Toon posts:

Zeelandnet, tijd om actie te ondernemen!

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 21.669 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

sayian_leo schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 09:36:
Ik zou ook graag willlen overstappen naar 'Het Net'. Maar helaas, heb ik zo'n 3 jarig contract bij delta afgesloten, en moet ik dus tot oktober 2007 wachten. Dat is echt waanzin. Ik had delta nog wel gemailt hierover. Het feit dat ik ooit met zeelandnet een contract heb afgesloten, en dat dit per jaar is, en ook dat het in het begin van de delta aanbiedingen niet duidelijk was dat je dan ook 3 jaar vast zat aan de kabel, maakt allemaal niks uit.

Dat wordt dus lang wachten, of je kan het wel afkopen. maar daar beginnen we niet aan.
Ik had het zelfde probleem. Ik heb toen gebeld met Delta en zei advisiseerde om een brief te schrijven naar Delta om te vertellen dat inderdaad niet duidelijk was vermeld, dat ook internet bij dat pakket ingebakken zat. Met als resultaat, dat zeelandnet kostenloos uit dat pakket is gehaald.

Nu kan ik dus Zeeland opzeggen, wanneer ik wil. Het probleem bij mij is, dat er moeilijk snel adsl in de straat is te krijgen en de snelheden zijn op dit moment goed voor het geld wat je ervoor betaald bij zeelandnet, dus ik blijf nog even, totdat ik verhuis denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMailman
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:19
Geachte heer / mevrouw,

Het datalimiet van uw abonnement is ook verwijderd zoals wij hebben aangegeven.

Voor het gebruik van de newsserver hoeft u niets te betalen, terwijl wij wel elke maand de verbruikte mb's moeten afrekenen met onze newsprovider.

Iedere abonnee heeft de beschikking over 25.000 mb.
Mocht dit voor u te weinig zijn, dan kunt u via bijvoorbeeld www.eweka.nl een betaald account nemen.
U kunt dan voor 7,50 euro per maand een onbeperkt newsaccount aanvragen.

Wij hebben nagekeken of wij dit zelf ook konden leveren, maar dan zou de maandprijs vele malen hoger liggen.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben,

Met vriendelijke groet,
ZeelandNet B.V.
Dat slaat toch nergens op? Ik heb toch een abonnement met Zeelandnet, en dat is onbeperkt, dan heb ik toch niets te maken met hun leverancier?
Moeten ze maar niet zetten dat het onbeperkt is 8)7

Panasonic WH-MDC05J3E5 | Atlantic Explorer V4 270 | 2800Wp | Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 23:03
-

[ Voor 111% gewijzigd door Noxious op 05-05-2006 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-01-2022
De snelheden gaan weer omhoog :)

het meest gangbare abbo, breedband plus gaat van 1 naar 2 Mbits/sec. Extreem gaat van 10 naar 16 Mbits/sec.

Dit moet allemaal in augustus gaan gebeuren, en voor t einde van t jaar nog een snelheidsverhoging. Het snelste wordt dan 20 Mbits/sec. Onduidelijk is nog of andere abonnementen ook nog sneller worden. Ook de datalimieten gaan omhoog voor basis en midi.

Hopelijk gaat de upload nu ook eindelijk eens mee omhoog, die is al vele jaren 192 kbits (plus) en das erg weinig... ik heb hier tegenwoordig steeds meer last van. :( . Ik denk dat hier geen verandering in komt, er wordt niks hierover gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coyote76 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 17:39:
De snelheden gaan weer omhoog :)

het meest gangbare abbo, breedband plus gaat van 1 naar 2 Mbits/sec. Extreem gaat van 10 naar 16 Mbits/sec.

Dit moet allemaal in augustus gaan gebeuren, en voor t einde van t jaar nog een snelheidsverhoging. Het snelste wordt dan 20 Mbits/sec. Onduidelijk is nog of andere abonnementen ook nog sneller worden. Ook de datalimieten gaan omhoog voor basis en midi.

Hopelijk gaat de upload nu ook eindelijk eens mee omhoog, die is al vele jaren 192 kbits (plus) en das erg weinig... ik heb hier tegenwoordig steeds meer last van. :( . Ik denk dat hier geen verandering in komt, er wordt niks hierover gemeld.
ik dacht het naar 256 kbits de upload ging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
Dat zou dan een lichte verbetering zijn, iets is beter dan niets zullen we maar zeggen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 17:33

Acid_Burn

uhuh

De 1mbit gaat naar 2mbit met 256kb upload. Dit is al zo als je de digitale telefonie via zeelandnet hebt/neemt.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kami124
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-08 01:33
haha echt grappig om deze naaiactie te zien van zeelandnet.

Ik heb namelijk telefoon aangevraagd bij zeelandnet en omdat we dat deden werd onze snelheid zowat verdubbeld.

Maar nu het grappige, nu hebben best wel vele mensen dit ook gedaan omdat ze sneller zijn. Wordt ineens de snelheid weer hetzelfde als de andere abbonnement :@:@:@.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Ik heb het gedaan omdat ik dan veel goedkoper uit ben dan bij KPN. Snelheid was maar bijzaak.

Edit: er is geen naaiactie van zeelandnet. Iedereen gaat sneller..

[ Voor 28% gewijzigd door Acid_Burn op 22-05-2006 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kami124
eerst zien dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Het is makkelijker aan te nemen dat je genaaid wordt he :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heel veel of weinig mensen weten is dat bij providers dataverkeer tot weinig of niets kost!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
Het gaat denk ik vooral om de apparatuur bij zeelandnet die een bepaalde hoeveelheid dataverkeer per seconde aan kan op piekuren. Dataverkeer zelf kost idd weinig.

Zeelandnet heeft een wat andere filosofie wat betreft snelheden. Ze willen als je 1 mbit hoort te krijgen dat je die ook krijgt. Bij andere providers kom je maar zo nu en dan aan de beloofde snelheid.

Nadelen voor de methode van zeelandnet is: dat de snelheid wordt geknepen en dat de snelheid in de daluren dus niet sneller is dan in piekuren.
Een ander nadeel is dat wanneer je een snelheid garandeert dat die snelheid die er dus altijd zal zijn niet heel hoog is.

Ik denk dat dat de reden is dat andere providers hogere snelheden aanbieden, de opgegeven snelheid vaak niet halen maar wel dus sneller zijn dan zeelandnet.

Maar ik blijf het verschil tussen het plus abonnement en het iets duurdere extra abbo te groot vinden. De upload van (straks) 256 kbit stelt eigenlijk nog niet veel voor, dat is toch niet meer dan het uiterste minimum wat je nog breedband mag noemen anno 2006?

Als ik een keer een gameserver opstart krijg je al vertraging bij meer dan 4 spelers :'(

Oplossing: Delta investeer nog eens wat in Zeelandnet. Maak de snelheid 3 mbit down en 512 kbit up voor de prijs van het plus-abbo, dan zit Zeelandnet weer op het niveau van andere kabelaars in Nederland (bijv. Casema). En dan kan er een slotje op dit topic (wat mij betreft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Ik heb even bij casema gekeken, daar kost het midi abbo (1.6mbit) 29.95 per maand. Dat is dus 2 euro meer dan Zeelandnet Breedband Plus welke binnenkort op 2mbit zit. Dus wat dat betreft zit het allemaal niet zoveel uit elkaar.

(ja er staat 9.95 bij casema, maar dat is slechts de 1e 3 maanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
Je hebt niet goed gekeken: het Midi abbo bij Casema kost 19,95 per maand en geen 29,95!
Het abbo wat daarop volgt is Multi met 32,95. Dan heb je 4200 down en 660 up. De 27,95 van Zeelandnet zit dus veel dichter bij Multi qua prijs. Voor 19,95 heb je altijd nog een upload van 330 kbit bij Casema.

Ik blijf dus bij mijn stelling dat 3 mbit down en 512 kbit up dus een goede waarde zou zijn voor Zeelandnet plus abbo vergeleken met Casema :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Nog even gekeken.. 29.95 is inclusief tel.

Maakt trouwens niet eens uit wat het daar kost:
Op dit adres kunnen wij u helaas geen diensten aanbieden.

[ Voor 143% gewijzigd door Acid_Burn op 27-05-2006 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
Da klopt, ik had t alleen over internetkosten zonder telefoon, startkosten en akties.. gewoon internet wat krijg je nou voor een bepaald bedrag... en dan scoort Zeelandnet niet echt goed, ook niet met verhoging straks.. Na meer dan 3 jr wordt de upload een klein beetje verhoogd... Beschamend eigenlijk, dat noem ik nog geen zoethoudertje.

Is toch niet meer dan redelijk gewoon krijgen wat andere kabelaars ook aanbieden? Over ADSL zal ik t maar helemaal niet hebben.. 1mbit.. upload bij Wanadoo. pfff. Laatst van een vriend van me wat foto's gedownload via FTP dat ging ff met 100 KB per seconde..
:D

Edit: Idd Casema levert geen diensten in Zeeland, maar daarom kan je je nog wel genomen voelen...
We vergeleken kabelaars onderling, verschillende andere kabelaars komen ongeveer overeen.. maar Zeelandnet dus niet..
Van mij mag je wel tevreden zijn hoor met Zeelandnet, heb ik geen moeite mee.. maar zeg dat dan gewoon... :)

[ Voor 22% gewijzigd door Coyote76 op 27-05-2006 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
We hebben digitale telefonie van zeelandnet genomen, wat een ramp zeg. Zou meteen werken. Niet dus.... zit al een paar dagen zonder telefoon. En als ik de helpdesk bel (met me dure prepaid mobiel) hele tijd 10 wachtenden voor me blabla. Echt heel slecht!

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Er was een storing.. kan gebeuren. Is inmiddels opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Nope nog steeds geen telefoon.... Ik hoor ook van veel andere mensen met slecht geluid, uitvallen etc.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Das minder ja. Ik zou zeggen bel ze even.. maar dat word moeilijk zo :D Wij hebben afgezien van de storing gister geen problemen gehad. Ik weet niet of je de mail heb ontvangen over de storing, daarin werd ook nog gezegd als je nog problemen had om je modem even van de spanning af te halen. Wellicht een poging waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Yep, heb ik ook al geprobeerd. Al meerdere keren gebeld, maar ze kunnen er nu denk ik niets aan doen. Even afwachtten dus. Normaal ben ik wel tevreden over zeelandnet, maar dit is toch wat minder, mede door de druk bezette helpdesk :/

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Zomaar werkt het nu wel. 8)
Ze zouden eigenlijk bellen wanneer het zou werken, maar hij doet het nu iig. :)

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
Mijn eerste vermoedends omtrent de upload-snelheid zijn toch waar... Het blijft 192 kpbs upload voor het plus-abbo. Die 256 werd trouwens ook niet in de nieuwsbrief genoemd. De Zeelandnet-site:

Snelheid down/up van: 1 Mbps / 192 kbps
naar: 2 Mbps / 192 kbps

Begint toch een pijnlijke zaak te worden al meer dan 3 jaar hebben we het ermee moeten doen... In het begin niet zo erg, want toen was het een goede upload-snelheid. Tegenwoordig is 256 toch wel echt het minimum wat nog breedband genoemd mag worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kami124
ja wij hebben ook 2 dagen geen telefoon gehad van zeelandnet telefonie.

Nu hebben we wel telefoon alleen er werken maar een paar onze telefoons meer :S en ze werken niet zo super goed :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:15
Ik ontdek net dat Zeelandnet voor mijn account een Surf Filter heeft geactiveerd, terwijl ze dat alleen op verzoek moeten doen. Gelijk maar even een mailtje gestuurd, want dat Surf Filter moet ik dus echt niet. De meest riddicule dingen worden geblokkeerd. Lekker actie weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:22
Natuurlijk heeft zeelandnet geen goed aanbod, zeker qua upload. Maar na dit topic gelezen te hebben snap ik als ex-zeelandnetter en ex-zeeland bewoner niet waarom er zoveel onbegrip heerst. Zeelandnet is een bedrijf voor 1 provincie, ze zijn dochter van een nuts bedrijf voor 1 provincie. Hoe kunnen die ooit opboksen tegen de multinationals die achter de bedrijven in het vaste Nederland zitten, zeelandnet moet konstant zorgen dat ze uberhaubt niet failliet gaan.. In belgië hebben ze met een aantal providers precies hetzelfde probleem.

Bovendien is het onderhouden van een infrastructuur in een gebied als zeeland niet goedkoop.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
Zeelandnet zelf is een dochteronderneming van Delta NV. Delta is het rijkste energiebedrijf van Nederland. Ze hebben meer dan 2 miljard Euro cash.

Geld genoeg dus :-)

Het ontbreekt een beetje aan de voeling met de klant. Wij weten wat goed voor de klant is en die moet daarom niet zeuren en klagen, dit is een wat ouderwetse benadering.

Zover ik het kan volgen is Zeelandnet nu bezig om het netwerk om te schakelen naar Eurodocsis 2.0

De 3 duurdere abonnementen zitten al langer erop, maar het meest gangbare abbo (plus) heeft bijna iedereen (op abbo's met dig. telefonie na) een oud com21 modem en daarom nog verbonden met het oude netwerk.
Dit nieuwe netwerk kan hogere snelheden aan qua upload.

Mijn vraag: zijn er mensen die het plus abonnement hebben, geen telefonie maar wel een nieuw modem hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Laatst online: 23:15
Ja, ik.
Ik heb een Breedband Plus abbo zonder digitale telefonie en ik heb 1,5 - 2 maanden geleden kosteloos een nieuw (Webstar) modem ontvangen. Moest ik wel zelf aansluiten, maar dat was vanzelfsprekend geen probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door Kwistnix op 01-08-2006 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
Ik heb een mailtje teruggekregen na vragen over nieuwe modem en uploadsnelheid.

De omruiloperatie naar nieuwe modems is dus bezig, wat fallenangel al heeft gemerkt dus. De uploadsnelheid kan met nieuwe modems dan ook omhoog, iets waaraan wordt gewerkt is mij meegedeeld.

De 3 top abbo's die al een ruim jaar op het nieuwe netwerk zitten hebben inmiddels flinke snelheden, ik heb dit nog eens vergeleken met Casema en dan doet Zeelandnet niet meer onder, of doet het zelfs iets beter! Er is dus hoop voor mensen die nog een nieuw modem moeten krijgen. Casema loopt wel iets voor met de nieuwe modems las ik ook op hun site, al hun abonnee's zijn al daarmee voorzien.

Ik hoop dus dat het plus abonnement dus meer in verhouding komt te staan met het abonnement Extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic is alweer wat ouder, maar het lijkt me niet onverstandig om het opnieuw aan te snijden.

Zoals bijna iedereen die Zeelandnet heeft, last van storingen heeft, heb ik dat ook.

Hier in Westkapelle valt de verbinding zeker één keer per dag weg. Door het IP-adres te vernieuwen in de router is het probleem opgelost. Er is dus een probleem in de verbinding tussen het modem/zeelandnet en de router.

Zeelandnet gebeld, monteur geweest, niets opgelost. Het zou aan de 'computer liggen'. Dat is uitgesloten, want dan zouden alle computers in dit huis ook kapot zijn, dit terwijl het op andere locaties wel werkt. Eveneens komt dit probleem voor bij abonnees in de buurt van mijn adres. Dan schijnt het probleem weer te zitten in de bekabeling van Delta.

Kortom, een groot gezeik, van het kastje naar de muur gestuurd worden, nee het ligt niet aan Zeelandnet, maar aan mij, enz enz. Ik word er langzamerhand gek van.

Zelf ben ik door de week ergens anders, waar ik internet van @home heb, met exact dezelfde apparatuur (router/pc ed) en ik heb in al die jaren misschien één keer een storing gehad.

Het mag duidelijk zijn dat de Digitale Telefonie hier waarschijnlijk de oorzaak van is. Sinds die tijd zijn de problemen (ze waren er daarvoor ook al) alleen maar erger geworden. Blijkbaar heeft Zeelandnet zich overschat op haar eigen kunnen.

Het is een ware ramp. Gaat Zeelandnet deze problematiek nou eindelijk eens serieus nemen en er daadwerkelijk iets aan doen? Als andere providers het wel kunnen, waarom Zeelandnet dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het eens verstandig om het via de ombudsman of de OPTA te regelen. Iedereen die er last van heeft hoeft maar een kort zakelijk briefje er naar te sturen, Hoe meer ze ontvangen des te serieuzer zullen ze met klachten om gaan. Om nu iedere keer de provider zelf aan te spreken heeft in vele gevallen weinig effect, aangezien je als burger geen maatregelen kan opleggen, de overige instantie's wel.

Ook kun je een simpele website maken, zoals bijvoorbeeld chelloo underground het heeft het gedaan. Het is niet direkt effectief maar p termijn heeft het wel geholpen. Een provider neemt de zaken, zeker als ze weten dat het bij hun ligt, toch niet serieus, aangezien je toch aan een kintrakt vast zit en blijft betalen. Dat is mijn ervaring met Chello in ieder geval geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Niet om deze speciaal omhoog te kicken, maar hoe kijken we een jaar later tegen Zeelandnet aan?
Uit een test van de consumentenbond kwamen ze toch goed uit de bus.

Op zich ben ik best positief over Zeelandnet. Heb weinig last van wegvallende verbindingen.
Negatief vind ik de gehaalde snelheid. Ik zou max 900 kb/s moeten halen maar ik zit meestal op de 800/ piek op 850. Verder mogen ze best wat ruimer zijn met de limiet op nieuwsgroepen. (35 + 5 Gb)

Haal een paar DVD's binnen en je kan de hele maand niet meer binnenhalen. Voorlopig stap ik niet over op ADSL.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:00

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Prive weinig problemen mee, af en toe een niet werkende telefoon maar dat ligt aan de slechte QoS. Dus e-mule wat getweakt en dat blijft nu goed werken.

Zakelijk gaat het slechter, een paar maal contact met de helpdesk gehad en daar komt men afspraken niet na en is men in sommige dingen erg star / niet meedenkend met de klant. Ik zal dan ook mijn manager adviseren om met de verhuizing naar een nieuw pand voor ADSL te kiezen.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:47

Woohooo

Smilie, James Smilie

Hoor de laatste tijd van klanten van mij dat het al wat beter gaat. In ieder geval geen data limiet meer en meer redelijke prijzen. Telefonie via kabel in ieder geval niet aan beginnen, heeft bijna meer downtime and uptime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylotic
  • Laatst online: 29-11-2021
Zeelandnet begint nu gebruik te maken van de FUP.. Hetvolgende verscheen op mijn PIP
Ik heb het hoogste zeelandnet accound:

<BERICHT OP PIP>

Gemiddeld verbruik BreedBand Extreem

Uw dataverbruik ligt in verhouding tot het gemiddelde verbruik van alle abonnees met een BreedBand Extreem abonnement significant hoger. Dit zorgt vooral tijdens de piektijden* voor overbelasting van het netwerk. Wij willen u daarom verzoeken uw dataverkeer te beperken tot een normaal gemiddelde. Wanneer u op grote schaal data moet verplaatsen, is internetten buiten de piekuren* wellicht een oplossing.

Het type dataverkeer dat significant afwijkt van het gemiddelde ziet u in onderstaande tabel. Dit verbruik is gemeten over de afgelopen 30 dagen.

BreedBand Extreem Uw verbruik Gemiddeld verbruik
Download 105.5 GB 11.8 GB

Let op: Er is in onze ogen sprake van excessief dataverkeer wanneer het verbruik hoger ligt dan vijf keer de gemiddelde verplaatste datahoeveelheid van alle abonnees met hetzelfde type abonnement. Deze regel geldt voor zowel download- als uploadverbruik.

Zolang uw dataverkeer (download en/of upload) boven de limiet van vijf keer het gemiddelde bevindt, zijn wij genoodzaakt om maatregelen te nemen om het dataverkeer te beperken. Wij zullen dit doen door uw upload- en/of downloadsnelheid te beperken tijdens de piekuren*.

Ter compensatie kunt u gratis gebruik maken van de functionaliteit 'Nightspeed'. De internetsnelheid die u tijdens piekuren wordt onthouden, krijgt u 's nachts (tussen 0.00 en 7.00 uur) gratis bovenop uw normale internetsnelheid. U wordt automatisch geactiveerd voor Nightspeed. U hoeft hier niets voor te doen.

Zie voor meer informatie onze Fair Use Policy.

* De piektijden zijn vastgesteld op maandag tot en met vrijdag van 19.00 tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 14.00 tot 21.00 uur.

</BERICHT OP PIP>

Ik ben hier totaal niet tevreden over! 18mbit download maar 5x 11 gb is 55Gb per maand en
dan gaan ze je cappen tijdens piekuren.. JAJA! Denk dat ze binnenkort een klant verliezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Dylotic schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 10:37:
Zeelandnet begint nu gebruik te maken van de FUP.. Hetvolgende verscheen op mijn PIP
Ik heb het hoogste zeelandnet accound:

<BERICHT OP PIP>

knip
</BERICHT OP PIP>

Ik ben hier totaal niet tevreden over! 18mbit download maar 5x 11 gb is 55Gb per maand en
dan gaan ze je cappen tijdens piekuren.. JAJA! Denk dat ze binnenkort een klant verliezen!
Ik heb nu deze maand voor het eerst ook 100Gb verplaatst. Dankzij het leechen uit de newsgroepen schiet het wel op. Ik heb geen bericht gehad, maar ik vind het wel heel erg als ze gaan zeuren dat je iets meer verbruikt dan een ander met hetzelfde abo. Ik heb trouwens de 7,5 mb variant (icl. dig tel). Beetje raar dat je met de snelste verbinding niet zo veel mag downloaden |:(

Dus als iedereen 100 op de snelweg rijd en jij 120, dan moet je ook maar meer wegenbelasting gaan betalen of gaan we een begrenser inbouwen zodat jij niet meer zo snel kan rijden.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:45
Quote uit de private zldnet-nieuwsgroep:

Ik heb net contact gehad met Zeelandnet
Maar het systeem van de Heavy Users is aangezet maar dit was niet de
bedoeling.
Het lijkt nu dat mensen met maar 40 gig ook geknepen gaan worden, maar dit
is niet het geval.

Het gaat vooral om de 4% top gebruikers die meer dan 200 gig per maand
draaien op ' kleinere' abo's

Extra, super en extreem hebben een grens van boven de 200gig en dan vooral
tussen 19:00&22:00
Als je geknepen gaat worden dan krijg je 's nachts de helft van je snelheid
erbij.

Ik hoorde dat er mensen zijn met een Bb extra die meer als 1 terrabyrte
draaien.
dat betekend 24/7 downloaden.

ff een mailtje naar de helpdesk werkte verhelderend.

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Doane schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 10:12:
Quote uit de private zldnet-nieuwsgroep:

Ik heb net contact gehad met Zeelandnet
Maar het systeem van de Heavy Users is aangezet maar dit was niet de
bedoeling.
Het lijkt nu dat mensen met maar 40 gig ook geknepen gaan worden, maar dit
is niet het geval.

Het gaat vooral om de 4% top gebruikers die meer dan 200 gig per maand
draaien op ' kleinere' abo's

Extra, super en extreem hebben een grens van boven de 200gig en dan vooral
tussen 19:00&22:00
Als je geknepen gaat worden dan krijg je 's nachts de helft van je snelheid
erbij.

Ik hoorde dat er mensen zijn met een Bb extra die meer als 1 terrabyrte
draaien.
dat betekend 24/7 downloaden.

ff een mailtje naar de helpdesk werkte verhelderend.
Meer dan 1 Tb :o Idd constant alles binnenzetten ja. Of gewoon een server met zooi aan hun netwerk hebben hangen. Ik haal voor familie veel binnen (via hun account) dus dan heb je 40Gb x n tot je beschikking (elke maand) _O_ Daarom neem ik nog geen pay serveraccount.

Goed ik heb dus niets gezien. Ik zit wel weer te wachten op een actie dat de verbinding weer omhoog gaat. Zou een leuke kerstactie / oud en nieuw actie zijn.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrym71
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-10 15:43
Hoi allemaal

Ik heb ook zo'n mailtje van Zeelandnet gekregen wat betreft excessief dataverbruik. Voor mijn abbo geldt een gemiddelde van 40 GB. Op 1 februari had ik 200 GB verplaatst, 5x meer dus. Op 1 februari krijg ik het mailtje en dan moet ik 2 weken later in feite minder als 200GB verplaatst hebben, kan iemand mij vertellen hoe ik dat doe?? Kan ik ergens dataverkeer "lozen"?
Ik heb ze dus een mail teruggestuurd wat dit betreft. Nog geen antwoord gehad. Ook ik had eerst voordeelmb's, nu schaffen ze dat af en krijgen de klanten dit soort mailtjes en in feite kun je er niet aan voldoen wat zij van je eisen. Ook is nergens in hun FUP te vinden hoeveel je gecapt gaat worden, iets waar je toch recht op hebt om te weten.
Dat ze een FUP hebben prima, maar die moet dan wel redelijk zijn. Waarom sturen ze me dan geen mail als ik 4 of 4,5 x boven het gemiddelde zit, dan kan ik er nog iets aan doen om niet boven de 5 te komen.
Kan ik dit gedoe ergens aanvechten? Zoja, waar? Want deze FUP is je reinste bullshit.
Greetz
Arno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:07
Ik heb zelf geen zeelandnet, maar wel voldoende mensen waar ik help met PC problemen die zeelandnet hebben als ISP.

Maar wat een stelletje stakkers op die helpdesk daarzo.

Situatie:
Nieuwe PC geplaatst bij mensen. Router ertussen ( geleverd door Zeelandnet zelf ).
Router kreeg geen IP-adres van de zeelandnet modem.
Modem al eens een keer uitgezet en aangezet, maar werkte niet.

Maar even gebeld met Zeelandnet support dienst. Verhaal uitgelegd. Krijg ik als oplossing om de PC (!!!!) enkele minuten uit te laten staan en daarna zou het moeten werken.
Op de vraag wat de PC te maken heeft met de router die geen IP-adres krijgt van de modem, kreeg ik als antwoord: "Doet u het nu maar gewoon. Wij weten waar we het over hebben en u blijkbaar niet"
Ach, laat dat kansarme studentje maar in zijn waan. Daarna maar even het WAN-adres van de oude PC gekloond in de router en toen werkte alles als een trein.

Maar ook deze personen hebben een tijdje geleden een brief gekregen dat ze hun datalimiet flink overschreden hadden. Ook valt bij hen regelmatig de verbinding weg. Maar zeg nou zelf, datalimieten zijn toch niet meer van deze tijd :?
Gelukkig wordt volgende week hun ADSL aansluiting opgeleverd.

Zelf heb ik Planet ADSL en afgelopen maand redelijk veel gedownload ( 200GB + ), maar daar hoor ik eigenlijk nooit niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03:12

SgtStrider

Fractal Switchover!

nextware schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:58:

Gelukkig wordt volgende week hun ADSL aansluiting opgeleverd.
Dat zegt genoeg denk ik... de dagen voor Zeelandnet zijn geteld :P Datalimieten zijn zo 1980

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Het wisselt bij mij, ene keer 135Gb verplaatst andere keer 'maar' 40 Gb.
Het komt voornamelijk omdat ik veel binnenhaal via nieuwsgroepen en de ene keer staan er leuke dingen op dan de andere keer.

Ik heb nog nooit een mail gehad van Zldnet.

Het zou natuurlijk ook kunnen komen als andere klanten in jouw buurt snelheidsproblemen hebben. Dan gaan ze kijken waar de bottleneck ligt. En als ze dan zien dat jij enorm veel data binnenhaalt, dan sturen ze je denk ik een mail / brief.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrym71
Ik download ook via de nieuwsgroepen. Kijk, in december had ik zelfs 500gb verplaatst, de maanden daarvoor zat ik ook boven de 200gb, nooit geen mail gekregen. Nu hebben ze die voordeelmb's afgeschaft (kreeg ik in Januari een mail van) en nu heb ik precies 5x het gemiddelde gedownload (200gb) zoals het beschreven staat in hun FUP en ik kreeg ik dus dit mailtje. Met die voordeelmb's deed ik 's nachts downloaden, nu dus echt niet meer he.
Als ik dan toch gecapt ga worden dan download ik ook tijdens de piekuren. Ze bereiken hiermee alleen maar het tegenovergestelde. Mijn pech is dat ik 1,8 km verwijdert ben van de adsl kast, anders was ik allang weg geweest.

Dit zeggen ze dus in het mailtje:

Zolang uw dataverkeer (download en/of upload) boven de limiet van vijf keer het gemiddelde bevindt, zijn wij genoodzaakt om maatregelen te nemen om het dataverkeer te beperken. Wij zullen dit doen door uw upload- en/of downloadsnelheid te beperken tijdens de piekuren*.

Ter compensatie kunt u gratis gebruik maken van de functionaliteit 'Nightspeed'. De internetsnelheid die u tijdens piekuren wordt onthouden, krijgt u 's nachts (tussen 0.00 en 7.00 uur) gratis bovenop uw normale internetsnelheid. U wordt automatisch geactiveerd voor Nightspeed. U hoeft hier niets voor te doen.

Als ik nu dus had gedownload tussen 0.00 en 7.00 en over de 200gb had binnen getrokken dan had ik dit mailtje ook gekregen terwijl ik dan niemand tot last ben geweest tijdens de piekuren. Deze policy van hun raakt kant noch wal.

Zeelandnet is echt een achtergesteld providertje met ouderwetse ideeen. Ik heb een downloadsnelheid van 1450 kb/sec. Met deze snelheid is een gemiddelde van 40GB per maand een lachertje.
Enige wat ik ze wel kan nageven is dat ik bijna nooit verbindingsproblemen heb, inclusief digitale telefonie.

[ Voor 30% gewijzigd door Thrym71 op 15-02-2008 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Thrym71 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:20:
Zeelandnet is echt een achtergesteld providertje met ouderwetse ideeen. Ik heb een downloadsnelheid van 1450 kb/sec. Met deze snelheid is een gemiddelde van 40GB per maand een lachertje.
Enige wat ik ze wel kan nageven is dat ik bijna nooit verbindingsproblemen heb, inclusief digitale telefonie.
Ik heb een Super abo met max 900kb/s. Ik neem aan dat jij het Extreem abo hebt?

Vreemd ja, maar je zou ook eens kunnen informeren hoe of wat. Jij haalt veel 's-nachts binnen zodat de buurt er geen last van heeft. Beetje vreemd dat ze je dan gaan cappen.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

• Thrym71
Sc0rPi0N schreef op maandag 18 februari 2008 @ 11:10:
[...]

Ik heb een Super abo met max 900kb/s. Ik neem aan dat jij het Extreem abo hebt?

Vreemd ja, maar je zou ook eens kunnen informeren hoe of wat. Jij haalt veel 's-nachts binnen zodat de buurt er geen last van heeft. Beetje vreemd dat ze je dan gaan cappen.
Nee, ik heb ook super maar omdat ik ook telefonie erbij heb krijg ik wat snelheid extra.
Ik heb gevraagd hoe en wat maar natuurlijk krijg je daar geen antwoord op. Vandaag heb ik dit mailtje gekregen:

Beste abonnee,

U heeft recent enkele e-mails ontvangen met betrekking tot uw dataverbruik. Daarin werd medegedeeld dat uw verbruik significant hoger ligt dan het gemiddelde verbruik van alle abonnees met hetzelfde type abonnement. U werd verzocht het dataverbruik terug te brengen tot een normaal gemiddelde. Dit gemiddelde is terug te vinden op uw Persoonlijke informatie Pagina (PiP).

Naar aanleiding van de klantreacties is besloten de periode tussen de waarschuwing en het toepassen van de beperkingsmaatregel te verlengen van twee naar vier weken. Op deze manier krijgt u een kans om het verbruik terug te brengen tot een normaal gemiddelde. De snelheidsbeperkende maatregel wordt nu dus stopgezet. Over een week wordt uw dataverbruik opnieuw beoordeeld. Indien van toepassing ontvangt u dan opnieuw een e-mail met betrekking tot uw dataverbruik.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
ZeelandNet BV

Er hebben blijkbaar meerdere mensen geklaagd. Wat een mierenneukerij, nu gaan ze me volgende week weer "beoordelen". Nou, als ik 's nachts download dan ben ik niemand tot last en ben ik gewoon buiten de piekuren, ze kunnen me wat die kneuters. Daar ga ik ze de volgende keer weer op aanspreken. Ik moet écht weg bij die lui.
Vraagje: ik zit op 1850 meter van de adsl kast, bij een 20 mbit abbo hoeveel snelheidsverlies heb ik dan?

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 22:28
Thrym71 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 18:24:
[...]

Nee, ik heb ook super maar omdat ik ook telefonie erbij heb krijg ik wat snelheid extra.
Ik heb gevraagd hoe en wat maar natuurlijk krijg je daar geen antwoord op. Vandaag heb ik dit mailtje gekregen:

Beste abonnee,

U heeft recent enkele e-mails ontvangen met betrekking tot uw dataverbruik. Daarin werd medegedeeld dat uw verbruik significant hoger ligt dan het gemiddelde verbruik van alle abonnees met hetzelfde type abonnement. U werd verzocht het dataverbruik terug te brengen tot een normaal gemiddelde. Dit gemiddelde is terug te vinden op uw Persoonlijke informatie Pagina (PiP).

Naar aanleiding van de klantreacties is besloten de periode tussen de waarschuwing en het toepassen van de beperkingsmaatregel te verlengen van twee naar vier weken. Op deze manier krijgt u een kans om het verbruik terug te brengen tot een normaal gemiddelde. De snelheidsbeperkende maatregel wordt nu dus stopgezet. Over een week wordt uw dataverbruik opnieuw beoordeeld. Indien van toepassing ontvangt u dan opnieuw een e-mail met betrekking tot uw dataverbruik.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
ZeelandNet BV

Er hebben blijkbaar meerdere mensen geklaagd. Wat een mierenneukerij, nu gaan ze me volgende week weer "beoordelen". Nou, als ik 's nachts download dan ben ik niemand tot last en ben ik gewoon buiten de piekuren, ze kunnen me wat die kneuters. Daar ga ik ze de volgende keer weer op aanspreken. Ik moet écht weg bij die lui.
Vraagje: ik zit op 1850 meter van de adsl kast, bij een 20 mbit abbo hoeveel snelheidsverlies heb ik dan?
Ik zou gewoon even op de snelheidscheck op internet.telfort.nl doen ;)
Gelukkig heb ik al een paar jaar ADSL, in zat bij zeelandnet en toen der tijd waren er nogal strenge datalimieten. Zoals ik hier lees zijn ze bepaalde streken nog steeds niet verleerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrym71
Prolution schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 19:36:
[...]

Ik zou gewoon even op de snelheidscheck op internet.telfort.nl doen ;)
Gelukkig heb ik al een paar jaar ADSL, in zat bij zeelandnet en toen der tijd waren er nogal strenge datalimieten. Zoals ik hier lees zijn ze bepaalde streken nog steeds niet verleerd ;)
Thanks...het is niet de moeite voor me. Ik kom net niet aan de 8mbit. Dat systeem waar je dus kunt kijken hoever je van de centrale zit is al uit 2003. Ik denk dat ik maar eens ga bellen of dit nog allemaal klopt. Misschien is er een kastje wat dichter in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NedStar
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-09 01:17
Wat een stel rukkers zijn het daar toch zeg.
Het duurden bij mij een tijd omdat het hoofd email account niet word gebruikt waar ze dus blijkbaar gewoon de belangrijkste mails naar toe sturen, maar de bullshit mailtjes komen natuurlijk wel weer bij alle email adressen.

Maar goed ik ben dus ook getroffen door hun nieuwe maatregelen. Ik zat vroeger ook al bij Zeelandnet en toen hadden ze hun 5 gig limiet nog en zodra het kon ben ik toen ook overgestapt op ADSL.
Nu is de snelheid hoger bij Zeelandnet dan bij ADSL dus ben ik weer terug gegaan, na een mailtje te hebben gestuurd over de FUP en wanneer ik gezeik zou krijgen kreeg ik doodleuk het mailtje dat 1TB per maand acceptabel was en ik me dus geen zorgen hoefde te maken.
Ik dus gelijk overgestapt naar Breedband Extreem en de eerste paar maanden geen problemen gehad. Ik heb zelf de upload hard nodig omdat ik een game server host en teamspeak2 etc dus die 2 mbit upsteam was zeer leuk.

Nu kreeg ik dus een paar weken terug steeds ongelooflijke LAG op de server waarbij een speedtest al snel uitkwam dat ik dus gehalveerd was. Ik dacht eerst dat het een storing was en wachtte het dus ook nog even af. Na een dag of 5 nog steeds dus ik stuurde een e-mailtje.
Blablablabla dit kunnen wij niet oplossen U moet maar bellen als het probleem zich nog voordoet.

Nou prima ik bel en word verteld dat ik de modem moet resetten en later maar eens moest terug bellen, natuurlijk al geprobeerd. Overigs flipt dat kloten ding wel vaker maar goed ook niet geholpen.
Weer gebeld en toen kwam het verhaal dat ik teveel gebruikte. Ik werd dus knettergek en snapte ook niet waarom ik eerst al die bullshit te horen kreeg terwijl ze mijn snelheid doodleuk afknijpen. Toen vertelde ik die trien aan de telefoon dat ik dus ook extra geïnformeerd had over de FUP en hoeveel acceptabel was. Hier had die trien aan de telefoon blijkbaar geen zin in want steeds het zelfde verhaal kwam eruit en er zou wel iemand van de techniek bellen.
De volgende dag opgebeld en hem dus ook weer het verhaal uitgelegd dat het voor mij geen oplossing is om 's avonds te gaan downloaden/uploaden want ik heb de zelfde upload speed 24/7 nodig. Nu werd mij verteld dat ik een brief/email moest gaan versturen en dat ze dan misschien een uitzondering konden maken want hij kon daar natuurlijk niks aan doen als iemand van de technische dienst :O .

Dus een email verstuurd en 5 dagen later een antwoord waarin mij weer werd verteld dat ik maar een zakelijk abo moest nemen en dat het uit de boze was om een uitzondering te maken.

Ok prima ik zag geen oplossing meer en dus maar overgestapt naar een zakelijk abo met de zelfde snelheid als nu maar dan + 0.5 mbit erbij en ongeveer 50 euro duurder 8)7 8)7 ( 117 totaal.. )
Hier zit blijkbaar geen FUP op en daar zou ik dus wel 24/7 een server mee kunnen hosten. Zou nu goedkoper zijn om een game server te kopen maar goed ik heb de server reeds een upgrade gegeven en wou dus ook mijn i-net daarvoor gewoon nog gebruiken.

Nu verbruik ik zo'n 117 gig aan upload per maand en hun vinden 17 gig acceptabel, niemand host bijna een server thuis dus ben ik maar weer de lul. Die idioten met torrents zijn natuurlijk de gene die op mij na het meeste zullen uploaden.
Ik vind het zeer asociaal en raad iedereen Zeelandnet af ! Als ik zelfs met een breedband extreem abo geen server kan hosten wtf heb je er dan aan. Leuk hoor dat ze de snelheid omhoog gooien van lagere abo's en dan een nieuwe FUP regel aanstellen.

Maar goed er werd mij ook verteld dat ze dit jaar eventueel de snelheid omhoog willen gaan gooien en daardoor zou ik met mijn verlies weer aan het zelfde als nu zitten, kortom wachten op een upgrade. Wederom geen oplossing om tot 2009 te wachten en hopen dat ze de snelheid omhoog gaan gooien. Ik wil zo ie zo van mijn abo vol gebruik kunnen maken terwijl ik helemaal niks speciaals ermee doe. Nu maar hopen dat de upload 4 mbit gaat worden dan kan er nog een server bij :9~

Ook fijn dat als ik er met mijn upload alleen boven komt ze ook mijn download afknijpen, logica is weer ver te zoeken.
Al met al kom ik meestal rond de 500 gig totaal per maand, upsteam en downstream.

He who controls the past commands the future. He who commands the future conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Met zo'n dataverbruik kan je beter een dedicated server in een COLO zetten lijkt me. Dan heb je snelle upload en geen gezeik op je thuisverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Bedankt voor de info. Heel bruikbaar verhaal. Ik ben me ook aan het oriënteren op een internetverbinding om thuis een (web+game) servertje te hosten. ZeelandNet leek me interessant, breedband super met 1.5 Mbit/sec upload. Maar nu ik lees dat ZeelandNet al bij 17 GB de snelheid gaat cappen kan ik deze provider denk ik beter links laten liggen. Het laatste wat je wilt is een halvering van de snelheid als er spelers op je server aan het gamen zijn.

Dan maar ADSL van XS4ALL nemen dan. Alleen is het zo jammer dat ADSL niet boven 1mbit/sec upload uitkomt... (In de praktijk eerder 600/700 kbit/sec)

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Mijn periode van de maand februari is net over en heb die periode 170383,0 MB verstookt met het Extra abbo. Tot nu toe nog geen mail ontvangen.
Wanneer ik wel wat ontvang horen je er uiteraard van, want dit is weer een prehistorische actie van Zeelandnet.
Adverteren met onbeperkt internet, een nieuwsserver aanbieden van 50GB datalimiet, en dan al gaan zeuren als je 40 gig verstookt? Lijkt mij tijd voor een actie wanneer ze dit doorzetten :)

[edit op 12-03-2008]
Ik zie net dat ik van 7.5mbit naar 10mbit ben gegaan :*)

[ Voor 8% gewijzigd door bluewalk op 12-03-2008 18:38 . Reden: nieuws qua snelheden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo beste zeelandnet gebruikers.

Ik ben er al jaren1 van en mijn tevredenheid begint steeds verder af te nemen.
Het begon als volgt,

Toen ik jaren geleden het ouderlijk huis verliet was ik al zo verknocht geraakt aan internet dat ik echt een verbinding moest hebben. De enige relevante optie was zeelandnet, het enige breedbandnetwerk dat beschikbaar was. Bij het aanvragen van het abonnement werd mij duidelijk dat de wachttijd voor de aansluiting ruim 2 maanden was. Absurd lang natuurlijk. Er was ook de optie voor een versnelde procedure. Daarvoor heb ik toen gekozen. Dat heeft ervoor gezorgd dat de aansluitingskosten iets minder als 500 euro bedroegen. Ik had ook het in die tijd hoogste abonnement genomen. Breedband super. De kosten daarvan werden op jaarbasis geïncasseerd dus het totaalbedrag van mijn eerste incasso richting zeelandnet bedroeg meer als 1000 euro. Lekker als je net verhuisd bent!
Toen hanteerde men al de FUP. Als je binnen 3 maanden 2x meer dan 50% boven je datalimiet zat, werd je automatisch naar een hoger abonnement gezet. In mijn geval ging dat niet, want ik kon niet meer hoger. Bij mij werd er dus een bedrag per overschreden mb berekend. Kortom: bijna elke maand 50 euro bijbetalen. Ik moest wel, omdat er geen serieuze opties waren.
Met de komst van adsl grepen ze in. De snelheden gingen omhoog en de FUP werd aangepast. Mocht je toch nog te veel gebruiken, dan werd het bedrag per teveel gebruikte mb gehalveerd.
Aan de ene kant was ik er blij mee, maar aan de andere kant voelde ik me genaaid. Nu kon het ineens wel goedkoper, terwijl ik vermogens betaald heb de afgelopen jaren.
Ook werd er een abonnement boven dat van mij geïntroduceerd. Breedband extreem. 75 Euro in de maand, voor niet zo veel extra vond ik het te veel van het goede. Er brak daarna een periode van tevredenheid aan. Een redelijk stabiele verbinding en een goede snelheid. Die tevredenheid verdween als sneeuw voor de zon toen de nieuwsgroepen mij bereikte.
Eerst zat bij ons abonnement een zeer goede newsserver inbegrepen. Giganews, destijds de allerbeste. Bij zeelandnet had men al snel door dat het fenenomeen te populair werd en al snel werd de datalimiet nihiel en werd er een tweede newsserver in het leven geroepen. Supernews.
Gekenmerkt door een lage retentie en een heleboel populaire nieuwsgroepen die niet in de index stonden. Het was een aanfluiting. Niet lang daarna werd giganews helemaal afgesloten en werden de fervente nieuwsgroepgebruikers verplicht om payserver erbij te nemen. Weer extra kosten.
Na veel klachten van gebruikers werd supernews in de ban gedaan en vervangen door highwinds, met een datalimiet van 50 gig. Klonk niet echt onredelijk bij aanvang. Het blijkt nu dat er maar 4 connecties mogelijk zijn en op primetime wordt de snelheid drastisch beperkt. Het afgelopen weekend kwam ik niet boven de 300 kb/s, terwijl ik 1200 moet kunnen halen.
Gekker is nog, dat ze hetzelfde weekend de snelheden van de goedkopere abonnementen verhoogd hebben terwijl dat van mij al een tijd ongewijzigd gelaten hebben. Mijn snelheid wordt dus afgeknepen, terwijl de mega leechers met basic abonnementen het netwerk juist zwaar belasten. Ik ken mensen zat die hun hele weekvoorraad dvd's in het weekend binnen halen, terwijl hun abonnement daarvoor niet bedoeld is.
Ik voel me dus in beetje in de kou gezet. Al jaren betaal ik trouw en reteveel voor een inferieur product.
In januari heb ik aan de klantenservice gevraagd hoe ik het snelst mijn abonnement kon opzeggen. Dat moest schriftelijk zei men. Keek een paar dagen later in mijn pip, bleek dat ze de opzegtermijn gewijzigd hadden in 1 jaar. Daarvoor was het altijd 3 maanden. Dat weet ik zeker omdat kennissen van mij het vorig jaar nog meegemaakt hebben. Schandalig, want op dit moment is zeelandnet een inferieure aanbieder van internet. Bij de landelijke adsl providers kan ik voor hetzelfde geld een ruim dubbele, zoniet 4dubbele snelheid halen.
Toen ik een paar jaar geleden een postcodecheck deed, bleek adsl voor mij niet haalbaar, anders was ik al lang weggeweest. Onlangs deed ik de check, en wat bleek; ik zit een paar 100 meter bij die kast vandaan. Nog maar 10 maanden wachten dan.
Wat ook erg vreemd is, is dat ik ditzelfde verhaal, zei het wat beknopter, op het forum van zeelandnet geplaatst heb. Gewoon om de frustraties te uiten en wat begrip te kweken. De reacties waren niet wat ik ervan verwachtte. Het was in de trend van: "rot op met je klachten", "ga ergens anders heen met je gezeik".
Ik heb ff wat research gedaan en ben erachter gekomen dat het allemaal medewerkers van zeelandnet zijn daar. Dat kon ik opmaken uit hun eerdere posts. Nieuwe cao voor zeelandnet werknemers enzo.....
Ik moest maar naar kamperland oprotten en ze kunnen het niet begrijpen dat mijn doel is meer mensen mee te krijgen, met als resultaat de dienst op landelijk niveau krijgen.
Ik blijf daar niet naartoe mailen om steeds weer afgescheept te worden met een standaard reactie. Het is eens tijd voor actie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

cyberde schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 18:32:

[edit op 12-03-2008]
Ik zie net dat ik van 7.5mbit naar 10mbit ben gegaan :*)
Ik ook toch weer 300kb erbij _/-\o_
Zou op ongeveer 1,2 Mb/s uit moeten komen.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Sc0rPi0N schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 16:11:
[...]

Ik ook toch weer 300kb erbij _/-\o_
Zou op ongeveer 1,2 Mb/s uit moeten komen.
Klopt, ik haal nu met usenet de volle 1,2MB/s. Heb jij ook de Digitale Telefonie? Want ik geloof dat die extra snelheid zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:32

Sherlock

No Shit

Iemand die toevallig Breedband Extra heeft? Ik heb net een verhoging van Plus naar Extra aangevraagd en toen kwam dus de snelheidsverhoging van 3 naar 4. Ik ben wel benieuwd waar Extra dan op uit komt en vooral of dat die extra 9 euro waard is..

Edit:
was eigenlijk meer een helpdeskvraag dus die heb ik gebeld. Breedband Extra icm Digitale Telefonie gaat naar 10Mbps!

[ Voor 20% gewijzigd door Sherlock op 13-03-2008 16:58 ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Even een reactie van mijn kant. ( = mening)
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 21:49:
Hallo beste zeelandnet gebruikers.

Ik ben er al jaren1 van en mijn tevredenheid begint steeds verder af te nemen.
Het begon als volgt,

Toen ik jaren geleden het ouderlijk huis verliet was ik al zo verknocht geraakt aan internet dat ik echt een verbinding moest hebben. De enige relevante optie was zeelandnet, het enige breedbandnetwerk dat beschikbaar was. Bij het aanvragen van het abonnement werd mij duidelijk dat de wachttijd voor de aansluiting ruim 2 maanden was. Absurd lang natuurlijk. Er was ook de optie voor een versnelde procedure. Daarvoor heb ik toen gekozen. Dat heeft ervoor gezorgd dat de aansluitingskosten iets minder als 500 euro bedroegen. Ik had ook het in die tijd hoogste abonnement genomen. Breedband super. De kosten daarvan werden op jaarbasis geïncasseerd dus het totaalbedrag van mijn eerste incasso richting zeelandnet bedroeg meer als 1000 euro. Lekker als je net verhuisd bent!
Toen hanteerde men al de FUP. Als je binnen 3 maanden 2x meer dan 50% boven je datalimiet zat, werd je automatisch naar een hoger abonnement gezet. In mijn geval ging dat niet, want ik kon niet meer hoger. Bij mij werd er dus een bedrag per overschreden mb berekend. Kortom: bijna elke maand 50 euro bijbetalen. Ik moest wel, omdat er geen serieuze opties waren.
Met de komst van adsl grepen ze in. De snelheden gingen omhoog en de FUP werd aangepast. Mocht je toch nog te veel gebruiken, dan werd het bedrag per teveel gebruikte mb gehalveerd.
Aan de ene kant was ik er blij mee, maar aan de andere kant voelde ik me genaaid. Nu kon het ineens wel goedkoper, terwijl ik vermogens betaald heb de afgelopen jaren.
Ook werd er een abonnement boven dat van mij geïntroduceerd. Breedband extreem. 75 Euro in de maand, voor niet zo veel extra vond ik het te veel van het goede.
Ik word hier niet koud of warm van. Als ik de prijzen vergelijk dan betaalde je je blauw voor een super verbinding. Eerste abo wat mijn ouders hadden was 128 kb/s en daarvoor betaalde je 27 euro per maand. Ja als je dan gelijk aan het hoogste abo. gaat zitten dan betaal je inderdaad grof veel geld. Dat ze in de jaren daarna hun producten goedkoper kunnen aanbieden, dat lijkt me meer dan normaal. De datakosten worden minder en de apparatuur wordt goedkoper.
Er brak daarna een periode van tevredenheid aan. Een redelijk stabiele verbinding en een goede snelheid. Die tevredenheid verdween als sneeuw voor de zon toen de nieuwsgroepen mij bereikte.
Eerst zat bij ons abonnement een zeer goede newsserver inbegrepen. Giganews, destijds de allerbeste. Bij zeelandnet had men al snel door dat het fenenomeen te populair werd en al snel werd de datalimiet nihiel en werd er een tweede newsserver in het leven geroepen. Supernews.
Gekenmerkt door een lage retentie en een heleboel populaire nieuwsgroepen die niet in de index stonden. Het was een aanfluiting. Niet lang daarna werd giganews helemaal afgesloten en werden de fervente nieuwsgroepgebruikers verplicht om payserver erbij te nemen. Weer extra kosten.
Na veel klachten van gebruikers werd supernews in de ban gedaan en vervangen door highwinds, met een datalimiet van 50 gig. Klonk niet echt onredelijk bij aanvang. Het blijkt nu dat er maar 4 connecties mogelijk zijn en op primetime wordt de snelheid drastisch beperkt. Het afgelopen weekend kwam ik niet boven de 300 kb/s, terwijl ik 1200 moet kunnen halen.
Gekker is nog, dat ze hetzelfde weekend de snelheden van de goedkopere abonnementen verhoogd hebben terwijl dat van mij al een tijd ongewijzigd gelaten hebben. Mijn snelheid wordt dus afgeknepen, terwijl de mega leechers met basic abonnementen het netwerk juist zwaar belasten. Ik ken mensen zat die hun hele weekvoorraad dvd's in het weekend binnen halen, terwijl hun abonnement daarvoor niet bedoeld is.
Ik voel me dus in beetje in de kou gezet. Al jaren betaal ik trouw en reteveel voor een inferieur product.
Dat met Giganews en Supernews daar ben ik het met je eens. Wrs kan Zeelandnet er niets aan doen maar knijpt Highwinds de verbindingen af. Vanaf Basic krijg je de Nieuwsgroepmogelijkheid en dus 50 Gb. Dat jij niet omhoog bent gegaan met je top verbinding dat kan ook komen omdat je al aan de top zit? Volgens mij maakt het niet uit of je leecher bent met een basic abo of extreem abo. Als je geknepen wordt op 300 kb/s dan maakt het dus niets uit.
Je klaagt dat ze zoveel moet betalen maar dat heb je zelf bepaald, je kunt ook een stap terug doen of overstappen naar ADSL.
In januari heb ik aan de klantenservice gevraagd hoe ik het snelst mijn abonnement kon opzeggen. Dat moest schriftelijk zei men. Keek een paar dagen later in mijn pip, bleek dat ze de opzegtermijn gewijzigd hadden in 1 jaar. Daarvoor was het altijd 3 maanden. Dat weet ik zeker omdat kennissen van mij het vorig jaar nog meegemaakt hebben. Schandalig, want op dit moment is zeelandnet een inferieure aanbieder van internet. Bij de landelijke adsl providers kan ik voor hetzelfde geld een ruim dubbele, zoniet 4dubbele snelheid halen.
Toen ik een paar jaar geleden een postcodecheck deed, bleek adsl voor mij niet haalbaar, anders was ik al lang weggeweest. Onlangs deed ik de check, en wat bleek; ik zit een paar 100 meter bij die kast vandaan. Nog maar 10 maanden wachten dan.
Ik heb net even gekeken in mijn PIP. Mijn abo hangt samen met de opleverdatum van Digi.telef. Als ik in de algemene voorwaarden kijk dan staat er dat ik het abo kan opzeggen één maand voor de opleverdatum van dat jaar. Dus aansluiting (voorbeeld) 1 juni 06 dan moet ik hem dus voor 1 mei 08 opzeggen als ik weg zou willen. Dus geen jaar!!!!
Wat ook erg vreemd is, is dat ik ditzelfde verhaal, zei het wat beknopter, op het forum van zeelandnet geplaatst heb. Gewoon om de frustraties te uiten en wat begrip te kweken. De reacties waren niet wat ik ervan verwachtte. Het was in de trend van: "rot op met je klachten", "ga ergens anders heen met je gezeik".
Ik heb ff wat research gedaan en ben erachter gekomen dat het allemaal medewerkers van zeelandnet zijn daar. Dat kon ik opmaken uit hun eerdere posts. Nieuwe cao voor zeelandnet werknemers enzo.....
Ik moest maar naar kamperland oprotten en ze kunnen het niet begrijpen dat mijn doel is meer mensen mee te krijgen, met als resultaat de dienst op landelijk niveau krijgen.
Ik blijf daar niet naartoe mailen om steeds weer afgescheept te worden met een standaard reactie. Het is eens tijd voor actie!
In plaats van mensen te zoeken die achter je gaan staan om heel hard te roepen tegen Zeelandnet, denk ik dat je beter je abo op kunt zeggen en ergens anders je heil kan zoeken. Ik heb geen problemen met Zeelandnet. En ja misschien dat ik in de toekomst naar ADSL overstap ivm de kosten. Enige wat ik nodig heb is snel internet/telefonie en nieuwsgroep mogelijkheid.
Ze hebben weer een snelheidsverhoging doorgevoerd dus ze kijken wel degelijk naar de markt en als ze zien dat er veel mensen opzeggen dan gooien ze hun abo's omhoog.

Als je zo ontevreden bent over Zeelandnet vraag ik me af waarom je niet eerder op je pip had gekeken en je abo zo snel mogelijk had opgezegd (op tijd). Enige wat je nog kan doen is verhuizen naar een plaats buiten Zeeland want dan kan je geen gebruik meer maken van Zeelandnet en kun je je abo zo beëindigen volgens mij.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

cyberde schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 16:33:
[...]

Klopt, ik haal nu met usenet de volle 1,2MB/s. Heb jij ook de Digitale Telefonie? Want ik geloof dat die extra snelheid zou krijgen.
yep ik heb ook digitale telefonie

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sc0rPi0N schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 16:57:

Ik heb net even gekeken in mijn PIP. Mijn abo hangt samen met de opleverdatum van Digi.telef. Als ik in de algemene voorwaarden kijk dan staat er dat ik het abo kan opzeggen één maand voor de opleverdatum van dat jaar. Dus aansluiting (voorbeeld) 1 juni 06 dan moet ik hem dus voor 1 mei 08 opzeggen als ik weg zou willen. Dus geen jaar!!
Bedankt voor je mening. Vind het erg genuanceerd iig.

Ik ben mijn contract begin maart 2002 aangegaan. Nu staat er in mijn pip bij contractduur:

15 januari 2009.

Tussentijds moet er dus iets veranderd zijn, aangezien men een jaarabonnement aangaat. Je hebt ook gelijk als je zegt dat ik er eerder bij had moeten zijn.
Ik ben een hele periode redelijk tevreden geweest. Mijn bloed ging pas koken toen ze het bericht stuurde dat ze giganews lieten vallen en alleen met supernews doorgingen, terwijl ze in een eerdere mail gezegd hadden dat er vanaf 1 januari een goede newsserver zou komen.

Ik lees nu ook dat mensen met digitale telefonie extra gemazzeld worden. Daar kunnen jullie niets aan doen natuurlijk en dat is alleen maar lekker. Zelf kan ik niets met met digitale telefonie, want ik bel al jaren 100% mobiel. Ik heb nog nooit een vaste aansluiting gehad.
Jullie zitten nu ook op 10 megabit als ik het zo bekijk. Dat is exact dezelfde snelheid als van mijn abo. Hopelijk gooien ze dan de snelheid van mijn abo ook omhoog, anders zou het wel een beetje unfair zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NedStar
Is er toevallig iemand die ook geknepen word hier ?

Nu heb ik zo als in mijn verhaal al staat (zie vorige pagina) sinds kort een zakelijk abonnement aan genomen omdat ze mijn upload in knijpen en ik de upload hard nodig heb.
Nu word er sinds gister niet meer bij mij in geknepen terwijl ik nog geen zakelijk abonnement heb.
Dus vraag ik me nu af of ze de FUP weer veranderd hebben... Misschien dat ze nu wel naar de upload+download kijken in plaats van alleen naar de upload. Dit zou ik natuurlijk graag willen weten voordat het van 75 euro naar 117 euro p/m gaat en ik er gelijk een jaar aan vast zit.

Zeg nu zelf voor 75 euro ( hoogste abo ) verwacht je toch flink gebruik te kunnen maken van je internet. Minstens een goed lopende game server.

Mocht er iemand zijn die ook in geknepen word of werd dan zou ik het graag willen weten. Mocht je dit niet zeker weten ga dan naar je PIP > Mijn abonnement > Dataverkeer
Overigs stond hier eerst dat ik in geknepen werd en dat staat er nu niet meer.
Al staat het nog wel in de FUP.

Edit*

Het is weer terug, ze zullen wel een foutje of zo gemaakt hebben |:(

Alvast bedankt.
Acid_Burn schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:32:
Met zo'n dataverbruik kan je beter een dedicated server in een COLO zetten lijkt me. Dan heb je snelle upload en geen gezeik op je thuisverbinding.
Bedankt voor de suggestie maar ik wil de kosten niet al te absurd maken. Tenzij je een goede en relatief betaalbare kent is dat niet echt een oplossing.

[ Voor 19% gewijzigd door NedStar op 16-03-2008 18:59 ]

He who controls the past commands the future. He who commands the future conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 18:38:
[...]

Bedankt voor je mening. Vind het erg genuanceerd iig.

Ik ben mijn contract begin maart 2002 aangegaan. Nu staat er in mijn pip bij contractduur:

15 januari 2009.

Tussentijds moet er dus iets veranderd zijn, aangezien men een jaarabonnement aangaat. Je hebt ook gelijk als je zegt dat ik er eerder bij had moeten zijn.
Ik ben een hele periode redelijk tevreden geweest. Mijn bloed ging pas koken toen ze het bericht stuurde dat ze giganews lieten vallen en alleen met supernews doorgingen, terwijl ze in een eerdere mail gezegd hadden dat er vanaf 1 januari een goede newsserver zou komen.

Ik lees nu ook dat mensen met digitale telefonie extra gemazzeld worden. Daar kunnen jullie niets aan doen natuurlijk en dat is alleen maar lekker. Zelf kan ik niets met met digitale telefonie, want ik bel al jaren 100% mobiel. Ik heb nog nooit een vaste aansluiting gehad.
Jullie zitten nu ook op 10 megabit als ik het zo bekijk. Dat is exact dezelfde snelheid als van mijn abo. Hopelijk gooien ze dan de snelheid van mijn abo ook omhoog, anders zou het wel een beetje unfair zijn.
Zodra je digitale telefonie afsloot bij hun kreeg je al een voordeeltje met internet dmv meer snelheid. Ik kan er niets anders van maken dan dat je contract in januari in is gegaan en automatisch met een jaar verlengd wordt als 1 december gepasseerd is. Je had voor 1 December op moeten zeggen dan had je nu al met een andere ISP kunnen surfen.

Ja nu hebben we een 10/1 verbinding. Ik zat net op 1,18Mb/s. Klopt dus dat ik er ongeveer 300 kb/s bij heb gekregen :) Ik merk in mijn agenda wel de uiterste datum van opzeggen. Als ik beter krijg voor minder ben ik weg. Simpel. De volgende snelheidsverhoging zal toch pas over een jaar of meer zijn.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NedStar
Zojuist ook wat op het Zeelandnet forum gepost. Niet dat het uiteindelijk veel zal helpen maar proberen kan nooit kwaad. Als ik 1 klant weg heb kunnen houden ben ik al blij. Blijkbaar zijn er meer ontevreden klanten op het forum.
Ook voor de gein eens wat andere posts bekeken en er zitten inderdaad mensen bij die iedereen met een klacht afzeiken en Zeelandnet de hemel in prijzen. En er zitten nog Griffo's op ook :9~

Het blijft een lachwekkende bedoeling daar. Het is dat ik in Zeeland woon anders zou ik al lang glas vezel hebben genomen <3

Overigs moedig ik iedereen aan om hier je verhaal neer te zetten.

http://www.zeelandnet.nl/forum/index.php?tid=709520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Laatst online: 10-10 19:27
wat ik niet snap is dat ze niet gewoon de truuk overnemen van chello namelijk gewoon tijdens de avonduren het usenetverkeer knijpen of desnoods met trappen gaan werken, jij download meer dus kom je steeds een trapje lager op de prioriteitenlijst te staan tijdens drukke uren.
Je kunt ook vertellen dat ze dat gemiddelde kunstmatig laag houden omdat ze een gemiddelde op hun site zetten wat ze een gemiddelde vinden om zo te zeggen van hier dien je je aan te houden.
Wat wel zo is is dat als je niet veel klanten hebt of veel klanten die veel downloaden dat dat ten koste gaat van omdat je van dat bedrag wat je binnen krijgt maar een bepaalde grootte pijp van kunt aanschaffen en als je allemaal veel downloadende klanten hebt ga je op een gegeven moment onvoldoende capaciteit krijgen terwijl er geen andere pijp kan komen. en dan zijn er 2 opties, knijpen of mensen attenderen dat ze minder moeten verbruiken, ik vind persoonlijk de eerste optie het meest klantvriendelijk omdat je dat ook op bepaalde uren wanneer het nodig is kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

bastian433 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:59:
wat ik niet snap is dat ze niet gewoon de truuk overnemen van chello namelijk gewoon tijdens de avonduren het usenetverkeer knijpen of desnoods met trappen gaan werken, jij download meer dus kom je steeds een trapje lager op de prioriteitenlijst te staan tijdens drukke uren.
Als je meer dan 5x gemiddeld download word je tijdens piekuren geknepen. Maar deze snelheid krijg je buiten de piekuren weer terug... bovenop je normale snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Laatst online: 10-10 19:27
maar ik snap het hele beleid niet, knijp gewoon tijdens de piekuren de gehele linie usenetverkeer/p2p af ipv een hele lijn van bepaalde personen, dit werkt alleen maar agressie in de hand ondanks dat het wel eerlijker is. downloaden kan ook wel buiten die piekuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eens een beetje zitten rondneuzen op internet en toen kwam er een erg interessante optie aan het licht. Usenet via een beveiligde ssl verbinding. Via deze beveiligde verbinding is het voor de buitenwacht niet meer te zien wat je download en belangrijker; via welk protocol het gaat.
Als zeelandnetnet dus in de peikuren het hele usenetverkeer knijpt, kun je toch gewoon de maximale snelheid halen.
Afgelopen week heb ik een elite abbo bij XSnews afgesloten. Geen limieten, 12 draadjes en dus die ssl verbinding. Alles vloog als een zonnetje naar binnen. Mocht je echt excessief dataverkeer genereren, dan ben je waarschijnlijk nog de lul, maar dit is iig een begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
En ja hoor, ook ik ben ten prooi gevallen. Vandaag kreeg ik het volgende mailtje in mijn mailbox:
Geachte heer <naam>,
ZeelandNet is continu bezig met het monitoren van de hoeveelheid dataverkeer. Dit doen wij om te zorgen dat iedereen voldoende toegang tot het internet heeft. Uit onze gegevens blijkt dat u op dit moment buitengewoon veel dataverkeer genereert tijdens de piektijden. Dit heeft tot gevolg dat andere internetgebruikers hier last van ondervinden. Dan moet u denken aan een traag netwerk en lage download- en uploadsnelheden. Graag willen wij u wijzen op de mogelijkheid om met Nightspeed van ZeelandNet deze overlast voor andere gebruikers te verminderen.

Bescherming tegen overbelasting van het netwerk
Om klanten van ZeelandNet te beschermen tegen overbelasting van het netwerk, hanteren we de zogenoemde Fair Use Policy, waarin staat aangegeven dat excessief dataverkeer niet mag leiden tot vertraging van het internet. Er is in onze ogen sprake van excessief dataverkeer wanneer het verbruik hoger ligt dan vijf keer de gemiddelde verplaatste datahoeveelheid van alle abonnees met hetzelfde type abonnement. Deze regel geldt voor zowel downloadverbruik als uploadverbruik. Op basis van de Fair Use Policy kunnen wij maatregelen treffen om problemen aangaande excessief dataverkeer tegen te gaan.

Gemiddelde kunt u terugvinden op PIP
Op dit moment blijkt dat uw dataverkeer zich boven de door ons gestelde limiet van vijf keer het gemiddelde bevindt. Wij willen u adviseren uw dataverkeer te beperken tot een normaal gemiddelde. U kunt dit gemiddelde terugvinden op uw Persoonlijke informatie Pagina (PiP). Wanneer u op grote schaal data moet verplaatsen, verzoeken wij u dit buiten de piekuren te doen. De piektijden zijn vastgesteld op maandag tot en met vrijdag van 19.00 tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 14.00 tot 21.00 uur.

Gratis gebruik maken van Nightspeed
Wanneer blijkt dat uw dataverbruik zich over vier weken nog steeds boven de door ons gestelde limiet van vijf keer het gemiddelde bevindt, zijn wij genoodzaakt uw upload- en/of downloadsnelheid te beperken tijdens de piekuren. Indien dit gebeurt, kunt u ter compensatie wel gratis gebruik maken van de functionaliteit ‘Nightspeed’. De internetsnelheid die u tijdens piekuren wordt onthouden, krijgt u ‘s nachts (tussen 0.00 uur en 7.00 uur) gratis bovenop uw normale internetsnelheid.
Wij vertrouwen erop dat we u hiermee voldoende hebben geïnformeerd. Als u vragen heeft over deze e-mail, kunt u contact opnemen met onze afdeling Klantenservice.
Met vriendelijke groet,
ZeelandNet B.V.

Nico de Bone
Manager Klantenservice
Dit zouden de aantallen zijn volgens Zeelandnet:

Uw verbruik: 199292,0 MB
Gemiddeld verbruik: 37932,0 MB

Dus ze willen beweren dat het gemiddelde verbruik niet eens 40 gig bedraagt, terwijl ze zelf een nieuwsserver aanbieden met een limit van 50 gig, ben ik nou de enige die dit vaag vind?

[edit]
Ook even een post gemaakt op het zeelandnet forum met mijn verhaaltje dat ook via de mail naar hun verzonden is.

Ik weet niet of het haalbaar is actie te ondernemen tegen zoiets als dit, bv het consumenten programma Kassa?

[ Voor 4% gewijzigd door bluewalk op 23-03-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:32

Sherlock

No Shit

cyberde schreef op zondag 23 maart 2008 @ 13:15:
En ja hoor, ook ik ben ten prooi gevallen. Vandaag kreeg ik het volgende mailtje in mijn mailbox:

[...]

Dit zouden de aantallen zijn volgens Zeelandnet:

Uw verbruik: 199292,0 MB
Gemiddeld verbruik: 37932,0 MB

Dus ze willen beweren dat het gemiddelde verbruik niet eens 40 gig bedraagt, terwijl ze zelf een nieuwsserver aanbieden met een limit van 50 gig, ben ik nou de enige die dit vaag vind?
Om eerlijk te zijn vind ik dit helemaal niet zo'n vreemde email. Ook een gemiddelde van nog geen 40GB per maand vindt ik helemaal niet zo gek. 200GB vind ik gekker ;)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Ja, maar als je de geschiedenis kent dat dit eerder helemaal geen probleem was? Totdat de voordeel mb's uitgeschakeld werden is het ged*nder begonnen.

Ik vind het eerder een tekortkoming van Zeelandnet dat zij diensten aanbieden die ze alleen met dit soort maatregelingen kunnen hanteren omdat anders hun netwerk het niet trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

De nieuwsserver is idd 50GB, maar dat betekend niet dat alle klanten dit ook gebruiken. Ik denk zelfs dat de meerderheid de nieuwsservers niet eens gebruikt. Dat trekt het gemiddelde gebruik nogal omlaag he. Meneer/Mevrouw gewoontjes uit nergenshuizen die doen met hun internet niet veel meer dan een beetje e-mailen en kijken naar de aanbiedingen op de AH site oid. Dat soort gebruikes zorgen natuurlijk voor een laag gemiddelde.

Ikzelf zit op zo'n 50GB per maand. En dat download ik best wel eens een filmp en game veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:50
Maar Meneer/Mevrouw gewoontjes uit nergenshuizen heeft waarschijnlijk ook geen breedband super of breedband extreem abo.
Als je voor 75 eu per maand maar 40GB verplaatst, dan zit er in mijn ogen toch iets fout in de keuze die je maakt bij het afsluiten van een internetabonnement

just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Daar zit ook wel wat in. Maar mensen zijn vreemde dieren. Hoeveel mensen ken je niet die een top of the line computer kopen en er dan alleen maar mee gaan internetten en e-mailen? Zo vermoed ik ook wel een hoop mensen die een groot abbo hebben alleen maar om te zeggen dat ze XXX Mbit hebben. Staat stoer weet je wel :| Want ja.. je moet natuurlijk minimaal sneller zijn dan de buurman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
Persoonlijk denk ik dat zulk soort mensen wel iets anders uitkiezen om mee te pronken.
Feit blijft dat het jammer is dat Zeelandnet ineens snelheid gaat cappen op bepaalde tijden, daar het vroeger nooit een probleem is geweest (mits je verbruik binnen je datalimiet bleef)
Ik kan me ook niet herinneren dat het internet ooit trager is geweest in de "piektijden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Dec. 07: 80 Gb
Januari : 60 Gb
Febuari : 125Gb
Maart : (6 dagen van periode) 30 Gb na 12 dagen staat de teller op 60Gb

Komt mede door dat ik een payserver heb (PF Corner) en zeker door de nieuwe snelheden.
Ik haal voornamelijk films en games binnen ja en met 4Gb per stuk tikt het wel lekker door :D

Maar goed ik zit er structureel ook boven. Toch zeker het dubbele, maar gelukkig nooit een mail gehad.

Wie weet wanneer je echt de max snelheid kan halen bij Highwinds ? Is dat vanaf 23:00 pas ?
Samen met die payserver werkt het wel lekker snel, maar goed zou toch alleen highwinds willen en moeten kunnen gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door Frostbite op 01-04-2008 21:29 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Delta mag wel eens wat meer terug doen voor zijn vaste klanten. Vrede winsten maken de laatste tijd van +€ 100 mln per jaar. En dan dat ondertussen vreed irritant geworden reclamespotje van Delta digitale TV waarmee je al maanden zo niet een jaar wordt dood gegooid. Deze reclame kost miljoenen, waarmee een reclamedichtheid wordt gegeneerd waarmee zelf de grote jongens als Unilever of Coca Cola niet mee voor de dag durven te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Falcon2107 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:44:
Delta mag wel eens wat meer terug doen voor zijn vaste klanten. Vrede winsten maken de laatste tijd van +€ 100 mln per jaar. En dan dat ondertussen vreed irritant geworden reclamespotje van Delta digitale TV waarmee je al maanden zo niet een jaar wordt dood gegooid. Deze reclame kost miljoenen, waarmee een reclamedichtheid wordt gegeneerd waarmee zelf de grote jongens als Unilever of Coca Cola niet mee voor de dag durven te komen.
Volgens mij is het een regionaal blok dat ingevuld wordt door de kabelmaatschappijen.
In Amsterdam zie je geen Delta reclame alleen op de huishoudens die de kabel van Delta hebben. Waar elders een spotje van @home wordt uitgezonden of UPC krijgen wij een de lompe Delta familie.

Maar goed volgens mij hoort jou klaagzang hier ook niet echt.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
De hoop dat ze iets voor de trouwe, vaste klanten gaan doen slinkt bij mij met de dag..

Ik heb al jaren het grootste abonnement bij Zeelandnet en ik ben absoluut te spreken over de minimale downtime van Zeelandnet. Daar kunnen veel providers nog wat van leren!

Maar als het gaat over klantenbinding dan scheren ze iedereen over 1 kam. Ben je al jaren abonnee en ga je een maand over de schreef met je down- of upload limietFUP dan ben je gelijk het haasje..
Niets geen waarschuwing, gelijk een een snelheidsbeperking aan je broek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Sc0rPi0N schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 21:25:
[...]

Volgens mij is het een regionaal blok dat ingevuld wordt door de kabelmaatschappijen.
In Amsterdam zie je geen Delta reclame alleen op de huishoudens die de kabel van Delta hebben. Waar elders een spotje van @home wordt uitgezonden of UPC krijgen wij een de lompe Delta familie.

Maar goed volgens mij hoort jou klaagzang hier ook niet echt.
Waar het mij om gaat is dat Delta (Zeelandnet) veel geld verdient, alles investeerd en weer meer geld verdient. Zij lijken altijd bezig om alleen hun eigen zakken te vullen. Zeelandnet kan wel eens wat terugdoen voor hun klanten en zorgen, dat hun producten up to date zijn. Ze lopen altijd een stukje achter. Want daar gaat dit topic over geloof ik > > > Tijd om actie te ondernemen.

Maar % downtime is perfect, niks over te klagen. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Falcon2107 op 09-04-2008 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Ik zat net Kassa te kijken, en is het niet een goede stap om met z'n allen eenzelfde mail te sturen naar Kassa over dit probleem?

Ik blijf het onnodig vinden dat jij als "heavy user" afhankelijk bent van de non-downloaders met hetzelfde abbo, plus het feit dat het 2 à 3 jaar lang geen probleem is geweest totdat de voordeel mb's werden afgeschafd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je echt een signaal af wilt geven dan stuur je geen mailtjes maar doe je zoals ik een paar jaar geleden al bij mn ouders gedaan heb: trap dat zeelandnet alsjeblieft buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:26
Ja ik ben sinds kort ook overgestapt naar ADSL. Laat zeelandnet lekker barsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangofruit
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 10:08
Ik hoorde vandaag van een collega dat ie een waarschuwing had gehad wegens forse overschrijding van de datatlimiet: jawel hij had 70 gig aan dataverkeer verstookt. Volgens de brief van Zeelandnet gebruikt de gemiddelde Zeelandnettter 10 gig. Ik zit zo rond de 200 gig per maand en dat al jaren lang. Ik heb dan wel ADSL :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
Mangofruit schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:11:
Ik hoorde vandaag van een collega dat ie een waarschuwing had gehad wegens forse overschrijding van de datatlimiet: jawel hij had 70 gig aan dataverkeer verstookt. Volgens de brief van Zeelandnet gebruikt de gemiddelde Zeelandnettter 10 gig. Ik zit zo rond de 200 gig per maand en dat al jaren lang. Ik heb dan wel ADSL :+
120~160 Gig hier per maand van Zeelandnet, en nog nooit geklaag gehad..:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Vandaag weer een mailtje gehad van de vrienden van Zeelandnep:
Enige tijd geleden heeft u van ons een e-mail ontvangen met betrekking tot uw dataverbruik. Daarin werd aangegeven dat uw verbruik significant hoger lag dan het gemiddelde van alle abonnees met hetzelfde abonnement. Dit kan vooral tijdens de piektijden voor overbelasting van het netwerk zorgen.

Om klanten van ZeelandNet te beschermen tegen overbelasting van het netwerk, hanteren we de zogenoemde Fair Use Policy, waarin staat aangegeven dat excessief dataverkeer niet mag leiden tot vertraging van het internet. Er is in onze ogen sprake van excessief dataverkeer wanneer het verbruik hoger ligt dan vijf keer de gemiddelde verplaatste datahoeveelheid van alle abonnees met hetzelfde type abonnement. Deze regel geldt voor zowel downloadverbruik als uploadverbruik. Op basis van de Fair Use Policy kunnen wij maatregelen treffen om problemen aangaande excessief dataverkeer tegen te gaan.

Op dit moment blijkt dat uw dataverkeer zich nog steeds boven de door ons gestelde limiet van vijf keer het gemiddelde bevindt. Hierdoor zijn wij genoodzaakt uw upload- en/of downloadsnelheid te beperken tijdens de piekuren. U kunt ter compensatie wel gratis gebruik maken van de functionaliteit ‘Nightspeed’. De internetsnelheid die u tijdens piekuren wordt onthouden, krijgt u ‘s nachts (tussen 0.00 uur en 7.00 uur) gratis bovenop uw normale internetsnelheid.

Wij willen u adviseren uw dataverkeer te beperken tot een normaal gemiddelde. U kunt dit gemiddelde terugvinden op uw Persoonlijke informatie Pagina (PiP). Wanneer u op grote schaal data moet verplaatsen, verzoeken wij u dit buiten de reeds genoemde piekuren te doen.
Wij vertrouwen erop dat we u hiermee voldoende hebben geïnformeerd. Als u vragen heeft over deze e-mail, kunt u contact opnemen met onze afdeling Klantenservice.

Met vriendelijke groet,
ZeelandNet B.V.
Ik heb zelf de enters maar toegevoegd om het mailtje leesbaar te maken.

Ik heb momenteel maar 45GB verplaatst. Dus wederom wordt ik weer genept door het feit dat ik afhankelijk ben van andere abonnees die waarschijnlijk niet eens weten hoe ze moeten downloaden. Heeft Zeelandnet zo’n stap vooruit gemaakt met het afschaffen van datalimieten, wordt dit allemaal weer teniet gedaan door de FUP. Dan is het toch niet eens meer rendabel om TV series in HD te downloaden?

Zou lekker lame zijn als ze die 45 gig optellen bij de vorige maand, dan zit ik net op 201 gb.

Zijn er nu meer mensen die weer een mailtje hebben gehad van zeelandnet?

Oh ja, het betreft hier het Extra abbo.

[ Voor 11% gewijzigd door bluewalk op 17-05-2008 19:24 . Reden: Zie net op mijn PIP dat ik nog maar 45 gig heb verplaatst, dus bericht bijgewerkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Tijdens piekuren wordt je snelheid geknepen. Daarentegen kan je 's nachts veel sneller downloaden. Als je 24 uur per dag zo downloaden zou je nu zelfs meer kunnen downloaden als ik het goed uitgerekend heb.

Daarnaast weet ik prima hoe ik moet downloaden en zit in de maand ergens tussen de 25GB en 60GB. Dat ik weet hoe ik moet downloaden houdt niet in dat ik moet downloaden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Maar voor jongere mensen zoals ik is 25 a 60 natuurlijk te weinig. Want als je een aantal series volgt waar Nederland uiteraard weer eens mee achter loopt :P loopt je dataverkeer flink op. Verder ga ik mijn computer 's nachts niet aanzetten, want 's nachts slaap ik en hoef ik geen loeiende computer in de kamer :)

Ik vind het jammer dat Zeelandnet deze weg is ingeslagen, dus ik wil graag mijn teleurstelling uiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Na wat gemail ben ik er achter gekomen dat ze een fout hebben gemaakt met het geweldige systeem. Dit systeem heeft meerdere gebruikers onrechtmatig aangemerkt als heavy user.

Dus degene die ook een mailtje heeft gehad en er zeker van is dat het niet klopt. Even mailen of je er niets van aantrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik heb afgelopen zondag een mail mogen ontvangen over mijn datagebruik.
Ik heb momenteel 40 Gb verplaatst en ben op 1/3 van mijn periode.

Inmiddels ben ik al meer dan 5 jaar klant en nog nooit iets gehad. Zeker het laatste jaar via nieuwsgroepen ben ik vaker en meer gaan verplaatsten. Nooit een mail gehad en nu sinds ik 1 maand op mijn nieuwe adres woon krijg ik ineens ene mail van hun?!??!

Ik vind het nergens op slaan en zal ze eens om opheldingen vragen.

Je gaat toch ook niet aan automobilisten vragen of ze aub geen 120 willen rijden maar 80 omdat 9 van de 10 weggebruikers dit rijdt op de snelweg. En dat terwijl we allemaal hetzelfde betalen.

Ik heb trouwens een extra abo icm digi telefonie.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Laatst online: 10:00

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ik heb ook net voor het eerst een mail gehad over het dataverbruik. De gemiddelde ligt echter wel belachelijk laag. Daar ga ik zelfs nog ruim overheen zonder emule of bittorrent aan te hebben staan.
Doet men trouwens minder moeilijk als je buiten de piektijden veel data genereerd? Anders toch maar weer overwegen om terug te gaan op ADSL.

Gemiddelde van mij
Download 35720,0 MB
Upload 12950,0 MB

Gemiddelde van een abonnee
Download 6498,0 MB
Upload 1519,0 MB

Afgelopen maanden download+upload van mij:
57 GB
56 GB
82 GB
60 GB
75 GB

[ Voor 23% gewijzigd door sh4d0wman op 03-06-2008 14:35 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al jaren geleden overgestapt op ADSL juist vanwege dat achterhaalde idee van FUP's met belachelijk lage limieten.
De druppel die het teveel maakte (was nog voor de invoering van 'voordeel mb's') was dat ik jaren onder de limiet bleef en er 2x zegge 20 mb erboven kwam en meteen een vermanende mail met het 'voorstel' om naar een duurder abo te gaan.

Affijn, het verbaast me niks dat Zeelandnet nog niet is veranderd. Monopolie positie (op de kabel) en een sterke gekoppelde verkoop (kabel, inet en gas/elec/water) maken dat dit niet hoeft blijkbaar.

Stap indien je die mogelijkheid hebt zo snel mogelijk over op ADSL: een stuk goedkoper (vaak) maar bovenal geen datalimiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
Xtresis schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:17:
[...]

120~160 Gig hier per maand van Zeelandnet, en nog nooit geklaag gehad..:?
145GB vorige maand, en nu ook staat er bij mij een mooi uitroepteken bij de PIP pagina. Kan iemand mij vertellen welke actie ze in mijn nadeel kunnen uitvoeren? Ze kunnen de mensen die over het gemiddelde verbruik zitten, toch weinig maken? We betalen voor de diensten die hun leveren en wanneer ze je snelheid gaan afknijpen, leveren ze niet meer hetzelfde als wat er op papier staat qua snelheid en betaal je dus teveel. ( niet dat we dat al niet doen )
Uw dataverbruik ligt in verhouding tot het gemiddelde verbruik van alle abonnees met een BreedBand Plus abonnement significant hoger. Dit zorgt vooral tijdens de piektijden* voor overbelasting van het netwerk. Wij willen u daarom verzoeken uw dataverkeer te beperken tot een normaal gemiddelde. Wanneer u op grote schaal data moet verplaatsen, is internetten buiten de piekuren* wellicht een oplossing.
Is dat mijn probleem? Als zij hun snelheden dusdanig verhogen dat de servers het niet meer aankunnen, moeten ze het niet zoeken bij de gebruikers die gebruik maken van de diesten van zeelandnet. Stop er dan wat nieuwe servers in of zorg dat de verbinding beter wordt.

BreedBand Plus
Uw verbruik tijdens piekurenGemiddeld verbruik tijdens piekuren

Download
19675,0 MB 2137,0 MB

Upload
17395,0 MB 550,0 MB
Right :O

* Tomfish gooit er nog een download tegenaan...

[ Voor 53% gewijzigd door Tomfish op 04-06-2008 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

In ieder geval ben ik blij dat er meerdere zijn en dat hier ook nog gereageerd wordt.
Ik wil er vanmiddag eens een telefoontje aan wagen.

Gewoon om te zien waarom ik nu ineens die mail ontvang.

Ze bieden me 50Gb aan voor nieuwsgroepen en dan gaat ze zeuren als je al op 40Gb zit !!!
En ik gebruik een pay server dus blijf ik netjes onder hun usenet limiet.

Ik betaal al per maand iets van 70 euro incl belkosten dus daarvoor vind ik niet dat ze me zo mogen behandelen.

Zet dan ook niet dat men 999.999Mb max mag verplaatsten in de PIP ....

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Mja, dat vind ik dus ook.
Maar het is ondertussen aangepast naar alleen de piekuren. Voorheen was het zo als je de gehele dag, 30 dagen lang, 5x het gemiddelde downloade dat je gemarked werd als Heave User. Nu is het 5x het gemiddelde van alleen de piekuren, iets vooruitgang dus.

Neemt niet weg dat dit een bezopen actie is van Zeelandnet om zo haar eigen tekortkomingen te compenseren.

[ Voor 0% gewijzigd door bluewalk op 04-06-2008 17:57 . Reden: zijn 30 dagen ipv 31 dagen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Goed, ook ik ben dus nu teruggezet.
Vanmorgen zag ik een mailtje voorbijkomen.

Ik ga er eens een belletje aan gooien aangezien ik nooit wat heb gehoord (zie vorige post)
Als het zo blijft dan ga ik toch echt overwegen voor een andere isp.
Eentje die niet zo zit te zeuren bij de gebruikers omdat hun eigen techniek niet goed is.

-Update-

Zojuist gebeld en je wordt geknepen tussen 19:00 en 22:00.
Dataverkeer verplaatst met de Highwinds (nieuwsserver) wordt niet meegerekend met je datagebruik.

Ik werk met Newscacher en XS news en dat wordt dus wél meegerekend (vandaar dus die piek).
Heb ook aangegeven dat ik het niet netjes vind dat ze mensen 'verplichten' om maar 's-avonds en 's-nachts hun PC aan te laten staan om te downloaden.

Enige wat ik kan doen volgens de medewerker is een klachtenbrief sturen. Eentje die mijn inziens ongelezen de prullenbak zou ingaan of waarop je een standaardbriefje terugkrijgt.
Goed hoe meer brieven ze krijgen hoe eerder ze gaan kijken naar een oplossing.
Tijdens de piektijden wordt je snelheid gehalveerd werd me verteld. (10 -> 5Mb)

[ Voor 53% gewijzigd door Frostbite op 02-07-2008 10:34 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Hier wordt je helemaal gek van!!!!

Dan heb je een downloadlimiet van 1278kB/s en dan krijg je maar effectief 400Kb. (Of soms lager!!!)

Dus het voordeel van nieuwsgroepen valt helemaal weg. Dit is al vaker in dit topic voor gekomen ik weet het.

Ik heb er een brief over gestuurd en kijken wat ze gaan zeggen. En misschien moeten we met zijn allen naar KASSA!

Even wat anders. Mijn ouders hebben ook een Zeelandnet abonnement, maar die gebruiken hun nieuwsgroepen niet. Nu kun kan ik hun inloggegevens gebruiken om een nieuwe server op te zetten in Grabit. En jawel het werkt. Maar is dit tegen de wet? Of tegen de regels van Zeelandnet. ook al geven mij ouders toestemming om een hun toegang tot de nieuwsserver te gebruiken??

[ Voor 9% gewijzigd door Falcon2107 op 17-01-2009 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
Falcon2107 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 19:58:
Dan heb je een downloadlimiet van 1278kB/s en dan krijg je maar effectief 400Kb. (Of soms lager!!!)
Belachelijk inderdaad, terwijl je er wel gewoon voor 1278KB/s betaald. Als excuus zeggen ze dan dat je 's nachts de ingehouden snelheid terug krijgt. Pardon me, maar mijn computer staat 's nachts ( meestal ) uit.
KASSA!
Wellicht maar eens doen, al zijn ze bezig met nieuwe kabels oid, zodat de sneleheid hoger kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sc0rPi0N schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 08:54:
Zojuist gebeld en je wordt geknepen tussen 19:00 en 22:00.
Dataverkeer verplaatst met de Highwinds (nieuwsserver) wordt niet meegerekend met je datagebruik.
Klinkt alleszins schappelijk, 3 uur per dag maakt niet zoveel uit lijkt me...

Hoewel het niet meer van deze tijd is natuurlijk ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2009 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vrijdag 20 feb mijn Zeelandnet-aansluiting in gebruik genomen (Breedband Plus). Ik zit nu al op:

40023,4 MB down
6839,7 MB up

Ik denk dat ik maar wat rustiger aan moet doen de komende weken. Ik heb nog geen waarschuwing ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2009 @ 19:57:
Ik heb vrijdag 20 feb mijn Zeelandnet-aansluiting in gebruik genomen (Breedband Plus). Ik zit nu al op:

40023,4 MB down
6839,7 MB up

Ik denk dat ik maar wat rustiger aan moet doen de komende weken. Ik heb nog geen waarschuwing ontvangen.
Ligt eraan in welk gebied je zit. Zo heb ik lang is een gebied gezeten waar de adsl snelheid hoog was (stom dat ik nooit ben overgegaan) Toen had niemand last van mijn verbruik.
Nu zit ik een tijdje in het buitengebied en in de eerste weken kreeg ik al een mailtje.

Laatste maand ook weer flink verbruikt. Ik lig er niet wakker van.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Let op:
Als je mailtjes quote, graag wel de persoonsgegevens eruit halen... Mails zijn in principe zelfs alleen persoonlijk, dus niet voor publicatie. Als je ze anonimiseert is het nog wel door de vingers te zien.