medion 8080 xl verzameltopic

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 42.621 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

ibr schreef op 12 september 2004 @ 18:12:
[...]
:? Wat heeft een firmware voor nut voor een dvd-brander?
Mijn probleem is dat myMP3Pro 5 mijn dvd brander niet herkent, ik hoop dat dit verholpen is met een firmware upgrade.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie kan mij helpen aan een mobo handleiding van een 8080xl met een MICRO-STAR MS-7048 mobo ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Er zaten (volgens mij) 2 handleidingen bij; een Nederlandse en een Engelse. Ik heb ze samen even gezipped en (tijdelijk) online gezet; succes.

MD8080.zip
filetje is inmiddels weer verwijderd

[ Voor 25% gewijzigd door Ook op 29-11-2004 19:52 ]

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Ook schreef op 28 september 2004 @ 07:32:
Er zaten (volgens mij) 2 handleidingen bij; een Nederlandse en een Engelse. Ik heb ze samen even gezipped en (tijdelijk) online gezet; succes.

MD8080.zip
mag ik je hartelijk danken,want hier heeft medion nog steeds geen antwoord op

Heb ik nog een vraag wie weet waar ik een p4 chipset fan bracket vandaan kan halen een gewone met van die oogjes op de hoeken ?? want ik wil er dolgraag een normaal koelelement en koeler opplaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Inmiddels de firmware van de dvd speler geupdate naar 1.07 zoals aangeven, maar my MP3 Pro ziet nog steeds geen dvd brander. Zijn er mensen die dit probleem kennen?

edit:

De officele firmware updater van pioneer naar 1.08 ziet de brander ook niet, "target not found"

[ Voor 25% gewijzigd door DeFeCt op 11-10-2004 21:37 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn pa heeft er ook zo een, en hij heeft het probleem dat het ding soms spontaan reset. Eerst dachten we dat het alleen gebeurde als de USB printer aangesloten was, maar hij doet het wel vaker. Zijn er meer mensen die daar last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik kwam vanmiddag thuis van school wilde mijn pc aanzetten (md8080) hij gaat aan en begint direkt te piepen stopt na een paar seconden en begint dan weer. Je ziet verder niets op het scherm gebeuren???

Weet iemand wat het kan zijn.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:27
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 00:43:
[...]

mag ik je hartelijk danken,want hier heeft medion nog steeds geen antwoord op

Heb ik nog een vraag wie weet waar ik een p4 chipset fan bracket vandaan kan halen een gewone met van die oogjes op de hoeken ?? want ik wil er dolgraag een normaal koelelement en koeler opplaatsen
Naar msi bellen en zeggen dat je van medion de technische dienst van msi moest bellen en dat zij (msi) een bracket naar jou moeten sturen. Dus je hoeft niet naar medion te bellen dat kost je geld voor nix. Msi zal je bracket uiteindelijk gratis opsturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jozy schreef op 13 oktober 2004 @ 14:59:
[...]

Naar msi bellen en zeggen dat je van medion de technische dienst van msi moest bellen en dat zij (msi) een bracket naar jou moeten sturen. Dus je hoeft niet naar medion te bellen dat kost je geld voor nix. Msi zal je bracket uiteindelijk gratis opsturen...
thnx maar heb hem bij mr computers in amsterdam gehaald werkte een stukje sneller.

weet iemand waar ik toevallig verlengkabels kan bemachtigen om de kabels van de card reader te verlengen (conrad had wel wat maar dat paste niet)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 14:54:
Hallo

Ik kwam vanmiddag thuis van school wilde mijn pc aanzetten (md8080) hij gaat aan en begint direkt te piepen stopt na een paar seconden en begint dan weer. Je ziet verder niets op het scherm gebeuren???

Weet iemand wat het kan zijn.

Alvast bedankt
bel medion maar want je videokaart is overleden die ervaring heb ik al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook schreef op 07 december 2003 @ 18:54:
Even over die afstandsbediening, die is dus idd vrij makkelijk te gebruiken voor alle commando's die je maar kan bedenken. Het (goed) programmeren is natuurlijk wel veel werk, maar het lukt prima!
Het gebruikte protocol is vrij standaard (X10), dus met de juiste plugin lukt het vaak wel. Ik gebruik zelf Girder, maar meestal kan je met elk programma waar je iets met X10 ziet aan de slag.

Ingrediënten:
- http://www.girder.nl/
- ATi Remote X10 Plugin voor Girder (verkrijgbaar vanaf de plugins sectie; er staan er meerdere voor de X10, maar die ATi is de goede!)

Als je de plugin geinstalleerd hebt kan je in Girder (onder Bestand --> Instellingen --> Plugins) de 'X10/ATI Remote control interface' aanzetten en dan kan je beginnen met instellen.. 8)
Succes!

PS: Mein Medion draait verder prima! Ik vraag me alleen af of/hoe ik die sneltoetsen op het keyboard van functie kan wijzigen?! Kan dat?

Edit:
Oh ja, nog iets. Ik wil dus die TV out functie gebruiken maar zover ik kan zien staat die resolutie vast op 1024x768? Als ik de TV-out aanzet zie ik dus op mijn (800x600) TV maar een stuk van m'n desktop en moet ik met m'n muis het view-field verschuiven. Kan ik dat nergens aanpassen? Ik gebruik de composite-out..
Sorry dat ik even dit quote en oud topic omhoog schop. Maar ik probeer dus mn remote te programeren zodat ik me remote kan gebruiken om media player te gebruiken maar ut wil niet lukken :S kan je miss ff simpel uitlegge hoe het moet. Ik heb al op google gezocht etc maar kan nix vinden

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11-2021

ibr

Ook schreef op 07 december 2003 @ 18:54:
Even over die afstandsbediening, die is dus idd vrij makkelijk te gebruiken voor alle commando's die je maar kan bedenken. Het (goed) programmeren is natuurlijk wel veel werk, maar het lukt prima!
Het gebruikte protocol is vrij standaard (X10), dus met de juiste plugin lukt het vaak wel. Ik gebruik zelf Girder, maar meestal kan je met elk programma waar je iets met X10 ziet aan de slag.

Ingrediënten:
- http://www.girder.nl/
- ATi Remote X10 Plugin voor Girder (verkrijgbaar vanaf de plugins sectie; er staan er meerdere voor de X10, maar die ATi is de goede!)

Als je de plugin geinstalleerd hebt kan je in Girder (onder Bestand --> Instellingen --> Plugins) de 'X10/ATI Remote control interface' aanzetten en dan kan je beginnen met instellen.. 8)
Succes!

PS: Mein Medion draait verder prima! Ik vraag me alleen af of/hoe ik die sneltoetsen op het keyboard van functie kan wijzigen?! Kan dat?

Edit:
Oh ja, nog iets. Ik wil dus die TV out functie gebruiken maar zover ik kan zien staat die resolutie vast op 1024x768? Als ik de TV-out aanzet zie ik dus op mijn (800x600) TV maar een stuk van m'n desktop en moet ik met m'n muis het view-field verschuiven. Kan ik dat nergens aanpassen? Ik gebruik de composite-out..
Met het onderstaande probleem heb ik ook ervaring, alleen mijn probleem is dat als ik hem (ook via composite) aansluit op mijn tv, dan krijg ik een zwart balk onder in beeld!
Ik krijg hem maar niet weg, andere schermresoluties helpen niet.

bvd

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die plugins maar het veranderd nog nix bij mij L:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

OK, ik heb nog ff gekeken en de Girder.nl site is helaas verplaatst naar promixis.com, maar dit is dus de huidige link naar de goede Girder plugin voor de Medion 8080:
X10/ATI remote plugin

Voor de rest heb je geen extras (plugins) nodig, dus alleen de Girder-installer en bovenstaande plugin. Verder is Girder niet zo erg simpel, maar zorg iig dat je bovenstaande plugin geladen hebt. Mbv "Listen" (oid) kan je op luisteren overschakelen en een signaal van de remote opvangen, vervolgens kun je met Actions ingeven wat er moet gebeuren. Veel werk dus, maar je kan dan ook echt alles instellen (als je je in die scripts verdiept). Sterkte! ;)

Oh ja, enne:
ibr schreef op 21 oktober 2004 @ 20:06:
[...]

Met het onderstaande probleem heb ik ook ervaring, alleen mijn probleem is dat als ik hem (ook via composite) aansluit op mijn tv, dan krijg ik een zwart balk onder in beeld!
Ik krijg hem maar niet weg, andere schermresoluties helpen niet.
Die TV-out heb ik al een tijdje via S-video lopen en dan kan je met de standaard Catalyst drivers al goed met verschillende resoluties werken. Gaat prima dus! Geen id (meer) hoe dat met composiet zit..

