medion 8080 xl verzameltopic

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 42.536 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

Topicstarter
aangezien er al wat berichten van 8080 xl eigenaars verschenen in het 8008 topic leek het me vertstandig om een specifiek topic te openen.

plaatje van "het beest" :)

Afbeeldingslocatie: http://www.billigdrucker.de/images/hardware/komplettsysteme/aldipc_nov_2003-golem.jpg

drivers: www.medion.de

nog 2 duitse fora gevonden waar erg veel te lezen valt over de 8080xl.

http://www.discountfan.de...d.php?f=6&i=23907&t=23907

en

http://www.supermarktcomp...matebb.cgi?ubb=forum&f=17

graag zou ik in dit topic duidelijkheid verkrijgen over bijv. de volgende zaken...

kan de afstandsbediening gebruikt worden voor andere progs?

hoe zit het met de videokaart, overklokken, flashen, uitwisselbaarheid ivm met evt. latere upgrades etc.

msi biossen bruikbaaren zo ja welke ?

mbm, iemand hem al aan de gang gekregen en zo ja, hoe?

ach, en al het andere dat er valt te delen over dit apparaat :)

[ Voor 17% gewijzigd door obme_ief op 04-12-2003 16:03 ]

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
...en dat blijkt helaas niet zoveel te zijn blijkbaar :(

nou ja, zal wel betekenen dat niet veel tweakers em hebben en/of dat ie super werkt :)

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96534

Afstandsbediening is volgens mij niet bruikbaar bij andere programma's (zoals chrisTV).

Overklokken van videokaart moet kunnen, daar heb dan wel een programma voor nodig, effe op google zoeken.

Bios is te flashen, uiteraard. Vergelijk jou bios versie met de versie's die op medion.de staan. Anders moet je eens op de D partitie kijken, misschien dat daar iets bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
om hier nog iets zinnigs neer te zetten...

heeft iemand al gekeken/ gevonden of je leds kan aansluiten op het mobo?

ik doel hierbij op een power led, een hd activiteit led.

ben nl. van plan tzt het spul over te zetten in m'n eigen kast en het zou wel leuk wezen als dit zou kunnen werken.

reden waarom ik zelf nog niet heb kunnen kijken > ding moet nog even in de doos blijven vanwege verhuis perikelen.

en hoe zit het nou met de videokaart, is ie echt niet uitwisselbaar en zo ja, wat zou er dan anders zijn?

[ Voor 176% gewijzigd door obme_ief op 03-12-2003 23:05 ]

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96419

De ab is wel degelijk onder andere programma's te gebruiken.
Kijk maar eens op www.girder.nl, met dit programma kun je de ab instellen. Moet je wel even de powercinema (of hoe het heet) uitzetten (icoontje rechtsonder).
Dit is verder ook de vinden in de search, want daar heb ik het ook gevonden.
Ik bestuur nu bijvoorbeeld winamp met de ab. Het is allemaal mogelijk, alleen is het even zoeken en is moet je even door hebben hoe girder werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
Afstandsbediening is volgens mij niet bruikbaar bij andere programma's (zoals chrisTV).

Overklokken van videokaart moet kunnen, daar heb dan wel een programma voor nodig, effe op google zoeken.

Bios is te flashen, uiteraard. Vergelijk jou bios versie met de versie's die op medion.de staan. Anders moet je eens op de D partitie kijken, misschien dat daar iets bij staat.
dank voor je reactie maar 't gaat me vooral om ervaringen van mensen die dit systeem zelf hebben...
overklokken van de videokaart met bijv powerstrip, ala, maar post een wat bevindingen dan.

en dat het bios te flashen is..ja natuurlijk, maar hoopte dat het mogelijk was te flashen naar een regulier produkt van msi zodat je misschien WEL overklok mogelijkheden zou krijgen (kleine kans voor zover ik heb gelezen/ begrepen :) )

verder blijft het een tof systeem voor zover ik heb kunnen bezien, zelfs de demo's van C.O.D. draaien zonder problemen zonder andere drivers...
(voor zover dit iets zegt :) )

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98979

Hallo,

ik heb 2 weken geleden de medion 8080 gekocht en ik heb 2 weken met plezier het kunnen gebruiken. Deze ochtend speelde ik battlefield en plots liep mijn pc vast. Geen ramp, dacht ik, ik starte hem op nieuw en nu liep hij vast bij het 'Intel Pentium 4 HT' scherm. Ik heb een kwartiertje gewacht en opnieuw gestart, nu kwam hij in windows. Ik moest naar school dus heb hem aan laten staan voor een uurtje, en toen ik terug kwam zag ik dat de klok was blijven steken op 9.00 (dus 10 minuten na vertrek was hij weer vast gelopen) Nu loopt hij iedere keer vast na circa 10 minuten. Ik weet eerlijk gezegd niet precies wat ik moet doen en bij de medion service lijn heb ik na een half uur in de wachtrij het ook wel gehad. Opnieuw installeren? Een virus? Een bug in windows/drivers/andere software? Het gebeurt vooral als ik IE (6.0) gebruik. Ik heb op de HCC een andere muis gekocht/toetsenbord en een joystick.

Met vriendelijke groet,

Prometheus

P.S. Ik tracht de pc opnieuw te installeren, maar hij loopt tijdens de installatie (ik heb al geformateerd steeds vast)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
hoi prometheus,

ik denk dat je last hebt van een warmte probleem en ik kan je mededelen dat je niet de enigste bent.
als je het duits een beetje beheerst raad ik je aan deze thread is te bekijken...

http://www.discountfan.de...d.php?f=6&i=23907&t=23907

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo,

ik was vanmiddag naar de Aldi gegaan ik heb direct een nieuwe meegekregen. Toen ik mijn pc formateerde aan het begin dacht ik ook al dat mijn pc last van overhitting had. Ik heb het tot nu toe nog niet kunnen concluderen (hij zit op 45%, dit is mijn oude pc).

Ik zal eens zoeken, ik heb het ook al met mijn broer besproken en wij kwamen eigelijk ook al tot dezelfde conclusie. Hartelijk dank tweakers!

Prometheus,

P.S. Ik heb die duitse postings gelezen en ik zag dat een gast hetzelfde probleem had (ook bf42), nou zag ik dat een andere kerel het opgelost had met de nieuwste ati driver, dus ik probeer dat eens....

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 98979 op 04-12-2003 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*verwijder deze, ik druke in plaats van edit, quote

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 98979 op 04-12-2003 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99072

Dat probleem denk ik nu dus ook te hebben, enkele processen uitgezet, pc blijf nu lopen, maar blijft te warm, en krijg nu problemen met de videokaart, ik hoop dan ook een nieuwe pc in handen te krijgen.......dit is geen werken zo..... :(

zie ook topic: Medion MD8080 XL: Videokaart probleem

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 99072 op 05-12-2003 10:07 . Reden: Juiste link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
voor zover mijn duits gaat heb ik het volgende weten te destileren en dat is:

het schijnt dat bij sommigen de cpu koeler naar buiten blaast ipv lucht aanzuigt, misschien is dit een reden van te heet worden (?)
(even stekkertje andersom en weer kijken?)

idd nieuwste drivers instaleren lost problemen op ivm spontane reboots en dit vooral in bf42.

aarde problemen word ook aangehaald.

in het geval van Moondark vrees ik dat je kaart gewoon kapot is, had ie dit aldoor al of is het gekomen nadat je er een tijdje mee gewerkt had?

voor zover ik mijn comp heb kunnen gebruiken (denk nu zo'n 48 uur totaal) ben ik nog totaal geen problen tegen gekomen, draai de 2 demo's van c.o.d. zonder problemen met de geinstaleerde drivers van medion en m'n comp is niet geaard.
(bf 42 niet geprobeerd)
enige wat ik veranderd heb aan de setup is het updaten van winxp.

dit om bovenstaande zo goed als geheel teniet te doen :Y)

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24381

w00000000t ik had izin om mijn temps ff te meten via een weer sation met zo dingetje wist niet hoe het anders moest :P ik kwam op deze temps : cpu voor de koeler : 28.5 graden tussen vid en tv kaart in kwam ik op 30 contsant mn kamer is 22.5 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

25287

Hey, ik ben ook in het bezit van zo'n 8080XL, maar nu ik gebruik wil maken van mijn S-Video out kom ik erachter dat ik constante lijnen over mijn beeld heb. Dit wordt minder als ik ook de geluidsstekker van mijn S-Video kabel in de PC stop. Is deze eruit dan wordt de ruis alleen maar erger. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Anders moet ik hem laten maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
ik doe maar een schot voor de boeg hoor maar...
is je comp geaard?

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Iemand er al achter welk MSI bios je hierin kunt flashen ivm het enablen van de OC opties?

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Even over die afstandsbediening, die is dus idd vrij makkelijk te gebruiken voor alle commando's die je maar kan bedenken. Het (goed) programmeren is natuurlijk wel veel werk, maar het lukt prima!
Het gebruikte protocol is vrij standaard (X10), dus met de juiste plugin lukt het vaak wel. Ik gebruik zelf Girder, maar meestal kan je met elk programma waar je iets met X10 ziet aan de slag.

Ingrediënten:
- http://www.girder.nl/
- ATi Remote X10 Plugin voor Girder (verkrijgbaar vanaf de plugins sectie; er staan er meerdere voor de X10, maar die ATi is de goede!)

Als je de plugin geinstalleerd hebt kan je in Girder (onder Bestand --> Instellingen --> Plugins) de 'X10/ATI Remote control interface' aanzetten en dan kan je beginnen met instellen.. 8)
Succes!

PS: Mein Medion draait verder prima! Ik vraag me alleen af of/hoe ik die sneltoetsen op het keyboard van functie kan wijzigen?! Kan dat?

Edit:
Oh ja, nog iets. Ik wil dus die TV out functie gebruiken maar zover ik kan zien staat die resolutie vast op 1024x768? Als ik de TV-out aanzet zie ik dus op mijn (800x600) TV maar een stuk van m'n desktop en moet ik met m'n muis het view-field verschuiven. Kan ik dat nergens aanpassen? Ik gebruik de composite-out..

[ Voor 16% gewijzigd door Ook op 07-12-2003 19:05 ]

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Klopt het dat Mediamarkt die kasten ook heeft :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-06 18:37
25287 schreef op 06 december 2003 @ 22:23:
Hey, ik ben ook in het bezit van zo'n 8080XL, maar nu ik gebruik wil maken van mijn S-Video out kom ik erachter dat ik constante lijnen over mijn beeld heb. Dit wordt minder als ik ook de geluidsstekker van mijn S-Video kabel in de PC stop. Is deze eruit dan wordt de ruis alleen maar erger. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Anders moet ik hem laten maken...
Trek je COAX kabel eens uit je TV. Tadaaaaaaaa 8)

Heeft te maken met een slechte aarding van TV aansluiting. Details weet ik ook niet precies.

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

GGS_VR6 schreef op 07 december 2003 @ 18:56:
Klopt het dat Mediamarkt die kasten ook heeft :?
ehm ja, zovaak. check die folders maar eens. alleen zit die mega-cpu-koeler constructie er niet altijd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu een andere pc, maar ik heb nu ongeveer hetzelfde probleem. M'n pc laadt vreselijk langzaam door de bios heen en ook windows wordt erg langzaam geladen. Dit kwam nadat ik BF42 heb gespeeld. Ik begin sterk mijn twijfels te krijgen aan de koeling van het bewuste systeem. Een email van Medion zou mij het verlossende woord kunnen geven, maar helaas geven deze nog niet thuis...

MVG,

Prometheus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspernl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 18:58

jaspernl

de tijd vliegt

Heb zelf ook de 8080 aangeschaft.
Ben tot nu toe ERG tevreden!
Ik ga binnenkort ff aan de slag met girder. cool!

edit -- typo-- /edit

[ Voor 12% gewijzigd door jaspernl op 08-12-2003 13:11 ]

Wat er ook fout gaat, er is altijd wel iemand die dit altijd al heeft geweten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99085

Hallo,

kan iemand mij misschien uitleggen waarom de hardisk van de medion 8080 xl
maar 127,99 aangeeft, terwijl dit een 160 gig schijf is, ik heb alles meteen geformateerd en het blijft gewoon.

Er is ook al een medion monteur bijgeweest, maar die vent begreep nog minder van computers als mijn oma, hij heeft er een nieuwe hd ingedaan. Ik kijken in verkenner en met speedfan maar constateerde het zelfde probleem.

Dus het omruilen had geen zin

Hoe kan ik dit oplossen?

hoop snel wat van jullie te horen

groeten Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99072

[quote]obme_ief schreef op 05 december 2003 @ 14:01:
voor zover mijn duits gaat heb ik het volgende weten te destileren en dat is:

het schijnt dat bij sommigen de cpu koeler naar buiten blaast ipv lucht aanzuigt, misschien is dit ee........ KNIP KNIP KNIP [quote]

De kuren wat betreft videokaart probleem kwam na het intensief spelen van de spellen NFSU en COD, instellingen in het graphics menu waren allemaal op high gezet of extreme gezet......

het lijkt mij dat dat geen probleem mag geven toch? Of is zo'n huis en tuin keuken ding afgestemd om een gemiddelde temp aan te kunnen.....

En mijn koelfan blaast gewoon lucht naar binnen, is gewoonweg nie normaal hoe warm het systeem wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
Oh ja, nog iets. Ik wil dus die TV out functie gebruiken maar zover ik kan zien staat die resolutie vast op 1024x768? Als ik de TV-out aanzet zie ik dus op mijn (800x600) TV maar een stuk van m'n desktop en moet ik met m'n muis het view-field verschuiven. Kan ik dat nergens aanpassen? Ik gebruik de composite-out..
het lukt mij alleen om de resulutie te veranderen als ik instel "het windows bureaublad uitbrijden..."
misschien had je dit al geprobeerd maar meer kan ik er ook niet van maken 8)7

en dat hitte probleem, kan niet zeggen dat ik er echt last van heb ondervonden maar heb ook nog niet echt langdurig gegamed (wel cod demo alles high) maar niet langer als een half uurtje, geen problemen gehad.
maar van wat ik gelezen heb op de duitste forums blijkt het wel dat er een hoop mensen zijn die zeggen dat het systeem gewoon niet goed genoeg gekoeld is.

heb nu trouwens wel m'n kap eraf ivm extra schijf erin maar dat had ik toen niet.

en vroeg me nog af met de problemen na het spelen van bf42, zijn dat legale versies, klink nl best als een virus imo (?)

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24381

ik heb vanimdaag bf echte legaal uit winkel geinstalleerd deed ut perfvet bij mij heb heletijd gespeeld en kheb ook de 8080 pc maybe ligt ut aan illegale versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef321
  • Laatst online: 20-11-2023
Steenuil schreef:
De afstandbediening bij de Medion PC krijg ik maar niet aan de praat. Opnieuw installeren van Power Cinema heeft geen effect. Ook kanalen muteren, batterijen vervangen etc niet. Zowel de afstand als de ontvanger blijken op dezelfde pc van een vriend wel te funktioneren.

