Ja, ik heb het gisteren eens geprobeerd nadat firmware v1.44 problemen kreeg toen er een tweede wifi client bij kwam (regelmatige disconnects met WPA). Toen eventjes de laatste v1.64 geprobeerd en toen kreeg ik de 'om de x minuten wifi plat' problemen met af een toe een 'spontane reboot' er tussendoor.
Dus ik dacht, rotter kan dit ding niet worden, laat ik die d-link firmware eens proberen. Ik had toevallig dezelfde thread gelezen die jij gaf; en heb uiteindelijk de firmwares van
http://home.wanadoo.nl/route88/Misc/ gebruikt. De hardware van de d-link di-624+ rev A is exact hetzelfde als die van de usr 8054; sterker nog, op diverse plaatsen lees je dat de di-624+ rev A ook exact dezelfde kuren vertoond als de usr 8054. Zucht.
Je kan de v1.15 firmware van d-link kan flashen via de USR web interface (de USR firmware slikt de andere d-link versies niet, alleen v1.15). Na een reboot kwam netjes de d-link firmware up en alles werkte gewoon. Vervolgens had ik de huidige v1.15 geupdate naar de v1.21b15 d-ink firmware van diezelfde wanadoo site en ook dat werkte gewoon.
De d-link firmware bevat wat meer features; onder andere statische DHCP (ip's aan mac adressen koppelen zodat dhcp altijd dezelfde ip's voor dezelfde clients returned) en een merkbaar responsievere wifi verbinding; waarschijnlijk veroorzaakt door minder packetloss.
In eerste instantie leek alles gewoon netjes te werken maar toen ik wat grote files (enkele honderden mb's), op korte afstand van de router, ging kopieren werd hij na een tijdje
erg traag. Hij bleef responsief, internet werkte nog gewoon (!) maar ik haalde nog maar ~16kb/s van zowel het internet als van het LAN. De web-interface werkt na zo'n plotselinge snelheidsverlaging ook niet meer; ik krijg een klein stukje van de html binnen maar als hij wat formulieren wil gaan laten zien stopt hij er mee. Als ik een reload deed kreeg alleen nog maar lege paginas. Internet bleef werken, hoewel traag, en hij was er alleen uit te krijgen door een stekker-uit-het-stopcontact reset.
Versie 1.15 van de d-link firmware heb ik overigens niet geprobeerd (had meteen naar v1.21 geupgrade), misschien dat mensen daar meer geluk mee hebben. Uiteindelijk ben ik weer terug naar v1.44 van usr terug gegaan, door middel van de v1.44 usr firmware op de wanadoo site; deze is aangepast zodat de d-link firmware deze slikt. Het blijkt dat er een soort identificatie in de firmware zit die merk-specifiek is. Iemand (Revax?) had deze aangepast in de usr firmware die op die wanadoo site stond, zodat je weer terug kan naar usr firmwares.
Uiteindelijk heb ik het hele usr 8054 probleem opgelost door een linksys wrt54g te kopen

, voornamelijk vanwege de redelijke prijs en het feit dat er hele horden geeks bezig zijn er linux distros voor te maken met allerlei extra features; als er problemen zijn met de linksys firmware heb ik meer alternatieven

...
M'n usr 8054 doet nu dienst als AP (dhcp, nat, upnp en alle andere services uitgeschakeld) en zit met utp vast aan de linksys om op een andere verdieping dekking te verzorgen. Zaken als dhcp en nat worden dus door de linksys afgehandeld, ook als je via de usr op het netwerk zit; ik ben benieuwd hoe lang hij het nu volhoudt.
P.S.
Voor die tweede client erbij kwam heeft hij het overigens maanden lang goed gedaan met v1.44 van de usr firmware, de meest stabiele en bruikbare firmware die ik er ooit op heb gehad (1.x (orgineel), 1.21, 1.44, 1.57b en 1.64b).