[ Voor 29% gewijzigd door Ook op 24-10-2004 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

dubbel

[ Voor 102% gewijzigd door Ook op 24-10-2004 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 13:42
hey ik heb een probleempje, ik heb xp er opnieuw opgezet.
gewoon xp die ik erbij kreeg, maar ik moet 'm nou activeren en daarvoor hebk de cd key nodig.
Waar staat die key ergens? kheb echt OVERAL gezocht.. kannem nergens vinden.
In welk boekje of blaadje staat dat?
tnx

To Beezze or not to Beezze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

beezze schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 17:27:
hey ik heb een probleempje, ik heb xp er opnieuw opgezet.
gewoon xp die ik erbij kreeg, maar ik moet 'm nou activeren en daarvoor hebk de cd key nodig.
Waar staat die key ergens? kheb echt OVERAL gezocht.. kannem nergens vinden.
In welk boekje of blaadje staat dat?
tnx
Doe de computer eens omdraaien, kijk op de achterzijde van je kast...
Prego ;)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

Hallo, ik heb een probleem gehad met mijn Medion 8080XL.
Ik was de C partitie van de harde schijf aan het defragmenteren (heb ik al lang geleden niet gedaan).Aangezien dat dat lang duurt, heb ik het beeldscherm uitgezet en ben ik weggegaan.
Toen ik terugkwam en het beeldscherm aanzette, zag ik allemaal witte strepen op een zwarte achtergrond!!!
Ik schrok me kapot en belde gelijk de MSC hotline op. De wachtlijn was immers bezet, wachttijd was 8 minuten. Ik heb toen opgehangen en de pc maar uit de stopcontact getrokken. Dan alle aansluitingen eruit gehaald en weer aangesloten. Toen ik de pc opnieuw opstartte, was er niks veranderd, nog steeds witte strepen op zwart achtergrond. Ik dacht toen: Het is weer de videokaart!!! Deze was namelijk een paar maanden geleden ook al kapot, deze werd door Medion vervangen. Maar nu al voor de 2de keer???
Ik probeerde rustig te blijven en stak weer de stekker uit het stopcontact. Na 20 minuten weer aangezet, alles doet het weer |:(
Heeft iemand enig idee/ervaring hiermee en evt. een oplossing zodat het niet meer voor kan komen?
Ik heb nu namelijk plots een defragmentatie van een partitie van de harde schijf gestopt, dat is zeer slecht voor de pc!

En dan nog even iets heel anders:
Als ik soms mijn pc uitzet, dan blijft hij vaak "hangen" op de "Instellingen worden opgeslagen" beeld. Dan is erg irritant, als je b.v. 's nachts een film om aan het zetten bent, en als hij klaar is,laat je de programma de pc uitschakelen. Maar dat doet hij niet, omdat hij niet verder komt dan de bovengenoemde scherm - hij blijft dan tot 's morgensvoreg aanstaan, dat is niet goed voor de pc en zo verspil ik stroom... Ik denk niet dat hetspyware is, ik gebruik vaak Ad-aware.
Misschien de instellingen zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even tussendoor, dat is niet slecht voor je pc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

ibr schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 18:36:
Hallo, ik heb een probleem gehad met mijn Medion 8080XL.
Ik was de C partitie van de harde schijf aan het defragmenteren (heb ik al lang geleden niet gedaan).Aangezien dat dat lang duurt, heb ik het beeldscherm uitgezet en ben ik weggegaan.
Toen ik terugkwam en het beeldscherm aanzette, zag ik allemaal witte strepen op een zwarte achtergrond!!!
Ik schrok me kapot en belde gelijk de MSC hotline op. De wachtlijn was immers bezet, wachttijd was 8 minuten. Ik heb toen opgehangen en de pc maar uit de stopcontact getrokken. Dan alle aansluitingen eruit gehaald en weer aangesloten. Toen ik de pc opnieuw opstartte, was er niks veranderd, nog steeds witte strepen op zwart achtergrond. Ik dacht toen: Het is weer de videokaart!!! Deze was namelijk een paar maanden geleden ook al kapot, deze werd door Medion vervangen. Maar nu al voor de 2de keer???
Ik probeerde rustig te blijven en stak weer de stekker uit het stopcontact. Na 20 minuten weer aangezet, alles doet het weer |:(
Heeft iemand enig idee/ervaring hiermee en evt. een oplossing zodat het niet meer voor kan komen?
Ik heb nu namelijk plots een defragmentatie van een partitie van de harde schijf gestopt, dat is zeer slecht voor de pc!
Probleem opgelost: Mail teruggekregen van Medion:
Beste heer XXX,

De strepen kunnen door verschillende zaken veroorzaakt worden.
Waarschijnlijk werd het beeld opnieuwe opgebouw en duurde het
wat langer dan normaal aangezien de pc zwaar belast werd door
de defragmentatie, waardoor de strepen op het beeld kwamen.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Mocht u hier niet mee geholpen zijn dan dient u telefonisch contact op
te nemen op 0900-6334660. Op werkdagen zijn wij van 07.00-23.00uur
bereikbaar en in het weekend en fee
stdagen van 10.00-18.00uur.

Wilt u in een eventueel antwoord op deze email, deze correspondentie
bijvoegen. Mocht deze ontbreken, is het niet mogelijk hierop te
reageren.

Met vriendelijke groet,

FEB-team

Tel: 0900-6334660
Fax: 0900-6546 540
Mail: InfoNL@medion.com
Web: www.medion.com
Gewoon nooit de TFT-beeldscherm uitzetten als je HD zwaar belast wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2003 @ 17:46:
Ik heb ook zo'n leuke medion 8080 XL staan. Ik krijg er alleen geen temperaturen uit. Geen mobo temp, geen cpu temp (ook hdd en videokaart niet). Heb al verschillende temp progs geprobeerd, waaronder die van MSI. (Het schijnt een MSI mobo te zijn of daar in ieder geval veel van weg te hebben).

Het enige dat ik tot nu toe voormekaar heb gekregen is dat de cpu fan op zijn hoogste snelheid gaat draaien. (Met een temperatuur-uitlees programma).

Het lijkt er op dat het mobo geen temp-sensors heeft ofzo. (Of ligt dit aan mij)
Je moet ff googlen op "Everest Home Edition".
Ik kreeg eerst ook geen temperaturen met een aantal verschillende programma's, maar hiermee wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 18:16:
[...]

Je moet ff googlen op "Everest Home Edition".
Ik kreeg eerst ook geen temperaturen met een aantal verschillende programma's, maar hiermee wel.
offtopic:
idd, maar voortaan wel ff op de datum letten he (2005 kom er al aan ...:|)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zijn er nog andere mensen van wie het minuscule fannetje op de grafische kaart al (bijna) dood is? Die van mij maakt al enkele weken een enorme herrie als ik de computer aanzet. Na een minuutje of twee is het geluid weer weg, volgens mij is dat het teken van een fan die aan het doodgaan is. Nu goed, er zit 3 jaar garantie op maar toch :/

Ik zou er een andere koeler opzetten maar ik durf niet goed want ik wil niet door een domme actie de kaart slopen, zoveel geld heb ik nu ook weer niet over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

amour021 schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 00:43:
Zijn er nog andere mensen van wie het minuscule fannetje op de grafische kaart al (bijna) dood is? Die van mij maakt al enkele weken een enorme herrie als ik de computer aanzet. Na een minuutje of twee is het geluid weer weg, volgens mij is dat het teken van een fan die aan het doodgaan is. Nu goed, er zit 3 jaar garantie op maar toch :/

Ik zou er een andere koeler opzetten maar ik durf niet goed want ik wil niet door een domme actie de kaart slopen, zoveel geld heb ik nu ook weer niet over :)
Voer helemaal GEEN actie uit, als de fan dood is en de videokaart dus ook, bel effekes naar Medion, over maximaal 2 weken heb je er (gratis) een nieuwe Ati Medion (Radeon ;)) in zitten.
Is mij ook overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
ibr schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 13:59:
[...]

Voer helemaal GEEN actie uit, als de fan dood is en de videokaart dus ook, bel effekes naar Medion, over maximaal 2 weken heb je er (gratis) een nieuwe Ati Medion (Radeon ;)) in zitten.
Is mij ook overkomen.
Ze zullen dan wel vragen om de oude videokaart op te sturen. Kost ook weer verzendingskosten :P

Maar goed, ik zou eigenlijk liever zien dat er een beter koeloplossing op die kaartjes zit. Want een nieuwe kaart is ook maar een tijdelijke oplossing aangezien er een sleeve bearing fan opzit en die snel verslijten als de as verticaal gemonteerd is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

amour021 schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 16:42:
[...]

Ze zullen dan wel vragen om de oude videokaart op te sturen. Kost ook weer verzendingskosten :P

Maar goed, ik zou eigenlijk liever zien dat er een beter koeloplossing op die kaartjes zit. Want een nieuwe kaart is ook maar een tijdelijke oplossing aangezien er een sleeve bearing fan opzit en die snel verslijten als de as verticaal gemonteerd is :/
1. Je hoeft helemaal geen verzendkosten te betalen, de monteur komt dat GRATIS thuis doen.

2. De videokaart ,dus ook de fan, is horizontaal gemonteerd |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
ibr schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 17:39:
[...]

1. Je hoeft helemaal geen verzendkosten te betalen, de monteur komt dat GRATIS thuis doen.

2. De videokaart ,dus ook de fan, is horizontaal gemonteerd |:(
1. Mooi :) Ook als je in België leeft? Want ik heb al ervaringen gelezen van Belgen die hem wel moesten opsturen :/

2. De bladen van de fan wel, maar de as is verticaal gemonteerd :)

Ik heb trouwens nog een vraagje over het geluid van de 8080XL. Aangezien ik regelmatig wissel tussen een hoofdtelefoon en m'n speakers en ik niet gemakkelijk aan de achterkant van m'n computer kan heb ik ingesteld dat ik vier luidsprekers heb en heb ik de hoofdtelefoon als rear aangesloten en de speakers als front.

