McBoom schreef op 04 december 2003 @ 16:54:
Ik heb dit spel nu een aantal dagen en ik vind best wel dat het spel heerst

Maar naar die paar dagen zijn toch een aantal puntjes die ik liever anders had gezien....
• Geen bestuurders zichtbaar, terwijl het bij de laatste delen van NfS wel het geval was.
• Het tunen van de auto had van mij wel anders gekunt. Misschien hadden ze het zo kunnen maken dat je in een garage/shop met je auto komt te staan (van TJ?) en vanuit daar je auto aankunt passen. Is misschien ook leuker voor het verhaal...
• Misschien hadden er ook een aantal races overdag kunnen plaatsvinden... Nu lijkt het (vind ik) dat EA de tekortkomingen op grafisch gebied wat probeert te verhullen.
• Op finacieel gebied had het ook wel wat uitdagender gekunt. Je banden slijten niet, je lachgas is bij iedere race weer bijgevuld... Was leuker geweest dat je dat ook opnieuw moest kopen...
• Qua tuning had ik de opzet ook graag wat anders gezien. De verschillende levels van motortunig is wel leuk, maar met de verschillende pakketen hadden ze wel wat meer kunnen doen, per pakket verschillende motorkarakterastieken bijvoorbeeld. Dat is voor iedereen ook wel begrijpelijk te maken.... Één waarmee je snel opkunt trekken, één die de middelmaat is en één die een hoge topsnelheid geeft...
• Je kan nu elke merksticker op je auto plakken die je maar wil, maar misschien was het ook leuk geweest dat als je goed rijdt dat er sponsoring bij komt kijken... Bijv dat Toyo je wel ziet zitten, dat je van hun banden krijgt ipv dat je nieuwe moet kopen (icm met een paar punten terug), maar dat je als tegenprestatie een sticker op je auto moet plakken... Je bent dan misschien wel wat vrijheid kwijt, maar ik denk wel dat het er leuker op wordt.
• Nog 1 ding: Audio. In het intro-filmpje zie je dat er versterkers en subwoofers in de kofferbak geplaatst worden, maar in het spel zie ik daar niets van terug
• De respect punten vind ik teveel op de auto zelf gericht.. Mooie auto met veel dure dingen er op --> veel respect. Maar ik had liever gezien dat er ook meer gekeken werd hoe je je races rijdt... Dan kan je nog zo'n mooie auto hebben, maar als je een 'eikel' bent qua racen, krijg je ook niet veel respect.....
Dit was mijn stukje opbouwende kritiek over het spel