Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:13:
[...]
TimothyW, een vriend van mij heeft ook een probleem met z'n internet, Hij heeft ook een US robotics router icm een docsismodem van caiway, en hij heeft dus ook het probleem dat internet steeds wegvalt. Hij heeft verder geen GoT account dus daarom reageer ik voor hem. Zou je hem een email kunnen sturen op wobster@ msn.com , weet niet of jij het al opgelost hebt,maar misschien dat jij hem kan helpen hiermee. (ik zag in je profiel verder geen email adres, dus ik hoop dat je dit leest)
Ondertussen heb ik een Dlink 624+ firmware op die 8054 gekwakt en dacht toch echt even dat het probleem weg was... Op zekere hoogte denk ik dat ook wel, echter klapt de router soms vast. In dit geval kom ik dan niet meer in de webinterface, lampjes doen gewoon leuk hun werk, internet plat...
Hierna een Canyon router gekocht bij de Karwei, verbinding ook niet stabiel, meerdere dingetjes geprobeert nog zoals andere kabels, andere splitters etc.
Nu staat de 8054 dus maar weer er tussen met die Dlink firmware. Opzich werkt dat dus wel, moet alleen even uit zien te zoeken waarom die vastslaat. (Of is dat het bekende usrobotic - Emule probleem?
Vandaag heel de dag een upstream laten lopen van huis naar m'n werk met een mp3 stream, geen probleem gehad.
Ik heb nog te weinig getest om een idee te geven hoevaak hij vast slaat. Sinds gister weer ertussen gezet en hij is zojuist op z'n gat gegaan. (Emule stond aan in dit geval)
(Caiway kan ook niet helpen verder trouwens...
Irritant dat ze over zijn gegaan op PPPOE

daarvoor deed internet het prima)
even config/situatie sinds gister:
Caiway modem met dikke coax van 40 cm naar splitter in muur
+
router 8054 daarachter
+
één utp kabel naar boven, momenteel naar een hubje 10mbps huil-ding van sitecom
+
een wifi connectie op de laptop
+
op hubje 3 pc's (had die canyon als switch gebruikt, maar dacht even dat daarom de 8054 over z'n nek ging, bij deze geloof ik dat dus niet en hang ik hem er zo weer tussen...)
Overige info:
alles vaste ip adressen in de 192.168.0.x serie
flink wat virtual server instellingen in router
PPPOE is zo ingesteld dat deze always connected is. geen idle time gedoe
mtu staat op 1492
Zou het een idee zijn om het volgende geintje te proberen om die USR 8054 te ontlasten wat misschien een oorzaak kan zijn dat -ie de brei eraan geeft:
usR 8054 DMZ naar de Canyon router
utp kabel van lan1 router naar WAN van Canyon router
in canyon router de virtual server instellingen e.d. gebruiken
in canyon router een fixed ip adres als wan gebruiken waar die 8054 alles heen stuurt
Zou dat mogelijk zijn? proberen kan altijd, maar misschien dat iemand een voorzetje kan geven...