Nieuwe DSLR van Canon: EOS 300D *part 2*

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.284 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-09 21:23
Okyah schreef op 19 januari 2004 @ 22:46:
Mhm.. Niet om het een of het ander, maar meerdere fabrikanten staan geloof ik op het punt om een cam te introduceren in dezelfde prijsklasse als de 300D. Dus misschien is het de moeite waard om de lanceringen van deze apparaten even af te wachten :)
Nikon lanceert ieg binnenkort een budgetversie van de D100 volgens mij.
Nu zit ik zelf ook een beetje te wikken en wegen en door deze berichten begin ik een beetje te twijfelen.. Tis toch een flnke som geld om te investeren..
Maarja, we weten natuurlijk pas welke de beste is als ze allemaal uit zijn :)
Ok, de opvolger van de D100, de D70 is aangekondigt/
Volgens Foto Konijnenberg:

Nikon D70 levering vervroegd!!!
Nikon zal waarschijnlijk al eind februari de markt betreden met de Nikon D70, de nieuwe digitale spiegelreflex camera, welke uitgerust zal worden met een 6.3 megapixel CCD. De Nikon D70 zal de directe concurrentie aangaan met de Canon EOS 300D. De chip zal naar alle verwachting vrijwel identiek zijn als de Nikon D100. De Nikon D70 Kit zal bestaan uit de body en een Nikkor AF-S 18-70 DX objectief (28-105mm).
Maar welke d-slr's zijn dan nog meer aangekondigt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedHead schreef op 20 januari 2004 @ 15:35:
Als iemand weet waar die nu leverbaar is (europese versie) met lens (kit versie) voor rond de 1100, geef dan een seintje. Want continu alle bedrijven nabellen die in de pricewatch staan schiet ook niet op.
Onderstaande winkel had er vorige week nog meerdere op voorraad. Ik heb hem er gekocht voor 1249 euro. Is wel iets meer dan 1100, maar je krijgt er dan wel 128MB bij.
Ook mag je daar 25 foto's gratis laten afdrukken op 11x15 cm.

Dus in totaal niet echt veel duurder dan 1100 euro. Ik vond iig het verschil te klein om nog echt lang te wachten. Ook ben ik nooit bij dergelijke grote aankopen nooit zo weg van aankopen via internet. (ik heb net te vaak gehoord dat er dingen misgaan)
En aangezien ik zelf in Apeldoorn dus was de keus snel gemaakt :P
Combi Ritmeester Foto/Video Digitaal
Oranjerie 166 7311WG Apeldoorn
055-5212884

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie enig idee waar dit schijfje voor bedoeld is op de achterzijde van de body ? Het zit boven de cursortoetsen en zit op de plaats waar de duim zit.

AFbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar weer een paar plaatjes geplaatst, met Exif-info.

Afbeeldingslocatie: http://www.vandijk-stiens.nl/jpg/foto6.jpg
File Name
IMG_0314.JPG
Camera Model Name
Canon EOS 300D DIGITAL
Shooting Date/Time
17-1-2004 15:53:07
Shooting Mode
Macro( Close Up )
Tv( Shutter Speed )
1/60
Av( Aperture Value )
5.6
Metering Mode
Evaluative
Exposure Compensation
0
ISO Speed
400
Lens
18.0 - 55.0 mm
Focal Length
55.0 mm
Image Size
3072x2048
Image Quality
Fine
Flash
On
Flash Type
Built-In Flash
Flash Exposure Compensation
0
Red-eye Reduction
Off
Shutter curtain sync
1st-curtain sync
White Balance
Auto
AF Mode
One-Shot AF
Parameters
Contrast +1
Sharpness +1
Color saturation +1
Color tone Normal
Color Space
sRGB
File Size
2653KB
Drive Mode
Single-frame shooting

Afbeeldingslocatie: http://www.vandijk-stiens.nl/jpg/foto7.jpg
File Name
IMG_0313.JPG
Camera Model Name
Canon EOS 300D DIGITAL
Shooting Date/Time
17-1-2004 15:52:38
Shooting Mode
Macro( Close Up )
Tv( Shutter Speed )
1/60
Av( Aperture Value )
5.6
Metering Mode
Evaluative
Exposure Compensation
0
ISO Speed
400
Lens
18.0 - 55.0 mm
Focal Length
55.0 mm
Image Size
3072x2048
Image Quality
Fine
Flash
On
Flash Type
Built-In Flash
Flash Exposure Compensation
0
Red-eye Reduction
Off
Shutter curtain sync
1st-curtain sync
White Balance
Auto
AF Mode
One-Shot AF
Parameters
Contrast +1
Sharpness +1
Color saturation +1
Color tone Normal
Color Space
sRGB
File Size
3076KB
Drive Mode
Single-frame shooting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Hele leuke poezen/katten. Maar waarom heb je ze geplaatst, misschien wil je wat tips ofzo? Ik wil wel wat over je foto's zeggen:

Voor beide foto's:
De flits is te hard er is geen achtergrond, een invulflits zou beter zijn. maar dat kan niet met de 300d....dus meer licht opzoeken en dan zonder flits lange sluiter en goed stilhouden. misschien hogere iso kiezen, maar 400 (jou keuze) is al redelijk hoog.

voor de 2e foto:
Hij is niet echt scherp, kijk maar naar de snuit. Aangezien dat hij wordt vastgehouden moet dat wel wat beter kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja,

Of als je geen geld hebt voor een externe flitser en er is niet meer licht voor handen, kan je natuurlijk een wit vel voor je flitser houden en naar het plafond laten richten.

Zo heb ik al een paar keer een foto weten te redden ...

PS Wat is dit voor ras? Maine Coone?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 19:21:
Hebben jullie enig idee waar dit schijfje voor bedoeld is op de achterzijde van de body ? Het zit boven de cursortoetsen en zit op de plaats waar de duim zit.

AFbeelding]
Ik denk dat er aan de binnenkant een as zit oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 19:21:

AFbeelding]
Het is mij niet echt duidelijk wat je nu bedoelt, maar die uitsparing is er IMHO om je duim in te plaatsen. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ik denk dat Brewskie dat kleine cirkeltjes bedoelt wat dus bij gebruik onder je duim zou zitten. Ik weet het niet, misschien kan de cam dan detecteren dat je hem vasthoudt? Het kan ook gewoon een afdekkinkje zijn omdat er een schroefje onder zit :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 00:13

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Misschien dat iemand op schiphol m effe door zo'n X-ray apparaat wil halen? :)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 23-09 06:04

zAo

GPLv2 Fanboy

rockhopper schreef op 21 januari 2004 @ 19:15:
Misschien dat iemand op schiphol m effe door zo'n X-ray apparaat wil halen? :)
Over Schiphol gesproken :) , mag je daar op dat balkon gewoon pics schieten? Het is voor mij ver weg, maar ik zou best weleens wat pics willen maken van die bussen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 10:42:
Tsja,

Of als je geen geld hebt voor een externe flitser en er is niet meer licht voor handen, kan je natuurlijk een wit vel voor je flitser houden en naar het plafond laten richten.

Zo heb ik al een paar keer een foto weten te redden ...

PS Wat is dit voor ras? Maine Coone?
Het is inderdaad het ras Main Coone.

Hoe had je de foto gemaakt met een externe flitser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Laatst online: 26-09 15:13

WoutF

Hoofdredacteur
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 07:23:
[...]

Het is inderdaad het ras Main Coone.

Hoe had je de foto gemaakt met een externe flitser?
De flitskop schuin zetten en op het plafond richten. Eventueel nog een omnibounce kapje erop. Zo kaatst het licht via het plafond op het onderwerp wat een natuurlijker effect geeft dan een directe flits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insano
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-12-2021
Jeej mijn EOS 300d (rebel) is binnuh!!

ik blij, tis echt een VET ding! :D

alleen moet ik wel een keertje ene mooie tasje kopen, en een lens met grotere zoom :)

owja, en een 4gb microdrive uit een MUVO2 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okyah schreef op 21 januari 2004 @ 17:58:
Ik denk dat Brewskie dat kleine cirkeltjes bedoelt wat dus bij gebruik onder je duim zou zitten. Ik weet het niet, misschien kan de cam dan detecteren dat je hem vasthoudt? Het kan ook gewoon een afdekkinkje zijn omdat er een schroefje onder zit :)
Ja, ik bedoelde inderdaad dat kleine cirkeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De office center heeft de 300D Kit voor 999 excl BTW (~1190 incl btw) in hun folder staan voor die zaterdag in gaat. Ik ben trouwens benieuwd of ze hem uberhaubt kunnen leveren :D

(ik ben zelf al 2 maanden een zeer gelukkige 300D bezitter, maar misschien dat iemand anders er iets aan heeft)

[ Voor 5% gewijzigd door Le Mol op 22-01-2004 23:11 ]

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurge
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

de office centre in Ede heeft hem iig wel, ze hadden er pas een aantal binnen gekregen. 'n vriend van me werkt daar.

ActueleWind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo 300D-ers.

Ook hier net een nieuwe 300D. Jarenlang met een Sony S70 aan de slag geweest. Was toendertijd een van de beste (nu niet meer) en wilde toch eens wat professionelers. Aangezien de reviews eigenlijk allemaal top waren, half november een 300D besteld en deze week geleverd gekregen.

Ik heb beide topics doorgelezen en ben qua DSLR ook een beginner, weet er wel wat van, maar moet nog een hoop leren. Heb de kit genomen met de standaard lens, maar het zoombereik is niet zo heel veel.

Is er ergens een site of wil iemand in normale taal uitleggen (zal vast wel eens gebeurd zijn) hoe dat werkt met lenzen. Ik zie 75-300 mm, maar wat betekend dat nou precies ? Overigens zie ik diverse Canon lenzen 2e hands aangeboden. Moet je nog ergens op letten ? Het scheelt namelijk nogal met de winkel.

alvast bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:15

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Hoe groter de brandpuntsafstand (aantal mm), hoe kleiner de beeldhoek. Hoe kleiner de beeldhoek, hoe kleiner het deel van het beeld dat je film/chip-oppervlak vult. Hoe groter je de brandpuntsafstand dus neemt, hoe relatief groter een kleiner deel van het totale beeld dus opgepikt wordt. Resultaat: je beperkt je tot een klein deel, wat dus vergroot op het beeld komt.

Met een groothoeklens (de naam zegt het al), die een relatief kleine brandpuntsafstand heeft, pak je dus een grote beeldhoek. Leuk voor mooie overzichtsfoto's van landschappen.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Of heel simpel gezegd:
Hoe meer mm, hoe meer zoom.

Voor portretfotografie is normaliter ongeveer 80-85mm ideaal bijvoorbeeld, voor landschapswerk is tussen de 15 en 30mm weer super. Wil je nu sportfotografie gaan doen, of dieren, dan is veel mm aan te reden. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke. Bedankt voor de tips. Ik denk dus dat mijn volgende aanschaf dus een 75-300 mm zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Mhm.. die aanbieding bij de Office Centre is niet echt goedkoop ofwel? Maarja, als ze hem echt op voorraad hebben met kitlens is dat natuurlijk ook wel iets waard :)
Maar een klein vraagje > krijg je wel een lenskapje bij de kitversie? Want dat is bij de OC prob niet los te halen ofzo, dan moet je weer ergens anders heen enzo :P
Ik hoop dat ze hem ook daadwerkelijk morgen op voorraad hebben..

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 12:44:
Oke. Bedankt voor de tips. Ik denk dus dat mijn volgende aanschaf dus een 75-300 mm zal zijn.
Er zijn natuurlijk ook nog wel andere dingen waar je op moet letten. De 75-300 is er in 3 uitvoeringen van. De normale, de 75-300 USM en de 75-300 USM IS
USM= Ultra sonic motor
IS= Image stabelizer

USM= Sneller en stil autofocussen

IS= Een mechanisme die ervoor zorgt dat jij je foto met een lagere sluitertijd nog steeds uit de hand kan nemen.
Bijvoorbeeld als jij schiet zonder IS op 300 mm is elk trillinkje van je hand genoeg om je foto te verzieken, mits je je sluitertijd niet snel genoeg hebt staan (slecht weer > niet genoeg licht) .
Is er voldoende licht (zon) zal dit niet zo'n probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ok, ik heb er 1 te pakken kunnen krijgen :D
5 minuten voor openingstijd stonden 4 anderen te wachten voor de deur...
Allemaal kwamen ze voor deze cam...
En er waren 4 cams bleek...
Maar gelukkig waren 2 van die mensen samen :D
Phew :P

Ook meteen een slootje geheugen gekocht, wel een trage, maar wel 512 mb. Voor hetzelfde geld kan ik hier om de hoek wel een snelle kaart kopen, maar die is dan maar 256 mb... en de snelle 512 mb.... :X Nja, dan maar ietsjes langer wachten, zo rijk ben ik (helaas) niet.

De accu is nu aan het opladen, dus ik kan weldra beginnen met schieten :)
Maar ik ben een beetje bang voor m'n lensje en ik wil even een UVfilter halen, maar ik heb weinig verstand van de verschillende types en merken. Nu heb ik al wat gezocht en iemand @ GoT zei dat B&W en Kaiser goedkope troep waren en Hoya schijnt ook niet super te zijn.
Nu las ik ergens anders dat Hoya en B&W wel goed waren...
Nu kan ik Hoya, B&W en Marumi krijgen. Ik heb het liefst dat ze de kwaliteit van de foto niet verminderen, verder hoeven ze niets te doen eik :P
Ook zijn er gewone en multicoated lenzen. Ik heb al begrepen dat dat laatste type beter is.
Ook zijn er "super pro" :+ filters, maar die zijn wel erg prijzig (rond de 80 eypo).
Is het voor 1 merk gewoon "duurder is beter". Of kunnen jullie me echt iets aanraden?
Ik vraag het hier maar even, omdat hier vast meelevende 300d-ers zitten :+

Ik kan natuurlijk ook in de winkel om raad vragen, maar dan raden ze me hoogstwaarschijnlijk het duurste aan :+

Ik haal denk ik ook meteen een 50mm f1.8 maar die is zo "goedkoop" dat ik er geen lens filter voor haal denk ik..

[ Voor 3% gewijzigd door Okyah op 24-01-2004 12:09 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

B&W filters zijn juist goed. Kaiser ken ik niet, Hoya is aardig. Als je superspul wilt, dan zou ik ook eens naar Heliopan kijken. Duitse fabrikant (www.heliopan.de), maar ze zijn wel in Nederland te krijgen, bijvoorbeeld bij www.fotohuisrovo.nl

B&W is volop te krijgen, o.a. bij Konijnenberg. Tiffen schijnt ook een goede naam te hebben. Zelf heb ik een 52mm Heliopan Circular Polarizer (met coating zut erop) bij hierbovengenoemde RoVo gehaald. Mooie stevige filters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Als je eigenlijk liever geen filter wilt, kun je ter bescherming ook een zonnekap op je objectief monteren. Dat zorgt ook voor wat meer afstand tussen sommige dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Nja, ik begin dan wel met een aardig filter denk ik ;) Die Hoya-dingetjes zijn wel wat betaalbaarder dan die B&W :)
Ik kijk dan eerst hoe die goedkope filter is. Maar dank voor de info ieg, nu kan ik met een gerust hart iets gaan halen :D

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 19:04:
[...]

Onderstaande winkel had er vorige week nog meerdere op voorraad. Ik heb hem er gekocht voor 1249 euro. Is wel iets meer dan 1100, maar je krijgt er dan wel 128MB bij.
Ook mag je daar 25 foto's gratis laten afdrukken op 11x15 cm.

Dus in totaal niet echt veel duurder dan 1100 euro. Ik vond iig het verschil te klein om nog echt lang te wachten. Ook ben ik nooit bij dergelijke grote aankopen nooit zo weg van aankopen via internet. (ik heb net te vaak gehoord dat er dingen misgaan)
En aangezien ik zelf in Apeldoorn dus was de keus snel gemaakt :P

[...]
Jippie.. gisteravond ook een 300D gekocht, de japanse versie met een USM lens.
Vandaag even wezen kijken voor een tasje, maar dat is toch wel moeilijk, vooral omdat ik toch wel verwacht een andere lens als de kit lens standaard te gaan gebruiken (28-135 IS?)

Wie gebruikt tegenwoordig welke tasje voor de EOS300D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Tasje? www.tamrac.com www.lowepro.com etc :)

Overigens heb ik zelf een "TAS" :)

[ Voor 54% gewijzigd door Floor-is op 24-01-2004 18:06 . Reden: toevoeging ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

RedHead schreef op 24 januari 2004 @ 17:47:
Vandaag even wezen kijken voor een tasje, maar dat is toch wel moeilijk, vooral omdat ik toch wel verwacht een andere lens als de kit lens standaard te gaan gebruiken (28-135 IS?)

Ik gebruik het goedkoopste kleine tasje van Canon, daar past precies het toestel met de kitlens en 1 andere lens tot ca 300mm in met nog wat kleine dingetjes (kabeltjes/filters/cf kaartje).
Als ik een extra lens mee wil nemen dan doe ik die wel in m'n jaszak.
Tasje was maar ~15 euro.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insano
justmental schreef op 24 januari 2004 @ 18:04:
[...]

Ik gebruik het goedkoopste kleine tasje van Canon, daar past precies het toestel met de kitlens en 1 andere lens tot ca 300mm in met nog wat kleine dingetjes (kabeltjes/filters/cf kaartje).
Tasje was maar ~15 euro.
Euh, ik ben toevallig ook opzoek naar een klein tasje voor mn 300d, heb je een pic van jouwe? (moet niet moeilijk zijn denk ik ;-) )

en waar hebbie em gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Niet online
justmental schreef op 24 januari 2004 @ 18:04:
[...]

Tasje was maar ~15 euro.
*BRRR*, ik zou er zel niet aan moeten denken, een objectief in mijn jaszak en m'n dure camera is een tasje van 15 euro :|

ik heb zelf twee tassen:
een Lowepro Nova 2 AW, hier kan de body+lens in met flitser en/of een extra objectief. Het tasje is lekker compact en kan dus makkelijk mee.
en een Lowepro Computrekker AW, voor de keren dat er wat meer mee moet als alleen de body met wat spul.
(de reden voor de twee tassen moge duidelijk zijn, de eerste werd te klein en toen heb ik besloten dat er maar een grotere moest komen, en voor een 2de hands tas krijg je in verhouding weinig, dus dan hou ik hem liever zelf)

[ Voor 12% gewijzigd door Le Mol op 24-01-2004 18:49 ]

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

DSC schreef op 24 januari 2004 @ 18:40:
Euh, ik ben toevallig ook opzoek naar een klein tasje voor mn 300d, heb je een pic van jouwe? (moet niet moeilijk zijn denk ik ;-) )

en waar hebbie em gekocht?
gekocht bij een combi fotozaak in de mariastraat in utrecht, naam is me even ontschoten.
M'n vriendin heeft dezelfde tas voor d'r analoge EOS, die staat er dus ook op, met een 75-300 lens erbij in de tas.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mental/fototas.jpg
De webserver van xs4all hikt wat vandaag dus je hebt kans dat dit nog ff een kruisje is.
edit:

doet het weer zie ik

[ Voor 19% gewijzigd door justmental op 25-01-2004 00:21 ]

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insano
Net tasje, ook maar ns zoiets halen.

ik was gisteraaf even met een kennis in amsterdam, en uiteraard even wat fototjes geschoten om te proberen. Zoveel verstand heb ik dr ook nog niet van.

Afbeeldingslocatie: http://www.volvopower.nl/coppermine/albums/userpics/10002/normal_img_0601.jpg
(klikbaar)

Dit is een van de leukere foto's, de rest is IMHO iets te donker. We hadden iig wel gewoon LOL ;)
cam stond op TV mode, met sluitertijd 1/100sec, ISO1600.

Wat zijn eigenlijk de 'beste' instellingen om nacht foto's te maken, zonder flitser of statief?