Het probleem is nu dat de hoofdtelefoon bijna geen bas meer geeft en gewoon een plat geluid over het algemeen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling maar ik kan nergens in het Xear3D menu een optie vinden om dit in te stellen. Ik heb de drivers al upgedate naar de laatste versie maar helaas.

[ Voor 41% gewijzigd door Admiral Freebee op 29-01-2005 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 13:02

freddifish

schnappi !

waarom niet de front hoofdtelefoonuitgang gebruiken bij de kaartlezer ?
kun je ook 6 speakers aangesloten hebben gelijk..

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
freddifish schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 22:23:
waarom niet de front hoofdtelefoonuitgang gebruiken bij de kaartlezer ?
kun je ook 6 speakers aangesloten hebben gelijk..
Omdat de kabel die er naar toe gaat in de computer onvoldoende is afgeschermd en stoort met de HDD activiteit. En een hele tijd een irritant geruis in je headphones is ook niet fijn :X

Anyway, ik vond dat dit probleem wel belangrijk genoeg was om er een nieuw topic over te openen. Het is namenlijk niet specifiek voor de Medion 8080XL.

[rml][ C-Media 9761]Rear speakers geven weinig bas[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

amour021 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 22:33:
[...]

Omdat de kabel die er naar toe gaat in de computer onvoldoende is afgeschermd en stoort met de HDD activiteit. En een hele tijd een irritant geruis in je headphones is ook niet fijn :X

[...]
Daar heb ik ook last van, als ik b.v. mijn oordopjes in de headphone-aansluiting voorin doe, dan hoor ik steeds een ruis op de achtergrond. Helemaal raar is is dat ik extra ruis heb als ik scroll |:(

Heeft iemand hier nog ervaringen mee/tips?

[ Voor 18% gewijzigd door ibr op 01-02-2005 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

ibr schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 21:57:
[...]
Daar heb ik ook last van, als ik b.v. mijn oordopjes in de headphone-aansluiting voorin doe, dan hoor ik steeds een ruis op de achtergrond. Helemaal raar is is dat ik extra ruis heb als ik scroll |:(

Heeft iemand hier nog ervaringen mee/tips?
Ik heb ook last van geluid tijdens het scrollen!! Duurde ff voordat ik het door had maar als je het eenmaal hebt gehoord, blijf je je er gewoon aan iriteren (niet uitproberen dus ;)) Had er zelfs zo'n last van dat ik uiteindelijk een USB headset (met ingebouwde geluidskaart) heb gekocht; als ik die gebruik heb ik nergens last van :P

Schijnt trouwens wel vaker voor te komen (niet specifiek bij Medion), is gewoon ruis van magnetische velden in je kast oid.
Afbeeldingslocatie: http://www.plantronics.com/images/product/product_large/dsp300l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

Ook schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 22:51:
[...]

Ik heb ook last van geluid tijdens het scrollen!! Duurde ff voordat ik het door had maar als je het eenmaal hebt gehoord, blijf je je er gewoon aan iriteren (niet uitproberen dus ;)) Had er zelfs zo'n last van dat ik uiteindelijk een USB headset (met ingebouwde geluidskaart) heb gekocht; als ik die gebruik heb ik nergens last van :P

Schijnt trouwens wel vaker voor te komen (niet specifiek bij Medion), is gewoon ruis van magnetische velden in je kast oid.
[afbeelding]
Zou het afgelopen zijn als ik de kabel van de geluidskaart naar de hoofdtelfeooningang af zou schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem van de ruis heeft te maken met je VGA. Als je scrollt moet je VGA kaart veel verwerken om het soepel te laten verlopen. Hij trekt hierdoor meer stroom en daardoor ontstaat die ruis. Bij mij is t zo dat de ruis erger wordt bij plaatjes dan bij tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 14:35:
Het probleem van de ruis heeft te maken met je VGA. Als je scrollt moet je VGA kaart veel verwerken om het soepel te laten verlopen. Hij trekt hierdoor meer stroom en daardoor ontstaat die ruis. Bij mij is t zo dat de ruis erger wordt bij plaatjes dan bij tekst.
Ik heb precies dezelfde ervaring.
Maar waarom hoor je dat geluid dan niet uit de speakers die achter zijn aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
ibr schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 14:42:
[...]

Ik heb precies dezelfde ervaring.
Maar waarom hoor je dat geluid dan niet uit de speakers die achter zijn aangesloten?
Omdat de kabel die naar de frontuitgang door je kast loopt en niet voldoende is afgeschermd.
ibr schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 14:33:
[...]

Zou het afgelopen zijn als ik de kabel van de geluidskaart naar de hoofdtelfeooningang af zou schermen?
Ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

Toen ik net probeerde om vanuit de TV-Out van mijn Medion 8080 XL een video'tje op te nemen op mijn videorecorder (via composite) bleek dat (toen ik hem op de tv afspeelde) er allemaal witte strepen op het beeld kwamen opeen zwart achtergrond. Verder geen beeld. Geluid was er wel.
Is mijn TV-Out kapot? Of heeft dit te maken met een of andere beveiliging, want als je de tv-out gewoon op de tv aansluit, doet ie het gewoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

is dat niet een macrovision beveiliging ? Je TV decodeert dat automatisch, maar video's niet (tenzij je een kastje ertussen zet) om kopieren onaantrekkelijk te maken.

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

freddifish schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 20:07:
is dat niet een macrovision beveiliging ? Je TV decodeert dat automatisch, maar video's niet (tenzij je een kastje ertussen zet) om kopieren onaantrekkelijk te maken.
:( Dus de TV-Out is ECHT de TV-Out :(
Nouja, ik heb het inmiddels toch op videoband kunnen zetten:
Eerst op video-cd branden en dan op de DVD-speler afspelen, dan via de 2de scart van de TV opnemen (hoop omweg & kwaliteitsverlies, maar het werkt!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

bepaalde programma's zoals anydvd verwijderen ook softwarematig de macrovision beveiliging (ik neem aan dat de videobron een dvd is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

freddifish schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 22:52:
bepaalde programma's zoals anydvd verwijderen ook softwarematig de macrovision beveiliging (ik neem aan dat de videobron een dvd is?)
Videobron is gewoon een wmv-file, ik zal even dat prog checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen heb ik het volgende probleem:
Elke keer dat ik een Cd-Rom of DVD in mijn Sony DDu 1612 speler stop geeft hij het bericht dat ik "een schijf of een ander geschikt medium" in de cd-rom/ DVD speler moet plaatsen. Terwijl die Cd-roms een tijdje geleden nog perfect werkten!
Wat is er opeens mis met dat ding? Iemand hier ervaring mee of oplossingen voor?
Ik zou het graag vernemen van jullie!!!!

Bedankt alvast

een mede Medion 8080XL gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 21:24:
Hallo allemaal,

Elke keer dat ik een Cd-Rom of DVD in mijn Sony DDu 1612 speler stop geeft hij het bericht dat ik "een schijf of een ander geschikt medium" in de cd-rom/ DVD speler moet plaatsen. Terwijl die Cd-roms een tijdje geleden nog perfect werkten!
Wat is er opeens mis met dat ding? Iemand hier ervaring mee of oplossingen voor?

Bedankt alvast

Dezelfde probleem heb ik ook, vooral bij autostart cd's een probleem. Makkelijk op te lossen door de cd/dvd in de dvd-rewriter te stoppen - hij werkt perfect!

(Ik zou even kijken op medion.com voor de drivers ofzo, dit is maar een tijdelijke oplossing - de dvd-speler hoort het te doen! Ik zal ook even Medion mailen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb vandaag een 2e harddisk (Western Digital, 250GB 5400RPM) erbij geplaatst en dat werkt goed. Echter de temperaturen liggen nu tussen 55°C en 62°C. Hoe kan ik nu het beste de boel koelen ? Ik zag op dit topic dat de zelf geplaatste harddiskcooler geregeld kapot gaat. Ik zat zelf meer te denken om de hele kast te koelen, maar hoe moet je dat doen. Heeft iemand dit al gedaan en kan die mij vertellen hoe je dat het beste kan doen en met welke coolers.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 21:24:
Hallo allemaal,

Bedankt alvast

Dit heb ik ook gehad maar alleen met DVD-R, DVD+R, DVD-RW en DVD+RW, gewone DVD-ROM's gaven geen problemen en CD's ook niet. Nu goed, ik moest toch formatteren en dat heeft gelijk het probleem ook opgelost dus ik denk dat het aan de drivers ligt.
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 15:09:
Hallo,

Ik heb vandaag een 2e harddisk (Western Digital, 250GB 5400RPM) erbij geplaatst en dat werkt goed. Echter de temperaturen liggen nu tussen 55°C en 62°C. Hoe kan ik nu het beste de boel koelen ? Ik zag op dit topic dat de zelf geplaatste harddiskcooler geregeld kapot gaat. Ik zat zelf meer te denken om de hele kast te koelen, maar hoe moet je dat doen. Heeft iemand dit al gedaan en kan die mij vertellen hoe je dat het beste kan doen en met welke coolers.

Alvast bedankt.
Hier ben ik ook over aan het nadenken aangezien ik net een FDD heb bijgestoken en de harde schijf nog warmer wordt :(

De beste oplossing is de hele handel in een nieuwe kast steken aangezien de huidige kast weinig plaats laat om koeling toe te voegen. Dit ga ik misschien doen maar voor ik dat doe ga ik proberen een gat in het zijpaneel te maken naast de HDD voor een fan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In reactie op:
Hier ben ik ook over aan het nadenken aangezien ik net een FDD heb bijgestoken en de harde schijf nog warmer wordt :(

De beste oplossing is de hele handel in een nieuwe kast steken aangezien de huidige kast weinig plaats laat om koeling toe te voegen. Dit ga ik misschien doen maar voor ik dat doe ga ik proberen een gat in het zijpaneel te maken naast de HDD voor een fan :)[/quote]

Ik heb ook een FDD (even ter info). Wil je mij op de hoogte houden hoe je die fan gaat plaatsen, want volgens mij is hier niet veel plaats voor. Waarmee wil je dat gat eigenlijk maken ? Hoekan je dat het beste doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 10:51:
Ik heb ook een FDD (even ter info). Wil je mij op de hoogte houden hoe je die fan gaat plaatsen, want volgens mij is hier niet veel plaats voor. Waarmee wil je dat gat eigenlijk maken ? Hoekan je dat het beste doen ?
Ik heb gisterenavond de FDD er bij gestoken en dan een 80mm casefan op 7V onder de hardeschijfkooi gehangen met tiewraps. Er zitten namelijk gaten in de onderkant waar je een windje door kunt laten blazen. Nu wordt de harde schijf na enkele uren draaien maar 45°C in plaats van 55-60°C daarvoor. Ik heb helaas geen foto's maar ik heb het met twee tiewraps gedaan. Ik heb ze ook wel door de schroefgaten van fan gestoken zodat die zeker niet kan verplaatsen.

Het gat was mijn vader zijn idee en hij wou het doen met een wipzaagje. Maar deze "oplossing" werkt ook nog wel voor de harde schijf. Op termijn denk ik toch aan een nieuwe kast want het wordt gewoon tropisch warm in deze omdat de grafische kaart en CPU de boel goed opwarmen en er eigenlijk geen afvoer van deze warme lucht (alleen de fan van de PSU maar die draait heel traag en doet weinig). Er is ook geen plaats voorzien voor een outtake casefan.

Dit is de laatste keer dat ik een Medion PC koop hoor. Tenzij ik hem direct in een andere kast steek. Gewoonlijk bouw ik m'n computers zelf maar ja, ik kreeg een speciale deal :P

Edit: Voor dat je gaat vragen waarom en hoe ik de fan op 7V heb laten draaien: Op 7V draait de fan trager en komt hij (bij mij toch) niet boven het geluid van de rest van de computer uit. Om hem op 7V te laten draaien verbindt je de rode kabel van de fan met een gele kabel van een molex en de zwarte van de fan aan een rode van dezelfde molex. Zo krijg je 12V - 5V = 7V.

[ Voor 13% gewijzigd door Admiral Freebee op 27-02-2005 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 45°C, is dat ook als je veel kopieerwerk heb gedaan op de harde schijf ? Je hebt verder geen openeing gemaakt in je case voor luchttoevoer ? Je circuleert gewoon de lucht ? Als je een casefan koopt zit, kan je die makkelijk op zo'n stekkertje aansluiten die uit de voeding komt ? Beweegt de fan niet teveel, schommelen ? Waar heb jij die fan gekocht, enmoet je er nog iets anders bij kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Welke case kunnen jullie mij aanraden om de standaard MD8080XL case te vervangen ? Zijn er naast de aanschaf vd case nog andere zaken die aangeschaft/aangepast moeten worden? Past bv. de memory reader met zijn TV kaart nog wel in de nieuwe case ? Past de moederbord wel in een andere case, mij is verteld dat dit een aparte maat is, te weten M-ATX. Past deze M-ATX ook in een ATX kast, zonder (moeilijke) aanpassingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 11:42:
Die 45°C, is dat ook als je veel kopieerwerk heb gedaan op de harde schijf ? Je hebt verder geen openeing gemaakt in je case voor luchttoevoer ? Je circuleert gewoon de lucht ? Als je een casefan koopt zit, kan je die makkelijk op zo'n stekkertje aansluiten die uit de voeding komt ? Beweegt de fan niet teveel, schommelen ? Waar heb jij die fan gekocht, enmoet je er nog iets anders bij kopen ?
Als ik defragmenteer dan loopt de temperatuur op naar ongeveer 48°C maar zeker niet hoger. Vroeger durfde die wel eens naar 63°C uit te schieten wat zeker niet goed is!

Ik heb geen andere opening gemaakt maar dat ga ik misschien nog wel doen omdat een outtake voor de warme lucht wel lekker zou zijn. Je kan casefans kopen die je op een molex aansluit ja en anders kun je nog wel een converter gebruiken of natuurlijk zelf solderen zoals ik heb gedaan om 7V ipv 12V te krijgen. De fan komt van een Spire Whisperrock III koelblok dat ik nog had liggen. Buiten de fan heb ik alleen twee tiewraps nodig gehad. De fan zit muurvast omdat ik de tiewraps door de schroefgaten van de fan heb meegetrokken en ze heel strak heb aangetrokken met een tang. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Sinds kort kan ik mijn beide (default) DVD Reader en DVD Writer niet meer gebruiken in mijn Windows XP Pro (SP2) installatie. Ik heb vorige week de BIOS geupdate naar de meeste recente Medion versie (niets getweaked oid Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/bloos.gif) en volgens mij is het sindsdien mis (heb iig niets anders ingrijpends gedaan, dus dikke kans dat het daaraan gelegen heeft). De BIOS-update zelf verliep prima en ik zie m'n drives nu ook nog steeds in de BIOS, alleen in Windows dus nada:

Afbeeldingslocatie: http://dump.ookonline.com/Medion_DVDROM_errors.png

Ik heb de beide apparaten al in veilige modus (waar het probleem zich ook voor doet) verwijderd maar na een reboot keerde dezelfde situatie weer terug. Ook de laatste Intel INF Updater geïnstalleerd, maar helpt ook niet.. Iemand misschien vergelijkbare ervaringen? Of nog beter, de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ook schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:53:
Sinds kort kan ik mijn beide (default) DVD Reader en DVD Writer niet meer gebruiken in mijn Windows XP Pro (SP2) installatie. Ik heb vorige week de BIOS geupdate naar de meeste recente Medion versie (niets getweaked oid [afbeelding]) en volgens mij is het sindsdien mis (heb iig niets anders ingrijpends gedaan, dus dikke kans dat het daaraan gelegen heeft). De BIOS-update zelf verliep prima en ik zie m'n drives nu ook nog steeds in de BIOS, alleen in Windows dus nada:

[afbeelding]

Ik heb de beide apparaten al in veilige modus (waar het probleem zich ook voor doet) verwijderd maar na een reboot keerde dezelfde situatie weer terug. Ook de laatste Intel INF Updater geïnstalleerd, maar helpt ook niet.. Iemand misschien vergelijkbare ervaringen? Of nog beter, de gouden tip?
Even rechts klikken, voor eigenschappen kiezen en kijken welke fout het uitroepteken veroorzaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Oh ja, vergeten inderdaad. Dat schermpje klaagt over een driver, maar daar heb ik nog nooit problemen mee gehad bij IDE devices :?

Afbeeldingslocatie: http://dump.ookonline.com/Medion_DVDROM_Error-details.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
  • Laatst online: 28-02-2019
Installatieproblemen CD/DVD, mogelijke oplossing Windows ME en XP:
- Verwijder eerst de DVD-/CD-ROM spelers/branders uit Apparaatbeheer. Nog niet herstarten.

Gebruik de zoekfunctie in Regedit om te zoeken naar de waarden upperfilters en/of lowerfilters voor DVD-/cd-rom-stations. Verwijder deze filters indien aanwezig
Verwijder deze waarde(n) uit de key {4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} op deze manier:
- Klikop de key {4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} .
- Klik met de rechtermuisknop in het rechter venster op LowerFilters en klik dan verwijderen).
- Klik met de rechtermuisknop in het rechter venster op UpperFilters en klik dan verwijderen).
- Herstart het systeem.

Groeten,
GSM

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 14:21
ik heb van de medion helpdesk nieuwe ASPI drivers gekregen en het probleem van trage dvd's/cd's branden is opgelost.

http://members.home.nl/j.deruiter/medion/aspi.exe

verders heb ik omdat ik de computer als kantoorsysteem gebruik een nieuwe cooler gemonteerd die NIET als stofzuiger werkt.
Cooler Master type: Hyper 48 een genot om ermee te kunnen werken!

