Medion MD8080 XL: Videokaart probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 3.396 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99072

Topicstarter
People,

heb dus nu sinds paar weken mijn 2e medion pc gehaald, en tot nu toe bevalt ie me best, maar ach....het moest een x verkeerd gaan.....het geluk is mij nooit bij... :'(

Tijdens het spelen van Call of Duty, Splinter Cell, NFSU en andere nieuwe spellekes, zie ik en krijg ik dus allemaal groene spikkels (pixels) over het gehele scherm. Dit is uitermate hoogst irritant, het lijkt namelijk net een matrix spel, waarin je een muur ziet, maar er dwars doorheen kan kijken :P

Allereerst dacht ik dat het zou liggen aan een directx probleem, of althans niet de goede versie...VERSIE 9.0B geinstalled, en nog steeds geen verbetering.

Vervolgens op www.ati.com nieuwe drivers gedownload, geen verbetering.

Frequentie instellingen bekeken, resolutie aangepast, niks helpt.

Vervolgens heb ik aritifact gebruikt om je videokaart te testen, en deze gaf dus aan dat er wel degelijk fouten gevonden waren....

mijn 1e conclusie: Ik heb weer wat, mijn kaart is verrot.

Bij deze wil ik vragen of iemand dit soortgelijke probleem ook heeft, met name de hitte die de pc uitstoot is gewoonweg NIET NORMAAL!

Aan weerszijden en onderzijde wordt de pc te warm, evenals de processor op de videokaart....

Dus mensen laat me weten of dit ook bij jullie het geval is..........

PS: alles software is nog steeds standaard, heb express nog geen fratsen uitgehaald, aangezien je weer ziet dat er toch weer problemen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89472

Wil niet vervelend overkomen maar dat is wel het risico wat je loopt als je kiest voor kant-en-klare oplossingen van bijvoorbeeld een Medion. De kasten zijn zo economisch mogelijk gebouwd om te kunnen voldoen aan de huis-tuin-en-keuken behoeften.
Warme productie hebben ze nooit van gehoord en als ze er al van gehoord hebben kunnen ze er niets aan doen omdat de kasten die ze gebruiken gewoon de goedkoopste zijn voor dergelijke toepassingen.

Het neemt natuurlijk niet weg dat je gewoon garantie hebt op je spullen en ik je dus zeker aanraad om terug te gaan en nieuw-werkend-spul te claimen.

Het voordeel wat je denkt te halen met de aankoop van een dergelijk systeem, is dat je niet meer hoeft te klooien, i.t.t de meesten hier die met losse onderdelen lopen vunzen en net als ik problemen uitlokken met het getweek. ;)

Als ik een probleem heb ben ik in eerste instantie aangewezen op mezelf en op de medetweekers hier omdat ik nu eenmaal kies om alles zelf te doen.

Jij hebt recht op hulp en dient die dus ook te krijgen. Daar betaal je immers meer voor dan ik.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Over deze PC is reeds een speciaal topic.

[]medion 8080 xl verzameltopic

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zie GuardianAngel voor het reden dat dit topic op slot gaat :)

En wat betreft jouw probleem, zie Vsi: bij problemen met complete PC's ben je écht het beste af bij de fabrikant/winkelier. Doe gewoon een belletje en leg hun het probleem voor. Jij hebt het recht op een goed werkend product en zij zijn er verantwoordelijk voor. Zelf gaan prutsen leidt alleen maar tot grotere problemen, zoals het verlies van garantie en achterblijven met een niet-werkend systeem.

Dit topic is gesloten.