Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 13:57:
[...]
figures, omdat je precies als een helpdeskmedewerker reageert (wijsheid in pacht enzo).
Het zegt niets ovewr wie jij bent of dat je meer of minder bent maar wel over hoe je reageert.
Dus als je beargumenteerd en met een vergelijking reageert, dan heb je "de wijsheid in pacht" ?

. Ik stel niets zonder argument of onderbouwing hoor. Dat dat "figures" is, snap ik niet helemaal. Misschien heb je wel moeite met het redenatieniveau, maar wees gerust, dat heeft een gemiddelde helpdeskmedewerker echt niet...
Dat ik op jouw geweldige metafoor doorga en dat jij denkt dat ik het letterlijk zo bedoel zegt meer over jou dan over mij.
Dat jij denkt dat ik echt denk dat jij het letterlijk bedoel (wat je overigens niet doet hoop ik voor je), zegt meer over jou dan over mij. Ik zeg nergens dat je het letterlijk bedoelt, je gaat er niet met een normaal argument op in (zoals je nu wel doet), daar reageer ik dan schamper op met een "ja anders ga je er even letterlijk op in"...
Als ik ergens voor betaal wil ik weten wat ik daarvoor krijg.[/b]
In jouw 'metafoor' over dat eten houd dat ook in keuze 3. Weet je wat het gekke is? Dat het bij 95% van de restaurants en winkels enz ook idd zo gaat. Waarom dan ineens niet bij verbruikte bandbreedte?
Omdat je met eten altijd wel een gelijke hoeveelheid eet (met verschillen van hooguit 2x zoveel), bij bandbreedte is dat niet zo. Daar heb je mensen die amper iets gebruiken, mensen die soms veel downloaden en vaak weinig, en je hebt mensen die ongebreiteld vele gigabytes per maand downloaden. Dat is het verschil. Die laatste kleine groep is de
enige groep die moeite zou hebben met een FUP, dan moeten die mensen een abonnement met een limiet nemen zodat ze weten waar ze aan toe zijn.
Zoals chello nu rekent is de prijs aanpassen aan maximum gebruik en daar een winstmarge bovenop, en alles wat Jan de Internetter minder gebruikt is een lekkere extra meevaller. Waar het dus op neer komt is dat upc de fup misbruikt voor zijn eigen gewin. En die winst wordt gebruikt om alle leningen af te lossen die ze hebben opgenomen om voor zichzelf een monopolie te kopen. En daar wens ik dus niet aan mee te betalen.
Dat je geen ervaring met kabel hebt is jouw geluk, maar dat je daarom net doet of je achterlijk bent (kijkt geen tv, leest geen kranten?)
Dat UPC rare monopolistische trekjes heeft is vervelend, maar dat maakt niet het hele "fair use" zoals ze bij planet, xs4all, wanadoo en alle andere providers hebben ineens tot een "niet eerlijk" systeem. Als UPC onredelijk doet (overigens hebben ze een tijd lang ook een limiet gehad, en was die 5gbyte, dat vindt jij dus beter?), is dat vervelend. Maar stap dan over op een andere provider.
het punt is dat het merendeel (95%) van de gebruikers het liefst geen harde limiet hebben, je wil voor een vast bedrag kunnen internetten, zo af en toe wat downloaden en dan niet ineens bij moeten betalen. Dat kan nogal verschillen per maand, soms download ik meer dan 20gbyte, vaker zit ik onder de 4gbyte. Deze mensen hebben allemaal het meeste aan een vast (redelijk) bedrag per maand, waarbij je gewoon een beetje soepel om het gemiddelde heen kan gaan, alleen vinden sommige mensen dat het ook "fair" is om 200gbyte te downloaden, omdat er in een
reclame (mind you!) de term onbeperkt gebruikt wordt. En gaan ze door het lint als ze daarop
aangesproken zouden kunnen worden.
Als je daar niet mee om kan gaan, neem dan een abonnement waarbij je een vaste limiet hebt. Tiscali heeft dat bijvoorbeeld. 30gbyte gratis en daarna is het 5euro/gbyte erbij.. Is dat dan beter? Ow misschien een goedkoop abo en dan per gbyte extra geld? Denk je dat dat verkoopt? Mensen willen gewoon een vast stabiel betrouwbaar bedrag.. Met fair use heb je dat gewoon.
dat je zegt dat je niet weet hoe upc communiceert om mij belachelijk te maken vind ik niet passen bij iemand die met zijn naam in rode letters pronkt (dat staat ergens voor, laat dat dan ook uit je reacties blijken).
Ik wil je niet belachelijk maken, wat mijn "rode kleur" er toe doet snap ik ook niet echt helemaal, ik vind dat zo'n extreem zwaktebod altijd om daar dan maar over te gaan miepen... Ik reageer gewoon met mijn stelling, ga daar op in maar ga niet op de man zitten spelen. Ik ben niet eens een moderator in Internet en Telefonie, die opmerking slaat echt nergens op. Ik ben gewoon een gebruiker en ik misdraag me niet eens. Ik ben het alleen niet met jou eens... Learn to live with it.
[
Voor 62% gewijzigd door
JvS op 15-12-2003 14:58
]