(meer pics hier)

[ Voor 3% gewijzigd door Insano op 25-01-2004 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Mhm.. Hoe zit het precies met de naamgeving van de bestanden? Ik zie nu dat sommige van de foto's IMG_xxx heten en andere 10x_xxx
Waarschijnlijk heb ik deze op een andere manier gekopieerd ofzo, ik heb wat geprobeerd met zoombrowser en ook gewoon door het zelf te kopieren.
Maar hij gaat nogal snel naar een volgende folder, dus naar 104 bijv, terwijl in 103 nog maar een paar foto's gemaakt zijn eigenlijk. Hoe dit precies zit weet ik niet, maar het lijkt me dus dat er eerst in de 100 serie 999 foto's gemaakt zouden moeten kunnen worden, vervolgens 999 in de 102 enz.
Mis ik nu iets? Doe ik iets verkeerd? :)
Of klopt alles? Want dan zit ik binnen no time (nja, over niet al te lange tijd) op folder 999 en dan begin ik weer opnieuw? En dat wil ik eik niet, want dan zijn de foto's niet meer uit elkaar te houden enzo..
Ik kan zo snel niet vinden hoe dit zit.

Sowieso duurt het echt een eeuw om de foto's met de cam over te zetten :/ Via zoombrowser met normal communication ongeveer een half uur ofzo :/ Voor 512 mb. Als ik het op ptp zet, kan ik ZB niet meer gebruiken en dan kan ik het wel handmatig kopieren (maar dan zie je die folder 102, 103 enzo niet) en dan gaat het een stuk sneller, nja, 16 minuten ofzo :+
(Is dit normaal? Ik lees overal wel dat het vrij traag is, maar ZO traag? :P )

Ik heb even de vorige topique doorgezocht met "ptp" en dat is ieg nodig voor OSX blijkt, maar verder gebruiken de meeste mensen een cardreader lijkt het.

In het boekje over de software kan ik btw enkel vinden dat ptp idd voor gebruik zonder de software is en verder weinig over de naamgeving enzo..

[ Voor 5% gewijzigd door Okyah op 25-01-2004 20:01 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Okyah: Een cardreader is zeker aan te raden.

Ik heb zoombrowser zelf nooit gebruikt, of nouja niet meer dan 2 keer ofzo, vind het een wanprestatie van een programma. :Y)
Ik gebruik iPhoto (standaard @ OSX) ook niet voor het binnenhalen van de foto's, direct kopieren naar de disk en dan openen met zoombrowser of iPhoto is volgens mij de beste optie.

FYI:
Als ik met iPhoto mijn foto's van CF trek (via CardReader) duurt het ±21-24mins voor ik alles over heb.
Doe het nu direct naar de disk (met firewire-reader) en ben dan met ±2mins klaar...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:16

Marc H

- - Is wakker - -

RedHead schreef op 24 januari 2004 @ 17:47:
[...]

T'is dan wel een 10D, maar dit is mijn "tasje", Lowepro Mini Trekker AW.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 15:50
Ok, ik hoef niet meer te zeggen dat het best wel een :9~ cam is.
Ik moet dan nog wel ff sparen, maar ik heb even een paar vragen.

-Bij shutter speed staat de optie 'bulb' wat houd dit eigenlijk in?
-En als ik het goed begrijp kan ik beter een sigma/canon lens nemen dan een Tamron?
-Kan ik met de standaard 18-55mm lens macro's maken van bijv. een vlinder(als grote)?
-Wat voor tele lens raden jullie mij aan <200 euro

Ik heb niet zo'n groot budget en wil graag zowel tele als groothoek mogelijkheden hebben. Ik zat er aan te denken om hem te kopen inclusief de standaard 18-55mm lens + een tele (70/90-300). Ik ben zeker niet een veel eisende gebruiker, maar meer iemand die zich verder in de fotografie wereld wil storten dan met de huidige Medion 9700 :+

[edit: blob=bulb 8)7 ]

[ Voor 4% gewijzigd door ygma!l op 26-01-2004 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

ygma!l schreef op 26 januari 2004 @ 18:54:
-Bij shutter speed staat de optie 'blob' wat houd dit eigenlijk in?
Dat heet bulb, en met die stand kun je je sluiter open houden. Zelf heb ik een Nikon F65 waar je de sluiter opent en sluit door 2 keer te drukken (1 keer open, 2e keer dicht), maar op m'n oude Kiev moet ik de knop ingedrukt houden. Waarschijnlijk werkt die bulb op de 300D ook gewoon door 2 keer te drukken.

Daar kun je dus lange sluitertijden mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Hillie schreef op 26 januari 2004 @ 19:02:
[...]

Dat heet bulb, en met die stand kun je je sluiter open houden. Zelf heb ik een Nikon F65 waar je de sluiter opent en sluit door 2 keer te drukken (1 keer open, 2e keer dicht), maar op m'n oude Kiev moet ik de knop ingedrukt houden. Waarschijnlijk werkt die bulb op de 300D ook gewoon door 2 keer te drukken.

Daar kun je dus lange sluitertijden mee doen.
Helaas, je moet hem ingedrukt houden, op het moment dat je los laat, klapt de sluiter ook weer dicht.
Overigens kan je met een volle batterij niet echt verder komen dan 45min sluitertijd.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Hmmm, da's dan lastig. Zit er een aansluiting voor een draadontspanner, of electrische ontspanner op? Dat zou de zaak wel makkelijker maken.

Wat dat betreft ben ik wel blij met die mechanische bak die ik heb (die Kiev), want ook met m'n Nikontje loop je het risico met lege batterijen, hoewel veel minder snel. Maar die Kiev is gewoon draadontspanner erin schroeven, afdrukken, locken en een uur later terugkomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:52

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Hillie schreef op 26 januari 2004 @ 19:23:
Hmmm, da's dan lastig. Zit er een aansluiting voor een draadontspanner, of electrische ontspanner op? Dat zou de zaak wel makkelijker maken.
yups! ik ben nu bezig met deze te maken: http://www.chantalcurrid.com/remoteControl.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Zeer cool! Zelf hobbyen is altijd leuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Floris schreef op 26 januari 2004 @ 19:15:
[...]

Helaas, je moet hem ingedrukt houden, op het moment dat je los laat, klapt de sluiter ook weer dicht.
Overigens kan je met een volle batterij niet echt verder komen dan 45min sluitertijd.
Deels waar, maar met de RC-1 remote control (aanrader overigens) kan je op afstand (geen camera shake) met twee klikken bulb opnames maken. Klik 1, camera stelt scherp, opent lens. Klik twee, camera sluit lens. Voor het probleem van beperkte batterij kan je natuurlijk altijd een netspanningsadapter aansluiten op je camera. Dan blijft ie het doen totdat de stroom uitvalt (kan in sommige landen korter zijn dan 45 minuten :P Voor de rest klopt het inderdaad, zonder remote moet je de knop inhouden voor bulb en zolang blijft de lens 'open' en wordt de foto belicht.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook een grip onder je 300d kopen, dan word die tijd aanzienlijk verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam deze zelf-bouw remote tegen.

http://www.imagestation.c...ctures.html?id=4288007775

Een tweaker draait zijn hand daar niet voor om :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 08:38:
Je kan natuurlijk ook een grip onder je 300d kopen, dan word die tijd aanzienlijk verlengd.
Maar hoe zet je hem dan op een standaard? :) Of zeg/vraag ik niet iets geks? :P

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 23-09 17:07
Ook in een grip zit zo'n mooi gat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Maar is dat stevig genoeg? En het zwaartepunt wordt nogal verplaatst, dat zal de stabiliteit niet ten goede komen, wel?
Ik heb nog even geen grip nodig denk ik :)
wel leuk natuurlijk, maar is weer een smak geld.. Krijg je er eik direct een 2e accu bij?

//Ik neem btw wel aan dat het stevig genoeg is, anders zouden ze het niet verkopen :P

[ Voor 15% gewijzigd door Okyah op 27-01-2004 21:31 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
LOL, dat zou ook mijn redenatie zijn ;) :D
Volgens mij verkopen ze grips zonder accu.

Die BG-E1 is trouwens veel goedkoper dan de BG-ED3, vaag.

Nouja alleen maar mooi voor de 300D bezitters ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Azrael op 27-01-2004 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die grip is nu gezakt in prijs. Hijs is nu nog "maar" 150€ bij cameranu.nl

Ik heb hem besteld, dan kan ik misschien hier wel posten hoe het zit met de stevigheid.

Ik heb die stevigheid ook nodig, want met mijn 70-200/4L erop zonder statief kraag, heeft ie het toch wel iets moeilijk. ;)

Gelukkig kan je met 1 accu werken in die grip, ik heb nu net geen geld meer voor een extra batt. pack :r

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 07:47:

Ik heb hem besteld, dan kan ik misschien hier wel posten hoe het zit met de stevigheid.

Ik heb die stevigheid ook nodig, want met mijn 70-200/4L erop zonder statief kraag, heeft ie het toch wel iets moeilijk. ;)

Gelukkig kan je met 1 accu werken in die grip, ik heb nu net geen geld meer voor een extra batt. pack :r
Ik heb extra accu's gekocht bij http://www.inkoopprijzen.tk .
1400 mAh 2 stuks voor € 30,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 21:25:
[...]

Ik heb extra accu's gekocht bij http://www.inkoopprijzen.tk .
1400 mAh 2 stuks voor € 30,00
Ik de mijne bij http://www.4fun4u.nl/ voor €19,95 per stuk, gewoon via bankoverschrift. Extra amperage is wel fijn. Gebruik de originel canon batterij minder nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik zag op eBay 1500mAh batterijen als ik me niet vergis, dat is weer een hapje beter. Maar ik vertrouw het toch niet zo, eigenlijk wel jammer. Als GP nou eens zou komen met een paar mooie batterijen, dan zou ik een stuk minder huiverig zijn dan bij de gemiddelde hakkietakkiemadeinjapanofkoreaikkanhetnietopdeverpakkingvinden spulletjes..

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 07:47:
kan je m beter bij B&H kopen, daar is ie veel goedkoper, zelfs als je nog belasting moet betalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
Zijn al die goedkope accu's wel betrouwbaar? Zit er dan nog wel garantie op de Camera/Accu?

[ Voor 32% gewijzigd door ygma!l op 29-01-2004 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ygma!l schreef op 29 januari 2004 @ 07:08:
Zijn al die goedkope accu's wel betrouwbaar? Zit er dan nog wel garantie op de Camera/Accu?
Naar mijn weten zit er op accu's nooit garantie. Ook als je bij bv je camera verzekerd en per ongeluk laat vallen ofzow, dan krijg je wel een nieuwe camera maar geen nieuwe accu. Dit geld ook voor telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:03
Hey allemaal.

Ik heb de 300d in november gekocht, en ik heb dinsdagmiddag voor mijn verjaardagsgeld een nieuwe lens + tas gehaald het is geworden:

Sigma 28-300mm 1:3.5 - 6.3 lens('uitgezoomd', dus op z'n kleinst, issie niet veel groter dan de 18-55 EFs lens)
LowePro Nova 1 AW

De lens kun je bij FOKA halen in rotterdam(www.foka.nl) voor 279, in de aanbieding
De tast kostte me 38 euri.

De lens is echt perfect! word geleverd inc. zonnekap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Jij bent blij met de 28-300?

Kan je ergens een paar voorbeeldfoto's neerzetten geschoten met de lens op de grootste diafragma's mogelijk? (Graag ook een supersaaie foto van een stenen muurtje, wel goed uitgelicht ajb)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit dat nu eigenlijk, of hoe moet ik dat zien. Stel je hebt een G3 met de teleconvertor TC-DC58N 1.75x. De G3 heeft standaard een 28.8. Als je dit nu vergelijkt met de lenskit van de 300D heb je dan hetzelfde bereik? Kwa afstand bedoel ik dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

marx > hang van de maximale zoom af van de G3. Maar met de kitlens begin je bij 29mm ongeveer en eindig je bij ongeveer 100mm. En met de G3 en converter zou je dus beginnen bij ongeveer 50mm. Nja, volgens mij dan :P
De bereiken zijn dus volgens mij best anders :)

Even een andere vraag > Als ik nu een foto neem van een A4tje, dit als custom whitebalance instel, een paar foto's schiet na het kiezen van custom WB, vervolgens de cam afsluit, de kaart leeg, formateer en er weer insteek >heeft hij dan de WB instelling nog wel? Omdat die foto waarvan de WB van "gemaakt" is weg is enzo..
Kheb het niet echt kunnen vinden en ik vertrouw m'n eigen bevindingen niet zo, omdat ik hier binnen bijna geen licht heb en ik nog niet echt bekend met het apparaat ben :P Ik wil morgen m'n cam meenemen naar waar er geen internet is enzo, vandaar dat ik het even vraag ;)
Want die auto WB is niet je-van-het, nja, niet wat je wil meestal ;) En continu met stukjes papier/koffiefilter/pringledozendeksels in de weer is niet zo handig :P Ik wil wat foto's in de zelfde kleurtoon, dus ik hoef het niet echt te wijzigen :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-09 22:38

Erw

Okyah schreef op 30 januari 2004 @ 22:07:
marx > hang van de maximale zoom af van de G3. Maar met de kitlens begin je bij 29mm ongeveer en eindig je bij ongeveer 100mm. En met de G3 en converter zou je dus beginnen bij ongeveer 50mm. Nja, volgens mij dan :P

