Toon posts:

Zeelandnet, tijd om actie te ondernemen!

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 21.669 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
GreenthumB schreef op 28 november 2003 @ 15:03:
Ik zag gisteren tot mn verbazing dat BBnet operationeel is hier in Zierikzee :P

Vorige week nog niet, aangezien mn contract met Zeelandnet 1 maart afloop is voor mij de keuze niet moeilijk meer.

voor minder geld geen datalimit en een 8mbit verbinding verliest Zeelandnet weer een klant.
Neemt niet weg dat ik deze actie zal ondersteunen .

check: www.bbnet.nl
Ff goed lezen: (4301AA -1)
BBnet:
Uit de postcode-check is gebleken dat de telefooncentrale in uw buurt gebruikt maakt van bitstream lijnen. Dit zijn ingekochte lijnen met een hogere prijsstelling, waardoor ze met name geschikt zijn voor zakelijk gebruik.
Cistron Inschrijfprocedure
Helaas, op het opgegeven adres is CistroN ADSL (nog) niet leverbaar.
Eweka:

Is DSL al bij u beschikbaar?
ADSL is beschikbaar vanaf Augustus 2003 in uw regio.
ADSL is nog niet mogelijk in uw postcode regio en als alternatief kunnen wij u het volgende aanbieden: ISDN Basic Plus, een 64k ISDN verbinding.
Ik heb sinds een paar weken xs4all in zz, en ben er behoorlijk blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Toch nog een mail gehad over de "najaarsaanbieding"..........
:
Geachte abonnee,

ZeelandNet verrast ieder najaar haar klanten, door haar vooruitstrevende plannen voor het nieuwe jaar te communiceren. Ook dit jaar stellen we u niet teleur!

De komende weken zullen we deze plannen via de media aankondigen, maar natuurlijk willen we u als trouwe klant graag persoonlijk op de hoogte brengen.

ZeelandNet komt met verrassend nieuws: Voordeel MB’s

Iedereen in internetland lijkt de ontwikkelingen op de voet te volgen. Ook al klinkt het niet erg bescheiden: ZeelandNet vólgt die ontwikkelingen niet, maar loopt er al jaren op vooruit. Een paar bewijzen? Die hebben we royaal in huis.

Andere aanbieders introduceren nu met veel kabaal Budget-abonnementen, die ZeelandNet nota bene al twee jaar heeft. In alle mogelijke varianten. Bij ZeelandNet ging het bovendien niet om tijdelijke lokkertjes, maar om abonnementen met vaste lage prijzen. Ook die prijsgarantie is niet van vandaag of gisteren, maar inmiddels al twee jaar oud.

Wat zijn Voordeel MB’s?

ZeelandNet verrast opnieuw met een innovatieve service voor alle klanten met zakelijke of Plus-abonnementen.

Zij betalen al een scherpe prijs voor de extra MB’s die ze gebruiken, bijvoorbeeld om muziek of films te downloaden. Doen ze dat vanaf heden tussen twaalf uur ’s nachts en acht uur ’s morgens, dan tellen de MB’s maar voor de helft mee. Dat zijn de Voordeel MB’s.

Klanten met een zakelijk of een Plus-abonnement moeten dan wel een Voordeel MB-abonnement nemen. Maar dat kost niet meer dan € 2,95 per maand.

Hier kunt u meer informatie vinden over deze dienst.

Abonnementsprijzen 2004
Hierbij delen we u mede dat we per 1 januari 2004 uw abonnementsprijs zullen indexeren. Dit betekent voor u het volgende:

( op uw PiP, tabblad abonnement, kunt u zien welk abonnement u op dit moment heeft)

Plus 512

Prijs per 1 januari 2004

Maandbetaling met huur modem €40,75
Jaarbetaling met huur modem €470,=
Maandbetaling met koop/bruikleen modem €30,75
Jaarbetaling met Koop/bruikleen modem €350,=

Datalimiet 2004

ZeelandNet vormt al jaren de betrouwbare spil van de Zeeuwse Breedband Internet markt. In deze rol volgen we natuurlijk ook alle relevante marktontwikkelingen op de voet.

Naarmate het gebruik van Breedband Internet steeds verder ingeburgerd raakt, stijgt ook de behoefte naar meer dataverkeer.

ZeelandNet blijft voor u de Internet markt ook in de toekomst nauwlettend in de gaten houden en zorgt ervoor dat ook uw abonnement up to date blijft.

Om die reden hebben we dan ook besloten om vanaf heden de datalimiet voor uw Plus 512 abonnement met 50% te verhogen! In plaats van 2500 MB per periode krijgt u 3750 MB per periode vrij dataverkeer.

En dat is nog niet alles.

Op uw abonnement is de Fair Use Policy van kracht. Vanaf heden is deze nog verder in uw voordeel aangepast.

Ook indien u de limiet eenmalig met meer dan 100% overschrijdt krijgt u nu 10 dagen de tijd om te bepalen of u uw abonnement wenst te verhogen of dat u uw bestaande abonnement behoudt en voortaan boven de datalimiet gaat bijbetalen.

Indien u voor het laatste kiest, betaalt u op dit moment € 0,01 per overschreden MB. Per 1 januari 2004 wordt deze prijs echter ook nog verlaagd naar € 0,0075 per overschreden MB.

Heeft u structureel behoefte aan nog meer dataverkeer?

Zelfs dat kan! Naast de introductie van de dienst “Voordeel MB’s” biedt ZeelandNet nog diverse ruimere abonnementsvormen. Vanaf heden bieden we zelfs een kabel 2048 abonnement aan met een limiet van maar liefst 50.000 MB vrij dataverkeer per periode!! Kijk hier voor meer informatie over onze abonnementsvormen. Via uw PiP kunt u uw abonnement per eerste dag van uw volgende periode al omzetten.

Mailbox
Per 1 december 2003 zal de maximale grootte van uw ZeelandNet mailbox worden verhoogd van 10 MB naar 20 MB schijfruimte. Tevens wordt de maximale grootte van een te versturen bestand 2 keer zo groot. ( max. 7,6 MB)

Aanpassing Algemene Leveringsvoorwaarden ZeelandNet BV
Hierbij stellen wij u op de hoogte van het feit dat de Algemene Leveringsvoorwaarden van ZeelandNet B.V. , zoals van kracht op al onze geleverde diensten met ingang van 1 januari 2004 gewijzigd zullen worden. Door middel van deze e-mail stellen wij u, conform onze huidige algemene leveringsvoorwaarden, 30 dagen van tevoren op de hoogte.

De gewijzigde Algemene Leveringsvoorwaarden zijn vanaf vandaag ter inzage op onze site en zijn gedeponeerd bij het Handelsregister van de Kamer van Koophandel te Middelburg. Indien gewenst kan een schriftelijke kopie van deze voorwaarden worden opgevraagd.

Tot het moment van wijziging ( 1 januari 2004 ) blijven de huidige Algemene Leveringsvoorwaarden van kracht.

Vriendelijke groet,

ZeelandNet BV

Afdeling Customer Service
Zeelandnet heeft al haar acties altijd met veel bombarie aangekondigt, maanden van tevoren werden we bestookt met advertenties en mailtjes over de nieuwe voorwaarden en nu wordt plotseling het een en ander aangepast en pas daarna krijg je er bericht van.

En daarna komt het pas in de media :? Als zeelandnet dit vantevoren gepland had hadden ze er gelijk wel weer een kleine ledenwerf actie van gemaakt.
Dit komt mij echt over als een noodgreep maar goed, Het is een kleine stap in de goede richting van zeelandnet.

Wat wel weer vreemd is : Toen ik 2 jaar geleden met zeelandnet in zee ging was het voordeel van jaarlijkse betaling een stuk groter, Ik weet het niet meer helemaal zeker maar volgens mij was het voordeel 2 maandtermijnen. Nu krijg je nog niet eens 1 maand kado.

Van mij mogen ze nog best wat guller worden bij zeelandnet maar ja, het blijven zeeuwen he.

[ Voor 6% gewijzigd door Bornin op 29-11-2003 08:54 ]

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasfilius
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10

thomasfilius

zappaeske strapatsen

vanochtend in m'n mailbox:
Abonnementsprijzen 2004
Allereerst willen wij u informeren over de abonnementsprijzen voor 2004.
Het abonnement dat u heeft, zal per 1 januari 2004 niet worden geïndexeerd. Dit houdt in dat u per 1 januari 2004 € 49,95 per maand of € 569,95 per jaar blijft betalen voor uw abonnement.

Tevens willen we u laten weten dat ZeelandNet besloten heeft om vanaf heden de datalimiet voor uw abonnement met 50% te verhogen! In plaats van 5000 MB per periode krijgt u 7500 MB per periode vrij dataverkeer.

En dat is nog niet alles.
Op uw abonnement is de Fair Use Policy van kracht. Vanaf heden is deze nog verder in uw voordeel aangepast. Ook indien u de limiet eenmalig met meer dan 100 % overschrijdt, krijgt u nu 10 dagen de tijd om te bepalen of u uw abonnement wenst te verhogen of dat u uw bestaande abonnement behoudt en voortaan boven de datalimiet gaat bijbetalen. Indien u voor het laatste kiest, betaalt u op dit moment € 0,0075 per overschreden MB. Vanaf 1 januari 2004 wordt deze prijs echter ook nog verlaagd naar € 0,005 per overschreden MB.
het is tenminste iets...

Watch out where the huskies go an' don't you eat that yellow snow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Sorry, maar het gezegde 'iemand blij maken met een dode mus' is toch wel van toepassing op deze *kuch* zeer goed geplande *kuch* actie van Zeelandnet. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het een (zoals iemand anders al zei) noodgreep is om te proberen 'het verzet' te breken. Dat klinkt weer wel zwaar, maar kom op: dit is helemaal geen spectaculaire actie die ons verrast, het is gewoon een bevestiging van het feit dat ze jarenlang al meer hadden kunnen bieden voor minder geld.

Maar nogmaals mijn vraag: hoe kunnen we uitzoeken hoeveel Zeelandnet betaalt voor 1 gigabyte verkeer? Ik zal eens proberen COAX aan te schrijven, want het argument voor de datalimiet is en blijft dat het 'Zeelandnet geld kost', ja da's mooi, maar hoeveel zeggen ze er niet bij en het is vast minder dan dertig euro voor twee gigabyte.

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNazgul
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-07 23:54
Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 12:41:
[knip..]

lijkt erop dat zeelandnet zonder de klant te informeren de limieten heeft verhoogt!
in mijn geval van 2500 Mb naar 3750 Mb :D
Natuurlijk nog steeds ongelofelijk weinig, maar zal dit gebaar toch niet meteen afkraken, ze schijnen te luisteren...
Wel vreemd dat ik nergens op zeelandnet iets over deze wijziging kan lezen...
en zelfs op http://www.zeelandnet.nl/abonnementen/index.php?page=4 is dit niet bijgewerkt.... ik ben het aan het uitzoeken
In dat andere topic had ik een reply neergezet dat er een email is uitgegaan van zeelandnet waar de informatie in staat wat er met de abonnementen gebeurt komend jaar. Naar mijn idee is dit echt geen water bij de wijn...Meer een druppel op een hete plaat.

Mijn gewone surf gedrag genereerd ongeveer 1500 MB. Daarkomen dus de MP3's eventueel nog boven op. Waar adverteert zeelandnet mee ?? Juist --> het downloaden van muziek, altijd online zijn, het kijken van video's on demand etc.

Hoe kun je dit nu allemaal doen vraag ik mezelf dan af ?? Kan ik beter mijn maandinkomen RECHTSTREEKS over laten boeken naar zeelandnet $$ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNazgul
raoulduke schreef op 29 november 2003 @ 13:29:
Sorry, maar het gezegde 'iemand blij maken met een dode mus' is toch wel van toepassing op deze *kuch* zeer goed geplande *kuch* actie van Zeelandnet. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het een (zoals iemand anders al zei) noodgreep is om te proberen 'het verzet' te breken. Dat klinkt weer wel zwaar, maar kom op: dit is helemaal geen spectaculaire actie die ons verrast, het is gewoon een bevestiging van het feit dat ze jarenlang al meer hadden kunnen bieden voor minder geld.
Hihi..zo had ik het ook kunnen zeggen. Respect shabba!

Zeelandnet in een notendop:

We zijn onderdeel van de energiemaatschappij Delta Nuts
We kunnen ONZE infrastructuur beschikbaar stellen voor internet
We kunnen hier veel geld aan verdienen
We hoeven niet bang te zijn van concurrentie (want die is er gewoon niet!)
We kunnen alles invullen zoals we dat zelf willen
We gebruiken misleidende acties om meer klanten te trekken
We kunnen niet tevreden klanten makkelijk de deur wijzen, want het alternatief is PSTN/ISDN.

Enige tegemoetkoming mag je toch wel verwachten van zo een maatschappij?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNazgul
whizz666 schreef op 29 november 2003 @ 08:45:
Wat wel weer vreemd is : Toen ik 2 jaar geleden met zeelandnet in zee ging was het voordeel van jaarlijkse betaling een stuk groter, Ik weet het niet meer helemaal zeker maar volgens mij was het voordeel 2 maandtermijnen. Nu krijg je nog niet eens 1 maand kado.

Van mij mogen ze nog best wat guller worden bij zeelandnet maar ja, het blijven zeeuwen he.
Dit is meer mensen opgevallen!! Evenals de meeste mensen bij die gratis aansluit actie begonnen met het 256 abonnement (nu reeds 512). Het jaarbedrag is hiervoor ook weer verhoogd met 10,05 Euri. Terwijl de hogere abbo's gelijk blijven in prijs en zelfs goedkoper zijn geworden!!

Zeelandnet: Laten we de prijzen verhogen onder het mom van "inflatie"
Maar alleen van het 512 abonnement; Zo lijkt het alsof we hiertoe genoodzaakt zijn.

Zou ik ook doen. Als het 512 abonnement het grootste aandeel is van afnemers zal dit natuurlijk het meest opleveren voor hun. Inkomstenvergroting heet dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

even voor de mensen die een 265 Gezin abbo hebben, het limiet is nogsteeds 2.5 gig ? Dan proberen ze me dus gewoon naar een plusabbo te sturen die 50 euro duurder is :( !

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

Woohooo schreef op 28 november 2003 @ 15:24:
[...]
ja, kheb het een x getest een paar uur lang bij mij thuis en bij een paar vrienden van mij.
we hebben allemaal verschillende abbo's, 200mb, 2g5 en 5g
allemaal een paar uur laten idlen... mss dat er bij de ene meer programma's
mee draaien maar over het algemeen was het wel duidelijk maargoed
ik d8 dat dat al wel bij iedereen bekent was maar niet dus
Sorry, maar dit soort 'bewijzen' klinken voor mij niet overtuigend, als je 3 identieke kale windowsinstallaties zou hebben, en het dataverkeer van alledrie zou monitoren via een vierde aansluiting, en de max 10 min vertraging in acht zou nemen, _DAN_ heb je iets wat in de buurt komt van bewijs.
Milenko schreef op 28 november 2003 @ 16:01:
wat denk je, een leuke actie. jah voor degene die een plus abo of een zakelijk abo hebben de rest kan lekker wachten totdat adsl d'r is. oftewel t schiet niet op.
Als jij ook maar een beetje serieus wil internetten dan heb je een plus abo, toch? (eurodubbeltje en eerste rang enzo)
Libido schreef op 28 november 2003 @ 16:59:
Wat ik me nu eigenlijk afvraag _fm:

1. Ben je iemand die wat te vertellen heeft binnen de zeelandnet organisatie, of zit je (in de tijd van de baas) liever op tweakers.net dan dat je aan het werk bent?
Ik ben gewone klant bij zeelandnet, verder geen binding. Ik ben student, studenten hebben ook altijd teveel vrije tijd ;) Verder ben ik groot voorstander van verantwoordelijk internetgebruik, iets wat op dit moment bij velen ver te zoeken is. Principekwestie voorbeeld: dataverkeer veroorzaken om bakken illegale troep te verslepen, ik vind dat zonde van de netwerkcapaciteit.
2. Is dit reageren van je/jullie naar aanleiding van het mailtje met link naar dit topic (en gesteund door de PR) of is het eigen initiatief?
Hee, je neemt hier al aan dat ik er werk of iets dergelijks, dat is niet het geval. Ik denk gewoon realistisch na denk ik. Realitisch gezien kan een bedrijf niet overnight een nieuw abo-stelsel, een nieuw abo, en de voordeelmbregeling introduceren, dat krijg je gewoon nergens binnen 2 dagen door de directie heen lijkt me. Even afgezien van de programmeertechnische aanpassingen aan het managementsysteem, en de pip pagina lijkt me het niet realistisch om te denken dat het door dit topic komt. Een vervroeging van een geplande omzetactie zou ik me echter wel voor kunnen stellen eventueel, aan de andere kant is het wel al eind nov/begin dec, een grote pr stunt zou voor het einde van het jaar krap worden denk ik.
Vraag 2. lijkt mij interessant want, Als je van PR bent, waarom is dat dan niet af te leiding uit je reacties.
Maarja als je het niet bent (en wel betrokken bij zeelandnet), dan ben je nogal dom bezig. PR afdelingen houden nou eenmaal niet van eigen initiatief (en je baas waarschijnlijk ook niet dat je niet aan het werk bent)
maar ik werk er dus niet, en de enige binding die ik heb is net als die van vele anderen hier, gewoon klant.
Maar wat mij echt heel erg stoort is dat je (_fm) die limieten probeert goed te praten met het idee dat er anders toch alleen maar illegale bytes worden binnengehaald. Volgens mij weet je niet half wat er allemaal legaal te downloaden is. Schoenmaker houd je aan je leest. Er bestaan een heleboel organisaties die opkomen voor de belangen van rechthebbende, maar daar heb ik zeelandnet nog nooit tussen zien staan.
Wat mij heel erg stoort is dat er 1 iemand begint met 'jaaa, ik heb zo'n lage limiet en kan ik m'n films niet ophalen enz enz blaat blaat', en vooooral dat er dan 10 mensen nog eens hetzelfde gaan roepen. Dat voegt echt niets toe, maargoed, ik ben niet te beroerd om in m'n toetsenbord te klimmen en weer hetzelfde reply'en. Zie dit onderdeel als gewoon 'fijn tegengas geven'. Ik ben wel van mening dat de datalimieten zoals die nu bestaan het illegale kopieren wel minderen als dat er geen limieten zouden zijn.
Als laatste een quote van _fm uit het topic "chello knijpt poorten"
"_fm doet als niet chello'er met nog tragere verbinding ook lekker mee in dit topic "
Er vanuit gaande dat je zelf ook wel zeelandnet zal hebben, maak je met die quote niet echt reclame ;)
Chello is? 3 mbit ofzo? ik weet het niet precies, wist het ook op dat moment niet. Meer dat ik wilde aangeven dat het allemaal zo slecht nog niet is daar, wat snelheid betreft. Zelf heb ik aan de snelheid die zeelandnet mij bied genoeg.
(maar misschien ben je wel helemaal niet betrokken bij zeelandnet en geef je alleen tegengas in topics als deze omdat je dat wel humor vind :9 )
Ik ben dus niet betrokken bij zeelandnet, anders dan dat ik tevreden klant ben. Een beetje tegengas is goed voor de discussie of het nu over fietspompen of internetverbindingen gaat.
GreenthumB schreef op 28 november 2003 @ 17:37:
Ondertussen heb ze wel hun kas vet gespekt, wij vergeten dat en gaan ze nu bejubelen :?
kas vet gespekt? jij hebt dus blijkbaar inzage in die cijfers. hier posten plz ;)
GreenthumB schreef op 28 november 2003 @ 17:55:
[...]
Ik kan begrijpen als je niet zoveel dataverkeer gebruikt je gewoon bij Zeelandnet blijft.
Voor grootverbruikers is het nu eenmaal niet interessant, toch :?
nogmaals, als jij grootverbruiker bent van bitjes waar je de rechten voor betaald hebt, prima, fine with me, dan heb je misschien echt iets zwaarders nodig. Om een of andere reden voelt het toch zo dat 90% van de grootverbruikers, als ze hun kazaa/emule/ftp/whatever zouden laten voor wat het was, ineens prima toe zouden kunnen. (let op: denk ik, ik heb geen inzicht in de gemiddelde dataopbouw van de gemiddelde 'grootverbruikende' zeelandnetter
raoulduke schreef op 28 november 2003 @ 18:47:
Ik heb ook gekeken op mijn 'pip'. De datalimiet is met 50% toegenomen, maar de prijs is ook weer omhoog gegaan! Nu is die 50% wel geinig, maar het feit blijft dat ik nu meer dan 30 euro per maand betaal voor 3,7 Gb. Dat lijkt nog steeds nergens op. Ik denk dat ze bij Zeelandnet misschien iets hebben gedacht van: "Goh, een topic op tweakers, OPTA / COAX / Radar / Kassa, dat kunnen we niet hebben, laten we snel ff de abonnementen opschroeven!"
Als ze dat voor elkaar krijgen in <2 dagen. _/-\o_ . echt hulde, helaas voor wat velen hopen denk ik niet dat dat heel realistisch is.

quote]Wel heel toevallig dat dat twee dagen na opening van dit topic gebeurd. Ik trek niets in twijfel en die verhoging is wel geinig, maar in plaats van +50% zouden ze beter +100% overwegen. Ze geven nu zelf aan dat er concessies gedaan kunnen worden, dus waarom dan weer zo scheinheilig mogelijk een move maken van pure afzetterij naar halve afzetterij.[/quote]
definieer afzetterij?
Begrijp me dus niet verkeerd: ik vind de verhoging goed, maar ik blijf zoeken naar concurrenten met ADSL. Heel die datalimietverhoging lijkt meer een soort afleidingsmanoeuvre om onze argumenten en overtuiging te doen verdwijnen. Bij mij is dat niet gelukt.
Ik denk dat het tijd was voor een datalimietverhoging, ongeacht wat dan ook. Dat je zoekt naar adsl provider lijkt me prima, keuze hebben is goed. Het gras bij de buren is altijd groener namelijk ;)
bazs2000 schreef op 28 november 2003 @ 21:22:
[...]

Daar heb je gelijk in al is 10GB soms nog wat aan de krappe kant, ik zou dan voor €79,95 een abonnement bij jullie moeten afsluiten wat voor mijn begrippen duur is. Ik heb nu een 1,5Mb verbinding waar ik een lager bedrag voor betaal maar het is wel een bedrag die ik eerlijk vind namelijk €59,95 per maand. Ik heb geen limieten en ben dus vrij in het genereren van verkeer. Mijn kabelabonnement is trouwens al duurder dan vergelijkbare ADSL-abonnementen maar dit is niet iets wat mij uitmaakt, ik betaal voor iets wat naar mijn smaak is. :)
En iets wat jouw provider kan aanbieden, iedereen blij lijkt me zo :)
[...]
Hier waren mijn woorden ook iets te hard, ik snap natuurlijk wel dat de dunbevolkte gebieden rendabel moeten zijn en blijven maar dan nog vind ik die datalimieten erg laag voor de prijs waarvoor deze worden aangeboden. Neem voor de grap het Budget 1536 abonnement. Je krijgt veel bandbreedte wat erg leuk is en de prijs is erg leuk maar je kunt maar 1GB aan dataverkeer genereren en daarna mag je bijbetalen wat betekent dat je per 100MB die je aan extra dataverkeer genereert ook €4,- extra mag betalen. Een ISO van Linux (en dan neem ik voor de grap Mandrake 9.0 die uit drie CD's bestaat) komt neer op een leuke 1,4GB. Na het downloaden van deze ISO's zit je meteen over de limiet met €16,- aan extra kosten maar dan moet je de rest van de maand nog.
Ik denk niet dat een budget abo passend is bij iemand die iso's voor linux gaat ophalen. Kies een abo wat past bij je gebruiksdoel, en zeg wat er daar dan mis mee is/aan ontbreekt.
Die Plus 1536 ziet er veel beter uit, je krijgt waarvoor je betaalt en de meeste mensen hoeven niet meer bang te zijn om over die limiet heen te gaan want 15GB is erg veel. Maarja, er zijn mensen die meer willen en een groot aantal mensen krijgt het voor elkaar om over de 15GB te gaan met legaal verkeer (en dat kan dus echt), deze mensen rest niets anders dan het nemen van een abonnement die €119,- per maand kost. Bij deze verbinding gaan alle verhoudingen zoek, scheef en verkleuren ze bij de concurrentie. Ik betaal voor een 4Mb/s kabel-abonnement €89,- en mag dan doen wat ik maar wil, jullie blijven steken op de helft van de bandbreedte maar vragen er wel een dikke €30,- meer voor.
adsl was 2mbit gegarandeerd heb ik ooit eens gelezen toch? en nogmaals, gebruiker liever geen 'jullie', ik ben niet van zeelandnet
Nu zijn jullie in veel gebieden nog de enige die breedband aanbiedt maar wat denkt Zeelandnet dat er gaat gebeuren wanneer ADSL terrein wint? Veel klanten kiezen dan eieren voor hun geld en stappen over want het duurste abonnement is ruw geschat toch nog 8% van het gemiddelde maandsalaris van de nederlanders en dat is niet niks. :)
Hoe dit voor zeelandnet zal lopen weet ik niet, neem aan dat de marketing afdeling daar genoeg plannen voor heeft. Persoonlijk denk ik dat die 2% die-hard-films-sleuders die dan overstappen niet zo'n heel gemis zijn.
Oh, voor ik het vergeet te zeggen. Dat je eerlijke antwoorden geeft kan ik alleen maar toejuichen want zo krijg je in ieder geval geen moddergevecht want dit topic begon toch anders en jouw antwoorden hebben er een positieve draai aan gegeven. :)
dankje, onthoud echter dat ik niets met zeelandnet te maken heb, behalve dat ik er ook klant ben. Ik vond het alleen wat naar dat er een soort hetze/demonisering gecreeed werd. Als je wat langer over bepaalde dingen nadenkt zijn ze verklaarbaar, en kun je er wellicht begrip voor opbrengen. Zomaar 'blaaat zeelandnet blaat bagger enz enz' daar is niemand wat mee geholpen, en dan krijg je inderdaad het moddergooisfeertje wat je beschreef (met de nodige pa-en-ma betalen toch, maar de huispuber klaagt steen en been reacties)
Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 22:52:
_fm is volgens mij zo'n zielige zeelandnet medewerker die het beleid van zeelandnet probeert te verdedigen.
Dit is dus niet het geval.
Heb zelf al te lang bij zeelandnet gezeten en nu mn abo opgezegd, zoals de gebruikelijke shit bij zeelandnet is zelfs bij een opzegging niet sprake van een vaste opzegtermijn, maar moet je je contract volmaken !!!
Ik ben niet thuis in het consumentenrecht, maar simpel gesteld lijkt me als dat jij een contract afsluit voor een jaar, dat beide partijen er zich dat jaar aan houden? Of klinkt dat heel gek?
Zie je wel eens een voetballer die bij een club blijft terwijl hij wegwil ???
Hehe, van voetbal heb ik weinig kaas gegeten, maar stel dat de 'boete' op zijn contract zo hoog is dat de club die hem wil overnemen, die boete niet wil betalen, dan moet hij/zij toch ook z'n contract uitdienen? (correct me if i'm wrong)
En wat heeft iemand ermee te maken of mijn downloads legaal of illegaal zijn ???
Niemand heeft iets te maken met wat jij aan data download, mijn persoonlijke mening is dat illegale data nutteloos is, iets waar je zonder kan, niet noodzakelijk. Daarnaast mag je natuurlijk geen dingen doen, die verboden zijn door de wet.
Als er iemand is die mij daarvoor mag terechtwijzen, dan mag dat hooguit justitie zijn en niet een of andere debiele ISP zoals Zeelandnet, wie denken ze wel niet dat ze zijn ???
Al eens van Bestuurlijke, Rechterlijke en Uitvoerende macht gehoord ???
Zldnt alles ineen ??? Dat heette toch een dictatuur of heb ik zo slecht opgelet tijdens Geschiedenis op de middelbare school ???
Het 'illegale data' argument is van mij persoonlijk. Ik ben niet zeelandnet. ik vind het jammer als er netwerkcapaciteit 'slecht' gebruikt wordt. Voor de argumenten van zeelandnet kun je ze beter zelf bellen/mailen/brief schrijven.
Ik werk zelf ook voor een IT bedrijf en ben tijdens mijn studie ook gevraagd of ik bij Zeelandnet stage wilde lopen, maar dat doe ik voor geen goud.
Ik studeer nog, en werk dus niet bij zeelandnet, ook loop ik er geen stage. Gezien mijn studie(elektrotechniek) is dat ook geen logische plaats om eventueel stage te gaan lopen.
Werken bij Zldnt = ongeveer zelfde status als bij de parkeerwacht gaan werken !!!
* _fm ziet t al voor zich, een parkeertkaart voor je kabelmodem :P
Maar zoals al vele malen in dit topic gezegd is, Zldnt belazert je gewoon dankzij hun monopolie positie !!!
definieer 'belazeren'?
Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 23:33:
Ze hebben de datalimiet wel met 50% verhoogd maar van FUP is nog steeds niet te spreken als ze je zomaar naar een zwaarder abbonement kunnen schuiven. Als je meer dan 100% meer download (je zal eens een virus hebben die je PC openzet als een ftpserver voor allerlei obscure boards) zetten ze je binnen 10 dagen op een ander abbonement (als je niet reageert) anders kan je gewoon gaan betalen per Mb.
HO! STOP!, als _jij_ een virus op _jouw_ computer krijgt, ben mijns inziens _jij_ daar voor verantwoordelijk. Net als _jij_ verantwoordelijk bent voor het verantwoord gebruik van _jouw_ internetaansluiting. De mentaliteit van 'ja maar ik had een virus, dus naja niet mijn fout' erger ik mij sterk aan. Als jij bijv het blaster virus hebt, veroorzaak jij overlast met jouw aansluiting, omdat je je windows niet gepatched had. Eigen schuld, jouw verantwoordelijkheid tegenover de internetgemeenschap.
Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 02:26:
ben het helemaal met barend eens, ze zouden je voor snelheid moeten laten betalen, zonder limieten !!!
Jaja, en wat denk je dat de upstream provider van zeelandnet zegt? "o jongens, versleur maar data hoor, het kost mij toch niets... " wees realistisch

[ tussendoor nog even hulde aan acid_burn, fijn dat niet iedereen meedoet met het boe-roepen tegen zldnet ]
Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 06:46:
In vergelijking met de rest van Nederland is het compleet absurd. Te zot voor woorden hoe duur Zeelandnet is en hoe belachelijk de datalimiet is. Anderen lachen ons ronduit uit, terwijl ze vrolijk verder downloaden zonder datalimiet.
als jij het beter kan dan zeelandnet, en goedkoper, zou ik vooral een kabelisp oprichten in zeeland. klanten gegarandeerd als ik velen in dit topic mag geloven :7
raoulduke schreef op 29 november 2003 @ 13:29:
noodgreep? nee, dat denk ik niet. Gezien het mailtje achteraf misschien een vervroeging van een geplande actie, maar het is al eind november, een grote pr stunt had voor het einde van het jaar niet meer mogelijk weest denk ik.
Maar nogmaals mijn vraag: hoe kunnen we uitzoeken hoeveel Zeelandnet betaalt voor 1 gigabyte verkeer? Ik zal eens proberen COAX aan te schrijven, want het argument voor de datalimiet is en blijft dat het 'Zeelandnet geld kost', ja da's mooi, maar hoeveel zeggen ze er niet bij en het is vast minder dan dertig euro voor twee gigabyte.
Vraag een offerte aan bij de upstream providers van zeelandnet? of bel gewoon zeelandnet of ze een indicatie kunnen geven? Ik weet niet of ze je het vertellen, maar vragen staat vrij toch?
TheNazgul schreef op 29 november 2003 @ 14:43:
Zeelandnet in een notendop:

1) We zijn onderdeel van de energiemaatschappij Delta Nuts
2) We kunnen ONZE infrastructuur beschikbaar stellen voor internet
3) We kunnen hier veel geld aan verdienen
4) We hoeven niet bang te zijn van concurrentie (want die is er gewoon niet!)
5) We kunnen alles invullen zoals we dat zelf willen
6) We gebruiken misleidende acties om meer klanten te trekken
7) We kunnen niet tevreden klanten makkelijk de deur wijzen, want het alternatief is PSTN/ISDN.
1) essent ? lijkt me niets mis mee dus
2) ja? iets mis mee? stel dat essent powerline internet ging aanbieden over hun powerlines.
3) het doel van iedere onderneming toch?
4) weet niet hoe het zit met toegang tot kabelnetwerken, iemand info over of je op het kabelnetwerk diensten mag aanbieden als derde partij? wat de vergoedingen zijn, wat je kunt 'afdwingen'?
5) ja, euhm, bedrijfsvoering is iets wat ieder bedrijf juist vooral zelf bepaald, toch?
6) voor misleidende acties is er de reclame code commissie
7) in steeds meer grote plaatsen in zeeland is adsl gewoon beschikbaar, zo zwart/wit is het alternatief dus niet
Enige tegemoetkoming mag je toch wel verwachten van zo een maatschappij?!?
tegemoetkoming?
ik ga naar de bakker en ik wil vandaag 2 broden in plaats van 1, maar wel voor de prijs van 1, want het gaat slechter met de econimie, en de lonen zijn bevroren. de bakker (onderneming) moet mij maar tegemoetkomen. nee, zo werkt t niet in de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 22:45
Ik wist dat er veel mensen ontevreden waren met zeelandnet, maar niet dat het er zoveel waren.
Een tijdje geleden heb ik al een zeer kwaad bericht (voor de zoveelste keer) in de nieuwsgroep van zeelandnet gezet, kort samengevat had ik het daar vooral over de datalimiet. Ik heb een rackmount server in een datacentre staan, deze heeft een betere verbinding met internet, en een 6x zo hoge datalimiet als ik bij zeelandnet heeft, voor een prijs die minder is dan wat ik per maand aan zeelandnet kwijt ben.

Tevens is het ook zo dat ik hier een redelijk groot netwerk heb liggen met computers die ook iedere maand weer upgrades nodig hebben, een nieuwe versie van een linux distributie downloaden moet ik in 2 maanden doen omdat het anders teveel verkeer kost (want surfen kost standaard ook al vrij veel natuurlijk), even een radiostream open zetten kan ik niet, want dan gaat de teller alweer harder tikken. Voor ik iets groots download zit ik altijd even erop te rekenen of ik het wel in 1 maand kan doen. Het enige mooie is dat ik ook nog wel naar lanparty's ga waar het dan eindelijk ook mogelijk is om onbeperkt te gamen tegen elkaar. Ik heb op mijn tweede monitor altijd DU meter aanstaan om te zien of ik niet teveel verkeer genereer.

Het verhogen van de datalimiet na al dat geklaag is wel iets moois, maar waarom gaat zeelandnet zich niet wat meer gelijk stellen met de rest van Nederland ?
Ik ken enkele mensen die bij @home en XS4ALL een abonnement hebben, die kunnen tenminste op internet doen wat ze willen...
De snelheid ligt hoger, ze hebben wel een echt FUP en niet hetgene wat zeelandnet FUP noemt.

Waarom richten de consumentenprogramma's zich niet eens op zeelandnet om eens aan de tand te voelen waarom zeelandnet een monopoliepositie heeft in zeeland. Ik heb al diverse keren contact met @home en zeelandnet gehad over de mogelijkheid om @home ook op de kabel hier te krijgen, maar dit kan weer niet volgens beide (ze geven elkaar de schuld hiervoor, je wordt dus echt van kastje naar de muur gestuurd). Nu hebben haast alle ADSL providers hun snelheid weer verhoogd, en wat doen ze bij zeelandnet ?
De fair use policy een beetje veranderen, zodat je iets meer mag...
Het is toch te gek voor woorden eigenlijk ?!
Ok, ok, zeelandnet heeft ook weer een nieuwe abonnementsvorm geïntroduceerd, maar deze is puur oplichterij, €119 euro per maand voor een 2mbit verbinding met 50 Gb datalimiet. Wie kan zoiets nog opbrengen ?
Deze vorm kost dan ook, als je per maand betaald, €1428 per jaar...
Als ik het grootst mogelijke abonnement bij XS4ALL zou nemen (Power ADSL, dit is dus met 7mbit in plaats van 2mbit) kost dit per jaar €1019,40.
Dit is een verschil van 5mbit, 100 Gb dataverkeer, en €408,60.

Dus dit is geen monopoliepositie voor zeelandnet ?
Neem dan eens in gedachten dat de enige andere opties zijn (in de kleinere dorpen) :
* Telefoon (56k)
* Telefoon (ISDN)
* Satalliet

Dit is kwa kosten vaak nog net ietsje duurder.

Wat kunnen we dan eigenlijk nog hieraan doen ?
De OPTA zal er waarscheinlijk (althans, dat denk ik persoonlijk) vrij weinig aan doen, in de media zal het ook niet al te uitgebreid behandeld worden doordat het over te weinig mensen gaat.
Zelf ben ik op dit moment bezig met een bedrijf hier ongeveer 20 km vandaan dat wireless internet aanbied, maar ook hun hebben mij al kunnen vertellen dat ik 50 mensen bij elkaar moet krijgen voor ze het hier mogelijk gaan maken. Dat is gewoon niet te doen, zeker niet in een dorp zo klein als waar ik woon. (En zoveel mensen een computer hebben...)

edit:
Misschien toch nog te vroeg op de Verstuur bericht geklikt...

Bij zeelandnet is het de laatste tijd ook zo dat er veel problemen zijn met routers, nu heb ik eens een tijdje geleden mijn laptop direct op het kabelmodem aangesloten en gekeken hoeveel verkeer er binnenkomt aan broadcasts etc. Dus hij stond daar gewoon te niksen...
Nu viel het me op dat er in een uur ongeveer 10 tot 150 mb aan ARP zooi binnenkwam. Maar er zaten nog meer leuke dingen tussen, online/offline notificaties van MSN die helemaal niet voor mijn laptop bestemd waren. Tevens kon ik een deel van de MSN teksten zien die binnenkwamen (of weggingen, de stream was niet compleet genoeg om dit te herkennen, en nee, ik ga niet 3 uur aan msn gesprekken doorlezen om te zien waarvandaan het komt).
Tevens kwamen er nog veel en veel meer verkeer, zoals http requests voorbij.
Misschien was het een momentopname van een moment waarop er onderhoud was ofzo, maar zoiets moet toch eigenlijk niet kunnen ?
Nu kan ik het netwerk wel als een soort bus zien, maar is het dan niet de bedoeling dat alsnog het niet mogelijk is dat de data die niet voor mij is gedropped wordt, in plaats van binnenkomt.
Nu snap ik wel waarom veel routers het zeelandnet netwerk/Delta niet zo erg leuk vinden.
Een van mijn vrienden heeft bij ADSL eens een soortgelijke zoektocht naar vreemd verkeer gedaan, en dat viel in vergelijking met zeelandnet erg mee...
7) in steeds meer grote plaatsen in zeeland is adsl gewoon beschikbaar, zo zwart/wit is het alternatief dus niet
Tuurlijk is het niet zwart/wit, ik nodig je hierbij uit om uit te zoeken wat voor alternatieven er in het dorp Sint Philipsland beschikbaar zijn. Als je op meer uitkomt dan ik zou ik hierbij al erg verbaasd zijn.
definieer 'belazeren'?
Vandale.nl zegt er hetvolgende over :
be·la·ze·ren (ov.ww.)
1 [inf.] bedriegen

Maar ik neem aan dat je dit niet bedoelt, als ik het zou moeten interpreteren zou ik zeggen dat het ongeveer hetvolgende is :
"Het teveel geld rekenen voor diensten die overal in de rest van Nederland goedkoper zijn, maar waarbij de goedkopere alternatieven niet beschikbaar zijn in dit deel van Nederland waardoor er een monopoliepositie ontstaat".
Wat mij heel erg stoort is dat er 1 iemand begint met 'jaaa, ik heb zo'n lage limiet en kan ik m'n films niet ophalen enz enz blaat blaat', en vooooral dat er dan 10 mensen nog eens hetzelfde gaan roepen. Dat voegt echt niets toe, maargoed, ik ben niet te beroerd om in m'n toetsenbord te klimmen en weer hetzelfde reply'en. Zie dit onderdeel als gewoon 'fijn tegengas geven'. Ik ben wel van mening dat de datalimieten zoals die nu bestaan het illegale kopieren wel minderen als dat er geen limieten zouden zijn.
Stel je nou eens voor dat er ook mensen zijn die het niet alleen voor het downloaden van illegale dingen nodig hebben. Ik doe vaak freelance programmeer werk, waarbij ik vaak online op de webserver van de klant moet programmeren. Tevens moet het dan worden getest enz, dit kost behoorlijk dataverkeer. Tevens is het upgraden van servers/computers denk ik wel een redelijk goed argument, ik heb hier een netwerk met ong. 6 machines, die via switches direct op een router staan (die overgens nooit veel problemen met al het ARP verkeer heeft gehad).
Als ik nu de vervanger van de gratis versie van RedHat wil downloaden zal hier nog een maandje overheen gaan.
Tevens run ik een kloon van het spel Planetarion, dit kost mijn server op dit moment 9 Gb per maand, maar dat is niet zo erg, maar persoonlijk kost het ook nog eens 0.5 Gb per maand doordat het spel volledig online is, en dus ook het admin gedeelte online is.

Om even een reactie te geven op het tegengas geven, dat maakt de discussie natuurlijk wel interessanter...
Maar wat betaald iemand tegenwoordig bijvoorbeeld voor een spam/virusscanner op een e-mail account ?
Bij veel providers is dit gratis, of service, of zit het al in het abonnement. Bij zeelandnet is dit natuurlijk niet het geval, daar betaal je nog lekker extra.
Hieruit haal ik de conclusie dat zeelandnet toch wel vrij aardig wat inkomsten moet hebben...
Ze hebben zelfs een eigen TV station op de kabel hier, niet dat ook maar iemand er naar kijkt, maar waarom richten ze zoiets op in plaats van het geld te investeren in iets waar klanten ook echt wat aan hebben ?

[ Voor 39% gewijzigd door Icheb op 29-11-2003 16:34 . Reden: Extra pagina'tje :D ]

sebsoft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fm
  • Niet online

_fm

Icheb schreef op 29 november 2003 @ 16:14:
Ik wist dat er veel mensen ontevreden waren met zeelandnet, maar niet dat het er zoveel waren.
nouja, zoveel? topic heeft 110 items ongeveer, stel dat 50% 2x gepost heeft, zijn dan 65 mensen die minder tevreden zijn met vooral de datalimiet
Een tijdje geleden heb ik al een zeer kwaad bericht (voor de zoveelste keer) in de nieuwsgroep van zeelandnet gezet, kort samengevat had ik het daar vooral over de datalimiet. Ik heb een rackmount server in een datacentre staan, deze heeft een betere verbinding met internet, en een 6x zo hoge datalimiet als ik bij zeelandnet heeft, voor een prijs die minder is dan wat ik per maand aan zeelandnet kwijt ben.
Een server in een datacenter heeft via het datacenter een goedkope en snelle verbinding naar internet, je deelt die lijn met 1000'en andere servers en vermoedelijk staat dat datacenter dichter bij een internetkooppunt dan jouw huis of zeelandnet, in het verre zeeland.
Tevens is het ook zo dat ik hier een redelijk groot netwerk heb liggen met computers die ook iedere maand weer upgrades nodig hebben, een nieuwe versie van een linux distributie downloaden moet ik in 2 maanden doen omdat het anders teveel verkeer kost (want surfen kost standaard ook al vrij veel natuurlijk), even een radiostream open zetten kan ik niet, want dan gaat de teller alweer harder tikken. Voor ik iets groots download zit ik altijd even erop te rekenen of ik het wel in 1 maand kan doen. Het enige mooie is dat ik ook nog wel naar lanparty's ga waar het dan eindelijk ook mogelijk is om onbeperkt te gamen tegen elkaar. Ik heb op mijn tweede monitor altijd DU meter aanstaan om te zien of ik niet teveel verkeer genereer.
Ik denk dat de verhoogde datalimieten je van je linux probleem afhelpen, als je netwerk werkelijk groot is, kun je wellicht voordeel behalen met een lokale proxyserver. En de windowsupdates (als je windows hebt) kun je natuurlijk zoals het in een netwerk hoort gewoon de netwerkversie van downloaden: 1x downloaden, en de executable overal draaien.
Het verhogen van de datalimiet na al dat geklaag is wel iets moois, maar waarom gaat zeelandnet zich niet wat meer gelijk stellen met de rest van Nederland ?
Ik ken enkele mensen die bij @home en XS4ALL een abonnement hebben, die kunnen tenminste op internet doen wat ze willen...
De snelheid ligt hoger, ze hebben wel een echt FUP en niet hetgene wat zeelandnet FUP noemt.
Als jij het tegen concurrende prijzen, in ieder dorpje kan aanbieden als zeelandnet doet, wat houd je tegen (doorzetten om op het kabelnetwerk te komen zal wel nodig zijn, maar ik acht het niet onmogelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is met de overige kabelboeren ook allemaal slecht gesteld, misschien een kleine troost. Maar de tijd zal het leren of dat ze overleven of niet. Als ik nu alle reactie's en ervaringen van kabelboeren bij elkaar optel dan kan ik niet anders concluderen dat ze maar een beetje aan rommelen, wat inhoud, hoge tarieven, slechte verbindingen, lage snelheden etc. Het word denk ik kort samen gevat gewoon tijd dat alle kabel internet gebruikers massaal overstappen naar ASDL en waar niet aanwezig op ISDN. Ik denk dat dat de enigste manier is om een duidelijk signaal af te geven aan ze. COAX en dergelijke instantie's bereiken ook niets dus dat is verspilde energie. Helpdesken zijn niet voor niets ingericht om je aan het lijntje te houden, je kan wel ik weet nie hoe vaak bellen over je problemen, feit blijft dat er niets verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees dit allemaal met veel verbazing en ben blij dat er zo'n grote groep _/-\o_ gebruikers is die ONTEVREDEN is met Zeelandnet.

Ik heb eens nagedacht en kom tot de conclusie dat niet de OPTA maar de NMA de partij is waar we met z'n allen moeten zijn. :7

De onderliggende gedachte is dat Zeelandnet misbruik maakt van haar Monopoliepositie en dat is nu precies waar de NMA over gaat. :r

Heeft iemand suggesties of contacten waar we wat mee kunnen? (kat in de zak/ook dat nog/.......)? ;)

Laten we ook proberen het topic simpel te houden anders raakt iedereen het overzicht kwijt, het gaat hierom: (8>

Wij betalen meer voor minder en worden gedwongen dit te pikken terwijl in andere branches dit als misbruik van machtspositie wordt gezien (denk maar aan b.v. de monopoliepositie van de TPG Post --> de overheid bepaalt wat ze mogen rekenen voor het bezorgen van een brief of b.v. KPN, de OPTA bepaald daar de tarieven) :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fm
  • Niet online

_fm

Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 17:04:
Ik lees dit allemaal met veel verbazing en ben blij dat er zo'n grote groep _/-\o_ gebruikers is die ONTEVREDEN is met Zeelandnet.
is 60 op de 30000(? iemand een betere wilde gok over aantal kabelmodems?) groot?
De onderliggende gedachte is dat Zeelandnet misbruik maakt van haar Monopoliepositie en dat is nu precies waar de NMA over gaat. :r
Wat is misbruik maken van een monopoleipositie? Wat is een monopoliepositie? En heeft zeelandnet een monopoliepositie? En maakt zeelandnet daar misbruik van?
(als er iemand met een uitleg komt: wetteksten van mededingingswet staat op de site van nma, verwijs in je verklaring naar de relevante artikelen)
Laten we ook proberen het topic simpel te houden anders raakt iedereen het overzicht kwijt, het gaat hierom: (8>
Volgens mij gaat t om een groep middel- en grootverbruikers die niet de prijs willen betalen die zeelandnet voor haar diensten(met bepaalde datalimieten) vraagt?
Wij betalen meer voor minder en worden gedwongen dit te pikken terwijl in andere branches dit als misbruik van machtspositie wordt gezien (denk maar aan b.v. de monopoliepositie van de TPG Post --> de overheid bepaalt wat ze mogen rekenen voor het bezorgen van een brief of b.v. KPN, de OPTA bepaald daar de tarieven) :( :(
tpg post is een oud-staatsbedrijf, evenals kpn. Zeelandnet niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KALN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 08:18
Ik ga verder niet in op de discussie aangezien ik meeste toch overgeslagen heb :)
Maar om paar dingen aan te geven die data vreten:

* Online Gaming (HL + Mod, Q3, UT etc)
* Shoutcast Luisteren (Streaming mp3 etc)
* Webcammen
* Demo's downloaden
* Film trailers bekijken, via bijvoorbeeld apple.com
* Mp3's downloaden (via bittorrent etc)

Dit zijn iig de dingen die bij mij meeste weg eten. Verder weinig te klagen. M'n huidige abo (voglens nieuwe regels) past wel goed bij mij. Kijk wel hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik sluit me volledig aan bij de feiten dat Zeelandnet totaal achter loopt. Het verhogen van de datalimiet slaat echt nergens op ik had 2500 mb, nu dus 3750. Net of je daar meer mee kan, niet dus! Ik hoop snel dat we hier (Sint-Philipsland) snel ADSL krijgen...

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icheb
Evil M@V schreef op 29 november 2003 @ 18:44:
Ik sluit me volledig aan bij de feiten dat Zeelandnet totaal achter loopt. Het verhogen van de datalimiet slaat echt nergens op ik had 2500 mb, nu dus 3750. Net of je daar meer mee kan, niet dus! Ik hoop snel dat we hier (Sint-Philipsland) snel ADSL krijgen...
Jij ook in sint philipsland ?

Ik voeg je later vanavond ff toe op ICQ, dan kunnen we eens wat praten :D
Ik heb nog 47 mensen uit Sint Philipsland nodig voor een bepaald bedrijf uit steenbergen Wifi internet gaat aansluiten...

sebsoft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidnightMotion
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04-2022
Acid_Burn schreef op 29 november 2003 @ 04:47:
Wat een gezeik allemaal. Zo goed als elke 'klacht' gaat over de datalimiet. Ja ja, niemand download illegale zooi en we zitten allemaal linux distro's te downloaden (elke maand 3 cd's natuurlijk). Wat een bullshit. Er zullen inderdaad een paar mensen zijn die heel vaak hun linux updaten. Maar voor de rest is het gewoon downloaden van illegale zut. Ik download ook wel eens mp3's maar gigabytes per maand, nee. uitgaande van 6mb per mp3 is dat zo'n 400 mp3's per maand met 2.5gb limiet. Kom op zeg.

Al die GB's moet genoeg zijn hoor. Die datalimiet zorgt er in mijn ogen juist voor dat ZN winst kan maken en gegarandeerde snelheden. Als ik een keer niet aan mijn d/l snelheid van 120kb/s kom ligt dat over het algemeen aan de server waar ik het vandaan haal. Toen ik nog elke dag een paar uur online games speelde had ik aan 2500mb genoeg.

Nee ik ben geen zeenet medewerker, maar gewoon een tevreden klant die het gezeik beu is. In de kabel-internet NG zijn het ook altijd dezelfde die weer lopen te zeiken.
KALN schreef op 29 november 2003 @ 17:45:
Ik ga verder niet in op de discussie aangezien ik meeste toch overgeslagen heb :)
Maar om paar dingen aan te geven die data vreten:

* Online Gaming (HL + Mod, Q3, UT etc)
* Shoutcast Luisteren (Streaming mp3 etc)
* Webcammen
* Demo's downloaden
* Film trailers bekijken, via bijvoorbeeld apple.com
* Mp3's downloaden (via bittorrent etc)

Dit zijn iig de dingen die bij mij meeste weg eten. Verder weinig te klagen. M'n huidige abo (voglens nieuwe regels) past wel goed bij mij. Kijk wel hoe het gaat.
Kortom, dat jij (Acid_Burn) het niet gebruikt wil niet zeggen dat het niet nodig zou zijn!

Egoïst, ik zou ook weleens naar internet radio willen luisteren maar laat het wel uit mn hoofd omdat ik dan continue naar die dooie limiet moet kijken.

Om over de prijs nog maar te zwijgen (dat doe jij tenslotte ook), die is gewoon echt belachelijk hoog als je het naast andere providers legt. Zeelandnet maakt gewoon al jaren misbruik van haar monopolie en dat moet maar eens klaar zijn!

Eigenaar van domoticavergelijken.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 08-10 17:33

Acid_Burn

uhuh

MidnightMotion schreef op 29 november 2003 @ 19:06:
Om over de prijs nog maar te zwijgen (dat doe jij tenslotte ook), die is gewoon echt belachelijk hoog als je het naast andere providers legt. Zeelandnet maakt gewoon al jaren misbruik van haar monopolie en dat moet maar eens klaar zijn!
Monopolie? Andere providers zijn vrij om op de kabel te komen, maar ze zien er gewoon geen brood in. Er is voor de rest niets dat ze tegenhoud hoor. Leuk al die prijzen en stunten van andere providers, maar ik ben benieuwd hoelang ze dat volhouden.

En als het je niet bevalt dan ga je toch lekker over op een andere. Geen keus? Jammer dan, dan maak je gebruik van wat je WEL hebt. Het is nog altijd beter dan inbellen.

Een beetje internet radio luisteren vreet ook niet zo overdreven veel hoor. 24u/d wel ja.

[ Voor 27% gewijzigd door Acid_Burn op 29-11-2003 21:15 ]

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:38

Wom

Acid_Burn schreef op 29 november 2003 @ 04:47:
Wat een gezeik allemaal. Zo goed als elke 'klacht' gaat over de datalimiet. Ja ja, niemand download illegale zooi en we zitten allemaal linux distro's te downloaden (elke maand 3 cd's natuurlijk). Wat een bullshit. Er zullen inderdaad een paar mensen zijn die heel vaak hun linux updaten. Maar voor de rest is het gewoon downloaden van illegale zut. Ik download ook wel eens mp3's maar gigabytes per maand, nee. uitgaande van 6mb per mp3 is dat zo'n 400 mp3's per maand met 2.5gb limiet. Kom op zeg.

Al die GB's moet genoeg zijn hoor. Die datalimiet zorgt er in mijn ogen juist voor dat ZN winst kan maken en gegarandeerde snelheden. Als ik een keer niet aan mijn d/l snelheid van 120kb/s kom ligt dat over het algemeen aan de server waar ik het vandaan haal. Toen ik nog elke dag een paar uur online games speelde had ik aan 2500mb genoeg.

Nee ik ben geen zeenet medewerker, maar gewoon een tevreden klant die het gezeik beu is. In de kabel-internet NG zijn het ook altijd dezelfde die weer lopen te zeiken.
Ik heb nu nog een 2500 mb abbo, en ik zit elke maand erover met ALLEEN internetten. Dit is dan samen met mijn zusje, en allebei zitten we nogal veel op fora. Ik heb dus al een maand of 4-5 geen MP3 gedownload oid, puur omdat ik al mijn MB's nodig heb om wat te kunnen surfen. En dat is met twee man een uur of 3 per dag internetten....

Ik ben dan ook blij dat vanaf Februari XS4all mijn internet gaat regelen :)
Acid_Burn schreef op 29 november 2003 @ 21:11:
[...]

Monopolie? Andere providers zijn vrij om op de kabel te komen, maar ze zien er gewoon geen brood in. Er is voor de rest niets dat ze tegenhoud hoor. Leuk al die prijzen en stunten van andere providers, maar ik ben benieuwd hoelang ze dat volhouden.
De kabel wordt toch pas in 2004 vrijgegeven in Zeeland ?

// trouwens, Zeelandnet heeft nog nooit winst gemaakt, die worden compleet onderhouden door grote broer Delta Nuts ( die toch iets met die miljoenen winst moeten doen die ze eigenlijk niet mogen hebben... )

[ Voor 21% gewijzigd door Wom op 29-11-2003 21:53 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNazgul
_fm schreef op 29 november 2003 @ 16:10:

[...]

1) essent ? lijkt me niets mis mee dus
2) ja? iets mis mee? stel dat essent powerline internet ging aanbieden over hun powerlines.
3) het doel van iedere onderneming toch?
4) weet niet hoe het zit met toegang tot kabelnetwerken, iemand info over of je op het kabelnetwerk diensten mag aanbieden als derde partij? wat de vergoedingen zijn, wat je kunt 'afdwingen'?
5) ja, euhm, bedrijfsvoering is iets wat ieder bedrijf juist vooral zelf bepaald, toch?
6) voor misleidende acties is er de reclame code commissie

[...]

tegemoetkoming?
ik ga naar de bakker en ik wil vandaag 2 broden in plaats van 1, maar wel voor de prijs van 1, want het gaat slechter met de econimie, en de lonen zijn bevroren. de bakker (onderneming) moet mij maar tegemoetkomen. nee, zo werkt t niet in de wereld.
@ _fm:

Deze zeelandnet bakker verhoogt wel zijn prijs van zijn internetbrood en toch levert hij maar 1 brood ipv 2. Hmm.. waarom zou ik klagen als het brood duurder wordt maar ik krijg nog steeds mijn zelfde broodje en geen sneetje meer? :(

Waar jij essent nu vandaan haalt is mij een raadsel. Maar je snijdt juist het punt aan waar we nu de hele discussie op baseren.

Zeelandnet is een onderneming en wil geld verdienen. Tuurlijk, iedereen wil geld verdienen, maar als jij bij bakker 1 een brood kan kopen voor 1 € ga je niet naar bakker 2 waar datzelfde brood 2 € kost (je kunt kiezen)! De mens denkt altijd aan zijn / haar portemonnee. Als jij dat niet zou doen verklaar ik je bij deze voor niet-mens >:)
Je bent student zei je...Dan heb je het ook vast niet zo breed en let ook jij op je kleine centjes, toch ?

Wij vinden dat wat zeelandnet biedt te duur is in verhouding met andere ISP's.
Ook wij zeeuwen willen een keuze hebben. En je zult zien als er een keuze is
zal er minder geklaagd worden. Vrijheid / vrije keus is altijd heel belangrijk geweest. En die hebben we nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fm
  • Niet online

_fm

toktok schreef op 29 november 2003 @ 18:40:
ja dat ik, idem, zeennet meer dan beu ben hoeft niet ter sprake meer te komen. Dat mag je wel concluderen als ik hardop zou zeggen wat ik van die gast _FM vindt. Donder op met je stiekeme gedoe.
mijn mening over het onderwerp geven is stiekum gedoe... ik dacht dat een forum bedoeld was om te discussieren, niet?
Wel vreemd he, nu dit topic loopt wordt er "ff" snel een scenario in elkaar gedraaid omtrent de fup / fop.
Jaja, in 2 dagen zoiets regelen, dat lijkt me om het maar licht uit te drukken vrij onmogelijk.

[quote]
Alternatieven zijn er (nog) niet. Maar als het er is ben ik weg.
[...] Ik ben er iig weg daar.
~een geërgerde klant ..al door de jaren heen.~[/quote]
Iemand die zich kwaad maakt kan geen rationele discussie voeren denk ik.
MidnightMotion schreef op 29 november 2003 @ 19:06:
Vive la revolution! Nee, maar even reeel gezegd en gesproken: als jij (en anderen) vinden dat er misbruik gemaakt wordt van een monopoliepositie, zul je moeten (laten) aantonen dat er sprake is van een monopolie, en van misbruik daarvan. Dit lijkt me niet triviaal. Als je weet hoe je dat in het vat zou willen gieten, misschien kun je het dan even posten? wetteksten staan op de site van de nma.
TheNazgul schreef op 30 november 2003 @ 00:41:
Deze zeelandnet bakker verhoogt wel zijn prijs van zijn internetbrood en toch levert hij maar 1 brood ipv 2. Hmm.. waarom zou ik klagen als het brood duurder wordt maar ik krijg nog steeds mijn zelfde broodje en geen sneetje meer? :(
het brood duurder: ja, maar zelfs de bakker moet de inflatie corrigeren toch?
Waar jij essent nu vandaan haalt is mij een raadsel. Maar je snijdt juist het punt aan waar we nu de hele discussie op baseren.
ik had duidelijker moeten formuleren. waar ik op doelde was dat essent/@home ook samen is (als ik het juist heb) (zie www.essent.nl links het linkje naar @home internet) (zoals jij delta/zldnet noemde)
Zeelandnet is een onderneming en wil geld verdienen. Tuurlijk, iedereen wil geld verdienen, maar als jij bij bakker 1 een brood kan kopen voor 1 € ga je niet naar bakker 2 waar datzelfde brood 2 € kost (je kunt kiezen)! De mens denkt altijd aan zijn / haar portemonnee. Als jij dat niet zou doen verklaar ik je bij deze voor niet-mens >:)
Keuze is altijd goed, brood is in deze een minder goed gekozen analogie omdat het een eerste levensbehoefte is, en internet niet. (even gesteld dat de gemiddelde lezer nog wel zonder internet kan ;) ) ik kan nu wel stellen dat er in ons geval 1 bakker zou zijn, maar met brood gaat die gedachtengang redelijk mank. zie laatste antw als vervolg op dit stukje
Je bent student zei je...Dan heb je het ook vast niet zo breed en let ook jij op je kleine centjes, toch ?
Zeker wel, maar ik ben wel bereid te betalen voor iets wat ik een goed product vind.
Wij vinden dat wat zeelandnet biedt te duur is in verhouding met andere ISP's.
Ook wij zeeuwen willen een keuze hebben. En je zult zien als er een keuze is
zal er minder geklaagd worden. Vrijheid / vrije keus is altijd heel belangrijk geweest. En die hebben we nog niet.
De grond is in amsterdam ook duur, als je dat niet wilt ga je ergens wonen waar de grond goedkoop is. Verhuizen voor internettoegang zie ik nu nog niet 1 2 3 gebeuren, maar ik kan me voorstellen dat in de toekomst de connectivity van een bepaald gebied een factor zou kunnen worden bij het zoeken naar een woning.
Ik weet niet of zeelandnet te duur is, ik kan niet de boekhouding kijken. Er gaat geld uit, er komt geld in, en er moet wat overblijven om het bedrijf draaiend te houden. Ik ben het met je eens dat meer keuze goed is, maar niet altijd wordt je de keuze geboden. Ik denk niet dat het de schuld van zeelandnet is dat je geen keuze hebt, maar eerder van de 'grote' providers die in een gebied als zeeland geen brood zien (oe, woordspeling met de analogie van hierboven ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yobi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 22:01
Voor mensen uit de gemeente Reimerswaal is er een oplossing!

We kunnen van Zeelandnet af! :)

Mits we zoveel mogelijk aanmeldingen via www.addict.nl hebben.
Dan kunnen we binnen 4 maanden in de gemeente ADSL hebben! _/-\o_

Zijn we hopelijk van dat Zuiglandnet af! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNazgul
Lees je dat René...

Addict (voorheen B&S) gaat wederom een nieuwe weg in..
Wel grappig, Dit bedrijfje ziet dus wel de mogelijke gaten in de markt en
speelt hier goed op in. Ik hoop dat deze sterke zet van Peter afkomstig is.
Dat heeft ie wel verdient. Zet zich altijd in met hart en ziel voor de zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

In reactie op Icheb:

Ik heb precies hetzelfde wat jij beschrijft: er komt gigantisch veel verkeer op mijn modem binnen dat helemaal niet voor mij bedoeld is. Zoals jij zegt bestaat dit uit MSN gesprekken / statusnotificaties, e-mail berichten, HTTP requests en respones, IRC chatberichten en natuurlijk de ARP en SMNP requests. Ik heb de helpdesk gemaild, megabytes aan logfiles gestuurd, maar ik krijg geen reactie. Het is niet iets tijdelijks ofzo, want het is nu al jaren dat deze zooi binnenkomt. Het hindert mijn snelheid niet (die is toch al niet zo hoog vergeleken met netwerkapparatuur), maar het gevoel van privacy van mijn verbinding is wel wegge-ebd: als ik van anderen kan zien welke websites ze opvragen en welke gesprekken ze voeren, dan is er toch iets mis...

[ Voor 5% gewijzigd door raoulduke op 30-11-2003 10:58 ]

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNazgul
@ _fm

Laten we de beeldspraak achterwegen houden ok? Nu al Amsterdamse grond erbij te betrekken dat gaat me weer te ver. Dat gras wil toch ook nooit groeien >;)

We zijn het erover eens dat het fijner is als er een keuze is. Ik zal zeelandnet ook laten vallen als ik over kan stappen naar adsl. Maar nu heb ik geen andere keus.

Onze discussie: Zeelandnet is duur. Dit in vergelijking met andere ISP's

Ikzelf heb ervaring met adsl planet, @home en zeelandnet. Die eerste 2 waren heerlijk om mee te werken. Prijs / kwaliteit voldoende. @home -> Vroeger 89 guldentjes voor 300k down en 16 k up :9 (en dan natuurlijk zonder een limiet) :9~

Jij zei dat je tevreden bent met het product wat zij bieden. Ik ben niet tevreden. In vergelijking met... vind ik ze duur en ze werken met datalimieten. Het alternatief die ik heb -> Geen. Dus kom ik weer uit bij zeelandnet.

Stiekum geheimpje: Ik ga binnenkort dus verhuizen ;) Big city met adsl hihi...
Nog even wachten totdat die periode af is gelopen. En dan breng ik persoonlijk die kabelmodem en hun armzalige 20 metertjes utp kabel terug naar kamperland >;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fm
  • Niet online

_fm

Icheb schreef op 29 november 2003 @ 16:14:
edit:
Misschien toch nog te vroeg op de Verstuur bericht geklikt...

Bij zeelandnet is het de laatste tijd ook zo dat er veel problemen zijn met routers, nu heb ik eens een tijdje geleden mijn laptop direct op het kabelmodem aangesloten en gekeken hoeveel verkeer er binnenkomt aan broadcasts etc. Dus hij stond daar gewoon te niksen...
Nu viel het me op dat er in een uur ongeveer 10 tot 150 mb aan ARP zooi binnenkwam. Maar er zaten nog meer leuke dingen tussen, online/offline notificaties van MSN die helemaal niet voor mijn laptop bestemd waren. Tevens kon ik een deel van de MSN teksten zien die binnenkwamen (of weggingen, de stream was niet compleet genoeg om dit te herkennen, en nee, ik ga niet 3 uur aan msn gesprekken doorlezen om te zien waarvandaan het komt).
Tevens kwamen er nog veel en veel meer verkeer, zoals http requests voorbij.
Misschien was het een momentopname van een moment waarop er onderhoud was ofzo, maar zoiets moet toch eigenlijk niet kunnen ?
arp verkeer is nodig voor de werking van het netwerk. Alleen kan het ook met minder, door een flink aantal slecht geconfigureerde homerouters is er gewoon teveel arp verkeer.
msn en http requests, dat zou niet moeten gebeuren volgens mij, ik heb dat hier (zeeuws vlaanderen) niet. ik was altijd in de veronderstelling dat het modem dat filterde. Ik neem aan dat je tijdens het testen wel het mac adres van je router in je laptop hebt gezet toen je em er direct aanhing?
Nu kan ik het netwerk wel als een soort bus zien, maar is het dan niet de bedoeling dat alsnog het niet mogelijk is dat de data die niet voor mij is gedropped wordt, in plaats van binnenkomt.
Nu snap ik wel waarom veel routers het zeelandnet netwerk/Delta niet zo erg leuk vinden.
Een van mijn vrienden heeft bij ADSL eens een soortgelijke zoektocht naar vreemd verkeer gedaan, en dat viel in vergelijking met zeelandnet erg mee...
Het kabelnetwerk is volgens mij een bus, maar ik was in de veronderstelling dat de modems alleen doorlaten wat voor hun bedoelt is(en arp, en broadcast natuurlijk) ADSL werkt niet als een bus, dus die vergelijking heeft geen waarde.
Tuurlijk is het niet zwart/wit, ik nodig je hierbij uit om uit te zoeken wat voor alternatieven er in het dorp Sint Philipsland beschikbaar zijn. Als je op meer uitkomt dan ik zou ik hierbij al erg verbaasd zijn.
Er zijn mensen bezig met wirelesszeeland, als je daarop aansluit, en een provider zo ver krijgt om een dikke internet aansluiting te leggen op het wireless gebeuren, zou je daar wellicht nog een alternatief mee kunnen maken. Verder heb je als je echt een verbinding zo hard nog hebt nog altijd digistream lijnen etc.
Maar ik neem aan dat je dit niet bedoelt, als ik het zou moeten interpreteren zou ik zeggen dat het ongeveer hetvolgende is :
"Het teveel geld rekenen voor diensten die overal in de rest van Nederland goedkoper zijn, maar waarbij de goedkopere alternatieven niet beschikbaar zijn in dit deel van Nederland waardoor er een monopoliepositie ontstaat".
Hoe weet jij wat zeelandnet aan kosten heeft? En hoe weet je dat men 'teveel' rekent?
Stel je nou eens voor dat er ook mensen zijn die het niet alleen voor het downloaden van illegale dingen nodig hebben. Ik doe vaak freelance programmeer werk, waarbij ik vaak online op de webserver van de klant moet programmeren. Tevens moet het dan worden getest enz, dit kost behoorlijk dataverkeer. Tevens is het upgraden van servers/computers denk ik wel een redelijk goed argument, ik heb hier een netwerk met ong. 6 machines, die via switches direct op een router staan (die overgens nooit veel problemen met al het ARP verkeer heeft gehad).
Als ik nu de vervanger van de gratis versie van RedHat wil downloaden zal hier nog een maandje overheen gaan.
Tevens run ik een kloon van het spel Planetarion, dit kost mijn server op dit moment 9 Gb per maand, maar dat is niet zo erg, maar persoonlijk kost het ook nog eens 0.5 Gb per maand doordat het spel volledig online is, en dus ook het admin gedeelte online is.
Ik vind het geweldig dat mensen legaal veel data nodig hebben, het gaat goed met de inburgering van internet in de maatschappij. Voor de thuispc upgrades kun je wellicht een lokale proxy overwegen, dat is indien het dezelfde os'en zijn een besparing van factor 6.
Om even een reactie te geven op het tegengas geven, dat maakt de discussie natuurlijk wel interessanter...
Maar wat betaald iemand tegenwoordig bijvoorbeeld voor een spam/virusscanner op een e-mail account ?
Bij veel providers is dit gratis, of service, of zit het al in het abonnement. Bij zeelandnet is dit natuurlijk niet het geval, daar betaal je nog lekker extra.
Hieruit haal ik de conclusie dat zeelandnet toch wel vrij aardig wat inkomsten moet hebben...
spam/virus, nooit bekeken, ik weet ook niet of het veel aan prijs verschilt met een programma wat je in de winkel koopt om je mail te scannen/spam te weren. 'vrij aardig wat inkomsten' zegt niets over de uitgaven, en zegt dus vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
Ff over die voordeel MB's..

Is het nu zo dat deze pas van kracht zijn als je over je datalimiet heen bent? Of wordt de helf van de mb's maar geteld als je ook nog binnen je limiet zit?

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNazgul
Effe lezen natuurlijk.
staat eerder in het draadje.
Wat zijn Voordeel MB’s?

ZeelandNet verrast opnieuw met een innovatieve service voor alle klanten met zakelijke of Plus-abonnementen.

Zij betalen al een scherpe prijs voor de extra MB's die ze gebruiken, bijvoorbeeld om muziek of films te downloaden. Doen ze dat vanaf heden tussen twaalf uur 's nachts en acht uur 's morgens, dan tellen de MB's maar voor de helft mee. Dat zijn de Voordeel MB's.

Klanten met een zakelijk of een Plus-abonnement moeten dan wel een Voordeel MB-abonnement nemen. Maar dat kost niet meer dan € 2,95 per maand.
Heb jij een plus abbo? Ja, als jij dan over je limiet heen gaat moet je betalen. TENZIJ je 's nachts internet dan betaal je maar de helft (=dan tellen de MB's maar voor de helft mee. Dat zijn de Voordeel MB's) Hoezo misleidend :X

[ Voor 25% gewijzigd door TheNazgul op 30-11-2003 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNazgul
Overigens,

Ze bieden dit onder het mom van "verrassing" aan.
Nou dit is echt zo een cadeau die je liever gaat ruilen tegen iets wat je wel wilt hebben :(

En wat vermelden ze: Jawel.. Voor het downloaden van muziek en films!!
OMG: Wat zijn dat dan voor films. Die van 218X218 DIVX ofzo.
Een dvd zul je niet downloaden die zijn 4,7 G Daar gaat je limiet |:(

[ Voor 43% gewijzigd door TheNazgul op 30-11-2003 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of Speedxs adsl beschikbaar is in (zuid) middelburg??
de website van speedxs geeft met een postcode check aan van wel, maar is dit ook zo???
heeft trouwens ook iemand speedxs in middelburg? en hoe bevalt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheNazgul schreef op 30 november 2003 @ 15:18:
Overigens,

Ze bieden dit onder het mom van "verrassing" aan.
Nou dit is echt zo een cadeau die je liever gaat ruilen tegen iets wat je wel wilt hebben :(

En wat vermelden ze: Jawel.. Voor het downloaden van muziek en films!!
OMG: Wat zijn dat dan voor films. Die van 218X218 DIVX ofzo.
Een dvd zul je niet downloaden die zijn 4,7 G Daar gaat je limiet |:(
Ik weet niet wat voor abbonement je hebt maar ik heb 1024 abbonement en als ik wil kan ik echt wel 'normale' divx films downloaden als ik dat wil.
DVD's natuurlijk niet maar dat vind ik ook beetje onzin, het einde is dan helemaal zoek als iedereen maar DVD's gaat downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-10 17:06
Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 17:55:
weet iemand of Speedxs adsl beschikbaar is in (zuid) middelburg??
de website van speedxs geeft met een postcode check aan van wel, maar is dit ook zo???
heeft trouwens ook iemand speedxs in middelburg? en hoe bevalt het?
als de postcodecheck aangeeft dat het beschikbaar is, dan is dat natuurlijk zo; dit betekend dat de kpn of versatel kabel beschikbaar is, elke provider kan dan adsl internet leveren.

Edit: wel een beetje een huiltopic dit .... iedereen weet waar ze aan beginnen als ze een abbo bij zeelandnet nemen, staat namelijk in de voorwaarden. Als je het er niet mee eens bent, moet je overstappen (heb ik heeeeeel lang geleden al gedaan), of er gewoon niet aan beginnen. Maar kabel is in veel gevallen nog altijd beter dan een inbelverbinding en op sommige punten beter dan adsl (pingtime bij zeelandnet is laaaag).

[ Voor 30% gewijzigd door Mitch op 30-11-2003 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, thnx voor het antwoord!
maar ik vraag me dan af waarom iedereen hierzo zit te zeuren, en niet gewoon overstapt op bijvoorbeeld speedxs! het is even duur, 8 x zo snel en onbeperkt!
(voor mensen met het plus 1024 zeelandnet abonnement, dan he!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die vreemde snuiter van een _fm mag ik dus niet! Wat doet hij in dit topic, beetje onze klachten goed praten? :S
Ik ken nu alleen al bij mij in het dorp 52 mensen die direct over gaan stappen zodra er ADSL aangeboden gaat worden...
Waaronder ik zelf dus. :P

Ik ga deze week nog uitzoeken welke instantie ik aan kan schrijven voor onze klachten omtrent de achterlijke prijzen van zeelandnet.
_fm ga ergens anders spelen... Jouw gezeur lost al helemaal niks op, dit topic is tegen zeelandnet, niet voor... piss off!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, ik heb me afgemeld bij zeelandnet, en aangemeld bij speedxs!
ik krijg als het goed is over een maandje adsl!!!! en onbeperkt en 8x zo snel!!!!!!
ik ben bijna van dat *** zeelandnet af!!!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:39
Word er hier ook nog een keer actie gevoerd dan? iedereen kan wel op zeelandnet lopen kankeren maar als er geen actie ondernomen word. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fm
  • Niet online

_fm

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 18:49:
Die vreemde snuiter van een _fm mag ik dus niet! Wat doet hij in dit topic, beetje onze klachten goed praten? :S
Het is niet mijn bedoeling 'klachten goed te praten' (voorzover je klachten kan goedpraten(?), klachten zijn iets persoonlijks, niet?). Het is wel mijn bedoeling om u te stimuleren verder te denken over hetgeen wat u als onplezierig ervaart.
Ik ken nu alleen al bij mij in het dorp 52 mensen die direct over gaan stappen zodra er ADSL aangeboden gaat worden...
Waaronder ik zelf dus. :P
Niets mis daarmee, iedereen mag kopen wat hij/zij wil, waar hij/zij dat wil.
Ik ga deze week nog uitzoeken welke instantie ik aan kan schrijven voor onze klachten omtrent de achterlijke prijzen van zeelandnet.
Zie ook items hierboven, waar baseer je op dat de prijzen achterlijk(=te hoog?) zijn? Je kunt het een hoge prijs vinden, het te duur vinden, maar dat zijn subjectieve beweringen. Als jij iets te duur vind, moet je het niet kopen.

Ik wil ook met de trein reizen in zeeuwsvlaanderen, dat is sneller & goedkoper dan de bus, maar omdat de ns geen brood in zeeuwsvlaanderen ziet moet ik de busmaatschappij maar aan gaan pakken?
_fm ga ergens anders spelen... Jouw gezeur lost al helemaal niks op, dit topic is tegen zeelandnet, niet voor... piss off!
nounou, zoals gezegd probeer ik allen te stimuleren wat verder te denken over wat je van zeelandnet vind. Je kunt het allemaal wel ** en ** en **** vinden, maar daarmee wordt het echt niet sneller/goedkoper. Je schiet meer op met te bedenken waarom het zo is, waar dat aan kan liggen, en wie dat kan oplossen.

-------------------------------------------------------------------

In dit topic ontving ik 2 negatieve reacties die een beetje op de persoon gaan spelen, is dat de oplossing voor als je niet met goede argumenten kan komen/de discussie voort wil zetten? Ik laat dit topic voor wat het is. Ik wens toch iedereen veel plezier toe met z'n internetabo bij welke-provider-dan-ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Laatst online: 09-10 13:30
Ik heb zelf totaal geen ervaringen met zeelandnet, en blij toe als ik het allemaal zo hoor. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik sommige reacties zwaar onterecht vind, bijv de opmerking dat je aan een opzegtermijn zit. Wat denk je zelf? Dat je dat bij andere providers niet hebt?

Daarnaast zie ik ook wel een paar dingen waar _JM gelijk in heeft, Illigale downloads kost heel erg veel bandbreedte, maar door die achtelijke datalimieten zou je geeneens gebruik kunnen maken van streaming video. Maar zoals ik net las: het 2048 abbo heeft weer 50 GB per maand, ik zit hier met 1MBit down, en wil best wel wat downloaden alvorens ik besluit of ik het idd wil hebben of niet. Maar 50GB in de maand is echt wel mijn top, en dus naar mijn idee genoeg.

Of je nou illigale dingen doet met je datalimiet of niet, dat is aan de gebruiken te bepalen en wat ze bij zeelandnet aanbieden staat niet in verhouding met andere breedband aanbieders. Hier kunnen ze zeker wel het 1 en ander in verbeteren.

Een topic word trouwens ook niet (naar mijn idee) opgestart zodat iedereen al zijn problemen kwijt kan, een beetje commentaar op opmerkeningen zoals _JM doet kan heus geen kwaad, ben je het erg niet mee eens? nou goed dat kan, maar hoe je ook de pest ergens aan hebt, probeer het altijd zo objectief mogelijk te bekijken.

Nogmaals, Zeelandnet kan veel beter dan dit naar mijn smaak.

offtopic:
Ik heb zelf ADSL basic van Planet Internet voor diegene die het willen weten

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
Zeelandnet:

+ stabiele verbinding

-datalimiet als je open-source user bent en student tegelijk
-ze hebben vette monopolie hier in zeeland, omdat ze eigenaar zijn van het netwerk, laatst hadden een aanpassing gedaan zodat 90% van de routers het niet meer deden.
-Ze doen aan nogal veel kleine lettertjes en zogenaamde actie waar je uiteindelijk op achteruit gaat.
-ze werken andere internet aanbieders tegen.

etc. etc.

Ik ken dus meer nadelen dan voordelen, en _fm wat betreft je trein/bus verhaal daar klopt ook geen hol van. Zeelandnet is qua kabel internet monopolist.

Zo heeft zeelandnet hier nog wel eens een afwijking wat betreft downloadsnelheden e.d. terwijl andere kabel/asdl aanbieder die niet hebben [bron speedtest]

_fm Hoe wou jij de prijsvergelijken met andere kabel/asdl aanbieders als dat niet normaal kan? via bijv. internetten.nl?

@home basis:

download: 312
limiet: geen
mail: 5 adressen
prijs: 29 euro per maand

Zeelandnet

download: 512
limiet 2500
prijs 31 euro

-downloadsnelheid voor vele geen flikker uit het is vaak toch als sneller dan ISDN oid. Limiet, je betaalt bij zeelandnet eigen meer als 1 cent per MB terwijl dit bij @home nul is, ik weet niet waar jij woont _fm? of je een linux user bent? of je drie gentoo bakken in huis hebt? Ikzelf zou wel weten wat voor abbo ik zou nemen, @home :) logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNazgul
_FM

Ik had aardig wat kritische punten neergelegd bij je. Ik onderbouw mijn mening en ben nergens aan het flamen geweest. Dat anderen jouw kritische punten als aanvallend beschouwd kan ik me wel enigszins voorstellen. Sorry daarvoor , maar ik had jouw hoofd ook graag tussen de wc bril en de toilet pot geduwd :D >:)

Deze frustraties zijn gewoon afkomstig van zeelandnet. Ik ken namelijk weinig mensen die er veel goede eigenschappen over kunnen opnoemen.

Ik heb 2 maal met de helpdesk gebeld omtrent levering. Geen van beide keren ben ik uit de brand geholpen. Dat vind ik toch spijtig. Ik ken menig persoon die daar werkt, of heeft gewerkt. Daar is niets op aan te merken alleen hun beleid staat mij niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNazgul
_fm schreef op 30 november 2003 @ 19:15:
Het is niet mijn bedoeling 'klachten goed te praten' (voorzover je klachten kan goedpraten(?), klachten zijn iets persoonlijks, niet?). Het is wel mijn bedoeling om u te stimuleren verder te denken over hetgeen wat u als onplezierig ervaart.
Ik denk al 3 jaar verder. Vind zeelandnet nog steeds niet leuk
Zie ook items hierboven, waar baseer je op dat de prijzen achterlijk(=te hoog?) zijn? Je kunt het een hoge prijs vinden, het te duur vinden, maar dat zijn subjectieve beweringen. Als jij iets te duur vind, moet je het niet kopen.
Is niet subjectief. Ik vergelijk hun pakket met die van andere isp's. Daaruit maak ik op dat wat ze bieden duur is. Als ik bij andere ISP's wat kon kopen zou ik dat doen en niet bij zeelandnet
Ik wil ook met de trein reizen in zeeuwsvlaanderen, dat is sneller & goedkoper dan de bus, maar omdat de ns geen brood in zeeuwsvlaanderen ziet moet ik de busmaatschappij maar aan gaan pakken?
Dat is weer het verhaal van "een keuze hebben". Als er niets anders is heb je niets te kiezen.
nounou, zoals gezegd probeer ik allen te stimuleren wat verder te denken over wat je van zeelandnet vind. Je kunt het allemaal wel ** en ** en **** vinden, maar daarmee wordt het echt niet sneller/goedkoper. Je schiet meer op met te bedenken waarom het zo is, waar dat aan kan liggen, en wie dat kan oplossen.
We denken verder en er zal geschreven worden aan de belanghebbende instellingen. Of men stapt over op andere isp indien mogelijk.
In dit topic ontving ik 2 negatieve reacties die een beetje op de persoon gaan spelen, is dat de oplossing voor als je niet met goede argumenten kan komen/de discussie voort wil zetten? Ik laat dit topic voor wat het is. Ik wens toch iedereen veel plezier toe met z'n internetabo bij welke-provider-dan-ook.
Sorry daarvoor. Flamen is natuurlijk nooit goed. Men valt de verdeerde persoon aan en laat zijn/haar gevoelens meespelen ipv dit objectief te blijven bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therobber
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 16:41
Zeelandnet:

+ stabiele verbinding

-datalimiet als je open-source user bent en student tegelijk

+ hele goedkope instap abbo's waarmee de oudere mensen wel toekomen.

Logisch als je mp3/films etc download dat je niet met je limiet toekomt.

-ze hebben vette monopolie hier in zeeland, omdat ze eigenaar zijn van het netwerk, laatst hadden een aanpassing gedaan zodat 90% van de routers het niet meer deden.

Als je nou ook eens wist waarom precies dat ligt niet aan zeelandnet maar aan de brakheid van de routers

-Ze doen aan nogal veel kleine lettertjes en zogenaamde actie waar je uiteindelijk op achteruit gaat.

wie meer betaald krijgt meer, is bij hun acties ook zo.
betaal je meer geld voor een auto krijg je meer.

de mensen die minder dan 1024 abbo hebben gaan er vaak op achteruit, hier maken ze geen hol winst mee

-ze werken andere internet aanbieders tegen.

oh, waar haal je die info vandaan ??

Ik ken dus meer nadelen dan voordelen,

ik ken 1 nadeel van zeelandnet dat is de data limiet maar daar erger ik mij niet aan heb toch zat.
2 x 1536 lijnen to m'n beschikking met nu in totaal dus 45 gb dat ik kan verzetten.
1 x 2mbit glas zonder limiet.

dit allemaal van zeelandnet :)

Zo heeft zeelandnet hier nog wel eens een afwijking wat betreft downloadsnelheden e.d. terwijl andere kabel/asdl aanbieder die niet hebben

als er 198 kb's op m,n du meter staat of 240 dan geloof ik dat.
die speed test is leuk en aardig maar niet 100% geloofwaardig.

pas nog met 8mbit tweakdsl getest daar kwam op 550 terwijl ik aan het downloaden was met 720

@home basis:

download: 312
limiet: geen
prijs: 29 euro per maand

mensen hebben soms te veel aan bovenstaande
onderstaande is genoeg voor mensen die alleen willen mailen
Budget 384 - € 16,50 - 150 Mb

abbonnements keuze bij zeelandnet is veel groter dan bij andere providers

-downloadsnelheid voor vele geen flikker uit het is vaak toch als sneller dan ISDN oid. Limiet, je betaalt bij zeelandnet eigen meer als 1 cent per MB terwijl dit bij @home nul is, ik weet niet waar jij woont _fm? of je een linux user bent? of je drie gentoo bakken in huis hebt? Ikzelf zou wel weten wat voor abbo ik zou nemen, @home logisch

ga jij maar lekker @home nemen,.

zeelandnet heb ik dit jaar nog nooit maar dan ook nog nooit 5 minuten zonder internet gezeten. Mail werkt altijd.

dit kan ik van andere providers niet zeggen.

