[Ervaringen] Dell Inspiron 8600

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.774 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert, misschien kan je een losse grafische kaart kopen en die erin zetten? Dat kan in ieder geval wel met de 9600Pro. Lees maar eens op de Dell forums.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb de topictitel even wat netter gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jotheman schreef op 05 februari 2004 @ 22:18:
[...]

Heu, heb ik dat nou fout of is 't een gratis upgrade naar 512 ipv. 256 (wel 2 DIMMS helaas, maartoch)?
Heb er ook een besteld, voor school :)
Btje offtopic maar wat was de gemiddelde levertijd ongeveer voor de mensen hier? :)
Als je de derde en duurste speciale aanbieding kiest dan is deze standaard met 512 en nu met 1024 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week ook een bestelling gedaan voor een Inpisron 8600 met de volgende specs:
Inspiron 8600
Intel® Pentium® M Processor 1.70Ghz/ 1MB cache
Microsoft® Windows® XP operating system
15.4" Wide WSXGA+ TFT UltraSharp Colorscreen (1680x1050)
400MHz Front Side Bus
1024MB 333Mhz DDR RAM (2x512MB)
128MB ATI® Mobility Radeon 9600 PRO TURBO GFX Card
Integrated 10/100 netwerkkaart en 56k/V92 modem
80GB Ultra ATA/100 Harddrive
Modular 4x DVD+ RW Drive
Ports: Parallel, Serial, VGA, S-video out, 2x USB 2.0 , IR (IrDa v.1.1), IEEE 1394
Intel® PROWireless 2100 802.11b MiniPCI card - for Intel Centrino Mobile Technology
Internal Bluetooth Card - Factory install only
High quality audio system with built-in speakers
One type II PC Card slots
Touchpad & pointing stick
Lithium Ion 9 cell battery pack
Ik heb voor dit systeem gekozen omdat ik een laptop wil die voldoet aan de volgende criteria:
* Compact & Lichtgewicht
* Snel
* Lange accutijd

Nou zijn dit 3 criteria die eigenlijk niet hand in hand gaan, of hij is snel, of hij is licht en compact of hij heeft een lange accutijd. Ik heb heelerg lang om me heen gekeken, heb de 8600 vergeleken met laptops van andere fabrikanten en in alle aspecten (ook qua prijs) kwam deze steeds bovenaan eruit.

Zoals jullie zien heb ik de mijne (per ongeluk) met een 5K80 schijf besteld. Achteraf heeft iemand mij erop gewezen dat ik eigenlijk beter een 7K60 schijf had moeten nemen omdat met de 8MB cache en 7k2 toeren deze veel sneller is, even still is en niet echt veel van de accu afneemt. Op de Dell NL site bestaat deze keuze mogelijkheid niet maar op de Dell US en Dell DE site weer well. Hij zei dat ik Dell moest bellen omdat op de Dell site nooit alle verkrijgbare opties staan.

Ik heb hierop meteen de Dell salesdesk gebeld en gevraagd of het aanpassen van mijn order nog mogelijk was, de mevrouw aan de andere kant van de lijn was heelerg aardig en al kon ze me niks beloven ze zou kijken wat ze kon doen. Ik moest afwachten tot ik de uiteindelijke order bevestiging binnen kreeg en als die niet goed was moest ik nog eens bellen.

Nou is mijn vraag, heeft die maat van mij wel gelijk? Okay als die 60gig HD echt merkbaar sneller is dan de 80gig HD dan wil ik best die 20gig inleveren voor de betere prestaties maar is die 60gig HD echt merkbaar sneller?

7k2 toeren, das een stuk meer dan 5k4 toeren. Hij moet volgens mij toch echt veel meer herrie maken, hoeveel meer herrie is dit en hoe storend is dit?

Hoe groot is de impact op de accutijd?

Alvast bedankt,
SizzLorr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02:09

S913

Abusus non tollit usum

Grrrrrene schreef op 06 februari 2004 @ 12:09:
Om even terug te komen op het verhaal over die schermen: hebben die 1920x1200 schermen ook zoveel last van ghosting?
Ook? Ik heb met mijn 1680x1050 nauwelijks tot geen last van ghosting (zie ' review' ergens hierboven). Enige waar problemen mee waren, waren 1680x1050 schermen van Hitachi waar de reponse tijd lager wat dan Dell beloofde. Met mijn Samsung geen last. Als je het Dell forum lees (link heb ik hierboven ergens gepost), zijn er veel mensen tevreden met de 1920x1200. Zelf ben ik blij dat ik voor de 1680 ben gegaan, want ik vind de lettertypes al klein zat :P

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 20:27:
Ik heb vorige week ook een bestelling gedaan voor een Inpisron 8600 met de volgende specs:
Zo'n bak, maar voor €10 niet ff een b/g WiFi kaart?? ;)
7k2 toeren, das een stuk meer dan 5k4 toeren. Hij moet volgens mij toch echt veel meer herrie maken, hoeveel meer herrie is dit en hoe storend is dit?
Ik heb de 30Gb van Dell genomen (4200rpm) omdat ik zeker wilde zijn dat ik een 60Gb met 7200rpm had (dus losgekocht). Had geen vertrouwen in Dell, zij doen op de site en in de specificaties nl. geen uitspraken wat voor snelheid ze leveren, dan is het maar hopen dat de belofte van een verkoopdame/heer genoeg is ;) (Maar genoeg gelult, heb het allemaal eerder gepost ;)). Maar om je vraag te beantwoorden, de 7200rpm is net zo stil als de 4200rpm (merk geen verschil). Tevens in batterij verbruik merk ik niks ... de ene keer ben je met andere dingen bezig dan de andere keer, dus daar zit ook verschil in qua stroomverbruik dus is echt meten moeilijk.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah ze posten wel degelijk de specs van de hardware op hun site, alleen het lullige is natuurlijk dat ze verschillende merken en types door elkaar gebruiken waardoor het afwachten is welke je krijgt. Ze zeggen er dan natuurlijk niet even bij welk merk/type je krijgt.

Dit probleem was al bekend bij mij en ik heb tijdens het bestellen in de "comments" veld even erbij gezet dat ik een Samsung scherm en Hitachi 5k80 hardeschijf wil hebben. Ik heb zo de volledige tekst even niet bij de hand maar ik heb erbij gezet dat ik specifieken hardware erin wil hebben en dat als dat niet zo is dat ik de laptop per direct terug stuur.

De tekst stong op de order bevestiging (die ik via email heb ontvangen) dus ik ga ervan uit dat de mevrouw die de order heeft behandeld dit heeft gelezen.

Als de hardware er niet in zit dan beroep ik mij op het burgerlijk rechtboek en stuur ik um binnen 8 dagen terug.

Het verschil tussen de traagste 80gig hd en de snelste 80gig hd is zo groot dat ik er wel mijn vraagtekens bij zet of dit wel een goede manier van zaken doen is.

Ik heb eigenlijk niet lang stil gestaan bij de WiFi kaart. Ik heb hem niet nodig maar er was geen optie om hem af te vinken, dus jah heb ik um laten staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joske Pauwels
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2016

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Hey!
Ik heb vanmorgen voor zo'n 200 man enkele DVD's moeten projecteren. Ik had een LCD projector via RGB kabel aan de Inspiron 8600 hangen. Probleem is dat ik mijn display niet gecloned kreeg. Ik kan bij display properties wel de 2de monitor aanzetten, maar dan wordt de desktop ge-extend, terwijl ik hem wou clonen. Nadeel van die extended desktop is dat als ik een venster maximaliseer, hij het automatisch op het laptop-scherm (1) plaatst.

Weet er iemand waar ik het beeld kan clonen?

PS: ik heb die nvidia tool er ook op staan, maar heb hem uitgeschakeld. heb er alles in geprobeerd, maar dat ding dient blijkbaar enkel om een extended desktop te managen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op 06 februari 2004 @ 02:58:
De mijne werd de 29e opgestuurd, wordt morgen afgeleverd en gaat dan waarschijnlijk meteen weer terug.
Ik kocht hem voor zijn 9600Pro, maar nu net de 9700 uitkomt wil ik die.

Alleen effe kijken of het de 'restocking' kosten wel waard is, 190 pleuro... sjiiiiit :(

Iemand een 8600 Performance hebben voor eh... minder? 8)
WTF zijn restocking kosten en waar staat dat gedefineerd? In de leveringvoorwaarden staat het volgende:
ACCEPTATIE
U moet de Producten binnen 7 werkdagen na ontvangst inspecteren op gebreken of non-conformiteit. Na het verstrijken van deze periode wordt u geacht het Product geaccepteerd te hebben. Indien Dell akkoord gaat met het retourneren van het Product, moet het Product geretourneerd worden in de originele staat met verpakking, teruggavebriefje en aankoopbewijs. U betaalt de retourneringskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 19:33

JaWa

zie hier een icon

Heeft iemand hier gebruik gemaakt van DEll's 10plan
Ik wil gebruik maken van de aktie 10Plan en betaal in 10 maanden.

Delen door 10 slim gezien!

Een Dell computer is er voor iedereen. Ook als het financieel even tegen zit. Dell Computer biedt namelijk in samenwerking met PrimeLine diverse mogelijkheden om uw nieuwe computer te betalen.
Geniet nu van uw nieuwe Dell computer en kies ervoor om eenvoudig en makkelijk te betalen in 10 maanden! Met 10Plan deelt u uw aankoopbedrag door 10 en betaalt u vervolgens in 10 delen.

U kunt bijvoorbeeld ook de eerste 10 maanden helemaal niets betalen! Na 10 maanden hebt u dan een openstaand bedrag, maar dat is geen probleem. U ontvangt ruim van tevoren een herinneringsbrief dat het einde van de actie in zicht komt. U kunt het, eventueel, openstaand saldo op twee manieren voldoen: in gemakkelijke termijnen of ineen keer. De keuze is geheel aan u!

* Via PrimeLine. Toetsing en registratie BKR, Tiel. U betaalt eenmalig € 39.95 administratiekosten. Algemene voorwaarden op Dell Consumenten Lease of bij uw verkoper.
als er dus geen extra kosten aan verbonden zijn lijkt me dit ideaal (eigenlijk voor iedereen dan) maar helemaal voor mij omdat ik als student dit bedrag niet in 1x kan ophoesten. Maarja aangezien Primeline betrokken wordt neem ik aan dat er wel extra kosten bovenop de aanschaf prijs komen.
Dus als er iemand hier al gebruikt van heeft gemaakt.. share it.

ik zou dus ook kunnne 2 maanden ofzo wachten op de dothan en 9700mobile en het bedrag in 1x betalen... oww moeilijk moeilijk

(Trouwens wie wacht er ook op de dothan en 9700mobile ? bovendien * JaWa twijfelt tussen de asus m6000 en de dell 8600)

Dell 8600
1,7m
m10 pro 128mb
1920x1200 WSXGA+
1024mb pc2700
80 gb rpm?
dvd-rw 4x
802.11g
Bluetooth
1 jaar european collect & return
2222,92

asus m6000
1,6m
m10 64mb
1400x1050 SXGA+
512mb pc2700
60gb 7200rpm
dvd/cdrw combi
802.11b
tas+muis
2 jaar pick up & return
1724,31

[ Voor 57% gewijzigd door JaWa op 07-02-2004 12:27 . Reden: kutten met opmaak.. kgeef et op ]

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat 10 Plan gaat via primeline, je kunt meer info vinden op de Primeline site.
https://www.primeline.nl/...gina=10plan%2F10plan.html

Je moet zelf de afweging maken of je dit nou wel of niet wilt gebruiken.

Mijn persoonlijke mening is dat als je denkt het in de 10 maaand af te kunnen betalen, dan moet je het doen. Maar als je het niet in de 10 maanden kan afbetalen dan is het een heelerg slecht idee. De rente van zo'n credit voorziening kan nogal hoog oplopen, heelerg hoog!

Lees eerst goed de voorwaarden door, er zitten altijd nogal veel haken en ogen aan dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Ik was gisteren avond best pissed off en mijn lappie tekst was nogal onleesbaar..

Mijn vraag was dus de volgende:

Ik kom er net achter dat als ik mijn laptop gebaseerd had op de "Inspiron 8600 preformance" ipv de "Inspiron 8600 value" (ik vind de keuze tussen meerdere basis systemen ZEER slecht zichtbaar op de website) dat ik voor hetzelfde geld er een 1.7Ghz ipv 1.5Ghz processor had gehad + 80Gb ipv 60Gb en nog wat extra andere spulletjes voor maar €34 meer..

Ik heb echter gisteren al het bedrag over gemaakt en voel me op het moment best wel kut.. Weet iemand of je je bestelling na betaling nog aan kan passen? Ik heb nog geen order bevestiging gehad dat ze aan de laptop begonnen zijn..

Ik hoop dat er iemand ervaring heeft met het aanpassen van een bestelling nadat de order geplaatst is zoals in mijn geval en dat hij/zij deze kennis wilt delen..

[ Voor 82% gewijzigd door Uhmmie op 07-02-2004 10:24 ]

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Uhmmie schreef op 07 februari 2004 @ 04:28:
Ik was gisteren avond best pissed off en mijn lappie tekst was nogal onleesbaar..

Mijn vraag was dus de volgende:

Ik kom er net achter dat als ik mijn laptop gebaseerd had op de "Inspiron 8600 preformance" ipv de "Inspiron 8600 value" (ik vind de keuze tussen meerdere basis systemen ZEER slecht zichtbaar op de website) dat ik voor hetzelfde geld er een 1.7Ghz ipv 1.5Ghz processor had gehad + 80Gb ipv 60Gb en nog wat extra andere spulletjes voor maar €34 meer..

Ik heb echter gisteren al het bedrag over gemaakt en voel me op het moment best wel kut.. Weet iemand of je je bestelling na betaling nog aan kan passen? Ik heb nog geen order bevestiging gehad dat ze aan de laptop begonnen zijn..

Ik hoop dat er iemand ervaring heeft met het aanpassen van een bestelling nadat de order geplaatst is zoals in mijn geval en dat hij/zij deze kennis wilt delen..
Het is sowieso koop op afstand. dus je hebt volgens mij na levering 8 dagen de tijd om van de koop af te zien. Ik weet alleen niet of je dan ook de verzendkosten terugkrijgt. Maar bel ze gewoon eerst eens op zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaWa schreef op 07 februari 2004 @ 02:03:
Heeft iemand hier gebruik gemaakt van DEll's 10plan

[...]

als er dus geen extra kosten aan verbonden zijn lijkt me dit ideaal (eigenlijk voor iedereen dan) maar helemaal voor mij omdat ik als student dit bedrag niet in 1x kan ophoesten. Maarja aangezien Primeline betrokken wordt neem ik aan dat er wel extra kosten bovenop de aanschaf prijs komen.
Dus als er iemand hier al gebruikt van heeft gemaakt.. share it.

ik zou dus ook kunnne 2 maanden ofzo wachten op de dothan en 9700mobile en het bedrag in 1x betalen... oww moeilijk moeilijk

(Trouwens wie wacht er ook op de dothan en 9700mobile ? bovendien * JaWa twijfelt tussen de asus m6000 en de dell 8600)
Ik zou er nooit aan beginnen, een vaste last van +/- 200 euro is niet niets. de enige kosten in eerste instantie zijn administratie kosten en die vallen wel mee. Het gemak echter van een maandje maar niet betalen is ook groot. Dan gaat primeline dus geld verdienen in de vorm van rente na de 10 maanden. Ze doen dit soort acties niet voor niets want ze weten dat heel veel mensen niet alles afgelost hebben in de vooraf gestelde termijn. In jouw situatie Jawa: gewoon effe wachten dus jouw ideaale combi op de markt is (dothan + r9700) en in die tussentijd geld opzij zetten per maand zodat je hem dan kan aanschaffen. trouwens jij kan best wel effe wachten toch ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Oscar Mopperkont schreef op 07 februari 2004 @ 10:27:
[...]

Het is sowieso koop op afstand. dus je hebt volgens mij na levering 8 dagen de tijd om van de koop af te zien. Ik weet alleen niet of je dan ook de verzendkosten terugkrijgt. Maar bel ze gewoon eerst eens op zou ik zeggen :)
Dat ga ik ook zeker doen, maar ze zijn maandag ochtend pas weer open.. Maar met dit in gedachte zullen ze wel op mijn voorstel in gaan dat ik de €34 bij betaal en ik dan al die extra opties krijg (zoals ik het gehad had als ik mijn bestelling op basis van een "preformance" model had besteld)..

[ Voor 3% gewijzigd door Uhmmie op 07-02-2004 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Dit had een edit op mijn bovenstaande post moeten zijn :S..

[ Voor 83% gewijzigd door Uhmmie op 07-02-2004 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 01:22:
[...]

WTF zijn restocking kosten en waar staat dat gedefineerd? In de leveringvoorwaarden staat het volgende:

[...]
Grrrrrene schreef op 06 februari 2004 @ 12:09:

Restocking kosten zijn volgens mij de kosten om een ander onderdeel in je laptop te laten vervangen, dus niet onder garantie, maar gewoon omdat jij je bedacht hebt en een andere HD/videokaart/NIC/TFT wil ofzo :)
:)

Dat primeline zou ik ook niet doen, ik koop iets pas als ik er geld voor heb, niet eerder. Als het 1 termijn niet helemaal lekker uitkomt, die 200 euro (of wat je ook af moet betalen), zit je met een flink extra bedrag aan kosten.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 15:39

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik raakte namelijk volledig over de zeik toen ik precies 1 dag te laat bestelde en daardoor geen "gratis verzenden" kreeg, maar nog voordat ik het ding heb er weer een aktie is 'gratis verzenden'.
Heel erg pissed was ik toen ik dat zelfs per mail kreeg toegezonden dat ik meteen belde en zei dat ik hem niet zou accepteren en terug zou sturen.

Toen vertelde ze mij dat dat 155 pleuro ex. BTW gaat kosten ... tja, wat moet je dan? Verzenden kost minder :(

Maar dan stuur ik het terug ZONDER eerst te accepteren.. wellicht kost dat dus geld.
Anders is het wel een vette rip-off. Be warned, terugsturen kost veel geld!

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je 1 dag te vroeg bedoelt. Daar zit ik nu dus ook mee... ik heb afgelopen maandag besteld en woensdag kwam die actie dat er je dubbel geheugen en geen verzend kosten hebt.

Mjah ik zit er niet zo mee, het was toch een gok die ik nam en jah verkeerd gegokt, ik maak me er niet zo druk over.

Over die 9700pro heb ik nog wel mijn twijfels. Volgens wat ik op Tomshardware lees is het niet echt een kaart die het wachten waard is. Die fabrikanten en hun benchmarks laten wel allemaal proachtige cijfers zien, maar als je dat vertaalt naar de praktijk dan is het eigenlijk helemaal niks, of je hebt een prestatie winst maar je merkt er niks van omdat je toch al ver boven het max van je lichaam zit.

Wat ik persoonlijk veel belangrijker vind is een kaart die 100% werkt en anti-aliasing en dat soort dingen goed afhandelt. Na al die schandalen in nVidia's verleden is mijn vertrouwen in hun toch echt beschadigd. Een maat van mij heeft ook al een paar honderd euro uitgetrokken voor zo'n GeforceFX kaart en die kaart kan nog niet eens fatsoenlijk antialiasing doen.

Mijn ervaring is dat die ATI kaarten het altijd goed doen terwijl die nVidia kaarten een flinke hap optimalisering nodig hebben. Vandaar dat ik dus ook bereid was om een beetje extra bij te leggen voor de 128MB ATI chip ipv de 64MB nVidia chip.

Je kunt de aanschaf steeds blijven uitstellen omdat er altijd wel aankondiging is, er is weer iets uitgesteld of ze staan op het punt iets te releasen. Nee aan dat spelletje ga ik absolute niet mee doen. Ik koop gewoon de dingen die ik nodig heb als ik ze nodig heb.

Wat ik veelerger vind is dat ik nogsteeds geen geschreven order bevestiging in de mail heb. En wat nog velen malen erger is dat ik nogsteeds niet weet welke type HD ik krijg...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Om die reden heb ik ook besloten niet op de Dothan processor te wachten, maar gewoon zodra ik het geld bijeen heb de laptop te bestellen. Hoe zit dat met dat Works pakket, is dat te lozen tegen een korting (maakt hiet uit hoeveel, ik gebruik het toch niet, ik heb al een legale Office 2003). Of Windows XP? Als student kan ik nml erg goedkoop een student licentie kopen, waarom dan bij Dell een duurdere (?) versie kopen?

En wat is nou het verschil tussen die value, media en performance versie (de goedkope tot dure serie), volgens mij kun je zo'n goedkope toch ook net zo extreem uitbouwen tot je zo'n dure serie hebt, of verschilt er meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, je kan niet een laptop bestellen zonder een Windows versie en minimaal Works, iig dat hebben ze mij verteld over de telefoon.

Onzin als je het mij vraagt, en een beetje vriendjes politiek.

Maar goed ik heb dus express voor Windows XP Home gekozen. Zodra hij hier is dan is het eerste wat ik doe een fdisk/format sessie er over blazen en Windows XP Pro en Office 2003 installeren.

Even wat extra ruimte overlaten voor BeOS en Slackware dan moet het goed komen. Die Windows XP Home licentie verkoop ik dan wel weer door aan iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
De reden van verplicht windows xp + works is gewoon omdat ze een deal met microsoft hebben, waarin beloven bij iedere laptop een licentie verkopen zodat ze deze lecenties zelf goedkoper in kunnen kopen en ze hun "eigen versie" van windows XP kunnen leveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Laatst online: 10:53

Cliffie

Trompetslet

Grrrrrene schreef op 07 februari 2004 @ 22:45:
....

En wat is nou het verschil tussen die value, media en performance versie (de goedkope tot dure serie), volgens mij kun je zo'n goedkope toch ook net zo extreem uitbouwen tot je zo'n dure serie hebt, of verschilt er meer?
Daar heb je helemaal gelijk in. Als je de Value serie neemt kun je die net zo maken dat het een laptop is die voldoet aan de Performance. Maarrrrrrrrr..... met een "uitgebouwde" Value serie ben je veel meer euro's kwijt dan een standaar Performance.

De Performance komt bijvoorbeeld met 512MB standaard. Gratis dubbel geheugen is dan 512MB extra. Als je een Value neemt met 256MB krijg je maar 256MB extra.

En er zijn nog wel meer verschillen te zien, probeer het maar eens :)

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 20:27:
Vraag over snelheid 60GB 7200 en 80GB 5400 schijf
Het snelheidsverschil zal niet zo gek groot zijn denk ik. Bij de asus M6000 is er qua snelheid geen verschil tussen een 60GB 7200 en een 80GB 5400. Dat komt omdat bij de 80GB er een fysiek evengrote schijf wordt gebruikt, maar de data staat dichter op elkaar, 1/3 dichter. Dus hij hoeft minder hard te draaien om evenveel data te lezen. Waardoor een 80GB 5400 gelijk is aan een 60GB 7200, immers 5400*1 1/3=7200 :)

Alleen als de cache zoveel verschilt dan zou de 60GB iets sneller kunnen zijn op bepaalde gebieden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joske Pauwels
  • Laatst online: 19-07-2016

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Joske Pauwels schreef op 06 februari 2004 @ 23:58:
Hey!
Ik heb vanmorgen voor zo'n 200 man enkele DVD's moeten projecteren. Ik had een LCD projector via RGB kabel aan de Inspiron 8600 hangen. Probleem is dat ik mijn display niet gecloned kreeg. Ik kan bij display properties wel de 2de monitor aanzetten, maar dan wordt de desktop ge-extend, terwijl ik hem wou clonen. Nadeel van die extended desktop is dat als ik een venster maximaliseer, hij het automatisch op het laptop-scherm (1) plaatst.

Weet er iemand waar ik het beeld kan clonen?

PS: ik heb die nvidia tool er ook op staan, maar heb hem uitgeschakeld. heb er alles in geprobeerd, maar dat ding dient blijkbaar enkel om een extended desktop te managen.
Misschien is mijn bovenstaande vraag een beetje over het hoofd gezien, maar weet iemand hier het antwoord op??

En nog een tweede vraagje => hoe pakken jullie het aan als er vuiltjes etc tussen de toetsen liggen? Stofzuigen? Of is er een manier om de toetsen eraf te klikken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

SizzLorr : nee ik bedoelde echt dat ik 1 dag te laat bestelde en daardoor geen gratis verzenden kreeg.
Dat zou nog niet zo erg zijn als ik niet voordat ik mijn 8600 binnen heb alweer mail krijg dat als ik nu bestel, het gratis wordt verzonden... that pisses me off! :(

Wat die 9700 betreft; ook al maakt het af en toe wel veel uit (reviews gaan tot +35% soms), toch heb ik geen zin om WEER te wachten tot het er is... enkel om dan weer te horen dat er iets beters aan zal komen. Bovendien, ik als tweaker ga hem eerst slopen, dan arctic silver ertussen knijpen en er de shit uit overklokken >:) (allemaal heel hush hush.. garantie en zo, jeweetwel)

En nVidia... Nvi-wie?? :+

Ik heb trouwens net zo lang gebeld met de afdeling verkoop van Dell tot ik een definitief antwoord kreeg van ze over de harde schijf. Men vertelde dat alle 60Gigers 7200 zijn en de rest 5400. Ik heb de Performance versie (raar he, Performance is goedkoper dan value uitgebreid tot performance specs), dus 80 gig.
En ik geloof niet dat met 8MB cache mijn 80 giger veel langzamer is dan 60 gig 7200.

Trouwens; weet iemand of er ook DDR-400 in zo'n 8600 past (en ook op 400MHz werkt) i.p.p DDR-333. De Banias loopt op een 400MHz fsb en 400 t.o.v. 333 is aardig a-synchroon, hier moet dus met ander geheugen nog wel enig prestatie winst te behalen zijn... denk ik zo. (8>

[ Voor 2% gewijzigd door Tijgert op 08-02-2004 17:19 . Reden: tiepuh iz mojluk ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Tijgert schreef op 08 februari 2004 @ 15:10:
heb trouwens net zo lang gebeld met de afdeling verkoop van Dell tot ik een definitief antwoord kreeg van ze over de harde schijf. Men vertelde dat alle 60Gigers 7200 zijn en de rest 5400.
Nope, de 30Gb loopt op 4200rpm

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik begin nu wel te twijfelen of ik een geupgrade value serie moet nemen of een gestripte performance serie. Die DVD+R(W) hoef ik er niet in te hebben, maar is altijd mooi meegenomen. Zo'n 60GB HD is leuk, 7200 rpm ook nog.

Nog 1 vraagje: achter die 1.4GHz Banias staat niet dat het een 1MB cache variant is, is dat dus een Celeron of zijn ze dat vergeten erachter te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeNGuiN
  • Laatst online: 15-09 16:48

PeNGuiN

't Is Wat...

Topicstarter
Nog 1 vraagje: achter die 1.4GHz Banias staat niet dat het een 1MB cache variant is, is dat dus een Celeron of zijn ze dat vergeten erachter te zetten?
?? Het is een Centrino, niet een Celeron.

Dr. Phil himself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Nou, tegen mij zeiden ze 5400... who cares, op mijn order confirmation staat 5400 en dat zal ik krijgen ook...

Alle Baniassen zijn 1MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Grrrrrene schreef op 08 februari 2004 @ 19:15:
Ik begin nu wel te twijfelen of ik een geupgrade value serie moet nemen of een gestripte performance serie. Die DVD+R(W) hoef ik er niet in te hebben, maar is altijd mooi meegenomen. Zo'n 60GB HD is leuk, 7200 rpm ook nog.

De Performance kun je niet strippen volgens mij. Die is altijd met DVD-RW en met 80GB.

Je kunt wel de middelste (Multimedia?) uitbreiden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik begin nu eigenlijk steeds mee te denken of ik niet beter op de i9100 kan wachten...

Laatste wat ik daarvan las was 17" WUXGA,m9700 en Dothan...

17" :P :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
PeNGuiN schreef op 08 februari 2004 @ 20:57:
[...]

?? Het is een Centrino, niet een Celeron.
Er zijn (of komen?) ook Centrino Celerons hoor :) http://homepage3.nifty.co...obile_banias_celeron.html

Maar ja, ze adverteren met "Pentium M" en niet "Celeron M", dus dat zal wel een foutje op de site zijn dan :)
Tijgert schreef op 08 februari 2004 @ 23:53:
Ik begin nu eigenlijk steeds mee te denken of ik niet beter op de i9100 kan wachten...

Als ik een 17" laptop zou willen, de specs klinken erg goed, maar weet je: zo kun je blijven wachten. Ik wacht nog anderhalve maand tot ik iets koop, enerzijds een geldkwestie en anderzijds heb ik die laptop nog niet nodig momenteel en dan is kopen natuurlijk altijd zonde.

[ Voor 56% gewijzigd door Grrrrrene op 09-02-2004 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op 08 februari 2004 @ 23:53:

Je bent toch niet van plan om een 17" plank met je meet te sjouwen, of wel? 17" is wat mij betreft een beetje overdreven. Okay als vervanging van je desktop is het misschien wel een leuk alternatief, maar om mee te sjouwen...! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op 08 februari 2004 @ 15:10:
SizzLorr : nee ik bedoelde echt dat ik 1 dag te laat bestelde en daardoor geen gratis verzenden kreeg.
Dat zou nog niet zo erg zijn als ik niet voordat ik mijn 8600 binnen heb alweer mail krijg dat als ik nu bestel, het gratis wordt verzonden... that pisses me off! :(
Ik Snap het eigenlijk niet helemaal... Eerst hadden ze de actie van "Dubbel HD en RAM' en nu hebben ze de actie "Dubbel RAM en geen verzend kosten". Mjah laat ook maar zitten ook. Het moraal, je hebt geen gebruik kunnen maken van de gratis verzend kosten.
Ik heb trouwens net zo lang gebeld met de afdeling verkoop van Dell tot ik een definitief antwoord kreeg van ze over de harde schijf. Men vertelde dat alle 60Gigers 7200 zijn en de rest 5400. Ik heb de Performance versie (raar he, Performance is goedkoper dan value uitgebreid tot performance specs), dus 80 gig.
En ik geloof niet dat met 8MB cache mijn 80 giger veel langzamer is dan 60 gig 7200.
Ik denk ook niet dat het veel uitmaakt, maar ik heb mezelf wijs laten maken dat dat wel zo is. Had ik eigenlijk niet moeten doen. Had me veel bel werk gescheelt.
Trouwens; weet iemand of er ook DDR-400 in zo'n 8600 past (en ook op 400MHz werkt) i.p.p DDR-333. De Banias loopt op een 400MHz fsb en 400 t.o.v. 333 is aardig a-synchroon, hier moet dus met ander geheugen nog wel enig prestatie winst te behalen zijn... denk ik zo. (8>
Er zijn reports dat ze gebruik maken van dezelfde chipset en dat je een Dothan proccy gewoon in sommige laptops (waarschijnlijk up-to-date bios laptops) gewoon kan gebruiken. Maar of de huidige chipset gewoon op 400mhz geklokt kan worden weet ik niet. Misschien levert Intel wel een nieuwere revisie van dezelfde chipset voor de Dothan.

Of ze zijn nog niet klaar met de nieuwe chipset, vandaar misschien de vertraging. Ik heb eigenlijk niks gehoord van een nieuwe Centrino chipset voor de Dothan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeNGuiN
  • Laatst online: 15-09 16:48

PeNGuiN

't Is Wat...

Topicstarter
Of ze zijn nog niet klaar met de nieuwe chipset, vandaar misschien de vertraging. Ik heb eigenlijk niks gehoord van een nieuwe Centrino chipset voor de Dothan.
Intel's plan is om de nieuwe Centrino chipset voor de Dothan core uit te rusten met 802.11g en een verbeterde versie van hun stroombesparing.

Dr. Phil himself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Vandaag dell op gebeld over mijn probleem. De enige reactie was "sorry meneer daar kunnen wij niks meer aan doen".

Vervolgens heb ik gezegt dat ze een schriftelijke annulering kunnen verwachten + terug vordering van het bedrag dat ik aan hun betaald heb en daarnaast een klacht bij de consumentenbond..

In eens kreeg ik een telefoonnummer waar ik straks heen kan bellen (persoon was nog niet aanwezig) waarbij ik mijn oude bestelling kon annuleren en mijn nieuwe bestelling kon plaatsen, waarnaast dan het overgemaakte bedrag uit mijn vorige bestellen als betaling voldeed (hoezo lastig doen).

Ik ga daar straks nog even heen bellen en ik zal jullie wel op de hoogte houden.

[update] 9:45 => heb nu die persoon aan de telefoon word zeer vriendelijk geholpen en hij denkt helemaal met mijn mee en begrijpt mijn probleem volledig (wat een verschil van personeel zeg). Hij zorgt er nu voor dat mijn aanpassingen snel door gevoerd worden voor dat mijn betaling er aan gekoppeld wordt. Vervolgens zal ik dan (wanneer de betaling er aangekoppeld wordt) een mailtje van het systeem krijgen dat ik dus 34.51 te weinig betaald heb, waarna ik deze gewoon over kan maken en ik 8 tot 10 dagen later mijn "betere" laptop ontvang.. Ps. Dit scheelt me voor die 34.51 gewoon van 1.5 naar 1.7ghz.. van 60 naar 80gb, wireless router en een nylon draagtas.. Zeker de moeite waard dus..

[update] 10:10 Krijg nu net de nieuwe offerte binnen en heb deze meteen geretouneerd.

[update] 13:15 Nog steeds geen reactie op mijn nieuwe bestelling gehad :S

[update] 17:18 Het is eindelijk geregeld ik heb net een betalings email gehad voor de overige 34.51 :). De wijzigen zijn volledig door gevoerd :). * Uhmmie is happy :)

[ Voor 53% gewijzigd door Uhmmie op 09-02-2004 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ja ok, 17" meezeulen is wel een beetje TE... ging me meer om de m9700. Ik heb me laten wijsmaken dat de nieuwe i9100 zoveel van model verschilt dat de form factor voor de video kaart zal veranderen en er nooit een m9700 voor de i8600 zal komen... reden om te wachten.

Maar nu ik dit lees
Intel's plan is om de nieuwe Centrino chipset voor de Dothan core uit te rusten met 802.11g en een verbeterde versie van hun stroombesparing.
denk ik er helemaal over om te wachten.. damnit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
En tegen de tijd dat dat er is komt er weer iets beters ;) en zo blijf je wachten en wachten :).. 802.11g is allemaal leuk en aardig , maar voor een thuis netwerkje om te kunnen internetten is 802.11b meer dan genoeg en als je echt veel wilt transferen tussen pcs kan je toch beter ff een kabeltje er tussen leggen :).

[ Voor 54% gewijzigd door Uhmmie op 09-02-2004 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Komop, als je echt op 802.11g wil wachten, waarom koop je je 8600 dan niet met die Dell 802.11g kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Grrrrrene schreef op 09 februari 2004 @ 14:00:
Komop, als je echt op 802.11g wil wachten, waarom koop je je 8600 dan niet met die Dell 802.11g kaart?
Dan krijgt hij het mooie Centrino stickertje er niet bij :+ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhmmie schreef op 09 februari 2004 @ 08:59:
Vandaag dell op gebeld over mijn probleem.
Je hebt OP Dell gebeld? Heeft Dell waarschijnlijk niet leuk gevonden. ;)

Maar goed om nou nogeens 6 maanden te wachten tot die Dothan Core en Chipset erzijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Ik heb idd dell op gebeld en laat ik het zo zeggen die eerste telefoniste was idd niet blij met mij.. Ze probeerde mij gewoon af te poeieren met dat er niks meer mogelijk was.. Helaas voor haar heb ik der (misschien wel iets te grof) duidelijk gemaakt dat ik daar geen genoegen mee nam.. Vervolgens ben ik perfect door een account manager geholpen :)..

Ps. Maar nu krijg ik dus wel mijn Dell Inspiron 8600 Preformance (€2364.53) met:
- Microsoft® Windows® XP Home (UK)
- Intel® Pentium® M Processor 1.70Ghz/ 1MB cache
- 15.4" Breedbeeld WSXGA+ TFT UltraSharp Kleurenscherm (1680x1050)
- 1024MB 333Mhz DDR RAM
- 128MB ATI® Mobility™ Radeon™ 9600 PRO TURBO grafische kaart
- 80GB Ultra ATA/100 Harde Schijf
- Modular 4x DVD+ RW Drive
- TrueMobileTM 2300 Wireless Broadband Router
- Large Nylon Draagtas
- Tweede Smart Lithium Ion Batterij
- Microsoft® Works 7.0

Ipv: Dell Inspiron 8600 Value (€2330.02) met:
- Microsoft® Windows® XP Home (UK)
- Intel® Pentium® M Processor 1.50Ghz/ 1MB cache
- 15.4" Breedbeeld WSXGA+ TFT UltraSharp Kleurenscherm (1680x1050)
- 1024MB 333Mhz DDR RAM
- 128MB ATI® Mobility™ Radeon™ 9600 PRO TURBO grafische kaart
- 60GB Ultra ATA/100 Harde Schijf
- Modular 4x DVD+ RW Drive
- Tweede Smart Lithium Ion Batterij
- Microsoft® Works 7.0

Dat sheelt dus nog al :). Maar echt nogmaals _/-\o_ voor degene die mij geholpen heeft uit eindelijk. Zeer net persoon die zich tenminste goed in de klant kan verplaatsen.

[ Voor 64% gewijzigd door Uhmmie op 09-02-2004 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar staat ergens dat je een 5400rpm 80GB harde schijf krijgt? Bij mij staat er op de order een 4200rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja dat staat op de order dus.

/edit: KLOTE!! Zojuist de order bevestiging in mijn mailbox gekregen.
80GB (4200rpm) IDE Hard Drive
)*&$@^)*&%$@&*%$&*)@%&*@%$)@*&$^

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Dat zegt helemaal niks wat op je order staat.. Het is again de minimum en je hebt nog steeds kans dat je 5400rpm versie krijgt :).. Tis maar net welke doos harddisks de laptop bouwer bij de hand heb ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu dus een Hitachi scherm gehad maar wil eigenlijk een Samsung. Heeft iemand ervaring met het omruilen.. hoe kan je ze het beste te lijf gaan om het voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 11:01:
Ik heb nu dus een Hitachi scherm gehad maar wil eigenlijk een Samsung. Heeft iemand ervaring met het omruilen.. hoe kan je ze het beste te lijf gaan om het voor elkaar te krijgen?
Misschien dat deze thread op het Dell forum je enigszins kan helpen ... staat in iedergeval erg veel info in. Overigens is nu redelijk duidelijk dat niet alle Hitachi's een slechte response tijd hebben. Dus als je nu voor je gevoel geen slecht scherm heb (objectief kijkend, niet denken "Ik heb een Hitachi en die is slecht" ;)), zou een Samsung wel eens een niet eens zo grote verbetering kunnen brengen als je gehoopt had.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

zo zat net eens te kijken naar de laptop die ik 2,5 maand terug heb gekocht, die is nu 300 euro goedkoper geworden.............

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

barrymel schreef op 10 februari 2004 @ 22:20:
zo zat net eens te kijken naar de laptop die ik 2,5 maand terug heb gekocht, die is nu 300 euro goedkoper geworden.............
Dan zou ik over een half jaar zéker niet kijken ;) Nee serieus, daar heb ik me onderhand toch wel bij neergelegd dat zodra ik iets computer-gerelateerd koop dat het de volgende dag goedkoper is ... maar je kan wel blijven wachten.
Kocht een tijdje terug op vrijdag een So-Dimm voor 111 euro en op maandag was ie nog maar 90 euro ... da's bijna 20% goedkoper in een minimaal tijdsbestek.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

S913 schreef op 11 februari 2004 @ 08:12:
[...]
Dan zou ik over een half jaar zéker niet kijken ;) Nee serieus, daar heb ik me onderhand toch wel bij neergelegd dat zodra ik iets computer-gerelateerd koop dat het de volgende dag goedkoper is ... maar je kan wel blijven wachten.
Kocht een tijdje terug op vrijdag een So-Dimm voor 111 euro en op maandag was ie nog maar 90 euro ... da's bijna 20% goedkoper in een minimaal tijdsbestek.
:) ja wist ik ook wel dat het niet meer waard wordt :) maar in 2,5 maand tijd 300 euro is wel flink wat :)

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang duurt fase 3 (productie) normaal gesproken? Het online tracking gebeuren van Dell hangt nu al 2 dagen op fase 3 bij mij. Het leuke is dat ik samen met mijn laptop ook een Targus Backpack had besteld. De Backpack heb ik al binnen... maar de laptop moet nog gemaakt worden. Nog al kromme situatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Dinsdag besteld, woensdag bevestigingsmailtje, woensdag geld overgemaakt, zaterdag mailtje dat hij vrijdag verstuurd was. Echter pas dinsdag verscheen de laptop op de tracking site v.d transporteur. Vrijdag had hij binnen moeten zijn maar 1 dag vertraging, dus vrijdag wordt meteen maandag.
Totaal is hij mij een kleine 2 weken onderweg geweest (vooral wegens de weekenden die slecht vielen ;))

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H_V
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

H_V

Bij mij duurde het een week. Ik had de hem vorige week dinsdag via de telefoon besteld en hij werdt dinsdag bezorgt.

Test and Product Engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

ik had um op een Maandag besteld en de Maandag er na binnen

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* Vorige week maandag besteld.
* Donderdag erop order bevestiging gekergen met de vraag of ik wil betalen
* Maandag erop uiteindelijke order bevestiging gekregen dat mijn bestelling in productie is genomen.
* Die maandag ging de status van mij Targus backpack op verzonden en de status van de laptop zelf ging op productie.
* Vandaag (Woensdag) de backpack ontvangen maar de laptop staat nogsteeds op productie.

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 23:28:

* Die maandag ging de status van mij Targus backpack op verzonden en de status van de laptop zelf ging op productie.
Wat voor backpack is dat precies? Ik zoek bij mijn laptop ook een rugzak model, ik heb vroeger wel een schoudertas gehad, maar dat vond ik echt klote onderweg in de trein enzo. Is die tas een beetje bruikbaar als schooltas enzo?

Verwijderd

Grrrrrene schreef op 12 februari 2004 @ 00:01:
[...]

Wat voor backpack is dat precies? Ik zoek bij mijn laptop ook een rugzak model, ik heb vroeger wel een schoudertas gehad, maar dat vond ik echt klote onderweg in de trein enzo. Is die tas een beetje bruikbaar als schooltas enzo?
Ik heb deze:
Targus Trademark Backpac

Je kunt hem op de Dell site bestellen:
Dell Rugzakken afdeling

Hij ziet er degelijk uit (ik zal morgen wel een paar fotos van maken). Hij is iets groter dan de gemiddelde rugzak, dat moet je voor lief nemen anders past je 15" laptop er niet in, maar er passen wel een flink aantal mappen en dossiers in. Apart houdertje voor de GSM zit er ook bij. Ik denk dat dit voor mij de ideale tas is.

Ik zit wel met een "probleem", de 8600 is (volgens Dell) 3 cm breeder dan de max van de tas (volgens Targus). Ik heb net met een lineaal beetje zitten meten en volgens mij moet de 8600 er met gemak in kunnen. Ik kan op dit momment nog niet veel zeggen over de rugzak omdat ik geen laptop heb die ik erin kan doen :)

Wat ik wel zo raar vind is dat ze zeggen dat je "Levens lange garantie" krijgt. Als je dan de kleine letterjes leest dan zie je dat je levens lange garantie krijgt op productie fouten. Wat je daar aan hebt weet ik niet.

Hier en hier vind je nog meer backpack's die je bij Dell kan bestellen.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 01:33 ]

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:15

jotheman

Was like that when I got here!

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 15:44:
Hoe lang duurt fase 3 (productie) normaal gesproken? Het online tracking gebeuren van Dell hangt nu al 2 dagen op fase 3 bij mij. Het leuke is dat ik samen met mijn laptop ook een Targus Backpack had besteld. De Backpack heb ik al binnen... maar de laptop moet nog gemaakt worden. Nog al kromme situatie :)
Had ik ook. Vorige week dinsdag besteld. Ding heeft zijn donderdag/vrijdag op Fase 3 gestaan. Vanmorgen zag ik dat ie ineens op 5 stond en dus al verstuurd was. In mijn mailtje van de OrderWatch stond zelfs dat ie gisteren al de deur uit is gegaan bij Dell dus als ik geluk heb, heb ik 'm morgen... Maar ik heb nooit geluk dus 't zal wel volgende week worden :S

I see dead pixels...

Verwijderd

Die van mij is nu ook een week geleden besteld, hopen dat hij nog voor het weekend komt...

• Tijgert

Tijgert

Ik heb mijn 8600 na veel vertraging binnen. De vervoerder is alvast onbetrouwbaar, dat weet ik nu want mijn doosje stond al een week (!) te wachten in de loods tot ze de logistieke rotzooi opgeruimd hadden. |:(
En ondertussen maar liegen 'morgen is hij er'.

Anyway, uitgepakt is het een erg mooi ding.. effe de pakbon lezen.. ja er staat 'S' achter het scherm!! Samsung ! :D
Toch effe Knoppix erin... kut, toch een Hitachi scherm :(

Alleen al met het slepen met de muis is het ghosten nog erger dan op mijn oude Latitiude en met Pixperan haal ik de 5 amper, dus ik bel de customer care om mijn probleem uit te leggen.
Ik vertel ze van de Hitachi vs. Samsung problemen en krijg leuk te horen dat Dell exclusief een contract heeft met Hitachi en er helemaal geen Samsungs zijn... ze zitten me gewoon glashard in mijn smoelwerk voor te liegen :(
Ik vertel dus leuk over het Dell forum en de ervaringen van de Tweakertjes onder ons, mij een beetje in de zeik nemen...tsss...

Vervolgens verteld men dat de Hitachi schermen gewoon aan de Dell specifikaties voldoen en dat ze mij 'niet kunnen helpen'.

Dus... hard tegen hard blijkbaar, ik zei 'haal hem dan maar weer op'.
'Tja, dat gaat u 155 pleuro ex BTW kosten (fuckers :( ).
Die vent zet hem op 'ophalen' en einde gesprek.

Ik natuurlijk pissing want ik wil die laptop gewoon hebben zoals ik hem wil en ik WEET dat er Samsung schermen zijn en dat ze die gewoon kunnen omruilen... als ze willen. Maar ze willen alleen geen moeite doen en proberen je af te poeieren en te overbluffen.
Terug gebeld probeer ik via mijn persoonlijke telefonische verkoper de manager van de customer care te pakken te krijgen. Dat lukt niet want die is bezig, maar de persoon die ik wel krijg toont iets meer initiatief en presto, nu wordt hij opgehaald, ga ik een ander order nummer krijgen (wee hun gebeente als mijn 5400rpm 80Giger opeens 4200 is geworden :( ) en een nieuwe 8600 krijgen met Samsung scherm. Dit schijnt te gaan lukken want er staat specifiek bij de klacht dat ik niet tevreden ben over de Hitachi hardware.

Maar I'll believe it when I see it.

Mijn ervaring.... klote dus. :r

Zitten er hier nog Dell mensen die mij kunnen begeleiden met dit probleem?
Bij de minste of geringste tegenslag gaat ie terug en slik ik die 155,- ex wel, heb het nu al gehad met Dell.

Verwijderd

Tijgert schreef op 12 februari 2004 @ 20:58:ghosten nog erger dan op mijn oude Latitiude.
Offtopic: Klein vraagje: Iemand die een korte omschrijving kan geven: wat is ghosting juist O+ ?

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:15

jotheman

Was like that when I got here!

Tijgert schreef op 12 februari 2004 @ 20:58:
bla
(wee hun gebeente als mijn 5400rpm 80Giger opeens 4200 is geworden :( )
bla
Jah je scherm probleem begrijp ik volledig e.d. en idd ze moeten gewoon leveren volgens de specificaties. Maar er valt geen gebeente te wee-en, want ze garanderen geen 5400rpm schijf. Alleen een 80gb ATA100. Dus daar heb je nix over te zeggen. Balen maar pech als je een 4200 hebt dus :S
Maar idd, dat scherm probleem is echt gewoon dom. Ze liegen je voor op de site met specs die de laptop niet heeft, dat mág niet eens, ze hebben geluk dat ze ermee wegkomen maar ok...
Suc6 met je ruil...

edit:

[quote]
Offtopic: Klein vraagje: Iemand die een korte omschrijving kan geven: wat is ghosting juist ?[/quote]

Nog ff gauw antwoord. 't Komt erop neer dat ghosting inhoud dat alles wat je doet een heel kort spoor achterlaat. Je scherm reageert niet snel genoeg met het veranderen van de beeldopbouw. Je kunt 't vergelijken met "mouse trail" aanzetten bij je muis-opties, maar dan bij álles wat je doet. Normaal niet al te irritant, maar met name bij spellen en flims wil 't vaak lomp en lastig zijn aangezien je niet snel genoeg ziet wat er gebeurt. :(

[ Voor 30% gewijzigd door jotheman op 12-02-2004 23:15 ]

I see dead pixels...

• Tijgert

Tijgert

[MuggeNzifterij modus]
Op zowel mijn order bevestiging als pakbon staat heel duidelijk 5400 rpm... dat heb ik besteld, is mij toegezegd, heb ik betaald en heb ik gekregen, dus dat hou ik. O-)
[/MuggeNzifterij modus]

Verwijderd

Mjah heb je even het scherm de tijd gegeven om op kamer temperatuur te komen? Het moet niet echt veel uitmaken maar soms wil het toch wel eens helpen.

Ik heb die Hitachi schermen al vaker in actie gezien en ze zijn echt heelerg, het maakt mij niet uit wat ze zeggen, ik moet en zal een Samsung scherm krijgen! Het intereseert mij helemaal niet hoe het technische in elkaar zit en dat sommige scherm het blijkbaar wel goed doen. Ik heb met mij eigen ogen de prestaties van die schermen gezien en ik hoef ze echt niet!

Btw nu we het er nu toch over hebben
Uw order is in productie
Das nu al 4 dagen in productie, hoe lang kan het duren om 1 laptop inelkaar te schroeven!

Volgende week maandag is het precies 2 weken geleden dat ik hem heb besteld en als ik hem dan nog niet binnen heb of minimaal onder weg is, jah dan ga ik er wat van zeggen!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 23:30 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 21:29:
[...]

Offtopic: Klein vraagje: Iemand die een korte omschrijving kan geven: wat is ghosting juist O+ ?
Ghosting is dat je scherm wat nagloeit, dus als je een muisaanwijzer bijvoorbeeld snel beweegt dat je zo'n spoor van muisaanwijzers achter hem aan ziet. Probeer dat maar 's op een goedkope TFT met een witte muisaanwijzer op een zwarte achtergrond. Een goede laat een heel kort spoortje zien of zelfs geen spoor, een goedkope (slechte) een veel langer spoor. Vooral bij shooter spellen krijg je hiermee problemen omdat het beeld heel wazig wordt bij snel draaien, of wat dacht je van scrollen door een word documentje? Zwarte letters op een witte achtergrond, dat wordt ook aardig onleesbaar.

Ik had voor mezelf al bedacht de 1920x1200 versie te nemen, 'k heb alleen "ontdekt" dat als ik de Multimedia versie neem, het totaal 30 euro duurder is, maar ik een 60GB schijf + DVD brander heb ipv 30GB en DVD/CDRW :D Dat is me het geld wel waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Grrrrrene schreef op 12 februari 2004 @ 23:47:
[...]

Ghosting is dat je scherm wat nagloeit, dus als je een muisaanwijzer bijvoorbeeld snel beweegt dat je zo'n spoor van muisaanwijzers achter hem aan ziet. Probeer dat maar 's op een goedkope TFT met een witte muisaanwijzer op een zwarte achtergrond. Een goede laat een heel kort spoortje zien of zelfs geen spoor, een goedkope (slechte) een veel langer spoor. Vooral bij shooter spellen krijg je hiermee problemen omdat het beeld heel wazig wordt bij snel draaien, of wat dacht je van scrollen door een word documentje? Zwarte letters op een witte achtergrond, dat wordt ook aardig onleesbaar.

Ik had voor mezelf al bedacht de 1920x1200 versie te nemen, 'k heb alleen "ontdekt" dat als ik de Multimedia versie neem, het totaal 30 euro duurder is, maar ik een 60GB schijf + DVD brander heb ipv 30GB en DVD/CDRW :D Dat is me het geld wel waard :)
1920x1200 is volgens mij echt heel klein :o

Zelf heb ik maar de 16x80x1050 besteld en inderdaad ook de multimedia versie met lekkere 60GB en DVD brander :)

Gisteren het geld overgemaakt, misschien dat ik vandaag nog maar even bel om na te gaan of ik ook zo'n Samsung scherm krijg..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de Customer Care werkelijk beneden alle peil. Daarom heb ik ook besloten de notebook te cancelen. Want als de CC al zo is dan verwacht ik het ergste van de 3 jaar on site garantie. Denk maar niet dat ik genoegen neem met een terugbetaling minus €155 ex. BTW. waar enkelen hier melding van maken. Waar is dat bedrag eigenlijk voor, want dat zie ik nergens in de Algemene Voorwaarden. Er staat alleen op dat je retourneringskosten moet betalen. Kan iemand hier een lichtje op schijnen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de garantie via mijn universiteit geregeld. Heb deze laptop via hun besteld, zij hebben bijna alles van dell dus zij zullen er nog wel wat aan verdienen, maar nemen wel de garantie en service over. Als er dus iets mee is kan ik hem gewoon afgeven en regelen zij de rest.
Denk / hoop / neem aan dat zij als grote afnemer wel wat meer druk uit kunnen oefen bij eventuele problemen, in tegenstelling tot die individuele consumenten die ze soms erg eeenvoudig proberen af te poeieren.
Maar goed ik krijg hem dus over enkele dagen en dan zien we wel, als het scherm me tegenvalt laat ik hem mooi daar staan en regelen ze maar een nieuwe :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

die 155 ex zijn de restockingkosten zoals al eerder vermeld hier.
Daar kom je niet onderuit en staat ook nergens vermeld.

Helaas pindakaas, maar het boeit me geen reet. Als ze denken mij een beetje te kunnen schofferen hebben ze hem direct terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niks restocking kosten! Als ze dat soort kosten hebben dan moeten ze dat van te voren vermelden in hun voorwaarden! Het enige wat ze zeggen is dat je binnen 8 dagen de spullen mag retourneren maar dan moet je wel de kosten voor het vervoer betalen.

Als het de kosten zijn voor het ophalen oid dan mag die vervoerder van hun thuis blijven, ik sorg wel voor mijn eigen vervoerder.

Als ze echt moeilijk gaan doen dan bel ik de consumentenbond wel op, alleen al dreigen is in dit soort zaken meestal al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Tijgert schreef op 12 februari 2004 @ 20:58:
<knip>, dus ik bel de customer care om mijn probleem uit te leggen.
Ik vertel ze van de Hitachi vs. Samsung problemen en krijg leuk te horen dat Dell exclusief een contract heeft met Hitachi en er helemaal geen Samsungs zijn... ze zitten me gewoon glashard in mijn smoelwerk voor te liegen :(
Ik vertel dus leuk over het Dell forum en de ervaringen van de Tweakertjes onder ons, mij een beetje in de zeik nemen...tsss...

Vervolgens verteld men dat de Hitachi schermen gewoon aan de Dell specifikaties voldoen en dat ze mij 'niet kunnen helpen'.

Dus... hard tegen hard blijkbaar, ik zei 'haal hem dan maar weer op'.
'Tja, dat gaat u 155 pleuro ex BTW kosten (fuckers :( ).
Die vent zet hem op 'ophalen' en einde gesprek.

<knip>
In dat "Samsung/Hitachi fiasco" topic op het Dell forum staat ook dat je beter Technical Support kunnen bellen en zeggen dat je een probleem met het scherm hebt (dramatische performance) die je niet op een externe monitor heb. In het Dell topic staan genoeg ervaringen van mensen die een vervangingsscherm hebben gekregen ipv een hele nieuwe laptop (dan hou je ook je 5200rpm disk ;)).

Dat je 155 euro ex BTW moet betalen kunnen ze volgens mij nooit hardmaken, want jij heb het recht om het product terug te sturen als je er niet tevreden over bent, toch?

Maar ik ben het er mee eens dat CC van Dell niet je-van-het is (bijv. dat ontkennen dat er Samsung schermen zijn)... Toch schijnen hier nog steeds mensen te zijn die blind vertrouwen hebben in wat een Dell-verkoper hun beloofd heeft ...

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kunnen ze prima hard maken. In de algemene voorwaarden staat dat retourkosten voor de afnemer zijn. Maar frapant detail is dat er niet gesproken wordt over hoeveel die kosten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Helaas, ik stelde ook voor om een vervangingsscherm te sturen (field replacement unit), maar dat 'zou te duur worden'. :?
Dus dan maar de hele laptop terughalen en een nieuwe sturen... alsof dat goedkoper is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de 8600-223 besteld maar nou komen ze die maandag brengen ipv vandaag :(
Maar maandag ben ik de hele dag weg. brengen ze het dan naar het postkantoor bij je in de buurt of moet je net zolang wachten tot ze je een keer thuis aantreffen? iemand ervaring hiermee? btw zit al 2,5 week te wachten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Bij mij gaven ze mijn laptop ter waarde van bijna 2200 pleuro gewoon aan de buurman.

Leuk, zal net je vijand zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Volgens mij krijg je als ontvanger toch bewijs in de bus dat de buurman hem heeft ontvangen? Je staat volgens mij redelijk sterk als je buurman claimt hem niet te hebben gehad, da's dan het probleem van Dell :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 18:19:
ik heb de 8600-223 besteld maar nou komen ze die maandag brengen ipv vandaag :(
Maar maandag ben ik de hele dag weg. brengen ze het dan naar het postkantoor bij je in de buurt of moet je net zolang wachten tot ze je een keer thuis aantreffen? iemand ervaring hiermee? btw zit al 2,5 week te wachten :X
Ik was toevallig thuis toen ze hem kwamen brengen, dus heb (gelukkig) niet de ervaring dat ze hem bij mijn buurman hebben afgegeven, maar ze geven hem sowieso niet bij het Postkantoor af omdat hij niet door de TPG bezorgd wordt maar door een transportbedrijf.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EINDELIJK! Vandaag is de status van mijn laptop, na 5 lange dagen, op verzonden gesprongen. Als hij vandaag de fabriek in Ierland heeft verlaten dan duurt het minimaal tot Dinsdag of Woensdag tot ik hem heb.

Mjah dit zijn de nadelen van build-to-oder en kopen op afstand.

Vanaf hier gaat het een beetje OT, maar goed zoals belooft de foto's van de backpack:

Foto van de tas liggend. Wat ik goed vind van deze tas is dat hij er helemaal niet uitziet als een laptop tas dus zal je minder snel doelwit worden van een roof.

Hij bevat 2 vakken. Het achterste vak is voor de laptop en lader, de voorste is voor mappen en dergelijke.

De tas ziet er verder goed uit, hij is gemaakt van sterk materiaal en hij is degelijk inelkaar gezet.

Foto van het achterste (laptop) vak. De tas is heelerg ruim. Ik heb het met de Dell 5100 van mij maat even uit geprobeerd en die past er met gemak in samen met een muis, adapter, USB 3 1/2" drive en bekabeling. Als de 5100 past dan moeten er verder geen problemen zijn met de 8600. De 8600 is dunner dan de 5100 dus nog meer ruimte.

Foto van het voorste (mappen) vak. Zoals het achterste vak is dit vak ook heelerg ruim. Er passen en flink aantal mappen en boeken in. Ik heb het uitgeprobeerd en samen met wat er al in zit (op de foto) past er met gemak nog eens 2 boeken (1 van 800 blz en 1 van 1026 blz) samen met de Dell 5100 er met gemak in.

Het enige wat ik mis zijn pennen houdertjes.

Er zit ook nogeens een stylish GSM houdertje bij ook. Normaal gesproken moet je die los erbij kopen maar nu zit hij er bij. Je kan de GSM houder er zowel aan de linker als de rechter dragband vastmaken.

De enige "klacht" die ik heb is dat hij een tukkie groter is dan de doorsnee rugzak, maar goed dat neem ik voor lief want anders past er niet zoveel in.

Meer als ik de Laptop zelf ook heb ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 22:48:
EINDELIJK! Vandaag is de status van mijn laptop, na 5 lange dagen, op verzonden gesprongen. Als hij vandaag de fabriek in Ierland heeft verlaten dan duurt het minimaal tot Dinsdag of Woensdag tot ik hem heb.

Mjah dit zijn de nadelen van build-to-oder en kopen op afstand.
My f*cking god, vijf dagen, waar zeur je in godsnaam om? Twee weken, nou echt boeiend. Ik heb vorig jaar twee maanden moeten wachten op m'n 8500, omdat er wat mis ging. Als je na een maand nog niks hebt, dan kan je beginnen met zeuren, maar kom op hee, twee weekjes.

1920x1200 is trouwens fantastisch. Zou nooit meer een mindere resolutie willen in 'n laptop. Jammer dat ik de 8600 niet heb, de 8500 kan redelijk warm worden en maakt daardoor op den duur best een hoop herrie. Let goed op je palm rests trouwens, zorg dat je polsen niet te vettig zijn. Na een paar maanden komen er anders donkere vlekken op. Hou je palmrests dus goed schoon, door er elke week een doekje overheen te halen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mjah als het echt veel langer heeft geduurt dan 2 weken dan had je eigenlijk moeten vragen naar een vergoeding. Bellen en dreigen dat je een korting wil anders cancel je de order. In de voorwaarden staat dat ze binnen 2 weken bezorgen dus als ze daar buiten zitten dan hoef je de order niet meer te accepteren. Zij hebben die computer al gebouwd en ze willen hem kwijt, jij wil die computer wel maar onder voorwaarden dus de bal ligt in jou handen.

De reden waarom ik zo zit te "zeuren" is omdat ik van Dell ben gewend dat binnen 2 a 5 dagen na het plaatsen van de order de spullen verstuurt worden. Nu heeft het 2 weken (+ 1 dag voor bezorging) geduurd en jah als je ergens op staat te wachten dan lijken die 2 weken net 2 maanden :)

Ik had eigenlijk verwacht dat ik de laptop vorige week maandag al binnen zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had de custumore care van Dell nog ff gebeld. ik vroeg hoe laat kom je maandag dan?
Antwoord: tussen 9 en 5.
Dus ik vraag wanneer ongeveer, in de ochtend of middag?
zegt ie: 'ik zei tussen 9 en 5' |:( en geen moeite doen om te ff te checken of zo ze in de ochtend of middag komen.
Wat een service voor laptop van ruim 2500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whoops... Ik zit nu op werk en ik zie net dat een collega nog op GoT was ingelogd op mijn Computer. Dat bericht van Gertjan! 2 posts omhoog is van mij.

Ik heb net tegen zijn gezicht geschreeuwd dat als hij mijn computer wil gebruiken dat ik dat goed vind maar dan moet hij het wel eerst vragen en ook niet wachtwoorden en/of account informatie van hem zelf opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
  • Laatst online: 26-07-2023
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 08:48:
Ik vind de Customer Care werkelijk beneden alle peil. Daarom heb ik ook besloten de notebook te cancelen. Want als de CC al zo is dan verwacht ik het ergste van de 3 jaar on site garantie. Denk maar niet dat ik genoegen neem met een terugbetaling minus €155 ex. BTW. waar enkelen hier melding van maken. Waar is dat bedrag eigenlijk voor, want dat zie ik nergens in de Algemene Voorwaarden. Er staat alleen op dat je retourneringskosten moet betalen. Kan iemand hier een lichtje op schijnen?
Er zijn inderdaad heel veel klachten, Ze zijn hard bezig om alles weer in goede banen te laten lopen. Zelfs bij Technical Support gaat het beter.

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik hoop dat dat weer goed komt dan, want ik hoor vreselijk verschillende verhalen. De een krijgt een begripvolle medewerker aan de lijn, de ander iemand die beweert dat er geen Samsung schermen in de 8600 serie worden ingebouwd :X

Is het nou puur het succes van Dell dat ze zo onderbezet zijn met slecht ingelicht en bot personeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

oooh.... de XPS is uit! Ik ga eens hard nadenken of ik een andere 8600 wil of een XPS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
  • Laatst online: 26-07-2023
Het probleem is dat Technical Support weinig echte nuttige info krijgt. Onder andere het punt tussen Hitachi/samsung schermen.

Heb vaak genoeg al gezeur over dat Ghosting gehad bij die 8600. Meestal wordt scherm door een Samsung onbewust geruild :P

Laatst nog gehoord dat een klant letterlijk alle info van lcd schermen wilde bij de 8600, tjah dat zit je met je mond vol tanden :D

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op 14 februari 2004 @ 18:43:
oooh.... de XPS is uit! Ik ga eens hard nadenken of ik een andere 8600 wil of een XPS...
Ik denk niet dat je de XPS echt kan vergelijken met een Centrino laptop. De XPS is een stroomslurpende bak van 4,11KG, het zal niet echt een pretje zijn om dat met je mee te sjouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Sjoq schreef op 14 februari 2004 @ 19:11:
Het probleem is dat Technical Support weinig echte nuttige info krijgt. Onder andere het punt tussen Hitachi/samsung schermen.

Heb vaak genoeg al gezeur over dat Ghosting gehad bij die 8600. Meestal wordt scherm door een Samsung onbewust geruild :P

Laatst nog gehoord dat een klant letterlijk alle info van lcd schermen wilde bij de 8600, tjah dat zit je met je mond vol tanden :D
Hehe, tsja, ik ken het, 'k had laatst een klant die vroeg hoeveel volt een standaard digitaal coaxiaal signaal is, hoe the fuck moet ik dat weten? :D

Maar euhm, kun jij wat meer info geven over hoe dat met die HD's zit? Ik heb uit dit topic begrepen dat iedere 60GB 7200 rpm is en dat de 30GB 4200rpm is, verder schijnt de rest 5400rpm te zijn, maar op de Dell site kom je daar 0,0 over te weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Grrrrrene schreef op 14 februari 2004 @ 22:44:
Maar euhm, kun jij wat meer info geven over hoe dat met die HD's zit? Ik heb uit dit topic begrepen dat iedere 60GB 7200 rpm is en dat de 30GB 4200rpm is, verder schijnt de rest 5400rpm te zijn, maar op de Dell site kom je daar 0,0 over te weten :)
Dell heeft het wel op z'n site staan, maar erg goed verborgen ... lijkt wel of ze de locatie/url elke maand wijzingen ;) Toen ik half januari aan het nadenken over de 8600 was, heb ik een lijstje gezien waarin stond dat het in principe allemaal 4200rpm was en als je mazzel had zou het 5200rpm of voor de 60Gb 7200rpm. Op deze manier dekt Dell zich in ... Misschien dat er sinds die tijd nieuwe minimale specs zijn, dat zou kunnen.

[edit]
Hier de link de HD specs geeft (allemaal 4200rpm overigens):
http://www1.euro.dell.com...&~series=all&~tab=details

[ Voor 13% gewijzigd door S913 op 15-02-2004 00:55 ]

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op 14 februari 2004 @ 22:44:
[...]

Hehe, tsja, ik ken het, 'k had laatst een klant die vroeg hoeveel volt een standaard digitaal coaxiaal signaal is, hoe the fuck moet ik dat weten? :D

Een digitaal coaxiaal signaal... dus digitale signalen die dezelfde as delen? Ik denk dat die persoon een digitaal signaal over een coaxiale kabel bedoelt, ook wel bekend onder de naam S/PDIF en RCA.

Maar goed als je naar de "Maak op maat" optie gaat en je klikt op de "details" knop die bij de hardeschijven staat dan kun je zien wat ze beloven. Ik zie net dat de 80gig HD voor de 8600 er helemaal niet bij staat. Hmmzzzz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 01:26:
Maar goed als je naar de "Maak op maat" optie gaat en je klikt op de "details" knop die bij de hardeschijven staat dan kun je zien wat ze beloven. Ik zie net dat de 80gig HD voor de 8600 er helemaal niet bij staat. Hmmzzzz...
Je bedoelt in dat lijstje waarvan ik net de url postte? Om e.o.a. reden staat de 80gig helemaal links in de tabel ... 80Gb, 20Gb, 30Gb, 40Gb, 60Gb.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow sorry ik had die 8600 niet gezien. Bij de rest staat alle modellen maar bij de 80 gig staat 5100 en 8600. Ik had de 86000 even over het hoofd gezien.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 04:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

;) Keep er zelf in eerste instantie ook overheen :)

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ah, dat linkje had ik nog niet gevolgd, 'k vind het ook zo vaag dat je via de telefoon wel om een 7200rpm schijf kunt vragen, geen flauw idee wat de meerprijs is. Hoelang gaat jullie 8600 eigenlijk door op de standaard accu? Ik lees net een review waar ze het over 2 uur en 20 minuten hebben, dat vind ik eerlijk gezegd wel wat kort. Ik snap dat zo'n groot scherm en zo'n snelle grafische kaart hun effect op de accutijd hebben, maar 2 uur 20 is meer een tijd die je van een P4M of Athlon XP verwacht ofzo :)

Kan iemand me gerust stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik nog vager vind is dat je op de Dell US en Dell DE site voor dezelfde prijs als een 80gig (onbekende rpm) een 60gig 7200 rpm schijf kunt krijgen. Voor ons is het afwachten wat we krijgen maar in andere landen kun je gewoon kiezen wat je wilt. Of je kan het andersom bekijken, andere landen moet je extra betalen terwijl wij ze gewoon krijgen.

Een internetvriend (woont in Duitsland) die mij een beetje heeft geholpen met aanschaf zei tegen mij dat de Dell site nooit up-to-date is en dat je beter kan bellen voor de laatste prijzen en opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op 15 februari 2004 @ 14:29:
Ah, dat linkje had ik nog niet gevolgd, 'k vind het ook zo vaag dat je via de telefoon wel om een 7200rpm schijf kunt vragen, geen flauw idee wat de meerprijs is. Hoelang gaat jullie 8600 eigenlijk door op de standaard accu? Ik lees net een review waar ze het over 2 uur en 20 minuten hebben, dat vind ik eerlijk gezegd wel wat kort. Ik snap dat zo'n groot scherm en zo'n snelle grafische kaart hun effect op de accutijd hebben, maar 2 uur 20 is meer een tijd die je van een P4M of Athlon XP verwacht ofzo :)

Kan iemand me gerust stellen?
Ik haal ongeveer 4 uur met wifi + mp3 + internet browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 16:06:
[...]

Ik haal ongeveer 4 uur met wifi + mp3 + internet browsen.
Same here en dan staat BT ook aan i.v.m. mijn muis.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is echt een heerlijke laptop,
ik gebruik hem voor video bewerking en gamen (bijv: Myst: Uru)

alles werkt echt perfect...en hij gaat makkelijk 3 uur mee op batterijen bij 'standaard' gebruik en 1,5 - 2 uur als ik game...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S913 schreef op 15 februari 2004 @ 20:26:
[...]
Same here en dan staat BT ook aan i.v.m. mijn muis.
Jij had toch die 2de accu erbij? Ik had zoiets ergens in deze thread gelezen... maar goed kan net zo goed iemand anders geweest zijn.

IIG welke BT muis heb je? Ik ben zelf ook opzoek naar een BT muis maar kan geen fatsoenlijke vinden die ook in Nederland verkrijgbaar is. De MX900 wil ik niet to Logitech het voor elkaar krijgt dat de software ook werkt zonder de cradle.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.