Verders is de bios update van Medion bedoeld voor het in meer stappen laten (harder) draaien van de CPU koeler

verders heb ik nog een reghack van microsoft om van de 128 GB schijf bij herinstall een 250 GB schijf te maken (betreft WIN 2000 maar mogelijk ook XP!)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
48-Bit LBA Support for ATAPI Disk Drives in Windows 2000
Article ID : 305098
Last Review : November 13, 2003
Revision : 1.0
This article was previously published under Q305098
On this page
SYMPTOMS
RESOLUTION
STATUS
MORE INFORMATION

SYMPTOMS
Windows 2000 Service Pack 2 (SP2) and earlier versions of Windows 2000 do not support 48-bit Logical Block Addressing (LBA) as defined in the ATA/ATAPI 6.0 specification.
RESOLUTION
To resolve this problem, obtain the latest service pack for Windows 2000. For additional information, click the following article number to view the article in the Microsoft Knowledge Base:
260910 How to Obtain the Latest Windows 2000 Service Pack
The English-language version of this fix should have the following file attributes or later: Date Time Version Size File name
--------------------------------------------------------
10/19/2001 01:42 PM 5.0.2195.4529 86,768 Atapi.sys
04/19/2002 05:43 PM 214,938 Update.inf

The following conditions are necessary for the correct functioning of 48-bit LBA ATAPI support: • A computer with a 48-bit LBA-compatible Basic Input/Output System (BIOS) installed.
• A computer with a hard disk that has a capacity of greater than 137 gigabytes (GB).
• You must enable the support in the Windows registry by adding or changing the EnableBigLba registry value to 1 in the following registry subkey:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\atapi\Parameters
To enable 48-bit LBA large-disk support in the registry: 1. Start Registry Editor (Regedt32.exe).
2. Locate and then click the following key in the registry:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Atapi\Parameters
3. On the Edit menu, click Add Value, and then add the following registry value:
Value name: EnableBigLba
Data type: REG_DWORD
Value data: 0x1
4. Quit Registry Editor.
NOTE: If you enable 48-bit LBA ATAPI support by editing the preceding registry key, but your system does not meet the minimum requirements, you may observe the following behaviors: • Operating systems that do not have 48-bit LBA support enabled by default (such as Microsoft Windows 98, Microsoft Windows Millennium Edition (Me), or Windows 2000) that are installed on a partition that spans beyond the 28-bit LBA boundary (137GB) will experience data corruption or data loss.
• The installation of operating systems that do not have 48-bit LBA support enabled by default (such as Windows 98, Windows Me, or Windows 2000) on a partition that is beyond the 28-bit LBA boundary (137 GB) is unsuccessful and leaves behind a temporary installation folder.
• If you install hotfixes that enable 48-bit LBA before you install Windows 2000 Service Pack 3 (SP3), the appropriate registry key will be automatically created during the installation of SP3 to preserve the data integrity of the hard disk.
• After you enable 48-bit LBA support by adding the appropriate registry key, data corruption may occur if you remove the registry key or if you remove (uninstall) SP3 for Windows 2000.
• If you install a copy of Windows 2000 that includes SP3 (SP3 integrated) on a large hard disk that has already been preformatted by using a 48-bit LBA-enabled operating system, the ATAPI subsystem may report hard-disk space greater than that which is addressable without the 48-bit LBA support (larger than approximately 137 GB) during the text-mode portion of Setup. In this case, the hard disk's partition table information has already been created. To fix the incorrect disk information, delete the partition by using either a disk partitioning utility or by deleting and then re-creating the partition during the text-mode portion of Setup. After you create the new partition, quit Setup by pressing F3, and then restart the Windows installation process. The ATAPI subsystem now correctly shows approximately 137 GB of hard disk space.
• The EnableBigLba registry value is disabled:

If you have a 48-bit compatible BIOS that can support a hard disk that has a capacity of more than 137 GB, only the first 137 GB of the hard disk is addressable. The remainder of the hard disk is not used.
• The operating system must be installed on the first partition that is smaller or equal to 137 GB when the EnableBigLba registry value is enabled but when you do not have a 48-bit LBA compatible BIOS.

If you enable the 48-bit LBA ATAPI support by editing the registry setting, but you lack both a 48-bit LBA compatible BIOS and a hard disk that has a capacity of more than 137 GB, the hard disk continues to function as a standard hard disk with an addressable limit of 137 GB.
• The operating system must be installed on the first partition that is less than or equal to 137 GB and the rest of the hard disk divided into one or more remaining partitions when the EnableBigLba registry value is enabled on a computer without a 48-bit LBA compatible BIOS that has a hard disk with a capacity of more than 137 GB.

STATUS
Microsoft has confirmed that this is a problem in the Microsoft products that are listed at the beginning of this article. This problem was first corrected in Windows 2000 Service Pack 3.Important Although support for 48-bit LBA is included in Windows 2000 Service Pack 3 (SP3) and later, it is still necessary to create the registry change that is described in the "Resolution" section of this article.
MORE INFORMATION
For additional information about how to obtain a hotfix for Windows 2000 Datacenter Server, click the article number below to view the article in the Microsoft Knowledge Base:
265173 The Datacenter Program and Windows 2000 Datacenter Server Product
For additional information about how to install multiple hotfixes with only one reboot, click the following article number to view the article in the Microsoft Knowledge Base:
296861 How to Install Multiple Windows Updates or Hotfixes with Only One Reboot
For additional information about how to install Windows 2000 and Windows 2000 hotfixes at the same time, click the article number below to view the article in the Microsoft Knowledge Base:
249149 Installing Microsoft Windows 2000 and Windows 2000 Hotfixes

--------------------------------------------------------------------------------

APPLIES TO
• Microsoft Windows 2000 Professional Edition
• Microsoft Windows 2000 Server
• Microsoft Windows 2000 Advanced Server

Top of Page

Keywords: kbbug kbfix kbwin2000sp3fix kboswin2000fix KB305098

[ Voor 98% gewijzigd door joosd op 03-03-2005 09:24 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
Ik heb op mijn Medion MD8080 system crashes gehad na de updates van de software en het stuurprogramma voor de C-Media CMI9761 chip.

Bij mij draaide de oorspronkelike installatie van C-Media wel goed: UDA036_build21LM.
Ook geen problemen met UDA0041_build05ML, waar mijn PC nu mee draait.

C-MEDIA CODEC problemen in de nieuwere versies.
Alle latere versies hadden lichtelijke problemen met de klank van sommige geluiden en de bediening van het volume vanaf het toetsenbord.
FS2004 (FS9) laat het systeem crashen na enige minuten vliegen bij gebruik van driver versies UDA0044 en UDA0047. Gebruik dus NIET C-Media driver versies hoger dan UDA0041!
Eén van deze latere versies wordt zelfs aangeboden via Microsoft Update!
De C-Media software kan verwijderd worden via Configuratiescherm, Software.
Installeren met setup.exe kan echter blijkbaar ook zonder eerst iets te verwijderen.

De versie staat vermeld onderaan in het bestand Pack.ini.

GSM-IT

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 15:09:
Hallo,

Alvast bedankt.
Ik heb een klein ventilatortje van een oude i486 processorkoeling onder het rek, met daarin de 160 Gb WD schijf gemonteerd. Dat scheelt volgens de meting ongeveer 7° C (43° C i.p.v. 50° C) .
Bij twee schijven, zou het ventilatortje misschien van opzij tussen de schijven door kunnen blazen. :*)

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
GSM-IT schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 18:53:
[...]

Ik heb een klein ventilatortje van een oude i486 processorkoeling onder het rek, met daarin de 160 Gb WD schijf gemonteerd. Dat scheelt volgens de meting ongeveer 7° C (43° C i.p.v. 50° C) .
Bij twee schijven, zou het ventilatortje misschien van opzij tussen de schijven door kunnen blazen. :*)
Ik denk dat je beter af bent met een grotere fan die trager draait, minder lawaai maakt en even veel/meer lucht verplaatst :P

Zo van die kleine (oude) fannetjes maken vaak een hels lawaai :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

GSM-IT schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 09:00:
Installatieproblemen CD/DVD, mogelijke oplossing Windows ME en XP:
- Verwijder eerst de DVD-/CD-ROM spelers/branders uit Apparaatbeheer. Nog niet herstarten.

Gebruik de zoekfunctie in Regedit om te zoeken naar de waarden upperfilters en/of lowerfilters voor DVD-/cd-rom-stations. Verwijder deze filters indien aanwezig
[...]
Held!!! _/-\o_
Ik heb de Lower- & Upperfilter waardes uit de onderstaande registry locaties gewist en na de reboot stonden m'n drives er inderdaad weer keurig bij!! Thanks very much dus :D
code:
1
2
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet003\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Hoe zou je die ventilator van opzij moeten monteren ? Aan het zijpaneel soms en dan gaten maken zodat de lucht van buiten de kast komt ? Ik heb als 1e noodoplossing nu een PCI cooler toegepast, dat scheelt wel wat, maar de harddisks blijven warm. Ik heb ook een ventilatortje onder de harddisk geplaatst en dat scheelt ook wel wat, echter als je een paar GB (bv. 5) kopieert op dezelfde harde schijf dan zie je de temperatuur heel snel oplopen tot 58°C !.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 20:23:
Ik heb ook een ventilatortje onder de harddisk geplaatst en dat scheelt ook wel wat, echter als je een paar GB (bv. 5) kopieert op dezelfde harde schijf dan zie je de temperatuur heel snel oplopen tot 58°C !.
Welke ventilator heb je gebruikt? Hier scheelt de temperatuur wel sterk. Zelfs bij harde schijfactiviteit blijft de harde schijf tussen de 45°C en 48°C :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 20:23:
[...]

