medion 8080 xl verzameltopic

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 42.617 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
joosd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 17:17:
en zijn er weer mensen met warmte en cooling problemen met deze puter

Ik heb de Coolermaster Hyper 48 geinstalleerd op aanraden van MEdion ivm geluid.
Nu doe ik mooi mee aan de stampede en het ding wordt loeiheet.

inmiddels reboot hij af en toe spontaan!
Tja, niet genoeg airflow in zo'n kast hé. Aan te raden is een casefan bij te modden of je zooi te verplaatsen in een andere kast :)

Ow ja, als hij uitvalt dan is er inderdaad iets serieus mis aangezien de standaard koeler bij mij het boeltje nog onder de 55°C houdt bij full load. Word je koeler ook warm? Zo nee dan maakt hij misschien niet goed contact met je CPU. Ook even erafhalen en er opnieuw opzetten met nieuwe koelpasta, zorg er voor dat je niet te veel of te weinig hebt :)

[ Voor 27% gewijzigd door Admiral Freebee op 08-06-2005 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11-2021

ibr

Hallo,
Ik had even een vraagje over de Drivers van de Audio-kaart op mijn 8080XL.

Hoe updaten jullie die eigenlijk?
Want als ik op medion.com/nl zoek naar alle beschikbare updates, krijg ik allemaal oude updates te zien van geluidskaarten, en die install ziet eruit als vann '95 en vroeger...

En het geluid is dan ook ronduit bagger! Equalizer is afschuwelijk, in welke stand ik hem ook zet, hij klinkt voor geen meter, noch op de boxen, noch op de home-cinema set.

Graag jullie advies!

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
ibr schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 16:17:
Hallo,
Ik had even een vraagje over de Drivers van de Audio-kaart op mijn 8080XL.

Hoe updaten jullie die eigenlijk?
Want als ik op medion.com/nl zoek naar alle beschikbare updates, krijg ik allemaal oude updates te zien van geluidskaarten, en die install ziet eruit als vann '95 en vroeger...

En het geluid is dan ook ronduit bagger! Equalizer is afschuwelijk, in welke stand ik hem ook zet, hij klinkt voor geen meter, noch op de boxen, noch op de home-cinema set.

Graag jullie advies!
Ik heb de drivers van de C-Media website gehaald. De onboard geluidskaart is inderdaad niet veel soeps en er zit ruis op als je een 3D game speelt maar ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

amour021 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 16:23:
[...]

Ik heb de drivers van de C-Media website gehaald. De onboard geluidskaart is inderdaad niet veel soeps en er zit ruis op als je een 3D game speelt maar ja..
Maar daar zijn ze evenoud, die drivers...

Wat voor equalizer-instellingen heb je eigenlijk? Kun je mss ff screenshotten? Want ik zit hier erg lang te kl*ten, maar de hoge zijn te hard/ of juist de lage... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/amour021/cmedia.gif

Ik gebruik ze eigenlijk niet. Mijn speakers en headphones klinken al hoe dat ik ze wil hebben maar als ik toch eens wat meer bas wil ofzo dan gebruik ik de equalizer van Winamp.

Ik gebruik drivers versie 5.12.01.0036.15 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

5.12.01.0047.1 :) maar oke dan snap k het doe k wel hetzelfde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mij MD8080 is de uncached speed van mijn harde schijf (seagate) is een tiende van wat hij moet zijn, weet iemand hier een oplossing voor om dit omhoog te krijgen.
Deze is ook laag als ik alle op de achtergrond lopende progjes uitschakel.

freb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 11:00:
In mij MD8080 is de uncached speed van mijn harde schijf (seagate) is een tiende van wat hij moet zijn, weet iemand hier een oplossing voor om dit omhoog te krijgen.
Deze is ook laag als ik alle op de achtergrond lopende progjes uitschakel.

freb
Ad Aware/Search & Destroy al gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[

[ Voor 129% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik Hitman Pro eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[

[ Voor 128% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:41
WELKOM @ GoT freb01!

De huisregelementen hier, stellen dat je eigen input moet geven naar het vinden van een oplossing. Mocht dat allemaal niet gebaad hebben, zet er even bij wat je allmaal gedaan hebt. Ook unieke noemenswaardigheden (tikkend geluid of iets geks) mag je erbij melden.

Had je al gedefragmenteerd?

[ Voor 56% gewijzigd door LinuX-TUX op 03-07-2005 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuuuurlijk heb ik alles gedaan, gedefragmenteerd, schijf gecontroleerd op fouten, rotzooi eraf gehaald, hitmanpro gedraaid, virusscanner,
Info van pcpitstop.com :
Drive C has an uncached speed of 4 megabytes per second.
Drive D has an uncached speed of 4 megabytes per second.
Drive E has an uncached speed of 4 megabytes per second.
For comparison, systems with the same CPU and clock speed as this one have a speed of 43.93 MB/s.

Alle op de achtergrond lopende programma's zijnuit geschakeld enz. enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Merk je het ook echt in het dagelijks gebruik of is het alleen dat benchmark tooltje (welke trouwens?) die dit zegt?

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 19:00
de officiele firmware versie van pioneer zit al op 1.57 maar op de medion site is er nog geen hogere versie als 1.17 te downloaden.

Iemand enig idee hoe ik naar een hogere versie kan? Als ik de officiele versie download krijg ik de medling bij het flashen dat device niet gevonden is.

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Doopy-X- schreef op zondag 17 juli 2005 @ 22:30:
de officiele firmware versie van pioneer zit al op 1.57 maar op de medion site is er nog geen hogere versie als 1.17 te downloaden.

Iemand enig idee hoe ik naar een hogere versie kan? Als ik de officiele versie download krijg ik de medling bij het flashen dat device niet gevonden is.
Je moet eerst naar een oudere versie van Pioneer flashen voordat je kunt updaten (althans, dat was voorheen zo). Zie ook hier:

Ook in "medion 8080 xl verzameltopic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook schreef op zondag 17 juli 2005 @ 02:51:
Merk je het ook echt in het dagelijks gebruik of is het alleen dat benchmark tooltje (welke trouwens?) die dit zegt?
Vooral het opstarten duurt erg lang en ook bv het opstarten van outlook.
Het benchmark tooltje is pcpitstop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
  • Laatst online: 28-02-2019

Ik heb de Coolermaster Hyper 48 geinstalleerd op aanraden van MEdion ivm geluid.

Ik heb gemerkt dat de ronde luchtinlaat, op de linker zijkant van de kast, te warme lucht kan binnenkrijgen uit de computer zelf. Dat gebeurt bijvoorbeeld wanneer de warme lucht, die uit de achterkant van de kast stroomt, niet goed wordt afgevoerd en tevens de ronde opening zich achter het de voorkant van het beeldscherm bevindt. Er is dan in feite een soort kortsluitcircuit in de luchtstroombuiten de kast. Hier helpen de beste ventilatoren niet omdat de lucht niet goed doorstroomt en grotendeels recirculeert.
Vooral tijdens spelletjes kan de PC wat warmer worden en zal onder dergelijke omstandigheden de aangezogen lucht ook steeds warmer worden, waarna tenslotte de hele PC te heet wordt.
Zorg dus hoe dan ook dat de ronde opening in de zijkant van de kast voldoende VERSE lucht kan aanzuigen en nooit de warme lucht kan aanzuigen die achter uit de kast wordt geblazen.