Wie kan mij helpen?

Het, reeds veel gemeldde probleem met het geluid heb ik ook. Ik ben zeer benieuwd naar de oplossing van Medion. endquote

.... of misschien wel van gebruikers?
Alle 6 luidsprekers werken met bijv. de TV-tuner wel correct, maar dan
wordt buiten de hele C-Media 3D Audio Configuratie van Xear3D om gegaan,
want ook al kun je daar de bron selecteren, daar wordt volledig aan
voorbij
gegaan, instellingen die je daar zet hebben geen invloed op geluid uit de
TVtuner. Ik heb het idee dat die Xear3D alleen de bron wave regelt. Bij het
opstarten van die TVTuner merk je ook dat het wavegeluid sterk wordt gedempt
en in ene heel anders klinkt. Het riekt wel heel erg naar een
driverprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99085 schreef op 08 december 2003 @ 15:08:
Hallo,

maar 127,99 aangeeft, terwijl dit een 160 gig schijf is, ik heb alles meteen geformateerd en het blijft gewoon.
Hoe heb je hem geformateerd, met een speciaal programma,met win xp of iets anders?

Ik zou hem eens gewoon door Windows XP laten formateren (als NTFS).

Zie ook:
BalusC in "OM FAQ / Beleid"#hddlimieten
BalusC in "OM FAQ / Beleid"#hddschijfruimte

Je hd zou eigenlijk een 150GB ofzo (geloof ik) moeten bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Anoniem: 96419 schreef op 10 december 2003 @ 00:26:
[...]

Hoe heb je hem geformateerd, met een speciaal programma,met win xp of iets anders?

Ik zou hem eens gewoon door Windows XP laten formateren (als NTFS).

Zie ook:
BalusC in "OM FAQ / Beleid"#hddlimieten
BalusC in "OM FAQ / Beleid"#hddschijfruimte

Je hd zou eigenlijk een 150GB ofzo (geloof ik) moeten bevatten.
Ik denk dat Geertw z'n machine nog gewoon "af-fabriek" heeft en dat ie dus niet zelf met FDisk in de weer is geweest. Ik heb de Medion standaard indeling direct gewist en dan heb je idd ook die 150Gb tot je beschikking. Ik weet niet meer hoe de machine default is ingedeeld, maar blijkbaar is het totaal van alle schijven dan ineens een stuk minder (128GB) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
kan iemand mij vertellen wat deze PC scoret op 3dmark2001SE of 3dmark03 build 340 ????

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Men er al achter welke MSI Bios goed werkt met dit mobo ?

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Sneak[3G] schreef op 10 december 2003 @ 13:01:
kan iemand mij vertellen wat deze PC scoret op 3dmark2001SE of 3dmark03 build 340 ????
Op de frontpage stond laats nog een stukje met een linkje naar een review op Hardware.info; op pagina 6 staan de verschillende benchmark scores :)

Anoniem: 99085

Hoi OOK

Ik denk dat Geertw z'n machine nog gewoon "af-fabriek" heeft en dat ie dus niet zelf met FDisk in de weer is geweest. Ik heb de Medion standaard indeling direct gewist en dan heb je idd ook die 150Gb tot je beschikking. Ik weet niet meer hoe de machine default is ingedeeld, maar blijkbaar is het totaal van alle schijven dan ineens een stuk minder (128GB)

klopt niet helemaal want ik heb fdisk gebruikt en daar haou ik maar 128 gig aan over. ik heb namelijk 15 +15 + 98 gig nu en alles ntfs geformateerd.

Nu heb ik nog een schijf erbij geplaatst een identieke en deze geeft 150 gig aan maar nu ook weer 1128 gig beschikbaar.

Deze pc scoorde bij mij in 3dmark 2001se 16700.

Volgens mij ligt het wat betrrefd die hd gewoon aan die klote bios

groeten Geert

Anoniem: 99085 schreef op 11 december 2003 @ 09:26:

Nu heb ik nog een schijf erbij geplaatst een identieke en deze geeft 150 gig aan maar nu ook weer 1128 gig beschikbaar.

Deze pc scoorde bij mij in 3dmark 2001se 16700.

groeten Geert
Probeer nu eens gewoon met Windows XP te formateren (bij het installeren van XP kun je de schijf laten formateren). Misschien is het wel zo dat fdisk ook een limiet heeft (volgens mij namelijk wel). Of zoek anders een programma zoals Partition Magic om je schijf te partitioneren. Als je dan ook maar 128GB ziet, dan is er zeker iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
Ook schreef op 10 december 2003 @ 22:24:
[...]

Op de frontpage stond laats nog een stukje met een linkje naar een review op Hardware.info; op pagina 6 staan de verschillende benchmark scores :)
DAMN wat is dat snel die score zeg, niet te geloven. En dan te bedenken dat iedereen zit te zeiken dat het NET geen 9800 PRO is. TSS nee ok hij draait op 90%, boeiend!

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
u heb ik nog een schijf erbij geplaatst een identieke en deze geeft 150 gig aan maar nu ook weer 1128 gig beschikbaar.

het lijkt me heeeeeel sterk dat het aan het bios ligt, dan zouden we er allemaal last van moeten hebben toch?
hoeveel gig gaf dat ding aan toen je je computer nog niet kapot gerepareerd had?

2: als je wilt, er is een nieuw bios dus als je zin hebt :)
staan helaas geen change dingen bij dus waarom de update is is mij niet duidelijk.

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Oom van me had deze PC gehaald, ik heb nadat hij z'n XP binnen een week had gesloopt is Gentoo op die bak geinstalleerd. Dat de Ati drivers dramatisch werken ala... dat de TVkaart en de video kaart niet tegelijkerheid werkt is ook nog ok. Maar dat de prism4 chipset zelfs niet met de aanbevolen firmware werkt :r

oftewel leuke bak jammer van de configuratie keuze...

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Skinkie schreef op 13 december 2003 @ 00:25:
Oom van me had deze PC gehaald, ik heb nadat hij z'n XP binnen een week had gesloopt is Gentoo op die bak geinstalleerd. Dat de Ati drivers dramatisch werken ala... dat de TVkaart en de video kaart niet tegelijkerheid werkt is ook nog ok. Maar dat de prism4 chipset zelfs niet met de aanbevolen firmware werkt :r

oftewel leuke bak jammer van de configuratie keuze...
OK, dat is bij Gentoo misschien het geval maar hoe uit dit zich dan in Windows? Ik bedoel, kheb weinig verstand van Linux, maar deze config schijnt/blijkt onder Windows XP toch wel lekker te draaien :?

Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Kun je op deze machine gewoon de ATI Catalyst drivers installeren of moet je die van Medion gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspernl

jaspernl

de tijd vliegt

Henk007 schreef op 14 december 2003 @ 02:37:
Kun je op deze machine gewoon de ATI Catalyst drivers installeren of moet je die van Medion gebruiken?
Ik heb Catalist eroverheen gedraaid...

Wat er ook fout gaat, er is altijd wel iemand die dit altijd al heeft geweten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apronex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10-2023
Ik heb de 8080xl ook.
Maar ik heb ook een probleempje ermee.
Al vanaf het begin hoor ik een vreemd geluid dat afkomstig is van de harddisk. Hij is niet stuk ofzo hij werkt goed. Ik heb ook de tool gedownload van seagate en de uitgebreide test gedaan, er zijn overigens geen fouten gevonden. Het geluid komt met periodieke tijdsintervallen en klinkt alsof er ineens helveel stroom gaat door de harddisk. Tis moeilijk te beschrijven maar het is een ander soort geluid dan wanneer hij aan het schijven is.
Verder is het een hele stille pc, maar deze vreemde geluid begint wel irritant te worden langzamerhand.

Wie heeft dit geluid ook? Waar kan dit aan liggen?

[ Voor 3% gewijzigd door Apronex op 15-12-2003 12:20 ]

Think! B4 u doing instead of doing b4 u think!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Apronex schreef op 15 december 2003 @ 12:18:
Ik heb de 8080xl ook.
Maar ik heb ook een probleempje ermee.
Al vanaf het begin hoor ik een vreemd geluid dat afkomstig is van de harddisk. Hij is niet stuk ofzo hij werkt goed. Ik heb ook de tool gedownload van seagate en de uitgebreide test gedaan, er zijn overigens geen fouten gevonden. Het geluid komt met periodieke tijdsintervallen en klinkt alsof er ineens helveel stroom gaat door de harddisk. Tis moeilijk te beschrijven maar het is een ander soort geluid dan wanneer hij aan het schijven is.
Verder is het een hele stille pc, maar deze vreemde geluid begint wel irritant te worden langzamerhand.

Wie heeft dit geluid ook? Waar kan dit aan liggen?
Ik weet niet of het hetzelfde geluid is :) maar ik hoor ook wat, vooral met opstarten. Toen ik de kast voor optilde hield het ineens op. Ik denk dus dat de trillingen van de harde schijf aan de kast worden doorgegeven. En er iets loszit ofzo dat daardoor zon irritant geluid maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cimbom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-04-2024

cimbom

Just Kidding

Het klopt inderdaad dat met Fdisk je hardeschijf maar 120 Gig ziet. Dit kan opgelost worden door naderhand met Partition Magic de rest van harde schijf te formatteren/toevoegen.

Dus Partition Magic kan het oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apronex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10-2023
Anoniem: 96419 schreef op 15 december 2003 @ 12:28:
[...]

Ik weet niet of het hetzelfde geluid is :) maar ik hoor ook wat, vooral met opstarten. Toen ik de kast voor optilde hield het ineens op. Ik denk dus dat de trillingen van de harde schijf aan de kast worden doorgegeven. En er iets loszit ofzo dat daardoor zon irritant geluid maakt.
Waarschijnlijk heb jij niet hetzelfde geluid.
Deze komt echt uit de harddisk, ik heb de kast opengemaakt het is ook geen resonantie. Het vreemde is dat het geluid ook een beetje te beinvloeden is. Wanneer ik niks doe met de pc dan dan komt het geluid met kleinere tijdsintervallen steeds terug. Als ik bezig ben met een programma dan hoor ik hem minder vaak. Als het geluid aanwezig is en ik maximaliseer of minimaliseer een venster een paar keer achterelkaar dan is hij plotseling weer verdwenen.
Het heeft overigins ook niks met windows te maken want hij doet het ook in bios.

Think! B4 u doing instead of doing b4 u think!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Iemand er al achter of dat keyboard nou nog enigzins instelbaar is (kwa functietoetsen) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Niet online
@Apronex

Ik hoor denk ik precies hetzelfde geluid als jou. Vooral het effect van minimaliseren/ maximaliseren viel me op. In het begin maakte ik me er een beetje zorgen om, maar het word steeds minder bij mij.

Ook maakt 1 Fan bij het opstarten al zorgwekkende geluiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspernl

jaspernl

de tijd vliegt

er is een update beschikbaar van de Powercinema software.
Heel vreemd: alleen op de duitse sub-site :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75329

Ik heb ook zo'n leuke medion 8080 XL staan. Ik krijg er alleen geen temperaturen uit. Geen mobo temp, geen cpu temp (ook hdd en videokaart niet). Heb al verschillende temp progs geprobeerd, waaronder die van MSI. (Het schijnt een MSI mobo te zijn of daar in ieder geval veel van weg te hebben).

Het enige dat ik tot nu toe voormekaar heb gekregen is dat de cpu fan op zijn hoogste snelheid gaat draaien. (Met een temperatuur-uitlees programma).

Het lijkt er op dat het mobo geen temp-sensors heeft ofzo. (Of ligt dit aan mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100892

Uhh is er ook een forum voor de md800

of weet iemand waar ik drivers kan downloaden voor medion tv kaart 7134 want sinds ik direct x 9 er op heb werkt die niet meer kan alleen die fix niet vinden aaaaaaaaah

thx anyway

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100933

heeft iemand voor mij tegen betaling een kopie van de software !! voor de MEDION XL 8080 die van november 2003 bij de aldi

en misschien ook van de retten bestanden op de e schijf ??? op een dvd te branden ??? of uploaden op ftp server ???

groeten Kurt uit Borculo

paramedic@zonnet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03-2022

newpegasus

Hertog

Anoniem: 75329 schreef op 26 december 2003 @ 17:46:
Ik heb ook zo'n leuke medion 8080 XL staan. Ik krijg er alleen geen temperaturen uit. Geen mobo temp, geen cpu temp (ook hdd en videokaart niet). Heb al verschillende temp progs geprobeerd, waaronder die van MSI. (Het schijnt een MSI mobo te zijn of daar in ieder geval veel van weg te hebben).

Het enige dat ik tot nu toe voormekaar heb gekregen is dat de cpu fan op zijn hoogste snelheid gaat draaien. (Met een temperatuur-uitlees programma).

Het lijkt er op dat het mobo geen temp-sensors heeft ofzo. (Of ligt dit aan mij)
ik heb ook de 8080XL. Ben best tevreden, op de overclockmogelijkheden na dan. alleen heb ik altijd het gevoel dat de temps die aida32 uitleest niet goed zijn. Als ik mbm5 of speedfan draai dan geven deze ook belachelijke waarden weer: hdd: 128C, mobo: 78C, proc: 98C. Dat kan dus echt niet. als ik mbm5 gebruik beginnen uit het niets ook opeens mn fans kei hard te blazen. Als ik de computer herstart dan geeft aida32 weer de oude resultaten weer. Ook de spanningen kloppen niet echt bij mij: (dit geeft aida32 nu aan.)

Sensoreigenschappen
Sensortype Winbond W83627THF
Sensortoegang ISA 290h

Temperaturen
Moederbord 35 °C (95 °F)

Spanningswaarde
CPU Core 2.74 V
CPU AUX 3.33 V
+3.3 V 3.15 V
+5 V 5.11 V
+12 V 2.18 V
+5 V Standby 4.44 V
VBAT Batterij 3.10 V

Die spanningswaarden kloppen niet echt of ligt dat aan mij? Ik denk dat mn sensor brak is ofzo? meer mensen met dergelijke problemen? En is er al een bios gevonden waarmee je wel waarden uit kunt lezen en kunt overclocken?

GuitarFacts | Last.fm | Google Zoekmachine Optimalisatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75329

newpegasus schreef op 27 december 2003 @ 11:49:
[...]

ik heb ook de 8080XL. Ben best tevreden, op de overclockmogelijkheden na dan. alleen heb ik altijd het gevoel dat de temps die aida32 uitleest niet goed zijn. Als ik mbm5 of speedfan draai dan geven deze ook belachelijke waarden weer: hdd: 128C, mobo: 78C, proc: 98C. Dat kan dus echt niet. als ik mbm5 gebruik beginnen uit het niets ook opeens mn fans kei hard te blazen. Als ik de computer herstart dan geeft aida32 weer de oude resultaten weer. Ook de spanningen kloppen niet echt bij mij: (dit geeft aida32 nu aan.)