[...]

Hoe zou je die ventilator van opzij moeten monteren ? Aan het zijpaneel soms en dan gaten maken zodat de lucht van buiten de kast komt ? Ik heb als 1e noodoplossing nu een PCI cooler toegepast, dat scheelt wel wat, maar de harddisks blijven warm. Ik heb ook een ventilatortje onder de harddisk geplaatst en dat scheelt ook wel wat, echter als je een paar GB (bv. 5) kopieert op dezelfde harde schijf dan zie je de temperatuur heel snel oplopen tot 58°C !.
offtopic:
Ik volg deze discussie al lange tijd, maar ik vraag me af of het echt zo ernstig is allemaal? Een HDD kan toch wel rond de 60°C werken? O-) Daar zijn die dingen toch ook voor gemaakt?
Mijn HDD werkt wel vaker rond de 60°C; ik laat hem dan gewoon lopen.
Als het echt heeeeel ernstig is, laat mijn 8080XL wel een foutmelding zien, dat de HDD te warm is...
Of gaat het juist om de principe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
ibr schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 20:34:
[...]

offtopic:
Ik volg deze discussie al lange tijd, maar ik vraag me af of het echt zo ernstig is allemaal? Een HDD kan toch wel rond de 60°C werken? O-) Daar zijn die dingen toch ook voor gemaakt?
Mijn HDD werkt wel vaker rond de 60°C; ik laat hem dan gewoon lopen.
Als het echt heeeeel ernstig is, laat mijn 8080XL wel een foutmelding zien, dat de HDD te warm is...
Of gaat het juist om de principe?
De levensduur van een harde schijf kan sterk achteruit gaan als hij constant een hoge temperatuur heeft. Het probleem met de Medion 8080XL is dat er geen fatsoenlijke afvoer van warme lucht is. Het hele systeem ligt lekker de kastlucht op te warmen en er is totaal geen airflow in de kast. Door een fan langs de harde schijf te laten blazen koelt die wel een beetje af maar niet spectaculair omdat de kastlucht nog altijd warm is.

Toch is het bevorderlijk voor de levensduur van je harde schijf als hij "maar" 45°C wordt in plaats van 60°C.

Oh ja, je computer laat echt geen foutmelding zien als je HDD te warm wordt hoor. Hoogstens als je schrijf -en leesfouten krijgt.

[ Voor 8% gewijzigd door Admiral Freebee op 03-03-2005 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Ik heb geen koeler (meer) en ook geen foutmeldingen. En ja, het gaat om het principe :)
Volgens mij gaat zo'n HD veel langer mee dan de PC voordat je tot een upgrade overgaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

amour021 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 20:38:
[...]

De levensduur van een harde schijf kan sterk achteruit gaan als hij constant een hoge temperatuur heeft. Het probleem met de Medion 8080XL is dat er geen fatsoenlijke afvoer van warme lucht is. Het hele systeem ligt lekker de kastlucht op te warmen en er is totaal geen airflow in de kast. Door een fan langs de harde schijf te laten blazen koelt die wel een beetje af maar niet spectaculair omdat de kastlucht nog altijd warm is.

Toch is het bevorderlijk voor de levensduur van je harde schijf als hij "maar" 45°C wordt in plaats van 60°C.

Oh ja, je computer laat echt geen foutmelding zien als je HDD te warm wordt hoor. Hoogstens als je schrijf -en leesfouten krijgt.
Ook schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 20:42:
Ik heb geen koeler (meer) en ook geen foutmeldingen. En ja, het gaat om het principe :)
Volgens mij gaat zo'n HD veel langer mee dan de PC voordat je tot een upgrade overgaat!
Als t zover is, brand k al men filmpjes en mp3's op cd, bel ik naar Panningen en krijg ik een nieuwe HDD B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ibr schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 20:50:
[...]

[...]

Als t zover is, brand k al men filmpjes en mp3's op cd, bel ik naar Panningen en krijg ik een nieuwe HDD B)
beetje kortzichtig, maar ja als jij denkt dat je nog garantie hebt ? Mij best. Naar mijn weten is de garantie maar 1 jaar ! Trouwens in de specs vd harddisks staat de max. temp maar 60°C mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 20:58:
[...]

beetje kortzichtig, maar ja als jij denkt dat je nog garantie hebt ? Mij best. Naar mijn weten is de garantie maar 1 jaar ! Trouwens in de specs vd harddisks staat de max. temp maar 60°C mag zijn.
Unser Deutsche freunde geven een garantie van 3 jaar :+
Daar zijn ze best bekend om :Y)

Maar is idd misschien wat optimitisch bekeken, het zou erg sociaal van Medion zijn als ze eens iedereen HDD-fans verstuurden die goed passen :9~ , ik vraag me af wat de helpdeskmedewerker zal zeggen als ik ernaartie bel en dan met de klacht "Mevrouw, mij HDD wordt te warm" aankom... Morgen ff doen, hou jullie op de hoogte >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
ibr schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 21:05:
[...]

Maar is idd misschien wat optimitisch bekeken, het zou erg sociaal van Medion zijn als ze eens iedereen HDD-fans verstuurden die goed passen :9~ , ik vraag me af wat de helpdeskmedewerker zal zeggen als ik ernaartie bel en dan met de klacht "Mevrouw, mij HDD wordt te warm" aankom... Morgen ff doen, hou jullie op de hoogte >:)
Dan zeggen ze simpelweg dat ze een monteur langssturen die dan de HDD vervangt :| zo simpel is het bij Medion...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ibr schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 21:05:
[...]

Dat wil ik wel eens graag weten, wat er uit dat gesprek komt. Misschien kan je ook eens vragen wat anders eengoede oplossing zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
Het probleem met de koeling van de schijven in de MD8080 is dat de koellucht voor de processor in de kast geblazen wordt. De luchtstroom die anders door de ventilator van de voeding op gang gebracht zou zijn valt daardoor vooral in het voorste deel van de kast stil.
Eigenlijk zou de opgewarmde lucht van de processor ook direct weer naar buiten geleid moeten worden via een apart lucht kanaal. Een extra opening in de achterwand zou daarvoor nodig zijn.
In de rest van de PC ontstaat dan een betere luchtcirculatie van voren naar achteren.
Minder goed maar ook mogelijk is een extra ventilator op de achterwand om meer lucht uit de kast te blazen, zodat er voldoende luchtstroming ontstaat. Dat geeft waarschijnlijk ook een betere koeling voor de videokaart, die het soms erg warm krijgt.
Onderin de kast zou de opening rond de aan/uit knop wat afgedicht kunnen worden, zodat meer lucht langs de harde schijf stroomt.
De beste oplossing is een andere kast, die beter gekoeld kan worden.

Voor mensen die zelf het systeem regelmatig willen kunnen aanpassen en uitbreiden is het zondermeer beter om geen PC's van bijvoorbeeld Medion, Dell, HP te kopen, maar bij een goede leverancier een PC naar wens te bestellen. De kant en klare systemen van voornoemde merken zijn goed genoeg voor diegenen die een PC wat minder heftig gebruiken en niet van plan zijn om later nog uitbreidingen aan te brengen.. :r :o 8)7

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
GSM-IT schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 09:37:
Voor mensen die zelf het systeem regelmatig willen kunnen aanpassen en uitbreiden is het zondermeer beter om geen PC's van bijvoorbeeld Medion, Dell, HP te kopen, maar bij een goede leverancier een PC naar wens te bestellen. De kant en klare systemen van voornoemde merken zijn goed genoeg voor diegenen die een PC wat minder heftig gebruiken en niet van plan zijn om later nog uitbreidingen aan te brengen.. :r :o 8)7
Inderdaad, normaal bouw ik m'n systemen dan ook zelf maar ik kon deze Medion computer nieuw voor een veel lagere prijs dan in de winkel bestellen, de verkoper beweerde dat het de overschotten van Aldi waren die in aparte verkoopskanalen terechtgekomen waren. De doos was in elk geval onbeschadigd, ongeopend en volledig en de computerwinkel bestaat nog altijd :P Ik kon voor dezelfde prijs geen computer met dezelfde specificaties bouwen iig en zeker niet met de software er legaal bij!

Ik ga binnenkort toch maar even kijken naar een kast om de hardware in over te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
Zou het een idee zijn om de blaasrichting van de processor-fan om te keren.
Daarvoor moet de fan dan achterstevoren gemonteerd worden.
Het resultaat zou zijn dat de aangezogen koellucht voor de processor warmer is omdat deze uit de kast naar buiten gaat. De processor zou hierdoor wat warmer kunnen worden.
Het GROTE voordeel is volgens mij dat er een flinke luchtstroom door de HELE kast ontstaat, omdat nu beide ventilatoren de lucht naar buiten werken. De koellucht zal aangezogen worden via de voorkant (luchtopeningen in de onderkant van de bezel) en het lange rooster op de zijkant van de kast.
Heeft iemand al ervaring met deze mogelijke oplossing voor de koeling van het hele systeem?

GSM 8)7 :?

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
Ik heb het intussen geprobeerd. De processorventilator andersom laten werken zorgt er voor dat de kast veel koeler blijft. Een extra kleine ventilator, ergens achter op de kast net onder de voeding, zou dat ook bewerkstelligen denk ik.
De hardeschijf blijft 10° - 15° C koeler, +/- 35° C.
De processor wordt echter zoals verwacht zo'n 10° C of meer warmer waardoor de fan van de processor harder gaat blazen en meer lawaai maakt. Ik heb het niet helemaal goed kunnen testen omdat de koelpasta niet lekker meer aansloot.

Tenslotte heb ik de ventilator toch maar weer in de oorspronkelijke stand geplaatst en de koeler met wat nieuwe arctic silver compound weer goed gemonteerd.
Al doende heb ik wel ontdekt dat het koelblok bijna geheel verstopt was door stof en deze goed schoongemaakt. Gelijk ook het koelblokje op de videokaart schoongemaakt.

Conclusies:
Na 1 jaar kan het geen kwaad om het koelblok (buitenshuis) eens schoon te kwasten of te blazen. Vooral dat laatste is, ondanks de ventilator die er voor zit, redelijk te doen.

Een extra ventilator op de kast is zinvol. Hiervoor is eventueel ruimte onder de voeding, maar dan moet er wel eerst een opening gemaakt worden. Het mooiste zou een ventilator zijn die net als een PCi kaart op een van de vrije slots gemonteerd kan worden. Bestaat zoiets eigenlijk?

Na verwijderen van het koelblok kunnen er problemen met de koeling ontstaan, als je niet over koelpasta en de nodige handigheid beschikt..

GSM

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een update:
Vandaag heb ik een nieuwe kast gekocht en de inhoud vd medion kast overgezet. In deze kast heb ik een fan die de lucht inblaast (voorkant PC) en ik heb een fan aan de achterzijde die de lucht uit de kast blaast. Tevens een PCI cooler erin (die had ik al). De temperaturen vd 2 harde schijven liggen nu al 10-15°C lager dan in de Medion kast, ze liggen nu rond 34°C in rust. Als er veel activiteit is op de schijf dan loopt de temp uiteraard wel op maar is tot nu toe onder de 43°C gebleven. Perfect !!

Nieuwe vraag: Driver toetsenbord.
Heeft iemand voor mij de laatste driver voor het toetsenbord van Medion (wat standaard bij de PC werd meegeleverd). Na herinstallatie vd PC heb ik alle extra functionaliteiten vh toetsenbord niet meer aan de praat gekregen. Kan iemand mij hieraan helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb die pc nu een tijdje,nog nooit probs mee gehad maar nu mis ik opeens de icoontjes van de cardreader,als ik mn CF kaart erin stop ziet hij hem niet en doet niets.

ik heb al de drivers gedownload van medion.com. maar dat helpt ook niet.

iemand nog iedeen ????????

anders zit er niks anders op dan een compleet nieuwe install,en daar heb ik nu echt geen zin in.

o ja nog iets, als ik bij apparaat beheer een onbekend usb apparaat verwijder dan installeert xp hem zelf weer maar nog werkt mn cardrreader niet .

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

die cardreader kan ook te maken hebben met je usb-hub. verwijder die eens en herinstalleer.

verder voor het toetsenbord. Ik heb op een tweede schijf winxp pro (als backup systeem..) ernaast gezet en alle drivers gewoon van de D: partitie afgehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hee bedankt , het werkt weer naar behoren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freddifish schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 21:53:
die cardreader kan ook te maken hebben met je usb-hub. verwijder die eens en herinstalleer.

verder voor het toetsenbord. Ik heb op een tweede schijf winxp pro (als backup systeem..) ernaast gezet en alle drivers gewoon van de D: partitie afgehaald?
Ik heb naar mijn weten ook alle drivers, maar ik zou graag willen weten wat de juiste is zodat alle functies op het toetsenbord werken. Dus als iemand mij die kan vertellen heel graag !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 10:01:
[...]

Ik heb naar mijn weten ook alle drivers, maar ik zou graag willen weten wat de juiste is zodat alle functies op het toetsenbord werken. Dus als iemand mij die kan vertellen heel graag !
Heb je WUR0108.EXE ?? Wellicht is voor het toetsenbord al een andere driver geladen, nog voor de software geinstalleerd was. Bij USB altijd eerst software, dan hardware installeren!
Misschien gaat het zo werken:
Verwijder de USB Wireless Keyboard Driver Ver. 1.24M software.
Verwijder het toetsenbord uit apparaatbeheer en sluit het systeem af.
Koppel toetsenbord en muis transceiver los van de USB aansluiting.
Opstarten met een standaard toetsenbord en standaard muis.
Installeer nu de toetsenbord driver en software (USB Wireless Keyboard Driver Ver. 1.24M moet vermeld staan in Configuratiescherm, Software).
Zet het systeem weer uit.
Verwijder de standaard toetsenbord en muis.
Start het systeem weer op en sluit de transceiver pas weer op de USB poort aan als het systeem er om vraagt. :?

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben van plan om voor mijn Pocket PC een wi-fi SD kaartje te kopen.

op de MD8080 zit ook al wireless lan.

nu is mijn vraag of ik dan met mn pocket pc via wi-fi kan internetten/msn-en via mijn pc .

heeft iemand dit al eens geprobeerd.?????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 13:54:
ik ben van plan om voor mijn Pocket PC een wi-fi SD kaartje te kopen.

op de MD8080 zit ook al wireless lan.

nu is mijn vraag of ik dan met mn pocket pc via wi-fi kan internetten/msn-en via mijn pc .

heeft iemand dit al eens geprobeerd.?????????
In theorie is het mogelijk om een ad-hoc verbinding op te stellen en daarmee je internet verbinding te delen maar in praktijk is het me nooit gelukt. Even werkte het maar het bereik was om te huilen en na enkele dagen werkte het niet meer en ik heb het nooit meer werkende gekregen. Dit was met een laptop in plaats van een PPC.

Dan heb ik maar een AP/router aangeschaft. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

ik heb een 11 mbit AP maar heb ook eens geprobeerd een ad-hoc verbinding op te zetten met mijn 54mbit laptop kaartje (vanwege de snelheid :))
Dat is echt behoorlijk kloten met de winxp instellingen in de advanced configuratie, maar het lukt uiteindelijk wel. Alternatief is om winxp geheel buiten schot te zetten en de prism drivers aan het werk te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in theorie???

ik wil de praktijkervaring horen :) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
Even een update met betrekking tot de koeling.

Ik had geschreven:
Een extra ventilator op de kast is zinvol. Hiervoor is eventueel ruimte onder de voeding, maar dan moet er wel eerst een opening gemaakt worden.

Ik heb het nu echter opgelost met een kleine ventilator die via een weerstand van 150 Ohm (5 Watt) is aangesloten op de 12 Volt. Deze ventilator heb ik binnen in de kast onder het rek voor de harde schijven tegen het luchtrooster van de de kast gemonteerd (naast de aan/uit knop).
Ik heb de bezel (plastic voorkant) even verwijderd en het luchtrooster in de directe omgeving van het ventilatortje gedeeltelijk afgeplakt met tape, zodat er geen kortsluiting in de luchtcirculatie is. Ter hoogte van de harde schijf heb ik het luchtrooster open gelaten.

De ventilator blaast nu zachtjes en onhoorbaar koele lucht naar binnen, net onder de harde schijf.
Met één harde schijf gemonteerd zit ik nu minstens 8 °C lager voor de temperatuur van de harde schijf en ook de processor lijkt 1 °C koeler te zijn. :)

GSM

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Net even met GSC in België gebeld omdat de koeler van mijn 9800XL een enorme herrie maakt. Ik wou dat ze er zelf alternatieve koeling op monteerden maar zelfs na lang aandringen wilden ze dit niet. Ik mag wel op hun risico andere koeling op de kaart zetten dus zelfs als ik tijdens dat proces de kaart sloop mag ik garantie claimen :)

Wel leuk dat als je gewoon laat blijken dat je enig verstand van computers hebben dat ze je toch een beetje tegemoet willen komen. Het eerste dat ze voorstelden was om gewoon de kaart te vervangen maar dan gaat dat kleine ventilatortje na een goeie 6 maanden toch weer een enorme herrie maken. Ze zijn namelijk niet direct van goede kwaliteit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

amour021 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 14:14:
Net even met GSC in België gebeld omdat de koeler van mijn 9800XL een enorme herrie maakt.
[...]
Just curious, is dat de Belgische Medion helpdesk of is dat gewoon een extern bedrijf waar je de PC gekocht hebt oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

GSC is de dienst aangewezen door Medio die reparaties uitvoert en dat soort dingen. Zie ook www.gsc.be :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
proller schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 19:28:
GSC is de dienst aangewezen door Medio die reparaties uitvoert en dat soort dingen. Zie ook www.gsc.be :)
Correct, ze vertelden me dat ze van Medion geen andere koelers mogen installeren maar dat ik wel op eigen kosten maar niet op eigen risico een andere er mag opzetten. Weet er iemand welke koelers er op passen?

Ik dacht zelf aan de VGA Silencer (rev 3) die volgens mij wel moet passen. Mijn voorkeur gaat uit naar een oplossing die stil is en de warme lucht uit de kast blaast. De kast wordt al warm genoeg vanbinnen :/

edit:
Ik heb mijn bevestiging door de GoT search. De VGA Silencer (rev 3) past zeker maar de ATi Silencer 1 niet door een weerstandje dat in de weg zit :/

Edit2: Hmm nu ben ik toch niet meer zeker... op enkele fora heb ik weer gelezen dat hij niet past. Kan er iemand bevestigen welke koeler(s) er op de 9800XL passen?

[ Voor 22% gewijzigd door Admiral Freebee op 09-03-2005 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GSM-IT schreef op maandag 07 maart 2005 @ 23:01:
[...]

Heb je WUR0108.EXE ?? Wellicht is voor het toetsenbord al een andere driver geladen, nog voor de software geinstalleerd was. Bij USB altijd eerst software, dan hardware installeren!
Misschien gaat het zo werken:
Verwijder de USB Wireless Keyboard Driver Ver. 1.24M software.
Verwijder het toetsenbord uit apparaatbeheer en sluit het systeem af.
Koppel toetsenbord en muis transceiver los van de USB aansluiting.
Opstarten met een standaard toetsenbord en standaard muis.
Installeer nu de toetsenbord driver en software (USB Wireless Keyboard Driver Ver. 1.24M moet vermeld staan in Configuratiescherm, Software).
Zet het systeem weer uit.
Verwijder de standaard toetsenbord en muis.
Start het systeem weer op en sluit de transceiver pas weer op de USB poort aan als het systeem er om vraagt. :?
Sorry voor de late reactie, maar voorgaande methode werkt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

Hej mense,
Ik heb een probleempje met mijn 8080 Xl, namelijk als ik hem opstart, dan zie je altijd het Windows-XP logo zo trillen (heen en weer) en soms zie je een zwart scherm... Als je dan in de gebruikersmenu bent, is alles weer recht... Ik heb er tot nu toe geen last van gehad. Weet iemand wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn?

Spec's
Medion 8080 XL (niets omgebouwd, 100% origineel)
Medion 17 inch TFT (kon je toendertijds bijkopen bij de pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

ibr schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 15:16:
Hej mense,
Ik heb een probleempje met mijn 8080 Xl, namelijk als ik hem opstart, dan zie je altijd het Windows-XP logo zo trillen (heen en weer) en soms zie je een zwart scherm... Als je dan in de gebruikersmenu bent, is alles weer recht... Ik heb er tot nu toe geen last van gehad. Weet iemand wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn?

Spec's
Medion 8080 XL (niets omgebouwd, 100% origineel)
Medion 17 inch TFT (kon je toendertijds bijkopen bij de pc)
Hoi, ik heb dit ook met mijn 8080XL (maar dan met 19" medion scherm). Het heeft volgens mij te maken met de combinatie van (lage) resolutie en/of andere frequentie tijdens het booten waardoor het scherm (ligt dus niet aan je PC) blijft zoeken (of zoiets). Vandaar dat ie af en toe ook uitgaat, dan valt het dus net buiten zijn bereik en gaat het scherm op sleep.

Probeer eens op "AUTO" te drukken (op het scherm) tijdens het booten; ik heb het toendertijd iig wel bijna weggekregen met een beetje rommelen (maar weet helaas nie meer precies hoe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

gebruik je de TV-out ? dan springt de radeon standaard op 50hz tv freq en veel tft's kunnen dat niet aan. Pas na booten windows wordt de windows refreshrate (60hz?) ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

Ook schreef op woensdag 27 april 2005 @ 09:47:
[...]

Hoi, ik heb dit ook met mijn 8080XL (maar dan met 19" medion scherm). Het heeft volgens mij te maken met de combinatie van (lage) resolutie en/of andere frequentie tijdens het booten waardoor het scherm (ligt dus niet aan je PC) blijft zoeken (of zoiets). Vandaar dat ie af en toe ook uitgaat, dan valt het dus net buiten zijn bereik en gaat het scherm op sleep.

Probeer eens op "AUTO" te drukken (op het scherm) tijdens het booten; ik heb het toendertijd iig wel bijna weggekregen met een beetje rommelen (maar weet helaas nie meer precies hoe).
Ik kan de TFT soms niet eens aankrijgen :| Dus zit ik helemaal te dowen op dat aan en uit knopje, maar hij doet niets... Pas nadat hij helemaal opgestart is kan ik hem aanzetten...
freddifish schreef op woensdag 27 april 2005 @ 10:12:
gebruik je de TV-out ? dan springt de radeon standaard op 50hz tv freq en veel tft's kunnen dat niet aan. Pas na booten windows wordt de windows refreshrate (60hz?) ingesteld.
Ja, ik gebruik TV-Out. Dus kan het idd wel eens daaraan ligggen.. FF teste...
Jep, ligt daaraan. Als ik via de geavanceerde instellingen de TV uitschakel, en opnieuw opstart, heb ik er geen last van. Pron opgelost, maar ik vind het wel raar dat je de tft niet tegelijk fatsoenlijk met de TV kan gebruiken. Btw, als ik de TV aanzet en dan opstart, krijg ik wel de normale Windows opstartscherm te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
ibr schreef op woensdag 27 april 2005 @ 11:17:

Ik kan de TFT soms niet eens aankrijgen :| Dus zit ik helemaal te dowen op dat aan en uit knopje, maar hij doet niets... Pas nadat hij helemaal opgestart is kan ik hem aanzetten...

Jep, ligt daaraan. Als ik via de geavanceerde instellingen de TV uitschakel, en opnieuw opstart, heb ik er geen last van. Pron opgelost, maar ik vind het wel raar dat je de tft niet tegelijk fatsoenlijk met de TV kan gebruiken. Btw, als ik de TV aanzet en dan opstart, krijg ik wel de normale Windows opstartscherm te zien...
Misschien is het te proberen om de nieuwste catalyst driver van ATI te installeren.
Heb ik ook gedaan i.v.m. het bevriezen van de Media Player visualisaties.
Ati (Catalyst) drivers: https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894

Groeten
GSM-IT

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

ibr schreef op woensdag 27 april 2005 @ 11:17:
[...]
Erg vaag, ik heb m'n TV out ook (via S-video) aangesloten en geactiveerd staan en bij mij heeft dat geen enkel invloed tijdens het booten (alleen dus dat ik het XP bootscherm ook op de TV zie :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

GSM-IT schreef op maandag 09 mei 2005 @ 23:42:
[...]

Misschien is het te proberen om de nieuwste catalyst driver van ATI te installeren.
Heb ik ook gedaan i.v.m. het bevriezen van de Media Player visualisaties.
Ati (Catalyst) drivers: https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894

Groeten
GSM-IT
Hemmmm.... Mag dat uberhaupt wel?? Mijn VGA'tje is toch made by Medion (OEM dan), dus zou het niet zo zijn dat hij alleen drivers van Medion slikt?
Ook schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 07:37:
[...]

Erg vaag, ik heb m'n TV out ook (via S-video) aangesloten en geactiveerd staan en bij mij heeft dat geen enkel invloed tijdens het booten (alleen dus dat ik het XP bootscherm ook op de TV zie :))
Nou, hier is er dus helemaal geen sprake van, ik moet het beeld echt loskoppelen en een paar keer opnieuw opstarten wil ik een fatsoenlijk beeld op mijn beeldscherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
ibr schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:04:
Hemmmm.... Mag dat uberhaupt wel?? Mijn VGA'tje is toch made by Medion (OEM dan), dus zou het niet zo zijn dat hij alleen drivers van Medion slikt?
De kaart zelf heeft een ATi chipset dus neemt hij ook gewoon de ATi drivers aan. Deze zijn universeel (uitgezonder voor de mobility kaarten). Hier draait het kaartje ook goed met de Catalyst drivers. Hij wordt dan herkend als een 9800 Pro (die wel op iets lagere waarden draait). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
Ik gebruik al een hele tijd de catalyst driver van ATI zonder enig probleem:
wxp-w2k-catalyst-8-111-050222a-021277c.exe.
De kaart wordt nu inderdaad als een 9800 PRO gezien, stuurprogramma versie 6.14.10.6517.
Ik had hiervoor, met de Medion versie 6.14.10.6378, het probleem dat de visualisatie van Windows media Player 9 en 10 na een bepaalde tijd plotseling bevroor en daarna nooit meer in beweging kwam, totdat de WMP opnieuw geinstalleerd werd.
Dat probleem lijkt nu, na de installatie van de Catalyst driver, verleden tijd .
De driver van Medion is ook sterk verouderd.

GSM :)

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
GSM-IT schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 21:43:

Dat probleem lijkt nu, na de installatie van de Catalyst driver, verleden tijd .

GSM :)
Iets te vroeg gejuigd! Ik heb toch weer een bevroren toestand gehad en heb daarom WMP10 opnieuw moeten installeren.

GSM

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

hmmm... achjah, ik denk niet dat WMP zo'n grote ramp oplevert ;) als de avi's maar blijven draaien he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 14:21
en zijn er weer mensen met warmte en cooling problemen met deze puter

Ik heb de Coolermaster Hyper 48 geinstalleerd op aanraden van MEdion ivm geluid.
Nu doe ik mooi mee aan de stampede en het ding wordt loeiheet.

inmiddels reboot hij af en toe spontaan!
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste