Toon posts:

US Robotics 100Mbps Wireless Turbo Acces Point & Router

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:
  • 17.878 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 22:22:
Hoi,

Kan en wil er me iemand uitleggen hoe ik WEP kan installeren. Met behulp van de handleiding lukt het me niet .

Moet ik overgaan tot vast IP-adressen of kan het ook met DHCP?

Ik heb een Turbo PC card en een Turbo zccess point 805450.

Mijn buren hebben nu ook WLAN en ik mijn installatie nu beveiligen, maar het wil me maar niet lukken.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ja toch eerst lezen! Naar het accesspoint gaan (adres 192.168.123.254)inloggen en dan kun je in het menu kiezen Wireless dan security wep kiezen key kiezen en invullen.Daarna ook de andere Pc met Turbocard dezelfde Wep key invullen.

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
Schorre schreef op zondag 02 januari 2005 @ 12:23:
Dit komt omdat azureus teveel connecties tegelijk maakt. Je kan dit instellen bij de opties.
Voor Skype zou ik het niet weten, gebruik het niet...
Weet jij ook wel maximum je in moet vullen bij Azureus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-10 20:52
arjan571 schreef op maandag 03 januari 2005 @ 22:31:
[...]

Weet jij ook wel maximum je in moet vullen bij Azureus ?
Nee, niet direct. Heb zelf al wat liggen knoeien op men laptop, maar kon niet direct een goed aantal connections vinden.
Ik download tegenwoordig gewoon met men server. Die staat 24/24 en 7/7 aan en is wired op de USR8054 aangesloten (dan heb je dat probleem niet |:( )...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 22:15
Ik heb de AP uiteindelijk ook erg goed aan de praat gekregen... al weken geen spontane reboots (bittorent en dat soort zaken over de ethernet connectie laten lopen, etc), maar ik blijf 1 ding raar vinden...
Ik krijg het maar niet voor elkaar om network utilization [zie windows task manager: networking](ook bij link q. / sig str. : 100% / 100%) ook maar een fractie boven de 22% van 125mbps te krijgen. Hoger komt ie gewoon niet (wat dus betekent: minder dan 30mbps effectief). Is dit nou echt het maximale wat je eruit kan halen met wireless? Wat gebeurt er in godesnaam met die andere bandbreedte (waarom niet eens tot 54mbps bijvoorbeeld... heel die error correctie zooi is eruit gehaald ter bevordering van de bandbreedte....)?

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:40

timovd

Voorsprong door techniek

wireless problemen met Skype
Als ik bel of gebeld wordt, valt de internet én de draadloze verbinding weg. Het lijkt dus wel of de router gereset wordt.
bellen met Skype gaat via een draadje wel goed en in andere draadloze netwerken(Linksys, Cisco) gaat het ook goed.
Internet gaat via kabel van Casema en WiFi via 11mb van Intel Centrino.

Wie heeft er nog meer problemen met Skype via USR wireless? oplossingen?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

*schop
ook met de nieuwe skype gaat het niet goed. Niemand problemen met skype en USR?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Ik heb thuis een probleempje met mijn wireless netwerkje. Ik dit probleempje niet terug kunnen vinden in de archieven van got oid.

Ik heb een paar weken geleden een wireless setje aangeschaft, de us-robotics router (Model: USR808054) en een wireless pci-kaartje van us-robotics(Model: USR805416). Maar soms heb ik het probleem dat de dhcp server geen ip toewijst. Verbinding herstellen helpt niet, soms na enige keren werkt het een 1 keer. Soms valt de verbinding ook gewoon uit en springt hij weer aan. Ik overbrug er een goede 15 meter mee, ik zit rechtsboven in het huis en de router staat linksonder in het huis(we hebben houttevloeren), als ik verbinding met de router heb is dat meestal rond de 50/54mbps.
En als ik beneden zit met de laptop(precies onder mijn kamer) dan heb ik dit probleem niet, daar zit een pcmcia kaartje in van us-robotics. Ik heb Windows al een keer opnieuw geinstalleerd, je weet maar nooit maar het probleem is nog steeds niet verholpen. Ik heb de router beveiligd met wep en mac adres maar het lijkt me sterk dat het daar aan zou liggen?

Heeft iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen, messchien een instelling in de router oid? Heb niet tegek veel verstand van netwerken

Alvast bedankt _/-\o_

Edit:
Ik heb net even een kabeltje getrokken van mijn computer naar de router, en daar mee haal ik een volle download snelheid van 245 kb/s (xs4all basic), zodra ik overga op wireless dan schommelt de snelheid gewoon de heletijd van 10 kb/s naar 160kb/s. Hij haalt eigenlijk nooit de volle 200kb/s

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel wireless internet, geen draadloos netwerk...
[Windows XP Pro SP2, USR 808054 125Mbps, 2x USR PCI 125Mbps, WPA-PSK, @Home kabel, 3COM kabelmodem]

Hallo

Volgens mij heb ik zo langzamerhand alle forums doorlopen, maar nog steeds geen antwoord gevonden voor mijn probleem: |:(

Ik ben in het bezit van een US Robotics 808054 wireless AP/router. De firmware heb ik ge-update naar de 125Mbps verbinding. Voornamelijk vanwege de WPA beveiliging die daarmee gebruikt kan worden. Ik heb twee desktop PC's, beiden voorzien van een wireless PCI kaart van Robotics, ook met 125 Mbps update. Ik heb een breedband kabelinternet abonnement bij @Home en maak gebruik van een ('oude') 3COM kabel-modem. WPA-PSK heb ik ingeschakeld.

Mijn PC's draaien beide onder Windows XP Pro met SP2. Internettoegang? No problem, als een trein. Maar ik krijg het niet gedaan een draadloos thuisnetwerk te creeeren waarbij beide PC's elkaar zien en volledige toegang hebben tot elkaars bestanden.

Als ik op mijn PC middels de wizzard een draadloos netwerk wil instaleren, krijg ik de foutmelding dat deze wizzard niet werkt. Ik wordt doorverwezen naar artikel 871122 op de site van Microsoft. Daar zou ik iets moeten lezen over het starten van de Wireless Zero Configuration-service (WZC). In het Windows-overzicht van draadloze netwerken is de mijne ook niet zichtbaar, nog toe te voegen.

Ik wordt eventueel verwezen naar andere software (van Robotics??), maar waar vind ik die, of beter: hoe kan ik mijn WAP/router zodanig configureren dat ik krijg wat ik wil?? De handleiding geeft daar geen duidelijkheid over. En ook ik worstel met het gegeven dat deze handleiding veel te beknopt is. :? Wie kan me op weg helpen?

Ramon

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de log van m'n USR routertje bekijk zie ik steeds een DHCP request.
De PC's die aan de router hangen heb ik een fixed IP gegegeven, dus vermoet ik dat deze router steeds een IP vraagt bij de ADSL modem die ervoor hangt, maar waarom :?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Nov/19/2004 13:53:15 Wireless PC connected   00-c0-49-a8-ec-08 
Nov/19/2004 13:22:40 DHCP Request success    83.98.248.173 
Nov/19/2004 13:22:40 DHCP Request            83.98.248.xxx 
Nov/19/2004 13:22:37 DHCP Request            83.98.248.xxx 
Nov/19/2004 13:21:37 DHCP Request            83.98.248.xxx 
Nov/19/2004 13:20:33 DHCP Request            83.98.248.xxx 
Nov/19/2004 13:18:27 DHCP Request            83.98.248.xxx 
Nov/19/2004 13:14:14 DHCP Request            83.98.248.xxx 
Nov/19/2004 13:05:48 DHCP Request            83.98.248.xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
@tweakernick
Je hebt dit bericht al zeker 5 keer in dit topic geplaatst!
Ga er gewoon van uit dat dit normaal is, het is toch een onvoorstelbare 'buggy' router, dus dit kan er ook nog wel bij. Heb je problemen door de DHCP requests? Buiten het feit dat je een vervuilde log hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schorre schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 17:09:
@tweakernick
Je hebt dit bericht al zeker 5 keer in dit topic geplaatst!
Ga er gewoon van uit dat dit normaal is, het is toch een onvoorstelbare 'buggy' router, dus dit kan er ook nog wel bij. Heb je problemen door de DHCP requests? Buiten het feit dat je een vervuilde log hebt :P
Thx, eindelijk een reactie :D
Nee ik heb verder geen problemen (buiten de vervuilde log). Was enkel benieuwd of iemand dit weet te verwijten aan een probleem buiten het feit dat het een crapy router is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
Hehe, het is een crappy router, alhoewel ik er zelf geen problemen mee heb. Hij draait al zeker een jaar. Altijd geüpgrade naar de laatste firmware en geen echte problemen tegengekomen. De zware applicaties voor de router als Bittorrent en Shareaza staan wired aangesloten op mijn server, dus heb geen last van reboots.
Dat van die log had ik ook al eens bij iemand tegengekomen waar ik een netwerkje moest installeren, maar heb er niet echt aandacht aan besteed. Het zit misschien soms in de weg, maar ja, hoe vaak bekijk je je logs als alles goed loopt? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn vorige probleempje opgelost door gewoon een kabel te trekken.
Ik heb weer een probleempje met deze router.
Ik heb mijn computer nu gewoon aangesloten met een utp kabel, maar ik heb nog steeds om de paar uur disconnect's.

Weet hoe ik mijn connectie stabieler kan maken zonder dat hij elke keer disconnect en weer opnieuw opstart?

Edit:

Firmware 1.44
DHCP aan
WEP, maar het gaat hier over een wired aansluiting

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedanken doen we niet op GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
Heb nu mij router als AP ingesteld, en de DHCP laat ik nu door de Alcatel 510i adslmodem afhandelen.(kijken hoe lang we nu zonder storingen kunnen draaien)
Ik moet nu de modem aansluiten op een van de andere poorten ipv de WAN aansluiting (klopt dit ?)
Ik dacht trouwens dat er nieuwe firmware uit zou komen medio december 2004... :(
Hardware;

1x Accespoint/Router : USR808054 firmware Version 1.64b34
2x USR805410 802.11g Wireless Turbo PC Card driver 6.0b15
DHCP uit (wordt nu door Alcatel modem gedaan)
WPA-PSK aan
MAC adres controle aan

[ Voor 39% gewijzigd door arjan571 op 11-01-2005 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelancer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
Mensen met vragen ....

Geef ff iets meer info door ..
zoals firmware
Dhcp aan/uit
wep/wpa
etc ..

Dan kunnen we meer zinnige antwoorden geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Freelancer schreef op maandag 10 januari 2005 @ 22:42:
Mensen met vragen ....

zoals firmware
Dhcp aan/uit
wep/wpa
etc ..

timow schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 15:22:
Als ik bel of gebeld wordt, valt de internet én de draadloze verbinding weg. Het lijkt dus wel of de router gereset wordt.
bellen met Skype gaat via een draadje wel goed en in andere draadloze netwerken(Linksys, Cisco) gaat het ook goed.

USR808054 firmware: 1.64b34
probleem doet zich ook voor als WEP uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
Freelancer schreef op maandag 10 januari 2005 @ 22:42:
Mensen met vragen ....

zoals firmware
Dhcp aan/uit
wep/wpa
etc ..

1x Accespoint/Router : USR808054 firmware Version 1.64b34
2x USR805410 802.11g Wireless Turbo PC Card driver 6.0b15
DHCP uit (wordt nu door Alcatel modem gedaan)
WPA-PSK aan
MAC adres controle aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjan571 schreef op zondag 02 januari 2005 @ 12:16:
[...]

Ikzelf gebruik Skype niet, maar als ik Azureus (bittorrent) gebruik op mijn laptop (wireless) gaat mijn draadloze verbinding ook plat... Ik weet niet zeker of Azureus de boosdoender is, maar het is wel opvallend dat als dit programma draait, de verbinding er elke keer "uitklapt" :(
Toevallig gebruik ik allebij (skype en Azureus). En heb precies hetzelfde. Ook heb ik in de log eens de error gezien "out of NAT buffer" (ook al eerder van iemand die hier poste gelezen), dit duid lijkt mij op een routing fout.

Heb een verbinding van tiscali met een sagem f@st 908 en de usr wireless modem/router. In deze setup heb ik verschillende firmwares geprobeerd (zowel modem als router) en nieuwste drivers voor wireless clients (3 stuks, verschillende) + windows zero config zowel aan als uit.

Verder heb ik ook dhcp (zowel van modem als van wireless clients) uit proberen te zetten, dit hielp ook niet.

Het aantal connecties bij azureus heb ik op 20 gezet (en maximaal aantal simultane outbound op 1 ipv 8 )... dat helpt ook niet en ik mag toch verwachten dat 20 connecties wel mag...

en dan nog het skype probleem...

ohjah omschrijving van de problemen:
-Wireless lijkt goed te werken, maar als ik azureus gebruik gaat er dus (vermoedelijk) iets fout met het routeren. Als ik dan vervolgens mijn modem reset (spanning eraf en er weer op) en de ap/router aan laat staan werkt het weer.
-Bijna altijd als de router een paar dagen aan staat (of ie nou wel of niet belast word) moet het modem (of de router ook) weer gereset worden. Zomaar dus...
-Het volgende heb ik van m'n vriendin dus niet zo'n preciese omschrijving:
Tijdens skypen valt heel internet weg (dus msn gaat uit en surfen lukt niet meer en het skype gesprek zelf valt weg), na een tijdje komt hij weer terug (vanzelf dus)... Er blijft waarschijnlijk dus wel verbinding.
Wat dit betreft heb ik ook iets gelezen op de skype forums (over de usr dus), daar hadden mensen hetzelfde probleem, maar werkte het wel gewoon met skype-out...

Ik begin zo langzamerhand erg te twijfelen aan deze router, misschien maar eens tijd om hem op marktplaats te zetten en een andere te kopen (al houd ik absoluut niet van 2e hands computer spul maargoed)...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Helaas zijn er meerdere problemen met de USR Router wanneer er routeringen (inkomend verkeer) bij komt kijken. Zelf gisteravond nog getest met het connecten naar een Citrix omgeving, maar dan klapt ook de gehele Router eruit en moet ik vervolgens een harde reset doen om de router aan de praat te krijgen.

Ik zing het nog wel eventjes uit, en hoop eigenlijk dat er nog een (échte) stabiele versie van de firmware aan gaat komen. De client drivers hebben ook zo hun nukken. Ik moet zeggen dat ik het gevoel heb dat USR steeds minder proffesioneel overkomt. Krijg een beetje het idee dat er geen goede support achter zit met proffessionele bouwers van de firmware/software/e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 06:31
Ik heb hier een router en een draadloze netwerkkaart van USR.

Deze ondersteunen beide WPA, nu wil ik alleen de software van windows gebruiken en niet die software van USR, hoe kan ik deze gebruiken.

Als ik namelijk de drivers deinstalleer samen met het programma dan moet ik eerst de drivers handmatig uit de norton prillenbak halen en laten installeren alleen ondersteund de kaart dan geen WPA meer.

Als ik de drivers van USR gebruik dan doet hij het wel alleen valt dan steeds na tijdje geen gebruik de verbinding eruit en die is met moeite of niet te herstellen. Is er ook een middenweg, die er tevens voor zorgd dat de pc snel blijft draaien.

Het zit namelijk zo dat als ik de draadloze kaart installeer mijn pc traaag word. Qua signaal ben ik zeer tevreden. Dus hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timow schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 15:22:

Hallo

Ben per toeval op dit berichtje gestoten, omdat ik hetzelfde probleem had. Ik gebruikte de nieuwe firmware USR8054_v164b34. Dan ging de verbinding 5 sec. met skype en naderhand dus de bovengenoemde problemen. Heb naderhand de "oude" firmware weer geinstaleerd op de router usr 8054 , nl de USR8054_v1.21h. Naderhand liep het weer als een trein.Tiptoppe verbinding met skype en skype-out. Deze firmware is te downloaden op http://www.usr.com/support/product-template.asp?prod=8054. groetjes gertjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 23:37:
[...]

Hallo

Ben per toeval op dit berichtje gestoten, omdat ik hetzelfde probleem had. Ik gebruikte de nieuwe firmware USR8054_v164b34. Dan ging de verbinding 5 sec. met skype en naderhand dus de bovengenoemde problemen. Heb naderhand de "oude" firmware weer geinstaleerd op de router usr 8054 , nl de USR8054_v1.21h. Naderhand liep het weer als een trein.Tiptoppe verbinding met skype en skype-out. Deze firmware is te downloaden op http://www.usr.com/support/product-template.asp?prod=8054. groetjes gertjan
super toll!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word hier onderhand gek van die USR meuk. Ik krijg met me PCI-draadloze kaarten maar geen verbinding meer met de router. In de log van de router is het volgende te lezen:

Jan/28/2005 17:33:39 IP with zero length Detect 0.0.0.0:0 0.0.0.0:0 Packet Dropped
Jan/28/2005 17:33:39 Wireless PC connected met MAC van betreffende kaart

Ik heb dit zowel met de 805416 PCI-kaart als met een Sitecom WL-121 PCI-kaart. Het gekke is dat een gewone ethernet-kaart op dezelfde PC geen problemen geeft en zelfs de draadloze 805410 PCMCIA-kaart maakt zonder problemen een goede verbinding.
Heb al van alles geprobeerd, waaronder DHCP uitzetten op de router, dynamische mode uitzetten, ander kanaal, zowel de oude (v 5.0) als de nieuwe (v 6.0b15) firmware, draadloze kaarten in een andere pc (met een kale windows xp installatie) maar blijf het probleem houden. ...2 Maanden geleden werkte alles nog vlekkeloos en tussentijds niets gewijzigd aan instellingen.

Iemand een idee??

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tonber schreef op zondag 02 januari 2005 @ 14:51:
[...]

Ja toch eerst lezen! Naar het accesspoint gaan (adres 192.168.123.254)inloggen en dan kun je in het menu kiezen Wireless dan security wep kiezen key kiezen en invullen.Daarna ook de andere Pc met Turbocard dezelfde Wep key invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb je voorstel uitgebrobeerd,wat ik eigenlijk al had gedaan. Maar als ik nieuwe gegevens invoer qua WEB enz... dan lijkt het of deze gewoonweg niet worden onthouden.

Is de windows-initialisatie eventueel een oplossing? En zo ja, hoe doe je dat?????? 8)7

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
tonber schreef op zondag 02 januari 2005 @ 14:51:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 problemen met mijn router.

Teneerste haal ik maximaal 3,5MB per sec (ongeveer 30mbit) terwijl ik 100% quality en 99% strenght heb, ik heb de nieuwste firmware (dus 125mbit performace) erop nu en dat maakt geen verschil.. het word alleen maar minder want onder het counter-striken reboot de router regelmatig, dat is dus niet de bedoeling!

Tweede punt is dat ik met een MSI wifi kaartje (die bij mijn Neo2 platinum zat) geen connectie kan maken met mijn router, ze zien elkaar gewoon niet :s zijn er meer mensn met dit probleem? of weet iemand wat de oorzaak is, want ik kan er maar niet achter komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
@Graphix: Op welk kanaal staat je router?
Sommige kaartjes kunnen kanalen >11 niet pakken, misschien ligt het daaraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Ik heb ook deze router, en hij bevalt me best goed, alleen heb ik 1 vraagje:
ik wil van buitenaf (internet) m'n kunnen wake-on-lan-nen, dus ik heb UDP poort 9 geforward naar m'n eigen pc. Als ik binnen een half uur na het uitschakelen van mn pc dit doe, werkt alles goed, maar na een half uur gaat de pc niet meer aan. Ik heb me al een beetje hierin verdiept, en waarschijnlijk komt het omdat m'n router dan m'n ip niet meer heeft gekoppeld aan mn MAC-adres. Het rare is dat hij wel bij de DHCP table staat. Is er een manier dat dit wel gaat werken :? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ooops

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 17:42 . Reden: stommiteit van mezelf ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Las hier een stuk over je USR 8054 loaden met firmware van een D-Link. Schijnt het probleem van telkens spontaan resetten van de 8054 te verhelpen.

Iemand hier al ervaring mee?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 17:42 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DieterVDW schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 16:23:
@Graphix: Op welk kanaal staat je router?
Sommige kaartjes kunnen kanalen >11 niet pakken, misschien ligt het daaraan?
channel 6 draai ik op, ik zal morgen avond aller eerst die ouwe firmware erop knallen die had nooit problemen, speeds zijn het zelfde..

die d-link firmware waag ik maar niet, ik las dat veel mensen de usr firmware er niet meer op kunnen krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AP Only

Heeft iemand ervaring met de optie AP only? Ik ben er nu al een hele tijd mee aan het kloten. In het draadje nog niet een echte oplossing kunnen vinden.

Ik heb een Draytek 2200E en wilde graag draadloos. Toen de fout begaan om een USR 8054 te kopen als vervanging van de Draytek. Maar ik wil nu mijn Draytek als router blijven gebruiken en de USR voor het draadloze gedeelte. Verder geen toeters en bellen.

De Draytek wil ik als DHCP server laten fungeren en ik hoop dat de USR de IPadressen dan vrolijk gaat doorgeven. Wie O Wie kan mij verder helpen? USR Technical support kan het in ieder geval niet (standaard antwoorden met verwijzingen naar de site.......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 23:52:
AP Only

Heeft iemand ervaring met de optie AP only? Ik ben er nu al een hele tijd mee aan het kloten. In het draadje nog niet een echte oplossing kunnen vinden.
Yup, ik het dit ooit werkende gekregen.
Het enige waar ik op sukkelde was dat de WAN poort niet meer gebruikt wordt dan.
Je moet de kabel om je AP te verbinden met je andere router dus op een LAN poort stoppen (op beide routers dus). (Wschl heb je dan ook crossed kabel nodig..?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je moet niet de WAN port van je USR8054 met je Draytek verbinden maar één van de overige switch ports. En inderdaad DHCP op je USR8054 uitzetten, natuluk

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
Nee, je hebt geen crossed nodig. Ik draai het nu ook: 1 USR is via WAN verbonden met de ADSL modem en is AP en DHCP server. De andere USRis verbonden via een gewone poort en straight kabel naar de DHCP router. Werkt perfect en zo heb ik mijn eigen private LAN op mijn kamer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt het ding ook beter (dus geen resets e.d.) als je hem alleen als accespoint gebruikt ipv router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 16:28:
werkt het ding ook beter (dus geen resets e.d.) als je hem alleen als accespoint gebruikt ipv router?
'm moet normaal geen NAT tabel bijhouden dan, dus kan 'm ook niet out of NAT buffer ruimte lopen, dat zou dus wel kunnen helpen bij veel connecties.
Langs de andere kant vraag ik mij af in hoeverre de resets te maken hebben met die NAT buffer natuurlijk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel dank voor alle reacties. Het was nu piece of cake. Snap alleen nog steeds niet waarom support van USR hier geen antwoord op kon geven. Ik ga het de komende weken een duur test doen (gewoon gebruiken.....) Maar het begin is er in ieder geval: een Access Point!!!!!!!

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WAcKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 17:32:
Las hier een stuk over je USR 8054 loaden met firmware van een D-Link. Schijnt het probleem van telkens spontaan resetten van de 8054 te verhelpen.

Iemand hier al ervaring mee?
Ja, ik heb het gisteren eens geprobeerd nadat firmware v1.44 problemen kreeg toen er een tweede wifi client bij kwam (regelmatige disconnects met WPA). Toen eventjes de laatste v1.64 geprobeerd en toen kreeg ik de 'om de x minuten wifi plat' problemen met af een toe een 'spontane reboot' er tussendoor.

Dus ik dacht, rotter kan dit ding niet worden, laat ik die d-link firmware eens proberen. Ik had toevallig dezelfde thread gelezen die jij gaf; en heb uiteindelijk de firmwares van http://home.wanadoo.nl/route88/Misc/ gebruikt. De hardware van de d-link di-624+ rev A is exact hetzelfde als die van de usr 8054; sterker nog, op diverse plaatsen lees je dat de di-624+ rev A ook exact dezelfde kuren vertoond als de usr 8054. Zucht.

Je kan de v1.15 firmware van d-link kan flashen via de USR web interface (de USR firmware slikt de andere d-link versies niet, alleen v1.15). Na een reboot kwam netjes de d-link firmware up en alles werkte gewoon. Vervolgens had ik de huidige v1.15 geupdate naar de v1.21b15 d-ink firmware van diezelfde wanadoo site en ook dat werkte gewoon.

De d-link firmware bevat wat meer features; onder andere statische DHCP (ip's aan mac adressen koppelen zodat dhcp altijd dezelfde ip's voor dezelfde clients returned) en een merkbaar responsievere wifi verbinding; waarschijnlijk veroorzaakt door minder packetloss.

In eerste instantie leek alles gewoon netjes te werken maar toen ik wat grote files (enkele honderden mb's), op korte afstand van de router, ging kopieren werd hij na een tijdje erg traag. Hij bleef responsief, internet werkte nog gewoon (!) maar ik haalde nog maar ~16kb/s van zowel het internet als van het LAN. De web-interface werkt na zo'n plotselinge snelheidsverlaging ook niet meer; ik krijg een klein stukje van de html binnen maar als hij wat formulieren wil gaan laten zien stopt hij er mee. Als ik een reload deed kreeg alleen nog maar lege paginas. Internet bleef werken, hoewel traag, en hij was er alleen uit te krijgen door een stekker-uit-het-stopcontact reset.

Versie 1.15 van de d-link firmware heb ik overigens niet geprobeerd (had meteen naar v1.21 geupgrade), misschien dat mensen daar meer geluk mee hebben. Uiteindelijk ben ik weer terug naar v1.44 van usr terug gegaan, door middel van de v1.44 usr firmware op de wanadoo site; deze is aangepast zodat de d-link firmware deze slikt. Het blijkt dat er een soort identificatie in de firmware zit die merk-specifiek is. Iemand (Revax?) had deze aangepast in de usr firmware die op die wanadoo site stond, zodat je weer terug kan naar usr firmwares.

Uiteindelijk heb ik het hele usr 8054 probleem opgelost door een linksys wrt54g te kopen :D , voornamelijk vanwege de redelijke prijs en het feit dat er hele horden geeks bezig zijn er linux distros voor te maken met allerlei extra features; als er problemen zijn met de linksys firmware heb ik meer alternatieven ;) ...

M'n usr 8054 doet nu dienst als AP (dhcp, nat, upnp en alle andere services uitgeschakeld) en zit met utp vast aan de linksys om op een andere verdieping dekking te verzorgen. Zaken als dhcp en nat worden dus door de linksys afgehandeld, ook als je via de usr op het netwerk zit; ik ben benieuwd hoe lang hij het nu volhoudt.

P.S.

Voor die tweede client erbij kwam heeft hij het overigens maanden lang goed gedaan met v1.44 van de usr firmware, de meest stabiele en bruikbare firmware die ik er ooit op heb gehad (1.x (orgineel), 1.21, 1.44, 1.57b en 1.64b).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GOLDENBOY
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2023
Vooreerst moet ik zeggen dat ik een newbie ben qua netwerken, maar ik heb voor mijn dochter een laptop met ingebouwde Wifi-kaart gekocht en aldus kwam het idee om mijn desktop met haar computer te verbinden.

Draadloos leek me dus wel degelijk erg handig, en dat is het dan ook. Prima reikwijdte van het signaal (verschil van 2 verdiepingen met ijzeren balken en gewapend beton ertussen, en ook van binnen naar buiten in de tuin tot helemaal achteraan (toch ongeveer 45 meter).

Bestandstransfers en afdrukken op afstand vormen hoegenaamd geen enkel probleem. :*)

Ik gebruik nu al een goeie maand deze USR 8054 AP/router en heb hem ondertussen geupdate met firmware versie 1.64 en heb nergens klachten over.

Aangezien ik echter nieuw ben in deze materie heb ik enkele vraagjes :

1. Hoe komt het dat op de desktop (Windows XP pro) in het systeemvak een snelheid wordt vermeld van 100 Mbps, daar waar er 125 Mbps zou moeten ondersteund worden ?

2. Bij mij staat momenteel turbo aangevinkt. Als men in het configuratiemenu van de USR8054 echter turbo afzet, hoeveel vermindert dan de reikwijdte van het signaal ?

3. Wat is beter : het wireless configuration utility van Windows XP of dat van USR ? Ik gebruik momenteel dat van Windows XP en alles draait goed, maar ik vraag me af of het nog beter kan met die tool van USR. Trouwens, hoe zet je die tool van USR (USR WLAN UTILITY) dan in het systeemvak van Windows XP, want deze is niet standaard geinstalleerd bij mij ?

4. Ik gebruik een softwarematige firewall van Norton via Norton Internet Security 2005. Heeft het dan nog nut om de hardware firewall van de USR te activeren ? Zo ja, hoe gaat dit juist in zijn werk (ik zou hiervoor graag een stappenplan per toepassing hebben) ?

Dat zijn mijn prangende vragen van de dag ! Wie kan me helpen ? :?

Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

1. De driver van de PCkaart moet ook vernieuwd worden om een 125Mb verbinding te hebben.
2. Turbo gaat alleen over snelheid. Aan de reikwijdte verandert niets
3. Zelf heb ik de voorkeur voor de utility van Windows, maar dit kan verschillend zijn per gebruiker.
4. "Beter te hard geblazen, dan de bek gebrand"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil er AUB ieman duitleggen hoe je de windows XP instellingen gebruik ipv die van USR.

Ik heb gelezen dat er mederen mensen met die vraag zitten, daarom wil ik ze hier nog een appart stellen.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ in naam van alle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-10 10:59
je verwijderd de link van de tool van USR in de map "Opstarten". Die vind je bij start>programma's.

Als dat hebt gedaan start die tool niet meer op... dus geen conflicten nadien tussen de tool van xp en die tool.

Vervolgends ga je naar je config scherm, daar open je systeembeheer, en dan klik je op services.

Dan opend een nieuw venster, in dat venster zoek je naar "Wireless Zero Configuration-service". Daar dubbelklik je op. het opstarttype zet je dan op Automatisch, en als het nog niet gestart is klik je maar op de knop starten. Dan klik je maar op ok en sluit je alle vensters.

Als je vervolgens de tool wil gebruiken van XP, dubbelklik je op het icoontje onderaan rechts in de startbalk van je verbinding, of je opend je verbinding via config scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik vindt de tool van USR bij de map " opstarten" niet terug.

Nog thans heb ik de tool geïnstalleerd.

Hoe is da nu mogelijk?????? 8)7 8)7

_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WAcKiN schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:02:
[...]

Ja, ik heb het gisteren eens geprobeerd.........
Super! Weet nu zeker dat ik dat K*T ding ga vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 22:15
Als ik met de windows tool wil connecten wil hij bij mij niet met scurity overweg. Hij zegt dat mn adapter WPA niet ondersteunt (driver = 6.0.nogwat, laatste 125Mbit rel) en met WEP wil ie niets vinden. Heb SSID broadcast uitstaan.

Zodra ik security uitdoe werkt het prima, maar met sec erop wil het gewoon niets doen (en ik heb het gehad met die USR tool...)

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Even een schop omhoog.

Momenteel heb ik de volgende configuratie:
Tiscali ADSL --> Zyxel 650R Ethernet Modem

Zyxel 650R --> USR Router en Access Point

Op de Zyxel 650R is DHCP actief en op de USR Router 8054 is ook DHCP actief.
Bovenstaande werkt momenteel al enige tijd stabiel, maar ik denk dat ik één van de twee DHCP's moet disabelen aangezien het een beetje overbodig is om ze alle twee in mijn netwerk te laten aanstaan. Alle PC's die eraan hangen krijgen namelijk een IP Adres van de USR8054 en alleen de USR8054 krijg een IP Adres van de Zyxel 650R. Iemand een idee hoe ik dit het beste kan configureren?

Verder heb ik nog een andere vraag. Ik wil namelijk een FTP server binnen mijn netwerk gaan plaatsen en vroeg mij af of er meerder mensen met een Modem --> USR8054 ervaring hebben met portmapping en de stabiliteit van de USR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote: Als ik bel of gebeld wordt, valt de internet én de draadloze verbinding weg. Het lijkt dus wel of de router gereset wordt.

Had zelfde probleem met laatste firmware. Hieronder reactie van USR support die voor mij werkte.

You will need to change a setting in the router to resolve this problem that you are having. First you will need to connect a computer to the router using a Network Cable. Then bring up Internet Explorer and type http://192.168.123.254 into the Address bar and hit Go. It will bring up a
login screen. The username is: admin and leave the password empty. Once
your logged in, you will see a menu along the top of the screen. Click on the Wireless tab. Down below that you will see a checkbox that says Dynamic. Put a checkmark in that box then click Apply. Now you can close out of this window and try to use the router. The problem should be resolved now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

met een oudere firmware is het probleem al verholpen. Volgens mij heeft het niets met een dynamic channel te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timow schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 00:29:
met een oudere firmware is het probleem al verholpen. Volgens mij heeft het niets met een dynamic channel te maken.
Toch is het heir op deze manier verholpen, grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de usr 8054 staan, maar af en toe durft de connectie gewoon weg te vallen. Dan valt mn internet en zo uit.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 17:45:
Ik heb ook de usr 8054 staan, maar af en toe durft de connectie gewoon weg te vallen. Dan valt mn internet en zo uit.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
moeten we raden welke firmware en apparaten je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msx2
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
timow schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 19:23:
[...]

moeten we raden welke firmware en apparaten je hebt?
Volgens mij maakt het met deze router niet zoveel uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is heel simpel,

ik heb deze routert nu een jaar, dus ik kan hem helaas niet meer inruilen, maar bij elk stukje verkeer over het wireless (En vaak ook bij het bedraadde gedeelte) waar hij moeite moet doen, denk dus aan Skype, Torrent (azureus), E-mule, vliegt hij er gewoon uit, omdat er gewoon een brakke processor inzit, en het een brakke router is,

Je kunt nog meer verwachten van een sweex routert, en dat meen ik serieus, want die kan e-mule enz. makkelijk aan....

/me zweert voortaan bij 3com en linksys :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 15:20:
Het is heel simpel,

ik heb deze routert nu een jaar, dus ik kan hem helaas niet meer inruilen, maar bij elk stukje verkeer over het wireless (En vaak ook bij het bedraadde gedeelte) waar hij moeite moet doen, denk dus aan Skype, Torrent (azureus), E-mule, vliegt hij er gewoon uit, omdat er gewoon een brakke processor inzit, en het een brakke router is,

Je kunt nog meer verwachten van een sweex routert, en dat meen ik serieus, want die kan e-mule enz. makkelijk aan....

* XiN-eViL zweert voortaan bij 3com en linksys :(
Ik heb met de oude firmware anders helemaal nergens problemen mee.
Skype werkt, abc ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN-eViL schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 15:23:
[...]

Ik heb met de oude firmware anders helemaal nergens problemen mee.
Skype werkt, abc ook.
Skype en azureus werken bij mij ook, maar wat je soms hoort bij andere mensen, en e-mule hoef ik echt niet te proberen, zodra ik het al opstart : ploenk, reset ....

en soms doet ie het ook gewoon omdat ie het leuk vind ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msx2
  • Niet online
Om van de Techsupport van USR nog maar te zwijgen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik nu achtergekomen ben is dat wanneer ik KAD uitschakel in Emule de router zonder enig probleem wekenlang achter elkaar in de lucht blijft. En daar ben blij mee... :'(

Maar goed, beter dit dan elke 5 minuten een reset. Toch? Heeft dus wel degelijk te maken met het aantal connections die hij maakt.

Volgende vraag; kan ik KAD blijven gebruiken door het te knijpen of zo...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:45

mno

Ik heb dit topic doorgelezen maar zit toch met de volgende vraag:

Wie heeft nu de USR8054 aan de gang gekregen met ADSL van KPN met een Speedtouch Home of een Speedtouch 510? (zonder extra hardware zoals een switch ertussen)

Ik ben er al een paar dagen mee aan het stoeien maar heb het nog niet voor elkaar gekregen. Ik heb zowel een Speedtouch 510 als een oude Speedtouch Home liggen. Ik heb ook de speciale kabel waarover in dit topic wordt gesproken gemaakt en geprobeerd met de Home maar zonder succes.

Kan iemand waarbij het gelukt is me misschien nog wat tips geven? :)

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
Ik dacht dat er eind december 2004 nieuwe firmware zou uitkomen....
Draai nu al 2 weken stabiel...
Heb een 510i Alcatel waarop ik de DHCP heb uitgeschakeld, heb de USR een vast IP adres gegeven van 10.0.0.140. DHCP op de USR aangezet WEP 128 Open Authentication aangezet.
WPA gaf volgens mij teveel problemen, en ik gebruik Azureus niet meer .
ABC bittorrent geeft geen problemen.
Heb 2 laptops met een USR kaartje erin en draai met de nieuwste firmwares (zowel router als pmcia kaartjes)
Over de snelheid ben ik dik tevreden, bereik ook.
Alleen heb ik veel probelemen gehad met deze router.
Mijn vorige router Linksys BEFW 11s4 was nog veel erger.
Kortom voorlopig draait het stabiel... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-10 10:59
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 12:24:
Als ik de log van m'n USR routertje bekijk zie ik steeds een DHCP request.
De PC's die aan de router hangen heb ik een fixed IP gegegeven, dus vermoet ik dat deze router steeds een IP vraagt bij de ADSL modem die ervoor hangt, maar waarom :?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Nov/19/2004 13:53:15 Wireless PC connected   00-c0-49-a8-ec-08 
Nov/19/2004 13:22:40 DHCP Request success    83.98.248.173 
Nov/19/2004 13:22:40 DHCP Request            83.98.248.xxx 
Nov/19/2004 13:22:37 DHCP Request            83.98.248.xxx 
Nov/19/2004 13:21:37 DHCP Request            83.98.248.xxx 
Nov/19/2004 13:20:33 DHCP Request            83.98.248.xxx 
Nov/19/2004 13:18:27 DHCP Request            83.98.248.xxx 
Nov/19/2004 13:14:14 DHCP Request            83.98.248.xxx 
Nov/19/2004 13:05:48 DHCP Request            83.98.248.xxx
ik heb dat gewoon opgelost door een statisch ip toe te wijzen aan mijn modem via men router, gewoon wet ie automatisch aan de modem toewijst heb ik gewoon statisch gemaakt :)
werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een update uit voor de Wireless Turbo Multi-Function Access Point
niet voor de Wireless Turbo Access Point & Router :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 10:50:
Er is een update uit voor de Wireless Turbo Multi-Function Access Point
niet voor de Wireless Turbo Access Point & Router :(
Heb het gezien, wellicht betekend dit dat ze binnenkort ook met nieuwe firmware gaan komen voor de Wireless Turbo Acces Point & Router. Zelf heb ik de 'Acces Point' ook, maar die zit nog steeds in de doos. Ik doe alles nu gewoon via de 'acces point & router' en dat gaat prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit setje ook gekocht voor mijn broer voor op zijn appartement. Geen firmware gedaan ofzo, gewoon drivers geïnstalleerd en ik kon op internet. toen had ik nog wat software voor het toetsenbord geïnstalleerd en die vroeg om opnieuw op te starten. Dat gedaan, starttte windows niet meer op. Kreeg dat lichtblauw scherm met welkom en verder kwam hij niet.

Dan op F8 en laatst gekende config gekozen. Toen kon ik weer opstarten maar moest ook het PCI opnieuwe installeren. Dus dacht ik dat het aan de drivers lag omdat hij een melding geeft voor die digitale handtekening.

Gebeld naar USR en volgens hun moet het gaan met de laatste firmware nl USR11g_v6.0b15.exe.
Pc is Windows Xp prof met SP1.
Heeft iemand dit nog voor gehad en is het opgelost met deze drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

* Woudloper heeft gewoon de laatste firmware draaien en die draait nu al zo'n 2 maanden onafgebroken (dus zonder problemen). Het installeren e.d. ging helaas niet in één keer goed. Ik heb de Firmware twee keer moeten installeren en daarna nog een aantal keren een 'reset' moeten doen om alles werkend te krijgen.

Hierover zijn in dit topic nog wel de nodige ervaringen en de laatste paar pagina's terug te lezen (wellicht was het handiger geweest als er een samenvatting was geweest o.i.d.)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 12:50:
Volgende vraag; kan ik KAD blijven gebruiken door het te knijpen of zo...?
Ja dat kan:
Updaten naar eMule versie 0.45.
Daar is het probleem van teveel Kad connecties verholpen. :)

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
mno schreef op zondag 27 februari 2005 @ 15:06:
Ik heb dit topic doorgelezen maar zit toch met de volgende vraag:

Wie heeft nu de USR8054 aan de gang gekregen met ADSL van KPN met een Speedtouch Home of een Speedtouch 510? (zonder extra hardware zoals een switch ertussen)

Ik ben er al een paar dagen mee aan het stoeien maar heb het nog niet voor elkaar gekregen. Ik heb zowel een Speedtouch 510 als een oude Speedtouch Home liggen. Ik heb ook de speciale kabel waarover in dit topic wordt gesproken gemaakt en geprobeerd met de Home maar zonder succes.

Ik heb zonder problemen dit aan de gang gekregen,met 510i.Ik heb de laatste nieuwe drivers.
Trouwens in US staat een nieuwe beta driver om te testen.Plaats eens wat gegevens om te kunnen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...
Ik heb gisteren de USR 8054 gekregen en aan mijn modem (Speedtouch Home) gekoppeld. Resultaat: :'( Wel kon ik via de router mijn modem benaderen via de internet browser (http://10.0.0.138). Dus dat kun je ook eens proberen. Dan lijkt mij dat de communicatie tussen router en modem goed is. Kan iemand dat bevestigen/weerleggen?

Echter krijg ik geen goede PPTP connecite met het modem. Mijn vorige router USR 8002 werkte prima. Deze nieuwe router heeft echter een nieuwe instelling die ik niet ken: Gateway moet ik bij de Wan instelling opgeven. Mijn oude had alleen een eigen IP (router) en de server IP (modem). Weet iemand wat ik moet invullen bij die Gateway IP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tonber schreef op zondag 13 maart 2005 @ 18:37:
[...]

Ik heb zonder problemen dit aan de gang gekregen,met 510i.Ik heb de laatste nieuwe drivers.
Trouwens in US staat een nieuwe beta driver om te testen.Plaats eens wat gegevens om te kunnen vergelijken.
Waar kan ik die vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ik heb zelf nog nergens de nieuwe beta versie gezien van de firmware voor het 'wireless access point & router', wel zag ik dat USR voor het 'Access Point' een nieuwe firmware release had gedaan op 23 februari 2005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

Ik heb onlangs een USR 8054 wlan geinstalleerd met de nodige moeite, maar na dagen klungelen, prutsen, vloeken en schelden heb ik het eindelijk draaiende.
Het enige probleem wat ik nu nog heb, is dat de wlan opstart als eerste applicatie, maar dan blijft die ongeveer twee a drie minuten wachten en dan laad die de rest van de progjes. In deze tijd heb ik dus geen verbinding en ik kan nix opstarten. Nadat de rest is geladen, begint die daadwerkelijk met zoeken en heeft die binnen 10 sec. verbinding en kan ik alles weer !
Weet er iemand of dit aan een instelling ligt, of misschien aan de bootvolgorde van de programma's...Dus dat de 'ontvanger' eerst aan gaat en dan pas de 'zender' (simpel gezegt)
Ik ben benieuwd....Thnx alvast !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:45

mno

[b]tonber schreef op zondag 13 maart 2005 @ 18:37:Ik heb zonder problemen dit aan de gang gekregen,met 510i.Ik heb de laatste nieuwe drivers.
Ik heb de USR toch maar teruggebracht en heb een Linksys WRT54G gekocht. Hiermee ging het allemaal wel goed, zowel op mijn Speedtouch Home/Pro als op de Speedtouch 510. Ik moet er wel bij zeggen dat ik nog steeds de Speedtouch als router gebruik en de Linksys alleen als wireless accespoint.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-10 13:49
Dwid schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 10:21:
Ik heb onlangs een USR 8054 wlan geinstalleerd met de nodige moeite, maar na dagen klungelen, prutsen, vloeken en schelden heb ik het eindelijk draaiende.
Het enige probleem wat ik nu nog heb, is dat de wlan opstart als eerste applicatie, maar dan blijft die ongeveer twee a drie minuten wachten en dan laad die de rest van de progjes. In deze tijd heb ik dus geen verbinding en ik kan nix opstarten. Nadat de rest is geladen, begint die daadwerkelijk met zoeken en heeft die binnen 10 sec. verbinding en kan ik alles weer !
Weet er iemand of dit aan een instelling ligt, of misschien aan de bootvolgorde van de programma's...Dus dat de 'ontvanger' eerst aan gaat en dan pas de 'zender' (simpel gezegt)
Ik ben benieuwd....Thnx alvast !
Ik meen me te herrinneren dat als je automatic updates uitzet in windows dat het dan wel sneller gaat. Maar dat weet ik niet 100% meer zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
Woudloper schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 10:14:
Ik heb zelf nog nergens de nieuwe beta versie gezien van de firmware voor het 'wireless access point & router', wel zag ik dat USR voor het 'Access Point' een nieuwe firmware release had gedaan op 23 februari 2005.

[ Voor 12% gewijzigd door tonber op 19-03-2005 11:26 . Reden: Foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelancer
  • Laatst online: 26-09-2023
Het apparaat is nu bij de mediamarkt (denhaag) in de aanbieding voor 66 euries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aph3x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-08 15:29
Dwid schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 10:21:
Ditzelfde had ik ook, tot grote ergenis. Heeft met DHCP te maken, windows gaat eerst z'n eigen ding doen alvorens IP adressen te checken...Zet DHCP in je router uit, config op static IP. Uiteraard ook in je windows configureren. (toewijzen IP, subnet , gateway (IP van je Router) DNS (IP dns van je provider) en Netbios aanvinken.

Ik heb na veel trial and error de router erg stabiel gekregen en kan er nu zelfs games mee hosten.
Opsomming:
Alle IP adressen statisch, dus ook die van de Router naar je ISP.
Gebruik Channel 7, deze lijkt verreweg het meest stabiel.
Gebruik de betadrivers van je router (bij mij het stabielst, van de laatste ging mijn router weer 'stuiteren'
De WPA-PSK beveiliging zorgde bij mij ook voor problemen,
Draai nu met WEP 128, is onveiliger maar sindsdien 0,0 resets/ disconn. gehad en heb inmiddels uptime van 72 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aph3x schreef op maandag 21 maart 2005 @ 11:41:
[...]

Ditzelfde had ik ook, tot grote ergenis. Heeft met DHCP te maken, windows gaat eerst z'n eigen ding doen alvorens IP adressen te checken...Zet DHCP in je router uit, config op static IP. Uiteraard ook in je windows configureren. (toewijzen IP, subnet , gateway (IP van je Router) DNS (IP dns van je provider) en Netbios aanvinken.

Ik heb na veel trial and error de router erg stabiel gekregen en kan er nu zelfs games mee hosten.
Opsomming:
Gebruik de betadrivers van je router (bij mij het stabielst, van de laatste ging mijn router weer 'stuiteren'
Draai nu met WEP 128, is onveiliger maar sindsdien 0,0 resets/ disconn. gehad en heb inmiddels uptime van 72 uur.
Gebruik je ook aan de WAN kant static IP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aph3x
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 16:30:
[...]
Gebruik je ook aan de WAN kant static IP?
Yep....better safe than sorry.....ik weet niet of t uit maakt, maar sindsdien geen disconn. meer gehad..

[ Voor 26% gewijzigd door aph3x op 21-03-2005 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
aph3x schreef op maandag 21 maart 2005 @ 11:41:
[...]

Opsomming:
Wauw... 72 uur :*)

Iedereen die al wat langer in de automatisering zit loopt met een grote boog om USRobotics spullen heen. Ik krijg weer een zenuwtic als ik aan hun modems denk.

Jammer om te zien dat er weinig verbeterd is met hun spullen in de afgelopen 10 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aph3x schreef op maandag 21 maart 2005 @ 19:58:
[...]

Yep....better safe than sorry.....ik weet niet of t uit maakt, maar sindsdien geen disconn. meer gehad..
Welke firmware versie gebruik je eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Naar mijn idee heeft de firmware niet veel te maken met de uptime o.i.d. van de router. Zelf draai ik de laatste firmware welke er beschikbaar is en is de router al sinds 3 maanden niet meer uitgevallen. Ik heb dan geen WEP o.i.d. (of een andere beveiliging) aanstaan, maar toch hij is behoorlijk stabiel. De laatste keer dat hij problemen gaf was toen ik een VPN verbinding ging maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woudloper schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 11:38:
Naar mijn idee heeft de firmware niet veel te maken met de uptime o.i.d. van de router. Zelf draai ik de laatste firmware welke er beschikbaar is en is de router al sinds 3 maanden niet meer uitgevallen. Ik heb dan geen WEP o.i.d. (of een andere beveiliging) aanstaan, maar toch hij is behoorlijk stabiel. De laatste keer dat hij problemen gaf was toen ik een VPN verbinding ging maken...
Jij maakt geen gebruik van de ingebouwde access point?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

O jawel. Ik maak gebruik van zowel de router als de acces point functionaliteit. Alleen de fileserver zit direct met een UTP kabel op de router aangesloten. Het enige wat ik op dit moment als beveiligigng heb is dat ik mijn SSID niet uitzend, hoewel dat natuurlijk niet écht een beveiliging is. Denk overigens dat ik hem binnenkort maar eens met WEP ga beveiligen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woudloper schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 13:31:
O jawel. Ik maak gebruik van zowel de router als de acces point functionaliteit. Alleen de fileserver zit direct met een UTP kabel op de router aangesloten. Het enige wat ik op dit moment als beveiligigng heb is dat ik mijn SSID niet uitzend, hoewel dat natuurlijk niet écht een beveiliging is. Denk overigens dat ik hem binnenkort maar eens met WEP ga beveiligen...
Dat is idd totaal geen beveiliging :P

Ik ben er nog steeds niet uit wat deze functies doen :?
Gaming mode
SNMP Visibility
Multicast Streams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aph3x
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 11:22:
[...]
Welke firmware versie gebruik je eigenlijk?
Version:1.44 Date: Mon, 28 Jun 2004

Verder gebruik ik Mac Adress Filtering en WEP. Gaming mode houd volgens mij in dat ie automatisch je interne IP spoofed voor je externe, zodat portforwarding niet nodig is, maar dat is een wild guess, ben geen IT'er...

totaal geen beveiliging is niet echt aan te bevelen, iemand die een beetje handig is, is binnen no time binnen mbv netstumbler en wat extra plug-ins...tooltjes om je MAC te klonen zijn in 2 tellen te vinden en ook zonder SSID ben je zo te tracen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• santaklos
  • Laatst online: 17-08-2024
Weet iemand of de firmware van de 5054 (de AP dus) kan draaien op een 8054 (de router) en vice versa?

De reden waarom ik het vraag is dat ik samen met een vriend twee USR 8054 routers gekocht met het idee om dat ding zo te configureren dat die twee een draadloze bridge zouden gaan vormen tussen onze thuisnetwerken. Helaas lijkt het er sterk op dat dat niet gaat lukken met twee routers. Vandaar dat ik de ene router zou willen "ombouwen" tot AccessPoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

santaklos schreef op zondag 27 maart 2005 @ 22:48:
Weet iemand of de firmware van de 5054 (de AP dus) kan draaien op een 8054 (de router) en vice versa?

De reden waarom ik het vraag is dat ik samen met een vriend twee USR 8054 routers gekocht met het idee om dat ding zo te configureren dat die twee een draadloze bridge zouden gaan vormen tussen onze thuisnetwerken. Helaas lijkt het er sterk op dat dat niet gaat lukken met twee routers. Vandaar dat ik de ene router zou willen "ombouwen" tot AccessPoint.
In de setup kun je kiezen voor "AccesPoint only".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 14:35

SeatRider

Hips don't lie

Hallo! Ik heb sinds deze week ook de 8054 router met 2x PCI kaartjes. Heb de laatste firmware geinstalleerd en drivers, dus moet nu met 125Mbit kunnen werken. Dat lukt echter niet goed. Onder XPSP2 heb ik echter het volgende probleem:

Het is het duidelijkste merkbaar bij het afspelen van een filmpje over het wlan. Na een minuut of wat lijkt het wlan ineens stil te vallen. De bandwidth percentage blijft dan een halve minuut op 0Kbps staan, tewijl de Link Quality en Signal Strength allebei rond de 95% blijven. De divx hapert of stopt, en ik kan op dat moment ook de server niet vinden of het internet op. Na een tijdje komt ie weer terug en begint de divx aan een inhaalslag, maar daar is niet naar te kijken natuurlijk. Ik heb het nu opgelost door op de router de Turbo stand uit te zetten, dan blijft ie het wel feilloos doen. Maar daar heb ik natuurlijk geen 125Mbps router voor gekocht.

De tip "net stop wzcsvc" heb ik al geprobeerd, maar die draait helemaal niet volgens XP... De router en pc staan 5 meter van elkaar vandaan slechts gescheiden door een dun muurtje. In de huiskamer staat de 2e PC (10 meter er vandaan, ook XPSP2, link en strength allebei rond de 90%) en die doet exact hetzelfde, het ligt dus niet aan die ene PC.

Iemand anders nog een idee?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Tja, de enigste oplossing lijkt me toch om te wachten op een firmware update of de turbo stand gewoon niet te gebruiken.

Het is trouwens al bewezen dat al die draadloze turbo modes maar enkele procenten verschil opleveren tegenover de "normale" snelheid van 54mbit. Met andere woorden: het is marketing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 09:48

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

timow schreef op zondag 27 maart 2005 @ 22:53:
[...]

In de setup kun je kiezen voor "AccesPoint only".
Ik heb laatst bij alternate een 2e USR808054 W-LAN router gekocht voor 45 euro, met de bedoeling deze als router of bridge in te gaan zetten omdat dit goedkoper en praktischer leek als een WET inzetten.

Euh, als ik het dus aan de praat krijg?

Ik heb dus de 1e aan een modem hangen voor internet. Nu wil ik de 2e plaatsen in de woonkamer, zonder via kabel verbonden te zijn aan de 1e, om daar andere wireless klanten te bedienen, een MCE machientje en een X-Box. Maar ik kan nergens vinden hoe dit het beste te doen. Identieke SSID, en de 2e als AP only inzetten had niet het beoogde effect... Iemand een idee? (en niet gaan zeggen "toch een WET kopen" )

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

amour021 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 10:52:
Tja, de enigste oplossing lijkt me toch om te wachten op een firmware update of de turbo stand gewoon niet te gebruiken.

Het is trouwens al bewezen dat al die draadloze turbo modes maar enkele procenten verschil opleveren tegenover de "normale" snelheid van 54mbit. Met andere woorden: het is marketing :P
OK, dat scheelt dus geen fluit :). Ik lees in deze thread sowieso weinig positieve berichten over de USR, het ding is nog geen week oud, ik overweeg nu om hem terug te brengen en ruilen voor de Linksys WRT54G(S). Is dat een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Zonder turbo stand (dus op 54Mbps) hapert ie nog af en toe, maar wel minder. En hij blijft rebooten, als ik in de log van de router kijk zie je dat ie 30 minuten geleden opnieuw is gestart, terwijl ik hem dat niet had gevraagd. Wat is dit voor een baggerzooi?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VisaRider schreef op maandag 28 maart 2005 @ 14:01:
Zonder turbo stand (dus op 54Mbps) hapert ie nog af en toe, maar wel minder. En hij blijft rebooten, als ik in de log van de router kijk zie je dat ie 30 minuten geleden opnieuw is gestart, terwijl ik hem dat niet had gevraagd. Wat is dit voor een baggerzooi?!
terugbrengen en inruilen voor een andere merk/type!! Ik wou dat ik dat nog kon :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Het lijkt me dat ik één van de weinigen ben die absoluut geen problemen met dit toestel heeft :X
Ik gebruik dan ook maar één computer draadloos, de rest is met cat5 aangesloten. De laptop heeft een 11mbit PCMCIA kaartje van Siemens.

Een vriend van me heeft tijdelijk zijn pc ook verbonden gehad met een 54mbit mini-PCI kaartje van Prism en dat ging ook vlekkeloos.

Of hebben zoveel mensen dit ding gekocht dat er automatisch ook veel problemen mee opduiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier 3 toestellen draadloos en 1 wired, alles perfect. Nooit reboots en hoge snelheden. Zoals al eerder vermeld gebruik ik de beta firmwire voor 100 mbps en de nieuwste clientsoftware voor op de laptops. Heb trouwens hier ook erg goed bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het zijn dat met met z'n allen zitten te schelden op de US Robotics 100Mbps Wireless Turbo Acces Point & Router terwijl de USR PC of PCI cards de boosdoeners zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 09:48

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Nee, want ik heb met Cisco, HP, en no-name USB W-LAN hetzelfde probleem gehad. Echter al een hele tijd niet meer. Of Kazaa was bij mij de boosdoener, of de provider icm modem en router? Oh well, het werkt hier nu vlekkeloos. Alleen niemand die reageert op mijn vraag of 2 USR 8054's kunnen bridgen met behoud van de wired aansluituingen als er 1 als AP only word ingezet. Ook dat als AP only inzetten wil nog niet werken?

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
amour021 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 17:06:
Het lijkt me dat ik één van de weinigen ben die absoluut geen problemen met dit toestel heeft :X
Ik gebruik dan ook maar één computer draadloos, de rest is met cat5 aangesloten. De laptop heeft een 11mbit PCMCIA kaartje van Siemens.

Een vriend van me heeft tijdelijk zijn pc ook verbonden gehad met een 54mbit mini-PCI kaartje van Prism en dat ging ook vlekkeloos.

Of hebben zoveel mensen dit ding gekocht dat er automatisch ook veel problemen mee opduiken?
Nope, geloof ik niks van. Ik rommel heel wat af met allerlei zooi. Kom je vaak problemen tegen, die je dan oplost (zelf of met nieuwe firmware/ drivers). Ik weet zeker dat ik ieder USR router van dit type binnen een dag plat heb. Zet gewoon encryptie aan en ga lekker downen met bittorrent en nog wat andere meuk. Trekt ie gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
wokkie15620 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 10:44:
[...]

Nope, geloof ik niks van. Ik rommel heel wat af met allerlei zooi. Kom je vaak problemen tegen, die je dan oplost (zelf of met nieuwe firmware/ drivers). Ik weet zeker dat ik ieder USR router van dit type binnen een dag plat heb. Zet gewoon encryptie aan en ga lekker downen met bittorrent en nog wat andere meuk. Trekt ie gewoon niet.
Ik gebruik 128-bit encryptie, MAC control en zelfs al gebruik ik een programma dat veel connecties opent: geen problemen :)
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.