medion 8080 xl verzameltopic

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 42.488 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
ThinkPadd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:28:
Heeft er iemand ervaring met Windows MCE 2005 of Windows Vista op de MD8080XL ?
Vooral in combinatie met Windows MCE wil ik graag weten of dit goed samenwerkt met de TV tuner

Er zit 1.5GB RAM in dus systeemspecificaties zijn goed genoeg

Moet dat floppy stroomstekkertje trouwens op de videokaart? (was standaard volgens mij niet zo )
Klein kickje, wil de PC maandag eigenlijk wel klaar hebben dus moet het wel weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2023

freddifish

schnappi !

ThinkPadd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:28:
Heeft er iemand ervaring met Windows MCE 2005 of Windows Vista op de MD8080XL ?
Vooral in combinatie met Windows MCE wil ik graag weten of dit goed samenwerkt met de TV tuner

Er zit 1.5GB RAM in dus systeemspecificaties zijn goed genoeg

Moet dat floppy stroomstekkertje trouwens op de videokaart? (was standaard volgens mij niet zo )
zie hier: http://www.supermarktpc.n...iew&catid=10&id=7214#7214

dit forum is denk nik wat actiever ook wat betreft de aldi pc's

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
freddifish schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 18:20:
[...]

zie hier: http://www.supermarktpc.n...iew&catid=10&id=7214#7214

dit forum is denk nik wat actiever ook wat betreft de aldi pc's
Kheb de gok maar gewaagd en MCE geinstalleerd, kwam er dus inderdaad achter dat dat niet werkt :'( . Helaas dan maar gewoon weer PowerCinema gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

ThinkPadd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 18:39:
[...]

Kheb de gok maar gewaagd en MCE geinstalleerd, kwam er dus inderdaad achter dat dat niet werkt :'( . Helaas dan maar gewoon weer PowerCinema gebruiken
voor gewoon TV kijken ben ik geswitched naar dscaler.. maar gebruik 'm ook niet echt als mediapc, meer om even journaal in een hoekje mee te kijken.

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
freddifish schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 21:17:
[...]

voor gewoon TV kijken ben ik geswitched naar dscaler.. maar gebruik 'm ook niet echt als mediapc, meer om even journaal in een hoekje mee te kijken.
Ok, die zal ik binnenkort wel even proberen dan :)

Anoniem: 85968

ik heb nu na lang gezeik met medion een videokaart koeler gekocht omdat ik geen zin had in hoge telefoonkosten maar ik heb geen idee hoe je de originele koeler eraf moet halen.

Het gaat dus om ATI Radeon 9800 XL
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware-infos.com/img/berichte/radeon9800xl.jpg

Iemand die mij kan vertellen hoe het moet?

Ik heb de fannetje er al uit geschroeft maar verder ben ik bang dat ik het sloop als ik zo doorga.

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:01
Wat heb je geprobeerd om de fan+heatsink eraf te halen?

Ik heb zelf een jaar geleden ofzo een zalman vf700 erop gezet. Het was ook veel gedoe om de stock koeler er af te krijgen, maar uiteindelijk was het wel gelukt, met een fohn en voorzichtig er aan trekken/draaien.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:48

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik heb de laaste tijd last van uitvallen en een lange piep als ik hem dan weer opstart..Ik vermoed dat het ook een warmteprobleem is....Iemand ervaringen met de piep? (niet met de warmte dat is een constructiefout geloof ik :/ )

Weet hier toevallig iemand of er ook sata aansluitingen op het moederbord zitten?

Ik heb de fan gewoon met die kleine schroefjes eraf gehaald en ik heb geprobeerd de heatsink eraf te halen door te drukken met een schroefendraaier op deze dingetjes die ik even rood heb gekleurd.

Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/6196/videokaartzx1.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 85968 op 14-09-2006 20:48 ]

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:01
Anoniem: 85968 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 20:48:
Ik heb de fan gewoon met die kleine schroefjes eraf gehaald en ik heb geprobeerd de heatsink eraf te halen door te drukken met een schroefendraaier op deze dingetjes die ik even rood heb gekleurd.

[afbeelding]
Je moet inderdaad die zwarte pinnetjes naar onder drukken, (de fan hoeft er trouwens niet af), dan moet je de pinnetjes omlaag houden, zodat je de onderkant van de pinnetjes in kan drukken. Door het indrukken van de pinnetjes kunnen ze door de gaten heen, en kan de heatsink eraf.

Hier een plaatje ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://xs106.xs.to/xs106/06374/9800xlsink.JPG

Thanks ik heb die poten er gewoon afgeknipt en een fohn erop gehoud en nu is die los.

Alleen zit er nog geel spul op. Ik heb geen terpetine kan ik hiervoor ook ammoniak gebruiken?

Anoniem: 184366

Anoniem: 85968 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 21:29:
Thanks ik heb die poten er gewoon afgeknipt en een fohn erop gehoud en nu is die los.

Alleen zit er nog geel spul op. Ik heb geen terpetine kan ik hiervoor ook ammoniak gebruiken?
NEE!! gewoon alcohol of met een wcpapiertje werkt ook goed ;)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mr_gadget schreef op donderdag 14 september 2006 @ 20:45:
Weet hier toevallig iemand of er ook sata aansluitingen op het moederbord zitten?
Nee, hoewel de southbridge (Intel ICH5) wel standaard 2 S-ATA apparaten kan aansturen. De aansluitingen zitten echter niet op het moederbord gesoldeerd en het BIOS biedt er ook geen ondersteuning voor.

Ik heb tegenwoordig vaak last dat het scherm ineens op standby springt maar alleen bij het opstarten. Dan moet ik even rebooten en dan werkt het meestal wel maar de laatste keer sprong alles even af om een paar seconden later weer op te springen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Kick!

Admiral Freebee, dat je scherm op standby gaat tijdens het booten (start je de PC dan voor het eerst op of was ie al eens eerder opgestart, een warme boot dus)
Want als het een warme boot is, dan is het waarschijnlijk een warmte probleem, hebben we hier ook vaak.

Ik ben van plan om Vista op deze PC te installeren, maar aangezien het een familie PC is en er veel belangrijke dingen op staan (wordt sowieso naar andere HD gekopieerd, die ik dan los koppel tijdens Vista installatie) wil ik weten wat de ervaringen zijn met Vista op deze PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Het gaat over een koude boot. Ondertussen heb ik weer een 6600GT in mijn computer en die heeft het standby probleem niet. Wel bleef het scherm één keer zwart (ook geen POST en de fans bleven op 100% draaien) waarna het systeem zichzelf resette.