Even een andere vraag > Als ik nu een foto neem van een A4tje, dit als custom whitebalance instel, een paar foto's schiet na het kiezen van custom WB, vervolgens de cam afsluit, de kaart leeg, formateer en er weer insteek >heeft hij dan de WB instelling nog wel? Omdat die foto waarvan de WB van "gemaakt" is weg is enzo..
Kheb het niet echt kunnen vinden en ik vertrouw m'n eigen bevindingen niet zo, omdat ik hier binnen bijna geen licht heb en ik nog niet echt bekend met het apparaat ben :P Ik wil morgen m'n cam meenemen naar waar er geen internet is enzo, vandaar dat ik het even vraag ;)
Want die auto WB is niet je-van-het, nja, niet wat je wil meestal ;) En continu met stukjes papier/koffiefilter/pringledozendeksels in de weer is niet zo handig :P Ik wil wat foto's in de zelfde kleurtoon, dus ik hoef het niet echt te wijzigen :)
Is die vraag over de G3 of de 300D?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okyah schreef op 30 januari 2004 @ 22:07:

Je zou ook bijvoorbeeld één van de standaard witbalans instellingen kunnen kiezen.. :)

Daglicht, gloeilamp, TL, etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Erw schreef op 30 januari 2004 @ 22:26:
[...]
Nee, die vraag is over de 300D, tis hier immers een 300D topique en ik heb een week terug een 300D aangeschaft :)
;)

Maar Oeloe, die geven toch een andere kleur dan een wit papiertje volgens mij. Ik zal ze nog even vergelijken, maar ik vind het toch het neutraalste beeld geven als ik een papiertje met behoorlijk wit licht gebruik als WB :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Volgens mij moet je het telkens opnieuw doen, maar ik zou je aanraden om dat even uit te testen. Dat kan ook met het licht dat je nu hebt, het lijkt me zelfs dat het verschil dan nog duidelijker is dan wanneer je het overdag doet :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Welnu, ik heb het getest en ik heb gebruik gemaakt van een A4tje bij vrij gelig licht. Witte dingen werden al snel groen :P Ook na het verwijderen van het plaatje en het uit en weer aanzetten van de cam. Volgens mij onthoudt hij het nu wel...
Nu nog een goede WB vinden, want groene plaatjes blief ik niet :P Er moet toch ook een mogelijkheid zijn om puur wit als wit te gebruiken ofzo :? Een stand die er al op zit :?
* Okyah gaat even kijken..

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erw schreef op 30 januari 2004 @ 22:26:
[...]

Mwah, het is meer een vergelijk tussen de G3 en 300D ;)
Zat gewoon te kijken, in hoeverre het bereik van de 300 meer zou zijn dan wat ik nu met de G3 plus extender haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren-

Heb inmiddels ook een 300D kit aangeschaft (plus 50/1.8 en Sigma 70-200/2.8), en ik ben er heel erg tevreden over. Kan het verhaaltje dat ik net heb geschreven op dpreview wel helemaal gaan pasten, maar een linkje is denk ik iets netter (goede smoes voor m'n luiheid):

http://forums.dpreview.co...orum=1031&message=7473651

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Tom: Je moet je .plan op DPR ff aanpassen. Vind de foto van je vrouw/vriendin (de westerse dame) denk ik het mooiste van de foto's die je er hebt geplaatst :)

marx: er is niet te vergelijken. :)
De 300D met de kitlens en een 55-200 lensje geeft je een bereik dat vele malen groter is dan de G3. Of je koopt naast de kitlens een Sigma 50-500 en dan kan je echt lachen qua zoombereik. Juist omdat je lenzen kunt wisselen is er eenvoudigweg niet te vergelijken. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Floris, ik heb 'm aangepast. Had al eeuwen niet meer op dpr gepost. De dame is overigens (nog) niet m'n vriendin ;)

Volgende aanschaf wordt denk ik een teleconverter (not sure of het een 1.4 of 2 zal worden) en misschien een 550EX flits. Heeft iemand hier ervaringen met de Sigma flits? Die schijnt erg goed te zijn.

Marx- voordat ik een DSLR kocht dacht ik dat ik vooral veel wide angle zou gaan willen doen, maar ik vind het heerlijk om met een telezoomlens rond te rennen. Het simplificeert je fotos- ik heb vaak met wideangles te veel distracting dingen in het plaatje. Ben wel erg blij dat ik een 2.8 telezoomlens heb genomen- vooral op grauwe dagen als vandaag. Daarbij is de back (en/of fore-) ground blur dan natuurlijk ook erg aanwezig, i.e.:

Afbeeldingslocatie: http://www.mycomputer.cn/300d-sat/images/IMG_9905.jpg

50% crop (yep, new paradigm ghehe)

Afbeeldingslocatie: http://www.mycomputer.cn/300d-sat/roken-is-schadelijk-blabla.jpg

100% crop (eindelijk)

Afbeeldingslocatie: http://www.mycomputer.cn/300d-sat/roken-is-schadelijk-blabla-100.jpg

Hoe dan ook, ik raad je zeker aan om je verder in DSLRs te verdiepen!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 15:15:
Bedankt Floris, ik heb 'm aangepast. Had al eeuwen niet meer op dpr gepost. De dame is overigens (nog) niet m'n vriendin ;)

Volgende aanschaf wordt denk ik een teleconverter (not sure of het een 1.4 of 2 zal worden) en misschien een 550EX flits. Heeft iemand hier ervaringen met de Sigma flits? Die schijnt erg goed te zijn.
Ik ben op DPR een lurker, lees erg veel, post erg weinig. Soms heb ik post-sprees om het zo te noemen, dan post ik in korte tijd heel veel.
Helaas was ik mijn pass voor mijn oude user kwijt en had Phil deze keer geen zin meer om me erbij te helpen, misschien ook omdat hij vond dat ik met mijn nieuwe username aan de slag moest. (Ik wilde een username aanpassing en een nieuw pass, vond hij niet tof :P)

De dame in kwestie is wel een westerse dame zo te zien, vandaar mijn (voorbarige) conclusie ;)

Ik schiet zelf nagenoeg alleen WA, wat dat betreft verschillen we enorm van elkaar. Ik kan je wel aanraden om de 550EX aan te schaffen, wat een superapparaat is dat, maar ga eens naar een winkel en probeer ook de sigma en een metz zou ik zeggen. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
Ok, ik ben dus ook van plan om deze camera te kopen, maar nu komt Nikon met de aankondiging van de D70. Nu kan ik nog wel even w8en met aanschaf (moet nog ff sparen), maar zou toch nog graag een paar dingen willen weten over de 300D:

-Hoe zit het nu met de metering, kan ik daar nix handmatig instellen :?
-En als ik het goed begrijp kan ik AI Focus ook niet zelf instellen?
-Kan ik in de 'Manual' modus' alles instellen wat de camera te bieden heeft?

Ik wil graag wel een camera kopen waarmee ik 'de komende jaren' vooruit kan. Het is namelijk (voor mij) best een hoop geld ;) Ik wil dus niet over een jaar zoiets hebben van 'kon ik nou maar die ene functie ook....'.