Sensoreigenschappen
Sensortype Winbond W83627THF
Sensortoegang ISA 290h

Temperaturen
Moederbord 35 °C (95 °F)

Spanningswaarde
CPU Core 2.74 V
CPU AUX 3.33 V
+3.3 V 3.15 V
+5 V 5.11 V
+12 V 2.18 V
+5 V Standby 4.44 V
VBAT Batterij 3.10 V

Die spanningswaarden kloppen niet echt of ligt dat aan mij? Ik denk dat mn sensor brak is ofzo? meer mensen met dergelijke problemen? En is er al een bios gevonden waarmee je wel waarden uit kunt lezen en kunt overclocken?
Ik heb hier precies hetzelfde. Ik had het alleen iets minder goed omschreven. :) Het hangt er maar net van af hoe je de sensor type instelt wat voor temp die geeft. Eigenlijk lijkt geen van de temps mij kloppen. Een cpu temp van 78 graden zou kunnen, maar dat is natuurlijk extreem hoog, zeker terwijl er wel een redelijke koeling op zit. Bovendien verandert de temp nooit, ook niet bij stress. (Dus volgens mij is dat de cpu temp gewoonweg niet)

Misschien is het iemand anders wel gelukt om er info uit te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 75329 op 27-12-2003 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Neem anders een gewone multimeter en hang deze aan een molex. Het is niet echt heel correct, maar nog altijd beter dan zo getallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus

newpegasus

Hertog

pisart schreef op 27 december 2003 @ 23:41:
Neem anders een gewone multimeter en hang deze aan een molex. Het is niet echt heel correct, maar nog altijd beter dan zo getallen.
daar heb je idd gelijk in, ga ik morgen even doen. (nu ik erover nadenk vervalt de garantie niet als je de kast geopenend hebt?) er schijnt een seal op het zijpanel te zitten, is die kapot dan vervalt de garantie. daarom heb ik tot nu toe de kast nog niet geopend.

precies zoals gezegd werd: het is maar welke sensor je instelt, de waardes zijn altijd anders. ik hoop dat binnenkort een fatsoenlijke msi bios ter beschikking komt waarin je je temps, voltages goed kunt uitlezen. Dit is niks natuurlijk. en ik hoop ook dat daar wat overclockmogelijkheden bij zitten dan :P

ik denk dat ik morgen (overmorgen, morgen is het zondag) even bel naar medion, om te vragen als het echt zo is met die garantie. zo niet, dan gaat morgen de kast los en meet ik zon molex plug met mn multimeter. ook bouw ik dan gelijk een floppydrive in, ik vind het nog steeds handig. (in de connectxl bay zit een gleuf voor een floppydrive, en het moederbord heeft een controller volgens aida32.)

trouwens: aida32 en sisoft sandra geven beide een ander moederbord weer?? welke is het nu?? ik begin nu een beetje aan de kwaliteit van de programma's te twijfelen...wie weet het wel?

/edit

zo, nu eerst slapen. morgen is er weer een dag ;)

[ Voor 3% gewijzigd door newpegasus op 27-12-2003 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101009

Heb duidelijk ook een koelprobleem wanneer ik een hele dag speel met een open pc en een ventilator erop gericht geen probleem ,en wanneer ik hem sluit alsmaar craches ook al zet ik alles op low resolutie , is er een mogelijkheid om die ventilatie te regelen zodat ie na het opstarten niet meer naar low noise stand gaat maar ??
Medion 3 ghz aldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus

newpegasus

Hertog

Anoniem: 101009 schreef op 28 december 2003 @ 13:14:
Heb duidelijk ook een koelprobleem wanneer ik een hele dag speel met een open pc en een ventilator erop gericht geen probleem ,en wanneer ik hem sluit alsmaar craches ook al zet ik alles op low resolutie , is er een mogelijkheid om die ventilatie te regelen zodat ie na het opstarten niet meer naar low noise stand gaat maar ??
Medion 3 ghz aldi
het is toch zo geregeld dat wanneer de computer heel heet word, dan blazen de fans harder. ik zo zeggen kijk eens in de bios, maar ik geef je weinig kans. ik zou de garantie inschakelen, wat jij hebt is gewoon niet goed. als ik de hele dag speel met dichte kast dan gaat dat gewoon goed, met de nieuwste spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33536

;) Ik heb bij deze computer echt een heel slecht beeld op de tvkaart. Al een andere coax geprobeerd antenne versterker ertussen maar het beeld blijft sneeuwen. Iemand ook dit probleem of zijn er updates voor de software....Groet eric. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Anoniem: 100933 schreef op 27 december 2003 @ 11:39:
heeft iemand voor mij tegen betaling een kopie van de software !!
[...]
Mailtje verstuurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
heeft iemand al eens bin files gebrand met de standaard setup (dus gewoon met de bijgeleverde soft en hardware) ?

heb nu 2 verschillende bins gebrand en die werken voor geen meter, ga nu maar is op zoek naar wat alternatieve software maar was benieuwd of anderen het probleem ook hadden.

gaat om corrupte files die niet te lezen zijn :(

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Kan je de bins wel lezen/openen/gebruiken met (bv) Daemon tools?? Probeer dat eerst eens; als dat wel goed gaat kan je altijd nog even het brandprogramma updaten (je gebruikt Nero neem ik aan)? Of een andere image proberen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
dank je ook, ik heb het met isobuster geprobeerd maar dat werkt ook niet, ben er nu achter dat het ook heel goed kan liggen aan het prog waarmee ik de boel gedownload heb.

zeker weten doe ik echter nog nix maar uit je reactie begrijp ik dat jij ze wel gewoon kan branden (?)
dus zolang als het niet aan de hard/ software ligt van de standaard comp weet ik al iets meer.

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

obme_ief schreef op 29 december 2003 @ 18:12:
[...]
zeker weten doe ik echter nog nix maar uit je reactie begrijp ik dat jij ze wel gewoon kan branden (?)
dus zolang als het niet aan de hard/ software ligt van de standaard comp weet ik al iets meer.
Nou, als ik eerlijk ben, heb ik de originele configuratie ongeveer 5 minuten draaiende gehad (en toen direct alles eraf gemikt en XP Pro erop gezet); ik heb dus nog nooit een image gemaakt op de af-fabriek Medion config... Ik kan nu dus wel gewoon images branden/lezen.

Ik denk echter dat, mocht het echt aan je systeem liggen, je eerder de uitzondering dan de regel bent. Ik kan me namelijk zelf geen config voorstellen die 'niet met images overweg kan'; geen id waar dat (hardwarematig) aan zou kunnen liggen :?

PS: Maak anders zelf eens een image of download 'even' een linux distro om te testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
hardware zou de brander/ geheugen zelfs proc kunne zijn die niet deugt dacht ik :)
software zou nero kunnen wezen dacht ik :)

ff zonder gekheid, heb hier op got even rondgeneusd en het probleem is niet uniek.
zelfs geheugen wat niet 100% kan dit soort problemen geven maar ik denk dat het probleem bij mij zit in dc++ met multy-user-download, tenminste, daar ga ik nog maar ff vanuit.

moet de boel ook maar eens opnieuw instaleren maar nog ff geen zin in gehad :)

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medionsucks
  • Laatst online: 11-10-2024
yo! nice work hier al.

FF mijn ervaringen met de 8080xl:

-harde schijf wordt erg warm bij zwaar werk (defrag, videorecording, move big files etc.) oplossing: aan de onderkant van de kooi waarin de HD hangt (tegen de geperforeerde zijde) een fan gehangen met een tiewrapje. Nu blijft die cool genoeg. Hd zal nu langer leven hoop ik.

- speedfan 4.09 leest bij mij 2 temperaturen die er juist uitzien: HD en cpu. De CPU fan trechter is trouwens nie erg goed uitgevoerd, de fan zuigt ook een deel warme lucht van in de kast naar de cpu, ipv alleen 'buiten' lucht. Daar ga ik nog iets aan doen.

- over het vervallen van garantie bij openen van kast: total BS. Doe maar gerust, je mag er gerust een floppy inhangen, extra fans whatever.

- heb enige rare hangs ondervonden ivm de dvd-stations. En sommige games werken niet meer, maar ach dat zal waarschijnlijk liggen dat ik nu met XP zit ipv ME.

- de audiomixer is crap. Die software staat niet toe om de enviroment effecten uit te zetten, je moet er altijd een kiezen. Grr. Krijg al zin om er een SB in te zetten. Het opnamenivo van de tvtuner moest ik erg laag zetten om een redelijk geluid te krijgen.

- de powercinema tv functie werkt goed, MAAR ! die lage resolutie is crap. Raar is wel, dat wanneer ik ga tv recorden, de resolutie wel hoger wordt, en een beter beeld produceert. Alleen schokt het beeld dan ook :(. Ik heb al gezocht naar alternatieve tvtuner proggies, maar nog geen succes.

- de kast is slecht geventileerd. Als je em open doet, zie je dat er geen sysfan in zit, alleen cpu fan en voeding fan. De cpu zit vlakbij de voeding, dus de verse lucht rolt over cpu, en wordt direct door de voeding naar buiten gezogen. De rest wordt gewoon erg warm. Vooral de GFX en de HD.

- De GFX valt te tweaken zodat je de ZELFDE prestaties krijgt als de 9800 pro (met powerstrip dacht ik), maar dat is niet echt aan te raden vanwege de warmteontwikkeling. Ik vermoed dat een die-hard gamer die kaart binnen een half jaar naar de kloten kan bakken, en met tweaks binnen een week ;)

- Met de geïnstalleerde Nero kan je geen data-dvd-rom maken. Wel met DEEPBURNER

- je kunt de remote voor andere software zoals winamp gebruiken (Girder 3.2 Plugin for the ATI Remote Wonder www.girder.nl)

- de TV out is a piece of work. Ik zie een duidelijk sync probleem bij snel bewegende beelden: de top half van het beeld lijkt 1 frame trager te zijn dan de lower half. Raar, maar valt mee te leven. Als ik een film open in een ander programma dan POWERCINEMA, dan zie ik nix op tv. Goeie grap, tot ik bij toeval ontdekte dat het WEL werkt als je eerst die Powercinema opent, laat draaien terwijl je een andere player start en daar een film in speelt (media player, BSplayer, zoomplayer, microdvdplayer etc.) en viola! terwijl het tweede player speelt kan je Powercinema weer sluiten.

- Wat ik graag zou zien: betere software voor de soundchip, betere bios

zo, dat was het wel ff, als er iemand vragen heeft, shoot!

[ Voor 3% gewijzigd door medionsucks op 31-12-2003 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 23:47
Anoniem: 99085 schreef op 08 december 2003 @ 15:08:
Hallo,

Er is ook al een medion monteur bijgeweest, maar die vent begreep nog minder van computers als mijn oma, hij heeft er een nieuwe hd ingedaan. Ik kijken in verkenner en met speedfan maar constateerde het zelfde probleem.

Dus het omruilen had geen zin

Hoe kan ik dit oplossen?

hoop snel wat van jullie te horen

groeten Geert
Als je Windows XP zonder geslipstreamde Service Pack 1 installeert kan WinXP geen schijven/partities groter dan 128GB zien, vandaar...
Als je een WinXP cd hebt waar SP1 al in zit zou het geen probleem moeten zijn. :)

*Hoop dat dit niet al eerder beantwoord is..ben een beetje vlugger dan normaal door het topic gevlogen. Heb zelf geen Medion PC namelijk :)

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

medionsucks schreef op 31 december 2003 @ 02:25:
yo! nice work hier al.

FF mijn ervaringen met de 8080xl:

-harde schijf wordt erg warm bij zwaar werk (defrag, videorecording, move big files etc.) oplossing: aan de onderkant van de kooi waarin de HD hangt (tegen de geperforeerde zijde) een fan gehangen met een tiewrapje. Nu blijft die cool genoeg. Hd zal nu langer leven hoop ik.
Ik heb er een HD coolertje onder gezet; zitten 2 kleine fannetjes in en kost niet veel; scheelt ook een boel!
[...]

- de powercinema tv functie werkt goed, MAAR ! die lage resolutie is crap. Raar is wel, dat wanneer ik ga tv recorden, de resolutie wel hoger wordt, en een beter beeld produceert. Alleen schokt het beeld dan ook :(. Ik heb al gezocht naar alternatieve tvtuner proggies, maar nog geen succes.
Probeer DScaler eens; vergt wel wat processing van je cpu maar geeft veruit de beste beeld kwaliteit. Opname mogelijkheden zijn alleen waardeloos, daar schijnt ShowShifter echter wel goed mee om te kunnen gaan (zie ook dit topic). Sommigen gebruiken ook het programma ChrisTV, maar dat vond ik zelf niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101392

Even iets heel vreemds met mijn medion 8080xl. Het ding start normaal altijd prima op. Zodra ik echter de medion pencam koppel voor het opstarten loopt de pc tijdens de bios checks domweg vast. 8)7
De cursor staat dan linksboven te knipperen, enik kan niets meer. Uitzetten en pencam loskoppelen lost het probleem op.

Hebben meer mensen dit probleem? En wat zou het kunnen zijn. De voeding?

Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

en waar staat de "usb device"(oid) in je boot sequence?

misschien probeert je comp te booten van die usb stick, maar als je die niet bootable gemaakt hebt, wil dat dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:59

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Dit is mijn 800XL:
Afbeeldingslocatie: http://www.betuwe.net/~mellemab/homecomputers/images/Atari/Atari_800XL.jpg

Edit: sorry, 800XL moest blijkbaar 8080XL zijn. Excuses. ;)

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101392

Anoniem: 70162 schreef op 01 januari 2004 @ 11:51:
en waar staat de "usb device"(oid) in je boot sequence?

misschien probeert je comp te booten van die usb stick, maar als je die niet bootable gemaakt hebt, wil dat dus niet...
Daar had ik ook aan gedacht, en ik heb de mogelijkheid van boot van card uit de sequentie gehaald, en ook de boot van other devices uit gezet.
Als ik snel switch naar textmode bij het opstarten zie ik het volgende staan: "USB Storage Device: Medion Flash XL V3.0A" en daar blijft het systeem hangen. Ook stopt mijn systeem vaak bij het tonen van het pentium logo en alleen het 4 sec. drukken op de uitknop krijgt hem weer uit. Alleen zonder de camera wil dat ding starten.
Op zich niet zo'n probleem alleen knap irritant, en ik vroeg me af of hier er meer mensen problemen mee hebben of dat er technisch gewoon iets mis is met mijn systeem.

Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
Het Duitse Chip online geeft tips voor het tunen van de 8080XL.
Overklokken doen ze met CPUFSB9 naar 220 MHz FSB, ze halen de W-LAN antenne eruit en plaatsen die buiten de case, ze zetten een nieuwe Arctic Cooler op de Radeon en klokken hem met RivaTuner naar 412/365 MHz, vervolgens flashen ze de Pioneer DVR-106 naar 1.07 met een link naar GoT erbij _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
jammer dat ik m'n ts niet even netjes heb bijgewerkt zoals het hoort, hadden ze hier misschien naartoe gelinkt :)

staat al tijden op de duitse fora die wel genoemd worden in ts...

[edit] dat van die pioneer dus... :Z

[ Voor 14% gewijzigd door obme_ief op 02-01-2004 21:51 ]

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medionsucks
http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=18189&start=0

Dit is de verbeterder FW versie waar men het over heeft. Echter, flashen wil die bij de meesten wel - maar bij sommigen (bij mij dus) niet!

"target device not found".

En dan staat er in de flash-instrukties wel bij dat je, en ik quote:

"Make sure you don't have Intel Application Accelerator installed."

Nu heb ik het onderzocht, het lijkt me stug dat Medion die prut ergens op de 8080 verstopt heeft. Maar, logica zegt me dat er ook andere software of utilities voor deze storing zou kunnen verantwoordelijk zijn. En ik heb er al enige opgezet. Iemand een andere verklaring? Iemand een oplossing? Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Het flashen moet eigenlijk in 2 stappen.. Ten eerste moet je van je Medion-DVD-Burner een Pioneer-DVD-Burner maken. De firmware die er af-fabriek inzit is speciaal voor/door Medion gemaakt en wordt door de firmware upgrade dus niet herkent als een Pioneer.. Dit kan je ook zien door een Firmware reader erop los te laten, dan zie je dat je momenteel een Medion 1.3 hebt.

De truc is dus om er eerst een Pioneer 1.3 van te maken, en daarna door te upgraden naar de 1.7 versie. Het is mij uiteindelijk wel gelukt, maar ik weet niet meer precies welke batch file ik heb gebruikt.. Ik weet nog wel dat je vanzelf merkt als het niet lukt (ook een paar keer een foutmelding gehad). Gewoon even rustig lezen dus, kijk ook nog even in dit topic:

http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=19534
edit:
Ik heb dus nooit de Applictaion Accelerator ge-uninstalled, of geinstalled.. daar ligt het niet aan, puur aan incorrecte firmwares!

[ Voor 9% gewijzigd door Ook op 03-01-2004 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100231

hier staat hoe je je 8080 wat kan upgraden!
http://www.chip.de/artikel/c_artikel_11331846.html

maar nu mijn probleeM!:
Als ik CS speel.. de eerste keer kapt vaak naar een tidjje me geluid ermee en als ik dan uit cs wil gaat mn comp opnieuw opstarten! en soms ook helemaal uit um zelf, of dat ik een blauw schermkrijg oid. heeft iemand dit ook gehad ? hoe heb je het dan verholpen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Anoniem: 100231 schreef op 03 januari 2004 @ 22:57:
[...]
maar nu mijn probleeM!:
Als ik CS speel.. de eerste keer kapt vaak naar een tidjje me geluid ermee en als ik dan uit cs wil gaat mn comp opnieuw opstarten! en soms ook helemaal uit um zelf, of dat ik een blauw schermkrijg oid. heeft iemand dit ook gehad ? hoe heb je het dan verholpen!?
Staat er niks in je event logs?? Wellicht zie je dan wat als eerste moeilijkheden geeft?! Heb je nog steeds de originele config (incl XP home), of heb je al wat van die tweaks etc uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98248

Anoniem: 75329 schreef op 26 december 2003 @ 17:46:

met speedfan valt er wel wat af te lezen... hd-temp en en kast encpu temp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook schreef op 03 januari 2004 @ 12:55:
Het flashen moet eigenlijk in 2 stappen.. Ten eerste moet je van je Medion-DVD-Burner een Pioneer-DVD-Burner maken. De firmware die er af-fabriek inzit is speciaal voor/door Medion gemaakt en wordt door de firmware upgrade dus niet herkent als een Pioneer.. Dit kan je ook zien door een Firmware reader erop los te laten, dan zie je dat je momenteel een Medion 1.3 hebt.

De truc is dus om er eerst een Pioneer 1.3 van te maken, en daarna door te upgraden naar de 1.7 versie. Het is mij uiteindelijk wel gelukt, maar ik weet niet meer precies welke batch file ik heb gebruikt.. Ik weet nog wel dat je vanzelf merkt als het niet lukt (ook een paar keer een foutmelding gehad). Gewoon even rustig lezen dus, kijk ook nog even in dit topic:

http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=19534
edit:
Ik heb dus nooit de Applictaion Accelerator ge-uninstalled, of geinstalled.. daar ligt het niet aan, puur aan incorrecte firmwares!
niet zo moeilijk doen!! als je naar de amerikaanse pioneer site gaat, kan je ook een firmware downloaden, die t wel doet:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Uiteindelijk zat alles gewoon in 1 zip file, maareh, kan die Pioneer firmware alles wat die aangepaste firmware ook kan? Ook op non-Pioneer discs??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medionsucks
over de pioneer firmware flash: hier is een zip waar alles in staat wat je nodig hebt, de gehackte versie waarmee je apparaat sneller werkt en ook niet-op-2x-gecertificeerde dvd-roms (1x speed rommel) kunt branden op 2x (joy!). Ze doet ook je dvd rippen aan 12x ipv 3x. (onder voorbehoud, ik heb niet alles kunen testen)
De eerder genoemde twee stappen (van oem naar general Pioneer en van general naar hack) doet ze in 1 keer. :P

http://flashman.rpc1.org/...6_UNIVERSAL_Flash_1.0.zip

En om op voorgaande vragen te antwoorden hier wat info uit de readme:

Drive: Pioneer DVR-106/DVR-A06 (Dual format DVD+/- Burner)
Convert all OEM versions to true PIONEER DVR-106D
Flash all Pioneer DVR106 Drives Retail or OEM
Firmware Rev.: v1.07
Platform: WINDOWS XP
Patch: RPC-1 (Region Free) + 2xDVD-R + 12xRip (pressed DVDs)
Date: 2003.10.29 - 09:30 GMT
Author: Agent Smith
Release Notes: This is the release of the Universal Flasher with
the release version of the 2x4all DVD-R, RPC1 and
including the anti 2x Rip Speed limitation patch
for pressed encrypted DVD-VIDEO
The 2xDVD-R patch DOES NOT alter the write strategy for
Pioneer 2x authorized media, or any media that is burnt
at 1x or 4x
PROPER BURN OF 2X NON AUTHORIZED MEDIA IS NOT GUARANTEED!

[ Voor 5% gewijzigd door medionsucks op 06-01-2004 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medionsucks
Kijk allemaal maar eens hier:

http://data.forumhoster.com/forum_medionsux/index.php

Ik heb een mooi forum opgezet, en deels ingevuld, voor het tweaken van de MD8080XL.
Daar vind je een overzicht van een aantal tips & trucs, netjes geordend!

Iedereen welkom! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus

newpegasus

Hertog

mooi, ik heb me al geregistreerd. ik vind het een goed initiatief! vind je echt dat medion sucks btw?

ik heb me 8080 nu overgeclocked naar 3,32 Ghz, werkt goed. ik durf niet hoger nu. ik denk wel dat t kan, doe ik binnenkort wel. trouwens: weet iemand hoe ik bij cpufsb de waardes ook bij het opstarten kan gebruiken? nu moet ik het iedere keer handmatig opnieuw doen als ik een restart gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

medionsucks schreef op 06 januari 2004 @ 18:00:
Kijk allemaal maar eens hier:

http://data.forumhoster.com/forum_medionsux/index.php

Ik heb een mooi forum opgezet, en deels ingevuld, voor het tweaken van de MD8080XL.
Daar vind je een overzicht van een aantal tips & trucs, netjes geordend!

Iedereen welkom! :+
Leuk initiatief inderdaad!! Je nick doet anders vermoeden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor alle mensen! Ik heb de bios gevonden! Ik heb me pc zelf geflasht en hij doet het!

