datalimieten en fair use policies bij breedband abbo's

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 697 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb wat oude topics zittten doorspitten, maar kom nergens echt goede informatie tegen.

Ik vraag me het volgende af:

Welke provider gaat het meest soepel om met gegenereerd data verkeer ? Ik zelf heb een chello classic abbo en heb opzich weinig te klagen. Per maand download ik zo een 150 gig, zonder problemen. Ik geloof dat die 150 gig zo een beetje een landelijke norm is, klopt dat ? Providers zoals Demon schijnen dit ook te hanteren.

Verder vraag ik me af, wat gebeurt er als je over de grens gaat bij de verschillende providers, iemand ervaring ?

En het gaat dus niet zo zeer om van te voren vast staande limieten, maar meer om FUP's bij providers die verder niets vastgesteld hebben..

Volgens mij laten de meeste isp's gebruikers die veel downloaden tegenwoordig met rust, aangezien het toch een soort concurrentie gegeven is... Upload daarentegen schijnt iets anders te zijn, omdat dit per saldo voor providers veel meer kost. Iemand hier een idee over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al sinds een jaartje of 2 het Fast-ADSL abbonement bij Wanadoo (Via KPN-netwerk) en ik heb nog nooit wat te horen gekregen. In het begin (zo'n 2 jaar terug) downloade ik maximaal 150 GB per maand, tegenwoordig loopt het vaak zelfs tegen de 400 >:) per maand... Maar nog nooit wat gehoord...

Ik ken ook eigenlijk niemand die bij Wanadoo problemen heeft gehad en ze zijn sowieso makkelijker met de zwaardere abbonementen denk ik!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb bij Planet ook al wat zware maandjes achter de rug, ADSL, en nooit wat gehoord. Nu doe ik het even wat rustiger aan, met name om het cdr'en geweld enigszins in te dammen. Downen wat je vervolgens toch niet bekijkt is ook zonde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 12:56
Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 14:48:
Ik heb nu al sinds een jaartje of 2 het Fast-ADSL abbonement bij Wanadoo (Via KPN-netwerk) en ik heb nog nooit wat te horen gekregen. In het begin (zo'n 2 jaar terug) downloade ik maximaal 150 GB per maand, tegenwoordig loopt het vaak zelfs tegen de 400 >:) per maand... Maar nog nooit wat gehoord...

Ik ken ook eigenlijk niemand die bij Wanadoo problemen heeft gehad en ze zijn sowieso makkelijker met de zwaardere abbonementen denk ik!!
400?
Zie jij de buitenwereld nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Flint123 schreef op 24 november 2003 @ 14:51:
[...]

400?
Zie jij de buitenwereld nog wel?
Kvind het wel netjes ;)

Waarom ik de vraag stel, ikzelf ben overgegaan op DVDR films, dus dat loopt dan aardig op als je een goede source hebt. En een queue is snel gevuld hoor, kost niet al te veel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
FAIR USE POLICY betekent dat er gekeken wordt naar gemiddeld verbruik van gebruikers met hetzelfde abonnement bij die provider. Zit jij hier echt heel veel overheen, zodanig dat het ook (mogelijk) storend is bij andere gebruikers, dan kun je hier bericht van krijgen. Bij Chello Classic is het gemiddelde overigens 2,8~3,2 GBytes/mnd, of dat nu nog het geval is weet ik niet. (Ik heb het dus niet over datalimiet hier!)
Weet wel dat het afhankelijk van regio ze wel eens achter mensen aangingen met (te) hoog verbruik (lees: vaak top XX v/d maand).

Ik had vroeger Chello, nooit meldingen gehad dat ik teveel downloade (zat op gemiddelde van 18GB/mnd). Tegenwoordig TweakDSL en daar hoef je al helemaal geen zorgen over te maken gezien het volledig ongelimiteerd is zonder aanhalingstekens :)

[ Voor 14% gewijzigd door AirtjE op 24-11-2003 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 14:54:
[...]

Kvind het wel netjes ;)

Waarom ik de vraag stel, ikzelf ben overgegaan op DVDR films, dus dat loopt dan aardig op als je een goede source hebt. En een queue is snel gevuld hoor, kost niet al te veel tijd.
Precies, sinds ik ben begonnen met DVD's downloaden heeft m'n verdinkie geen rust meer... Ben trouwens wel benieuwd of er mensen zijn die wel problemen hebben gehad met Wanadoo... ??!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToriHino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

ToriHino

Eg wel!

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 15:01:
[...]

Precies, sinds ik ben begonnen met DVD's downloaden heeft m'n verdinkie geen rust meer... Ben trouwens wel benieuwd of er mensen zijn die wel problemen hebben gehad met Wanadoo... ??!
Zelfs als je DVD's aan het downloaden bent, zit je nog altijd op zo'n 100 DVD's per maand om aan die 400 Gig te komen... Lijkt me toch sterk dat je die dan ook nog allemaal ziet |:(

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:46
Ik heb Wanadoo Cable Premium en met zon 40 a 60GB in de maand nergens last van (doe vooral p2p-en... eMule enzo :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
ToriHino schreef op 24 november 2003 @ 15:35:
[...]

Zelfs als je DVD's aan het downloaden bent, zit je nog altijd op zo'n 100 DVD's per maand om aan die 400 Gig te komen... Lijkt me toch sterk dat je die dan ook nog allemaal ziet |:(
Je moet dat ook anders zien. Je moet downloaden wat voorbij komt. Er komen ook geen goede 100 DVD's uit. Dus op een gegeven moment kom je op een punt dat je alle goede dvd's al hebt. Als je de bekende series binnen hebt is het over ook. (Indiana Jones is nu pas te koop, alle James Bond, Rocky, Jurrasic Parc, Godfather, Lord of the Rings, Disney Classics bijvoorbeeld). Hij is nu bezig met inhalen.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:25
ook tweakdsl is niet geheel zonder addertjes hoor:
Om het gebruik van de Internetverbinding(en) voor iedereen mogelijk te houden, wordt gevraagd om medewerking te verlenen aan activiteiten zoals die redelijk door TweakDSL gevraagd kunnen worden.
MAW, als je teveel download kunnen ze je alsnog tegenhouden.

Over het uploaden, volgens mij kost dat qua saldo niet meer voor de providers (hoewel ik dat niet zeker weet) wel weet ik dat de meeste providers meer upload ruimte over houden dan dat ze aan download bandbreedte over hebben?

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:59
chello (met een kleine c ja) hanteert nu een wekelijkse top 25. Kom je daarin , krijg je een waarschuwing. Hoorde laatst van iemand met 36 gig in een week dat die een mailtje ook had gekregen, en ander zat aan 55 gig. Die kerel hierboven die aan 150 gig zit, kan me moeilijk voorstellen dat jij niet eens een mailtje gaat krijgen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sjah schreef op 24 november 2003 @ 16:23:
chello (met een kleine c ja) hanteert nu een wekelijkse top 25. Kom je daarin , krijg je een waarschuwing. Hoorde laatst van iemand met 36 gig in een week dat die een mailtje ook had gekregen, en ander zat aan 55 gig. Die kerel hierboven die aan 150 gig zit, kan me moeilijk voorstellen dat jij niet eens een mailtje gaat krijgen binnenkort.
Naar dit soort dingen ben ik dus benieuwd.

36 gig vind ik persoonlijk namelijk niet veel. Er zijn genoeg providers die daar geen problemen mee hebben, dus dat zou betekenen dat ik na zo een mailtje zou opstappen en over zou gaan naar een andere provider.

Enig idee wat er in dat mailtje stond ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
volgens mij houdt die fair use policy in dat als andere mensen er last van krijgen (kwade mensen die opbellen enzo) grijpen ze in. Bijv. bij kabelinternet deelt iedereen in een wijk dezelfde verbinding, en als er dan een klein groepje mensen constant zo hard downloadt dat anderen een trage verbinding krijgen dan krijg je een belletje/mailtje van je provider of je het wilt matigen. Als jij als enige in je buurt kabelinternet hebt en 500gig per maand downloadt dan zullen ze er denk ik niks van zeggen.

Zo'n anderhalf jaar geleden hebben wij ook wel es een waarschuwingsmailtje gehad van @home omdat we teveel downloadden... Kwam omdat mn broertje zo'n beetje 24/7 films zat te leechen van snelle ftp's... In het mailtje van @Home stond dat we beter buiten de avonduren konden downloaden. Het ging dus vnl. om de overlast voor andere gebruikers, ik heb niet het idee dat het echt om de verbruikte gigabytes ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op 24 november 2003 @ 16:38:
volgens mij houdt die fair use policy in dat als andere mensen er last van krijgen (kwade mensen die opbellen enzo) grijpen ze in. Bijv. bij kabelinternet deelt iedereen in een wijk dezelfde verbinding, en als er dan een klein groepje mensen constant zo hard downloadt dat anderen een trage verbinding krijgen dan krijg je een belletje/mailtje van je provider of je het wilt matigen. Als jij als enige in je buurt kabelinternet hebt en 500gig per maand downloadt dan zullen ze er denk ik niks van zeggen.

Zo'n anderhalf jaar geleden hebben wij ook wel es een waarschuwingsmailtje gehad van @home omdat we teveel downloadden... Kwam omdat mn broertje zo'n beetje 24/7 films zat te leechen van snelle ftp's... In het mailtje van @Home stond dat we beter buiten de avonduren konden downloaden. Het ging dus vnl. om de overlast voor andere gebruikers, ik heb niet het idee dat het echt om de verbruikte gigabytes ging.
Ik heb zelf ook het idee dat het hierom draait..

Heb al jaren internet van chello, ook in de tijd dat bandbreedte schaarser en duurder was downloadde ik vaak genoeg +/- 200 gig/maand en ik hoorde er niks over.

Maargoed, als het verhaal van de top 25 klopt en het verder nergens van afhangt, is er kennelijk iets veranderd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjeesus, 400 gigabyte per maand, dat is echt ziek...
Je kunt, zoals iemand al opmerkte, onmogelijk al die films bekijken per maand.
Daar moet je bijna wel iets "illegaals" mee doen...

Kan niet geloven dat iemand 36 gieg per wEEk niet veel vind, dat is echt bizar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 15:19
tja, 400 gig moet je inderdaad een hoop bullshit binnen halen waar je niks aan hebt. :) Ook al download je veel dvd's dan is het nog veel, via emule zal je het niet echt halen de 400 gig, mischien via ftp's , maar klinkt niet geloofwaardig...

Toen ik nog @home had, zat ik rond de 80 gig en kreeg ik ook een keer een mailtje van hun, maar toen ik vertelde dat ik alleen maar s'nachts downloaden vonden ze het geen probleem meer, want dan val je niemand lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 16:36:
[...]

Enig idee wat er in dat mailtje stond ?
Geachte chello klant,

UPC Nederland maakt gebruik van een monitorfunctie waarbij het dataverbruik van alle chello klanten gemeten wordt. Aan het einde van iedere week wordt hiervan een top 25 van de grootste dataverbruikers samengesteld.

Uit de meting blijkt dat uw dataverbruik in de top 25 voorkomt met een weekverbruik van 55514 MegaBytes. Uw dataverbruik is overmatig.

Zoals u misschien weet is het chello product gebaseerd op een gedeeld medium. Dit betekent dat als iemand onevenredig veel data verbruikt, dit ten koste gaat van de performance van het geheel waardoor andere chello klanten hier nadeel van ondervinden. Daarom verzoeken wij u om voor de volgende periode uw dataverbruik aan te passen, zodanig dat deze niet wederom in de top 25 voorkomt.

Mocht uw dataverbruik bij volgende metingen binnen deze maand opnieuw overmatig zijn, dan zijn we helaas genoodzaakt uw modem uit te schakelen.

Voor meer informatie verwijzen wij naar artikel 3 van de Acceptable Use Policy (AUP).

Met vriendelijke groet,
UPC/chello Nederland

Zie verder: http://www.chelloo.com/Ya...ion=display;threadid=3724

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 11:17

Wimo.

Shake and Bake!

Ik vind het trouwens achterlijk dat je bij de 30gb/week al een maitlje krijgt ... Dit geldt overigens ook voor chello plus! Ik haal ruim 300kb/sec op usenetservers.. dan zit ik binnen no time op die 120gb/maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
400 gig. jezus dan heb je je verbinding echt 24/7 volledig op downloaden staan. Je kan in een maand als je geluk heb met de nieuwe snelheden maar maximaal.

31 ( dagen ) * 24 ( uur ) * 60 ( min ) * 60 ( sec ) * 230 ( k/sec ) = 616032000 k = 587,49 GB downloaden. Dan ben je denk echt aan het downloaden om te downloaden en niet meer normaal bezig.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wimo. schreef op 24 november 2003 @ 16:59:
Ik vind het trouwens achterlijk dat je bij de 30gb/week al een maitlje krijgt ... Dit geldt overigens ook voor chello plus! Ik haal ruim 300kb/sec op usenetservers.. dan zit ik binnen no time op die 120gb/maand
Dit zegt meer over jouw normen dan over je provider.. ik bedoel: 120 Gb per maand... !! Realiseer je je wel hoe veel dat is ???
Onvoorstelbaar dat mensen dit soort hoeveelheden als normaal beschouwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ik kan je me verontwaardigign wel voorstellen mistered, ik haal het zelf ook nooit, ik heb classic. Maar aan de andere kant, die gozer betaalt wel even 30 euro meer voor plus, ik vind best dat er dan een hogere datalimiet tegenover mag staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is heel normaal (die 120 gig), voor het geld dat je voor een abbo betaalt mag je wel iets terug verwachten. Bovendien zijn er genoeg providers die er niet moeilijk over doen en hiermee dus een sterkere concurrentie positie verwerven (in mijn ogen).

Chello vertelt klanten die een mail krijgen die in een paar posts hierboven staat, dat de limiet op 20 gig per week ligt. Dat is toch helemaal niks ? Dat is nog geen 10% van de capaciteit die je tot je beschikbaarheid hebt...

Even iets anders,

ik vind mensen die hun leven op irc spenderen ook niet normaal (om maar een voorbeeld te noemen) maar dat ga ik toch ook niet in ieder topic posten ?

Het is inmiddels wel duidelijk dat sommige mensen dergelijke hoeveelheden data niet normaal vinden, dus me dunkt dat dit in dit topic niet meer gepost hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmzaniac
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2023

Hmzaniac

Evil Admin

FUP is bij de meeste providers wel goed geregeld. Vooral bij ADSL-providers (vooral de kwalitatief betere (zeg maar geen hetnet, zonnet, freeler, of wie het tegenwoordig allemaal doet..) wordt er pas op het verbruik gelet als iedereen gezamelijk die op een bepaalde centrale zit eroverheen gaat.. gezien het feit dat het overgrote deel van de mensen alleen een beetje surft en e-mail komt dit amper voor.

offtopic:
besef trouwens even wel dat 400 Gb per maand betekent dat je

400*1024*1024 = 419430400 Kb per maand moet downloaden.

dit is (419430400 / (30*24*60*60 ) = 162 Kb per seconde

162 Kb per seconde is al een redelijke lijn (1.5 Mbit uninterrupted). En deze lijn moet je dan dus 24 uur per dag open hebben staan, nooit in een queue staan, altijd de volledige verbinding benutten, nooit een uitval van je lijn hebben, nooit de stroom uitgevallen hebben, etc.

Dit lijkt me persoonlijk een lichtelijke overdrijving van de desbetreffende persoon.

Ik heb een WOS-post!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ik jullie eens zeggen hoe dat met Zeelandnet gaat?

Komt ie:
Je betaald ruim 80 euro per maand voor een cabel abbo met 10 GB datalimiet per maand..... :( :( :( (als je er overheen gaat dan betaal je per MB die je extra download....)

Helaas is Zeelandnet de enige provider die snel internet levert in het gros van zeeland.

Ze maken (vindt ik) misbruik van deze monopolypositie en zijn schofterig arrogant over hoe goed Zeelandnet wel niet is.... :r :r

Ik gok dat ik niet de enige ben die het liefste Zeelandnet de deur uit schop voor een andere provider, als iemand tips heeft --> graag! _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Laatst online: 01:23

DynaMikeY

1976 Kever 1300

AirtjE schreef op 24 november 2003 @ 14:55:
FAIR USE POLICY betekent dat er gekeken wordt naar gemiddeld verbruik van gebruikers met hetzelfde abonnement bij die provider. Bij Chello Classic is het gemiddelde overigens 2,8~3,2 GBytes/mnd, of dat nu nog het geval is weet ik niet.
Weet wel dat het afhankelijk van regio ze wel eens achter mensen aangingen met (te) hoog verbruik (lees: vaak top100 v/d maand).

Ik had vroeger Chello, nooit meldingen gehad dat ik teveel downloade (zat op gemiddelde van 18GB/mnd). Tegenwoordig TweakDSL en daar hoef je al helemaal geen zorgen over te maken gezien het volledig ongelimiteerd is zonder aanhalingstekens :)
Chello (en dus ook Classic) hanteert geen vaste limiet, en al zeker geen '2,8~3,2 GBytes/mnd', zoals jij beweert. Dus hoe je daar bij komt is me een raadsel. Ze noemen het niet voor niets 'Fair Use Policy', als ze vaste hoeveelheden aanhielden noemden ze het wel gewoon 'Policy', denk je niet?

Mijn gemiddelde verbruik per maand is zo'n 25-35GB, en ik heb nog nooit iets gehoord. (ook niet bij de incidentele uitschieters van 60-95GB!) Dus ik denk dat Chello toch wel vrij coulant is met die policy.

[ Voor 5% gewijzigd door DynaMikeY op 24-11-2003 17:50 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Laatst online: 22-08 15:44
MagicTempest schreef op 24 november 2003 @ 16:01:Om het gebruik van de Internetverbinding(en) voor iedereen mogelijk te houden, wordt gevraagd om medewerking te verlenen aan activiteiten zoals die redelijk door TweakDSL gevraagd kunnen worden.
Dat klopt niet helemaal, want in de algemene voorwaarden (welke vanaf 19 september van kracht zijn), staat:
TweakDSL kent geen limieten op dataverkeer gegenereerd door een Internetverbinding, voor Homepages bestaat wel een limiet van 5 GigaByte per maand.
-------------------------------
DynaMikeY schreef op 24 november 2003 @ 17:49:
Chello (en dus ook Classic) hanteert geen vaste limiet, en al zeker geen '2,8~3,2 GBytes/mnd', zoals jij beweert. Dus hoe je daar bij komt is me een raadsel. Ze noemen het niet voor niets 'Fair Use Policy', als ze vaste hoeveelheden aanhielden noemden ze het wel gewoon 'Policy', denk je niet?
Ik denk dat we mekaar niet geheel snappen, wellicht dat ik niet geheel duidelijk gepost had... Ik heb het over wat het gemiddelde verbruik is over alle Chello Classic gebruikers. Dat lag een jaartje geleden op 2,8~3,2 GB/mnd. En ja dat kan ik bevestigen dat het klopt :) Weet alleen niet wat het nu is. Ik heb het dus niet over wat het data limiet is! Ik weet wel dat ze, afhankelijk van regio en drukte, dus wel de Top XX mensen die ruimschoots boven dat gemiddelde zitten, wel een waarschuwing geven. En dat is zojuist door een andere forumlezer ook al bevestigd. :Y)
Heb voor zekerheid het voorgaand bericht dan ook aangepast, zo beter? :D

---

Overigens vind ik 400GB/mnd wel errug veel als je dat telkens download. Where the hell sla je zoveel data op? Ga me toch nie vertellen dat dat nodig is? Bij *normaal* gebruik als tweaker denk ik dat je max rond 50GB zit? Extreem denk ik aan 200... (400, damn, da's 85 DVD's of 585 CD-Rom's, sick dude) :P

[ Voor 48% gewijzigd door AirtjE op 24-11-2003 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 17:46:

Komt ie:
Je betaald ruim 80 euro per maand voor een cabel abbo met 10 GB datalimiet per maand..... :( :( :( (als je er overheen gaat dan betaal je per MB die je extra download....)

Helaas is Zeelandnet de enige provider die snel internet levert in het gros van zeeland.

Ze maken (vindt ik) misbruik van deze monopolypositie en zijn schofterig arrogant over hoe goed Zeelandnet wel niet is.... :r :r

Ik gok dat ik niet de enige ben die het liefste Zeelandnet de deur uit schop voor een andere provider, als iemand tips heeft --> graag! _/-\o_ _/-\o_
Yup Zeelandnet lijkt me om deze reden inderdaar niks. Maar Zeeland komt op Surfnet hoorde ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 05:02
Ik vraag me af of HCCnet nog een beetje op je dataverkeer let.
Want deze maand ben ik best wel veel (en hard ;) ) aan het downloaden.
Ik heb zelf een basic abo maar per 2 weken download ik een dvd of 5 en soms ook wel 7. (+ nog eens alle usenet headers ophalen)

Ok met de GB's die je hier voorbij ziet vliegen valt het nog wel mee maar toch de ene provider is de andere niet ;)
Ik dacht zelf dat ze 8.4x het normale verbruik als norm nemen maar ja als het gemiddelde in het dorp (1 centrale ;) ) op 2GB ligt dan zit ik daar ver boven..

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:25

[...]
Dat klopt niet helemaal, want in de algemene voorwaarden (welke vanaf 19 september van kracht zijn), staat:
[...]
Als je dan even verder leest in diezelfde algemene voorwaarden dan zie je exact het stukje staan wat ik gequote had.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 11:17

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 17:09:
[...]

Dit zegt meer over jouw normen dan over je provider.. ik bedoel: 120 Gb per maand... !! Realiseer je je wel hoe veel dat is ???
Onvoorstelbaar dat mensen dit soort hoeveelheden als normaal beschouwen..
Veel? Dat zijn nog geen 25 dvds en/of spellen! Ik betaal 89 euro per maand voor een chello+ verbinding... 120gb veel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Komt ie:

Ik woon in Zeeuws-Vlaanderen in een klein dorpje en sinds een maand of twee kunnen we hier op het ADSL KPN netwerk surfen, dus kun je ook providers als XS4all en Wanadoo krijgen hier. Ikzelf heb per Februari XS4all Basis, dat is al een héle verbetering tegenover die Zeelandnet afzetterij. Zeelandnet is dus niet meer de enigste binnen Zeeland.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat is inderdaad precies de reden waarom ik inderdaad zeelandnet de deur heb uitgemikt en ben overgestapt op XS4all. (gelukkig heb je in Goes waar ik zit, nu de keuze uit meerdere aanbieders van breedband verbindingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Ik heb Fiberworld als Adsl provider. had vorige maand 6,4 gigabyte gedownload. Aangezien ik lite variant heb toch voor de zekerjheid maar eens gebeld. Kreeg een hele vriendelijke meneer aan de telefoon die mij vertelde dat ik me bij zon 60 gigabyte in de maand maar eens zorgen moest gaan maken.

Persoonlijk vind ik dit heel schappelijk. Ik bedoel je hebt toch het goedkoopste abbonnement. Wil je meer downloaden moet je maar upgraden. Maar zoals gezegd ik vind 60 gig een nette FUP voor lite adsl.

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QSYS schreef op 24 november 2003 @ 16:54:
tja, 400 gig moet je inderdaad een hoop bullshit binnen halen waar je niks aan hebt. :) Ook al download je veel dvd's dan is het nog veel, via emule zal je het niet echt halen de 400 gig, mischien via ftp's , maar klinkt niet geloofwaardig...
Geloof me, als je een beetje DVD's via de nieuwsgroepen gaat binnenhalen is het geen probleem... en dan te bedenken dat ik nog nieteens alle DVD's pak die langskomen, ik download misschien 1/4 van wat er langskomt...

En ach, zolang ik geen brieven krijg dat ik teveel download blijft mijn PC'tje lekker 24/7 downloaden!!! :9 >:) :9 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 08:48

JeroenT

hoi!

Ik denk van mijzelf dat ik best veel download (gemiddeld 100GB/maand).
Soms heb ik ook maanden dat ik amper aan 20GB raak hoor.. het is maar net of ik er zin aan heb om tijden achter de pc te zitten.

Verder heb ik eigenlijk nog nooit een mail gehad van @home.

En dat sommige mensen 400GB/maand normaal vinden ; Sick... gewoon echt sick :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De laatste week heb ik het netjes bij 40 gig gehouden en ik heb niets van chello gehoord.

Ik klop het wel even af, maar ik denk toch dat er meer speelt... ?

Mijn poorten zijn overdag afgeknepen, misschien een vervangende maatregel om de snelheid wat op peil te houden ? Lijkt mij persoonlijk opzich een beter idee.. 's nachts veel downloaden, overdag iets minder. Alleen zo kom ik natuurlijk nooit aan 400 gig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Bij UPC België doen ze er iig wel vervelend over datalimieten:

UPC Chello bah!

Zelf heb ik geen last van upc mbt datlimieten. Ik dll toch veel en zit achter en router. Nog geen problemen so far

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Nu online
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 08:15:
De laatste week heb ik het netjes bij 40 gig gehouden en ik heb niets van chello gehoord.

Ik klop het wel even af, maar ik denk toch dat er meer speelt... ?

Mijn poorten zijn overdag afgeknepen, misschien een vervangende maatregel om de snelheid wat op peil te houden ? Lijkt mij persoonlijk opzich een beter idee.. 's nachts veel downloaden, overdag iets minder. Alleen zo kom ik natuurlijk nooit aan 400 gig :D
tsja knijpen van poorten doen ze alleen bij vervelende mensen :) (tis dat je me collega bent).

Vind 400 gig netjes, kan me voorstellen dat sommige mensen dit veel vinden maar die hebben nog nooit van een queu gehoort !!

Zelf zit ik deze maan rond de 100 gig bij een xs4all fast adsl abbo en die hebben ook nog nooit geklaagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rood
  • Laatst online: 24-11-2022

rood

BLaH die BLaH

Ik zou niet weten wat er mis is met 400 gieg, misschien is het in vergelijking met het gros van de gebruikers een hoop data maar als niemand daar last van heeft wat is dan het probleem. Heb zelf ook altijd een flinke hoeveelheid data verstouwd.

Ik zou het meer waarderen als ze eens van die FUP afstappen en gewoon duidelijk een limiet instellen. Denk dat je dan een hoop gezeur voorkomt omdat het altijd een welles nietes spelletje zal blijven over de vraag of een bepaald verbruik veel is of juist niet.

En 400 gieg zijn voor sommige mensen alleen films maar voor anderen ook games. aangezien tegenwoordig de meeste nieuwe games allemaal op dvd uitkomen is er genoeg te downloaden. Waarom een rip gaan downloaden van een game of film als je ook het volledige origineel kan krijgen?
Tuurlijk praat je dan wel over illegale activiteiten maar kom op er is hier niemand die zich daar niet schuldig aan maakt al is het maar op minimale schaal in de vorm van af en toe een mp3 downloaden.

Er zullen altijd mensen zijn die veel meer downloaden dan anderen en juist daarom denk ik dat er gezien de huidige discussie er niet alleen abonnementen moeten komen die grotere snelheden aanbieden maar ook grotere datalimieten, want zeg nou eerlijk wat moet je meteen supersnelle verbinding waar je meer voor betaalt als je maar net zoveel mag downloaden als de rest ?

I used up all my sick days, so I'm calling in dead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Nu online
Wat Rood zegt is zeker waar, de een download gewoon meer dan de ander en als niemand er last van heeft wat is dan het probleem?

ook vind ikhet dat men (ISP) inderdaad eens een keer duidelijkheid mogen verschaffen over hun FUP policy want zo schiet je er ook echt helemaal niks mee op.

Dan kan je beter zeggen als overheid iedereen mag maximaal 2 Gig aan data per maand binnen halen, heb je meteen een stuk minder mensen die illegale spullen dowloaden. (nu maar hopen dat de bumra/stemra dit topic niet leest en goeie ideeen krijgt. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
Ik ben het dus niet met rood eens.

ik vindt het dus niet normaal dat 1 iemand maar liefst 400 GB gaat downloaden, dat vind ik echt te triest voor woorden , blijkbaar kunnen bepaalde mensen zich niet aan de regels houden zoals de FUP regel bijvoorbeeld.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rood

rood

BLaH die BLaH

Gaat lekker Dracula, zo kom ik ook wel aan mijn dataverkeer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rood

rood

BLaH die BLaH

Possible schreef op 25 november 2003 @ 13:11:

ik vindt het dus niet normaal dat 1 iemand maar liefst 400 GB gaat download, dat vind ik echt te triest voor woorden , blijkbaar kunnen bepaalde mensen zich niet aan de regels houden zoals de FUP bijvoorbeeld.
maar ben je het dan wel eens bijvoorbeeld dat er een vast datalimiet op een abonnement komt ipv een vage omschrijving zoals een FUP die per maand verschilt afhankelijk van hoeveel het gros van de gebruikers download?

Ik vind het op zich niet eens erg dat er ergens een limiet op zit, en ik weet lieftst graag van te voren dat het er is. Ik denk dat juist dan de keuze voor een abonnement/provider makkelijker wordt.
Op dit moment wordt er alleen gestunt met de prijs en de snelheid maar voor een hoop mensen is een flinke datalimiet ook een goede reden om naar een bepaalde provider over te stappen.

Maar laten we eerst eens beginnen met stoppen te roepen dat 400 gieg per maand belachelijk is ik denk dat dat standpunt nu wel duidelijk is. Het is overduidelijk dat er genoeg mensen zijn die bakken met data naar binnen trekken en dat die niet allemaal dag en nacht achter hun pc zitten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Nu online
Possible schreef op 25 november 2003 @ 13:11:

ik vindt het dus niet normaal dat 1 iemand maar liefst 400 GB gaat downloaden, dat vind ik echt te triest voor woorden , blijkbaar kunnen bepaalde mensen zich niet aan de regels houden zoals de FUP regel bijvoorbeeld.
Regels? welke regels? dat is dus precies wat wij hier zeggen laat de ISP's nu eens duidelijke regels stellen over hoeveel je wel en niet mag downloaden want nu weet je helemaal niet waar je aan toe bent en kan je dus downloaden wat je wil, en of iemand nou 1 Mb per maand download of 400000 Gig tsja dat moeten die mensen dan zelf maar weten.

Kan me voorstellen dat je met je kabel abonnement in de zelfde flat als meneer X met 400 GIG per maand aan downloads baalt van je trage verbinding maar ligt hier dan niet de schuld bij de ISP ? die dit niet in damt en geen nette FUPS met data limieten instelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb zelf xs4all basic adsl, en ik maakte mij ook zorgen over mijn hoeveelheid data.

Niet lachen, deze maand is het 24GB up, en 25GB down (eMule staat lekker te pompen en te trekken)
Voor mij is dit een absoluut record (vorige maand begonnen met een filmserie binnen te trekken, toen had ik 15u/19d), maar als ik jullie getallen zo lees wil ik graag wat moeite doen om het gemiddelde omhoog te brengen ;)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
150 GB... Toen ik nog Chello had downde ik niet meer dan 20-30 gb in de maand, en dat vond ik al vrij veel.
Nu heb ik Demon en download/upload ik zo'n 2-3 GB per dag, en dat is al veel meer, maar dan nog haal ik die 150 GB langena niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Laatst online: 09:59

lordsnow

I know nothing

Sjeesus, wat een hoeveelheden allemaal! Niet te geloven...

Hier (@home BB abo met 4 man) gaat het wel heeel rustig in vergelijking. Meeste van de tijd downloaden we niks of heel weinig. Maar er wordt ook niet "zomaar" gedownload - dus niet alles wat voorbij komt, maar gericht downloaden.

Af en toe een paar mp3's, een film, of een aflevering van een of andere series.

Ik schat dat we normaal per maand tussen de 5 en 10GB gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cefas
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 20:09
Bij Speedlinq |:( - ADSL 1536/512, kreeg ik een brief dat de FUP maximaal 25 GB per maand was en dat ik daar natuurlijk dik overheen zat :) dus per 1-1-2004 bye bye Speedlinq

Where is my ANY key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op 24 november 2003 @ 16:57:
[...]

Geachte chello klant,

UPC Nederland maakt gebruik van een monitorfunctie waarbij het dataverbruik van alle chello klanten gemeten wordt. Aan het einde van iedere week wordt hiervan een top 25 van de grootste dataverbruikers samengesteld.

Zie verder: http://www.chelloo.com/Ya...ion=display;threadid=3724
Ja, met dat nieuwe tooltje om je lijn "stabiel" te houden installeer je de monitor jah !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Laatst online: 12-09 23:53

robhof

Lembongan view

En ik me al zorgen maken dat ik gezeur zou krijgen boven de 30GB per maand... ;) Heb een basic adsl abo bij xs4all. Eén keer 42GB d/l in een maand, verder meestal niet meer dan 25GB. Nog nooit iets over gehoord, maar dat verbaast me ook niets als ik de hoeveelheden hier zie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Nu online
Resistor schreef op 25 november 2003 @ 13:56:
Ik heb zelf xs4all basic adsl, en ik maakte mij ook zorgen over mijn hoeveelheid data.

Niet lachen, deze maand is het 24GB up, en 25GB down (eMule staat lekker te pompen en te trekken)
Voor mij is dit een absoluut record (vorige maand begonnen met een filmserie binnen te trekken, toen had ik 15u/19d), maar als ik jullie getallen zo lees wil ik graag wat moeite doen om het gemiddelde omhoog te brengen ;)
Keep the good stuff going :)

Iedereen moet toch zelf weten hoeveel hij download zolang de ISP's geen vast regels stellen is het toch een grijs gebied en als je pech hebt dan grijpt de ISP in ookal hebben ze geen duidelijke regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resistor schreef op 25 november 2003 @ 13:56:

LOL !
Ik heb deze maand op dit moment 20 gb up en 105 gb download... en ik heb ook basic ADSL... nu moet ik zeggen dat ik de rest van het jaar niet zoveel gedownload heb, dus kunnen ze mij niet echt aanspreken... Maar mijn verbinding loopt aardig op... overigens kunnen ze op hun klompen aanvoelen dat als de snelheden omhoog gaan, dat het dataverkeer meegroeit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cefas schreef op 25 november 2003 @ 14:35:
Bij Speedlinq |:( - ADSL 1536/512, kreeg ik een brief dat de FUP maximaal 25 GB per maand was en dat ik daar natuurlijk dik overheen zat :) dus per 1-1-2004 bye bye Speedlinq
HAHAHAHA, FUP van MAX 25gb ??? Dat klinkt toch niet als FUP ? Als het een gemiddelde zou zijn, dan kan ik me er nog iets bij voorstellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 14:41:
Hallo iedereen,

Ik heb wat oude topics zittten doorspitten, maar kom nergens echt goede informatie tegen.

Ik vraag me het volgende af:

Welke provider gaat het meest soepel om met gegenereerd data verkeer ? Ik zelf heb een chello classic abbo en heb opzich weinig te klagen. Per maand download ik zo een 150 gig, zonder problemen. Ik geloof dat die 150 gig zo een beetje een landelijke norm is, klopt dat ? Providers zoals Demon schijnen dit ook te hanteren.
Hier klopt dus niets van :O . Als jij een Chello Classic abonnement hebt dan heb jij je limiet allang overschreden. Het limiet voor een Chello Classic abo is ongeveer 20 GB. Er staat wel leuk in elk contract vermeld dat er geen downloadlimiet is, maar toch is die er wel. "Geen Limiet" staat er alleen om klanten te winnen. Zodra je getekend hebt kunnen ze er alles van maken.

Daarom ben ik voor een duidelijk gehanteerde limiet. Geen FUP shit, want dat kan steeds verschillen per providor.
Verder vraag ik me af, wat gebeurt er als je over de grens gaat bij de verschillende providers, iemand ervaring ?
Als je er boven zit, dan kan je van "chello" binnenkort een "zware" rekening verwachten ;) . Ik kreeg al een waarschuwing bij 40 GB. Heb hier al een keer een topic over gestart. Als je dan vraagt wat de exacte limiet is dan krijg je 5 GB te horen (Geloof dat het eigenlijk pas na de eerste waarschuwing is). Zoals je al in dit topic leest kreeg iemand die 33 Gb gedownload had al een waarschuwing. Die zal daarna nog een vette rekening hebben gehad.

De overige providors gaan wel wat soepeler om, maar je mag niet elke maand zoveel traffic genereren. Een FUP kan per providor verschillen. XS4ALL is een van de soepelste providor als het gaat om een FUP. Als je een keer teveel download dan zeggen ze er niets van. Je kan uitgaan van een limiet van 30 - 40 GB.
Volgens mij laten de meeste isp's gebruikers die veel downloaden tegenwoordig met rust, aangezien het toch een soort concurrentie gegeven is... Upload daarentegen schijnt iets anders te zijn, omdat dit per saldo voor providers veel meer kost. Iemand hier een idee over ?
Denk niet dat providors bij wie een bepaald limiet is overschreden een gebruiker met rust laten, vooral Chello niet. Bij de meeste providors krijg je eerst een waarschuwing. Bij chello word gelijk een rekening verstuurd als je in die top 25 komt.

Downloaden kost je providor inderdaad minder dan upload, maar dat scheelt niet zoveel. Meeste providors kopen veel bandbreedte in. Tegenwoordig is de bandbreedte per GB heel goedkoop.

Mijn tip is om een providor te nemen die geen FUP hanteert. Tegenwoordig heb je veel providors zoals TweakDSL die een abonnement hebben zonder datalimiet. Maar ook providors zoals Cistron die duidelijk erbij vermelden hoeveel traffic je mag hebben bij een bepaalde abonnement. Geen onzekerheid hierdoor of je wel of niet teveel hebt gedownload. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cefas
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 20:09
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 14:41:
[...]

HAHAHAHA, FUP van MAX 25gb ??? Dat klinkt toch niet als FUP ? Als het een gemiddelde zou zijn, dan kan ik me er nog iets bij voorstellen....
Ik viel dus bijna van m'n stoel toen ik de brief las, en dat was dat ik in 2 maanden +/- 40 GB per maand had gebruikt (klein gebruiker als ik al de verhalen in dit topic lees). Maar gelukkig ben ik er bijna vanaf. Vooral nu Speedlinq z'n prijzen en pakketten aanpast en z'n bestaande klanten niet laat mee profiteren.

Where is my ANY key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Nu online
25 Gig ach dat is wel een leuke benadering van een simpele gebruiker zijn verbruik.

Alleen wat Wolvie zegt over de snelheidsverhoging is zeker waar, dat zal ook wel de reden zijn waarom chello verschillende soorten abonnementen ingesteld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 14:41:
[...]

Lol, vindt je dat weinig? Ik zit bij Zeelandnet en die hanteren een fup met een limiet van 1000mb (MB ja :( ) Er overheen is gewoon dokken. Ik zit dus ook sterk te denken om adsl te nemen.

Van Fup kan je dus eigenlijk niet spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Nu online
thejoker80 schreef op 25 november 2003 @ 15:05:
[...]

Lol, vindt je dat weinig? Ik zit bij Zeelandnet en die hanteren een fup met een limiet van 1000mb (MB ja :( ) Er overheen is gewoon dokken. Ik zit dus ook sterk te denken om adsl te nemen.

Van Fup kan je dus eigenlijk niet spreken.
Mag ik vragen wat je daarvoor betaald? Ik weet nog dat ik jaren geleden kabel internet had van Multiweb met een downloadlimiet van 750 MB maar dat is ookal weer lang geleden.

Is er nog geen ADSL beschikbaar in je woonplaats dan? Ik zou er flink de balen in hebben als ik zo weinig mocht/kon downloaden per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosemite
  • Laatst online: 30-07 00:14
Dit vond ik op de xs4all site terug over de Fair Use Policy:

Een fair-use-policy, wat houdt dat in?
Een fair-use-policy houdt in dat er geen vaste limiet is gesteld aan de hoeveelheid dataverkeer gegeneerd via uw ADSL verbinding. XS4ALL kan ingrijpen als de verbinding significant meer dataverkeer genereert dan de gemiddelde ADSL verbinding met de betreffende abonnementsvorm. In dat geval zal XS4ALL vooraf contact opnemen met de abonnee.

Hieronder een indicatie van het gemiddelde gebruik in April 2003.

Basic ADSL : 5 GB per maand
Fast ADSL : 8 GB per maand

Wat doet XS4ALL wanneer ik de Fair-Use-Policy overtreed?
XS4ALL maakt het dataverkeer inzichtelijk via het Service Centre https://service.xs4all.nl. Abonnees die significant meer dataverkeer gebruiken dan het gemiddelde voor die abonnementsvorm kunnen een waarschuwing van XS4ALL verwachten.

Krijgen Basic en Fast ADSL ook een datalimiet?
Op dit moment (februari 2003) is dat nog niet besloten. XS4ALL wil zich beperken tot een fair-use-policy indien het hiermee mogelijk blijkt het totaal aan dataverkeer te beheersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Dracula schreef op 25 november 2003 @ 15:07:
[...]

Mag ik vragen wat je daarvoor betaald? Ik weet nog dat ik jaren geleden kabel internet had van Multiweb met een downloadlimiet van 750 MB maar dat is ookal weer lang geleden.

Is er nog geen ADSL beschikbaar in je woonplaats dan? Ik zou er flink de balen in hebben als ik zo weinig mocht/kon downloaden per maand.
Ik betaal er niks voor(mijn ouders) Ik geloof nog iets van 18€. Ja idd veel te veel. Maarja ouders werken niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:10

Wokschotel

Op 6 wielen

Dracula schreef op 25 november 2003 @ 14:49:
25 Gig ach dat is wel een leuke benadering van een simpele gebruiker zijn verbruik.
Ik verbruik 10 gig per maand. Hoe simpel ben ik dan wel niet?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wokschotel schreef op 25 november 2003 @ 15:16:
[...]
Ik verbruik 10 gig per maand. Hoe simpel ben ik dan wel niet?
Ik moet bijna huilen van deze treurigheid.

man, voel je toch niet aangesproken, nergens voor nodig ;)

We praten hier alleen over grote verbruikers van data, wees blij dat je niet veel nodig hebt, scheelt een hoop gedonder zoals je hier wel kunt lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rood

rood

BLaH die BLaH

Ik verbruik al een maand niets...... laten we daar allemaal dan maar een voorbeeld aan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Nu online
Volgens mij is het nu wel duidelijk dat de een meer download als de ander. Als we nou weer eens ons gingen richten op de vragen van de topicstarter en daar een antwoord op proberen te vinden i.p.v. een discussie te starten over wat veel of weinig is en wie dan wel niet of wel triets of simpel is. (niet dat je dat bent als je veel of weinig download)

[ Voor 11% gewijzigd door Dracula op 25-11-2003 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Heb ook pas een DVD branderdje gekocht en dat merk je aanzienlijk in het dataverbruik. De afgelopen paar weken zit al op 20/30 GB per week. Toen ik nog DivX-jes downloade had ik dit per maand :)

Maar het zal vanzelf wel minder worden. Op een gegeven moment heb je gewoon alles wat je wilt hebben al op DVD (zoveel nieuws komt er elke week idd niet uit). Hetzelfde heb ik ook gehad toen ik net mp3's had ontdekt, of DivX :) Verschil is alleen dat je voor een DVD al snel 5 Gig download (4,7 + nog een zooi par-files en overhead)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

thejoker80 schreef op 25 november 2003 @ 15:10:
[...]

Ik betaal er niks voor(mijn ouders) Ik geloof nog iets van 18€. Ja idd veel te veel. Maarja ouders werken niet mee.
Dan is het zo gek nog niet. KPN adsl-lite pakketten zitten met ongeveer dezelfde datalimiet en gemiddeld nog wat duurder ook.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Nu online
Dat is zeker waar. Toen ik MP3's ontdekte haalde ik bizar veel binnen en nu de dvd brander betaalbaar is stijgt het dataverkeer weer.

[ Voor 4% gewijzigd door Dracula op 25-11-2003 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL, heb kabelfoon standaard. Max 5gb per TWEE maand UP en DOWN OPGETELD en anders dokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 18:27

Pimmuz

Roar

@Rood

Klets je bent online so je genereert dataverkeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rood

rood

BLaH die BLaH

juaNto schreef op 25 november 2003 @ 15:53:
@Rood

Klets je bent online so je genereert dataverkeer
ik praat over thuisgebruik :p

werk telt bij mij niet....

laat ik ook wat on topic weer posten: heeft er iemand al zelf echt een waarschuwing dan wel rekening gekregen ipv alleen iemand kennen die dat heeft gekregen ??

[ Voor 28% gewijzigd door rood op 25-11-2003 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNazgul
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-07 23:54
Het gevaarlijke met Zeelandnet is dat er gepost wordt met een "fair user policy" terwijl het eigenlijk gewoon een datalimiet is !

Het zijn 2 toch heel verschillende begrippen in internetland.

Fair user policy : Men mag veel downloaden totdat ISP aan de bel trekt.

Datalimiet: Je hebt een limiet bijv. 2 GB. Kom je over je limiet dan is het $$ voor de ISP. Je krijgt gewoon een hele mooie factuur toegezonden (volledig automatisch natuurlijk). Zoals ook blijkt uit reactie van Reneetje (Bogusje).

Zeelandnet werkt met Datalimieten. Ikzelf heb 2,5 GB per maand als limiet. Ik ga echt kwijlen zoals ik sommige medegot-ers hoor praten over hun download gedrag _/-\o_ Daar kan ik echt alleen maar jaloers op zijn!!

En helaas heeft zeelandnet een mooie monopoly. de gemiddelde zeeuw mag kiezen tussen 56k, isdn, satteliet en zeelandnet. ADSL is nog mondejesmatig te krijgen. En als het er is dan alleen KPN netwerk. Geen bbned.

We zullen dus altijd een beetje achteraan de feiten lopen. (Vandaar ook altijd de anekdote: Het is geel en gaat terug in de tijd -- > de trein naar zeeland) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheNazgul schreef op 25 november 2003 @ 16:02:
Het gevaarlijke met Zeelandnet is dat er gepost wordt met een "fair user policy" terwijl het eigenlijk gewoon een datalimiet is !

Het zijn 2 toch heel verschillende begrippen in internetland.

Fair user policy : Men mag veel downloaden totdat ISP aan de bel trekt.

Datalimiet: Je hebt een limiet bijv. 2 GB. Kom je over je limiet dan is het $$ voor de ISP. Je krijgt gewoon een hele mooie factuur toegezonden (volledig automatisch natuurlijk). Zoals ook blijkt uit reactie van Reneetje (Bogusje).

Zeelandnet werkt met Datalimieten. Ikzelf heb 2,5 GB per maand als limiet. Ik ga echt kwijlen zoals ik sommige medegot-ers hoor praten over hun download gedrag _/-\o_ Daar kan ik echt alleen maar jaloers op zijn!!

En helaas heeft zeelandnet een mooie monopoly. de gemiddelde zeeuw mag kiezen tussen 56k, isdn, satteliet en zeelandnet. ADSL is nog mondejesmatig te krijgen. En als het er is dan alleen KPN netwerk. Geen bbned.

We zullen dus altijd een beetje achteraan de feiten lopen. (Vandaar ook altijd de anekdote: Het is geel en gaat terug in de tijd -- > de trein naar zeeland) >:)
Dit soort zaken zouden verboden moeten worden.

Nederland loopt al achter, maar dit soort regels hoefde ik me 5 jaar geleden al niet aan te storen...

Gelukkig is er in de randstand voldoende concurrentie om dit soort zaken te voorkomen, stelletje uitzuigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Nu online
TheNazgul schreef op 25 november 2003 @ 16:02:

Nou jij weet tenminste waar je aan toe bent, iedereen met een fair use policy weet niet wat ze mogen/kunnen verwachten omdat er geen limieten gespecificeerd staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Dracula op 25-11-2003 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik effe aan me vader zeiken dat we beter moet overstappen naar XS4all OM zeeland zuigt met zijjn data limiet en voor de de prijs waar je voor snelheiden zijn ook niet meer rendabel zoales bij XS4all,Kpn .en ik weet zeker dat zeelandnet met gemak de down en up snelheid kan verhogen :( .
Waarom weet ik niet, Als iemand een suggetie heeft zeg het dan

(fisie 2010 : wha zeelandnet wha is daa)

wet iemand nog een goeie site voor prijsvergelijking tussen de providers :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dracula schreef op 25 november 2003 @ 16:09:
[...]

Nou jij weet tenminste waar je aan toe bent, iedereen met een fair use policy weet niet wat ze mogen/kunnen verwachten omdat er geen limieten gespecificeerd staan.
Voorlopig ben je met een fair use policy nog altijd beter af dan met een harde limiet. Als dit ooit veranderd kun je altijd nog een ander abo nemen :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:14
@home van essent, abbo van 49,95 per maand en 3,5KBIT down en 128kbit up.

Downloaded in 2 maanden : +/-300 GB --> 9 mensen hangen eraan!!

dit is al 5 jaar zo en nog nooit problemen gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tasma schreef op 25 november 2003 @ 16:19:
@home van essent, abbo van 49,95 per maand en 3,5KBIT down en 128kbit up.

Downloaded in 2 maanden : +/-300 GB --> 9 mensen hangen eraan!!

dit is al 5 jaar zo en nog nooit problemen gehad..
[flauwe modus]
Toch knap als je met 3 en een halve kilobit 9 mensen kan laten downloaden, en dan ook nog zoveel moeten betalen. :)
[/flauwe modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Ik denk dat ik zelf op 10GB per maand zit. Is er trouwens een manier om dit te checken. Ik zit bij planet internet.

Heel vroeger zat ik bij Casema en kreek ik een brief dat ik te veel had gedownload. Dat was namelijk 2GB :D Dat was in het tijdperk dat 8 kb/s nog snel was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

@home =Ik zat de ene maand op 40GB ( dat is een rustige maand ) en als er veel released wordt dan zat ik ik tussen de 60 en de 70 in.

Demon ( nu ) = deze maand zal wel een giegje of 100 worden :X , ( die newsserver is geil als je eerst @home gewent was ) , maar volgende maand zal he twel weer drastisch zakken. I kschat tussen de 30 en de 40

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik gebruik zelf Planet Adsl Comfort, en ik download zo'n 40/50 gb per maand
heb nog er nog niets over gehoort dus het zal wel goed zijn
ik denk dat je pas in de problemen komt als echt veel gaat downloaden, laten we zeggen meer als 150 gb per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 16:12:

wet iemand nog een goeie site voor prijsvergelijking tussen de providers :*)
www.internetten.nl

Is een site van dat misselijke itc-pubertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 09:06

Tyf

Ik heb maar de eerste post gelezen van dit bericht en maar 1 ding op te zeggen,
Zoveel download !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik mag van mijn provider (telenet belgie) 10 gig per maand ga ik erover kom ik op smallband. 's Nachts downloaden is aan halve prijs ;)

Natuurlijk kan je ook limiet bijkopen aan de prijs van 1 euro per gig en met een max van 10 gig extra per maand.

Dus jullie met je 150-400 gig per maand, damn als ik zoveel mocht downloaden zou ik al heel wat minder moeten selectief bezig zijn, en alles van downloaden beperken van het gezin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Polle schreef op 25 november 2003 @ 16:31:
[...]

www.internetten.nl

Is een site van dat misselijke itc-pubertje :)
Hoe zo hij misselijk :r Zeeland zelf is misselijk als je kijkt naar de prijsen! en het vergelijkt met andere aanbieders :r wordt ik er echt misselijk van. Hoe zit dat nou met die glasvezel dat wordt op zeelandnet wordt aan gesloten!!! :?

(Visie 2010 : Zeelandnet waaa is da) Als ze niet snel die snelheden verhogen en het datalimiet opkrikken ben ik echt weg. AHAHh weer in klant minder. stelletje monopolisten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Nu online
Tyf schreef op 25 november 2003 @ 16:34:
Ik heb maar de eerste post gelezen van dit bericht en maar 1 ding op te zeggen,
Zoveel download !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik mag van mijn provider (telenet belgie) 10 gig per maand ga ik erover kom ik op smallband. 's Nachts downloaden is aan halve prijs ;)

Natuurlijk kan je ook limiet bijkopen aan de prijs van 1 euro per gig en met een max van 10 gig extra per maand.

Dus jullie met je 150-400 gig per maand, damn als ik zoveel mocht downloaden zou ik al heel wat minder moeten selectief bezig zijn, en alles van downloaden beperken van het gezin ;)
Als je wat verder had gelezen had je gezien dat we het er nu wel over eens waren dat de een veel download en de ander niet. ;)

Waar het om ging was welke provider gaat het soepelst (vreemd woord?) om met FUP of heeft helemaal geen downloadlimiet etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Dracula op 25-11-2003 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Alle zeeuwen die denken dat ze aan zeelandnet vastzitten zijn of blind, of gewoon dom. Je kunt ondertussen haast overal ADSL krijgen (BBnet) als je maar ff rondshopt.

Weet iemand wat ze bij Demon.nl onder Fair Use verstaan? Ik krijg dit namelijk zelf over 2 weken (1024/512) en hoop toch wel minstens 30 a 40 GB in de maand te mogen gaan verplaatsen })

[ Voor 4% gewijzigd door Bornin op 25-11-2003 17:20 ]

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Nu online
whizz666 schreef op 25 november 2003 @ 17:18:
Alle zeeuwen die denken dat ze aan zeelandnet vastzitten zijn of blind, of gewoon dom. Je kunt ondertussen haast overal ADSL krijgen (BBnet) als je maar ff rondshopt.

Weet iemand wat ze bij Demon.nl onder Fair Use verstaan? Ik krijg dit namelijk zelf over 2 weken (1024/512) en hoop toch wel minstens 30 a 40 GB in de maand te mogen gaan verplaatsen })
Demon hanteerd nog geen echte datalimieten, omdat ze zeggen het verbruik nog niet goed te kunnen meeten (en dus kunnen ze ook de FUP nog nergens op bazeren) dus als jij per maand 40 gig download laten ze je echt wel met rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar halen jullie dan hele dvd's vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rood

rood

BLaH die BLaH

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 17:36:
waar halen jullie dan hele dvd's vandaan?
Het internet, en nu wegwezen met je warez request voor dat je een Ban krijgt.

[edit]je kan ook niet 5 minuten je collega`s achter je pc laten[/edit....]

[ Voor 17% gewijzigd door rood op 25-11-2003 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja warez die gaan altijd zo langzaam (die ken ik echt wel hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.internetten.nl
Hier Bddnet niet beschikbaar zeggen ze En ik woon in vlissingen. :(
Dus ik weet niet waar jij je bron van daan haal whizz66 :+

(A)DSL
BBNED niet beschikbaar

TISCALI Wholesale niet beschikbaar

VERSATEL niet beschikbaar

KPN ADSL beschikbaar

Kabel
CHELLO niet beschikbaar
CASEMA niet beschikbaar
QUICKNET niet beschikbaar
@HOME niet beschikbaar

Totaal 9 accesspakketten gevonden. Alleen de beschikbare pakketten worden getoond.
--------------------------------------------------------------------------------

Aantal emailboxen moet meer of gelijk zijn dan 10

Ruimte van emailbox moet meer of gelijk zijn dan 20 Mb.

Prijs per maand mag niet meer dan wel gelijk zijn aan € 60.00

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rood

rood

BLaH die BLaH

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 17:41:
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Nu online
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 17:41:
Aangezien je kennelijk zeer nieuw bent op dit forum heb ik een vraagje voor je :

Heb je wel eens de FAQ gelezen ? nee ga dat dan eens ff gauw doen !!!

Back on Topic :

@Teroser16:
Dacht echt dat je in Vlissingen wel ADSL kon krijgen, probeer eens een postcode test bij een provider dan misschien klopt die site wel niet helemaal.

[ Voor 23% gewijzigd door Dracula op 25-11-2003 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 23:27

Komt ie:

\

Hier hetzelfde, heb die onbeschofte ISP al verscheidene mailtjes verstuurt, maar nee hoor. "Vorig jaar hebben wij al een superactie gehouden :o "
Of iets dat er op lijkt. Daar zakt toch je broek van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatamorgana
  • Laatst online: 21-07 01:24

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Van Chello kreeg ik dit een tijd geleden:

Uit metingen in ons netwerk is gebleken dat u over de afgelopen periode
excessief veel data heeft gebruikt. Ter illustratie: u gebruikt meer data
per dag dan de gemiddelde chello klant per maand. Dit gedrag veroorzaakt
dermate veel overlast in ons netwerk dat dit niet langer past binnen de
kaders van de AUP. Wij verzoeken u bij deze uw datagebruik drastisch te
minderen.

Bij de laatste controlemeting stond het dataverbruik (van 1 maand) op: 51043
MB.

Dan een hoop gezwets en dan dit:

Omdat u echter toch behoefte heeft aan een richtlijn geven wij u de volgende
richtsnoer van 5 Gigabyte per maand. Een incidentele overschreiding van 5
Gigabyte zien wij niet als een inbreuk op de Acceptable use, waarbij u bij
'incidenteel' aan enkele malen per jaar dient te denken.

Dit was dus vorig jaar. Natuurlijk ben ik meteen weggegaan en heb ADSL genomen en tot op de dag van vandaag geen ENKELE spijt gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dracula schreef op 25 november 2003 @ 17:47:
[...]

Aangezien je kennelijk zeer nieuw bent op dit forum heb ik een vraagje voor je :

Heb je wel eens de FAQ gelezen ? nee ga dat dan eens ff gauw doen !!!

Back on Topic :

@Teroser16:
Dacht echt dat je in Vlissingen wel ADSL kon krijgen, probeer eens een postcode test bij een provider dan misschien klopt die site wel niet helemaal.
nee eigenlijk niet
had niet zo'n zin om van die lappen teksten te lezen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 17:52:
[...]

nee eigenlijk niet
had niet zo'n zin om van die lappen teksten te lezen >:)
Heb ik ook gedaan bij Tiscali adsl en daar stond het dat het nog niet verkrijgbaar was :'( om als je ziet dat je daar het dubble datalimiet heb en 20% meer snelhied voor bijna de de zelfde prijs :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
_alle_ isp's moeten een limiet hanteren, zowel kabel als adsl (particuliere producten). Op adsl is er een uitzondering wanneer de verbinding een overboeking heeft van 1:1 (zo ook sdsl natuurlijk dan).

Het is en blijft een shared medium met overboeking op de bandbreedte. Een 1:1 verbinding (neem even 1Mbit) is simpelweg natuurlijk 25x zo duur als een 1Mbit 1:25 abonnement. Dit doordat je maar 1 klant kan aansluiten waar normaal 25 stuks.

Nu is een 2de faktor de bandbreedte welke ingekocht (aanwezig) moet zijn. Opzich is verkeer wat tussen isp's gaat op de AMS-IX natuurlijk relatief goedkoper dan transitbandbreedte maar alles kost geld.

Wanneer een ISP _geen_ limieten (zowel FUP als een limiet (is en blijft een limitatie)) zou hanteren kan het zijn dat een klant _of_ meer kost dan dat hij betaald _of_ andere gebruikers tot last is.

Kortom, het is wat we allemaal afnemen. De prijs is er ook naar. Kijk maar eens bij de zakelijke 1:1 verbindingen. Hoe deze geleverd wordt is niet belangrijk, of het nu via Sdsl of via een leasedline gaat.

Zeggen 'Geen datalimiet' is niets meer of minder dan marketing lijkt mij, ook als je de voorwaarden goed doorspit kom je vanzelf iets tegen wat het ontkrachtigt. (zie eerder in de thread).

En we blijven natuurlijk allemaal hollanders :P Iedereen wil altijd voor het minste het meeste krijgen en het liefst natuurlijk zonder grenzen..... En natuurlijk zijn somige isp's er makkelijker in dan andere. Of worden ze pas moeilijker als ze zoveel klanten hebben dat het een rol gaat spelen. En er moet ook een isp zijn welke het moeilijkste is (jullie hebben het vaak over zelandnet).

Wat wil iedereen nou eigenlijk, wel het product wat ze hebben. Maar geen limiet....

Ik wil wel de auto houden welke ik nu heb, want ik vind hem prima, maar ik wil dat hij wel 1000km moet kunnen rijden op 1 tank benzine. Dus gaat ik klagen bij mijn dealer?

[ Voor 45% gewijzigd door bjck op 25-11-2003 19:45 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 17:43:
www.internetten.nl
Hier Bddnet niet beschikbaar zeggen ze En ik woon in vlissingen. :(
Dus ik weet niet waar jij je bron van daan haal whizz66 :+
Probeer eens op http://www.adslmetacrawler.com/
Das mijn bron en ik heb ondertussen al besteld en bevestigd gekregen van Demon dat het eraan komt.

Ik heb zelfs 1 maand geleden een aansluiting aangevraagd voor een kennis in wilhelminadorp!!!! en die draaien al een week. Daar was volgens verschillende (KPN) aanbieders geen ADSL te krijgen.

Maar we dwalen weer af................ :*)

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fatamorgana schreef op 25 november 2003 @ 17:49:
Van Chello kreeg ik dit een tijd geleden:

Uit metingen in ons netwerk is gebleken dat u over de afgelopen periode
excessief veel data heeft gebruikt. Ter illustratie: u gebruikt meer data
per dag dan de gemiddelde chello klant per maand. Dit gedrag veroorzaakt
dermate veel overlast in ons netwerk dat dit niet langer past binnen de
kaders van de AUP. Wij verzoeken u bij deze uw datagebruik drastisch te
minderen.

Bij de laatste controlemeting stond het dataverbruik (van 1 maand) op: 51043
MB.

Dan een hoop gezwets en dan dit:

Omdat u echter toch behoefte heeft aan een richtlijn geven wij u de volgende
richtsnoer van 5 Gigabyte per maand. Een incidentele overschreiding van 5
Gigabyte zien wij niet als een inbreuk op de Acceptable use, waarbij u bij
'incidenteel' aan enkele malen per jaar dient te denken.

Dit was dus vorig jaar. Natuurlijk ben ik meteen weggegaan en heb ADSL genomen en tot op de dag van vandaag geen ENKELE spijt gehad!
Mijn broek zou inderdaad afzakken... 5 Gig per maand en er MAG bij wijze van GROOOOTE uitzondering nog best 5 Gig bij... Hoe coulant.

Ik zou ze lachen opbellen en vriendelijk verzoeken om mijn verbinding zo snel mogelijk af te sluiten. Ik ben blij dat ze dit nu niet meer hanteren. En het is opzich best vreemd... Ik download al jaren meer dan die hoeveelheid die jij schetste per maand en heb nooit zo een mail ontvangen...
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.