Warmteproblemen heb ik echter niet. Ik heb drie losse temperatuursensors in mijn kast (CPU, lucht en HDD) en ook de temperaturen via Speedfan, BIOS of Everest geven geen rare waarden aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Ik wil de cpu fan vervangen voor een zo stil mogelijk exemplaar, ik heb alleen geen flauw idee wat nu de minimale eisen zijn. Ik wil dus echt alleen de fan vervangen en dan de toeter etc. weer op het koelblok zetten.

Dan hebben ze hier een speciale medion set, die fan kan ik dus los halen.
http://www.pcsilent.nl/nl..._Titanium_MD8080.472.html

Deze zit ook op een Nexus p4 cpukoeler, zou dus ook moeten werken.
http://www.mnm-computers...._200_258&products_id=4571
http://www.nexustek.nl/pht3600.htm

Maar kan ik ook deze stille casefan erop stoppen, of is dat totaal niet krachtig genoeg?
Reviewtjes zijn wel erg positief dat hij ondanks de lage rpm veel blaast.
http://www.mnm-computers...._200_258&products_id=1153

De orginele fan loopt eigenlijk altijd op de laagste stand te zoemen, op hete zomerdagen wilt hij weleens een stapje omhoog gaan. Ik heb ook op de medionsux forum lopen zoeken maar echt een supertip voor de meest geruisloze fan kan ik niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
BARACUS schreef op zondag 21 januari 2007 @ 23:08:
Ik wil de cpu fan vervangen voor een zo stil mogelijk exemplaar, ik heb alleen geen flauw idee wat nu de minimale eisen zijn. Ik wil dus echt alleen de fan vervangen en dan de toeter etc. weer op het koelblok zetten.

Dan hebben ze hier een speciale medion set, die fan kan ik dus los halen.
http://www.pcsilent.nl/nl..._Titanium_MD8080.472.html

Deze zit ook op een Nexus p4 cpukoeler, zou dus ook moeten werken.
http://www.mnm-computers...._200_258&products_id=4571
http://www.nexustek.nl/pht3600.htm

Maar kan ik ook deze stille casefan erop stoppen, of is dat totaal niet krachtig genoeg?
Reviewtjes zijn wel erg positief dat hij ondanks de lage rpm veel blaast.
http://www.mnm-computers...._200_258&products_id=1153

De orginele fan loopt eigenlijk altijd op de laagste stand te zoemen, op hete zomerdagen wilt hij weleens een stapje omhoog gaan. Ik heb ook op de medionsux forum lopen zoeken maar echt een supertip voor de meest geruisloze fan kan ik niet vinden.
toon volledige bericht
Ik zou als ik jou was niet zomaar die fan van de processor vervangen. De huidige is echt stil, ik spreek uit ervaring. Wat wel een echte énorme verbetering is om de videokaartkoeler vervangen voor de Zalman Vf-700Cu op 5V, pas dan is het systeem belachelijk stil. Vervang die eerst maar eens, en ga dan pas zoeken naar een andere fan voor je processorkoeling, je zult zien dat het dan niet meer nodig is.

Nog even een tip: haal stof uit die koelers! Er kan in de loop der tijd stof ophopen, waardoor de warme lucht niet meer goed wegkomt en daardoor gaat de fan harder draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Ik heb een passief gekoelde videokaart erin gezet omdat de orginele kapot was, dat gezoem is dus weg. Uitstoffen doe ik ook regelmatig. Ik vind hem gewoon niet stil genoeg, dat moet beter kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb alles in een andere kast opengebouwd en ondertussen heb ik een 6600GT met Zalman koeler. Het luidruchtigste onderdeel in de computer is nu de voeding want als ik alle ventilators stil zet buiten de voeding hoor ik weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Admiral Freebee schreef op maandag 22 januari 2007 @ 09:11:
Ik heb alles in een andere kast opengebouwd en ondertussen heb ik een 6600GT met Zalman koeler. Het luidruchtigste onderdeel in de computer is nu de voeding want als ik alle ventilators stil zet buiten de voeding hoor ik weinig verschil.
Dus nog steeds de orginele cpukoeler? Het is geen super herrie maar fluisterstil is ook anders, zeker niet stiller dan de voeding. Die toeter laat het geluid natuurlijk ook extra galmen, ook een uitvinding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111211

Als vga koeler kan je ook voor een arctic freezer kijken.
Deze blaast ook de warme lucht uit de case, iets wat bij mijn medion 8383 erg veel hielp (is hetzelfde als de 8080, maar dan nog wat sneller/heter :P )

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 111211 op 22-01-2007 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
BARACUS schreef op maandag 22 januari 2007 @ 12:21:
[...]

Dus nog steeds de orginele cpukoeler? Het is geen super herrie maar fluisterstil is ook anders, zeker niet stiller dan de voeding. Die toeter laat het geluid natuurlijk ook extra galmen, ook een uitvinding :P
Nog altijd dezelde koeler maar deze is al wel een aantal keer proper gemaakt. Als ik de CPU ventilator met Speedfan uitzet hoor ik echter weinig verschil. Als de processor lang gestresst wordt, gaat de ventilator wel een stuk sneller draaien en is het net een vliegtuig maar dat gebeurt niet vaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Ik heb hem een paar keer met speedfinger stilgezet (wijsvinger) en hoor dik verschil, misschien een beetje aan het verslijten. Speedfan doet niks met mijn fans, hij geeft niet eens fan rpm aan :/
Alleen met het opstarten hoor je hem loeien maar dat zakt gelijk weer weg.

[ Voor 16% gewijzigd door BARACUS op 22-01-2007 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik gebruik Speedfan 4.29 en deze leest een aantal sensoren uit maar ik lees er maar één uit: die van de CPU. De andere sensoren veranderen ofwel nooit van waarde of geven 127°C (= niet aangesloten) aan. De ACPI waarde geeft meestal 3°C meer aan dan die sensor. Ook wordt de ventilator netjes uitgelezen en kan ik deze uitzetten als ik hem bij het tabblad "advanced" op PWM Manual Control zet.

Je kan natuurlijk altijd de ventilator vervangen door een andere. Het beste zou natuurlijk zijn om de koeler in zijn geheel te vervangen maar ik denk niet dat er een standaard bracket op het moederbord zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Ah ok, nu heb ik het gevonden. Je moet zo'n heel menu naar beneden trekken voordat het tevoorschijn komt, ik kon het al nergens vinden :P Dit werkt wel lekker ja, normaal zoemt hij op 53% en gaat nooit harder. Als ik hem nu op 30% zet ben ik tevreden, dat is het punt waar je niks meer hoort. Hij geeft alleen geen toeren aan alleen voluit, 3400 toeren dus op 53% is het zo'n 1750 toeren. Als ik nou eens weet hoeveel lucht dat ding verplaatst op zo'n moment, dan kan ik te minste iets zoeken wat erop aansluit.

Hoe heet mag de processor worden, ik zie in de faq dat het vooral gaat om hoe het gemeten wordt, is dit intern of extern?

Alleen maakt die voeding nu wel erg veel herrie |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elboo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-04 00:12

Elboo

Ja klopt wel ja...

ThinkPadd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 15:53:
Ik ben van plan om Vista op deze PC te installeren, maar aangezien het een familie PC is en er veel belangrijke dingen op staan (wordt sowieso naar andere HD gekopieerd, die ik dan los koppel tijdens Vista installatie) wil ik weten wat de ervaringen zijn met Vista op deze PC?
Ik heb Vista Ultimate sinds de release via MSDN geïnstalleerd en ben er aardig tevreden over. Was toevallig net een mail naar Computer Idee aan het sturen, ze vroegen in hun nieuwsbrief ook naar ervaringen met Vista.

dit was mijn reactie:
bij het kopiëren van bestanden kan het soms voorkomen dat hij voor enkele bestanden (een paar mb) de tijd gaat berekenen en dat bericht blijft zon dikke 10 seconden (soms langer) hangen terwijl zulke kleine transacties gelijk gedaan moeten zijn.

Mijn kaartlezer van de ALDI Medion MD8080XL wordt niet gesignaleerd door Vista. Had dat wel verwacht zonder dat Medion zijn drivers moet updaten/aanpassen.

Ik krijg heel veel rundll32 foutmeldingen als ik mappen met veel videobestanden open. Ik heb wel begrepen dat dit wordt veroorzaakt door foute drivers van Nero (Nero 7.5.9.1) dus is het Vista niet echt super aan te rekenen maar het zorgt wel voor veel irritaties want een map met b.v. 50 video's krijgt wel 10 van die foutmeldingen die je continu moet weg klikken.

heb net geupdate naar Nero 7.7.5.1 en de rundll32 foutmeldingen zijn verdwenen, godzijdank _/-\o_ :+

Vraag die voor mij overblijft is: weet iemand de cardreader werkend te krijgen onder Vista?

Risico komt voor uit niet weten wat je doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Elboo schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 16:27:
[...]

Ik heb Vista Ultimate sinds de release via MSDN geïnstalleerd en ben er aardig tevreden over. Was toevallig net een mail naar Computer Idee aan het sturen, ze vroegen in hun nieuwsbrief ook naar ervaringen met Vista.

Vraag die voor mij overblijft is: weet iemand de cardreader werkend te krijgen onder Vista?
De TV kaart werkt zeker niet samen met Vista Mediacenter?, net zoals in Windows MCE 2005. :(

Bij mij werd de kaartlezer ook een keer niet herkend, ik heb de PC toen uitgezet en het knopje achterop de voeding omgezet (zodat hij uit stond) en toen een paar keer de power knop ingedrukt. Dit reset blijkbaar iets wat bij vage probleempjes met deze PC nog wel eens wil helpen.

Probeer het, kan best dat dit het oplost.

Tenzij je bedoelt dat je kaartlezer wel gezien word, maar Vista niet weet wat hij er mee aan moet. Dan is het een driverprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmoerick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-11-2024
Hallo medetweakers, heb al een poosje een geluidsprobleem met mijn Aldi PC.

Mijn PC, Aldi/Medion 8083, pentium4, 3Ghz, 1gig DDR geheugen, Windows XP met alle updates en een onboard C-Media AC97 geluidskaart met de meest recente driver van de medion site.

Zo ineens heb ik geen geluid meer... Het windows opstartgeluid hoor je nog wel en ongeveer 1 min. na het opstarten doet hij het nog, maar daarna geen geluid meer. In configuratiescherm>geluiden, doet alles het nog die ene minuut, maar daarna wordt ook alles grijs en kan ik echt niks meer bedienen. Bij apparaatbeheer zijn er geen conflicten en werkt de geluidskaart gewoon goed.... Ik kan helemaal niks meer met het geluid. Het typische is dat b.v. mijn button voor e-mail opstarten op mijn toetsenbord dan ook niet meer wil en vlak na het opstarten nog wel. Ik heb de restspanning al verwijdert, de driver verwijdert en opnieuw gëinstalleerd en opnieuw hardware laten zoeken enz. maar allemaal zonder resultaat. Spy en Adware en virussen niet aan boord.Nu zegt de Medion helpdesk dat ik windows maar opnieuw moet installeren 8)7 Je moeste eens weten wat ik allemaal op mijn C schijf heb staan, als ik de recovery cd gebruik ben ik het allemaal kwijt! Kan dit haast niet geloven, is er misschien iets mis in het register? Wie o wie kan mij helpen, die zou ik zeer dankbaar zijn. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
  • Laatst online: 28-02-2019
Wat u beschrijft heeft veel weg van een conflict tussen twee apparaten.
Wellicht helpt het als u de driversoftware van zowel toetsenbord en muis, als van de geluidskaart beide verwijdert. Het beste is om dan eerst eens te beginnen met een normale PS2 muis en toetsenbord.

Als u die niet heeft, dan kunt u eerst proberen om de C-media geluid software te verwijderen.
Daarna rebooten en dan de originele C-media software van de D: partitie (driver) of anders van de meegeleverde CD te installeren. Ik heb gemerkt dat de nieuwste C-media drivers corrupt zijn!
Na rebooten controleren of het geluid weer goed werkt.

Heeft u wel een oud PS2 toetsenbord en een muis, dan kunt u de software voor het toetsenbord verwijderen en na de reboot opnieuw installeren (WUR0801.exe).
Na installeren rebooten zonder toetsenbord of muis.
Als de PC geheel is opgestart, dan pas de USB unit voor toetsenbord en muis in een USB-poort steken.

Succes,
GSM-IT
Desmoerick schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:45:
Zo ineens heb ik geen geluid meer... Het windows opstartgeluid hoor je nog wel en ongeveer 1 min. na het opstarten doet hij het nog, maar daarna geen geluid meer. In configuratiescherm>geluiden, doet alles het nog die ene minuut, maar daarna wordt ook alles grijs en kan ik echt niks meer bedienen.

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

ThinkPadd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:18:
De TV kaart werkt zeker niet samen met Vista Mediacenter?
[...]
Daar ben ik nou wel benieuwd naar - is die nou aan de praat te krijgen? In XP gebruik ik em graag dus zou voor mij wel een reden zijn om even te wachten. Of zouden die drivers gewoon nooit voor Vista verschijnen?

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Ook schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 08:59:
[...]

Daar ben ik nou wel benieuwd naar - is die nou aan de praat te krijgen? In XP gebruik ik em graag dus zou voor mij wel een reden zijn om even te wachten. Of zouden die drivers gewoon nooit voor Vista verschijnen?
In XP MCE 2005 (Media Center Edition) kan ik hem ook niet gebruiken.

Ik denk waarschijnlijk dat er geen drivers voor Vista komen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150747

Sinds enige dagen heb ik de oude MD 8080 Xl van mn moeder weer lopen. Ik heb gister een tweede 80Gig HD gekregen. Ik dacht dus meteen : in RAID 0 in die Medion knallen.

Nu kom ik in mijn zoektocht op het net niet verder dan enkele vage Duitste topics die het wel hebben over een RAID controller op de MSI 7012. AAlleen op geen nekle site, inclusief die van MSI vind ik enige informatie over dit bordje en RAID.

Kan iemand mij misschien snel uit een droom helpen of aangeven hoe ik 2 schijven op dit bordje in RAID 0 gooi...
ALvast bedankt voor het meedenken.
Greetz Annakin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119548

Bij mijn MD8080XL is vorig jaar ook de videokaart onder garantie vervangen omdat de cpu-koeler de geest had gegeven. Na een tijd probleemloos te hebben gedraaid krijg ik sinds dit weekeind strepen of blokken over mijn beeldscherm in patronen. Het ziet eruit als een soort gekleurde 'ruis'.

Alle aansluitingen gecontroleerd en verder is er ook niets veranderd of toegevoegd. Vreemd genoeg doet dit probleem zich ook niet constant voor?

Iemand enig idee wat dit veroorzaakt of wat ik nog kan checken om dit opgelost te krijgen?

Gr. ev68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Anoniem: 119548 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 16:49:
Bij mijn MD8080XL is vorig jaar ook de videokaart onder garantie vervangen omdat de cpu-koeler de geest had gegeven. Na een tijd probleemloos te hebben gedraaid krijg ik sinds dit weekeind strepen of blokken over mijn beeldscherm in patronen. Het ziet eruit als een soort gekleurde 'ruis'.

Alle aansluitingen gecontroleerd en verder is er ook niets veranderd of toegevoegd. Vreemd genoeg doet dit probleem zich ook niet constant voor?

Iemand enig idee wat dit veroorzaakt of wat ik nog kan checken om dit opgelost te krijgen?

Gr. ev68
Kan zijn dat je voeding aan het overlijden is en niet (altijd) voldoende stroom meer kan leveren. Dat zou het af en toe optreden van de problemen kunnen verklaren. Daarnaast kan de grafische kaart natuurlijk aan het doodgaan zijn. Persoonlijk zou ik eerst een andere voeding proberen, om te kijken of de problemen daarmee opgelost zijn.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Stom, ik heb momenteel exact dezelfde problemen...ook gekleurde strepen in beeld...Maar bij mij is het er echter constant. Ik denk dat het in mijn geval de videokaart is, deze had al eerder af en toe last van ruis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Onze Medion heeft vaak last van een kuur, dat als hij bijv. de hele dag aan heeft gestaan, en als je hem dan uitzet, dat hij daarna niet weer aan wil. Hij moet dan eerst een half uur ofzo afkoelen.
Hij gaat wel aan, maar je krijgt geen beeld te zien en het scherm blijft uit.

Als je niks doet, en hem gewoon aan laat is er verder niks aan de hand trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik heb nu al wat geprobeerd maar ik dat mijn videokaart kapot is. Ik krijg namelijk verticale gekleurde balken in beeld. Dit gebeurd als hij al een tijdje aanstaat, bij een koude start krijg ik het pas na een tijdje. Het is ook in het bios scherm te zien dus het zijn niet de drivers.
Nou voelt de kaart zelf ook best wel warm aan.. dus hij is waarschijnlijk kapot, de fan draait nog wel.

Hebben jullie nog ideeën wat ik hier aan kan doen? En als ik een nieuwe videokaart ga kopen wat bevelen jullie aan? Ik zit namelijk aan een radeon x1550 te denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

ThinkPadd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 22:07:
Onze Medion heeft vaak last van een kuur, dat als hij bijv. de hele dag aan heeft gestaan, en als je hem dan uitzet, dat hij daarna niet weer aan wil. Hij moet dan eerst een half uur ofzo afkoelen.
Hij gaat wel aan, maar je krijgt geen beeld te zien en het scherm blijft uit.

Als je niks doet, en hem gewoon aan laat is er verder niks aan de hand trouwens.
wat zou kunnen helpen in zon geval:
stekker er echt uit en aan/uit knop lange tijd (30 sec) indrukken, dan ontladen de condensatoren en kan hij een verse start maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Blijkt dat de 9800xl dus heel heet wordt en daardoor strepen op het beeld geeft. :| Ik zag in dit topic dat strepen bij meer mensen voorkwamen..Is hier nog iets aan te doen? Te hoog voltage ofzo? De fan op de kaart draait wel gewoon.

Iemand nog adviezen of is het beter gewoon een nieuwe kaart te kopen?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Even een kickje

Ik heb dus die radeon x1550 gekocht en de 9800 pro vervangen. Maar ik krijg nu af en toe bios checksum errors. Als ik search hier gebruik lijkt het een om een beschadigt bios te gaan. Echter krijg ik maar af en toe die error, het bios is dus niet echt beschadigd. De x1550 gebruikt 64 bit geheugen, zou het hier aan kunnen liggen? Of misschien is de voeding niet meer stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

ik heb vista op mijn MD8080XL gestuurd en toch crash hij regelmatig tijdens het spelen van games. Het geluid blijft dan hangen en het beeld gaat op zwart. Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen. ik heb wel de nieuwste ATI drivers gedownload en geinstalleerd.

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Kijk even in event viewer (deze computer, rechtermuisknop, beheer, logs).

Ik heb onlangs de videokaart vervangen en nu wil ik het geheugen gaan upgraden naar 1Gb. Wat is het slimste: 2x 256 erbij kopen of een dual channel kit kopen? Zou ik met de dual channel kit eventueel de oude 256 reepjes ook kunnen blijven gebruiken of ben ik dan mijn dual channel snelheid kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Je moet niet persé een dual channel kit kopen maar het is wel aan te raden twee dezelfde reepjes te gebruiken. Deze moeten niet dezelfde zijn als het geheugen dat er nu inzit maar het geheugen zal lopen op de snelheden van het traagste reepje. De modules die er standaard inzitten zijn PC3200 cl3. Je kan er bijvoorbeeld cl2.5 geheugen bijsteken maar dit zal automatisch op cl3 gaan draaien. Dual Channel blijft wel behouden.

Ik heb er toentertijd 2 x 256MB PC3200 cl2.5 van TwinMOS erbijgestoken en dat werkte perfect. Later wel de Samsung modules omgewisseld met cl2.5 TwinMOS van mijn vader zijn PC :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:46

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Hallo iedereen,

Ik heb een driver nodig voor de wifikaart (XG-601M) die in de 8080 hoord. Ik heb die kaart uit de 8080 gerukt omdat die dood was (mobo brak) en in een laptop gezet. Maar nu ben ik de drivers kwijt en op de site kan ik alleen maar met SN zoeken van de machine zelf... en ja die heb ik niet meer. Medion ook lekker eigenwijz "Ja als u geen medion PC kunnen wij u ook niet helpen"...

Wie of wie heeft er een voor me...???

roman_oswald-at-hotmail.com

Alvast bedankt

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Volgens mij zijn het de deze :)

En anders deze

[ Voor 31% gewijzigd door Admiral Freebee op 27-06-2007 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227023

hoi iedereen,

het laatste jaar heb ik steeds een afwisselend probleem gehad met mijn 8080 XL. Er zijn tijden dat die zonder reden opnieuw opstart :? meestal in het eerste half uur dat ik em aanheb staan. Zeer vervelend, vooral omdat die nog weleens 5x kort achter elkaar wil opstarten. Soms gaat het beeld op zwart en gaat die piepen als een gek, totdat ik em helemaal uitschakel.
Als ik em echter eenmaal heb aanstaan, een uur... dan heeft die deze kuren niet meer.

iemand dezelfde ervaring en de oplossing (zag em niet erbij staan in dit topic, kan aan mij liggen natuurlijk :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels_vlaar
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-05 06:28
Ik heb een andere computer de dell demension 9150 nu wil ik mijn draadloze toesten bord en muis instaleren van de medion 8080xl dus die bij die comp is bijgeleverd. Ik heb van alles geprobeerd maar ik krijg geen reactie van toestenbord en of muis weet iemand een oplossing of weet welke divers ik moet instaleren ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
niels_vlaar schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:05:
Ik heb een andere computer de dell demension 9150 nu wil ik mijn draadloze toesten bord en muis instaleren van de medion 8080xl dus die bij die comp is bijgeleverd. Ik heb van alles geprobeerd maar ik krijg geen reactie van toestenbord en of muis weet iemand een oplossing of weet welke divers ik moet instaleren ik hoor het graag.
Connect knopje op de zender en ontvanger indrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels_vlaar
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-05 06:28
Ja als ik dit doet dan vind de ontvanger de muis en het toetsenbord wel als ik de muis beweeg of een toets aanraak op het toetsenbord knippert de ontvanger dat hij wat vind. Maar mijn probleem licht echt bij de driver want elke keer vraagt hij om de hardware te instaleren. Als ik dat automatische door windows laat doen vind hij de goed software niet. Ik weet niet of er een aparte cd bij zat met de goede driver? Dus als iemand weet hoe ik aan de goede driver kan komen of een andere manier weet om het weer aan de praat te krijgen hoor ik he graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderWit
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Even een oud topic tot leven wekken...Ik heb hier nog de 8083 XL staan gekocht in maart 2004 met hierin de ATI Radeon 9800 XXL er in. Ik ben van plan om de videokaart te vervangen zodat ik de nieuwste games ook weer goed kan spelen. (HL2, Splinter Cell, enz.) Geheugen al opgekrikt tot 1,5 gig.

Maar kan dit wel zomaar? Zoja enige suggesties, do- en don'ts? Budget = tussen 200 en 300 euries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Anoniem: 227023 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 18:23:
hoi iedereen,

het laatste jaar heb ik steeds een afwisselend probleem gehad met mijn 8080 XL. Er zijn tijden dat die zonder reden opnieuw opstart :? meestal in het eerste half uur dat ik em aanheb staan. Zeer vervelend, vooral omdat die nog weleens 5x kort achter elkaar wil opstarten. Soms gaat het beeld op zwart en gaat die piepen als een gek, totdat ik em helemaal uitschakel.
Als ik em echter eenmaal heb aanstaan, een uur... dan heeft die deze kuren niet meer.

iemand dezelfde ervaring en de oplossing (zag em niet erbij staan in dit topic, kan aan mij liggen natuurlijk :P )
Heb ik zelf ook af en toe last van, heel vaag probleem..Hij gaat echt vreselijk piepen.
Je moet even kijken in de event viewer (deze computer, rechtermuisknop, beheer, logs). Daar staat meestal de fout. Ik had eerst last van de IPsec service, die heb ik uitgezet maar hij heeft het nog steeds..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
SanderWit schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 09:18:
Even een oud topic tot leven wekken...Ik heb hier nog de 8083 XL staan gekocht in maart 2004 met hierin de ATI Radeon 9800 XXL er in. Ik ben van plan om de videokaart te vervangen zodat ik de nieuwste games ook weer goed kan spelen. (HL2, Splinter Cell, enz.) Geheugen al opgekrikt tot 1,5 gig.

