Woohooo schreef op 28 november 2003 @ 15:24:
[...]
ja, kheb het een x getest een paar uur lang bij mij thuis en bij een paar vrienden van mij.
we hebben allemaal verschillende abbo's, 200mb, 2g5 en 5g
allemaal een paar uur laten idlen... mss dat er bij de ene meer programma's
mee draaien maar over het algemeen was het wel duidelijk maargoed
ik d8 dat dat al wel bij iedereen bekent was maar niet dus
Sorry, maar dit soort 'bewijzen' klinken voor mij niet overtuigend, als je 3 identieke kale windowsinstallaties zou hebben, en het dataverkeer van alledrie zou monitoren via een vierde aansluiting, en de max 10 min vertraging in acht zou nemen, _DAN_ heb je iets wat in de buurt komt van bewijs.
Als jij ook maar een beetje serieus wil internetten dan heb je een plus abo, toch? (eurodubbeltje en eerste rang enzo)
Libido schreef op 28 november 2003 @ 16:59:
Wat ik me nu eigenlijk afvraag _fm:
1. Ben je iemand die wat te vertellen heeft binnen de zeelandnet organisatie, of zit je (in de tijd van de baas) liever op tweakers.net dan dat je aan het werk bent?
Ik ben gewone klant bij zeelandnet, verder geen binding. Ik ben student, studenten hebben ook altijd teveel vrije tijd

Verder ben ik groot voorstander van verantwoordelijk internetgebruik, iets wat op dit moment bij velen ver te zoeken is. Principekwestie voorbeeld: dataverkeer veroorzaken om bakken illegale troep te verslepen, ik vind dat zonde van de netwerkcapaciteit.
2. Is dit reageren van je/jullie naar aanleiding van het mailtje met link naar dit topic (en gesteund door de PR) of is het eigen initiatief?
Hee, je neemt hier al aan dat ik er werk of iets dergelijks, dat is niet het geval. Ik denk gewoon realistisch na denk ik. Realitisch gezien kan een bedrijf niet overnight een nieuw abo-stelsel, een nieuw abo, en de voordeelmbregeling introduceren, dat krijg je gewoon nergens binnen 2 dagen door de directie heen lijkt me. Even afgezien van de programmeertechnische aanpassingen aan het managementsysteem, en de pip pagina lijkt me het niet realistisch om te denken dat het door dit topic komt. Een vervroeging van een geplande omzetactie zou ik me echter wel voor kunnen stellen eventueel, aan de andere kant is het wel al eind nov/begin dec, een grote pr stunt zou voor het einde van het jaar krap worden denk ik.
Vraag 2. lijkt mij interessant want, Als je van PR bent, waarom is dat dan niet af te leiding uit je reacties.
Maarja als je het niet bent (en wel betrokken bij zeelandnet), dan ben je nogal dom bezig. PR afdelingen houden nou eenmaal niet van eigen initiatief (en je baas waarschijnlijk ook niet dat je niet aan het werk bent)
maar ik werk er dus niet, en de enige binding die ik heb is net als die van vele anderen hier, gewoon klant.
Maar wat mij echt heel erg stoort is dat je (_fm) die limieten probeert goed te praten met het idee dat er anders toch alleen maar illegale bytes worden binnengehaald. Volgens mij weet je niet half wat er allemaal legaal te downloaden is. Schoenmaker houd je aan je leest. Er bestaan een heleboel organisaties die opkomen voor de belangen van rechthebbende, maar daar heb ik zeelandnet nog nooit tussen zien staan.
Wat mij heel erg stoort is dat er 1 iemand begint met 'jaaa, ik heb zo'n lage limiet en kan ik m'n films niet ophalen enz enz blaat blaat', en vooooral dat er dan 10 mensen nog eens hetzelfde gaan roepen. Dat voegt echt niets toe, maargoed, ik ben niet te beroerd om in m'n toetsenbord te klimmen en weer hetzelfde reply'en. Zie dit onderdeel als gewoon 'fijn tegengas geven'. Ik ben wel van mening dat de datalimieten zoals die nu bestaan het illegale kopieren wel minderen als dat er geen limieten zouden zijn.
Als laatste een quote van _fm uit het topic "chello knijpt poorten"
"_fm doet als niet chello'er met nog tragere verbinding ook lekker mee in dit topic "
Er vanuit gaande dat je zelf ook wel zeelandnet zal hebben, maak je met die quote niet echt reclame

Chello is? 3 mbit ofzo? ik weet het niet precies, wist het ook op dat moment niet. Meer dat ik wilde aangeven dat het allemaal zo slecht nog niet is daar, wat snelheid betreft. Zelf heb ik aan de snelheid die zeelandnet mij bied genoeg.
(maar misschien ben je wel helemaal niet betrokken bij zeelandnet en geef je alleen tegengas in topics als deze omdat je dat wel humor vind

)
Ik ben dus niet betrokken bij zeelandnet, anders dan dat ik tevreden klant ben. Een beetje tegengas is goed voor de discussie of het nu over fietspompen of internetverbindingen gaat.
kas vet gespekt? jij hebt dus blijkbaar inzage in die cijfers. hier posten plz

nogmaals, als jij grootverbruiker bent van bitjes waar je de rechten voor betaald hebt, prima, fine with me, dan heb je misschien echt iets zwaarders nodig. Om een of andere reden voelt het toch zo dat 90% van de grootverbruikers, als ze hun kazaa/emule/ftp/whatever zouden laten voor wat het was, ineens prima toe zouden kunnen. (let op: denk ik, ik heb geen inzicht in de gemiddelde dataopbouw van de gemiddelde 'grootverbruikende' zeelandnetter
raoulduke schreef op 28 november 2003 @ 18:47:
Ik heb ook gekeken op mijn 'pip'. De datalimiet is met 50% toegenomen, maar de prijs is ook weer omhoog gegaan! Nu is die 50% wel geinig, maar het feit blijft dat ik nu meer dan 30 euro per maand betaal voor 3,7 Gb. Dat lijkt nog steeds nergens op. Ik denk dat ze bij Zeelandnet misschien iets hebben gedacht van: "Goh, een topic op tweakers, OPTA / COAX / Radar / Kassa, dat kunnen we niet hebben, laten we snel ff de abonnementen opschroeven!"
Als ze dat voor elkaar krijgen in <2 dagen.

. echt hulde, helaas voor wat velen hopen denk ik niet dat dat heel realistisch is.
quote]Wel heel toevallig dat dat twee dagen na opening van dit topic gebeurd. Ik trek niets in twijfel en die verhoging is wel geinig, maar in plaats van +50% zouden ze beter +100% overwegen. Ze geven nu zelf aan dat er concessies gedaan kunnen worden, dus waarom dan weer zo scheinheilig mogelijk een move maken van pure afzetterij naar halve afzetterij.[/quote]
definieer afzetterij?
Begrijp me dus niet verkeerd: ik vind de verhoging goed, maar ik blijf zoeken naar concurrenten met ADSL. Heel die datalimietverhoging lijkt meer een soort afleidingsmanoeuvre om onze argumenten en overtuiging te doen verdwijnen. Bij mij is dat niet gelukt.
Ik denk dat het tijd was voor een datalimietverhoging, ongeacht wat dan ook. Dat je zoekt naar adsl provider lijkt me prima, keuze hebben is goed. Het gras bij de buren is altijd groener namelijk

bazs2000 schreef op 28 november 2003 @ 21:22:
[...]
Daar heb je gelijk in al is 10GB soms nog wat aan de krappe kant, ik zou dan voor €79,95 een abonnement bij jullie moeten afsluiten wat voor mijn begrippen duur is. Ik heb nu een 1,5Mb verbinding waar ik een lager bedrag voor betaal maar het is wel een bedrag die ik eerlijk vind namelijk €59,95 per maand. Ik heb geen limieten en ben dus vrij in het genereren van verkeer. Mijn kabelabonnement is trouwens al duurder dan vergelijkbare ADSL-abonnementen maar dit is niet iets wat mij uitmaakt, ik betaal voor iets wat naar mijn smaak is.

En iets wat jouw provider kan aanbieden, iedereen blij lijkt me zo

[...]
Hier waren mijn woorden ook iets te hard, ik snap natuurlijk wel dat de dunbevolkte gebieden rendabel moeten zijn en blijven maar dan nog vind ik die datalimieten erg laag voor de prijs waarvoor deze worden aangeboden. Neem voor de grap het Budget 1536 abonnement. Je krijgt veel bandbreedte wat erg leuk is en de prijs is erg leuk maar je kunt maar 1GB aan dataverkeer genereren en daarna mag je bijbetalen wat betekent dat je per 100MB die je aan extra dataverkeer genereert ook €4,- extra mag betalen. Een ISO van Linux (en dan neem ik voor de grap Mandrake 9.0 die uit drie CD's bestaat) komt neer op een leuke 1,4GB. Na het downloaden van deze ISO's zit je meteen over de limiet met €16,- aan extra kosten maar dan moet je de rest van de maand nog.
Ik denk niet dat een budget abo passend is bij iemand die iso's voor linux gaat ophalen. Kies een abo wat past bij je gebruiksdoel, en zeg wat er daar dan mis mee is/aan ontbreekt.
Die Plus 1536 ziet er veel beter uit, je krijgt waarvoor je betaalt en de meeste mensen hoeven niet meer bang te zijn om over die limiet heen te gaan want 15GB is erg veel. Maarja, er zijn mensen die meer willen en een groot aantal mensen krijgt het voor elkaar om over de 15GB te gaan met legaal verkeer (en dat kan dus echt), deze mensen rest niets anders dan het nemen van een abonnement die €119,- per maand kost. Bij deze verbinding gaan alle verhoudingen zoek, scheef en verkleuren ze bij de concurrentie. Ik betaal voor een 4Mb/s kabel-abonnement €89,- en mag dan doen wat ik maar wil, jullie blijven steken op de helft van de bandbreedte maar vragen er wel een dikke €30,- meer voor.
adsl was 2mbit gegarandeerd heb ik ooit eens gelezen toch? en nogmaals, gebruiker liever geen 'jullie', ik ben niet van zeelandnet
Nu zijn jullie in veel gebieden nog de enige die breedband aanbiedt maar wat denkt Zeelandnet dat er gaat gebeuren wanneer ADSL terrein wint? Veel klanten kiezen dan eieren voor hun geld en stappen over want het duurste abonnement is ruw geschat toch nog 8% van het gemiddelde maandsalaris van de nederlanders en dat is niet niks.

Hoe dit voor zeelandnet zal lopen weet ik niet, neem aan dat de marketing afdeling daar genoeg plannen voor heeft. Persoonlijk denk ik dat die 2% die-hard-films-sleuders die dan overstappen niet zo'n heel gemis zijn.
Oh, voor ik het vergeet te zeggen. Dat je eerlijke antwoorden geeft kan ik alleen maar toejuichen want zo krijg je in ieder geval geen moddergevecht want dit topic begon toch anders en jouw antwoorden hebben er een positieve draai aan gegeven.

dankje, onthoud echter dat ik niets met zeelandnet te maken heb, behalve dat ik er ook klant ben. Ik vond het alleen wat naar dat er een soort hetze/demonisering gecreeed werd. Als je wat langer over bepaalde dingen nadenkt zijn ze verklaarbaar, en kun je er wellicht begrip voor opbrengen. Zomaar 'blaaat zeelandnet blaat bagger enz enz' daar is niemand wat mee geholpen, en dan krijg je inderdaad het moddergooisfeertje wat je beschreef (met de nodige pa-en-ma betalen toch, maar de huispuber klaagt steen en been reacties)
Dit is dus niet het geval.
Heb zelf al te lang bij zeelandnet gezeten en nu mn abo opgezegd, zoals de gebruikelijke shit bij zeelandnet is zelfs bij een opzegging niet sprake van een vaste opzegtermijn, maar moet je je contract volmaken !!!
Ik ben niet thuis in het consumentenrecht, maar simpel gesteld lijkt me als dat jij een contract afsluit voor een jaar, dat beide partijen er zich dat jaar aan houden? Of klinkt dat heel gek?
Zie je wel eens een voetballer die bij een club blijft terwijl hij wegwil ???
Hehe, van voetbal heb ik weinig kaas gegeten, maar stel dat de 'boete' op zijn contract zo hoog is dat de club die hem wil overnemen, die boete niet wil betalen, dan moet hij/zij toch ook z'n contract uitdienen? (correct me if i'm wrong)
En wat heeft iemand ermee te maken of mijn downloads legaal of illegaal zijn ???
Niemand heeft iets te maken met wat jij aan data download, mijn persoonlijke mening is dat illegale data nutteloos is, iets waar je zonder kan, niet noodzakelijk. Daarnaast mag je natuurlijk geen dingen doen, die verboden zijn door de wet.
Als er iemand is die mij daarvoor mag terechtwijzen, dan mag dat hooguit justitie zijn en niet een of andere debiele ISP zoals Zeelandnet, wie denken ze wel niet dat ze zijn ???
Al eens van Bestuurlijke, Rechterlijke en Uitvoerende macht gehoord ???
Zldnt alles ineen ??? Dat heette toch een dictatuur of heb ik zo slecht opgelet tijdens Geschiedenis op de middelbare school ???
Het 'illegale data' argument is van mij persoonlijk. Ik ben niet zeelandnet. ik vind het jammer als er netwerkcapaciteit 'slecht' gebruikt wordt. Voor de argumenten van zeelandnet kun je ze beter zelf bellen/mailen/brief schrijven.
Ik werk zelf ook voor een IT bedrijf en ben tijdens mijn studie ook gevraagd of ik bij Zeelandnet stage wilde lopen, maar dat doe ik voor geen goud.
Ik studeer nog, en werk dus niet bij zeelandnet, ook loop ik er geen stage. Gezien mijn studie(elektrotechniek) is dat ook geen logische plaats om eventueel stage te gaan lopen.
Werken bij Zldnt = ongeveer zelfde status als bij de parkeerwacht gaan werken !!!
* _fm ziet t al voor zich, een parkeertkaart voor je kabelmodem 
Maar zoals al vele malen in dit topic gezegd is, Zldnt belazert je gewoon dankzij hun monopolie positie !!!
definieer 'belazeren'?
Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 23:33:
Ze hebben de datalimiet wel met 50% verhoogd maar van FUP is nog steeds niet te spreken als ze je zomaar naar een zwaarder abbonement kunnen schuiven. Als je meer dan 100% meer download (je zal eens een virus hebben die je PC openzet als een ftpserver voor allerlei obscure boards) zetten ze je binnen 10 dagen op een ander abbonement (als je niet reageert) anders kan je gewoon gaan betalen per Mb.
HO! STOP!, als _jij_ een virus op _jouw_ computer krijgt, ben mijns inziens _jij_ daar voor verantwoordelijk. Net als _jij_ verantwoordelijk bent voor het verantwoord gebruik van _jouw_ internetaansluiting. De mentaliteit van 'ja maar ik had een virus, dus naja niet mijn fout' erger ik mij sterk aan. Als jij bijv het blaster virus hebt, veroorzaak jij overlast met jouw aansluiting, omdat je je windows niet gepatched had. Eigen schuld, jouw verantwoordelijkheid tegenover de internetgemeenschap.
Jaja, en wat denk je dat de upstream provider van zeelandnet zegt? "o jongens, versleur maar data hoor, het kost mij toch niets... " wees realistisch
[ tussendoor nog even hulde aan acid_burn, fijn dat niet iedereen meedoet met het boe-roepen tegen zldnet ]
Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 06:46:
In vergelijking met de rest van Nederland is het compleet absurd. Te zot voor woorden hoe duur Zeelandnet is en hoe belachelijk de datalimiet is. Anderen lachen ons ronduit uit, terwijl ze vrolijk verder downloaden zonder datalimiet.
als jij het beter kan dan zeelandnet, en goedkoper, zou ik vooral een kabelisp oprichten in zeeland. klanten gegarandeerd als ik velen in dit topic mag geloven

raoulduke schreef op 29 november 2003 @ 13:29:
Sorry, maar het gezegde 'iemand blij maken met een dode mus' is toch wel van toepassing op deze *kuch* zeer goed geplande *kuch* actie van Zeelandnet. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het een (zoals iemand anders al zei) noodgreep is om te proberen 'het verzet' te breken. Dat klinkt weer wel zwaar, maar kom op: dit is helemaal geen spectaculaire actie die ons verrast, het is gewoon een bevestiging van het feit dat ze jarenlang al meer hadden kunnen bieden voor minder geld.
noodgreep? nee, dat denk ik niet. Gezien het mailtje achteraf misschien een vervroeging van een geplande actie, maar het is al eind november, een grote pr stunt had voor het einde van het jaar niet meer mogelijk weest denk ik.
Maar nogmaals mijn vraag: hoe kunnen we uitzoeken hoeveel Zeelandnet betaalt voor 1 gigabyte verkeer? Ik zal eens proberen COAX aan te schrijven, want het argument voor de datalimiet is en blijft dat het 'Zeelandnet geld kost', ja da's mooi, maar hoeveel zeggen ze er niet bij en het is vast minder dan dertig euro voor twee gigabyte.
Vraag een offerte aan bij de upstream providers van zeelandnet? of bel gewoon zeelandnet of ze een indicatie kunnen geven? Ik weet niet of ze je het vertellen, maar vragen staat vrij toch?
TheNazgul schreef op 29 november 2003 @ 14:43:
Zeelandnet in een notendop:
1) We zijn onderdeel van de energiemaatschappij Delta Nuts
2) We kunnen
ONZE infrastructuur beschikbaar stellen voor internet
3) We kunnen hier veel geld aan verdienen
4) We hoeven niet bang te zijn van concurrentie (want die is er gewoon niet!)
5) We kunnen alles invullen zoals we dat zelf willen
6) We gebruiken misleidende acties om meer klanten te trekken
7) We kunnen niet tevreden klanten makkelijk de deur wijzen, want het alternatief is PSTN/ISDN.
1) essent ? lijkt me niets mis mee dus
2) ja? iets mis mee? stel dat essent powerline internet ging aanbieden over hun powerlines.
3) het doel van iedere onderneming toch?
4) weet niet hoe het zit met toegang tot kabelnetwerken, iemand info over of je op het kabelnetwerk diensten mag aanbieden als derde partij? wat de vergoedingen zijn, wat je kunt 'afdwingen'?
5) ja, euhm, bedrijfsvoering is iets wat ieder bedrijf juist vooral zelf bepaald, toch?
6) voor misleidende acties is er de reclame code commissie
7) in steeds meer grote plaatsen in zeeland is adsl gewoon beschikbaar, zo zwart/wit is het alternatief dus niet
Enige tegemoetkoming mag je toch wel verwachten van zo een maatschappij?!?
tegemoetkoming?
ik ga naar de bakker en ik wil vandaag 2 broden in plaats van 1, maar wel voor de prijs van 1, want het gaat slechter met de econimie, en de lonen zijn bevroren. de bakker (onderneming) moet mij maar tegemoetkomen. nee, zo werkt t niet in de wereld.