heb je je modem wel juist ingesteld? Welke modem heb je?
Verwijderd
update:
Het draait! Kost wel wat centen, maar dan heb je ook wat...
Gister Multi-Function-AP 5450 als client-AP van AP & Router 8054 geinstalleerd. Hub aan AP, PS2 en PC geconfigureerd, en draaien maar!
MF-AP overbrugt 25-30 meter zonder problemen. WEP en MAC-beveiliging geconfigureerd. Nu nog gateway voor draadloos via firewall laten lopen, bandbreedte limiten en het lijkt bijna een profi setup!
Enige probleem is nog routerfunctie (alcatel doet dat nu nog steeds....)
Het draait! Kost wel wat centen, maar dan heb je ook wat...
Gister Multi-Function-AP 5450 als client-AP van AP & Router 8054 geinstalleerd. Hub aan AP, PS2 en PC geconfigureerd, en draaien maar!
MF-AP overbrugt 25-30 meter zonder problemen. WEP en MAC-beveiliging geconfigureerd. Nu nog gateway voor draadloos via firewall laten lopen, bandbreedte limiten en het lijkt bijna een profi setup!
Enige probleem is nog routerfunctie (alcatel doet dat nu nog steeds....)
Verwijderd
Ik heb dat ding in ap only gezet achter me als router geconfigureerde zyxel modem omdat die niet online kon blijven met demon en werkt ook als switch meteen.
Oke ben tevrede werk goed nu ook wireless
maar ik kom dat ding niet meer in op 192.168.123.254
en resetten lukt ook niet (resetknop ->stekker erin eruit 5 sec vasthouden)
hoe kan ik nu nog iets veranderen aan mijn configuratie.
Ik heb de oplossing(stom dat dat niet in de handleiding staat)
gewoon jezelf een statis ip toewijzen (192.168.123.8 in mijn geval)
en dan kun je weer configuratie scherm in
ook vaag dat de reset procudure niet werkt
Oke ben tevrede werk goed nu ook wireless
maar ik kom dat ding niet meer in op 192.168.123.254
en resetten lukt ook niet (resetknop ->stekker erin eruit 5 sec vasthouden)
hoe kan ik nu nog iets veranderen aan mijn configuratie.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 08:11 ]
Verwijderd
ideetje... je kan ook dhcp uitzetten....Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 23:21:
Nadat ik m'n wireless AP&Router, PCI- en PC-kaart twee weken geleden in de spreekwoordelijke hoek heb geflikkerd (na de upgrade naar 1.21h werkte internet niet meer; daarvóór werkte 't prima) ben ik vandaag maar weer es gaan proberen. Zonder succes 
Wireless verbinding tussen laptop en router (USR8054) gaat prima. Echter: internet kom ik niet op. En ik heb al zoveel instellingen in de HTML-config geprobeerd dat ik nu niet meer weet wat 't moet zijn
. Ik gok dat 't probleem zit in het MAC-adres (van WAN en/of @home-modem). Moet ik ergens het MAC-adres van m'n @Home-modem invoeren? En zo ja, waar? Welk MAC-adres moet er staan bij Basic Settings - WAN??
Ander probleem is dat de datum van de AP/router steeds terugspringt naar 1 april 2002. Dat kan ik wel iedere keer via Time-scherm naar de huidige datum zetten, maar dat schiet natuurlijk niet op.
Ook mogelijk andere tips om dit nogal frusterende probleem op te lossen zijn welkom.
Wireless verbinding tussen laptop en router (USR8054) gaat prima. Echter: internet kom ik niet op. En ik heb al zoveel instellingen in de HTML-config geprobeerd dat ik nu niet meer weet wat 't moet zijn

Ander probleem is dat de datum van de AP/router steeds terugspringt naar 1 april 2002. Dat kan ik wel iedere keer via Time-scherm naar de huidige datum zetten, maar dat schiet natuurlijk niet op.
Ook mogelijk andere tips om dit nogal frusterende probleem op te lossen zijn welkom.
Heb vandaag eindelijk de volgende configuratie geïnstalleerd:
1) Zyxel 650R Ethernet Modem
2) USR Router en Access Point
Aan het Router en Access Point heb ik momenteel een tweetal computers aangesloten. 1 laptop met Windows 2000 Professional (met draadloze PCMCIA kaart) en 1 desktop met Windows XP Home (met een draadloze PCI kaart).
De configuratie heb ik in zijn geheel vanaf de laptop gedaan. Nou ja, configuratie. Het was eigenlijk gewoon splitter aansluiten, modem aansluiten en daarop de Router en AP aansluiten en ik kon al via mijn laptop op het internet.
Nu heb ik [b]echter het volgende probleem[/i]: als ik nu ook de desktop computer aanzet probeert deze ook netjes een wireless connectie op te zetten wat overigens goed gaat. De computer krijgt netjes een IP adres en de laptop en de desktop zijn gewoon te pingen, échter na 1 minuut komt er een Internet Gateway (Internet verbinding) bij op de desktop computer welke dus Windows XP Home draait en vervolgens kunnen geen van beide computers meer op het internet.
De enige oplossing om het weer werkend te krijgen is de desktop computer uit te zetten, de router en AP te restarten en ik kan weer vrolijk vanaf mijn laptop het internet op. Weet iemand van jullie wat ik fout doe? Naar mijn idee is het iets op de desktop computer instellingen, maar ik heb naar mijn idee nu alles al geprobeerd.
1) Zyxel 650R Ethernet Modem
2) USR Router en Access Point
Aan het Router en Access Point heb ik momenteel een tweetal computers aangesloten. 1 laptop met Windows 2000 Professional (met draadloze PCMCIA kaart) en 1 desktop met Windows XP Home (met een draadloze PCI kaart).
De configuratie heb ik in zijn geheel vanaf de laptop gedaan. Nou ja, configuratie. Het was eigenlijk gewoon splitter aansluiten, modem aansluiten en daarop de Router en AP aansluiten en ik kon al via mijn laptop op het internet.
Nu heb ik [b]echter het volgende probleem[/i]: als ik nu ook de desktop computer aanzet probeert deze ook netjes een wireless connectie op te zetten wat overigens goed gaat. De computer krijgt netjes een IP adres en de laptop en de desktop zijn gewoon te pingen, échter na 1 minuut komt er een Internet Gateway (Internet verbinding) bij op de desktop computer welke dus Windows XP Home draait en vervolgens kunnen geen van beide computers meer op het internet.
De enige oplossing om het weer werkend te krijgen is de desktop computer uit te zetten, de router en AP te restarten en ik kan weer vrolijk vanaf mijn laptop het internet op. Weet iemand van jullie wat ik fout doe? Naar mijn idee is het iets op de desktop computer instellingen, maar ik heb naar mijn idee nu alles al geprobeerd.
Ik heb de nieuwste drivers voor de 5410 en 5416 geinstalleerd (versie 5.0j) maar ik krijg dan geen verbinding meer met mijn 8054 via XP wireless zero configuration. Zou een van jullie dat ook eens kunnen testen?
Verbinden met de U.S.R WLAN utility werkt wel maar ik gebruik liever de WinXP wireless zero config.
Verbinden met de U.S.R WLAN utility werkt wel maar ik gebruik liever de WinXP wireless zero config.
* Woudloper heeft de wireless zero configuration uitgezet (en ook de daarbij behorende service) en het werkt als een zonnetje.
Overigens staan er in dit topic bij ADSL Forum nog wel wat bruikbare tips. Wellicht heb je daar nog wat aan?
Overigens staan er in dit topic bij ADSL Forum nog wel wat bruikbare tips. Wellicht heb je daar nog wat aan?
upnp op de usr al eens uitgeschakeld?Woudloper schreef op 02 mei 2004 @ 23:32:
échter na 1 minuut komt er een Internet Gateway (Internet verbinding) bij op de desktop computer welke dus Windows XP Home draait en vervolgens kunnen geen van beide computers meer op het internet.
Ja prachtig, dat werkt hier ook. Maar ik wil juist wel WZC gebruiken. Met de oude driver werkt het prima.Woudloper schreef op 06 mei 2004 @ 18:47:
* Woudloper heeft de wireless zero configuration uitgezet (en ook de daarbij behorende service) en het werkt als een zonnetje.
Niet nodig, want zoals ik zei moet je Wireless Zero Configuration uitzetten en de daarbij behorende service. Althans dat was voor mij de oplossing! Het enige probleem wat ik nu heb is dat ik zo nu en dan last heb van hickups (af en toe wegvallende verbinding). Dat gebeurt niet als ik actief bezig ben, maar als mijn PC de hele nacht niets staat te doen. Zelf dacht ik dat het iets met de leasetime van de DHCP te maken had, maar die staat gewoon op 31 dagen. Iemand nog suggesties?Francois schreef op 06 mei 2004 @ 23:21:
upnp op de usr al eens uitgeschakeld?
ik heb ook z'n wegvallende verbinding. al moet ik zeggen dat het met de update 1.21h een stuk minder is geworden. Ik heb een keer via SNMP het log zitten monitoren en toen kwam er net voor een reset de volgende error boodschap: out of NAT buffer. (en wel 200 binnen seconden)
Het lijkt er op dat hij te veel connecties krijgt te verwerken, zich verslikt en dan zelf een reset uitvoert.
Het lijkt er op dat hij te veel connecties krijgt te verwerken, zich verslikt en dan zelf een reset uitvoert.
Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96
Bij mij ook (nog steeds) irritante reconnectende verbinding (LAN geeft regelmatig 'verbonden met 100Mbps'). Ik heb WIFI nog niet aanstaan dus daar ligt het niet aan.
Standaard inrichting router, dhcp aan, mac gekloond.
LAN ip 192.168.123.254 (standaard)
Start ip 192.168.123.100 (host=pc)
End ip 192.168.123.199
Ik heb de volgende instellingen gedaan in virtual server:
Emule TCP 4662/4662 192.168.123.100
Emule TCP 4661/4661 192.168.123.100
Emule UDP 4672/4672 192.168.123.100
Emule TCP 4711/4711 192.168.123.100
Emule UDP 4665/4665 192.168.123.100
Emule UDP 4673/4673 192.168.123.100 (Kademlia protocol)
Als ik in m'n emule log kijk dan valt de verbinding erg vaak weg (ook weer automatisch reconnect) gemiddeld om de paar minuten, maar geen vaste interval. De log van de router heeft ook altijd max. een paar uur terug gegevens. Ik draai overigens ook nog NIS2004, maar ook die is volledig ingesteld voor gebruik met emule.