Groeten,
GSM

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segers909
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-04-2024
hoi,
ik zou graag een Diskettenstation in mijn md 8080 zetten maar de id-kabel van een diskettenstation is korter dan een id-kabel van een cdrom-station
de computer heeft geen sleuf voor een korte id-kabel :(
wat kan ik doen?

hartelijk bedankt

vincent :)

vinny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
segers909 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 18:33:
hoi,
ik zou graag een Diskettenstation in mijn md 8080 zetten maar de id-kabel van een diskettenstation is korter dan een id-kabel van een cdrom-station
de computer heeft geen sleuf voor een korte id-kabel :(
wat kan ik doen?

hartelijk bedankt

vincent :)
Ten eerste is de kabel van een diskettestation geen IDE kabel maar een andere. De connector heeft ook twee rijen pinnetjes maar minder dan een IDE connector. Je zal in ieder geval een kabel moeten kopen om je floppydrive met het moederbord te verbinden.

Op het moederbord is er naast twee IDE connectors ook één FDD connector beschikbaar.

* Admiral Freebee heeft een zwarte FDD ingebouwd

Toch handig soms :)
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 09:16:
[...]

Vooral het opstarten duurt erg lang en ook bv het opstarten van outlook.
Het benchmark tooltje is www.pcpitstop.com
Probeer eens een écht programma ipv een webbased benchmarking ding, lijkt me betrouwbaarder..

[ Voor 18% gewijzigd door Admiral Freebee op 27-07-2005 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mij MD8080 is de uncached speed van mijn harde schijf (seagate) is een tiende van wat hij moet zijn.......................

freb

:) Na het opnieuw instaleren van de IDE ATA driver was het probleem opgelost :)

[ Voor 144% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vacuumcleaner schreef op vrijdag 16 april 2004 @ 10:37:
Ik heb een probleem met de medion

Na de installatie van mcfee AV hing de computer volledig. Na het rebooten en het invoeren van het wachtwoord kwamen er 10tallen taakbeheerschermen. Toen nogmaals de PC opnieuw geboot en aindsdien doet hij vrij weinig meer.

Hij start wel nornmaal op tm het invoeren van het wachtwoord, na deze te hebben ingevoerd hangt hij gewoon, geen bsod maar hij slaat compleet stil

Al geprobeerd

- F8 --> laatst bekende goed functionerende blablabla (ff vergeten hoe dat heet)
- Veilig modus --> hij kan dan wel inloggen op de naan en als administrator

Heeft iemand hetzelfde probleem gehad of weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

edit/
Probleem opgelost! Mcfee en etrust vinden elkaar niet lief, mcfee in veilig modus verwijderd en pc start weer als vanouds

edit2/
Hoe verwijder in etrust? nergens een uninstall mogelijkheid!

edit3/
Ook opgelost
Over Etrust:

Heb je de map [tools] nog op je D:/ schijf?
Dan kan je setup.exe draaien, dan heb je n uninstall optie, heb ik ook net ontdekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 14:21
Ik heb inmiddels de cooler een kwartslag gedraaid in de kast.
Behoorlijk wat geexperimenteerd met coolertjes.
Dus op het linker gat een cooler gezet die lucht binnen blaast.
En in de boveste bay waar de DVD brander normaal zit heb ik een cooler gemaakt die lucht naar buiten blaast. (warmte stijgt toch op)

Wat nog het mooiste werkt is de airco op 18graden zetten.
Tevreden blijf ik nog steeds niet. (draai ook nog steeds mee aan Fad samen met de fokschapen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

Hallo, ik heb een probleempje met de autorun-mogelijkhgeid van mijn sony dvd speler.

Als ik mijn Foto-cd van de kruidvat in de DVD speler doe, komt er geen actie, er gebeurt niets. Ook kan ik geen toegang krijgen tot de schijf. Als ik hem in de DVD-brander stop, runt ie hem als vanouds! Echter, de DVD-brander is natuurlijk langzamer met het lezen, ik zou graag willen da de DVD-speler het zelf autorunt. Hoe doe ik dat? Ik heb op de medion-site gekeken, maar daar waren geen nieuwe updates te vinden voor de DVD-speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

/kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Probeer de drivers van je DVD-ROM drive eens up te daten. Dit hielp bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

amour021 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:14:
Probeer de drivers van je DVD-ROM drive eens up te daten. Dit hielp bij mij :)
Er zijn toch geen nieuwe drivers? Op de Medion-site www.medion.com iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
ibr schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 21:22:
[...]

Er zijn toch geen nieuwe drivers? Op de Medion-site www.medion.com iig niet.
Ik bedoelde opnieuw installeren, mijn excuses :)

Ik heb nu in ieder geval opnieuw het probleem dat m'n DVD-ROM drive geen enkele zelfgebrande DVD's meer wil lezen. Net hetzelfde als ik ervoor had dus. Alleen het herinstalleren van de drivers werkt niet meer, ik heb nu wel een onofficiele firmwareupdate gevonden, die ga ik eens proberen..

Edit: website bestaat dus niet meer :(

Edit2: Rebooten na het herinstalleren van de drivers werkt dus wel, was ik natuurlijk vergeten met m'n slaapkop (/me heeft drie weken lang weinig geslapen wegens vakantiewerk :O )

Dus gewoon even in apparaatbeheer het apparaat verwijderen en opnieuw installeren en dan rebooten. Dit heeft mij al twee keer gered.

Edit3: Ik heb nog een Duitse website gevonden die beschrijft hoe je de firmware van de Sony DDU1612 kunt flashen naar die van een Lite-On LTD166-S die hetzelfde loopwerk gebruikt maar wel een hogere leessnelheid toelaat (16x48x tegenover 16x40x). Als de drivers opnieuw installeren niet helpt dan kan je dit misschien eens proberen. In het bestand dat je download zit ook de originele firmware van de Sony DDU1612 drives in deze Medion computer vervat dus als er iets misgaat kan je altijd terugflashen.

Dit is de website: http://md8008.250free.com/aldisued/dvdlw.htm

[ Voor 56% gewijzigd door Admiral Freebee op 13-08-2005 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

ff iets anders, sinds ik een nieuwe videokaart heb geïnstalleerd (Asus 6800GT) heb ik het probleem dat mijn radio tuner niets meer doet. Geen foutmeldingen oid (alles lijkt ok), maar de beide radioplaying tools die ik heb blijven stil.. Alle instellingen, drivers updaten, software herinstallatie etc al geprobeerd maar hielp niets. TV kijken via coax werkt btw nog prima, zowel beeld als geluid.

Iemand misschien een idee? Anders gaan we binnekort maar aan de format c:, kijken of dat helpt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al een 8080XL bezitter in geslaagd te booten via een van de vier geheugenkaartjes die de cardreader lezen kan? En zo ja hoe?
Ik heb een bootable CF kaartje aangemaakt (het werkt op een MD8383) maar kan mijn MD8080XL hier niet mee booten. Uiteraard heb ik het BIOS zodanig ingesteld dat de cardreader voor de HDD wordt aangesproken. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 20:46:
Is er al een 8080XL bezitter in geslaagd te booten via een van de vier geheugenkaartjes die de cardreader lezen kan? En zo ja hoe?
Ik heb een bootable CF kaartje aangemaakt (het werkt op een MD8383) maar kan mijn MD8080XL hier niet mee booten. Uiteraard heb ik het BIOS zodanig ingesteld dat de cardreader voor de HDD wordt aangesproken. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Groetjes
Hier werkt het gewoon hoor (met een CF kaartje van 32MB en 64MB). Ik heb het gedaan met het tooltje dat op de D: schijf staat onder dit pad:

D:\Driver\CardReader\Make bootable flashcards

Ook heb ik de laatste firmware van de cardreader erin geflasht.

Ik geloof ook dat het werkt als je een bootable "floppy" maakt op een kaartje via de gewone Windows tool.

[ Voor 7% gewijzigd door Admiral Freebee op 16-08-2005 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amour021 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 01:00:
[...]

