Maar toch een limiet en daarmee valt de kwalificatie onbeperkt internetten weg.JvS schreef op 01 december 2003 @ 12:01:
Een FUP is ook geen harde limiet.
Nou, niet alleen ik. Maar 'internetten'!='surfen alleen'Zow, dat vindt jij bedoel je...
Snap ik ook wel, alleen vind ik het een kwalijke zaak om zo te adverteren.Ik dacht het wel, jij interpreteert het gewoon moeilijk en redeneert nogal in je eigen richting. Als er geadverteerd wordt met "24/7 online zonder extra kosten op volledige snelheid zonder datalimieten", dan betekent dat niet dat het de bedoeling is dat je keihard je volledige lijn gaat gebruiken.
Even van de KPN-site geplukt:
Ja ja, lekker onbeperkt is die 250 MB datalimiet.Welke internetabonnementen biedt Het Net?
ADSL-Surfen
Onbeperkt internetten voor een vast bedrag per maand. Klik hier voor meer informatie en bestellen.
ADSL Voordeel Surfen een jaar lang voor maar € 17,95 per maand.
Precies, maar als ik dan 24/7 met volledige snelheid surf dan mag dat niet.Er staat dat je 24 uur per dag op volledige snelheid kan internetten, zonder een harde data limiet van 1Gbyte en zonder dat dit extra kost.
Maar dat zeggen ze niet en dus kan het mijns inziens als misleidend worden beschouwd want ze spreken vaak niet over onbeperkt surfen maar over onbeperkt internetten. Dat de providers daar hun eigen interpretatie aan geven is toch niet mijn probleem, of wel! Laat ze toch gewoon eens duidelijk zijn.Met "gewoon internetten" bedoelen ze in die advertenties echt niet een FTP connectie van 200Kbyte/sec die je 24/7 laat doorlopen.
Nee, de providers maken misleidende reclame. Niet ik.Dat jij dat wel vindt, is jouw zaak.
En als in die AV geen enkele limiet wordt genoemd maar een FUP dan is het nog steeds discutabel wat nu de limiet is.Reclame's zijn er niet om zo precies te specificeren, daar zijn algemene voorwaarden voor.
Laat ze dan gewoon zeggen: veel internetten met hoge snelheid en tegen lage prijs ofzo.Onbeperkt uit de reclame kan je zien als "in tijd onbeperkt" of "bij normaal internetgedrag virtueel onbeperkt".
Jij noemt dit misbruiken en daarbij wordt ik, als ik dit zou doen, op voorhand al veroordeelt tot misbruiker! Hele foute gedachtengang dunkt me daar de providers adverteren met een produkt voor een vast bedrag per maand waarbij je onbeperkt mag internetten. Als je gebruik maakt van dit produkt kun je derhalve niet interpreteren als misbruiken.Dat betekent niet dat het voor jou een vrijbrief is om maar onbeperkt de lijn te gaan misbruiken.
Dit lijkt me heel iets anders hoor. De providers zeggen dat je iets onbeperkt mag voor een bepaalde prijs maar in de praktijk blijkt dat het niet onbeperkt mag.In de Reclame zeggen ze ook niet dat je het niet zakelijk mag exploiteren, terwijl sommige providers daar ook niet om staan te springen, etc etc.
Nou, ik zal zo'n mailtje sowieso niet ontvangen aangezien mijn data niet meer als ~ 7 GB/maand bedraagt (vnl. VPN-verkeer).En FUP is vaag? Ik zie het vage niet, gewoon gebruiken tot je een mailtje krijgt (en dan moet je VER gaan). Je interpreteert dus een reclame slogan helemaal in je eigen voordeel, waar je overigens totaal geen rechten aan kan ontlenen en dus ook niet over moet zeuren.
Desalniettemin mag een bedrijf geen misleidende reclame maken en dat doen ze wel imho. Laat de FUP maar eens voor de rechter komen dan denk ik dat het heel snel afgelopen is met de FUP aangezien niemand precies kan toetsen wat fair precies is.
Ze adverteren met internetten. Dus bijv. ook KaZaA."Onbeperkt".
Je kan inderdaa 24 uur per dag lopen surfen
Maar het mag weer niet als je ook dag in dag uit diezelfde snelheid gebruikt."Altijd op volledige snelheid"
Je haalt inderdaad dag en nacht de maximale snelheid
En daar wringt nou precies de schoen."geen data limiet"
Er is inderdaad geen vastgestelde data limiet van 1 of 3 Gbyte ofzo.
Nee, het is precies andersom hoor. De providers maken van internetten, surfen alleen. En dat is nou eenmaal niet zo. En ik denk dat de providers nog eens vreemd kunnen opkijken als de FUP inderdaad door een rechtelijke macht wordt getoetst. Laat maar komen zou ik zo zeggen een harde limiet, kunnen de verschillende providers daar tenminste ook op concurreren.Dus als je het er niet mee eens bent, ga dan eens naar een rechter of de reclame codecommissie en meldt dat Onbeperkt online altijd op maximale snelheid zonder data limiet misleidend is omdat je geen 150Gbyte/maand mag downloaden en ze een "fair use" principe hanteren, gelijk ga je toch niet krijgen, maar stop toch alsjeblieft met dat eeuwige geklaag over dat ze het wel roepen in reclame's, want dat is reclame en het is maar net wat je onder "internetten" verstaat (jij stelt keihard dat FTP gewoon is, terwijl je dat vindt, iets heel anders) en hoe je die reclame wil interpreteren.
Behoorlijk denigrerend richting mij. Ik download geen DVD's en gebruik mijn internetverbinding alleen om wat te surfen en een VPN server te draaien maar het zou best eens voor kunnen komen dat ik ergens anders vandaan bijv. 400 GB data moet versjouwen. En aangezien ik een 24/7 verbinding heb met die mogelijkheid zou ik het dan ook gewoon doen op het moment dat ik dat nodig zou hebben. Laat de provider maar eens bewijzen dat dat niet fair is.Ik ook niet, volgens mij is dat een ziekelijke neiging tot alles willen hebben. Ook al download je DVDs, dan doe je nog 20 films per maand en zelfs ik als ontzettende filmliefhebber weet geen 20films per maand te verzinnen die ik nieuw zou willen downloaden en zien.
Wat jij normaal vindt is de norm?Dat wil niet zeggen dat je hem op 100% en 100% van de tijd mag gebruiken, dan ben je namelijk niet normaal aan het internetten.
Wat is normaal? Wat is fair? Laat ze gewoon duidelijkheid verschaffen, is voor alle partijen beter en eerlijker.Het is een lijn waarvan de kosten berekend zijn aan de hand van normaal gebruik. als jij je lijn zo wil gebruiken, dan mag je daar ook meer voor betalen...