Ik heb laatst mijn pc de hele nacht aangelaten zonder emule en toen had ik 's ochtends dus geen melding 'LAN verbonden met 100Mbps' bij het LAN icoontje. Dit kan toeval zijn, maar volgens mij heeft het reconnecten dus te maken met emule.
Mijn theorie: emule werkt gewoon niet goed icm met de router, de instellingen voor emule zijn niet goed/volledig of de dhcp werkt niet goed (icm emule). Andere theorien hoor ik graag, maar natuurlijk nog liever hoe dit op te lossen is of hoe iemand een stabiele connectie met emule heeft gekregen, want dit werkt erg op m'n zenuwen
Met een router mag je toch een stabiele verbinding verwachten...
End ip 192.168.123.199
Als ik in m'n emule log kijk dan valt de verbinding erg vaak weg (ook weer automatisch reconnect) gemiddeld om de paar minuten, maar geen vaste interval. De log van de router heeft ook altijd max. een paar uur terug gegevens. Ik draai overigens ook nog NIS2004, maar ook die is volledig ingesteld voor gebruik met emule.
Ik heb laatst mijn pc de hele nacht aangelaten zonder emule en toen had ik 's ochtends dus geen melding 'LAN verbonden met 100Mbps' bij het LAN icoontje. Dit kan toeval zijn, maar volgens mij heeft het reconnecten dus te maken met emule.
Mijn theorie: emule werkt gewoon niet goed icm met de router, de instellingen voor emule zijn niet goed/volledig of de dhcp werkt niet goed (icm emule). Andere theorien hoor ik graag, maar natuurlijk nog liever hoe dit op te lossen is of hoe iemand een stabiele connectie met emule heeft gekregen, want dit werkt erg op m'n zenuwen

Heb gisteravond een 2de USR 8054 te leen gekregen van men nonkel om iets te testen... Ik wou namelijk het bereik van ons netwerk vergroten, met een 2de router als AP only te laten draaien. We hebben zowieso al een slecht bereik omdat we dicht bij een hogesnelheidstreinlijn
zitten.
Nu heb ik vandaag al vanalles geprobeert en ik kom er echt niet uit... Moet ik iets speciaal instellen in router 1, zo ja wat?
En wat moet ik instellen bij router 2?
Situatie:
ADSL---Alcatel Speedtouch 510i---wired---USR 8054 (1) ~ USR 8054 (2)
Nu heb ik vandaag al vanalles geprobeert en ik kom er echt niet uit... Moet ik iets speciaal instellen in router 1, zo ja wat?
En wat moet ik instellen bij router 2?
Situatie:
ADSL---Alcatel Speedtouch 510i---wired---USR 8054 (1) ~ USR 8054 (2)
ik gebruik geen emule, valt wel vaak weg, en voornamelijk als ik remote desktop draai, en dan vooral als ik in die remote desktop internet explorer gebruik. zoniet, dan reset hij zelden.... er is zeker nog niemand die het heeft gemeld bij USRsnarf schreef op 07 mei 2004 @ 13:07:
Bij mij ook (nog steeds) irritante reconnectende verbinding (LAN geeft regelmatig 'verbonden met 100Mbps'). Ik heb WIFI nog niet aanstaan dus daar ligt het niet aan.
Mijn theorie: emule werkt gewoon niet goed icm met de router, de instellingen voor emule zijn niet goed/volledig of de dhcp werkt niet goed (icm emule). Andere theorien hoor ik graag, maar natuurlijk nog liever hoe dit op te lossen is of hoe iemand een stabiele connectie met emule heeft gekregen, want dit werkt erg op m'n zenuwen![]()

Ik heb een mailtje eraan gewaagd, maar geen enkele reactie ontvangenR1 schreef op 07 mei 2004 @ 20:07:
[...]
ik gebruik geen emule, valt wel vaak weg, en voornamelijk als ik remote desktop draai, en dan vooral als ik in die remote desktop internet explorer gebruik. zoniet, dan reset hij zelden.... er is zeker nog niemand die het heeft gemeld bij USR
Bovendien verwacht ik hier wat meer kennis/gebruikerservaringen dan bij USR
Processen die te maken hebben met het doorsluisen van de firewall naar de interne ip('s) geven dus blijkbaar problemen
http://www.usr.com/125/
.
Hopen dat ik dan wel weer zonder problemen gebruik ervan kan maken. Krijg 't nog steeds niet aan 't lopen (na de upgrade naar 1.21h; zie boven).
Je kunt je op de site aanmelden wanneer de upgrade beschikbaar isU.S. Robotics will offer downloadable performance-enhancing software for our line of 100 Mbps wireless products.
New U.S. Robotics Technology offers performance and data throughput rates comparable to 125 Mbps wireless standard products but with the unsurpassed security features, reliability, and value that you expect from U.S. Robotics.
These performance enhancements will be possible through software upgrades available for free, in our ongoing effort to provide you with the best possible online and networking experience.
Hopen dat ik dan wel weer zonder problemen gebruik ervan kan maken. Krijg 't nog steeds niet aan 't lopen (na de upgrade naar 1.21h; zie boven).
Verwijderd
Hoi, mijn multi-function access point heeft last van het WARN-lampje.
Soms kan ik niet meer op het netwerk/internet en check ik meteen de server, maar die doet et nog super.
Dan kijk ik naar het AP en merk dat het WARN-lampje simultaan (en traag) knippert.
Als ik naar de webconfiguratie-modus surf (IP van het AP), zegt-ie dat ik er niet in mag. Blijkbaar blokkeerd hij alle MAC's, terwijl ik die van het netwerk als veilig heb opgegeven.
Voeding afkoppelen en terug inpluggen en het loopt terug als n treintje, maar handig is anders...
Weet er iemand hoe het komt dat het AP ook de veilige netwerkkaarten blokkeerd?
Hoe kan ik dit voorkomen?
+ Als het WARN-lampje flikkerd, wil dit dan zeggen dat er iemand op het netwerk zit? Dit kan echt niet: Geen SSID broadcast, WEP 256-bit beveiliging en MAC-filtering. Hoe kan het WARN-lampje dan nog flikkeren???
Soms kan ik niet meer op het netwerk/internet en check ik meteen de server, maar die doet et nog super.
Dan kijk ik naar het AP en merk dat het WARN-lampje simultaan (en traag) knippert.
Als ik naar de webconfiguratie-modus surf (IP van het AP), zegt-ie dat ik er niet in mag. Blijkbaar blokkeerd hij alle MAC's, terwijl ik die van het netwerk als veilig heb opgegeven.
Voeding afkoppelen en terug inpluggen en het loopt terug als n treintje, maar handig is anders...
Weet er iemand hoe het komt dat het AP ook de veilige netwerkkaarten blokkeerd?
Hoe kan ik dit voorkomen?
+ Als het WARN-lampje flikkerd, wil dit dan zeggen dat er iemand op het netwerk zit? Dit kan echt niet: Geen SSID broadcast, WEP 256-bit beveiliging en MAC-filtering. Hoe kan het WARN-lampje dan nog flikkeren???
Schop
Iemand inmiddels wat verder kunnen komen met het 'reconnect' probleem? Zelf nog steeds geen reactie van USR. Ik ga er maar vanuit dat ze druk bezig zijn met het oplossen van de problemen 
Iemand anders vertelde dat je kan proberen om 'Windows Media Sense for TCP/IP' uit te zetten, zie KB239924 (en het daaraan gelinkte topic: How to disable Media Sense for TCP/IP in Windows). Zelf weet ik nog niet of ik dat wil doen aangezien er ook nog wat nadelen aan zitten en ik mijn laptop voor meerdere netwerken (zowel wired, als draadloos) gebruik.
Iemand anders vertelde dat je kan proberen om 'Windows Media Sense for TCP/IP' uit te zetten, zie KB239924 (en het daaraan gelinkte topic: How to disable Media Sense for TCP/IP in Windows). Zelf weet ik nog niet of ik dat wil doen aangezien er ook nog wat nadelen aan zitten en ik mijn laptop voor meerdere netwerken (zowel wired, als draadloos) gebruik.
Verwijderd
Schop? Doez gewoonWoudloper schreef op 17 mei 2004 @ 19:32:
SchopIemand inmiddels wat verder kunnen komen met het 'reconnect' probleem? Zelf nog steeds geen reactie van USR. Ik ga er maar vanuit dat ze druk bezig zijn met het oplossen van de problemen
Ik heb de broadcast SSID terug aangezet en mijn reconnect-probleem en het WARN-lampje liete niets meer van zich horen...
Misschien ook eens proberen?
Als je WEP en MAC-filtering hebt is SSID toch ok?
Voor de rest wachten op USR zeker?
Verwijderd
Heb ook die regelmatige disconnects gehad. Na enkele mails enzo naar USR heb ik zelf een oplossing gevonden: een ander channel gebruiken. Bij mij werkte channel 10 het beste. Met de nieuwe update (voor mij toch nieuw, 1.21h) wilt men d-link pci kaartje echter niet meer connecteren

Verwijderd
effe mijn lijdensweg:
eerst werkte alles niet, dan perfect (met channel te veranderen naar channel 10, de default channel deed de router steeds resetten en signaal verliezen)
nu heb ik mij uiteindelijk toch een 5410 100 mbps kaartje gekocht omdat een vriend zei dat je er meer dan 115 mbps uit kon halen. nuja, installed en ook nieuwe firmware op men router dan maar...
werkte slechts aan 230kb/s...
wat aan de instellingen veranderd en nu staan ze uiteindelijk exact terug hetzelfde als in het begin en nu krijg ik doorvoersnelheden tot 3mb/s. Haalt iemand eigenlijk meer?
ohja en men dlink pci netwerkkaartje wert niet meer zoals reeds hierboven gezegd. dit is sinds de upgrade naar 1.21h
verder nieuws later
eerst werkte alles niet, dan perfect (met channel te veranderen naar channel 10, de default channel deed de router steeds resetten en signaal verliezen)
nu heb ik mij uiteindelijk toch een 5410 100 mbps kaartje gekocht omdat een vriend zei dat je er meer dan 115 mbps uit kon halen. nuja, installed en ook nieuwe firmware op men router dan maar...
werkte slechts aan 230kb/s...
wat aan de instellingen veranderd en nu staan ze uiteindelijk exact terug hetzelfde als in het begin en nu krijg ik doorvoersnelheden tot 3mb/s. Haalt iemand eigenlijk meer?
ohja en men dlink pci netwerkkaartje wert niet meer zoals reeds hierboven gezegd. dit is sinds de upgrade naar 1.21h
verder nieuws later
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 23:31 ]
Bij mij valt de connectie ook af en toe weg... zelfs als ik gewoon een touwtje tussen computer (laptop) en de USR8054 heb zitten, verder is wireless heel traag, heb nog niet gechecked of zero connection uit staat
Mijn configuratie:
Internet: ADSL van demon (bbxl)
Modem: speedtouch 510 (in bridged mode)
AP: USR 8054, WAN DHCP client, Lan DHCP (firmware 1.21h, kreeg ik hem mee geleverd)
Laptop AsusL3600 XP Pro SP1: wireless USR turbo geval
Alls gaat best goed totdat ik internet er aan gooi, dan gaat het wireless heel traag en valt de verbinding ff weg (alle lichtjes op USR8054 gaan uit en weer aan)
Heb het ook geprobeerd met een kabel tussen de 8054 en de laptop dan is de snelheid prima nix mis mee alleen valt evengoed de verbinding zo nu en dan weg zeer iri.
Heb bijna het heletopic door gelezen maar zie niet echt een oplossing, of kijk ik er overheen?!
Mijn configuratie:
Internet: ADSL van demon (bbxl)
Modem: speedtouch 510 (in bridged mode)
AP: USR 8054, WAN DHCP client, Lan DHCP (firmware 1.21h, kreeg ik hem mee geleverd)
Laptop AsusL3600 XP Pro SP1: wireless USR turbo geval
Alls gaat best goed totdat ik internet er aan gooi, dan gaat het wireless heel traag en valt de verbinding ff weg (alle lichtjes op USR8054 gaan uit en weer aan)
Heb het ook geprobeerd met een kabel tussen de 8054 en de laptop dan is de snelheid prima nix mis mee alleen valt evengoed de verbinding zo nu en dan weg zeer iri.
Heb bijna het heletopic door gelezen maar zie niet echt een oplossing, of kijk ik er overheen?!
Ik had problemen met slecht bereik, maar met identiek dezelfde USR8054, met zelfde firmware en instellingen ( van me nonkel geleend ), had ik 3 keer zover bereik en transfersnelheden die stukken hoger zijn.
Ook viel men verbinding soms weg, dit is nu ook niet meer of allesinds minder, max 1-2 maal per dag ( pc staat heel de dag aan ).
Heel raar, onze USR8054 gaat allensinds terug naar de winkel voor een nieuwe te EISEN
Ook viel men verbinding soms weg, dit is nu ook niet meer of allesinds minder, max 1-2 maal per dag ( pc staat heel de dag aan ).
Heel raar, onze USR8054 gaat allensinds terug naar de winkel voor een nieuwe te EISEN
Heb zelf geen last van slechte verbinding, staat de heletijd dat de verbinding "exelent" is, alles gaat wireless alleen heel erg traag, en hij reset zomaar af en toe.. dus ik ga proberen om de zero conectie shit uit te zeten en dan weer proberen
Heren, ter informatie. Ik heb een reactie van USR gekregen en daarin beschrijven ze dat er daadwerkelijk problemen zijn met de 8054 en dat er aan gewerkt wordt.
Dat ziet er dus hoopvol uit. Wellicht dat het één en ander bij een volgende firmware update verholpen is!?Het klopt dat er problemen zijn met de 8054 en op dit moment zijn we er
druk mee bezig om een oplossing te vinden voor deze "hick-ups" .
Hou er wel rekening mee dat de router zo min mogelijke andere* freq. kan
ontvangen.
* Magnetron ,wireless telefoons alles wat op de 802.xxx band zit.
Verwijderd
tja, ik heb mijn router nog maar 2 dagen in gebruik maar twijfel er sterk aan of ik die moet houden of terugbrengen...
de range is behoorlijk beter als mijn vorige en de snelheid is ook prima..
wat mij wel opvalt, niettegenstaande de hoge transfer snelheid, dat (wireless) surfen traag is...ttz: ~5sec voordat 'n pagina geladen is...
als ik 'n 11mbps stick gebruik in combinatie 8054 gaat 't surfen veel sneller...?
heb de laatste drivers voor de pcmcia turbo kaart en de verbinding is excellent...
met de 5410 turbo kaart:
files van laptop naar vaste PC ~ 3.3mb/s met 3.7 piek op 100mbps, maar als ik upload van PC naar LT haal ik maar 800 a 900 kb/s...?
zet ik de turbo-mode af, dan zakt de snelheid tot 2.4mb/s maar dan heb ik in beide richtingen dezelfde speed, wat nog behoorlijk snel is imo...
alleen die surfsnelheid steekt mij wat tegen, als je weet wat snelheden ik haal bij file transfer...i'm really puzzled
voor de rest heb ik geen problemen kwa stabiliteit, maja... dat is nog af te wachten...
de range is behoorlijk beter als mijn vorige en de snelheid is ook prima..
wat mij wel opvalt, niettegenstaande de hoge transfer snelheid, dat (wireless) surfen traag is...ttz: ~5sec voordat 'n pagina geladen is...
als ik 'n 11mbps stick gebruik in combinatie 8054 gaat 't surfen veel sneller...?
heb de laatste drivers voor de pcmcia turbo kaart en de verbinding is excellent...
met de 5410 turbo kaart:
files van laptop naar vaste PC ~ 3.3mb/s met 3.7 piek op 100mbps, maar als ik upload van PC naar LT haal ik maar 800 a 900 kb/s...?
zet ik de turbo-mode af, dan zakt de snelheid tot 2.4mb/s maar dan heb ik in beide richtingen dezelfde speed, wat nog behoorlijk snel is imo...
alleen die surfsnelheid steekt mij wat tegen, als je weet wat snelheden ik haal bij file transfer...i'm really puzzled
voor de rest heb ik geen problemen kwa stabiliteit, maja... dat is nog af te wachten...
En? bevalt het... ik heb hem al een paar week niet meer in gebruik ik werd gek van dat ding..Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 08:50:
Verwijderd
Hoeveel vraag je ervoor?Extraordinare schreef op 11 juni 2004 @ 09:41:
[...]
En? bevalt het... ik heb hem al een paar week niet meer in gebruik ik werd gek van dat ding..
Ik heb m'n WEP op 128-bits gezet.
Ook had ik bij de MAC-adressen 2 veschillende adressen ingegeven, maar met dezelfde naam (naam van de USR PCI-kaartjes)!
Na het veranderen van 1 vd 2 namen pinkt het WARN-lampje nooit meer.
Blijkbaar was dit bij mij het probleem.
Het wegvallen van de verbinding is bij mij slechts op 1 PC en je merkt er bij niets van. Enkel bij jatspulletjez is dit irritant en bij multiplayer gamen ben je soms opeens dood
Het bereik viel bij mij wel tegen hoor! Slechts 5 meter (met 2 dunne muren)...
Snelheid is best te doen, maar een kabeltje tussen de PC's is toch wel n pak sneller
Als je van plan bent hem weg te doen: jarnodebruyn@hotmail.com
Verwijderd
Heeft er iemand eigenlijk al een oplossing voor de wegvallende netwerkverbinding bij de USR 808054.
Ik heb hem net gekocht en zodra ik de wireless functie aanzet begint de router zich zelf constant te resetten, waardoor de netwerkverbindingen constant verbroken worden.
HELP !!!!!
Ik heb hem net gekocht en zodra ik de wireless functie aanzet begint de router zich zelf constant te resetten, waardoor de netwerkverbindingen constant verbroken worden.
HELP !!!!!
Maar ik hoop hem wel te kunnen gebruiken na de update die er aan komt.... als dat ook niet werkt stuur ik je wel een meeltjeVerwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 13:52:
[...]
Hoeveel vraag je ervoor?
Ik heb m'n WEP op 128-bits gezet.
Ook had ik bij de MAC-adressen 2 veschillende adressen ingegeven, maar met dezelfde naam (naam van de USR PCI-kaartjes)!
Na het veranderen van 1 vd 2 namen pinkt het WARN-lampje nooit meer.
Blijkbaar was dit bij mij het probleem.
Het wegvallen van de verbinding is bij mij slechts op 1 PC en je merkt er bij niets van. Enkel bij jatspulletjez is dit irritant en bij multiplayer gamen ben je soms opeens dood![]()
Het bereik viel bij mij wel tegen hoor! Slechts 5 meter (met 2 dunne muren)...
Snelheid is best te doen, maar een kabeltje tussen de PC's is toch wel n pak snellerJe moet eens proberen een DVD-image te transferre
Als je van plan bent hem weg te doen: jarnodebruyn@hotmail.com
Helaas, ik heb nog niets vernomen. Hou ook regelmatig de USR website in de gaten. Mocht je snel reactie willen, dan zou ik als ik jou was me maar even aanmelden voor de USR nieuwsbrief zodat ze je informeren wanneer de nieuwe (125 mbits) firmware beschikbaar is/komt.Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 19:01:
Heeft er iemand eigenlijk al een oplossing voor de wegvallende netwerkverbinding bij de USR 808054.
Verwijderd
updateExtraordinare schreef op 11 juni 2004 @ 09:41:
[...]
En? bevalt het... ik heb hem al een paar week niet meer in gebruik ik werd gek van dat ding..
ik heb nadien nog verschillende testen gedaan met andere pcmcia kaarten...
nu gebruik ik 'n d-link 650+ kaart, die precies beter werkt als de US kaart...(surfen vooral)
maar het sporadisch wegvallen van de verbinding ligt wel degelijk aan de router...
na het pcmcia kaartje van d-link heb zelfs de router vervangen door 'n d-link, maar die presteerde duidelijk minder kwa snelheid, zowel bereik...
dus heb ik de USR router maar gehouden en hoop dat die kleine ongemakken met de nieuwe firmware/update opgelost zullen zijn...
Verwijderd
Ik heb de onderstaande mail van USR gekregen:Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 19:01:
HELP !!!!!
Thank you for contacting U.S. Robotics. Your satisfaction is of the
upmost importance to us.
Please follow the steps given below to solve your wireless connectivity
problems:
1) Remove the antennas, if stops rebooting go to step 3
2) Or else, move the unit to another location
3) Switch to different channel until it stops rebooting
(Channel 7,8)
4) Then, reboot the unit and put back the antennas
5) Place the unit back to its original location, it should
not reboot anymore at this stage
6) However, if it still reboots, take it to another
location and identify the interference sources
(such as alarms, microwave, DECT phones, GSM etc).
If you continue having problems, please contact us again
Dit heeft bij mij geholpen !?!?
Bij mij werkte kanaal 7
Verwijderd
Hallo allemaal,
Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een Wireless Turbo Access Point & Router. Daarnaast een 802.11g Wireless Turbo PC Card. Het probleem is, dat ik niet via mijn desktop als van mijn laptop verbinding krijg met http://192.168.123.254. Ook is er geen enkele verbinding waar te nemen tussen mijn pc card en de router.
Via mijn Wireless Card (laptop) heb ik wel ontdekt dat mijn buurman ook een access point heeft, maar mijn eigen Access Point is niet waar te nemen wanneer ik hiernaar scan. Die van de buurman zie ik wel. De Wireless Network van de buren is voorzien van een naam. Hoe kan ik mijn Access Point te voorschijn toveren zodat ik met deze verbinding kan maken. Wat zijn mijn TCP/IP instellingen voor de laptop en de desktop instellingen. Mijn huidige instellingen via mijn ADSL provider zijn 10.0.0.150 / 255.255.255.0 en that's it.
Graag een stap voor stap beschrijving van de te ondernemen stappen om mij van dienst te zijn. Ook ik wil draadloos! =)
Allemaal alvast bedankt voor de te nemen moeite!
Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een Wireless Turbo Access Point & Router. Daarnaast een 802.11g Wireless Turbo PC Card. Het probleem is, dat ik niet via mijn desktop als van mijn laptop verbinding krijg met http://192.168.123.254. Ook is er geen enkele verbinding waar te nemen tussen mijn pc card en de router.
Via mijn Wireless Card (laptop) heb ik wel ontdekt dat mijn buurman ook een access point heeft, maar mijn eigen Access Point is niet waar te nemen wanneer ik hiernaar scan. Die van de buurman zie ik wel. De Wireless Network van de buren is voorzien van een naam. Hoe kan ik mijn Access Point te voorschijn toveren zodat ik met deze verbinding kan maken. Wat zijn mijn TCP/IP instellingen voor de laptop en de desktop instellingen. Mijn huidige instellingen via mijn ADSL provider zijn 10.0.0.150 / 255.255.255.0 en that's it.
Graag een stap voor stap beschrijving van de te ondernemen stappen om mij van dienst te zijn. Ook ik wil draadloos! =)
Allemaal alvast bedankt voor de te nemen moeite!
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 21:40 ]
Verwijderd
reactie van USR:
quote:
Het klopt dat er problemen zijn met de 8054 en op dit moment zijn we er
ontvangen.
unquote:
Kortom, Als ik dit forum door heb gespit, en ik alle problemen op een rij heb gezet; kan ik koncluderen:
- Alcatel routers uit the box een probleem geven; ombouw naar Pro is nodig
- trukendoos opengetrokken moet worden om deze modem uberhaupt aan te sluiten en te laten werken. Terwijl dit 1-2-3 op de (meeste )andere routers standaard werkt.
- steeds verbinding uitvalt of snelheid terugvalt zonder aanwijsbare reden
- router regelmatig blijft hangen/loop zit en gereset moet worden, door voeding en kabels in en uit te steken.
- WindowsXp anders ingesteld moet worden, terwijl dit normaal uberhaupt niet nodig is/standaard juist deze functie goed werkt.
- gevoelig is voor storingen van buitenaf. Als zelfs een PS2 invloed heeft, dan vraag ik me af hoe dat router-kastje is beschermt? Volgens mij voldoet die niet eens aan wettelijke CE regelgeving, want dat zou eigenlijk GEEN invloed mogen maken. (met uitzondering van de draadloze transmissie zelf; uiteraard kan die gestoord worden in de ether)
Nu als ik ook nog de laatste reactie van USR nalees en de eerdere reacties van hun, dan geven ze eigenlijk nu aan, dat ze een probleem hebben met deze router; en dat het waarschijnlijk HARDWAREMATIG is. Anders hadden ze het wel stilletjes opgelost met software, zonder het groot aan de klok te hangen. tevens geven ze al aan dat er een nieuwe serie gaat komen.... Waarom?.... Waarom zouden ze een perfect werkende, perfect geteste en aanbevolen router, perfect verkopende router uberhaupt gaan vervangen door een nieuw exemplaar?!.... Juist, omdat ze bij USR inmiddels wel weten dat het met dit type router niet goed gaat komen.
Helaas maar waar. Degene die nu deze USR router/set hebben gekocht, zijn bekocht....
dit gaat niet meer goed komen en je zal moeten leven met de huidige troubles. Misschien dat er iets wordt opgelost, maar wegvallende verbindingen, storingen op netwerk ed?! Lijkt me sterk aan de hardware zelf doen denken; en DAT is niet met software zo maar op te lossen.
quote:
Het klopt dat er problemen zijn met de 8054 en op dit moment zijn we er
ontvangen.
unquote:
Kortom, Als ik dit forum door heb gespit, en ik alle problemen op een rij heb gezet; kan ik koncluderen:
- Alcatel routers uit the box een probleem geven; ombouw naar Pro is nodig
- trukendoos opengetrokken moet worden om deze modem uberhaupt aan te sluiten en te laten werken. Terwijl dit 1-2-3 op de (meeste )andere routers standaard werkt.
- steeds verbinding uitvalt of snelheid terugvalt zonder aanwijsbare reden
- router regelmatig blijft hangen/loop zit en gereset moet worden, door voeding en kabels in en uit te steken.
- WindowsXp anders ingesteld moet worden, terwijl dit normaal uberhaupt niet nodig is/standaard juist deze functie goed werkt.
- gevoelig is voor storingen van buitenaf. Als zelfs een PS2 invloed heeft, dan vraag ik me af hoe dat router-kastje is beschermt? Volgens mij voldoet die niet eens aan wettelijke CE regelgeving, want dat zou eigenlijk GEEN invloed mogen maken. (met uitzondering van de draadloze transmissie zelf; uiteraard kan die gestoord worden in de ether)
Nu als ik ook nog de laatste reactie van USR nalees en de eerdere reacties van hun, dan geven ze eigenlijk nu aan, dat ze een probleem hebben met deze router; en dat het waarschijnlijk HARDWAREMATIG is. Anders hadden ze het wel stilletjes opgelost met software, zonder het groot aan de klok te hangen. tevens geven ze al aan dat er een nieuwe serie gaat komen.... Waarom?.... Waarom zouden ze een perfect werkende, perfect geteste en aanbevolen router, perfect verkopende router uberhaupt gaan vervangen door een nieuw exemplaar?!.... Juist, omdat ze bij USR inmiddels wel weten dat het met dit type router niet goed gaat komen.
Helaas maar waar. Degene die nu deze USR router/set hebben gekocht, zijn bekocht....
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 22:16 ]
Verwijderd
[quote]Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 22:12:
[/qoute]
Het probleem zal waarschijnlijk via een firmware update opgelost kunnen worden maar omdat elk land weer zijn eigen regeltjes heeft met eigen providers en eigen instellingen zal zo iets niet binnen hoog tempo opgelost kunnen worden bv speedtouch problemen of het probleem dat de ISP geen service of informatie over de internet verbinding wilt geven aan hun klanten. Het probleem met de 8054 is bekend en er word aan een nieuwe firmware update gewerkt.
Het is helaas nu nog een kwestie van tijd , maar vergeet niet dat het wireless nog steeds in de begin fase is en wanneer de compitie voor "snelste" wireless verbinding over is zullen de producten zich waarschijnlijk richten op de user friendlyness.
[/qoute]
Het probleem zal waarschijnlijk via een firmware update opgelost kunnen worden maar omdat elk land weer zijn eigen regeltjes heeft met eigen providers en eigen instellingen zal zo iets niet binnen hoog tempo opgelost kunnen worden bv speedtouch problemen of het probleem dat de ISP geen service of informatie over de internet verbinding wilt geven aan hun klanten. Het probleem met de 8054 is bekend en er word aan een nieuwe firmware update gewerkt.
Het is helaas nu nog een kwestie van tijd , maar vergeet niet dat het wireless nog steeds in de begin fase is en wanneer de compitie voor "snelste" wireless verbinding over is zullen de producten zich waarschijnlijk richten op de user friendlyness.
Ik heb ook nog ff een vraagje gaat misschien een beetje ergens anders over maar kon niet zo snel de juiste topic vinden.
Ik heb een sweex adsl wireless annex-a hij doet het prima alleen ik wil de firewall uitzetten iemand enig idee hoe dat moet?
Ik heb een sweex adsl wireless annex-a hij doet het prima alleen ik wil de firewall uitzetten iemand enig idee hoe dat moet?
Verwijderd
thebrothers schreef op 23 juni 2004 @ 11:57:
Ik heb ook nog ff een vraagje gaat misschien een beetje ergens anders over maar kon niet zo snel de juiste topic vinden.
Verwijderd
Quote:
unquote:
Ik help het je te hopen!
Maar geloof er geen ene Fl*kker van dat dat zomaar gaat lukken met wat software aan te passen. Kan wel uiteraard. Uiteraard houdt USR je wel aan het lijntje... en beloofd veel (hoe vaak hebben we dit verhaal niet eerder meegemaakt?!)
Overigens je verhaal dat dit te maken heeft met providers en hun instellingen is gewoon mijnsziens
je reinste kolder. Wat heeft uberhaupt een provider te maken met kabelstoringen, vastlopende routers, reset- en hardwareherkenningsproblemen etc.? de router zelf moet gewoon zorgen voor goede verbindingen/communicatie onderling en niet willekeurig deze eraf gooien voor een (korte) tijd. Het KAN zijn dat dat haperen van internet door problemen bij een provider komt, MAAR dan had iedereen er last van; dus ook degenen die GEEN router of een ander model gebruiken. en juist dat laatste is geheel NIET aan de hand.
En storingen door een magnetron, of zelfs een Playstation2 aan te zetten?! Kom nu; als dat stoord, terwijl de router er vanaf staat, geloof mij, dan is de electronica inside deze router zeer slecht hoogfrequent afgeschermd en/of intern de print dusdanig ontworpen dat deze zeer gevoelig is voor storingen. en juist HIER denk ik dat de grootste en vage klachten vandaan komen... Just my point...
unquote:
Ik help het je te hopen!
Maar geloof er geen ene Fl*kker van dat dat zomaar gaat lukken met wat software aan te passen. Kan wel uiteraard. Uiteraard houdt USR je wel aan het lijntje... en beloofd veel (hoe vaak hebben we dit verhaal niet eerder meegemaakt?!)
Overigens je verhaal dat dit te maken heeft met providers en hun instellingen is gewoon mijnsziens
En storingen door een magnetron, of zelfs een Playstation2 aan te zetten?! Kom nu; als dat stoord, terwijl de router er vanaf staat, geloof mij, dan is de electronica inside deze router zeer slecht hoogfrequent afgeschermd en/of intern de print dusdanig ontworpen dat deze zeer gevoelig is voor storingen. en juist HIER denk ik dat de grootste en vage klachten vandaan komen... Just my point...
Jongens, ik heb geen idee waar jullie zo moeilijk over doen. Ik heb hier een usr 8054 router staan die geen enkel probleem geeft. Ik draai hier met firmware 1.21h + de drivers voor windows xp (professional) (driver versie 4.0q van 19-9-2003 voor usr producten
). De nieuwe drivers zijn op de 1 of andere manier niet helemaal lekker in de combo met een VIA chipset + Athlon xp. De router op zich is prima. Mochten jullie nou nog zware problemen ondervinden: doe een reflash van de firmware met versie 1.21h, en geef hem na die flash een soft-reset.
Mijn router staat overigens 2 etages lager, en moet door gewapend beton heen. De snelheid varieert af en toe; afhankelijk van het weer tussen de 100 Mbps tot 36 Mbps. Van een magnetron (die bijna pal naast me router staat) heb ik totaal geen last.
Ow ja... Nog 1tje om het probleem met wegvallende verbindingen (deels) te verhelpen (voor de mensen die Win-xp draaien): zet de 'wireless zero configuration' ff op disabled. Dan zul je merken dat het allemaal al een stuk beter loopt. Ook helpt het als je je netwerkaart default laat zoeken naar de naam & het kanaal waarop je router zich bevindt
Mijn router staat overigens 2 etages lager, en moet door gewapend beton heen. De snelheid varieert af en toe; afhankelijk van het weer tussen de 100 Mbps tot 36 Mbps. Van een magnetron (die bijna pal naast me router staat) heb ik totaal geen last.
Ow ja... Nog 1tje om het probleem met wegvallende verbindingen (deels) te verhelpen (voor de mensen die Win-xp draaien): zet de 'wireless zero configuration' ff op disabled. Dan zul je merken dat het allemaal al een stuk beter loopt. Ook helpt het als je je netwerkaart default laat zoeken naar de naam & het kanaal waarop je router zich bevindt
[ Voor 3% gewijzigd door tommie-boy op 23-06-2004 18:40 . Reden: kleine tekstaanpassing ]
Humor moet je serieus nemen
Verwijderd
Ik heb net bij de Makro die Robotics router (808054) gekocht en daarbij 4 pci kaartjes en 1 zo'n kaartje voor me laptop.
Ik heb het hele zooitje nog niet getest, maar voorzover als ik alles lees overal zijn er veel verschillende meningen over deze hele set.
Heb alleen mijn laptopkaartje getest op school via de accespoint die daar hangt. Daar had ik zeer goed bereik en deed alles het perfekt. Dus ik hoop dat dit complete setje het ook goed gaat doen.
Zodra weer wat meer weet zal ik het wel es laten weten.
Ik heb het hele zooitje nog niet getest, maar voorzover als ik alles lees overal zijn er veel verschillende meningen over deze hele set.
Heb alleen mijn laptopkaartje getest op school via de accespoint die daar hangt. Daar had ik zeer goed bereik en deed alles het perfekt. Dus ik hoop dat dit complete setje het ook goed gaat doen.
Zodra weer wat meer weet zal ik het wel es laten weten.
Verwijderd
Ik heb gisteren zo'n geval bij de Makro gehaald en eht werkte na een paar hikjes in eerste instantie effe daarna spontaan de verbinding weg en ook tot op heden niet meer terug te krijgen. Heb de support afdeling van USR gemailed maar tot op heden aleen een automatisch antwoord, zie inhoud van mijn mailtje:
The router wich I bought yesterday doesn't seem to work as it should. The first time I managed to set some of the settings and got Internet connection wich ended abdruptly after about an hour. After that I had to reset the router to factory defaults and set it up again, this repeated itself two times. After then when I reset the router to factory defaults it sometimes comes back on with two green lights, sometimes flashing yellow power led and sometimes the four LAN leds are flashing and dimming out every four or five seconds. In all these occurences I didn't manage to get a configuration screen at the default webaddress even when I unplugged the power and then got two green leds after replugging the power. In one or two cases I got a Firmware update screen. The router is straight connected by RJ45 on one of the four LAN ports to a computer with XP. I'm sure of the proper IP settings on my computer. Please advise
Ik denk dat ik hem morgen terug breng en dan maar elders voor een andere ga kijken. Jammer alles zag er best wel goed uit, ook de control interface en mogelijkheden.
The router wich I bought yesterday doesn't seem to work as it should. The first time I managed to set some of the settings and got Internet connection wich ended abdruptly after about an hour. After that I had to reset the router to factory defaults and set it up again, this repeated itself two times. After then when I reset the router to factory defaults it sometimes comes back on with two green lights, sometimes flashing yellow power led and sometimes the four LAN leds are flashing and dimming out every four or five seconds. In all these occurences I didn't manage to get a configuration screen at the default webaddress even when I unplugged the power and then got two green leds after replugging the power. In one or two cases I got a Firmware update screen. The router is straight connected by RJ45 on one of the four LAN ports to a computer with XP. I'm sure of the proper IP settings on my computer. Please advise
Ik denk dat ik hem morgen terug breng en dan maar elders voor een andere ga kijken. Jammer alles zag er best wel goed uit, ook de control interface en mogelijkheden.
Verwijderd
En wanneer je de antennes er afhaal ? zelfde probleem ?Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 21:26:
Ik heb gisteren zo'n geval bij de Makro gehaald en eht werkte na een paar hikjes in eerste instantie effe daarna spontaan de verbinding weg en ook tot op heden niet meer terug te krijgen. Heb de support afdeling van USR gemailed maar tot op heden aleen een automatisch antwoord, zie inhoud van mijn mailtje:
Heb hetzelfde setje, ook bij Makro gehaald en ben tijdens het prutsen in dezelfde situatie gekomen als jij nu beschrijft.Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 21:26:
Ik heb gisteren zo'n geval bij de Makro gehaald ...
Gelukkig hebben we google nog, en die bracht mij bij een forum post die bij mij iig de oplossing gaf:
De reset instructie blijkt namelijk niet helemaal duidelijk te zijn:
Je blijkt de volgende handelingen te kunnen doen:
1) Power eraf halen
of
2) Reset button eenmalig kort indrukken
of
3) Reset button minimaal 5 seconden ingedrukt houden (= reset naar factory default)
of
4) Power eraf halen, reset knop indrukken en terwijl je de reset button ingedrukt houdt de power weer erop, daarna reset button nog 5 seconden vast houden (= diagnostics mode).
Ik had begrepen dat die laatste instructie degene was voor factory default reset, maar dat blijkt dus een procedure te zijn om in Diagnostics mode te komen (te herkennen door de bios flash scherm wat je dan krijgt + een geel lampje geloof ik).
Wat jij volgens mij nu dus moet doen is die reset button ff 5 seconden ingedrukt houden. Daarna zou je weer in het config scherm moeten kunnen komen.
Verder ook de tip om vooral de nieuwste drivers voor die PCMCIA kaart te downloaden. Ik had eerst de driver van bijgeleverde cd installed, maar na de driver update werkt de verbinding een stuk stabieler.
[ Voor 9% gewijzigd door grep op 28-06-2004 16:35 ]
Specs | Outcast UT clan | You're going to reap what you sow.
Verwijderd
Bedankt voor de adviezen maar er was werkelijk geen leven meer in te krijgen en heb 'm maandag bij de Makro mogen ruilen.
Deze deed het wel en heb nu een draaiend netwerk.
Wat wel opviel was toen ik de Intell Proset drivers/utility installeerde de hele boel niet meer te bereiken was, ook niet wired
en toen ik de Intell-zooi dé-installleerde en daarna de router resette en gewoon met de standaard MS zooi werk, alles wel loopt.
Nu nog het regelmatige wegvallen van de verbinding verhelpen.
Deze deed het wel en heb nu een draaiend netwerk.
Wat wel opviel was toen ik de Intell Proset drivers/utility installeerde de hele boel niet meer te bereiken was, ook niet wired

Nu nog het regelmatige wegvallen van de verbinding verhelpen.
probeer eens channel 7 te gebruiken? ik heb dit channel al sinds het begin gebruikt en ik heb nog geen enkele uitvallen gehad...
het probleem heeft niet altijd met de wifi te maken. voorbeeld:
- een chello classic aansluiting
- een u.s. robotics 8054
- een pc (celeron 2,6 met 512mb memory) en een gewoone ethernet kaart
- de pc is met een normale cat5 kabel verbonden op poort 1
- het wifi gedeelt staat UIT in de 8054
- start op de pc het programma : Symantec NetReCon 3.6
- start een scan van een host op het internet, maakt niet uit welke
de 8054 zal zichzelf reseten,
er zijn te veek connecties en requests tegelijkertijd voor dit bakje.
- een chello classic aansluiting
- een u.s. robotics 8054
- een pc (celeron 2,6 met 512mb memory) en een gewoone ethernet kaart
- de pc is met een normale cat5 kabel verbonden op poort 1
- het wifi gedeelt staat UIT in de 8054
- start op de pc het programma : Symantec NetReCon 3.6
- start een scan van een host op het internet, maakt niet uit welke
de 8054 zal zichzelf reseten,
er zijn te veek connecties en requests tegelijkertijd voor dit bakje.
Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96
Zijn de 'wegvallende verbinding' problemen er eigenlijk ook bij het grotere broertje?
Ik bedoel dan de 5450. Heeft iemand hier ervaring mee?
De specs van die 2 zijn redelijk hetzelfde, behalve dan dat de 5450 bridge functies heeft en een betere antenne (5db tov 2 db)
De specs van die 2 zijn redelijk hetzelfde, behalve dan dat de 5450 bridge functies heeft en een betere antenne (5db tov 2 db)
Nope
Ik heb sinds gister een USR 5450 AP
en een USR pcmcia kaartje, maar tot nu toe werkt het niet goed
Beetje interneten // muziekje luisteren via netwerk gaat goed
maar zodraai ik grote dingen ga over gooien (iso's) dan hangt tie binnen een kwatier
en als ik wep encryptie aanzet binnen 5min.
Na de laptop een reboot gegeven te hebben, werkt alles weer.... totdat ik weer grote bestanden ga overgooien, de AP lijkt gewoon volledig te werken.
Het is steeds de laptop die compleet freezed.
AP heeft 1.41 als firmware.
laptop: windows XP-sp1 + alle windows update shit.
drivers van cd geprobeert, v4 & v5(beta) drivers van internet geprobeert.
Maar allen laten de laptop crashen
En der zijn geen conflicten kwa hardware // irq's
Iemand een idee?
en een USR pcmcia kaartje, maar tot nu toe werkt het niet goed
Beetje interneten // muziekje luisteren via netwerk gaat goed
maar zodraai ik grote dingen ga over gooien (iso's) dan hangt tie binnen een kwatier
en als ik wep encryptie aanzet binnen 5min.
Na de laptop een reboot gegeven te hebben, werkt alles weer.... totdat ik weer grote bestanden ga overgooien, de AP lijkt gewoon volledig te werken.
Het is steeds de laptop die compleet freezed.
AP heeft 1.41 als firmware.
laptop: windows XP-sp1 + alle windows update shit.
drivers van cd geprobeert, v4 & v5(beta) drivers van internet geprobeert.
Maar allen laten de laptop crashen
En der zijn geen conflicten kwa hardware // irq's
Iemand een idee?

edit:
lijkt een beetje op dit probleem Laptop crashes bij draadloos netwerk
lijkt een beetje op dit probleem Laptop crashes bij draadloos netwerk
[ Voor 8% gewijzigd door NeOTheMaTriXM op 07-07-2004 20:36 ]
Verwijderd
ik heb eerlijk gezegd ook problemen met mijn pcmcia-kaartje. Als ik een groot bestand wil overzetten (400mb) dan wordt praktisch altijd de verbinding op een gegeven moment verbroken. Het valt me bv ook op dat de link quality altijd iets van 92-95% is, lang niet altijd 100%. Dit probleem heb ik niet met een pci-kaartje. Daar is de signal strength rond 75%, maar de link quality altijd 100%.
Aangezien ik aan het testen//prutsen ben, zit de laptop op zo meter afstand tot de APVerwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 20:41:
ik heb eerlijk gezegd ook problemen met mijn pcmcia-kaartje. Als ik een groot bestand wil overzetten (400mb) dan wordt praktisch altijd de verbinding op een gegeven moment verbroken. Het valt me bv ook op dat de link quality altijd iets van 92-95% is, lang niet altijd 100%. Dit probleem heb ik niet met een pci-kaartje. Daar is de signal strength rond 75%, maar de link quality altijd 100%.
(laptop op tafel, ap op de grond
Signal strenght & Link quality, blijven beide op 100% staan.
Ik wou dat de verbinding verbrak bij mij, maar me laptop hangt zich zelf helemaal op
aanstaande zaterdag bij iemand anders op zijn laptop even proberen, kijken of die dan nog steeds hangt.
offtopic:
Of ik neem de trap op/af probeer op iemand anderse wife netwerk even uit
Zijn toch een stuk of 6 mensen zonder wep of wat dan ook 
Of ik neem de trap op/af probeer op iemand anderse wife netwerk even uit
Nieuwe USR drivers uit, let op het gaat om een pre-release: (beta dus)
Download hierzo
Download hierzo
Pre-Release 125 Mbps Upgrade
Driver and Configuration Utility Version 6.0b14
U.S. Robotics is offering this Pre-Release of the 125 Mbps upgrade to enhance connectivity via the following features:
* WPA and WPA-PSK wireless security modes
* 125 Mbps frame bursting enhancement
ooh, dan gaat het niet lang meer duren eer de echte uitkomt
Ziet er goed uit die nieuwe firmware. Helaas missen er een paar nieuwe features in jouw quote, te weten:
- WPA and WPA-PSK wireless security modes
- 125 Mbps frame bursting enhancement
- Dynamic wireless channel to avoid interference
- Supports reception of Multicast streaming to LAN clients
- Improved support for Netscape browsers
Verwijderd
nieuwe firmware even uitgetest....in snelheid geen verschil te merken
van LT naar desktop, nog steeds 3.4Mb/s en van desktop naar LT nog steeds 'n zeer onstabiele transfer die vaak niet boven de 1MB/s uitkomt...is mij nog steeds 'n raadsel..?
als ik de turbo mode afzet heb ik in beide richtingen 'n redelijk constante en stabiele transfer van 2.5MB/s .....maar toen de modem zich tijdens de up transfer spontaan resette, heb ik onmiddelijk de 1.21h teruggezet....
van LT naar desktop, nog steeds 3.4Mb/s en van desktop naar LT nog steeds 'n zeer onstabiele transfer die vaak niet boven de 1MB/s uitkomt...is mij nog steeds 'n raadsel..?
als ik de turbo mode afzet heb ik in beide richtingen 'n redelijk constante en stabiele transfer van 2.5MB/s .....maar toen de modem zich tijdens de up transfer spontaan resette, heb ik onmiddelijk de 1.21h teruggezet....
Ik wil volgende opstelling verwezenlijken...
Maar als ik dit doe, is het mogelijk om nog vanop mijn werkPC te printen op de Wireless PC1 op de andere router?
En kan ik port forwarding instellen door de 2de router door, zodat men server goed werkt?
De bedoeling is om op men kamer een eigen netwerkje te maken
. Alle PC's op de USR8054 (2) zijn dan ook wired aangesloten zodat ik full 100MBit heb
.
Zou dit allemaal werkende te krijgen zijn? Alvast bedankt
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| | X USR8054 (1)----------X USR8054 (2) X ADSL - Speedtouch 510 | | | | |_________________________| | | | | | | | Wireless PC1 - - - - - - | | | | MET USB Printer | | | | Wireless PC2 - - - - - - - EN Wired | | | |__________________________________________________| Web & FTP server, alsook download machine ____________| | Personal WerkPC (moet toegang tot printer hebben) _______| |
Maar als ik dit doe, is het mogelijk om nog vanop mijn werkPC te printen op de Wireless PC1 op de andere router?
En kan ik port forwarding instellen door de 2de router door, zodat men server goed werkt?
De bedoeling is om op men kamer een eigen netwerkje te maken
Zou dit allemaal werkende te krijgen zijn? Alvast bedankt
Ik heb nu sinds vandaag de nieuwste firmware draaien en ik ben er zeer tevreden mee. ik heb tot op hede geen problemen en het werk goed en stabiel
als ik me niet vergis is dit een pre-release? dus moet de "echte" versie nog uitkomen?
Verwijderd
hmmm ik wete het nog niet met deze firmware. Het lijkt alsof de router zich nu regelmatig spontaan reset......En dat is niet lekker als je een download aanzet en twee uur later terugkomt blijkt dat de helft niet is gedownload.....
euhm, die mannen met een spntane reset? hebben zij ook gekeken of ze de juiste bedrading gebruiken? straight of cross?
Verwijderd
lijkt me niet nodig. Voorheen deed de router het zonder een enkel probleem. Ligt het toch echt aan de router. Weer terug dus naar 1.21h en wachten op de officiële release
Verwijderd
Ik denk aan deze AP voor het volgende:
@home kabelmodem in de woonkamer => USR AP met LAN verbinding naar hoofd-pc op zolder en wireless voor laptop en vaste pc in tuin/woonkamer. Is dit snel genoeg om op de wireless computers beneden DVD's kijken die op de harde schijf op zolder heb staan?
Is er iemand die wireless streaming video lekker werkend heeft?
@home kabelmodem in de woonkamer => USR AP met LAN verbinding naar hoofd-pc op zolder en wireless voor laptop en vaste pc in tuin/woonkamer. Is dit snel genoeg om op de wireless computers beneden DVD's kijken die op de harde schijf op zolder heb staan?
Is er iemand die wireless streaming video lekker werkend heeft?
Ik heb deze wireless router ook gekocht in de Makro.
Na heb ingewisseld te hebben (adapter was kaduuk) werkt 'm nu behoorlijk.
Ik gebruik nu firmware 1.44 .
Ik vind het echter toch maar een raar ding:
1. Als de DHCP server aanligt kunnen clients met een statisch IP niet op het netwerk??? Dit lijkt mij niet echt zoals het hoort...
Kan er iemand bevestigen dat dit bij hem ook zo is?
En als ik geen DHCP server gebruik en alle ip's statisch toewijs is m'n WAN plots niet meer bereikbaar... ?
2. Ik krijg de virtual server / DMZ met geen middel in werking...
Iemand die dit reeds werkende heeft gekregen?
Ik begin toch wel al serieus spijt te hebben van m'n aankoop.
Als ik die virtual server / DMZ werkende krijg kan ik er mee leven, maar dit ding doet echt ongelofelijk raar hoor...
Het ergste vind ik nog dat ik mij heb laten verleiden om een bijhorend zogezegd 125 Mbps US robotics PCI kaartje te kopen dat 2x zo duur is dan een normaal PCI wireless kaartje. En dan blijkt die 125 Mpbs ook nog een verkoopstruukje te zijn,
want als ik een bestand FTP van de ene naar de andere computer over het netwerk, dan gaat het nooit sneller dan 1125 Kpbs ~= 9 Mbps ...
Na heb ingewisseld te hebben (adapter was kaduuk) werkt 'm nu behoorlijk.
Ik gebruik nu firmware 1.44 .
1. Als de DHCP server aanligt kunnen clients met een statisch IP niet op het netwerk??? Dit lijkt mij niet echt zoals het hoort...
En als ik geen DHCP server gebruik en alle ip's statisch toewijs is m'n WAN plots niet meer bereikbaar... ?
2. Ik krijg de virtual server / DMZ met geen middel in werking...
Iemand die dit reeds werkende heeft gekregen?
Ik begin toch wel al serieus spijt te hebben van m'n aankoop.
Als ik die virtual server / DMZ werkende krijg kan ik er mee leven, maar dit ding doet echt ongelofelijk raar hoor...
Het ergste vind ik nog dat ik mij heb laten verleiden om een bijhorend zogezegd 125 Mbps US robotics PCI kaartje te kopen dat 2x zo duur is dan een normaal PCI wireless kaartje. En dan blijkt die 125 Mpbs ook nog een verkoopstruukje te zijn,
want als ik een bestand FTP van de ene naar de andere computer over het netwerk, dan gaat het nooit sneller dan 1125 Kpbs ~= 9 Mbps ...
Allereerst het is een Pre-release versie 1.44.
De standaard is 54G
Heb je voor je kaartje ook de update gedaan.
De standaard is 54G
Heb je voor je kaartje ook de update gedaan.
Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com
Verwijderd
Ik heb zowel voor de router als het kaartje "1.44" firmware upgrade gedaan. De signaal/ruisverhouding is beter en ik ben de ballonnetjes kwijt die elke zoveel tijd vertellen dat de verbinding niet beschikbaar is. Tot nu toe tevreden dus. Streaming video is echter niet (goed) te doen van de ene naar de andere pc. Tevens staat er nu ook 125 mbps in de taskbar.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 11:42 ]
Ik krijg nog steeds reconnects met de pre-release firmware, al zijn ze wel minder. Ik heb gemerkt dat als ik niet remote en geen e-mule gebruikt, ik nooit meer ballonnetjes met reconnected krijg
E-mule en RDP zijn (voor zover mij bekend) volledig toegevoegd in de Virtual Server. Heb ook gewoon een hoog ID.
Heb wireless (nog) uitstaan en gebruik Chello Classic.
De helpdesk is trouwens erg traag, een mailtje duurt ongeveer EEN MAAND voordat deze beantwoord is

E-mule en RDP zijn (voor zover mij bekend) volledig toegevoegd in de Virtual Server. Heb ook gewoon een hoog ID.
Heb wireless (nog) uitstaan en gebruik Chello Classic.
De helpdesk is trouwens erg traag, een mailtje duurt ongeveer EEN MAAND voordat deze beantwoord is

[ Voor 23% gewijzigd door snarf op 20-07-2004 12:27 ]
Dit is ondertussen al gefixed, was mijn fout. Had gewoon geen default gateway ingevuld als ik statisch ip adres instelde...DieterVDW schreef op 20 juli 2004 @ 08:45:
Update: daarnet was 'm router nu continu aan't rebooten... GRRRRR!!!
Heb 'm dus maar WEERAL gereset naar factory defaults...
Heb 'm nu nachtje laten aanliggen, en toen ik m'n PC weer aanzette was 'm onbereikbaar
[ Voor 46% gewijzigd door DieterVDW op 21-07-2004 15:46 ]
Die ervaring heb ik niet. Mijn mail had ik gericht aan de NL Helpdesk en had dan ook binnen 2 dagen een reactie binnen die ook nog eens bevredigend was!snarf schreef op 20 juli 2004 @ 12:25:
* Woudloper wacht overigens met spanning op de final release van de firmware 1.44
PS: Diegene welke de firmware (beta) uitproberen en klachten hebben melden die dat ook bij USR?
Nog iets raars wat ik heb:
Ik kan geen wireless verbinding maken met de router zonder dat tooltje van us robotics zelf te gebruiken.
Als ik in Win XP op het icoontje van m'n wirelesskaartje klik, en dan 'View Available Wireless Networks' kies, dan is alles behalve de cancel knop gedisabled (grijs) op het scherm dat ik dan krijg...
Een bijkomstigheid is ook wel dat ik WAP-PSK gebruik als beveiliging, en dat zou ik dan via bovenvermeld scherm ergens moeten kunnen instellen...
Maar aangezien alles daar gedisabled is...
Ik zou het leuker vinden als ik dat tooltje van Us Robotics niet hoefde te gebruiken.
Ik kan geen wireless verbinding maken met de router zonder dat tooltje van us robotics zelf te gebruiken.
Als ik in Win XP op het icoontje van m'n wirelesskaartje klik, en dan 'View Available Wireless Networks' kies, dan is alles behalve de cancel knop gedisabled (grijs) op het scherm dat ik dan krijg...
Een bijkomstigheid is ook wel dat ik WAP-PSK gebruik als beveiliging, en dat zou ik dan via bovenvermeld scherm ergens moeten kunnen instellen...
Maar aangezien alles daar gedisabled is...
Ik zou het leuker vinden als ik dat tooltje van Us Robotics niet hoefde te gebruiken.
Verwijderd
Ik gebruik zelf twee USR5450's, 1 in AP mode en 1 in AP client mode, en erg tevreden. Wel verstandig om de firmware te upgraden, though.
Verwijderd
Kun je simpelweg de antennes van de 5450 op de 8054 schroeven en een verbeterde prestatie krijgen?Bjorker schreef op 07 juli 2004 @ 17:49:
Zijn de 'wegvallende verbinding' problemen er eigenlijk ook bij het grotere broertje?
Vandaag geprobeerd mijn US robotics Router/AP in de lucht te krijgen, maar moest helaas toch even een reset doen. Nu blijft hij constant opnieuw opstarten, lijkt het wel. Lan Leds knipperen iedere 10 sec en er is met geen mogelijkheid met 't ding te communiceren. Zelfs geen ping.
Iemand dezelfde ervaringen of een oplossing?
(eerdere berichten in dit topic hebben me niet verder kunnen helpen natuurlijk)
Iemand dezelfde ervaringen of een oplossing?
(eerdere berichten in dit topic hebben me niet verder kunnen helpen natuurlijk)
Verwijderd
ik weet niet meer zeker van mijn lampjes, maar communiceren kon ik zeker niet meer. Bij mij bleek de oplossing om een andere LAN poort te gebruiken en er nog eens een resetje tegenaan te goooien. Daarna deed ie het weer gewoon. zie ook:
Nieuwe USR 8054 AP kapot?
Nieuwe USR 8054 AP kapot?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2004 20:37 ]
Helaas, zelfs de helpdesk bij USR weet er geen raad mee, dus het beestje gaat retour naar de shop voor een nieuwe. Thnx iig
Ik zit met het volgende probleem:
De router blijft (elke 5 seconden) een IP geven aan de laptop die wless verbonden is.
Ook de 'Link quality' is maar 40%-50% als ik 1 muur (geen ijzer in muur) verder van de router zit.
Wless kaartje: SMC 2.4Ghz 54 Mbps Wireless Cardbus Adapter
De router blijft (elke 5 seconden) een IP geven aan de laptop die wless verbonden is.
Ook de 'Link quality' is maar 40%-50% als ik 1 muur (geen ijzer in muur) verder van de router zit.
Wless kaartje: SMC 2.4Ghz 54 Mbps Wireless Cardbus Adapter
Apr/01/2002 13:19:51 DHCP lease IP 10.0.0.3 to LAPTOP 00-04-e2-a9-6f-xx
Apr/01/2002 13:19:46 DHCP lease IP 10.0.0.3 to LAPTOP 00-04-e2-a9-6f-xx
Apr/01/2002 13:19:41 DHCP lease IP 10.0.0.3 to LAPTOP 00-04-e2-a9-6f-xx
Apr/01/2002 13:19:36 DHCP lease IP 10.0.0.3 to LAPTOP 00-04-e2-a9-6f-xx
Apr/01/2002 13:19:31 DHCP lease IP 10.0.0.3 to LAPTOP 00-04-e2-a9-6f-xx
[ Voor 42% gewijzigd door BlackShadow op 29-07-2004 18:47 ]
Ook al eens gehad, maar een reset naar factory defaults bracht dan wel de oplossing. (5 sec op reset knop duwen dus).Tjelle schreef op 27 juli 2004 @ 00:06:
Nu blijft hij constant opnieuw opstarten, lijkt het wel. Lan Leds knipperen iedere 10 sec en er is met geen mogelijkheid met 't ding te communiceren. Zelfs geen ping.
Wel klote dat 'm dat in de eerste plaats al doet...
Btw: is die 125Mbps eigenlijk gewoon een verkoopstruc of hoe zit dat?
Verder dan 1150 k/s (~= 9.4 Mbit/s) geraak ik niet hoor... (FTP, NetCPS) ...
Voel me nu wel nogal stom dat ik dat wireless PCI kaartje van USR gekocht heb.
Ik dacht dat ik dan serieuze snelheden ging halen, maar neen hoor...
En dat kaartje is toch maar lekker 2x zo duur dan een normaal wireless PCI kaartje.
Router goedkoop maken en pochen met 125Mbps, en dan hopen dat de klant het bijhorende (dure!) PCI kaartje koopt...
Mij hebben ze in ieder geval liggen
[ Voor 40% gewijzigd door DieterVDW op 30-07-2004 06:13 ]
Heb net ff gekeken wat de snelheid is van me pc naar de pc die wireless 125Mbit kaartje heeft, snelheid is rond de 3.5 Mbyte/s.
Dus geen 10Mbyte/s helaas.
Heb hier geen problemen sinds plaatsing
Half jaar in bezit
Dus geen 10Mbyte/s helaas.
Heb hier geen problemen sinds plaatsing
Half jaar in bezit
systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human
Weet iemand hoe ik door gebruik van 2 USR8054 (waarbij de eerste rechtstreeks op de ethernet modem aangesloten is) ervoor kan zorgen dat de PC's die zowel op USR 1 als op USR 2 aangesloten zijn, elkaar via het netwerk kunnen benaderen?
Goed, ff een quote uit het verleden, ik heb nu dus geen reconnects meer! Ik gebruik nog steeds e-mule, maar door wat leeswerk op wat Duitse forums en wat gestuntel ben ik tot de volgende oplossing gekomen:snarf schreef op 07 mei 2004 @ 13:07:
End ip 192.168.123.199
Mijn theorie: emule werkt gewoon niet goed icm met de router, de instellingen voor emule zijn niet goed/volledig of de dhcp werkt niet goed (icm emule). Andere theorien hoor ik graag, maar natuurlijk nog liever hoe dit op te lossen is of hoe iemand een stabiele connectie met emule heeft gekregen, want dit werkt erg op m'n zenuwen![]()
Forward in Virtual Server alleen poort TCP 4662/4662 en UDP 4672/4672 voor e-mule. Zet KAD in je e-mule uit. That's it!
Blijkbaar kreeg de router een soort loop te verwerken met die andere open poorten... Of KAD gewoon kan blijven draaien is mij niet bekend, ik gebruik het toch niet. Ik moet er nog wel bijzeggen dat ook wordt geadviseerd een vast IP in te stellen. Dit heb ik echter niet gedaan, maar ik ondervind er ook geen hinder van. Ook met RDP'en heb ik geen reconnects meer (in ieder geval de laatste paar dagen nog niet).
Hoe eea straks gaat als ik m'n laptop eindelijk wifi ga aansluiten, moeten we natuurlijk nog afwachten, maar van de reconnects op m'n router ben ik op dit moment gelukkig verlost
@ snarf Meerdere mensen hebben last van die reconnect (ofwel: fallouts) en als ik dan zo jou commentaar lees zou ik zeggen dat de Router in combinatie met de Wireless kaarten in principe gewoon goed werken, maar dat de diverse software (o.a. e-mule) ervoor zorgen dat de verbinding instabiel wordt...
Dat idee heb ik inderdaad en dan denk ik dat het vooral met de virtual server te maken heeft. Ik heb inmiddels echter al wel weer een keer een reconnect gehad, maar eens in de twee dagen vind ik in ieder geval minder erg dan om de vijf minuten... Misschien zit ik er helemaal naast, maar dit zijn op dit moment de instellingen die voor mij gelukkig goed werken!Woudloper schreef op 10 augustus 2004 @ 08:19:
@ snarf Meerdere mensen hebben last van die reconnect (ofwel: fallouts) en als ik dan zo jou commentaar lees zou ik zeggen dat de Router in combinatie met de Wireless kaarten in principe gewoon goed werken, maar dat de diverse software (o.a. e-mule) ervoor zorgen dat de verbinding instabiel wordt...
Verwijderd
Vaag apparaat !
Na drie dagen stoeien, blijkt het ding alleen via de wizard goed in te stellen zijn.
Bij de wan-gegevens vraagt ie om een ip-adres, een gateway en een ip-server.
Het IP-adres (10.0.0.150) moet in hetzelfde netwerk zitten als de gateway (192.168.123.254). Als je hem zelf handmatig in de settings invoert, geeft ie daar dus ook een foutmelding op. Doorloop je de wizard dan controleert hij er niet op en werkt e.e.a. wel!
Had hem toch bijna teruggebracht. Geen disconnects, lekkere snelheid en goede verbinding! Super!
Na drie dagen stoeien, blijkt het ding alleen via de wizard goed in te stellen zijn.
Bij de wan-gegevens vraagt ie om een ip-adres, een gateway en een ip-server.
Het IP-adres (10.0.0.150) moet in hetzelfde netwerk zitten als de gateway (192.168.123.254). Als je hem zelf handmatig in de settings invoert, geeft ie daar dus ook een foutmelding op. Doorloop je de wizard dan controleert hij er niet op en werkt e.e.a. wel!
Had hem toch bijna teruggebracht. Geen disconnects, lekkere snelheid en goede verbinding! Super!
Verwijderd
Inmiddels ook aan het stoeien met de USR8054. Op zich werkte alles in 1 keer met mijn laptop. Edonkey poorten toegevoegd in de virtual server. Alleen zit ik met de vraag, waarop ongetwijfeld een simpel antwoord is, hoe ik poorten "gewoon" open kan zetten zonder deze door te lussen naar een ip-adres. Ik wil namelijk niet gebonden zitten aan 1 PC. Ik heb niet voor niets een netwerkje (adslaansluiting <--> Speedtouch <--> USR8054 <--> PC en laptop en in de toekomst nog meer).
Je snapt duidelijk niet hoe NAT werkt ...
Hoe zou de router nu kunnen weten naar welke PC 'm een inkomende connectie moet forwarden?
Dat kan 'm dus onmogelijk weten, tenzij je het 'm zegt,
en dat is precies wat je doet in het virtual server gedeelte van je router.
Je kunt een poort dus inderdaad maar naar 1 ip doorverwijzen...
Er is geen "gewoon"
[ Voor 39% gewijzigd door DieterVDW op 14-08-2004 22:38 ]
Verwijderd
NAT uitschakelen is waarschijnlijk geen optie (gezien de configuratie) ? Is er dan gen enkele optie om een poort voor iedereen open te zetten. Wat nou als je met z'n allen on-line wilt gamen vanaf een thuisnetwerk ?
Verwijderd
Nog ff wat verder ge-r&d't.
Is het een optie om de Speedtouch te IP-SPOOFen en NAT uit te schakelen op de USR8054 ?
Is het een optie om de Speedtouch te IP-SPOOFen en NAT uit te schakelen op de USR8054 ?
Wat voor nut heeft de USR8054 dan nog. Je kunt dan nog maar één computer aansluiten. NAT is juist bedoelt om meerdere computers via local ip adressen te "verstoppen" achter één public ip adres.
- Op een extern server online gamen is uitgaand verkeer. Het is geen probleem om met meerdere PC te game via NAT.
- Als je zelf een Game Server draait moet je via Virtual Server de poort forwarden naar de PC waarop de game draait.
- Kun je bij EDonkey niet aangeven welke poorten gebruikt worden?? Dan kun je voor de volgende PC met EDonkey andere poorten gebruiken in deze via Virutal Server forwarden.
- Op een extern server online gamen is uitgaand verkeer. Het is geen probleem om met meerdere PC te game via NAT.
- Als je zelf een Game Server draait moet je via Virtual Server de poort forwarden naar de PC waarop de game draait.
- Kun je bij EDonkey niet aangeven welke poorten gebruikt worden?? Dan kun je voor de volgende PC met EDonkey andere poorten gebruiken in deze via Virutal Server forwarden.
Veni, vidi et cervesiam
Verwijderd
Auw, ik sloeg (rammen ;-) ) mijzelf net voor mijn kop. Binnen edonkey kan dit inderdaad (zucht)
Zo zie je maar weer "het lijkt simpel, en dat is het ook".
THANKS
BTW
Ik heb een niet gelovige internetverbinding (en die doet het op zondag ook).
Zo zie je maar weer "het lijkt simpel, en dat is het ook".
THANKS
BTW
Ik heb een niet gelovige internetverbinding (en die doet het op zondag ook).
Verwijderd
Hello mensen!!!
Ik vroeg mij af of iemand mij kan helpen bij het vastkrijgen van zo'n optionele sterkere antenne's voor deze router... Ik weet dat het gebruik hiervan niet toegestaan is in de EU, maar de aankoop ervan voor zover ik weet niet...
Iemand een idee waar ik deze kan vinden/bestellen?
Greetz
Ik vroeg mij af of iemand mij kan helpen bij het vastkrijgen van zo'n optionele sterkere antenne's voor deze router... Ik weet dat het gebruik hiervan niet toegestaan is in de EU, maar de aankoop ervan voor zover ik weet niet...
Iemand een idee waar ik deze kan vinden/bestellen?
Greetz
"Sterkere Antennes" ...Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 00:39:
Hmm misschien dat er antennes bestaan die het signaal die de router doorgeeft efficiënter omzetten in radiogolven, maar dat zal maar een marginaal verschil geven denk ik.
Wat je nodig zal hebben is een versterker, die het signaal dat 'm van de router krijgt dus versterkt alvorens je het verzendt. De antennes maken daarbij niet veel uit denk ik.
Je moet er trouwens ook rekening mee houden dat je router z'n signaal dan misschien wel verder kan versturen, maar de clients zullen ook een upgrade moeten krijgen als ze willen terugsturen...
[ Voor 4% gewijzigd door DieterVDW op 17-08-2004 02:26 ]
bwa, als je de optie SSID Send uitschakeld, zal men niet snel een netwerk vinden, en dan nog eens WEP erbij zal niet iedere gewone gebruiker op je netwerk kunnen rondsnuffelen ...
maarja, hoe groot is de kans dat bij jou in de buurt iemand zit die netwerkjes hacked
maarja, hoe groot is de kans dat bij jou in de buurt iemand zit die netwerkjes hacked
Dat laatste heeft natuurlijk niets met de USR Wireless Turbo Access Point & Router te maken, maar om die vraag te beantwoorden. Dit hangt helemaal af van waar je woont. Woon je bijvoorbeeld in een standaard wijk in een normaal dorp dan zullen er weinig mensen zijn met Wireless, maar woon je in de stad dan heb je meer kans op wireless.
Verwijderd
mij lijkt het dat wep encryptie ervoor zorgt dat de data die door de lucht vliegen niet zo makkelijk te lezen zijn door derden wanneer ze het proberen af te luisteren. Als je ervoor wilt zorgen dat andere mensen niet op je netwerk komen is het volgens mij voldoende dat je alleen toestemming verleent aan bepaalde mac-adressen. Maar wellicht is dit idd te hacken en ik heb voor de zekerheid de optie SSID send maar uitgeschakeld.Xwen schreef op 17 augustus 2004 @ 08:29:
bwa, als je de optie SSID Send uitschakeld, zal men niet snel een netwerk vinden, en dan nog eens WEP erbij zal niet iedere gewone gebruiker op je netwerk kunnen rondsnuffelen ...
Hebben meerdere mensen problemen met de ontvangst?
Deze is hier echt slecht icm een smc wless kaartje.
Soms valt de verbinding opeens weg.
Zou het aan de combinatie smc - usr liggen?
Deze is hier echt slecht icm een smc wless kaartje.
Soms valt de verbinding opeens weg.
Zou het aan de combinatie smc - usr liggen?
Zou niet mogen... Protocol is protocol...
Maar hoe ver staan router en computer van elkaar?
Wat zit er allemaal tussen? Welke materialen?
Zo'n dingen zijn belangrijk voor de ontvangst.
Laptop staat op ongeveer 5m van de router en er zit enkel een valse houten muur tussen en een muur (zonder metaal volgens mijn vader.) dan haal ik MAX 60% (meestal 50%)DieterVDW schreef op 18 augustus 2004 @ 20:48:
[...]
Zou niet mogen... Protocol is protocol...
Maar hoe ver staan router en computer van elkaar?
Wat zit er allemaal tussen? Welke materialen?
Zo'n dingen zijn belangrijk voor de ontvangst.
Als ik nu de computer en de router in dezelfde kamer zet op ongeveer 5m terug, dan is de ontvangst nog maar 70%
vlak naast de router geeft 90%
De verbinding zakt onder de 40% als ik naar boven ga.
Da's niet erg goed inderdaad...
Antennes goed bevestigd (router en wireless kaartje)?
Anders eens proberen inwisselen of zo.. ?
De antennes zijn goed aangedraaid.DieterVDW schreef op 18 augustus 2004 @ 23:06:
[...]
Da's niet erg goed inderdaad...
Antennes goed bevestigd (router en wireless kaartje)?
Anders eens proberen inwisselen of zo.. ?
Ik informeer morgen wel voor een omruiling...
Dit topic is gesloten.