Maar kan dit wel zomaar? Zoja enige suggesties, do- en don'ts? Budget = tussen 200 en 300 euries.
Het kan zolang je binnen de grenzen van de voeding blijft. Noteer de waarden van elke spanningslijn en post je systeem eens hier: Welke voeding heb ik nodig? Deel 18

Wel eerst een kaart kiezen natuurlijk :P Een X1950 Pro lijkt me een goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-10-2024
Sorry - was offtopic.

[ Voor 96% gewijzigd door Marinus-Roro op 22-12-2007 11:24 ]

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247659

Bon, Pc is al redelijk "verouderd" en ik heb dus problemen met de laatste nieuwe games: bv gears of war, soldier of fortune payback enzovoort... met problemen bedoel ik dus dat ze grafisch heel slecht worden afgebeeld.

Nieuwe grafische kaart kopen, zoja welke past in deze pc (budget tot 200-250 €)?

eveneens wil ik mijn pc versnellen:

Nieuwe harde schijf? ik vermoed dat in deze pc geen SATA harde schijf geinstalleerd kan worden maar wel een IDE/ATA: zoja: welke raden jullie mij aan en kan er in dze pc geinstalleerd worden?

Of mijn geheugen vergroten en zoja naar hoeveel GB kan ik uitbreiden?

Welke zal het meeste effect hebben dus qua snelheid pc.

Ik ben een leek op dit gebied en weet dus niet welk geheugen/harde schijf/ of videokaart in dze pc geinstalleerd kan worden ..

met vriendelijke groeten

Robbe

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 247659 op 05-01-2008 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Nieuwe games op max spelen wordt sowieso lastig. Maar je kan er eventueel een nieuwe agp kaart inzetten x1950 ofzo en het ram geheugen uitbreiden. Er zitten 4 sloten in dus je kan er geloof ik max 8 gb inzetten.
Ik zou beginnen met het vergroten van het werkgeheugen naar 1 gb en daarna een nieuwe videokaart. Maar lees eerst dit topic eens door, Sanderdewit stelt bv dezelfde vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253654

medion xl p4
Kan iemand me helpen of informatie geven?
Krijg een zwart scherm bij het opstarten van men pc,dit is geleidelijk aan gekomen .
Eerst duurde het 30 sec dan 5 min 10 min 30 min tot zelfs uren eer hij opstarte...
Had een tip gekregen dat het aan de voeding zou kunnen liggen.
Moest pc afsluiten stekker uittrekken,startknop 5 sec indrukken en dan stekker terug insteken.
Dan zou de condensator van de voeding gereset worden.Wel ik moet zeggen het lukte van de eerste maal,maar de volgende maal bleef hij weer op een zwart scherm hangen.
heb dit net nog eens geprobeerd,maar dan de knop 1 minuut ingedrukt gehouden,en nu start hij weer normaal op 8)7 Kan iemand helpen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Iceman80:
Lees dit eens eerst:
Zwart scherm bij opstarten.
en
Turkish in "medion xl pentium 4 zwart scherm bij ops..."
Het wordt hier niet echt gewaardeerd als je overal hetzelfde neerzet....
In deze beide posten staat genoeg leesvoer voor jou om dit probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Onze MD8080 wordt best wel heet, processor hangt rond de 58 - 60 °C, en de 2 hardeschijven (er zit nog 1 extra bij in) zijn allebei bijna constant 62 °C

Zou het helpen als ik die zwarte toeter van de ventilator afhaal, zodat er meer luchtwerveling door de kast is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Heb er zelf ook last van maar ik denk dat het weghalen van de toeter weinig doet. Merk zelf ook dat er onder de videokaart ook een hoop warme lucht stil staat, der zit erg weinig airflow in de kast.
Ik zou een fan onder de harddisks installeren, die bracket is ook al geperforeerd ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox-hound
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Hallo, kan ik hier geheugenreepjes van PC6400 inzetten (800mhz)? Want de bussnelheid is 800mhz. Of gaat dat niet, er zit standaard 2x256 DDR (PC3200) geheugen in.

edit: heb het al gevonden, maximaal tot 400mhz DDR1 dus

[ Voor 15% gewijzigd door fox-hound op 01-06-2008 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Dat kan inderdaad niet. Jouw computer heeft DDR geheugen dus je kan er alleen DDR geheugen inzetten, geen DDR2 of DDR3.

Let wel. Je frontsidebus is QDR wat wil zeggen dat zijn werkelijke kloksnelheid 200MHz is. En aangezien je "400MHz" geheugen volgens het DDR principe werkt, is zijn kloksnelheid ook 200MHz. Mooi 1:1 dus. En het feit dat je geheugen in dual channel staat zorgt ervoor dat je FSB en geheugen een gelijke theoretische bandbreedte hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185410

Ik heb een md 8383 en heb daarbij het moederbord (moeten) vervangen. Nu wil ik mijn RF weer aan de praat krijgen, maar ik heb geen idee hoe. Ik heb de rode (usb?) kabel netjes in de usb-pinnen van het moederbord gedaan, maar bij het opstarten herkent windows geen nieuwe hardware. Daarnaast is girder niet meer freeware en de 3.2 versie die ik vond wil niet samenwerken met de x10 plugin die ik elders vond. (geen een error) Kunnen jullie me vertellen hoe ik dit receivertje aan de praat krijg? Ik kan niks/weinig vinden op het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185410

Even een update;

op het originele medion/msi moederbord zat op de usb poort een klein opstaand printplaatje. Na wat bladeren in de datasheet van het moederbord bleek dat er 1 usb poort werd gebruikt en dat een chipje op het printplaatje er voor zorgde dat er naast de +5 V ook +3.3 V over een van de pinnetjes van de "rode connector" kwam te staan. Dus, ik nam een oude usbkabel, zette de schaar er in, en stripte de 4 draadjes. Vervolgens heb ik het printplaatje van het moederbord gehaald en daar de usb kabel aan vastgemaakt. Op dat printplaatje kon de rode connector weer geduwd worden. Wat schetst mijn verbazing. Er wordt een usb-hub herkend en voor ik het weet ontvang ik RF signalen van mijn afstandsbediening, heb ik bluetooth en wifi!

Het was dus geen kwestie van software die niet wilde werken, maar het was een gekke connector die niet zomaar op de usb header geprikt mocht worden.

