Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com
Je gebruikt toch wel f/w 1.21h?wokkie15620 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 10:44:
[...]
Nope, geloof ik niks van. Ik rommel heel wat af met allerlei zooi. Kom je vaak problemen tegen, die je dan oplost (zelf of met nieuwe firmware/ drivers). Ik weet zeker dat ik ieder USR router van dit type binnen een dag plat heb. Zet gewoon encryptie aan en ga lekker downen met bittorrent en nog wat andere meuk. Trekt ie gewoon niet.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Verwijderd
Welke encryptie gebruiken de andere mensen met problemen?
Ik gebruik 64bit... Misschien werkt het gewoon op een of andere manier beter als je juist 128 bit pakt?
Er komen steeds meer draadloze netwerken,misschien is dit dan een tip,ik houd altijd 3 kanalen tussen de nabijgelegen netwerken.Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 17:35:
Is het dan misschien zoiets dat hij een bepaalde mode niet aan kan ofzo?
Welke encryptie gebruiken de andere mensen met problemen?
Ik gebruik 64bit... Misschien werkt het gewoon op een of andere manier beter als je juist 128 bit pakt?
Bij mij werken alle encrypties.
In snelheid maakt het bij mij ook verschil als ik router minstens 30 cm van de muur af zet.
Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com
1.21h? Ik heb 1.64b34, dat is de meest recente versie die op de webzijde van USR staat. Is 1.21h beter?
Nederlands is makkelijker als je denkt
Zelf heb ik de 1.64b draaien en heb ik nadat ik het advies tot een aantal keer resetten (achterkant router) en opnieuw opstarten al een paar maanden geen problemen meer ondervonden met deze router en de firmware. Overigens baart het mij wel zorgen dat er zoveel verschillende klachten zijn over de router onder verschillende omstandigheden. Mocht er nog een nieuwe firmware release komen dan hoop ik wel dat ze de problemen weten op te lossen en een wat consistenter beeld kunnen afgeven in de verschillende situaties...msx2 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:39:
De 1.21h is de enige firmware waarbij de router stabiel lijkt te blijven draaien (zolang ik verder de logging en de dhcp-server uitschakel). De andere versies zorgen voor flink wat meer reboots, met name de 1.64b.
Hoe kan DHCP nu voor reboots zorgen, lijkt me niet echt een stressvol gebeuren... Mijn kabelmodem/router heeft ook DHCP, dus eventueel kan ik ook de USR alleen als AP gebruiken.. Waar vind ik alle andere firmware versies? Op de USR side staan alleen 1.21h en 1.64b...msx2 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:39:
De 1.21h is de enige firmware waarbij de router stabiel lijkt te blijven draaien (zolang ik verder de logging en de dhcp-server uitschakel). De andere versies zorgen voor flink wat meer reboots, met name de 1.64b.
Hehehe, goede vraag...toch scheelt het.VisaRider schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 09:20:
[...]
Hoe kan DHCP nu voor reboots zorgen, lijkt me niet echt een stressvol gebeuren...
Zijn er hier trouwens mensen die met een andere firmwareversie WPA (stabiel) werkend hebben? Wanneer ik bij de 1.44 of de 1.64 de WPA inschakel krijg ik zo'n beetje om de vijf minuten een reboot van de router.
Verwijderd
Bij de meeste mensen wel, maar dan kan je beter voor minder geld een router kopenVerwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:43:
Kunnen we constateren dat dit apparaat zonder Wireless (dus router only) wel goed functioneerd?
Verwijderd
I know, maar ik heb 'm nu toch al, dus kan ik beter een access point kopen en zo alsnog een wireless netwerk opzetten...amour021 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 19:33:
[...]
Bij de meeste mensen wel, maar dan kan je beter voor minder geld een router kopen
Verwijderd
Wat ik gedaan heb is skype testen met de oude firmware (1.21h) en met de nieuwste (v164b34). Bij beide versies heb ik alleen nog maar het onbeveiligde netwerk geprobeerd met de logs uit en DHCP aan (jaja dat lees je goed, gewoon dhcp aan
Bij de nieuwe versie van van de firmware icm skype:
-gesprek houd na ongeveer een halve minuut op en de router reset zichzelf, puur bagger dus.
Bij de oude versie van van de firmware icm skype:
-gesprek draaid goed, router blijft perfect aan staan (40 minuten lang nonstop gepraat). Soms een hapering maar dat kan ook aan de verbinding van de ander liggen (is tijdens de 40 minuten slechts 2x voorgekomen).
Lijkt me duidelijk.... Overigens, krijg ik in de oude firmware de WEP niet goed aan de praat, verbinding wil dan op een of andere manier niet aan
Ik deed dit omdat als ik eMule icm Kademlia netwerk aanzette, de router om de haverklap eruit vloog. Ik heb mn pc gisteravond aan laten staan en heb geen enkele reconnect in de logs (van eMule) gezien. Mooi!
Dit zijn de rest van mn settings:
Settings
IP Adress : 10.0.0.150
Subnet Mask : 255.255.255.0
Gateway : 10.0.0.138
Server IP : 10.0.0.138
PPTP Account : username@isp-domein.nl
PPTP Password : "paswoord"
Maximum Idle Time : bv 10 minutes
Auto-Reconnect : Enable
Nog een klein vraagje: waarom kan ik de timeout niet aanpassen in het Firewall Rules gedeelte? Alles staat default op 300seconds en kan niet aangepast worden, dwz hij slaat het niet op...
[ Voor 12% gewijzigd door aramdin op 02-04-2005 13:22 . Reden: Klein vraagje ]
Nou, ik had de mazzel dat ik het apparaat pas een week had, heb hem inmiddels gisteren omgeruild en nadat ik 5 tientjes bij heb gelapt heb ik nu een Linksys setje staan. Toegegeven, het staat pas een dag, maar nog geen disconnects en ook het spelen van een film over het netwerk gaat zonder haperen. Ik ben erg blij! Jullie succes verder met de USRVisaRider schreef op maandag 28 maart 2005 @ 14:01:
Zonder turbo stand (dus op 54Mbps) hapert ie nog af en toe, maar wel minder. En hij blijft rebooten, als ik in de log van de router kijk zie je dat ie 30 minuten geleden opnieuw is gestart, terwijl ik hem dat niet had gevraagd. Wat is dit voor een baggerzooi?!
m.a.w. nergens last van..
[ Voor 15% gewijzigd door Freelancer op 03-04-2005 09:28 ]
Ik denk dat je daar helemaal gelijk in hebt..Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 22:38:
Kan het zijn dat met met z'n allen zitten te schelden op de US Robotics 100Mbps Wireless Turbo Acces Point & Router terwijl de USR PC of PCI cards de boosdoeners zijn?
Als je dit topic eens helemaal door zou lezen zie je dat meesten met een (USR) PCMCIA kaart (met de nieuwste drivers) of een niet USR PCI kaart geen hebben. Dat vind ik toch wel erg frapant.
Voor mijzelf geldt zoiets dergelijks ook.
Ik heb een wireless camera (sitecom) welke nooit problemen geeft. Altijd verbinding.
Mijn PCI kaart (USR) geeft niets als gedonder..(hickups)
Sommige weken loopt het goed, andere weken is het huilen met de pet op.
Ik denk dat ik maar eens ga proberen mijn PCI kaart om te ruilen naar een ander merk..
Is er misschien iemand met een USR8054 router en een PCI kaart van van ander merk dan USR??
edit:
typo
[ Voor 10% gewijzigd door Zewatanejo op 03-04-2005 14:21 ]
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Nu heb ik - wellicht tegen beter weten in
Ja, ik gebruik een PCI kaart van Prism (54mbit) en heb geen problemen, zelfs niet met 128-bit encryptie aan. Ik gebruik hem echter niet meer omdat deze computer nu ook met cat5 is aangeslotenstraffe_hendrik schreef op zondag 03 april 2005 @ 14:10:
Is er misschien iemand met een USR8054 router en een PCI kaart van van ander merk dan USR??
edit:
typo
Ook heb ik een PCMCIA kaartje van Siemens (11mbit) die geen problemen oplevert icm deze router.
OOk ik heb zo'n mooie router aangschaft. Ik gebruik deze binnen mijn nlan achter een zyxel router met Intenet naar Demon!! Nu heb ik problemen met de Firewall Settings. Ik draai in mijn LAN een Linux server met HTTP en FTP server. Tevens beheer ik deze met webmin via port 10000 en 20000. Nu heb ik deze binnen de Virtual server aangezet en toegewezen naar het vaste Ip nummer van de server. Het probleem is nu dat ik op geen enkele manier van WAN - naar LAn kan komen of te wel mijn Server is niet bereikbaar!! Is dit herken baar??
mijn settings:
demon zyxel 650r modem(config als modem)--->usr8054--DHCP---LAn PC's en Linux server (vast IP binnne range)
settings USR:
firmware 1.64
firewall settings:
Action Timeout Name Source Destination Protocol
Allow None Virtual Server FTP WAN,* LAN,192.168.1.100 TCP,21
Allow None Virtual Server HTTP WAN,* LAN,192.168.1.100 TCP,80
Allow None Virtual Server HTTPS WAN,* LAN,192.168.1.100 TCP,443
Allow None Remote Managment http Server WAN,* LAN,192.168.1.10 TCP,80-8080
Allow None Exceem p2p WAN,* LAN,192.168.1.26 TCP,6881
Allow None Exceem p2p 2 WAN,* LAN,192.168.1.26 TCP,6889
Deny None Default *,* LAN,* *,*
Allow None Default LAN,* *,* *,*
virtual server settings:
Name Protocol LAN Server
Virtual Server FTP TCP 21/21 192.168.1.100
Virtual Server HTTP TCP 80/80 192.168.1.100
Virtual Server HTTPS TCP 443/443 192.168.1.100
Voorheen met alleen mijn Zyxel modem(als router geconfigureerd) had ik geen enkel probleem met mijn port forwarding!!
Reeds aangemeld bij USR, maar dat duurt natuurlijk weer erg lang!!
Arjan
Met de g standaard wordt de router regelmatig onbereikbaar voor alle computers die er op zijn aangesloten (dus ook via het bedrade gedeelte). Hij deelt echter nog wel een IP adres uit aan de laptops als ik ze opnieuw laat verbinden.
Echt een baggerapparaat is dit (behalve als je alleen 802.11b apparaten hebt dan
Ik ga hem zo erin flashen en kijken of die echt de reboots verhelpt.
EDIT:
Ok, nu net geflashed en hij geeft netjes 1.67 aan. Ik kan nog gewoon channels 1-13 kiezen dus nu maar hopen dat deze een beetje stabiel is.
[ Voor 13% gewijzigd door Lizard op 11-04-2005 01:34 ]
Voor de mensen die de 1.67 beta firmware willen:Lizard schreef op maandag 11 april 2005 @ 01:18:
In dit topic op een ander forum wordt nu een 1.67 beta van USR aangeboden. Het schijnt dat de nieuwe 8054 al met deze firmware uitgeleverd worden. De reacties van andere gebruikers in dat topic zijn best positief, reboots schijnen nu tot het verleden te horen. Verder moet je er wel rekening mee houden dat dit de amerikaanse versie van de firmware is, dus alleen channels 4-8 werken (volgens een gebruiker daar.)
EDIT:
Ok, nu net geflashed en hij geeft netjes 1.67 aan. Ik kan nog gewoon channels 1-13 kiezen dus nu maar hopen dat deze een beetje stabiel is.
www.xin-evil.com/usr167.zip
Ik heb 6 gig transfer per maand, dus dat moet wel lukken denk ik zo, maar stel dat het fout gaat, haal ik hem er wel ff af
Verwijderd
hmmm das waar, maar kan me niet zoveel schelen als dit nu alles oplostWoudloper schreef op maandag 11 april 2005 @ 13:05:
Ik vraag mij af wat de changelog is voor deze firmware, want als het alleen een upgrade is voor de reboots, hebben ze er wel erg lang over gedaan. Zijn er nog andere zaken terug te vinden welke zijn toegevoegd/opgelost in deze release?
edit: ik ga het dus proberen binnenkort, ik zal even laten weten wat de resultaten zijn
oh en mocht bovenstaande link niet werken, ik heb hem ook op m'n bak gegooid:
http://82.73.111.172/georges/uppie/usr167.zip
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2005 15:30 ]
Verwijderd
Het is dus de wireless Robotics 9106 wireless router. Heb er zeer weinig over te klagen in principe. Hij doet zijn ding zoals het moet.
Bij ons thuis staan 3 pc's waarvan 2 wireless connectie gebruiken en 1 ouderwets via het kabeltje
Als ik nu naar de gatweay site wil gaan waar je alles kan doorlinken lukt dat ook niet met de 2 wireless dus dacht ik, dan ga ik wel naar de kabel pc wan tdaar doet internet het wel. Even internet eerst testen natuurlijk: geen enkel probleem alles werkt en doet het. Wil ik naar de gateway site: Bam, die doet het niet. Echt ontzettend rveemd.
Ik ga naar uitvoeren... -> cmd -> ipconfig blijkt dat de kabel pc mijn laptop ip heeft over genomen, wat ik dan wel erg vreemd vindt. Maar alles is verder hetzelfde. Ik doe dus ping 192.168.123.254 en ik krijg een snelle ping terug van 1ms dus hij kan em wel zien maar naar die gateway werkt niet.
Korte modem reset heeft trouwens ook niets uitgevoerd.
Heeft/weet iemand hier iets op?
PS: ja, ik heb de nieuwe firmware, mss dat hetdaaraan ligt? Heb het probleem niet vaker gehad eigenlijk.
CFG checksum error
Click here to return
Meer mensen met dit probleem?
[ Voor 3% gewijzigd door snarf op 12-04-2005 12:09 ]
Verwijderd
Maar heeft iemand hier ook problemen mee, of een oplossing voor? Als je extra info wilt, meld het hier even mss dat het aan de instellingen ligt natuurlijk.
Het gekke is dat de centrino (standaard ingebouwd wireless modem) het (vrijwel) altijd perfect doet, superstabiele verbinding. Van de 2 pc's werkt er eentje ook prima. Tot zover geen problemen.
Echter, de meest gebruikte pc hier in huis geeft nogal wat problemen. De verbinding valt continu weg, dan weer aan, dan weer uit. Soms doet-ie het ineens een paar dagen achter elkaar zonder problemen, en vervolgens is er weer een tijd geen (of nauwelijks) verbinding mee te krijgen, dan is het USR icoontje rechtsonder op de taakbalk net een stoplicht (groen - rood - groen - rood).
Deze computer staat notabene het dichtste bij de router. Alle computers draaien XP SP2 en alle instellingen zijn gelijk.
Zou het dan wellicht aan de PCI kaart liggen? Eigenlijk zou ik dit moeten testen door de twee PCI kaarten van de twee pc's te verwisselen, maar daar ben ik tot nu toe gemotiveerd geweest aangezien ik dan mijn halve buro moet slopen om erbij te kunnen
Zou dit zinvol zijn?
O ja, ik draaide tot vanmiddag de 1.64b34 firmware, heb vandaag de 1.67 erop gezet, maar het lijkt tot nu toe geen verschil te maken (maar staat er pas een uur of wat op), verbinding is alweer een aantal keren weggevallen.
[ Voor 13% gewijzigd door Powder Toastman op 12-04-2005 19:20 ]
Verwijderd
van wiens site heb je hem gedownload? Het zou kunnen dat die van mij en/of die van die andere jongen corrupt zijn door downloadfoutjes ofzo (al zou hij dan bij het uitpakken eigenlijk al een foutmelding moeten geven geloof ik)?snarf schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 12:09:
Bij het laden van de firmware 1.67 krijg ik direct de melding:
CFG checksum error
Click here to return
Meer mensen met dit probleem?
Stom stom stomVerwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 21:14:
[...]
van wiens site heb je hem gedownload? Het zou kunnen dat die van mij en/of die van die andere jongen corrupt zijn door downloadfoutjes ofzo (al zou hij dan bij het uitpakken eigenlijk al een foutmelding moeten geven geloof ik)?

Probeerde de firmware te laden in de Load voor de settings

Mijn excuses voor de verwarring...
[ Voor 5% gewijzigd door snarf op 13-04-2005 09:33 ]
Verwijderd
Ik moet alleen nog eens testen of mijn VPN-verbinding niet meer voor het vastlopen van de router zorgt.
(Overigens...dit is pas na een anderhalve dag met deze firmware, ik ben dus nog niet geheel overtuigd.
Daar heb ik gelukkig ook geen last meer van nadat ik mn Speedtouch heb getweaked naar Pro. Ik heb alleen nog een beetje last van het volgende:msx2 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 12:26:
Tot nog toe bij mij erg positief. Ik kan zowaar WPA gebruiken zonder reboots. Inloggen op het Kademlia netwerk geeft geen reboots meer.
Als ik eMule start en een website open, dan moet ik die een paar keer opvragen voordat hij ook werkelijk wordt opgevraagd. Als ik dat niet doe ontvang ik een timeout op dat adres, gebeurd bij elke willekeurige site.
Dit euvel had ik niet toen mijn modem nog in de "Home" stand stond.
Situatie
-Speedtouch Home naar Pro getweaked, aangesloten op de WAN Poort van de USR8054
-USR8054 ingesteld als 10.0.0.150, die heeft als gateway 10.0.0.138 (modem dus)
-3 pcs op de ingebouwde switch (wired), allemaal 192.168.1.x adressen
Ik heb gister een beetje zitten experimenteren met Static routes enzo, maar het is nog niet helemaal opgelost.
Iemand
Verwijderd
Dit probleem heb ik ook gehad bij een goede buur, na de bovenstaande firmware ingelezen te hebben heb ik die problemen niet meer gehad. deze dus www.xin-evil.com/usr167.zipPowder Toastman schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 19:12:
Ik heb ook zo'n USR 8054 router al enige tijd. Via draadloze verbinding heb ik twee pc's eraan verbonden met USR PCI kaarten en een Acer Centrino laptop.
Het gekke is dat de centrino (standaard ingebouwd wireless modem) het (vrijwel) altijd perfect doet, superstabiele verbinding. Van de 2 pc's werkt er eentje ook prima. Tot zover geen problemen.
Echter, de meest gebruikte pc hier in huis geeft nogal wat problemen. De verbinding valt continu weg, dan weer aan, dan weer uit. Soms doet-ie het ineens een paar dagen achter elkaar zonder problemen, en vervolgens is er weer een tijd geen (of nauwelijks) verbinding mee te krijgen, dan is het USR icoontje rechtsonder op de taakbalk net een stoplicht (groen - rood - groen - rood).
Deze computer staat notabene het dichtste bij de router. Alle computers draaien XP SP2 en alle instellingen zijn gelijk.
Zou het dan wellicht aan de PCI kaart liggen? Eigenlijk zou ik dit moeten testen door de twee PCI kaarten van de twee pc's te verwisselen, maar daar ben ik tot nu toe gemotiveerd geweest aangezien ik dan mijn halve buro moet slopen om erbij te kunnen
Zou dit zinvol zijn?
O ja, ik draaide tot vanmiddag de 1.64b34 firmware, heb vandaag de 1.67 erop gezet, maar het lijkt tot nu toe geen verschil te maken (maar staat er pas een uur of wat op), verbinding is alweer een aantal keren weggevallen.
Heb de pc's echter wel een statisch ip adres gegeven i.v.m. Nat instellingen.
Geen problemen meer dus!!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2005 15:14 ]
Verwijderd
De wireless pc verbindt zichzelf weer na een disconnect iets wat ik in het verleden altijd handmatig moest doen.
Alleen 256 bit WEP en WPA wil niet werken, de wireless gaat spontaan resetten (koude reboot)
Skype doet het ook met deze versie!Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 23:37:
[...]
Hallo
Ben per toeval op dit berichtje gestoten, omdat ik hetzelfde probleem had. Ik gebruikte de nieuwe firmware USR8054_v164b34. Dan ging de verbinding 5 sec. met skype en naderhand dus de bovengenoemde problemen. Heb naderhand de "oude" firmware weer geinstaleerd op de router usr 8054 , nl de USR8054_v1.21h. Naderhand liep het weer als een trein.Tiptoppe verbinding met skype en skype-out. Deze firmware is te downloaden op http://www.usr.com/support/product-template.asp?prod=8054. groetjes gertjan
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Verwijderd
Wat is aan te raden: Firmware update? oude firmware erop gooien? Vast ip of NAT instellingen?
Ik zou graag iets willen horen want wordt er nu beetje gek van...
Het robleem staat trouwens een paar posts hierboven aangegeven voor naslagwerk
EDIT: nu is het echt aant flippen! Zelfs de pc me tde kabel geeft aan dat de netwerkkabel er dan weer wel dan weer niet in zit. Knipperlicht relatie weer!
Vaag apparaat... Als iemand tips heeft, asjeblieft!!
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2005 21:12 ]
Daarna alles opnieuw instellen.
Door die factory defaults ben ik een rare dhcp bug kwijt geraakt.
Verwijderd
bedankt iig voor de reactie!
EDIT:
Goed... resetten lijkt dus onmogelijk. Heb alle mogelijk heden geprobeerd... Ik houdt die knop met een speld toch zeker 10 seconde in (mijn zusje erbij om mee te tellen
Kan nog steeds die site vand e router niet bereiken terwijl ik dus wle het internet opkan.
Oh ik heb ook het kabeltje vand e modem vervangen en nu krijg ik geen knipperlicht connectie meer. Dus dat is dan werl fijn!
Nu nog een werkende wireles...
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2005 22:25 ]
Krijg je met deze firmware ook een groter zend vermogen?Lizard schreef op maandag 11 april 2005 @ 01:18:
In dit topic op een ander forum wordt nu een 1.67 beta van USR aangeboden. Het schijnt dat de nieuwe 8054 al met deze firmware uitgeleverd worden. De reacties van andere gebruikers in dat topic zijn best positief, reboots schijnen nu tot het verleden te horen. Verder moet je er wel rekening mee houden dat dit de amerikaanse versie van de firmware is, dus alleen channels 4-8 werken (volgens een gebruiker daar.)
EDIT:
Omdat het om een Amerikaanse versie gaat en dat ze daar een andere regelgeving hebben.
Verwijderd
Ik heb de USR AP/Router een maand geleden gehaald bij MediaMarkt en ik wil hierbij mijn ervaring met deze router met jullie delen.
De installatie ging vlekkeloos en internet is weer in de lucht na 5 minuten te knoeien met de instellingen. Maar de nachtmerrie begon toen ik eMule, BT en FTP begon te gebruiken. Het schijnt dat dit toestel geen hoge snelheden aankan.
Als je teveel data door het netwerk pompt, blijft de router hangen en is er een harde reset nodig of stekker uittrekken om verder te kunnen. Nou ik heb de aflopen maand het hele topic gelezen (1 pagina per dag
Voor de reconnects en "freezen" heb ik een tijdelijke oplossing gevonden. Namelijk de oude router (Sweex) eventjes ertussen zetten en de USR dient nu alleen als AP. Voila, ik kan nu vrolijk verder downloaden. Ik heb nu al een paar weken geen disconnects meer gehad. Ik vind het wel vreemd dat een brakke merk als Sweex zelfs nog beter doet dan USR

Maar qua bereik zit het wel goed met deze router. Een afstand van 5 meter met een betonnen muur ertussen, krijg ik een signal strength en link quality van 80-90% en een affstand van 10 meter met drie muren ertussen nog een goeie 70-80%. Voor de lol heb ik mijn laptop meegesleurd om te zien hoe ver ik kom. De signal strength en link quality waren verrasssend goed zelfs tot in de tuin wat toch een goeie 20 meter ver van de router ligt.
Met zo'n goed bereik, dacht ik dat ik lekker snel dingen door het netwerk heen en weer kan kopieren, maar neen, de router houdt op bij 300-400 kb/s met pieken van 500 kb/s. Ik dacht dat het WEP lag, dus die effe afgezet, maar juist zelfde snelheid. Daarna alle beveiligingen afgezet, maar zonder resultaat

Ik heb nu firmware versie 1.64 wat de standaard versie is. Ik waag de beta 1.67 te installeren, maar heeft er iemand positieve ervaring met die versie? Gaat de snelheid vooruit of achteruit?
Arg, ik had voor Linksys moeten gaan. Eigenlijk was ik ook van plan, maar er lagen in MM alleen USR's... Ofwel zijn de USR's zo slecht dat er nog zoveel lagen ofwel de Linksys zo goed dat ze uitverkocht zijn. Maar volgende keer ga ik toch wel voor een andere merk. Zelfs Sweex is beter...
Nog veel succes met jullie USR's.
Groetjes
Heb je dan ook gelezen dat dit niet de stabielste f/w is? Ik heb 1.67 bèta gebruikt, maar ik gebruik ook nog steeds 1.21Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 23:58:
Ik heb nu firmware versie 1.64 wat de standaard versie is. Ik waag de beta 1.67 te installeren, maar heeft er iemand positieve ervaring met die versie? Gaat de snelheid vooruit of achteruit?
Verwijderd
In een plaatje mijn situatie:

Verwijderd
Je zal de USR en Draytek aan elkaar moeten hangen en ze allebei dezelfde ip range zetten bvb de USR 192.168.123.254 en de Draytek 192.168.123.1 ofzo. Uiteraard de pc's die aan de Draytek hangen, moet je ze de nieuwe ip range geven, dus 192.168.123.*. Zo heb ik het gedaan het het werkt. Je kunt ook firewalls rules toepassen zodat alles wat de Draytek binnenkomt geforward naar de USR. Maar mijn manier is makkelijker en het werktVerwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 09:49:
Ik heb deze USR router ook gekocht afgelopen week. Het is de bedoeling dat deze boven komt te staan om computers op zolder draadloos in het netwerk te hangen. Beneden heb ik al een Draytek Vigor 2000E staan, met daaraan 2 pc's beneden en een kabel naar een pc op de eerste verdieping. Nu wilde ik die kabel cross maken en dan de USR op de eerste verdieping zetten en daar dan de pc's boven aan hangen en dus een draadloos accespoint centraal in het huis. Nu heb ik dat geprobeerd, maar het lukt mij niet om dit goed in te stellen. Ik kan wel internet krijgen op de pc's die met de USR verbonden zijn, maar ik wil er één netwerk van maken. Dus dat de computers die direct aan de Draytek hangen en de computers die aan de USR hangen elkaar kunnen benaderen en bestanden en printers delen etc. En uiteraard internet op de pc's boven. Weet iemand hoe ik de USR router/ap moet instellen om dit te bereiken?
In een plaatje mijn situatie:
[afbeelding]
Succes ermee!
Verwijderd
Verwijderd
Hij valt op random tijdstippen uit, soms hij werkt enkele dagen goed, andere dagen ligt hij er elke 10 seconden uit. Heb van alles geprobeerd, laatste drivers, laatste beta soft, 167 dacht ik, helpdesk gemailt, foras bekeken. Niets helpt.
Dus heb ik maar een edimax ap gekocht, 1/3 van de prijs en werkt rots stabiel.
Ik vind het wel jammer. Want wanneer er een verbinding is, werkt dus ook wel super. Ik ga het een beetje in het oog houden mischien komen er nog wel nieuwe biosen en drivers uit.
Verwijderd
Ik heb een gewone kabel gebruikt en het werkt. Je had dat ook geweten als je effe uitprobeert, het duurt maar 10 seconden ofzoVerwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 15:42:
En doe ik het goed als ik ze met een cross kabel allebei op een gewone poort (geen wan) aansluit?

Verwijderd
Er is een nieuwe firmware uit nl: http://www.usr.com/suppor...-files/USR8054_v167b44...
+ een stukkie tekst
"Upgrading to version 1.67b44 may reset your wireless router to the factory default settings, including your password. We recommend that you write down your configuration settings prior to upgrading, reset the wireless router to defaults, and then re-configure your router after the upgrade.
U.S. Robotics is offering this update to improve issues with frequent router resets under certain data traffic conditions."
Met andere woorden, deze update (waar bijna een jaar op gewacht moest worden) doet allene wat aan de resets door verschillend netwerk verkeer... Persoonlijk had ik nog wel wat meer verwacht, dan alleen dit....Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 11:32:
U.S. Robotics is offering this update to improve issues with frequent router resets under certain data traffic conditions."
Verwijderd
Welke verbeteringen, dan deze, zo te lezen alleen deze, had jij verwacht dan?Woudloper schreef op donderdag 21 april 2005 @ 12:45:
[...]
Met andere woorden, deze update (waar bijna een jaar op gewacht moest worden) doet allene wat aan de resets door verschillend netwerk verkeer... Persoonlijk had ik nog wel wat meer verwacht, dan alleen dit....
Verwijderd
Ja idd, de router is opzich (wat betreft hardware specs) echt een super ding (super goed bereik, lekker snel). Het enige probleem waren volgens mij de resets..Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 12:54:
[...]
Welke verbeteringen, dan deze, zo te lezen alleen deze, had jij verwacht dan?
Verwijderd
ok getest en werkt perfect hoor... waar de router eerst direct resets gaf gaat hij nu vrolijk verder, duidelijk
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 17:30 ]
Zo erg was het niet want ik zette haar kaart gewoon op 802.11b maar het was toch vervelend. Mijn laptop heeft gewoon een 802.11b kaartje.
Oh ja, ik gebruik een MAC filter, hidden SSID en 128-bit ASCII key als het iets uitmaakt.
[ Voor 18% gewijzigd door Admiral Freebee op 22-04-2005 19:52 ]
Vanaf een andere computer binnen het LAN bekeek ik de status van de router. Daar zag ik dat mijn PC niet vermeld stond. Toen ik naar mn eigen PC liep, zag ik dat deze wél aanstond en verbinding had. Toen weer gekeken; deze staat nog steeds niet vermeld in de status.
PC is trouwens met draad verbonden.
IP eindigt op 100
[ Voor 0% gewijzigd door timovd op 28-04-2005 11:40 . Reden: f/w 1.67 ]
Verwijderd
Waarschijnlijk is die machine met een vast ip adres verbonden, die zal je dan niet in je statusscherm terugvinden.timow schreef op donderdag 28 april 2005 @ 11:39:
ietst misterieus..
Vanaf een andere computer binnen het LAN bekeek ik de status van de router. Daar zag ik dat mijn PC niet vermeld stond. Toen ik naar mn eigen PC liep, zag ik dat deze wél aanstond en verbinding had. Toen weer gekeken; deze staat nog steeds niet vermeld in de status.
PC is trouwens met draad verbonden.
IP eindigt op 100
iddVerwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 15:34:
[...]
Waarschijnlijk is die machine met een vast ip adres verbonden, die zal je dan niet in je statusscherm terugvinden.

Is de Lease time dan ook onbeperkt?
Je hebt toch niets met lease time te maken als je geen DHCP gebruikt. De router hoeft immers niet te onthouden hoelang jouw statische ip adres aan jou gekoppeld hoeft te blijven, jij hebt immers op je pc aangegeven wat het adres moet zijn

Ik wil _graag_ overstappen op XP x64, maar zonder deze drivers gaat het eigenlijk gewoon niet....
Bij smtp server ingevuld:
1. mail servernaam van eigen mailserver mail.xxx.nl
2. mail server i.p. van eigen mailserver
3. mail server van provider
bij gebruikersnaam ingevuld:
1. compleet mailadres van eigen mailserver
2. enkel alias van mailadres van eigen mailserver
3. mailserver van provider
Op geen enkele logische combinatie ontvang ik een logfile per mail...
Iemand ervaring mee?
Oja, ook nog i.p. nummer gebruikt i.c.m. de SMTP port, ook weinig succes.
Werkte bij mij vlotjes hoor, gewoon smtp van provider opgeven en uw eigen mailadres.TimothyW schreef op maandag 02 mei 2005 @ 19:30:
Iemand enig idee waarom het versturen van log file's niet werkt met dit ding?
Bij smtp server ingevuld:
1. mail servernaam van eigen mailserver mail.xxx.nl
2. mail server i.p. van eigen mailserver
3. mail server van provider
bij gebruikersnaam ingevuld:
1. compleet mailadres van eigen mailserver
2. enkel alias van mailadres van eigen mailserver
3. mailserver van provider
Op geen enkele logische combinatie ontvang ik een logfile per mail...
Iemand ervaring mee?
Oja, ook nog i.p. nummer gebruikt i.c.m. de SMTP port, ook weinig succes.
Kan wel niet zeggen met welke firmware dat was, aangezien ik dat ding allang buitengekeild heb
Verwijderd
DieterVDW schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 03:01:
Kan wel niet zeggen met welke firmware dat was, aangezien ik dat ding allang buitengekeild heb.

Date: Thu, 11 Mar 2005
Hmz... Als ik 127.0.0.1 inklop, doet ie al meer!
M'n mailserver's log zegt dan Hoi routertje, zeg het eens? maar dan blijft het stil... ;-(
Dat blijft ie dan ook doen...
Nou, eh.. ik vergeet het maar en tiepex die pagina wel weg ofzo.
Verwijderd
Gaarne jullie antwoord
Groetjes
Gerardo
bijna iedereen hier.aramdin schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 01:03:
Wie gebruikt er eMule icm de 8054 router en heeft last van reboots als er ook connectie is met het Kademlia netwerk?
Info
-Elke mod + originele versie van eMule (max connecties ingesteld op 300)
-Firmware 1.67
Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96
Heeft iemand ook al een fix ervoor gevonden (bepaalde instelling in router of in eMule) ?
Wat dacht je van dit topic lezenaramdin schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 18:18:
[...]
Heeft iemand ook al een fix ervoor gevonden (bepaalde instelling in router of in eMule) ?
Tip: zoek ff op mijn posts. Overigens gebruik ik inmiddels de nieuwste firmware, emule+, wifi met wpa en nergens meer problemen mee
Kon je na de firmware upgrade je oude instellingen importeren of moest je alle instellingen weer handmatig invoeren?snarf schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 18:47:
[...]
Wat dacht je van dit topic lezen![]()
Tip: zoek ff op mijn posts. Overigens gebruik ik inmiddels de nieuwste firmware, emule+, wifi met wpa en nergens meer problemen mee
Ik moest ze opnieuw invoerenPolster schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 20:33:
[...]
Kon je na de firmware upgrade je oude instellingen importeren of moest je alle instellingen weer handmatig invoeren?
De afgelopen tijd heeft alles "goed" gewerkt met af en toe een disconnect...
Vandaag regent het en voila is is weer diep triest.

kan weer eens geen verbinding maken.
Ik gebruik de verbinding vooral voor remote desktop/VNC, dus het is vaak gewoon zwaar frustrerend dat de verbinding er steeds uitvliegt. Ik hou het nu al bijna een half jaar vol, gewoon omdat ik steeds weer hoop krijg al ie het weer eentijdje goed doet.
Heb nu de nieuwe firmware eropgezet. Ik verwacht er niet veel van, de disconnects zullen wel blijven. Toch maar eens na gaan vragen of een evt. RMA nog mogelijk is....
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Verwijderd
mag nog steeds regelmatig de stekker uithalen van router en modem om toch maar terug op internet te kunnen geraken!!!
Tja, het zal niet alleen aan de firmware liggen; de hardware die er achter zit zal ook zijn beperkingen hebben (om de kosten te drukken). Voor mij doet hij het echter prima..Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 17:23:
ik snap niet dat een bedrijf na al die tijd nog niet gevonden heeft tegen die vervelende resets !!![]()
mag nog steeds regelmatig de stekker uithalen van router en modem om toch maar terug op internet te kunnen geraken!!!
USR 8054 Change to D-Link 624+ Firmware
proberen.
Dit is natuurlijk wel op eigen risico...
Er is hierover zat op het web te vinden...
Een gelukkige gebruiker van de 8054 (met gewone USR firmware)
Verwijderd
Ik heb nu ook de usr8054 als acces point en gebruik deze in combinatie met een Sitecom-W022 usb adapter op de laptop (11mbit/s). Beide dus redelijk oud. Nu heb ik binnen het huis en ook in de tuin gewoon goed bereik (11 mbit is gewoon te halen), alleen wanneer ik op een andere locatie ben(hemelsbreed 100 meter?), weet het niet precies dan kan hij al geen signalen meer opvangen. Nu heb ik dan broadcast uitstaan bij de instellingen van de USR, maar dat moet toch niet uitmaken? Verder heb ik dan ook de accespoint op zolder staan en vandaag ook nog eens uit het raam gehangen en de antennes naar locatie gericht. Nu had ik zo gedacht dat de signalen toch wel zo'n 200 meter moesten halen en dus zou ik op die locatie gewoon een verbinding moeten hebben. Nu wil ik dus graag weten of ik het bereik een beetje kan vergroten bijvoorbeeld door een versterker en dan ook de vraag hoe, of is misschien toch die usb adapter het euvel, of eventueel nog een andere externe antenne als oplossing?
Elwin
Ik vrees dat je een beetje te optimistisch bent over het bereik van de USR...Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 00:50:
Nu heb ik binnen het huis en ook in de tuin gewoon goed bereik (11 mbit is gewoon te halen), alleen wanneer ik op een andere locatie ben(hemelsbreed 100 meter?), weet het niet precies dan kan hij al geen signalen meer opvangen.
- BronA general rule of thumb in home networking says that 802.11b and 802.11g WAPs and routers support a range of up to 150 feet (46 m) indoors and 300 feet (92 m) outdoors.
Je kan inderdaad door een betere antenne te kopen je bereik vergroten, en door een versterker te gebruiken nog véél meer.
Maar ten eerste zal je dan vlug illegaal bezig zijn (uitzendvermogen is beperkt), en ten tweede moet je client (laptop dus) dan ook uitgerust zijn met een andere antennen en/of versterker om signalen te kunnen terug sturen...
Verwijderd
Man wat voor rommel is dat zeg ?
Hun toestel eheft firmware 1.64 onboard, WEP is er langs geen kanten mee aan de praat te krijgen en hun interface is enkel deftig te gebruiken via IE, Firefox en Opera doen het niet goed. Mozilla heb ik niet getest.
En het ergste is dat er minimaal 1x per 10 minuten een reboot plaatsvind van de router. En een echte reboot. Ook de pc die wired is aangesloten verliest zijn verbinding.
Moest ik op voorhand geweten hebben dat ze dat ding ging kopen had ik al wat kunnen opzoeken, maar ik wist het dus niet. En van hetgeen ik hier en elders lees word ik niet echt happy. Kanalen wisselen lees ik meermaals maar dat heb ik al getest en brengt niet veel soelaas.
Wat me vooral opviel was dat alles werkt, plots het status ledje begint te knipperen om daarna uit te gaan, dan de verbindingen (wired en wireless) eruit kegelen, en dan pas zie ik alle ledjes van de router aangaan omdat hij reboot...
Zijn er nu degelijke oplossingen voor die irritante reset probleem of hebben die mensen gewoon een crappy ding gekocht ?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 14:57 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Jun/21/2005 09:38:39 Packet Dropped (reassembly) Too many fragments Jun/21/2005 09:38:39 Packet Dropped (reassembly) Too many fragments Jun/21/2005 09:38:38 Packet Dropped (reassembly) Too many fragments Jun/21/2005 09:38:38 Packet Dropped (reassembly) Too many fragments Jun/21/2005 09:38:37 Packet Dropped (reassembly) Too many fragments Jun/21/2005 09:38:37 Packet Dropped (reassembly) Too many fragments Jun/21/2005 09:38:37 Packet Dropped (reassembly) Too many fragments Jun/21/2005 09:38:37 Packet Dropped (reassembly) Too many fragments Jun/21/2005 09:38:36 Packet Dropped (reassembly) Too many fragments |
Wat betekent dit? Ik maak verbinding met DHCP.
Verwijderd
Als het ding gereset wordt, is het wachtwoord ook gereset.Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 12:54:
Ik heb er gister een gekocht, doos leek al een keer open gemaakt en het apparaat al een keer gebruikt maar daar ga ik niet dood aan. Het probleem is dat ik niet in het apparaat kom om alle instellingen te doen. Dus ik tik het 192.168.123.254 in de browser in en ik moet een wachtwoord opgeven. STandaard moet het account admin zijn zonder wachtwoord maar dat werkt dus niet. Ding gereset in de hoop dat het wachtwoord ook gereset is maar ook dat werkt niet. Iemand een idee wat het kan zijn??
gebruikersnaam is "admin" niet "administrator" of iets anders. Mocht dit nog niet werken probeer in te loggen als "user" zonder wachtwoord.
In de oude situatie kreeg de router een i.p. adres van het modem. Dit I.P. adres was vrij statisch, doch volgens caiway dynamisch. Internet draaide super.
Sinds het nieuwe modem wordt er gebruik gemaakt van PPPOE, geen probeem dacht ik zo en ik heb de instellingen in het WAN gedeelte aangepast.
Connection Type: PPPoE
WAN IP: Obtain IP Automatically
User Name: gebruikersnaam@caiway.nl
Password: jahierhetpassword
Confirm Password: jahierhetpassword
Connect on Demand: Enable
Idle Time Out Minutes: niks ingevuld
MTU: 1492
Sinds dit modem valt de internetverbinding er zonder verdere reden uit, de ene keer na een dag, de andere keer na een paar uur, of na een paar dagen. de router zeurt verder niet, maar ik moet de verbinding in de router disconnecten en opnieuw connecten. Hierna loopt het weer als een zonnetje. Totdat de verbinding het weer niet doet...

Vrij irritant dus, maar nog vervelender vind ik dat ik hierdoor veel vaker een nieuw WAN I.P adres krijg. Caiway zegt daar niets aan te kunnen doen, maar als die router nou gewoon connected zou blijven, houd ik ook gewoon dat I.P adres...
Iemand een idee?
ik Gebruik de laatste firmware, 1.67b44 uit m'n hoofd.
Verwijderd
Ik heb toen wel iets heel merkwaardigs opgemerkt.
Aan betreffende router hangen 2 pc's, 1 laptop wireless en 1 desktop wired. Wanneer men die laptop op een andere verdieping dan die router gebruikt blijft dat spul uren aan een stuk perfect werken. Ook alleen de desktop gebruiken zorgt voor geen enkele reset van die router.
Zet je die laptop echter 2 meter naast die router en gebruik je zo die laptop dan reset hij minimaal 1x om de 10 minuten....
Iemand soortgelijke ervaring ?
Bij veel acces points is het "normaal" dat de verbinding beter is bij 10m afstand dan bij 1 a 2m afstand. Misschien heeft het iets met straling te maken.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 17:56:
Gisteren nog eens met zo een **** router mogen bezig zijn.
Ik heb toen wel iets heel merkwaardigs opgemerkt.
Aan betreffende router hangen 2 pc's, 1 laptop wireless en 1 desktop wired. Wanneer men die laptop op een andere verdieping dan die router gebruikt blijft dat spul uren aan een stuk perfect werken. Ook alleen de desktop gebruiken zorgt voor geen enkele reset van die router.
Zet je die laptop echter 2 meter naast die router en gebruik je zo die laptop dan reset hij minimaal 1x om de 10 minuten....
Iemand soortgelijke ervaring ?
Verwijderd
Ik heb al meer accesspoints geinstalleerd en geconfigureerd, meestal met de betreffende laptops er pal naast om alles in te stellen en te testen, en dit is de eerste keer dat ik zou ondervinden dat als je 'te dicht erbij' zit voor problemen zorgt...timow schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 18:00:
[...]
Bij veel acces points is het "normaal" dat de verbinding beter is bij 10m afstand dan bij 1 a 2m afstand. Misschien heeft het iets met straling te maken.
Verder begrijp ik nog steeds niet waarom heel die router zichzelf moet resetten dan... maar dat probleem is gekend en er is blijkbaar geen duidelijk antwoord voor.
Verwijderd
Verwijderd
Je went eraanVerwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 16:23:
Ik word ook helemaal gek van die disconnects
Verwijderd
Verwijderd

Username: user
Password:
Vanaf deze account is niets te wijzigen maar alle settings zijn wel te bekijken.
Onder Basic Settings --> password kan je een password aan deze account koppelen.
Dacht ook al zoiets...Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 12:35:
Staat gewoon in de gebruiksaanwijzing, dus snap je mededeling niet Polster/
Het lijkt me moeilijk om niet te zien dat er een user account is...
Het ligt aan de hardware. De USR 8054 serie heeft last van een lekke condensator. Die van mij dus ook! Heb hem net vervangen en eindelijk geen resets meer. Het gaat om de Elco van 680 uF 6,3 volt ongeveer in het midden van het print tussen de koelribben en het klein printje in. Die van mij stond gewoon bol aan de bovenkant.amour021 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 17:26:
[...]
Tja, het zal niet alleen aan de firmware liggen; de hardware die er achter zit zal ook zijn beperkingen hebben (om de kosten te drukken). Voor mij doet hij het echter prima..
Als je een beetje handig bent met een soldeerbout zet je er zo een nieuwe in. Ik kon zo gauw geen 680 uF vinden en heb maar een 470uF genomen; gaat ook goed. Overigens er staat nog geen 2 volt over dus je kan evt ook een voor een lagere spanning nemen,
Dan zal ik geluk hebben met mijn condensatorLeaky schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 00:10:
[...]
Het ligt aan de hardware. De USR 8054 serie heeft last van een lekke condensator. Die van mij dus ook! Heb hem net vervangen en eindelijk geen resets meer. Het gaat om de Elco van 680 uF 6,3 volt ongeveer in het midden van het print tussen de koelribben en het klein printje in. Die van mij stond gewoon bol aan de bovenkant.
Als je een beetje handig bent met een soldeerbout zet je er zo een nieuwe in. Ik kon zo gauw geen 680 uF vinden en heb maar een 470uF genomen; gaat ook goed. Overigens er staat nog geen 2 volt over dus je kan evt ook een voor een lagere spanning nemen,
Verwijderd
ik heb deze router gekocht in een winkel waar ze mij vertelden dat hij al eens uit de doos was gehaald om hem te testentimow schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 13:06:
[...]
Als het ding gereset wordt, is het wachtwoord ook gereset.
gebruikersnaam is "admin" niet "administrator" of iets anders. Mocht dit nog niet werken probeer in te loggen als "user" zonder wachtwoord.
nu zit ik met het probleem dat ik wel op internet kan, maar niet aan de instellingen van deze router
inloggen met admin zonder paswoord gaat niet
inloggen met user zonder paswoord gaat wel, maar dan zie ik dat er een paswoord van 15 tekens staat ingevuld bij admin en kan dit niet veranderen (krijg dan bericht dat ik enkel met de admin account settings kan wijzigen)
resetten helpt niet om het paswoord te resetten
is er een manier om toch nog te kunnen inloggen met de admin account? kan ik dat paswoord (dat ik niet te weten kan komen) resetten?
Bellen naar die winkel, da's hun probleem!Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 12:56:
[...]
ik heb deze router gekocht in een winkel waar ze mij vertelden dat hij al eens uit de doos was gehaald om hem te testen
nu zit ik met het probleem dat ik wel op internet kan, maar niet aan de instellingen van deze router
inloggen met admin zonder paswoord gaat niet
inloggen met user zonder paswoord gaat wel, maar dan zie ik dat er een paswoord van 15 tekens staat ingevuld bij admin en kan dit niet veranderen (krijg dan bericht dat ik enkel met de admin account settings kan wijzigen)
resetten helpt niet om het paswoord te resetten
is er een manier om toch nog te kunnen inloggen met de admin account? kan ik dat paswoord (dat ik niet te weten kan komen) resetten?
Dit topic is gesloten.