voor de Cube aangekondigd.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Woohoo
net Final Fantasy Legend 1 & 2 binnen gekregen in een nog best wel perfecte staat.
Nog meer shit voor m'n verzameling
Nog meer shit voor m'n verzameling
[FFVII]Ik zag trouwens in m'n strategy guide dat Aeris ook een level 4 break heeft.
Heeft iemand die ooit met haar gehaald, want dan moet je behoorlijk geleveled hebben wil je die krijgen voordat ze dood gaat.
[FFX] Bij het lightning dodgen onthoud hij dan hoeveel je in totaal gedodged hebt, dus 200 in totaal, of moet je 200 achter elkaar aan.
Wanneer het 2e van toepassing is, stel: je hebt zo'n 208 gedodged en bent onderweg om je sigil of crest (weet niet meer welke) op te halen, op dat moment wordt je geraakt en kun je niet meer dodgen. Moet je dan weer opnieuw beginnen, of heb je het dan toch nog gehaald en kun je je 'prijs' toch nog ophalen?
Heeft iemand die ooit met haar gehaald, want dan moet je behoorlijk geleveled hebben wil je die krijgen voordat ze dood gaat.
[FFX] Bij het lightning dodgen onthoud hij dan hoeveel je in totaal gedodged hebt, dus 200 in totaal, of moet je 200 achter elkaar aan.
Wanneer het 2e van toepassing is, stel: je hebt zo'n 208 gedodged en bent onderweg om je sigil of crest (weet niet meer welke) op te halen, op dat moment wordt je geraakt en kun je niet meer dodgen. Moet je dan weer opnieuw beginnen, of heb je het dan toch nog gehaald en kun je je 'prijs' toch nog ophalen?
Ikke__00__ schreef op 23 november 2002 @ 17:45:
[FFVII]Ik zag trouwens in m'n strategy guide dat Aeris ook een level 4 break heeft.
Moet je inderdaad ff voor levelen maar ik wou hem toendertijd echt zien
200 keer achter elkaar__00__ schreef op 23 november 2002 @ 17:45:
Ik was ermee bezig.... werd geraakt bij 18x
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
Om het helemaal te beantwoorden: Je moet 200 keer non-stop achter elkaar...heb je de 200 gehaald en wordt je daarna geraakt maakt dat niets meer uit, hij onthoudt wel dat je de 200 hebt gehaald. (ik had er 205__00__ schreef op 23 november 2002 @ 17:45:
geen final fantasy maar wel square:
Chrono trigger
kent iemand dit geniale spel nog? imo beter dan de FF's uit die tijd, goeie verhaallijn, zeer appetijtelijke graphics, en lang genoeg speelplezier
kheb hem weer opgedoken met mijn snes emu
Chrono trigger
kent iemand dit geniale spel nog? imo beter dan de FF's uit die tijd, goeie verhaallijn, zeer appetijtelijke graphics, en lang genoeg speelplezier
kheb hem weer opgedoken met mijn snes emu
Heb hem ook op Snes emu ,echt verslavend.
Alleen ik zit vast met Robo en die 2 andere in de future.
Alleen ik zit vast met Robo en die 2 andere in de future.
Chrono Trigger...... 
Mijn 1e rpg
Die heb ik echt al wel een stuk of 10x uitgespeeld, meesterlijk spel
Jammer dat het vervolg zo brak is in vergelijking met CT
Mijn 1e rpg
Ik ben laatst final fantasy X fan geworden..
nu zit alleen met een probleempje
ik ben nu klaar om tegen SIN te vechten, alleen ik kan die 2 speciale aeons en daarom kan ik niet meer in tempels komen door die dark aeons. De ultimate weapons heb ik niet.. wel de celestial mirror.
ik mis dus anima en de megasus sisters. Door de tempels (ik mis speciale items) kan ik anima niet halen, dus ook geen dark aeons verslaan. En doordat ik anima niet heb kan ik ook niet de megasus sisters halen.
ik heb wel yojimbo (vind ik trouwends de meest waanzinnige flimpje van de aeons )
hoe moet ik nu die tempels binnen zodat ik de rest kan halen allemaal ??
nu zit alleen met een probleempje
ik ben nu klaar om tegen SIN te vechten, alleen ik kan die 2 speciale aeons en daarom kan ik niet meer in tempels komen door die dark aeons. De ultimate weapons heb ik niet.. wel de celestial mirror.
ik mis dus anima en de megasus sisters. Door de tempels (ik mis speciale items) kan ik anima niet halen, dus ook geen dark aeons verslaan. En doordat ik anima niet heb kan ik ook niet de megasus sisters halen.

ik heb wel yojimbo (vind ik trouwends de meest waanzinnige flimpje van de aeons )
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Optie 1: Begin opnieuw en vind dit keer wel alle Destruction Sphere secrets. Niet aan te raden.gitaarwerk schreef op 24 november 2002 @ 14:15:
Ik ben laatst final fantasy X fan geworden..
nu zit alleen met een probleempje![]()
ik mis dus anima en de megasus sisters. Door de tempels (ik mis speciale items) kan ik anima niet halen, dus ook geen dark aeons verslaan. En doordat ik anima niet heb kan ik ook niet de megasus sisters halen.![]()
Optie 2: Ga tegen de Dark Aeons vechten die in de weg staan, (master) summon Yojimbo, geef 'm een redelijke hoeveelheid poen, en hoop op Zanmato. En dood is de Dark Aeon
wat was het vervolg ookalweer, kheb het nooit gespeeld en ben ff de naam kwijt, dan check ik hem ff uitBlackMage schreef op 23 november 2002 @ 23:38:
Chrono Trigger......
Mijn 1e rpg
In Japan heette het Radical Dreamers, een text based adventure. Voor leken is het Chrono Cross
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Ik heb niet echt iets te melden,
Maar ik wil bij deze graag mijn 5000ste post plaatsen in het Topic van de beste spellenreeks allertijde
Maar ik wil bij deze graag mijn 5000ste post plaatsen in het Topic van de beste spellenreeks allertijde
Radical Dreamers vind ik niet echt een vervolg,
Een vervolg is iets wat de zelfde gameplay style heeft als een ouder deel. Radical dreamers is dus een spel uit de zelfde serie. en jammer dat het japanees is want dat snap ik niet echt zo heel goed
Een vervolg is iets wat de zelfde gameplay style heeft als een ouder deel. Radical dreamers is dus een spel uit de zelfde serie. en jammer dat het japanees is want dat snap ik niet echt zo heel goed
Dit stukje muziek uit FF7 deed me vroeger de rillingen over het lijf lopen aangezien sephiroth altijd wel in de buurt was dan (nm de vage site waar het miditje opstaat trouwens)
Wel grappig om dat na al die tijd weer eens te horen
http://www.spookslot.com/spoken/omejohan/06.mid
Midi. Auw.Anoniem: 56410 schreef op 24 november 2002 @ 22:51:
Dit stukje muziek uit FF7 deed me vroeger de rillingen over het lijf lopen aangezien sephiroth altijd wel in de buurt was dan (nm de vage site waar het miditje opstaat trouwens)
Anoniem: 41237
vraagje; iemand zei tegen mij dat er miss. een remake van FFVII (voor ons europeanen en US'ers) omdat die versie nogal gerushed was. de japanse FFVII heeft aardig wat meer dingen (bv: je kan Aerith weer tot leven wekken zonder een gameshark (het is ook geen cheat)). ik zou een remake aardig graag op de markt zien komen. hij was ook wel aangekondigd door Squaresoft maar omdat die film flopte werd het hele project gecanceld omdat ze toen geen geld meer hadden voor een remake. het is nog steeds een gerucht maar je weet maar nooit eh?
iemand?
iemand?
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 41237 op 25-11-2002 00:29 ]
dit klinkt cool , maar mijn gevoel zegt dat dit niet goed kan gaan.Ik ben misschien bang dat de sfeer van het origineel verdwijnt , iets dat zeer zonde zou zijn.Maar misschien zeur ik teveel ,worden de graphics beter en blijft de sfeer en het verhaal behouden.Anoniem: 41237 schreef op 25 november 2002 @ 00:29:
vraagje; iemand zei tegen mij dat er miss. een remake van FFVII (voor ons europeanen en US'ers) omdat die versie nogal gerushed was. de japanse FFVII heeft aardig wat meer dingen (bv: je kan Aerith weer tot leven wekken zonder een gameshark (het is ook geen cheat)). ik zou een remake aardig graag op de markt zien komen. hij was ook wel aangekondigd door Squaresoft maar omdat die film flopte werd het hele project gecanceld omdat ze toen geen geld meer hadden voor een remake. het is nog steeds een gerucht maar je weet maar nooit eh?
iemand?
Anoniem: 64350
FFX vind ik het leukst tot nu toe, omdat je eigenlijk 2 spellen voor de prijs van 1 heb.
1 keer raden welke. BlitzBall!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hehehe. Blitzball rules
1 keer raden welke. BlitzBall!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hehehe. Blitzball rules
Eehh.. wat je hier zegt is helemaal niet waar. Dat je Earis weer tot leven kan wekken is één grote hoax geweest. Hier is echt absoluut niks van waar (vraag ander maar aan MrRudi want die had em dacht ik op z'n japans gespeeld).Anoniem: 41237 schreef op 25 November 2002 @ 00:29:
iemand?
De engelse vertalingen waren wel wat gehaast ja, en die vertalingen zijn erg verbeterd in de PC versie van FF VII.
Er gaan geruchten dat er een FF VII remake voor de PS2 zou gaan komen, maar niet om extra dingen toe te voegen die in de JAP versie wel en in de EU versie niet zouden kunnen (er zit voor zover ik weet ook niks extra's in de JAP versie van FF VII t.o.v. de EU versie).
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Omdat jij niet de apparatuur hebt om midi fatsoenlijk te laten klinken. Om midi "goed" te laten klinken heb je dezelfde apparatuur nodig die degene die de midi heeft gemaakt ook heeft. Dat zijn dus meestal spullen die in de gemiddelde geluidsstudio niet zouden misstaan, en dus ook spullen die een normaal mens niet eens in huis haalt (ik dus ook niet
Het gebeurt vaker (veel vaker dan je zou denken) dat muziek in midi wordt gemaakt, en dan m.b.v. de apparatuur waarvoor het gemaakt is een wav o.i.d. wordt gemaakt zodat het bij iedereen hetzelfde klinkt.
Pang! die zitCreepy schreef op 25 November 2002 @ 12:54:
[...]
Omdat jij niet de apparatuur hebt om midi fatsoenlijk te laten klinken. Om midi "goed" te laten klinken heb je dezelfde apparatuur nodig die degene die de midi heeft gemaakt ook heeft. Dat zijn dus meestal spullen die in de gemiddelde geluidsstudio niet zouden misstaan, en dus ook spullen die een normaal mens niet eens in huis haalt (ik dus ook niet) tenzij je erg veel met muziek maken aan het hobby'en bent.
Het gebeurt vaker (veel vaker dan je zou denken) dat muziek in midi wordt gemaakt, en dan m.b.v. de apparatuur waarvoor het gemaakt is een wav o.i.d. wordt gemaakt zodat het bij iedereen hetzelfde klinkt.
Maar klopt wel natuurlijk, hoe beter je geluidskaart is hoe beter midi overkomt. Keyboards werken ook met midi (nee niet waar je op staat te rammen nu) en dat klinkt ook heel erg aardig moet ik zeggen.
TMAXTINT
Das wel waar, en de FF's op de PSX gebruiken ook een soort van Midi muziek, en dat klinkt op de PSX erg goed. Maar aan de andere kant klinkt Midi op de gemiddelde geluidskaart gewoon niet goed, en een liedje kan dus op de ene geluidskaart heel anders klinken dan op de andere geluidskaart. Daarom is 't gewoon niet slim om muziek als Midi te distribueren. Voor creatie of specifieke platforms kan Midi wel van pas komen, maar als je 't op internet gaat zetten, kun je 't beter omzetten naar een waveform (WAV, MP3) of tracker (IT, MOD, S3M) format. Dan klinkt 't tenminste overal goed.Creepy schreef op 25 november 2002 @ 12:54:
[...]
Omdat jij niet de apparatuur hebt om midi fatsoenlijk te laten klinken. Om midi "goed" te laten klinken heb je dezelfde apparatuur nodig die degene die de midi heeft gemaakt ook heeft. Dat zijn dus meestal spullen die in de gemiddelde geluidsstudio niet zouden misstaan, en dus ook spullen die een normaal mens niet eens in huis haalt (ik dus ook niet) tenzij je erg veel met muziek maken aan het hobby'en bent.
OK ,dit klinkt echt nietAnoniem: 56410 schreef op 24 november 2002 @ 22:51:
Gelukkig heb ik de originele mp3
En over Aeris: In geen enkele versie is ze te reviven.
neen !
zelf niet gespeeld , wel die reclame gezienAnoniem: 56410 schreef op 25 november 2002 @ 18:48:
[...]
neen !ik wil kingdom hearts niet kopen door disney
maar ik hoor van iedereen wel erg leuk is
Kan iemand die het gespeeld heeft misschien uitleggen hoe dat nu zit met het disney gehalte , ik heb namelijk wel een paar vette characters gezien maar ook heleboel disney figuurtjes
Inderdaad had een plaatje gezien van die gozer die erg veel lijkt op Cloud en Vincent uit FF7 , zag er erg goed uitAnoniem: 61849 schreef op 25 november 2002 @ 18:57:
[...]
zelf niet gespeeld , wel die reclame gezien![]()
Kan iemand die het gespeeld heeft misschien uitleggen hoe dat nu zit met het disney gehalte , ik heb namelijk wel een paar vette characters gezien maar ook heleboel disney figuurtjes
ok , benodigdheden :
1) Televisie -Check-
2) PS2
3) Kingdom hearts
Nog 1 vraagje.Kingdom hearts is toch van disney , hoe komen squaresoft's sublieme karakters nu in het spel
.Zijn er nog meer van dit soort verrassingen zoals dat ik als ik een uurtje bezig men Mister T. door het beeldscherm zie rennen?
het is cloud........
(damn)
z'n outfit gaat wel maar wat hebben ze met dat zwaard gedaan
(ff opbellen dat ze dat spel terug halen en die wikkeltjes eraf halen
)
doet me redelijk denken aan het battlesysteem van een bepaald spel .Kan het zijn dat squaresoft misschien iets heeft gedaan aan dit spel?
1) Televisie -Check-
2) PS2
3) Kingdom hearts
Nog 1 vraagje.Kingdom hearts is toch van disney , hoe komen squaresoft's sublieme karakters nu in het spel
het is cloud........
z'n outfit gaat wel maar wat hebben ze met dat zwaard gedaan
doet me redelijk denken aan het battlesysteem van een bepaald spel .Kan het zijn dat squaresoft misschien iets heeft gedaan aan dit spel?
[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 61849 op 25-11-2002 19:59 ]
ik vind de main theme (suteki da ne) toch zeker een van de mooiere nummers...
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
heeft iemand gelezen wat hier stond , zo niet houden zo.Verwijder deze post maar
[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 61849 op 25-11-2002 19:57 ]
Squaresoft heeft het gemaakt samen met Disney interactief ,hoe dat tot stand is gekomen mag joost weten maar het ruled echt!
Cloud praat ook in dit spel!!
Ik zal het proberen te capturen ,hou me in de gaten de komende dagen.
ik heb toch nog steeds meer nodig om me te overtuigen dat ik me niet aan die disney characters zal storenAnoniem: 52687 schreef op 25 november 2002 @ 20:04:
Squaresoft heeft het gemaakt samen met Disney interactief ,hoe dat tot stand is gekomen mag joost weten maar het ruled echt!
Aeris levend?Anoniem: 56410 schreef op 25 November 2002 @ 20:33:
[...]
ik heb toch nog steeds meer nodig om me te overtuigen dat ik me niet aan die disney characters zal storen
Geloof me,het spel is het kopen waard.
Huur 'm gewoon in de videotheek ofzo en oordeel zelf.Anoniem: 56410 schreef op 25 november 2002 @ 20:33:
[...]
ik heb toch nog steeds meer nodig om me te overtuigen dat ik me niet aan die disney characters zal storen
Dit topic is gesloten.