[Ervaringen] Dell Inspiron 8600

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.772 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 15:39

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Koeling m9600 in de i8600, hoe dan? Fan? ik zie geen roostertje...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02:09

S913

Abusus non tollit usum

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 21:13:
Jij had toch die 2de accu erbij? Ik had zoiets ergens in deze thread gelezen... maar goed kan net zo goed iemand anders geweest zijn.
Nope, sowwy ik heb geen 2de accu.
IIG welke BT muis heb je? Ik ben zelf ook opzoek naar een BT muis maar kan geen fatsoenlijke vinden die ook in Nederland verkrijgbaar is. De MX900 wil ik niet to Logitech het voor elkaar krijgt dat de software ook werkt zonder de cradle.
Ik wilde idd ook de Logitech niet, net alleen omdat de software niet werkte, maar ook omdat ik gelezen had dat de 8600 hem af en toe niet herkende.

Nu heb ik de BT muis van Microsoft, korte ervaring:
8600 herkent hem altijd.
Geen Intellipoint software installeren, anders doet hij het ook alleen via de BT-adaptar, maar zonder software doen de back/forward knop het ook (en dat vond ik genoeg), Intelli software ging ook over de drivers heen van de touchpad.
Goedkoper dan de Logitech (89 euri).
In windows lijkt het net of er kauwgom onderzit, heb snelheid van de pointer op max gezet, voor games gebruik ik mijn oude muis, maar verder voor normaal browsen, werken etc etc werkt ie perfect (accuraat).
Kleine onhebbelijkheid is dat als je bijv een tijdje aan het tikken bent dat de muis in powersave gaat, betekend dat als ik bijv nu m'n muis wil gebruik dat ik eerst effe op een muisknop klikken om hem 'te wekken' waarna hij het meteen weer doet, maar da's ook gewenning.

Sowwy voor de klote layout, heb niet al te veel tijd om te posten ;)

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Laatste resultaat van Dell i.v.m. mijn k*t Hitachi display:

* Ruilen kan niet, alleen op laten halen, geld terug (155 ex dokken) en nieuwe bestellen met waarschijnlijk zelfde euvel.
* 'repareren' kan ook niet want er is niks stuk (nog niet >:) )

Dus... Dell in de US heeft misschien service, hier ben je een stuk vuil. :(

[ Voor 4% gewijzigd door Tijgert op 16-02-2004 17:12 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zijn er merkloze accu's te krijgen voor je Dell eigenlijk? Ik heb ze wel in mijn digitale spiegelreflex zitten, maar ze moeten er toch ook voor laptops zijn? Bij Canon betaal je voor een BP511 accu bijvoorbeeld 60-70 euro, maar een merkloze (prima spul) accu is 9 euro in Duitsland. Bestel je er 4 tegelijk en ben je incl verzenden even duur uit. Ik heb al ff gezocht, maar 'k vind alleen dure accu's van 120 euro en hoger.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 10:24

ljt

Zijn die ghosting problemen alleen bij schermen die 1920x1200 kunnen of ook bij die andere schermen die je kunt kiezen? Of heeft het scherm van 1680x1050 ook dat probleem? Of is hitachi gewoon een k*t merk?

ffies iets wat ik eerder al voorbij heb zien komen. De mobiele radeon 9700 zag ik net staan op de site van dell in de usa. Weliswaar in de Inspiron XPS maargoed. Hopelijk komt ie ook naar europa en dan als het ff kan ik de 8600 _/-\o_

Just to let you know.....

[ Voor 40% gewijzigd door ljt op 16-02-2004 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell gebruikt bij alle resoluties verschillende merken door elkaar. Het probleem is dat bij de 1680x1050 schermen Dell ook verschillende schermen met verschillende specs (De Hitachi schermen) gebruiken die afwijken met wat op hun website staat.

De 1920x1200 schijnen conform de afspraken te zijn en ik heb nog niemand horen klagen over die schermen, het euvel zit hem in de 1680x1050 schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik wil wel een modular bay accu voor mijn i8600...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
snap niet dat sommige mensen zo kunnen zeiken over Dell. Als mensen nou eens doen wat er verwacht wordt, was het allemaal simpeler aan beide kanten. Net ook weer discussie gehad..

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat ben ik met je eens, je leest ook veel verhalen van mensen die niet kunnen ontdekken of ze een Hitachi of een Samsung scherm hebben, maar zodra ze erachter zijn dat het een Hitachi is, is het een klote ding en willen ze een ander scherm |:(

Er zijn 2 dingen die mij nog doen twijfelen over Dell vs. Asus: De Dell is flink zwaarder (bijna een kilo ofzo) en het verzenden kost 200 gulden (!). Zelfs verzekerd met verhoogde aansprakelijkheid via KPN is stukken goedkoper en voor dat geld kan ik bij Asus een leuke sloot geheugen erbij doen ofzo :)

Maar je moet toch toegeven dat het erg vreemd is dat het telefoonteam van Dell beweert dat er geen Samsung schermen zijn? En dat de Hitachi schermen niet schijnen te voldoen aan de specs op de website?

Maar goed, voorlopig ben ik nog bezig met mijn zoektocht naar een 1680x1050 scherm op de Asus M6000N, dus mijn keuze is nog niet gemaakt :)

Maar euhm, leg 's uit wat je bedoelt met
Sjoq schreef op 17 februari 2004 @ 14:13:
snap niet dat sommige mensen zo kunnen zeiken over Dell. Als mensen nou eens doen wat er verwacht wordt, was het allemaal simpeler aan beide kanten. Net ook weer discussie gehad..

[ Voor 18% gewijzigd door Grrrrrene op 17-02-2004 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
grrrr Werk jij bij Dell dan? :P zo ja hoofdgebouw of gebouw ernaast :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
Maar euhm, leg 's uit wat je bedoelt met
[...]
[/quote]

Simpel. Je hebt de algemene voorwaarden waar alle legale zaken in staan onder andere dat je je systeem moet nakijken en verifieren binnen 7 dagen. Dus mankementen/fouten/vermiste onderdelen. Als mensen na die 7 dagen bellen en het melden komen ze als idioten zeiken dat het "ons" probleem is. En mensen verwachten alles van Dell maar andersom is dat gevoel niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmzzz de consument moet doen wat de producent van hun verwacht... ik wil er nog niet eens aan denken! Je zou het natuurlijk ook om kunnen draaien he? Als de producent nou eens deed wat de consument van hem verwacht, want de consument betaald immers.

Ik wil gewoon een laptop met goede spullen erin. Het is eigenlijk Dell zijn schuld dat dit nu loopt. Stel je voor ik en mijn buurman bestellen de zelfde Laptop. Ik krijg een 4200 toeren schijf (zoals beloofd) en een Hitachi scherm en mijn buurman krijgt een supersnelle 5400 toeren schijf met 8mb cache en een Samsung scherm wat veel scherper is. Dan ga ik natuurlijk klagen want mijn geld is evenveel waard als dat van mijn buurman en ik wil even veel waar voor mijn geld.

Ik ga er trouwens van uit dat wat jij net zei, dat dat jou mening is en niet dat van Dell. Als je op een helpdesk oid werkt dan heb ik symphatie met je want dat is absolute geen pretje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Slaat de fan van de 8600 trouwens vaak aan? De fan van de ASUS M6000 slaat als hij aan de lader zit ook aan als je niks doet op de notebook, en hij op 600Mhz draait. Een vriend van mij moet nog een notebook kopen, en dit is zeker iets dat meespeelt.

Daarom vraag ik mij dus af hoe dat zit bij de 8600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
Sizzlor,

Het is inderdaad geen pretje, maar je hebt regels waar je je aan moet houden. Als je dat niet doet, snijdt je jezelf in de vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
8600 ...hmm fan slaat nie vaak aan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Sjoq schreef op 17 februari 2004 @ 15:55:
8600 ...hmm fan slaat nie vaak aan hoor.
bij mij gaat hij aan als ik games speel of druk bezig ben :)

het schijnt aan die Geforce FX 5650 te liggen want met de ati zou die dat niet zo vaak doen had ik begrepen

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah ik ken 3 mensen met een Asus laptop en 1 persoon met een Dell 5100. De Dell 5100 is duidelijk stiller dan de Asus lappies. Om een of andere reden staat de fan van asus lappies constant aan als je hem op de netsroom prikt, heelerg irritant.

Als het goed is ontvang ik vandaag mijn 8600, dan kan ik je meer vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
SizzLorr: Als ik het M6000N topic zo lees is er welgeteld 1 die er last van heeft dat die fan aan gaat aan de lader, de rest niet. 't Schijnt te komen door het warm worden van de accu, als je die oplaadt wordt hij warm en dat is vast niet bevordelijk voor de interne temperatuur in de laptop :)

Sjoq: Nee, ik werk niet bij Dell, maar ik begrijp de problemen. Aan de ene kant heb je de klant die bijvoorbeeld baalt van zijn scherm omdat het traag is (50ms schijnen die Hitachi's te zijn), aan de andere kant heb je Dell die wel degelijk een goed functionerende laptop af heeft gegeven en waarschijnlijk goed baalt van het gezeur om die schermen. Als dit Hitachi/Samsung verhaal niet uitgelekt was, waren er heel wat minder klachten geweest, lijkt me ;)

Ik ken het dus wel, 'k werk zelf bij de MediaMarkt en daar kom je ook onredelijke klanten tegen. Maar wat ik wel vind is dat de mensen aan de telefoon blijkbaar slecht op de hoogte zijn of dat de website slecht bijgehouden wordt. De ene verkoper beweert nml dat er een 60GB 7200rpm schijf in komt en dat je een Samsung scherm krijgt, de ander zegt dat er helemaal geen Samsung schermen zijn! En op de website zijn die 7200rpm schijven niet te vinden. Misschien dat dat via de telefoon wel te regelen is hoor, maar ik blijf het wel vreemd vinden dat het op de Duitse, Noorse, Amerikaanse en weet ik het wat voor site te kiezen is (snellere HD dus), maar in Nederland niet.

Maar goed, zolang ik niet duidelijk te horen krijg of er wel of niet een WSXGA+ scherm is voor de Asus, zit ik nog steeds in dubio: Dell met extra gewicht, maar wel zeker een scherm met hoge resolutie en 128MB videokaart of een Asus van een kilo minder met heel misschien een WSXGA+ scherm, maar wel zeker een 60GB 7200rpm schijf.

Ik heb heel wat aankoop keuzes moeten maken, maar deze is het lastigst :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet welke type die 3 Asus lappies zijn (zijn alle 3 dezelfde btw, alle 3 tegelijk aangeschaffed bij COmputerland) maar ik weet zeker dat het geen M6000tjes zijn. Ik denk eerder ergens in de L5000 series oid.

De Dell 5100 heeft een "acceptable" geluids niveau en zijn fan gaat maar om de 30min ofzo eventjes aan.

De Asus lappies hebben een heelerg irritant en storend geluid, alle drie staan ze op full te blowen als je de netstroom eraan hangt. Nou weet ik niet waar dat door komt en jah misschien een beetje lullig, maar het intresseert mij ook niet waardoor dat komt. Het enige wat ik weet is dat het mega irri is en dat ik daardoor ook die Asus dingen niet wil.

Ik heb zelf tussen 1999 en 2001 als oproep kracht in een Dixons winkel gestaan en ik weet precies wat je bedoelt. Bij een helpdesk heb je nog de luxe dat als mensen heelerg irritant zijn dat je ze "per ongeluk" weg kan duwen of kan door verbinden naar iemand anders. In een winkel kan dat helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

My $ 0.02 : 7200rpm is overkill voor een laptop, net zoals WUXGA. 4200rpm en WXGA daarentegen is weer te min.
Mijn ideaal is 5400rpm en WSXGA+... en dat heb ik dan ook ;)

Mijn hoofdreden voor de Dell waren de WSXGA+ schermen (grmbl... ik heb dus zo'n kl*te Hitachi scherm :( ) en de rm9600 PRO TURBO 128MB.
Asus heeft 'slechts' de 64mb normale versie.

Verder *lijkt* Asus mij nog zo nieuw in deze markt en ik kan dus absoluut niet de kwaliteit inschatten van hun laptops.
Voor zoveel geld kies ik eieren eh... Inspirons :+

btw: voor fan control op de Dell is dit fantaaaastisch:
http://www.diefer.de/i8kfan/index.html

p.s. hoeveel volt moet ik op welk pinnetje van een Hitachi scherm zetten om hem uit te fikken? }) }) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Tijgert

ik heb de topic een beetje zitten lezen over je problemen met de schermen van de 8600?
ik wou ff weten welke scherm je eigenlijk hebt? die WSXGA?
ik was van plan de WUXGA versie te bestellen...zijn die schermen dan wel van Samsung en niet van Hitachi?

ik heb eigenlijk nog niet echt gehoord/gezien dat de schermen van Dell slecht waren (ghosting effect), maar schijnt dat jullie daar toch last van hebben?

wel raar dat Dell op hun officiele site dit beweert:
Beeldschermen
Breedbeeldschermen : Keuze uit 15,4-inch UltraSharp ® WXGA, 15,4-inch UltraSharp ® WSXGA (hoge resolutie) of 15,4-inch UltraSharp ® WUXGA (ultrahoge resolutie) beeldscherm

als het beeld slecht is dan is dat Ultrasharp niet echt terecht dan? :S of zie ik dat verkeerd...als ik een laptop heb dan moet ik toch gewoon verwachten dat die goed beeld geeft? ongeacht WXGA/WSXGA/WUXGA is....al is het van mij part XGA dan MOET het nog goed beeld geven. en wel een beetje f*cked up dat je zoveel tijd kwijt was aan die retour zooi van Dell...inderdaad niet netjes van Dell maar ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Hmm mijn laptop stond eerst op departed en nu op incomplete :S betekend het nu dus dat ze een doos zijn kwijt geraakt ofzow ? :o..

[edit]
Dit is dus op de site van de transporteur

[ Voor 17% gewijzigd door Uhmmie op 18-02-2004 08:14 ]

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Tijgert schreef op 18 februari 2004 @ 00:19:
My $ 0.02 : 7200rpm is overkill voor een laptop <knip>
Want? Waarom is een 7200rpm in een laptop overkill, maar in een desktop niet? Ik gebruik mijn 8600 als desktop-vervanger en wil ook v.w.b. schijfperformance graag iets goed, is jammer dat je een snelle PC heb, maar de schijf zou in bepaalde gevallen de bottle-neck worden. Iedereen gebruikt z'n laptop voor andere doeleinden, denk dat iedereen ook voor zichzelf moet uitmaken wel hij nodig heeft en wat overkill zou zijn.
Uhmmie schreef op 18 februari 2004 @ 08:14:
Hmm mijn laptop stond eerst op departed en nu op incomplete :S betekend het nu dus dat ze een doos zijn kwijt geraakt ofzow ? :o..

[edit]
Dit is dus op de site van de transporteur
Huh, weird ... Als de transporteur 'incomplete' aangeeft zou je zeggen dat hij één van de dozen van een zendig is kwijtgeraakt ... Probleem met de 8600 is echter dat het maar één doos is! :) Je zou idd bijna concluderen dat ze uhm helemaal kwijt zijn :|

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
7200rpm is JUIST voor laptops geen overkill, die 2,5" schijfjes zijn al traag van zichzelf door hun kleinere formaat en hun stootvastheid, dan wil je graag 7200rpm ('k hoorde gisteren ook over 10k rpm schijven :?). Ik heb de review zoals hij in de startpost staat gelezen en 't scheelt 3 hele minuten op je accutijd, maar scheelt in de laadtijden van programma's of windows iedere keer significant veel tijd. Ik wil er nu dus sowieso 7200 rpm in hebben hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah Ik heb ook al niet zo'n goede ervaring met de vervoerder van Dell (Walsh Western). Mijn laptop tas is via UPC verzonden en die had ik binnen een dag maar de Laptop is vorige week vrijdag verzonden en ik moet hem nogsteeds ontvangen.

Maandag stong er op de website van Walsh Western:
16/02/04 14:57 TILBURG FIRST BOX SCANNED OUT OF HUB.
16/02/04 14:57 TILBURG ORDER DISPATCHED FROM HUB
Hij is dus Maandag al verwerkt in het distributie centrum, ik moet hem nogsteeds ontvangen!

Ik denk dat Dell eens moet afstappen van Walsh Western. Ik hoor links en rechts nog meer van dit soort verhalen. Mensen die een maand moeten wachten op hun puter omdat WW nog wat papier werk moet afhandelen.

10k 2,5" HD's zijn er. Kijk maar op de frontpage :)
nieuws: Seagate introduceert Savvio 2,5 inch 10K drives - Update

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:53

Cliffie

Trompetslet

Ik zie dat mijn 8600 nu net verzonden is naar de transporteur, maar wat mij opviel, de transporteur is UPS :?

Nah ja, ik wacht het rustig af :P

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 13:18:
Mjah Ik heb ook al niet zo'n goede ervaring met de vervoerder van Dell (Walsh Western). Mijn laptop tas is via UPC verzonden en die had ik binnen een dag maar de Laptop is vorige week vrijdag verzonden en ik moet hem nogsteeds ontvangen.

Maandag stong er op de website van Walsh Western:

[...]

Hij is dus Maandag al verwerkt in het distributie centrum, ik moet hem nogsteeds ontvangen!

Ik denk dat Dell eens moet afstappen van Walsh Western. Ik hoor links en rechts nog meer van dit soort verhalen. Mensen die een maand moeten wachten op hun puter omdat WW nog wat papier werk moet afhandelen.

10k 2,5" HD's zijn er. Kijk maar op de frontpage :)
nieuws: Seagate introduceert Savvio 2,5 inch 10K drives - Update
Niet zo'n goede ervaring, het is een trieste onderneming! ze hebben mijn laptop al sinds de zesde, hebben 1 keer een poging tot bezorging gedaan en ik heb dat ding nog steeds niet! Ben gister al flink tegen te uitgevallen aan de telefoon.. als het goed is komt ie nu donderdag.. vandaag nog even bij dell klagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dus verzenden met UPS kost 90 euro? Pfffff. Ik kreeg een lens van +/- 1kg uit Hong Kong voor 30 dollar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee verzenden kost 90 euro, of het nou via Walsh Western of UPS gaat. Blijkbaar gebruiken ze UPS en Walsh Western door elkaar en ik kan je nu al vertellen dat Walsh Western een klote organisatie is.

Het was dus eigenlijk de bedoeling dat ik mijn lappie gisteren (17/02) of in de loop van vandaag zou ontvangen. Niks ontvangen!

Dell Customer care gebeld en daar konden ze me niet verder helpen. De telefoniste die ik aan de lijn kreeg keek op dezelfde tracking website die ik al via e-mail heb ontvangen en kon mij melden dat de doos Maandag is verzonden en dat hij gisteren of in de loop van vandaag bij mij moet arriveren. Ze beloofde mij dat ze morgen een kijkje zou nemem op de site en als ik dan nog niks heb ontvangen dan zou ze bellen met Walsh Western om een afspraak te maken voor de aflevering. Daar heb ik dus absolute geen zak aan en de telefoniste kon me verder ook niks meer vertellen dan wat ik al wist dus heb ik het ook maar zo gelaten.

Met een beetje creatief klikken heb ik het telefoon nummer van Walsh Western Nederland gevonden. Hun gebeld en jah mijn vermoedens waren gegrond. Dat Walsh Western zit ongelovelijk klote inelkaar voor een vervoer organisatie.

Ik leg eerst aan de receptioniste mijn verhaal uit en vraag of ze mij kan door verbinden naar de persoon die erover gaat. Daarna ben ik dus nog eens 4x doorverbonden omdat de persoon die ik aan de lijn kreeg er niet over ging!

Uiteindelijk iemand aan de lijn gekregen die een zeer agressieve toon neerzette. Leuk voor hem maar als er iemand meer agressief kan doen dan hem, dan ben ik het wel. Zijn verhaal in het kort was dat de doos Maandag het centrum had verlaten en dat ik maar moest wachten tot ik het binnen had. Mijn antwoord daarop was dat ik dat niet accepteer en dat als de doos Maandag het centrum verlaat dat ik dan verwacht dat hij of Maandag of de Dinsdag erop bij mij wordt afgeleverd. Volgens zijn verhaal was dat dan niet zo bla bla bla... Zijn verhaal intereseerde mij helemaal niet omdat ik helemaal niks heb te maken hoe het intern bij hun is geregeld. Het enige wat ik weet is dat er een doos onderweg is en dat ik die doos allang al in mijn bezit had moeten hebben. Daar had hij dan geen antwoord op.

Maar goed uiteindelijk vraag ik hem dat als de doos Maandag het centrum heeft verlaten waar de doos dan op dit momment is. "Hoezo waar bevind de doos zich op dit momment?" vraagt hij zo leuk. Nou gewoon waar is die doos op dit momment? Ligt hij ergens bij jullie in het rek of staat hij ergens op een palet, waar is de doos op dit momment? Kon hij geen antwoord op geven want de doos had Maandag het centrum verlaten.

Hoezo Maandag het centrum verlaten? Nou hij is Maandag ingeladen in een vrachtwagen en is op dit momment onderweg naar U. Die doos is dus Maandag onder een volle lading dozen in een vrachtwagen gezet en ligt daar nu dus nogsteeds? Ja! Fijn om te weten dat er zo wordt omgegaan met een laptop van 2200 euro.

Daarna heb ik die persoon flink wat tegen zijn gezicht geschreeuwd over hoe klote hun organisatie wel niet is, wat voor een klote service ze hebben en dat hij er voor moest zorgen dat ik die doos niet op kom halen want als ik die doos op kom halen dat ik dan dat agressief toontje van hem tegen zijn gezicht zou resonneren.

Maar goed opzich helpt het niet veel in het vervoer process maar het lucht wel flink op })

IIG Wat een klote organisatie is dat Walsh Western zeg. Eerst kunnen ze je niet eens doorverbinden naar de juiste persoon, dan krijg je een klant onvriendelijke eikel aan de lijn en daarna weten ze nog niet eens waar die doos is!

Ik vraag me af of het normaal is om mensen die bellen op zo'n agresieven manier af te poeieren. Bij mij werken dat soort praktijken niet maar bij hoeveel andere heeft het wel gewerkt?

Dell: Verbreek dat contract met WW en pak een fatsoenlijke vervoerder!

• Grrrrrene
  • Niet online
Als Dell over een maand nog een leuke actie heeft zoals nu met dubbel geheugen en gratis verzenden, wil ik de 8600 nog wel overwegen. 't Blijft concessies doen, als de 8600 een kilo lichter was geweest, had ik het wel geweten: sowieso de Dell. Nu zit ik in dubio of ik de M6000N moet nemen van Asus (lichter, goedkoper, betere specs op videokaart en scherm na) of de Dell met dikkere videokaart en scherm en dan maar iets meer neertellen en zwaarder tillen. Ik koop eigenlijk een centrino vanwege de accutijd, maar 't gewicht is bij een laptop (ik gebruik hem niet als desktop vervanger) wel belangrijk, vind ik :)

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Ik kan het zelf moeilijk inschatten, t'is ook maar een vraag: Maar scheelt die 0,5 kilo (2,6 kg tegenover 3,13 kg (beide volgens de specs)) echt zoveel?

~ H.P. Lovecraft

Verwijderd

Mjah op de Asus site staat 2,6kg met Travel drawer. WTF is een travel drawer? En wat is het gewicht in normale omstandigheden met de standaard accu erin?

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 08:01:
WTF is een travel drawer? En wat is het gewicht in normale omstandigheden met de standaard accu erin?
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/notebook/accessories/images/storage/Traveller%27s-Drawer.gif
Oftewel: een stuk plastic om de lege drivebay op te vullen tegen stof en andere zooi. Of er kan nog een HDD bij (2.5" ofzo)... (zie hier)
Je moet dus nog het gewicht van de optical drive erbij optellen gok ik.

[ Voor 21% gewijzigd door blackd op 19-02-2004 09:44 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Grrrrrene schreef op 19 februari 2004 @ 01:06:
Als Dell over een maand nog een leuke actie heeft zoals nu met dubbel geheugen en gratis verzenden, wil ik de 8600 nog wel overwegen. 't Blijft concessies doen, als de 8600 een kilo lichter was geweest, had ik het wel geweten: sowieso de Dell. Nu zit ik in dubio of ik de M6000N moet nemen van Asus (lichter, goedkoper, betere specs op videokaart en scherm na) of de Dell met dikkere videokaart en scherm en dan maar iets meer neertellen en zwaarder tillen. Ik koop eigenlijk een centrino vanwege de accutijd, maar 't gewicht is bij een laptop (ik gebruik hem niet als desktop vervanger) wel belangrijk, vind ik :)
ik zit hetzelfde te overwegen. Een groot nadeel van die dell vind ik de 4200 toeren schijf. Mijn huisgenoot heeft een 5150 en de grootste bottleneck van die toch behoorlijk krachtige laptop is de hardeschijf (mijnsinziens)

Je kunt natuurlijk de goedkoopste schijf kiezen en er zelf een betere inschroeven :)

Verder weet ik niet wat de kwaliteit is van het asus scherm

Verwijderd

is dat 4200 Rpm schijf zo erg dan? ik heb zelf een Compaq Evo N1020V gehad (die ik nu inmiddels heb verkocht) en dat was ook een 4200 Rpm schijf en ik vind het in principe wel meevallen hoor :?
ja oke kopieren/branden gaat dan sneller maar het is en blijft een laptop ey :P

oh enne wat is de geschatte levertijd eigenlijk? ik zie in dit topic allemaal kreten voorbij komen van 14 dagen oplopend naar 1 maand :/

nu moet ik dus een nieuwe laptop kopen...ik had eerst in gedachten om een Asus M6000N te kopen maar een klasgenoot zei dat Dell beter was met Specs.
al die specs zijn inderdaad beter dan Asus...maja...hopelijk is de quality ook goed net zoals Asus.
een fabrikant als Dell zou ik toch verwachten dat het wel in orde is...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 13:18:
is dat 4200 Rpm schijf zo erg dan? ik heb zelf een Compaq Evo N1020V gehad (die ik nu inmiddels heb verkocht) en dat was ook een 4200 Rpm schijf en ik vind het in principe wel meevallen hoor :?
ja oke kopieren/branden gaat dan sneller maar het is en blijft een laptop ey :P

oh enne wat is de geschatte levertijd eigenlijk? ik zie in dit topic allemaal kreten voorbij komen van 14 dagen oplopend naar 1 maand :/

nu moet ik dus een nieuwe laptop kopen...ik had eerst in gedachten om een Asus M6000N te kopen maar een klasgenoot zei dat Dell beter was met Specs.
al die specs zijn inderdaad beter dan Asus...maja...hopelijk is de quality ook goed net zoals Asus.
een fabrikant als Dell zou ik toch verwachten dat het wel in orde is...
Ik vind die dell een stuk interessanter dan de asus op de harde schijf na. Ik heb geen idee wat voor kwaliteit het scherm is van de dell WUXGA maar als het net zo goed is als die van de 5150 zit dat dik in orde.

Verder heb ik eens even gekeken naar benchmarks tussen de centrino en de p4, maar ik kan alleen maar benchmarks van intel zelf vinden, en daar hou ik niet zo van. Is het nou zo dat een Centrino 1.7 vergelijkbaar is met een p4 2.8?

• Grrrrrene
  • Niet online
Hier staat een Inspiron 8600 review waar hij ook tegen een desktop P4-2.4GHz wordt gebenchmarkt... Hij is duidelijk veel sneller (behalve in Content Creation SYSmark2002) dan die P4-2.4GHz, dus dat zit met die 2,8 ook wel goed :)

Hun Conclusie (let op, is gebaseerd op GeForceFX Go5650):
The Dell Inspiron 8600 was a delight to use, as it performed great as a mobile multimedia notebook. Its size, however, make it inconvenient to make it an on-the-go solution. For those who don't mind the weight, it will come up to par with what Apple can offer. To be honest, we were very tempted to tote this along with us to watch movies on our business trips.

As a matter of target marketing, the 8600 hits two-fold: mainstream desktop replacement and as a high-end mobile notebook. Due to its weight that is just shy of 7+ pounds, the 8600 falls well into the desktop replacement class, but due to the use of Centrino parts, it can classify as a high-end mobile notebook. In Dell's press release, it states, “The Inspiron 8600… offers features for those who play video games, enjoy digital entertainment and edit video… enables increased productivity with side-by-side display of documents and Web content.” This shows Dell's willingness to market to both personal and business users. Either way, the 8600 is a far cry from being a ultraportable, and for those looking for one, we would suggest other solutions (like the IBM X31).

Purely as a performance notebook, the 8600 will have mixed results, depending on its use. For gamers, the NVIDIA GeForceFX Go5650 will perform fine in DX8 titles, but for the moment, it will not give competitive frame per second ranges in DX9 titles (at least in the scenarios we tested). For multimedia enthusiasts, this will give the range of performance and mobility needed for digital entertainment and editing video. As for business users, the ability to view documents side-by-side is a great feature that can be used to negate the need for two monitors. Just take a look at the screenshot below, which shows the 8600 in native WUXGA (1920x1200). This ability alone is something that we can't get enough of because it did increase our own productivity in browsing and writing.
Op Tomshardware staat een test van de 7200 rpm 60GB HD vs. 5400 en 4200 schijven, hun conclusie is dat hij prijzig is (vind ik wel meevallen), maar dat hij z'n geld, als je die snelheid nodig hebt, zeker waard is. 5400 is mainstream volgens hun, 4200 kun je echt niet meer maken in snelle laptops. Ik bedoel: je hebt een 1,7GHz Banias met dikke videokaart en je stopt er het meest trage HD'tje in. Dat doe je in je desktop ook niet toch? ;)

Is de Dell echt maar 3,1kg dan? Want als je bij de Asus een DVD brander optelt in het gewicht, zit daar ook wel weer 200-300g bij op, gok ik zo, scheelt het nog maar 200g in gewicht, hoewel... Zou de Dell ook zonder drive gewogen zijn?

[ Voor 66% gewijzigd door Grrrrrene op 19-02-2004 14:27 ]

Verwijderd

hallo, ik was ff op de Dell site gaan kijken, maar ik kan alleen maar kiezen voor de Inspiron 8600 Centrino Value (8600-221) en niet die 223 :/ :? . Weet iemand waar die optie staat?

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Grrrrrene schreef op 19 februari 2004 @ 13:42:
Is de Dell echt maar 3,1kg dan? Want als je bij de Asus een DVD brander optelt in het gewicht, zit daar ook wel weer 200-300g bij op, gok ik zo, scheelt het nog maar 200g in gewicht, hoewel... Zou de Dell ook zonder drive gewogen zijn?
Ik zal hem vanavond 'ns op de weegschaal zetten, incl CD-RW (als is die weegschaal niet tot op de gram nauwkeurig).

Met 3DMark200x trek ik trouwens de P4 2.8Ghz met GF4 (weet ff niet welke GF4) van een collega van me er finaal uit ;)

~ H.P. Lovecraft

• Grrrrrene
  • Niet online
Links staat iets met "diverse aanbiedingen" ofzo, dan krijg je meer keuzes.

From scratch:

• Tik in: www.dell.nl
• kies links "Consumenten"
• Bij "Bekijk onze producten en services" kies je notebooks
• Dan de groene knop "Browse Inspiron"
• Kies links bij de 8600 "Speciale aanbiedingen"
• Scroll naar beneden en zie de 222 en 223 ook staan :P

Verwijderd

Grrrrrene schreef op 19 februari 2004 @ 15:27:
Links staat iets met "diverse aanbiedingen" ofzo, dan krijg je meer keuzes.

From scratch:

• Tik in: www.dell.nl
• kies links "Consumenten"
• Bij "Bekijk onze producten en services" kies je notebooks
• Dan de groene knop "Browse Inspiron"
• Kies links bij de 8600 "Speciale aanbiedingen"
• Scroll naar beneden en zie de 222 en 223 ook staan :P
Oke dan THX voor je snelle reactie... ga nu ff alles uitdokteren :P

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik zal dit weekend, als ik er aan denk, ook eens een echte weging maken van mijn Asus notebook. Het zal niet supernauwkeurig zijn, gewoon op een personenweegschaal wegen. Maar het komt natuurlijk wel in de buurt, en uiteraad doe ik het als volgt. Eerst mezelf wegen, en vervolgens als ik de notebook vasthoud. Ik dacht namelijk dat de personenweegschalen niet erg betrouwbaar zijn als het nog een erg laag gewicht is. :)

Verwijderd

Net contact gehad met Dell. Mijn Hitachi scherm wordt omgeruild voor een WUXGA scherm terwijl ik het WSXGA+ had. Beste service dus :)

• S913

S913

Abusus non tollit usum

M'n 8600 met CD-RW is ongeveer 3,25 - 3,5 kg.

~ H.P. Lovecraft

• Tijgert

Tijgert

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 16:02:
Net contact gehad met Dell. Mijn Hitachi scherm wordt omgeruild voor een WUXGA scherm terwijl ik het WSXGA+ had. Beste service dus :)
? Hoe krijg je dat voor elkaar terwijl je je 8600 al hebt?? Ik wil ook liever een WUXGA scherm bedenk ik me...

Verwijderd

Tijgert schreef op 19 februari 2004 @ 17:17:
[...]

? Hoe krijg je dat voor elkaar terwijl je je 8600 al hebt?? Ik wil ook liever een WUXGA scherm bedenk ik me...
Netjes bellen met Customer Care. Je argumenten uit een zetten en kijken wat ze zeggen :)

Verwijderd

Jippie, heb hem net binnen!! Hoe kan ik zien welke hd ik heb (dus of hij 5400 is?)

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 17:31:
Jippie, heb hem net binnen!! Hoe kan ik zien welke hd ik heb (dus of hij 5400 is?)
Device Manager, Diskdrives openklikken en dan staat daar hardschijfje met als naam een type aanduiding. Bij mij: HTS726060M9AT00, effe op die string Google'n en je vind wel een pagina die aangeeft wat het er voor een is.

[ Voor 6% gewijzigd door S913 op 19-02-2004 17:39 ]

~ H.P. Lovecraft

Verwijderd

zou ik heel even lastig mogen zijn? Ik heb een vraag namelijk. Ik wil namelijk die Inspiron 8600 aanschaffen en daarbij gelijk een draadloos netwerkje binnenshuis realiseren.

Ik kom net kijken op het gebied van wireless lan... dus even een paar vraagies: :)

vraag 1). Ik heb dus een AccessPoint nodig maar waar moet ik die op aansluiten??? kan ik die met Cat 5 aan mijn hub verbinden? (mijn config thuis: internet van chello komt in de meterkast binnen... gaat naar een desktop en wordt daar verdeelt dmv een hub naar nog twee andere desktops)

vraag 2). Ik wil wireless lan volgens de 802.11g standaard dus met 54 Mbps. Nu kan ik bij die Dell kiezen tussen 3 opties:

1. Intel® PROWireless 2100 802.11b MiniPCI card - for Intel Centrino Mobile Technology
2. Dell TrueMobile™ 1300 Wireless 802.11 b/g MiniPCI card (+22.61 EUR)
3. Dell TrueMobileTM 1400 Wireless Mini-PCI card 802.11 a/b/g (+46.41 EUR)

Welke optie zou het best geschikt zijn om aan mijn criteria te kunnen voldoen. Het liefst wil ik niet dat er onderdelen uit me laptop steken zoals ik hier en daar wel is heb gelezen.

• Tijgert

Tijgert

Apt-get:

'k heb je effe aan mijn icq toegevoegd. Als je iets meer info hebt over jouw situatie.
Heb zelf al eerder geprobeerd een WUXGA te krijgen, kreeg te horen dat men niet aan upgraden deed.

Misschien heb je een naam voor me van een welwillend persoon bij Dell ofzo?

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 17:49:
vraag 2). Ik wil wireless lan volgens de 802.11g standaard dus met 54 Mbps. Nu kan ik bij die Dell kiezen tussen 3 opties:

1. Intel® PROWireless 2100 802.11b MiniPCI card - for Intel Centrino Mobile Technology
2. Dell TrueMobile™ 1300 Wireless 802.11 b/g MiniPCI card (+22.61 EUR)
3. Dell TrueMobileTM 1400 Wireless Mini-PCI card 802.11 a/b/g (+46.41 EUR)
Als je de g-standaard wil gebruiken valt optie 1 sowieso af. De a-standaard is volgens mij alleen maar in Amerika in gebruik (maar hoeveel weet ik niet omdat b/g daar ook gebruikt wordt), ga je daar niet regelmatig naar toe dan zou ik voor optie 2 gaan ;)

[edit]Alle 3 zijn het mini-PCI kaartjes dus geen van allen steken uit :)

[ Voor 11% gewijzigd door S913 op 19-02-2004 17:56 ]

~ H.P. Lovecraft

• Tijgert

Tijgert

802.11a is zo goed als dood, g is the way to go, je moet dus de Truemobile 1300 hebben.

Verwijderd

ik heb de Inspiron 8600 Performance model met 1.7 Ghz ook besteld.
moet alleen nog een mailtje terug krijgen waar ik het moet overboeken.

ik hou jullie op de hoogte
ik heb WUXGA genomen...das het enige wat ik verandert heb bij de Performance model voor de rest is die het zelfde

• Uhmmie
Ik heb mijn laptop vandaag ontvangen, alleen zat er mijn draadloze router niet bij (maar die was al een week eerder los opgestuurd :S maarja die zal waarschijnlijk nog wel komen).. Ik heb zelf gelukkig een Samsung scherm (sec3150) ik heb alleen helaas een 4200rpm hdd gekregen (terwijl mij een 5400rpm hdd beloofd is).. Achjah ik mail ze wel even over hoe en wat en dan zie ik wel.. Kan me er op het moment niet zo druk over maken en ik moet zeggen de laptop werkt errug lekker :D..

Verwijderd

Uhmmie schreef op 19 februari 2004 @ 20:35:
alleen zat er mijn draadloze router niet bij
en is het met die draadloze router mogelijk naast draadloze verbinding te maken, ook verbinding te maken met cat5 kabel? En waar plaats jij die router? gelijk bij je modem waar je internet binnenkomt (zodat er dus niet per ce een desktop aan hoeft te staan om verbinding te kunnen maken met het internet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 17:22:
[...]

Netjes bellen met Customer Care. Je argumenten uit een zetten en kijken wat ze zeggen :)
Welke argumenten zijn dat dan? :)

Maar goed ik hoop dat je het niet erg vind maar ik voeg je ook ff toe aan mijn ICQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 21:19:
[...]

en is het met die draadloze router mogelijk naast draadloze verbinding te maken, ook verbinding te maken met cat5 kabel? En waar plaats jij die router? gelijk bij je modem waar je internet binnenkomt (zodat er dus niet per ce een desktop aan hoeft te staan om verbinding te kunnen maken met het internet.)
De Dell "Access point" heeft naast WiFi ook een 4 poorts (dacht ik) switch ingebouwd, dus het is mogelijk om je cat5 erop te prikken. De meeste logische plaats is om hem direct achter je modem te prikken. Natuurlijk altijd verstandig om ook een vuurmuur er tussen te zetten.

Ik heb het niet zo met dit soort aparaatjes. Voor een veel lagere prijs heb je een oude PantiumII met een WiFi basestation. Even Linux erover blazen en je hebt een heerlijk netwerkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 00:29:
[...]

De Dell "Access point" heeft naast WiFi ook een 4 poorts (dacht ik) switch ingebouwd, dus het is mogelijk om je cat5 erop te prikken. De meeste logische plaats is om hem direct achter je modem te prikken. Natuurlijk altijd verstandig om ook een vuurmuur er tussen te zetten.

Ik heb het niet zo met dit soort aparaatjes. Voor een veel lagere prijs heb je een oude PantiumII met een WiFi basestation. Even Linux erover blazen en je hebt een heerlijk netwerkje.
Als ik je goed begrijp Sizzlor dan moet er volgens jou nog een aparte firewall tussen worden gezet? Ik heb namelijk de 8600 besteld in combi met de truemobile 2300 en daarover lees ik dus op de dell site het volgende:

Robust Security
WiFi Protected Access (WPA; TKIP encryption); Stateful Packet Inspection (SPI); 64/128-bit WEP RC4 Based Encryption; DHCP Server with NAT Firewall - Supporting VPN pass-through; MAC Address Filtering; Supports closed mode (Broadcast SSID Disabled); Parental Control Utility

Die vuurmuur is dan toch al ingebouwd of kan iedereen hier in de buurt nu op mijn kosten met me mee surfen? (Of haal ik nu ECHT alles door elkaar?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik weet er zit al allerlei "beveiligings" snuffjes ingebouwd en misschien dat het voldoet in jou omstandigheden maar zoals ik al had gezegd heb ik het niet zo met dit soort apparaten.

Ze zijn absoluut niet flexibel dus als je nou net die ene situatie tegen komt waar ze niet aan hebben gedacht, jah dan kun je niks.

Je bent afhankelijk van de software en functionaliteit die is ingebakken door de fabrikant. Als de fabrikant over de kop gaat dan sta jij met de gebakken peren. Als je functionaliteit nodigt hebt die niet door de fabrikant erin is gebakken dan kun je ook niet verder.

"Firewalls" die in dit soort apparaten is ingebakken bieden meestal ook minimaal aan functionaliteit. Video conferencing en file transfer kun je meestal vergeten,

Nee doe mij maar liever een Linux bakkie daar kun je altijd wel mee uit de voeten. Jah voor jou is het dan de afweging maken. Denk je dat je aan de functionaliteit van die access point genoeg hebt? Mijn ervaring is dat je met dit soort apparaten al snel tegen een muur loopt.

Nou ken ik die Dell Access Point niet maar ik heb zo'n donker bruin vermoeden dat wat ik net heb gezegd ook van toepassing is op hem.

Maar goed de keuze is aan jou. Als de Access Point voldoet in jou situatie en als je denkt dat hij voldoende beveiliging bied dan moet je hem gewoon zo er tussen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhmmie schreef op 19 februari 2004 @ 20:35:
Ik heb mijn laptop vandaag ontvangen, alleen zat er mijn draadloze router niet bij (maar die was al een week eerder los opgestuurd :S maarja die zal waarschijnlijk nog wel komen).. Ik heb zelf gelukkig een Samsung scherm (sec3150) ik heb alleen helaas een 4200rpm hdd gekregen (terwijl mij een 5400rpm hdd beloofd is).. Achjah ik mail ze wel even over hoe en wat en dan zie ik wel.. Kan me er op het moment niet zo druk over maken en ik moet zeggen de laptop werkt errug lekker :D..
hmm ik heb opzicht echt geen problemen met die 4200Rpm schijven.
ja oke 7200rpm is zeker sneller, maar ja voor mij maakt dat schijf niet zo heel veel uit...het is mooi meegenomen als ze die 5400rpm erin zouden doen zoniet dan treur ik er niet om. want als je op Dell site kijkt bij Harde schijf details zie je dat alle schijven 4200Rpm zijn? tsja dan gaan ze natuurlijk mierenneuken dat het op de site staat en dat de consument daar rekening moet houden bij aankoop (mocht je hun gaan bellen dat er eigenlijk 5400rpm in moest)
welke had jij trouwens gekozen? die WUXGA versie of de WSXGA?
beetje goeie beeld? screenshots?

in principe maakt het niet zoveel uit :P die 80GB kan ik wel mooi gebruiken :P
tov van mijn oude 40 GB hehe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Persoonlijk gezegt merk ik niet echt veel van die 4200rpm (alleen als ik iets instaleer), drom boeit het me eigenlijk ook niet.. Waarschijnlijk heeft het er ook mee te maken dat ik een gig geheugen heb..

Het scherm vindt ik zeer prettig :).. Screenshots? Mjah zodra ik het maar iets comprimeer ziet het er bagger uit.. Voeg me ander ff aan je msn toe (skipme1980 APESTAARTJE hotmail PUNT com) dan stuur ik je wel ff een ongecomprimeerde screenie :).. Ik heb trouwens de WSXGA (1680x1050).. Iedeale resolutie om op te werken.. Moet trouwens zeggen dat ik op het breedbeeld formaat voor mijn gevoel veel meer ruimte heb :)..

Edit nog wel ff een vraagje aan andere 8600 eigenaren met een 80Gb hdd.. Maakt bij jullie de harddisk ook een beetje tikkend geluid ech zoals zon ouwerwetse klok doet? (moet er ook ff aan wennen dat de rest zo onwijs stil is :P)..

[ Voor 33% gewijzigd door Uhmmie op 20-02-2004 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Ik gebruik nu nog de standaard instalatie van dell ;) en ik heb de volgende scores behaald:
3dMark 2k1: 9800
3dMark 2k3: 2850

Geen idee of dit goed of slecht is, maar ik dacht laat ik het eens posten:P..

Ps. Damn wat kan die cooler een lawaai maken onder zo'n test :P..

[ Voor 15% gewijzigd door Uhmmie op 20-02-2004 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Uhmmie schreef op 20 februari 2004 @ 07:22:
Ik gebruik nu nog de standaard instalatie van dell ;) en ik heb de volgende scores behaald:

Met wat voor proc en videokaart en geheugen?

[ Voor 3% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 20-02-2004 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Uhmmie schreef op 20 februari 2004 @ 07:22:

Zie mijn eerdere post in dit topic met mijn scores + specs.

Fan kan af en toe hoorbaar zijn, maar lawaai vind ik een groot woord. Tevens is het nooit voor erg lang bij mij.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhmmie schreef op 20 februari 2004 @ 06:38:
Persoonlijk gezegt merk ik niet echt veel van die 4200rpm (alleen als ik iets instaleer), drom boeit het me eigenlijk ook niet.. Waarschijnlijk heeft het er ook mee te maken dat ik een gig geheugen heb..
Alles wat in het geheugen geladen is merk je natuurlijk niet, maar bij zaken als je laptop opstarten, programmas opstarten, installeren van software en films kopieeren zal het toch nog wel een slok op een borrel schelen gok ik. Vind het niet erg als je de keus zou hebben, maar die heb je niet eens, dat vind ik slordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Net Dell gebeld... ze kunnen niks ruilen... alleen maar terug nemen (a 155 ex btw) en een nieuwe sturen... :(

Hoe doe jij dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Is denk ik een kwestie van de juiste verkoper treffen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin zo onderhand genoeg te krijgen van de Dell helpdesk en die vervoerder (Walsh Western) van Dell. Deze hele situatie irriteert mij op dit momment zo erg dat ik overweeg om de order te annuleren!
20/02/04 08:27 TILBURG CUSTOMER CLOSED ON ARRIVAL.
Nou wil het heel toevallig zijn dat ik op Vrijdag niet werk. Ik was vanmorgen al om 7:00 wakker omdat ik om 11:00 uur in Rotterdam moest zijn. Ik ben om 9:00 uur van huis gegaan. Om 8:30 heeft niemand bij mij aangebeld en ik heb ook geen briefje in mijn brievenbus ontvangen dat iemand is langs geweest.

Ik heb net de Dell customer care aan de lijn gehad en weer zo'n standaard verhaal gehad, waar ik onderhand ook genoeg van begin te krijgen. Er zou iemand terug bellen die meer bevoegheden had. Als ze er niet voor zorgen dat, dat ding vandaag nog hier is of ze bieden mij een flinke korting dan is het afgelopen.

Dan zien ze maar wat ze ermee doen maar dan gaat deze jongen morgen bij de Mediamarkt een mooie laptop uitzoeken.

Het is toch te gek voor woorden dat zo'n klungelige organisatie als Walsh Western er een week over doet om 1 doos van Tilburg naar Eindhoven te vervoeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ongelofelijk zeg, is het BTW mogelijk om te verzoeken de laptop met een andere vervoerder te verzenden? Ik heb in het verleden slechte ervaringen gehad met NPD (Nederlandse Pakket Dienst), precies hetzelfde gelul als jij hebt, ik was zogenaamd niet thuis, maar nergens een briefje. Bleek na 3 keer (!) dat ze het gewoon niet konden vinden, prutsers :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag weten of ik een hitachi of samsung scherm heb, maar bij sisoft sandra geeft hij bij video system information aan dat het een standaard monitor is (zie bij andere plug en play staan!!).
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je even een paar pagina's terug gaat dan staat het daar allemaal heel netjes uitgelegd. Je kunt op de pakbon kijken of opstarten van een knoppix CD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Met het risico dat ik bot over kom hoor, maar waarom wil je dat weten? Vind je het scherm een mooi beeld geven? Is hij snel genoeg in games? Dan boeit dat merk toch niet?

Je loopt alleen maar het risico dat je het merk Hitachi vindt en vervolgens je scherm niet goed meer vindt :) Dat zie ik op het Dell forum ook zoveel: Eerst blij met de laptop, dan zoeken naar welk scherm ze hebben en dan vervolgens op Dell zitten vloeken dat ze zo'n kut Hitachi scherm hebben. Niet te moeilijk over doen, gewoon genieten van je laptop en klagen over echt foute dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat niet direct, ben super tevree met het scherm dus zelfs al zou het een hitachi zijn dan is het om de rest hier wat op te vrolijken (dat er toch goede tussen zitten).
Vroeg me meer af of het qua instellingen iets uitmaakt of hij het scherm als plug en play ziet, of als standaardbeeldscherm, dit omdat sisoft aangeeft als tip dat je beter plug and play kunt hebben??

Iemand een idee of dat wat uitmaakt, en zo ja hoe ik dat anders kan instellen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nee, maakt niks uit. Het enige nadeel van een plug&play scherm is dat windows niet precies weet wat de limieten van het scherm zijn, maar gelukkig maakt dat bij een TFT niet zoveel uit, 60Hz is zat en de resolutie weet je zelf ook wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dan weet ik genoeg, dus geen idee wat wat ik heb, maar hij is wel super scherp en totaal geen last van ghosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Een paar posts terug kreeg iemand ook al een Samsung 1680x1050 scherm, dus wie weet heb jij er ook wel een. Je kunt altijd nog zo'n knoppix CD downloaden en ff kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
Er staat in de startpost dat de TS 7uur met de laptop kan spelen op beide batt. En hij heeft een 5400RPM schijfje. Stel ik wil het 7200-model erin hebben. Gaat me dat veel batt-vermogen kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee jammer genoeg kun je niet kiezen met welke vervoerder je bestelling verstuurt wordt.

Ik werd rond 18:30 uur (zo laat nog) gebeld door iemand hoger op bij Dell. Mijn verhaal aan hem uitgelegd en hij toonde opmerkelijk veel begrip voor mijn situatie (sja wat kon hij anders?). Hij vertelde me dat de problemen met het vervoer bij hun bekend zijn en ze bezig zijn om een oplossing ervoor te vinden, of dat nou waar is weet ik niet.

Hij bood mij aan om de transport kosten te laten vervallen, waarop ik hem vertelde dat hij de hele order kan laten vervallen omdat ik morgen bij de Mediamarkt een leuke laptop voor mezelf ging uitzoeken. Ik moet en zal morgen een laptop hebben en er zal iets wonderbaarlijks moeten gebeuren als dat niet zo is.

Sorry sorry (alsof ik daar iets aan heb), wij kunnen er ook niks aan doen want de vervoerder heeft veel problemen. Zij kunnen er wel degelijk wat aan doen want zij kiezen ervoor om Walsh Western te gebruiken. dan moeten ze maar een fatsoenlijk prestatie contract afsluiten en die vervoerder aan een kort lijntje houden.

Ik vertelde hem dat ik het best wel lullig vond want het is de laptop die ik eigenlijk wil hebben, hij is geproduceerd en hij is niet zo ver van mij vandaan maar jah, als ik hem niet ontvang dan heb ik er niks aan. En er is mij onderhand zo vaak beloofd dat hij er "of in de loop van vandaag of morgen" geleverd zou worden dat ik er onderhand helemaal geen vertrouwen meer in heb. Als je gaat klagen dat het te lang duurt dan gaan ze ineens liegen en vertellen dat ze aan de deur zijn geweest terwijl dat helemaal niet zo is.

Het is voor mij natuurlijk al helemaal lullig want omdat Dell steeds tegen mij vertelde dat het "of in de loop van vandaag of morgen" zou worden ik steeds vrijedagen heb op moeten nemen om thuis aanwezig te zijn. Ik ben veel inkomsten mis gelopen omdat ik een week niet heb kunnen werken.

Ik wil die laptop, maar jah als zij hem niet kunnen leveren dan loop ik met hetzelfde gemak naar de concurrent.

Vanaf dat moeten begon hij bijna te smeken, of ik alsjeblieft niet wilde wachten tot Maandag, hij zou er alles aan doen om er voor te zorgen dat ik hem Maandag zou hebben en als ik hem Maandag niet ontvang dan kon ik hem persoonlijk bellen. Maar goed al zou ik besluiten om te wachten tot Maandag, hoe zit het met al die tijd dat ik thuis heb moeten wachten? Ik heb in die tijd niet kunnen werken! En waarom zou ik ineens Dell geloven in zijn woord want Dell beloofd mij dat al de hele week.

Mischien kan een Dell Axim de wonden een beetje verzachten? Wat heb ik daar aan? Ik zou een laptop moeten hebben en ik heb een Palm M505, als je me nou een Palm T3 zou aanbieden dan okay maar ik wil geen Axim. Snel even gesurft naar de Dell site om te kijken hoeveel zo'n Axim nou eigenlijk kost (+/- 225 euro). Gezegd dat als hij mij 175 euro korting geeft en de transport kosten laat vervallen dat ik het dan wel acceptabel zou vinden maar dan MOET ik de laptop Maandag ontvangen. 175 euro dat vond hij wat aan de stijle kant. Hij bood mij eerst een Axim aan van 225 euro en dan vind hij 175 euro te veel, dus had ie eigenlijk niet veel te zeggen.

Op een gegeven momment besefde hij dat hij of de laptop met korting bij mij kwijt kon, of extra kosten moest maken om hem terug te halen dus gaf hij maar toe. Hij beloofde dat hij er alles aan zou doen om er voor te zorgen dat ik de laptop Maandag zou ontvangen en de 175 euro + transport kosten zouden ze terug storten op mijn rekening.

Afwachten dan maar of ik hem Maandag wel ontvang. Hopelijk krijgen die losers van Walsh Western ook eens flink tegen hun sodemieter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
De reden dat 225 euro voor hun een betere deal is dan 175 euro is natuurlijk wel logisch. Die Axim kost hun geen 225 euro, maar 150 euro ofzo, bovendien heb jij dan nog een Dell product in huis, terwijl je anders misschien een ander merk had gekocht (HP/Compaq ofzo).

Maar goed, je kunt zeggen wat je wil: ze doen wel veel voor je, dat de vervoerder niet levert, kunnen zij niks aan doen, maar ze komen je wel extreem goed tegemoed moet ik zeggen :)

Kun je de laptop anders niet bij iemand anders laten bezorgen die wel gewoon thuis is overdag, oma/opa ofzo, ouders, buren, iemand anders dan jijzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij moet jij (SizzLorr) wel erg Pissed off zijn als ik zo al je posts lees...
maar het probleem is alleen het vervoer?
ik heb de Inspiron 8600 ook besteld alleen tsja...heb nog geen ervaringen met hun vervoer enzo...dus het is maar afwachten.

volgens mij moet er gewoon iets fout zijn gegaan tijdens het transporteren?
of doos is gewoon half leesbaar?
zou ook kunnen dat het daardoor vertraging oploopt?
het blijft natuurlijk een fuck up als ze zo laat je laptop nog niet leveren. als je bijvoorbeeld bij de-laptopper een laptop besteld dan heb je hem in een paar dagen (want ze hebben hem op voorraad en hoeven ze niet te maken).
maar wat is eigenlijk de levertijd van Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
+/- 2 weken voor zover ik heb begrepen incl. geld overmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Verdomme :( links en rechts delen ze geld uit en ik moet smeken om een ander schermpje en krijg nog niks... Iemand van Dell hier? Please?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tijgert
Dell had je een WUXGA scherm beloofd ipv een WSXGA?
hebben ze de laptop al opgehaald ofzo? de laptop die ik besteld heb is ook met WUXGA schermpie...hebben ze ook niet verteld hoelang dat gaat duren dat scherm vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op 21 februari 2004 @ 00:02:
+/- 2 weken voor zover ik heb begrepen incl. geld overmaken :)
hmmm vind dat toch best wel lang hoor...ja ik had al zo'n mailtje terug gekregen over 5 werkdagen wachten om geld binnen te krijgen enzo...
dus het duurt echt zo frikkin lang... :/ maja...het is wel beter dan die Asus/Acer or whatever :9~

Oh ja!! hoe is de kwaliteit van die speakertjes eigenlijk? komt er cheap sound uit?
ik had een Compaq Evo gehad en daar zaten JBL speakers in en die waren best wel goed, maar opzicht boeit dat me geen fuck want ik heb toch meestal oordopjes op of hoofdtelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah ik ben/was inderdaad heelerg pissed! Ik ben dit helemaal niet gewend van Dell. Mijn huidige Laptop en mijn Desktop daarvoor waren beide Dell, order liep altijd soepel en snel.

Ik heb op Maandag 2 feb telefonische besteld. Dan duurde het tot de Donderdag erop dat ik een order bevestiging binnen kreeg, meteen betaald. Duurde het tot de Maandag erop tot de order in productie ging. En dan duurde het nog eens tot de Vrijdag erop tot hij verzonden was.

2 Feb besteld
6 Feb order bevestiging
9 Feb in prodcutie genomen
13 Feb verzonden
16 Feb precies 2 weken geleden, ETA met 1 dag vertraging, de doos is verwerkt in TIlburg en staat klaar voor vervoer
17 Feb had hem moeten ontvangen, niks. Volgens Dell zou hij de volgende dag binnen moeten zijn
18 Feb weer niks. Volgens Dell moet ik nog een dag wachten, ze kunnen wel een afspraak maken voor Maandag. WW gebeld, die konen mij niet vertellen waar de dozen zijn
19 Feb weer niks. Zelfde verhaal van Dell maar dit keer kunnen ze een afspraak maken voor Dinsdag.
20 Feb ze zeggen dat ze bij mij aan deur zijn geweest maar niemand is geweest dat weet ik zeker

Normaal gesproken duurt dat hele process nog niet eens een week. Als je hem Maandag besteld dan heb je de Vrijdag of Maandag erop de spullen binnen. Die 2 weken was/is met een ruime marge zodat als het fout gaat ze altijd nog kunnen corrigeren.

En die hele onzin rondom Walsh Western is echt ongelovelijk. Maandag 16 Feb stond al op hun website dat de order verwerkt en verzonden is, dus dan mag je ervan uitgaan dat je hem de dag erop binnen hebt. Ze doen er echt 5 dagen over om 1 doos van Tilburg naar Eindhoven te vervoeren en als je dan vraagt waar de doos is dan weten ze dat niet.

Jah en inderdaad zodra de doos verzonden is dan zou Dell kunnen zeggen dat het uit hun handen is maar ze zijn zelf een contract aan gegaan met Walsh Western. Ze hebben bewust gekozen voor Walsh Western dus als het dan fout gaat dan moeten ze ook de verantwoordelijkheid op hun nemen. Dan moeten ze zelf eens bij Walsh Western aan de bel trekken en na gaan wat er allemaal aan de hand is, en niet de klanten aan het lijntje houden met steeds hetzelfde verhaal. Dat vind ik dan.

De reden waarom ik probeer om zsm dat ding binnen te hebben is omdat het volgende week Carnaval is hier in braboland (ook in Tilburg), dus ik ga ervan uit dat ze bij Walsh Western niet werken. De week daarop ben ik voor 1 1/2 week weg. Het was eigenlijk de bedoeling dat ik mijn nieuwe 8600 met me mee zou nemen, maar goed als ik hem dan niet heb dan pak ik met hetzelfde gemak een andere.

Ik vind Dell nogsteeds een goed merk en al is hun service nogal wat minder geworden will ik die i8600 nogsteeds! Vooral de manier waarop ze me de hele week steeds aan het lijntje hebben gehouden vind ik eigenlijk niet kunnen. Maar goed laten we eens zien waar we Maandag uitkomen.

@Tijgertje: Het is echt afhankelijk van de verkoper die je tegen komt en de manier waarop je ze aanspreekt. Ik heb eigenlijk een beetje misbruik gemaakt van de situatie want Dell zelf kan er bijna niks aan doen, maar ze willen de Laptop wel kwijt. Zolang ik de Laptop niet heb ontvangen kunnen ze ook niet zeggen dat ze retour of restocking kosten hebben. Bij jou ligt het wat anders. Voor jou moeten ze eerst die laptop op komen en halen, een andere scherm erop zetten en weer terug brengen.

Sommige mensen zeggen dat als je gewoon de Dell technische helpdesk belt en zegt dat je scherm raar doet, hij laat steeds hele erge sporen achter en daar krijg jij hoofdpijn van, dat ze hem dan omruilen voor een beter presterend scherm. Het schijnt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind niet dat het Dell zijn schuld is dat het zo lang heeft geduurd. De bestelling van een Inspiron 8600 duurt ongeveer 10 werkdagen, staat ergens op het Dell forum. Bij mij was de laptop binnen 3 dagen binnen met Walsh Western (nadat hij verzonden was). Ik denk dat je gewoon pech heb gehad, omdat ze bij Walsh Western aan het klungelen zijn geweest.

Dit is precies hetzelfde verhaal als met tpg post, de ene keer krijg je een pakje supersnel en de andere keer duurt het dagen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

S913 schreef op 19 februari 2004 @ 16:51:
M'n 8600 met CD-RW is ongeveer 3,25 - 3,5 kg.
Voor de geinteresseerde, een Asus M6000 inclusief accu en cd-rw weegt 3kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Niemand heeft me iets beloofd.... maar ik wil het ik wil het ik wil het :)

Kan het gewoon niet hebben dat ze mij geen service verlenen en anderen de sterren van de hemel beloven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel weegt zo'n "quicksnap" cover eigenlijk? Ik vind hem veel mooier zonder die cover dan met, hij is dan ook een tikkeltje dunner.

Bied die cover extra bescherming tegen stoten aan de achterkant? Is het gemaakt van harder materiaal oid?

Hier heb je fotos van verschillende covers en ook zonder cover:
http://www.hardwareluxx.de/ubb/8/000043/4

Duts artiekel met veel highres fotos:
http://www.hardwareluxx.de/ubb/8/000043

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Vond het veel geld voor zo'n stukkie plastiek en idd wordt hij er een tikkie dikker van. Of het nou in gewicht veel zal schelen .. denk het niet.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Silent Thunder schreef op 20 februari 2004 @ 22:43:
Er staat in de startpost dat de TS 7uur met de laptop kan spelen op beide batt. En hij heeft een 5400RPM schijfje. Stel ik wil het 7200-model erin hebben. Gaat me dat veel batt-vermogen kosten?
Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cover scheelt in gewicht niets. Hij is idd wel vrij dik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het schijnt dat de 7200 toeren schijf +/- 3 min van je accutijd afneemt. Daar tegen over staat wel dat Windows sneller opstart en applicaties sneller en soepeler laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 22:15:
Cover scheelt in gewicht niets. Hij is idd wel vrij dik :)
Mjah wat is niets? Bedoel als die cover nou 100 a 200 gram zou wegen dan weegt het totaal nogmaar 3,07kg ipv 3,27kg. En als je ik het bericht van een paar posts hoger mag geloven dan weegt de Asus M6000N ook +/- 3kg. Komen die twee toch aardig in de buurt van elkaar.

Ik snap niet waar die 3kg (van de M600N) nou ineens vandaan komt btw. Nou weet ik dat dit niet een Asus thread is maar als Asus op hun site adverteert dat, dat ding maar 2.6kg weegt en hij weegt eigenlijk 3kg dan is dat toch bedrog?

/me wandelt even naar de M6000N thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik wou dat misschien ook bestellen dat snap on cover
maar vond het beetje veel geld voor zo'n stuk plastic. en het is eigenlijk best wel b-Shit dus vandaar dat ik het niet heb genomen.
ik vind hem zonder cover ook wel mooi alleen zou dat blauw erbij beter passen met het inner look als je lcd scherm open hebt.

alleen vind ik dat blauw puntje (muis) naast de H toets niet zo mooi maja...als ik zo ga beginnen dan is het mierenneukerij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
omg, dell heeft nu ook al een model met 3.4ghz extreme edition P4, dual channel ddr; en 'n mobility radeon 9700 :X

hoelang zal die accu erin meegaan? het is een 12-cell (95Whr). additional 16-cell battery available.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah dat heeft helemaal niks te maken met de Dell i8600, het model wat jij bedoelt is de Dell XPS.

Daar zit inderdaad alles veel, snel en groot in maar het gewicht, formaat en accutijd is er ook naar. Het is eigenlijk niks meer dan een blok van 4,11kg welke alleen een toepassing heeft als desktop vervanger en niet om mee te sjouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is hier eigenlijk al iemand met de Inspiron 8600 met een dooie pixel op zijn scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silent Thunder schreef op 22 februari 2004 @ 10:49:
omg, dell heeft nu ook al een model met 3.4ghz extreme edition P4, dual channel ddr; en 'n mobility radeon 9700 :X

hoelang zal die accu erin meegaan? het is een 12-cell (95Whr). additional 16-cell battery available.
HEY zo kun je eindeloos door blijven gaan! op een gegeven moment moet je echt de knoop doorhakken hoor als je een laptop wilt halen.
en trouwens P4 vreet meer stroom hoor (ik heb zelf een P4 Laptop gehad dus geen P4-Mobile) en ik kan je vertellen dat stroom echt niet je vriend is bij dat soort zulke beestjes

wat ik gewoon wil is Mobility..waarvoor anders hebben ze laptops gemaakt?? zodat je hem ergens anders mee kunt nemen...ja oke sommige zijn desktop vervangers maar ik sjouw hem vaak mee naar school enzo en zit dan ook 4 uur lang in een training/les en dan is het wel handig als je ff geen stroom nodig hebt :)
vandaar mijn keuze op Centrino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 22:43:
[...]

Mjah wat is niets? Bedoel als die cover nou 100 a 200 gram zou wegen dan weegt het totaal nogmaar 3,07kg ipv 3,27kg. En als je ik het bericht van een paar posts hoger mag geloven dan weegt de Asus M6000N ook +/- 3kg. Komen die twee toch aardig in de buurt van elkaar.

Ik snap niet waar die 3kg (van de M600N) nou ineens vandaan komt btw. Nou weet ik dat dit niet een Asus thread is maar als Asus op hun site adverteert dat, dat ding maar 2.6kg weegt en hij weegt eigenlijk 3kg dan is dat toch bedrog?

/me wandelt even naar de M6000N thread.
Die 3kg zit hem erin dat ze hem zonder accu, HD en CDROM/DVD speler hebben gewogen. Dat doet Dell blijkbaar ook, want die valt ook tussen de 3,25 en 3,5kg in als je de users hier moet geloven. *zucht* Alsof je je laptop ooit zonder HD, accu en DVD speler/brander gaat gebruiken |:(

Het verschil blijft dus een kleine halve kilo, zo te zien, en op basis daarvan en op basis van het feit dat Asus blijkbaar binnenkort met WSXGA+ scherm te krijgen is, ga ik voor Asus. Dan weet ik tenminste zeker dat ik een 7200rpm schijf krijg zonder bijbetalen of zelf later halen, ik krijg dan een 1,6GHz Centrino ipv een 1,4 en 2 jaar garantie + mogelijke pixelgarantie en allrisk verzekering voor hetzelfde geld als Dell met 1 jaar collect&return.

Maar ik moet wel zeggen: Dell levert een gave 128MB Ati Radeon 9600 pro turbo, dat heeft Asus weer niet. Maar ja, heb je die extra 64MB nodig? En 1920x1200 is misschien ook wel wat overkill, de 1680x1050 is bij Dell ook het meest gekozen scherm als ik dat zo lees, en daar neem je nog een gok ook: Hitachi of Samsung :)

De keuze blijft uitermate moeilijk en ik spring steeds weer heen en terug van Dell naar Asus en vice versa :)

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.