Veel succes!BlackShadow schreef op 19 augustus 2004 @ 00:52:
[...]
De antennes zijn goed aangedraaid.
Ik informeer morgen wel voor een omruiling...
Ik ben benieuwd of het zal lukken...
Veel succes!BlackShadow schreef op 19 augustus 2004 @ 00:52:
[...]
De antennes zijn goed aangedraaid.
Ik informeer morgen wel voor een omruiling...
Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 11:53 ]
Verwijderd
Geen idee, maar om thuis met een wireless kaartje verbinding te krijgen moet ik "automatische instellingen" of iets dergelijks uitvinken. Het betreffende scherm vind je door via beschikbare netwerken / verbindingen (rechtermuisknop system tray) op geavanceerd te klikken. Als je het uitgevinkt hebt kun je ook de code voor de wep-encryptie invoeren door op het groene icoontje te klikken. Ik heb trouwens wel de access point & router.Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 11:52:
Heb wat maanden de US Robotics, maar kan met mijn wireless kaartjes nog steeds geen verbinding krijgen. Ik gebruik het nu als een hub (router). Het status lampje van de wireless acces point heeft het nooit gedaan.
Kan iemand mij vertellen hoe het komt dat het status lampje niet doet?
Vriendelijke dank!
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 13:35 ]
Verwijderd
Dank je wel. Ik zal er weing van aantrekken. Ik baal zo errug.. heb heel wat eurotjes voor moeten betalen. 3 kaartjes + acces point en verdomme het werkt nog steeds nie.Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 13:34:
[...]
Geen idee, maar om thuis met een wireless kaartje verbinding te krijgen moet ik "automatische instellingen" of iets dergelijks uitvinken. Het betreffende scherm vind je door via beschikbare netwerken / verbindingen (rechtermuisknop system tray) op geavanceerd te klikken. Als je het uitgevinkt hebt kun je ook de code voor de wep-encryptie invoeren door op het groene icoontje te klikken. Ik heb trouwens wel de access point & router.
p.s. bij mij zijn het status- en powerlampje oranje ipv groenmaar het werkt dus ik maak er geen punt van.
Doe anders eens een reset naar standaard instellingen (minimum 5 sec op reset knopje duwen) en probeer daarna eens of je de router vind op 192.168.123.254Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 14:51:
[...]
Dank je wel. Ik zal er weing van aantrekken. Ik baal zo errug.. heb heel wat eurotjes voor moeten betalen. 3 kaartjes + acces point en verdomme het werkt nog steeds nie.
Mochten meer mensen een oplossing hebben, dan hoor ik het graag. Wanneer ik in mijn browser 192.168.123.254 intik, krijg ik niks te zien. Hij maakt gewoon geen verbinding! Wat moet er mis zijn??
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Verwijderd
Onderstaande haal ik uit een ander topic van mij. Kabelmodem en AP even van de stroom af helpt ook wel eens.Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 14:51:
[...]
Dank je wel. Ik zal er weing van aantrekken. Ik baal zo errug.. heb heel wat eurotjes voor moeten betalen. 3 kaartjes + acces point en verdomme het werkt nog steeds nie.
Mochten meer mensen een oplossing hebben, dan hoor ik het graag. Wanneer ik in mijn browser 192.168.123.254 intik, krijg ik niks te zien. Hij maakt gewoon geen verbinding! Wat moet er mis zijn??
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2004 00:09 ]
Verwijderd
Hallo snarf,snarf schreef op 21 augustus 2004 @ 02:03:
Vanmiddag de nieuwste firmware van USR ontvangen: USR8054_1.57build 0026 (20040817) netjes in een e-mail van USR. Onderstaand is de e-mail te lezen en voor de testers onder ons (hij staat volgens mij niet op de site van USR): http://members.chello.nl/....57build0026_20040817.zip
Succes met testen
Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96
Verwijderd
Verwijderd
Woudloper, kun je aangeven hoe je bij de Nederlandse helpdesk uitkomt, naar mijn weten heeft USR maar 1 support ingang een mailcenter in USAWoudloper schreef op 21 juli 2004 @ 14:39:
Die ervaring heb ik niet. Mijn mail had ik gericht aan de NL Helpdesk en had dan ook binnen 2 dagen een reactie binnen die ook nog eens bevredigend was!
Bij mij werkt de nieuwe firmware naar tevreden. Ik heb bovenstaand bericht toch nog maar even gequoted, omdat ik hier weer lees dat mensen reconnects krijgen met emule. Ik ben wel benieuwd of bovenstaande bij anderen ook de oplossing brengt die het mij heeft gebracht...snarf schreef op 10 augustus 2004 @ 01:11:
[...]
Goed, ff een quote uit het verleden, ik heb nu dus geen reconnects meer! Ik gebruik nog steeds e-mule, maar door wat leeswerk op wat Duitse forums en wat gestuntel ben ik tot de volgende oplossing gekomen:
Forward in Virtual Server alleen poort TCP 4662/4662 en UDP 4672/4672 voor e-mule. Zet KAD in je e-mule uit. That's it!
Blijkbaar kreeg de router een soort loop te verwerken met die andere open poorten... Of KAD gewoon kan blijven draaien is mij niet bekend, ik gebruik het toch niet. Ik moet er nog wel bijzeggen dat ook wordt geadviseerd een vast IP in te stellen. Dit heb ik echter niet gedaan, maar ik ondervind er ook geen hinder van. Ook met RDP'en heb ik geen reconnects meer (in ieder geval de laatste paar dagen nog niet).
Hoe eea straks gaat als ik m'n laptop eindelijk wifi ga aansluiten, moeten we natuurlijk nog afwachten, maar van de reconnects op m'n router ben ik op dit moment gelukkig verlost
Verwijderd
En wat bedoel je met nieuwe firmware aangezien er in dit Topic een firmware versie rondgaat die nieuwer is dan op usr.comsnarf schreef op 22 augustus 2004 @ 14:09:
[...]
Bij mij werkt de nieuwe firmware naar tevreden. Ik heb bovenstaand bericht toch nog maar even gequoted, omdat ik hier weer lees dat mensen reconnects krijgen met emule. Ik ben wel benieuwd of bovenstaande bij anderen ook de oplossing brengt die het mij heeft gebracht...
Als je goed had gekeken had je kunnen zien dat ik die 'nieuwste' firmware heb gepost... Ik heb het dus over de firmware USR8054_1.57build 0026 (20040817)Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 17:16:
[...]
En wat bedoel je met nieuwe firmware aangezien er in dit Topic een firmware versie rondgaat die nieuwer is dan op usr.com
Verwijderd
Dan ga ik het er toch maar op wagen!snarf schreef op 24 augustus 2004 @ 11:59:
[...]
Als je goed had gekeken had je kunnen zien dat ik die 'nieuwste' firmware heb gepost... Ik heb het dus over de firmware USR8054_1.57build 0026 (20040817)
Verwijderd
Treed overigens alleen bij Wireless apparaten op, maar erg vervelendVerwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 18:56:
Help, ik kan m'n LAN niet meer 'zien' na deze upgrade!
Verwijderd
emea staat dan ook voor Europe Middle East Asia; daar zitten de talenknobbelsWoudloper schreef op 22 augustus 2004 @ 00:07:
@ tweakernick: ik heb gewoon gemaild naar: emea_modemsupport@usr.com. Wel in het Engels, maar naderhand kreeg ik van Tommy een antwoord terug in het Nederlands. Werkte erg prettig al zeg ik hetzelf.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 00:08 ]
[ Voor 55% gewijzigd door DieterVDW op 25-08-2004 05:00 ]
Verwijderd
Ik krijg telkens disconnects als ik dat aanzet.DieterVDW schreef op 25 augustus 2004 @ 03:12:Zijn er trouwens mensen die succesvol de 'dynamic channel' optie van de router gebruiken? Ik heb dit nog niet werkende gekregen...
De router selecteert dan telkens kanaal 1, maar het is niet mogelijk om op dat kanaal een verbinding te maken...
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 15:38 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| CHAN SNR Verbinding 1 80 ONSTABIEL! 2 77 ONSTABIEL! 3 72 ONSTABIEL! 4 74 ONSTABIEL! 5 70 ONSTABIEL! 6 73 ONSTABIEL! 7 71 stabiel 8 71 ONSTABIEL! 9 70 ONSTABIEL! 10 68 ONSTABIEL! 11 66 stabiel 12 67 stabiel 13 65 stabiel |
Verwijderd
Verwijderd
Naar aanleiding van deze post ook wat zitten experimenteren. Blijkt dat bij mij bijna alle kanalen onstabiel zijn. Uiteindelijk werkt 12 bij mij stabiel. Heb vele kanalen geprobeerd de afgelopen dagen. Ben er zeker van dat bij mij:DieterVDW schreef op 25 augustus 2004 @ 16:46:
Ik heb gisteren heel wat zitten experimenteren met Netstumbler en verschillende kanalen. Dit waren de resultaten
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 CHAN SNR Verbinding 1 80 ONSTABIEL! 2 77 ONSTABIEL! 3 72 ONSTABIEL! 4 74 ONSTABIEL! 5 70 ONSTABIEL! 6 73 ONSTABIEL! 7 71 stabiel 8 71 ONSTABIEL! 9 70 ONSTABIEL! 10 68 ONSTABIEL! 11 66 stabiel 12 67 stabiel 13 65 stabiel
I do not suffer from insanity... I enjoy every minute of it!
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door BCC op 04-09-2004 18:55 ]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
En werkt het netwerk voor de rest wel?BCC schreef op 04 september 2004 @ 18:55:
Alleen kan de PC met kabel de Wireless PC's niet pingen?!
Verwijderd
Geen probleem mee hier...Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 15:18:
Oh ja , de site is http://www.jippii.be/jsp/games/index.jsp (als je dan gaat spelen in zo'n kamers kom ik het tegen).
Verwijderd
Neen bij elk spel of in de chat kamer verlies ik mijn verbinding af en toe. Weird stuff, i know
yup, ik heb/had ditzelfde probleem ook.Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 19:42:
Nog een opmerking m.b.t. firmware versie 1.57:
Wellicht hetzelfde probleem als bij tweakernick. Uploads vanaf de wireless card in de laptop werken niet (goed) meer. Zodra ik meer dan +/- 1 KB aan gegevens verzend (via HTTP, SSH, SCP, Share op server) krijg ik steevast 'Connection reset by peer' of een andere windows foutmelding (die ik nu even niet bij de hand heb). Zowel naar interne computers als extern treed het probleem op. Het probleem doet zich echter alleen voor vanaf wireless apparaten.
Kan nog iemand dit bevestigen?
Contesteruuu Benderuuuu
Verwijderd
ik heb dit probleem ook (kan niet uploaden bij speedtest, upgraden van mcafee werkt niet..) als ik de kabel erin doe ipv wireless werkt dit wel. ik heb de mtu naar 1500 veranderd maar dit helpt niet. iemand nog een idee? (wep128, channel 11,)TeT schreef op 07 september 2004 @ 09:31:
[...]
yup, ik heb/had ditzelfde probleem ook.
uploaden en hele lange url's geven een time-out ...
blijkbaar lost het veranderen van de MTU naar 1500 op de pc het op.
(bij mij kan dit echter niet (meteen), airport op de mac ...)
Corne
Verwijderd
waar kan ik die optie vindenCorne1977 schreef op 10 september 2004 @ 08:35:
Als je de automatische MTU discover uitzet, kun je gewoon de speedtest uitvoeren.
Bovendien kan ik nu weer mail versturen. Wat zonder deze aanpassing i.c.m. norton antivirus niet mogelijk was.
[ Voor 40% gewijzigd door Corne1977 op 10-09-2004 09:35 ]
Corne
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Woudloper op 05-10-2004 07:03 ]
Corne
Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com
Hmm, dat is vaag. Lijkt mij niet de bedoeling en zou zelf niet weten hoe je het wel aan de praat krijgt. wellicht kan je even een e-mail sturen naar de USR Helpdesk en dit punt adresseren..msx2 schreef op 06 oktober 2004 @ 12:55:
Hmm, met alle nieuwere firmware versies krijg ik mijn pptp->speedtouch home verbinding niet meer aan de praat. Alleen de 1.21h werkt.
Verwijderd
Op die amerikaanse site staat er een uitroepteken bij PPPoE (ADSL) en een linkje:msx2 schreef op 06 oktober 2004 @ 12:55:
Hmm, met alle nieuwere firmware versies krijg ik mijn pptp->speedtouch home verbinding niet meer aan de praat. Alleen de 1.21h werkt.
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door Lizard op 08-10-2004 22:36 ]
Verwijderd
Heb precies hetzelfde probleemmsx2 schreef op 06 oktober 2004 @ 12:55:
[ Voor 17% gewijzigd door tonber op 09-10-2004 16:07 ]
Verwijderd
Ik heb al gemerkt dat het probleem met hickups enkel voorkomt bij de antenne-modellen (PCI). Bij mijn laptop gaat alles ook perfect zonder hickups.tonber schreef op 09 oktober 2004 @ 16:06:
Ik heb voor de eerste keer met de 1.64 driver met Ghost 9.0 een image van ruim 40 gb kunnen maken,van mijn laptop,via het draadloos netwerk.Vlgs Ghost is de image goed.
Ik heb een 510i in bridgemode en nu doet Webcam van MSN het ook.
[ Voor 54% gewijzigd door DieterVDW op 11-10-2004 01:42 ]
Natuurlijk moet je eerst de drivers van de hardware installeren daar vraagt windows xp met sp2 toch om daarna kun je alles configureren in windows.Zhadum schreef op 11 oktober 2004 @ 10:35:
hmmm, gisteravond heel lang geprobeerd, maar hij deed pas toen ik de drivers van us robotics instaleerde. maar bedankt voor je advies. Ik ga op onderzoek
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 18:28 ]
Verwijderd
Ja dit had ik eigenlijk meteen en niet na een paar uur. Ik kreeg deze versie niet aan de praat en ben weer terug bij 1.44. Heb inmiddels wel de nieuwste versie van de PCI kaart geinstalleerd, maar ik merk weinig verschil.Francois schreef op 13 oktober 2004 @ 13:17:
Ik heb met firmware 1.64 het probleem dat mijn beide 802.11g clients na een paar uur geen verbinding meer kunnen maken/houden (No wireless network detected) met de AP (USR8054). Mijn laptop (802.11b) blijft wel gewoon verbinding krijgen/houden.
De oplossing is het restarten van de AP.
Nog meer mensen met dit probleem?
Met v1.57 had ik dit probleem niet.
Verwijderd
hmmm, ik heb sinds mijn vorige post er drie disconnects op zitten, waarbij mijn router zichzelf resetVerwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 18:25: Ik hoop alleen dat de achteruitgang in link quality niet gaat leiden tot disconnects
Verwijderd
Verwijderd
Ja, ik vraag me ook af waar ik prioriteit aan zal geven. Bij grote bestanden haalde ik zo nu en dan een transfersnelheid van 24mbps, maar als ik niet eens m'n pc even aan kan laten staan dan ga ik toch wellicht terug naar de vorige firmware en drivers.-FoX- schreef op 14 oktober 2004 @ 08:26:
Is het verschil tussen 100Mbps en 125Mbps dan echt zo goed te merken?
Ik zou vooral de prioriteit geven aan de verbinding ipv aan de snelheid van die verbinding als het over draadloos netwerk gaat. Maar blijkbaar is dit alleen maar slechter met de nieuwe firmware?
Verwijderd
edit: Na weer een reset heb ik maar besloten de vorige instellingen weer terug te zetten. Die heb ik tenminste nog opgeslagen. Dan maar een lagere transfersnelheidVerwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 19:26:
[...]
Ja, ik vraag me ook af waar ik prioriteit aan zal geven. Bij grote bestanden haalde ik zo nu en dan een transfersnelheid van 24mbps, maar als ik niet eens m'n pc even aan kan laten staan dan ga ik toch wellicht terug naar de vorige firmware en drivers.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 21:48 ]
[ Voor 13% gewijzigd door DieterVDW op 16-10-2004 20:07 ]
Verwijderd
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 19:03 ]
Verwijderd
Verwijderd
Goed, die gaan we dan nog maar eens uitproberenVerwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 18:51:
Kan er iemand die beta firmware voor 125 mpbs es terug online gooien. USR heeft hem van z'n website gehaald. Ik heb nu erg veel last van disconnects terwijl het met de vorige vlekkeloos ging...
edit:
nevermind heb hem zelf al gevonden online
http://www.usr.com/suppor...files/USR8054_v144b12.zip
voor wie hem nog zou nodig hebben
Verwijderd
Een paar berichten eerder heb ik geschreven dat met de nieuwe firmware mijn router de gewoonte had zich af en toe opnieuw op te starten. Regelmatig was ie vervolgens ook niet meer te benaderen tenzij ik de stroom er van af haalde. Ik zit dus voorlopig even op de oude firmware. Ga morgen eens de beta versie uitproberen.Woudloper schreef op 16 oktober 2004 @ 23:49:
Hmm, ik heb een vaag probleem. Zoals ik hierboven beschreef kon ik mijn router web configuration niet meer benaderen. Het enige wat ik onlangs heb veranderd is dat ik het SSID niet meer uitzend? Daarnaast natuurlijk nog wel de laatste Firmware geupdate, maar die gaf de eerste paar dagen geen problemen...
De router is de eerste dag gewoon te benaderen (na een herstart), maar als ik 2 dagen later kijke gebeurt er niets meer! Iemand anders ook zulke ervaringen gehad?
Verwijderd
Verwijderd
Japz, de router is namelijk niet letterlijk 125mbps. Hij werkt gewoon op 54mbps, en door wat geavanceerde technologiën, zo als het groter maken van de Burst, is het mogelijk om 125mpbs te halen.Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 11:20:
Hallo , ik heb ook een robotics 8054 met bijgehorend PCMCIA kaartje van robotics ook op 100 Mbits.
Alles werkt goed , zeker nu met de laatse upgrade 1.643 , maar als in naar mijn netwerkverbinding kijk is de snelheid slechts 54 Mbits...
Ook als ik mijn laptop vlak naast de router zet , is het max 54 Mbits..
Is dit normaal ?
met dank
guy
Verwijderd
Verwijderd
Voor iedereen is het blijkbaar anders. Ik heb vandaag van alles geprobeerd en mijn router had enorme kuren: Als mijn router zich opnieuw moet starten (bij het updaten van de firmware of het laden van settings bijvoorbeeld) is het maar afwachten of ik daarna weer in mijn router kan komen en of ik kan internetten. Een oplossing die bleek te werken is de voedingskabel van de router eruit trekken en er weer in stekenVerwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 13:07:
Gebruik de nieuwste drivers voor je pcmia of pci kaart van de usr site en werk met de beta firmware 125 mpbs voor de USR 8054 router (link heb ik hierboven geplaatst). Hiermee werkt mijn netwerk in elk geval helemaal perfect zonder ook maar 1 disconnect, en dat was vroeger anders....
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2004 22:45 ]
[ Voor 15% gewijzigd door Woudloper op 17-10-2004 23:01 ]
Verwijderd
Ik moet eerlijk toegeven dat ik vandaag ook de grootst mogelijke moeite heb gehad met dit ding. De ene keer kon ik de router wel nog configureren, de andere keer weer niet, om gek van te worden. Op een gegeven moment kwam ik er ook achter dat ik wat langer moest wachten voor ik weer in de router kon komen, kwestie van enkele seconden. Ik moet er in ieder geval voor zorgen dat zowel het power- en het statuslampje bij mij oranje(!) zijn, anders werkt het gewoon niet. Ik heb de router soms ook hardwarematig gereset voor het erop zetten van andere nieuwe firmware. Ik geloof ook dat wat ik toen ook deed ik niet bij de config kon komen. Ik heb echter nooit meegemaakt dat ik het inlogscherm zag en na het invullen van de inlognaam en wachtwoord er niks gebeurde.Woudloper schreef op 17 oktober 2004 @ 22:59:
bij mij blijft het probleem bestaan dat na enige tijd na een herstart (voedingskabel eruit trekken en opnieuw in het contact doen) de router niet benaderbaar is. Internet is overigens wel gewoon mogelijk, maar de config van de router is niet beschikbaar. WEP heb ik niet aanstaan, wel heb ik de SSID disabled, maar dat kan mijns inziens niet de oorzaak van het probleem zijn...
Iemand nog suggesties, of is dit gewoon een gevolg van de nieuwste firmware?
edit:
Overigens bij het benaderen van de config krijg ik nog wel eerst de popup voor het userid en wachtwoord, maar verder gebeurd er dan niets...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2004 23:30 ]
Verwijderd
Verwijderd
Vandaag de pc aangezet, internet werkt gewoon. Echter..... ik kan niet in de config komenWoudloper schreef op 17 oktober 2004 @ 22:59:
bij mij blijft het probleem bestaan dat na enige tijd na een herstart (voedingskabel eruit trekken en opnieuw in het contact doen) de router niet benaderbaar is. Internet is overigens wel gewoon mogelijk, maar de config van de router is niet beschikbaar. WEP heb ik niet aanstaan, wel heb ik de SSID disabled, maar dat kan mijns inziens niet de oorzaak van het probleem zijn...
Iemand nog suggesties, of is dit gewoon een gevolg van de nieuwste firmware?
edit:
Overigens bij het benaderen van de config krijg ik nog wel eerst de popup voor het userid en wachtwoord, maar verder gebeurd er dan niets...
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 21:50 ]
Verwijderd
uhm, heb je bij de basic settings -> wan "specify ip" toevallig geselecteerd?Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 19:41:
Ik heb sinds afgelopen zaterdagmiddag spontaan dat de router geen netwerk meer kan vinden.
Heb sindsdien firmware upgrade gedaan naar 1.64 en alles gereset, maar bij Device information blijft de foutmelding DCHP Client Disconnected staan.
Volgens mij betekent dit dat de router geen informatie van ISP ontvangt, maar wanneer ik de stekker rechtstreeks in mijn netwerkkaart steek, heb ik gewoon verbinding.
Iemand enig idee? Ik kan het configuratiescherm van de router gewoon bereiken, zonder enig probleem...
Verwijderd
nee, bij mij ISP krijg ik een dynamisch ip, dus staat die op obtain IP AutomaticallyVerwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 19:47:
[...]
uhm, heb je bij de basic settings -> wan "specify ip" toevallig geselecteerd?
Verwijderd
Het lijkt erop dat ieder z'n eigen probleempjes kan hebben. Ik kan bij die van mij eraan toevoegen dat met de laatste firmware en drivers ik vandaag "verblijd" werd met het feit dat ik wireless niet kon internetten of andere pc's in het netwerk kon zienRoelJewel schreef op 19 oktober 2004 @ 20:01:
De nieuwe firmware lijkt - zoals ik hierboven ook al heb aangegeven - duidelijk geen verbetering. Regelmatig word ik 'verblijd' met de mededeling 'Acquiring Network Address' (en valt de verbinding dus weg). Ook is het icoontje niet steeds groen (rechts), zodat het lijkt alsof er niet voordurend verbinding is. Iemand dezelfde ervaringen en een mogelijke oplossing hiervoor? Of moet ik maar weer terug naar de beta-drivers?
Bij mij werkt het goed maar ik herinner me nu dat ik bij vorige drivers de zero configuratie had uitgezet maar inmiddels weer op automatisch heb gezet misschien even controleren je weet maar nooit.Woudloper schreef op 19 oktober 2004 @ 23:52:
Over de snelheid van de nieuwe firmware ben ik wel te spreken, maar zoals tjatja meld heeft iedereen zo zijn eigen probleempjes. De mijne lijken (of leken) een beetje op tjatja.
Het lijkt erop dat tjatja gelijk had en dat mijn router op een gegeven moment een spontane restart doet wat ervoor zorgt dat internet nog wel beschikbaar is, maar de router config niet meer. Als ik dan ongeveer 24 uur later opnieuw probeer doet zowel internet als de router config het niet meer, wat dus een reboot (stekker eruit trekken) tot gevolg heeft.
* Woudloper gaat toch maar weer even een mail aan de USR support richten en mijn problemen kenbaar maken opdat ze deze wellicht in een toekomstige release aanpassen. Blijf nog even uitproberen met deze firmware, maar anders wordt het toch écht een downgrade terug naar de oudere versie...
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 00:26 ]
Verwijderd
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 13:20 ]
Verwijderd
Ik het het vermoeden dat je achter een laptop zit en dichtbij de router. Mijn pc staat 8 meter verderop met enkele deuren en muren ertussen. Als ik kijk naar het bandwidth percentage in dat network utility programmaatje, zit ik met 20Mbps rond de 60% procent met een link quality van 90% en een signal strength van 80%. Ik denk dat de wireless transfer speed dus maximaal iets van 35Mbps is. Dat 125Mbps moet je dus met een grote korrel zout nemen. Ik vind het wel raar dat je met 2x100% niet hoger komt dan ik. In het begin haalde ik zelfs af en toe pieken van 24mbps.Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 10:54:
20 mbps is normaal? Aangezien ze 125 mbps garanderen, haal je dan maar een zesde deel van het haalbare vermogen. Ik zit nu ook zo rond de 20mbit wireless maar zou graag wel beetje sneller willenWindows geeft 125mbps aan, dus datatransfer zou daar ook naar moeten zijn lijk mij:? Link quality: 100% Signal strength: 100%
Bij buren net ook even geinstalleerd, geeft daar ook 125mbps, maar sneller dan een 0.5mbit is het echt niet...
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 17:00 ]
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq