[Ervaringen] Dell Inspiron 8600

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.773 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 16:12:
Diablo3: Staat dat toevallig ook ergens op internet of heb je een scan van die c't? Lijkt me wel interessant om te weten wat zo'n reparatie nou kost.

:)
Ik zal zo even een scan maken en de link hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Diablo3 schreef op 14 december 2003 @ 15:42:
Voor de mensen die twijfelen over de garantie: altijd 3 jaar nemen op een laptop. Reparaties buiten de garantie kunnen ongelofelijk duur uitvallen. Die 350 euro extra bij aanschaf is dan een schijntje :)

Ik heb zelf een Dell Inspiron 8200 met 3 jaar Next Business Day On-Site garantie. Een tijdje terug is een monteur hier het scherm komen vervangen (laptop is overigens anderhalf jaar oud nu). Zonder garantie zou me dat zo'n 900 euro gekost hebben.

// kleine edit: in de laatste Duitse c't staat trouwens een artikel over laptopreparaties en de kosten daarvan.
Jah maar volgens de wetgeving heb je minimaal 2 jaar garantie(ipv die 1 jaar zoals hij op die site staat).. Enige verschil is dus een jaar minder garantie.. en je moet hem opsturen.. Ik weet niet of dat wel een goede tegenhanger is van die €350 euro extra..
Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 16:12:
Diablo3: Staat dat toevallig ook ergens op internet of heb je een scan van die c't? Lijkt me wel interessant om te weten wat zo'n reparatie nou kost.

Er zit een details knop achter de producten :)..

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

nee niet opsturen
"collect en return"
hij wordt opgehaald, en je krijgt hem terug

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de garantie er niet bijgenomen. 350 euro... het derde jaar is dat ding toch zo'n beetje afgeschreven , en wat er al werd gezegd, de Nederlandse wet rulez de dell-wet (geven ze zelf trouwens ook expliciet aan in de overeenkomst dacht ik).
Maar je moet het natuurlijk zelf weten...

Heb trouwens net bij een collega een 8500 gezien ( = bijna hetzelfde). De uitvoering valt toch een beetje tegen hoor. Een goedkope klit, goedkoop toetsenbord en de buitenkant is behoorlijk plastic achtig. Naast de klit heb je een pad. Bij de klit EN bij de pad zitten 2 buttons. Die van de klit zien er echt uit (en voelen ook zo) alsof ze er later bij bedacht zijn. Je ziet het printplastic (of hoe dat spul ook heet) er ook onderdoor lopen. Hadden ze beter weg kunnen laten naar mijn idee...
Daarnaast kregen we UT er niet zo snel soepel op draaiend, maar hij had de handleiding ook niet doorgelezen. Waarschijnlijk iets met de CPU die omhoogschroeft bij het spel oid. Hij had er trouwens een ATI kaart in en was verder wel tevreden over de laptop. Het scherm viel me trouwens reuze mee ook onder windows ziet het er goed uit (ondanks het 'breedbeeld' formaat). Hij had geloof ik een 1280. Heb zelf 1 hoger genomen, maar twijfel nu of dat wel had gemoeten. Maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeNGuiN
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 16:48

PeNGuiN

't Is Wat...

Topicstarter
Heb trouwens net bij een collega een 8500 gezien ( = bijna hetzelfde). De uitvoering valt toch een beetje tegen hoor. Een goedkope klit, goedkoop toetsenbord en de buitenkant is behoorlijk plastic achtig. Naast de klit heb je een pad. Bij de klit EN bij de pad zitten 2 buttons. Die van de klit zien er echt uit (en voelen ook zo) alsof ze er later bij bedacht zijn. Je ziet het printplastic (of hoe dat spul ook heet) er ook onderdoor lopen. Hadden ze beter weg kunnen laten naar mijn idee...
Daarnaast kregen we UT er niet zo snel soepel op draaiend, maar hij had de handleiding ook niet doorgelezen. Waarschijnlijk iets met de CPU die omhoogschroeft bij het spel oid. Hij had er trouwens een ATI kaart in en was verder wel tevreden over de laptop. Het scherm viel me trouwens reuze mee ook onder windows ziet het er goed uit (ondanks het 'breedbeeld' formaat). Hij had geloof ik een 1280. Heb zelf 1 hoger genomen, maar twijfel nu of dat wel had gemoeten. Maar ja.
Je noemt nu een aantal dingen die al bekend zijn he (ik weet niet of je het al gezien had)

- De buttons had ik al in mijn eerste post aangegeven; die hadden ze wat mij betreft weg mogen laten boven de glide-pad (= onder de trackpoint).
- Het draaien van games als UT geeft problemen omdat die zich 'eenmalig' instellen op de frequentie van de CPU tijdens het opstarten. Als de CPU daarna dus van snelheid veranderd, gaat het mis. Je kan het afregelen met programmatjes en dan is het zo opgelost ;)

Dr. Phil himself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 22:42:
Ik heb de garantie er niet bijgenomen. 350 euro... het derde jaar is dat ding toch zo'n beetje afgeschreven , en wat er al werd gezegd, de Nederlandse wet rulez de dell-wet (geven ze zelf trouwens ook expliciet aan in de overeenkomst dacht ik).
Maar je moet het natuurlijk zelf weten...
Hoe bedoel je dit nu precies? Dat je dus gewoon 2 jaar garantie hebt, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oops... dat stond daar inderdaad. Met eigen ogen was toch schokkender hoor :)

Ik heb 1 jaar garantie aangekruisd. Je moet je beslissing natuurlijk zelf maken, want als er gezeur komt is dat ook jouw feestje. Met de extra garantie ben je er wel zeker van dat je geholpen wordt. Maar die 2 jaar heb je gewoon recht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Ik vindt die €350 ook veels te veel :P..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritzzz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 00:26
Ik zie hier veel animo voor de 7200 rpm 8 meg 60 gig schijf van Hitachi.

Die schijf wordt idd niet geleverd op de 8600, ik heb 'm er los bij gekocht bij een andere winkel voor 250 euro en zelf in de Dell geschroefd.

De veel te trage (vergeleken met de andere specs van het notebook) 60 gig 4200 rpm die in de Dell zat zit nu in zo'n external hdd usb doosje. Handig voor backups!

Verwijderd

zijn er nog andere laptops die ongeveer de zelfde specs hebben als de dell 8600 ?

ik heb overal gezocht maar ik kan geen enkele laptop vinden die 15.4" WSXGA+ TFT (1680x1050) heeft , of hoger !

• PeNGuiN

PeNGuiN

't Is Wat...

Topicstarter
Die zijn er wel, maar dan zit je vast aan merken als ProMedion enz. Dat zijn eigenlijk meer desktop computers in een laptop behuizing. Er is ook wel e.e.a. te krijgen van Fujitsu/Toshiba, maar dat is -erg- prijzig.

Dr. Phil himself!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 08:06:
zijn er nog andere laptops die ongeveer de zelfde specs hebben als de dell 8600 ?

ik heb overal gezocht maar ik kan geen enkele laptop vinden die 15.4" WSXGA+ TFT (1680x1050) heeft , of hoger !
Het ASUS M6000N topic

Vanaf januari te krijgen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jippie! mijn laptopje is verzonden vanaf dell!

Voor iedereen die een computer bij dell wil aanschaffen mijn ervaringen met de administratie van dell samengevat: bwah!

Het verkooptelefoonnummer was redelijk te bereiken, maar de customer care (waarvan je afhankelijk bent zodra je de order hebt neergezet) duurde gemiddeld een half uur. Het orderverwerkingssysteem lijkt ook wat gaten te hebben; na eea uitgezocht te hebben is dit wat mij is gebeurd:
- via internet bestellen. bedrag = 2400
- betalingsprocedure ontvangen (werd afgehandeld door onze Fin Adm dus meteen doorgemaild). Hier bleek dus 2100 op te staan ipv de 2400. Dit bedrag is dus ook overgestort.
- Vervolgens: complete bevestiging van de order, met spec ed met het verzoek erbij alles ff te controleren (zelfkennis van Dell denk ik). Ik constateer hier dus 2400 euro en stuur een mailtje naar het adres dat erbij stond, met daarin bovengenoemd verhaal en de vraag wat volgens hun de oplossing is (ik ga dat bedrag niet bijlappen natuurlijk gezien het belastingvoordeel dat ik dankzij hun goede administratie misloop). Krijg ik 's middags mailtje terug, dat het ze spijt maar dat ze een fout hadden met de mailserver en of ik mijn vraag als die nog geldig is opnieuw wil opsturen. Juist.

De laptop is inmiddels verstuurd, dus blijkbaar lopen er zaken finaal langs elkaar heen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2003 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joske Pauwels
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2016

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Ik heb een vraagje: is het mogelijk om de gevoeligheid van de touchpad te verhogen? Ik vind de touchpad veel handiger en precieser dan die knobbel, maar wanneer je met de cursor grote afstanden moet afleggen moet je vaak 10 keer wrijven eer je er bent...

Bij de windows muisinstellingen kan ik enkel de gevoeligheid van mijn USB muis aanpassen, en die staat ook al op maximum...

En is het btw ook mogelijk om de muisknoppen en het touchpad eenvoudig aan en af te zetten? Ik druk er nl. vaak per ongeluk op als ik aan het gamen ben met de muis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeNGuiN

PeNGuiN

't Is Wat...

Topicstarter
Daarvoor moet je de Alps Touchpad driver installeren Joske.

Dr. Phil himself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joske Pauwels

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Dus die wordt niet voorgeïnstalleerd?
Want in program files is er wel een map "Apoint"met daarin iets wat schijnbaar drivers zijn voor de point devices...

Ik zal eens ff googlen naar die drivers die je zegt; maar ik blijf het vreemd vinden dat als de touchpad etc werken, dat er dan standaard al geen control aanwezig is.

EDIT: ik kom hier nogal veel dingen over hersenschade en linux achtige dingen tegen als ik naar de Alps Touchpad driver zoek. Ik heb op mijn Inspiron (nog) geen Linux geïnstalleerd, en ik heb het dus wel degelijk over WinXP he...

Edit 2: gevonden! Er zijn er 11 december zelfs nieuwe uitgekomen met een soort scroll support! Staan op de support.dell.com site...

[ Voor 41% gewijzigd door Joske Pauwels op 22-12-2003 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel 3dmarks haal je nou eigenlijk met zo'n radeon 9600?
Hoeveel met zo'n nvidea geforce go 5650?

Ik ben van plan om een laptop te kopen die ik ook voor lanparty's wil gebruiken. Nu vroeg ik me af hoeveel verschil er tussen deze videokaarten zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 20:11

FongWan

The Stormrider ...

Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 09:29:
Hoeveel 3dmarks haal je nou eigenlijk met zo'n radeon 9600?
Hoeveel met zo'n nvidea geforce go 5650?

Ik ben van plan om een laptop te kopen die ik ook voor lanparty's wil gebruiken. Nu vroeg ik me af hoeveel verschil er tussen deze videokaarten zit.
Heb ik ff link gezocht uit het Centrino topic, 2e post (Voor meer info zie: [Laptops] Het Pentium-M/Centrino topic).
Hoop dat je er wat aan hebt. Veel leesplezier.
ATI Mobility Radeon 9600 and NVIDIA GeForce FX Go5650: Taking on DX9

edit:
heb net het artikel weer opnieuw gelezen en ik moet zeggen dat als je echt wilt gaan gamen je denk ik toch maar voor een ATI moet gaan. Zie vooral de benchmark resultaten van Half Life 2. Schrikbarend gewoon :/

[ Voor 96% gewijzigd door FongWan op 22-12-2003 11:10 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, Dell heeft weer een lekkere aanbieding! 119 euro korting en geen transportkosten!

Dell 8600 Performance 1,7 GHz, 15,4 Breedbeeld 1680x1050, 512MB, 80GB(5400rpm??), 4x DVD+RW, 128MB ATI Mobility Radeon 9600 Pro Turbo, Dell 802.11b/g wireless en Bluetooth

Voor 2152.71 euro incl BTW

Ik denk dat ik voor deze configuratie ga, ik denk namelijk dat dit een hele goede aanbieding is of denkt iemand dat je deze configuratie in januari veel goedkoper kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 10:05:
Dell 8600 Performance 1,7 GHz, 15,4 Breedbeeld 1680x1050, 512MB, 80GB(5400rpm??), 4x DVD+RW, 128MB ATI Mobility Radeon 9600 Pro Turbo, Dell 802.11b/g wireless en Bluetooth

Voor 2152.71 euro incl BTW
Hoe kom je op die prijs? :?

Als ik de zelfde configuratie instel kom ik uit op 2515.66 euro incl BTW...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,

ik heb ook getwijfeld of ik een inspiron 8600 zou kopen;
uiteindelijk is het de Latitude D800 geworden, want:

* 5400rpm HD (wordt wel wat warmer)
* steviger (metaal legering chassis!!)
* standaard betere ondersteuning & garantie

specs:
* 1.7ghz P-M
* 512DDR
* 40GB @ 5400
* 64 MB GeForce4Go
* Bluetooth & Wlan (11b & 54g)
* WSXGA+ resolutie (WUXGA is heel lastig om te lezen!! BEWARE!!)
* leather carrying case: is wel wat klein, maar wel stijlvol :p
* axim x3i
* en daarbij heb ik nog een Microsoft IntelliMouse for Bluetooth (draadloos ZONDER ontvanger --> zit namelijk ingebouwd in laptop ( bluetooth))

goeie prestaties, degelijk chassis, maar wordt wel iets warmer dan de doorsnee pc (1.7ghz + 5400rpm hd)
voorlopig nog geen toetsenbord problemen (de meeste hebben die wel, hopelijk krijg ik er niet mee te maken).

totale prijs:
2750 eur (d800) + 398eur (x3i) + 95eur (bluetooth mouse)

we hebben wel onderhandeld met een verkoper (per telefoon)
daardoor hebben we een 5400rpm HD kunnen krijgen, en WSXGA+ resolutie (was toen nog niet beschikbaar via website voor de d800).
de internetprijs voor de d800 was 3300eur, wij: 2750eur :D !! :D

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2003 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu dan ook mijn nieuwe laptop besteld, het is onderstaande laptop geworden. Ik heb bovendien overleg gehad met de verkoper dat ik er graag een hitachi 7K60 graag in wou hebben en daar zou nog contact met mij over op genomen worden. Dus ik ben benieuwd.

Dell Inspiron 8600 Performance

Inspiron Operating System: Microsoft® Windows® XP Home (NL)
Transport kosten: Aktie : Gratis transport
Extra Korting: Aktie : 100,- Extra korting
Services: 1 Jaar European Collect & Return Garantie (-EUR - 416.50 EUR)
Processor: Intel® Pentium® M Processor 1.70Ghz/ 1MB cache
Inspiron Scherm: 15.4" Breedbeeld WSXGA+ TFT UltraSharp Kleurenscherm(1680x1050)
Geheugen: 512MB 333 MHz DDR SDRAM (2x256)
Harde Schijf: 80GB Ultra ATA/100 Harde Schijf
Inspiron Multi Bay mogelijkheden: Modular 4x DVD+ RW Drive
Grafische kaart: Nieuw ! 128MB ATI® Mobility™ Radeon™ 9600 PRO TURBO grafische kaart
Dell True Mobile netwerk: Dell TrueMobile™ 1300 Wireless 802.11 b/g MiniPCI card (+ EUR 11.90 EUR)
Communications - Bluetooth Card: Internal Bluetooth™ Card - Factory install only (+ EUR 59.50 EUR)

Prijs: 2152.71 EUR incl BTW

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02:09

S913

Abusus non tollit usum

Zit toch ook errug hard aan die 8600 te denken, maar voor ik ze ga lopen bellen toch nog effe zoveel mogelijk info inwinnen van tevoren zodat ik niet voor onverwachte verrassingen kom te staan ;)
Dusssss (just to be sure): Misschien een béétje retorische vraag, maar ik neem aan dat die Ati 9600 geen gebruik maakt van shared memory ... toch?

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee is geen shared memory.

Tip: bekijk die reviews op de eerste pagina eens, vooral deze: http://www.hardwareluxx.de/ubb/8/000043 is erg goed. Veel info en HQ foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 12:16
Hebben jullie ook ervaring met de draadloze kaart (die truemobile 1300)? Ik vraag mij namelik een beetje af hoe het zit met bereik en datadoorvoer snelheden... Iemand daar wat cijfertjes ofzo over gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Inspiron 8600 Centrino Performance (8600-1123)
Standard Features: 1MB on-die L2 cache
Uitgerust met Microsoft® Windows® XP operating system
400Mhz Front Side Bus
Touchpad & pointing stick
Geintegreerde 10/100 netwerkkaart en 56k/V92 modem
Video Memory Minimal - 32Mb DDR Video SDRAM
One type II PC Card slots
AC Adapter
Ports: Parallel, Serial, VGA, S-video out, 2x USB 2.0 , IR (IrDa v.1.1), IEEE 1394
High quality audio system with built-in speakers
Lithium Ion 9 cell battery pack
Norton AntiVirus 2003 (90 days free updates)

Operating System: Microsoft® Windows® XP Home (NL)

Transport kosten: Aktie : Gratis transport

Services: 3 Jaar European Collect & Return Garantie (-EUR - 100.00 EUR)

Processor: Intel® Pentium® M Processor 1.50Ghz/ 1MB cache

Scherm: 15.4" Breedbeeld WSXGA+ TFT UltraSharp Kleurenscherm (1680x1050) Dell Recommended (+ EUR 50.00 EUR)

Online Aktie : Geheugen: 1024MB 333 Mhz DDR SDRAM (2x512) (+ EUR 315.00 EUR)

Harde Schijf: 60GB Ultra ATA/100 Harde Schijf

Removable Optical Media Bay mogelijkheden: Modular 4x DVD+ RW Drive

Grafische kaart: 128MB nVidia® GeForce ™ FX Go5650 grafische kaart

Back Cover Color Inserts: Back Cover - Venice Blue (+ EUR 25.00 EUR)

Dell True Mobile netwerk: Dell TrueMobile™ 1300 Wireless 802.11 b/g MiniPCI card (+ EUR 10.00 EUR)

Communications - Bluetooth Card: Internal Bluetooth™ Card - Factory install only (+ EUR 50.00 EUR)

Deskdock Kits: Logitech Optical USB Mouse (+ EUR 20.00 EUR)

Keyboard: QWERTY US (Standaard voor Nederland) + Engelstalige systeemdocumentatie (ENG)

Systeemdocumentatie: Engelstalige systeemdocumentatie

Inspiron Software: Microsoft® Works 7.0

Dell Picture studio: Paint Shop Pro 7.06 (trial version) & Image Expert (trial version)

Draagtas: Large Leather Draagtas (+ EUR 79.00 EUR)

Digitale Camera's: Nieuw ! Logitech® QuickCam Zoom ™ (Titanium) 640 x 480 pixels, USB (+ EUR 49.00 EUR)

Accessoires: Tweede A/C Adapter (+ EUR 30.00 EUR)
Multimedia Cable Kit (Audio & Video) (+ EUR 25.00 EUR)

--------------------------------------------------------------------------

zo heb ik een maand terug de 8600 genomen :) hijs echt geweldig
vooral die accu's die heel lang mee gaan
ik heb later nog de 2e accu er bij besteld, die had ik er niet gelijk bij genomen
dat draadloze netwerk doet het ook perfect

alleen heb ik nog steeds die webcam niet :(

mja, ik heb de Logitech Notebook Cam Pro er maar bij gekocht, die quicam zoom die als die ooit nog binnen komt sluit ik die wel op mijn pc aan :)

o ja en de tas was te klein...... krijg ook nog andere tas op gestuurd

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zouden de Dell Inspiron 8600 gebruikers effe kunnen posten welk type harddisk ze er precies erin hebben gekregen? Want ik kan niet opgeven welke harddisk ik wil. Ben toch benieuwd welke harddisk jullie erin hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 15:05:
Zouden de Dell Inspiron 8600 gebruikers effe kunnen posten welk type harddisk ze er precies erin hebben gekregen? Want ik kan niet opgeven welke harddisk ik wil. Ben toch benieuwd welke harddisk jullie erin hebben gekregen.
hij geeft bij apparaatbeheer aan : HTS726060M9AT00

geen idee wat dat voor merk is ? :D

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

barrymel schreef op 31 december 2003 @ 01:13:
[...]

hij geeft bij apparaatbeheer aan : HTS726060M9AT00

geen idee wat dat voor merk is ? :D
o al gevonden :) Het is een Hitachi 60GB 7200rpm 8MB Cache

das wel grappig schijfje dus , zeker voor een laptop :)

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

barrymel schreef op 31 december 2003 @ 01:17:
[...]

o al gevonden :) Het is een Hitachi 60GB 7200rpm 8MB Cache

das wel grappig schijfje dus , zeker voor een laptop :)
o en de naam is Hitachi Travelstar 7K60

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo dan heb je wel mazzel gehad, want standaard levert Dell gewoon 4200rpm harddisks in hun laptop zeggen ze. Ik heb ze aan de telefoon gehad en er was geen mogelijkheid om een Hitachi 7K60 erin te krijgen. Ik heb een 80GB besteld, ben benieuwd welke ik er dan in krijg, misschien 5400rpm? Ik hoop het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 15:17:
Zo dan heb je wel mazzel gehad, want standaard levert Dell gewoon 4200rpm harddisks in hun laptop zeggen ze. Ik heb ze aan de telefoon gehad en er was geen mogelijkheid om een Hitachi 7K60 erin te krijgen. Ik heb een 80GB besteld, ben benieuwd welke ik er dan in krijg, misschien 5400rpm? Ik hoop het.
ja ik heb op de Hitachi site gekeken en daar zie je alleen de 60 gig op 7200 en de 80 gig wordt 5400 alleen is nog de vraag of ze er bij jou een Hitachi in doen of weer iets anders natuurlijk.........

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze die 80GB 5400rpm erin doen, dan ben ik wel tevreden en anders komt die 80GB gewoon in een externe case te zitten. Dan stop ik er zelf wel een Hitachi 7K60 in.

Zou je misschien eens een paar benchmarks kunnen draaien van die 7K60? Ik denk dat daar wel een hoop mensen naar benieuwd zijn, ik zelf in ieder geval wel!

Die prijzen van die geheugen uitbreidingen bij Dell vind ik eerlijk gezegd echt nergens op slaan. Van 2x256 naar 1x512 kost iets van 100 euro, voor dat geld heb je ook een compleet nieuwe Dimm van 512MB. En dan nog maar niet gesproken over de verdere geheugen uitbreidingen. 2GB is bijna net zo duur als de laptop zelf :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2003 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 20:02:
Als ze die 80GB 5400rpm erin doen, dan ben ik wel tevreden en anders komt die 80GB gewoon in een externe case te zitten. Dan stop ik er zelf wel een Hitachi 7K60 in.

Zou je misschien eens een paar benchmarks kunnen draaien van die 7K60? Ik denk dat daar wel een hoop mensen naar benieuwd zijn, ik zelf in ieder geval wel!

Die prijzen van die geheugen uitbreidingen bij Dell vind ik eerlijk gezegd echt nergens op slaan. Van 2x256 naar 1x512 kost iets van 100 euro, voor dat geld heb je ook een compleet nieuwe Dimm van 512MB. En dan nog maar niet gesproken over de verdere geheugen uitbreidingen. 2GB is bijna net zo duur als de laptop zelf :P

waar moet ik het mee testen ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met HDTach: http://www.simplisoftware.../index.php?request=HdTach

Of met SiSoft Sandra: http://www.sisoftware.co....=sware_dl_x86&langx=nl&a=

Dat zijn toch wel de bekenste benchmarkprogramma's voor je HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles dat nu wordt uitgeleverd is 4200. In de mijne zit de 80GB, is ook 4200.

Voor u allen naar de Dellwebsite rent en een 8600 bestelt:

http://forums.us.dell.com/supportforums?category.id=inspiron

En kijk dan vooral even in de video sectie. De meegeleverde TFT-displays zijn van hitachi, en het heeft er alle schijn van dat de schermen een response tijd hebben van 50 MS ipv de door Dell aangegeven standaard voor "UltraSharp TM" schermen, nml bovengrens van 35.

Het autmatisch scrollen van tekst ed is echt een ramp; op de traagste stand is het al nauwelijks te lezen en het ziet er niet uit. Ik had zelf nog niet zo heel veel met de laptop gedaan behalve dan internet, en was hier nog niet tegenaan gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 15:22:
Alles dat nu wordt uitgeleverd is 4200. In de mijne zit de 80GB, is ook 4200.

Voor u allen naar de Dellwebsite rent en een 8600 bestelt:

http://forums.us.dell.com/supportforums?category.id=inspiron

En kijk dan vooral even in de video sectie. De meegeleverde TFT-displays zijn van hitachi, en het heeft er alle schijn van dat de schermen een response tijd hebben van 50 MS ipv de door Dell aangegeven standaard voor "UltraSharp TM" schermen, nml bovengrens van 35.

Het autmatisch scrollen van tekst ed is echt een ramp; op de traagste stand is het al nauwelijks te lezen en het ziet er niet uit. Ik had zelf nog niet zo heel veel met de laptop gedaan behalve dan internet, en was hier nog niet tegenaan gelopen.
ik heb met sisoft sandra pro gekeken wat voor scherm ik heb
en dit blijkt dus die Hitachi te hebben

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~barrymel/pics/delltft.jpg

maar ik heb er spelletjes op gespeeld en ik internet er veel op
maar ik zie toch geen probleem hoor.....

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 20:15:
Met HDTach: http://www.simplisoftware.../index.php?request=HdTach

Of met SiSoft Sandra: http://www.sisoftware.co....=sware_dl_x86&langx=nl&a=

Dat zijn toch wel de bekenste benchmarkprogramma's voor je HD.

bij deze de 60 gig 7200 toeren 8 mb cash Hitachi HD test :

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~barrymel/pics/dellhdd.jpg

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik het wat preciezer formuleren:

- bij dell sales gaven ze aan dat de laptop op dit moment (was 5-12) niet met 7200 geleverd werd, een er ook niet werd verwacht dat dit binnen afzienbare tijd beschikbaar zou komen in Nederland.
- ik heb met verschillende TFT schermen gewerkt, en zo slechts als deze Ghosting laat zien heb ik nog niet eerder gezien. Heb zelf IBM Thinkpad 500 gehad en die had ook beter scherm.

Standaard staat er een specifieke optie uit waardoor je bij het slepen van windows de inhoud niet meebeweegt oid. Alles is bij mij opnieuw geinstalleerd, en de test (je kunt het zo ook proberen natuurlijk) is heel simpel: pak een geopend window met tekst oid en maak circelbewegingen. Bijna elke TFT scherm heeft wel wat last van ghosting, maar dit is vrij heftig.

Uiteraard moet ieder het voor zich weten, maar de Hatachi is niet het scherm dat je mag verwachten in dit segment, naar mijn bescheiden mening. Maar ieder moet natuurlijk voor zichzelf oordelen. Ik scroll graag met autoscroll door documenten en da's met dit scherm niet te doen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 19:18:
Laat ik het wat preciezer formuleren:

- bij dell sales gaven ze aan dat de laptop op dit moment (was 5-12) niet met 7200 geleverd werd, een er ook niet werd verwacht dat dit binnen afzienbare tijd beschikbaar zou komen in Nederland.
- ik heb met verschillende TFT schermen gewerkt, en zo slechts als deze Ghosting laat zien heb ik nog niet eerder gezien. Heb zelf IBM Thinkpad 500 gehad en die had ook beter scherm.

Standaard staat er een specifieke optie uit waardoor je bij het slepen van windows de inhoud niet meebeweegt oid. Alles is bij mij opnieuw geinstalleerd, en de test (je kunt het zo ook proberen natuurlijk) is heel simpel: pak een geopend window met tekst oid en maak circelbewegingen. Bijna elke TFT scherm heeft wel wat last van ghosting, maar dit is vrij heftig.

Uiteraard moet ieder het voor zich weten, maar de Hatachi is niet het scherm dat je mag verwachten in dit segment, naar mijn bescheiden mening. Maar ieder moet natuurlijk voor zichzelf oordelen. Ik scroll graag met autoscroll door documenten en da's met dit scherm niet te doen bijvoorbeeld.
ik heb um half november besteld en niet om die HD gevraagd maar tis toch een 7200 toeren :D dus dat is wel mooi

dat met dat scherm......... ik heb met schermen lopen slepen en weet ik wat waar je het over hebt maar ik zie het niet

ik heb net 1,5 uur Halflife via netwerk (draadloos :D) gespeeld en ik heb er toen ook niets van gemerkt, dus zal wel verschil in de schermen zitten

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook dat Dell forum zitten lezen over die schermen, maar ik kan er weinig hoogte van krijgen.

1. Is dit in Nederland ook zo?
2. Zijn er verschillende hitachi schermen?
3. Mensen kunnen de tekst niet lezen als ze scrollen. Ik heb dat volgens mij nooit gekund op een monitor. Of ik scroll te snel ;).

Voor de Dell-gebruikers, probeer dit eens (uit de Faq: http://www.monitorsdirect.com/toolkit/

Klik op launch calibrator en dan de ghost trailing test.

Hier kan je de ghosting testen.

Ik hoor graag jullie bevindingen.

edit: Is er trouwens geen tooltje om de response time te bepalen??

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm...
Ik begon ook ff te twijfelen (beetje ghosting is normaal) maar heb vandaag op werk nagekeken bij 2 andere Dell laptops (die beiden stuk ouder zijn, 1 en 2 jaar denk ik) en die zijn toch echt zeer duidelijk beter (nauwelijks ghosting).
Als iemand een tooltje heeft om de ghosting te testen hoor ik het graag :-)

Behalve het scherm ben ik best tevree btw. Het is alleen **** dat je bij een 'high-end' laptop met leuke videokaart een 'oud' scherm krijgt (response tijd waarschijnlijk 50) terwijl je toch beter mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat tooltje heb ik hierboven gepost, staat ook in de Faq dat tooltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat tooltje heb ik al gezien. Het is echter weinig zeggend aangezien ghosting wel vaker voorkomt en er dus niet te zien is hoe erg het is. Ik hoopte dat er een tooltje is om indicatie te geven van de response time.
Ik zag hier in ieder geval geen strakke vierkantjes :-(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens zelf een Toshiba Sattelite Pro 6100 waarvan de response time ook 50 ms is (response rise/fall : 20/30 ms). Ik heb eigenlijk weinig last van ghosting of het is me eigenlijk nooit opgevallen.

Met dat tooltje kan je wel zien of de ghosting groot of klein is, omdat dan het spoor dat het vierkantje in die trailing test achter zich laat een stuk groter moet zijn.

Valt ghosting nou eerder op bij een even groot scherm met een hogere resolutie met eenzelfde response time? Of maakt dat niks uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mhhh geen idee wanneer ghosting eerder opvalt. Op werk heb ik 1400 x ? gezien geloof ik.
Wat krijg jij te zien bij de vierkantjes? Ik heb geprobeerd een filpje te maken met een window dat je in rondjes draait (dan zie je het heeeel erg goed, vooral compared met andere laptop) maar mijn camera is niet gedetailleerd genoeg om daar iets zinvols van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je ziet als je heel goed kijkt eigenlijk gewoon nog een vierkantje wat over dat huidige vierkantje heen zit, maar er net iets achteraanloopt. Net alsof die iets verschoven is. Ongeveer hetzelfde idee als die foto die ze op het Dell forum hebben gepost in dat topic over die samsung en hitachi.

Als je naar die vierkantjes kijkt dan lijkt het net of ze iets trillen daardoor, maar ik heb er bij spellen eigenlijk nooit last van gehad of het is me nooit opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah k.
50 is traag voor huidige begrippen. De nieuwste tft-'s zitten op 16 geloof ik.
Daarnaast zit er ook nog schaduw in de hoek(en) (bij mij alleen rechtsonder). Beetje jammer dat laptop van zo'n 2400 eurie zo'n tft meegeleverd krijgt, vind ik. Temeer daar ie niet voldoet aan wat je normaal voor DVD viewing wilt gebruiken (35, liever beter volgens meeste infobronnen). Dell adverteert het als multimedia machine voor gaming en dvd-watching. Daarnaast zijn de specs van Dell duidelijk 35 ms. Met 35 ms hoor je niet de blurring te krijgen die ik zie. Het is jammer dat je niet de 8600 met een betere ernaast kunt vergelijken, want het legt erg lastig uit :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hoe lang heb je je laptop al dan? Want als je niet tevreden bent, kan je hem gewoon terugsturen als het goed is binnen 7 dagen of zo. Ik weet niet precies hoe het zit, maar het kan wel.

Nou DVD's draait die perfect af bij mij(Sattelite 6100 Pro), bij jou niet dan?

Misschien kan je een paar foto's maken en posten van die er slecht uitzien?

Die foto op het Dell forum van dat ghosting, lijkt mijzelf nog wel meevallen.

9-1 is de leverdatum van me Dell, dus dan kan ik het zelf zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Over welke scherm hebben we het, want het lijkt mij dat de 8600 met 3 verschillende schermen leverbaar is (want de hoogste resoluties worden door de schermen hardware-matig ondersteund en op het goedkoopste scherm kan je niet die hoge resolutie draaien) ... Of zit ik er nou helemaal naast en werkt dit anders en zijn de schermen wel hetzelfde?
Zit zelf aan de 1680x1050 te denken, maar wil toch zeker geen last hebben van ghosting :(

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

S913 schreef op 08 januari 2004 @ 22:05:
Over welke scherm hebben we het, want het lijkt mij dat de 8600 met 3 verschillende schermen leverbaar is (want de hoogste resoluties worden door de schermen hardware-matig ondersteund en op het goedkoopste scherm kan je niet die hoge resolutie draaien) ... Of zit ik er nou helemaal naast en werkt dit anders en zijn de schermen wel hetzelfde?
Zit zelf aan de 1680x1050 te denken, maar wil toch zeker geen last hebben van ghosting :(
het gaat over het 1680x1050 scherm

er bestaat een Hitachi en Samsung

de Hitachi schijnt niet goed zijn, ik heb die maar ik zie het niet, is echt een prachtig scherm en ik zie geen Ghosting, dus denk dat er meerdere modellen zijn

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Thnx voor de info BarryMel, heb net ook ff dat hele topic op DellForums doorgenomen ... is wel zwaar klote ... stond eigenlijk op het punt om hem te bestellen, maar nu twijfel ik toch weer. Ben blij dat jij geen probs heb, maar ben bang dat dat geen garantie is voor mijn bestelling en t'is toch 2200+ euri ... Pff, misschien toch nog maar een maandje of wat wachten tot dit duidelijk is....

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 19:13
die berichten over hitachi en samsung zijn idd ook niet goed, ik zit ook te kijken naar dit model maar ik wacht het idd ook nog even af hoe het loopt met die samsung en hitachi schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand tijdens de kerst special die gratis 2de accu voor de 8600 erbij genomen?

Ik wel, maar het vage is dat de main accu wel oplaat -als je voeding aansluit- maar de 2de accu in de media bay niet?!!

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joske Pauwels

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 10:04:
heeft iemand tijdens de kerst special die gratis 2de accu voor de 8600 erbij genomen?

Ik wel, maar het vage is dat de main accu wel oplaat -als je voeding aansluit- maar de 2de accu in de media bay niet?!!

Iemand suggesties?
Als ik mijn 2de accu in de Media bay steekt (en de pc is aangesloten op de netspanning) dan laadt die wel op! Voorwaarde is wel dat de main accu vol is. Hij laadt eerst de Main accu op, en dan de module accu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Zou iemand die een 1680x1050 scherm heeft 'ns een screenshot (fullscreen Got topic ofzo) van dat formaat kunnen maken en die posten/een link posten? Wil nl. 'ns kijken hoe dat er ongeveer uitziet als ik die 1680x1050 ff resize en in mijn 15" ouwe Dell persen, op die manier heb een je een klein beetje een idee hoe groot de tekst enzo zal zijn.
Ben nl. n.a.v. die scherm-problemen met de 1680 gaan twijfelen tussen de 1680 en de 1920x1200 ... Heb al een screenshot van een 1920 en op zich ziet dat er nog bestwel te lezen uit.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen dinsdag me laptop eindelijk ontvangen en ik ben er super tevreden over. Met name het scherm vind ik heel erg goed! Ik heb verschillende laptops gehad en ik moet zeggen dat ik de schermen van Dell echt heel erg goed vind. Bovendien is de laptop ook erg stevig, scherm bevestiging is ook erg goed.
De grafische kaart is echt toppie, NFS underground draait gewoon soepel op 1280x1024, moet alleen nog effe kijken hoe ik hem op 1680x1050 krijg

Het enigste minpuntje vind ik eigenlijk de 2 usb poorten. Dat hadden er voor mij iets meer mogen zijn. Maar als de digitale uitgang goed is op de laptop dan heb ik er aan 2 precies genoeg, maar die uitgang moet ik nog testen.

Hieronder de screenshots van het scherm:

http://www.student.kun.nl/roybos/images/

PS: IK heb een samsung scherm(SEC3150)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Hieronder de screenshots van het scherm:
Thnx a lot!!!!!! Ga het meteen testen!
PS: IK heb een samsung scherm(SEC3150)
Tja .. die Samsungs schijnen goed te zijn, maar eigenlijk wil ik niet het risico lopen zo'n Hitachi te krijgen en een traject van bellen en zeiken met Dell in te gaan. Heb tot nu toe alleen maar positieve dingen gehoord over die 1920's, maar moet wel effe weten of het niet té klein voor me is. Vandaar deze vergelijkende test van screenshots ;) U hoort nog van mij.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joske Pauwels

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

En hoe kan je precies zien of je een Samsung of een Hitashi sherm hebt? Ik kan het precies nergens vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

Joske Pauwels schreef op 18 januari 2004 @ 14:23:
En hoe kan je precies zien of je een Samsung of een Hitashi sherm hebt? Ik kan het precies nergens vinden...
SisSoft Sandra downloaden en dan bij video info kan je dat zien

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon Knoppix CD'tje erin en je ziet meteen welk scherm je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 21:12:
Gewoon Knoppix CD'tje erin en je ziet meteen welk scherm je hebt.

wat is Knoppix ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

o zie het al :D Linux op CD ? :)

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah knoppix kun je puur vanaf cd draaien, dus zonder wat op je HD neer te zetten. Beetje overkill om je scherm te bepalen, lijkt me... lol. Probeer sisoft eerst eens, dat werkte bij mij prima.

1920 lijkt me echt veels te klein. Je kunt wat vogelen met lettergrootte enzo, maar ik zou lekker de 1680 nemen. Ik vind die ideaal.

Als het goed is ontvang ik binnenkort de nieuwe Dell, hopelijk zonder (scherm)problemen. Voor de rest bevalt ie vrij goed, alleen ook nog een hoge pieptoon als ie warm is. Hoop dat die andere daar geen last van heeft...

Draadloos netwerkkaartje is ook lekker, alleen knalt ie er soms uit (ben er niet zeker van of het het kaartje is of de software of mijn router). Het gebeurt vooral net na het opstarten, lijkt het.

Oh ja, ik zou niet de dell-laptoptas erbij bestellen. Die is eigenlijk precies te klein voor deze laptop (of als je het positief wilt zien het past precies... maar is wel erg stroef eruit krijgen enzo). Ik heb de leren tas, misschien dat de stoffen tas beter ontworpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had toevallig een knoppix cd'tje hier liggen, dus dat was wel makkelijk. CD erin en beetje opletten tijdens het opstarten en ziet je vanzelf je scherm. Kwestie van 10 sec :)

Ik zelf zou ook geen 1920 resolutie nemen. Ik heb nu 1680 resolutie en de letters zijn op normal font precies goed te lezen. Als dat kleiner wordt moet je echt large fonts gebruiken of een vergrootglas :P

Mijn laptop maakt geen piep, alleen de batterij-oplader maakt af en toe een hoog piepend geluid. Ik hoor het wel, maar me vader niet eens. Maar ik heb Dell hierover al gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 23:16:
Ik zelf zou ook geen 1920 resolutie nemen. Ik heb nu 1680 resolutie en de letters zijn op normal font precies goed te lezen. Als dat kleiner wordt moet je echt large fonts gebruiken of een vergrootglas :P
Na van beide resoluties de screenshots (nogmaals bedankt Wampie) 'gemanipuleerd' te hebben om ze te vergelijken ben ik uiteindelijk toch ook voor de 1680 gegaan, gisteren besteld .... nu maar wachten :)

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me dus afvraag. Stel je bestelt een Venice Blue Cover. Leveren ze dan ook de standaard cover mee zodat je kan switchen? Of alleen de Venice Blue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Standaard zit er geen cover op, die covers druk je er gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PTR

Ik heb net m'n 8600 WUXGA'tje binnen & ben niet erg tevreden over de kwaliteit vh scherm...
kzie trouwens enkele bekende namen vd dell forums (wampie & brulkikker), gezellig.
Na wat ghosting testjes/vergelijkingen met m'n werk TFT's (1 jaar oude fujitsusiemens barrels) lijkt ik niet gezegend te zijn met een kwaliteitsscherm.
Ik heb op allerlei manieren geprobeerd de fabrikant te achterhalen, maar volgens mij heb ik een 'no-name' display gekregen. De originele xp install van dell zag het niet eens al pnp display, na een herinstall ziet ie 't nu iig als pnp monitor. Vanuit de registry onder de hardware enum geeft 'ie aan dat het een LCD5000 is, maar powerstrip bv. kan er nog steeds niks mee. Iemand die weet welke fabrikant dat is? aan de positieve kant, ik heb nu wel gratis aa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Hey p_t_r, las toevallig vanochtend je topic op het Dell forum. Vreemd trouwens dat je problemen met je WUXGA hebt, terwijl die juist van betere kwaliteit schijnen te zijn dan de WSXGA+'en. Voor wat betreft de leverancier van je scherm, als ik de topics op het Dell forum mag geloven zijn bijna alle WUXGA's van Sharp ... voor de rest zeggen de aanduidingen die je kan vinden me niet veel.
Heb je al geprobeerd met een Knoppix cd te booten?

[edit]Google'n op LCD5000 en Dell komt alleen met dit topic op het Dell forum ... en daar hielp Knoppix ook niet ....

[ Voor 22% gewijzigd door S913 op 22-01-2004 15:00 ]

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTR
  • Niet online

PTR

Hmm, heb net 't cdtje gefikt...ach, zowiezo wel handig. Ik ga morgen wel even bellen met support voor de specs. Op de supportsite kan je ook een system profiler laten lopen...deze wil bij mij niet werken, ook niet na een herinstallatie. Weet iemand of 't daar in staat? Uit de forums maak ik op dat je zowiezo voor de US je part-info online kan opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren hebben wij onze laptop binnen gekregen...

ook bij ons een raar beeldscherm type niks te achterhalen " standaard beeldscherm" en verder niks...

ook een probleem met 4speed dvd branden dat lukt niet de hdd kan de snelheid niet aan ( 4200 Tr ) de verkoper aan de telefoon wist me te vertellen dat ik een 7200tr zou krijgen.... ik ga dus weer even bellen...

Alleen waarom een 4speed dvd brander als dat niet mogelijk is ? hij kan het niet ik krijg allemaal fouten tijdens het branden...

verder hadden ze de verkeerde accu mee gegeven erg vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

ook een probleem met 4speed dvd branden dat lukt niet de hdd kan de snelheid niet aan ( 4200 Tr ) de verkoper aan de telefoon wist me te vertellen dat ik een 7200tr zou krijgen.... ik ga dus weer even bellen...
Weet niet of je echt rechten kan ontlenen aan wat de verkoper je vertelt heeft ... Dell zet niets over de snelheid van de schijf op hun site en de fabriek stopt er gewoon in wat ze hebben. Ik ga d'r vanuit dat je de 60Gb schijf heb, maar genoeg mensen met een 60Gb gehoord die geen 7200rpm hebben. Ook genoeg verhalen gelezen dat de verkoper echt belooft dat die persoon een Samsung scherm zou krijgen ... zat toch een Hitachi in.

>>Edit<< Op deze pagina geeft Dell de specs van de hd's in de Inspiron ... in principe allemaal 4200 rpm (ookal zit er dus af en toe wel een 7200rpm 60Gb in)
Alleen waarom een 4speed dvd brander als dat niet mogelijk is ? hij kan het niet ik krijg allemaal fouten tijdens het branden...
Ben niet zo thuis in DVD's branden (heb er ook geen besteld), maar heeft een DVD-brander ook niet een soort burn-proof feature?

Succes in iedergeval!

[edit]Krijg net mail van Dell, ze gaan m'n 8600 in elkaar zetten.
Verwachte afleverdatum: 2 februari!

[ Voor 31% gewijzigd door S913 op 23-01-2004 07:15 . Reden: URL added ]

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja je zou zeggen dat de Brander een burn proof iets zou hebben..
alleen dat is blijkbaar niet het geval want de films kan hij zonder problemen op de HDD zetten... alleen na het branden zijn deze slecht afte spelen... aangezien het stotteren toch ergggg gaat irriteren...

Als je hem op 2 speed diet dan gaat hij met 1.8MB per sec... normaal zou dat 3.3 moeten zijn of zo ? dat is al erg raar... op de een of andere manier kan hij het gewoon niet aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 15:39

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Heeft er niemand 3D benches met die 9600 pro turbo?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan gewoon dvd's branden op 4X met een 80GB 4200 rpm harddisk erin. Bovendien 4x is iets van 5,5 MB per seconde als ik het goed heb, dat moet je harddisk toch kunnen trekken neem ik aan. Heb je alle drivers geinstalleerd? Intel chipset software? Staat UDMA netjes aan? Gebruik je goede DVD's? Neem bijv. Philips DVD+RW of Traxdata DVD+r, die gebruik ik zelf. Lees het topic over die NEC branders eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Hier http://www.tweakers.net/nieuws/30815?#reacties staat dat de 9600 Pro TURBO versie GDDR2-M heeft i.p.v. normale DDR...

Dell zegt dat de 8600 een Pro Turbo heeft.. duuuuuus....

Is Dell zo snel met deze kaartjes of is dit slechts marketing?

Nog even wat er bij; in mijn bestelde 8600 zit dus nu een 1.7 Banias. Maar hoe lang zou het kunnen duren voor de 1.8 Dothan als optie bij Dell staat? (aangezien hij nu officieel is aangemeld...)

Denk er dan over mijn 8600 order te cancellen en 'even' te wachten op Dothan... (en wie weet meteen de opvolger van de 9600 erbij...)

[ Voor 42% gewijzigd door Tijgert op 31-01-2004 16:59 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie heeft er ervaring met de Bluetooth Card: Internal Bluetooth™ Card en een Bluetooth logitech muis?
Heb je de bluetooth-hub van logitech nodig of werk het gelijk op de Bluetooth Card: Internal Bluetooth™ Card van Dell 8600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Die muis laait toch op in het craddle :? . Dan heb je het craddle toch nodig om op te laden. :|
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 17:35:
wie heeft er ervaring met de Bluetooth Card: Internal Bluetooth™ Card en een Bluetooth logitech muis?
Heb je de bluetooth-hub van logitech nodig of werk het gelijk op de Bluetooth Card: Internal Bluetooth™ Card van Dell 8600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 17:35:
Zou effe op de Dell Forums kijken en heb het ook met andere bluetooth laptops gehoord: De MX900 van Logitech wordt niet altijd herkent door Windows (1 op de 10 keer niet, schijnt) indien je geen gebruik maakt van de cradle en tevens kan je zonder cradle geen gebruik maken van de Logitech software dus je kan je buttons niet programmeren.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Zonder nou er 'ns "ik heb uhm binnen topic" van te maken, wilde ik effe melden dat m'n 8600 vandaag binnen is gekomen met een Samsung scherm. Totaal geen problemen, misschien dat die slechte lading Hitachi's verleden tijd zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door S913 op 02-02-2004 16:13 . Reden: Oh ja, gaat om een WSXGA+ ]

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Laten we het hopen, de mijne staat gepland voor aflevering op 8 feb.
Kan je me vast wat vertellen over jouw ervaring met je Samsung scherm? Ghosting etc...

Oh... voor het gemak; hoe herkende je dat het een Samsung scherm was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Zal beginnen met de makkelijkste vraag te beantwoorden (terwijl de i8600 op de achtergrond effe een 3DMark2001SE en 2003 test aan het doen is ;)):

Hoe herken je een Samsung?
Zo heb ik het gedaan:

1. Pakbon, effe zoeken staat: MOD,LCD,15.4,WSXGA+,8600,S (regel stopt na de S)
Voor die regel staat het bestelnummer: C2671, het lijkt er op dat dat de Samsung is (de S aan het eind v/d regel kan die van Samsung zijn). Op het Dell forum vond ik ook enkele mensen die dat part-nummer hadden met een Samsung

2. Boot met een Knoppix-cd en die geeft op een gegeven moment ook het scherm type aan; HTC1C46 = Hitachi SEC3150 = Samsung

Mijn ervaringen/mening met/over het scherm
Tja, da's wat moeilijker. Het scherm is sowieso super scherp, goeie kleuren etc. Was heel effe op het verkeerde been gezet omdat Dell het lettertype op 125dpi had gezet ... en da's niks, meteen naar 95dpi gezet.
Performance: Ghosting heb je altijd wel als je je muis maar snel genoeg beweegt ;) Ik heb wat internet-pagina's erbij gepakt met veel tekst en als ik op normale snelheid naar beneden scroll kan ik gewoon blijven lezen. Effe LotR RotK gespeeld, ging allemaal soepel, helder beeld. Nu loopt dus 3DMark2003, nou ik zie nauwelijks tot geen ghosting (zelfs die van die afterburners van die ruimteschepen in ik dacht de 2de game/test zien er super uit).

Effe wat specs waarmee ik al deze tests heb uitgevoerd:
- Pentium-M 1.5Ghz
- 768Mb PC2700
- ATI Radeon 9600 Pro Turbo 128 MB
- 30 Gb Hitachi Travelstar (4200rpm) nog te vervangen door de 7K60 7200rpm 8Mb
- Standaard Dell-installatie van WinXP Home
- Power via stroomnet (weet niet of dat nog uitmaakt i.v.m. stroombesparing op batterij-stand)
- 1680x1050 resolutie (32-bits volgens Windows??)

3DMark2001SE en 3DMark2003 met alle standaard instellingen:

3DMark2001SE score: 9325
3DMark2003 score : 2737

[ Voor 2% gewijzigd door S913 op 02-02-2004 19:03 . Reden: Videokaart vergeten te vermelden ]

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
move.to/csl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Uhm ... ja? Ligt het aan mij, maar ik kan geen relatie met dit topic vinden op die site :P

[edit] Laat maar, snap wat je gedaan heb ... je comment is alleen wat misleidend :P

[ Voor 18% gewijzigd door S913 op 02-02-2004 22:21 . Reden: zie [edit] ]

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

move.to/csl
huh? :?

Ja sorry hoor, spreek geen assembly (of C or whatever... de grap gaat mij voorbij)

Anyhoe, Knoppix is toch Linux? ja daar ga ik al.. ik ben een XP draaier...

Die 3Dmarks kunnen hoger hoor >:) , die Turbo schijnt best goed te overklokken.
Heb al een score van 3500 gezien. http://notebookforums.com...hp?t=7263&goto=nextnewest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Ja sorry hoor, spreek geen assembly (of C or whatever... de grap gaat mij voorbij)
Hij bedoelde te zeggen dat hij dit topic naar het CSL (Complete Systemen & Laptops) verplaatst (move to) heeft. Echt de manier waarop hij dat meldde was een beetje krom omdat move.to/csl ook een URL is.
Anyhoe, Knoppix is toch Linux? ja daar ga ik al.. ik ben een XP draaier...
Knoppix is een volledig draaiend Linux OS op een bootable CD. Ik draai ook XP, maar je boot effe van die CD en je hebt een volledig Linux OS actief met toegang tot al je schijven, altijd handig i.g.v. een unrecoverable crash van XP (en monitor-id's uit te lezen :P)
Die 3Dmarks kunnen hoger hoor >:) , die Turbo schijnt best goed te overklokken.
Oh, dat zal best, maar zoals ik al zei heb ik de tests op een volledig standaard Dell-installatie gedaan. Maar ondanks dat ben wel tevreden ... mijn vorige desktop PC (met ouwe GF2 GTS-kaart) haalde rond de 2700 ... met 3DMark2001SE ... nu haal ik dus met me Dell rond de 2700 met 3DMark2003. Ik ben niet zo veeleisend ;)

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op THG las ik net over de ATI Mobility Radeon 9700. Deze zou nog wat minder stroom verbruiken las ik in de review.

Ik sta nu op het punt dat ik een Inspiron 8600 wil aanschaffen maar ik hoorde al op plaatsen dat binnenkort misschien de Dothan-cpu beschikbaar wordt voor de 8600. Mijn vraag is dus of er mensen zijn die wat meer weten over hoe lang het nog zal duren voor de Dothan kan gekozen worden en of Dell ook de 9700 gaat aanbieden. Als blijkt dat dit in de komende weken zal gebeuren wacht ik namelijk liever nog wat langer om dan niet meteen met een "verouderde" laptop te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Denk dat je die vraag beter op het Dell Forum kan stellen.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Het probleem is dat de Dothan nu WEER uitgesteld is tot ongeveer mei en DAN nog wachten voor hij beschikbaar is en DAN nog wachten tot Dell hem heeft en DAN nog wachten wat hij extra gaat kosten... al met al ben je ruim driekwart jaar verder op deze manier.... dan upgrade ik later wel. (vaak zijn ze op eBay.de te koop, die upgrades voor Dell).

Wat die M9700 betreft... niet veel anders, ook daar eerst maar eens wachten tot ie echt gemaakt wordt en totdat Dell hem aan biedt als optie etc.

Duurt weer zo veel tijd, ik upgrade later wel anders BLIJF ik wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Ik zit dell al helemaal gek te bellen of ze nu weer 5400rpm of 7200rpm hardeschrijven leverbaar hebben en de enige reactie die ik krijg is: "Minimum is 4200rpm en u kunt het geluk hebben dat er een 5400/7200rpm harddisk ingeplaatst wordt".. Hier wordt ik dus niet vrolijk van.. Kan iemand mij vertellen of je die harddisk in de laptoppies kan verwisselen zonder de garantie te verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
[UPDATE] Ik werd net eindelijk een keer echt terug gebeld en er werd mij beloofd dat er minimaal een 5400rpm geleverd werd bij de 80GB versies.. Ik moest er wel even zijn naam bij plaatsen zodat het zeker goed afgehandeld werd (en ik niet een 4200rpm kreeg)..[/UPDATE]

edit: zie net dat ik +309 pleurro betaal voor een 80gb tov +119 voor een 60gb.. dit shiet dus ook weer niet op..

Kan iemand mij even laten weten over die garantie als ik er zelf een andere hdd in zet?

[ Voor 28% gewijzigd door Uhmmie op 04-02-2004 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Uhmmie schreef op 04 februari 2004 @ 09:52:
[UPDATE] Ik werd net eindelijk een keer echt terug gebeld en er werd mij beloofd dat er minimaal een 5400rpm geleverd werd bij de 80GB versies.. Ik moest er wel even zijn naam bij plaatsen zodat het zeker goed afgehandeld werd (en ik niet een 4200rpm kreeg)..[/UPDATE]

edit: zie net dat ik +309 pleurro betaal voor een 80gb tov +119 voor een 60gb.. dit shiet dus ook weer niet op..

Kan iemand mij even laten weten over die garantie als ik er zelf een andere hdd in zet?
Om er zeker van te zijn dat ik de (momenteel) snelste schijf heb, heb ik bij Dell de standaard 30Gb besteld en zelf de Hitachi 7K60 voor 225 euro gekocht. Is wel duurder dan de 60Gb upgrade bij Dell, maar dan heb ik ook 90Gb ipv 60Gb ;) (90Gb voor 225 euro terwijl de Dell upgrade naar 80Gb 309 euro kost) Moet de 30Gb nog vervangen door die 60Gb en dan gaat 30 Gb naar een externe USB2 case.
Volgens mij hoef je je v.w.b. garantie geen zorgen te maken (maar kan je geen 100% garantie (;)) geven), meerdere mensen in mijn omgeving hebben de HD vervangen en ik heb zelf ook nog effe wat geheugen bijgeprikt. De HD vervangen zou (volgens zeggen) redelijk simpel moeten zijn, 2 schroefjes onderop los en je kan erbij (ga het zelf ff rustig in het weekend doen).

Overigens vind ik beloftes van die verkoop-mensen een beetje tricky, Dell geeft op z'n site bij de specificaties aan dat er 4200rpm schijven in zitten. Staat ook eerder in dit topic een post van wie een 7200rpm 60Gb was beloofd en die zat er ook niet in ... Weet niet wat daar uitgekomen is.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Nouja ik heb hem met een 60Gb hdd besteld.. type nr en al van de harddisk gegeven.. en ik heb al meteen een mailtje van die persoon die ik aan de telefoon gesproken heb dat hij er weer voor me achter aan gaat en me op de hoogte houd :).. Dus wie weet en anders heb ik 120Gb straks :P..

Vraag me verder nog alleen af.. is die 2e accu die je can bestellen eigenlijk wel plaatsbaar in de media bay? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTR
  • Niet online

PTR

Yup, 2e batterij zit in de mediabay...

btw. de performance cijfertjes (p-m 1.7, M10 op 378/270):
Aquamark: 2832/8187/24150
3dmark03: 3171

nfsu speelt met alles aan als een tierelier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoppa, ook maar de knoop doorgehakt en vandaag een inspirion 8600 besteld. Nu geen 512 maar gratis update naar 1024! Zou je dit verschil erg goed merken? (en nou maar hopen dat die 80G geen 4200 is!!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:15

jotheman

Was like that when I got here!

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 16:36:
Hoppa, ook maar de knoop doorgehakt en vandaag een inspirion 8600 besteld. Nu geen 512 maar gratis update naar 1024! Zou je dit verschil erg goed merken? (en nou maar hopen dat die 80G geen 4200 is!!).
Heu, heb ik dat nou fout of is 't een gratis upgrade naar 512 ipv. 256 (wel 2 DIMMS helaas, maartoch)?
Heb er ook een besteld, voor school :)
Btje offtopic maar wat was de gemiddelde levertijd ongeveer voor de mensen hier? :)

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

De mijne werd de 29e opgestuurd, wordt morgen afgeleverd en gaat dan waarschijnlijk meteen weer terug.
Ik kocht hem voor zijn 9600Pro, maar nu net de 9700 uitkomt wil ik die.

Alleen effe kijken of het de 'restocking' kosten wel waard is, 190 pleuro... sjiiiiit :(

Iemand een 8600 Performance hebben voor eh... minder? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn restocking kosten en waar staat dat op de Dell site? Zijn dat niet gewoon verzendkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Om even terug te komen op het verhaal over die schermen: hebben die 1920x1200 schermen ook zoveel last van ghosting? Als die mobility 9700 eraan komt hoop ik dat hij er over 2 maanden is, dan wil ik een inspiron 8600 gaan kopen...

Restocking kosten zijn volgens mij de kosten om een ander onderdeel in je laptop te laten vervangen, dus niet onder garantie, maar gewoon omdat jij je bedacht hebt en een andere HD/videokaart/NIC/TFT wil ofzo :)

[ Voor 32% gewijzigd door Grrrrrene op 06-02-2004 12:10 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.