Toon posts:

Zeelandnet, tijd om actie te ondernemen!

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:
  • 21.669 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:25

Dark

who tweaked the light?

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 11:38:
Als ik op mijn pip kijk bij abonement omzetten kijk staat er onderin:

Op het moment dat mijn huidige abonnement afgelopen is (30-12-2003)

Bij omzettingen per het einde van de looptijd (30-12-2003) wordt er nooit een afkoopsom berekend.

Dus als ik mijn jaarabonnement deze maand nog omzet naar maandabonnement kan ik er volgens mij eind april gewoon onderuit. Mits je het volgens mij 2 maanden van te voren opzegt, wat ik dan ook doe( begin volgend jaar). Vrees dat zeelandnet dat ziet als nieuw abonnement.

offtopic:
iemand trouwens de achterkant van het zeeland gedeelte van de PZC gezien?
Ik betwijfel of het zo werkt, de overeenkomst betreft immers zelfs bij maandelijkse betaling een heel jaar, het is niet dat je door per maand te betalen ook een maand abo hebt.

Ik gun het je graag hoor, maar zeelandnet kennende zal het wel niet zo zijn dat het klantvriendelijk geregeld gaat worden.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Woei

Bij de postcodecheck blijkt dat er rond april 2004 ADSL bij ons beschikbaar komt.
_/-\o_

Heb nog even de afstand laten bereken en oei wat is dat veel zeg 400 meter :D 8) _/-\o_ ADSL here I come :Y)

Eens kijken want ik heb een abo wat rond augustus/september afloopt. Dan nog een paar maandjes overbruggen.
Maar tegen die tijd zal zeelandnet wel weer een actie starten, want als ze zien dat hun gebruikersbestand aan het leeglopen is, dan moeten ze wel actie ondernemen.

[ Voor 14% gewijzigd door Frostbite op 11-12-2003 13:47 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Verwijderd

waar kan je dat checken van de afstand met de centrale??
op welke site?

• TheNazgul
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-07 23:54
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 15:03:
waar kan je dat checken van de afstand met de centrale??
op welke site?
Gebruik toch eens een Search !!!

Maar goed, Hierzo

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-10 12:41
(jarig!)
Sc0rPi0N schreef op 11 december 2003 @ 13:37:
Woei

Bij de postcodecheck blijkt dat er rond april 2004 ADSL bij ons beschikbaar komt.
_/-\o_

Heb nog even de afstand laten bereken en oei wat is dat veel zeg 400 meter :D 8) _/-\o_ ADSL here I come :Y)

Eens kijken want ik heb een abo wat rond augustus/september afloopt. Dan nog een paar maandjes overbruggen.
Maar tegen die tijd zal zeelandnet wel weer een actie starten, want als ze zien dat hun gebruikersbestand aan het leeglopen is, dan moeten ze wel actie ondernemen.
Hey hier (Rilland) ook ADSL beschikbaar in april 2004 :) en ik zit ook 400 meter van de centrale.

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 11:38:

* knip *
offtopic:
iemand trouwens de achterkant van het zeeland gedeelte van de PZC gezien?
Wat staat er op de achterkant van de PZC, zelf heb ik het AD en de buren hebben de krant al weggegooid :(.

• Midnightimpact
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12-2020
bobje86nl schreef op 11 december 2003 @ 16:46:
[...]
Wat staat er op de achterkant van de PZC, zelf heb ik het AD en de buren hebben de krant al weggegooid :(.
zeeland is uniek bla bla bla.... 70.000 zeeuwen op i-net via kabel blabla.. zeeland net oh zo goed en betrouwbaar bla bla bla.. Zeelandnet heeft harde prijsgarantie op alle abbo's en ook per 1 jan blijven de prijzen wat ze zijn behalve een bescheiden indexering van maximaal 3%...

We moeten dus nog 3% meer betalen :o

• Bobje
Midnightimpact schreef op 11 december 2003 @ 17:00:
[...]

zeeland is uniek bla bla bla.... 70.000 zeeuwen op i-net via kabel blabla.. zeeland net oh zo goed en betrouwbaar bla bla bla.. Zeelandnet heeft harde prijsgarantie op alle abbo's en ook per 1 jan blijven de prijzen wat ze zijn behalve een bescheiden indexering van maximaal 3%...

We moeten dus nog 3% meer betalen :o
Dat is zeker inflatie-vergoeding? Stelletje daar. Overal wordt dus per jaar de abo's goedkoper (ivm inflate), maar ZeelandNet moet dat weer corrigeren?

• TheNazgul
bobje86nl schreef op 11 december 2003 @ 17:17:
[...]
Dat is zeker inflatie-vergoeding? Stelletje daar. Overal wordt dus per jaar de abo's goedkoper (ivm inflate), maar ZeelandNet moet dat weer corrigeren?
Niet geheel waar. Het duurste abbo is wel goedkoper geworden. Het abbo daaronder is in prijs gelijk gebleven (1024k).

Daarentegen: Alleen de abonnementen die het grootste percentage van de totale afnemers inneemt zal duurder worden. (De plus abonnementen tot en met het 512k abonnement.) :(

Zie ook abonnementsvormen 2004

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

ramonp schreef op 11 december 2003 @ 16:45:
[...]

Hey hier (Rilland) ook ADSL beschikbaar in april 2004 :) en ik zit ook 400 meter van de centrale.
Nee zit er hier omgeving Goes 400 meter vandaan.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Verwijderd

reggy schreef op 27 november 2003 @ 21:22:
[...]

Kosten voor extra dataverkeer zou net als bij belasting met schalen moeten werken

< 1 GB extra = 0.001 €/MB
1-5 GB extra = 0.010 €/MB
5-10 GB extra = 0.10 €/MB
10+ GB extra = 1.00 €/MB

Dat zal de grootverbruikers leren en de mensen die er eens incidentieel over zitten kunnen hier best mee leven.
Is er geen "Hoe weinig gebruik je per maand" topic waar je kan gaan posten?

Jij hebt zeker ook geen telefoon maar je gebruikt rooksignalen. Wordt wakker man, het DOS tijdperk is voorbij...

Verwijderd

Ik ben het eens met degene hierboven.

Mensen die dingen posten zoals reggie zitten volgens mij idd nog in het dos tijdperk.
Ik zelf gebruik regelmatig de zender Di fm die dus aardig wat mb s verbrand en als ik dan mijn updates nog lekker wil regelen voor mijn systeempjes ben ik gewoon veel geld extra kwijt.

Dat schema dat deze persoon heeft gepost zal ik maar vergeten want dat gaat toch helemaal nergens over.

Verder blijf ik erbij dat Zeelandnet gewoon 1 groot zootje is waar we waarschijnlijk als gebruiker ernstig aan overgeleverd zijn.
Totdat we zoals in alle problemen in de wereld actie ondernemen.
Ik zou graag een standaart briefje gepost zien wat mensen die er hetzelfde over denken als mij netjes kunnen sturen naar de instanties die dan ook maar enige hulp kunnen bieden tegen dit onrecht.
Als dit er komt zal ik ook al mijn mensen in het boekje die zeelandnet gebruiken deze brief geven zodat ze deze ook kunnen sturen.

Greets

Arno :)

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Midnightimpact schreef op 11 december 2003 @ 17:00:
[...]70.000 zeeuwen op i-net via kabel blabla..
Per mei dus 69.999 want ik geef het op met ze, jaren heb ik geprobeerd ze duidelijk te maken dat het limiet belachelijk was, en dat ze het wel beter moesten doen om de gunst van de klant te behouden. Ik heb gemeld wat de consequenties zouden zijn als er andere aanbieders zouden komen, maar ze luisteren toch niet ;)

Dit draadje alleen al geeft aan dat het ze aardig wat klanten zal gaan kosten, als adsl eenmaal een optie is. Natuurlijk blijven al die lieden die zo vreselijk tevreden zijn dan lekker bij zeelandnet, dan kunnen ze daar nog lekker, zonder door mijn download gedrag gestoord te worden genieten van 'vrijwel onbeperkte' bandbreedte en een werkelijk 'fantastische user policy' terwijl ze uitgemolken worden.

Ik ben het wel eens met die standaard brief, zoals vorige poster voorsteld, maar dan moet het wel binnenkort gebeuren want als een groot deel van de klagers straks in mei adsl nemen vraag ik me af of het nogwel lukt om voldoende ondertekenaars te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik wil die brief zowieso wel ondertekenen ook in mei,maar ik denk dat je wel gelijk hebt het moet snel gebeuren.
Ook omdat anders hetgene dat we nu willen (zeelandnet op zijn nummer zetten) erg moeilijk word,omdat er dan al zoveel tijd is verstreken.
Ik heb dit topic naar iemand toe gestuurd die dit waarschijnlijk aantrekkelijk genoeg vind om het op zijn website te vermelden dus dat is al weer wat steun in de goede richting.Als het erop staat zal ik daarvan jullie even op de hoogte stellen.

Mei 2004 snelt nader bij (gelukkig).

Mensen ik zou zeggen mijn steun hebben jullie kom maar op met die brief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
woei :D
ik kreeg net een brief, met de melding dat in april adsl van kpn zal verschijnen :) Woonplaats: tholen :) Even de voorwaarden doorlezen, en misschien ga ik me wel inschrijven als die gunstig zijn :) www.planet.nl/adsl

ik ga denk ik voor het comfort abonnement, wijze keuze? Ben niet zo thuis in al die termen :P en vooral bang om als ik eenmaal van zeelandnet af ben dat kpn tegenvalt :P Weet iemand trouwens wat je opzegtermijn is bij zeelandnet?

[ Voor 35% gewijzigd door Schuey op 15-12-2003 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-09 11:44

Nevada

UT

Hm dat zal mooi zijn. Als ze dan ook gelijk ff een eilandje erboven toevoegen (st Philipsland). want (bijna) alles is beter dan Zeelandnet...

EDIT/
sterker nog ik doe net postcode check wat zie ik.. jaaa feest feest :P

[ Voor 23% gewijzigd door Nevada op 15-12-2003 21:09 ]

Unreal Tournament '99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

KPN plant voor medio 2004 vrijwel 100% adsl dekking. Iedereen in Zeeland kan dus adsl krijgen binnenkort, dus nu is het een kwestie van het uitdienen van je contract bij zeelandnet en overstappen.

http://www.xs4all.nl/~rhunen/ADSL/KPN.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
ja nu zit ik alleen met dat zeelandnet contract :P Geen zin om een halve maand zonder internet te zitten :P
Artikel 13: Opzegging / ontbinding
13.1 Partijen zijn gerechtigd de overeenkomst schriftelijk dan wel per e-mail vanaf en/of naar het Hoofdaccount op te zeggen met inachtneming van de overeengekomen opzegtermijn.
[knip]
en
12.2 De overeenkomst wordt na de looptijd telkens verlengd met een periode van één jaar, dan wel met de overeengekomen periode, tenzij de overeenkomst ten minste twee kalendermaanden voor het einde van het lopende jaar door een van de partijen wordt opgezegd.
volgens mij begint mijn abo in november...zou dus betekenen dat ik nog een jaar door moet blijven betalen ook al heb ik kpn :?

[ Voor 93% gewijzigd door Schuey op 15-12-2003 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook bericht gekregen ( vandaag) 8) dat er Adsl in 's-Heerenhoek komt per juni 2004. Goodbye Zeelandnet.
Ik lig al zolang met die gasten in de clinch o.a. over de modemhuur die ik nog steeds moet betalen. Ik betaal meer dan genoeg aan abonnementskosten ( 1mb abbo ) en dan komt daar ook nog eens die modemhuur bovenop. Ik heb hun al eens voorgesteld om die modemhuur te laten vervallen voor alle klanten, maar nee dat kost hun teveel. Ik ben zelfs uit "wraak " :+ al op groene stroom van een ander bedrijf dan Deltan overgestapt Heb Deltan gebeld dat hun dochter zich ernstig misdraagt door zich arrogant en klant-onvriendelijk op te stellen. Dat namen ze voor kennisgeving aan. Ik heb gelukkig mijn contract per september 2004 al opgezegd zodat ik straks naadloos over kan stappen op Adsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-10 16:38
Gelukkig zit ik er niet bij (BBned icm Demon)

Maaruh, wat ik hier tegenkom is echt van de zotten gewoon, te gek voor woorden. Ik denk dat alle leden van zeelandnet wel hetzelfde in gedachten hebben en dat ze volgend jaar moeten rekenen op een forse tegenslag/failliesement bij zeelandnet :D

WAY 2 go, sta 100% achter jullie.

offtopic:
Hier gebeurde hetzelfde een aantal jaar terug. Er was nog geen ADSL, en wel kabel. Eerst hadden we bART en Sonera (jaja) en op een gegeven moment werd het allemaal overgeleverd aan Chello (en er waren geen alternatieve ISP's voor de kabel). Gelukkig was ADSL er net een maandje, dus als de reetscheet kabel opgezegt en ADSL aangevraagd. Niet lang daarna kwam het gedonder met instabiele verbindingen en in het weekend ENORM trage verbindingen bij chello, kennissen waren WOEST en ik opgelucht :)

[ Voor 2% gewijzigd door LinuX-TUX op 15-12-2003 23:20 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
ik heb net gebeld naar zeelandnet :)
het einde van het jaar is dus een jaar gemeten na inschrijving en zo verder :P
Gelukkig loopt bij mij deze juli af :D Gelukkig maar :P Dacht dat ie vorige maand afliep :+

ik denk dat ik voor zonnet als provider ga, goeie keuze of slechte keuze?

[ Voor 16% gewijzigd door Schuey op 16-12-2003 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Schuey schreef op 16 december 2003 @ 10:58:
Gelukkig loopt bij mij deze juli af :D Gelukkig maar :P Dacht dat ie vorige maand afliep :+

Zonnet schijnt niet slecht te zijn, maar XS4ALL is volgens mij toch de beste. En zeker omdat ze zijn aangesloten bij de grootste newsgroup ter wereld.

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schuey schreef op 16 december 2003 @ 10:58:

Bij mij is het dus zo dat ik mee heb gedaan aan die actie, mijn abonnement loopt dus af in december. en ik heb gevraagd aan zeelandnet of ik er onderuit kon maar het antwoord was:
Als u vanaf juni 2004 geen aansluiting meer wenst maar een contract heeft tot bijvoorbeeld december is dit niet tussentijds te beëindigen ongeacht de betalingswijze.

Alleen in bijzondere gevalllen kun je er wel onderuit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hr15
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:36
Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 15:11:
[...]

Bij mij is het dus zo dat ik mee heb gedaan aan die actie, mijn abonnement loopt dus af in december. en ik heb gevraagd aan zeelandnet of ik er onderuit kon maar het antwoord was:
Als u vanaf juni 2004 geen aansluiting meer wenst maar een contract heeft tot bijvoorbeeld december is dit niet tussentijds te beëindigen ongeacht de betalingswijze.

Alleen in bijzondere gevalllen kun je er wel onderuit
Ik heb helaas hetzelfde probleem :(
Maarja dan nog maar ff een jaartje Zeelandnet en dan is het daaag Zeelandnet in December (benieuwd hoeveel mensen er dit jaar weggaan >:))

Verwijderd

Ik heb een aantal reacties hier gelezen en ben zo blij dat ik een jaar geleden kon overstappen van Zeelandnet naar xs4all.

Bij mij was toen de belangrijkste reden niet perse de datalimiet (alhoewel dat ook toen al belachelijk was voor de prijs die je mocht betalen) maar de schofterige en onpersoonlijke manier van behandelen.

Ik herinner me het nog goed.. in maart en april 2002 verbruikte ik 10% van m'n datalimiet (ik dacht 200 mb) ivm werken in het buitenland. In mei lekker thuis.. veel geinternet en - oeps - wel 35 mb boven de limiet gekomen. Direct een waarschuwing (attent hoor).. juni vaka tijd dus weer onder de limiet gebleven en in juli er LETTERLIJK 3 mb over de limiet..

En ja hoor.. ik werd direct overgezet naar het volgende abbo en kreeg een leuke extra rekening. Dat kon ik nog wel terugdraaien na lange telefoontjes.. maar op mijn vraag over hoe redelijk die FUP is als je wel 9x (ruim) onder je limiet mag blijven maar o wee als je 2x in 3 maanden erover gaat..

Reactie Zeelandnet: het (de mb's) is geen tegoed en mb's sparen is niet mogelijk.

Toen zakte m'n broek ff af.. direct opgezegd.. kon natuurlijk pas per 20 dec. maar direct ADSL via xs4all besteld..

Ik heb net zo min nu (via adsl) verbindingsproblemen als destijds bij zeelandnet, en de snelheid is prima.. tuurlijk, ik download ook wel eens dingen die ik niet nodig heb maar who cares.. gemiddeld zit ik (met m'n adsl basic) nu rond de 20 gb per maand.. nog nooit iets van xs4all gehoord erover.. en deze grap kost me maar 51 euro.. oh ja.. kpn gaat in januari WEER de downstream snelheden aanpassen.. lol.. nu hebben we 1mbit.. straks max 2.. :)

Zeelandnet.. steek je FUP maar in je hol... ik hoop dat jullie binnenkort ophouden te bestaan..

Verwijderd

Het mooiste voorbeeld van verschil in behandeling tussen xs4all en zeelandnet vind ik nog wel dit:

ik heb ze allebei op donderdag 11-12 13:17 een email gestuurd met dezelfde vragen.

antwoord xs4all : donderdag 11-12 14:26
antwoord zldnet : woensdag 17-12 11:58

En dat terwijl ik klant ben bij Zeelandnet :(

• Bobje
Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 12:35:
Het mooiste voorbeeld van verschil in behandeling tussen xs4all en zeelandnet vind ik nog wel dit:

ik heb ze allebei op donderdag 11-12 13:17 een email gestuurd met dezelfde vragen.

antwoord xs4all : donderdag 11-12 14:26
antwoord zldnet : woensdag 17-12 11:58

En dat terwijl ik klant ben bij Zeelandnet :(
Welke vraag heb je gesteld aan de providers? Waarom start je niet over op ADSL, veel centrales worden in 2004 gereedgemaakt. Iedere klant is toch een bijzonder geval op zich (je vorige post).

Verwijderd

bobje86nl schreef op 18 december 2003 @ 14:26:
[...]
Welke vraag heb je gesteld aan de providers? Waarom start je niet over op ADSL, veel centrales worden in 2004 gereedgemaakt. Iedere klant is toch een bijzonder geval op zich (je vorige post).
ik ga ook zeer zeker over als het mogelijk is om van mijn abbo uit te komen.

Ik had dus aan beide(zldnet en xs4all) gevraagd hoe ik onder mijn abonnement uit kon komen in mei/juni. xs4all antwoordde dat dit per provider kan verschelen maar hun denken dat het wel moet kunnen.
Antwoord van zeelandnet was dus dat het niet kon, behalve in speciale gevallen.

Oftewel ik moet nog even een speciaal geval verzinnen :P

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 17:03:
[...]

ik ga ook zeer zeker over als het mogelijk is om van mijn abbo uit te komen.

Ik had dus aan beide(zldnet en xs4all) gevraagd hoe ik onder mijn abonnement uit kon komen in mei/juni. xs4all antwoordde dat dit per provider kan verschelen maar hun denken dat het wel moet kunnen.
Antwoord van zeelandnet was dus dat het niet kon, behalve in speciale gevallen.

Oftewel ik moet nog even een speciaal geval verzinnen :P
Als je nou voor 24 uur bij mij komt wonen dan ben je officieel verhuisd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jadjong schreef op 18 december 2003 @ 17:09:
[...]

Als je nou voor 24 uur bij mij komt wonen dan ben je officieel verhuisd :+
:*) Dat is ook nog een oplossing waar ik niet aangedacht had.
Weer 1 erbij voor mijn lijstje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

... of je gaat in kamperland ff met je 'speciale geval' staan zwaaien ;) om ze te overtuigen ...

je moet natuurlijk wel een uitschrijving bevolkingsregister overleggen, neem ik aan...

[ Voor 5% gewijzigd door Dark op 22-12-2003 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
Uitschrijf tip!, zeg dat je gaat verhuizen naar het buitenland :P

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venomous
  • Laatst online: 06-09 13:21
Moet ik weer hebben ga in Januari verhuizen maar pas in april kan er adsl worden genomen moet ik dus voor 4 maanden zeelandnet nemen maarja dat bestaat dus niet bah F**k Z**.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-10 09:25
ADSL wordt in april beschikbaar in u regio :Y)

Het is toch schandalig dat ze in de rest van Nederland al in GB's rekenen en hier nog in mb's? Nou ja ik zou me zegge: Zeeuwún bin zuunig! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNazgul
Laten we hopen dat de ISP's in april nog aan het stunten zijn met de prijzen en kosteloze aansluitingen. Dit maakt de drempel lager wat betreft het overstappen naar een andere ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNazgul
Dark schreef op 19 december 2003 @ 18:57:
... of je gaat ik kamperland ff met je 'speciale geval' staan zwaaien ;) om ze te overtuigen ...

je moet natuurlijk wel een uitschrijving bevolkingsregister overleggen, neem ik aan...
Zou trouwens ook wel een leuke "actie" zijn. Ik kan me nog herinneren dat er in de pzc een foto stond van een rij activisten op een dijk, die op een ton stonden te trommelen.

Allemaal opstellen rondom het zeelandnet hoofdgebouw met ons "speciale geval" heen en weer zwaaiend ghi ghi

* TheNazgul ziet het al helemaal voor zich >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
TheNazgul schreef op 21 december 2003 @ 16:02:
[...]

Zou trouwens ook wel een leuke "actie" zijn. Ik kan me nog herinneren dat er in de pzc een foto stond van een rij activisten op een dijk, die op een ton stonden te trommelen.

Allemaal opstellen rondom het zeelandnet hoofdgebouw met ons "speciale geval" heen en weer zwaaiend ghi ghi

* TheNazgul ziet het al helemaal voor zich >:)
Ik doe mee, al ben ik geen abonnee meer. Dat uitschrijven is ook een goed idee, maar als er iets misgaat dan ben je dus wel erg de lul. Je kan toch mijn idee gewoon voorleggen? Dat je een financiële tegenslag heb gehad en daarom ZeelandNet niet meer op kan brengen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:19
Verhuizen is ook bij ADSL een goed excuus om op te zeggen
in de algemene voorwaarden moet dan wel staan dat je abo wordt opgezegd als je verhuisd naar een gebied buiten de dekking.

was een tijdje terug iemand die ging verhuizen en die planet ADSL had. die moest nog 5 maanden doorbetalen voor een verbinding die niet eens meer leverbaar was....

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
Ik heb sinds een paar weken heel erg vaak dat zeelandnet gewoon een time out heeft van een paar seconden. Msn en icq valllen dan uit voor 1 minuut of zo. Ik zit hier in sint-philipsland. Hebben meer zeelandnetters (wat een verschikkelijk woord) last van?

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Evil M@V schreef op 21 december 2003 @ 16:27:
Ik heb sinds een paar weken heel erg vaak dat zeelandnet gewoon een time out heeft van een paar seconden. Msn en icq valllen dan uit voor 1 minuut of zo. Ik zit hier in sint-philipsland. Hebben meer zeelandnetters (wat een verschikkelijk woord) last van?
in tegendeel zelfs ik heb de laatste tijd helemaal geen disconnects e.d. meer, maar ik zit in Schouwen-Duiveland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNazgul
Zie frontpage topic

Nu ben ik benieuwd wat we van Zeelandnet kunnen verwachten.

Waarschijnlijk niets. Zeelandnet heeft laatst al haar abonnementen omhoog gegooid kwa snelheid. Ze zullen de standaard houding innemen:
Ja goed van ons toch!?! We hebben onze abonnementen reeds aangepast om aan de vraag van onze klanten te voldoen.
:r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkel1982
TheNazgul schreef op 22 december 2003 @ 15:00:
Zie frontpage topic

Nu ben ik benieuwd wat we van Zeelandnet kunnen verwachten.

Waarschijnlijk niets. Zeelandnet heeft laatst al haar abonnementen omhoog gegooid kwa snelheid. Ze zullen de standaard houding innemen:

[...]
:r
Laat ze er maar trots op wezen! :o :r _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige wat zeelandnet wat mij betreft hoeft te doen is stoppen met die achterlijk lage datalimiet. Maar in plaats daarvan komen ze met voordeel mb's en betaalde virusscanners en allerlei bagger waar niemand ooit om heeft gevraagd. De enige manier om te verkomen dat de helft van hun abonnees halverwege 2004 naar adsl overstapt is denk ik de datalimiet drastisch verhogen of gewoon helemaal met die onzin ophouden, en de snelheid verdubbelen, aangezien adsl voor hetzelfde geld 2x zoveel snelheid bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Soort abonnement : Kabel 128 :o jaar
Prijs abonnement : € 194,51 per jaar (incl. BTW)

Dat is € 16 per maand.

Voor mij pa is dat uitstekend geschikt, hij heeft de kosten voor de modem er al lang uit, want hij maakt al meer dan 3 jaar gebruik van Zeelandnet. Uiteraard is Demon goedkoper, met € 19.95 voor 512-256 , maar dat is al overkill voor mijn vader.

En ik denk dat er heel wat mensjes als mijn pa zijn in Zeeland. Lage kosten, toch vrijwel onbeperkt internetten en mailen, voor de rest geen fratsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ok, maar vergelijk deze dingen ff:

Zeelandnet 2048kbit , 50 gb limiet: 120 euro per maand
@home 2560kbit, geen limiet: minder dan 50 euro per maand

Zeelandnet 1024 kbit, 7,5gb limiet: 50 euro
XS4all/Planet ADSL 2048 kbit, geen limiet, 51-52 euro per maand.

Lijkt me toch een vrij duidelijk teken dat de prijs/kwaliteit verhouding bij zeelandnet btje slecht is (voor de consument).

Ben trouwens vandaag in dat gebouw geweest (nieuwe netgear router halen, want sweex routers werken brak sinds er nieuwe software op hun servers staat, en ik krijg in dat gebouw nou niet echt de indruk dat ze ook maar een klein btje hun best doen om een beetje te bezuinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lankras
  • Laatst online: 20-04 21:22
Evil M@V schreef op 21 december 2003 @ 16:27:
Ik ben nu bij mijn ouders in Stavenisse en ik wordt ook helemaal gek van de disconnects ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot november 2002 heb ik van Zeelandnet gebruik (moeten) maken.(omdat ik nu eenmaal een snelle verbinding wilde hebben)
De problemen die ik met Zeelandnet had waren bij mij dus ook net als bij elk ander hier,de prijzen,de (zogenaamde) FUP,en de monopoly positie die ze vele jaren hadden hier (heb sinds november 2002 ADSL).
Maar als je dacht dat het daarmee afgelopen was ho maar.
Toen ik een abbonement bij Zeelandnet afsloot gold de regeling dat na 3 x overtreding van de snelheid je abootje automatisch verhoogd werd. Ik begon bij hun met een 256 Kb abbonement en eindigde uiteindelijk met een 1028 Kb abo.
Niet dat ik daar direct problemen mee had.(Ik had de limiet dan ook nodig , ookal was ie nog te laag)
Het probleem zat hem echter in het feit dat ik een 256KB abo jaar had (dus 2 maanden per jaar minder betaalde dan met een maand abo).
Dit is echter vanaf het moment dat het een 1028 Abo (moest) worden,veranderd in een maandabo,(door Zeelandnet zelf).Daar heb ik echter nooit iets van gemerkt omdat ik een jaar afrekening verwachtte.
Tot het moment dat ik ergens in mei een waarschuwing kreeg dat ik binnen twee weken tijd iets van 1400 € moest betalen.
Aangezien ik mijn abo betaalde met een deel van mijn vakantie geld wat ik in september pas zou ontvangen,ging ik dat natuurlijk nooit voor elkaar krijgen dus werd mijn connectie verbroken.
Ook heb ik contact met Zeelandnet opgenomen over hoe dit nu allemaal kon komen ,en dus uiteindelijk bleek dat ze het zelf omgezet hadden naar een maandabo,waarop ik weigerde die 2 extra maanden te betalen en pas zou betalen als hun een gerectificeerde rekening zouden sturen.
Eind resultaat was dat ik het alleen via de incassobureau heb kunnen uitlaten zoeken en het door Zeelandnet teveel gevraagde bedrag gerectificeerd kon krijgen.
Dat bedrag was ik dan ook weer kwijt aan incasso-kosten maar het is in ieder geval niet naar die honden van Zeelandnet toe gegaan.
Mijn hoop is dus dat jullie ze goed te pakken kunnen nemen,ook nog ff namens mij
;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 21:25:
Ja ok, maar vergelijk deze dingen ff:

Zeelandnet 2048kbit , 50 gb limiet: 120 euro per maand
@home 2560kbit, geen limiet: minder dan 50 euro per maand

Zeelandnet 1024 kbit, 7,5gb limiet: 50 euro
XS4all/Planet ADSL 2048 kbit, geen limiet, 51-52 euro per maand.

Lijkt me toch een vrij duidelijk teken dat de prijs/kwaliteit verhouding bij zeelandnet btje slecht is (voor de consument).
Helemaal mee eens hoor, dat hoor je mij toch ook duidelijk niet zeggen. Van mij mogen die kabelpooiers ook best eens wat water bij de wijn doen, het is gewoon een verschrikkelijk bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Uit 'ons eiland' (soort bevelander/...)
KPN maakt regio klaar voor ADSL

Zierikzee - Een groot deel van Schouwen-Duiveland krijgt volgend jaar een aansluiting op het ADSL-netwerk. Daardoor kunnen honderden huishoudens zich aanmelden voor sneller internetten.

KPN past daarvoor verschillende centrales in de gemeente aan. Volgens het telecombedrijf kan al 87% van de huishoudens in Nederland supersnel internetten via ADSL. Schouwen-Duiveland is op dit moment echter nog een witte plek op de ADSL-kaart.

Een groot aantal dorpen wordt uiterlijk het tweede kwartaal op het ADSL-netwerk aangesloten. Het gaat om Brouwershaven, Bruinisse, Burgh-Haamstede, Dreischor, Nieuwerkerk, Renesse en Scharendijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midnightimpact
  • Laatst online: 22-12-2020
Checkte net me Pip viewer sinds een lange tijd en zag dat me data limiet van me 512kb up abbo is verhoogd van 2500 naar 3750 :D . Wordt de rekening die in januari op de deurmat ligt nu ook met 50% verhoogd? Lijkt me een echte Zeelandnet stunt. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Midnightimpact schreef op 29 december 2003 @ 23:31:
Checkte net me Pip viewer sinds een lange tijd en zag dat me data limiet van me 512kb up abbo is verhoogd van 2500 naar 3750 :D . Wordt de rekening die in januari op de deurmat ligt nu ook met 50% verhoogd? Lijkt me een echte Zeelandnet stunt. :r
Nee als het goed is niet. Bij sommige abonnementen komt er alleen 3% bij, maar de nieuwe tarieven staan ergens op de zeelandnet site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net even de leveringsvoorwaarden van zldnet gelezen,
en er zit een heel klein gaatje om te ontsnappen.
Dit is wel afhankelijk van de datum dat ze de tariefswijziging hebben bekend gemaakt.
Binnen 2 weken na bekendmaking van tariefwijziging van 1 januari j.l. (en wie bewijst dat de brief of mail die vorige maand is verstuurd door jou is ontvangen).

http://www.zeelandnet.nl/index.php?upn=010505 (alg. voorwaarden)

13.2 De overeenkomst kan uitsluitend zonder de overeengekomen opzegtermijn in acht te nemen tussentijds worden opgezegd:

13.2 H. door Cliënt binnen twee weken na bekendmaking van wijzigingen ingevolge artikel 11.2 indien aantoonbaar nadeel voor Cliënt ontstaat. Tariefwijzigingen die ontstaan door verhoging van wettelijke heffingen, zijn geen reden voor tussentijdse opzegging;

11.2 Dienstverlener behoudt zich het recht voor de tarieven en algemene leveringsvoorwaarden te wijzigen. Wijzigingen in tarieven en leveringsvoorwaarden worden door Dienstverlener zo spoedig mogelijk aan Cliënt medegedeeld, doch uiterlijk dertig dagen voor inwerkingtreding. Mededeling kan geschieden door middel van reguliere post of e-mail.

Als je van deze maas in hun voorwaarden gebruik wil maken doe het schriftelijk.
Het liefst aangetekend of nog beter doe het in tweevoud ga op 10 januari naar de opendag in kamperland, en laat ze 1 exemplaar tekenen voor ontvangst. (deze houdt je voor je eigen administratie bewaar hem goed.)
Heb ik zelf eind november ook gedaan 2 mnd voor einde overeenkomst,
en heb netjes over de post een schriftelijke bevestiging gehad.
Dit in tegenstelling tot een goede vriend van me, hij heeft het per mail geregeld.
Netjes een mail terug ontvangen dat alles geregeld zou worden,
is er vandaag toch gewoon van zijn rekening geincasseerd.
Hij bellen zeggen ze doodleuk "Tja iedereen kan wel een mailtje sturen u moet gewoon betalen anders moeten we juridische stappen nemen."
Noemen ze customerSERVICE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mijn advies kom allemaal naar Kamperland op 10 Januari lijkt me GEZELLIG
als je ook nog naar workshops wil moet je je opgeven voor 9 Januari
op studio@zeelandnet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou mooi zijn als we er zo onderuit kunnen komen.
Als iemand het gelukt is om er op deze manier onderuit te komen hoor ik het graag, maar volgens mij zijn de prijswijzigingen van 2004 vanwege inflatie.
Betwijfel het dus of dit ook reden is om op te zeggen.

Ik wacht zelf nog steeds op antwoord van Zeelandnet over het opzeggen van mijn abonnement, mail is verstuurd op 22-12-2003 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
Ik heb ook een e-mailtje gestuurd over het time-out probleem hier bij mij. Kheb deze 23-12 verstuurd en ook nog steeds geen bericht terug.

Volgens mij zijn ze daar een beetje lui :O als het niet om geld gaat. :Z

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 14:57:
Dat zou mooi zijn als we er zo onderuit kunnen komen.
Als iemand het gelukt is om er op deze manier onderuit te komen hoor ik het graag, maar volgens mij zijn de prijswijzigingen van 2004 vanwege inflatie.
Betwijfel het dus of dit ook reden is om op te zeggen.

Ik wacht zelf nog steeds op antwoord van Zeelandnet over het opzeggen van mijn abonnement, mail is verstuurd op 22-12-2003 :(
Een inflatie correctie is geen wettelijke heffing dus mijn inziens,
is dit een legitieme reden om op te zeggen.
Het enige nadeel is dat je het per mail gedaan hebt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Is er ergens te lezen waar en wanneer in Zeeland ADSL beschikbaar zal zijn? Ik hoorde en las al wat berichten die stelden dat medio april / juni op verschillende plaatsen in Zeeland de centrales gereed zullen zijn. Iemand een linkje naar een officieel statement van KPN of andere netwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 16:08:
[...]

Een inflatie correctie is geen wettelijke heffing dus mijn inziens,
is dit een legitieme reden om op te zeggen.
Het enige nadeel is dat je het per mail gedaan hebt. 8)7
Oke maar mijn situatie is dat ik er met ingang van juni vanaf wil maar
mijn abonnement loopt van januari tot december.
Dus per januari opzeggen heeft weinig zin, dan zit ik een half jaar zonder internet.
Ik was dus aan het proberen om het zo te regelen dat ik er toch in juni van onderuit kon, ik heb ze zelfs voorgesteld om iets van administratiekosten te betalen. Maar als ik antwoord heb post ik het antwoord hier wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Malsain schreef op 04 januari 2004 @ 16:18:
Is er ergens te lezen waar en wanneer in Zeeland ADSL beschikbaar zal zijn? Ik hoorde en las al wat berichten die stelden dat medio april / juni op verschillende plaatsen in Zeeland de centrales gereed zullen zijn. Iemand een linkje naar een officieel statement van KPN of andere netwerken?
De beschikbaarheid van ADSL kun je hier bekijken:
http://www.xs4all.nl/~rhunen/ADSL/Zeeland.html B)

Wil je ook weten hoever je van de telefooncentrale zit,
http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/
Als je hier je postcode + huisnr invult zie je op welke centrale je zit,
en in het onderste venster je afstand tot de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 16:19:
[...]

Oke maar mijn situatie is dat ik er met ingang van juni vanaf wil maar
mijn abonnement loopt van januari tot december.
Dus per januari opzeggen heeft weinig zin, dan zit ik een half jaar zonder internet.
Ik was dus aan het proberen om het zo te regelen dat ik er toch in juni van onderuit kon, ik heb ze zelfs voorgesteld om iets van administratiekosten te betalen. Maar als ik antwoord heb post ik het antwoord hier wel
Sorry had even niet begrepen dat je half 2004 er vanaf wou.
Maar ik heb weer even in de leveringsvoorwaarden gesnuffeld,
volgens mij biedt artikel 12.2 een mogelijkheid moet je eens naar informeren.
wat ze bedoelen met "DAN WEL MET DE OVEREENGEKOMEN PERIODE".
Probeer te verlengen met 6 of 7 mnd, SUCCES.

12.2 De overeenkomst wordt na de looptijd telkens verlengd met een periode van één jaar, DAN WEL MET DE OVEREENGEKOMEN PERIODE, tenzij de overeenkomst ten minste twee kalendermaanden voor het einde van het lopende jaar door een van de partijen wordt opgezegd.

_/-\o_ per 31 januari van zeelandnet af (=bevestigd per brief door ze). _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Malsain
Hm, erg interessante link. Nu nog even uit zien te zoeken hoe het met het contract zit en vanaf wanneer dat is op te zeggen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point-blanK501
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 18:44
lankras schreef op 22 december 2003 @ 22:45:
[...]

Ik ben nu bij mijn ouders in Stavenisse en ik wordt ook helemaal gek van de disconnects ja.
Een paar maanden geleden had ik het hier ook steeds, en bij m'n schoonouders ook. Als je zeelandnet belt zeggen ze dat aan hun kant van de modem geen onregelmatigheden te zien zijn. laten ze een printscreentje zien waarop ze je pingen. Heb hetzelfde terug gedaan, continu laten pingen naar zeelandnet. En daarmee terug. Kon wel zo zijn, maar het lag toch aan ons. zeker lopen prutsen aan de instellingen. Tuurlijk ;)
Maar nu is het eigenlijk veel beter. Behalve de downloadlimiet natuurlijk.
(was in Middelburg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nader belicht: " >:) Open Dag ZeelandNet >:) "

Op 10 januari opent ZeelandNet van 13.00 tot 17.00 uur haar deuren om iedereen een kijkje te laten nemen bij ‘de Zeeuwse provider die meer doet’. Deze middag staat in het teken van demonstraties, aanbiedingen en live entertainment. U kunt ook deelnemen aan een tweetal gratis workshops. U kunt kiezen uit de workshop ‘Hoe bouw ik een website’ en de workshop ‘Wat kan ik met internet’. Roel Felius, winnaar van het Nationale Junior Songfestival, zorgt voor een spetterend muzikaal optreden.
Voor de workshops kunt u zich tot 9 januari aanmelden via een e-mail naar onderstaand adres.
» Aanmelden workshops studio@zeelandnet.nl

Het schijnt er heel gezellig te worden met minder tevreden gebruikers,
komen jullie ook???. :?

