US Robotics 100Mbps Wireless Turbo Acces Point & Router

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 17.872 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer eens de nieuwe firmware voor je router (zie boven voor het adres)

heb je beveilingsinstellingen aanstaan? MAC-filter of WEP..? Die eerst even uitzetten en kijken of je dan wel binnenkomt? (daarna wel weer aanzetten ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 11:29:
heb je beveilingsinstellingen aanstaan? MAC-filter of WEP..? Die eerst even uitzetten en kijken of je dan wel binnenkomt? (daarna wel weer aanzetten ;)
Waar kan ik deze instelling wijzigen ?

Verder de update lukt nog niet echt,
Hij vraagt om een gebruikersnaam en een wachtwoord en weet niet welke hij daarvoor bedoeld, dus daar ben ik ff mee gestopt en wilde het eigenlijk proberen vanaf mijn laptop, maar daar krijg ik dus nog geen verbinding mee :'(

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 09:25
Ik heb de moed opgegeven.. Heb echt alles geprobeerd, maar krijg het wireless deel niet werkend.. Heb inmiddels een Linksys besteld en de US Robotics gaat voor een mooi prijsje in de verkoop..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvdlaan schreef op 08 maart 2004 @ 11:39:
[...]

Waar kan ik deze instelling wijzigen ?

Verder de update lukt nog niet echt,
Hij vraagt om een gebruikersnaam en een wachtwoord en weet niet welke hij daarvoor bedoeld, dus daar ben ik ff mee gestopt en wilde het eigenlijk proberen vanaf mijn laptop, maar daar krijg ik dus nog geen verbinding mee :'(
Standaard login is admin en dan niets invullen toch? Staat in handleiding.... Firmware updates altijd uitvoeren met pc/ notebook die verbonden met utp-kabel....maar dat kan ook niet anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macer schreef op 08 maart 2004 @ 12:48:
Ik heb de moed opgegeven.. Heb echt alles geprobeerd, maar krijg het wireless deel niet werkend.. Heb inmiddels een Linksys besteld en de US Robotics gaat voor een mooi prijsje in de verkoop..
Zonde zeg, ik vind USR toch echt het beste merk qua Draadloze reikwijdte en stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ja maar als je het niet aan de praat krijgt schiet je daar ook niet echt veel mee op..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 14:22:
[...]

Zonde zeg, ik vind USR toch echt het beste merk qua Draadloze reikwijdte en stabiliteit.
dit zeggen de meeste tests ook ja, maar als ik dan overal lees dat 'ie gewoon niet werkt met een Speedtouch ADSL Modem, dan ga ik 'm dus niet aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:59
Ik heb de moed al lang opgegeven, het hele handeltje terug gebracht en heb voor het geld een routertje gekocht een een bundeltje kabel gootjes. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dom, ik heb em op n uurtje gesintalleerd.
Enkel de beveiliging en het downloaden van de nieuwste drivers voor de WLAN kaartjes duurde even...
Al bij al dus een dag werk.
Alle PC's communiceren draadloos zonder probleem.
De snelheid is GEEEEN 100 mbps hoor!
bij mij haalt het ding +/- 30 mbps, wat nog ZEEER goed is hoor!
Oja, de 256-bit encryptie is misschien wel cool enzo, maar haalt wel een pak snelheid weg!

Ik heb al verschillende draadloze kits gehad en deze wil ik niet wegdoen. Eens je het met een 256-bit encryptie en MAC-filtering laat zoeven, is het best een goed ding.
Ook ondervond ik dat je het channel op 11 moet late staan! Anders verlies je even connectie wanneer hij switcht van channel. Knap lastig bij downloaden :(

Het bereik is minder dan ik verwacht had, maar beter dan elk apparaat dat ik al gebruikt heb.

Bangelijk apparaat hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-07 08:38
The Evil Brain schreef op 08 maart 2004 @ 14:58:
[...]

dit zeggen de meeste tests ook ja, maar als ik dan overal lees dat 'ie gewoon niet werkt met een Speedtouch ADSL Modem, dan ga ik 'm dus niet aanschaffen.
Maar als je op de usr site kijkt kun je lezen dat ze dit hebben opgelost. De kabel die er bij zit is een "iets aan gepaste???" zodat deze wel met de alcatel werkt. Heb je nog een oude kabel dan kan je die bestellen bij usr.
Zelf heb ik 'em vanaf de alcatel in een lan poort geprikt (de wan poort is dus leeg), en vanaf lan poort 2 een kabel naar de vaste pc. Geen problemen met de vaste verbinding en de draadloze laptop.

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ik had een tijdje connectie draadloos, maar dat was opeens weg en daarna niet meer terug kunnen vinden. Heb echt alles geprobeerd (resets, laptop format en opnieuw geinstalleerd), maar helemaal niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 14:09:
[...]

Standaard login is admin en dan niets invullen toch? Staat in handleiding.... Firmware updates altijd uitvoeren met pc/ notebook die verbonden met utp-kabel....maar dat kan ook niet anders
Helaas lukt het dus nog steeds niet,
Heb het gebruikt met login: admin en login: Administrator, maar niks werkt.
Als ik m`n computer opstart hoef ik in ieder geval geen login gegevens in te vullen.

Is er een andere mogelijkheid, de firmware te upgraden ?

Wat me ook opvalt is dat bij de versie 1.17 netjes verteld staat hoe je hem kan upgraden en bij de versie 1.21 alleen de fix vermeld word :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Probeer eens een reset op de router (5 seconden lang ingedrukt houden met een pen) en daarna inloggen met

admin
<leeg>

Dat moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
en het upgraden naar 1.17 gaat natuurlijk in principe hetzelfde als upgraden naar 1.21 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 14:07
Heeft iemand nog wat gehoord van de aangekondigde firmware? Die zou toch ook in februari worden uitgebracht? Tis ondertussen al weer maart ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 15:32
Mark vraagt zich af of het mogelijk is om de 8054 zo te tweaken dat hij fuctioneert als een domme router. Dit omdat de "thuissituatie" er als volgt uit ziet

2e verdieping 8054-----------------Work3-----------Laptop2
|
1e verdieping 3com Hup ----------Work2---------Laptop1
|
beneden Vigor 2200 ---------Work1----------Server1
|
Cable model

Het probleem is nu dat het internet verkeer wel doorkomt na de 8054, echter het netwerk is niet meer te benaderen. De Vigor deelt trouwens IP adressen bij macadressen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Evil Brain schreef op 08 maart 2004 @ 23:12:
en het upgraden naar 1.17 gaat natuurlijk in principe hetzelfde als upgraden naar 1.21 :)
Zou je denken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidai
  • Laatst online: 08-09 18:31
Weet iemand wat het beste wifi kaartje (PCI en PCMCIA) is ism die US Robotics 8054 AP? Ik wil graag over +-60Meter minstens 10MBit kunnen halen (line of sight) dat zal toch wel mogelijk zijn?

Deze config lijkt mij wel goed:

U.S. Robotics® Wireless Turbo Access Point & Router
USR808054
http://www.usr-emea.com/p...sp?prod=net-8054&loc=emea

U.S. Robotics® Wireless Turbo PCI Adapter
Model: USR805416
http://www.usr-emea.com/p...sp?prod=net-5416&loc=emea

U.S. Robotics® Wireless Turbo PC Card
Model: USR805410
http://www.usr-emea.com/p...sp?prod=net-5410&loc=emea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 20:21:
[...]
.....Ook ondervond ik dat je het channel op 11 moet late staan! Anders verlies je even connectie wanneer hij switcht van channel. Knap lastig bij downloaden :(
Jarnodb,
wat bedoel je met ' ....wanneer hij switcht van channel...' ? Ik heb ook dat hij af en toe even weg is. Ik zal hem op channel 11 zetten om te zien of dit helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ik heb sinds vandaag mijn USR vervangen door een Linksys WRT54G en die gaat als een speer, geen enkel probleem meer... Eindelijk ben ik ook draadloos..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
Eindelijk heb ik het zover dat ik op beide pc`s een internet verbinding kan krijgen
M`n firmware is geupdate naar versie 1.21 :P

Alleen wat niet echt gaat lukken is, dat m`n router een verbinding kan maken, dus dat ik m`n internet verbinding kan delen.

Volgens mij moet het mogelijk zijn om en m`n desktop online te krijgen en m`n laptop ... :?

Welke instellingen moet ik hiervoor invoeren, ik heb een l2tp verbinding van wanadoo en deze verbinding kan ik helaas niet terug vinden in de router menu :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelancer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
pvdlaan schreef op 09 maart 2004 @ 22:39:
Welke instellingen moet ik hiervoor invoeren, ik heb een l2tp verbinding van wanadoo en deze verbinding kan ik helaas niet terug vinden in de router menu :|
ondersteund de USR dit uberhaupt wel ..?? (l2tp)

Sorry doet ie wel.
Ik heb hier geen ervaringen mee ....

[ Voor 9% gewijzigd door Freelancer op 10-03-2004 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvdlaan schreef op 09 maart 2004 @ 22:39:
Eindelijk heb ik het zover dat ik op beide pc`s een internet verbinding kan krijgen
M`n firmware is geupdate naar versie 1.21 :P

Alleen wat niet echt gaat lukken is, dat m`n router een verbinding kan maken, dus dat ik m`n internet verbinding kan delen.

Volgens mij moet het mogelijk zijn om en m`n desktop online te krijgen en m`n laptop ... :?

jij hebt een motorola modem? Zelf heb ik ook Wanadoo maar die is PPPoE (Com21 modem) De instellingen om dat te veranderen zit onder WAN-tabblad......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 11:00:
[...]

jij hebt een motorola modem? Zelf heb ik ook Wanadoo maar die is PPPoE (Com21 modem) De instellingen om dat te veranderen zit onder WAN-tabblad......
Welke instellingen heb jij daar staan ?

Zo heb ik ze ingevult, alleen krijg ik hiermee geen verbinding :'(
Connection Type: PPPoE
WAN IP : Specify IP IP Address (inbelnummer *.***.***.*)
DNS 1 : 195.96.96.97
DNS 2 : 195.96.96.33
DNS 3 :
User Name : gebruikersnaam@wanadoo
Password : wachtwoord
Confirm Password : wachtwoord
Connect on Demand : Disable
Idle Time Out Minutes : 0
MTU : 1492

En welke internet vorm heb jij van wanadoo, ik heb wanadoo cable basic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvdlaan schreef op 10 maart 2004 @ 19:25:
[...]

Welke instellingen heb jij daar staan ?

Zo heb ik ze ingevult, alleen krijg ik hiermee geen verbinding :'(
Connection Type: PPPoE
WAN IP : Specify IP IP Address (inbelnummer *.***.***.*)
DNS 1 : 195.96.96.97
DNS 2 : 195.96.96.33
DNS 3 :
User Name : gebruikersnaam@wanadoo
Password : wachtwoord
Confirm Password : wachtwoord
Connect on Demand : Disable
Idle Time Out Minutes : 0
MTU : 1492

En welke internet vorm heb jij van wanadoo, ik heb wanadoo cable basic
Euhmmmm dit gaat niet lukken nee. Wanadoo gebruikt dynamische ip adressen dus bij WAN ip moet er DHCP staan en niet specify IP. Als het goed is kun je dan de DNS adressen dan ook niet meer invullen want die kloppen ook niet namelijk. Let op dat gebruikersnaam wel in de vorm c9999999(cijfers dus)@wanadoo moet zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
AAAAGGGHHH! Ik kreeg gisteren een ingeving.. Laat ik eens Wireless Zero Configuration uitzetten in windows XP op de laptop.. En ja hoor, de USR router werd meteen herkend nadat ik opnieuw was opgestart..

