medion 8080 xl verzameltopic

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 42.541 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-06 17:51

mymind*

A Beautiful Mind

Ik weet niet of iemand er nog iets aan heeft maar ik zal het toch even melden.

Een vriend van mij had problemen met het trage opstarten van de PC. Het doorlopen van de Bios nam ontzettend veel tijd in beslag. Na een beetje rond gekeken te hebben kwam ik erachter dat het mogelijk een warmteprobleem kon zijn, maar de temps waren allemaal goed. Ik mocht de PC van hem niet openmaken om verder te kijken :(

Hij heeft daarna de helpdesk gebeld, en die gaven aan dat het probleem was dat hij niet op een geaard stopcontact aangesloten zat. Hierdoor kwam er statische electriciteit op de kast te staan waardoor het probleem optreed.

Na de computer aan een geaard stopcontact gehangen te hebben waren alle probelemen verdwenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medionsucks
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
ik vond dit op bovengenoemd forum:

quote: Waarom flashen ? erg dom om dat te doen zonder reden wel te verstaan.
De medion bios update voor de md8080 is voor als het mainboard bv vervangen is. dan blijft de cpu fan te hoge toeren draaien (overdrive stand)
met de bios update is dat dan te verhelpen.
Mocht er toch door deze of genen geflashed zijn, en dat de pc niet goed meer functioneert, kan er nog altijd een jumper op het mainboard omgezet worden om de bios in de originele staat terug te brengen. (niet vergeten om de jumper weer terug te zetten afcourse.) endquote

jumper? gaat er bie iemand een lichtje branden? Dat zou kunnen carte blance geven om met biosjes te experimenteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100231

Ook schreef op 04 januari 2004 @ 09:55:
[...]

Staat er niks in je event logs?? Wellicht zie je dan wat als eerste moeilijkheden geeft?! Heb je nog steeds de originele config (incl XP home), of heb je al wat van die tweaks etc uitgevoerd?
nog nix getweaked (wil ut wellus proberen ;)) maar wel winxp pro erop gezet opnieuw maar daar kan het toch niet aanligge ? kzal binnenkort welw eer alles opnieuwe er ff opzette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Anoniem: 100231 schreef op 08 januari 2004 @ 08:08:
[...]

nog nix getweaked (wil ut wellus proberen ;)) maar wel winxp pro erop gezet opnieuw maar daar kan het toch niet aanligge ? kzal binnenkort welw eer alles opnieuwe er ff opzette
Nou, als je de originele config nog hebt dan weet je in ieder geval dat de drivers aanwezig zijn; heb je na de Pro install wel alle drivers opnieuw geinstalleerd?? Probeer anders de Catalyst 3.10 drivers eens (voor je Radeon kaart), en als je die al gebruikt, swap dan eens terug naar de Medion-Radeon drivers oid. Als je XP restart dan is dat een 'echte crash' (Blue Screen zegmaar) en dan staat XP default zo ingesteld dat ie restart. Klinkt echt als een driver issue. Geen 'force refreshrate' tools geinstalleerd neem ik aan? En je speelt via OpenGL?
edit:
En echt niks in de eventlogs te vinden?

[ Voor 5% gewijzigd door Ook op 08-01-2004 08:45 ]

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medionsucks
Voor zij die graag met bios flashen experimenteren: er staat standaard een flasher reeds geïnstalleerd - dat kan evt helpen.
D:\Tools\Winflash\MSISetup.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medionsucks
over de pioneer dvd-106d gehackte firmware: de zip met alles in is niet meer op de oude link te downloaden. Ook op het RPC forum is ze verwijderd. Pioneer zit hen zeker achter hun vodden ;)

HIER kan je ze nu vinden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98248

hey, ff voor de mensen die weten wat een dual-layer dvd is.. pioneer gaat een firmware upgrade uitbrengen voor de A06, wij hebben de 106, maar dat is gewoon de retail versie.. dat wordt dus ff wachten op een gecrackte en dan kunne wij ook lkkr 8,5 gb branden:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspernl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 18:58

jaspernl

de tijd vliegt

Anoniem: 98248 schreef op 13 januari 2004 @ 12:07:
hey, ff voor de mensen die weten wat een dual-layer dvd is.. pioneer gaat een firmware upgrade uitbrengen voor de A06, wij hebben de 106, maar dat is gewoon de retail versie.. dat wordt dus ff wachten op een gecrackte en dan kunne wij ook lkkr 8,5 gb branden:)
HUH?? Is dit zo?
Kunnen wij, de 8080xl-bezitters, straks met onze pionier ( ;) ) brander ook dual layer gaan bakken??? Het zou toch bijna te mooi zijn om waar te zijn!!??!!
Ik hou dit draadje iig goed in de gaten!! :Y

Wat er ook fout gaat, er is altijd wel iemand die dit altijd al heeft geweten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Niet online
Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat je zon verbetering gratis krijgt, ben er zeer content mee :D.

Als ze het voor DVD-R kunnen, dan moet het toch ook mogelijk zijn voor DVD+R?? of gaat dit niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103134

Help, ben een newbie en sinds kort de trotse eigenaar van de 8080. Wat ik niet snap is dat ik geen vhs kan opnemen om later om te kunen zetten . Ik heb alle goed aangeloten zowel met comp. als s-video geprobeerd, maar de pc kent 'm niet en krijg geen beeld. Wat die ik fout?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
De hoofdrolspeler in deze topic XL MD8080 is vanaf Wo 21 januari weer te koop voor Euro 1149,-
De specificaties zijn zo te zien identiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56546

De mijne moet ik nog steeds uitpakken. Nog geen tijd gehad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Anoniem: 103134 schreef op 18 januari 2004 @ 17:25:
Help, ben een newbie en sinds kort de trotse eigenaar van de 8080. Wat ik niet snap is dat ik geen vhs kan opnemen om later om te kunen zetten . Ik heb alle goed aangeloten zowel met comp. als s-video geprobeerd, maar de pc kent 'm niet en krijg geen beeld. Wat die ik fout?????
Ik denk dat je ff goed uiteen moet zetten wat je nou precies van waar wil opnemen, want zoals ik het nu begrijp wil je VHS-videobanden uit je PC halen?? Het is idd een complete bak, die Medion, maar een VHS recorder heb ik er nog in aan kunnen treffen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik wil 2 beeld schermen erop aansluit nvieuw 2 ofzoiets heet dat geloof ik maarja hoe doe ik dat :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03-2022

newpegasus

Hertog

nog een keer: http://data.forumhoster.c...dionsux/index.php?act=idx

dit is het forum dat medionsux heeft geopend, en het begint nu best goed te lopen. daar is veel meer info over de 8080xl te vinden. neem er een kijkje, is de moeite waard!

GuitarFacts | Last.fm | Google Zoekmachine Optimalisatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103198

ik ook 1 gekocht, tot nu geen probleem, maar nog niet grof gegamed. aldi zag al warmteprobleem en daarom is vidkrt lager geklokt. bij evt warmteprobleem eerst ff testen: zet een bak met ijsblokjes vlak onder de luchtinlaat van de cpu , nu kijken of comp nog vastloopt, zo ja dan wordt vidkrt waarschijnlijk te heet, zo nee, dan werd cpu waarschijnlijk te heet en is er dan een koelprobleem. misschien heb je hier wat aan.
iig eerst computer aarden , erg belangrijk dus evt verlengsnoer gebruiken naar geaard stopcontact.
later......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97177

Hallo allen !

Ik heb dus ook de Medion 8080XL, maar het probleem met de harddisk heb ik dus amper (dat ie maar 128 aangeeft), terwijl ik niets veranderd heb aan de fabrieksinstellingen. Bij komt ie, na een simpel rekensommetje door de verschillende partities bij elkaar op te tellen (74,5 + 68,6+5,84) op bijna 150 Gb. Hij zou 160 moeten hebben, dus ben er 10 kwijtgeraakt ergens, valt wel mee dus. Ook mn DVD brander staat gewoon aangegeven als Pioneer fikker, dus geen Medion DVD burner ofzo...
Alleen waar ik wel even een vraag over heb is de temperatuur. Met Speedfan 4.09 kwam ik op een 53 C uit op mn harddisk en maar liefst op een 128 C bij Temp 2 (Winbond W83627THF) uit, dit lijkt me nogal hoog... maar hoe kan ik dat veranderen? Ben niet super ervaren met rommelen aan de binnenkant van de computer (al dan niet software matig). Dus ik hoop dat iemand me kan vertellen hoe ik die temperatuur omlaag kan krijgen indien noodzakelijk.
Wie kan me helpen hiermee ?!?!
Alvast bedankt namens een oververhit 8080XL gebruiker !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook schreef op 19 januari 2004 @ 06:04:
[...]
Ik denk dat je ff goed uiteen moet zetten wat je nou precies van waar wil opnemen, want zoals ik het nu begrijp wil je VHS-videobanden uit je PC halen?? Het is idd een complete bak, die Medion, maar een VHS recorder heb ik er nog in aan kunnen treffen >:)
OK sorry,

als ik mijn videorecorder aansluit op mijn pc (zowel via S-videokabel als ook met compos.kabel) krijg ik 'm niet afspelend op mijn pc. Met als gevolg dat ik ook geen vhs kan opnemen om die weer op dvd of vcd te zetten. Moet ik iets aan mijn instellingen doen ofzo?? Ik dacht dat het een vorm van plug en play was :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medionsucks
Ja je kunt capturen met powercinema, daarvoor moet je de help eens doorbladeren en dan kom je er wel uit ;) Nee een VHS videorecorder is géén plug & play device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medionsucks
amante, dat is een bekend probleem - installeer service pack 1 met windows update, en het is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medionsucks
veel vragen en entwoorden in die aard staan reeds op www.gsc.be, dat is het belgische servicecentrum voor Medion. En op het medionsuxforum uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

medionsucks schreef op 19 januari 2004 @ 19:56:
Ja je kunt capturen met powercinema, daarvoor moet je de help eens doorbladeren en dan kom je er wel uit ;) Nee een VHS videorecorder is géén plug & play device
Dat heb ik tot in den treure gedaan volgens mij, maar ik vind niets over speciaal instellen. alleen aanklikken of je middels comop of s-vid wil binnen halen. Of ik zie iets al twee weken compleet over het hoofd. Ook de diverse wordkshops afgeroomd, en alles wat ik doe heeft geen resultaat. Het enige wat lukte was het audio gedeelte, maar daar hebbie zo weinig aan...... :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102766

Oh ja, nog iets. Ik wil dus die TV out functie gebruiken maar zover ik kan zien staat die resolutie vast op 1024x768? Als ik de TV-out aanzet zie ik dus op mijn (800x600) TV maar een stuk van m'n desktop en moet ik met m'n muis het view-field verschuiven. Kan ik dat nergens aanpassen? Ik gebruik de composite-out..
heb je al geprobeerd om van je tv je eerste monitor te maken schilt meestal ook wel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Anoniem: 102766 schreef op 19 januari 2004 @ 20:14:
[...]

heb je al geprobeerd om van je tv je eerste monitor te maken schilt meestal ook wel :*)
Dat werkte idd ook wel, maar om nou steeds je TV als primair te moeten instellen als je van TV-out wil gebruik wil maken.. nee :)

Maar goed, ik heb inmiddels een oplossing gevonden, ik heb gewoon een vette breedbeeld TV gekocht en nu werkt ie ook helemaal goed :P
Via svideo aangesloten dus strak beeld, en lekker groot :)

Enne, die zwarte randjes kan je weghalen met de "Overlay" functie in de eigenschappen van je videocard!

Enne, vroma002, je moet ergens de 'bron' of 'source' zien aan te passen. Als je dan kiets voor de "video in" (ipv bv 'TV Tuner') dan zou je het beeld van je VHS moeten zien (ipv van beelden via de coax).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97177

medionsucks schreef op 19 januari 2004 @ 19:57:
amante, dat is een bekend probleem - installeer service pack 1 met windows update, en het is opgelost.
Maar in de orginele configuratie is Service Pack 1 toch al geinstalleerd? en de updates download ik ook trouw... dus begrijp dan niet hoe t kan.
Nog een keer van de Windows site Service Pack 1 downloaden dan maar? of maakt dat niets uit?

Alvast bedankt voor een reactie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentut
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:31
medionsucks schreef op 19 januari 2004 @ 20:01:
veel vragen en entwoorden in die aard staan reeds op www.gsc.be, dat is het belgische servicecentrum voor Medion. En op het medionsuxforum uiteraard.
Waarom heet het eigenlijk medionsuxforum? Van wat ik daar gelezen heb is het meeste positief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:33
Hoe is de hd van die medion eigenlijk ingedeeld.

Wil namelijk een dualboot system maken en dus de hd opnieuw indelen.

Maar verwijder ik dan geen drivers die niet standaard in xp zitten, of zitten die drivers er op cd/dvd bij.

ik wil namelijk niet de pc van me ouders zo verkloten dat hij het niet meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn medion start soms zomaar opeens opnieuw op als ik bezig met ben zware/lange dingen zoals cs heletijd photohsop met meerdere bestanden open en tegelijkertijd ook dreamweaver enz.

kan dit komen doordat de video kaart overhitraakt ? want ik heb namelijk mijn sound kaart tussen mijn tv tuner en 3dkaart in geplaatst en tis daar altijd wel vet heet en dr zit ook nog een hete ccfl in.

kan het dus zijn dat de comp daardoor opnieuw opstart ? en dat ik er dus een koeler voor moet hange die warme lucht eruit zuigt ?of 1 die koude lucht erin blaast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

Topicstarter
@ kentut

het heet zo omdat de forum maker zo heet, ietwat merkwaardige keuze :)

@yash

warmte problemen lijken vaak te spelen ja, zeker als je je vidkaart nog eens meer insluit lijkt me dit behoorlijk aannemelijk.
vidkaart en hd worden behoorlijk warm

ikzelf heb me kast open staan en een extra blowertje richting vid kaart, nog geen last gehad zo...
(ben ook niet zo'n super intensieve user btw.)

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

obme_ief schreef op 20 januari 2004 @ 20:48:

@yash

warmte problemen lijken vaak te spelen ja, zeker als je je vidkaart nog eens meer insluit lijkt me dit behoorlijk aannemelijk.
vidkaart en hd worden behoorlijk warm

ikzelf heb me kast open staan en een extra blowertje richting vid kaart, nog geen last gehad zo...
(ben ook niet zo'n super intensieve user btw.)
Hmmz heb je ook een medion pc of toevallig deze ? en ik wsa van plan om er een koeler voor te plaatsen zodat hij zowiezo koeler is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Morgen heeft de Aldi deze computer weer in de aanbieding:
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_04/COMP.JPG (te groot om te posten, bijna 1,2MB)
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_04/OFF01.HTM

[ Voor 4% gewijzigd door Resistor op 20-01-2004 21:53 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76342

Ik heb eventueel ook wel interesse in deze pc.
Maar mijn vraag is : kun je met deze pc standaard films bewerken ??
En wat houdt precies een firewire in ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60403

Anoniem: 76342 schreef op 21 januari 2004 @ 10:18:
Ik heb eventueel ook wel interesse in deze pc.
Maar mijn vraag is : kun je met deze pc standaard films bewerken ??
En wat houdt precies een firewire in ??
Firewire is eigenlijk het zelfde als USB, niet te verwarren met Firewall. Het heeft een andere stekker, word minder gebruikt maar eigenlijk is het systeem beter (minder latancy e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60403

Nou ik heb mijn vader zo ver gekregen om vannochtend om een uurtje of kwart voor zeven de deur uit te slenteren >:)
Aangezien ik ziek thuis lag en s'ochtends voor het eerst sinds tijden GODDELIJK wakker werd, met een MD8080XL doos naast me B) ben ik natuurlijk nog een tijdje ziek ;)
Ik ga ff iets van een nieuw spel installeren voor de graphics ofzo, en dan formatteren.
Tot nu toe doet hij het nog.....

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 60403 op 21-01-2004 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2023

freddifish

schnappi !

hehe ik heb hem eindelijk ook :)nog in de doos want moet eerst werken

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

freddifish schreef op 21 januari 2004 @ 11:49:
ik heb hem oooook :)

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medionsucks
AMANTE, ik heb het probleem niet zelf voorgehad maar dat was een oplossing die ik op verschillende plaatsen zag staan. Kijk maar es op www.GSC.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80191

Iemand een idee of de laatste aanbieding van de Aldi (die van gisteren) vandaag nog ergens verkrijgbaar is? (midden-Limburg)

Kan nergens een telefoonnummer van een filliaal vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

freddifish schreef op 21 januari 2004 @ 11:49:
fijn ding die 8080XL
lekker stil en nadat ik er een extra fan op 7 volt heb bijgeplaatst blijft ook de harde schijf mooi koel
5100 3dmarks met futuremark 2003... demo draait soepeltjes
sisoft 2003 geeft hem een pr 6576.. in elk geval sneller dan de max standaards in sisoft :)
Natuurlijk ook even de pioneer geflashed .. thanks

vraagje.. waarmee kun je nu de temperatuur van de radeon aflezen? en de draaisnelheid van de fan? en heeft het zin de software updates van www.medion.de te installeren of zijn dit marginale verbeteringen?

[ Voor 19% gewijzigd door freddifish op 22-01-2004 14:55 ]

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus

newpegasus

Hertog

Anoniem: 80191 schreef op 22 januari 2004 @ 10:09:
Iemand een idee of de laatste aanbieding van de Aldi (die van gisteren) vandaag nog ergens verkrijgbaar is? (midden-Limburg)

noord-limburg weet ik nog wel waar ze er vandaag nog 4 hadden. In boxmeer, de aldi, in de buurt van nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5100 punten maar met 3dmark?

ik haal 6012...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100121

Anoniem: 80191 schreef op 22 januari 2004 @ 10:09:

In Voorschoten hebben we er nog enkele. Ik heb hem zelf net ook gekocht. Ben net bezig om hem opnieuw te tunen....wat een apparaat. Ben erg benieuwd!

Misschien tot dadelijk op mijn nieuwe Medion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bent
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02 09:20
Anoniem: 98248 schreef op 22 januari 2004 @ 16:21:
5100 punten maar met 3dmark?

ik haal 6012...
6012 maar met 3dmark?

ik haal 6534...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

serieus?

met of zonder oc?

EDIT: FLIKKER OP BENT THE FIRST!

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 98248 op 22-01-2004 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

net de nieuwe catalyst drivers erop gegooid (4.1) en nu 5331 in 3dmark2003.. ach ik haal genoeg FPS.. zou alleen de temp van de radeon willen monitorern maar misschien heeft hij wel geen sensor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59413

freddifish schreef op 22 januari 2004 @ 23:27:
net de nieuwe catalyst drivers erop gegooid (4.1) en nu 5331 in 3dmark2003.. ach ik haal genoeg FPS.. zou alleen de temp van de radeon willen monitorern maar misschien heeft hij wel geen sensor :?
Alleen een radeon 9800 XT en 9600 XT hebben een temp sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:28
Overkill1 schreef op 22 januari 2004 @ 18:42:
[...]

6012 maar met 3dmark?

ik haal 6534...
wa heb je er dan ammel aan veranderd? want ik heb echt het gevoel dat mijn 8080XL maar muk loopt.

To Beezze or not to Beezze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:28
oh en is het btw normaal om zo veel processen aan te hebben? lijkt me niet maar wtf?
Kheb 'm btw nie geformateerd toenk 'm kreeg enzo :

http://tharavi.envy.nu/damn.JPG

zoveel dus..

kheb btw ook vanalles gescant met norton en ad-aware

[ Voor 16% gewijzigd door beezze op 23-01-2004 18:30 ]

To Beezze or not to Beezze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

Als ik een DVD erin stop krijg ik wel 4 opties om hem af te spelen; powerdvd, de aldi software, nero en mediaplayer. Maar welke is nu het handigst ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

freddifish schreef op 24 januari 2004 @ 21:59:
Als ik een DVD erin stop krijg ik wel 4 opties om hem af te spelen; powerdvd, de aldi software, nero en mediaplayer. Maar welke is nu het handigst ?
nog een waarschuwing: DVD's kopieren met een oudere cloneDVD gaat goed met +RW maar niet goed met +R media met de pioneer.. Nieuwste clonedvd schijnt het beter te doen, met de oude al twee coasters gefikt :(

[ Voor 4% gewijzigd door freddifish op 25-01-2004 09:50 . Reden: ah.. quote ipv edit |:( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

paar brandende vraagjes:

vraag1:
ik wil in de toekomst alle partities verwijderen en 1 grote c: partitie van 160 GB aanmaken.

wel natuurlijk eerst die "tools" en "drivers" mappen van de D: even op een dvd branden anders ben ik alle software kwijt

daarna win xp pro cd erin en hierin van opstarten. in die setup wil ik alle partities wissen en een nieuwe aanmaken en dan win xp pro installeren.

mijn vraag: gaat dit goed ? ik hoorde van een paar mensen heel vaag dat ze problemen hiermee hadden in de win xp setup (het verwijderen van de partities)
en kan ik ooit weer de recovery gebruiken ook al is deze partities weg ? ik hoorde vaag iets dat je c: partities iig minstens even groot moet zijn als wat ie nu is.. dan zou alles goed moeten gaan voor een eventuele recovery.

vraag2:
als ik de pc aan doe dan krijg je zo'n Pentium4 logo in beeld. dit kan ik niet uitzetten in de bios, ik wil gewoon zo'n normale opstart procedure (ram klokje die een memmory test doet, primary ide, secondary ide gegevens enz... we kennen het allemaal wel)

vraag3:

als je de pc aandoet gaat ie de eerste 3 sec ofzo heel hard blazen en daarna weer zachter en zo blijft het. ik kan ook in de bios niet iets hierover vinden. naar mijn idee blaast het ding gewoon harder als de temp ook hoger wordt. dit vind ik irritant. het ding moet gewoon altijd op zijn hard coolen :P

iemand die hier antwoord op kan geven ?
verder is het een fantastisch bak :D :D :P :)

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47550

Ik denk dat ik begrijp waar het warmte probleem vandaan komt
De luchtuitvoer gaat via de zijkant van de kast (daar zitten gaatjes), en wat hebben veel mensen nou zo'n mooi bureau waar ze dan de computer in zetten en dan kan de lucht niet meer weg. Ik zag dit net dus ook bij mijn broertje die net een nieuwe 8080XL heeft :D

edit:

En het punt is dat die CPU zo'n mooi ronde koker er om heen heeft en als je dan de lucht uitvoer blokkeerd door zo'n schot in je bureau of muur of wat dan ook dan krijg je dus een soort van afgesloten ruimte en dat kan dan heel snel zeer hoge temperaturen bereiken.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 47550 op 25-01-2004 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Al om al is het een mooi systeempje.
Ik koop dat ding dus bij de Aldi, zie ik 1 dag later in de folder van MediaMarkt dat zelfde ding staan, maar ipv 160GB schijf een 200GB schijf.
Aldi-prijs: 1149, MediaMarkt prijs: 1111.

Bij de MediaMarkt hebben ze trouwens 3 systeempjes staan:
-P4 3GHz (200GB, 512MB, RadeOn 9800) 1.111,- Euro
-P4 2,6GHz (160GB, 512MB, RadeOn 9200) 899,- Euro
-Cel 2,7 (120GB, 256MB, ???) 749,- Euro

Bij dat ding van de Aldi zitten speakers bij, heb trouwens ook bij de MM de P4 2,6GHz gehaald, zonder speakertjes (niet dat het veel is, maar toch)

De 3GHz van de Aldi heeft een card-reader, 7x USB2.0, draadloos keyboard & mouse.
De 2,6GHz van MM heeft geen crad-reader, 5x USB2.0, keyboard & mouse met snoer.

Beide systemen zijn voorzien van een TV-kaart.
Ze draaien nu al een paar dagen, en vind het wel prettige systemen. Lekker stil ook. Toetsenborden tikken geweldig.

Ik haalde met overpompen van m'n server (p3-933) naar de P4-2,6 7-8MB/sec transfer. De P4 2,6GHz heeft een SiS Ethernet Controller onboard, de Server een 3Com 980 series, en er zit een el-cheapo Sitecom switch tussen.

Iets wat alleen de P4 3GHz heeft, is onboard Wireless LAN. Doordat ik m'n tang & bekkies heb uitgeleend, heb ik de snelheid van de Ethernet-controler nog niet kunnen zien.

Benchmarken doe ik niet aan, ben geen gamer, dus FPS op de GFX maakt me niet zoveel uit. >:)

* RaZ is aardig te spreken over beide systemen.
Dus niet al het goeie komt van MelkUnie koeien :)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

ik heb nu met speedfan betere getallen uit de sensors.. ook de fan speed geeft hij nu weer :) . Kwestie van wat rommelen met de advanced sensor settings.
Afbeeldingslocatie: http://145.99.197.110/zooi/speedfan3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://145.99.197.110/zooi/sppedfan4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

freddifish schreef op 25 januari 2004 @ 15:28:
ik heb nu met speedfan betere getallen uit de sensors.. ook de fan speed geeft hij nu weer :) . Kwestie van wat rommelen met de advanced sensor settings.
[afbeelding]

[afbeelding]
Kleine tip: Met Alt-PrntScrn kan je een screenshot maken van alleen het 'actieve window'. Probeer maar eens, heb je ook die wit-vlakken niet meer! SnagIt is ook zeker de moeite waard als je vaker screenshots maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

Ook schreef op 26 januari 2004 @ 06:12:
[...]

Kleine tip: Met Alt-PrntScrn kan je een screenshot maken van alleen het 'actieve window'. Probeer maar eens, heb je ook die wit-vlakken niet meer! SnagIt is ook zeker de moeite waard als je vaker screenshots maakt :)
dit was met alt printscreen.. maar op gloednieuwe aldi PC waar ik alleen mspaint voorhanden had om te plakken.. en even geen zin het overtollige wit er weer af te knippen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:37

Smarron

The bend

Ik heb de TV-tunerkaart uit deze MedionPC van iemand geleend. Helaas ben ik de CD vergeten mee te nemen. Ik heb al wel de drivers geinstalleerd (gevonden via driverguide.com). Alles wordt netjes herkend, alleen krijg ik amper beeld. Ik gebruik nu Dscaler en ik vind maar 8 kanalen, allemaal zwart/wit met erg veel sneeuw. Voor zover ik weet is de ontvangst van de kabel gewoon goed. Weet iemand wat ik verder nog in kan stellen?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

ik heb ergens gelezen dat de tvkaart/modem combi een speciale PCI kaart is die alleen in zo'n medion-mobo speciaal PCI slot werkt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medionsucks
@jos_zwa: Als je wilt dat die cpu fan op z'n hardst blaast, flash dan de bios voor de 8080xl op www.medion.de

@Skunkah: "De luchtuitvoer gaat via de zijkant van de kast (daar zitten gaatjes)"
Ehm, daar zuigt de CPU fan lucht NAAR BINNEN !!!!. Indien er van opzij lucht blaast dan hebben de je CPU fan ondersteboven gestoken, en dat zal niet zo heel goed koelen vrees ik omdat de fan in de voeding (een vette) óók naar buiten blaast.

Speedfan waarden moet je met een korrel zout bekijken: de sensors zijn onbenullige novelties die nooit worden getest op nauwkeurigheid. Kan + of - 10° afwijken zonder meer.

Over koeling: ik verwijs u door naar het medionsux forum, waar er speciale topics voor de 8080 koeling staan. Zoek maar met google (naar medionsux) , ik post geen links meer want dat is spamming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Smarron schreef op 26 januari 2004 @ 17:05:
Ik heb de TV-tunerkaart uit deze MedionPC van iemand geleend. Helaas ben ik de CD vergeten mee te nemen. Ik heb al wel de drivers geinstalleerd (gevonden via driverguide.com). Alles wordt netjes herkend, alleen krijg ik amper beeld. Ik gebruik nu Dscaler en ik vind maar 8 kanalen, allemaal zwart/wit met erg veel sneeuw. Voor zover ik weet is de ontvangst van de kabel gewoon goed. Weet iemand wat ik verder nog in kan stellen?
Heb je in DScaler de Source wel op "Medion TV-Tuner 7134 MK2/3" staan? Bij andere Medion types krijg je iig ook de beelden die jij beschrijft.

Voor de zekerheid nog even de originele Medion drivers (van de E-schijf zegmaar):
Medion_TV_WinXP_2.3.0.4_EU.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21070

Even een vraag over het draadloze toetsenbord en muis bij deze medion.... Regelmatig hapert de muis (hij lijkt wel dood).Inmiddels heb ik er tijdelijk één met een staart aangehangen.
Wat betreft het toetsenbord hier... Deze vreet batterijen. Binnen twee weken kan ik het ding met nieuw batterijen vullen want dan zijn ze al weer leeg. Het lijkt mij niet normaal.
Vandaar mijn vraag aan jou... Hoe gaat het bij jou met deze externe invoerappies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus

newpegasus

Hertog

heb hem nu 2 maanden, en nog nooit batterijen hoeven vervangen. en nee, het waren geen duracells, maar batterijen van de aldi: topcraft ofzo.

mijn muis en tobo doen het wel goed, wil nog nie zeggen dat ik ze kei fijn vind. op deze computer waar ik nu zit heb ik zon ouderwets (wel 8 jaar oud nu, echt waar!) kabeltoetsenbord van digital. daar voel je de toetsen tenminste "tikken". enige nadeel is dat de indeling niet helemaal meer klopt, en er geen windows toets aanwezig is.

[ Voor 55% gewijzigd door newpegasus op 26-01-2004 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik mag/moet een ALDI-PC van eind november 2003, ik neem aan dat het een 8080 XL is, aansluiten op een draadloos netwerk.

Router moet ik ook nog halen. Heb ik nog iets nodig voor de PC zelf of zit er standaard alles in?

(kon hier nergens 100% uitsluitsel over vinden)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

freddifish schreef op 26 januari 2004 @ 19:28:
ik heb ergens gelezen dat de tvkaart/modem combi een speciale PCI kaart is die alleen in zo'n medion-mobo speciaal PCI slot werkt ...
Hmm, dat zou wel jammer zijn. De ontvangst lijkt gewoon slecht. Krijg dat niet beter. Hij doet het in principe wel.

De ATi Radeon 9800XL doet het anders ook gewoon in mijn systeem. Die kaarten zullen ze toch wel niet locken ??
Ook schreef op 26 januari 2004 @ 21:25:
Heb je in DScaler de Source wel op "Medion TV-Tuner 7134 MK2/3" staan? Bij andere Medion types krijg je iig ook de beelden die jij beschrijft.

Voor de zekerheid nog even de originele Medion drivers (van de E-schijf zegmaar):
Ik ga het morgen ff proberen, thnx in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

GuardianAngel schreef op 26 januari 2004 @ 23:14:
Ik mag/moet een ALDI-PC van eind november 2003, ik neem aan dat het een 8080 XL is, aansluiten op een draadloos netwerk.

Router moet ik ook nog halen. Heb ik nog iets nodig voor de PC zelf of zit er standaard alles in?

(kon hier nergens 100% uitsluitsel over vinden)
Yup, alles zit erin. De radio staat default zelfs ook al aan dus ik denk dat die Medion vanzelf begint te piepen als ie een andere draadloze compagnon ontmoet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ook schreef op 27 januari 2004 @ 07:36:
[...]
Yup, alles zit erin. De radio staat default zelfs ook al aan dus ik denk dat die Medion vanzelf begint te piepen als ie een andere draadloze compagnon ontmoet!
Mijn dank is 178 cm groot.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
Smarron schreef op 27 januari 2004 @ 02:05:
[...]
De ontvangst lijkt gewoon slecht. Krijg dat niet beter. .
Antenne uitbouwen kan misschien helpen ?

offtopic:
*Henk007 heeft weer es niet goed gelezen en begint te blaten over de wlan kaart, terwijl de vraag over de TVkaart ging...

[ Voor 21% gewijzigd door Henk007 op 27-01-2004 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
't ging over de tv-kaart henk :P

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

medionsucks schreef op 26 januari 2004 @ 19:56:

Over koeling: ik verwijs u door naar het medionsux forum, waar er speciale topics voor de 8080 koeling staan. Zoek maar met google (naar medionsux) , ik post geen links meer want dat is spamming.
Doe ik het nog een keer :P http://data.forumhoster.com/forum_medionsux/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ook schreef op 26 januari 2004 @ 21:25:

Met audodetect ging hij al op de goede instellingen staan, maar nog steeds amper beeld. Ik ga er nog ff aan klooien en anders pass ik de kaart wel weer terug. Het zou leuk zijn als het had gewerkt.

Wat voor software wordt er bijgeleverd eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100231 schreef op 20 januari 2004 @ 13:15:
Mijn medion start soms zomaar opeens opnieuw op als ik bezig met ben zware/lange dingen zoals cs heletijd photohsop met meerdere bestanden open en tegelijkertijd ook dreamweaver enz.

kan dit komen doordat de video kaart overhitraakt ? want ik heb namelijk mijn sound kaart tussen mijn tv tuner en 3dkaart in geplaatst en tis daar altijd wel vet heet en dr zit ook nog een hete ccfl in.

kan het dus zijn dat de comp daardoor opnieuw opstart ? en dat ik er dus een koeler voor moet hange die warme lucht eruit zuigt ?of 1 die koude lucht erin blaast ?
het was een warmte probje heb sound kaart naar onderste slot verplaatst en voilla nix aan de hand zonder extra koelers ofzo echt oppie ding :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik trotse eigenaar van deze pc vraagt zich af of er een infrarood poort op zit ik geloof ut wel maar weet ut niet helemaal meer zeker kan iemand me hier mee helpe ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Anoniem: 100231 schreef op 09 februari 2004 @ 16:47:
ik trotse eigenaar van deze pc vraagt zich af of er een infrarood poort op zit ik geloof ut wel maar weet ut niet helemaal meer zeker kan iemand me hier mee helpe ???
Nope, geen IR aanwezig :)

• GSM-IT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-02-2019
Bij het ophalen van de PC bij ALDI werd de doos door een ALDI medewerker nogal hard in het boodschappenwagentje gedeponeerd.
Na enige weken startte de PC plotseling niet meer op.
De power ging wel aan maar sloeg binnen 5 a 20 seconden weer af.
Het bleek dat de bevestigingsbeugel voor de koeler op de processor was afgebroken. Het scharnier waar de ijzeren beugel in draait is van plastic en maakt deel uit van de socket op het moderbord waarin de pentium is gemonteerd.
Medion heeft aan huis het moederbord vervangen.
Daarna bleek er nog een nieuw probleem op te treden.
De processorventilator draaide nu veel sneller en met meer lawaai dan oorspronkelijk.
Oorzaak was een oudere BIOS die op het nieuwe moederbord was meegeleverd.
Na met hulp van de helpdesk flashen met de laatste BIOS van de Medion website was dit weer verholpen. De ventilator draait nu weer normaal maar nog wel zo snel dat duidelijk een koele luchtstroom te voelen is aan het ronde rooster in de zijkant van de kast. Aan de achterzijde komt enigszins warme lucht weer naar buiten. Controleer bij problemen de juiste montage van de processor en koeler en de fan op de videokaart. Het kleinste vuiltje tussen koeler en processor kan al problemen met de processortemperatuur geven.
Ik heb verder geen last van warmte problemen gehad.
Wel wordt de kast te heet als er onvoldoende lucht om de kast gelaten wordt:
Minimaal 10 cm links (bij de luchtinlaat) en aan de achterkant vrij laten en zorgen dat de aan de achterzijde uitgeblazen lucht naar boven weg kan.

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

25287

obme_ief schreef op 07 december 2003 @ 02:13:
ik doe maar een schot voor de boeg hoor maar...
is je comp geaard?
Ik zit al jaren op een geaard stopcontact, ook de COAX heb ik bij het kijken al standaard eruit. Dus dat is het niet :)

Inmiddels is er een (amateur) monteur geweest maar het mocht niet baten, lijnen blijven. Dit terwijl de geforce 3 en ATI Radeon mobility het wel goed doen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenic20
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-06 12:29
Ik doe vast iets verkeerd hoor, maar als ik op medion.de naar drivers zoek dan kan ik ze nergens vinden...

Waar vind je die dingen?

Ik ga naar service centre, downloads, geef in het middelste vakje md8080 in, maar dan zegt i dat er geen updates te vinden zijn..

Somewhere in Europe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
onderste vakje "voltextsuche" daar 8080 invullen en gaan....

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de beste manier is gewoon om je serienummer van je pc op te schrijven en dit in te typen in het bovenste vakje, heb je gelijk alle updates...

serienummer staat btw op achterkant pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59413

Heeft iemand trouwens al dat die hele heatsink van de processor is afgebroken?
Ik namelijk wel. :(
Bellen we naar medion, zeggen ze, het duurt max 2 weken :r.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

over de cmedia geluidkaart

ik heb daar mijn 4.1 labtec speakertjes aan hangen, maart er zit een soort echo in het geluid dat ik niet wegkrijg.

Hoe zet ik die hele DSP environment uit zodat ik alleen plain geluid krijg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59413 schreef op 17 februari 2004 @ 17:06:
Heeft iemand trouwens al dat die hele heatsink van de processor is afgebroken?
Ik namelijk wel. :(
Bellen we naar medion, zeggen ze, het duurt max 2 weken :r.
lol? hoe doe je dat ik heb um er wel ff afgehaald en er weeer opgezet...

mijn gf kaart is echt een hitte ding heb er extra koeler voor om het koel te houden anders loopt ie geregeld vast onder een zwaar proces oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

op het medionsucks forum krijg ik alleen 'bandwidth exceeded' te zien.. jammer, nog een geluk dat februarie een korte maand is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nu dit topic toch geschopt is:

Move OH -> CSL

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medionsucks
Het MEDIONSUX forum kreeg een verrassingskadootje van de forumhoster:

"Bandwidth limit exceeded

This forum has used all allowed bandwith for the current month. Please come back next month.
If you are the owner of this forum, click here to upgrade your account and get unlimited bandwith. "

Help! |:(
Ik vond het al eigenaardig dat er geen addertje onder het gras leek te zitten bij deze gratis forumhoster.

Dus het geliefd MD8080XL forum zal, vermoedelijk tot begin maart, niet te bereiken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus

newpegasus

Hertog

kut, das idd wel zeer balen. maar ja, niets aan te doen, alleen afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106898

Ik heb 21 januari de 8080XL bij de ALDI gekocht, vanaf het begin is de videokaart (ATI RADEON 9800) al kapot. Ik krijg hele vage vertikale strepen op mijn beeld, en als ik video's bekijk krijg ik daarbij ook nog een soort matrix van groene stippen op mijn beeldscherm. heel soms verdwijnt dit, maar over het algemeen is er niet mee te werken. Ik vraag me af of meerdere mensen hier last van hebben? Ik ben inmiddels al in staat van oorlog met het servicecenter, omdat deze de videokaart niet in voorraad hebben en mij geen oplossing bieden. Heeft iemand misschien een oplossing gevonden? Drivers? Dit is waarschijnlijk echt een hardware fout? Help? Wat kan ik doen? Zijn er meer mensen die problemen hebben met het service center? Of met de videokaart? Ik ben zeer benieuwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Niet online
Ik heb het probleem dat het euro teken € het niet doet onder Alt5 en dat de dubbele punt boven de ö niet werkt in Word.

Ligt dit probleem aan mij of is het een algemeen probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medionsucks
Het grote Medion MD8080 XL forum is back online!

http://data.forumhoster.com/forum_medionsux/

@HylkeT: dat klinkt als gewoon een slechte kaart! Je moet de service ook zeggen dat je kaart helemaal niet meer werkt, en dreigen met de consumentenbond ofzo. Dan gaat het misschien wat sneller! ;)
Je kunt daarnaast ook de nieuwste ATI driver proberen, zie bovengenoemd forum.

• MacQ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-03 13:07
@ boomsma: je toetsenbord ingesteld op Nederlands? Zet maar op US English, dan ben je ervan af :)

MacQ

• freddifish

freddifish

schnappi !

MacQ schreef op 26 februari 2004 @ 20:28:
@ boomsma: je toetsenbord ingesteld op Nederlands? Zet maar op US English, dan ben je ervan af :)
ik denk dat hij juist andersom zoekt: van VS naar VS internationaal als toetsenbordinstelling zodat de accenten het 'vanzelf' doen. Nadeel: voor een enkele " moet je dan " [spatie] typen dan.. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99072

Wie kan me helpen?

Heb xp op de medion 8080xl geinstalleerd, alleen mijn cardreader leest ie nie!

Plz anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Bij mij zag ik wel keurig allemaal drive letters (na de XP herinstallatie), maar werden de icoontjes pas mooi gekleurd na installatie van de Card-reader drivers. Ook zag ik direct daarna de namen die erbij hoorden (SD, CF etc). Heb jij de drivers uit het mapje "CardReader" wel geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
Ik vond de harde schijf zo af en toe toch ook wel erg heet worden (bij intensief gebruik).
Ik probeer nu de volgende simpele oplossing:
"De toeter van de processorfan verwijderen"
Dit lijkt misschien raar, want hij zit er niet voor niks (of toch?).
Verwijderen moet heel voorzichtig gebeuren, zodat de 4 plastic clips niet afbreken.
Door deze wijziging zuigt de fan voor de processor niet meer zoveel externe lucht aan en produceert daardoor geen overdruk meer in de kast.
De totale luchtcirculatie wordt hierdoor effectiever, waardoor meer warme lucht wordt uitgeblazen en de koude lucht beter benut wordt.
Nog steeds wordt de processor gekoeld met vrij frisse lucht die via het ronde rooster binnen komt. Deze lucht wordt nu echter minder snel naar buiten geblazen.
Door de toegenomen onderdruk, die opgewekt wordt door de fan in de powersupply en die nu niet meer nadelig wordt beïnvloed door de processor fan, zal er meer koellucht langs de vaste schijf en de DVD's stromen.
Er onstaat nu ook meer luchtwerveling bij de videokaart.
De harde schijf wordt nu niet warmer dan 50 C (was 63 graden C).
De processor wordt maar enkele graden warmer dan voorheen.
Maximum belasting bij 22 graden C omgevingstemperatuur geeft 60 graden processor temperatuur (was 56 graden C).
Onbelast wordt de processor 42 C en de disk 48 C.
De temperaturen zijn gemeten met Speedfan 4.11. 8)

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
De cardreader stekkertjes op het moederbord kunnen gemakkelijk los gaan.
Controleer dus of ze allemaal goed in de connectors zitten.

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medionsucks
belangrijk: speedfan waarden moet je zelf 'ijken' - aangezien de sensors soms 10° of meer kunnen afwijken. Dus: direct na opstart je waarden meten, zou ong. 10° boven omgevingstemperatuur moeten zijn, zoals de logica gebiedt. Als je gemeten waarden sterk afwijken, dan weet hoeveel je moet optellen/aftrekken.

In het cooling topic op het medionsux forum (zoek met google) kan je veel info vinden over coolen.

[ Voor 4% gewijzigd door medionsucks op 11-03-2004 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

[schoolmeester mode]
het is ijken, die andere staan in het bos ;)
[/schoolmeester mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108230

die prism wireless die er in zat heb ik nog nooit aan de praat gekregen. Ik heb een usrobotics 8022 cable/dsl router. heeft er iemand een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
misschien als je wat specifieker/ uitgebreider kunt zijn?

zo valt er iig geen chocola van te maken ;)

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
Het gaat mij erom dat na de fan-truuk de hd temperatuur duidelijk (10 graden) lager is dan daarvoor. De processor wordt wel een tikje warmer.
Overigens wijken de temperaturen niet schrikbarend af van de werkelijkheid.
medionsucks schreef op 06 maart 2004 @ 10:00:
belangrijk: speedfan waarden moet je zelf 'ijken' - aangezien de sensors soms 10° of meer kunnen afwijken. Dus: direct na opstart je waarden meten, zou ong. 10° boven omgevingstemperatuur moeten zijn, zoals de logiaca gebiedt. Als je gemeten waarden sterk afwijken, dan weet hoeveel je moet optellen/aftrekken.

In het cooling topic op het medionsux forum (zoek met google) kan je veel info vinden over coolen.

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Ik zit er stevig over te denken om mijn Aldi bak van een extra 512MB geheugenreepje te voorzien, maar wat voor geheugen heb ik nou eigenlijk nodig? Weet dat het wel een erg basic vraag is maar snap gewoon nog steeds weinig van al die geheugensoorten en snelheden :/

Moet het geheugen wat ik koop exact gelijk zijn aan dat wat er nu al in zit? Of kan ik ook met andere merken/snelheden aankomen? Iemand die mij iets meer duidelijkheid kan geven? Vast bedankt :)

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste