Toon posts:

US Robotics 100Mbps Wireless Turbo Acces Point & Router

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:
  • 17.878 views sinds 30-01-2008

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
BlackShadow schreef op 19 augustus 2004 @ 00:52:
[...]

De antennes zijn goed aangedraaid.
Ik informeer morgen wel voor een omruiling...
Veel succes!
Ik ben benieuwd of het zal lukken...

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 09:27
Hiernet contact opgenomen met USR en na enkele testjes (antennes eruit halen, draadloze telefoon uitschakelen) heeft hij besloten om het product te laten omruilen.
Heeft iemand hier ervaring mee?

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 09:48

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Hmm, dat disconnecten heb ik ook steeds. Netwerk verbinding wireless en wired vallen gewoon weg. leds gaan uit en weer aan op de USR. Vage is dat met wireless aan wordt gegeven dat signaal sterkte max is, maar de counter voor signaal kwaliteit valt ineens weg soms.

Ik heb wel shareaza draaien. Dus kan best dat e-mule probleem zijn. Is daar al wat zekerheid over? Ga anders proberen een RMA te regelen. Jammer, want verder is het een topper.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Verwijderd

Heb wat maanden de US Robotics, maar kan met mijn wireless kaartjes nog steeds geen verbinding krijgen. Ik gebruik het nu als een hub (router). Het status lampje van de wireless acces point heeft het nooit gedaan.

Kan iemand mij vertellen hoe het komt dat het status lampje niet doet?

Vriendelijke dank!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 11:53 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 11:52:
Heb wat maanden de US Robotics, maar kan met mijn wireless kaartjes nog steeds geen verbinding krijgen. Ik gebruik het nu als een hub (router). Het status lampje van de wireless acces point heeft het nooit gedaan.

Kan iemand mij vertellen hoe het komt dat het status lampje niet doet?

Vriendelijke dank!
Geen idee, maar om thuis met een wireless kaartje verbinding te krijgen moet ik "automatische instellingen" of iets dergelijks uitvinken. Het betreffende scherm vind je door via beschikbare netwerken / verbindingen (rechtermuisknop system tray) op geavanceerd te klikken. Als je het uitgevinkt hebt kun je ook de code voor de wep-encryptie invoeren door op het groene icoontje te klikken. Ik heb trouwens wel de access point & router.

p.s. bij mij zijn het status- en powerlampje oranje ipv groen :? maar het werkt dus ik maak er geen punt van.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 13:35 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 13:34:
[...]
Geen idee, maar om thuis met een wireless kaartje verbinding te krijgen moet ik "automatische instellingen" of iets dergelijks uitvinken. Het betreffende scherm vind je door via beschikbare netwerken / verbindingen (rechtermuisknop system tray) op geavanceerd te klikken. Als je het uitgevinkt hebt kun je ook de code voor de wep-encryptie invoeren door op het groene icoontje te klikken. Ik heb trouwens wel de access point & router.

p.s. bij mij zijn het status- en powerlampje oranje ipv groen :? maar het werkt dus ik maak er geen punt van.
Dank je wel. Ik zal er weing van aantrekken. Ik baal zo errug.. heb heel wat eurotjes voor moeten betalen. 3 kaartjes + acces point en verdomme het werkt nog steeds nie.

Mochten meer mensen een oplossing hebben, dan hoor ik het graag. Wanneer ik in mijn browser 192.168.123.254 intik, krijg ik niks te zien. Hij maakt gewoon geen verbinding! Wat moet er mis zijn??

• DieterVDW
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 14:51:
[...]

Dank je wel. Ik zal er weing van aantrekken. Ik baal zo errug.. heb heel wat eurotjes voor moeten betalen. 3 kaartjes + acces point en verdomme het werkt nog steeds nie.

Mochten meer mensen een oplossing hebben, dan hoor ik het graag. Wanneer ik in mijn browser 192.168.123.254 intik, krijg ik niks te zien. Hij maakt gewoon geen verbinding! Wat moet er mis zijn??
Doe anders eens een reset naar standaard instellingen (minimum 5 sec op reset knopje duwen) en probeer daarna eens of je de router vind op 192.168.123.254
(waarbij je dit natuurlijk probeert via een gewone UTP verbinding).
Als je 'm na deze reset nog niet bereikbaar is, dan is er iets goed fout hoor.
Ook es proberen inwisselen misschien dan...?

(Btw: als je denkt dat 'm niet goed werkt, waarom wacht je dan zo lang om het probleem aan te pakken? Voor je het weet is 'm uit garantie of zo...)

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:25

BCC

Ik heb net een nieuwe aangeschaft en de verbinding is om te huilen. 1 verdieping hoger (gewapend beton): Om de 5 minuten signal loss. 2 verdiepingen hoger (2x gewapend beton): iets minder vaak, maar nog heel vaak signal loss (1x per 10 minuten). Download speeds zijn ook om te huilen. Windows geeft zelf 2/5 streepjes aan, Robotics drivers zeggen: GROEN: STRONG SIGNAL?!

Drivers van de PCI kaartjes (Ook Robotics) deugen ook van geen kant. Lopen vast nadat ze proberen een wijziging door te voeren aan de instellingen van de driver en laten dan ook de driver crashen.. en dan kun je weer rebooten :(

Wat kan ik hier verder nog aan doen? Ik heb op beide systemen de nieuwe drivers en ik dacht ook de nieuwste firmware op de router (zal ik zo nog even nakijken). Een externe antenne aan de router hangen oid?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 14:51:
[...]

Onderstaande haal ik uit een ander topic van mij. Kabelmodem en AP even van de stroom af helpt ook wel eens.

Ik had het pci kaartje alweer uit de pc gehaald om alles terug te brengen naar Mediamarkt en bedacht me nog 1 laatste optie, nadat ik de router al een nacht had ontkoppeld.... Probeer een andere LAN poort om in ten minste dan ook maar toegang te krijgen tot het configuratie menu. Dat lukt met een resetje of 2 inderdaad op poort 4. Vervolgens weer de hele configuratie doorgelopen die wel terug zat op fabrieksinstellingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2004 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:14
Vanmiddag de nieuwste firmware van USR ontvangen: USR8054_1.57build 0026 (20040817) netjes in een e-mail van USR. Onderstaand is de e-mail te lezen en voor de testers onder ons (hij staat volgens mij niet op de site van USR): http://members.chello.nl/....57build0026_20040817.zip

Succes met testen :)

------------------------------------

Dear Customer,

Thank you for choosing U.S. Robotics.

U.S.Robotics has developed a new beta firmware for the USR8054 that we would like our customers to test.

This new firmware has been especially designed to address issues like: loss of connection, rebooting caused by environmental interferences and similar phenomena.

We are asking customers that have been experiencing problems like those described above to test this firmware and give us feedback: your help will be much appreciated.

Please remember the firmware is a compressed file and you must decompress it. In the Tools section of your Web Configurator you will find the option to upgrade firmware

Again, thank you for choosing U.S. Robotics.

When you reply to this message, please click 'Reply' and include all previous correspondence. This allows us to track and resolve your issue more efficiently.

Sincerely,
Donata
<<USR8054_1.57build 0026 (20040817).zip>>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snarf schreef op 21 augustus 2004 @ 02:03:
Vanmiddag de nieuwste firmware van USR ontvangen: USR8054_1.57build 0026 (20040817) netjes in een e-mail van USR. Onderstaand is de e-mail te lezen en voor de testers onder ons (hij staat volgens mij niet op de site van USR): http://members.chello.nl/....57build0026_20040817.zip

Succes met testen :)
Hallo snarf,

Bedankt voor de link. Heb net zonder problemen de nieuwe firmware geïnstalleerd. De eerste veranderingen die mij opvielen waren:

- SNMP werkt weer.
- Web interface lijkt een stuk sneller geworden.

Nog geen reboots gezien, maar ja, ik heb 1.57 dan ook nog geen uur draaien.

Ik houd jullie op de hoogte.

Vriendelijke groet,

Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas... de eerste reboot is een feit :(

Groeten,

Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-10 14:37
de 1.57 lijkt beter. een symantec netrecon zorgde niet voor een reboot, echter een half uur emule was genoeg voor de eerste reboot. daarna volgde nog vele. :(

het vervelende van deze versie is dat na een reboot hij vaak niet meer op komt. het status lampje blijft uit en ik moet echte de power eraf halen. :(

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, geen succesvolle reacties na versie 1.57.
Is downgraden mogelijk, anders wacht ik toch liever tot de firmware officieel is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woudloper schreef op 21 juli 2004 @ 14:39:
Die ervaring heb ik niet. Mijn mail had ik gericht aan de NL Helpdesk en had dan ook binnen 2 dagen een reactie binnen die ook nog eens bevredigend was!
Woudloper, kun je aangeven hoe je bij de Nederlandse helpdesk uitkomt, naar mijn weten heeft USR maar 1 support ingang een mailcenter in USA :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

@ tweakernick: ik heb gewoon gemaild naar: emea_modemsupport@usr.com. Wel in het Engels, maar naderhand kreeg ik van Tommy een antwoord terug in het Nederlands. Werkte erg prettig al zeg ik hetzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
snarf schreef op 10 augustus 2004 @ 01:11:
[...]
Goed, ff een quote uit het verleden, ik heb nu dus geen reconnects meer! Ik gebruik nog steeds e-mule, maar door wat leeswerk op wat Duitse forums en wat gestuntel ben ik tot de volgende oplossing gekomen:
Forward in Virtual Server alleen poort TCP 4662/4662 en UDP 4672/4672 voor e-mule. Zet KAD in je e-mule uit. That's it!

Blijkbaar kreeg de router een soort loop te verwerken met die andere open poorten... Of KAD gewoon kan blijven draaien is mij niet bekend, ik gebruik het toch niet. Ik moet er nog wel bijzeggen dat ook wordt geadviseerd een vast IP in te stellen. Dit heb ik echter niet gedaan, maar ik ondervind er ook geen hinder van. Ook met RDP'en heb ik geen reconnects meer (in ieder geval de laatste paar dagen nog niet).

Hoe eea straks gaat als ik m'n laptop eindelijk wifi ga aansluiten, moeten we natuurlijk nog afwachten, maar van de reconnects op m'n router ben ik op dit moment gelukkig verlost :)
Bij mij werkt de nieuwe firmware naar tevreden. Ik heb bovenstaand bericht toch nog maar even gequoted, omdat ik hier weer lees dat mensen reconnects krijgen met emule. Ik ben wel benieuwd of bovenstaande bij anderen ook de oplossing brengt die het mij heeft gebracht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snarf schreef op 22 augustus 2004 @ 14:09:
[...]
Bij mij werkt de nieuwe firmware naar tevreden. Ik heb bovenstaand bericht toch nog maar even gequoted, omdat ik hier weer lees dat mensen reconnects krijgen met emule. Ik ben wel benieuwd of bovenstaande bij anderen ook de oplossing brengt die het mij heeft gebracht...
En wat bedoel je met nieuwe firmware aangezien er in dit Topic een firmware versie rondgaat die nieuwer is dan op usr.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net i Robot gezien.
Lache, die film draait om de firma US Robotics :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 17:16:
[...]

En wat bedoel je met nieuwe firmware aangezien er in dit Topic een firmware versie rondgaat die nieuwer is dan op usr.com
Als je goed had gekeken had je kunnen zien dat ik die 'nieuwste' firmware heb gepost... Ik heb het dus over de firmware USR8054_1.57build 0026 (20040817) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snarf schreef op 24 augustus 2004 @ 11:59:
[...]
Als je goed had gekeken had je kunnen zien dat ik die 'nieuwste' firmware heb gepost... Ik heb het dus over de firmware USR8054_1.57build 0026 (20040817) :P
Dan ga ik het er toch maar op wagen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help, ik kan m'n LAN niet meer 'zien' na deze upgrade!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 18:56:
Help, ik kan m'n LAN niet meer 'zien' na deze upgrade!
Treed overigens alleen bij Wireless apparaten op, maar erg vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Router maar weer gedowngrade naar firmware 1.44 / 04/28/04 die werkt tenminste wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woudloper schreef op 22 augustus 2004 @ 00:07:
@ tweakernick: ik heb gewoon gemaild naar: emea_modemsupport@usr.com. Wel in het Engels, maar naderhand kreeg ik van Tommy een antwoord terug in het Nederlands. Werkte erg prettig al zeg ik hetzelf.
emea staat dan ook voor Europe Middle East Asia; daar zitten de talenknobbels :7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Ik heb nu last van regelmatige disconnects, maar dit gebeurt maar sinds m'n wireless connectie (met WPA-PSK en TKIP) door windows beheerd wordt inplaat van door de US Robotics Utility...
Ik was blij dat WinXP eindelijk in staat was om zelf WPA-PSK te doen dankzij Service Pack 2, maar die disconnects verknallen het wel een beetje :s ...
Maar het probleem ligt waarschijnlijk wel bij WinXP, want met de USR Utility werkte alles perfect!

Edit: en de us-robotics utility weer gebruiken is ook niet evident blijkbaar...
Maar ik heb nu eens ssid broadcasting aangezet, misschien helpt dat...
Edit2: nope, dat deed het dus ook niet ...
Terug naar USR utility dan maar...

Zijn er trouwens mensen die succesvol de 'dynamic channel' optie van de router gebruiken? Ik heb dit nog niet werkende gekregen...
De router selecteert dan telkens kanaal 1, maar het is niet mogelijk om op dat kanaal een verbinding te maken...

[ Voor 55% gewijzigd door DieterVDW op 25-08-2004 05:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DieterVDW schreef op 25 augustus 2004 @ 03:12:Zijn er trouwens mensen die succesvol de 'dynamic channel' optie van de router gebruiken? Ik heb dit nog niet werkende gekregen...
De router selecteert dan telkens kanaal 1, maar het is niet mogelijk om op dat kanaal een verbinding te maken...
Ik krijg telkens disconnects als ik dat aanzet.
Ook als ik het SSID USR8054 wijzig in een andere naam.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Ik heb gisteren heel wat zitten experimenteren met Netstumbler en verschillende kanalen. Dit waren de resultaten

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
CHAN    SNR Verbinding
1   80  ONSTABIEL!
2   77  ONSTABIEL!
3   72  ONSTABIEL!
4   74  ONSTABIEL!
5   70  ONSTABIEL!
6   73  ONSTABIEL!
7   71  stabiel
8   71  ONSTABIEL!
9   70  ONSTABIEL!
10  68  ONSTABIEL!
11  66  stabiel
12  67  stabiel 
13  65  stabiel

(De router staat op +- 5 m van m'n computer, met 1a2 muren ertussen)

Overal waar er instabiel staat betekent het dat de verbinding ahw aan en af knippert :s . Zoals je ziet gebeurt dit op héél veel kanalen.
Het is dan ook niet mogelijk om op deze kanalen verbinding te maken...

Wat me echter meer zorgen baart: aan het einde van m'n test blokkeerde m'n wireless kaart ahw als ik de router naar kanaal 1 switchde.
Netstumbler en de USR utility bleven tonen dat ze kanaal 1 detecteerden met een bepaalde SNR (die niet veranderde), zélfs als ik de router uit het stopcontact plugde.
Sinds ik die tests gedaan heb is de snelheid van mijn verbinding ook héél erg variabel: Nu staat er bvb 48 Mbps, daarnet stond er 11 of 18 ...
De volle 125 haal ik zelden meer... De signal strength is nochtans altijd goed.
Is dit normaal?
Ik dacht dat er vroeger altijd 125 stond, maar ik kan me vergissen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik SSID broadcast disable heb ik om het uur een disconnect. Bah

Verwijderd

Nog een opmerking m.b.t. firmware versie 1.57:

Wellicht hetzelfde probleem als bij tweakernick. Uploads vanaf de wireless card in de laptop werken niet (goed) meer. Zodra ik meer dan +/- 1 KB aan gegevens verzend (via HTTP, SSH, SCP, Share op server) krijg ik steevast 'Connection reset by peer' of een andere windows foutmelding (die ik nu even niet bij de hand heb). Zowel naar interne computers als extern treed het probleem op. Het probleem doet zich echter alleen voor vanaf wireless apparaten.

Kan nog iemand dit bevestigen?

Met vriendelijke groet,

Jos

P.S. Downgraden naar 1.44 lost het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb simple solution via intel (laptop card) heb nu de automatische snelheidsbepaling van de router uitgezet en heb nu sinds een dag geen reconnects meer

nu maar hopen dat het zo blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordAlderaan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-11-2021

LordAlderaan

DPC Eclipse

DieterVDW schreef op 25 augustus 2004 @ 16:46:
Ik heb gisteren heel wat zitten experimenteren met Netstumbler en verschillende kanalen. Dit waren de resultaten

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
CHAN    SNR Verbinding
1   80  ONSTABIEL!
2   77  ONSTABIEL!
3   72  ONSTABIEL!
4   74  ONSTABIEL!
5   70  ONSTABIEL!
6   73  ONSTABIEL!
7   71  stabiel
8   71  ONSTABIEL!
9   70  ONSTABIEL!
10  68  ONSTABIEL!
11  66  stabiel
12  67  stabiel 
13  65  stabiel
Naar aanleiding van deze post ook wat zitten experimenteren. Blijkt dat bij mij bijna alle kanalen onstabiel zijn. Uiteindelijk werkt 12 bij mij stabiel. Heb vele kanalen geprobeerd de afgelopen dagen. Ben er zeker van dat bij mij:
6,9,10 en 11 onstabiel zijn.

Mijn setup:
Draytek Vigor 2900G (AP)

USR805416 802.11g Wireless Turbo PCI Adapter
USR805410 802.11g Wireless Turbo PC Card

Waarbij bijde USR kaartjes problemen hadden op de kanalen 6,9,10,11 en probly ook op wat andere maar ik heb het in eerste instantie niet bijgehouden welke kanalen ik allemaal geprobeerd heb. (Ik heb geen Wireless kaarten van andere merken geprobeerd.)

I do not suffer from insanity... I enjoy every minute of it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF nog ter info op mijn eerder bericht ook de disconnects met mijn desktop met usr pci kaart zijn verdwenen nu reeds 28 uur online zonder disconnects respons tijd van router ook beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:25

BCC

Met die Beta Firmware en de Beta drivers voor de kaartjes van de US Robotics site en het zaakje op kanaal 7, werkt het bij mij nu ook als een trein. Alleen kan de PC met kabel de Wireless PC's niet pingen?!.. Naja.. dat zal wel aan het systeem liggen..

[ Voor 8% gewijzigd door BCC op 04-09-2004 18:55 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
BCC schreef op 04 september 2004 @ 18:55:
Alleen kan de PC met kabel de Wireless PC's niet pingen?!
En werkt het netwerk voor de rest wel?
Check anders eens je firewall settings in de router... :?

Ik heb trouwens de indruk dat de keuze van het kanaal er héél veel toe doet...
Op kanaal 10 had ik zo nu en dan disconnects, maar nu heb ik 'm op kanaal 12 gezet en ben ik al 2 dagen online zonder disconnect...

Btw: ik moet toch weer de USR utility gebruiken om verbinding te maken, omdat WinXP plotseling beweert dat m'n adapter geen WPA aankan.
Terwijl het een dag ervoor nog zonder probleem werkte... |:(
Ik ben geen microsoft tegenstander, maar van zo'n vage dingen krijg ik het wel zo'n beetje :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik had die vervelende reconnects (heb de router nu al een goeie 8 maand ofzo). Sinds de laatste update (die op de usr site staat) is het opgelost. Ik heb dan ook mijn kanaal gewijzigd en ik heb inderdaad ook de indruk dat dit deel van de oplossing is.

Echter heb ik een rare bug ontdekt. De verbinding valt regelmatig weg bij 1 welbepaalde site. Het is een java game site en als ik op deze site speel met m'n desktop pc (via kabel naar de router) geeft dit uren geen probleem. Op m'n laptops (ik heb er 2) kan ik me echter steevast aan een connectiedrop verwachten. Het lijkt wel alsof die site dit veroorzaakt. Mijn pc is gegarandeerd spyware en virus vrij dus daar kan het niet zitten. Ik weet dat het erg raar klinkt maar ik ben er absoluut zeker van dat 'de soort trafiek' dat die site veroorzaak een oorsprong van troubles is.

Oh ja , de site is http://www.jippii.be/jsp/games/index.jsp (als je dan gaat spelen in zo'n kamers kom ik het tegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 15:18:
Oh ja , de site is http://www.jippii.be/jsp/games/index.jsp (als je dan gaat spelen in zo'n kamers kom ik het tegen).
Geen probleem mee hier...
Bepaald spelletje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DieterVDW schreef op 05 september 2004 @ 20:17:
[...]

Geen probleem mee hier...
Bepaald spelletje?
Neen bij elk spel of in de chat kamer verlies ik mijn verbinding af en toe. Weird stuff, i know :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 15:30

TeT

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 19:42:
Nog een opmerking m.b.t. firmware versie 1.57:

Wellicht hetzelfde probleem als bij tweakernick. Uploads vanaf de wireless card in de laptop werken niet (goed) meer. Zodra ik meer dan +/- 1 KB aan gegevens verzend (via HTTP, SSH, SCP, Share op server) krijg ik steevast 'Connection reset by peer' of een andere windows foutmelding (die ik nu even niet bij de hand heb). Zowel naar interne computers als extern treed het probleem op. Het probleem doet zich echter alleen voor vanaf wireless apparaten.

Kan nog iemand dit bevestigen?
yup, ik heb/had ditzelfde probleem ook.
uploaden en hele lange url's geven een time-out ...
blijkbaar lost het veranderen van de MTU naar 1500 op de pc het op.
(bij mij kan dit echter niet (meteen), airport op de mac ...)

Contesteruuu Benderuuuu

Verwijderd

TeT schreef op 07 september 2004 @ 09:31:
[...]

yup, ik heb/had ditzelfde probleem ook.
uploaden en hele lange url's geven een time-out ...
blijkbaar lost het veranderen van de MTU naar 1500 op de pc het op.
(bij mij kan dit echter niet (meteen), airport op de mac ...)
ik heb dit probleem ook (kan niet uploaden bij speedtest, upgraden van mcafee werkt niet..) als ik de kabel erin doe ipv wireless werkt dit wel. ik heb de mtu naar 1500 veranderd maar dit helpt niet. iemand nog een idee? (wep128, channel 11,)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corne1977
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-10 15:54
Als je de automatische MTU discover uitzet, kun je gewoon de speedtest uitvoeren.
Bovendien kan ik nu weer mail versturen. Wat zonder deze aanpassing i.c.m. norton antivirus niet mogelijk was.

Corne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Corne1977 schreef op 10 september 2004 @ 08:35:
Als je de automatische MTU discover uitzet, kun je gewoon de speedtest uitvoeren.
Bovendien kan ik nu weer mail versturen. Wat zonder deze aanpassing i.c.m. norton antivirus niet mogelijk was.
waar kan ik die optie vinden :9~ :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corne1977
MTU discover kun je uitschakelen m.b.v. het programma TCPOptimizer.
Dit programma kun je via google zoeken en downloaden.

[ Voor 40% gewijzigd door Corne1977 op 10-09-2004 09:35 ]

Corne

Verwijderd

Ongeloveloos, zit ik mijn ethernetkaart divers te updaten werkt de router nu helemaal naar behoren.
Elke gewijzigde setting levert geen disconnect meer op _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een nieuwe update van de firmware van de router beschikbaar vanaf 1-10-2004. Het lijkt bij mij beter te werken, maar laat ik niet al te enthiousiast worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

@ coert_metz: Kan jij mij vertellen waar? Want als ik op de pagina's van:kijk zie ik geen nieuwe firmware beschikbaar. Het enige wat ik zie is de pre-release van de firmware en nog steeds niet de nieuwe versie.

[ Voor 4% gewijzigd door Woudloper op 05-10-2004 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corne1977
De gewijzigde firmware en drivers staan op de amerikaanse site.

http://www.usr.com/support/product-template.asp?prod=8054

Corne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Bij mij werkt hij nu met de firmware uit US zeer stabiel al 48 uur

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msx2
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hmm, met alle nieuwere firmware versies krijg ik mijn pptp->speedtouch home verbinding niet meer aan de praat. Alleen de 1.21h werkt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

msx2 schreef op 06 oktober 2004 @ 12:55:
Hmm, met alle nieuwere firmware versies krijg ik mijn pptp->speedtouch home verbinding niet meer aan de praat. Alleen de 1.21h werkt. :(
Hmm, dat is vaag. Lijkt mij niet de bedoeling en zou zelf niet weten hoe je het wel aan de praat krijgt. wellicht kan je even een e-mail sturen naar de USR Helpdesk en dit punt adresseren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op die amerikaanse site staat er een uitroepteken bij PPPoE (ADSL) en een linkje:
http://www.usr.com/support/8054/8054-ug/six.html#appendA
Hier leggen ze uit wat je moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msx2
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De instellingen kloppen ook (het werkt immers wel met de oudere versie).

Alleen uit de logs blijkt dat de router een pptp connectie wil opzetten zonder te kijken naar de ingevulde ip-adressen.

Ik heb inmiddels ook contact opgenomen met USR, ben benieuwd wat zij te zeggen hebben. (En anders ga ik hem maar bridged of met een dhcp-spoof gebruiken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb vandaga niets dan problemen gehad met de nieuwe firmware. Ik ben nu terug op 1.44 die ook disconnects geeft soms, maar in ieder geval stabieler is. Met de nieuwe firmware was er wel een verbinding maar kreeg de draadloze pc geen ip adres toegewezen of werd de verbinding verbroken als ik een andere pc uit het netwerk wilde overnemen met remote desktop en werd daarna geen ip adres meer toegekend. herstarten van de netwerkkaart lukt niet en er verschijnt een geel driehoekje met een uitroepteken in de taakbalk rechtsonder (WinXP SP2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-10 13:49
Net een mailtje gehad van USR dat de final 125 MBps firmware klaar is.

http://www.usr.com/125/

Alleen lijkt de site nog niet verder geupdate te zijn...

[ Voor 24% gewijzigd door Lizard op 08-10-2004 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 11:01
De beta-firmware (1.21h, geloof ik) deed 't beter dan de final versie die nu beschikbaar is :{. Heb hier al drie disconnects gehad vandaag. Dat had ik met de beta nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb precies hetzelfde probleem :( . pptp met speedtouch is lukt niet met versies 1.44 en 1.64, wel met versie 1.21h met dezelfde WAN settings:

Connection type : PPTP
Ip address: 10.0.0.150
Subnet Mask: 255.255.255.0
Gateway: 10.0.0.138
Server IP: 10.0.0.138

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
Ik heb voor de eerste keer met de 1.64 driver met Ghost 9.0 een image van ruim 40 gb kunnen maken,van mijn laptop,via het draadloos netwerk.Vlgs Ghost is de image goed.

Ik heb een 510i in bridgemode en nu doet Webcam van MSN het ook.

[ Voor 17% gewijzigd door tonber op 09-10-2004 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tonber schreef op 09 oktober 2004 @ 16:06:
Ik heb voor de eerste keer met de 1.64 driver met Ghost 9.0 een image van ruim 40 gb kunnen maken,van mijn laptop,via het draadloos netwerk.Vlgs Ghost is de image goed.

Ik heb een 510i in bridgemode en nu doet Webcam van MSN het ook.
Ik heb al gemerkt dat het probleem met hickups enkel voorkomt bij de antenne-modellen (PCI). Bij mijn laptop gaat alles ook perfect zonder hickups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Ik gebruik nu nog de 1.44, en het rare is dat het via wireless perfect werkt,
maar via UTP krijg ik om de 5 minuten een disconnect :s ...
Héél vreemd...
Ik ga straks eens de 1.64 uitproberen, ik hou jullie op de hoogte!

Edit: 1.64 is geïnstalleerd, lijkt goed te werken op eerste zicht.
Er mogen nu blijkbaar geen spaties meer in de SSID staan...

Wat ik wel irritant vind in het algemeen: je kan port forwarding doen naar een ip,
maar je kan geen vast ip toewijzen aan een bepaald mac adres (handig!) .
Je moet dus in de computer waarnaar je poorten forward een vast ip adres instellen, en dus ook de dns servers. Je kan daarvoor geen DHCP gebruiken.
Jammer!
SMC heeft die feature wel en da's toch wel ferm handig!

[ Voor 54% gewijzigd door DieterVDW op 11-10-2004 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Weet iemand of je met draadloze internetverbinding kan werken, die ingebouwd is in SP2, in plaats van drivers van us Robotics?

Telkens als ik mijn pc opstart met us robotics installatie, duurt het ongeveer een minuut of 2 voordat ie verbinding kan maken...erg vreemd, iemand hiermee ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

@ Zhadum: Het werken met de Win XP SP2 moet gewoon werken. Zelf heb ik ook een tijdje met de default Win XP gewerkt en had daar geen problemen mee. Ik denk dat je het het beste maar even moet uitproberen of dat voor jou ook succesvol is!? (Ergens hierboven in dit topic staat er nog een beschrijving/melding over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

hmmm, gisteravond heel lang geprobeerd, maar hij deed pas toen ik de drivers van us robotics instaleerde. maar bedankt voor je advies. Ik ga op onderzoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
Zhadum schreef op 11 oktober 2004 @ 10:35:
hmmm, gisteravond heel lang geprobeerd, maar hij deed pas toen ik de drivers van us robotics instaleerde. maar bedankt voor je advies. Ik ga op onderzoek :)
Natuurlijk moet je eerst de drivers van de hardware installeren daar vraagt windows xp met sp2 toch om daarna kun je alles configureren in windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ja uiteraard, ik had liefst geen software van us robotics gewild, aangezien mijn oc eerst 2 minuten niks doet en daarna [als us robotics is geladen] dan kan ik weer vderder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou goed, ik heb de nieuwe 125mbps drivers geïnstalleerd. Het utp gedeelte funtioneert prima net als vanouds. Wat betreft de wireless verbinding (pci) is de link quality achteruitgegaan (was 100%, nu >80%), maar de signal strength vooruit (was 70%, nu 80%). Ik ben nu aan het testen wat de gevolgen zijn. Voorlopig ziet het ernaar uit dat de doorvoersnelheid verdubbeld is :9 :Y) _/-\o_
Ik ga eens wat grote bestanden kopiëren. Zonder magnetron zit ik nu tegen de 20000kbps :9~ met magnetron rond de 10000kbps ;) De afstand tussen de router en de wireless pc is ongeveer 7 à 8 meter met enkele deuren en muren ertussen waarbij de voorkant van de pc naar de router gericht staat. Dus het zou in principe nog beter kunnen :Y) Ik hoop alleen dat de achteruitgang in link quality niet gaat leiden tot disconnects O-)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-10 11:12

Francois

Dus...

Ik heb met firmware 1.64 het probleem dat mijn beide 802.11g clients na een paar uur geen verbinding meer kunnen maken/houden (No wireless network detected) met de AP (USR8054). Mijn laptop (802.11b) blijft wel gewoon verbinding krijgen/houden.

De oplossing is het restarten van de AP.

Nog meer mensen met dit probleem?

Met v1.57 had ik dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Francois schreef op 13 oktober 2004 @ 13:17:
Ik heb met firmware 1.64 het probleem dat mijn beide 802.11g clients na een paar uur geen verbinding meer kunnen maken/houden (No wireless network detected) met de AP (USR8054). Mijn laptop (802.11b) blijft wel gewoon verbinding krijgen/houden.

De oplossing is het restarten van de AP.

Nog meer mensen met dit probleem?

Met v1.57 had ik dit probleem niet.
Ja dit had ik eigenlijk meteen en niet na een paar uur. Ik kreeg deze versie niet aan de praat en ben weer terug bij 1.44. Heb inmiddels wel de nieuwste versie van de PCI kaart geinstalleerd, maar ik merk weinig verschil.

wat mij opvalt is dat ik in de router dynamic channels kan instellen, maar op de PC met PCI adapter niet. Ik zit nu op kanaal 11, maar wil eens proberen hoe het werkt wanneer steeds het beste kanaal wordt gekozen. Hoe werkt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 18:25: Ik hoop alleen dat de achteruitgang in link quality niet gaat leiden tot disconnects O-)
hmmm, ik heb sinds mijn vorige post er drie disconnects op zitten, waarbij mijn router zichzelf reset :( Dit heb ik echter alleen wanneer ik ook gebruik maak van het wireless gedeelte, dus voorlopig nog niet gebeurd wanneer ik alleen verbonden ben via UTP. Het vervelende daarbij is dat bij twee van de drie gevallen ik ook niet meer in de router kon komen en ik de stroom moest uitschakelen om er weer in te komen. Ik had bij mijn vorige versie van de firmware en de drivers nog geen enkele reset meegemaakt, dus ik ben hier absoluut niet blij mee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Gisteren aan het eind van de middag de upgrade gedaan van zowel de router als de PCMCIA driver (eerst uninstallen en dan installeren) en alles loopt als een zonnetje. Heb een stuk minder hick-ups dan voorheen en de snelheid is ook een stuk verbeterd (maar ze zeggen ook dat ze nu 125 Mbps ondersteunen). Ik moet de PC met de PCI kaart nog upgraden, maar die heeft op dit moment geen problemen en connect ook gewoon eenvoudigerwijs naar de Router/Access Point.

Al met al was het een klusje wat ongeveer 15/20 minuten heeft geduurd. Overigens is het wel jammer dat hij steeds (bij het upgrade) teruggaat naar de 'Factory Settings'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai reeds een week superstabiel met de nieuwste firmware.
Zowel LAN als WLAN, heerlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Systeem is overigens stabiel, maar vanochtend heb ik wel even de router moeten herstarten. Om de één of andere reden was web-interface van de router niet beschikbaar en volgende de USR Problemen en Oplossingen was een oplossing om de router te herstarten.

Zal het resultaat vanavond nog wel even bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Is het verschil tussen 100Mbps en 125Mbps dan echt zo goed te merken?

Ik zou vooral de prioriteit geven aan de verbinding ipv aan de snelheid van die verbinding als het over draadloos netwerk gaat. Maar blijkbaar is dit alleen maar slechter met de nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Bij mij is het zeker te merken. De snelheid is een stuk beter en de kwaliteit van de verbinding ook. Bij de oude firmware zat ik op 85% en nu zit op gem. 96% bij een afstand van 8 meter tot de router/access point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-FoX- schreef op 14 oktober 2004 @ 08:26:
Is het verschil tussen 100Mbps en 125Mbps dan echt zo goed te merken?

Ik zou vooral de prioriteit geven aan de verbinding ipv aan de snelheid van die verbinding als het over draadloos netwerk gaat. Maar blijkbaar is dit alleen maar slechter met de nieuwe firmware?
Ja, ik vraag me ook af waar ik prioriteit aan zal geven. Bij grote bestanden haalde ik zo nu en dan een transfersnelheid van 24mbps, maar als ik niet eens m'n pc even aan kan laten staan dan ga ik toch wellicht terug naar de vorige firmware en drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 19:26:
[...]

Ja, ik vraag me ook af waar ik prioriteit aan zal geven. Bij grote bestanden haalde ik zo nu en dan een transfersnelheid van 24mbps, maar als ik niet eens m'n pc even aan kan laten staan dan ga ik toch wellicht terug naar de vorige firmware en drivers.
edit: Na weer een reset heb ik maar besloten de vorige instellingen weer terug te zetten. Die heb ik tenminste nog opgeslagen. Dan maar een lagere transfersnelheid :|

ahum, zo een modje zo lief willen zijn om bovenstaande edit in bovenstaande post te plaatsen :>

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Ik gebruik ondertussen alweer de 1.44 firmware op m'n router.
Met de 1.64 kon ik na een halfuurtje of zo plotseling geen wireless verbindingen meer maken,
alhoewel reeds gemaakte verbindingen actief bleven...

Vraagje: ik gebruik voor het moment WPA encryptie voor m'n wireless verbinding.
Ik ben van plan om een Intel Centrino laptop te kopen.
Kan de centrino WPA encryptie?

En heeft er al iemand zo'n USR PCI wireless kaartje succesvol onder linux werkend gekregen?

[ Voor 13% gewijzigd door DieterVDW op 16-10-2004 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er iemand die beta firmware voor 125 mpbs es terug online gooien. USR heeft hem van z'n website gehaald. Ik heb nu erg veel last van disconnects terwijl het met de vorige vlekkeloos ging...

edit:

nevermind heb hem zelf al gevonden online
http://www.usr.com/suppor...files/USR8054_v144b12.zip
voor wie hem nog zou nodig hebben ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oi,

ik wou even vragen/zeggen dat ik de U.S. Robotics Wireless Turbo Acces Point & Router (8054) heb, en ik een probleem ondervind :).

Het zit zo:
Als ik eMule opstart, een welbekend programma voor het eDonkey netwerk, gaat mijn router spontaan resetten. Hier een paar dingen die ik al heb gedaan:

1. ALLE bekende poorten voor eMule opengegooid, en van poorten gewisseld.
2. Andere machine geprobeerd
3. Ander O.S.

Tot dusver geen resultaat,

Mijn server draait op dit moment op XP, met SP1 (nog geen 2). Met alle ingebouwde ingebouwde firewalls en troep uit. Ik gebruik de laatste firmware op mijn router, maar de originele en de vorige versie resetten ook al. Ik heb op dit moment Geen overige Virusscanners of Firewall's op mijn computers staan, om de doodeenvoudige reden, dat ik nooit virussen krijg :). (firefox PWNT).

Ik heb zelfs een e-mail naar USR gestuurd, hier wisten hun ook geen raad mee.

Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 18:51:
Kan er iemand die beta firmware voor 125 mpbs es terug online gooien. USR heeft hem van z'n website gehaald. Ik heb nu erg veel last van disconnects terwijl het met de vorige vlekkeloos ging...

edit:
nevermind heb hem zelf al gevonden online
http://www.usr.com/suppor...files/USR8054_v144b12.zip
voor wie hem nog zou nodig hebben ;)
Goed, die gaan we dan nog maar eens uitproberen :) Wat ik ook veranderde, de router resette zich zo nu en dan wanneer ik ook wireless verbonden was. Nu zit ik dus weer op de vorige firmware, link quality 100%, signal strength 70%+, verbindingssnelheid < 10mbps waarbij ik met de nieuwe (instabiele) firmware tegen de 15mbps haalde bij deze signal strength :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Hmm, ik heb een vaag probleem. Zoals ik hierboven beschreef kon ik mijn router web configuration niet meer benaderen. Het enige wat ik onlangs heb veranderd is dat ik het SSID niet meer uitzend? Daarnaast natuurlijk nog wel de laatste Firmware geupdate, maar die gaf de eerste paar dagen geen problemen...

De router is de eerste dag gewoon te benaderen (na een herstart), maar als ik 2 dagen later kijke gebeurt er niets meer! Iemand anders ook zulke ervaringen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woudloper schreef op 16 oktober 2004 @ 23:49:
Hmm, ik heb een vaag probleem. Zoals ik hierboven beschreef kon ik mijn router web configuration niet meer benaderen. Het enige wat ik onlangs heb veranderd is dat ik het SSID niet meer uitzend? Daarnaast natuurlijk nog wel de laatste Firmware geupdate, maar die gaf de eerste paar dagen geen problemen...

De router is de eerste dag gewoon te benaderen (na een herstart), maar als ik 2 dagen later kijke gebeurt er niets meer! Iemand anders ook zulke ervaringen gehad?
Een paar berichten eerder heb ik geschreven dat met de nieuwe firmware mijn router de gewoonte had zich af en toe opnieuw op te starten. Regelmatig was ie vervolgens ook niet meer te benaderen tenzij ik de stroom er van af haalde. Ik zit dus voorlopig even op de oude firmware. Ga morgen eens de beta versie uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo , ik heb ook een robotics 8054 met bijgehorend PCMCIA kaartje van robotics ook op 100 Mbits.
Alles werkt goed , zeker nu met de laatse upgrade 1.643 , maar als in naar mijn netwerkverbinding kijk is de snelheid slechts 54 Mbits...
Ook als ik mijn laptop vlak naast de router zet , is het max 54 Mbits..
Is dit normaal ?

met dank
guy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 11:20:
Hallo , ik heb ook een robotics 8054 met bijgehorend PCMCIA kaartje van robotics ook op 100 Mbits.
Alles werkt goed , zeker nu met de laatse upgrade 1.643 , maar als in naar mijn netwerkverbinding kijk is de snelheid slechts 54 Mbits...
Ook als ik mijn laptop vlak naast de router zet , is het max 54 Mbits..
Is dit normaal ?

met dank
guy
Japz, de router is namelijk niet letterlijk 125mbps. Hij werkt gewoon op 54mbps, en door wat geavanceerde technologiën, zo als het groter maken van de Burst, is het mogelijk om 125mpbs te halen.

Het is dus volstrekt normaal dat jij 54 mbps ziet staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een tip voor iedereen die last heeft van hickups:

Gebruik de nieuwste drivers voor je pcmia of pci kaart van de usr site en werk met de beta firmware 125 mpbs voor de USR 8054 router (link heb ik hierboven geplaatst). Hiermee werkt mijn netwerk in elk geval helemaal perfect zonder ook maar 1 disconnect, en dat was vroeger anders....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo Elmo

hartelijk bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 13:07:
Gebruik de nieuwste drivers voor je pcmia of pci kaart van de usr site en werk met de beta firmware 125 mpbs voor de USR 8054 router (link heb ik hierboven geplaatst). Hiermee werkt mijn netwerk in elk geval helemaal perfect zonder ook maar 1 disconnect, en dat was vroeger anders....
Voor iedereen is het blijkbaar anders. Ik heb vandaag van alles geprobeerd en mijn router had enorme kuren: Als mijn router zich opnieuw moet starten (bij het updaten van de firmware of het laden van settings bijvoorbeeld) is het maar afwachten of ik daarna weer in mijn router kan komen en of ik kan internetten. Een oplossing die bleek te werken is de voedingskabel van de router eruit trekken en er weer in steken :+ Uiteindelijk heb ik toch de nieuwste firmware en drivers geïnstalleerd. Daarnaast heb ik de ssid enabled, wep enabled 128bit, channel dynamic, statische ip-adressen toegekend en sindsdien loopt het als een trein. Wireless transfer speeds van rond de 20000kbps en in een uur nog geen disconnect gehad :) Ik heb dit weekend wel weer behoorlijk rotzooien met mijn pc, maar in de toekomst zal ik er zeker plezier van hebben :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2004 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

bij mij blijft het probleem bestaan dat na enige tijd na een herstart (voedingskabel eruit trekken en opnieuw in het contact doen) de router niet benaderbaar is. Internet is overigens wel gewoon mogelijk, maar de config van de router is niet beschikbaar. WEP heb ik niet aanstaan, wel heb ik de SSID disabled, maar dat kan mijns inziens niet de oorzaak van het probleem zijn...

Iemand nog suggesties, of is dit gewoon een gevolg van de nieuwste firmware?

edit:
Overigens bij het benaderen van de config krijg ik nog wel eerst de popup voor het userid en wachtwoord, maar verder gebeurd er dan niets...

[ Voor 15% gewijzigd door Woudloper op 17-10-2004 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woudloper schreef op 17 oktober 2004 @ 22:59:
bij mij blijft het probleem bestaan dat na enige tijd na een herstart (voedingskabel eruit trekken en opnieuw in het contact doen) de router niet benaderbaar is. Internet is overigens wel gewoon mogelijk, maar de config van de router is niet beschikbaar. WEP heb ik niet aanstaan, wel heb ik de SSID disabled, maar dat kan mijns inziens niet de oorzaak van het probleem zijn...

edit:
Overigens bij het benaderen van de config krijg ik nog wel eerst de popup voor het userid en wachtwoord, maar verder gebeurd er dan niets...
Ik moet eerlijk toegeven dat ik vandaag ook de grootst mogelijke moeite heb gehad met dit ding. De ene keer kon ik de router wel nog configureren, de andere keer weer niet, om gek van te worden. Op een gegeven moment kwam ik er ook achter dat ik wat langer moest wachten voor ik weer in de router kon komen, kwestie van enkele seconden. Ik moet er in ieder geval voor zorgen dat zowel het power- en het statuslampje bij mij oranje(!) zijn, anders werkt het gewoon niet. Ik heb de router soms ook hardwarematig gereset voor het erop zetten van andere nieuwe firmware. Ik geloof ook dat wat ik toen ook deed ik niet bij de config kon komen. Ik heb echter nooit meegemaakt dat ik het inlogscherm zag en na het invullen van de inlognaam en wachtwoord er niks gebeurde.
Ik zou ook willen dat er een concept was dat altijd werkt, maar wat op een gegeven hielp bij mij was dat als de router niet stabiel was na het zichzelf opnieuw starten (hij startte dan steeds weer opnieuw op) was de voedingskabel even eruittrekken en er weer in steken. Trouwens, ik benader de config meestal vanaf utp en als ik de ssid disable kan ik dynamic channel ook vergeten.

edit: ik geloof dus dat ik het nu aan de praat heb. Ik heb files gekopieerd van de ene naar de andere pc en de snelheid was constanter dan eerst. Morgen zal ik wat langer testen. Dan weet ik meer over de stabiliteit van de verbinding.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2004 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds afgelopen zaterdagmiddag spontaan dat de router geen netwerk meer kan vinden.
Heb sindsdien firmware upgrade gedaan naar 1.64 en alles gereset, maar bij Device information blijft de foutmelding DCHP Client Disconnected staan.

Volgens mij betekent dit dat de router geen informatie van ISP ontvangt, maar wanneer ik de stekker rechtstreeks in mijn netwerkkaart steek, heb ik gewoon verbinding.

Iemand enig idee? Ik kan het configuratiescherm van de router gewoon bereiken, zonder enig probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woudloper schreef op 17 oktober 2004 @ 22:59:

edit:
Vandaag de pc aangezet, internet werkt gewoon. Echter..... ik kan niet in de config komen B) Ik zou toch zweren dat ik gisteren nog in de config kon komen; dit gaan we in de gaten houden.

edit: inmiddels heb ik ook al ervaring met jouw probleem :( Zolang de verbinding stabiel blijft (en vanavond is ie tot nu toe stabiel :) ) vind ik het best. Als ik de instellingen moet veranderen trek ik de kabel er even uit :| Niet erg profi, maar het werkt :) Het lijkt er idd op dat dit geen bug is, maar een feature :+

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 19:41:
Ik heb sinds afgelopen zaterdagmiddag spontaan dat de router geen netwerk meer kan vinden.
Heb sindsdien firmware upgrade gedaan naar 1.64 en alles gereset, maar bij Device information blijft de foutmelding DCHP Client Disconnected staan.

Volgens mij betekent dit dat de router geen informatie van ISP ontvangt, maar wanneer ik de stekker rechtstreeks in mijn netwerkkaart steek, heb ik gewoon verbinding.

Iemand enig idee? Ik kan het configuratiescherm van de router gewoon bereiken, zonder enig probleem...
uhm, heb je bij de basic settings -> wan "specify ip" toevallig geselecteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 19:47:
[...]

uhm, heb je bij de basic settings -> wan "specify ip" toevallig geselecteerd?
nee, bij mij ISP krijg ik een dynamisch ip, dus staat die op obtain IP Automatically

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 11:01
De nieuwe firmware lijkt - zoals ik hierboven ook al heb aangegeven - duidelijk geen verbetering :(. Regelmatig word ik 'verblijd' met de mededeling 'Acquiring Network Address' (en valt de verbinding dus weg). Ook is het icoontje niet steeds groen (rechts), zodat het lijkt alsof er niet voordurend verbinding is. Iemand dezelfde ervaringen en een mogelijke oplossing hiervoor? Of moet ik maar weer terug naar de beta-drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoelJewel schreef op 19 oktober 2004 @ 20:01:
De nieuwe firmware lijkt - zoals ik hierboven ook al heb aangegeven - duidelijk geen verbetering :(. Regelmatig word ik 'verblijd' met de mededeling 'Acquiring Network Address' (en valt de verbinding dus weg). Ook is het icoontje niet steeds groen (rechts), zodat het lijkt alsof er niet voordurend verbinding is. Iemand dezelfde ervaringen en een mogelijke oplossing hiervoor? Of moet ik maar weer terug naar de beta-drivers?
Het lijkt erop dat ieder z'n eigen probleempjes kan hebben. Ik kan bij die van mij eraan toevoegen dat met de laatste firmware en drivers ik vandaag "verblijd" werd met het feit dat ik wireless niet kon internetten of andere pc's in het netwerk kon zien :( Link quality en signal strength waren prima, maar ik schoot er niet veel mee op :/ Daarnaast was het natuurlijk nog altijd zo dat ik niet bij de config kon komen. Ik denk dat ik maar weer terugga naar de beta firmware :| Ik hoop wel dat ik de wireless transfer speed behoud, want die was echt lekker: 20Kbps :Y) Ik heb de laatste tijd zoveel uitgeprobeerd dat ik niet meer weet of ik dit nu geprobeerd heb of niet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Over de snelheid van de nieuwe firmware ben ik wel te spreken, maar zoals tjatja meld heeft iedereen zo zijn eigen probleempjes. De mijne lijken (of leken) een beetje op tjatja.

Het lijkt erop dat tjatja gelijk had en dat mijn router op een gegeven moment een spontane restart doet wat ervoor zorgt dat internet nog wel beschikbaar is, maar de router config niet meer. Als ik dan ongeveer 24 uur later opnieuw probeer doet zowel internet als de router config het niet meer, wat dus een reboot (stekker eruit trekken) tot gevolg heeft.

* Woudloper gaat toch maar weer even een mail aan de USR support richten en mijn problemen kenbaar maken opdat ze deze wellicht in een toekomstige release aanpassen. Blijf nog even uitproberen met deze firmware, maar anders wordt het toch écht een downgrade terug naar de oudere versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
Woudloper schreef op 19 oktober 2004 @ 23:52:
Over de snelheid van de nieuwe firmware ben ik wel te spreken, maar zoals tjatja meld heeft iedereen zo zijn eigen probleempjes. De mijne lijken (of leken) een beetje op tjatja.

Het lijkt erop dat tjatja gelijk had en dat mijn router op een gegeven moment een spontane restart doet wat ervoor zorgt dat internet nog wel beschikbaar is, maar de router config niet meer. Als ik dan ongeveer 24 uur later opnieuw probeer doet zowel internet als de router config het niet meer, wat dus een reboot (stekker eruit trekken) tot gevolg heeft.

* Woudloper gaat toch maar weer even een mail aan de USR support richten en mijn problemen kenbaar maken opdat ze deze wellicht in een toekomstige release aanpassen. Blijf nog even uitproberen met deze firmware, maar anders wordt het toch écht een downgrade terug naar de oudere versie...
Bij mij werkt het goed maar ik herinner me nu dat ik bij vorige drivers de zero configuratie had uitgezet maar inmiddels weer op automatisch heb gezet misschien even controleren je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou wel een beetje vreemd zijn. Ik heb geen idee waarvoor de zero-configuration dient (ik denk zelf dat Windows wat wil gaan configureren) maar meestal lees ik dat mensen in geval van problemen deze uit moeten hebben staan.

Ik had zelf nog een vraagje: Hebben andere mensen met de nieuwste firmware ook last van vage speeddrops? Het ging vandaag echt goed, zo tegen de 20Mbps, maar nu is het gewoon pet: Regelmatig periodes van lage speeds, zo tussen de 1 en 5Mbps.

edit: Inmiddels is het weer beter. Vaag.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

20 mbps is normaal? Aangezien ze 125 mbps garanderen, haal je dan maar een zesde deel van het haalbare vermogen. Ik zit nu ook zo rond de 20mbit wireless maar zou graag wel beetje sneller willen :? Windows geeft 125mbps aan, dus datatransfer zou daar ook naar moeten zijn lijk mij:? Link quality: 100% Signal strength: 100%

Bij buren net ook even geinstalleerd, geeft daar ook 125mbps, maar sneller dan een 0.5mbit is het echt niet...

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 10:54:
20 mbps is normaal? Aangezien ze 125 mbps garanderen, haal je dan maar een zesde deel van het haalbare vermogen. Ik zit nu ook zo rond de 20mbit wireless maar zou graag wel beetje sneller willen :? Windows geeft 125mbps aan, dus datatransfer zou daar ook naar moeten zijn lijk mij:? Link quality: 100% Signal strength: 100%

Bij buren net ook even geinstalleerd, geeft daar ook 125mbps, maar sneller dan een 0.5mbit is het echt niet...
Ik het het vermoeden dat je achter een laptop zit en dichtbij de router. Mijn pc staat 8 meter verderop met enkele deuren en muren ertussen. Als ik kijk naar het bandwidth percentage in dat network utility programmaatje, zit ik met 20Mbps rond de 60% procent met een link quality van 90% en een signal strength van 80%. Ik denk dat de wireless transfer speed dus maximaal iets van 35Mbps is. Dat 125Mbps moet je dus met een grote korrel zout nemen. Ik vind het wel raar dat je met 2x100% niet hoger komt dan ik. In het begin haalde ik zelfs af en toe pieken van 24mbps.
PC's die via utp aan de router verbonden zijn zouden met 100mbps met elkaar moeten kunnen communiceren.

Trouwens, wat bedoel je met 0.5mbit? Dit lijkt me een beetje weinig, zelfs als het 0.5Mbyte is, dan zit je rond 4Mbps en dan heb je een probleem denk ik (tenzij je door een plafond of iets dergelijks heen moet).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de versie 1.64 installeer krijg ik mijn verbinding met @home niet meer op gang. Dus nu draai ik maar weer op versie 1.44 (waar de wireless functie ook niet goed werkt).... 8)7

Wie kan hierbij helpen ??
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.