Nu heb ik dus 2 werkende routers thuis staan (een linksys en een USR).. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjonge....die oplossing is ook al niet vele malen in deze topic aangedragen..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
ja ik weet, beetje dom... Maar na een paar dagen vindt ik zelf de Linksys lekkerder werken dan de USR...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
en waarom? want de USR heeft toch globaal dezelfde mogelijkheden, en een groter bereik en snelheid dan de Linksys? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bereik schijnt idd wel beter te zijn. Snelheid maakt in principe niet zoveel uit als je alleen internet deelt. Wel als je films of grote bestanden wil overzetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidai
  • Laatst online: 08-09 18:31
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een testje van die USR, zou je echt 80Mbit ofzo kunnen halen? En hoeveel blijft er nog over na 50m (zonder muren etc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
ik had ergens een review gevonden... Ah! gevonden: http://www.pcworld.com/reviews/article/0,aid,112467,00.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fidai schreef op 11 maart 2004 @ 16:52:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een testje van die USR, zou je echt 80Mbit ofzo kunnen halen? En hoeveel blijft er nog over na 50m (zonder muren etc)?
Daar heb ik al eens een reactie over geschreven:
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 09:36:
Ik heb er al een paar maanden 1, samen met dat Turbo PC-Cardje. Ik haal daar zo'n 22-23 MBit/s mee, en 't werkt prima met Demon i.c.m. de Zyxel Prestige 650.

Voor een review kun je hier kijken, waar onderstaand overzicht ook vandaan komt.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rec/wlan.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.com.com/i/co/wradapt/0922_USR8054.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 08:20:
[...]

Euhmmmm dit gaat niet lukken nee. Wanadoo gebruikt dynamische ip adressen dus bij WAN ip moet er DHCP staan en niet specify IP. Als het goed is kun je dan de DNS adressen dan ook niet meer invullen want die kloppen ook niet namelijk. Let op dat gebruikersnaam wel in de vorm c9999999(cijfers dus)@wanadoo moet zijn.
maar bedoel je hier dan mee dat ik m`n internet niet kan delen met m`n laptop en m`n desktop ... :?

Ik heb nu naar mijn mening alle instellingen geprobeerd maar helaas krijg ik het niet aan de gang en dat vind ik best wel vervelend.

Wie heeft hier nog meer ervaring mee dus de USR 8054 in combinatie met een wanadoo basic motorola eurodocsis cablemodem ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een motorola modem is het LT2P

in principe zou de router dat moeten ondersteunen maar probeer eens een andere topic --> zoek op motorola modem i.c.m. wanadoo...zijn meerder topics over hoe of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly B
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-07 08:17
Hi,

Wat is de laatste versie van de firmware die voor de USR8054 circuleert?

Ik heb zelf van USR de betaversie 1.21f toegestuurd gekregen (Firmware Version: 1.21f , Tue, 13 Jan 2004).

Op hun site lopen ze niet zo hard met een nieuwe, definitieve versie van de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al iemand gehoord dat die firmware heeft van februari.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weten jullie het verschil tussen Firewall Rule en Virtual Server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
virtual server is sowieso dat je bepaalde poorten doormapt naar een bepaalde pc. Wat dan het verschil precies is met Firewall Rule weet ik niet precies, maar ik denk dat het bij Firewall meer in het algemeen over netwerkverkeer gaat en bij Virtual Server meer over specifieke poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Evil Brain schreef op 15 maart 2004 @ 17:10:
virtual server is sowieso dat je bepaalde poorten doormapt naar een bepaalde pc. Wat dan het verschil precies is met Firewall Rule weet ik niet precies, maar ik denk dat het bij Firewall meer in het algemeen over netwerkverkeer gaat en bij Virtual Server meer over specifieke poorten.
Graag alleen reageren als je wel weet hoe het in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij geeft hij in ieder geval een aanzet. Hij probeert je in ieder geval te helpen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 11:53:
volgens mij geeft hij in ieder geval een aanzet. Hij probeert je in ieder geval te helpen.....
Dat is waar. Mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo , ik heb zo'n 100 Mbps router gekocht met bijbehorend PCMCIA kaartje van robotics ook van 100 MBps
Maar als ik kijk naar de verbindingssnelheid geeft ie maximaal 54 Mbps aan..??
Doe ik iets verkeerd mss ?
rgds
guy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee dat niet.......die 100Mbps is een hardwarigmatig/ softwarematig trucje. Je zal ook nooit die 100Mbps halen. Hetzelfde geldt voor andere wireless routers die dat verkondigen. En idd geeft ie 54 Mbps aan, komt door Windows. Maar de router van US Robotics is wel een van de snelste. Bij een goede ontvangst kun je in huis rekenen op zo'n snelheid van 22MBps tot 27 MBps en dat is niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marqvds
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 12:50
Iemand enig idee of deze ook met @home kabel werkt??
Ben al een tijdje bezig maar krijg het niet voorelkaar.
Kan mijn cc----- -a naam nergens invullen dus krijg ook mijn ip-adres niet.

Iemand tips?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo , ik heb nu een groot probleem , bij het plaatsen van de firmware op mijn wireless router 8054 ( off. firmware van robotics versie 1.17 ) is mijn modem gaan hangen
als ik mijn pc in de zelfde range zet kan ik hem nog benaderen maar zie enkel een 'firmware upgrade' bladzijde....
als ik de firmware er opnieuw inzet gaat ie na de dwn effe uit en aan en daarna niks meer
ik moet dan weer resetten om er weer in te kunnen , maar dan weer diezelfde bladzijde
kan iemand helpen aub?
thx
Guy1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb ik nu een vraagje...

US Robotics Wireless Router/Switch staat bij mij volgende week.
US Robotics PCMCIA kaartje in laptop
US Robotics PCI kaartje bij overbuurman in vaste pc.

Al test uitgevoerd met Linksys en US Robotics voor bereik, dus dat is probleem niet. Nou krijgt ie ook PS2. Nu moet ik daar nog een ideetje voor verzinnen. Ik d8 eerst om PS2 aan andere netwerkkaart in zijn PC aan te sluiten, en dan door te routeren via wireless, maar ervaring met PS2 netwerk-instellingen heb ik niet echt.

Of moet er aan zijn kant ap & switch komen ?

Ideeen, ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 15:02:
Dan heb ik nu een vraagje...

US Robotics Wireless Router/Switch staat bij mij volgende week.
US Robotics PCMCIA kaartje in laptop
US Robotics PCI kaartje bij overbuurman in vaste pc.

Al test uitgevoerd met Linksys en US Robotics voor bereik, dus dat is probleem niet. Nou krijgt ie ook PS2. Nu moet ik daar nog een ideetje voor verzinnen. Ik d8 eerst om PS2 aan andere netwerkkaart in zijn PC aan te sluiten, en dan door te routeren via wireless, maar ervaring met PS2 netwerk-instellingen heb ik niet echt.

Of moet er aan zijn kant ap & switch komen ?

Ideeen, ervaringen hiermee?
Het is geen goedkope oplossing, maar met de Linksys WGA54G is dit te doen direct vanaf de Playstation (http://www.linksys.com/pr...?grid=33&scid=36&prid=558).

Deze wil ik binnenkort voor mijn xbox halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik alles werkend heb met de usrobotics in combinatie met een getweaked alcatel speedtouch home modem wil ik ook graag MAC-filtering inschakelen.

Het probleem is alleen dat ik niet weet welke MAC adressen ik moet gebruiken. Als ik op het statusscherm van de router kijk zie namelijk ik bij WAN, LAN en Wireless een MAC-adres vermeld staan. Dat zijn alleen niet dezelfde MAC-adressen van de verschillende apparaten die te vinden zijn in hun eigen properties. Die van mijn netwerkkaart in de pc en die van de wireless adapter in de laptop zijn zeker anders, van de router weet ik het niet zeker.
Ik ben er bang voor dat als ik de verkeerde MAC-adressen gebruik ik mijn netwerk niet meer op kan en de hele boel moet resetten. Dan ben ik al mijn instelling weer kwijt en dat wil ik natuurlijk niet.

Ergo: kan iemand me mischien vertellen welke MAC-adressen ik moet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
de macadressen van de computers die je toegang wilt geven, moet je invoeren. Die kun je vinden op de computers zelf, via het commando ipconfig -all in een DOS-prompt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marqvds schreef op 16 maart 2004 @ 18:21:
Iemand enig idee of deze ook met @home kabel werkt??
Ben al een tijdje bezig maar krijg het niet voorelkaar.
Kan mijn cc----- -a naam nergens invullen dus krijg ook mijn ip-adres niet.

Iemand tips?????
Basic Settings -> LAN&DHCP Server -> Host Name

werkt bij mij als een zonnetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Evil Brain schreef op 21 maart 2004 @ 16:29:
de macadressen van de computers die je toegang wilt geven, moet je invoeren. Die kun je vinden op de computers zelf, via het commando ipconfig -all in een DOS-prompt
Tnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
o ja, als het een W9x bak is, moet je het commando winipcfg gebruiken vanuit start -> uitvoeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ou812
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 17:58
Lees net een leuk artikel over een nieuwe firmware upgrade, hier de inleiding:

U.S. Robotics overtreft de standaardsnelheden van 802.11g wireless met de nieuwste uitbreiding van haar eigen Accelerator Technology. De laatste firmware upgrade en driver update kan de draadloze bandbreedte verhogen van 100 naar 125 Mbps. Vanaf begin juni wordt de 125 Mbps upgrade geleverd met alle 802.11g Wireless Turbo producten van U.S. Robotics. Bestaande gebruikers van 100 Mbps technologie worden ondersteund met een gratis download op http://www.usr.com.

Hier de rest van het artikel: http://www.hardware.info/nieuws.php?id=2864

Heb deze set zelf NOG niet maar komt wel. Goed nieuws dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komt een firmware upgrade voor de accespoints van nu?
das wel beter :)
ben alleen bang dat er iets misgaat bij firmware upgrades.....
en waar kan je die 100megabit instellen op de acces point?
kheb 2 multifunction 100mbps accespoints van us robotics
of staat hij automatisch op 100mbit?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bah, ze zouden beter zorgen dat hun huidige functionalliteit stabiel is.
Heb vandaag een nieuwe build gehad voor de 5450 en AP client mode werkt nu maar na een tijd(paar minuten) blokkeert het. Weet niet of het de 8054 is of de 5450 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djingiz Chan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2008

Djingiz Chan

koe zegt boe

Weet iemand hoe je in godsnaam contact krijgt tussen de kaarten en de router, ik heb werkelijk alles geprobeerd. Ik krijg alleen via de "vaste" verbinding contact met de router, draadloos lukt hier HELEMAAL niets van. Ik kan alleen via de lucht de router zien via dat tooltje van Robotics.

Ik heb de router en netwerken van US Robotics, in het kader "dat sluit mooi aan".

Alleen nu is er een vriend van mij langs gekomen met een laptop en daarin een SMC netwerkkaartje, en deze werkt in een keer op mijn draadloze router.

Nu hebben wij dus al gekeken wat in godsnaam het verschil is tussen deze twee. Maar niets kunnen ontdekken, het lijkt wel dat de US Robotics onderling niet willen werken maar een ander merk wel. Ik ben echt ten einde raad.

Weet er iemand de oplossing hiervoor? Ik snap er werkelijk niets meer van.

http://specs.tweak.to/11052

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ou812 schreef op 22 maart 2004 @ 16:51:
Lees net een leuk artikel over een nieuwe firmware upgrade, hier de inleiding:

U.S. Robotics overtreft de standaardsnelheden van 802.11g wireless met de nieuwste uitbreiding van haar eigen Accelerator Technology. De laatste firmware upgrade en driver update kan de draadloze bandbreedte verhogen van 100 naar 125 Mbps. Vanaf begin juni wordt de 125 Mbps upgrade geleverd met alle 802.11g Wireless Turbo producten van U.S. Robotics. Bestaande gebruikers van 100 Mbps technologie worden ondersteund met een gratis download op http://www.usr.com.

Hier de rest van het artikel: http://www.hardware.info/nieuws.php?id=2864

Heb deze set zelf NOG niet maar komt wel. Goed nieuws dus.
Op USR.com is er niets over te vinden.
Ook nog steeds de firmware van vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat wel degelijk op usr.com (UK) Links onder kopje PR........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ou812
Voor de mensen die het niet kunnen vinden op de site van USR:
U.S. Robotics Boosts 802.11g Wireless Speeds Up To A Blazing 125 Mbps
HANNOVER, Germany–March 18, 2004 – U.S. Robotics is blowing past 802.11g standard wireless speeds with its exclusive accelerator technology enhancement. The company’s latest firmware upgrade and driver update is capable of boosting wireless bandwidth performance from 100 Mbps up to 125 Mbps. By early June, the 125 Mbps upgrade will ship with all U.S. Robotics 802.11g Wireless Turbo products. However, the company will support its existing 100 Mbps customers by offering a FREE download available at http://www.usr.com.

U.S. Robotics products always connect at the highest possible rate to provide the best speeds in mixed mode networking environments—from 22 Mbps, 54 Mbps, 100 Mbps and now up to 125 Mbps. Based on advanced U.S. Robotics 802.11g Accelerator Technology and silicon chip technology from Texas Instruments, the Turbo product line uses packet aggregation coupled with frame bursting technology to dramatically improve network efficiency and boost overall performance without channel bonding.

“Continuing with our reputation of providing the fastest wireless products available, customers purchasing U.S. Robotics wireless solutions today should be assured that they are buying 125 Mbps capable product,” said Jim Thomsen, senior product manager of U.S. Robotics. “This feature enhancement also increases standard 802.11g performance up to 25 percent.”

To ensure the fastest data throughput rates at all times, U.S. Robotics designed the 802.11g Wireless Turbo line for total compatibility with all 54 Mbps 802.11g, 22 Mbps 802.11b and 11 Mbps 802.11b wireless devices. U.S. Robotics 802.11g Wireless Turbo products ensure that each device will securely connect independently at the highest speed possible with any combination of 802.11g and 802.11b wireless devices. Unlike other high-speed networking technology, U.S. Robotics maximizes network capacity by placing all the speed on a single channel—enabling faster file transfers between multiple network users.

The following U.S. Robotics 802.11g 100 Mbps wireless turbo networking equipment will take advantage of the firmware upgrade and driver update:

U.S. Robotics 802.11g Wireless Turbo Router is ideal for sharing a high-speed cable or DSL Internet connection, data files, music and games among multiple computers. The router includes four products in one—an Access Point, 4-port Ethernet switch, router and firewall. (Model 8054)
U.S. Robotics 802.11g Wireless Turbo Multi-Function Access Point is a professional-grade access point that has the power, features and flexibility to be the foundation of a business or campus wireless network or wirelessly extend the reach of the Internet throughout a home or office. The access point includes five key wireless capabilities in one product — Access Point, Bridge, Multi-Bridge, Client and Repeater. (Model 5450)
U.S. Robotics 802.11g Wireless Turbo PCI Adapter allows users to wirelessly connect to the power of an entire network from their desktop computer. The included Site Survey feature makes finding the closest access point easy and simplifies wireless network configuration. (Model 5416)
U.S. Robotics 802.11g Wireless Turbo PC Card for laptops lets users take the power of an entire network with them to stay connected to e-mail, shared files and the Internet from wherever the user needs it. The PC card’s unique low-power design gets the most from a laptop’s battery to keep users online longer. (Model 5410)
U.S. Robotics 802.11g Wireless Turbo products provide accelerated speeds, better security and broader compatibility than standard 802.11g products. The line’s versatility and simplicity makes it easy to set up a wireless network with, or without, an existing wired network and without expensive infrastructure costs. The unique, SecureStack, modular case design of U.S. Robotics networking gear requires minimal space, so both home network users and small-to-medium size business owners alike can grow their networks with an entire family of other U.S. Robotics networking and broadband devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 13:01:
staat wel degelijk op usr.com (UK) Links onder kopje PR........
ou812 schreef op 25 maart 2004 @ 14:30:
Voor de mensen die het niet kunnen vinden op de site van USR:

[...]
En dan nog vind je geen nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ou812
Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 14:44:
[...]

[...]

En dan nog vind je geen nieuwe firmware.
Volgens mij staat er ook in het verhaal dat het pas beschikbaar is vanaf juni, tenminste dan pas komen ook de nieuwe producten die daarop gebasseerd zijn uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 22:48
leuk, maar wat word dan de efectieve snelheid? 62Mbps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ou812 schreef op 26 maart 2004 @ 16:45:
[...]

Volgens mij staat er ook in het verhaal dat het pas beschikbaar is vanaf juni, tenminste dan pas komen ook de nieuwe producten die daarop gebasseerd zijn uit.
Jammer, ik ben wel toe aan nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het probleem dat mijn verbinding met de router (of verbinding met het internet via de router) constant wegvalt,
nuja, constant, met zijn momenten...
zowel wireless als met utp kabel.

iemand een idee hoe dit zou kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRealKnuf
  • Laatst online: 29-11-2024
Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 14:31:
Ik heb het probleem dat mijn verbinding met de router (of verbinding met het internet via de router) constant wegvalt,
nuja, constant, met zijn momenten...
zowel wireless als met utp kabel.

iemand een idee hoe dit zou kunnen komen?
Hier hetzelfde probleem; Soms binnen een uur, soms om de 8 uur, maar een garantie heb je: de verbinding valt weg. Het wegvallen duurt echter maar een paar seconden.
Thuisnetwek is ook weinig stabiel. Netwerkschijven zijn vaak traag te benaderen, soms duurt dat 10-15sec.

Iemand een idee wat er loos is?

Braveheart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dokasensai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03 16:19
Heren en dames,

Ik heb nu ruim een half jaar deze accespoint samen met mijn pcmcia kaartje voor mijn notebook draaien en het draaid perfect in samen werking met mijn Kabel internet van wanadoo casema. Ik heb er geen problemen mee gehad.

ik vond de handleiding op zich wat klein. niet helemaal duidelijk maar goed omdat ik vaker van die dingen had aangesloten was het voor mij wel bekend.'

het eenigste waar ik tegen aanliep was dat ik mijn CISCO VPN verbinding naar mijn werk niet op kreeg. dit bleek dat er naast de UDP 500 poort ook UDP 4500 doorgemapt moest worden in een nat situatie maar nadat ik een mailtje had gestuurd naar usr kreeg ik snel antwoord met deze oplossing.

Met vriendelijke groet,

Vince

hebben jullie nog vragen over dit aparaart dan kunnen jullie mij een mailtje sturen naar doka_sensai@lycos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Braveheart schreef op 30 maart 2004 @ 22:17:
[...]

Hier hetzelfde probleem; Soms binnen een uur, soms om de 8 uur, maar een garantie heb je: de verbinding valt weg. Het wegvallen duurt echter maar een paar seconden.
Thuisnetwek is ook weinig stabiel. Netwerkschijven zijn vaak traag te benaderen, soms duurt dat 10-15sec.

Iemand een idee wat er loos is?

Braveheart
Verdomd, dat heb ik ook!
Ook als ik mijn PC heb opgestart zegt Windows XP dat er geen kabelverbinding is.
Na 10 seconden maakt ie pas een verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRealKnuf
Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 12:37:
[...]

Verdomd, dat heb ik ook!
Ook als ik mijn PC heb opgestart zegt Windows XP dat er geen kabelverbinding is.
Na 10 seconden maakt ie pas een verbinding.
Idem hier!

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Braveheart schreef op 31 maart 2004 @ 12:56:
[...]

Idem hier!

Iemand een oplossing?
Nog geen oplossing helaas.... Ik heb precies hetzelfde!

Mijn internetverbinding valt ook regelmatig uit. Ongeveer om de 20 minuten. De ene keer is de verbinding snel weer terug, de andere keer duurt het een aantal minuten voordat ik weer een internetverbinding heb. Dit probleem heb ik zowel met de vaste verbinding als de draadloze verbinding met US robotics Wireless Turobo Accesspoint &Router en bijbehorende pc-card.

Heb al verschillende dingen gedaan om een oplossing te vinden;
- Access Point omgeruild in de winkel
- Nieuwe firmware geinstalleerd (v1.21)
- Access Point op een andere plaats gezet
- Gebeld met @home om te vragen of de internetverbinding op dat moment onstabiel was...
Geen van alle met succes

Reeds diverse mailtjes naar de helpdesk van US robotics gestuurd. Krijg helaas nog geen concrete oplossing of oorzaak waar mijn probleem ligt.

Vraag me af of het dan misschien een probleem is van Windows Xp Home Edition. Maar kan me dit eigenlijk niet voorstellen omdat het probleem zich niet voordoet wanneer ik mijn kabel rechstreeks aan mijn pc aansluit ipv via kabel aan access point....

Ben erg benieuwd of er iemand een oplossing heeft voor dit probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals al zo vaak is langsgekomen. Zet zero configuration van windows eens uit. Klik rechstonderin in taakbalk op je verbinding -- kies eigenschappen en zet onder tabblad draadloze netwerk het vinkje uit bij automatisch configureren eens uit. Werkte bij mij in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 20:36:
zoals al zo vaak is langsgekomen. Zet zero configuration van windows eens uit. Klik rechstonderin in taakbalk op je verbinding -- kies eigenschappen en zet onder tabblad draadloze netwerk het vinkje uit bij automatisch configureren eens uit. Werkte bij mij in ieder geval wel.
Staat al uit..... En zoals ik al zei, heb ik dit probleem met zowel de draadloze als vaste verbinding met het access point (laptop en pc) tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRealKnuf
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 20:36:
zoals al zo vaak is langsgekomen.<knip>
...we kunnen lezen...

Heeft iemand een serieuze oplossingsrichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Braveheart schreef op 01 april 2004 @ 22:59:
[...]
Heeft iemand een serieuze oplossingsrichting?
Nee, maar ik heb het na een half jaar zonder problemen nu ook zitten. Soms valt opeens de verbinding weg.
Ik heb dit nu al 5 keer gehad, maar zonder vaste tijdsspanne.

Probeer is het standaard channel 11 te gebruike ipv dynamic. Dat helpt bij mij al een pak. Maar gistere viel opeens de verbinding terug van 60% naar 50% en na een paar minuten viel de connectie ook opeens gewoon weg.
Nu draait die constant rond de 57...
Pas wel op met microgolfovens en playstations.
Toen ik het systeem testte, stond het AP een meter van de PC. 78% bereik, maar toen zette mijn kleine broertje de PS2 aan -> viel terug naar 55% (!!!)
Waardoor dit komt weet ik niet, maar het is geen zever.
Een gewaarschuwd man is er 2 waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 00:49:
[...]

Nee, maar ik heb het na een half jaar zonder problemen nu ook zitten. Soms valt opeens de verbinding weg.
Ik heb dit nu al 5 keer gehad, maar zonder vaste tijdsspanne.

Probeer is het standaard channel 11 te gebruike ipv dynamic. Dat helpt bij mij al een pak. Maar gistere viel opeens de verbinding terug van 60% naar 50% en na een paar minuten viel de connectie ook opeens gewoon weg.
Nu draait die constant rond de 57...
Pas wel op met microgolfovens en playstations.
Toen ik het systeem testte, stond het AP een meter van de PC. 78% bereik, maar toen zette mijn kleine broertje de PS2 aan -> viel terug naar 55% (!!!)
Waardoor dit komt weet ik niet, maar het is geen zever.
Een gewaarschuwd man is er 2 waard :)
Ik zie jullie steeds praten over draadloze oplossingen.
Ik heb dit probleem zowel draadloos als vast. dus veranderen van WIFI channels e.d. lijkt me niet de oplossing en de hoek waar we moeten zoeken.
Overigens vind ik het jammer dat dit ding dit gebrek vertoont, want verder vind ik het een puik apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

R1

yep, hier ook wegvallende verbinding, ook ethernet, er komt dan gewoon een disconnected LAN popup, om eigenlijk direct weer te verdwijnen. Hikjes..... :(
USR helpdesk valt zeer tegen, standaard gebrabbel..... :'(

*-Specs-*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:39

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik heb dit product na grote ellende (ding was niet te flashen -> dood) en problemen met emule als de wiede weerga teruggebracht en een asus-wl300g gehaald (toch liever terug naar oude linux router) waar ik zeer tevreden over ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 22:48
je kan die router toch gewoon resetten? je moet dan natuurlijk er terug ne bios op flashen, maar dan doet ie het tenminste weer ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er eigenlijk ook gebruikers van deze router die geen wegvallende verbindingen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is goed nieuws!
Chippius, hoeveel computers heb je erop aangesloten?
Line of wireless?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor internetverbinding heb je? Kabel/ADSL...? En via welke provider?
Ook hoor ik graag welke firmware je gebruikt en of je misschien instellingen hebt veranderd, waardoor jij wel constant verbinding hebt!

Alvast bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb aan mijn router 3 pc's en een Xbox hangen. Ziet er zo uit:

Com21
|
Router --------- utp -------- pc1
|
|-------------- utp --------Xbox
|
|-------- wireless -------- pc2
|-------- wireless -------- laptop

Mijn provider is Wanadoo en heb Broadband Premium. Ik gebruik firmware V1.21 die ergens in dit topic ook wel is voorbijgekomen. Ik heb vrij weinig instellingen veranderd. Mijn verbinding met WAN staat op PPPoE en obtain IP automatically. Alle pc's en Xbox hebben een vast IP-adres. DHCP werkte niet lekker. Als beveilinging heb ik 64-bits encryptie en MAC-filtering aanstaan en heb ik SSID uitgeschakeld. Voor pc2 gebruik een pci-card van US Robotics en voor de laptop een pcmcia-card van US Robotics (allebei 54 Mbps). Het enige probleem wat ik heb is mijn laptop niet direct verbinding maakt het netwerk. Wel als ik opnieuw opstart of als ik iets wijzig in de instellingen van de pcmcia-card :? Maar dat ligt niet aan de router maar eerder aan de laptop....moet ik nog ff uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu de firmware van de usr site gehaald en op de router gezet, en nu is ie al 3 dagen up, zonder iemand van het netwerk te gooien.

hopelijk komen jullie er ook nog uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

kan het zijn dat die dhcp van die usr router een beetje crappy is?
ik heb de volgende config:
adsl(kpn) <-> speedtouch 510 <-pptp-> usr8054 <-> 3com 3CRPAG175 (54mbit) en USR805416 (pci 54/100mbit)

als ik een ip via de dhcp laat krijgen duurt dat soms heel lang; zeker als de afstand groot is (bij die 3com (veel) erger dan bij die usr, dus het kan ook wel een beetje aan die 3com liggen).
Als ik echter de nic's handmatig een ip/gateway/dns geef, dat werkt alles gelijk bij opstarten, en valt de verbinding ook nooit weg.

Wep (128bit), wpa staan aan/ingesteld, ssid wordt niet gebroadcast.
ik kan echter ook nergens vinden hoe je in de dhcp een ip aan een mac adres koppelt.
zit die functionaliteit er wel in?

[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 12-04-2004 12:00 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRealKnuf
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 23:49:
ik heb nu de firmware van de usr site gehaald
Welke versie en waar heb je deze van de site gehaald?
Bedoel je de 1.17 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Braveheart schreef op 13 april 2004 @ 14:13:
[...]

Welke versie en waar heb je deze van de site gehaald?
Bedoel je de 1.17 versie?
v1.21, die bedoel ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er inmiddels ook gebruikers met een wat complexere setup ?

Ik had namelijk het idee om via [ modem ] naar [ wireless multif. ap -of- wireless ap & router ] naar [ wireless ap & router ] in client mode bij overbuurman, alles us robotics 100Mbps, de adsl van mij te delen, en hij pc en ps2 met gewoon ethernet kan aansluiten.

Ik heb zelf liever ook de router, want dan heb ik ook een aantal extra RJ45-aansluitingen tot mijn beschikking.

Ik heb wireless ap & router nu draaien bij mij, alleen wil die nog geen router wezen. dus heb tweak maar weer op alcatel gezet :( . Of dat nou echt aan de kabel ligt.... ik weet het niet. Heb een nieuwe versie 8054, met een bijgeleverde UTP-kabel.

Ik vraag me alleen af of iemand een soortgelijke setup heeft draaien en hoe die geconfigureerd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

overigens is er een nieuwe officiële driver via usr beschikbaar, de 1.21h van 3 feb 2004 (www.usr.com)

USRxx8054 Router release notes

Version 1.21h
1. Fixed. Setting the WEP key in ASCII mode, the router will check the WEP
key in HEX mode.
2. Modified the content of the Time Help file, removing "Set Time" button.
3. Modified the maxlength of the PPTP/PPPoE User Name, Password, and Confirm password fields.
4. Basic Settings - LAN&DHCP Server page. Added lease time function.

Version 1.20
1. Fixed. Setting WEP, the client could not see WEP is enabled.
2. Wireless - Advanced page. When Turbo mode is enabled, the max tx rate shows "54/100"

Version 1.19
1. Wireless - Advanced page. Changed "4X Mode" to "Turbo Mode."
2. Wireless - Advanced page. when Turbo mode is enabled, the max tx rate shows "100"

Version 1.18
1. Updated help files.
2. Added "AP Only" link on the status - Device Information page.
3. The default channel is 11.

Dus nog geen WPA en de extra snelheid (dus toch pas in juni... :'( ) maar wellicht wel stabiel voor een aantal van de mensen die er nog problemen mee hebben.

*typo*

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

call me stupid, maar wat is WAP? (ik ken het alleen maar van de mobieltjes en als 'Wireless Access Point')

1.21h is de firmware die al in mijn unit zat (nu bijna 3 weken oud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruthger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2024
Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 18:05:
zijn er inmiddels ook gebruikers met een wat complexere setup ?

Ik had namelijk het idee om via [ modem ] naar [ wireless multif. ap -of- wireless ap & router ] naar [ wireless ap & router ] in client mode bij overbuurman, alles us robotics 100Mbps, de adsl van mij te delen, en hij pc en ps2 met gewoon ethernet kan aansluiten.

Ik heb zelf liever ook de router, want dan heb ik ook een aantal extra RJ45-aansluitingen tot mijn beschikking.

Ik heb wireless ap & router nu draaien bij mij, alleen wil die nog geen router wezen. dus heb tweak maar weer op alcatel gezet :( . Of dat nou echt aan de kabel ligt.... ik weet het niet. Heb een nieuwe versie 8054, met een bijgeleverde UTP-kabel.

Ik vraag me alleen af of iemand een soortgelijke setup heeft draaien en hoe die geconfigureerd is...
Een USR808054 kun je niet in clientmode zetten. Daarvoor ben je toch echt een 805450 nodig.

Veni, vidi et cervesiam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan toch wel alleen in clientmode. Zet je de 8054 mtoch alleen op AP Only....lijkt me dat ie dan alleen als client fungeert.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruthger
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 12:12:
Kan toch wel alleen in clientmode. Zet je de 8054 mtoch alleen op AP Only....lijkt me dat ie dan alleen als client fungeert.....
8054 - 5450 verschillen

Als je de router in AP Only mode zet is het alleen maar een Access Point. En een access point kan niet praten met een access point. Alleen als 1 van tweeën in client mode staat of beide in brigde mode.

Veni, vidi et cervesiam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok me stands corrected...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem is dan wel dat als ik
- 808054 ap & router aan de praat krijg met alcatel modem
- 805450 mf ap aanschaf en deze in client mode zet
ik nog steeds alleen maar 1 poort heb op mf ap.

of kan ik dan een gewone switch daaraan hangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

op de site van usr staat dat de 805450 als bridge kan dienen. (2 netwerken aan elkaar koppelen)
je zou dus zeggen dat die ene utp poort dan in een switch geprikt kan worden (onder voorbehoud dat er een dhcp server aanwezig is).
of die 805450 dan (in bridge modus) ook nog als accesspoint werkt weet ik niet.

misschien een leuke vraag voor de helpdesk van USR 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 16-04-2004 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruthger
@aego
Je kunt achter de AP gewoon een switch hangen. En vandaar uit weer je pc's aansluiten.

@mr_petit
De 805450 in Brigde mode kan niet meer werken als Access point. Ik ken ook geen model van een ander merk die dat wel kan. Ik geloof wel dat er een linux "hack" voor bepaalde model waar het wel mee werkt.

openAP

[ Voor 14% gewijzigd door ruthger op 16-04-2004 14:20 ]

Veni, vidi et cervesiam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:29
Ik heb nu een half jaar deze router/ap en ben er zeer tevreden van, goed bereik, geen wegvallende verbindingen, en alles direct en van de eerste keer goed geconfigureerd!

Opstelling :

ADSL -> INT1 : WIN2K SERVER + FIREWALL INT2 -> SWITCH -> USR 8054 als AP -> Laptop Toshiba met Wireless LAN kaartje van TOSHIBA.

In totaal heb ik er 5 pc's die rechtstreeks op de SWITCH staan en 2 laptop's waarvan nog maar 1 wireless, voor de andere ben ik nog even aan het wachten op een Toshiba Wireless Card.

Alles werkt goed. Maar 1 keer last met de AP gehad, maar dat was meer mijn eigen schuld ( MAC authentication ingesteld, maar mijn eigen mac address verkeerd ingegeven. )

Dus al bij al een top machine in mijn geval dan toch..... precies niet voor iedereen....

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, het AP stond bij mij altijd in de kelder, waardoor het signaal niet goed tot bij mijn kamer raakte.
Heb em nu in de living op n kast (centraal in het hele huis) gezet en gecamoufleerd.
Vroeger had ik 55% ontvangst (die soms opeens terug viel (lees: uitviel) naar 50% en minder) en nu heb ik 66%

Ontvangst-problemen zijn gedaan.
Wat ik ook super vindt aan dit machientje:
- verbruikt bijna niks
- je kan em gewoon uit het stopcontact trekken en terug inpluggen: Hij start meteen op zonder problemen.

Mijn configuratie is wel simpeler:
SpeedTouch Home (pro tweaked) -> Server (win98) -> draadloos AP -> 2 clienten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 14:07
Gisteren firmware v1.21h van de USR site gedownload. Uren geprobeerd; krijg 't niet werkend. Communicatie tussen pc/laptop en router gaat prima, maar internetverbinding krijg ik helemaal niet aan de gang.
Heb m'n oude netwerkkaartje maar weer es in gebruik genomen :{
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.