Nu denken jullie allemaal dat ik van zeelandnet zelf zal zijn omdat ik positief over hun ben, dit is niet zo!!.
zeelandent is gewoon een goede provider die wat ze beloven richting mij iig na komen, veel problemen zijn gewoon vaak gebruikers fouten.
zeiken dat je abbo 1 cent duurder wordt pff benzine wordt toch ook duurder ??.

zeelandnet toppie !!
ik zelf heb volgende abbonnement
abbo 1536
limiet 15000 + 7500
prijs 79,95

prijs is misschien wel hoog maar downtime nog niet gehad laaste jaar.
prijs is service.
zelf werk ik bij een automatiserings bedrijf, ik zeg niet dat we de goedkoopste zijn maar dat willen wij ook niet. Wij richten ons op service, daarom bestaan we al 15 jaar en zijn nog niet failliet zoals anderen.

Grtzz
Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AproK
  • Laatst online: 14-03-2024
Even geen tijd om mijn verhaal te posten, zit op school namelijk, maar mij kan je ook toevoegen aan de lijst..

Zal als ik thuis ben wel even alles doorlezen, maar ik ben serieus tegen zeelandnet..

Check mijn knowledge base!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bron COAX (http://www.coax.nl/meeting/overleg-zeelandnet130803.php)

=========================================================
Procedure rondom datalimiet-overschrijding

COAX blijft vinden dat de kosten die door de gebruiker, per overschreden MB, betaald moeten worden erg hoog zijn. Ook blijft COAX het onjuist vinden dat een klant bij een derde overschrijding automatisch wordt overgezet naar een duurder abonnement. De gebruiker moet vervolgens aangeven of hij/zij hiermee akkoord gaat. Dit is volgens COAX de verkeerde volgorde, het zou andersom moeten zijn.
Over dit punt lopen de meningen uiteen en zal zeker in de toekomst nog discussie-stof opleveren.

en

Vraag aan ZeelandNet is of het mogelijk is dat COAX ook de nieuwsgroepen van ZeelandNet door kunnen geven. Voorlopig antwoord is nee, daar er eigenlijk alleen maar negatieve zaken door de gebruikers benoemd worden.

Blij dat ik niet de enigste was die er zo over dacht...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vindt dit een zeer goed initiatief van Maxtweaker! :)

1) Ik heb ook altijd last van de downloadlimit, egt veels te laag voor deze prijs. Ik moet constant kijken of ik er niet overheen ga en of ik het dan nog wel red deze maand. Hoogst irritant :( .

2) Ik heb constant problemen met mijn router en mijn oom ook (allebei andere router) Ik moet steeds maar weer mijn router resetten of mijn ip vernieuwen om verbinding te krijgen. Dit moet ik bijna elke dag wel eens doen, waardoor internetten niet meer leuk wordt :r .Het rare is dan dat de routers van Zeelandnet het weer wel doen. Dit is imho met opzet gedaan om meer winst te krijgen aangezien ze toch al een monopolie hebben in Zeeland...

Nogmaals goeie actie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therobber
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 16:37:
Ik vindt dit een zeer goed initiatief van Maxtweaker! :)

1) Ik heb ook altijd last van de downloadlimit, egt veels te laag voor deze prijs. Ik moet constant kijken of ik er niet overheen ga en of ik het dan nog wel red deze maand. Hoogst irritant :( .

2) Ik heb constant problemen met mijn router en mijn oom ook (allebei andere router) Ik moet steeds maar weer mijn router resetten of mijn ip vernieuwen om verbinding te krijgen. Dit moet ik bijna elke dag wel eens doen, waardoor internetten niet meer leuk wordt :r .Het rare is dan dat de routers van Zeelandnet het weer wel doen. Dit is imho met opzet gedaan om meer winst te krijgen aangezien ze toch al een monopolie hebben in Zeeland...

Nogmaals goeie actie _/-\o_
Slechte router ????

als een router niet tegen een beetje arp verkeer kan.
koop gewoon een goeie Netgear,linksys,3com.

iedereen wil maar goedkoop, is altijd zo "ik wil alles maar ik wil er niks voor betalen" zo werkt het niet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slechte router ????

iedereen wil maar goedkoop, is altijd zo "ik wil alles maar ik wil er niks voor betalen" zo werkt het niet natuurlijk.
Dit heeft nix met een slecht router te maken! We hebben al heel wat verschillende merken geprobeerd wat elke keer het zelfde resultaat gaf. :( En nee dit waren geen goedkope dingen. Het is natuurlijk ook niet zo dat ik alles voor nix wil, want dat bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNazgul
therobber schreef op 01 december 2003 @ 16:56:

Slechte router ????

Ben je niet een beetje merk ziek? Niet iedereen koopt een "Ferrari" !
Er zijn ook mensen die een "hyundai" kopen.

De techniek is het zelfde en het doel ook. Het moet dus gewoon werken. Ikzelf heb afgelopen weekend routertje meegenomen voor 28 Euri :p
Merk: E Tech
Dat is toch geweldig!! Straks krijg je ze kadeau bij een doosje cd's >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icheb
Nu hebben we het wel over goeie routers en slechte routers en het plaatsen van een lokale proxy server om er zo voor te zorgen dat je niet over de limiet heen gaat, maar is het niet volkomen belachelijk dat we dit soort dingen moeten doen ?
Heb je al eens een andere Nederlandse internet provider gezien waarbij je allerlei apparatuur aan moet schaffen om een beetje fantsoenlijk te kunnen internetten ?
Is het zo dat als ik in Noord Brabant zou wonen en ik neem daar aan abonnement bij @home, dat ik dan een speciaal merk/type router moet kopen om mijn netwerk eraan te hangen, dat ik een proxy server neer moet zetten omdat ik anders meer moet gaan betalen om te kunnen doen op internet wat ik moet/wil doen ?
Ik dacht het persoonlijk van niet, waarom moet dit soort dingen dan bij zeelandnet wel ?
raoulduke schreef op 30 november 2003 @ 10:57:
In reactie op Icheb:

Ik heb precies hetzelfde wat jij beschrijft: er komt gigantisch veel verkeer op mijn modem binnen dat helemaal niet voor mij bedoeld is. Zoals jij zegt bestaat dit uit MSN gesprekken / statusnotificaties, e-mail berichten, HTTP requests en respones, IRC chatberichten en natuurlijk de ARP en SMNP requests. Ik heb de helpdesk gemaild, megabytes aan logfiles gestuurd, maar ik krijg geen reactie. Het is niet iets tijdelijks ofzo, want het is nu al jaren dat deze zooi binnenkomt. Het hindert mijn snelheid niet (die is toch al niet zo hoog vergeleken met netwerkapparatuur), maar het gevoel van privacy van mijn verbinding is wel wegge-ebd: als ik van anderen kan zien welke websites ze opvragen en welke gesprekken ze voeren, dan is er toch iets mis...
Ik vraag me af waardoor dit precies veroorzaakt wordt, het is toch wel iets vreemds dat ik, of andere mensen, dit soort verkeer kunnen zien.
Op welke headend zit je precies ?
_fm schreef op 30 november 2003 @ 12:56:
[...]

arp verkeer is nodig voor de werking van het netwerk. Alleen kan het ook met minder, door een flink aantal slecht geconfigureerde homerouters is er gewoon teveel arp verkeer.
msn en http requests, dat zou niet moeten gebeuren volgens mij, ik heb dat hier (zeeuws vlaanderen) niet. ik was altijd in de veronderstelling dat het modem dat filterde. Ik neem aan dat je tijdens het testen wel het mac adres van je router in je laptop hebt gezet toen je em er direct aanhing?
Ik weet waar ARP verkeer voor dient, en ja, ik heb op mijn laptop het juiste MAC adres ingevoerd en kreeg hierop ook mijn standaard IP adres terug.
[...]

Er zijn mensen bezig met wirelesszeeland, als je daarop aansluit, en een provider zo ver krijgt om een dikke internet aansluiting te leggen op het wireless gebeuren, zou je daar wellicht nog een alternatief mee kunnen maken. Verder heb je als je echt een verbinding zo hard nog hebt nog altijd digistream lijnen etc.
Weet ik, ik hang daar altijd rond op de IRC server waaraan ik ook heb meegeholpen, maar wirelesszeeland ligt hier nog wel een vrij groot eindje vandaan, ik woon op een km of 25 bij Bergen op Zoom vandaan (Noord Brabant)
[...]

Hoe weet jij wat zeelandnet aan kosten heeft? En hoe weet je dat men 'teveel' rekent?
Als ze verstandig zouden zijn kopen ze dataverkeer in per mbit, en niet per Gb, dit is al heel wat goedkoper. Tevens hebben ze niet met alle grote netwerken peerings, dus zo besparen ze hier ook op. Dit is tevens de reden dat iemand uit Zeeland een ping van 30 tot 150 op een Nederlandse server kan hebben (die ook echt in Nederland staat) terwijl bijvoorbeeld een Chello gebruiker er een ping van 25 of minder op heeft (wat ook niet voor alle gebieden geldt).
Dus zo vreselijk veel uitgaven, qua techniek gezien hebben ze niet. Helpdesk uitgaven zullen er ook niet al teveel zijn doordat hun helpdesk al jaren vreselijk is.
Ik heb windows XP Pro; "Type eens in winipcfg, wat zegt de computer dan ?"
[...]

Ik vind het geweldig dat mensen legaal veel data nodig hebben, het gaat goed met de inburgering van internet in de maatschappij. Voor de thuispc upgrades kun je wellicht een lokale proxy overwegen, dat is indien het dezelfde os'en zijn een besparing van factor 6.
Jah, goed idee, ik ga voor €800,- nog een computer erbij kopen omdat ik voorzichtig met dataverkeer om moet gaan...
Leuk idee :X

Zeelandnet maakt ook reclame dat je door van hun gebruik te maken eindelijk gebruik kan maken van bijvoorbeeld internet uitzendingen van tv en radio.
Een tijdje geleden moest ik voor school wat informatie over een bepaald onderwerp hebben, daar zat ook een RealMedia aflevering van een serie van een publieke omroep bij, deze aflevering kon je gewoon online bekijken. Ik heb hem met gigantisch veel moeite volledig moeten downloaden omdat ik anders meer dan 500 Mb kwijt geweest zou zijn (de aflevering is 253 Mb groot). Dus als je dit al moet doen om er goed gebruik van te maken, wat bedoelen ze daar in kamperland dan eigenlijk ?
Dat je eens in de maand 10 minuten naar online radio kan luisteren ofzo ?
[...]
spam/virus, nooit bekeken, ik weet ook niet of het veel aan prijs verschilt met een programma wat je in de winkel koopt om je mail te scannen/spam te weren. 'vrij aardig wat inkomsten' zegt niets over de uitgaven, en zegt dus vrij weinig.
Er zijn al vrij veel gratis programma's op de markt die virusscannen en spam uitfilteren, zodra het geinstalleerd is en de cron jobs draaien hoef je er nooit meer naar om te kijken. (Hierbij doel ik bijvoorbeeld op de combinatie Exim, MailScanner, SpamAssassin en ClamAV, die ik op mijn eigen server gebruik).
Dus waarom moet dit zo duur kosten ?

sebsoft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 15:41
Even over de zogenaamde blokkade van routers door zeelandnet:

Ze blokkeren geen routers, alleen hebben plots veel mensen een router gekocht / aangesloten en de meeste routers hebben standaard RIP aanstaan. Dit veroorzaakt veel RIP-verkeer op het netwerk. Al die eenvoudige thuisrouters kunnen deze grote hoeveelheden RIP-pakketten niet verwerken en crashen...

Zeelandnet heeft toen een oproep gedaan aan alle abonnees op RIP uit te zetten en de fabrikanten van routers aangeschreven om dit standaard uit te zetten.

De routers die Zeelandnet zelf verkoopt (netgear) kunnen we goed omgaan met RIP (of reageren gewoon niet op RIP). Daardoor werken deze wel goed...

Geen blokkades dus, het ligt aan al die mensen die onnodig RIP moeten draaien op hun routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostje
  • Laatst online: 11-10 11:09
Bij ZeelandNet hebben ze dan wel een datalimiet, maar ik vind de nieuwe limieten anders RUIM voldoende voor normaal internet gebruik.
Ze kunnen altijd een fatsoenlijke snelheid garanderen, ik heb nooit dat ik onder de 100kb/s download. Vind ik vrij netjes, kijk bijvoorbeeld naar @home, dat is overdag snel, 's avonds stort het helemaal in.
Nooit last met ZeelandNet.

Wil je meer verbruiken dan moet je gewoon een huurlijn aanvragen want iedereen mekkert wel over de datalimiet, maar wanneer de verbinding onstabiel is gaat iedereen daar over mekkeren.

Zo slecht is ZeelandNet nog niet in vergelijking met andere providers hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, ok das waar, maar in vergelijking met de andere providers in nederlands is zeelandnet veeeel te duur! en veel te lage datalimiten voor de hardcore internetter!

edit: ps: ik heb gvd al 4 keer zo 400 euro extra moeten betalen, omdat ik over mn datalimit ging! die zijn echt tering laag die datalimiten!

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ik kan het wel vinden met jurri@n, maar ik vindt tog dat zldnet hier meer info over mag verschaffen.Het is vrij onduidelijk waarom sommige routers niet werken.

@ joostje:
Het ligt eraan wat je ermee wilt doen. Voor normaal surfen, emails en wat mp3 is het goed, maar(net zoals ik en anderen) gebruiken het voor andere doeleinden als online gaming, software downloaden(updates, drivers, tools etc...) streaming en weet ik wat er verder nog genoemd is...
Dit slurpt al heel gauw heel wat mb's weg. je zit zo aan 150 per dag als je niet uitkijkt(als je je nog inhoudt).Dus als jij 2500 mb heb dan kun je maar 16 dgn gebruik maken van je abo, dan is het op.Het probleem is dan: je kan de andere helft van de periode nix meer doen! Je kunt dan wel overstappen op een hoger abo, maar dan lopen de kosten zeer snel op, wat menig gebruiker niet kan/wil betalen.

Dus er zullen dan mensen zijn die dit niet meer willen en stappen dan maar over op xDSL. Niet slim van zldnet :? Wel leuk dat ze stabiliteit en monopolie hebben maar dan? Ze verliezen op den duur(als er overal xDSL is) klanten doordat de prijzen en de kwaliteit een stuk btr worden dan zldnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

??? ik weet wel wat adsl is maar wat is in godsnaam xdsl, wat houd dat precies in?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therobber
TheNazgul schreef op 01 december 2003 @ 17:27:
[...]

Ben je niet een beetje merk ziek? Niet iedereen koopt een "Ferrari" !
Er zijn ook mensen die een "hyundai" kopen.

De techniek is het zelfde en het doel ook. Het moet dus gewoon werken. Ikzelf heb afgelopen weekend routertje meegenomen voor 28 Euri :p
Merk: E Tech
Dat is toch geweldig!! Straks krijg je ze kadeau bij een doosje cd's >:)
ik rij hyundai pefecte wagen overigens :)

e-tech router geen probleem op zeelandnet trouwens
voor 55 euri heb je een netgear die het perfect doet op zeelandnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNazgul
@ Jurian

Kun je me nog iets meer over RIP vertellen. Ben in een luie bui en heb geen zin om alle handleidingen / documentaties door te spitten. >:)

@ Joostje

Zoals ik al eerder zei, ik heb ervaring met @home (Roosendaal en Bergen Op Zoom) en daar stort echt niet de verbinding in 's avonds. Terwijl het locaties zijn waar 4 en 5 mensen op een router lopen te downloaden ;)

@ Terroser16

xDSL --> gokje .. Varianten als ADSL / SDSL (soort van een totaal naam)

@ therobber

55 (zeelandnet) - 28 (HCC) = 27 Euri ;) (In tweakertaal -> een biertje of 15) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therobber
joostje schreef op 01 december 2003 @ 18:06:
Bij ZeelandNet hebben ze dan wel een datalimiet, maar ik vind de nieuwe limieten anders RUIM voldoende voor normaal internet gebruik.
Ze kunnen altijd een fatsoenlijke snelheid garanderen, ik heb nooit dat ik onder de 100kb/s download. Vind ik vrij netjes, kijk bijvoorbeeld naar @home, dat is overdag snel, 's avonds stort het helemaal in.
Nooit last met ZeelandNet.

Wil je meer verbruiken dan moet je gewoon een huurlijn aanvragen want iedereen mekkert wel over de datalimiet, maar wanneer de verbinding onstabiel is gaat iedereen daar over mekkeren.

Zo slecht is ZeelandNet nog niet in vergelijking met andere providers hoor
zeelandnet heb ik nog nooit zien instorgen joost qua datasnelheid.
ik zit er al vanaf het begin op, jij zat er niet veel maanden daarna op.
je ouders vonden je isdn toch te duur :P 24 uur per dag 7 dagen perweek isdn lijn open en vaak nog 2 lijnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therobber
jurri@n schreef op 01 december 2003 @ 18:00:
Even over de zogenaamde blokkade van routers door zeelandnet:

Ze blokkeren geen routers, alleen hebben plots veel mensen een router gekocht / aangesloten en de meeste routers hebben standaard RIP aanstaan. Dit veroorzaakt veel RIP-verkeer op het netwerk. Al die eenvoudige thuisrouters kunnen deze grote hoeveelheden RIP-pakketten niet verwerken en crashen...

Zeelandnet heeft toen een oproep gedaan aan alle abonnees op RIP uit te zetten en de fabrikanten van routers aangeschreven om dit standaard uit te zetten.

De routers die Zeelandnet zelf verkoopt (netgear) kunnen we goed omgaan met RIP (of reageren gewoon niet op RIP). Daardoor werken deze wel goed...

Geen blokkades dus, het ligt aan al die mensen die onnodig RIP moeten draaien op hun routers.
Netgear routers zijn dit en deze hebben rip uitstaan.
Routers zijn naar mijn mening nooit geblokkeerd heb hier al tijden een router staan nog nooit problemen mee gehad is ook een netgear de FR328S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNazgul
Wat is RIP?

[ Voor 15% gewijzigd door TheNazgul op 01-12-2003 21:45 . Reden: Linkje aangepast, zat typo in ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therobber
TheNazgul schreef op 01 december 2003 @ 21:36:
@ Jurian

Kun je me nog iets meer over RIP vertellen. Ben in een luie bui en heb geen zin om alle handleidingen / documentaties door te spitten. >:)

@ Joostje

Zoals ik al eerder zei, ik heb ervaring met @home (Roosendaal en Bergen Op Zoom) en daar stort echt niet de verbinding in 's avonds. Terwijl het locaties zijn waar 4 en 5 mensen op een router lopen te downloaden ;)

@ Terroser16

xDSL --> gokje .. Varianten als ADSL / SDSL (soort van een totaal naam)

@ therobber

55 (zeelandnet) - 28 (HCC) = 27 Euri ;) (In tweakertaal -> een biertje of 15) :p
Rip verkeer is naar mijn weten comminicatie tussen routers dit om bepaalde routes naar het internet door te geven zodat je dus sneller zou kunnen internetten

stel router 1 gaat van a via c naar b | Router 2 gaat via d naar B.
de weg die de router langs d aflegt om naar B tekomen is langer als de weg via c.
routers wisselen deze info met mekaar uit zodat het zo snel mogelijk was
......

biertje of 15 of 2 kratjes :P.

routers die probleemloos werken op zeelandnet
-netgear (middelmoot prijs)
-sitecom (buget prijs)
-e-tech (buget prijs)
-3com (duur)
-cisco (heeeel duur :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therobber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNazgul
Ik was je aan het testen >:)

Maar bedankt. En ik moet zeggen zoals als jij het uitlegt zie ik het toch wel beter dan wat er op Zeelandnet staat. Voor een helpdesksite voor de gemiddelde thuis gebruiker vind ik het ronduit te ingewikkeld. Ik snap het zelf amper terwijl mijn kennis toch ietsie pietsie hoger ligt.

Maar concluderend --> RIP alleen geschikt is voor eenvoudige en relatief statische netwerken.

Waarom zit het er dan op :? Lekkere weglaten die zooi dan is mn router weer 2 euri goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therobber
TheNazgul schreef op 01 december 2003 @ 21:51:
[...]

Ik was je aan het testen >:)

Maar bedankt. En ik moet zeggen zoals als jij het uitlegt zie ik het toch wel beter dan wat er op Zeelandnet staat. Voor een helpdesksite voor de gemiddelde thuis gebruiker vind ik het ronduit te ingewikkeld. Ik snap het zelf amper terwijl mijn kennis toch ietsie pietsie hoger ligt.

Maar concluderend --> RIP alleen geschikt is voor eenvoudige en relatief statische netwerken.

Waarom zit het er dan op :? Lekkere weglaten die zooi dan is mn router weer 2 euri goedkoper ;)
je moet wat toen het router probleem net ontstond stond bij ons op de zaak telefoon echt rood van mensen die geen internet meer hadden. Die mensen zoiets uitleggen is niet simpel...

rip protcol is naar mijn weten een standaard waar men zich aan moeten houden bij het ontwikkelen van een router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
therobber schreef op 01 december 2003 @ 21:44:
[...]

routers die probleemloos werken op zeelandnet
-netgear (middelmoot prijs)
-sitecom (buget prijs)
-e-tech (buget prijs)
-3com (duur)
-cisco (heeeel duur :P)
Ik heb hier een Draytek maar die werkt ook perfect

[ Voor 39% gewijzigd door Mavvie op 01-12-2003 22:11 ]

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostje
  • Laatst online: 11-10 11:09
therobber schreef op 01 december 2003 @ 21:38:
[...]

zeelandnet heb ik nog nooit zien instorgen joost qua datasnelheid.
ik zit er al vanaf het begin op, jij zat er niet veel maanden daarna op.
je ouders vonden je isdn toch te duur :P 24 uur per dag 7 dagen perweek isdn lijn open en vaak nog 2 lijnen :P
Ik heb het hier idd nog nooit zien instorten, dat 't heel sloom ging.
Zit er inderdaad vrij van 't begin op.

Ik kom overigens vrij redelijk uit met m'n datalimiet, en ik download toch regelmatig wat, heb nu 5000 mb (ok met nieuwe jaar 7500 mb) en dat is voldoende.

Ik heb echter mijn abonnement per 2 december (morgen dus :P) opgezegd omdat ik toch overstap op TweakDSL omdat ik dus net zoveel betaal voor 1024 bij zeelandnet als voor 2048 bij TweakDSL.
Maar ik hoop dus dat TweakDSL net zo stabiel zal zijn qua verbinding als ZeelandNet want hier heb ik bijna nooit over te klagen gehad.

En als je alleen tooltjes , drivers etc update, en dat dagelijks doet, moet je toch een serieuze downloader van drivers zijn hoor! :P
Ik heb hier een webserver met een aantal sites staan, en ik heb maandelijks zo'n 1,5 gb upload alleen daarvan, maar ik kom nog aan me datalimiet. Ik kan zelfs linux iso's downloaden!

Ok ik geef toe, adsl was dus aantrekkelijker omdat ik dan dus helemaal nergens meer op hoef te letten, MAAR:

Zeelandnet heeft nu ook redelijke tarieven qua dataverkeer e.d. hoor met die nieuwe ingang van 't jaar. 7500 mb voor 50 euro in de manad vind ik vrij redelijk en ze garanderen je een gewone fatsoenlijke snelle verbinding.

Overigens werkt een sitecomroutertje (die 4ports) ook goed met nieuwe upgrade neoz hoor bij m'n vriendin thuis.
linksys routers werken ook perfect die draai ik bij een klant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de brief klaar en ben nu op zoek naar vergelijking tussen de diverse providers om de zaak "hard" te maken. >:)

Waar kan ik die vinden? :?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Laatst online: 06-02 12:37
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 18:51:
nee, ok das waar, maar in vergelijking met de andere providers in nederlands is zeelandnet veeeel te duur!
Correctie: de andere providers zijn veeeeeeeeel te goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-10 12:41
(jarig!)
Yobi schreef op 30 november 2003 @ 03:05:
Voor mensen uit de gemeente Reimerswaal is er een oplossing!

We kunnen van Zeelandnet af! :)

Mits we zoveel mogelijk aanmeldingen via www.addict.nl hebben.
Dan kunnen we binnen 4 maanden in de gemeente ADSL hebben! _/-\o_

Zijn we hopelijk van dat Zuiglandnet af! :)
Enige nadeel is dat er 1300 mensen zich moeten aanmelden.
En aangezien de meeste mensen een abo bij Zeelandnet hebben (door één of andere actie) lijkt het me niet echt haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor net op tweakersnet dat kpn zijn snelhied gaat verhogen naar 15 MBbit :+ ADSL 2
Dit wordt echt gek :( (Ik vraag me af hoe duur dat gaat worden) als de mensen minder dan 119 Euro per maand betalen, dan weet ik dat we zeker worden bedrogen.
http://www.tweakers.net/nieuws/29935

Die 119 Euro word vergeleken met de duurste abbo van zeelandnet de
2 MBbit abbo !

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Evil M@V schreef op 01 december 2003 @ 22:10:
[...]

Ik heb hier een Draytek maar die werkt ook perfect
ik heb hier een D-Link DI-604 die zijn werk ook perfect doet, deze kan dus ook bij het lijstje gevoegd worden.

De enige routers waarvan ik weet dat er problemen mee zijn is Sweex.
Maar dan vraag je er volgens mij ook om :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidnightMotion
  • Laatst online: 03-04-2022
Fijn, Zeelandnet komt met een prijsverhoging (of zoals ze het zelf noemen: Indexering, dus geen reden om op te kunnen zeggen) en net als ik heb uitgezocht dat het voordeliger is een sneller en duurder ADSL abo te nemen en dat draadloos te delen met de buren (aanschaf van access point en toebehoren zou ik er binnen een jaar makkelijk uit hebben aan prijsverschil) blijkt dat ik te laat ben om op te zeggen.
Kortom: Nóg een jaar zeelandpret en ik kom er met geen mogelijkheid onderuit... :(

Eigenaar van domoticavergelijken.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNazgul
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 11:16:
Ik heb de brief klaar en ben nu op zoek naar vergelijking tussen de diverse providers om de zaak "hard" te maken. >:)

Waar kan ik die vinden? :?
Vergelijking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNazgul
Ik ben onder de indruk van deze:

Tweakdsl

Een hele sterke in vergelijking met Zeelandnet!
  • Tweaklight (Abonnementsvorm)
  • 512/256 (Snelheid u/d)
  • Onbeperkt (Uw limiet)
  • €24.95 (Prijs/mnd)
  • €0.00 (Installatie)
  • BBNed (Netwerk)
Apparatuur: Verschillende modems tegen betaling.
Extra: Email, website ruimte 100 mb met 5 Gb dataverkeer per maand.
Voorwaarden: Tot 15 November geen aansluitkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raoulduke schreef op 27 november 2003 @ 18:16 o.a.:
PS: ik weet dat het irritant is, maar zouden jullie in dit topic (vooral als mensen van Zeelandnet meelezen), zo goed mogelijk Nederlands willen gebruiken, zowel qua spelling als grammatica: het is bijvoorbeeld 'de datalimiet'. Op deze manier geven we aan dat wij niet zomaar wat kneuters zijn die toevallig ontevreden zijn, maar gestructureerd en zakelijk willen brengen waar we samen voor staan.
Ik ben het met je eens dat het taal gebruik in sommige gevallen erbarmelijk is. Echter het is een forum en geen officiële brief naar Zeelandnet. Bovendien als je mensen wijst op hun (gebrekkige) taalgebruik moet je natuurlijk wel zorgen dat je zelf ook geen fouten maakt in je spelling en grammatica. :9

Ik citeer: "Daar komt het feitelijk wel op neer: gewoon onder de aandacht brengen dat hoe mooi de beloften en terminologieen ook zijn, er sprake is van een monopoliepositie en dat daarvan in meer of mindere mate misbruik van wordt gemaakt.".

Terminologieen spel je nog altijd met een trema. Dus: terminologieën. Deze kan je op het scherm krijgen door de ALT-toets ingedrukt te houden en vervolgens 137 op het numerieke toetsenbord in te toetsen.

Verder klopt het laatste stukje van je "prachtige" volzin niet. Je schrijft: "en dat daarvan in meer of mindere mate misbruik van wordt gemaakt."

Dat zou dus moeten zijn: "en dat daar in meer of mindere mate misbruik van wordt gemaakt."

of eventueel

"en dat daarvan in meer of mindere mate misbruik wordt gemaakt."

Bovendien zou ik, als ik heel mierenneukerig wil zijn, ook nog kunnen zeggen dat er eigenlijk een punt zou moeten staan achter "Daar komt het feitelijk wel op neer" en dus geen dubbelepunt ( : ). Het volgende gedeelte, "gewoon onder de aandacht brengen....", zou dan weer een nieuwe zin moeten zijn.
Maar ik ben nu niet in een micro-mierenneukerige bui dus, dat zeg ik dan maar niet. :P

Kijk, ik wil niet zeuren, maar wie kaatst kan de bal verwachten. ;)
En absoluut "No flame intended" hoor. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
doe direct een Bcc'tje naar de COAX, OPTAN en Consumentenbond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeelandnet is ***.
Iedereen weet wel wat er allemaal slecht is aan zeelandnet;

-Slechte helpdesk,
-nog slechter datalimiet,
-extreem hoge kosten,
-valse voorwendselen gebruiken om mensen te lokken,
-Monopolie positie misbruiken -pleonasme?-
-Algemene voorwaarden die in strijd zijn met de wet -daarover later meer-

Maar hoe triest is het, dat de meeste mensen dit ook weten, en dat je er gewoon genaaid word.

Zo ben ik ooit overgezet naar een hoger abbo, door dat stomme *** use policy. Nu had ik mijn abbo, al opgezegd, maar dat kon hun niet stoppen mijn nwe abbo voor een jaar geldig te maken! Dit is 100% in strijd met het wettelijk vastgestelde, hun handeling in mijn zaak, is onrechtmatig omdat hun beding -verlengen NA opzegging- onredelijk bezwarend is. Zie art 6:233 BW

Aldus, ik schrijf een keurige brief, met zelfs een oplossing voor mijn datalimiet probleem -ik betaal het duurdere abbo, todat mijn abbo afloopt, dus 3 maanden ipv 12- Neem van mij aan dat dat ERG schappelijk is, en dan gebeurt er dit:

Krijg ik een brief terug van een helpdesk medewerker, niet eens een advocaat of igg iemand met verstand, dat dit niet mogelijk is. Hoezo onderbouwen? Nergens voor nodig, want [***] zo hoeven ze lekker niet te luisteren naar wensen en problemen van klanten die hun in leven houden; De zuur betalende klant.

Modbreak:
Ik heb je bericht even wat gesaneerd en ontdaan van uitspraken die IMO niet door de beugel kunnen. Ga http://gathering.tweakers.net/forum/faq nog weer eens lezen voor opfrissing van je kennis over wat wel en niet mag.

[ Voor 18% gewijzigd door Korakal op 07-12-2003 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf zit ik bij multikabel (waar ik overigens heel erg tevreden over ben ;)) maar mijn vriendin zit dus ook bij zeelandnet.
Als ik kijk naar de prijzen van zeelandnet in verhouding tot b.v. multikabel zijn ze gewoon duur.
Datalimieten op de "duurdere" abbo's is gewoon hopeloos ouderwets en eigenlijk een vorm van geldklopperij.
Het feit dat er dan een hoop mensen zeggen "ja maar krijg je die 2500MB da legaal vol" heeft er in principe niets mee te maken.
Zeelandnjet geeft met deze limieten een hoop beperkingen voor een prijs waarvoor je bij andere kabelboeren gewoon netjes kan doen wat je wil zonder gezeur.
Ook een helpdesk die savonds en in het weekend neit bereikbaar is kan neit meer.
Zeeelandnet zal zich straks toch flink moeten gaan aanpassen als adsl goed beschikbaar word tov andere providers bieden ze gewoon veel minder voor dezelfde prijs.
bij multikabel betaal ik voor een 1024 abbo 46 pleuro per maand zonder enkele limiet en zeer stabiel een ip die zelden verandert 15 mb homepage waar geen datalimiet op zit.
bij zeelandnet betaal je voor hetzelfde abo 49 pleuro nja 3 euro is te overzien maar je zit wel aan die 7gig en dat is gewoon idioot tov de standaarden die andere providers hanteren. en of je dat nou legaal volmaakt of illegaal daar gaat deze discussie niet over want het is wel degelijk mogelijk dit allemaal legaal te vullen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst een klein stukje @ _FM voor het geval hij stiekem toch nog meeleest:

@ -FM: Ik weet dat je niet meer reageert maar dit punt heb jij al eerder aangehaald dus nu alsnog een reactie.
Ja het aantal mensen dat in dit topic meepraat is inderdaad maar een klein percentage van het aantal Zeelandnet kabel abonnees. Echter niet iedereen leest fora en al helemaal niet iedereen leest dit forum. Verder zijn er een hoop mensen die misschien niet eens beseffen dat er alternatieven voor Zeelandnet zijn of zouden moeten zijn.
Het is juist deze discussie die daar verandering in probeert/zou moeten brengen.
Ik vond dit dus een zwak argument. Je hebt best wat goede punten gehad maar dit was toch een wat mindere naar mijn mening. Er zijn dus best mensen die wel nadenken en op een fatsoenlijke manier (met gegronde argumenten) deze discussie willen voeren. Ik vind het dan ook jammer dat je je laat wegjagen door een paar min of meer op de man gerichte opmerkingen. Als je dan perse de underdog positie wilt innemen, in de naam van het opgang houden van de discussie (op een fatsoenlijke manier, dat wel natuurlijk), dan moet je toch ook zo verstandig zijn om zulke opmerkingen te negeren? Ik vind het dus jammer dat je je hebt terug getrokken uit de discussie. :'(

Tot hier de reactie op _FM's aanwezigheid in dit topic.
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 11:23:of je dat nou legaal volmaakt of illegaal daar gaat deze discussie niet over want het is wel degelijk mogelijk dit allemaal legaal te vullen ;)
Ik wil het nog sterker stellen. Hoeveel dataverkeer je gebruikt en hoe je dat dataverkeer invult (legaal/niet legaal) doet er in deze discussie eigenlijk helemaal niets toe. Het is misschien weer een interessante aparte discussie. Meer niet!

Echter dit topic is gestart omdat er nogal wat mensen zijn die ontevreden zijn over de prijs/kwaliteit verhouding die Zeelandnet biedt t.o.v. andere providers in Nederland.
De discussie gaat er ook niet over of dit terecht is of niet. De discussie zou zich dus ook meer moeten toespitsen op oplossingen en of stappen die wat doen aan deze situatie.

Dus iedereen die hier iets zinnigs over kan zeggen, door bijvoorbeeld eerst eens uit te zoeken of er een instantie is zoals COAX/OPTA/NMA die hier iets aan wil/kan doen, is van harte welkom in dit topic.

Ieder ander is natuurlijk vrij om zijn mening hier te uiten. Daar is een forum tenslotte voor. Echter draagt dit niet bij aan de discussie die de TS volgens mij in gedachte had. Topic Titel: Zeelandnet, tijd om actie te ondernemen!

Kortom kom eens met opties voor acties.

Om de discussie weer een stukje opgang te helpen wil ik nog een puntje inbrengen dat ik tot nu toe nog niet heb gelezen. Namelijk bij elk Internet via de kabel abonnement moet je ook eerst een TV-kabel abonnement hebben. Dit kost ook weer extra per maand. Dit geld natuurlijk ook voor ASDL/Telefoon.

Om te vergelijken of iets voordeliger/onvoordeliger is moet je dit lijkt mij ook meenemen.

Zo kost het BelBudget abonnement van de KPN € 9,47 per maand. Een kabel abonnement bij Delta Nuts kost € 13,04.

Voor de duidelijkheid. Ik ben geen tevreden klant van Zeelandnet. Echter het gaat me weer wat te ver om nu meteen te roepen "slinger mij maar op de lijst" als ik niet eens weet wat voor actie er georganiseerd gaat worden. Ik heb zelf helaas de komende periode geen tijd om me er in te verdiepen. Had ik wel tijd gehad dan had ik dit zeker gedaan. Als er echter iets concreets komt zal ik zeer waarschijnlijk van de partij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNazgul
[quote]Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 14:21:
[knip...]

Om te vergelijken of iets voordeliger/onvoordeliger is moet je dit lijkt mij ook meenemen.

Zo kost het BelBudget abonnement van de KPN € 9,47 per maand. Een kabel abonnement bij Delta Nuts kost € 13,04.

[\knip]

Met een belbudget abonnement van KPN mag je geen asdl afsluiten. Men dient een volwaardig abonnement te nemen @ € 17,79. Echter weet ik niet of dit ook geldt voor de bbned netwerk ISP's zoals tweakdsl of demon bijvoorbeeld.

Verder een sterke pleidooi Cartler ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:39
BelBudget mag tegenwoordig ook bij KPN icm ADSL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu hebben we al fijn 8 pagina's met allerlei meningen maar nog steeds geen actie ondernomen.

ik vraag me dus af met wat voor organisaties we contact op kunnen/moeten nemen. ik dacht aan(samenvatting topic +/-):

Opta
Coax
KPN
Consumentenbond
Kassa!

Aanvullingen zijn welkom

Tevens moeten er dan ook nog wel een paar goeie argumenten als onderbouwing komen.
de belangrijkste is dus de prijs per maand in combinatie met de prijs neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-04 00:43
Pc123 schreef op 04 december 2003 @ 19:52:
BelBudget mag tegenwoordig ook bij KPN icm ADSL!
Heb je een linkje waar ik deze informatie kan lezen...
van kpn.com of i.d. ik heb het namelijk nog niet kunnen vinden op die site.

Ciao, thx

-]_[-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over kosten voor Zldnet:
Dat Zeelandnet in elk gehuchtje breedband wil leveren vind ik een nobel streven, maar dit moet niet verhaald worden op alle ander klanten (althans niet met deze belachelijke prijzen)

Gebruik kabelnetwerk:
Als andere ISP's idd goedkoop gebruik konden maken van de Kabel-aansluitingen in Zeeland dan zouden ze daar echt wel op ingaan hoor, misschien niet voor alle postcodes, maar voor de "grotere" steden zou dit voor hun echt wel rendabel zijn lijkt mij, dus geloof niet dat het "zomaar" kan...

Beschikbaarheid ADSL:
Vrijwel overal in Zeeland is tegenwoordig ADSL te leveren, vaak nog niet van alle types/providers, dus nog steeds minder keus dan in Randstad, maar wel alternatieven. Als ADSL nog niet te leveren is, dan bel je gewoon elke dag een andere provider op en vraag je of ADSL bij jou postcode beschikbaar is. Doe dit 2 a 3 wk lang en geheid dat KPN of andere leverancier overstag gaat en zorgt voor ADSL in jou buurt al is het maar omdat ze denken dat er zoveel vraag naar is.

Ten vierde:
ff Voor Cartler...
Je zat te klagen over taalgebruik in forum, toch ?
Dit komt meestal omdat taal aan het veranderen is, zie ook "turbotaal" "sms-taal" enz.
Dit gebeurt puur uit praktische overwegingen, dat betekent niet gelijk dat men geen fatsoenlijk nederlands meer kan als een officiele brief getypt moet worden...
Je schreef overigens zelf een paar berichten later het woord "fora's"...
Heb op VWO nog paar jaar latijn gehad, maar zover ik me kan herinneren zou het dan forums (hollandisme) moeten zijn of fora, maar nooit fora's...
Dat is zoiets als een tautologie als ik me de lessen nederlands goed herinner (jaren lang alleen in het frans les gehad, dus niet zoveel les nederlands genoten)

Samengevat:

Zeelandnet prijzen zijn belachelijk... !!!

Als we met argument komen dat zeelandnet snelheid wel gegarandeerd is, fuck it !!!
Als ik toch voor zelfde prijs veel hoger ADSL abo neem zonder limiet en de snelheid mocht op drukke momenten inzakken tot de "vaste" snelheid die Zeelandnet je bood, dan heb ik toch nog steeds betere verbinding voor zelfde prijs/goedkoper of vergis ik me nou ???

Veel succes ermee, ik verlaat het topic !!!

PS:

@ _fm:

Ben zelf ook afkomstig van opleiding Elektrotechniek en toch heb ik beide stages gelopen bij IT-bedrijf / IT-afdeling v.e. bedrijf...
Dus zó onmogelijk is dat niet...
En als je idd geen Zldnet medewerker bent, sorry voor reply van mij daarover
Maar blijf erbij dat abo's van Zldnet niet meer mee kunnen in deze tijd.
En over Reclame code commissie:
Weet je nog de kerstactie die zldnet vorig jaar had:
Stond toch groot op:
Zelfde prijs, Dubbele Snelheid of zoiets ?
Bleek niet waar te zijn omdat met jaarbetaling bij Family-256 abo je een flink bedrag moest gaan bijleggen zoals al eerder in topic aangegeven...
Heb toen brief naar RCC geschreven, maar nooit reactie terug gehad

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2003 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:25

Dark

who tweaked the light?

Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 02:29:
...Beschikbaarheid ADSL:
Vrijwel overal in Zeeland is tegenwoordig ADSL te leveren, vaak nog niet van alle types/providers, dus nog steeds minder keus dan in Randstad, maar wel alternatieven. ...
Nee dit is niet waar vrijwel nergens in zeeland is adsl behalve in de grote plaatsen.
goes, vlissinge, middelburg en zierikzee... (axel en terneuzen ook!)

http://www.xs4all.nl/~rhunen/ADSL/Zeeland.html

http://www.xs4all.nl/~rhunen/ADSL/KPN.html

als je even kijkt naar het percentage adsl geschikte centrales zul je zien dat dit ver beneden het landelijk gemiddelde ligt.

vraag me niet waarom, maar het is duidelijk dat zeeland op adsl gebied totaal achterlijk is, het kan haast niet anders dan dat er een actief beleid is gevoerd om adsl te weren, want zoveel erger dan friesland overijsel of groningen is het hier ook weer niet.

edit: linkje

[ Voor 5% gewijzigd door Dark op 06-12-2003 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze mail naar Coax gestuurd en stel voor dat meer mensen dit doen....

Beste COAX,

Ik en veel andere mensen vinden Zeelandnet veel te duur en zijn van mening dat Zeelandnet misbuik maakt van haar posite in Zeeland als zijnde de enige provider die snel internet biedt in kleine plaatsen in Zeeland.

Hier een link MBT een forum hierover:
Zeelandnet, tijd om actie te ondernemen!

Wat is hieraan te doen?

Ik betaal nu 85 Euro voor een abbonement met een downloadlimiet van 15 GB per maand.

Als ik een vergelijking maak met de rest van de Internet aanbieders dan is de prijs 3 x te hoog ongeveer.

Ik stel voor dat we "samen"naar de NMA toegaan en Zeelandnet dwingen de tarieven en voorwaarden aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.zeelandnet.nl/...fc3438ebcd2d4651b4fa89ecd

Dus ook in 2004 blijven de prijzen hoog en de datalimieten laag.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb coax ook es een flinke sterke brief geschreven over mijn idee van Zeelandnet en haar machtsmisbruik.
Godzijdank heb ik per februari een geweldig ADSL abo, voor minder geld en geen datalimiet. Dan kan die rare zeelandnet in de koelkast. Desalniettemin is het goed plan om flink te klagen, want hun gedrag kan wat mij betreft niet door de beugel.

Iedereen succes in de strijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icheb
Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 22:37:
Ik heb coax ook es een flinke sterke brief geschreven over mijn idee van Zeelandnet en haar machtsmisbruik.
Godzijdank heb ik per februari een geweldig ADSL abo, voor minder geld en geen datalimiet. Dan kan die rare zeelandnet in de koelkast. Desalniettemin is het goed plan om flink te klagen, want hun gedrag kan wat mij betreft niet door de beugel.

Iedereen succes in de strijd!
Zou je misschien die brief online willen zetten ?

Dan kunnen meer mensen deze brief gebruiken :D

sebsoft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 21:19:
http://www.zeelandnet.nl/...fc3438ebcd2d4651b4fa89ecd

Dus ook in 2004 blijven de prijzen hoog en de datalimieten laag.
Inderdaad. had ook niet anders verwacht :P
Maar wat me wel opvalt is dat de FUP anders is:
Per heden is de Fair Use Policy in uw voordeel aangepast, bij een 100% of meer overschrijding van uw limiet krijgt u 10 dagen de tijd om niet over te stappen naar een hoger abonnement maar uw abonnement te behouden en voortaan (dus niet met terugwerkende kracht) per extra MB te betalen.

Dus als ik bereid ben om 5 (0,005*1000) euro per GB extra te betalen kan ik en dus doen en laten wat ik wil maar ja dan wordt het helemaal een dure bezigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNazgul
Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 17:45:
[...]

Inderdaad. had ook niet anders verwacht :P
Maar wat me wel opvalt is dat de FUP anders is:
Per heden is de Fair Use Policy in uw voordeel aangepast, bij een 100% of meer overschrijding van uw limiet krijgt u 10 dagen de tijd om niet over te stappen naar een hoger abonnement maar uw abonnement te behouden en voortaan (dus niet met terugwerkende kracht) per extra MB te betalen.

Dus als ik bereid ben om 5 (0,005*1000) euro per GB extra te betalen kan ik en dus doen en laten wat ik wil maar ja dan wordt het helemaal een dure bezigheid.
Ik blijf herhalen dat deze Fair Use Policy bij zeelandnet niet moet worden gezien als een echte Fair Use Policy, maar gewoon als een keiharde limiet. Alleen misleidend gebracht door Zeelandnet.

Als iemand zijn / haar brief wilt plaatsen dan kan ik deze doorsluizen naar mijn vriendjes en vriendinnetjes die ook onze meningen over zeelandnet delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werd er vandaag op gewezen dat ADSL beschikbaar komt in mei 2004 hier in schouwen-duiveland(scharendijke). Dus ik ben weg bij Zeelandnet vanaf mei.

maar ik moet alleen nog even de kleine letters lezen van de voorwaarden van Zeelandnet m.b.t opzegging van een abbonement en die najaarsactie 2002.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

YES weet je dit zeker? dan bennik namelijk ook weg bij zeelandnept ... ja ook centrale Scharendijke ...

ADSL here I come :D woei ...

edit:
Jah idd geeft kpn postcode check nu ook onze centrale aan per mei 2004 :D, man wat een opluchting!

[ Voor 43% gewijzigd door Dark op 10-12-2003 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icheb
Dark schreef op 10 december 2003 @ 18:34:
YES weet je dit zeker? dan bennik namelijk ook weg bij zeelandnept ... ja ook centrale Scharendijke ...

ADSL here I come :D woei ...

edit:
Jah idd geeft kpn postcode check nu ook onze centrale aan per mei 2004 :D, man wat een opluchting!
En hoe ga je onder zeelandnet uit komen, het abo is net met een jaar verlengt bij 99% van de mensen.... (had dit nieuws een paar weken geleden er geweest had ik al op kunnen zeggen |:( )

sebsoft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:44
Je kan het opzeggen, onder voorwaarden.
Als je de voorwaarden leest ergens in artikel 13 nog iets, staat dat de klant de abonnement kan opzeggen als de abonnementsvormen veranderen dat ook inderdaad begin 2004 gebeurd.

MAAR...

Je moet kunnen aantonen dat het in JE nadeel is anders moet je er helaas een jaar verder aan vast zitten.
In de voorwaarden staat ook duidelijk "aantoonbaar".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icheb
Kakaroto schreef op 10 december 2003 @ 22:36:
Je kan het opzeggen, onder voorwaarden.
Als je de voorwaarden leest ergens in artikel 13 nog iets, staat dat de klant de abonnement kan opzeggen als de abonnementsvormen veranderen dat ook inderdaad begin 2004 gebeurd.

MAAR...

Je moet kunnen aantonen dat het in JE nadeel is anders moet je er helaas een jaar verder aan vast zitten.
In de voorwaarden staat ook duidelijk "aantoonbaar".
Hoe ga je aantonen dat het slechter is geworden...
Het enige wat ik me kan bedenken is dat een paar weken ook mijn router ineens gek is gaan doen. En dat de datalimiet nog steeds te laag is voor de prijs. Veel meer kan ik niet bedenken.

Ik weet nog wel een paar methoden om ervoor te zorgen dat ze me niet meer als klant willen hebben, maar ik denk dat ik dan een schadeclaim aan me achterste ga krijgen. :X |:(

Heeft er iemand nog een idee om eronder uit te komen ?

sebsoft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:44
Icheb schreef op 10 december 2003 @ 22:46:
[...]

Hoe ga je aantonen dat het slechter is geworden...
Het enige wat ik me kan bedenken is dat een paar weken ook mijn router ineens gek is gaan doen. En dat de datalimiet nog steeds te laag is voor de prijs. Veel meer kan ik niet bedenken.

Ik weet nog wel een paar methoden om ervoor te zorgen dat ze me niet meer als klant willen hebben, maar ik denk dat ik dan een schadeclaim aan me achterste ga krijgen. :X |:(

Heeft er iemand nog een idee om eronder uit te komen ?
Dat werkt dus ook niet, ik heb stage gelopen bij zeelandnet en ik weet hoe de lui daar zijn :)
In de algemene voorwaarden staat ook dat in geen mogelijkheid de abonnement gestopt kan worden als het gaat over tarieven.

artikel 13 h

door Cliënt binnen twee weken na bekendmaking van wijzigingen ingevolge artikel 11.2 indien aantoonbaar nadeel voor Cliënt ontstaat. Tariefwijzigingen die ontstaan door verhoging van wettelijke heffingen, zijn geen reden voor tussentijdse opzegging;

Een mogelijke reden dat je kan verzinnen is dat je niet eens ben met de verhoging van de datalimiet, dat je bv 7500MB nog te weinig vindt of zoiets.
Mijn abonnement loopt tot begin april, dus wordt afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Zeggen dat je het financieel niet meer kan opbrengen? Dit heb ik gedaan (vorig jaar) en er werd niet heel moeilijk gedaan. Wel netjes nederlands gebruiken en niet te veel onnodigs bij vertellen. Als ze daar vragen of ze je rekening mogen inzien o.i.d. gewoon weigeren. schrijven ze nog geld hierna af, gewoon terug laten stagneren (iedere euro telt financieel gezien, toch?).

offtopic:
Dit is geen vorm van illegaal iets of het bedriegen van ZeelandNet. Volgens de consumentenbond mag je als klant na dat jaar gewoon maandelijks je abbo opzeggen. Je moet dus wel al een jaar ZeelandNet hebben om dit legaal (volgens de consumentenbond) te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Icheb schreef op 10 december 2003 @ 22:28:
[...]

En hoe ga je onder zeelandnet uit komen, het abo is net met een jaar verlengt bij 99% van de mensen.... (had dit nieuws een paar weken geleden er geweest had ik al op kunnen zeggen |:( )
Ten eerste duurt het nog bijna een half jaar voor het zover is, dan neem ik adsl, en doe ik z.net afzeggen op de kortst mogelijke termijn en maandelijks mijn limiet volzuigen tot het contract om is. Jammer dat ik dan een paar maanden dubbel betaal, maar het zal wel niet anders gaan. Idd jammer dat het er nu pas bij staat.

Verwijderd

Als ik op mijn pip kijk bij abonement omzetten kijk staat er onderin:

Op het moment dat mijn huidige abonnement afgelopen is (30-12-2003)

Bij omzettingen per het einde van de looptijd (30-12-2003) wordt er nooit een afkoopsom berekend.

Dus als ik mijn jaarabonnement deze maand nog omzet naar maandabonnement kan ik er volgens mij eind april gewoon onderuit. Mits je het volgens mij 2 maanden van te voren opzegt, wat ik dan ook doe( begin volgend jaar). Vrees dat zeelandnet dat ziet als nieuw abonnement.
En zoals ik het lees is er helemaal geen maandabonnement, je betaald alleen per maand. :?

offtopic:
iemand trouwens de achterkant van het zeeland gedeelte van de PZC gezien? :r

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 12:51 ]

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Let op:
Als je mailtjes quote, graag wel de persoonsgegevens eruit halen... Mails zijn in principe zelfs alleen persoonlijk, dus niet voor publicatie. Als je ze anonimiseert is het nog wel door de vingers te zien.