• BARACUS
Ik heb deze ouwe bak in een andere kast gezet maar nu krijg ik het powerknop ledje niet aan :(

Ik had hem tijdens de bestelling van de kast even op het bureau "gelegd" in onderdelen, werkte prima.
Ik merkte later wel dat het blauwe lampje het ineens niet deed, verder niet zo op gelet. Gisteren het hele handeltje in de nieuwe kast gebouwd maar het lampje in de nieuwe kast doet ook niks.

De plugjes zitten zo op het moederbord

- power aan
- power led
- hd led
- reset

Ik heb het oude en nieuwe lampje nog aan de hd led aansluiting gehangen, ook niks. Ik heb het stekkertje nog omgedraaid, ook niks. Zie ik hier iets over het hoofd? Of heb ik het opgeblazen? De power aan knop doet het gewoon.

• ThinkPad
  • Nu online
Probeer eens wat andere pennetjes, en verwissel dan per pennetje ook even het stekkertje, zodat je zeker weet dat je plus en min goed hebt.

De videokaart in onze MD8080 is een maand terug overleden. Ineens allemaal artifacts, ook in een andere PC.

Gelukkig had ik nog een 6800 liggen, die zit er nu in. Die maakt ook een stuk minder lawaai (die Radeon 9800 bromde de ventilator altijd zo van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Lekker de computer uit elkaar gehaald voor het ledje 8)7
Leg ik de boel op tafel en uiteraard werkt het ledje :X

De hele boel weer erin geschroefd met het idee dat het stekkertje niet goed aangedrukt was, weinig ruimte in de kast voor mijn vingers. In de kast werkt het weer niet :X
Zitten klooien met de stekkertje en een hoop schelden :')

Zie ik aan de achterkant een deuk, een voet die niet wordt gebruikt met een schroefje precies op dezelfde hoogte van de stekkertjes.
Ik trek het mobo eruit en ja hoor, zie ik 2 prikjes in de anti vibratie viltjes tegen het metaal }:|

Ik denk dat ik blij mag zijn dat er niks is opgeblazen.Wel toevallig dat precies op dat plekje de draadjes erg uitsteken.

Maar goed, deuk/voet weggedrukt + extra viltjes en het handeltje werkt nu :7

[ Voor 3% gewijzigd door BARACUS op 24-08-2008 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11-2021

ibr

Dag mensen,

Zojuist is de originele videokaart van mijn 8080XL (die er vanaf het begin erop zat) ontploft. Geen schade aan mobo gelukkig. Vraag: wat is een vergelijkbare videokaart die nu nog te koop is? Want ik weet niet precies welke erop kan (heb gehoord over PCI, PCIe...). Heb de ontwikkelingen niet zo gevolgd ben nu dus een beetje noob.

En heeft iemand misschien ook een prijsindicatie? Ik zou graag onder de €30 zitten.

bvd

[ Voor 10% gewijzigd door ibr op 29-08-2008 19:57 ]

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
AGP zit erop.

Kijk eens op marktplaats voor een Nvidia 6800 ofzo, die kun je wel kopen voor €30 denk ik zo.

• ThinkPad
  • Nu online
Ik heb een nieuwe HDD gekocht (500GB IDE) omdat de originele 160GB is overleden (gelukkig hing er nog een 250GB schijf waar de data op staat).

Ik zit alleen met een vraag. De PC is inmiddels wel aardig geupgrade, extra RAM, extra hardeschijven, floppy drive erbij (m'n pa gebruikt zo'n ding nog wel eens 8)7 ) en een andere videokaart (6800LE).

Dat is allemaal niet bevordelijk voor de warmte, en aangezien de P4 processor ook al niet zo'n koel type is, wordt het Spaans benauwd in die kast.

Ik wil de onderdelen graag over zetten naar een andere kast. Dit lijkt me geen probleem, ik zit alleen met de kaartlezer/multimedia aansluitingen aan de voorkant.

Past dat in een standaard 5.25 slot, of moet ik daarvoor vanalles gaan verbouwen?

[ Voor 115% gewijzigd door ThinkPad op 10-09-2008 17:15 ]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-05 16:59

Nik

Dat past, maar met moeite (de bay was bij mij nét 1mm te hoog, dus even vijlen was wel nodig). Kan ook aan mijn kast gelegen hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Sorry voor de kick :X

De PC zit al weer een tijdje in z'n nieuwe kast.

Het werk allemaal prima, en ik heb geen problemen meer met hitte e.d.
Dit komt voornamelijk door de grote 120mm fan aan de achterkant van de kast.

De zwarte pijp op de CPU koeler heb ik er ook afgesloopt, nu zit er alleen nog de fan op.

Dit zorgt ook voor een betere luchtcirculatie.

Ik heb de originele cardreader weggelaten, omdat we de overige functionaliteiten van dat frontpanel eigenlijk niet gebruikten.

Er zit nu een normale cardreader in, met een USB poort. Die werkt ook prima, en zit gewoon op de USB headers van het moederbord aangesloten.

Ik heb nog wel een vraag trouwens:
M'n vader wil Vista op deze PC hebben (Home Premium). Dit lijkt me niet echt een probleem omdat alles wel gaat werken. Hetgene wat ik me afvraag, is of er wel een driver is voor de TV kaart?

De TV kaart werkt sowieso niet met Vista MCE, daar ben ik al wel achter, aangezien het ook niet met MCE 2005 werkt.

Maar is er wel een driver voor de TV kaart die werkt met Vista (misschien moet ik gewoon de XP driver gebruiken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:54
Mijn 8080XL is ook nog steeds heerlijk aan het snorren hier. Nu wilde ik er echter een SATA kaartje instoppen. Ik heb een EM2000 (eminent met SIL3112 chip volgens mij)

Ik krijg echter geen SATARaid melding in de POST, en kan ook niet op F4 drukken, ctrl-s en dus niet booten van schijven die aan deze controller hangen. De kaart doet het wel als ik eerst met PATA boot, de SATA schijven zijn dan wel zichtbaar.

Boot order instellen dat SCSI eerst moet, geeft geen sjoegem. Ik heb de driver floppy ook geprobeerd. Tijdens een XP installatie gaat dat prima, maar na de eerste reboot gaat ie meteen weer naar de CD omdat ie nog geen bootable HDD ziet.

Volgens de manual van het sata kaartje zou er in de post gewoon een melding moeten komen, waardoor je kan booten van de kaart.

Ik heb ook geprobeerd om de compoorten, usb, etc uit te zetten in de bios, en in 2 verschillende PCI sleuven getest. Helaas nog altijd niets.
Iemand die mij nog een hint kan geven, of kan dit mobo gewoon niet booten van een "vreemde" storage controller?

Late Edit: Het kaartje bleek kapot. Nieuw kaartje en alles werkt!

[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 23-11-2008 22:01 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Iemand die een Vista driver heeft voor de geluidskaart?

Vista herkent m'n geluidskaart niet. Tevens kan ik ook wel een TV kaart driver gebruiken (ook voor Vista). Of kan ik gewoon de XP drivers gebruiken in Vista?

Er blijft dan nog 1 apparaat over, "PCI Simple Communications Controller" , wat het analoge modem is, maar die gebruik ik niet, dus die installeer ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Deze computer heeft een C-Media geluidskaart. Allicht dat je op hun website drivers kan vinden. De TV kaart werkt geloof ik niet onder Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Vraagje....

De cpu koelblok zit met een plastic plaat + 2 beugels vast op het moederbord. Is dit onderdeel van het koelblok of het moederbord? Is dit standaard los verkrijgbaar of moet er een nieuw koelblok op?

Gisteren ging de computer ineens uit en na wat onderzoek bleek het blok los te zitten. Het pinnetje van de plastic plaat dat de beugel op zijn plek moet houden was spontaan afgebroken ;(

• koen_87
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
ik heb problemen met mijn MD 8080 XL

ik heb pc geformateerd en opniew geinstalleerd , nu krijg ik mijn geluik niet aan de praat
ik heb nochtans de drivers geinstalleerd (afkomstig van de site van medion, heb cd met drivers niet meer)

alvast bedankt

Mvg Koen

• BARACUS
Heb je wel de juiste drivers gepakt, niet per ongeluk een andere Aldi type?

Zijn de drivers geïnstalleerd bij apparaatbeheer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen_87
de drivers kloppen , enkel de netwerkcontroller is niet geinstalleerd , maar die is om WLAN , en ik gebruik enkel LAN, dus die hoef ik niet te installeren.

het model klopt , moet trouwens serienummer ingeven op de site van medion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Windows update doet ook niks? Volgens mij kreeg ik daar een hardware update voor geluid.
Misschien dat de installatie fout is gegaan, heb je de drivers meteen na de windows install erop gezet of staat er al andere software op?

Ik heb 1 keer mijn hele windows moeten herinstalleren omdat de key weigerde te werken. De klantenlijn bij MS kon er ook niks aan doen, herinstalleren was het advies :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-05-2022
heb ook even een medion 8080xl geupgrade

zo gekocht
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/va/114594.jpg

nieuwe cpukoeling
Afbeeldingslocatie: http://img297.imageshack.us/img297/8910/44018664uk1.jpg
nieuwe temps
Afbeeldingslocatie: http://img246.imageshack.us/img246/4417/stressedcputemps2zs2.jpg
andere gpu
Afbeeldingslocatie: http://img13.imageshack.us/img13/7320/59187249dy1.jpg
3dmark06 score oude score was 1200 punten
Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/9093/10sy2.jpg

wat extra ledjes voorin
Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/8875/64372632.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/6262/70047127.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen_87
BARACUS schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:50:
Windows update doet ook niks? Volgens mij kreeg ik daar een hardware update voor geluid.
Misschien dat de installatie fout is gegaan, heb je de drivers meteen na de windows install erop gezet of staat er al andere software op?

Ik heb 1 keer mijn hele windows moeten herinstalleren omdat de key weigerde te werken. De klantenlijn bij MS kon er ook niks aan doen, herinstalleren was het advies :X
er was nog geen software op geinstalleerd , ondertussen staat er wel mozilla firefox op , voor de rest niets anders.

nu met windows updat installeert hij ook windows genuine , en daar ben ik tegen, dus is er een andere manier om te update ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-05-2022
koen_87 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:08:
[...]

er was nog geen software op geinstalleerd , ondertussen staat er wel mozilla firefox op , voor de rest niets anders.

nu met windows updat installeert hij ook windows genuine , en daar ben ik tegen, dus is er een andere manier om te update ?
sbbypass van microsoft hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen_87
en waar haal ik dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Heeft iemand de driver van die afstandsbediening toevallig nog op z'n HDD staan?

Zo ja, zou je hem kunnen uploaden op http://www.zippyshare.com/ o.i.d. ?

Wil die afstandsbediening gaan gebruiken met m'n mediacenter, maar wil even de originele driver erbij hebben. En onze MD8080 is allang "dead and gone" :P

[ Voor 39% gewijzigd door ThinkPad op 30-05-2010 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik zal eens zoeken of ik hem nog heb. Ik heb hem lang ergens bijgehouden, maar het kan zijn dat ik hem verwijderd heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:54
ThinkPadd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 23:05:
Heeft iemand de driver van die afstandsbediening toevallig nog op z'n HDD staan?

Zo ja, zou je hem kunnen uploaden op http://www.zippyshare.com/ o.i.d. ?

Wil die afstandsbediening gaan gebruiken met m'n mediacenter, maar wil even de originele driver erbij hebben. En onze MD8080 is allang "dead and gone" :P
Mijn MD8080 staat hier nog steeds braaf te snorren :)

Die AB ligt ergens op zolder, als bovenstaande hem niet vind wil ik nog wel eens kijken. Op mijn drivers mapje onder /MD8080 staat deze driver er niet bij, dus dan moet ie denk ik op cdrom staan. Die heb ik zeker nog wel ergens liggen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Die drivers staan op de CD waar ook PowerCinema op staat. De setup daarvan staat ook in die map trouwens. Je zal dus 2 setups zien, waarvan de ene dus voor die Remote is. De setup.exe is voor PowerCinema zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb net even gezien, en ik heb de drivers niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorpje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:44
Excuses voor het opgraven van de thread, maar dit lijkt me wel de geschikte plaats voor deze vraag:

Is er iemand die ervaring heeft met het gebruiken van de remote met reciever in een andere computer dan de 8080? Ik ben een poging aan het doen maar kom er nog niet helemaal uit. Met name de drivers zijn niet erg duidelijk. Op de site van medion is een hele verzameling te downloaden maar ze lijken niet te werken.

Ook http://www.x10receiver.net/ geprobeerd maar zonder succes tot nu toe.

OS is XP-sp3 32bit
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste