@Grrrrrene: Achjah wat maakt het ook uit. Mijn plan was om als eerste die cover eraf te halen en dan zit hij er niet bij, weg fun

Ik zit er echt niet mee... 27 euro voor een stuk plastic!
@Kayipwing: Hij bevalt tot nu toe echt goed. Hij loopt echt soepel en snel, veel sneller dan ik eigenlijk had verwacht van een 1.7GHz proccy.
Hardeschijf is 4k2 toeren, maar doet het toch goed. Zoals eerder gezegd wilde ik eigenlijk de 5k4 toeren schijf omdat die 8MB cache heeft en de 4k2 maar 2MB cache. Ik heb een nieuwre model 4k2 schijf gekregen waar wel 8MB cache in zit, hij is snel en still. Zo still dat je hem amper hoort, alleen tijdens defrag en virusscan hoor je hem. Sommige mensen zweren bij een 5k4 schijf maar ik denk dat die 8MB cache meer doet voor de snelheid dan een hoger toerental.
De DVD-RW drive maakt nogal veel herrie, maar dat verschilt per CD/DVD die erin zit. Soms trilt hij zo hard dat je zou zeggen dat er een massage aparaat in zit. Ik had hem gisteren aan de TV gehangen om een DVDtje kijken, maar na een minuut of 5 heb ik hem er maar weer afgehaald en de DVD in mijn DVD speler gelegd. Het beeld op de TV was wel een stuk minder, het trilde nogal veel. Het trillend beeld icm de herrie uit de drive is niet kijk en luister plezier.
Het scherm voldoet aan al mijn verwachtingen, goed strak beeld en bijna geen ghosting. Als ik kijk naar mijn 17" CRT scherm (desktop) of mijn 14" TFT scherm (oude laptop) dan denk ik bij mezelf: "Wat is dat scherm klein en wazig".
Er is geen hardwarematige manier om het contrast aan te passen. Ik heb wel een instelling gevonden in de ATI driver maar 2 knoppen om het contrast aan te passen (net zoals de helderheid) had ik wel leuk gevonden.
Ik ben nog opzoek naar een tooltje om het scherm te calibreren. Standaard stond het contrast zo hoog dat ik het verschil tussen wit en lichtere tinten helemaal niet zag. De lichtblauwe vlakken in de default PHPBB2 theme zag ik amper of helemaal niet.
Het geluid wat erin zit is echt goed voor een laptop. Jammer dat de speakers aan de voorkant zitten, als je hem op de schoot hebt dan klinkt hij niet meer zo goed. Als je er een goed headsetje aan hangt heb je dat probleem niet meer.
Het toetsenbord is nog even wennen. Zoals bij elke toetsenbord is de layout weer net een beetje anders zodat je even moet opletten welke toetsen je indrukt.
De software die Dell er standaard bij levert is prut! Waardeloze rotzooi! Eerste wat ik heb gedaan is alles eraf knikkeren en vervangen met goede software.
De fans gaan amper aan en als ze aan gaan dan zijn ze na een paar secs weer uit. Alleen als ik een spelletje aan het spelen ben staan de fans full te blowen.
Zo'n breed scherm werkt echt super fijn. Ik was eerst bang dat het een grote omschakeling zou worden maar dat valt reuze mee. Je bent er zo aan gewend en als je eenmaal gewend bent dan wil je niet meer terug. Vooral dat je meerdere windowtjes heelerg makkelijk naast elkaar kan leggen zonder dat ze over elkaar gaan liggen is een super pluspunt.
[
Voor 7% gewijzigd door
Verwijderd op 27-02-2004 05:06
]