Maar mensen, hoe kun je zien of je een Hitachi-scherm hebt of een Samsung-scherm? Kun je dat via Windows XP zien?
Verwijderd
Trouwens, die grote schijven zijn bij DELL-Nederland wel te bestellen. Alleen niet in de Inspiron 8600. Wel in de Precision Notebooks. Kijk als ik die ga configureren staat er bij harddisks:
40GB ATA-100 IDE (5,400 rpm) Hard Drive
60GB ATA-100 IDE (4200 rpm) Hard Drive (+261.80 EUR)
60GB ATA-100 IDE (7,200 rpm) Hard Drive (+440.30 EUR)
80GB (7,200 rpm) ATA-100 IDE Hard Drive (+511.70 EUR)
Dus er is zelfs een 80 GB met 7200 toeren. Dan zal die wel niet van Hitachi zijn lijkt mij.
Dus er is zelfs een 80 GB met 7200 toeren. Dan zal die wel niet van Hitachi zijn lijkt mij.
+440,30 euro voor een 60GB 7200rpm schijf
Daar koop je er volgens de PW 2 van (meegerekend dat je je 40GB inruilt)
[ Voor 18% gewijzigd door Grrrrrene op 23-02-2004 11:05 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ik heb em binnen!

Zonder zeuren en gedoe krijg ik er 1 met 60GB 7200 toeren, en een Samsung scherm. Het kan dus wel!
Zonder zeuren en gedoe krijg ik er 1 met 60GB 7200 toeren, en een Samsung scherm. Het kan dus wel!
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
Idem voor wat je voor een geheugen uitbreiding van die Dell betaald .. Heb de standaard 256Mb genomen en voor 110 euri had ik 512Mb erbij gekocht (totaal 768Mb zou bij Dell 202 euri extra gekost hebben, dus heb 90 euri winstGrrrrrene schreef op 23 februari 2004 @ 10:29:
+440,30 euro voor een 60GB 7200rpm schijf![]()
Daar koop je er volgens de PW 2 van (meegerekend dat je je 40GB inruilt)
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Maar wat bedoel je met zonder zeuren en gedoe? Je hebt nergens om gevraagd?
Klopt, ik heb alleen even geverifieerd of ze de 60GB als 7200 toeren levert.Grrrrrene schreef op 23 februari 2004 @ 15:20:
Maar wat bedoel je met zonder zeuren en gedoe? Je hebt nergens om gevraagd?
De keukenweegschaal gaat trouwens tot 3.2 kilo, en daar gaat hij overheen. Dus ik denk dat het iets zwaarder is, dus tussen de 3.25 en 3.5 zal wel kloppen
Alsof ik zou liegen?Cliffie schreef op 23 februari 2004 @ 16:19:
De keukenweegschaal gaat trouwens tot 3.2 kilo, en daar gaat hij overheen. Dus ik denk dat het iets zwaarder is, dus tussen de 3.25 en 3.5 zal wel kloppen

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Je weet het niet he
Hij bevalt nu goed, er komt zoveel licht uit de monitor, dat ik echt nog beter blind moet leren typen
Verwijderd
zozo...een 7200rpm schijf en een samsung scherm...het kan dus inderdaad wel!!
maja ik zou echt niet weten wat ik zou krijgen...God Knows what I will get.
hopelijk krijg ik ook die dingen die jij hebt gekregen. ik heb nog helemaal geen order confirmation gekregen ofzo? terwijl ik het vrijdag al overgemaakt heb. ach ja...zal wel morgen of overmorgen hun bank account checken waardoor ze daarna aan hun order beginnen.
zal wel op neer komen dat ik eind volgende week pas mijn laptop krijg
omdat ik hem 19e had besteld en op 20e had overgemaakt.
hopelijk krijg ik ook die dingen die jij hebt gekregen. ik heb nog helemaal geen order confirmation gekregen ofzo? terwijl ik het vrijdag al overgemaakt heb. ach ja...zal wel morgen of overmorgen hun bank account checken waardoor ze daarna aan hun order beginnen.
Verwijderd
uhh das positief neem ik van aanCliffie schreef op 23 februari 2004 @ 19:45:
[...]
Je weet het niet he
Hij bevalt nu goed, er komt zoveel licht uit de monitor, dat ik echt nog beter blind moet leren typenik zie de toetsen niet meer op het toetsenbord
welke had je trouwens genomen? die WUXGA scherm? hoe is het scherm een beetje? goed leesbaar?
Verwijderd
ja ik denk dat je daar helaas minimaal op moet rekenen.Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 22:06:
zozo...een 7200rpm schijf en een samsung scherm...het kan dus inderdaad wel!!
ik heb mijn laptop de 6e besteld, had de 12e de orderbevestiging binnen en zou m oorspronkelijk eigenlijk vandaag ontvangen. Maarja niet dus...
Wat wel vervelend is is dat het online ordertracking systeem van dell niet meer werkt.
Nu is het maar afwachten wanneer die aankomt dat kun je dus niet meer nakijken.
En als je ze opbelt hebben zij hetzelfde probleem :x want zij werken met t zelde systeem naar het schijnt. Maarja we wachten af...
Verwijderd
Is weet iemand van jullie of het mogenlijk is om een 15 inch scherm te nemen inplaats van dat breedbeeld wil hem namenlijk voor al voor gamen gaan gebruiken en nu heb ik gelezen dat dat niet ideaal is
15" in niet mogelijk op de 8600, maar ik heb totaal geen probs met UT2K3/2K4. Maar mijn vorige game PC zat nog een GF2 in, dus dit is sowieso een grote vooruitgang voor mijVerwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 23:02:
Is weet iemand van jullie of het mogenlijk is om een 15 inch scherm te nemen inplaats van dat breedbeeld wil hem namenlijk voor al voor gamen gaan gebruiken en nu heb ik gelezen dat dat niet ideaal is
~ H.P. Lovecraft
Ik heb het WSXGA+ genomen, 1680x1050 dus. Hij is scherp genoeg en dus ook goed leesbaar. Moest alleen even de fontsize wat omlaag gooien, want die had Dell onder Windows XP op 125% gezet.Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 22:09:
[...]
uhh das positief neem ik van aan
welke had je trouwens genomen? die WUXGA scherm? hoe is het scherm een beetje? goed leesbaar?
Verwijderd
Ik keek net weer even op de Dell site om een Inspiron 8600 samen te stellen.
Wat zag ik tot mijn grote vreugde.... je krijgt nu nog meer spullen voor je geld.
Dit zit er nu al standaard aangevinkt als je een Inspiron 8600 wilt bestellen:
Intel® Pentium® M Processor 1.50Ghz/ 1MB cache
15.4" Breedbeeld WSXGA+ TFT UltraSharp Kleurenscherm (1680x1050)
64MB DDR nVidia® GeForce™ 5200 Go 4x AGP grafische kaart
60GB Ultra ATA/100 Harde Schijf
Modular 4x DVD+ RW Drive
Gratis: Notebook nylon draagtas

Erg vervelend voor de mensen die net hun 8600 binnen hebben.....
Wat zag ik tot mijn grote vreugde.... je krijgt nu nog meer spullen voor je geld.
Dit zit er nu al standaard aangevinkt als je een Inspiron 8600 wilt bestellen:
Intel® Pentium® M Processor 1.50Ghz/ 1MB cache
15.4" Breedbeeld WSXGA+ TFT UltraSharp Kleurenscherm (1680x1050)
64MB DDR nVidia® GeForce™ 5200 Go 4x AGP grafische kaart
60GB Ultra ATA/100 Harde Schijf
Modular 4x DVD+ RW Drive
Gratis: Notebook nylon draagtas
Erg vervelend voor de mensen die net hun 8600 binnen hebben.....
Volgens mij scheelt het niks met de eerdere multimedia variant, ook daar had je alles wat jij zei. Het enige verschil is nu dat ze de gratis verzending hebben met 100,- korting. Dat scheelt inclusief btw zo'n 30,-
Maar wat ik jammer blijf vinden is dat je alleen kunt kiezen tussen 1 of 3 jaar garantie. Het prijsverschil is enorm. En 1 jaar garantie vind ik persoonlijk te kort. Maar goed ik heb dan ook een Asus met 2 jaar garantie, wat volgens mij tegenwooridg ook geleverd moet worden. Maar Dell komt daar denk ik onderuit doordat er duidelijk aangegevn wordt dat je korting krijgt als je minder garantie neemt.
Maar wat ik jammer blijf vinden is dat je alleen kunt kiezen tussen 1 of 3 jaar garantie. Het prijsverschil is enorm. En 1 jaar garantie vind ik persoonlijk te kort. Maar goed ik heb dan ook een Asus met 2 jaar garantie, wat volgens mij tegenwooridg ook geleverd moet worden. Maar Dell komt daar denk ik onderuit doordat er duidelijk aangegevn wordt dat je korting krijgt als je minder garantie neemt.
Verwijderd
Ik heb net even de prijzen vergeleken en degene die ik wilde kopen ( die met een 1.5 Ghz ) is nu 207 euro goedkoper dan gisteren. En mijn 2e optie was een 1.7 Ghz met een dikkere videokaart.. en die is nu 247,56 euro goedkoper geworden.Oscar Mopperkont schreef op 24 februari 2004 @ 14:46:
Volgens mij scheelt het niks met de eerdere multimedia variant, ook daar had je alles wat jij zei. Het enige verschil is nu dat ze de gratis verzending hebben met 100,- korting. Dat scheelt inclusief btw zo'n 30,-
Over die 1 of 2 jaar garantie.... Dat is al eerder dit topic aan de orde geweest. De nederlandse wet stelt dat je voor alle apperatuur 2 jaar garantie krijgt. Zowiezo!! Het komt erop neer dat garantie kopen zonde van je geld is want dat heb je altijd al. Ookal koop je geen garantie. Dat geldt trouwens alleen in Nederland want het is een nederlandse wet. Deze garantiekwestie is een paar maanden geleden ookal eens op tv geweest in het TROS-programma "RADAR".
Hier heb ik er een stukje over:
Volgens de wet moeten afgeleverde goederen aan de overeenkomst beantwoorden. De koper mag verwachten dat producten eigenschappen bezitten die voor een normaal gebruik nodig zijn. Is dat niet het geval, dan is er sprake van non-conformiteit. In de wet is geen termijn gesteld tot wanneer na de levering de non-conformiteit, maar dat zal afhangen van omstandigheden zoals de normale levensduur van het product en de prijs. Het afgeven van een garantiebewijs met een bepaalde termijn, houdt niet in dat de consument na die tijd geen wettelijke bescherming meer heeft. De non-conformiteit moet altijd bij de leverancier gemeld worden. Deze kan dan weer contact opnemen met zijn leverancier of producent.
In de richtlijn is bepaald dat de verkoper aansprakelijk is wanneer het gebrek aan overeenstemming naar voren komt binnen twee jaar na levering van het product. Deze termijn is niet in onze wetgeving opgenomen, het systeem in onze wet is soepeler. Voor producten met een levensduur langer dan twee jaar, geldt dat consumenten gedurende een langere periode dan die twee jaar een beroep kunnen doen op non-conformiteit.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 15:06 ]
Keej... mijne ook gehad en hij bevalt goed. Ik heb een 60gb 7200rpm schijf die érg goed bevalt en verbazend snel is (niet dat ik ervaring heb met trage laptopschijven maar hij is bepaald niet traag in tests... En ik heb een Hitachi scherm, maar deze valt me toch niet tegen, had 't erger verwacht. Ik zie vrijwel geen ghosting behalve bij heeele snelle bewegingen in spellen.
Maarruh ik heb er dus zo'n fijne cover bij besteld en hijs heel leuk en aardig, maar hoe gaat ie eraf? gewoon aan de voorkant (bij de klepopen-knop
) omhoog wippen? Ik wil nl. nix kapot maken.
Maarruh ik heb er dus zo'n fijne cover bij besteld en hijs heel leuk en aardig, maar hoe gaat ie eraf? gewoon aan de voorkant (bij de klepopen-knop
I see dead pixels...
Verwijderd
hey wat is de kwaliteit van die gratis nylon tas?
Sommige 8600 Gebruikers vonden de tas niet echt geweldig omdat het niet helemaal paste...te strak
en raad mensen aan een andere tas te kopen...
iemand al ervaring met de Nylon/lederen tas?
Sommige 8600 Gebruikers vonden de tas niet echt geweldig omdat het niet helemaal paste...te strak
en raad mensen aan een andere tas te kopen...
iemand al ervaring met de Nylon/lederen tas?
Ok dan scheelt het wel. Maar over die garantie. Er zit een heel groot verschil tussen gelijk hebben, en gelijk krijgen. Als je comp na 1,5 jaar kapot is, dan zul jij Dell moeten "dwingen" tot het verlenen van garantie. En dan heb ik maar 1 ding te zeggen. Succes ermee!Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 15:00:
[...]
Ik heb net even de prijzen vergeleken en degene die ik wilde kopen ( die met een 1.5 Ghz ) is nu 207 euro goedkoper dan gisteren. En mijn 2e optie was een 1.7 Ghz met een dikkere videokaart.. en die is nu 247,56 euro goedkoper geworden.
Over die 1 of 2 jaar garantie.... Dat is al eerder dit topic aan de orde geweest. De nederlandse wet stelt dat je voor alle apperatuur 2 jaar garantie krijgt. Zowiezo!! Het komt erop neer dat garantie kopen zonde van je geld is want dat heb je altijd al. Ookal koop je geen garantie. Dat geldt trouwens alleen in Nederland want het is een nederlandse wet. Deze garantiekwestie is een paar maanden geleden ookal eens op tv geweest in het TROS-programma "RADAR".
Hier heb ik er een stukje over:
Volgens de wet moeten afgeleverde goederen aan de overeenkomst beantwoorden. De koper mag verwachten dat producten eigenschappen bezitten die voor een normaal gebruik nodig zijn. Is dat niet het geval, dan is er sprake van non-conformiteit. In de wet is geen termijn gesteld tot wanneer na de levering de non-conformiteit, maar dat zal afhangen van omstandigheden zoals de normale levensduur van het product en de prijs. Het afgeven van een garantiebewijs met een bepaalde termijn, houdt niet in dat de consument na die tijd geen wettelijke bescherming meer heeft. De non-conformiteit moet altijd bij de leverancier gemeld worden. Deze kan dan weer contact opnemen met zijn leverancier of producent.
In de richtlijn is bepaald dat de verkoper aansprakelijk is wanneer het gebrek aan overeenstemming naar voren komt binnen twee jaar na levering van het product. Deze termijn is niet in onze wetgeving opgenomen, het systeem in onze wet is soepeler. Voor producten met een levensduur langer dan twee jaar, geldt dat consumenten gedurende een langere periode dan die twee jaar een beroep kunnen doen op non-conformiteit.
Verder heb je natuurlijk ook nog contractsvrijheid, ik weet niet hoever dat opgaat. Maar Dell levert standaard 3 jaar garantie, en door een forse korting te geven bij 1 jaar kopen ze denk ik toch wel die garantie af. Ze staan dus wat sterker. Hoe sterk weet ik niet, misschien zijn er al zaken over geweest. Ik heb iig bij juridsche aspecten van bedrijfskunde geleerd dat zulke constructies mogen, maar dat was van voor de richtlijn. Echter toen gold ook al dat je mag verwachten dat een product het een bepaalde tijd mag doen.
Het is volgens mij trouwens geen Nederlandse wet, maar een Europese richtlijn.
[ Voor 14% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 24-02-2004 15:53 ]
Verwijderd
Dat is inderdaad waar. Je kan dan wel gelijk hebben, maar zie het maar is te krijgen. Lukt het je niet snel om gelijk te krijgen kun je juridische stappen overwegen.... niet dat het er dan goedkoper op wordt.. maargoed.. het is waar wat je zegt.Oscar Mopperkont schreef op 24 februari 2004 @ 15:44:
[...]
Ok dan scheelt het wel. Maar over die garantie. Er zit een heel groot verschil tussen gelijk hebben, en gelijk krijgen. Als je comp na 1,5 jaar kapot is, dan zul jij Dell moeten "dwingen" tot het verlenen van garantie. En dan heb ik maar 1 ding te zeggen. Succes ermee!
Verder heb je natuurlijk ook nog contractsvrijheid, ik weet niet hoever dat opgaat. Maar Dell levert standaard 3 jaar garantie, en door een forse korting te geven bij 1 jaar kopen ze denk ik toch wel die garantie af. Ze staan dus wat sterker. Hoe sterk weet ik niet, misschien zijn er al zaken over geweest. Ik heb iig bij juridsche aspecten van bedrijfskunde geleerd dat zulke constructies mogen, maar dat was van voor de richtlijn. Echter toen gold ook al dat je mag verwachten dat een product het een bepaalde tijd mag doen.
Het is volgens mij trouwens geen Nederlandse wet, maar een Europese richtlijn.
Over dat Dell standaard 3 jaar garantie geeft... dat hebben ze standaard aangevinkt als je een notebook wilt samenstellen. Ik blader nu door de Dell folder heen ( vanmorgen in de bus gevallen
Dus het ligt er maar net aan waar je je computer besteld. En ik heb zo'n bruin vermoeden dat ze op de site het vinkje op 3 jaar hebben gezet in de hoop dat de koper dat niet ziet.
Oja, het is inderdaad een Europese richtlijn ja.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 16:04 ]
Verwijderd
Daar ben ik weer.... Heelerg triest eind, Walsh Western heeft eindelijk toegegeven dat ze mijn lappie kwijt zijn geraakt! Iemand van Dell zou morgen bellen om te bevestigen dat ze echt niet weten waar die doos nu is en eventueel de order opnieuw invoeren.
Ik weet het niet meer. Als ze me kunnen garanderen dat ze de volgende laptop niet via Walsh Western versturen dan wil ik nog wel een poging wagen anders laat ik het geld terug storten en ga ff ergens anders verder kijken.
Jammer dat zo'n klote organisatie als Walsh Western het weer helemaal moet verneuken voor Dell en mij. Maar goed het is ook een beetje Dell zijn schuld want zij zijn het contract aan gegaan met Walsh Western.
@Vlerq: Mijn systeem is niet echt goedkoper geworden. Ik heb de mijne besteld voor 2141 euro (orginele prijs zonder korting) en een soort gelijk systeem kost nu 2070 euro. Das dus 71 euro goedkoper. Maar goed toen had Dell de actie Dubbel geheugen dus ik kreeg voor die 71 euro extra 1Gig aan RAM i.p.v. de standaard 512MB RAM.
Ik weet het niet meer. Als ze me kunnen garanderen dat ze de volgende laptop niet via Walsh Western versturen dan wil ik nog wel een poging wagen anders laat ik het geld terug storten en ga ff ergens anders verder kijken.
Jammer dat zo'n klote organisatie als Walsh Western het weer helemaal moet verneuken voor Dell en mij. Maar goed het is ook een beetje Dell zijn schuld want zij zijn het contract aan gegaan met Walsh Western.
@Vlerq: Mijn systeem is niet echt goedkoper geworden. Ik heb de mijne besteld voor 2141 euro (orginele prijs zonder korting) en een soort gelijk systeem kost nu 2070 euro. Das dus 71 euro goedkoper. Maar goed toen had Dell de actie Dubbel geheugen dus ik kreeg voor die 71 euro extra 1Gig aan RAM i.p.v. de standaard 512MB RAM.
Verwijderd
Juh maar die Precision dingen zijn sowieso al duur. Het verschil zit hem in twee dingen. Ten eerste zijn die Precision dingen zgn. industrieele laptops, dit houd in dat alles wat erin zit van een hogere kwaliteit is. Ten tweede krijg je er ook betere garantie en support bij.Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 08:50:
Trouwens, die grote schijven zijn bij DELL-Nederland wel te bestellen. Alleen niet in de Inspiron 8600. Wel in de Precision Notebooks. Kijk als ik die ga configureren staat er bij harddisks:
De spullen in een Inspiron kunnen net zo goed dezelfde performance of kwaliteit hebben als de spullen in een Precision. Het verschil is dat het in de Inspiron maar net even afwachten is of je iets fatsoenlijks krijgt terwijl het in de Precision gegarandeerd is.
Een fatsoenlijk Precision systeem kost al gauw tussen de 6000 a 12000 euro. Of het voor een particulier nou zoveel uitmaakt weet ik niet, maar bedrijven zullen de extra support en garantie warderen.
Trouwens 7k2 en 10k toeren schijven bestaan al lang al. Alleen die van IBM/Hitachi zijn de enige die een beetje betaalbaar zijn.
Misschien dat de Dell bezitters hier antwoord op kunnen geven: Hoe gaan games om met die 16:10 resolutie? Ik heb het in het Asus topic ook al gevraagd (over de M6000(B)N), maar misschien verschilt dat van laptop tot laptop? Is het mogelijk om het scherm in een soort "non-stretch" resolutie te zetten, dus dat een 4:3 spel zwarte balken krijgt links en rechts? Want bijvoorbeeld een spel als C&C Generals kent die resoluties (16:10) niet, hoe gaat dat dan als je zo'n spel speelt? Rekt alles uit? Dat zou ik erg jammer vinden 
Ik bedoel: er zit een dikke videokaart in en goede schermen, zo'n centrino trekt games ook prima, maar dan kan dit toch een probleem zijn

Ik bedoel: er zit een dikke videokaart in en goede schermen, zo'n centrino trekt games ook prima, maar dan kan dit toch een probleem zijn
[ Voor 12% gewijzigd door Grrrrrene op 24-02-2004 20:35 ]
Ik heb tot nu toe alleen nog maar NFS Underground en MOHAA gespeeld maar die pakken beide de resoluties prima. Bij Underground heb ik 'm op de max resolutie van 't scherm (bij mij dus 1680x1050 of wat is 't ook weer) gezet en die verhoudingen kloppen gewoon heel normaal. Bij MOHAA kan ik maar tot 1024 instellen maar de verhoudingen kloppen iig gewoon prima.Grrrrrene schreef op 24 februari 2004 @ 20:35:
Misschien dat de Dell bezitters hier antwoord op kunnen geven: Hoe gaan games om met die 16:10 resolutie? Ik heb het in het Asus topic ook al gevraagd (over de M6000(B)N), maar misschien verschilt dat van laptop tot laptop? Is het mogelijk om het scherm in een soort "non-stretch" resolutie te zetten, dus dat een 4:3 spel zwarte balken krijgt links en rechts? Want bijvoorbeeld een spel als C&C Generals kent die resoluties (16:10) niet, hoe gaat dat dan als je zo'n spel speelt? Rekt alles uit? Dat zou ik erg jammer vinden
Nogmaals ff gauw, weet iemand hoe ik de snap on cover 't beste verwijder? Thx.
I see dead pixels...
OK, thanx voor je reply, nu nog iemand die C&C heeft gespeeld en me kan uitleggen of dat er een beetje uit ziet? Of dat je 4:3 kunt forceren? Vooral met oude DOS games kan dat een probleem worden natuurlijk 
Bedoel je trouwens, jotheman, dat NFS de resolutie snapt? Dus dat de optie 1680x1050 in het menu te kiezen is
Bedoel je trouwens, jotheman, dat NFS de resolutie snapt? Dus dat de optie 1680x1050 in het menu te kiezen is
Yup idd, de optie kan gewoon gekozen worden, wat de gfx wel ten goede komt aangezien ie niet hoeft te "resizen" zegmaar. Ik zal Generals eens installen als ik de cd's kan vinden... Laat 't nog weten of 't lukt...Grrrrrene schreef op 24 februari 2004 @ 22:16:
OK, thanx voor je reply, nu nog iemand die C&C heeft gespeeld en me kan uitleggen of dat er een beetje uit ziet? Of dat je 4:3 kunt forceren? Vooral met oude DOS games kan dat een probleem worden natuurlijk
I see dead pixels...
Verwijderd
Volgens de fotos op deze site kun je de cover er gewoon van de voorkant er af halenjotheman schreef op 24 februari 2004 @ 22:12:Nogmaals ff gauw, weet iemand hoe ik de snap on cover 't beste verwijder? Thx.
http://www.hardwareluxx.de/ubb/8/000043/4
Verrek... krijg nou wat! daar staat 't gewoon ja!Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 22:34:
[...]
Volgens de fotos op deze site kun je de cover er gewoon van de voorkant er af halen
http://www.hardwareluxx.de/ubb/8/000043/4
Jezus zeg, ik ben die hele Dell site wel 50x afgeweest maar kan 't nergens vinden
I see dead pixels...
Verwijderd
ey yow
ik heb net een Order Confirmation gehad van Dell
ik zat die PDF filetjes die Dell had doorgestuurd ff door te spitten en ik krijg een
80 GB (5400 Rpm)
dus dat is wel iets beter dan die 4200 rpm schijfjes
voor de rest klopt volgens mij alles
alles is netjes verwerkt dus so far so good
alleen nu nog maar kijken of dat scherm een beetje goed is hehe...want als ik zo al die verhalen hoor van jullie dan heb zo mijn twijfels maar goed
verwachte leverdatum is 1-03-04 dus als het goed is moet die volgende week maandag binnenkomen... TBC...
ik heb net een Order Confirmation gehad van Dell
ik zat die PDF filetjes die Dell had doorgestuurd ff door te spitten en ik krijg een
80 GB (5400 Rpm)
voor de rest klopt volgens mij alles
alleen nu nog maar kijken of dat scherm een beetje goed is hehe...want als ik zo al die verhalen hoor van jullie dan heb zo mijn twijfels maar goed
verwachte leverdatum is 1-03-04 dus als het goed is moet die volgende week maandag binnenkomen... TBC...
Net ff 3 systeempjes samengesteld, een Asus en 2 Dell i8600's:
Asus M6000N, P-M 1.4GHz, 512MB DDR333, Ati M10 64MB, 15.4" WSXGA+, 40GB 4200rpm, DVD/CDRW, 802.11b, 2 jaar garantie, 1607,- euro incl. verzenden
Dell i8600 value, P-M 1.4GHz, 256MB DDR333, Ati M10 128MB, 15.4" WUXGA, 30GB 4200rpm, DVD/CDRW, 802.11b/g, BT, 1 jaar garantie, 1657,67 euro incl. verzenden
Dell i8600 multimedia, P-M 1.5GHz, 512MB DDR333, Ati M10 128MB, 15.4" WUXGA, 60GB ????rpm, DVD-RW, 802.11b/g, 1 jaar garantie, 1837,61 euro incl. verzenden
Aangezien ik via PC Privé 50% korting krijg, is iedere uitbreiding erg goedkoop, dus het verschil tussen de laatste 2 laptops is maar 90 euro, ipv 180 euro. Echter houdt het ergens op en 1700 euro was eigenlijk mijn maximum bedrag. Nou, goed, die extra 90 euro biedt wel een hoop meer, maar BT laat ik dan vallen, 'k heb al zo'n USB ding. 100MHz meer, 30GB extra, DVD-RW, 512MB ipv 256...
Als ik voor optie 1 of 2 zou gaan zou ik sowieso de HD vervangen en bij optie 2 ook het geheugen uitbreiden
Lastig lastig
De laptops zijn BTW wel goedkoper geworden inderdaad
Asus M6000N, P-M 1.4GHz, 512MB DDR333, Ati M10 64MB, 15.4" WSXGA+, 40GB 4200rpm, DVD/CDRW, 802.11b, 2 jaar garantie, 1607,- euro incl. verzenden
Dell i8600 value, P-M 1.4GHz, 256MB DDR333, Ati M10 128MB, 15.4" WUXGA, 30GB 4200rpm, DVD/CDRW, 802.11b/g, BT, 1 jaar garantie, 1657,67 euro incl. verzenden
Dell i8600 multimedia, P-M 1.5GHz, 512MB DDR333, Ati M10 128MB, 15.4" WUXGA, 60GB ????rpm, DVD-RW, 802.11b/g, 1 jaar garantie, 1837,61 euro incl. verzenden
Aangezien ik via PC Privé 50% korting krijg, is iedere uitbreiding erg goedkoop, dus het verschil tussen de laatste 2 laptops is maar 90 euro, ipv 180 euro. Echter houdt het ergens op en 1700 euro was eigenlijk mijn maximum bedrag. Nou, goed, die extra 90 euro biedt wel een hoop meer, maar BT laat ik dan vallen, 'k heb al zo'n USB ding. 100MHz meer, 30GB extra, DVD-RW, 512MB ipv 256...
Als ik voor optie 1 of 2 zou gaan zou ik sowieso de HD vervangen en bij optie 2 ook het geheugen uitbreiden
Lastig lastig

Verwijderd
Als je nou bij Asus de 128MB ATI M10 kon bestellen dan was de keus zo gemaakt. Maar goed wacht even een paar dagen want de actie op de Dell site zijn zo verradelijk als het weer. Misschien dat ze over een paar dagen weer zo'n leuke actie hebben waardoor het geheel weer wat goedkoper uitpakt. Die actie die ze nu hebben van 100 euro retour en een gratis nylon tas vind ik maar niks, vooral omdat ik helemaal niet hou van laptop tassen en het toch moet hebben van backpac's.Grrrrrene schreef op 25 februari 2004 @ 00:22:
Lastig lastigDe laptops zijn BTW wel goedkoper geworden inderdaad
Inderdaad, voor mij ook een backpack. Daar hecht ik bij Asus ook weinig waarde aan: die gratis tas.
De pc-pricve korting gaat maar over de eerste 1415,- euro. Jouw verhaal over de uitbreiding klopt alleen als je werkgever op de een of andere manier ook mee zou betalen. Bij de-laptopper hebben ze trouwens ook vaak acties, dus daar zou ik net als bij Dell ook even op letten.Grrrrrene schreef op 25 februari 2004 @ 00:22:
Lastig lastigDe laptops zijn BTW wel goedkoper geworden inderdaad
Nou, PC Privé betekent dat je maximaal 1485 (dat was het volgens het journaal
) euro korting kreeg, dus dat de fiscus maar dat bedrag meebetaalt. Aangezien de fiscus 50% betaalt, kan ik maximaal een laptop van 2970 euro halen, wat ik niet echt van plan was
Snap je? Duurder kan wel, maar meer dan 1485 euro krijg ik toch niet terug (of was het nou 1415?). Tenminste, dat wisten ze me op het werk van m'n pa te vertellen
Het is in feite een regeling met het bruto salaris en nog wat erbij van het werk en uiteindelijk betaal je via een constructie maar 50%, je leent het bedrag dus in feite, maar betaalt met allerlei interessante constructies maar de helft terug.
De aanbiedingen van De-Laptopper hou ik zeker in de gaten aangezien ze daar erg goedkoop die verzekering hebben. En pixelgarantie ben ik nog niet over uit, maar als ze idd de afgedankte laptops (door klanten die pixelgarantie hebben) doorsturen naar andere klanten zonder pixelgarantie, betaal je dus gewoon 50 euro voor zekerheid die je bij ieder ander bedrijf zou hebben gehad.
Wat voor backpack wilde je halen, trouwens SizzLorr?
De aanbiedingen van De-Laptopper hou ik zeker in de gaten aangezien ze daar erg goedkoop die verzekering hebben. En pixelgarantie ben ik nog niet over uit, maar als ze idd de afgedankte laptops (door klanten die pixelgarantie hebben) doorsturen naar andere klanten zonder pixelgarantie, betaal je dus gewoon 50 euro voor zekerheid die je bij ieder ander bedrijf zou hebben gehad.
Wat voor backpack wilde je halen, trouwens SizzLorr?
[ Voor 23% gewijzigd door Grrrrrene op 25-02-2004 08:47 ]
Verwijderd
Klein offtopic vraagje: Ga je bij de aankoop van je laptop een factuur krijgen? Om de garantie te kunnen bewijzen..Grrrrrene schreef op 25 februari 2004 @ 08:45:
Nou, PC Privé betekent dat je maximaal 1485 (dat was het volgens het journaal) euro korting kreeg, dus dat de fiscus maar dat bedrag meebetaalt. Aangezien de fiscus 50% betaalt, kan ik maximaal een laptop van 2970 euro halen, wat ik niet echt van plan was
Snap je? Duurder kan wel, maar meer dan 1485 euro krijg ik toch niet terug (of was het nou 1415?). Tenminste, dat wisten ze me op het werk van m'n pa te vertellen
Het is in feite een regeling met het bruto salaris en nog wat erbij van het werk en uiteindelijk betaal je via een constructie maar 50%, je leent het bedrag dus in feite, maar betaalt met allerlei interessante constructies maar de helft terug.
- En is het mogelijk om je garantie uit te breiden naar 3 jaar bij acer, als je je laptop via PC privé hebt gekocht?
Verwijderd
Het ligt er maar net aan hoe je werkgever het heeft geregeld. Sommige werkgevers maken afspraken met bedrijven zodat je kan kiezen uit een x aantal systemen. Andere werkgevers geven hun werknemers de totale vrijheid, je mag tot een x bedrag (ik dacht 2000 euro) bonnen declaren en daar krijg je 50% van terug. En weer andere werkgevers houden andere methodes aan.
Je krijgt via eMail een orderbevestiging waar een PDF bestand bij zit, dat is de facturen. Als het goed is zit er een hardcopy van dat PDF bestand ook bij de levering.
Je krijgt via eMail een orderbevestiging waar een PDF bestand bij zit, dat is de facturen. Als het goed is zit er een hardcopy van dat PDF bestand ook bij de levering.
Verwijderd
Dat heb je me al eerder gevraagdGrrrrrene schreef op 25 februari 2004 @ 08:45:Wat voor backpack wilde je halen, trouwens SizzLorr?
Zie hier voor de Backpac
[rml]SizzLorr in "[ Ervaringen] Dell Inspiron 8600"[/rml]
En zie hier voor foto's:
Maar zoals eerder gezegd weet ik niet of een 15,4" laptop er wel in past. Volgens de specs op de Dell site is 8600 2,9cm breeder dan de 5150. Een maat van mij heeft een 5150 en die past er met gemak in. Ik heb met een liniaal gemeten en de 8600 moet er met gemak in kunnen, al weet ik dat niet zeker tot ik dat ding daadwerkelijk heb.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 10:45 ]
Sorry Grrrrrene, maar dan heb je het niet helemaal begrepen! Dus hier de uitleg. Je mag van je werknemer een pc krijgen, als loon in natura, waarover geen loonbelasting betaald hoeft te worden. De korting is dus afhankelijk van je inkomen, verdien je veel dan zul je maximaal 52% korting kunnen hebben. Vroeger was het bedrag waarover je de korting kon krijgen maximaal fl5000,- en later dus 2269 euro.Grrrrrene schreef op 25 februari 2004 @ 08:45:
Nou, PC Privé betekent dat je maximaal 1485 (dat was het volgens het journaal) euro korting kreeg, dus dat de fiscus maar dat bedrag meebetaalt. Aangezien de fiscus 50% betaalt, kan ik maximaal een laptop van 2970 euro halen, wat ik niet echt van plan was
Nu is de wet aangepast en is het bedrag waarover je de korting dus kunt krijgen nog maximaal 1415 euro (zou eerst 1485 zijn, maar dat is veranderd). Het voordeel dat je kunt hebben bedraagt dus maximaal 735,8 eurotjes. Jij rekent verkeerd om. Was het maar zo'n feest!
Boven de 1415 euro betaal je dus wel alles volledig. En is het bedrag wat jijzelf uiteindelijk betaald dus het bedrag-735,8. Maar misschien heb jij een hele aarige werkgever die zegt dat hij ook nog meebetaald. Maar dat heeft verder niks met de pc-prive regeling te maken.
Ah, OK, naja, dat moet ik nog ff uitzoeken dan, maar 't blijft een leuk voordeeltje natuurlijk 
Ohja, nevermind enzoVerwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 10:41:
[...]
Dat heb je me al eerder gevraagdIk heb bij mijn i8600 ook een backpac besteld en die heb ik allang al ontvangen (al 2 weken geleden).
Zie hier voor de Backpac
En zie hier voor foto's:
Maar zoals eerder gezegd weet ik niet of een 15,4" laptop er wel in past. Volgens de specs op de Dell site is 8600 2,9cm breeder dan de 5150. Een maat van mij heeft een 5150 en die past er met gemak in. Ik heb met een liniaal gemeten en de 8600 moet er met gemak in kunnen, al weet ik dat niet zeker tot ik dat ding daadwerkelijk heb.
[ Voor 82% gewijzigd door Grrrrrene op 25-02-2004 13:57 ]
Verwijderd
Ongelovelijk! Ik heb hem dan eindelijk ontvangen! Wat bleek, hij lag achter in de vrachtwagen van de chaufeur en die chaufeur die rijd alleen als het hem uitkomt!
Het leuk is dat iemand van Dell mij belde om te zeggen dat ze echt geen idee hadden waar dat ding nou ligt en op het zelfde momment belde de chauffeur aan!
Volgens de pakbon heb ik een Smasung scherm ontvangen, ben nu Knoppix aan ut downloaden dus over een klein kwartiertje weet ik het zeker. Het scherm is wel scherp, maar ik heb wel een beetje ghosting als ik snel met de muis beweeg, niks echt irritant.
Ik heb jammer genoeg een 4k2 toeren schijf ontvangen. Er zit wel 8MB Cache in de schijf dus opzich valt het wel mee. De schijf zelf is ongelovelijk still, je hoort hem amper.
De 8600 past ook maar net in de backpac die ik heb. Hij zit niet echt strak zeg maar maar er is ook niet veel ruimte over.
Ik heb al snel een paar fotos gemaakt tijdens het uitpakken en ik zal er straks nog meer maken. Stay tuned voor de pics
/me speelt weer lekker verder
Het leuk is dat iemand van Dell mij belde om te zeggen dat ze echt geen idee hadden waar dat ding nou ligt en op het zelfde momment belde de chauffeur aan!
Volgens de pakbon heb ik een Smasung scherm ontvangen, ben nu Knoppix aan ut downloaden dus over een klein kwartiertje weet ik het zeker. Het scherm is wel scherp, maar ik heb wel een beetje ghosting als ik snel met de muis beweeg, niks echt irritant.
Ik heb jammer genoeg een 4k2 toeren schijf ontvangen. Er zit wel 8MB Cache in de schijf dus opzich valt het wel mee. De schijf zelf is ongelovelijk still, je hoort hem amper.
De 8600 past ook maar net in de backpac die ik heb. Hij zit niet echt strak zeg maar maar er is ook niet veel ruimte over.
Ik heb al snel een paar fotos gemaakt tijdens het uitpakken en ik zal er straks nog meer maken. Stay tuned voor de pics
/me speelt weer lekker verder
Dat hij strak zit boeit opzich niet zo, dat is alleen maar goed. Hij zit als gegoten moet je dan ook zeggen 
Helpt het BTW als je voor je bestelling belt of je er een 7k2 schijf in krijgt? Ik bedoel: ik wil hem eigenlijk alleen als die erin komt
Als ik dat er los bij moet kopen, wordt die laptop erg duur
Helpt het BTW als je voor je bestelling belt of je er een 7k2 schijf in krijgt? Ik bedoel: ik wil hem eigenlijk alleen als die erin komt

Verwijderd
Nou ze konden mij niks garanderen (ik heb ook telefonische besteld) maar je zou het kunnen proberen. Het enige wat ze zij tegen mij is dat ze het zou kunnen proberen om het als een opmerking erbij te zetten maar het is maar net afhankelijk op welk momment die order word ingevoerd. Op het momment dat jij hebt betaald wordt de order doorgestuurt naar Ierland en daar kopen ze dan de spullen in en het is dan wat ze op dat momment heb/binnen krijgen.
7k2 Schijven schijnen zeldzaam te zijn. Dell moet het druk hebben of de prijs van de schijven moet op dat momment net zo liggen willen ze die schijven erin doen. 5k4 en 4k2 schijven komen wat vaker voor.
Ik wist van te voren al dat Dell alleen 5k4 en 4k2 80gig schijven had. De reden waarom ik de 5k4 erin wilde hebben is omdat die 8mb aan cache heeft en de 4k2 maar 2mb aan cache. Nou heb ik wonder, boven wonder een 4k2 schijf gekregen met 8mb cache (ik wist niet eens dat ze bestonden).
Nou zal de prestatie waarschijnlijk een tikkeltje lager liggen dan dat van een 5k4 schijf maar dat boeit me niet. De laptop loopt snel en soepel en hij is tevens ook nog eens muis en muis stil. Toen ik net even de virusscanner liet lopen hoorde ik een klein beetje getik maar verder is er niks te horen.
Tot nu toe voldoet de laptop aan mijn verwachtingen. Ik zal over een paar dagen een full review posten met mijn mening en vindingen.
/edit:
Ohjah nog 1 ding. Wat zit er toch veel waardeloze software bij! Ongelovelijk! Ik heb net een stuk of 6 a 7 keer een uninstall uit moeten voeren. Vooral dat er een oudere versie van PowerDVD bij zit (ik heb al een PowerDVD 5 Deluxe licentie) en een brakke DVD/CD brander (Sonic MyDVD en Sonic RecorditNow). Alles eraf gegooid en vervangen met fatsoenlijke software.
7k2 Schijven schijnen zeldzaam te zijn. Dell moet het druk hebben of de prijs van de schijven moet op dat momment net zo liggen willen ze die schijven erin doen. 5k4 en 4k2 schijven komen wat vaker voor.
Ik wist van te voren al dat Dell alleen 5k4 en 4k2 80gig schijven had. De reden waarom ik de 5k4 erin wilde hebben is omdat die 8mb aan cache heeft en de 4k2 maar 2mb aan cache. Nou heb ik wonder, boven wonder een 4k2 schijf gekregen met 8mb cache (ik wist niet eens dat ze bestonden).
Nou zal de prestatie waarschijnlijk een tikkeltje lager liggen dan dat van een 5k4 schijf maar dat boeit me niet. De laptop loopt snel en soepel en hij is tevens ook nog eens muis en muis stil. Toen ik net even de virusscanner liet lopen hoorde ik een klein beetje getik maar verder is er niks te horen.
Tot nu toe voldoet de laptop aan mijn verwachtingen. Ik zal over een paar dagen een full review posten met mijn mening en vindingen.
/edit:
Ohjah nog 1 ding. Wat zit er toch veel waardeloze software bij! Ongelovelijk! Ik heb net een stuk of 6 a 7 keer een uninstall uit moeten voeren. Vooral dat er een oudere versie van PowerDVD bij zit (ik heb al een PowerDVD 5 Deluxe licentie) en een brakke DVD/CD brander (Sonic MyDVD en Sonic RecorditNow). Alles eraf gegooid en vervangen met fatsoenlijke software.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 18:32 ]
Even een heel ander probleem:
Mijn 9600 Pro Turbo wordt 100 graden Celsius
als ik kijk met FanGUI. http://www.diefer.de/i8kfan/index.html
Als je Age of Empires 2 speelt in een window dan kan je FanGUI op de voorgrond draaien en dan zie je het.
Kan iemand even checken of dit normaal is?
Dell weet natuurlijk van niks.. tech support... yeah sure...
Mijn 9600 Pro Turbo wordt 100 graden Celsius
Als je Age of Empires 2 speelt in een window dan kan je FanGUI op de voorgrond draaien en dan zie je het.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Verwijderd
Even over die nylon tas, hij bevalt mij perfect. Je moet alleen die 2 extra kusentjes aan de zijkant weghalen (die zitten van met klitteband dus das geen probleem). Dan pas hij er lekker in. Redelijk strak maar dat is ook wel fijn en goed volgens mij. Verder genoeg vakken en zakken voor wat overige zooi!
Dat lijkt me niet normaal, lekker ook zo op je schoot: die temperaturenTijgert schreef op 25 februari 2004 @ 21:25:
Even een heel ander probleem:
Mijn 9600 Pro Turbo wordt 100 graden Celsiusals ik kijk met FanGUI. http://www.diefer.de/i8kfan/index.html

Anyway: Hoe ziet Age of Empires 2 eruit op widescreen? Of ondersteunt dat ook widescreen resoluties? Ben echt erg benieuwd omdat mijn aankoop nu heel dichtbij komt
Verwijderd
Ik weet niet hoe het met Age of Empires zit maar met ik heb net even Half Life, Counter-Strike, NFS: Underground, Armed and Dangerous en Unreal Tournament 2003 erop gezet en die lopen als een trein.
Bij NFS en UT2k3 heelerg klein beetje last van ghosting als er velle lichten in het beeld zijn. Verder lopen het allemaal mega soepel! Ik kan CS zelfs op 1680*1050 zetten en nog een framerate van 90 halen. Errug netjes.
NFS heb ik op z'n max gezet 1280*768 (meer kan hij niet) en dat loopt ook heelerg soepel, al wil hij af en toe wel eens merkbaar langzamer worden.
De reden waarom ik voor het WSXGA+ scherm heb gekozen is omdat ik bang was dat als ik de resolutie terug zou zetten bij spelletjes, dat er dan teveel interpolatie fouten op zouden treden, maar dat valt heelerg mee, had ik maar toch het WUXGA scherm genomen.
Alles scherp, alles netjes en alles goed. Niks anders dan lof!
Ik wil best wel eens mijn scherm vergelijken met een WUXGA en een Hitachi WSXGA+ scherm vergelijken. Jammer dat ik zo niemand ken die, die schermen heeft... Misschien wordt het eens tijd voor een GoT get together
Bij NFS en UT2k3 heelerg klein beetje last van ghosting als er velle lichten in het beeld zijn. Verder lopen het allemaal mega soepel! Ik kan CS zelfs op 1680*1050 zetten en nog een framerate van 90 halen. Errug netjes.
NFS heb ik op z'n max gezet 1280*768 (meer kan hij niet) en dat loopt ook heelerg soepel, al wil hij af en toe wel eens merkbaar langzamer worden.
De reden waarom ik voor het WSXGA+ scherm heb gekozen is omdat ik bang was dat als ik de resolutie terug zou zetten bij spelletjes, dat er dan teveel interpolatie fouten op zouden treden, maar dat valt heelerg mee, had ik maar toch het WUXGA scherm genomen.
Alles scherp, alles netjes en alles goed. Niks anders dan lof!
Ik wil best wel eens mijn scherm vergelijken met een WUXGA en een Hitachi WSXGA+ scherm vergelijken. Jammer dat ik zo niemand ken die, die schermen heeft... Misschien wordt het eens tijd voor een GoT get together
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 00:33 ]
Het was trouwens Age of Mythology 2, maar het probleem blijft hetzelfde. (ik maak wel een screenie, kunnen jullie het zelf zien).
Heeft iemand dit ook? Wat voor temps halen jullie?
Op 1680x1050 (1280x1024 stretched, AOM ondersteund de nieuwe res's niet) is het prima te spelen. De 'vervorming' zie je niet. Best veel spellen ondersteunen de 'aparte' resoluties, gewoon omdat het DirectX is. b.v. Rainbow6... prima te doen op widescreen... veel natuurlijker.
Ik kan me niet voorstellen dat mensen er 'last' van hebben.
Sterker nog, ik ben na een paar dagen i8600 mijn 22" Iiyama helemaal ontwend.
4:3 voelt nu klein en smal aan.. 16:10 is the way to go.
En NOG sterker, ik aasde op de 12ms BenQ lcd monitor... maar die koop ik nu dus niet omdat ik een widescreen model wil (maar wel 12ms... natuurlijk).
Heeft iemand dit ook? Wat voor temps halen jullie?
Op 1680x1050 (1280x1024 stretched, AOM ondersteund de nieuwe res's niet) is het prima te spelen. De 'vervorming' zie je niet. Best veel spellen ondersteunen de 'aparte' resoluties, gewoon omdat het DirectX is. b.v. Rainbow6... prima te doen op widescreen... veel natuurlijker.
Ik kan me niet voorstellen dat mensen er 'last' van hebben.
Sterker nog, ik ben na een paar dagen i8600 mijn 22" Iiyama helemaal ontwend.
4:3 voelt nu klein en smal aan.. 16:10 is the way to go.
En NOG sterker, ik aasde op de 12ms BenQ lcd monitor... maar die koop ik nu dus niet omdat ik een widescreen model wil (maar wel 12ms... natuurlijk).
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Verwijderd
Misschien kan ik hierbij wel helpenVerwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 00:26:
ik heb namelijk de WUXGA scherm versie besteld
Oh ja! gisteren (25-02-04) heb ik een bevestiging gekregen van Dell dat het pakketje is verstuurd
hopelijk komt die uiterlijk vrijdag dan binnen dan kan ik tenminste in het weekend al mijn zooi overkopieren naar mijn laptop. to be continued...
Verwijderd
ik heb die Nylon tas er niet bijgenomen omdat een paar GoT'ers die niet goed vonden...maar ik heb er zelf geen ervaring meeVerwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 23:26:
Even over die nylon tas, hij bevalt mij perfect. Je moet alleen die 2 extra kusentjes aan de zijkant weghalen (die zitten van met klitteband dus das geen probleem). Dan pas hij er lekker in. Redelijk strak maar dat is ook wel fijn en goed volgens mij. Verder genoeg vakken en zakken voor wat overige zooi!

maar wat voor tas hebben jullie gekozen dan voor dit model? uiteraard is het een 15,4 inch model waarbij die iets breder is...ik zat te denken om een vrijdagmiddag naar Media markt te gaan en daarzo een tassie uit te kiezen...eigenlijk heb ik het liefst zo'n backpack want ik heb al eens zo'n schoudertas op de fiets moeten meenemen en dat snijd zo lekker door je schouder heen

Ik moet elke dag 40km met de trein maar moet dus ook met de fiets naar station...
heeft er iemand bij Media Markt iets leuks gekocht waarvan je zegt GOH daar past een Dell Inspiron 8600 in?
Binnenkort (maart) komt www.spireusa.com met een backpack voor de 8600. Lijkt me interessant!
SizzLorr: ik heb een Hitachi WSXGA+ en wil die ook GRAAG vergelijken.
Ik zit in Amsterdam.
Ik zit in Amsterdam.
Verwijderd
Was gisteren die multi media buttons eens aan het proberen en dacht dat ze het niet deden. Wat blijkt ze werken alleen bij het afspelen van een dvd en cd. Das wel balen want ik zou het juist fijn vinden om ze bij winamp te gebruiken, maar dat werkt dus niet (bij mij?).
Iemand een idee of die wel kan?
Iemand een idee of die wel kan?
Verwijderd
Amsterdam.. das wel een eind weg voor mij (Eindhoven). Ik zal even kijken of er nog meer mensen zijn geintreseert kunnen we met z'n alle ergens een pilsje pakken 
Over die Multimedia toetsen in Winamp. Ik weet niet of het met alle Winamp versies kan maar in Winamp 5 kun je gewoon "hotkeys" instellen. Dit doe je zo:
Options > Preferences > Global Hotkeys
* Vink Enabled aan
* Verwijder all default hotkeys
* Bij "Action" kies "Playback: Play/Pause"
* Ga naar de "Hotkey" box en druk op de "Play/Pause" knop
* Click op "Set"
Doe dit ook voor de volgende acties:
Playback: Stop
Playback: Previous in playlist
Playback: Next in playlist
Playback: Volume up
Playback: Volume down
Ik kan geen Mute actie vinden maar dat maakt niet uit want als je op de mute knop drukt dan wordt Windows al gemute.
/edit:
Ik heb die blauwe snap cover er niet bij gekregen. Is dat normaal oid? Ik dacht dat die er standaard bij zat.
Over die Multimedia toetsen in Winamp. Ik weet niet of het met alle Winamp versies kan maar in Winamp 5 kun je gewoon "hotkeys" instellen. Dit doe je zo:
Options > Preferences > Global Hotkeys
* Vink Enabled aan
* Verwijder all default hotkeys
* Bij "Action" kies "Playback: Play/Pause"
* Ga naar de "Hotkey" box en druk op de "Play/Pause" knop
* Click op "Set"
Doe dit ook voor de volgende acties:
Playback: Stop
Playback: Previous in playlist
Playback: Next in playlist
Playback: Volume up
Playback: Volume down
Ik kan geen Mute actie vinden maar dat maakt niet uit want als je op de mute knop drukt dan wordt Windows al gemute.
/edit:
Ik heb die blauwe snap cover er niet bij gekregen. Is dat normaal oid? Ik dacht dat die er standaard bij zat.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 16:01 ]
Nee, da's Venice Blue, moet je er apart bij kopen
Verwijderd
@Grrrrrene: Achjah wat maakt het ook uit. Mijn plan was om als eerste die cover eraf te halen en dan zit hij er niet bij, weg fun
Ik zit er echt niet mee... 27 euro voor een stuk plastic!
@Kayipwing: Hij bevalt tot nu toe echt goed. Hij loopt echt soepel en snel, veel sneller dan ik eigenlijk had verwacht van een 1.7GHz proccy.
Hardeschijf is 4k2 toeren, maar doet het toch goed. Zoals eerder gezegd wilde ik eigenlijk de 5k4 toeren schijf omdat die 8MB cache heeft en de 4k2 maar 2MB cache. Ik heb een nieuwre model 4k2 schijf gekregen waar wel 8MB cache in zit, hij is snel en still. Zo still dat je hem amper hoort, alleen tijdens defrag en virusscan hoor je hem. Sommige mensen zweren bij een 5k4 schijf maar ik denk dat die 8MB cache meer doet voor de snelheid dan een hoger toerental.
De DVD-RW drive maakt nogal veel herrie, maar dat verschilt per CD/DVD die erin zit. Soms trilt hij zo hard dat je zou zeggen dat er een massage aparaat in zit. Ik had hem gisteren aan de TV gehangen om een DVDtje kijken, maar na een minuut of 5 heb ik hem er maar weer afgehaald en de DVD in mijn DVD speler gelegd. Het beeld op de TV was wel een stuk minder, het trilde nogal veel. Het trillend beeld icm de herrie uit de drive is niet kijk en luister plezier.
Het scherm voldoet aan al mijn verwachtingen, goed strak beeld en bijna geen ghosting. Als ik kijk naar mijn 17" CRT scherm (desktop) of mijn 14" TFT scherm (oude laptop) dan denk ik bij mezelf: "Wat is dat scherm klein en wazig".
Er is geen hardwarematige manier om het contrast aan te passen. Ik heb wel een instelling gevonden in de ATI driver maar 2 knoppen om het contrast aan te passen (net zoals de helderheid) had ik wel leuk gevonden.
Ik ben nog opzoek naar een tooltje om het scherm te calibreren. Standaard stond het contrast zo hoog dat ik het verschil tussen wit en lichtere tinten helemaal niet zag. De lichtblauwe vlakken in de default PHPBB2 theme zag ik amper of helemaal niet.
Het geluid wat erin zit is echt goed voor een laptop. Jammer dat de speakers aan de voorkant zitten, als je hem op de schoot hebt dan klinkt hij niet meer zo goed. Als je er een goed headsetje aan hangt heb je dat probleem niet meer.
Het toetsenbord is nog even wennen. Zoals bij elke toetsenbord is de layout weer net een beetje anders zodat je even moet opletten welke toetsen je indrukt.
De software die Dell er standaard bij levert is prut! Waardeloze rotzooi! Eerste wat ik heb gedaan is alles eraf knikkeren en vervangen met goede software.
De fans gaan amper aan en als ze aan gaan dan zijn ze na een paar secs weer uit. Alleen als ik een spelletje aan het spelen ben staan de fans full te blowen.
Zo'n breed scherm werkt echt super fijn. Ik was eerst bang dat het een grote omschakeling zou worden maar dat valt reuze mee. Je bent er zo aan gewend en als je eenmaal gewend bent dan wil je niet meer terug. Vooral dat je meerdere windowtjes heelerg makkelijk naast elkaar kan leggen zonder dat ze over elkaar gaan liggen is een super pluspunt.
@Kayipwing: Hij bevalt tot nu toe echt goed. Hij loopt echt soepel en snel, veel sneller dan ik eigenlijk had verwacht van een 1.7GHz proccy.
Hardeschijf is 4k2 toeren, maar doet het toch goed. Zoals eerder gezegd wilde ik eigenlijk de 5k4 toeren schijf omdat die 8MB cache heeft en de 4k2 maar 2MB cache. Ik heb een nieuwre model 4k2 schijf gekregen waar wel 8MB cache in zit, hij is snel en still. Zo still dat je hem amper hoort, alleen tijdens defrag en virusscan hoor je hem. Sommige mensen zweren bij een 5k4 schijf maar ik denk dat die 8MB cache meer doet voor de snelheid dan een hoger toerental.
De DVD-RW drive maakt nogal veel herrie, maar dat verschilt per CD/DVD die erin zit. Soms trilt hij zo hard dat je zou zeggen dat er een massage aparaat in zit. Ik had hem gisteren aan de TV gehangen om een DVDtje kijken, maar na een minuut of 5 heb ik hem er maar weer afgehaald en de DVD in mijn DVD speler gelegd. Het beeld op de TV was wel een stuk minder, het trilde nogal veel. Het trillend beeld icm de herrie uit de drive is niet kijk en luister plezier.
Het scherm voldoet aan al mijn verwachtingen, goed strak beeld en bijna geen ghosting. Als ik kijk naar mijn 17" CRT scherm (desktop) of mijn 14" TFT scherm (oude laptop) dan denk ik bij mezelf: "Wat is dat scherm klein en wazig".
Er is geen hardwarematige manier om het contrast aan te passen. Ik heb wel een instelling gevonden in de ATI driver maar 2 knoppen om het contrast aan te passen (net zoals de helderheid) had ik wel leuk gevonden.
Ik ben nog opzoek naar een tooltje om het scherm te calibreren. Standaard stond het contrast zo hoog dat ik het verschil tussen wit en lichtere tinten helemaal niet zag. De lichtblauwe vlakken in de default PHPBB2 theme zag ik amper of helemaal niet.
Het geluid wat erin zit is echt goed voor een laptop. Jammer dat de speakers aan de voorkant zitten, als je hem op de schoot hebt dan klinkt hij niet meer zo goed. Als je er een goed headsetje aan hangt heb je dat probleem niet meer.
Het toetsenbord is nog even wennen. Zoals bij elke toetsenbord is de layout weer net een beetje anders zodat je even moet opletten welke toetsen je indrukt.
De software die Dell er standaard bij levert is prut! Waardeloze rotzooi! Eerste wat ik heb gedaan is alles eraf knikkeren en vervangen met goede software.
De fans gaan amper aan en als ze aan gaan dan zijn ze na een paar secs weer uit. Alleen als ik een spelletje aan het spelen ben staan de fans full te blowen.
Zo'n breed scherm werkt echt super fijn. Ik was eerst bang dat het een grote omschakeling zou worden maar dat valt reuze mee. Je bent er zo aan gewend en als je eenmaal gewend bent dan wil je niet meer terug. Vooral dat je meerdere windowtjes heelerg makkelijk naast elkaar kan leggen zonder dat ze over elkaar gaan liggen is een super pluspunt.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 05:06 ]
Breedbeeld is ZO verslavend dat ik wacht op de 23" WUXGA monitor van BenQ... ik MOET thuis ook widescreen hebben!
Oh.. speakers aan de voorkant is 10x beter als aan de zijkant. Erg hard kunnen ze toch al niet, moeten ze ook nog eens gaan blehren in een richting waar ik niet zit, heb je er helemaal niks meer aan.
Oh.. speakers aan de voorkant is 10x beter als aan de zijkant. Erg hard kunnen ze toch al niet, moeten ze ook nog eens gaan blehren in een richting waar ik niet zit, heb je er helemaal niks meer aan.
BenQ heeft zo'n scherm aangekondigd?
Lekker 
Hoe "lawaaiig" is het fannetje en heb je ergens de optie om in te stellen dat hij 4:3 beeld NIET uitrekt?
Hoe "lawaaiig" is het fannetje en heb je ergens de optie om in te stellen dat hij 4:3 beeld NIET uitrekt?
Verwijderd
1) HD: volgens mij heb je wel geluk gehad met die 4k2 8M Cache schijfVerwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 05:05:
ik krijg als het goed is een 80GB 5k2 8MB Cache schijf dus dan kan ik wel ff testen hoeveel sneller die is...post ik wel ff wat benchies hier.
opzicht hoeft HD niet compleet stil te zijn...want mijn vorige laptop was ook telkens hoorbaar (HD) maja stil is meegenomen natuurlijk
2) DVD+Rw wat is trouwens de brandsnelheid van gewone cd's? ik gokte op 16 speed...maar kan het verkeerd hebben? iemand had een paar posts terug problemen met het lezen van CD's in de DVD+Rw...jij al probs mee gehad?
hmmm mijn oude CD-RW/DVD combo was ook erggg luidruchtig...het trilde ook van alle kanten...tsja hoe hoger speed je heb hoe harder hij gaat vibreren.
3) TFT's vind ik ook veel fijner vandaar dat ik thuis ook een TFT heb
als het nou 1600x1200 was ofzo dan zou ik niet twijfelen
wat ik zo mooi vind van de Samsungs is dat rand wat erom heen zit...je weet wel zo'n dunne rand ipv zo'n dikke vette rand...ik vind dat echt veel mooier staan.
4) Beeld: volgens mij moet dat breedbeeld ook heeeeeel snel wennen...het is niet gek veel groter maar 3 of 4 inches...als je 15.1 inch gewend bent dan is dit een eitje
5) Fans: Tell me about it...die Compaq Evo N1020v blaaste Continue!!!! toen ik tijdens trainingen op school mijn laptop bijhield...klaagde medestudenten dat mijn laptop teveel herrie maakte
en serieus! dit is geen geintje...de fan blaaste op Full Speed zelfs als die Idle was!!
ik snapte er echt geen reet van (Bios gekeken, progjes voor gedownload) niks werkte....
6) Sound: hmmm de meningen zijn nogal verschillend...de ene vond de sound in games best krakerig klinken? maar jij zegt dat de speakertjes voldoen
maar als ik jou zou hoor dan heb ik wss geen verkeerde keuze gemaakt
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 13:49 ]
Verwijderd
yeah lijkt me ook vet zo'n breedbeeld Monitor heheheTijgert schreef op 27 februari 2004 @ 12:47:
Breedbeeld is ZO verslavend dat ik wacht op de 23" WUXGA monitor van BenQ... ik MOET thuis ook widescreen hebben!
ik heb zelf ook speakers aan de voorkant gehad en af en toe als je je laptop op je schoot hebt of je hebt een boek ervoor dan hoor je het gedempt...maar je hebt wel gelijk speakers aan de zijkant of bovenkant suckt eigenlijk want daarmee stoor je mensen alleen maar mee (mits ze mee mogen genieten dan

Als de DVD speler te luidruchtig is, kun je toch zo'n programma als CD-bremse (ofzo) gebruiken om hem langzamer te laten draaien? Op 1 a 2 speed is hij echt wel stil, mag ik hopen
Verwijderd
Ik heb nou even geen tijd om screenshots te maken en uploaden. Ik heb net SiSoft Sandra 2004 gedraaid en volgens de resultaten kan hij met gemak tippen aan een Pentium 4 2,66 en in sommige benchmarks komt hij zelfs in de buurt van een Pentium 4 2,8.
Schijf benchmark:
Buffered read: 85MB/s
Sequential read: 24MB/s
Random read: 18MB/s
Buffered write: 75MB/s
Sequential write: 22MB/s
Random write: 17MB/s
Average Access Time: 11ms
Als je nog andere benchmarks wilt dan zeg het maar. Graag een url waar ik de benchmark kan downloaden
Schijf benchmark:
Buffered read: 85MB/s
Sequential read: 24MB/s
Random read: 18MB/s
Buffered write: 75MB/s
Sequential write: 22MB/s
Random write: 17MB/s
Average Access Time: 11ms
Als je nog andere benchmarks wilt dan zeg het maar. Graag een url waar ik de benchmark kan downloaden
Je vergelijkt een processor met HD benchmarks
Over benches.. ik heb 3270 3Dmarks (nee, geen 2001, grappenmaker).. niet het hoogste maar ook niet gek.
Trouwens, Dell werkt nog steeds niet mee aan het scherm probleem dus probeer ik het anders: Zitten er hier Dell techies die 200 euro willen verdienen? Mail me maar.
Over benches.. ik heb 3270 3Dmarks (nee, geen 2001, grappenmaker).. niet het hoogste maar ook niet gek.
Trouwens, Dell werkt nog steeds niet mee aan het scherm probleem dus probeer ik het anders: Zitten er hier Dell techies die 200 euro willen verdienen? Mail me maar.
Verwijderd
Haha nee natuurlijk niet! Als je in Sandra een benchmark uitvoert dan kun je die meteen vergelijken met andere systemen. Bij Processor benchmark gaat hij net aan de Pentium 4 2.66 voorbij en bij sommige benchmarks komt hij akelig in de buurt van de Pentium 4 2,8.
Hehe... oh, dacht al
Oh.. zijn 3498 3DMarks geworden...
Oh.. zijn 3498 3DMarks geworden...
Verwijderd
Zeg er dan even bij welke resolutie, filtering en processing methodes je allemaal hebt gekozen 
3D Mark 2003
Resolutie: 1680*1050
Anti Aliasing: 6 Sample AA
Filtering: Anisotropic
Max Anisotropy: 4
(Dus alles op full)
Result: 1220
3D Mark 2003
Resolutie: 1680*1050
Anti Aliasing: 6 Sample AA
Filtering: Anisotropic
Max Anisotropy: 4
(Dus alles op full)
Result: 1220
tja, alles op standaard natuurlijk he, anders kun je nooit vergelijken.
Verwijderd
ok net ff op Walshwestern site gechecked mijn pakketje zit nu in Tilburg
hopelijk komt die maandag dan binnen
27/02/04 15:48 TILBURG FIRST BOX SCANNED OUT OF HUB.
27/02/04 15:48 TILBURG ORDER DISPATCHED FROM HUB.
27/02/04 15:43 TILBURG FIRST BOX SCANNED INTO HUB.
27/02/04 15:43 TILBURG ORDER COMPLETE IN HUB.
26/02/04 09:23 RAHEEN DEPARTED EMF LIMERICK.
uhh is Raheen niet een place in Ierland??
where the hell maken ze eigenlijk die dingen?
hopelijk komt die maandag dan binnen
27/02/04 15:48 TILBURG FIRST BOX SCANNED OUT OF HUB.
27/02/04 15:48 TILBURG ORDER DISPATCHED FROM HUB.
27/02/04 15:43 TILBURG FIRST BOX SCANNED INTO HUB.
27/02/04 15:43 TILBURG ORDER COMPLETE IN HUB.
26/02/04 09:23 RAHEEN DEPARTED EMF LIMERICK.
uhh is Raheen niet een place in Ierland??
where the hell maken ze eigenlijk die dingen?

Verwijderd
hey ik vroeg me af...
zat net een beetje op die Dell site te kijken en zag de Inspiron 9100 met die P4 HT technology...
alleen verbruikt P4 HT meer stroom dan Centrino? volgens mij moet de Fan speed ook als een gek draaien wat ik bij een laptop erg vervelend vind.
er staat ook echt desktop vervanger...naja....volgens mij kun je toch altijd het beste voor Centrino gaan als het op Mobiel werken neer komt hoor...je koopt niets voor niets een mobiel apparaat
zat net een beetje op die Dell site te kijken en zag de Inspiron 9100 met die P4 HT technology...
alleen verbruikt P4 HT meer stroom dan Centrino? volgens mij moet de Fan speed ook als een gek draaien wat ik bij een laptop erg vervelend vind.
er staat ook echt desktop vervanger...naja....volgens mij kun je toch altijd het beste voor Centrino gaan als het op Mobiel werken neer komt hoor...je koopt niets voor niets een mobiel apparaat
off topic
De P4 HT verbruikt daht ik zo'n 85 watt tegen, afhankelijk van de snelheid 6-35 watt (correct me if I'm wrong!) van een centrino. Dus ja de P4HT verbruikt zonder fan al een hele hoop meer stroom.Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 02:44:
hey ik vroeg me af...
Ik heb afgelopen maandag(23-2) een 8600 besteld. Nu ik de nieuwe 9100 zie, zou ik die wel graag willen, aangezien hij echt als desktopreplacement gebruikt gaat worden. Ik heb nog geen orderbevestiging ontvangen.
Kan ik maandag a.s. bellen en dan mijn bestelling wijzigen, of moet ik eerst deze order annuleren.. Ik zag op de dell site wel, dat je binnen 7 dagen na ontvangst het product kunt retourneren, maar ik zou liever de bestelling willen wijzigen... Iemand hier ervaring mee????
Kan ik maandag a.s. bellen en dan mijn bestelling wijzigen, of moet ik eerst deze order annuleren.. Ik zag op de dell site wel, dat je binnen 7 dagen na ontvangst het product kunt retourneren, maar ik zou liever de bestelling willen wijzigen... Iemand hier ervaring mee????
Als hij duurder is lijkt mij dat geen probleem, of ze moeten gek zijn bij Dell.punica schreef op 28 februari 2004 @ 11:54:
Ik heb afgelopen maandag(23-2) een 8600 besteld. Nu ik de nieuwe 9100 zie, zou ik die wel graag willen, aangezien hij echt als desktopreplacement gebruikt gaat worden. Ik heb nog geen orderbevestiging ontvangen.
Maar waarom ben je in eerste instantie voor een centrino gegaan als hij puur en alleen een desktopvervanger moet zijn? En de 9100 zal waarschijnlijk stroomslurpend monster zijn waarbij de fan vaak aanstaat.
Verwijderd
Een 9100 Exterme Multi-media met dezelfde configuratie als mijn 8600 maar dan met een P4 3.2 HT kost +/- 150 euro meer. Alleen hij is dan 2x zo dik, 1 1/2kg zwaarder en slurpt 3x zoveel meer stroom. Als je echt het nieuwste, snelste en laatste wilt hebben wacht dan ff een paar maanden tot dat de Dothan core uit is. Die schijnt heel wat Pentium 4 reet te schoppen.
Maar goed ik weet niet of die 9100 het echt waard is. Goed het zou leuk zijn als de Radeon 9700 ook beschikbaar zou zijn voor de 8600 maar voor de rest is de 8600 toch wel een heelerg fijn lappie om mee te werken. Hij is snel, soepel en heeft nog een lange accutijd ook. Dat kan ik niet zeggen van de 9100.
/edit:
Ik heb mijn temperatuur in de gaten gehouden maar mijn GPU temp komt echt niet boven de 70C uit. Das al 30C minder en dan voelt de onderkant al heet aan. Ik wil niet weten hoe het is als hij 100C is.
Maar goed ik weet niet of die 9100 het echt waard is. Goed het zou leuk zijn als de Radeon 9700 ook beschikbaar zou zijn voor de 8600 maar voor de rest is de 8600 toch wel een heelerg fijn lappie om mee te werken. Hij is snel, soepel en heeft nog een lange accutijd ook. Dat kan ik niet zeggen van de 9100.
/edit:
Ik heb mijn temperatuur in de gaten gehouden maar mijn GPU temp komt echt niet boven de 70C uit. Das al 30C minder en dan voelt de onderkant al heet aan. Ik wil niet weten hoe het is als hij 100C is.
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2004 12:25 ]
Met oc'en haalde hij de 107 graden, dat kan zo'n chip toch nooit aan? dan schakelt hij toch al lang uit? (of fikt af)
WTF is going on here?
WTF is going on here?
Verwijderd
Hier alvast de foto's van het uitpakken. Ik moet nog andere foto's maken.
http://fastmirror.take13.net/i8600/DSC00001.jpg
http://fastmirror.take13.net/i8600/DSC00002.jpg
http://fastmirror.take13.net/i8600/DSC00003.jpg
http://fastmirror.take13.net/i8600/DSC00004.jpg
http://fastmirror.take13.net/i8600/DSC00005.jpg
http://fastmirror.take13.net/i8600/DSC00006.jpg
http://fastmirror.take13.net/i8600/DSC00007.jpg
De lens van mij dcam is nogal vies geworden omdat ik hem een tijdje niet heb gebruikt, dus zijn sommige fotos wazig. Denk dat het ook tijd is om een nieuwe dcam te kopen
Weet iemand misschien waar ik de volgende dingen kan vinden:
* Een tooltje om contrast, helderheid en gamma van mij scherm kan calibreren
* Een apparaat waarmee ik audio via bluetooth naar mijn stereo kan oversturen. Er zijn bluetooth headsetjes maar niks wat je echt naast je stereo instalatie kan zetten.
* Aanwijzingen hoe ik mijn Nokia telefoon via bluetooth met de Nokia PC Suite moet laten communiceren? IR lukt wel maar bluetooth niet.
http://fastmirror.take13.net/i8600/DSC00001.jpg
http://fastmirror.take13.net/i8600/DSC00002.jpg
http://fastmirror.take13.net/i8600/DSC00003.jpg
http://fastmirror.take13.net/i8600/DSC00004.jpg
http://fastmirror.take13.net/i8600/DSC00005.jpg
http://fastmirror.take13.net/i8600/DSC00006.jpg
http://fastmirror.take13.net/i8600/DSC00007.jpg
De lens van mij dcam is nogal vies geworden omdat ik hem een tijdje niet heb gebruikt, dus zijn sommige fotos wazig. Denk dat het ook tijd is om een nieuwe dcam te kopen
Weet iemand misschien waar ik de volgende dingen kan vinden:
* Een tooltje om contrast, helderheid en gamma van mij scherm kan calibreren
* Een apparaat waarmee ik audio via bluetooth naar mijn stereo kan oversturen. Er zijn bluetooth headsetjes maar niks wat je echt naast je stereo instalatie kan zetten.
* Aanwijzingen hoe ik mijn Nokia telefoon via bluetooth met de Nokia PC Suite moet laten communiceren? IR lukt wel maar bluetooth niet.
Dat tooltje voor je contrast/gamma/helderheid enzovoorts zit bij je Ati software, als het goed is, tenminste: dat las ik een eindje terug in dit topic. Sowieso kun je de ati drivers beter gebruiken dan wat Dell erbij levert, denk ik, dus dan komen die opties vanzelf.
Verwijderd
http://www.ati.com/support/products/pc/laptops/index.html
Ik weet dat bij de ATI drivers een tooltje zit om je scherm te calibreren maar bij de Dell drivers zit die er niet bij.
Wat ik eigenlijk een mega minpunt vind omdat ATI meestal sneller en vaker is met updates dan Dell. Maar hetzelfde telt voor alle lappies met een Mobility Radeon chip.Display drivers and multimedia applications for notebooks with ATI graphics solutions are available for download from your Notebook manufacturer.
We recommend that you:
use the driver supplied with your notebook computer, or,
obtain a driver update from the manufacturer of your notebook computer
Ik weet dat bij de ATI drivers een tooltje zit om je scherm te calibreren maar bij de Dell drivers zit die er niet bij.
Maar wat nu als je op zoek bent naar een desktop replacement, is die 150 euro dan z'n geld waard....
Een echte P4, een ati radeon 9700, een grotere hdd........ Lijkt mij een goede deal.
Een echte P4, een ati radeon 9700, een grotere hdd........ Lijkt mij een goede deal.
Heeft Ati zelf ook specifieke mobility drivers? anders kun je dan powerplay niet gebruiken en dat scheelt best veel stroom.. kan ik net zo goed een XPS aanschaffen als dat niet werkt.
Verwijderd
Mjah voor minder geld heb je tegenwoordig PC's die lichter en sneller zijn en dan heb je er nog een groter scherm en fatsoenlijk geluid. Ik begrijp eigenlijk niet waarom je zoiets zou willen, tenzij je een hardcore freak bent die perse een subwoofer en een tweede HD wilt hebben. Je maakt mij niet wijs dat je zoiets als "desktop replacement" wilt kopen terwijl je voor veel minder een Micro-ATX PCtje hebt.
Het enige nut (welke ik kan bedenken) van de 9100 (of XPS zoals hij in Amerika heet) is voor hardcore gamers. Als je zoiets hebt dan is dat natuurlijk mega gemakkelijk met lan parties enzo.
Maar goed dit is allemaal OT dus ik denk dat we hier met deze discussie moeten stoppen
ATI heeft helemaal geen drivers op zijn site, waarschijnlijk alleen refference drivers die ze aan computer bouwers geven. Je moet maar bij je computer bouwer aankloppen voor up-to-date drivers.
Het enige nut (welke ik kan bedenken) van de 9100 (of XPS zoals hij in Amerika heet) is voor hardcore gamers. Als je zoiets hebt dan is dat natuurlijk mega gemakkelijk met lan parties enzo.
Maar goed dit is allemaal OT dus ik denk dat we hier met deze discussie moeten stoppen
ATI heeft helemaal geen drivers op zijn site, waarschijnlijk alleen refference drivers die ze aan computer bouwers geven. Je moet maar bij je computer bouwer aankloppen voor up-to-date drivers.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 00:40 ]
Je kan de 4.2 wel modden voor mobility, maar dan heb je geen powerplay features meer.
En weer terug ON topic... mijn 8600 gaat terug.
De bedoeling is dus wel, dat de pc van mijn vriendin vervangen gaat worden voor een laptop. Ze zit altijd op onze slaapkamer, omdat er geen plek is in mijn computerhok. En aangezien het altijd erg koud is op de slaapkamer en wij geen extra pc in de woonkamer willen hebben staan, hebben we dus gekozen voor een laptop....Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 00:39:
Je maakt mij niet wijs dat je zoiets als "desktop replacement" wilt kopen terwijl je voor veel minder een Micro-ATX PCtje hebt.
Hadden we de ruimte maar, dan had ik dus niet gekozen voor een laptop.
En omdat zo'n apparaat erg duur is(en dus niet zo vaak vervangen wordt als mijn desktop), wil ik dus zo'n snel mogelijke laptop, met een goed 15,4" beeldscherm, waar zij ook nieuwere spellen op kan spelen zoals de SIMS 2.
En als ik dan kijk op de dell-site, dan is het prijsverschil 1841-1778 euro, maar daarvoor heb ik dan wel een radeon 9700 en een 40 Gb hdd. En ook lijkt mij die P4 2,8 een stukkie sneller als de centrino 1.5 Ghz die we besteld hadden.
Vandaar dat ik dus begon over het feit, of ik mijn bestelling zou kunnen wijzigen bij Dell.
[ Voor 4% gewijzigd door punica op 29-02-2004 13:45 . Reden: kromme zin recht gemaakt ;) ]
Verwijderd
huh?!?! wat bedoel je eigenlijk met je 8600 gaat terug?wat is er mis met je laptop dan?Tijgert schreef op 29 februari 2004 @ 08:51:
Je kan de 4.2 wel modden voor mobility, maar dan heb je geen powerplay features meer.
ga je dan die P4 kopen ofzo dan?
Verwijderd
als je echt hardcore gamer bent dan zou ik hem gewoon vervangen jah maar opzicht is een Centrino 1.5 even snel als mijn oude laptop (P4 2.4 Ghz) en soms merkte ik dat mijn Athlon 1400 nog sneller was |(Desktop)...zeg maar in laadtijden enzowpunica schreef op 29 februari 2004 @ 12:29:
[...]
De bedoeling is dus wel, dat de pc van mijn vriendin vervangen gaat worden voor een laptop. Ze zit altijd op onze slaapkamer, omdat er geen plek is in mijn computerhok. En aangezien het altijd erg koud is op de slaapkamer en wij geen extra pc in de woonkamer willen hebben staan, hebben we dus gekozen voor een laptop....
Hadden we de ruimte maar, dan had ik dus niet gekozen voor een laptop.
En omdat zo'n apparaat erg duur is(en dus niet zo vaak vervangd als ik doe met mijn normale pc), wil ik dus zo'n snel mogelijk apparaat, met een goed 15,4" beeldscherm, waar zij ook nieuwere spellen op kan spelen zoals de SIMS 2.
En als ik dan kijk op de dell-site, dan is het prijsverschil 1841-1778 euro, maar daarvoor heb ik dan wel een radeon 9700 en een 40 Gb hdd. En ook lijkt mij die P4 2,8 een stukkie sneller als de centrino 1.5 Ghz die we besteld hadden.
Vandaar dat ik dus begon over het feit, of ik mijn bestelling zou kunnen wijzigen bij Dell.
maar ik zie het nut er niet van in (als ik de laptop zelf zou kopen) om een P4 te gaan halen, want ik heb zelf eentje gehad...die dingen worden warm, fans maken veel lawaai en 2 uur standby op je laptop haal je gewoon NIET als je Wifi, internet, msn, kazaa aan heb staan...dat was op mijn oude laptop dan...
het zat me echt tot HIER met dat fan lawaai en toen heb ik hem maar snel verkocht en dan een Centrino 1.7 besteld
maar je moet gewoon kopen wat je zelf wilt. als jij die XPS wilt dan moet je die gewoon kopen
Ik was niet tevreden met het scherm, maar wellicht ben ik een zeikerd hoor.
Bovendien kocht ik hem voor games, en nu is er wat snellers, dus...
Anyway, als iemand hem wilt? Bespaar je wat geld door deze te nemen.
Kostte mij 2170,- gaat nu 185 vanaf door 'restocking fee'.
Dus... liefhebbers?
Is de Centrino Performance, 1.7, 1Gig ram, wsxga+.
Edit na berekeningen:
Mijn verzendkosten a 94 pleuro ben ik sowieso kwijt, dan nog 185 pleuro restockingfee en nog eens 134 pleuro wat het me meer kost om dezelfde configuratie te krijgen (de performance variant is niet meer te koop namelijk).
Totaal 413 pleuro voor slechts een *kans* op een beter scherm... ik hou hem wel
Bovendien kocht ik hem voor games, en nu is er wat snellers, dus...
Anyway, als iemand hem wilt? Bespaar je wat geld door deze te nemen.
Kostte mij 2170,- gaat nu 185 vanaf door 'restocking fee'.
Dus... liefhebbers?
Is de Centrino Performance, 1.7, 1Gig ram, wsxga+.
Edit na berekeningen:
Mijn verzendkosten a 94 pleuro ben ik sowieso kwijt, dan nog 185 pleuro restockingfee en nog eens 134 pleuro wat het me meer kost om dezelfde configuratie te krijgen (de performance variant is niet meer te koop namelijk).
Totaal 413 pleuro voor slechts een *kans* op een beter scherm... ik hou hem wel
[ Voor 34% gewijzigd door Tijgert op 01-03-2004 05:59 . Reden: Berekening ]
Verwijderd
hmm als je dan een gamelaptop wilt wellicht moet je maar eens kijken naar die 9100 maja...kvind het eigenlijk te bulky om nog laptop te noemen...
of wat een leuk alternatief is de Asus M6000N die ziet er ook heel cool uit
maar dan heb je eigenlijk wel iets minder betere specs denk ik...ik heb nergens een M6000N gezien met een WSXGA+ scherm...enkel WXGA
maar was het scherm zo wazig/ghosty dan? ik heb de WUXGA versie besteld...tis maar even afwachten want dit week komt tie binnen (als ik niet dat nachtmerrie krijg zoals Sizzlor dat kreeg met die levering)
volgens mij moet dat denk wel meevallen
maar als je echt kieskeurig bent tsja...dan kun je bezig blijven denk ik 
als je een goed inzoom DiGicamera hebt kan je wel pics maken
kan ik ook zien wat je precies bedoelt hehehe
of wat een leuk alternatief is de Asus M6000N die ziet er ook heel cool uit
maar dan heb je eigenlijk wel iets minder betere specs denk ik...ik heb nergens een M6000N gezien met een WSXGA+ scherm...enkel WXGA
maar was het scherm zo wazig/ghosty dan? ik heb de WUXGA versie besteld...tis maar even afwachten want dit week komt tie binnen (als ik niet dat nachtmerrie krijg zoals Sizzlor dat kreeg met die levering)
volgens mij moet dat denk wel meevallen
als je een goed inzoom DiGicamera hebt kan je wel pics maken
Hehe, tja gut, volgens Pixperan is het rondom en nabij de 35ms, maar het kan ook dat ik gewoon goed kan gokken 
Ik wou eerst ook WUXGA, maar dat is te klein voor windows en 120dpi vervormd, dat stond hij op mijn WSXGA+ ook.
In games zul je niet veel vaker hoger komen dan 1280x1024 omdat je anders in de single digit fps terecht komt... maarja, met WUXGA ben je wel iets stoerder en heb je meer kans op een Non-Hitachi...
p.s. Kan iemand me effe de standaard wallpaper mailen (Tijgert2002 AT hotmail.com) die ge-pre-installed is op je 8600? Ik ben hem kwijt sinds ik windows er opnieuw op heb gezet...
Ik wou eerst ook WUXGA, maar dat is te klein voor windows en 120dpi vervormd, dat stond hij op mijn WSXGA+ ook.
In games zul je niet veel vaker hoger komen dan 1280x1024 omdat je anders in de single digit fps terecht komt... maarja, met WUXGA ben je wel iets stoerder en heb je meer kans op een Non-Hitachi...
p.s. Kan iemand me effe de standaard wallpaper mailen (Tijgert2002 AT hotmail.com) die ge-pre-installed is op je 8600? Ik ben hem kwijt sinds ik windows er opnieuw op heb gezet...
[ Voor 18% gewijzigd door Tijgert op 01-03-2004 06:29 ]
Verwijderd
Holy sh*t 35ms?
wel een beetje sloom met zo'n vette videokaart
met welke prog had je ook alweer gebruikt? die knoppix toch? daar kan je toch checken welke scherm/schijf je had?
(sorry zal wel langsgekomen zijn in dit topic maar ja...
)
en inderdaad ik heb nog geen mensen horen klagen over WUXGA schermen? ik heb alleen mensen horen klagen over de Wsxga schermen...
naja ik zal wel ff kijken zodra ik hem binnen heb

wel een beetje sloom met zo'n vette videokaart
met welke prog had je ook alweer gebruikt? die knoppix toch? daar kan je toch checken welke scherm/schijf je had?
(sorry zal wel langsgekomen zijn in dit topic maar ja...

en inderdaad ik heb nog geen mensen horen klagen over WUXGA schermen? ik heb alleen mensen horen klagen over de Wsxga schermen...
naja ik zal wel ff kijken zodra ik hem binnen heb
35ms is de standaard van Dell voor hun schermen. Het probleem is dat een X aantal van de Hitachi's tot zelfs 50ms (!) komt.
Maar ik krijg wel en ander scherm hoor... voor het jaar om is issie stuk, wedden
Maar ik krijg wel en ander scherm hoor... voor het jaar om is issie stuk, wedden
Verwijderd
hmmm en is dat een beetje goed te draaien met al die games dan? ik heb een TFT thuis met 30ms en dat draait redelijk goed. ik weet alleen niet of 35ms daar redelijk op draait
in principe heb je een ATI Radeon 9600 PRO Turbo dus dat zou goed moeten draaien.
maar ruil je dat scherm niet gelijk in dan? ik zou dan gewoon een nieuwe Scherm eisen hoor en niet wachten tot het volgende jaar.
in principe heb je een ATI Radeon 9600 PRO Turbo dus dat zou goed moeten draaien.
maar ruil je dat scherm niet gelijk in dan? ik zou dan gewoon een nieuwe Scherm eisen hoor en niet wachten tot het volgende jaar.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 12:38 ]
Er waren geen omkoopbare Dell techies?Tijgert schreef op 01 maart 2004 @ 07:12:
Anyway: Asus hoef je ook al niet voor te gaan, zo te zien, die staan vast bij de douane

Nee, Dell techies werken niet mee en bij Dell zelf zeggen ze dat ik exact hetzelfde scherm krijg, dus weer en Hitachi... dan wacht ik wel een jaartje totdat alle rotte Hitachi's waarschijnlijk op zijn en dan gaat de mijne het op zijn heupen krijgen.
Als ik ze nu forceer te ruilen kan ik zelfs wat slechters terug krijgen, tot en met dooie pixels aan toe...
Als ik ze nu forceer te ruilen kan ik zelfs wat slechters terug krijgen, tot en met dooie pixels aan toe...
Verwijderd
Okay ik heb nu al een probleem. Als ik een netwerk verbinding maak via Bluetooth of een ad-hoc verbinding maak via wlan dan kan ik niet sneller dan 700kbit/s. Bij de Bluetooth verbinding laat hij aan mijn zijde zien dat ik maar met 700kbit/s ben verbonden terwijl er aan de andere zijde 10mbit/s. Met een ad-hoc verbinding laat hij aan beide zijdes zien dat we met 11mbit/s zijn verbonden maar sneller gaat hij niet.
Wat is hier aan de hand? De signaal qualiteit is full btw.
Nog een ding wat mij is opgevallen. De Bluetooth antenne die erin zit bevalt mij tot nu toe helemaal niet. Als ik mijn GSM links naast mijn laptop leg dan kan mijn laptop mijn GSM niet zien, als ik hem dan iets optil dan ziet hij hem wel. Aan de rechter zijde is alles wel goed.
Als ik een Bluetooth netwerk verbinding maak terwijl ik met de achterkant naar de andere computer sta dan werkt alles goed. Maar als ik mijn laptop dan draai dat hij met de linkerzijde naar de andere computer staat dan wordt de verbinding verbroken.
Ik kan me best voorstellen dat dit heelerg irritant kan zijn met Bluetooth muizen als je linkshandig bent.
Wat is hier aan de hand? De signaal qualiteit is full btw.
Nog een ding wat mij is opgevallen. De Bluetooth antenne die erin zit bevalt mij tot nu toe helemaal niet. Als ik mijn GSM links naast mijn laptop leg dan kan mijn laptop mijn GSM niet zien, als ik hem dan iets optil dan ziet hij hem wel. Aan de rechter zijde is alles wel goed.
Als ik een Bluetooth netwerk verbinding maak terwijl ik met de achterkant naar de andere computer sta dan werkt alles goed. Maar als ik mijn laptop dan draai dat hij met de linkerzijde naar de andere computer staat dan wordt de verbinding verbroken.
Ik kan me best voorstellen dat dit heelerg irritant kan zijn met Bluetooth muizen als je linkshandig bent.
Was er niet iets dat 802.11b/g en BT storen qua frequentie? Als je WLAN aan laat staan _kan_ ik me zo voorstellen dat dat met bluetooth stoort en dat BT dus wat minder bandbreedte krijgt. Zelfde geldt andersom voor WLAN 
Maar da's zomaar een gokje van mij
Zo te horen doe ik er goed aan om gewoon mijn kleine USB dongeltje te gebruiken voor BT?
Maar da's zomaar een gokje van mij
Zo te horen doe ik er goed aan om gewoon mijn kleine USB dongeltje te gebruiken voor BT?
En hier kunnen we verder gaan: [rml][ Ervaringen] Dell Ispiron 8600 deel 2[/rml]
Dit topic is gesloten.