Omdat ik dus op veel momenten hele lage snelheden haalde met de nieuwsserver heb ik een andere (betaalde) nieuw server uitgeprobeerd. Daar redelijk wat op gedownload en toen ik kreeg een mailtje van Zeelandnet, dat ze vonden dat ik te veel download op de verkeerde momenten. met de dreiging mijn snelheid in de piekuren te verlagen en, dan weer buiten de piekuren te verhogen om zo het probleem op te lossen. Dit is toch ook een beetje de omgekeerde wereld.Falcon2107 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 19:58:
Hier wordt je helemaal gek van!!!!
Dan heb je een downloadlimiet van 1278kB/s en dan krijg je maar effectief 400Kb. (Of soms lager!!!)
Dus het voordeel van nieuwsgroepen valt helemaal weg. Dit is al vaker in dit topic voor gekomen ik weet het.
Ik heb er een brief over gestuurd en kijken wat ze gaan zeggen. En misschien moeten we met zijn allen naar KASSA!
Even wat anders. Mijn ouders hebben ook een Zeelandnet abonnement, maar die gebruiken hun nieuwsgroepen niet. Nu kun kan ik hun inloggegevens gebruiken om een nieuwe server op te zetten in Grabit. En jawel het werkt. Maar is dit tegen de wet? Of tegen de regels van Zeelandnet. ook al geven mij ouders toestemming om een hun toegang tot de nieuwsserver te gebruiken??
Bekend ja.Falcon2107 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 12:15:
[...]
Omdat ik dus op veel momenten hele lage snelheden haalde met de nieuwsserver heb ik een andere (betaalde) nieuw server uitgeprobeerd. Daar redelijk wat op gedownload en toen ik kreeg een mailtje van Zeelandnet, dat ze vonden dat ik te veel download op de verkeerde momenten. met de dreiging mijn snelheid in de piekuren te verlagen en, dan weer buiten de piekuren te verhogen om zo het probleem op te lossen. Dit is toch ook een beetje de omgekeerde wereld.
Met Highwinds krijg je maar een beperkte snelheid en maar een (hele) lage retentie. Dan kan je wel 50 Gb krijgen maar als je niet goed van je internetverbinding gebruik kan maken is dat natuurlijk drie keer niks.
Vandaar dat ik maar een account bij XSnews heb genomen. En die data wordt dus wel geteld.
Tja niet vreemd dus dat veel meer verbruikt doordat je een paar dvd's hebt binnengehaald.
Omdat ik tussen 0 en 7 uur vrijwel nooit gebruik kan maken van die hogere snelheid (door het knijpen overdag) ben ik aan het kijken voor een NAS zodat ik er toch van kan profiteren.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Beperkte snelheid?
Hier mijn laatste paar downloads volgens SABnzbd:
Stage Download
[Time-Taken]: 1 hour 13 minutes 51 seconds
[Avg-Speed]: 1078kB/s
Stage Download
[Time-Taken]: 59 minutes 4 seconds
[Avg-Speed]: 1184kB/s
Stage Download
[Time-Taken]: 1 hour 11 minutes 46 seconds
[Avg-Speed]: 1122kB/s
Highwinds is niet alles inderdaad, maar voor mij over het algemeen voldoende. Boven de 70 dagen valt er wel eens wat weg en boven de 90 houd het wel op.
Stage Download
Stage Download
Stage Download
Highwinds is niet alles inderdaad, maar voor mij over het algemeen voldoende. Boven de 70 dagen valt er wel eens wat weg en boven de 90 houd het wel op.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Het is ronduit belachelijk dat ze je snelheid gaan knijpen. Iets wat volgens mij ook helemaal niet mag? Je betaald een abbonement met de daarbij behorende snelheden, maar vervolgens kan je hier niet gebruik van maken omdat ze je gaan knijpen. Kortom, je betaald voor iets wat ze helemaal niet waar kunnen maken.
Iemand al iets gehoord over eventuele snelheidsverhogingen? Kan me herinneren dat ze een tijd geleden aan het testen waren (met als gevolg dat je de programmering van de TV zenders opnieuw moest instellen).
[ Voor 6% gewijzigd door emiel74 op 23-02-2009 20:01 ]
ben nog steeds blij dat ik zeelandnet eruit getrapt heb
met adsl nergens last van
wordt tijd dat de kabel opengebroken word
zal de eerste zijn die z'n analoge/ digitale kabel abonnent opzegt
met adsl nergens last van
wordt tijd dat de kabel opengebroken word
zal de eerste zijn die z'n analoge/ digitale kabel abonnent opzegt
Ik heb ook 1200 normaal gesproken, volgens het abonnement. Maar ik heb het nogal eens dat ik maar tussen de 300 en 400 haal.Acid_Burn schreef op maandag 23 februari 2009 @ 19:26:
Beperkte snelheid?
Stage Download
Stage Download
Stage Download
Heeft iemand al eens iets ondernomen tegen het knijpen van de snelheden? Wat was de reactie? Is dit aan te vechten?
(Ook weer zoiets gek. Je moet naar deze automatiseerder een brief sturen als je een klacht hebt. Ik had toch wel gedacht, dat een bedrijf als Zeelandnet een emailtje kon openen.
Zie => Sc0rPi0N in "Zeelandnet, tijd om actie te ondernemen!"Falcon2107 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 11:29:
[...]
Ik heb ook 1200 normaal gesproken, volgens het abonnement. Maar ik heb het nogal eens dat ik maar tussen de 300 en 400 haal.
Heeft iemand al eens iets ondernomen tegen het knijpen van de snelheden? Wat was de reactie? Is dit aan te vechten?
(Ook weer zoiets gek. Je moet naar deze automatiseerder een brief sturen als je een klacht hebt. Ik had toch wel gedacht, dat een bedrijf als Zeelandnet een emailtje kon openen.)
Daarom ga ik niet weer bellen.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
In april komen de nieuwe snelheden.emiel74 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 20:00:
Iemand al iets gehoord over eventuele snelheidsverhogingen? Kan me herinneren dat ze een tijd geleden aan het testen waren (met als gevolg dat je de programmering van de TV zenders opnieuw moest instellen).
http://74.125.77.132/sear...&hl=nl&ct=clnk&cd=3&gl=nl
http://www.zeelandnet.nl/zakelijk/internet/breedband.php
[ Voor 20% gewijzigd door Doane op 24-02-2009 17:24 ]
Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts
Tsja, tijdens de piekuren een paar keer niet de volle snelheid en een retentie van dik 100 dagen...eye of the beholder?Sc0rPi0N schreef op maandag 23 februari 2009 @ 15:04:
[...]
Met Highwinds krijg je maar een beperkte snelheid en maar een (hele) lage retentie.
Het zal allemaal best, maar de ene klacht in 14 jaar die ik had, heb ik gemaild en werd heel netjes gelezen en behandeld...Sc0rPi0N schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 13:08:
[...]
Zie => Sc0rPi0N in "Zeelandnet, tijd om actie te ondernemen!"
Daarom ga ik niet weer bellen.
Bedankt voor de links, maar buiten de info over de test in Goes: Waar kan ik zien dat in april de snelheidsverhogingen plaats gaan vinden?Doane schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 17:12:
[...]
In april komen de nieuwe snelheden.
http://74.125.77.132/sear...&hl=nl&ct=clnk&cd=3&gl=nl
Over je 2e link: Ik doelde meer op particuliere aansluitingen.
Ik gebruik niet echt vaak Highwinds en wordt ook niet geknepen qua snelheid. Maar ik merk wel dat als ik er een keer gebruik van maak, dat mijn snelheid overdag structureel lager is dan 's avonds.Doane schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 17:16:
[...]
Tsja, tijdens de piekuren een paar keer niet de volle snelheid en een retentie van dik 100 dagen...eye of the beholder?
Eye of the beholder gaat niet echt op imho.
Offtopic: gebruik gerust de "edit" knop bij meerdere berichten na elkaar
[ Voor 31% gewijzigd door emiel74 op 24-02-2009 18:56 ]
April heb ik van iemand die er werkt.emiel74 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 18:38:
[...]
Bedankt voor de links, maar waar kan ik zien dat in april de snelheidsverhogingen plaats gaan vinden?
Over je 2e link: Ik doelde op particuliere aansluitingen.
gebruik gerust de "edit" knop bij meerdere berichten na elkaar
De tweede link was bedoeld om een indruk van de snelheden te krijgen.
Edit: Doe ik, reageer te weinig, zal er op letten
[ Voor 6% gewijzigd door Doane op 24-02-2009 18:55 ]
Interessant. Jij hebt lagere snelheid op tijden dat het juist niet druk is? Ik trek mijn 50 Gb van Highwinds meestal op volle snelheid binnen en alleen tijdens piekuren en weekends soms niet. Overigens heeft Zldnet ook gewoon na een aantal klachten (forum) gezegd dat de ingekochte HW-bandbreedte op pieken tekort schiet. Ze denken nog na over meer inkopen of abo's aanbieden.emiel74 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 18:38:
Ik gebruik niet echt vaak Highwinds en wordt ook niet geknepen qua snelheid. Maar ik merk wel dat als ik er een keer gebruik van maak, dat mijn snelheid overdag structureel lager is dan 's avonds.
Eye of the beholder gaat niet echt op imho.
Ik vind de retentie voor een binarie-feed die ik erbij krijg erg deftig hoor. Vandaar beholder; iemand vind het weinig, ik vind het netjes.
[ Voor 8% gewijzigd door Doane op 24-02-2009 19:08 ]
Voor de duidelijkheid: Ik ben ook zeer tevreden over de dienst. Zeker omdat het gratis is (Een echte ZeeuwDoane schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:02:
[...]
Interessant. Jij hebt lagere snelheid op tijden dat het juist niet druk is? Ik trek mijn 50 Gb van Highwinds meestal op volle snelheid binnen en alleen tijdens piekuren en weekends soms niet. Overigens heeft Zldnet ook gewoon na een aantal klachten (forum) gezegd dat de ingekochte HW-bandbreedte op pieken tekort schiet. Ze denken nog na over meer inkopen of abo's aanbieden.
Ik vind de retentie voor een binarie-feed die ik erbij krijg erg deftig hoor. Vandaar beholder; iemand vind het weinig, ik vind het netjes.
Over de retentie heb ik ook niets te klagen, maar dat heeft er misschien ook mee te maken dat ik niet zo vaak gebruik maak van nieuwsgroepen.
Maar het valt me gewoon op dat tijdens de piekuren de snelheid zeker de helft lager is dan tijdens de daluren. Terwijl ik met torrents gewoon de volle snelheid haal.
Grijnsemiel74 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:14:
Voor de duidelijkheid: Ik ben ook zeer tevreden over de dienst. Zeker omdat het gratis is (Een echte Zeeuw)
Je had het over minder snelheid overdag? Op zaterdag en zondag misschien? Want overdag zijn geen piekuren hoorMaar het valt me gewoon op dat tijdens de piekuren de snelheid zeker de helft lager is dan tijdens de daluren. Terwijl ik met torrents gewoon de volle snelheid haal.
[ Voor 8% gewijzigd door Doane op 24-02-2009 19:25 ]
Sstt.. laat me nou in die waanDoane schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:24:
[...]
Grijns(Tisnie hratis...je betaalt er alleen niet extra voor
) Ik heb er altijd een payserver bij.
Sorry voor m'n onduidelijkheid, ik bedoelde dus piekuren tov daluren..[...]
Je had het over minder snelheid overdag? Op zaterdag en zondag misschien? Want overdag zijn geen piekuren hoor
wat betreft Highwinds,
ik vind de service voor mijn doeleinden meer dan voldoende. Ik zit niet vaak aan de 50GB.
Als je naar de FAQ van zeelandnet kijkt, zie je dat de highwinds server gelimiteerd is op 4 MBit/s.
Als jij dus een breedband basis abbo hebt, zul je met je volle snelheid kunnen downloaden. (ik wel in ieder geval) Als je breedband extra hebt, dan zul je niet je volle speed benutten.
Als er inderdaad een snelheidsverhoging komt voor breedband basis naar 15Mbit/s zou dit zeker niet verkeerd zijn.
ben alleen benieuwd of highwinds dan ook op 4MBit gelimiteerd blijft.
ik vind de service voor mijn doeleinden meer dan voldoende. Ik zit niet vaak aan de 50GB.
Als je naar de FAQ van zeelandnet kijkt, zie je dat de highwinds server gelimiteerd is op 4 MBit/s.
Als jij dus een breedband basis abbo hebt, zul je met je volle snelheid kunnen downloaden. (ik wel in ieder geval) Als je breedband extra hebt, dan zul je niet je volle speed benutten.
Als er inderdaad een snelheidsverhoging komt voor breedband basis naar 15Mbit/s zou dit zeker niet verkeerd zijn.
HW lijkt me niet gelimiteerd; loopt hier op 20 mbit.M a r c o schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:39:
wat betreft Highwinds,
dat is 4Mbit.. per connectie. In je download programma moet je gewoon meer connecties opgeven (max 4).M a r c o schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:39:
wat betreft Highwinds,
Hmm, ik heb 5 connecties staan, en hij download ook 5 files tegelijk.Acid_Burn schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 20:51:
[...]
dat is 4Mbit.. per connectie. In je download programma moet je gewoon meer connecties opgeven (max 4).
Ik had een half jaar geleden nog breedband extra (7,5 MBit in combinatie met telefoon) nu 3MBit, en ik had het idee dat ik nu niet zo heel veel langzamer download dan voorheen.
Vandaar dat het me aannemelijk leek dat er een 4 MBit limit was.
Je mag 8 connecties.M a r c o schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 21:06:
[...]Hmm, ik heb 5 connecties staan, en hij download ook 5 files tegelijk.
Ah ok.. FAQ zegt 4, vandaar.
Zei je net ook al, linkje?Acid_Burn schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 22:04:
Ah ok.. FAQ zegt 4, vandaar.
Linkje
Naja FAQ.. staat in de helpdesk iig.
Naja FAQ.. staat in de helpdesk iig.
[ Voor 12% gewijzigd door Acid_Burn op 24-02-2009 22:22 ]
Verdomd. Is nog steeds 4x4, maar in de praktijk dus 8 x 4. Niet gezien, tx!
Bij mij doen het er maar 4. En ik haal op momenten 9.6Mbits. Maar er wordt vaak in de snelheid geknepen.
4Mbits is zeker de minimale snelheid die ze aan willen bieden?
Maar als je een payserver gebruikt, dan ga je blijkbaar het netwerk belasten en kunnen ze besluiten om je snelheden als nog af te knijpen. Je betaald toch voor die handel, dan mag je toch ook de aangeven snelheid te alle tijden verwacten.
[ Voor 27% gewijzigd door Falcon2107 op 25-02-2009 12:51 ]
Vast, en hier 8, raarr?
Hoe heb je dat bepaald? Zldnet heeft al aangegeven dat de ingekochte usenet-bandbreedte steeds sneller vol zit.Maar er wordt vaak in de snelheid geknepen.
Ik mail gewoon met ze en krijg gewoon antwoord:4Mbits is zeker de minimale snelheid die ze aan willen bieden?
Klopt natuurlijk niet helemaal want ik heb 20 mbit-abo en 16 is niet mijn 'volledige snelheid'Bij navraag is er bewust gekozen om het zo te noteren daar de ervaring geleerd heeft dat 8 connecties regelmatig problemen geeft. Daar met 4 de volledige snelheid ook gehaald wordt is er bewust gekozen om dit zo te noteren.
De snelheid die ik noem, wordt aangegeven door Grabit. En dan komt het voor dat ik onder de 400kB duik. waar ik normaal gesproken 1200kB zou moeten halen.
Maar ik zal nog eens proberen om 8 connecties te maken. Maar veel nut heeft dat natuurlijk niet aangezien de snelheid gedeeld wordt.
Maar ik zal nog eens proberen om 8 connecties te maken. Maar veel nut heeft dat natuurlijk niet aangezien de snelheid gedeeld wordt.
Weet iemand trouwens wie we aan een langer coax(?) kabeltje kan helpen.
Ik bedoel die zwarte kabel die van de CAI wandcontactdoos naar je kabelmodem gaat.
Hij ligt nu bij mij de huiskamer en als hij een stuk langer is dan kan hij in de kelderkast liggen.
Verder hoorde ik vandaag op Consumenten tv dat je je telefoon en internet abo per maand nu kan opzeggen.

De kabel die naar punt 6 gaat
[edit] Gevonden. het was een coax kabel met F-connectoren
Ik bedoel die zwarte kabel die van de CAI wandcontactdoos naar je kabelmodem gaat.
Hij ligt nu bij mij de huiskamer en als hij een stuk langer is dan kan hij in de kelderkast liggen.
Verder hoorde ik vandaag op Consumenten tv dat je je telefoon en internet abo per maand nu kan opzeggen.

De kabel die naar punt 6 gaat
[edit] Gevonden. het was een coax kabel met F-connectoren
[ Voor 34% gewijzigd door Frostbite op 16-03-2009 22:14 ]
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Uit de nieuwsbrief:
Sneller internet!
Omdat wij grote waarde hechten aan u als klant, besteden wij veel aandacht aan het verbeteren van onze dienstverlening. Zo investeren wij continu in het verbeteren van ons netwerk en ons aanbod om u van de laatste ontwikkelingen te laten profiteren.
De komende weken verhogen wij de internetsnelheden van de meeste Breedband internetabonnementen. Helemaal gratis! Internetten wordt dus voortaan nóg leuker. Binnenkort ontvangt u hierover een persoonlijk bericht. Houd uw brievenbus in de gaten!
exacte snelheden zijn dus nog niet bekend.
Laten we hopen dat ze inderdaad dezelfde verhoging doorvoeren als bij de zakelijke abbonementen.
Sneller internet!
Omdat wij grote waarde hechten aan u als klant, besteden wij veel aandacht aan het verbeteren van onze dienstverlening. Zo investeren wij continu in het verbeteren van ons netwerk en ons aanbod om u van de laatste ontwikkelingen te laten profiteren.
De komende weken verhogen wij de internetsnelheden van de meeste Breedband internetabonnementen. Helemaal gratis! Internetten wordt dus voortaan nóg leuker. Binnenkort ontvangt u hierover een persoonlijk bericht. Houd uw brievenbus in de gaten!
Laten we hopen dat ze inderdaad dezelfde verhoging doorvoeren als bij de zakelijke abbonementen.
Dat zou wel interessant zijn:M a r c o schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 17:18:
Uit de nieuwsbrief:
Sneller internet!
Dat zou zeker interessant zijn! +400 of +233%
Maar rekenen kunnen ze niet of zie ik dat verkeerd
Breedband extra is 250% sneller
Breedband basis is 500% sneller
(even vreselijk speculatief, sorry)
Maar als ze dit doorzetten naar de consumenten markt, zou dat even mooi wezen
Breedband extra 20Mbps
Breedband extra 20Mbps
[ Voor 74% gewijzigd door Falcon2107 op 25-03-2009 09:24 ]
Verwijderd
Ik heb de nieuwsbrief ook ontvangen. Ik ben benieuwd, want ik ben net 3 dagen geleden ivm de snelheid naar Zakelijk Basis overgestapt. De snelheidsverhogingen zullen wel niet voor de zakelijke paketten gelden, dus misschien ben ik voor niets overgestapt als breedband plus particulier nu net zo snel wordt.
5 keer sneller is een snelheidsverhoging van 400%.Falcon2107 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:12:
Dat zou zeker interessant zijn! +400 of +233%
Breedband extra 20Mbps
Het is maar net hoe je het bekijkt natuurllijk.M a r c o schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 12:05:
[...]
5 keer sneller is een snelheidsverhoging van 400%.
Benieuwd idd wat de snelheden worden.
Ik verwacht niet dat het enorme verbeteringen worden maar eerder 3 - 5 Mb bovenop het huidige abonnement.
Wie weet gaan ze ook nog wat doen aan dat Nightspeed.
Ik heb maar speciaal een nmt gekocht zodat die 's-nachts kan downloaden als ik weer eens overdag wordt gekort. Zat afgelopen periode ook weer aan 175 Gb.
Ik verwacht niet dat het enorme verbeteringen worden maar eerder 3 - 5 Mb bovenop het huidige abonnement.
Wie weet gaan ze ook nog wat doen aan dat Nightspeed.
Ik heb maar speciaal een nmt gekocht zodat die 's-nachts kan downloaden als ik weer eens overdag wordt gekort. Zat afgelopen periode ook weer aan 175 Gb.
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Verwijderd
Ok, dan ben ik niet voor niets overgestapt naar Zakelijk Basis. 15/2Mbps voor 2 euro meer dan Breedband Plus (4/0,5Mbps, nu dus 6/1,5Mbps).
Even kijken of die brief ook in mijn brievenbus zit....
Edit: Bij mij staat 4/1 wordt 6/1,5.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2009 14:41 ]
Zit hier op mijn werk dus heb ook geen (nieuws)brief bij de hand.
Iemand die de snelheden op een rijtje kan zetten?
zit zelf met een 10Mb verbinding (incl digi. telef.)
Nogmaals dit gaat toch over de particuliere verbindingen?
[ Voor 14% gewijzigd door Frostbite op 25-03-2009 15:36 ]
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Hier ook net een brief binnen gehad.
Particulier:
Internet Extra
Dowload: van: 8Mbps naar 15Mbps
Upload: van: 1Mbps naar 2Mbps
Leuke verhoging dacht ik zo
Particulier:
Internet Extra
Dowload: van: 8Mbps naar 15Mbps
Upload: van: 1Mbps naar 2Mbps
Leuke verhoging dacht ik zo
[ Voor 5% gewijzigd door whyz op 25-03-2009 17:12 ]
Right for all the wrong reasons.
Ja!Sc0rPi0N schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 15:35:
Zit hier op mijn werk dus heb ook geen (nieuws)brief bij de hand.
ik heb ook 10 Mb (Incl digitale tel) en van 10 naar 15Mb
Is maar 50% sneller
[ Voor 3% gewijzigd door Falcon2107 op 25-03-2009 17:33 ]
Hier breedband Extreem (zonder digitaal pakket):
Dowload: van 18Mbps naar 25Mbps
Upload: van 2Mbps naar 3Mbps
Dowload: van 18Mbps naar 25Mbps
Upload: van 2Mbps naar 3Mbps
[ Voor 13% gewijzigd door emiel74 op 25-03-2009 17:59 ]
Idd ik heb de brief ook gehad.Falcon2107 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:33:
[...]
Ja!
ik heb ook 10 Mb (Incl digitale tel) en van 10 naar 15Mb
Is maar 50% sneller
Vond het idd wel tegenvallen. Maar ja ik had het al verwacht. (zie een paar post hiervoor)
[edit] Misschien dat de TT aangepast kan worden naar Algemeen Zeelandnet topic oid ?
[ Voor 13% gewijzigd door Frostbite op 25-03-2009 19:44 ]
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Goed idee... Dat dekt de lading beter dan de huidige titel.Sc0rPi0N schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 19:43:
[...]
[edit] Misschien dat de TT aangepast kan worden naar Algemeen Zeelandnet topic oid ?
of een nieuw topic: de originele topicstart en waar het topic toen heenging (die waarschuwing onderaan staat er niet voor niets) zijn niet heel 'algemeen'
nieuws: ZeelandNet verhoogt in april internetsnelheden
Daar staan ook een overzicht van de nieuwe snelheden.
Daar staan ook een overzicht van de nieuwe snelheden.
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Dit Topic gaat nu meer over naar een algemeen topic. Zoals een aantal van jullie mij attendeerde is het overzichtelijker niet in deze verder te gaan met nieuwe onderwerpen.
Als iemand een nieuw topic wil opstarten graag!
Als iemand een nieuw topic wil opstarten graag!
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Zomaar een vraag. Hoeveel mensen hebben een brief extra aangetekend moeten sturen naar Zeelandnet, omdat ze de eerste (niet aangetekende) brief zogenaamd niet hebben ontvangen? Dit bijvoorbeeld om een product op te zeggen.
Als ik iets opzeg doe ik dat via de PiP, dat gaat prima en snel.Falcon2107 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 17:07:
Zomaar een vraag. Hoeveel mensen hebben een brief extra aangetekend moeten sturen naar Zeelandnet, omdat ze de eerste (niet aangetekende) brief zogenaamd niet hebben ontvangen? Dit bijvoorbeeld om een product op te zeggen.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Het gaat om digitale telefonie. En dat gaat dus niet.Sherlock schreef op donderdag 09 april 2009 @ 10:00:
[...]
Als ik iets opzeg doe ik dat via de PiP, dat gaat prima en snel.
Nadat ik verhuisd was moest ik ook diverse malen bellen naar hun omdat het adres in de Tel. gids nog steeds niet goed stond. Zij gaven aan dat het niet aan hun lag. Half jaar later eens gebeld naar Telefoongids en het hele verhaal uitgelegd. Direct aangepast en 14 dagen later sta ik nu eindelijk goed vermeldt. Maar goed.Falcon2107 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 17:07:
Enige andere punt waar ik me aan stoor is dat ik één abo heb (digitale telefonie +internet) maar wel twee opzegdatums
Ben benieuwd wanneer we omgezet gaan worden naar de hogere snelheden.
[ Voor 3% gewijzigd door Frostbite op 09-04-2009 10:34 ]
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Breedband plus is ruim een week geleden al omgezet.Sc0rPi0N schreef op donderdag 09 april 2009 @ 10:32:
[...]
...
Ben benieuwd wanneer we omgezet gaan worden naar de hogere snelheden.
Ik download al op 6 Mbps.
Ik zit op extra, maar mogelijk gaat het pas in bij de nieuwe periode (voor mij pas 21 april)M a r c o schreef op donderdag 09 april 2009 @ 11:01:
[...]
Breedband plus is ruim een week geleden al omgezet.
Ik download al op 6 Mbps.
[ Voor 15% gewijzigd door Frostbite op 09-04-2009 12:24 ]
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
durf ik niet te zeggen. Het zou wel kunnen, mijn periode is vanaf de 3e.
maar ik dacht dat ze per abbonement tegelijk zouden doen.
Misschien is Extra later aan de beurt dan plus.
maar ik dacht dat ze per abbonement tegelijk zouden doen.
Misschien is Extra later aan de beurt dan plus.
Zojuist een mail gehad (van 15-04 @ 17:00 ) dat mijn snelheid verhoogd is.
Dus toch eerder dan mijn periode
Dus toch eerder dan mijn periode
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
hallo ik heb een sitecom router en deze werkt niet naar behoren internet is super sloom iemand heeft mij verteld dat dit waarschijnlijk komt omdat zeelandnet deze router niet ondersteund of ligt dit aan de instellingen? Ik heb al eens geprobeerd met een andere router en dan doet ie het wel goed en die van mij zou beter moeten zijn.
Verwijderd
Test je je snelheid wel op een schone PC? Zit je draadloos? Probeer eens met een kabeltje.
Firmware update ?monvdw schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 17:28:
hallo ik heb een sitecom router en deze werkt niet naar behoren internet is super sloom iemand heeft mij verteld dat dit waarschijnlijk komt omdat zeelandnet deze router niet ondersteund of ligt dit aan de instellingen? Ik heb al eens geprobeerd met een andere router en dan doet ie het wel goed en die van mij zou beter moeten zijn.
Mijn Draytek 2200E had toendertijd ook een lagere snelheid dat ik zou moeten hebben. Toen ik de kabel direct in mijn pc stak had ik wel de volle snelheid. De Draytek kon gewoon die snelheid niet aan.
Toen heb ik mijn draytek verkocht en een Dlink gekocht. Die werkt nog steeds perfect.
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
uit de nieuwsbrief:
Laatste deel is wel interessant.ZeelandNet introduceert een nieuwe standaard voor internet via de kabel waarmee extreem hoge internetsnelheden tot maar liefst 80Mb/sec mogelijk zijn. Hiermee surft u tot wel 4 x sneller dan ADSL. Dit betekent optimaal genieten van nieuwe toepassingen zoals videostreaming en gaming.
ZeelandNet is nog lang niet klaar met het verhogen van de internetsnelheden. In de loop van dit jaar zullen ook de snelheden van andere abonnementen verhoogd worden
Had het ook gelezen ja. Waarschijnlijk krijgen we er weer 5 Mb bijM a r c o schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:49:
uit de nieuwsbrief:
[...]
Laatste deel is wel interessant.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Ben sinds kort ook weer terug naar Zeelandnet, heb het Premium abbo (10Mb). Bevalt opzich goed, verbinding is stabiel en snel (ook in de avonduren) Alleen de (gratis) bijgeleverde nieuwsgroepen dienst is op sommige momenten erg traag, maar goed heb er toch een payserver naast omdat er een limiet van 50Gb geld.
Ik kwam van ADSL (Telfort) waar over ik best tevreden was, maar de snelheid was beperkt tot 8Mb. En die snelheid zou de komende jaren ook nog zo blijven had ik gehoord van ze.
Van mij mogen de snelheden wel wat omhoog, ze hebben nu inderdaad het "Extreem" abbo naar 80Mb verhoogd, maar de rest is nog het oude gebleven. Valt nu wel een beetje groot gat tussen alle die abonnementen.
Mijn prognose nieuwe snelheden (positief geschetst
)
Als ze dit soort snelheden zouden doorvoeren denk ik dat er wel meer mensen met ADSL zouden overstappen naar kabel, maar het blijft natuurlijk Zeelandnet, ik hoop dat ze de fratsen van vroeger verleerd zijn
Ik heb me natuurlijk niet lukraak zo bedacht maar heb me gebaseerd op de snelheden van UPC, en een wat kleinere kabel bedrijf in het noorden namelijk "Kabel Noord" deze heeft pas zijn snelheden verhoogt. Vergelijken met Ziggo gaat niet helemaal omdat die hun eigen "Alles in 1" pakketten veel betere snelheden geven dan de gewone internet pakketten. ZeelandNet bied nog niet een alles in 1 pakket aan (alleen telefoon samen met internet, hierbij krijg je extra upload snelheid geloof ik)
Misschien een idee om een nieuw Zeelandnet ervaringen topic te openen in plaats van dit oude (niet geheel relevante) topic te kicken?, als er behoefte aan is maak ik wel (of iemand anders die zich geroepen voelt) een nieuw topic met relevante info in de TS.
Ik kwam van ADSL (Telfort) waar over ik best tevreden was, maar de snelheid was beperkt tot 8Mb. En die snelheid zou de komende jaren ook nog zo blijven had ik gehoord van ze.
Van mij mogen de snelheden wel wat omhoog, ze hebben nu inderdaad het "Extreem" abbo naar 80Mb verhoogd, maar de rest is nog het oude gebleven. Valt nu wel een beetje groot gat tussen alle die abonnementen.
Mijn prognose nieuwe snelheden (positief geschetst
Basis - 1Mb/192Kb --> 3~5Mb/512Kb (Prijs €14,95) |
Midi - 3Mb/512Kb --> 6~10Mb/1Mb (Prijs €19,95) |
Premium - 10Mb/1Mb --> 20~30Mb/2~3Mb (Prijs €29,95) |
Super - 20Mb/2Mb --> 50~60Mb/4~6Mb (Prijs €49,95) |
Als ze dit soort snelheden zouden doorvoeren denk ik dat er wel meer mensen met ADSL zouden overstappen naar kabel, maar het blijft natuurlijk Zeelandnet, ik hoop dat ze de fratsen van vroeger verleerd zijn
Ik heb me natuurlijk niet lukraak zo bedacht maar heb me gebaseerd op de snelheden van UPC, en een wat kleinere kabel bedrijf in het noorden namelijk "Kabel Noord" deze heeft pas zijn snelheden verhoogt. Vergelijken met Ziggo gaat niet helemaal omdat die hun eigen "Alles in 1" pakketten veel betere snelheden geven dan de gewone internet pakketten. ZeelandNet bied nog niet een alles in 1 pakket aan (alleen telefoon samen met internet, hierbij krijg je extra upload snelheid geloof ik)
Misschien een idee om een nieuw Zeelandnet ervaringen topic te openen in plaats van dit oude (niet geheel relevante) topic te kicken?, als er behoefte aan is maak ik wel (of iemand anders die zich geroepen voelt) een nieuw topic met relevante info in de TS.
weer eens een kick.
Heb een brief ontvangen van zeelandnet dat mijn breedband premium van 10 Mbit, word verhoogd naar 20 Mbit
.
Hiervoor krijg ik ergens in de komende weken een nieuwe modem toegestuurd die nodig is voor deze snelheid.
verhoging zou in april plaatsvinden.
Wat er met de andere abonnementen gebeurd weet ik niet, en kan ik ook nog nergens vinden.
voor wat betreft het premium zat prolution er dus niet ver naast met zijn prognose
Heb een brief ontvangen van zeelandnet dat mijn breedband premium van 10 Mbit, word verhoogd naar 20 Mbit
Hiervoor krijg ik ergens in de komende weken een nieuwe modem toegestuurd die nodig is voor deze snelheid.
Wat er met de andere abonnementen gebeurd weet ik niet, en kan ik ook nog nergens vinden.
voor wat betreft het premium zat prolution er dus niet ver naast met zijn prognose
Mooi om te horen, had wel al wat verwacht omdat zeelandnet altijd rond deze tijd met snelheid upgrades komt, had ook al gehoord dat ze brieven hadden gestuurd naar zakelijke klanten.
Idd klopt de prognose voor het premium abo enigzins, 20Mb is een leuke snelheid en ben er tevreden mee
.
Ben alleen benieuwd wat ze gaan doen met de upload, die mag wel naar 2Mb of liefst 3Mb
Heb zelf nog geen brief ontvangen maar die zal binnenkort wel verschijnen, het nieuwe modem is waarschijnlijk DOCSIS 3. Heb pas sinds een paar maanden zeelandnet heb dus nog een best nieuw modem geloof ik (WebSTAR EPC2203)
Zal nog is ff kijke of ik wat info kan verzamelen voor een goede TS (Topic Start) zodat we in een mooi nieuw topic het over deze snelheids upgrade kunnen hebben.
Idd klopt de prognose voor het premium abo enigzins, 20Mb is een leuke snelheid en ben er tevreden mee
Ben alleen benieuwd wat ze gaan doen met de upload, die mag wel naar 2Mb of liefst 3Mb
Heb zelf nog geen brief ontvangen maar die zal binnenkort wel verschijnen, het nieuwe modem is waarschijnlijk DOCSIS 3. Heb pas sinds een paar maanden zeelandnet heb dus nog een best nieuw modem geloof ik (WebSTAR EPC2203)
Zal nog is ff kijke of ik wat info kan verzamelen voor een goede TS (Topic Start) zodat we in een mooi nieuw topic het over deze snelheids upgrade kunnen hebben.
Ergens een bron?M a r c o schreef op zondag 21 maart 2010 @ 11:02:
weer eens een kick.
Heb een brief ontvangen van zeelandnet dat mijn breedband premium van 10 Mbit, word verhoogd naar 20 Mbit.
ja, die brief
Buitenom de brief die ik heb ontvangen heb ik geen online bron.
Enkel een nieuwsbrief zoals eerder hier gemeld waarin alleen werd aangekondigd dat er snelheden verhoogd zouden gaan worden dit jaar (zonder nadere specificaties)
oh ja, brief is afgelopen vrijdag ontvangen.
Buitenom de brief die ik heb ontvangen heb ik geen online bron.
Enkel een nieuwsbrief zoals eerder hier gemeld waarin alleen werd aangekondigd dat er snelheden verhoogd zouden gaan worden dit jaar (zonder nadere specificaties)
oh ja, brief is afgelopen vrijdag ontvangen.
[ Voor 8% gewijzigd door M a r c o op 22-03-2010 11:54 ]
Van 10 naar 20Mb??
De extreme klanten zijn net van 10 naar 15 gegaan (waar ze € 36.95 voor betalen), dus dan zouden de premium klanten naar 20 gaan voor €29,95. Daar klopt geen ***t van.
Kan je die brief inscannen?
De extreme klanten zijn net van 10 naar 15 gegaan (waar ze € 36.95 voor betalen), dus dan zouden de premium klanten naar 20 gaan voor €29,95. Daar klopt geen ***t van.
Kan je die brief inscannen?
[ Voor 8% gewijzigd door Falcon2107 op 22-03-2010 12:24 ]
edit: dat abbonement dat jij noemt bestaat volgens mij niet eens meer.Falcon2107 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 12:23:
Daar klopt geen ***t van.
bestaande klanten hebben het nog, maar het is niet meer af te sluiten.
Ik had eerst ook die van 36,95, en ben naar beneden gegaan naar 27,95.
Daarna zijn er nieuwe pakketten gekomen.
http://www.zeelandnet.nl/...rgelijk_abonnementen.html
Basis - 1Mbit - 15 euro
Midi - 3Mbit - 20 euro
Premium - 10Mbit - 30 euro <-- Deze gaat dus naar 20 Mbit in april.
Super - 20Mbit - 50 euro
Extreem - 80Mbit - 75 euro
Al ik het me goed herinner ben ik toen van het oude 28 euro pakket wat toen iets van 6Mbit was, naar die van 10 Mbit gegaan voor 2 euro meer.
vanavond moet dit wel lukken.Kan je die brief inscannen?
[ Voor 52% gewijzigd door M a r c o op 22-03-2010 12:44 ]
Inmiddels een nieuw topic aangemaakt: [ZeelandNet] Ervaringen Topic - Deel 1
Graag daar de discussie voortzetten
Graag daar de discussie voortzetten
Let op:
Als je mailtjes quote, graag wel de persoonsgegevens eruit halen... Mails zijn in principe zelfs alleen persoonlijk, dus niet voor publicatie. Als je ze anonimiseert is het nog wel door de vingers te zien.
Als je mailtjes quote, graag wel de persoonsgegevens eruit halen... Mails zijn in principe zelfs alleen persoonlijk, dus niet voor publicatie. Als je ze anonimiseert is het nog wel door de vingers te zien.