[ Voor 5% gewijzigd door ygma!l op 01-02-2004 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Dit zijn de specs:
Metering
  • * TTL 35 zone SPC * Metering range: EV 1.0 - 20 EV (at 20°C, ISO 100, 50 mm F1.4)
Metering modes
No selection available, depends on exposure mode:
  • * Evaluative 35-zone (All modes except M) * Partial 9% at center (Also with AE-Lock in P, Tv, Av, M, A-Dep) * Center-weighted average (M only)
Geen handmatig in de te stellen metering mode dus.

De D70 dan?
Metering
TTL full-aperture exposure metering system
  • * 3D color matrix metering with 1,005-pixel RGB sensor * Center-weighted: Weight of 75%(8mm circle) given to 6, 8, 10, or 13-mm circle in center of frame, or weighting based on average of entire frame * Spot: Meters 2.3mm circle (about 1% of frame) centered on active focus area
Metering range
  • * EV 0 to 20 (3D color matrix or center-weighted metering) * EV 3 to 20 (spot metering) (ISO 100 equivalent, f/1.4 lens, 20 °C)
Meter coupling
CPU coupling[/list]
De D70 heeft zo te zien 3 standen waartussen je kunt kiezen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Floor-is op 01-02-2004 15:01 . Reden: verduidelijkt ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We weten allemaal wel denk ik zo dat de 300d (en de 10d ook ) 7 autofocus-punten heeft.

Maar nu mijn vraag :

Waar zit bij de 300D de 'focuspunt-prioriteit'?
Met andere woorden, stel je voor dat hij op alle punten kan scherpstellen (maar met verschillende dieptes, bijvoorbeeld een rij paaltjes die schuin van je weg staan, of eender wat, gebruik je fantasie ;) ), welke van de 7 kiest hij dan als eerst? De middelste? Of de focuspunt die het dichtste bij het toestel staat? Of misschien het meest contrastrijkste punt? Ik hou ook even de A-dep stand buiten beschouwing.

heeft iemand dit misschien al eens geprobeert? Ik heb ondertussen de handleiding van de 300D doorgespit, maar ik vind er niets van in terug.

Dit lijkt misschien een abnormale vraag, maar om je toestel volledig onder controle te hebben, zou het toch leuk zijn om dat te weten imho.
(Ik heb dit toestel wel nog niet, maar ben van plan om deze binnenkort te gaan halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Voor volledige controle is het misschien handiger om gewoon 1 focuspunt te kiezen. Zelf heb ik er ook altijd eentje geselecteerd, en daar heb ik verder nooit problemen mee, ook qua flexibiliteit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hillie schreef op 02 februari 2004 @ 21:24:
Voor volledige controle is het misschien handiger om gewoon 1 focuspunt te kiezen. Zelf heb ik er ook altijd eentje geselecteerd, en daar heb ik verder nooit problemen mee, ook qua flexibiliteit niet.
Naar het schijnt toch niet. Je kan in sommige gevallen beter alle focuspunten gebruiken om een goede belichtingsmeting te krijgen. Je hoort ook dat er veel mensen klagen dat hun 300D onderbelicht met de interne flitser, maar dat heeft te maken doordat de lichtmeting verkeerd of onvolledig gebeurt (evaluative metering, bij deze metering gebruikt de cam de informatie van de gefocuste punten om een goede belichting te kiezen, indien je dan maar 1 focuspunt hebt, krijg je een verkeerde belichtingsmeting).

een kleine quote uit dpreview :

Evaluative metering takes some getting used to, but it can be excellent. If you are trying to use it with center focus ONLY, you will undoubtedly have inconsistent exposures. However, learning to effectively use the 7 AF points is an art.

Hier de hele uitleg : http://forums.dpreview.co...orum=1031&message=7460939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Maar nu mijn vraag :
Waar zit bij de 300D de 'focuspunt-prioriteit'?
Mjah, ik vroeg hetzelfde me ook al af D-Day..
Soms heb je je dat hij iets anders kiest dan jij eik wil, dus zet je hem naar 1 punts AF. Maarja, dan krijg je dus last van dat andere probleem...

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 21:35:
[...]

Naar het schijnt toch niet. Je kan in sommige gevallen beter alle focuspunten gebruiken om een goede belichtingsmeting te krijgen. Je hoort ook dat er veel mensen klagen dat hun 300D onderbelicht met de interne flitser, maar dat heeft te maken doordat de lichtmeting verkeerd of onvolledig gebeurt (evaluative metering, bij deze metering gebruikt de cam de informatie van de gefocuste punten om een goede belichting te kiezen, indien je dan maar 1 focuspunt hebt, krijg je een verkeerde belichtingsmeting).

een kleine quote uit dpreview :

Evaluative metering takes some getting used to, but it can be excellent. If you are trying to use it with center focus ONLY, you will undoubtedly have inconsistent exposures. However, learning to effectively use the 7 AF points is an art.

Hier de hele uitleg : http://forums.dpreview.co...orum=1031&message=7460939
U haalt 2 dingen door elkaar........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Daniel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 13:09
Waarschijnlijk kan je dus kiezen uit verschillende 'focus-punten' (zodat je scherp beeld heb ;)) en uit verschillende 'punten waar de camera op focust voor het berekenen van Diafr & Shuttertijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Dat linkje op dpreview waren gewoon wat plaatjes van spotmetering en centerweighted averaging. Het lijkt me dat de lichtmeting niet afhankelijk is van de keuze van AF punt, anders is het wel een beetje jammer van zo'n dure camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
@Hillie, ik heb gemerkt dat mijn 300D wel degelijk kijkt naar waar jij focussed, en dan op je focuspunt goed belicht. de rest kan m dan niet bommen..
Remember. het is een semi-professionele camera. en als je naar de 1D gaat kijken heb je helemaal geen instellingen, en mag je alles zelf doen ;) dus dit is nog een luxe :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
BTW kwam net een post tegen op DPreview dat een of andere rus de 300D firmware gehacked heeft :)

http://forums.dpreview.co...orum=1031&message=7500111

Hij heeft 2 bytes veranderd en er is nu een custom menu beschikbaar met:
added functions:
-----------------------------------------------------------
1. Set button functions:
a. change quality
b. change settings

2. Make a shot without a flash card
1. available
0. not available

3. Flash synchro in AV mode
0. auto
1. 1/200

4. RAW+JPEG writing
0-5 - size of embedded JPEG image
----------------------------------------------------------
Er staan nog veel meer functies in het menu (de 10D custom functies) maar het grootste deel werkt niet...

Ik gok dat we nog meer van de firmware hacks gaan horen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door bartvb op 03-02-2004 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de aangepaste firmware probleemloos geinstalleerd. Alles lijkt probleemloos te werken en ik kan wat extra instellingen doen (bijvoorbeeld de SET-knop in het midden van de pijltjestoetsen toewijzen aan bijvoorbeeld de kwaliteit waarop de foto's worden opgenomen (large, RAW, etc.)

Enige nadeel wat ik heb kunnen ontdekken is dat het red-eye symbool op het LCD-schermpje continu knippert. Daarnaast wordt op dpreview melding gemaakt dat na installatie de taal niet meer aanpasbaar is (loopt dan vast...)

Ondanks dit ben ik blij met de extra functionaliteit en heb ik vertrouwen erin dat binnenkort ook de FEC en de belichtingsmodi handmatig in te stellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Lekker een crea dag gehad vandaag :)

naar aanleiding van dit verhaal ( http://www.chantalcurrid.com/remoteControl.htm ) zelf een wired afstandsbediening gemaakt voor mijn 300D, werkt geweldig voor nog geen 10 euro aan materiaal _/-\o_

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/r.immikhuizen/remote.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik las in de Consumentengids van februari 2004 de test over digitale camera's. Daarin wordt onder andere de Canon 300D getest. Als pluspunt van het apparaat noemen ze daar "+ Bruikbaar als computercamera.".
Heeft iemand een idee wat daarmee bedoeld wordt? Als het een soort webcamfunctie is, hoe werkt dat dan? Het zou natuurlijk best grappig zijn: een 6 megapixel webcam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
flagnite schreef op 08 februari 2004 @ 19:31:
Ik las in de Consumentengids van februari 2004 de test over digitale camera's. Daarin wordt onder andere de Canon 300D getest. Als pluspunt van het apparaat noemen ze daar "+ Bruikbaar als computercamera.".
Wat bedoelen ze daar nou weer mee? Standaard zit er geen ac adapter bijgeleverd, dus als ze een webcam functie bedoelen is het toch een beetje vaag. :?

Als nadeel hadden ze dat het schermpje niet werkt tijdens het fotograferen.. duh :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Tele schreef op 08 februari 2004 @ 19:34:
[...]

Als nadeel hadden ze dat het schermpje niet werkt tijdens het fotograferen.. duh :X
en je kan er geen filmpjes mee maken 8)7

als ik wil filmen koop ik wel een VIDEOcamera :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flagnite schreef op 08 februari 2004 @ 19:31:
Heeft iemand een idee wat daarmee bedoeld wordt? Als het een soort webcamfunctie is, hoe werkt dat dan? Het zou natuurlijk best grappig zijn: een 6 megapixel webcam ;)
Net zo min als het scherm werkt voor het fotograferen, is het gebruik als webcam onmogelijk omdat de spiegel voor de sensor zit.......

PS Voor camera's van 75 E kan je eens in de CG kijken , over serieuze camera's heeft de CG niks zinnigs te melden......

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Haha, erg stoer, Alfisti :)

Wist niet dat die ontspanner zo simpel in elkaar zat. Handig..

Ik ga maar eens wat prutsen met OmniRemote en m'n palm als m'n 300D binnen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireArrow
Alfisti schreef op 08 februari 2004 @ 15:58:
Lekker een crea dag gehad vandaag :)

naar aanleiding van dit verhaal ( http://www.chantalcurrid.com/remoteControl.htm ) zelf een wired afstandsbediening gemaakt voor mijn 300D, werkt geweldig voor nog geen 10 euro aan materiaal _/-\o_

Resultaat:
[afbeelding]
Zeer cool :) tnx voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

De eerste zwarte 300D is ook een feit :)

Afbeeldingslocatie: http://dc2.donga.com/zero/data/userinfo/1076392278/300.jpg

en het hele draadje inclusief alle foto's: http://www.slrclub.com/bb...headnum&desc=asc&no=72342

bron: Dpreview

[ Voor 43% gewijzigd door Alfisti op 09-02-2004 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfisti schreef op 09 februari 2004 @ 17:28:
De eerste zwarte 300D is ook een feit :)

[afbeelding]

en het hele draadje inclusief alle foto's: http://www.slrclub.com/bb...headnum&desc=asc&no=72342

bron: Dpreview
Hee, dat ziet er eigenlijk veel mooier uit.. :9

/me Oeloe haald ff een busje zwarte paint bij de halfords...

Of toch maar niet.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Ziet er idd erg cool uit, maar damn wat een werk zeg! Vooral van die lettertjes zou ik helemaal gestoord worden :) Of ja, als ik het uit elkaar halen van het ding al overleef. Brrr

* bartvb krijgt het er nu al koud van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou dit niet doen.... Of het moet lak zijn die niet bij zweethanden zacht word.

Als ik de garantie zou hebben dat die lak echt blijft zitten en dat zweterige handen er echt geen invloed op hebben, zou het voor mij misschien wel een optie zijn.

:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Mwoh, zo te zien is hij behoorlijk professioneel bezig. Lijkt er op dat hij de originele lak er af gezandstraald heeft en gok dat hij ook wel fatsoenlijke lak heeft gebruikt als ie toch bezig is. Zou anders een beetje erg jammer zijn :)

Maar goed, ipv hier tig uur aan prutsen (en de kans lopen dat je je cam vern**kt en ook de garantie om zeep helpen) zou je een paar uur kunnen werken en daarmee de 10D aanschaffen ipv de 300D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvb schreef op 09 februari 2004 @ 20:41:
Mwoh, zo te zien is hij behoorlijk professioneel bezig. Lijkt er op dat hij de originele lak er af gezandstraald heeft en gok dat hij ook wel fatsoenlijke lak heeft gebruikt als ie toch bezig is. Zou anders een beetje erg jammer zijn :)

Maar goed, ipv hier tig uur aan prutsen (en de kans lopen dat je je cam vern**kt en ook de garantie om zeep helpen) zou je een paar uur kunnen werken en daarmee de 10D aanschaffen ipv de 300D :)
We zitten hier toch op tweakers.... :*)

Hij heeft hem trouwens niet gezandstraald, maar in de primer gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
Weet iemand de URL van de europese Image Gateway om te registeren?
Je kan er hier komen: http://www.cig.canon-europe.com/user/login.html?infoset=2
maar dan moet je, je eerst registreren. Dat doe je via Zoombrowser EX
Indien u nog niet op de CANON iMAGE GATEWAY pagina bent geregistreerd, kunt u dit alsnog doen via de ZoomBrowser EX / ImageBrowser software die bij uw Canon camera is meegeleverd.
Echter ik had de Zoombrowser al geinstalleerd (voor mijn G2) en up to date (versie 4.51) en heb geen zin om alles eerst te de-installeren en dan weer te installeren.

Ik neem aan de de Zoombrowser ergens naar internet gaat. Wie heeft hier de URL van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireArrow
Mijn remote control is ondertussen ook een feit...
wel even lang gedaan over alles bij elkaar sprokkelen enzo.. maar 't werkt :)
Afbeeldingslocatie: http://firearrow.xerax.nl/fotos/DPZ/remote.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

FireArrow schreef op 09 februari 2004 @ 22:17:
Mijn remote control is ondertussen ook een feit...
wel even lang gedaan over alles bij elkaar sprokkelen enzo.. maar 't werkt :)
[afbeelding]
welkom bij de wired club :)
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.