US Robotics 100Mbps Wireless Turbo Acces Point & Router

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 17.872 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:58

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

ik heb dus ook zo'n mooie router, en ik moet m ook iedere week een hard reset geven. Binnenkort maar eens upgraden naar andere firmware, hopen dat het blijft werken :P

Het probleem waar ik nu tegen aan loop is dat ik de logs niet kan mailen. Ik heb het ipadres van de smtpserver van @home ingevuld, en krijg dan vervolgens de volgende log:

Aug/05/2005 11:15:58 SMTP: sending mail fail
Aug/05/2005 11:15:57 Sending one E-mail Subject: Manual
Aug/05/2005 11:14:52 SMTP: sending mail fail
Aug/05/2005 11:14:51 Sending one E-mail Subject: Manual
Aug/05/2005 11:13:40 SMTP: sending mail fail
Aug/05/2005 11:13:39 Sending one E-mail Subject: Manual
Aug/05/2005 11:12:28 SMTP: sending mail fail

ik heb uiteraard wel een emailadres ingevuld :P ook het invullen van mail.home.nl geeft geen resultaat. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet ook je w8woord kunnen invullen als je gaat mailen via @home. Anders kan je niet mailen. Misschien is dat het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Laatst online: 00:58

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 16:24:
je moet ook je w8woord kunnen invullen als je gaat mailen via @home. Anders kan je niet mailen. Misschien is dat het probleem?
voor zover mij bekend hoef je op het @home netwerk geen wachtwoord/username in te vullen als je gebruik wilt maken van hun smtp server, dus daar zou het niet aan mogen liggen imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:29

Yucko

One clown to rule them all !

_Mystikal_ schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 12:14:
[...]

zover mij bekend hoef je op het @home netwerk geen wachtwoord/username in te vullen als je gebruik wilt maken van hun smtp server, dus daar zou het niet aan mogen liggen imo
Nou, DAT lijkt mij dus niet want zodra 1 of andere onverlaat zijn wireless verbinding laat openstaan dan zou men via zijn accesspoint kunnen gaan spammen.

Dat zou dan een mooie zooi worden zeg.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Vandaag heb ik weer een poging gedaan om m'n router te 'redden'. Ik sluit 'm aan, power en status lampje blijven 20 sec lang groen. Daarna een reset, elke 10 sec, hij blijft maar doorgaan. Ik heb dus nooit de tijd om de firmware te updaten.

Kan ik er nog wat mee of kan ik 'm over de schutting gooien? :? :(

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je wel eens contact gezocht met us robotics?? Ben benieuwd wat ze zeggen of over een router die elke 10 sec reset.
Worden er veel connecties gemaakt op de computers waar je router op aan gesloten zit??? Misschien alles uitzetten (ook geen intet) en dan proberen om de firmware te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:58
Nu ben ik het dus helemaal zat.

ik heb verschillende firmwares gehad, alle instellingen geprobeerd. Gemaild met de USR helpdesk en na 3 maanden (!) kreeg ik pas antwoord! Toch te zot voor woorden?

De nieuwste firmware haalt niks uit.. als ik World of Warcraft speel dan kan ik ong. 5 a 10 minuten spelen en dan reset dat ding zichzelf. de logfile is dan spontaan leeg en ik kan maar raden wat er gebeurd is en waarom dat ding zich reset.

De 8054 die ik hier heb staan ben ik meer dan beu.. Ik wil een andere router aanschaffen waar ik gewoon geen gezeik mee heb.

Ik heb een 8/1 ADSL aansluiting van Demon over een analoge lijn. Wie kan me een ADSL router (met minimaal 2 wired en 11g wireless) aanraden wat gewoon zal werken zoals het hoort?

I want to live forever, so far.. so good.

• SdR
  • Laatst online: 20-09 11:43

SdR

Warbringer schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:14:
Nu ben ik het dus helemaal zat.

ik heb verschillende firmwares gehad, alle instellingen geprobeerd. Gemaild met de USR helpdesk en na 3 maanden (!) kreeg ik pas antwoord! Toch te zot voor woorden?

De nieuwste firmware haalt niks uit.. als ik World of Warcraft speel dan kan ik ong. 5 a 10 minuten spelen en dan reset dat ding zichzelf. de logfile is dan spontaan leeg en ik kan maar raden wat er gebeurd is en waarom dat ding zich reset.

De 8054 die ik hier heb staan ben ik meer dan beu.. Ik wil een andere router aanschaffen waar ik gewoon geen gezeik mee heb.

Ik heb een 8/1 ADSL aansluiting van Demon over een analoge lijn. Wie kan me een ADSL router (met minimaal 2 wired en 11g wireless) aanraden wat gewoon zal werken zoals het hoort?
In dit geval zou ik een Draytec Vigor 2600 Wireless aanschaffen.. Nooit geen problemen mee gehad.. !!

Don't Speak, Just Think

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:34

timovd

Voorsprong door techniek

offtopic:
dubbele ontkenning

Ik vraag mij nog steeds af waarom een deel van de routers geen problemen geeft. Bij mij werkt het nl. perfect. Als het aan de condensators ligt, zou het toch bij iedereen hetzelfde zijn?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Verwijderd

echt niks anders als resets en geen verbindingen
wat een onding :(

ik heb gister dit ding teruggebracht .
ik had nog een dag in de omruil garantie periode

een asus wl-300g wlan gekocht :)

en wat een opluchting

draait als een trein en geen resets :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op zondag 03 juli 2005 @ 15:40:
Sinds ik een nieuw modem heb ontvangen van Caiway heb ik het volgende leuke probleem erbij:

In de oude situatie kreeg de router een i.p. adres van het modem. Dit I.P. adres was vrij statisch, doch volgens caiway dynamisch. Internet draaide super.

Sinds het nieuwe modem wordt er gebruik gemaakt van PPPOE, geen probeem dacht ik zo en ik heb de instellingen in het WAN gedeelte aangepast.

Connection Type: PPPoE
WAN IP: Obtain IP Automatically
User Name: gebruikersnaam@caiway.nl
Password: jahierhetpassword
Confirm Password: jahierhetpassword
Connect on Demand: Enable
Idle Time Out Minutes: niks ingevuld
MTU: 1492

Sinds dit modem valt de internetverbinding er zonder verdere reden uit, de ene keer na een dag, de andere keer na een paar uur, of na een paar dagen. de router zeurt verder niet, maar ik moet de verbinding in de router disconnecten en opnieuw connecten. Hierna loopt het weer als een zonnetje. Totdat de verbinding het weer niet doet... :/ weer disconnecten en connecten... enz.

Vrij irritant dus, maar nog vervelender vind ik dat ik hierdoor veel vaker een nieuw WAN I.P adres krijg. Caiway zegt daar niets aan te kunnen doen, maar als die router nou gewoon connected zou blijven, houd ik ook gewoon dat I.P adres...

Iemand een idee?

ik Gebruik de laatste firmware, 1.67b44 uit m'n hoofd.
TimothyW, een vriend van mij heeft ook een probleem met z'n internet, Hij heeft ook een US robotics router icm een docsismodem van caiway, en hij heeft dus ook het probleem dat internet steeds wegvalt. Hij heeft verder geen GoT account dus daarom reageer ik voor hem. Zou je hem een email kunnen sturen op wobster@ msn.com , weet niet of jij het al opgelost hebt,maar misschien dat jij hem kan helpen hiermee. (ik zag in je profiel verder geen email adres, dus ik hoop dat je dit leest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog even mijn ervaringen met firmware:

1.21h draait super stabiel zonder WEP-key (dus helemaal onbeveiligd). De router KAN het dus wel, maar ook weer niet, want aan een wireless router zonder beveiliging heb je totaal niks...

Wat wel typisch is, is dat de "nieuwe" updates (lees: nieuwe beta firmware waarvan om het jaar ongeveer een nieuwe versie uitkomt), steeds dit in de changelog hebben:
U.S. Robotics is offering this update to improve issues with frequent router resets under certain data traffic conditions.
Maar dat dat NOOIT waargemaakt wordt. Wie weet hebben ze volgend jaar een werkende firmware... right...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:34
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:13:
[...]

TimothyW, een vriend van mij heeft ook een probleem met z'n internet, Hij heeft ook een US robotics router icm een docsismodem van caiway, en hij heeft dus ook het probleem dat internet steeds wegvalt. Hij heeft verder geen GoT account dus daarom reageer ik voor hem. Zou je hem een email kunnen sturen op wobster@ msn.com , weet niet of jij het al opgelost hebt,maar misschien dat jij hem kan helpen hiermee. (ik zag in je profiel verder geen email adres, dus ik hoop dat je dit leest)
Ondertussen heb ik een Dlink 624+ firmware op die 8054 gekwakt en dacht toch echt even dat het probleem weg was... Op zekere hoogte denk ik dat ook wel, echter klapt de router soms vast. In dit geval kom ik dan niet meer in de webinterface, lampjes doen gewoon leuk hun werk, internet plat...

Hierna een Canyon router gekocht bij de Karwei, verbinding ook niet stabiel, meerdere dingetjes geprobeert nog zoals andere kabels, andere splitters etc.

Nu staat de 8054 dus maar weer er tussen met die Dlink firmware. Opzich werkt dat dus wel, moet alleen even uit zien te zoeken waarom die vastslaat. (Of is dat het bekende usrobotic - Emule probleem?

Vandaag heel de dag een upstream laten lopen van huis naar m'n werk met een mp3 stream, geen probleem gehad.

Ik heb nog te weinig getest om een idee te geven hoevaak hij vast slaat. Sinds gister weer ertussen gezet en hij is zojuist op z'n gat gegaan. (Emule stond aan in dit geval)

(Caiway kan ook niet helpen verder trouwens...
Irritant dat ze over zijn gegaan op PPPOE :'( daarvoor deed internet het prima)

even config/situatie sinds gister:

Caiway modem met dikke coax van 40 cm naar splitter in muur
+
router 8054 daarachter
+
één utp kabel naar boven, momenteel naar een hubje 10mbps huil-ding van sitecom
+
een wifi connectie op de laptop
+
op hubje 3 pc's (had die canyon als switch gebruikt, maar dacht even dat daarom de 8054 over z'n nek ging, bij deze geloof ik dat dus niet en hang ik hem er zo weer tussen...)

Overige info:
alles vaste ip adressen in de 192.168.0.x serie
flink wat virtual server instellingen in router

PPPOE is zo ingesteld dat deze always connected is. geen idle time gedoe
mtu staat op 1492

Zou het een idee zijn om het volgende geintje te proberen om die USR 8054 te ontlasten wat misschien een oorzaak kan zijn dat -ie de brei eraan geeft:

usR 8054 DMZ naar de Canyon router
utp kabel van lan1 router naar WAN van Canyon router
in canyon router de virtual server instellingen e.d. gebruiken
in canyon router een fixed ip adres als wan gebruiken waar die 8054 alles heen stuurt

Zou dat mogelijk zijn? proberen kan altijd, maar misschien dat iemand een voorzetje kan geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou ook eens naar je emule instellingen kijke. Aantal connecties minderen en KAD uitzetten. Als ik KAD aanzet klapt ie er weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GOLDENBOY
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2023
Ik gebruik deze USR 8054 en hij werkt goed, zonder disconnects, samen met m'n desktop en de laptop van de kinderen.

Netwerk gaat goed, alsook printer-en bestandsdeling.

Echter 1 groot probleem : als ik op de desktop op het internet ga, of outlook open, of bestanden verplaats via het netwerk e.d. meer komen er allerlei bizarre storingsgeluiden uit mijn speakers.
Een beetje vergelijkbaar met die ouderwetse faxgeluiden.

Echt om gek van te worden dus :(

Ik heb de nieuwste firmware eropgezet van USR, helpt niks.

Alles werkt dus naar behoren, behalve die rotgeluiden.

Iemand een tip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Deeb schreef op zondag 20 november 2005 @ 01:27:
Ik gebruik deze USR 8054 en hij werkt goed, zonder disconnects, samen met m'n desktop en de laptop van de kinderen.

Netwerk gaat goed, alsook printer-en bestandsdeling.

Echter 1 groot probleem : als ik op de desktop op het internet ga, of outlook open, of bestanden verplaats via het netwerk e.d. meer komen er allerlei bizarre storingsgeluiden uit mijn speakers.
Een beetje vergelijkbaar met die ouderwetse faxgeluiden.

Echt om gek van te worden dus :(

Ik heb de nieuwste firmware eropgezet van USR, helpt niks.

Alles werkt dus naar behoren, behalve die rotgeluiden.

Iemand een tip ?
Ik denk dat dit niets met de USR8054 te maken heeft maar met storing tussen jouw draadloze NIC en je speakers of geluidskaart.
Mocht het wel aan de router liggen dan zou ik eens spelen met het uitzetten van de turbo mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibizadesire
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
ben ik nu de enige die geen problemen met deze router heeft? Ik heb onlangs deze aangekocht en de mijne reset nooit en staat nu al weken aan zonder vast te lopen.

De reden dat ik deze gekocht heb is omdat dit een van de weinige is met 2 antennes (het nieuwe model maar 1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
ibizadesire schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 11:31:
ben ik nu de enige die geen problemen met deze router heeft? Ik heb onlangs deze aangekocht en de mijne reset nooit en staat nu al weken aan zonder vast te lopen.

De reden dat ik deze gekocht heb is omdat dit een van de weinige is met 2 antennes (het nieuwe model maar 1).
Ik dacht ook dat ik geen problemen had. Tot ik een aantal dagen geleden een stuk of 12 kleine downloads tegelijk liet lopen. 4 resets achter elkaar :( Ook heb ik al sinds enkele maanden last van een spontane reset (altijd onder verschillende omstandigheden).

Nog een extra probleem nu. Ik kan bijna niet meer surfen en in de router krijg ik constant de boodschap:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/admiralfreebee/router.gif

Resetten en firmware updates halen niets uit. Elke computer op het netwerk heeft er last van.
Via Google vind ik alleen dat een router reset dit oplost. Maar ik zie niet in hoe het geheugen van de router al vol kan zijn na 5 seconden :? Er loopt geen vreemd verkeer vanaf m'n computers naar andere computers of het internet.

[ Voor 30% gewijzigd door Admiral Freebee op 06-01-2006 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er loopt op een van je pc's een P2P programma.
Daar houdt deze router niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:37

S913

Abusus non tollit usum

Hmm, heb deze router nog toch al een jaartje of 2 - 3 en nooit reset problemen ... maar sinds kort een laptop van mijn werk en om de paar minuten reset de router zich zodra de laptop een wifi verbinding heeft :( Aan een kabeltje veroorzaakt de laptop geen probleem. Hangen regelmatig 3 andere laptops aan het wifi netwerk, maar nooit dit probleem gehad ...(verschillende wifi kaarten).

Iemand enig idee hoe zo'n wifi kaart (Thinkpad T42) mijn router zo over zijn nek kan krijgen dat hij reboot (ook als ik alleen maar IE open heb staan en af en toe Ctrl+F5 druk)?? Verder geen p2p software actief.

[edit]Staat FW 1.67 op.

[ Voor 3% gewijzigd door S913 op 21-01-2006 02:31 ]

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 02:27:
[...]

Er loopt op een van je pc's een P2P programma.
Daar houdt deze router niet van.
Dacht ik ook eerst maar ik heb geen enkel P2P programma draaien. Ook heb ik nagekeken welke connecties er gemaakt werden en er stonden er geen abnormale tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

R1

S913 schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 02:27:
Hmm, heb deze router nog toch al een jaartje of 2 - 3 en nooit reset problemen ... maar sinds kort een laptop van mijn werk en om de paar minuten reset de router zich zodra de laptop een wifi verbinding heeft :( Aan een kabeltje veroorzaakt de laptop geen probleem. Hangen regelmatig 3 andere laptops aan het wifi netwerk, maar nooit dit probleem gehad ...(verschillende wifi kaarten).

Iemand enig idee hoe zo'n wifi kaart (Thinkpad T42) mijn router zo over zijn nek kan krijgen dat hij reboot (ook als ik alleen maar IE open heb staan en af en toe Ctrl+F5 druk)?? Verder geen p2p software actief.

[edit]Staat FW 1.67 op.
Same here Martijn. Met de t42 is het geen pretje hoewel het met de orig. pcmcia soms ook nog reset, zonder p2p. Denk niet dat USR dit ooit nog oplost met welke fw dan ook.
d

*-Specs-*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:37

S913

Abusus non tollit usum

Nou toevallig heb ik sinds een dag of 2 (fingers crossed) een stabiele WiFi :)

Ik heb IBM (of ThinkVantage zoals de laatste versie heet) Access Connections eraf gegooid, alle Intel WiFi drivers/software verwijderd (waardoor hij terug viel naar v8.0 v/d drivers) en daarna de laatste Intel drivers geinstalleerd (9.nogwat). Hierna werkte het nog steeds niet en zag ik nog één oplossing (voor ik Intel en USR support wilde mailen): router terug naar fabrieksinstellingen resetten.

Maar laat dat laatste me nou net niet lukken :( Maar wat ik dus deed: Stroom eraf, reset knopje indrukken, stroom erop, 10 - 15 seconden wachten, knopje los ... maar dan bleef hij hangen (alle ledjes bleven branden). Reset knop weer indrukken had geen zin, enige oplossing was stroom eraf, stroom erop. Maar uiteindelijk was hij toch niet naar fabrieksinstellingen gereset :( Toen nog één keer een soft-restart via web-interface en wat bleek: Een stabiele WiFi :)

Uiteindelijk geen Access Connections meer geinstalleerd. Maar ik vermoed dat mijn router altijd wat buggy geweest is, want volgens mij moet het of het Power of het Status ledje groen zijn, maar bij mij zijn ze allebei altijd oranje geweest.

[edit]Duh, lees nu pas dat je m'n naam weet en realiseer ik me wie je bent :P Spreek je dinsdag wel effe anders :)

[ Voor 5% gewijzigd door S913 op 05-03-2006 16:00 ]

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probleem met internetverbinding

Hoi,
een tijdje geleden heb ik de firmware van mijn USR8054 geupdate.
vervolgens heb ik de settings opnieuw ingevoerd.
Het lukt me echter niet meer om verbinding met internet (kabel van @home) te krijgen dus is hij tijdelijk buiten gebruik.
wie zou zijn settings op willen slaan en mij deze mailen( glimmerman@home.nl), of heeft eventueel tips om dit probleem op te lossen.

alvast bedankt

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibizadesire
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
heb je de router nog eens een reset gegeven? kan altijd helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:39
Ik heb deze router sinds een tijd en wordt er (natuurlijk) helemaal gek van. Het vreemde is echter dat ik helemaal geen last heb van disconnects. Echter na ongeveer een dag aangestaan te hebben, loopt hij domweg vast. ik heb hem via een speedtouch 510 die als modem fungeerd aangesloten en dat werkt allemaal prima, maar na die ene dag heb ik geen internet en geen netwerk en kan ik de router niet meer bereiken. Wel staat de router nog aan en geven de ledjes aan dat het internet nog aangesloten is en alle computers.
ik gebruik de nieuwste firmware.

De enige oplossing is een harde reset, wat natuurlijk gruwelijk irritant is.

Is er nog een kans dat het aan mij ligt, of kan ik het beter meteen opgeven?

[ Voor 6% gewijzigd door kingmob op 28-04-2006 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kingmob schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 15:28:
Ik heb deze router sinds een tijd en wordt er (natuurlijk) helemaal gek van.

Is er nog een kans dat het aan mij ligt, of kan ik het beter meteen opgeven?
Wat ik ook nog gehoord heb sinds kort is dat het zou liggen aan oververhitting. Probeer hem es wat koeler te houden. Bij sommigen lijkt dit te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:39
Dat is nog geen gekke suggestie, ik begon de laatste dagen eigenlijk eenzelfde vermoeden te krijgen, zeker nadat hij gisteren na een reset zelfs niet meer op wilde starten en erg warm aanvoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 22:48
ik heb net de router eens opengeklikt (geen schroeven), kdacht dat ik er mss een koelelementje opzat, tot mijn verbazing zat er al een op...

maar dat was niet het enigste dat mij verbaasde...

nu zie ik ineens een gapende condensator???? maar toch werkt de router... Dit verklaard mss de disconnects bij een heavy load?

[ Voor 28% gewijzigd door Wouter06 op 06-05-2006 15:11 . Reden: Heb een nieuw topic gemaakt over het vervangen van die condo... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:29

Yucko

One clown to rule them all !

Ik ga de prul ook eens "openschroeven". Tenminste iets te doen op de zondagmorgen :D

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed1969
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:04
Wat een problemen allemaal!! Ik had zelf de bekabelde versie van deze router icm speedtouch 510 en niks anders dan problemen dat internet steeds wegviel. Later een router gehad van Sweex, die deed het notabene beter dan de USR. Heb later besloten een bekabelde Speedtouch 546 te kopen en die is ECHT stabiel. Geen uitvallers meer en hartstikke stabiel, ook met thuisnetwerk. De wireless versie is de 716-780. Is bekabeld en wireless. Deze routers staan als goed te boek, verkrijgbaar bij de Primafoon. is duurder, geef ik toe, maar je hebt wel kwaliteit!!

Ed1969

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
JaJoah schreef op zondag 07 mei 2006 @ 09:08:
Ik ga de prul ook eens "openschroeven". Tenminste iets te doen op de zondagmorgen :D
al iets interessants tegengekomen B) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
Sinds een tijdje heb ik het probleem dat de router gewoonweg reset/restart/crashed...

als ik chance heb dan kan ik nog eens in de logs kijken voor ie crashed en dan zie ik dat de eene connectie na de andere binnenkomt en word geblokkeerd...

na wat verder te zoeken ben ik dit tegen gekomen:
http://www.securitytracker.com/alerts/2004/Aug/1010839.html

als je dat even doorleest denk je wel eens dat dit mijn probleem zou kunnen zijn... Maar de datum waarop dit gereport werd was in 2004.

Op de site van USR lees je dan dit:
http://www.usr.com/suppor...8054-files/DoSattack.html

"We are working on a fix" staat er dan...
de laatste firmware voor deze router is uitgekomen in april 2005... en er word in de changelog niks van deze "fix" vermeld. Dus ik mag aannemen dat deze er nog steeds inzit?

Heeft iemand anders hier nog last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Xwen schreef op zondag 14 mei 2006 @ 23:48:
Sinds een tijdje heb ik het probleem dat de router gewoonweg reset/restart/crashed...

als ik chance heb dan kan ik nog eens in de logs kijken voor ie crashed en dan zie ik dat de eene connectie na de andere binnenkomt en word geblokkeerd...

na wat verder te zoeken ben ik dit tegen gekomen:
http://www.securitytracker.com/alerts/2004/Aug/1010839.html

als je dat even doorleest denk je wel eens dat dit mijn probleem zou kunnen zijn... Maar de datum waarop dit gereport werd was in 2004.

Op de site van USR lees je dan dit:
http://www.usr.com/suppor...8054-files/DoSattack.html

"We are working on a fix" staat er dan...
de laatste firmware voor deze router is uitgekomen in april 2005... en er word in de changelog niks van deze "fix" vermeld. Dus ik mag aannemen dat deze er nog steeds inzit?

Heeft iemand anders hier nog last van?
Ik heb er ook last van maar tot heden nog geen oplossing gevonden. Het gebeurt regelmatig dat de router schijnbaar spontaan vasthangt, ik kan dan niet meer surfen, alleen nog maar de router benaderen en de logs staan dan vol met geblokkeerde requests.

Ook heb ik last van spontane resets. Dit alles gebeurt zonder aanwijsbare reden, dus niet tijdens het draaien van P2P programma's of bij zwaar netwerkverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Wellicht eens proberen een e-mail te sturen naar USR. Op mijn eerder e-mails is altijd correct geantwoord en daar heb ik toen ook snel een antwoord op gekregen.

Misschien kunnen ze nog wat met deze informatie en kunnen ze wellicht wat vertellen over eventuele nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt de router prima bij "normaal" gebruik.

Bij mij treden de problemen op wanneer meerdere mensen, of 1 persoon torrents gebruik voor download.
lijkt alsof het ding de NAT translatie niet meer aankan en crashed. Zonder torrents kan ik wel maanden lang newsgroepen downloads (op 3mbit) doen zonder problemen.

op dit moment gebruik ik de usr alleen als access point en switch en de router functionaliteit is overgenomen door mij alcatel/thomson 510. Dit wijst er naar mijn idee meer en meer op dat de router de NAT translatie bij een beetje belasting gewoonweg niet aankan. de usr heeft nl nooit meer last van resets bij mij ook niet onder zwaardere belasting

dus nu maar gebruiken als AP die usrobotics.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2006 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb en hele tijd geleden een us robitics router gekocht en hij heeft altijd gewerkt maar nu met op reis te gaan hebben we hier alles afgezet en ik krijg nog wel een icoontje dat ik goed ontvangst heb (groen+ 100%) maar ik krijg geen verbinding met internet "kan pagina niet vinden" heb hem al gereset en alles goed nagezien van kabels modem uitgetrokken en terug aangesloten eerst router dan modem maar het werkt nog altijd niet zowel op mijn pc boven als op mijn laptop niet en de pc beneden waar router vast op staat heeft wel internet kan er iemand mij helpen aub..?

grtjs,

yves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Beste yves2006,

Welkom op GoT,

Je hebt een probleem, zover kan ik het nog begrijpen. Echter gebruik je in je post geen leestekens, waardoor het totaal niet meer leesbaar is.
Je hebt een US Robotics router, maar verteld niet welke type
Je hebt meerdere PC's. Hoe is het een en ander aangesloten (schema'tje)
Hoe is de rest ingesteld. (IP adressering, gateway's DNS etc.)

Je hebt 2 PC's die wel internet hebben, dan ligt het waarschijnlijk niet aan de router maar aan de PC die geen internet heeft lijkt het mij. Je kan door het nalopen van de instellingen waarschijnlijk wel achter het probleem komen ;)
Als je je verhaal een beetje op orde hebt, mag je best een nieuw topic openen in Netwerken

En als laatste: Groeten onder posts is niet nodig ;)

Er gaat een slot op het topic, indien iemand anders dit topic nog wil gebruiken voor een probleem dat ook in dit topic hoort, gelieve mij dan een mail te sturen. Dan zet ik hem wel weer open.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.