Wat voor moederbord zit er nu in? (typenr..)
zoals al vaak gezegd: de MSI-7012
ik zit hier ook over te denken, maar dan wel 2x 256 (ivm dual channel) DDR PC3200 (ivm 800 mhz bus). Merk doet er minder toe volgens mij.Ook schreef op 15 maart 2004 @ 05:41:
Ik zit er stevig over te denken om mijn Aldi bak van een extra 512MB geheugenreepje te voorzien, maar wat voor geheugen heb ik nou eigenlijk nodig? Weet dat het wel een erg basic vraag is maar snap gewoon nog steeds weinig van al die geheugensoorten en snelheden
Moet het geheugen wat ik koop exact gelijk zijn aan dat wat er nu al in zit? Of kan ik ook met andere merken/snelheden aankomen? Iemand die mij iets meer duidelijkheid kan geven? Vast bedankt
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Verwijderd
waarom 2x256? neem dan 2x 512freddifish schreef op 15 maart 2004 @ 23:55:
[...]
ik zit hier ook over te denken, maar dan wel 2x 256 (ivm dual channel) DDR PC3200 (ivm 800 mhz bus). Merk doet er minder toe volgens mij.
Ik denk dat een snellere HD meer effect zal hebben dan extra ram.
Die vormt namelijk wel de echte bottleneck!
Die vormt namelijk wel de echte bottleneck!
Wat is er mis met de huidige disk dan?? Ok, tis geen 8MB enzo, maar hij voldoet toch prima?? Tis juist met veel dingen tegelijk open en grote items in je geheugen dat het qua performance wat minder wordt allemaal.. Die HD gebruik ik zelf niet zo intensief (denk ik).
Wees consequent, maar niet altijd
Ik ben het weer vergeten
welke toets ingedrukt houden om in het bios te komen?
En kan dat vervelende Intel logo bij boot niet uitgechakeld ?
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Net zoals bij iedere anders pc, gewoon op de Delete drukken...freddifish schreef op 20 maart 2004 @ 11:04:
Ik ben het weer vergetenwelke toets ingedrukt houden om in het bios te komen?
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Dat lukt me dus nietCalitomnication schreef op 20 maart 2004 @ 11:05:
[...]
Net zoals bij iedere anders pc, gewoon op de Delete drukken...
Verwijderd
A.s woensdag staat de opvolger van de 8080 de 8083 te koop. Nu heb ik een vraagje. Kan ik een schotel (dig) aansluiten op de tv kaart die in de comp zit?
Zelf denk ik dat dit niet mogelijk is
, er zal wel een dvb kaart voor nodig zijn. Maar mochten jullie een oplossing hebben om toch via de schotel tv te kijken met de aldi comp laat dan ff weten.
Zelf denk ik dat dit niet mogelijk is
freddiefish, hang er eens een gewoon keyboard aan!
Ik heb er ook 1 bij de hand, maar ik moet zeggen dat ik het nog nooit nodig heb gehad. Wel raar dat je niet in bios geraakt. Idd DELETE indrukken NA het opstarten van het scherm.
Ik heb er ook 1 bij de hand, maar ik moet zeggen dat ik het nog nooit nodig heb gehad. Wel raar dat je niet in bios geraakt. Idd DELETE indrukken NA het opstarten van het scherm.
ben nu wel in bios gekomen.. mijn medion doet eindeloos over het opstarten en met dat intel logo zie je helemaal niet wat er gebeurt. met ander toetsenbord zagh ik dat hij pas na 30 sec ofzo het toetsenbord 'vond' (lampjes gaan branden) en begint met booten, dan werkt DEL ook inderdaad. Is dus toch iets mis maar wat? de seagate schijftest gaf geen fysieke fouten..
Probeer het volgende:
- Nadat je het systeem uitgezet hebt de schakelaar op de achterzijde uitzetten.
- Dan de ronde aan/uit knop aan de voorzijde even indrukken.
De fan gaat dan nog heel even lopen op de resterende power in de powersupply.
- Houdt nu de knop aan de voorzijde ingedrukt en schakel het systeem aan met de schakelaar op de achterzijde.
- Nadat je het systeem uitgezet hebt de schakelaar op de achterzijde uitzetten.
- Dan de ronde aan/uit knop aan de voorzijde even indrukken.
De fan gaat dan nog heel even lopen op de resterende power in de powersupply.
- Houdt nu de knop aan de voorzijde ingedrukt en schakel het systeem aan met de schakelaar op de achterzijde.
freddifish schreef op 21 maart 2004 @ 23:01:
ben nu wel in bios gekomen.. mijn medion doet eindeloos over het opstarten en met dat intel logo zie je helemaal niet wat er gebeurt. met ander toetsenbord zagh ik dat hij pas na 30 sec ofzo het toetsenbord 'vond' (lampjes gaan branden) en begint met booten, dan werkt DEL ook inderdaad. Is dus toch iets mis maar wat? de seagate schijftest gaf geen fysieke fouten..
Gerrit
THANKS, ik heb de stekker eruit gehaald even gewacht en weer aangezet, helpt inderdaad. Wel vaag, ik heb wel randaarde.
probeer hier!
Medion Helpdesk! Wees er snel bij!
Dit ziet er een beetje uit als spam.
Medion Helpdesk! Wees er snel bij!
Dit ziet er een beetje uit als spam.
[ Voor 138% gewijzigd door Laurent op 11-04-2004 00:39 ]
Verwijderd
http://data.forumhoster.com/forum_medionsux/index.php Hier kan je al je vragen kwijt mbt tot aldi pc's
dit mag niet! ze noemen dat hier SPAM!
Mensen helpen mag blijkbaar niet meer. Dus als ik voortaan een link tegenkom op een website dan is dat meteen SPAM? Als er nu reclame gemaakt wordt voor één of ander afslankproduct op die website, dan zou ik ook zeggen dat het SPAM is. Maar nee, kijk eens goed, dit is hulp aanbieden! Waar gaat dit heen met onze wereld? Mogen we dan niet eens meer mensen helpen, is het nu ieder voor zich? Ik vind het gewoonweg onbeschoft dat hulp als SPAM wordt gezien! Denk eens na bij wat je doet, wie mijn post dan ook veranderd heeft. Mijn vertrouwen in GoT was al slecht, aangezien hier toch maar iedereen elkaar uit loop te schelden, vooral met dat gezeur wie nu beter is, ATi of nVidia. Door deze actie maak je je niet polupair bij gebruikers.
Stelletje onbeschofte...
Mensen helpen mag blijkbaar niet meer. Dus als ik voortaan een link tegenkom op een website dan is dat meteen SPAM? Als er nu reclame gemaakt wordt voor één of ander afslankproduct op die website, dan zou ik ook zeggen dat het SPAM is. Maar nee, kijk eens goed, dit is hulp aanbieden! Waar gaat dit heen met onze wereld? Mogen we dan niet eens meer mensen helpen, is het nu ieder voor zich? Ik vind het gewoonweg onbeschoft dat hulp als SPAM wordt gezien! Denk eens na bij wat je doet, wie mijn post dan ook veranderd heeft. Mijn vertrouwen in GoT was al slecht, aangezien hier toch maar iedereen elkaar uit loop te schelden, vooral met dat gezeur wie nu beter is, ATi of nVidia. Door deze actie maak je je niet polupair bij gebruikers.
Stelletje onbeschofte...

Jongens... jongens...
Proller postte en link naar een forum, die nog vrij leeg was. Er waren niet erg veel gebruikers geregistreerd (ik zag iig. alleen beheerder), en het zag er dus naar uit dat het zijn eigen forum was. Het is eigenlijk onzin een nieuw forum te starten voor problemen, terwijl het hier ook prima kan. Naast dit feit, kan het ook voor mensen overkomen dat je leden probeert te werven voor een forum door het hier te plaatsen.
Mocht je kritiek hebben op mijn modacties, ben ik altijd te bereiken op mijn e-mail adres. Daarvoor hoef je geen topic te verzieken. Gelieve nu dus weer on-topic te gaan.
Proller postte en link naar een forum, die nog vrij leeg was. Er waren niet erg veel gebruikers geregistreerd (ik zag iig. alleen beheerder), en het zag er dus naar uit dat het zijn eigen forum was. Het is eigenlijk onzin een nieuw forum te starten voor problemen, terwijl het hier ook prima kan. Naast dit feit, kan het ook voor mensen overkomen dat je leden probeert te werven voor een forum door het hier te plaatsen.
Mocht je kritiek hebben op mijn modacties, ben ik altijd te bereiken op mijn e-mail adres. Daarvoor hoef je geen topic te verzieken. Gelieve nu dus weer on-topic te gaan.
[ Voor 4% gewijzigd door Laurent op 11-04-2004 15:08 ]
kan iemand mij vertellen of er al Ati 4.4 XXL drivers uit zijn voor de 9800XXL? Want de TV out optie werkt niet meer met de originele drivers...
Ik heb gewoon de 4.4 Catalyst driver van de ATi site voor mijn XP Pro systeem gedownload en die werkt prima.. Misschien toch nog even uninstallen & herinstallen?proller schreef op 11 april 2004 @ 15:14:
kan iemand mij vertellen of er al Ati 4.4 XXL drivers uit zijn voor de 9800XXL? Want de TV out optie werkt niet meer met de originele drivers...
iig de eerste weken vd maandVerwijderd schreef op 11 april 2004 @ 09:58:
http://data.forumhoster.com/forum_medionsux/index.php Hier kan je al je vragen kwijt mbt tot aldi pc's

Verwijderd
Hallo mede-Medion bezitters!
ff een vraagje, heeft iemand al de DVD speler regio vrij gemaakt? Zo ja, was de poging succesvol en HOE heb je het gedaan... Ik weet niet welke website ik moet vertrouwen want ben al verschillende oplossingen tegen gekomen door te googlen.
Graag antwoord op deze vraag die toch ons allen bezighoudt?
Halleluja!
ff een vraagje, heeft iemand al de DVD speler regio vrij gemaakt? Zo ja, was de poging succesvol en HOE heb je het gedaan... Ik weet niet welke website ik moet vertrouwen want ben al verschillende oplossingen tegen gekomen door te googlen.
Graag antwoord op deze vraag die toch ons allen bezighoudt?

Verwijderd
Als je t in de gaten had gehouden zou je zelf ook weten dat dat niet meer zo is. De forumhoster heeft de limit verwijderd.
met dit bestand kun je eenvoudig de dvd writer sneller en regiovrij maken:Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 18:40:
Hallo mede-Medion bezitters!
Graag antwoord op deze vraag die toch ons allen bezighoudt?Halleluja!
http://flashman.rpc1.org/...6_UNIVERSAL_Flash_1.0.zip
ook de sony ddu1612 kan regiovrij geflashed met dit tooltje: http://perso.club-internet.fr/farzeno/dvds/rpcde2.zip
ik dacht dat ook, maar nee hoor! op dit moment ligt het medionforum gewoon weer plat met de melding bandwidth limit exceeded. en het is nog maar de dertiende! dat word een hele maand anti-mod verschijnselen.Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 19:13:
[...]
Als je t in de gaten had gehouden zou je zelf ook weten dat dat niet meer zo is. De forumhoster heeft de limit verwijderd.
aan paul en jules, ik heb jullie even in mijn msn gezet, dat je weet dat ik het ben 
ief
ief
tijd voor verandering.
Verwijderd
Is het nou een beetje snel; die Aldi bak?. Of is het net zoals mijn Aldi bak - (ben de naam vergeten) p4 met sd ram geheugen en elcheapo mobo - slome troep. Bah voor mij geen medion meer :P:D
aan geflame heeft niemand wat en als je zo graag wilt weten wat er in zit zoek dat dan even op! 
ps: ja hij's snel
ps: ja hij's snel
tijd voor verandering.
Als dat medionsux forum al door zijn bandwidth heen is wat zal GOT dan wel niet voor bandwidth verstoken ..newpegasus schreef op 13 april 2004 @ 15:50:
[...]
ik dacht dat ook, maar nee hoor! op dit moment ligt het medionforum gewoon weer plat met de melding bandwidth limit exceeded. en het is nog maar de dertiende! dat word een hele maand anti-mod verschijnselen.
't is wel sneu ja
edit:
bij no-nonsense noemen ze het bandwith trouwens.. scheelt weer een letter en dus bandwidth zullen we maar denken
bij no-nonsense noemen ze het bandwith trouwens.. scheelt weer een letter en dus bandwidth zullen we maar denken
[ Voor 15% gewijzigd door freddifish op 14-04-2004 09:21 . Reden: toevoeging ]
Helaas moet ik bij deze zeggen dat ik toch niet tevreden ben over "ONZE" aldi pc.
mijn vader heeft er een gekocht en is toen meteen 3 mnd op oefening gegaan dus kon ik hem mooi testen. Aan het begin ging alles goed. na wat instellingen aanpassen enz werkten met horden en stoten. er waren veel kleie dingenw aar ik niet met men pet bij kon en je kon vaak merken dat het een budget systeem is. Maar het werkte.
na 2 weeken pats boem blauw scherm witte letters. hardware fout???
***zooi neeh he alstubleift niet. dus ik denk he wacht ff we hebben een recovery cd. Mhuhahaha dus ik aan de slag. niet dus. bij het herstellenv van het systeem pats boem nog een ander blauw scherm. ...... OMG wat nu de pc is vanmijn vader. dus ik XP Pro erop gegooid en da ding aangezet en jah hoor het werkt. mooi. niet dus. na 2 dagen pats weer blauw scherm. dsu ik ff wat hardware switshen blijkt het geheugen naar de kloten te zijn. ik kijk ff naar da stripje, leg het weg, pak het weer en denk WOW das wel heeel erg zwart. gewoon doorgebrand. nou nieuw geheugen vand e aldi (medion) gehad. wat heel snel en goed afgehandeld werd. douw ik dat geheugen erin. start ik de pc op. dus ik denk laten we eerst ff de temps uitlezen van de kast. Nou wist ik dat er een MSI mobo inzat dus ga ik naar de msi siten en download dat temp progje.
ik start dat progje op en het begint me toch een partei te piepen. omg staat er
Procecor: 59 C
NoordBridge: 64 C
Systeem temp: 53 C
hehe klik pc uit en koelers inbouwen he. ehhhmmm maar waar laat ik die koeler. IS ER DUS ECHT HELEMAAL NERGEN PLEK VOOR EEN KOELER. ongelofelijk. hoe bedek je het. dus heb ik maar een koeler op de NB gezet maard de rest krijgt geen keoleing. en aangezienik denk niet in mijn vaders pc een blowhole mag gaan zagen houd het ver op.
conclusie. Brakke pc maar zeer snel en zeer compleet.
Let op: ik spreek dit uit eigen ervaring en zeg niet dat al die aldi pc's slecht zijn maar blijkbaar was de mijne niet helemaal goed.
mijn vader heeft er een gekocht en is toen meteen 3 mnd op oefening gegaan dus kon ik hem mooi testen. Aan het begin ging alles goed. na wat instellingen aanpassen enz werkten met horden en stoten. er waren veel kleie dingenw aar ik niet met men pet bij kon en je kon vaak merken dat het een budget systeem is. Maar het werkte.
na 2 weeken pats boem blauw scherm witte letters. hardware fout???
***zooi neeh he alstubleift niet. dus ik denk he wacht ff we hebben een recovery cd. Mhuhahaha dus ik aan de slag. niet dus. bij het herstellenv van het systeem pats boem nog een ander blauw scherm. ...... OMG wat nu de pc is vanmijn vader. dus ik XP Pro erop gegooid en da ding aangezet en jah hoor het werkt. mooi. niet dus. na 2 dagen pats weer blauw scherm. dsu ik ff wat hardware switshen blijkt het geheugen naar de kloten te zijn. ik kijk ff naar da stripje, leg het weg, pak het weer en denk WOW das wel heeel erg zwart. gewoon doorgebrand. nou nieuw geheugen vand e aldi (medion) gehad. wat heel snel en goed afgehandeld werd. douw ik dat geheugen erin. start ik de pc op. dus ik denk laten we eerst ff de temps uitlezen van de kast. Nou wist ik dat er een MSI mobo inzat dus ga ik naar de msi siten en download dat temp progje.
ik start dat progje op en het begint me toch een partei te piepen. omg staat er
Procecor: 59 C
NoordBridge: 64 C
Systeem temp: 53 C
hehe klik pc uit en koelers inbouwen he. ehhhmmm maar waar laat ik die koeler. IS ER DUS ECHT HELEMAAL NERGEN PLEK VOOR EEN KOELER. ongelofelijk. hoe bedek je het. dus heb ik maar een koeler op de NB gezet maard de rest krijgt geen keoleing. en aangezienik denk niet in mijn vaders pc een blowhole mag gaan zagen houd het ver op.
conclusie. Brakke pc maar zeer snel en zeer compleet.
Let op: ik spreek dit uit eigen ervaring en zeg niet dat al die aldi pc's slecht zijn maar blijkbaar was de mijne niet helemaal goed.
FreeReef.nl
De temps zijn wat hoog, maar dit heeft zeker niets temaken met dat het een PC voor huis-tuin-en-keuken gebruikers is. De "bak" overzetten naar een andere kast heeft mij veel geholpen! het systeem is lekker koel, snel (overclocked) en werkt perfect naar behoren!
foto van casemod?
http://www.hbf.25s.com/medion/index.php?showtopic=16
3d mark 03?
http://www.hbf.25s.com/medion/index.php?showtopic=5
Let wel, dit is de 8080, de normale score voor de 8080 is ongeveer 54xx.
foto van casemod?
http://www.hbf.25s.com/medion/index.php?showtopic=16
3d mark 03?
http://www.hbf.25s.com/medion/index.php?showtopic=5
Let wel, dit is de 8080, de normale score voor de 8080 is ongeveer 54xx.
Ik heb een probleem met de medion
Na de installatie van mcfee AV hing de computer volledig. Na het rebooten en het invoeren van het wachtwoord kwamen er 10tallen taakbeheerschermen. Toen nogmaals de PC opnieuw geboot en aindsdien doet hij vrij weinig meer.
Hij start wel nornmaal op tm het invoeren van het wachtwoord, na deze te hebben ingevoerd hangt hij gewoon, geen bsod maar hij slaat compleet stil
Al geprobeerd
- F8 --> laatst bekende goed functionerende blablabla (ff vergeten hoe dat heet)
- Veilig modus --> hij kan dan wel inloggen op de naan en als administrator
Heeft iemand hetzelfde probleem gehad of weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?
edit/
Probleem opgelost! Mcfee en etrust vinden elkaar niet lief, mcfee in veilig modus verwijderd en pc start weer als vanouds
edit2/
Hoe verwijder in etrust? nergens een uninstall mogelijkheid!
edit3/
Ook opgelost
Na de installatie van mcfee AV hing de computer volledig. Na het rebooten en het invoeren van het wachtwoord kwamen er 10tallen taakbeheerschermen. Toen nogmaals de PC opnieuw geboot en aindsdien doet hij vrij weinig meer.
Hij start wel nornmaal op tm het invoeren van het wachtwoord, na deze te hebben ingevoerd hangt hij gewoon, geen bsod maar hij slaat compleet stil
Al geprobeerd
- F8 --> laatst bekende goed functionerende blablabla (ff vergeten hoe dat heet)
- Veilig modus --> hij kan dan wel inloggen op de naan en als administrator
Heeft iemand hetzelfde probleem gehad of weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?
edit/
Probleem opgelost! Mcfee en etrust vinden elkaar niet lief, mcfee in veilig modus verwijderd en pc start weer als vanouds
edit2/
Hoe verwijder in etrust? nergens een uninstall mogelijkheid!
edit3/
Ook opgelost
[ Voor 17% gewijzigd door vacuumcleaner op 16-04-2004 11:25 ]
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Zijn er eigenlijk nog meer mensen die met succes hun 9800XL geflashed hebben naar een XXL/XT? Mij is het wel gelukt. Ik heb nog iemand, die een R360 core heeft op zijn 9800XL!!! Een duitser, wel te verstaan. Best wel vreemd is het niet? Die kaart komt overingen niet zo hoog als een bekende XT kaart, dus misschien dat er toch wat pixelpiplines kapot zijn of wat dan ook. Deze kaartjes vallen overigens wel binnen de marges voor goedgekeurde GPU's. Dus nog meer mensen die het gedaan hebben?
Klein schopje! Elders op dit forum, wordt gesporken over de PRO --> XT flash. Hierbij zijn enkele artifacts te zien in 3DMark03. Aangezien ik hier geen last van heb, ga ik me afvragen wat voor core we hier mee temaken hebben. Zou het dan toch zijn (zoals al op andere sites is gebleken), dat we gewoon een R360 core hebben, net zoals op de nieuwere versies van de ATi Readeon 9800 PRO (128) versies? Ik ga namelijk steeds meer twijffelen. het flashen ging zonder problemen, zelfs met de XT snelheden. Niets aan de hand. Iemand die een suggestie kan doen? Iemand de koeler al eens los gehaald? Volgens mij staat er gewoon R350 op, maar wie zegt dat dat klopt? Ik weet het even niet meer...
Verwijderd
Hier een plaatje van mijn r350-core, ik heb die van mij ook gewoon geflasht naar xt snelheden..proller schreef op 25 april 2004 @ 19:15:
Klein schopje! Elders op dit forum, wordt gesporken over de PRO --> XT flash. Hierbij zijn enkele artifacts te zien in 3DMark03. Aangezien ik hier geen last van heb, ga ik me afvragen wat voor core we hier mee temaken hebben. Zou het dan toch zijn (zoals al op andere sites is gebleken), dat we gewoon een R360 core hebben, net zoals op de nieuwere versies van de ATi Readeon 9800 PRO (128) versies? Ik ga namelijk steeds meer twijffelen. het flashen ging zonder problemen, zelfs met de XT snelheden. Niets aan de hand. Iemand die een suggestie kan doen? Iemand de koeler al eens los gehaald? Volgens mij staat er gewoon R350 op, maar wie zegt dat dat klopt? Ik weet het even niet meer...

Om nog even op mijn geheugen upgrade vraag terug te komen; ik sta dus op het punt om een 2 x 256mb uitbreiding aan te schaffen, maar om een miskoop te voorkomen wil ik graag nog even jullie bevestiging 
Klopt het dat ik met 2 van [url=]deze[/] 256MB PC3200 DDR (Kingston) reepjes een goede keus heb gemaakt? Of is er 'speciaal' dual channel geheugen nodig? Ik heb eerlijk gezegd gewoon de meest populaire 256MB PC3200 uit de pricewatch gehaald
Ik heb verder geen overclock aspiraties oid, dus het hoeft geen high tech geheugen te zijn. Kan ik dit bestellen (en werkt het dan ook)?
Klopt het dat ik met 2 van [url=]deze[/] 256MB PC3200 DDR (Kingston) reepjes een goede keus heb gemaakt? Of is er 'speciaal' dual channel geheugen nodig? Ik heb eerlijk gezegd gewoon de meest populaire 256MB PC3200 uit de pricewatch gehaald
Ik heb verder geen overclock aspiraties oid, dus het hoeft geen high tech geheugen te zijn. Kan ik dit bestellen (en werkt het dan ook)?
Verwijderd
Dat geheugen is van goede kwaliteit, en nee je hebt geen dual channel nodig. Goede keusOok schreef op 30 april 2004 @ 00:54:
Om nog even op mijn geheugen upgrade vraag terug te komen; ik sta dus op het punt om een 2 x 256mb uitbreiding aan te schaffen, maar om een miskoop te voorkomen wil ik graag nog even jullie bevestiging
Verwijderd
Nu kan je ook je bios vervangen door een gemodde versie
http://www.decibyte.nl/discussion/forum/viewtopic.php?t=381
Verwijderd
Goed werk ferengiVerwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 01:22:
Die LEDs zijn geen probleem. De power LED is al aangesloten en daarnaast vind je de HDD aansluiting. Nu moet je wel zien dat je die LED juist andersom als de power LED aansluit (dus met de + pool naar de andere kant gericht).obme_ief schreef op 03 december 2003 @ 14:19:
om hier nog iets zinnigs neer te zetten...
heeft iemand al gekeken/ gevonden of je leds kan aansluiten op het mobo?
ik doel hierbij op een power led, een hd activiteit led.
ben nl. van plan tzt het spul over te zetten in m'n eigen kast en het zou wel leuk wezen als dit zou kunnen werken.
reden waarom ik zelf nog niet heb kunnen kijken > ding moet nog even in de doos blijven vanwege verhuis perikelen.
en hoe zit het nou met de videokaart, is ie echt niet uitwisselbaar en zo ja, wat zou er dan anders zijn?
tnx, al was het een ietwat out of date vraagje
tijd voor verandering.
Thanks voor de bevestiging; dat had ik net nodigVerwijderd schreef op 30 april 2004 @ 08:57:
[...]
Dat geheugen is van goede kwaliteit, en nee je hebt geen dual channel nodig. Goede keus
Hij draait echt als een trein nu met 1GB erin! Booten gaat een stuk sneller en ook Battlefield (etc) laad en loopt lekker snel. Aanradertje!!
Wel zien dat je de temperatuur waarop hij zichzelf uitschakelt niet aanpast... want dan krijg je een BSOD als Windows laadtVerwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 01:22:
dit weet vast wel iemand:
ik heb er een tweede monitor aangehangen en wil daar het tv beeld van powercinema ingooien. dat lukt maar het beeld blijft zwart
iets met de overlay waarschijnlijk maar hoe los ik dat op ?
ik heb er een tweede monitor aangehangen en wil daar het tv beeld van powercinema ingooien. dat lukt maar het beeld blijft zwart
edit:
het is me al gelukt.. keertej opnieuw opstarten met beeldscherm aangesloten en hij komt in clone modus waar je wel de overlay kunt aanzetten.
het is me al gelukt.. keertej opnieuw opstarten met beeldscherm aangesloten en hij komt in clone modus waar je wel de overlay kunt aanzetten.
[ Voor 27% gewijzigd door freddifish op 18-05-2004 00:09 . Reden: al gevonden ]
Verwijderd
Hallo heb een beetje door de forum gelezen. Ik zit namelijk ook met een probleem met mijn medion als ik unreal tournament 2004 aan het spelen ben loopt na ongeveer 2 minuten mijn computer totaal vast. Dit probleem is overigens pas sindskort. Heb alle nieuwe drivers van ati geinstalleerd maar nog geen resultaat.

Heb gelezen over de fan die blaast inplaats van aanzuigt???? Weet iemand hoe ik mijn cpu warmte kan controleren? misschien dat ik daar iets wijzer van wordt.
Thnx
Heb gelezen over de fan die blaast inplaats van aanzuigt???? Weet iemand hoe ik mijn cpu warmte kan controleren? misschien dat ik daar iets wijzer van wordt.
Thnx
Met het programma Speedfan kan je je temperaturen bekijken (niet alle sensors kloppen overigens dus als je 128°C of -17°C ziet staan ergens, geen paniekVerwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 10:08:
Hallo heb een beetje door de forum gelezen. Ik zit namelijk ook met een probleem met mijn medion als ik unreal tournament 2004 aan het spelen ben loopt na ongeveer 2 minuten mijn computer totaal vast. Dit probleem is overigens pas sindskort. Heb alle nieuwe drivers van ati geinstalleerd maar nog geen resultaat.
Thnx
Speedfan kan je op de volgende website vinden:
http://www.almico.com/speedfan.php
Heb je trouwens al eens "fast writes" proberen uit te zetten in de ATi drivers? Deze optie aan laten staan geeft toch geen prestatiewinst maar kan wel eens scheef lopen.
Oh ja, om de richting van de fan te controleren voel je toch eens gewoon met je hand erboven
[ Voor 6% gewijzigd door Admiral Freebee op 31-05-2004 10:37 ]
Verwijderd
klopt inderdaad dat ie 128 graden aangeeft, maar nog andere ideeen wat het kan zijn waardoor die vastloopt heb nu overigens ook ut2003 geprobeerd en ook die loopt vast zelfs als ik deze opstart in een safe mode.
Heb de fast writes uitgeschakeld weer zonder resultaat.
Heb de fast writes uitgeschakeld weer zonder resultaat.
Heet iemand de Wake On Lan weleens uitgeprobeerd? Want ik probeer via mijn Linux bak (en etherwake) een WOL signaal te sturen, maar hij blijft op standby staan.
In de BIOS staat Wake On Lan aan, doe ik iets fout of is er intern misschien geen kabeltje aangebracht?
In de BIOS staat Wake On Lan aan, doe ik iets fout of is er intern misschien geen kabeltje aangebracht?
WOL werkt hier prima, bijna dagelijks in gebruik
Als ik een 'magic packet' verstuur dan gaat m'n PC aan 
Ik heb er eigenlijk niets voor aangepast; BIOS staat default al goed ingesteld en ook de netwerkkaart heeft geen aparte settings nodig.
Ik verstuur die magic packet op verschillende manieren, bv via een website, m'n router, of via "wol.exe" wat gewoon een zeer simpel, mini (standalone) tooltje is wat je met de command line kan aanroepen (bv "wol.exe 00AA00AAF600"). Alle manieren werken prima.
Ik heb er eigenlijk niets voor aangepast; BIOS staat default al goed ingesteld en ook de netwerkkaart heeft geen aparte settings nodig.
Ik verstuur die magic packet op verschillende manieren, bv via een website, m'n router, of via "wol.exe" wat gewoon een zeer simpel, mini (standalone) tooltje is wat je met de command line kan aanroepen (bv "wol.exe 00AA00AAF600"). Alle manieren werken prima.
Heeft er trouwens al iemand een ad-hoc netwerkje opgezet met die draadloze netwerkkaart? Mij is het gelukt na dagen zwoegen, zweten en vloeken maar ik ben niet zo tevreden over het bereik. Als ik in de tuin zit dan is de ontvangst maar zo'n 13% en kan ik niet goed surfen.
Ik ben trouwens een beetje n00b in al die Wi-Fi gevallen..
In ieder geval, heeft er iemand al eens een externe antenne aan die wireless kaart gemod? Indien ja, hoe heb je dat dan gedaan? Ik zie dat er een draadje aan de kaart is gesoldeerd die dan naar voren loopt en aan een soort metalen plaatje (de "antenne") achter de frontpanel eindigt. Niet echt de ideale plaats.
Kun je hier gewoon een normale autoantenne met een draadje aan solderen ofzo? Of heb je een speciale antenne nodig?
Want ik wil nu niet echt geld uitgeven (daarom dat ik ook geen AP heb gekocht, vond ik de moeite niet voor die ene laptop en zeker niet omdat er in de woonkamer, mijn slaapkamer en mijn zus haar slaapkamer al cat5 ligt)
Ik ben trouwens een beetje n00b in al die Wi-Fi gevallen..
In ieder geval, heeft er iemand al eens een externe antenne aan die wireless kaart gemod? Indien ja, hoe heb je dat dan gedaan? Ik zie dat er een draadje aan de kaart is gesoldeerd die dan naar voren loopt en aan een soort metalen plaatje (de "antenne") achter de frontpanel eindigt. Niet echt de ideale plaats.
Kun je hier gewoon een normale autoantenne met een draadje aan solderen ofzo? Of heb je een speciale antenne nodig?
Want ik wil nu niet echt geld uitgeven (daarom dat ik ook geen AP heb gekocht, vond ik de moeite niet voor die ene laptop en zeker niet omdat er in de woonkamer, mijn slaapkamer en mijn zus haar slaapkamer al cat5 ligt)
Even voor de statistieken nog een nieuw probleempje met de cardreader melden.
Een maandje geleden zet ik m'n Medion aan en zag ik ineens de "onbekende hardware gevonden" mededeling. Windows kon er geen drivers voor vinden en uiteindelijk had ik een "onbekend apparaat" tussen m'n USB verbindingen staan en waren alle USB-driveletters van de card-schijf stations verdwenen (en werden mijn geheugen kaartjes niet meer gelezen).
Na eindeloos geklooi (drivers erop, eraf, firmware proberen (ging ook nie, USB herinstallen, safe mode etc), viel het me ineens op dat de lampjes op de cardreader (naast de verschillende slots) constant allemaal bleven branden, zelfs met de PC uit! Ook toen ik de power switch (achterzijde) uitzette bleven de lampjes gewoon aan, pas toen ik echt de stekker eruit trok, gingen de lampjes uit. Daarna stekker er weer in en hopla, alle schijfletters weer terug en ze werken ook weer gewoon!!
Lijkt er dus gewoon op het apparaat zelf (de reader) was vastgelopen oid?! Ik heb nu iig wel de firmware kunnen updaten en nu maar hopen dat het niet weer gebeurt. Tot slot las ik ook nog ergens dat die draadjes van de cardreader makkelijk los kunnen gaan van het mobo dus die aansluitingen moet ik later ook nog maar es ff checken.
Een maandje geleden zet ik m'n Medion aan en zag ik ineens de "onbekende hardware gevonden" mededeling. Windows kon er geen drivers voor vinden en uiteindelijk had ik een "onbekend apparaat" tussen m'n USB verbindingen staan en waren alle USB-driveletters van de card-schijf stations verdwenen (en werden mijn geheugen kaartjes niet meer gelezen).
Na eindeloos geklooi (drivers erop, eraf, firmware proberen (ging ook nie, USB herinstallen, safe mode etc), viel het me ineens op dat de lampjes op de cardreader (naast de verschillende slots) constant allemaal bleven branden, zelfs met de PC uit! Ook toen ik de power switch (achterzijde) uitzette bleven de lampjes gewoon aan, pas toen ik echt de stekker eruit trok, gingen de lampjes uit. Daarna stekker er weer in en hopla, alle schijfletters weer terug en ze werken ook weer gewoon!!
Lijkt er dus gewoon op het apparaat zelf (de reader) was vastgelopen oid?! Ik heb nu iig wel de firmware kunnen updaten en nu maar hopen dat het niet weer gebeurt. Tot slot las ik ook nog ergens dat die draadjes van de cardreader makkelijk los kunnen gaan van het mobo dus die aansluitingen moet ik later ook nog maar es ff checken.
[ Voor 3% gewijzigd door Ook op 22-06-2004 22:53 ]
met de tour begonnen wil ik ook mijn radio functie eens gaan gebruiken, maar wat een bagger interface die medion zut 
Heeft er iemand iets beters of weet iemand hoe ik (mijn met de hand ingeklopte) favoriete zenders van een naam kan voorzien : dus radio 1 ipv FM 98.9
auto zenders zoeken vindt de helft van de zenders niet of niet op de juiste freq.
Heeft er iemand iets beters of weet iemand hoe ik (mijn met de hand ingeklopte) favoriete zenders van een naam kan voorzien : dus radio 1 ipv FM 98.9
auto zenders zoeken vindt de helft van de zenders niet of niet op de juiste freq.
Dit probleem heb ik ook gehad maar de Firmware updaten heeft het blijkbaar verholpenOok schreef op 22 juni 2004 @ 06:42:
Even voor de statistieken nog een nieuw probleempje met de cardreader melden.
Ik ben idd ook snel tot die conclusie gekomen.. Default tooltje is waardeloos en ik gebruik sindsdien eigenlijk de Axife FM player. Ze hebben een pro versie die erg veel kan, maar de gratis lite versie (die ik ook gebruik) voldoet echt prima. Makkelijke interface, snel, overzichtelijk, klein etc. Gewoon ruim voldoende voor het simpel radio luisteren dus!
Beste mensen,
Ik weet trouwens niet welke pc dit is maar in ieder geval zo'n nieuwe aldi medion.
Voor dat "onbekende hardware" bij de cardreader had ik dus ff de medion helpdesk gebeld
en toen zeiden ze dat je de stekker eruit moest halen, 15x dat power switch ding op de achterzijde aan/uit moest zetten, 5 sec aan knop ingedrukt houden, de stekker d'r weer in douwen, aanzetten en hup alle cardreaders doen het weer... blijkt dat er reststroom in de voeding zat
.
enne als je namen bij de favorieten wil in PowerCinema moet je bij de stationslijst hernoemen dan veranderd ie ook bij je favo's.
Ik weet trouwens niet welke pc dit is maar in ieder geval zo'n nieuwe aldi medion.
Voor dat "onbekende hardware" bij de cardreader had ik dus ff de medion helpdesk gebeld

enne als je namen bij de favorieten wil in PowerCinema moet je bij de stationslijst hernoemen dan veranderd ie ook bij je favo's.
Waarschijnlijk de Medion 8083. Er zijn niet zo héél veel verschillen met de Medion 8080b..RAM schreef op 05 juli 2004 @ 23:41:
Beste mensen,
Voor dat "onbekende hardware" bij de cardreader had ik dus ff de medion helpdesk gebelden toen zeiden ze dat je de stekker eruit moest halen, 15x dat power switch ding op de achterzijde aan/uit moest zetten, 5 sec aan knop ingedrukt houden, de stekker d'r weer in douwen, aanzetten en hup alle cardreaders doen het weer... blijkt dat er reststroom in de voeding zat
.
probleem is bij mij dat ik niet de juiste zenders in de stationslijst krijg. Auto-find vindt de verkeerde freq en met de hand toevoegen lukt me niet, wel met de hand aan favo toevoegenb..RAM schreef op 05 juli 2004 @ 23:41:
Beste mensen,

Verwijderd
Ik heb een probleempje, namelijk; de icoontjes en namen van de schijven H: t/m K: (compact flash, memory stick, smartmedia etc.) zijn ineens veranderd. De schijven hebben nu als naam "C:\WINDOWS\CustTxt*.Txt" * getal. Sinds vanmiddag heb ik een netwerkje draaien met één andere pc, volgens mij is het hierna veranderd maar ik heb geen idee waarom en hoe ik dit weer in originele staat kan terugzetten (afgezien van de rescueprocedure). Renamen werkt ook niet, en daar krijg ik het bijbehoorde icoontje niet mee terug.
Heeft iemand enig idee?
Hier een screenshot vanuit Windows verkenner
Heeft iemand enig idee?
Hier een screenshot vanuit Windows verkenner
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2004 23:00 ]
Stekker uit het stopcontact trekken en een paar keer op de powerknop duwen. Daarna moet je de firmware van de cardreader eens updaten.Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 22:59:
Ik heb een probleempje, namelijk; de icoontjes en namen van de schijven H: t/m K: (compact flash, memory stick, smartmedia etc.) zijn ineens veranderd. De schijven hebben nu als naam "C:\WINDOWS\CustTxt*.Txt" * getal. Sinds vanmiddag heb ik een netwerkje draaien met één andere pc, volgens mij is het hierna veranderd maar ik heb geen idee waarom en hoe ik dit weer in originele staat kan terugzetten (afgezien van de rescueprocedure). Renamen werkt ook niet, en daar krijg ik het bijbehoorde icoontje niet mee terug.
Heeft iemand enig idee?
Ik geloof dat deze hem is: http://www1.medion.de/dow...ename=crv30fw.exe&lang=nl
Anders moet je maar even op de Medion website kijken
Ik krijg net een telefoontje. Kennis van een kennis, je kent het wel.
Omdat ALDI de pC niet meer had heeft hij onlangs in Duitsland een Medion PC gekocht, Type MED MT224A. XP Duits en Duits toetsenbord.
Nu wil hij XP NL en heeft zitten klooien en bij de herinstallatie wordt er telkens om een bestand retten(?) gevraagd. Dat zou op E: moeten staan maar die partitie is door hem waarschijnlijk verwijderd. Uit het telefoontje bleek dat op D: de drivers staan.
XP NL is nu geïnstalleerd en de drivers worden nog erbij gezocht. Nu is de vraag:
Hoe krijg ik die E: terug (als die er inderdaad niet is)
Kan ik de NL versie van de CD's gebruiken (kan ik aankomen)
Hoe kan ik van een andere Medion de E: kopieren en op zijn E: krijgen
Omdat ALDI de pC niet meer had heeft hij onlangs in Duitsland een Medion PC gekocht, Type MED MT224A. XP Duits en Duits toetsenbord.
Nu wil hij XP NL en heeft zitten klooien en bij de herinstallatie wordt er telkens om een bestand retten(?) gevraagd. Dat zou op E: moeten staan maar die partitie is door hem waarschijnlijk verwijderd. Uit het telefoontje bleek dat op D: de drivers staan.
XP NL is nu geïnstalleerd en de drivers worden nog erbij gezocht. Nu is de vraag:
Hoe krijg ik die E: terug (als die er inderdaad niet is)
Kan ik de NL versie van de CD's gebruiken (kan ik aankomen)
Hoe kan ik van een andere Medion de E: kopieren en op zijn E: krijgen
ARME AOW’er
De "retten files" zijn de idd de rescue-bestanden. Eigenlijk heb je die alleen nodig als je hem weer naar de Medion fabrieksinstellingen wil terug zetten. Als je gewoon formateert en een paar drivers van Medion haalt dan is dat al voldoende. De Medion screensavers enzo blijven dan gewoon lekker waar ze zijn
Mooi zo, in dat geval gaat dus nu maar heel de schijf aan een heftige format ten onder. Die rescue heb ik niet nodig, alhoewel, misschien maak ik een eigen image aan op E. Scheelt weer tzt een telefoontje.
ARME AOW’er
Aanbieding bij Aldi Duitsland a.s. donderdag (22 juli):
-------------------------------------------------------------------
MULTIMEDIA HOME ENTERTAINMENT DESIGN CENTER
MEDION®
TITANIUM MD 8030
mit Intel® Celeron® D Prozessor 335
ECHTE 2.8 GHz, 533 MHz Front Side Bus
256 KB L2 Cache
ATI Radeon 9800 XL
128 MB DDR SDRAM, 256 Bit Memory Interface
PIONEER Multi-Standard DVD/CD-Brenner**
4x DVD-R/2x DVD-RW/4x DVD+R/
2,4x DVD+RW/16x CD-R/10x CD-RW
DVD-ROM 16x
SEAGATE 160 GB Festplatte
Ultra ATA 100 Interface. Superschnelle 7200 U/Min.
512 MB Speicher DDR 400 MHz
64 Bit dual channel memory (1 Bank frei zur Aufrüstung)
7 x USB 2.0, 3 x Front, 4 x Rückseite
2 x Firewire/IEEE 1394, 1 x Front, 1 x Rückseite
DOLBY DIGITAL Dolby certified PowerDVD included
6-Kanal Audio
für das digitale Heimkinoerlebnis mit optimalem Klang*
*Nur mit einem entsprechenden Lautsprechersystem
(nicht im Lieferumfang enthalten).
DSL & Network Ready!
Netzwerkcontroller on board
Fast Ethernet 10/100 MBit/s
56K V.9x PCI Daten-Fax-Softmodem
Inklusive Telefon-Anschlusskabel
PS/2 Tastatur + PS/2 Maus
12 in 1
MultiMedia Internet PC
DVD-Brenner**
CD-Brenner**
Office PC
High Performance Spiele Center
DVD Dolby Digital Home Cinema System
Multifunktions-Kopier-Center
Multifunktions-MP3-Maschine
Music Juke Box
Digitale Video-/ Bildbearbeitungsmaschine
Ausgezeichnetes Design
Digitales Fotoalbum
PC XL
BRENNEN XL
PIONEER MULTI-STANDARD DVD/CD-BRENNER**
4x DVD-R/2x DVD-RW/4x DVD+R/2,4x DVD+RW/
16x CD-R/10x CD-RW
Jetzt inklusive NERO Recode 2•SE
Das optimale Programm zum Kopieren von DVDs ohne Kopierschutz**
OEM Version (vorinstalliert und auf DVD)
CONNECT XL
Integrierter Flash-Karten-Leser liest und schreibt fast alle gängigen Flashkarten
Smart Media Card
Multi Media Card
SD Card
IBM Micro Drive
Memory Stick
Memory Stick Pro
Compact Flash Card
Anschlüsse Frontseite:
1 x Mikrofon
1 x Kopfhörer
3 x USB 2.0
1 x Firewire
1 x Audio-In
GRAFIK XL
ATI Radeon 9800XL
128 MB DDR SDRAM
256 Bit Memory Interface
8x AGP
DirectX 9 Für Grafik echter als die Realität!
AIR XL
Besonders leise durch das optimierte AIR XL Belüftungssystem.
Neueste Lüftertechnologie macht den MEDION® TITANIUM MD 8030 flüsterleise.
CONNECT XL
Spiele
PC-Spiele neu erleben. Einfaches Anschließen Ihrer Spiele-Hardware an der Frontseite dank des CONNECT XL-Moduls. Die Grafikkarte ermöglicht nahezu unbegrenzten Spielgenuss.
Musik
Schließen Sie Ihre Musikanlage an. Brennen Sie Ihre alten Lieblingslieder von der Schallplatte auf CD in allen gängigen Formaten (z.B. MP3). So können Sie auch im Auto Ihre alten Songs auf CD hören.
Cardreader
Für die Zukunft gerüstet! Mit dem Kartenlesegerät lesen und schreiben Sie Ihre Daten auf fast allen herkömmlichen Flashkarten. Einfach einschieben in das CONNECT XL Modul – fertig.
Firewire
Mit dem Firewireanschluss erreichen sie eine sehr schnelle Übertragung von großen Datenmengen zwischen Ihrem PC und anderen Multimedia Produkten wie z.B. digitaler Camcorder, etc.
Sound
Erleben Sie Heimkino von Ihrer DVD im Dolby Digital 5.1 Surroundsound.*
Erleben Sie Kinofeeling in Ihrem Wohnzimmer mit dem optionalen Surround Sound System.
*nur mit geeigneten Lautprechersystemen!
Eingabe
Komfortable Eingabe. Ergonomische Tastatur mit Multimedia Hotkeys und moderne 2-Tastenmaus mit Scrollrad.
SOFTWARE XL
Microsoft® Windows® XP Home Edition
OEM Version vorinstalliert und auf Recovery-CD
Microsoft® Windows® XP SP1 vorinstalliert
Microsoft® Works Suite 2004
OEM-Versionen vorinstalliert und auf DVD
Microsoft® Word
Microsoft Word ist eine der meistverwendeten Applikationen zum Erstellen und Gestalten von Dokumenten wie Berichten, Briefen, Broschüren oder Lebensläufen.
OEM-Version.
Microsoft® Works 7.0 Standard
Microsoft Works 7.0 ist das ideale Allround-Programm für Ihre privaten Anforderungen, wie zum Beispiel: Textverarbeitung, Tabellenkalkulation, Datenbank, Kalender, Adressbuch, E-Mails erstellen und versenden.
OEM-Version.
Microsoft® Picture It! Foto Premium
Mit Picture It! können Fotos bearbeitet und qualitativ verbessert werden. Foto-Projekte lassen sich per E-Mail versenden und ins Web stellen.
OEM-Version.
Microsoft® Encarta Enzyklopädie 2004
Microsoft Encarta Enzyklopädie Standard 2004 ist ein digitales, umfassendes geographisches Nachschlagewerk mit einer Kombination aus komplexen Informationen und up-to-date Multimedia- und 3D-Technologie.
OEM-Version.
Microsoft® AutoRoute 2004
AutoRoute 2004 ist die umfassende Komplettlösung für nahezu alle Belange rund ums Reisen. AutoRoute 2004 bietet präzise Straßenkarten, die interessantesten Sehenswürdigkeiten, zuverlässige Fahrtanweisungen.
OEM-Version.
MEDION Home Cinema:
Power Director 3.0 SE
Power Producer 2 Gold
Power DVD 5
MediaShow SE
Musicmatch
Nero Burning ROM 6**
Nero Recode 2•SE**
DivX De- und Encoding
eTrust Anti Virus
System Recovery powered by PowerQuest.
AOL 9.0
Mit AOL wird alles besser, schneller, sicherer, innovativer!
Vorinstalliert und auf CD-ROM
INKLUSIVE 365 TAGE HOTLINE
AUCH SONN- UND FEIERTAGS
VOR-ORT-SERVICE
36 MONATE GARANTIE
--------------------------------------------------------------------------
Kan iemand mij vertellen wat de nadelen zijn van het kopen van deze pc in Duitsland?
Heb de search gebruikt maar kun weinig vinden over bijvoorbeeld de taal vd bijgeleverde programma's. Ik neem aan dat Windows in het Duits is maar kun je bij de (her-)instalatie van de andere bijgeleverde programma's niet kiezen uit de taal?
-------------------------------------------------------------------
MULTIMEDIA HOME ENTERTAINMENT DESIGN CENTER
MEDION®
TITANIUM MD 8030
mit Intel® Celeron® D Prozessor 335
ECHTE 2.8 GHz, 533 MHz Front Side Bus
256 KB L2 Cache
ATI Radeon 9800 XL
128 MB DDR SDRAM, 256 Bit Memory Interface
PIONEER Multi-Standard DVD/CD-Brenner**
4x DVD-R/2x DVD-RW/4x DVD+R/
2,4x DVD+RW/16x CD-R/10x CD-RW
DVD-ROM 16x
SEAGATE 160 GB Festplatte
Ultra ATA 100 Interface. Superschnelle 7200 U/Min.
512 MB Speicher DDR 400 MHz
64 Bit dual channel memory (1 Bank frei zur Aufrüstung)
7 x USB 2.0, 3 x Front, 4 x Rückseite
2 x Firewire/IEEE 1394, 1 x Front, 1 x Rückseite
DOLBY DIGITAL Dolby certified PowerDVD included
6-Kanal Audio
für das digitale Heimkinoerlebnis mit optimalem Klang*
*Nur mit einem entsprechenden Lautsprechersystem
(nicht im Lieferumfang enthalten).
DSL & Network Ready!
Netzwerkcontroller on board
Fast Ethernet 10/100 MBit/s
56K V.9x PCI Daten-Fax-Softmodem
Inklusive Telefon-Anschlusskabel
PS/2 Tastatur + PS/2 Maus
12 in 1
MultiMedia Internet PC
DVD-Brenner**
CD-Brenner**
Office PC
High Performance Spiele Center
DVD Dolby Digital Home Cinema System
Multifunktions-Kopier-Center
Multifunktions-MP3-Maschine
Music Juke Box
Digitale Video-/ Bildbearbeitungsmaschine
Ausgezeichnetes Design
Digitales Fotoalbum
PC XL
BRENNEN XL
PIONEER MULTI-STANDARD DVD/CD-BRENNER**
4x DVD-R/2x DVD-RW/4x DVD+R/2,4x DVD+RW/
16x CD-R/10x CD-RW
Jetzt inklusive NERO Recode 2•SE
Das optimale Programm zum Kopieren von DVDs ohne Kopierschutz**
OEM Version (vorinstalliert und auf DVD)
CONNECT XL
Integrierter Flash-Karten-Leser liest und schreibt fast alle gängigen Flashkarten
Smart Media Card
Multi Media Card
SD Card
IBM Micro Drive
Memory Stick
Memory Stick Pro
Compact Flash Card
Anschlüsse Frontseite:
1 x Mikrofon
1 x Kopfhörer
3 x USB 2.0
1 x Firewire
1 x Audio-In
GRAFIK XL
ATI Radeon 9800XL
128 MB DDR SDRAM
256 Bit Memory Interface
8x AGP
DirectX 9 Für Grafik echter als die Realität!
AIR XL
Besonders leise durch das optimierte AIR XL Belüftungssystem.
Neueste Lüftertechnologie macht den MEDION® TITANIUM MD 8030 flüsterleise.
CONNECT XL
Spiele
PC-Spiele neu erleben. Einfaches Anschließen Ihrer Spiele-Hardware an der Frontseite dank des CONNECT XL-Moduls. Die Grafikkarte ermöglicht nahezu unbegrenzten Spielgenuss.
Musik
Schließen Sie Ihre Musikanlage an. Brennen Sie Ihre alten Lieblingslieder von der Schallplatte auf CD in allen gängigen Formaten (z.B. MP3). So können Sie auch im Auto Ihre alten Songs auf CD hören.
Cardreader
Für die Zukunft gerüstet! Mit dem Kartenlesegerät lesen und schreiben Sie Ihre Daten auf fast allen herkömmlichen Flashkarten. Einfach einschieben in das CONNECT XL Modul – fertig.
Firewire
Mit dem Firewireanschluss erreichen sie eine sehr schnelle Übertragung von großen Datenmengen zwischen Ihrem PC und anderen Multimedia Produkten wie z.B. digitaler Camcorder, etc.
Sound
Erleben Sie Heimkino von Ihrer DVD im Dolby Digital 5.1 Surroundsound.*
Erleben Sie Kinofeeling in Ihrem Wohnzimmer mit dem optionalen Surround Sound System.
*nur mit geeigneten Lautprechersystemen!
Eingabe
Komfortable Eingabe. Ergonomische Tastatur mit Multimedia Hotkeys und moderne 2-Tastenmaus mit Scrollrad.
SOFTWARE XL
Microsoft® Windows® XP Home Edition
OEM Version vorinstalliert und auf Recovery-CD
Microsoft® Windows® XP SP1 vorinstalliert
Microsoft® Works Suite 2004
Microsoft® Word
Microsoft Word ist eine der meistverwendeten Applikationen zum Erstellen und Gestalten von Dokumenten wie Berichten, Briefen, Broschüren oder Lebensläufen.
OEM-Version.
Microsoft® Works 7.0 Standard
Microsoft Works 7.0 ist das ideale Allround-Programm für Ihre privaten Anforderungen, wie zum Beispiel: Textverarbeitung, Tabellenkalkulation, Datenbank, Kalender, Adressbuch, E-Mails erstellen und versenden.
OEM-Version.
Microsoft® Picture It! Foto Premium
Mit Picture It! können Fotos bearbeitet und qualitativ verbessert werden. Foto-Projekte lassen sich per E-Mail versenden und ins Web stellen.
OEM-Version.
Microsoft® Encarta Enzyklopädie 2004
Microsoft Encarta Enzyklopädie Standard 2004 ist ein digitales, umfassendes geographisches Nachschlagewerk mit einer Kombination aus komplexen Informationen und up-to-date Multimedia- und 3D-Technologie.
OEM-Version.
Microsoft® AutoRoute 2004
AutoRoute 2004 ist die umfassende Komplettlösung für nahezu alle Belange rund ums Reisen. AutoRoute 2004 bietet präzise Straßenkarten, die interessantesten Sehenswürdigkeiten, zuverlässige Fahrtanweisungen.
OEM-Version.
MEDION Home Cinema:
Power Director 3.0 SE
Power Producer 2 Gold
Power DVD 5
MediaShow SE
Musicmatch
Nero Burning ROM 6**
Nero Recode 2•SE**
DivX De- und Encoding
eTrust Anti Virus
System Recovery powered by PowerQuest.
AOL 9.0
Mit AOL wird alles besser, schneller, sicherer, innovativer!
Vorinstalliert und auf CD-ROM
INKLUSIVE 365 TAGE HOTLINE
AUCH SONN- UND FEIERTAGS
VOR-ORT-SERVICE
36 MONATE GARANTIE
--------------------------------------------------------------------------
Kan iemand mij vertellen wat de nadelen zijn van het kopen van deze pc in Duitsland?
Heb de search gebruikt maar kun weinig vinden over bijvoorbeeld de taal vd bijgeleverde programma's. Ik neem aan dat Windows in het Duits is maar kun je bij de (her-)instalatie van de andere bijgeleverde programma's niet kiezen uit de taal?
Even tussendoor; ik had de laatste tijd nogal last van videokaart crashes tijdens het gamen. Plots zag ik dan "no connection" op m'n monitor en was het over; soms ook een mooi kleurenpalet en dan reageert dus helemaal niets meer (alleen de power button na 5 secs).
Afgelopen zaterdag was het dus zo warm dat m'n PC er na (een record tijd van) 10 mins al mee ophieldt!! Toen dus ter plekke de TV-tuner/Modem kaart 1 PCI slotje naar beneden verplaatst (en daardoord dus meer ruimte voor de video kaart air-flow overlatend). Daarna meteen nergens last meer van en geen crash meer gezien (zelfs niet na uren gamen die zaterdag). Heerlijk, en dat zonder een cent uit te geven
Afgelopen zaterdag was het dus zo warm dat m'n PC er na (een record tijd van) 10 mins al mee ophieldt!! Toen dus ter plekke de TV-tuner/Modem kaart 1 PCI slotje naar beneden verplaatst (en daardoord dus meer ruimte voor de video kaart air-flow overlatend). Daarna meteen nergens last meer van en geen crash meer gezien (zelfs niet na uren gamen die zaterdag). Heerlijk, en dat zonder een cent uit te geven
ik meen gelezen te hebben dat die tv kaar in dat PCI slot MOET, dat het mobo speciaal voor zon combokaart is aangepast..
werkt de TV kaart / modem nog wel ?
Ja dit heb ik ook gehoord. Als je hem in een ander PCI slot steekt werkt de modem niet meer geloof ik... maar die gebruikte je waarschijnlijk toch al niet aangezien je nu online bentfreddifish schreef op 20 juli 2004 @ 22:34:
ik meen gelezen te hebben dat die tv kaar in dat PCI slot MOET, dat het mobo speciaal voor zon combokaart is aangepast..
Hier heb ik in een ander topic dus al op gereageerd. Dubbelposten is niet echt handig en daarnaast, het mag niet.iRob schreef op 20 juli 2004 @ 09:14:
Aanbieding bij Aldi Duitsland a.s. donderdag (22 juli):
ARME AOW’er
Aha, daarom was dat PCI slot waar die inzat als enige blauw gekleurdamour021 schreef op 20 juli 2004 @ 22:35:
[...]
Ja dit heb ik ook gehoord. Als je hem in een ander PCI slot steekt werkt de modem niet meer geloof ik... maar die gebruikte je waarschijnlijk toch al niet aangezien je nu online bent
Nou, dat modem weet ik idd niet (gebruik ik nooit) maar de tv & radio tuner werken nog perfect (ook geen meldingen oid gezien).
Ja, je verliest alleen de modemfunctie...Ook schreef op 20 juli 2004 @ 22:57:
[...]
Aha, daarom was dat PCI slot waar die inzat als enige blauw gekleurd
Nou, dat modem weet ik idd niet (gebruik ik nooit) maar de tv & radio tuner werken nog perfect (ook geen meldingen oid gezien).
Het blauwe pci slot ondersteund als enige twee master devices. De andere twee pci slots ondersteunen maar één master device. Zie het meegeleverde moederborddocument (PDF) blz 2-19.Ook schreef op 20 juli 2004 @ 22:57:
[...]
Gerrit
Verwijderd
Ik heb ook de 8080XL en de afgelopen tijd loopt ie tijdens het spelen van Rise of Nations helemaal vast, het beeld bevriest gewoon.
In sommige gevallen kom ik met Alt+tab nog wel op mn bureaublad, maar dan zijn de kleuren nogal slecht en veroorzaakt mijn muis strepen enzo.
Ligt dit aan de koeling van de pc? Of is het de videokaart?
Heb al mn hele computer opnieuw geinstalleerd en alle ATI drivers er weer opgezet enzo.
Herkent iemand dit probleem? en zo ja, hoe is het opgelost?
In sommige gevallen kom ik met Alt+tab nog wel op mn bureaublad, maar dan zijn de kleuren nogal slecht en veroorzaakt mijn muis strepen enzo.
Ligt dit aan de koeling van de pc? Of is het de videokaart?
Heb al mn hele computer opnieuw geinstalleerd en alle ATI drivers er weer opgezet enzo.

Herkent iemand dit probleem? en zo ja, hoe is het opgelost?
Ja, ik herken dat probleem (althans, een beetje). Ik heb het opgelost door m'n TV/Modem kaart 1 plekje naar onder te verplaatsen (ten koste van het modem, die gebruikte ik toch niet). Zie ook een paar posts hierboven.
Verwijderd
Had ik gelezen over dat modem verplaatsen, alleen gebruik ik die nog wel es af en toe (voor girotel en mn hotline met t Witte Huis enzo....
)
Heb je trouwens ook nog extra koeling aangebracht voor je harde schijf? Want ik heb gelezen dat daar ook iets mis mee is.
Zijn er nog andere oplossingen misschien? Temperatuur regelen via software ofzo?
Thanx alvast maar weer
Heb je trouwens ook nog extra koeling aangebracht voor je harde schijf? Want ik heb gelezen dat daar ook iets mis mee is.
Zijn er nog andere oplossingen misschien? Temperatuur regelen via software ofzo?
Thanx alvast maar weer
Dat probleem wordt vrijwel zeker veroorzaakt doordat de videokaart te warm wordt. Op diverse (ook Duitse) forums is gebleken dat dit het grootste probleem is van de 8080XL. Mogelijke oplossingen zijn idd modem verplaatsen, of een extra fan plaatsen.
Kan ik goed geloven want op die videokaart zit een kleine fan/heatsink zoals op een Radeon 9600XT. Toch heb ik geen last van een oververhitte videokaart hoewel ik de kaart op 380/700 draai (9800Pro 256mb snelheden).Henk007 schreef op 04 augustus 2004 @ 15:07:
Dat probleem wordt vrijwel zeker veroorzaakt doordat de videokaart te warm wordt. Op diverse (ook Duitse) forums is gebleken dat dit het grootste probleem is van de 8080XL. Mogelijke oplossingen zijn idd modem verplaatsen, of een extra fan plaatsen.
Ik heb zelf idd ook een extra cooler op m'n HD (zo eentje met 2 van die kleine fannetjes) maar die gaat er waarschijnlijk binnekort weer af want dat ding maakt gewoon zoveel herrie.. Is btw al de 3e HD cooler die na een x aantal maanden begint te pruttelen. Komt gewoon stof in en dan begint het gelazer.
M'n videokaart heeft btw niets extras, gewoon stadaard cooling dus, alhoewel ik toch wel zit te denken aan zo'n Zalman heatpipe constructie.. maar ch, voorlopig doet ie het iig nog prima!
PS: Die videokaart-hitte is idd een zeer veel gehoord probleem!! Zie ook het www.decibyte.nl forum!
M'n videokaart heeft btw niets extras, gewoon stadaard cooling dus, alhoewel ik toch wel zit te denken aan zo'n Zalman heatpipe constructie.. maar ch, voorlopig doet ie het iig nog prima!
PS: Die videokaart-hitte is idd een zeer veel gehoord probleem!! Zie ook het www.decibyte.nl forum!
Verwijderd
vraag:
Ik heb het Medion mobo gekregen uit de MD8080,
-kan ik die gewoon in mijn ATX kast inbouwen?
-Kan ik er ook gewoon een p4 2.4ghz 533mhz FSB in plaatsen?
-Zo ja, waar sluit ik de power switch aan?
-Waar kan ik de drivers vinden(cardreader, USB, Lan, Wifi etc.)? Op Medion.de en Medion.com/nl kan ik niks vinden,
mvg,
Ramon
Ik heb het Medion mobo gekregen uit de MD8080,
-kan ik die gewoon in mijn ATX kast inbouwen?
-Kan ik er ook gewoon een p4 2.4ghz 533mhz FSB in plaatsen?
-Zo ja, waar sluit ik de power switch aan?
-Waar kan ik de drivers vinden(cardreader, USB, Lan, Wifi etc.)? Op Medion.de en Medion.com/nl kan ik niks vinden,
mvg,
Ramon
Je kan hem waarschijnlijk wel inbouwen in je huidige kast. Voor de volgende 2 vragen moet je echt het moederbord boekje hebben. Daar staat informatie in over welke cpu's er in kunnen en waar je de powerswitch aan moet sluiten. Ook kan je daarvoor in je huidige kast kijken waar deze nu zit en hem daarna weer op hetzelfde punt aansluiten.
You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?
Verwijderd
Ik heb hem ingebouwd gekregen en zelfs aangesloten, nu nog de drivers....guldan schreef op 23 augustus 2004 @ 18:58:
Je kan hem waarschijnlijk wel inbouwen in je huidige kast. Voor de volgende 2 vragen moet je echt het moederbord boekje hebben. Daar staat informatie in over welke cpu's er in kunnen en waar je de powerswitch aan moet sluiten. Ook kan je daarvoor in je huidige kast kijken waar deze nu zit en hem daarna weer op hetzelfde punt aansluiten.
Drivers kun je vinden op de Medion site (http://www.medion.de --> Service & Support --> Treiber) en dan zoeken op serie nummer en je vindt de juiste drivers wel.. Aangezien je zometeen waarschijnlijk gaat zeggen dat je er helemaal geen serienummer bij hebt, hier even eentje die op de mijne lijkt en ook prima werkt: 11148010270150
edit:
Het gaat hier dus gewoon om een hardware serialnummer en niet om software oid, ik neem dus aan dat het geen probleem is dat ik dat nummer hier neerzet.. De enige reden is eigenlijk dat die Medion site zo brak is dat ie alleen wat vindt als je op serie nummer zoekt!
Het gaat hier dus gewoon om een hardware serialnummer en niet om software oid, ik neem dus aan dat het geen probleem is dat ik dat nummer hier neerzet.. De enige reden is eigenlijk dat die Medion site zo brak is dat ie alleen wat vindt als je op serie nummer zoekt!
[ Voor 34% gewijzigd door Ook op 24-08-2004 12:51 ]
Verwijderd
Ik heb nu waarschijnlijk hetzelfde probleem met Colin Mcrae 4; Na ongeveer vijf (!) minuten spelen knalt mijn monitor in de slaap stand en is de enige oplossing een hele harde reset. In XP staat alle power-save opties en screensaver troep uit en ik heb de allernieuwste drivers geïnstalleerd. Kan dit met koeling te maken hebben? Bij NFS Underground heb ik full-detail en nergens last van.....Ook schreef op 03 augustus 2004 @ 13:10:
Ja, ik herken dat probleem (althans, een beetje). Ik heb het opgelost door m'n TV/Modem kaart 1 plekje naar onder te verplaatsen (ten koste van het modem, die gebruikte ik toch niet). Zie ook een paar posts hierboven.
Klinkt idd hetzelfde (en ook het MedionSucks forum staat vol met dit soort berichten). Heb je die TV/Modem kaart al eens een stapje omlaag geplaatst?? Als het dan langer duurt of zelfs helemaal verdwijnt dan weet je het natuurlijk zeker.. Succes!
Verwijderd
Heb de tvkaart/modem inderdaad 2 plaatsen lager gezet (laagste slot), andere slots open gelaten voor lucht toevoer / uitgang. Helaas geen langdurige oplossing, na ongeveer 15 minuten bevriest het beeld en knalttie er weer uit; na een tijdje gaat de monitor op de slaapstand.Ook schreef op 26 augustus 2004 @ 15:47:
Klinkt idd hetzelfde (en ook het MedionSucks forum staat vol met dit soort berichten). Heb je die TV/Modem kaart al eens een stapje omlaag geplaatst?? Als het dan langer duurt of zelfs helemaal verdwijnt dan weet je het natuurlijk zeker.. Succes!
Kan dus aan de koeling liggen, maar misschien ook aan de drivers? Ik las iets over omega drivers, zouden die kunnen helpen?
Van die Omega drivers lees ik juist steeds vaker dat ze crashes veroorzaken; ik zou eerder voor die nieuwe Catalyst v4.8 drivers gaan!
Maar in the end vrees ik dat het weinig uitmaakt aangezien dat uitvallen volgens mij echt een hitte probleem is..
Maar in the end vrees ik dat het weinig uitmaakt aangezien dat uitvallen volgens mij echt een hitte probleem is..
Verwijderd
Heb net ook de TV kaart/ modem 1 slot naar beneden geplaatst, maar bij mij kan ie nu de tv kaart niet meer vinden..... radio doet t trouwens ook niet.... toch maar een casefan bijplaatsen.Ook schreef op 20 juli 2004 @ 22:57:
[...]
Heeft iemand nog tips wat een goede en stille casefan is? En waar moet ik em ergens hangen dan?
Verwijderd
Ey peops,
misschien een out2date vraagie, maar ik zie net een sticker op de voedingaansluiting van de Radion xl 9800 met daarop: Only for non powered agp slot ......
Ik heb namelijk in een andere pc een club 3d radion le 9800 gehangen en die had een extra voedingsdraad eraan hangen, maar bij die aldi pc is dat niet zo? Betekent dit een slechtere prestatie?
misschien een out2date vraagie, maar ik zie net een sticker op de voedingaansluiting van de Radion xl 9800 met daarop: Only for non powered agp slot ......
Ik heb namelijk in een andere pc een club 3d radion le 9800 gehangen en die had een extra voedingsdraad eraan hangen, maar bij die aldi pc is dat niet zo? Betekent dit een slechtere prestatie?
Is het iemand gelukt om de firmware van de pioneer dvd rw te upgraden? De firmware installer ziet de drive niet en volgens myMP3 Pro zit er ook geen dvd brander in, daarintegen hebben Nero en Alchohol geen enkel probleem met branden... iemand?
Ja, mij is dat prima gelukt hor, maar je moest eerst downgraden en dan pas kan je upgraden 
Zie ook dit topic:
[rml][ Firmware] Pioneer Dvr-106 foutmelding[/rml]
Firmware:
http://flashman.rpc1.org/Firmware/MEDION/DVR-106/
Zie ook dit topic:
[rml][ Firmware] Pioneer Dvr-106 foutmelding[/rml]
Firmware:
http://flashman.rpc1.org/Firmware/MEDION/DVR-106/
Tja... dat klinkt ook als heel logisch..Ook schreef op 11 september 2004 @ 14:36:
Ja, mij is dat prima gelukt hor, maar je moest eerst downgraden en dan pas kan je upgraden
Maar bedankt! Uit het topic waar je naar verwijst wordt het me alleen niet duidelijk hoe ik moet downgraden. Is het installeren van de firmware waar je naar linked voldoende, of moet er eerst op een andere manier gedowngrade worden?
Van wat ik me herinner was die firmware-rar file voldoende. Misschien is die tussenstap er wel tussenuit gehaald oid. Lees ook even de readme.txt in die RAR file want daar staan ook nog wat sites naar fora in waar heel veel info te vinden is (bijna iedereen heeft dezelfde vragen). Tot slot, het updaten ging bij mij echt alleen met de juiste bestanden, daarvoor kreeg ik steeds errors over incorrecte firmware enzo. Hij laat zich dus niet zomaar met verkeerde bende flashen (alhoewel het natuurlijk altijd een risky spelletje blijft
)
If you’re not living on the edge, you’re taking up too much space, zeg ik dan maarOok schreef op 11 september 2004 @ 21:26:
(alhoewel het natuurlijk altijd een risky spelletje blijft)
Bedankt voor de hulp, ik zal zeer binnenkort eens gaan kijken.
eerst nog maar even wat wegbranden nu het nog kan
DeFeCt schreef op 11 september 2004 @ 22:36:
[...]
If you’re not living on the edge, you’re taking up too much space, zeg ik dan maar
Bedankt voor de hulp, ik zal zeer binnenkort eens gaan kijken.
eerst nog maar even wat wegbranden nu het nog kan
Hij brandt nl. al bijna alles (behalve dual layer
[ Voor 9% gewijzigd door ibr op 12-09-2004 18:13 ]
Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk
1> regiovrijibr schreef op 12 september 2004 @ 18:12:
[...]
Wat heeft een firmware voor nut voor een dvd-brander? Daardoor kan hij toch niet meer soorten cd's & dvd'sgaan branden?
Hij brandt nl. al bijna alles (behalve dual layer)
2> sneller dvd's rippen in de brander (16x meen ik)
3> betere herkenning media, meer schijven op 4x willen branden