Download de nieuwe bios hier: http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=455&kind=1

Flash je mobo.. en restart je pc.. je zult zien dat je nu ook overclockmogelijkheden in je bios hebt!!

Edit: Ik heb nu de link wel goed verteld.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 98248 op 07-01-2004 16:10 . Reden: Verkeerde link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus

newpegasus

Hertog

kerel je bent helemaal geweldig!!!!! hoe heb je het gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Anoniem: 98248 schreef op 06 januari 2004 @ 20:12:
[...]

Flash je mobo.. en restart je pc.. je zult zien dat je nu ook overclockmogelijkheden in je bios hebt!!
Leuk zeg! Komen er nog andere extra opties bij?? Heeft het verder nog voordelen om te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus

newpegasus

Hertog

uhm ff een vraagje: ik heb het zojuist ook geprobeerd, maar hij geeft aan dat mijn mobo niet past bij de bios file die ik had. ik heb toch echt jouw link aangeklikt! zo heet mijn bios bestand: (uitgepakt) W6743IMS.710. weet jij de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medionsucks
newpegasus schreef op 06 januari 2004 @ 18:15:
mooi, ik heb me al geregistreerd. ik vind het een goed initiatief! vind je echt dat medion sucks btw?
Hehe welnee, medion biedt reuzedeals, maar ik ben niet gauw tevreden en het kan altijd beter!
Van de 8080xl vind ik wel dat het "airxl" systeem boerenbedrog is, omdat de cpu redelijk gekoeld is maar al de rest, zonder aanpassingen, bloedheet wordt en de kans lijkt me vrij groot dat er daarvan problemen komen. De levensduur van de componenten zal wellicht aanzienlijk korter zijn dan wanneer er voldoende koeling is.

[ Voor 5% gewijzigd door medionsucks op 07-01-2004 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=433&kind=1

Dit is de bios van de md8080!!

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 98248 op 07-01-2004 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus

newpegasus

Hertog

ok da, misschien heb ik iets fout gedaan met flashen? zo heb ik het gedaan:

-bios bestand uitgepakt op e: recover. (omdat dat fat32 is)
-met w98 flop in dos gegaan
-naar e: toe en dan awlblabla.exe bios file ingetypt.
-ik kreeg zon programma te zien waarin ik moest kiezen het oude bios op te slaan
-ik doe ja
-staat er: bios file doesn't fit on your mobo. (iets in die trant)

doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-01-2024
Lijkt me niet dat je iets verkeerd doet ik krijg dezelfde melding maar hij slaat wel de medion bios op zag ik.
Dus maar even afwachten of dat inderdaad zowel goed gaat ik zag ook de link naar wat de Medion 8080 bios zou moeten zijn 2 berichten hierboven maar zag dat het een AMI bios is en we hebben er echt een Award inzitten ...dus vraag me af klopt die link ?

grtx ..... in afwachting van een mooie bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
fototje van je scherm lijkt me ook wel wat, inclusies kabels naar je comp :)

begrijp me niet verkeerd, als het werkt dan zou dat fantasties zijn maar ik ben nog niet overtuigd, helaas...

't moet dus om deze bios gaan? 6728v19.exe

zal het ook even proberen maar vrees voor bovenstaande meldingen.

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sorry iedereen, maar ik post steeds de verkeerde link :(, komt denk ik doordat ik met een vriend steeds nieuwe biossen uitprobeer:

maar dit is dan eindelijk de correcte: http://www.msi.com.tw/pro...pt_dvr_detail.php?UID=501

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 98248 op 07-01-2004 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
ben er nu ook maar eens ingedoken en volgens mij ben je aan het klootzakken holleboomer, wat moet je nog biossen proberen als je al een werkende hebt?

maar affijn,
als je in de kast gluurt zie je ami bios staan, dus ik zoeken naar een ami bios.
eerst even op medion.de gekeken en daar de bios vandaan gehaald, die blijkt te bestaan uit:

AWDFL803.EXE (lijkt me stiekum toch een award flash progsel?)
W7012MLN.109 het bios zelf met een grootte van 256 kb
md8080.bat geen id waarvoor dit is...

nu heb ik er dus een gevonden die hiermee overeenkomt en die staat op:
http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=455&kind=1

deze bestaat uit:

AWFL826B.EXE (waar is de d ? :))
W6743IMS.710 het bios rom dus, grootte eveneens 256 kb

nu eens even kijken of dit wil dan...
maar eerst even kijken of het ook nog te undu-en is zonder flop :)

edit: moet een flop hebben of iets anders bootable's, maar boot ie dan nog wel als je bios corrupt is?
nou ja, als iemand anders zich geroepen voelt, ik hoor het wel :p

[ Voor 10% gewijzigd door obme_ief op 07-01-2004 19:39 ]

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus

newpegasus

Hertog

ik wil het best proberen maar de link die je geeft is dezelfde als de eerste die hollerboomer gaf.

@hollerboomer: ook de laatste link die je gaf werkt niet. ik kreeg weer dezelfde melding. volgens mij heb je het zelf nog niet eens werkend. (no flame intended) als dat wel is, kijk dan please even goed, ik wil ook graag een nieuwe bios!

ik heb trouwens via een progje van msi (live update) gekeken als er al een nieuwe bios is, maar volgens msi niet. (hij geeft aan dat het een msi-7012 moederbord is, net als sisoft sandra aangeeft.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
grappig,
andere link, zelfde file,
magoed, ik dacht, schijt, probeer het zelf wel maar dan krijg ik alsnog een foutmelding, namelijk dat de versie van het te programmeren programma niet overeenkomt met die van het programma (bios denk) die er al in zit.

ik heb me best gedaan, eik moet je gewoon iemand hebben die die biossen kan lezen/ proggen/ vergelijken weet ik wat.

denk dat het nl wel moet kunnen,
je moet alleen even weten hoe :)

kan natuurlijk het file gewoon renamen, misschien propt ie em er dan wel op maar of het werkt is een 3de.

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
laatste update'je voor vandaag:

heb het progje awardmod gedownload en heb de 2 bovengenoemde files vergeleken, niet gehinderd door enige kennis van zaken durf ik te beweren dat ze wel heel veel op elkaar lijken.

punt is dat ik niet weet hoe het e.e.a. aan te passen dus tot zover mijn bevindingen.

zal is vragen op got of er mensen zijn die hier wel bedreven in zijn.

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medionsucks
Hollebomer, ik vind het fantastisch dat je met een geschikte bios op de proppen komt, maar er is toch wel enige onduidelijkheid over de juistheid ervan.
Wat we allemaal graag zouden zien van je denk ik is een korte 'howto' - exact welke bios het om gaat en met exact welke stappen je deze geflasht hebt. Als je dat nog kan doen voor ons: _/-\o_

EDIT: De nieuwe BIOS bleek een bad joke te zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door medionsucks op 17-02-2004 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus

newpegasus

Hertog

medionsucks schreef op 07 januari 2004 @ 22:44:
Hollebomer, ik vind het fantastisch dat je met een geschikte bios op de proppen komt, maar er is toch wel enige onduidelijkheid over de juistheid ervan.
Wat we allemaal graag zouden horen van je denk ik is exact welke bios het om gaat en met exact welke stappen je deze geflasht hebt. Als je dat nog kan doen voor ons: _/-\o_
^^^^^ I'm with medionsux ^^^^^

kijk aub een keer goed, ik wil een nieuwe bios, en zo velen met mij! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medionsucks
hier is nog een nederlands forum over de 8080xl:

http://www.gsc.be/index.aspx?taal=N
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste