Toon posts:

Nieuwe USR 8054 AP kapot?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een US Robotics Turbo Access Point en bijbehorend PCI kaartje redelijk makkelijk werkend gekregen. Gisteravond zette ik de 2 computers weer aan, en ik krijg geen enkele verbinding via de browser of explorer gemaakt. Ik heb 2 pc's met WinXP pro waarvan 1 per LAN en de andere via wireless prima functioneerde.

De wireless signalen en het aanmelden op het draadloze netwerk werkt wel. Er is dus wel een draadloze verbinding met de router. Ik kan nu zelfs de router-configuratie niet benaderen via de browser. Tevens kan ik via explorer niet van de ene naar de andere pc komen.

Ik heb de kabelmodem (@home) al gereset en de router al een soft en hard reset gegeven. Ook de pc's diverse keren opnieuw opgestart. Zet ik mijn oude wireless router er weer tussen, dan heb ik meteen weer alles werkend.

Is mijn nieuwe router stuk gegaan? Gek is wel dat na een harde reset (reset indrukken, stroom eraf, stroom erop en reset nog 5 sec. vasthouden) de lampjes groen en geel blijven knipperen. Als ik daarna nog kort reset, gaan de lampjes normaal "groen" branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens te kijken met netstumbler, en geef eens wat meer diagnoseinfo. Je hebt immers een verbinding krijg je wel een ip? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
In de gebruiksaanwijzing staat een verkeerde manier van resetten.

Kijk maar op de site.

Naar fabrieksinstelling is resetknop 5 seconden ingedrukt houden.

Heb je trouwens de nieuwe drivers?

m.vr.groet

Ton

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het pci kaartje alweer uit de pc gehaald om alles terug te brengen naar Mediamarkt en bedacht me nog 1 laatste optie, nadat ik de router al een nacht had ontkoppeld.... Probeer een andere LAN poort om in ten minste dan ook maar toegang te krijgen tot het configuratie menu. Dat lukt met een resetje of 2 inderdaad op poort 4. Vervolgens weer de hele configuratie doorgelopen die wel terug zat op fabrieksinstellingen.

Vandaag een hele dag zonder problemen gedraaid en zojuist de nieuwste firmware geinstalleerd voor de 125Mbs frame burst. Morgen ff checken of dvd streaming te krijgen is wireless.... ben er toch bang voor..

PS: Ik kreeg een IP dat begon met 169..... dat schijnt een "ik weet het niet" ip te zijn werd mij verteld..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 23:12:
PS: Ik kreeg een IP dat begon met 169..... dat schijnt een "ik weet het niet" ip te zijn werd mij verteld..
Dat hangt er maar net van af hoe je jouw router hebt geïnstrueerd in het uitdelen van IP-adressen (DHCP lease).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 01:27:
[...]

Dat hangt er maar net van af hoe je jouw router hebt geïnstrueerd in het uitdelen van IP-adressen (DHCP lease).
Dat is een adres wat automatisch wordt toegewezen wanneer een dhcp-server niet bereikt kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 10:15:
[...]

Dat is een adres wat automatisch wordt toegewezen wanneer een dhcp-server niet bereikt kon worden.
Ik bedoelde hoe de TS zijn router heeft ingesteld met het uitdelen van IP adressen (vanaf welke range dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 12:45:
[...]

Ik bedoelde hoe de TS zijn router heeft ingesteld met het uitdelen van IP adressen (vanaf welke range dus).
Dat kán dus niet deze range zijn, er zijn maar een paar ranges voor prive gebruik:

10.0.0.0/8
192.168.0.0/16
172.nogwat/nogwat, die weet ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt ik heb de standaard range aangehouden, dat is 192.168.123.100 en hoger. Dat is wat de USR uitdeelt. Het was inderdaad een DHCP probleem. Alles werkt nog steeds perfect vandaag. Ik vind het maar raar dat het ompluggen van de LAN kabel naar poort 4 de router weer uit zijn "coma" heeft gehaald.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 23:12:
Vandaag een hele dag zonder problemen gedraaid en zojuist de nieuwste firmware geinstalleerd voor de 125Mbs frame burst. Morgen ff checken of dvd streaming te krijgen is wireless.... ben er toch bang voor..
Ik vrees dat die 125Mbps vooral verkoopstruc is hoor...
Ik haal niet meer dan 1150 k/s (~= 9.4 Mbit/s) over mijn verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet zeker dat het een verkoopverhaal is, maar desalniettemin is het de snelste router die ik tot nu toe heb getest. Ik heb mijn video pc bekabeld en een Celeron P3 700 mhz draadloos evenals een nieuwe Acer Centrino 1,6Ghz laptop. De laptop draait op de 54 mbps centrino technologie en speelt dvd's van mijn video pc zonder problemen af in de achtertuin. De Celeron desktop op dezelfde afstand heeft er echter moeite mee terwijl die juist een USR PCI kaart heeft op "125 mbps"...

Edit: heb zojuist 39 MB software-update gedownload met minimaal 400 kB/s. Het duurde in totaal geen 2 minuten! Allemaal via de wireless verbinding.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2004 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 01:34:
Weet zeker dat het een verkoopverhaal is, maar desalniettemin is het de snelste router die ik tot nu toe heb getest. Ik heb mijn video pc bekabeld en een Celeron P3 700 mhz draadloos evenals een nieuwe Acer Centrino 1,6Ghz laptop. De laptop draait op de 54 mbps centrino technologie en speelt dvd's van mijn video pc zonder problemen af in de achtertuin. De Celeron desktop op dezelfde afstand heeft er echter moeite mee terwijl die juist een USR PCI kaart heeft op "125 mbps"...

Edit: heb zojuist 39 MB software-update gedownload met minimaal 400 kB/s. Het duurde in totaal geen 2 minuten! Allemaal via de wireless verbinding.
Hoe ver staan ze uit mekaar en wat is jou transfer-rate?
Ik heb ze op 6 meter van elkaar, op een verschillende verdieping en met +/- 2 muren er tussen en het plafond dus.
Mijn transfer-rate is meestal 18 mbps à 19 mbps, maar als ik DVD's stream, happert die om de 2 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de celeron ongeveer 10 meter van het AP staan. Dat is allemaal in de woonkamer, maar de AP ligt achter de bank in een hoek van de kamer. Als je een directe lijn moet tekenen gaat die door de muur->wc->hal->meterkast->muur->keuken/koelkast-> open ruimte achterkamer naar de wireless pci.

Met de laptop in de tuin tel ik daar nog een meter of 10 bij op.

Edit: als test zet ik nu wat mp3 bestanden over van laptop naar celeron (beide draadloos verbonden) en volgens de taskmanager kom ik rond de 18 mbs.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 09:27
Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 01:00:
Ik heb de celeron ongeveer 10 meter van het AP staan. Dat is allemaal in de woonkamer, maar de AP ligt achter de bank in een hoek van de kamer. Als je een directe lijn moet tekenen gaat die door de muur->wc->hal->meterkast->muur->keuken/koelkast-> open ruimte achterkamer naar de wireless pci.

Met de laptop in de tuin tel ik daar nog een meter of 10 bij op.

Edit: als test zet ik nu wat mp3 bestanden over van laptop naar celeron (beide draadloos verbonden) en volgens de taskmanager kom ik rond de 18 mbs.
ik haal 1 muur verder (niet gewapend) maar een signaalsterkte van 50% afstand is mss max 5m.
Ligt dit aan het wless kaartje of aan de router?
Andere channels maken niet veel verschil

[ Voor 8% gewijzigd door BlackShadow op 01-08-2004 14:43 ]

Pagina: 1