:O :r 8)7 EVEN LEKKER KLAGEN EN ZEUREN 8)7 :r :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNazgul
* TheNazgul gaat misschien ook even buurten. Mocht er nog een open debat komen kan ik mijn ideeen en ver(w)achtingen van Zeelandnet ook even in de groep gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkel1982
Roel Felius, winnaar van het Nationale Junior Songfestival, zorgt voor een spetterend muzikaal optreden.
Die gast zit bij mij op school! :r |:( }:O

In mei komt ADSL hier beschikbaar! (Wolphaartsdijk) en gelukkig maar! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Laatst online: 07:47

Woohooo

Smilie, James Smilie

yay :D eindelijk... april!!
heeft er iemand nog een tip voor een abbo? van €30 in de maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNazgul
Woohooo schreef op 07 januari 2004 @ 08:09:
[...]

yay :D eindelijk... april!!
heeft er iemand nog een tip voor een abbo? van €30 in de maand?
Hij is jammer genoeg al op slot maar Hier kun je al aardig wat informatie krijgen.

En gewoon even op een adsl overzichtspagina kijken.
bijv. http://www.sneladsl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op www.adsl.nl kun je een postcodecheck doen en die laat als het goed is alle abonnementen zien die bij jou in de buurt beschikbaar zijn.

ik heb antwoord op mijn email:

Geachte abonnee,

Het is echt niet mogelijk een abonnement te beëindigen tussen de looptijden in. Alleen per einde looptijd kan een opzegging plaatsvinden wat voor u in december is.

Met vriendelijk groet,

Afdeling Customer Service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Malsain
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 13:13:
op www.adsl.nl kun je een postcodecheck doen en die laat als het goed is alle abonnementen zien die bij jou in de buurt beschikbaar zijn.

ik heb antwoord op mijn email:

Geachte abonnee,

Het is echt niet mogelijk een abonnement te beëindigen tussen de looptijden in. Alleen per einde looptijd kan een opzegging plaatsvinden wat voor u in december is.

Met vriendelijk groet,

Afdeling Customer Service
Enige pluspuntje is dat je ZuinigNet-abo and adsl-abo elkaar niet in de weg zitten. Je kan dus al een ADSL verbinding aanvragen terwijl je nog bij ZuinigNet zit en op deze manier hoef je niet zonder breedbandverbinding te zitten en evt beide op hetzelfde moment gebruiken. Overstappen tussen ADSL providers kan lang duren omdat ze meestal eerst de lijn moeten vrijgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 16:48:
[...]

Sorry had even niet begrepen dat je half 2004 er vanaf wou.
Maar ik heb weer even in de leveringsvoorwaarden gesnuffeld,
volgens mij biedt artikel 12.2 een mogelijkheid moet je eens naar informeren.
wat ze bedoelen met "DAN WEL MET DE OVEREENGEKOMEN PERIODE".
Probeer te verlengen met 6 of 7 mnd, SUCCES.

12.2 De overeenkomst wordt na de looptijd telkens verlengd met een periode van één jaar, DAN WEL MET DE OVEREENGEKOMEN PERIODE, tenzij de overeenkomst ten minste twee kalendermaanden voor het einde van het lopende jaar door een van de partijen wordt opgezegd.

_/-\o_ per 31 januari van zeelandnet af (=bevestigd per brief door ze). _/-\o_
Leuk, maar als ik voor een jaar heb betaald, krijg ik dan ook nog de rest terug, want ik heb al betaald tot en met oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbruggeman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10-2024
Als ex-medewerker en sinds kort ex-kabelaar kan ik helaas niks anders zeggen dan wat al eerder hier is gezegd. |:(

ZeelandNet maakt zich vast geen zorgen, want als volwaardige dochter van DeltaNuts is de verworven monopoliepositie welhaast onaantastbaar.
Daar zou ik nog een hoop over kunnen zeggen maar dat is wat mij betreft verspilde energie :(

In elk geval hoop ik dat mijn adsl verbinding binnenkort opgeleverd wordt want zonder zitten is ook niet alles.
Wat je toch snel aan de luxe went.
Ik stam dan ook uit het tijdperk dat X2 en V90 revolutionair te genoemd werden... ;)

Help Java!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Malsain schreef op 07 januari 2004 @ 13:43:
[...]

Enige pluspuntje is dat je ZuinigNet-abo and adsl-abo elkaar niet in de weg zitten. Je kan dus al een ADSL verbinding aanvragen terwijl je nog bij ZuinigNet zit en op deze manier hoef je niet zonder breedbandverbinding te zitten en evt beide op hetzelfde moment gebruiken. Overstappen tussen ADSL providers kan lang duren omdat ze meestal eerst de lijn moeten vrijgeven.
:) Dat is ook weer zo, maar ik ben ook maar een student. Dan zou ik een half jaar 47 euro aan zeelandnet betalen per maand en iets van 53 euro aan xs4all.
Wordt iets te duur denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 12:08:
[...]

:) Dat is ook weer zo, maar ik ben ook maar een student. Dan zou ik een half jaar 47 euro aan zeelandnet betalen per maand en iets van 53 euro aan xs4all.
Wordt iets te duur denk ik
Tja, daar zit natuurlijk ook wat in.
Maar er is via kpn meer dan xs4all....
bijv. wanadoo á €19,95 p/mnd (eerste 6mnd) 1024/320 ONBEPERKTE DATA!!!,
Net even gebeld en je kunt ten alle tijde gratis upgraden.

http://www.wanadoo.nl/adsl/

succes

PS zelf sinds een mnd ook wanadoo en tot op heden heel tevreden,
terwijl de upgrade nog moet komen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah oke bedankt voor de tip.
Maar er staat nog wel wat bij in kleine letters:

Actie: ADSL Lite tijdelijk het eerste halfjaar € 19,95 per maand (daarna € 34,95 per maand), geen aansluitkosten en gratis USB modem.

Ik had mijn keuze voor xs4all gemaakt vanwege meerdere dingen eigenlijk, snelheid is bij de meeste wel hetzelfde. Maar meer vanwege:
* stabiliteit
* Helpdesk is ook zeer goed (zie consumentenbond dacht ik)
* Newszilla is ook wel aardig.

Voor de rest vind ik xs4all iets aansprekender dan de andere maar dat is puur een persoonlijke mening. Wanadoo zal ook wel goed zijn anders hadden ze vast en zeker niet meer bestaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 20:48:
Ah oke bedankt voor de tip.
Maar er staat nog wel wat bij in kleine letters:

Actie: ADSL Lite tijdelijk het eerste halfjaar € 19,95 per maand (daarna € 34,95 per maand), geen aansluitkosten en gratis USB modem.

Ik had mijn keuze voor xs4all gemaakt vanwege meerdere dingen eigenlijk, snelheid is bij de meeste wel hetzelfde. Maar meer vanwege:
* stabiliteit
- over de stabiliteit op mijn eigen lijn niets te klagen zit volgens speedtest
gemiddeld rond de 40,5Kb zie
http://people.zeelandnet.nl/cjsandee/screenshot_wanadoo.jpg

* Helpdesk is ook zeer goed (zie consumentenbond dacht ik)
- Heb zelf het motto als een produkt goed is heb je geen helpdesk nodig,
zeker niet als je bij zldnet vandaan komt. (toelichting overbodig denk ik!!!)

* Newszilla is ook wel aardig.
- Tja dat is persoonlijk daar heb ik me nog niet in verdiept, is het int.

Voor de rest vind ik xs4all iets aansprekender dan de andere maar dat is puur een persoonlijke mening. Wanadoo zal ook wel goed zijn anders hadden ze vast en zeker niet meer bestaan. :+
Ja, oke er staat nog wat bij de kleine lettertjes,
(geen aansluitkosten+gratis USBmodem)
dat die 19,95 alleen de eerste 6mnd was had ik al vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moderator

Flink om een nieuw topic meteen weer af te sluiten omdat iemand zich kennelijk ergert aan een paar puntjes...............:(

Gelukkig ben ik wel een gewaardeerd member van andere forums.

Ik wens alle anderen op dit forum het allerbeste toe, diegenen die wel een normale reply hebben geplaatst bedankt!

lang leve Demon-ADSL

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 22:26:
Moderator

Flink om een nieuw topic meteen weer af te sluiten omdat iemand zich kennelijk ergert aan een paar puntjes...............:(

Gelukkig ben ik wel een gewaardeerd member van andere forums.

Ik wens alle anderen op dit forum het allerbeste toe, diegenen die wel een normale reply hebben geplaatst bedankt!

lang leve Demon-ADSL

Rob
zeg dan niks |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeelandnet ellende zonder eind

Na 3 x bellen en 5 x mailen eindelijk antwoord gehad :
u moet doorbetalen tot 16 december 2004, wij hebben niets van u ontvangen.

Hoe is het mogelijk dat een bedrijf ( ??) als zeelandnet zo reageert, zouden ze soms de hete adem van ADSL in hun nek voelen?

In ieder geval haal ik iedere maand mijn geld terug bij de bank, en als ze juridische stappen willen nemen wacht ik dat rustig af, zoveel negatieve reclame als dan krijgen ze nooit meer! en gratis!

De Maffiapraktijken van zo`n provider kan ik missen als kiespijn, en ik zal dan ook al mijn kennisen en anderen om me heen aanraden zo spoedig mogelijk weg te gaan bij deze provider.

Ik wens dan ook iedereen die nog gebruik maakt van zeelandnet veel wijsheid en als je er weg wilt, vertrouw dan niet zoals ik wel deed erop dat een mailtje en een keer bellen wel voldoende zou zijn.
Gewoon een liefst aangetekende brief met ontvangstbevestiging, jammer dat je elkaar zo als bedrijf en klant tegemoet moet treden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrb
  • Laatst online: 11-10 10:52

mrb

Is het mogelijk om "zodra je het niet meer kan betalen" per direct van zeelandnet af te stappen of gaan ze je helemaal controleren?

Ik bedoel ik word ondertussen al 7 jaar opgeligt met hun abo's dan kan mijn leugentje ook wel O-)
13.2
i door Dienstverlener indien Cliënt op één van de computersystemen van Dienstverlener informatie plaatst welke niet maatschappelijk aanvaard is, dit door Dienstverlener te beoordelen.
Het quote gedeelte is een stukje uit de algemene voorwaarden, dus stel heel extreem dat je op je ftp space een paar discriminerende dingen zet, en het aan hun bekend maakt, kan je eraf gekickt worden? ( maar natuurlijk wel zonder gevolgen ? )

[ Voor 52% gewijzigd door mrb op 12-01-2004 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

mrb schreef op 12 januari 2004 @ 20:38:
Is het mogelijk om "zodra je het niet meer kan betalen" per direct van zeelandnet af te stappen of gaan ze je helemaal controleren?

Ik bedoel ik word ondertussen al 7 jaar opgeligt met hun abo's dan kan mijn leugentje ook wel O-)

[...]

Het quote gedeelte is een stukje uit de algemene voorwaarden, dus stel heel extreem dat je op je ftp space een paar discriminerende dingen zet, en het aan hun bekend maakt, kan je eraf gekickt worden? ( maar natuurlijk wel zonder gevolgen ? )
Nee volgens mij halen ze de politie erbij. Mischien kun je je kabelmodem "hacken" ?

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrb

mrb

[quote]K1n9_N01z3 schreef op 12 januari 2004 @ 22:23:
[...]
Nee volgens mij halen ze de politie erbij. Mischien kun je je kabelmodem "hacken" ?
Zou ik kunnen doen, ik sluit ook voor ze aan dus ik weet hoe die dingen werken..

good thinking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Laatst online: 10-10 23:18
Maar er is 1 probleem: Zeelandnet is niet aangesloten bij de OPTA en dan kan je daar geen klacht indienen. Dit is mij verteld door de OPTA. Zeelandnet is de enige provider die niet aangesloten is bij de OPTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrb

mrb

[quote]MuddyMagical schreef op 12 januari 2004 @ 23:03:
Maar er is 1 probleem: Zeelandnet is niet aangesloten bij de OPTA en dan kan je daar geen klacht indienen. Dit is mij verteld door de OPTA. Zeelandnet is de enige provider die niet aangesloten is bij de OPTA.
Waarom verbaast mij dit niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vindt het ook rond uit belachelijk dat zeelandnet zo met haar klanten omgaat! Ik stuurde een e-mail met de vraag hoe lang het opzegtermijn zou zijn en kreeg het volgende antwoord:

"Elk abonnement heeft een looptijd van een jaar en kan alleen per einde looptijd beeindigd worden. Bij u zou dat betekenen dat u het pas (via een e-mail naar beheer@zeelandnet.nl) kunt laten omzetten per 12-12-2004." :( :(

Is dit niet een beetje erg lang? een jaar wachten en dan pas over kunnen stappen naar adsl terwijl het in april al beschikbaar wordt. Zijn er geen trucs om vroegtijdig je abo bij zeelandnet te beeindigen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrb

mrb

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 12:36:
Ik vindt het ook rond uit belachelijk dat zeelandnet zo met haar klanten omgaat! Ik stuurde een e-mail met de vraag hoe lang het opzegtermijn zou zijn en kreeg het volgende antwoord:

"Elk abonnement heeft een looptijd van een jaar en kan alleen per einde looptijd beeindigd worden. Bij u zou dat betekenen dat u het pas (via een e-mail naar beheer@zeelandnet.nl) kunt laten omzetten per 12-12-2004." :( :(

Is dit niet een beetje erg lang? een jaar wachten en dan pas over kunnen stappen naar adsl terwijl het in april al beschikbaar wordt. Zijn er geen trucs om vroegtijdig je abo bij zeelandnet te beeindigen? :?
Daar is iedereen nu hard naar aan het zoeken... en helaas zonder resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Je had gewoon per maand moeten betalen :P
ik heb dr ook rekening mee gehouden dat k in april naar de adsl kan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Woohooo schreef op 13 januari 2004 @ 12:53:
Dan nog zit je er een jaar aan vast geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

thejoker80 schreef op 13 januari 2004 @ 12:57:
[...]

Dan nog zit je er een jaar aan vast geloof ik.
lol dat lijkt met wel heel erg lomp dan...
wat zou het nut dan zijn van per maand betalen? :?
dat je hun een extra fooi geeft ofzo :?

ochja maar je weet het maar nooit bij zeelandnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNazgul
Als ik ga verhuizen plan ik ook een overgangsperiode in. Zoals al eerder opgemerkt is. Gewoon op tijd zeelandnet opzeggen, betalen tot aan eind dit jaar.
Alvast adsl abbo afsluiten, tijdelijk dubbele kosten betalen.

Nadelen:

- extra betalen
- neemt extra ruimte in beslag qua apparatuur

Voordelen

- kan al tijdig beginnen met omzetten email adres (iedereen inlichten enzo)
- Simultaan gamen :D (op de 1 of andere manier heb ik het nooit voor elkaar gekregen om op het netwerk 2 * in te loggen en te spelen op battlenet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik betaal inderdaad per maand, maar je zit er hoe dan ook een jaar aan vast, bij elk abonnement! of je nou per maand of per jaar betaald, maakt geen ene f*ck uit bij zeelandnet :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Artikel 13: Opzegging / ontbinding

13.1 Partijen zijn gerechtigd de overeenkomst schriftelijk dan wel per e-mail vanaf en/of naar het Hoofdaccount op te zeggen met inachtneming van de overeengekomen opzegtermijn.

13.2 De overeenkomst kan uitsluitend zonder de overeengekomen opzegtermijn in acht te nemen tussentijds worden opgezegd:

door een van de partijen indien de wederpartij surseance van betaling heeft aangevraagd of aan de wederpartij surseance van betaling is verleend of Cliënt een verzoek tot schuldsanering heeft ingediend;

door een van de partijen indien de wederpartij voor zichzelf een faillissementsaanvraag heeft ingediend of de wederpartij in staat van faillissement is verklaard;

door Dienstverlener indien Cliënt in verzuim is met betrekking tot de verschuldigde vergoeding(en) overeenkomstig artikel 9;

door Dienstverlener indien Cliënt niet voldoet aan de technische voorwaarden, zoals gesteld in artikel 5 en de daaruit voortvloeiende deelbepalingen;

door Dienstverlener indien Cliënt in grove mate nalatig is geweest in de nakoming van zijn / haar verplichtingen;Meer informatie hierover kunt u vinden op ZeelandNet's Acceptable Use en Abuse Policy;

door Cliënt indien de Dienstverlener in grove mate nalatig is geweest in de nakoming van zijn / haar verplichtingen;

door Cliënt indien deze verhuist naar een locatie waarvan Cliënt kan aantonen dat de Diensten daar niet geleverd kunnen worden, behoudens de termijn van artikel 11.1. Cliënt dient te bewijzen dat hij daadwerkelijk verhuisd is door een uittreksel uit het bevolkingsregister waarop zijn nieuwe adres is opgenomen aan Dienstverlener te overleggen;

door Cliënt binnen twee weken na bekendmaking van wijzigingen ingevolge artikel 11.2 indien aantoonbaar nadeel voor Cliënt ontstaat. Tariefwijzigingen die ontstaan door verhoging van wettelijke heffingen, zijn geen reden voor tussentijdse opzegging;

door Dienstverlener indien Cliënt op één van de computersystemen van Dienstverlener informatie plaatst welke niet maatschappelijk aanvaard is, dit door Dienstverlener te beoordelen.

lol wat een bullshit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNazgul
Jippie hier kan ik wat mee :) (is al eerder in het topic besproken)
Echter het abbonement staat op naam van mijn ouders! Waarom? Ik heb toen zeelandnet aangevraagd, maar het was alleen mogelijk om dit abbonnement op de "eigenaar" van het huis te zetten. Hier was ik toen ook al pissed over. Maar wel gedaan toen.

Dit weer met onderstaande bekeken is het simpele antwoord van zeelandnet:" Maar meneer, we hebben geen idee wie u bent! Het abonnement staat geregistreerd op naam van "huiseigenaar" en die gaat niet verhuizen!"
Whaaa ik word gek 8)7 :X :X

Ik ben de enige thuis met een PC. Als ik verhuisd ben hebben ze ook lekker veel aan een abonnement :+ (ja mijn ouders zijn nog van voor de oorlog)

door Cliënt indien deze verhuist naar een locatie waarvan Cliënt kan aantonen dat de Diensten daar niet geleverd kunnen worden, behoudens de termijn van artikel 11.1. Cliënt dient te bewijzen dat hij daadwerkelijk verhuisd is door een uittreksel uit het bevolkingsregister waarop zijn nieuwe adres is opgenomen aan Dienstverlener te overleggen;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Malsain
TheNazgul schreef op 13 januari 2004 @ 15:11:
Pfff, je MOET bewijzen met een uittreksel zelfs dat je verhuisd bent. Zielige praktijken zeg. Ik heb ooit, toen ik op mezelf ging wonen het abbo naar mn broer over latern schrijven. Ze moeten alleen naamgegevens en bankrekeningnummrer wijzeigen. Kostte me toen €35!!! Ik las een paar topics eerder dat ze niet bij OPTA zijn aangesloten als enige provider. Zegt al genoeg eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrb

mrb

Woohooo schreef op 13 januari 2004 @ 12:53:
Helaas, ik betaal ook per maand, en toen ik als antwoord kreeg dat ik pas met kerst 2004 mn abo op kan zeggen, heb ik me heel boos gemaakt enzo maar die appeltrekker zei gewoon niets meer terug B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
Maar als je per maand betaald, heb je volgens mij wel een jaar abbo. Of zie ik dat nou verkeerd?

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-04 00:43
Een abonnements wijziging per 1-1-2004 is toch geen wettelijke verhoging.
waren de 'abo' wijzigingen per brief door gegeven?
  • [i](13.2h) Door Cliënt binnen twee weken na bekendmaking van wijzigingen ingevolge artikel 11.2 indien aantoonbaar nadeel voor Cliënt ontstaat. Tariefwijzigingen die ontstaan door verhoging van wettelijke heffingen, zijn geen reden voor tussentijdse opzegging[/i]
  • [i](11.2) Dienstverlener behoudt zich het recht voor de tarieven en algemene leveringsvoorwaarden te wijzigen. Wijzigingen in tarieven en leveringsvoorwaarden worden door Dienstverlener zo spoedig mogelijk aan Cliënt medegedeeld, doch uiterlijk dertig dagen voor inwerkingtreding. Mededeling kan geschieden door middel van reguliere post of e-mail.[/i]
yust a note.

-]_[-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrb

mrb

Evil M@V schreef op 13 januari 2004 @ 18:42:
Maar als je per maand betaald, heb je volgens mij wel een jaar abbo. Of zie ik dat nou verkeerd?
Zie je helemaal goed...
arneo schreef op 13 januari 2004 @ 20:02:
Een abonnements wijziging per 1-1-2004 is toch geen wettelijke verhoging.
waren de 'abo' wijzigingen per brief door gegeven?
Hmm. Volgens mij zijn ze wel per mail verstrekt , al weet ik dit niet zeker meer...

[ Voor 42% gewijzigd door mrb op 13-01-2004 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
mrb schreef op 13 januari 2004 @ 21:42:
[...]

Hmm. Volgens mij zijn ze wel per mail verstrekt , al weet ik dit niet zeker meer...
Inderdaad het is per e-mail bekend gemaakt

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we krijgen de rekening binnen van zeelandnet binnen 800 euro voor wat da weet ik niet we hebben alleen de abonoment gewijzigd naar 512 was eerst 1524

Dus vraag ik me af waar halen ze die 400 Euro vandaan iemand suggestie
512 per jaar 250 Euro mhhhhh :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 22:01:
Heb net even de leveringsvoorwaarden van zldnet gelezen,
Binnen 2 weken na bekendmaking van tariefwijziging van 1 januari j.l. (en wie bewijst dat de brief of mail die vorige maand is verstuurd door jou is ontvangen).

http://www.zeelandnet.nl/index.php?upn=010505 (alg. voorwaarden)

13.2 H. door Cliënt binnen twee weken na bekendmaking van wijzigingen ingevolge artikel(ook een bankafschrift is een bekendmaking) 11.2 indien aantoonbaar nadeel voor Cliënt ontstaat(er is aantoonbaar nadeel). Tariefwijzigingen die ontstaan door verhoging van wettelijke heffingen, zijn geen reden voor tussentijdse opzegging; (het is geen wettelijke heffing)

11.2 Dienstverlener behoudt zich het recht voor de tarieven en algemene leveringsvoorwaarden te wijzigen. Wijzigingen in tarieven en leveringsvoorwaarden worden door Dienstverlener zo spoedig mogelijk aan Cliënt medegedeeld, doch uiterlijk dertig dagen voor inwerkingtreding. Mededeling kan geschieden door middel van reguliere post of e-mail.(zeelandnet moet kunnen aantonen dat je het daadwerkelijk hebt ontvangen)
Ik weet niet wanneer zeelandnet de eerste incasso doet met de inflatie correctie op de tarieven.
Maar teken anders bezwaar aan tegen de tariefsverhoging, omdat je hebt gelezen dat ze dit uiterlijk dertig dagen voor inwerkingtreding moeten mededelen.
Zij moeten aantonen dat je dit bericht hebt ontvangen.
En zeker bij E-mail is algemeen bekend dat niet alles wat wordt verstuurd,
ook daadwerkelijk aankomt.
(denk eens aan alle opzeggingen waar ze zogenaamd niets vanaf weten)
Doe daarom ook alles SCHRIFTELIJK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 22:40:
we krijgen de rekening binnen van zeelandnet binnen 800 euro voor wat da weet ik niet we hebben alleen de abonoment gewijzigd naar 512 was eerst 1524

Dus vraag ik me af waar halen ze die 400 Euro vandaan iemand suggestie
512 per jaar 250 Euro mhhhhh :(
Paar maanden boete misschien???
voor Downgraden....
Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste

Let op:
Als je mailtjes quote, graag wel de persoonsgegevens eruit halen... Mails zijn in principe zelfs alleen persoonlijk, dus niet voor publicatie. Als je ze anonimiseert is het nog wel door de vingers te zien.