Hier werkt het gewoon hoor (met een CF kaartje van 32MB en 64MB). Ik heb het gedaan met het tooltje dat op de D: schijf staat onder dit pad:

D:\Driver\CardReader\Make bootable flashcards

Ook heb ik de laatste firmware van de cardreader erin geflasht.

Ik geloof ook dat het werkt als je een bootable "floppy" maakt op een kaartje via de gewone Windows tool.
Ik heb een CF van 16MB (merk LEXAR), heb mijn cardreader ook geflasht naar de laatste versie (30C) en heb ook dat tooltje gebruikt dat jij hierboven opnoemt (er worden 13 bestanden hierdoor op het kaartje gezet), maar het wil maar niet lukken.

Enige suggesties soms?

Hoe is je bootvolgorde in het BIOS, en welke versie heb je?

En wat bedoel je met: "k geloof ook dat het werkt als je een bootable "floppy" maakt op een kaartje via de gewone Windows tool."

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 17:45:
[...]

Ik heb een CF van 16MB (merk LEXAR), heb mijn cardreader ook geflasht naar de laatste versie (30C) en heb ook dat tooltje gebruikt dat jij hierboven opnoemt (er worden 13 bestanden hierdoor op het kaartje gezet), maar het wil maar niet lukken.

Enige suggesties soms?

Hoe is je bootvolgorde in het BIOS, en welke versie heb je?

En wat bedoel je met: "k geloof ook dat het werkt als je een bootable "floppy" maakt op een kaartje via de gewone Windows tool."

Groetjes
Ik heb m'n BIOS geflasht naar de laatste versie (vraag me niet welke die is, ik zal wel eens kijken morgen).

Sorry voor de vage uitleg. Als je een floppy formatteert kun je kiezen om een "MS-DOS opstartdiskette te maken" Als je dan die bestanden op de flashkaart kopieert dan werkt het ook.

Bootsequence had ik ingesteld op Cardreader HDD0 en CD-ROM, boot from other devices staat op "enabled".

Overigens wil de bootsequence op Cardreader CD-ROM en daarna pas HDD0 niet werken. Hij zegt dan dat er geen opstartbare schijf is gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ amor021

En heb je de kans al gehad om je BIOS versie na te kijken?

Ik wacht hierop om te weten ofdat een BIOS update mijn probleem zou kunnen oplossen.

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 15:12:
@ amor021

En heb je de kans al gehad om je BIOS versie na te kijken?

Ik wacht hierop om te weten ofdat een BIOS update mijn probleem zou kunnen oplossen.

groetjes
Sorry, ik zat even op Pukkelpop te feesten :P

De BIOSversie die ik momenteel draai is 1.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amour021 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 21:32:
[...]
Edit3: Ik heb nog een Duitse website gevonden die beschrijft hoe je de firmware van de Sony DDU1612 kunt flashen naar die van een Lite-On LTD166-S die hetzelfde loopwerk gebruikt maar wel een hogere leessnelheid toelaat (16x48x tegenover 16x40x). Als de drivers opnieuw installeren niet helpt dan kan je dit misschien eens proberen. In het bestand dat je download zit ook de originele firmware van de Sony DDU1612 drives in deze Medion computer vervat dus als er iets misgaat kan je altijd terugflashen.

Dit is de website: http://md8008.250free.com/aldisued/dvdlw.htm
Tijdens het flashen van de Sony DDU1612 liep mijn pc vast (blauw scherm memory dump). Nu start mijn pc alleen nog op als ik Sony DDU1612 los koppel, is deze dvd speler nog aan de praat te krijgen of wordt dit een nieuwe dvd speler???????????
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 09:25:
[...]

Tijdens het flashen van de Sony DDU1612 liep mijn pc vast (blauw scherm memory dump). Nu start mijn pc alleen nog op als ik Sony DDU1612 los koppel, is deze dvd speler nog aan de praat te krijgen of wordt dit een nieuwe dvd speler???????????
:'(
Probeer hem eens in een andere PC te herflashen. Ook kan je eerst proberen om hem op een andere IDE kabel te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ amour021

Bedankt voor de info.
Ikzelf heb versie 1.09 voor het BIOS.

Weet jij of dat je bootable CF kaartje voor de BIOS update wel al dan niet werkte? Of nog beter: weet jij of iemand anders welke issues met een BIOS update naar 1.11 worden gefixed? Op de MEDION site kan ik hierover niets vinden.

Bijkomend vraagje: heb jij soms ook de nieuwste INTEL shipset drivers geinstalleerd? Want ik denk
(ben dus niet zeker) dat die soms ook de oorzaak zouden kunnen zijn.

Sorry voor al dat doorvragen maar ik wil niet zomaar in het wilde weg gaan flashen en drivers updaten want soms loopt dat wel eens verkeerd af.

Nogmaals bedankt je input is zeer gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 16:07:
@ amour021

Bedankt voor de info.
Ikzelf heb versie 1.09 voor het BIOS.

Weet jij of dat je bootable CF kaartje voor de BIOS update wel al dan niet werkte? Of nog beter: weet jij of iemand anders welke issues met een BIOS update naar 1.11 worden gefixed? Op de MEDION site kan ik hierover niets vinden.

Bijkomend vraagje: heb jij soms ook de nieuwste INTEL shipset drivers geinstalleerd? Want ik denk
(ben dus niet zeker) dat die soms ook de oorzaak zouden kunnen zijn.

Sorry voor al dat doorvragen maar ik wil niet zomaar in het wilde weg gaan flashen en drivers updaten want soms loopt dat wel eens verkeerd af.

Nogmaals bedankt je input is zeer gewaardeerd.
Ik heb geen idee welke issues gefixt worden maar een nieuwe versie kon nooit kwaad vond ik. Ik had af en toe last van een spontane hang bij het opstarten die nu wel opgelost lijkt te zijn. Tegenwoordig is het BIOS flashen van je moederbord wel redelijk veilig dus ik zou het gewoon even proberen. Alleen als je computer perfect werkt is het flashen van je BIOS een overbodige zaak.

Ik heb inderdaad één van de laatste Intel chipsetdrivers (niet van de Medion website).

• GSM-IT
amour021 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 19:22:
[...]

Ik denk dat je beter af bent met een grotere fan die trager draait, minder lawaai maakt en even veel/meer lucht verplaatst :P

Zo van die kleine (oude) fannetjes maken vaak een hels lawaai :/
Ik heb nu een grotere fan geplaatst onder het rek voor de harde schijf/schijven.
Het is een grote vrij platte fan met afmetingen van ongeveer 12 cm x 12 cm.
De fan staat schuin onder 45 graden naar boven de kast in te blazen en haalt frisse lucht van buiten via het front van de kast. Rondom de fan heb ik overtollige ruimte afgesloten, zodat de lucht echt van buiten wordt aangezogen.
Mijn harde schijf en processor komen in de idle toestand nu niet meer boven de 38 graden celsius uit.

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2004 @ 17:06:
Heeft iemand trouwens al dat die hele heatsink van de processor is afgebroken?
Ik namelijk wel. :(
Bellen we naar medion, zeggen ze, het duurt max 2 weken :r.
heb ik ook gehad de twee plastic clipjes braken compleet af.
kheb met 3 secondenlijm twee plastic plaatjes langsgelijmd voor extra stevigheid.
ging een tijdje goed toen brak de andere ook af.
de koeler zat er veel te strak op de processor.
kheb het plastic frame dr af gehaald en er vier dunne ringetjes ondergelijmd.
niet geheel zonder risico zoals je wel begrijpt maar tot nu toe werkt het perfect.
aldi bellen is denk ik beter maarja ik wou hem nie zolang missen dus vandaar.

Verwijderd

joosd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 09:16:

verders heb ik omdat ik de computer als kantoorsysteem gebruik een nieuwe cooler gemonteerd die NIET als stofzuiger werkt.
Cooler Master type: Hyper 48 een genot om ermee te kunnen werken!
Hoe heb je die koeler erop gezet? Het zal wel aan mij liggen maar ik heb geen idee hoe ik de Hyper 48 moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

Hoi mensen, ik heb net weer een issue gehad.
Toen ik mijn printer HP PSC 2110 uitzette herstartte mijn pc ineens vanzelf...
Dit is de foutmelding die ik toen kreeg:
Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/5692/foutm4xr.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/7443/foutm28jy.jpg

Ik heb geen idee wat er nu aan de hand is, mijn 8080 XL heeft vroeger wel eens hetzelfde gedaan, maar niet opgestart (wel bluescreen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
ibr schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 23:24:
Hoi mensen, ik heb net weer een issue gehad.
Toen ik mijn printer HP PSC 2110 uitzette herstartte mijn pc ineens vanzelf...
Dit is de foutmelding die ik toen kreeg:
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb geen idee wat er nu aan de hand is, mijn 8080 XL heeft vroeger wel eens hetzelfde gedaan, maar niet opgestart (wel bluescreen)...
Toevallig de optie om de computer automatisch opnieuw op te starten bij een kritieke fout aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

Admiral Freebee schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 00:40:
[...]

Toevallig de optie om de computer automatisch opnieuw op te starten bij een kritieke fout aan staan?
Eeh.. Ik kom nu misschien een beetje als noob over, maar waar staat die optie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
ibr schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 16:44:
[...]

Eeh.. Ik kom nu misschien een beetje als noob over, maar waar staat die optie dan?
Rechts klikken op "deze computer" > "eigenschappen" > tabblad "Geavanceerd" > onder het kopje "Opstart -en herstelinstellingen" klik je op de knop "instellingen" > doe het vinkje voor "De computer automatisch opnieuw opstarten" weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

Joew :) Ikhoop dat dat het was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
ibr schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:34:
Joew :) Ikhoop dat dat het was :)
Dat gaat de oplossing niet zijn maar als je dan nog eens een kritieke fout krijgt dan krijg je een BSOD ipv een spontane reboot. Met de informatie van de BSOD kan je (of wij) misschien iets meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuarecoW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:49
Ik zit met een probleempje: een van de beugels van de processorkoeler is afgebroken..

Nu ben ik erachter dat ik een socket 478 koeler nodig heb (toch??), maar ik zie bij de zalman koelers iig er niet zo'n nieuwe beugel bij zit??

Hoe kom ik dan wel aan zo'n losse beugel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GSM-IT schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 20:12:
[...]

Ik heb nu een grotere fan geplaatst onder het rek voor de harde schijf/schijven.
Het is een grote vrij platte fan met afmetingen van ongeveer 12 cm x 12 cm.
De fan staat schuin onder 45 graden naar boven de kast in te blazen en haalt frisse lucht van buiten via het front van de kast. Rondom de fan heb ik overtollige ruimte afgesloten, zodat de lucht echt van buiten wordt aangezogen.
Mijn harde schijf en processor komen in de idle toestand nu niet meer boven de 38 graden celsius uit.
Nadat ik de zijkant van mijn kast er meer dan een jaar vanaf gelaten had (zorgt ook voor flink lagere temperaturen) heb ik nu ook eindelijk mijn 8080 koelingsverbeteringsproject afgerond.

1) Zalman VF700-Cu op 5 volt op de VGA kaart.
2) 12 cm Delta fan onder 45 graden zoals hierboven vermeld.
Soort van fan adapter gemaakt van 9 mm multiplex.
3) Gat gemaakt in de achterwand ter hoogte van de processor en daar een Thermaltake SilentCat 8 cm fan geplaatst.
4) Schakelingetje gemaakt om de voedingsspanning van de fans 2) en 3) onafhankelijk in te kunnen stellen tussen 5.5 en 10.5 volt.
5) Koelpasta van de processor vervangen door Cooler Master PTK-002 koelpasta. Dit was meer omdat mijn mainboard door Medion al 2 keer vervangen was en daarom het koelblok ook 2 keer los geweest was en Medion niet zo slim is om dan de koelpasta te vervangen.

Resultaten als volgt (fans draaien op ongeveer 8 volt):

Idle temperaturen:
Processor: 36 graden
Kast: 32 graden
Harddisk: 34 graden

Processor full load met 2x CPU burn-in gedurende langer tijd:
Processor: 50 graden
Kast: 29 graden
Harddisk: 36 graden

Conclusie is dat de koeling nu ruim voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Netjes gedaan! Hoe is het geluid nu? Of valt het nog mee? Ik heb zelf recentelijk een nieuwe videokaart gekocht (Asus 6800GT) en sindsdien heb ik ook geen last meer van de hitte (en m'n PC ook niet ;)). Het zal ongetwijfeld nog steeds erg warm worden na een uurtje gamen, maar hij loopt iig niet meer vast zoals de originele kaart wel deed. Bij mij zit het zijpaneel er sindsdien dus ook weer op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds stil omdat de twee toegevoegde fans niet op het maximum toerental draaien omdat ze 8 volt voedingsspanning krijgen. Het uitgangspunt van de verbouwing was ook dat het geheel zo stil mogelijk zou blijven. Natuurlijk is er wel wat meer geluid maar dat is voornamelijk windgeruis omdat er nu een flinke doorstroming in de kast is. Dit is zeker niet storend. Eventueel kan ik het toerental van de fans nog wat verlagen door de spanning van fans nog wat lager in te stellen. Het had misschien nog beter gekund als de fan op de achterwand ook een 12 cm zou zijn want die kan op een veel lager toerental draaien voor dezelfde luchtverplaatsing als een 8 cm fan maar daar is helaas geen plaats voor.

Trouwens, wat was het effect als je videokaart vastliep? Ik had ook een probleem met mijn videokaart. Af en toe vielen er wat bitjes om in het geheugen en kwamen er rare strepen in beeld. Videokaart was door Medion vervangen maar dit hielp niet. Het vervangen van het motherboard was uiteindelijk de oplossing. Het motherboard is overigens 2 keer vervangen na de eerste vervanging bleken er met dit board weer andere problemen te zijn. Zo werd niet al mijn geheugen herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

En ik heb weer een probleem met Winamp...
Als ik namelijk met een playlist mp3's afspeel, gaat de regelaartje van de links-rechts regelaar helemaal naar links, dus ik krijg dan alleen geluid uit mijn linker kanaal. Ik moet het dan weer terugzetten, om het geluid weer uit allebei de kanalen te laten komen - wat uiteraard flink wat irritatie oplevert als dit na iedere nummer moet gebeuren.
Ik heb gekeken in de Windows-geluidsinstellingen, maar daar viel niks te vinden over het automatisch laten regelen van de geluidskanalen.
Ook in Winamp zijn er voor zover ik het zie geen instellingen daarover - in Xear 3d al helemaal niet.

Ik zit nu met de handen in het haar. Weet iemand hoe dit zou komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jwoskam schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:43:
Ik zit met een probleempje: een van de beugels van de processorkoeler is afgebroken..

Nu ben ik erachter dat ik een socket 478 koeler nodig heb (toch??), maar ik zie bij de zalman koelers iig er niet zo'n nieuwe beugel bij zit??

Hoe kom ik dan wel aan zo'n losse beugel?
Ik heb er gewoon een schroef tussen gedraaid ( wel voorzichtig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke jongens.. vandaag de monteur voor 2de keer geweest en heeft mij een nieuwe vga kaart gegeven, de ouwe was stuk!

Nu hoopte ik ook van mn probleem af te zijn: Als ik CS(counterstrike) + ventrilo aan heb.. valt internet uit en moet ik reboeten om weer verder te kunnen spelen/internetten... ik heb ook al 2 keer blauwe schermen achter elkaar gekregen (heb meldingen op geschreven..) en ik heb ernstige fout ofzo gekregen toen ik windows op starte deze heb ik ook op geschreven. Weet iemand hoe ik dit probleem kan fixen dat ik niet steeds uit val? BVD

Verwijderd

Wie kan mij helpen? ik wil graag mijn 9800XL kaart vervangen voor een nieuwere/betere welke kaart adviseren jullie mij? En als er iemand is die zijn kaart al vervangen heeft, is alles goed gegaan? ik zoek een kaartje rond de 150/200 euro...

alvast bedankt!

p.s. hoe krijg ik die CPU koeler stil!! hij gaat steeds meer kabaal maken?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2005 22:29 ]

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 22:28:
p.s. hoe krijg ik die CPU koeler stil!! hij gaat steeds meer kabaal maken?
Ditto, zelfde met de videokaartkoeler trouwens die al een keer is vervangen.

Voor zo ver ik weet kun je de CPU fan gewoon vervangen door een andere 80x80mm fan. Nu zit er eentje van Coolermaster op, vastgemaakt met een kliksysteem. Ik heb het al eens allemaal uit elkaar gehad om grondig stof te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Ik heb die CPU cooler recent ff schoongemaakt en dat was geen overbodige luxe. Kwam echt een halve trui aan stof uit! Kan ook komen omdat m'n kast een half jaartje open heeft gestaan omdat m'n video kaart maar bleef overhiten. Die heb ik nu dus ook vervangen en dat ging inderdaad allemaal goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was die Asus 6800GT makkelijk te plaatsen? en is er nu echt duidelijk een verbetering te zien? Welke kaart past goed in de 8080XL en geeft een goede verbetering t.o.v. de 9800XL?

Ik heb een beetje rond gekeken en ik zit nu een beetje te twijfelen tussen een X800 pro en een 6600GT?

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2005 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narc
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 09:16
Obme_ief, wat een klein wereldje is het toch ;-)

Narc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef321
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2023
Admiral Freebee schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 16:53:
[afbeelding]

Ik gebruik ze eigenlijk niet. Mijn speakers en headphones klinken al hoe dat ik ze wil hebben maar als ik toch eens wat meer bas wil ofzo dan gebruik ik de equalizer van Winamp.

Ik gebruik drivers versie 5.12.01.0036.15 :)
Misschien heb ik wat over het hoofd gezien, want er lopen van allerlei onderwerpen door elkaar in deze thread (natuurlijk), maar er schijnt een fabrieksfout in de subwoofer te zitten. Als je het oranje plugje uit je subwoofer trekt zul je zien dat de woofer weer gaat werken. Ongetwijfeld door iemand al eerder gemeld, maar goed.

En dan nog een algemene tip: als je reboot, trek dan de stekker uit het stopcontact c.q. zet het schakelaartje op de achterzijde van de kast een 30 secs uit totdat de comp zich geheel heeft ontladen (de speakers stoppen dan met een ploppend geluid en de reststroom is verwijderd). Maar dat weet iederen allang natuurlijk :-)

[ Voor 20% gewijzigd door steef321 op 31-12-2005 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef321
Admiral Freebee schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 19:30:
[...]

Tja, niet genoeg airflow in zo'n kast hé. Aan te raden is een casefan bij te modden of je zooi te verplaatsen in een andere kast :)

Ow ja, als hij uitvalt dan is er inderdaad iets serieus mis aangezien de standaard koeler bij mij het boeltje nog onder de 55°C houdt bij full load. Word je koeler ook warm? Zo nee dan maakt hij misschien niet goed contact met je CPU. Ook even erafhalen en er opnieuw opzetten met nieuwe koelpasta, zorg er voor dat je niet te veel of te weinig hebt :)
Bij mij schakelt de PC zich ook automatisch uit. De temp van de CPU blijft redelijk binnen de perken. Ik belast hem soms uren en urenlang zwaar (tegen de 100%), moet gezegd worden, maar nooit heter dan 68 graad geweest volgens mij. Onbelast blijft ie 46. Wat volgens mij de reden is van het automatisch uitschakelen lijkt mij de grafische kaart. De koeler daarop loopt wat stroef heb ik het idee (met name bij het opstarten). Er zit trouwens sinds enkele weken weer een nieuwe grafische kaart in en een nieuwe HD. Nodig doordat na de zoveelste spontane shutdown de HD niet meer wilde booten. Overigens meldt HDD Health dat de temp IN de HD regelmatig hoger wordt dan 57 graad en dat dit een gevaarlijke temp is. We hebben het hier dus over de originele configuratie/ plaatsing in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef321
Admiral Freebee schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:31:
[...]

Rechts klikken op "deze computer" > "eigenschappen" > tabblad "Geavanceerd" > onder het kopje "Opstart -en herstelinstellingen" klik je op de knop "instellingen" > doe het vinkje voor "De computer automatisch opnieuw opstarten" weg :)
Deze tip gaat ook mij nog wel eens goed van pas komen. Vind liever een vastgelopen computer als ik mijn monitor terug aan zet dan een out of the blue opnieuw opgestarte PC, waarvan je dan weer twijfelt oftie wel gecrasht is. Bovendien vergeet ik steeds in die logboeken te kijken (als ik al nog weet waar die allemaal ook weer staan ;-)
Dank!

[ Voor 21% gewijzigd door steef321 op 31-12-2005 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef321
Waar ik na twee jaar eigenlijk wel benieuwd naar ben (en temeer daar de (lees: mijn) comp toch driekwart van de tijd aanstaat): iemand ooit al een amperemetertje tussen het voedingssnoer gehangen om het stroomverbruik te meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
steef321 schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 13:39:
En dan nog een algemene tip: als je reboot, trek dan de stekker uit het stopcontact c.q. zet het schakelaartje op de achterzijde van de kast een 30 secs uit totdat de comp zich geheel heeft ontladen (de speakers stoppen dan met een ploppend geluid en de reststroom is verwijderd). Maar dat weet iederen allang natuurlijk :-)
De reststroom verwijderen is een veelgehoorde oplossing bij deze computer voor diverse problemen. Er was hier onlangs een topic over een Medion computer die lang in het POST scherm bleef hangen. Ik heb de TS toen dezelfde oplossing aangewezen omdat ik het ook al eens heb gehad.

Verwijderd

Hey! Ik zit met een klein probleem, namelijk dat ik geen sony dvd+r meer kan branden, na wat opzoeken blijkt dat ik mijn firmware moet opdaten (die van de dvr 106 dus). Ik heb dit topic wat doorgelezen en blijkt dat ik eerst mijn firmware naar een lagere versie moet updaten & dan naar een nieuwere versie omwille van dat medion gedoe. Naar welke versie moet ik dan eerst downgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
Mijn 9800XL video kaart heeft het plotseling begeven. Allemaal streepjes verticaal op het scherm!
De kaart vertoont precies dezelfde fout ook in een andere PC, dus de kaart is defect.

Het voorstel van Medion helpdesk om de PC in de fabrieks toestand terug te brengen heb ik afgewezen. Na enige aandrang komen ze er een andere kaart in zetten.

Ik draai zolang op een ASUS FX 5200 NVidia kaartje.
Deze kaart wordt veel minder heet, maar is uiteraard ook wat langzamer.
Dat merk je echter alleen echt bij spelletjes.

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
Als je een blauw scherm krijgt bij het opstarten, waarbij bepaalde opstart bestanden op de harde schijf niet meer gevonden kunnen worden, probeer dan altijd even dit:
Doe de Windows XP CD in de DVD drive.
Herstart de PC en zorg dat de PC opstart van de CD (toets aanraken).
De Windows XP installatiebestanden worden dan geladen.
Kies, zodra dat gevraagd wordt voor Reparatie (R).
Mogelijk wordt er nog gevraagd naar een nummer van de Windows XP installatie (1) en naar het administrator wachtwoord (Enter toets).
Je komt daarna in de Herstelconsole van Windows XP.
Type nu het volgende commando:
chkdsk /R en druk op de Enter toets.
Wacht tot de harde schijf gerepareerd is.
Type nu:
exit en druk weer op de Enter toets.
Start normaal op van de gerepareerde harde disk.

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

GSM-IT schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 17:55:
Mijn 9800XL video kaart heeft het plotseling begeven. Allemaal streepjes verticaal op het scherm!
De kaart vertoont precies dezelfde fout ook in een andere PC, dus de kaart is defect.

Het voorstel van Medion helpdesk om de PC in de fabrieks toestand terug te brengen heb ik afgewezen. Na enige aandrang komen ze er een andere kaart in zetten.

Hmmm.. mijn grafische kaart is ook kaput (strepen bij 3D gebruik, bij 2D is alles OK), maar ik heb ondertussen gewoon al een nieuwe (betere) kaart gekocht. Zit er nog gewoon garantie op? Een nieuwe ATi 9800 is natuurlijk nooit weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
Op de Medion 8080 xl van de Aldi zit drie jaar garantie!
Ook schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 18:36:
[...]

Zit er nog gewoon garantie op? :P

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
Versie 1.07 is verkrijgbaar bij Medion.

Kijk bij www.medion.de.
Klik op Service & Support.
Klik op Treiber & Updates.
Type achter Volltextsuche: pioneer
Klik op Suchen

Dan vind je deze firmware van Medion:
Pioneer
Firmware Update
1.07
Win 2000/Win ME/Win XP
Bereitstellungsdatum 22.12.2003
Bisherige Downloads 119135

Bij mij ging de firmwareupdate uitstekend (lees wel de instructies!!)
Na de update had Windows XP aanvankelijk wat moeite met het feit dat er een 'andere' DVR 106 in de PC zat.
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 15:05:
Hey! Ik zit met een klein probleem, namelijk dat ik geen sony dvd+r meer kan branden, na wat opzoeken blijkt dat ik mijn firmware moet opdaten (die van de dvr 106 dus). Ik heb dit topic wat doorgelezen en blijkt dat ik eerst mijn firmware naar een lagere versie moet updaten & dan naar een nieuwere versie omwille van dat medion gedoe. Naar welke versie moet ik dan eerst downgraden?

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van een kennis een goed werken moederbord uit de medion 8080 gekregen. Nu heb ik een Celeron -D 2,53 ( 533) gekocht om op dit bord te plaatsen en ik had nog 4 reepjes van 256 mb pc2700 infineon geheugen liggen. Nu wil het systeem niet starten, ik weet dat het geheugen goed is want dat heb ik op mijn ander systeem getest. de processor kan ik alleen niet testen omdat mijn andere pc(s) amd zijn. Weet iemand of deze processor uberhaupt wel kan werken op dit moederbord en evt. in combinatie met het geheugen ?

ps. ik heb uiteraard de search gebruikt, maar er is niet veel bekend over dit oem-bordje

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Het moederbord wordt gemaakt door MSI en is gebaseerd op de MSI 865PEM2-ILS maar dan zonder S-ATA connectors, zonder extra modemslot, met een mini-PCI slot, een custom BIOS en een groen PCB.

Volgens de CPU support lijst van dit moederbord wordt de Celeron D 325 (2.53GHz) ondersteunt.
Ik zie wel dat er een BIOS update is vrijgekomen speciaal om de Celeron D's te ondersteunen. Het probleem met het Medion moederbord is dat het een custom BIOS heeft en de MSI BIOSen er dus niet in geflasht kunnen worden. Het enigste wat je kan proberen is het BIOS naar de laatste Medion versie flashen en hopen dat het werkt.

Het gaat dus, als ik me niet vergis, om dit moederbord van MSI wat er in ieder geval heel sterk op lijkt.
Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/mbd_img/6743.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Admiral Freebee op 01-03-2006 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Admiral Freebee schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 22:09:
Het moederbord wordt gemaakt door MSI en is gebaseerd op de MSI 865PEM2-ILS maar dan zonder S-ATA connectors, zonder extra modemslot, met een mini-PCI slot, een custom BIOS en een groen PCB.

Volgens de CPU support lijst van dit moederbord wordt de Celeron D 325 (2.53GHz) ondersteunt.
Ik zie wel dat er een BIOS update is vrijgekomen speciaal om de Celeron D's te ondersteunen. Het probleem met het Medion moederbord is dat het een custom BIOS heeft en de MSI BIOSen er dus niet in geflasht kunnen worden. Het enigste wat je kan proberen is het BIOS naar de laatste Medion versie flashen en hopen dat het werkt.

Het gaat dus, als ik me niet vergis, om dit moederbord van MSI wat er in ieder geval heel sterk op lijkt.
[afbeelding]
ja het lijkt inderdaad sterk op dit moederbord.

nu heb ik dus toch een probleem, want ik heb dus geen andere processor waarmee het systeem wel op start, zodat ik de bios zou kunnen flashen

ps. mijn zwager heeft een oud hp systeem met een p4 1,7 Ghz. Zou ik het daarme moeten kunnen doen ? nee dus want het is er een met een l2 cache van 256 en die kan volgens het lijstje niet

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Hangt er vanaf of het een Northwood of Wilamette core betreft. Beiden hebben een 1,7GHz versie en hoewel het moederbord een FSB van 400MHz ondersteunt (de 1,7GHz P4 heeft een 400MHz FSB) werken Wilamette P4's (de oudste) niet. Ik zou dus eerst nakijken welke core die processor heeft.

edit:
Je hebt het zelf al uitgevist :)

[ Voor 9% gewijzigd door Admiral Freebee op 01-03-2006 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
Er is door de service dienst van Medion, onder garantie na 2 jaar een andere kaart in gezet.
Het is met recht een andere kaart geworden, namelijk een NVidia FX 5600XT (128 MB) kaart.
De kaart is passief gekoeld.

Volgens mij zijn de prestaties van de FX 5600XT totaal niet te vergelijken met die van de ATI Radeon 9800 XL. Zo kan ik ook 3 jaar garantie geven.

Volgens de technicus wordt alleen deze kaart nog maar voor reparatie van de MD8080 gebruikt.
Kennelijk is de voorraad Radeon 9800XL kaarten uitgeput.
Zijn er meer mensen die deze FX 5600XT kaart gekregen hebben?
GSM-IT schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 17:55:

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Een FX5600XT kan de 9800XL nooit bijbenen. Ik zou dan ook terecht gaan klagen, eventueel bij een consumentenorganisatie. Ik heb zelf geen goede ervaringen met de support van Medion in België. On-site garantie werd beloofd en nooit gegeven. Volgens de medewerkers van GSC mogen ze van Medion alleen complete computers binnennemen die door de klant worden opgestuurd of langsgebracht.

Toen ik de opmerking over de on-site belofte maakte reageerde de man: "met on-site bedoelen we dus dat je de computer kan binnen brengen en dat je kan wachten terwijl wij hem maken". Dat noem ik dus carry-in :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
Medion heeft de fout keurig herstelt en alsnog een vergelijkbare kaart (9800 XXL) in mijn PC geplaatst. Deze videokaart presteert uitstekend. Prima geregeld dus. _/-\o_
Ik hoop wel dat deze kaart het een tijdje uithoudt. Hij wordt duidelijk VEEL warmer dan de FX5600XT.
GSM-IT schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 14:22:
Er is door de service dienst van Medion, onder garantie na 2 jaar een andere kaart in gezet.
Het is met recht een andere kaart geworden, namelijk een NVidia FX 5600XT (128 MB) kaart.
De kaart is passief gekoeld.

Volgens mij zijn de prestaties van de FX 5600XT totaal niet te vergelijken met die van de ATI Radeon 9800 XL. Zo kan ik ook 3 jaar garantie geven.

Volgens de technicus wordt alleen deze kaart nog maar voor reparatie van de MD8080 gebruikt.
Kennelijk is de voorraad Radeon 9800XL kaarten uitgeput.
Zijn er meer mensen die deze FX 5600XT kaart gekregen hebben?

[...]

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
Bij mij draaide de oorspronkelike installatie van C-Media goed: UDA036_build21LM.
Ook geen problemen met UDA0041_build05ML, waar mijn PC nu mee draait.

Echter, er zijn C-MEDIA CODEC problemen in de nieuwere versies.
Het systeem crasht na enige minuten, vooral tijdens games, als je de driver versies UDA0044 of UDA0047 gebruikt. Het geluid deugt ook niet!
Gebruik dus beter NIET C-Media driver versies hoger dan UDA0041!

Eén van deze latere (ondeugdelijke) versies wordt zelfs aangeboden via Microsoft Update!
De C-Media software kan eventueel verwijderd worden via Configuratiescherm, Software.
Installeren met setup.exe kan echter blijkbaar ook zonder eerst iets te verwijderen.

P.S.
De versie van de driver staat o.a. vermeld op de laatste regels in het bestand Pack.ini.

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
Ik heb me kwaad gemaakt op het C-Media apparaat:
Via Configuratiescherm, Software, heb ik C-Media compleet incl. driver verwijderd.
Reboot.

Bij opstarten hardware detectie geannuleerd, dus geen geluid meer.
Virusscanner uitgeschakeld.
In C:\Program files de C-Media map verwijderd.
De nieuwste C-media versie (jan 2005) van Medion geïnstalleerd via setup.
Reboot.
Games getest (dolby 5.1 geluid) en waarempel...GEEN crashes!!
Geluid is echter nogal matig van kwaliteit (Dolby 5.1).

Codec voor CMI9761 (AC97) gedownload van: http://www.cmedia.com/e_tech_01.htm
De zip file uitgepakt en de driver van C-media via setup geïnstalleerd.
Reboot.
Geluid (5.1) klinkt nu een stuk beter!
Geen crashes meer. :*)

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:36
Voor iedereen die koelingsproblemen heeft met de medion (en dat is volgens mij iedereen). Maak een rond gat in de zijkant op de hoogte van HD en plaats daar een 12cm koeler die lucht naar binnen blaast (de mijne is met toerenregelaar). Hierna zijn alle hitteproblemen opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
GSM-IT schreef op zondag 30 april 2006 @ 21:00:
Ik begrijp niet dat je je virusscanner uotschakeld.
Juist als je iets nieuws op je machine zet wil je dat het gecontroleerd wordt.

Enige risico wat je loopt met virusscanner is dat het wat langer duurt voordat de driverupdate is gedaan.
Maar verder heb ik nog nooit problemen gehad met updates, en ik zet nooit mijn virusscanner uit.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

@GSM-IT: Wat waren de problemen?

Ik heb sinds kort last van heel veel spontane BSOD's maar heb eerlijk gezegd geen flauw idee waar het aan ligt, zelfs als ik de pc idle laat presteert hij het om te crashen, wat me doet vermoeden dat het een hitte probleem is, maar wellicht loopt C-Media ook bij mij te kutten?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar weken geleden een Aldi Medion 8080 XL pc tweedehands gekocht.

Er is alleen 1 probleem. Na het openen van de kast zag ik geen plek voor een extra fan dus heb ik het open moeten laten en er een grote ventilator naast moeten zetten. Doe ik dat niet dat loopt die na 10 minuten vast, zelfs als ik niet aan het gamen ben.

Ik vind dit eigenlijk niet kunnen en blijkbaar hebben deze pc's 3 jaar garantie. Gelukkig heb ik nog een bonnetje meegekregen van de oude eigenaar.

Wat denken jullie, zal ik mijn pc dan maar aan Aldi geven en het hun laten oplossen? Ik heb geen zin om een gat te boren in mijn kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 21:27:
Ik heb een paar weken geleden een Aldi Medion 8080 XL pc tweedehands gekocht.

Er is alleen 1 probleem. Na het openen van de kast zag ik geen plek voor een extra fan dus heb ik het open moeten laten en er een grote ventilator naast moeten zetten. Doe ik dat niet dat loopt die na 10 minuten vast, zelfs als ik niet aan het gamen ben.

Ik vind dit eigenlijk niet kunnen en blijkbaar hebben deze pc's 3 jaar garantie. Gelukkig heb ik nog een bonnetje meegekregen van de oude eigenaar.

Wat denken jullie, zal ik mijn pc dan maar aan Aldi geven en het hun laten oplossen? Ik heb geen zin om een gat te boren in mijn kast.
Haal die toeter is van de CPU koeler en maak de fan, de heatsink en de toeter eens goed schoon. Verder kan je met Speedfan de CPU fan continu op 100% laten draaien. Dit maakt wel veel lawaai maar dat doet zo'n huisventilator ook.

Ik heb gewoon een nieuwe kast gekocht. Ik wacht nog op een monteur van Medion om de DVD-ROM drive te vervangen en dan zet ik heel de boel (eindelijk!) over. Voor mij altijd zelfbouw van nu af aan. Had ik toen ook moeten doen maar ik kon deze computer zeer goedkoop krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Admiral Freebee schreef op zondag 30 juli 2006 @ 23:18:
[...]

Haal die toeter is van de CPU koeler en maak de fan, de heatsink en de toeter eens goed schoon. Verder kan je met Speedfan de CPU fan continu op 100% laten draaien. Dit maakt wel veel lawaai maar dat doet zo'n huisventilator ook.

Ik heb gewoon een nieuwe kast gekocht. Ik wacht nog op een monteur van Medion om de DVD-ROM drive te vervangen en dan zet ik heel de boel (eindelijk!) over. Voor mij altijd zelfbouw van nu af aan. Had ik toen ook moeten doen maar ik kon deze computer zeer goedkoop krijgen.
Hoe krijg je die toeter eraf? Ik probeerde van alles maar op een gegeven moment stopte ik omdat ik bang was dat ik de moederbord ook nog sloopte. Dus heb ik het maar gewoon zo met een kleine borsteltje schoongemaakt.

Ik heb in ieder geval net speedfan geinstalleerd en alles op 100% gezet. Temp1 was 42 graden, Temp2 128 graden en Temp3 45 graden. Toen deed ik mijn grote ventilator :p uit en ging ik Football Manager 2006 opstarten. Vanaf het moment dat ik die ventilator uit zette deed mijn pc het voor een minuut voordat die vastliep.

Overigens wordt alles binnenin abnormaal heet (videokaart, harddisk, tv kaart etc...). De vorige eigenaar heeft deze pc in Gorinchem gekocht. Kan ik gewoon naar een Aldi in mijn stad of moet ik perse naar Gorinchem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Die 128°C is zoiezo een sensor die niet is aangesloten, daar moet je niet op letten. Ik denk dat je grafische kaart gewoon te heet wordt. Voor support moet je direct met Medion bellen en niet naar Aldi gaan. Meestal stuurt Medion een monteur.

De toeter kun je verwijderen met die kleine clipjes aan de zijkant. Het is een gepruts maar uiteindelijk lukt het wel.

[ Voor 20% gewijzigd door Admiral Freebee op 31-07-2006 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Hoi,

een vriendin van me heeft drie jaar geleden een Medion gekocht, ik vermoed de 8080 (op het moederbord staat in ieder geval MD808 ver 1.0B).
Belt ze me gisteren op: computer geeft geen beeld meer. Natuurlijk ga ik uit van de videokaart, dus even een videokaart uit een andere PC overgezet. Helaas nog steeds geen beeld.

De computer lijkt ook helemaal niets te doen: de ventilatoren draaien wel, maar er is geen reactie op het toetsenbord (lampjes NumLock en CapsLock blijven uit, hoevaak je de betreffende knoppen ook indrukt, opstarten met een toets ingedrukt zou minimaal een pieptoon moeten geven). Ook de harde schijf loshalen helpt niet. Een voor één de onderdelen eraf halen is natuurlijk een mogelijkheid, maar ik heb het vermoeden dat het in het moederbord zit.

Medion.de heb je volkomen niets aan (aangezien we niet in Duitsland wonen), garantiecertificaten en dergelijke zijn (uiteraard) kwijt. Iemand nog een goed idee wat hieraan te doen valt?

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
BIOS even resetten met de Clear CMOS jumper?

Deze jumper zit rechtsonder het laatste PCI slot en noemt JBAT1. Even de stroom afsluiten, de jumper een aantal seconden van pinnetje veranderen en weer terugzetten voor je weer opstart.

Wat je ook moet proberen is de stroomkabel loshalen en een aantal keer op de aan/uit knop op de computer duwen (die vanvoor met die blauwe LED). Dit haalt de reststroom uit de componenten en kan vaak vreemde problemen met de 8080XL oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Admiral Freebee schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 00:11:
BIOS even resetten met de Clear CMOS jumper?

Wat je ook moet proberen is de stroomkabel loshalen en een aantal keer op de aan/uit knop op de computer duwen (die vanvoor met die blauwe LED). Dit haalt de reststroom uit de componenten en kan vaak vreemde problemen met de 8080XL oplossen.
Nee helaas, dit heeft ook niet geholpen. Bios resetten had ik zelf kunnen (moeten?) bedenken 8)7 , maar de reststroom uit componenten halen was nieuw voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Het is ook niet iets wat je normaal moet doen maar bij deze computers is het vaak toch een probleem en het even proberen is simpel en kan geen kwaad.

Het kwijt zijn van de bon is meestal geen probleem, ik heb een aantal dagen geleden ook met Medion gebeld en aangezien de computers nog geen 3 jaar geleden geproduceerd werden heeft iedereen met een 8080XL nog garantie. Ik kon ook direct mijn bon niet vinden en daar werd geen probleem van gemaakt, zolang je maar een geldig serienummer hebt.

Wat je nog wel kan proberen is nakijken of alle aansluitingen goed zitten (vooral de P4 stekker) en eens proberen met een PCI videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Admiral Freebee schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 14:53:

Wat je nog wel kan proberen is nakijken of alle aansluitingen goed zitten (vooral de P4 stekker) en eens proberen met een PCI videokaart.
ga er vanavond nog even mee prutten, ook om die vriendin te laten zien dat het echt niet aan de batterij van het moederbord ligt (is zij van overtuigd omdat iemand dat tegen haar geroepen heeft). Geloof niet dat ik nog een PCI videokaartje heb liggen, maar ik denk dat zij morgen maar op zoek moet naar het nummer van Medion.

Bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

GSM-IT schreef op zondag 30 april 2006 @ 21:00:
Ik heb me kwaad gemaakt op het C-Media apparaat:
Via Configuratiescherm, Software, heb ik C-Media compleet incl. driver verwijderd.
Reboot.

Bij opstarten hardware detectie geannuleerd, dus geen geluid meer.
In C:\Program files de C-Media map verwijderd.
De nieuwste C-media versie (jan 2005) van Medion geïnstalleerd via setup.
Reboot.
Games getest (dolby 5.1 geluid) en waarempel...GEEN crashes!!
Geluid is echter nogal matig van kwaliteit (Dolby 5.1).

Reboot.
Geluid (5.1) klinkt nu een stuk beter!
Geen crashes meer. :*)
Wat is de versie van jouw c-media software dan?

Kun je even een screenshot laten zien van "informatie" bij het menu?

Verwijderd

Vandaag (eindelijk) een monteur langsgekomen en mijn videokaart werd vervangen. Oorzaak van het probleem was dat de videokaart fan het niet deed. Ik kreeg een nieuwe videokaart van hetzelfde model en daarmee dacht hij dat alles was opgelost.

Niet dus..

Computer opgestart, twee/drie uurtjes aan laten staan en ook Football Manager 2006 gespeeld en ja hoor hij loopt weer vast.

Behuizing open > videokaart en alles weer superheet.

Ik heb dus weer Medion opgebeld zodat ze weer langs kunnen komen, ik heb ze dit keer uitgelegd dat er geen fan is binnenin en dat alles gewoon warm wordt en dat de videokaart fan gewoon niet goed is.

Kijken wat ze dit keer gaan doen...

Ik kan natuurlijk zelf het probleem oplossen door een HD fan en een videokaart fan te kopen maar ik ga geen 50 euro betalen voor iets wat zij horen op te lossen.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Wie weet waar ik een lege MD 8080 kast kan krijgen? vind het wel een mooie kast voor m'n eigen PCtje (zit nu in oude Vobis kast). :)

Verwijderd

medion verkocht dit soort kasten vroegah gewoon los. stuur ze eens een mailtje.
of snuffel hun .nl/.de site eens af, misschien staat het wel ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
ibr schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 20:15:
[...]

Wat is de versie van jouw c-media software dan?
Ik heb nu Audiostuurprog. versie: 5.12.01.0049.1 (63)
De 3D-audio-engine: Xear3D CRL3D DS3D EAX2.0 A3D1.0

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 15:23:
[...]
Ik heb in ieder geval net speedfan geinstalleerd en alles op 100% gezet. Temp1 was 42 graden, Temp2 128 graden en Temp3 45 graden. Toen deed ik mijn grote ventilator :p uit en ging ik Football Manager 2006 opstarten. Vanaf het moment dat ik die ventilator uit zette deed mijn pc het voor een minuut voordat die vastliep.

Overigens wordt alles binnenin abnormaal heet (videokaart, harddisk, tv kaart etc...). De vorige eigenaar heeft deze pc in Gorinchem gekocht. Kan ik gewoon naar een Aldi in mijn stad of moet ik perse naar Gorinchem?
Mijn MD8080 wordt tegenwoordig niet meer zo heet. Dat komt doordat ik een PCI-slot fan in het onderste PCI-slot gezet heb. Het past niet helemaal perfect wegens diverse stekkers op het moederbord, maar met een iets langere bevestigingsschroef zit het geheel nu netjes. De fan voert veel van de warmte die de videokaart produceert direct naar buiten af.
Temp1: 37 graden en Temp3: 44 graden, bij 20 graden omgevingstemperatuur. Temp2 doet niet terzake.

De fan kun je het beste inclusief koelblok uit de PC halen (twee metalen clips losmaken).
Pas wel op! De plastic haken op het moederbord, waar de metalen clips achter geklemd zijn, breken nogal gemakkelijk af! Hierna kun je de koelpasta controleren en het koelblok schoonmaken.
Controleer of alle fans wel goed draaien (Power Supply, Processor en Video adapter).
Maak ook de koeler op de videokaart regelmatig schoon.

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Heeft er iemand ervaring met Windows MCE 2005 of Windows Vista op de MD8080XL ?
Vooral in combinatie met Windows MCE wil ik graag weten of dit goed samenwerkt met de TV tuner

Er zit 1.5GB RAM in dus systeemspecificaties zijn goed genoeg

Moet dat floppy stroomstekkertje trouwens op de videokaart? (was standaard volgens mij niet zo )

[ Voor 42% gewijzigd door ThinkPad op 26-08-2006 11:54 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste