[PC]Final Fantasy XI Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 4.833 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80871

Na een tijdje dit forum te hebben gevolgd en gelezen, heb ik uiteindelijk dit spel ook maar aangeschapt. Gisteren heb ik hem ontvangen en ben nu helemaal verslaafd!

Dit spel heb ik in eerste instantie aangeschaft omdat World of Warcraft nog niet uit is, maar na het een tijdje gespeeld te hebben zal de keus nog moeilijk worden tussen WoW en FFXI... hmm :/

Ik speel trouwens op de Titan server onder de naam 'Norfirion'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Tjah bij mij was die keuze snel gemaakt :) ik heb echt helemaal niks maar dan ook niks met warcraft :) en ik ben helemaal gek van FF serie :) dus dan is het niet moeilijk he :) maar goed tot nu toe is FF grootste die er is en stoerste :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:26

Major Carnage

waki miko Reimu

Anoniem: 80871 schreef op 30 juli 2004 @ 13:43:
Na een tijdje dit forum te hebben gevolgd en gelezen, heb ik uiteindelijk dit spel ook maar aangeschapt. Gisteren heb ik hem ontvangen en ben nu helemaal verslaafd!

Dit spel heb ik in eerste instantie aangeschaft omdat World of Warcraft nog niet uit is, maar na het een tijdje gespeeld te hebben zal de keus nog moeilijk worden tussen WoW en FFXI... hmm :/

Ik speel trouwens op de Titan server onder de naam 'Norfirion'.
Verwacht dan binnenkort maar een invite voor onze LS ;)
http://kickme.to/flyingdutchmen

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@LordHades: Ik heb zelf ook niet echt veel met Warcraft hoor, maar WoW ziet er wel veel belovend uit als je zo die filmpjes van die beta spelers bekijkt. Zelf ben ik ook een groot Final Fantasy liefhebber, vandaar dat ik ook belande bij FF:XI. Het is inderdaad groot en stoer :) , maar dat zal WoW ook wel worden, dacht ik zo..

@Major Carnage: Ik wacht met smart op die pearl van je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Jawel kan wel zijn :) maar wat ik er over gelezen heb spreekt me ook niet aan :) het is en blijft gewoon 1 van de vele :) netzoals FF. En over tijdje komen er toch weer andere uit die weer stoerder zijn dan WoW zo blijf je aan de gang gaan :) Denk trouwens niet dat er heel veel mensen zullen overstappen van FFXI naar WoW want 1 ding is me wel opgevallen dat al die mensen echt idolaat zijn van FF reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:31
Inderdaad, de discussies over welke Final fantasy nu het beste is barsten af en toe wel eens los in de linkshell chat ^^;
Ik vraag em af hoeveel nieuwe europeaanse spelers erbij zullen kome, je zou denken dat de fanatiekelingen al even bezig zijn met de import.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik denk nog redelijk wat :) want spel is opzich zelfs met import niet makelijk te kopen (voor de meeste mensen that is) maar goed we zien vanzelf wel ik vind het niet erg als er wat meer mensen uit europa bijkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakoz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-02 16:25
ik heb het spel zelf ook en ik ben nog maar een Europeaan tegen gekomen. en die kwam helemaal uit Griekenland. lol, maar voor de rest is dit spel zeker zijn geld zeker wel waard. en de prijs per maand valt ook wel weer mee vind ik. :)

@LordHades: zit je ook op Quetzalcoatl? staat in the signature, dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Jups daar zit ik ook op :) Calmara is de naam daar :) (ik ben vanaf maandag even internet kwijt ga verhuizen namelijk dus zal dan niet zoveel online zijn maar daarna is het weer zover!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakoz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-02 16:25
Cool :) mijn naam daar is Abinola, maar ik zit er nog maar net op (iemand heeft een Worldpass voor me gekocht om me erop te krijgen) dus ook nog niet zo'n hoog level en daarnaast heb ik de laatste tijd ook weinig tijd gehad om te spelen, lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62616

Na een update wil mijn Playonline Viewer niet meer inloggen. Ik krijg een foutmelding POL-0206. Hebben jullie hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62616 schreef op 02 augustus 2004 @ 20:25:
Na een update wil mijn Playonline Viewer niet meer inloggen. Ik krijg een foutmelding POL-0206. Hebben jullie hier ook last van?
Hmm, bij mij is de update wel goed gegaan. Alleen ik kan nu niet inloggen omdat ze bezig zijn met de Titan server. Dan maar een nachtje wachten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 11:39

Mathizsias

Drizzt

Iemand die zin heeft om mij een beetje door de beginfases heen te jassen op de Bismarck server?

Zoek eigenlijk wat mensen om gezellig mee te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:22

JJJ

Tidus schreef op 03 augustus 2004 @ 02:17:
Iemand die zin heeft om mij een beetje door de beginfases heen te jassen op de Bismarck server?

Zoek eigenlijk wat mensen om gezellig mee te spelen :)
Op Lv10 wordt het tijd om te gaan partyen. Voor die tijd is het sneller om te gaan soloen. Op Lv18 kan je de subjob quest gaan doen, waardoor je een andere subjob moet gaan levelen voor een tijdje. Oftewel: je gaat je haren enorm uit trekken in de levels voor 20. Wen er maar aan, en stick with it, omdat het daarna steeds leuker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JJJ schreef op 03 augustus 2004 @ 02:42:
[...]

Op Lv10 wordt het tijd om te gaan partyen. Voor die tijd is het sneller om te gaan soloen. Op Lv18 kan je de subjob quest gaan doen, waardoor je een andere subjob moet gaan levelen voor een tijdje. Oftewel: je gaat je haren enorm uit trekken in de levels voor 20. Wen er maar aan, en stick with it, omdat het daarna steeds leuker wordt.
Valt wel mee hoor. tot level 20 vind ik het ook een leuk spel.

@ Titus: Je moet gewoon beginnen met vechten. Niet teveel kristallen verkopen die heb je later hard nodig. Veel quests doen dat is weer handig voor fame, items en geld. Niet te snel aan missies beginnen vanaf level 6/7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 11:39

Mathizsias

Drizzt

Anoniem: 62616 schreef op 03 augustus 2004 @ 17:41:
[...]

Valt wel mee hoor. tot level 20 vind ik het ook een leuk spel.

@ Titus: Je moet gewoon beginnen met vechten. Niet teveel kristallen verkopen die heb je later hard nodig. Veel quests doen dat is weer handig voor fame, items en geld. Niet te snel aan missies beginnen vanaf level 6/7.
Ik ben nog niet zo thuis in de wereld dus weet niet waar ik moet hunten in de first place. Quests ken ik wel maar de meeste zijn voor geld en dat heb ik nu genoeg :P (Sommige gozers vinden Mithra's gewoon te leuk 8)7 )

[ Voor 3% gewijzigd door Mathizsias op 03-08-2004 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tidus schreef op 03 augustus 2004 @ 21:38:
[...]

Ik ben nog niet zo thuis in de wereld dus weet niet waar ik moet hunten in de first place. Quests ken ik wel maar de meeste zijn voor geld en dat heb ik nu genoeg :P (Sommige gozers vinden Mithra's gewoon te leuk 8)7 )
Zeg waar verdien jij je geld mee? Je doet toch geen vieze spelletjes he? Tippelen met je Mithra :P

Je hunt gewoon direct buiten je dorp.

Geld heb je nooit genoeg in FFXI. Dus als jij geld over hebt dan doe je iets niet goed. Je moet er natuurlijk wel spullen voor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

Wie zit er hier allemaal op Odin? Er is een Odin community op http://ffxiOdin.livejournal.com.

Als je op Odin zit, /wave dan even als je Valadhur ziet voorbij snorren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Laatst online: 10-06 11:19
Anoniem: 62616 schreef op 04 augustus 2004 @ 04:44:
[...]

Zeg waar verdien jij je geld mee? Je doet toch geen vieze spelletjes he? Tippelen met je Mithra :P

Je hunt gewoon direct buiten je dorp.

Geld heb je nooit genoeg in FFXI. Dus als jij geld over hebt dan doe je iets niet goed. Je moet er natuurlijk wel spullen voor kopen.
Ik zou voor de grap eens de kosten van mijn equipment moeten optellen, alleen wordt ik niet goed dan denk ik.

Ik heb nog iets van 1.5 miljoen aan equipment liggen die ik nog niet kan gebruiken (lvl 54-58 Paladin stuff, ben zelf nog steeds lvl 52), 600-700K aan furniture in mijn moghouse, en ik geloof iets van minstens 1/1.5 miljoen aan equipment die ik nu aan heb.

Verder heb ik nog rond de 2 miljoen cash nodig voor een quest. Maar die is binnen een 2, uiterlijk op 22 augustus afgerond. En dan kan ik gaan werken aan echt geld verdienen. :9

Moet wel, want op lvl 73 komt het Adaman armor voor me beschikbaar, kost maar iets van 5-7 miljoen dacht ik, en dan heb ik het alleen maar over het zichtbare armor, ringen en dergelijke nog niet eens meegeteld. :+

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neelon schreef op 04 augustus 2004 @ 09:45:
[...]
600-700K aan furniture in mijn moghouse
heeft dat eigenlijk wel zin want, ik las laatst dat je maar één mogenhancement tegelijk kunt hebben. Dezelfde items versterken elkaar wel maar, bij verschillende items werkt alleen de meest dominante. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Anoniem: 62616 schreef op 04 augustus 2004 @ 15:22:
[...]

heeft dat eigenlijk wel zin want, ik las laatst dat je maar één mogenhancement tegelijk kunt hebben. Dezelfde items versterken elkaar wel maar, bij verschillende items werkt alleen de meest dominante. Klopt dit?
Klopt. Nagenoeg al mijn furniture heeft fishing als enhancement. Als ik eenmaal mijn Lu Shang heb, ga ik het wel een beetje omgooien naar een andere enhancement, anders vang ik te veel items, en dat is dan net NIET wat ik wil.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ

JJJ

Neelon schreef op 04 augustus 2004 @ 17:42:
[...]

Klopt. Nagenoeg al mijn furniture heeft fishing als enhancement. Als ik eenmaal mijn Lu Shang heb, ga ik het wel een beetje omgooien naar een andere enhancement, anders vang ik te veel items, en dat is dan net NIET wat ik wil.
Als je smithing hoog genoeg opwerkt kun je in Rabao Rusty Caps synthen naar Padded Caps, en verkopen aan de npc daar. Ik geloof dat je zo wel aardig wat kan verdienen per uur. Gewoon het eerste uur vissen voor moat carp, daarna wachten tot de anti-bot code inkickt en dan maar Rusty Caps opvissen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
JJJ schreef op 04 augustus 2004 @ 18:45:
[...]

Als je smithing hoog genoeg opwerkt kun je in Rabao Rusty Caps synthen naar Padded Caps, en verkopen aan de npc daar. Ik geloof dat je zo wel aardig wat kan verdienen per uur. Gewoon het eerste uur vissen voor moat carp, daarna wachten tot de anti-bot code inkickt en dan maar Rusty Caps opvissen :Y)
Ik vis niet in Rabao, veel te druk daar. Ik vis ergens anders op rusties. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ

JJJ

Neelon schreef op 04 augustus 2004 @ 19:33:
[...]

Ik vis niet in Rabao, veel te druk daar. Ik vis ergens anders op rusties. ;)
Is er al uberhaupt een vermoeden dat het aantal vissers in een zone de catch-rate beinvloedt? Ik kan me niet herinneren zoiets gezien te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
JJJ schreef op 04 augustus 2004 @ 20:09:
[...]

Is er al uberhaupt een vermoeden dat het aantal vissers in een zone de catch-rate beinvloedt? Ik kan me niet herinneren zoiets gezien te hebben.
Ik merk wel een achteruitgang (meestal) als er veel vissers aanwezig zijn, maar dat hangt ook af van de grootte van de visvijver volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Zo ik ben eindelijk ook aan de gang, ik zit op de Fairy server en ben nu na een paar uurtjes spelen lvl 5 Monk (Elvaan). Ik zal nog wel een dag bezig zijn met het uitzoeken van wat je allemaal kan doen.

Ik heb me ingeschreven als blacksmith en wat geld verdiend met rabbit hides enzo, wat basic stuff. Ik hou me vooralsnog vooral bezig met levelen, of zijn er dingen die ik in het begin echt zou moeten doen? Bepaalde quests die je goed kan doen onder level 10 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Elk dorp heeft een hoop quests die je onder de level 10 kan doen, oa wat flyers uitdelen voor de magic shop, de pappa vinden van een jongetje etc.
Ik kan je aanraden om eens hier te kijken. Daar kan je onder andere een quest database vinden incl welk level je zo'n beetje nodig hebt.

Gisteren heb ik mooi gebruik gemaakt van het melee tekort dat heerst in de level 50 range. 2 dagen die hard rammen, en ik ben meteen 2 levels hoger (55 nu)

Ook kunnen zien hoe een man of 20 even compleet weggevaagd werden door onze vriend Guivre:

Afbeeldingslocatie: http://www.advisie.demon.nl/FFXI/0027s.JPG
On a rampage

Afbeeldingslocatie: http://www.advisie.demon.nl/FFXI/0028s.JPG
De enige veilige plek, en tevens ons exp hoekje :)

De komende tijd zal ik het weer druk hebben met voorbereiden voor de volgende levels.. redelijk veel nieuwe en dure equip, en natuurlijk de AF quests. Gelukkig hoef ik nog maar 1 coffer key om alles compleet te hebben. Helaas wel meteen in Ifrit's Cauldron ;(

[ Voor 1% gewijzigd door Major Carnage op 08-08-2004 18:28 . Reden: gare typo ; ; ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
LOL, rennen helpt niet echt tegen Guivre, snel als de neten en gewoon een moordmachine. Hij ziet volgens mij ook gewoon door sneak en invisible heen, dus je bent gewoon de haas als je gespot wordt.

Toen ik daar donderdag en vrijdag aan het levelen was zaten we tegen de zone aan het einde aan, dat woestijngebied (Valkurm2 zeg naar), ben alleen even de naam kwijt. Dat ging bijzonder lekker daar, crab na crab na crab, en niks rusten tussen in, de ranger bleef maar nieuwe slachtoffers binnentrekken (in net geen 4 uur een 20-tal chain #5's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Major Carnage schreef op 08 augustus 2004 @ 13:29:
Elk dorp heeft een hoop quests die je onder de level 10 kan doen, oa wat flyers uitdelen voor de magic shop, de pappa vinden van een jongetje etc.
Ik kan je aanraden om eens purl=http://ffxi.allakhazam.com/]hier[/url] te kijken. Daar kan je onder andere een quest database vinden incl welk level je zo'n beetje nodig hebt.
Hey thanks! nuttige link...die ga ik eens nuttig doorspitten. Een aantal quests had ik intussen zelf al gevonden, waaronder de pappa vinden. Wel grappig trouwens dat je 'title' veranderd als je na de cutscene dat jochie zijn hengel teruggeeft :D (van Lost Boy Officer naar Family Counseler). Ik ben nu lvl 8 Monk en toe aan mijn tweede missie...

Het heeft me wel een paar keer respawnen gekost dat bepaalde enemies niet altijd even sterk zijn. Een Orcish Fodder bijvoorbeeld kun je (als n00b) de ene keer met gemak aan, en de volgende keer wordt je in de pan gehakt. Maar goed, erg verslavend dit en er is ECHT veel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ

JJJ

Anoniem: 2557 schreef op 08 augustus 2004 @ 14:36:
[...]
Het heeft me wel een paar keer respawnen gekost dat bepaalde enemies niet altijd even sterk zijn. Een Orcish Fodder bijvoorbeeld kun je (als n00b) de ene keer met gemak aan, en de volgende keer wordt je in de pan gehakt. Maar goed, erg verslavend dit en er is ECHT veel te doen.
Ik hoop dat je weet dat je enemies kan checken ? Ik heb zelf een macro gemaakt met /check <t>. Wanneer je je cursor op een enemy hebt kan je de macro inrammen en dan zie je gelijk hoe sterk hij is. De gradaties zijn als volgt: too weak to be worthwile -> easy prey -> decent challenge -> even match -> tough -> very tough -> incredibly tough. Soms komt er extra info bij, zoals high defense, of high evasion. Low kan ook. Ik raad je aan om nooit high evasion aan te vallen, die dingen zijn een bitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JJJ schreef op 08 augustus 2004 @ 16:52:
[...]

Ik hoop dat je weet dat je enemies kan checken ? Ik heb zelf een macro gemaakt met /check <t>. Wanneer je je cursor op een enemy hebt kan je de macro inrammen en dan zie je gelijk hoe sterk hij is. De gradaties zijn als volgt: too weak to be worthwile -> easy prey -> decent challenge -> even match -> tough -> very tough -> incredibly tough. Soms komt er extra info bij, zoals high defense, of high evasion. Low kan ook. Ik raad je aan om nooit high evasion aan te vallen, die dingen zijn een bitch.
Ja dat wist ik...een macro is een beetje zonde trouwens, aangezien ie standaard onder ctrl+c zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ

JJJ

Anoniem: 2557 schreef op 08 augustus 2004 @ 18:29:
[...]

Ja dat wist ik...een macro is een beetje zonde trouwens, aangezien ie standaard onder ctrl+c zit ;)
Jah, maar ik heb mijn linkerhand altijd bij de ctrl 1 2 en 3 zitten, dus dat scheelt weer wat tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557 schreef op 08 augustus 2004 @ 14:36:
[...]
Ik ben nu lvl 8 Monk en toe aan mijn tweede missie...
Jeetje jij gaat wel hard zeg. Zaterdagavond was je nog lvl 5 en vandaag ben je al lvl 8. Daar doe ik vier dagen over.

Mijn tweede missie (Windhurst) was een eitje. We waren met z'n vieren waarvan twee mensen lvl 20+ waren. Die gingen mee uit liefdadigheid :? :*) Of zouden ze opnieuw rank points gescoord hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62616 schreef op 08 augustus 2004 @ 19:21:
[...]

Jeetje jij gaat wel hard zeg. Zaterdagavond was je nog lvl 5 en vandaag ben je al lvl 8. Daar doe ik vier dagen over.

Mijn tweede missie (Windhurst) was een eitje. We waren met z'n vieren waarvan twee mensen lvl 20+ waren. Die gingen mee uit liefdadigheid :? :*) Of zouden ze opnieuw rank points gescoord hebben?
Die missie moest ik jammer genoeg in mijn eentje doen. De ruins zat helemaal vol met monsters en doordat ik aardig wat hate had opgebouwd bleven ze maar komen. Na een paar keer dood te zijn gegaan kwam er een hoger lvl char bij die de ruins helemaal opschoonde, daar heb ik dan maar gebruik van gemaakt. :)

De 3e missie was daarentegen weer een eitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80871 schreef op 08 augustus 2004 @ 20:05:
[...]
De 3e missie was daarentegen weer een eitje.
Welke level was jij toen je missie 3 deed? Ik ben nu level 8 thief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62616 schreef op 08 augustus 2004 @ 19:21:
[...]

Ik heb als Mr. Final Fantasy natuurlijk wel een naam hoog te houden he :P

Inmiddels level 9!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62616 schreef op 08 augustus 2004 @ 20:15:
[...]

Welke level was jij toen je missie 3 deed? Ik ben nu level 8 thief.
Ik was level 8 warrior. Je moet gewoon een beetje de mob ontwijken dan kom je er wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Ben zelf ook ff verslaafd en ga dit spel kopen zodra die uit is in Europa (16 september a.s.)
Ik heb alle posts nu doorgelezen in dit topic 8)7 pufpuf...
en heb nog twee vraagjes.

Ten eerste wil ik graag weten of veel verschil zit tussen de ps2 en de pc versie.
Ik begrijp dat de pc versie geport is vanaf de ps2 en dat het met de controller allemaal soepeler gaat, veel mensen raden dan ook een controller aan, maar aan de andere kant hoor ik dat het op de pc relaxter gaat met het bedienen van macro's etc. via het toetsenbord?

Ook vraag ik me af of er veel verschil zit in het "uiterlijk" tussen beide machientjes.
Het lijkt me dat je op een snelle pc een strakker uiterlijk hebt. Er was hier iemand die gepost had dat ie de ps2 versie uit de usa al geprobeerd heeft. hoe is dat?

Laatste vraag.
Ik heb net die benchmark op me compje gedraaid.
Low res had ik 3608 punt en 2880 op hi res.
Is dit een fatsoenlijke score? en wat zijn die van jullie met jullie specs?
Ik heb een 2400xp met geforce 4600golden sample kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wappie1980 schreef op 09 augustus 2004 @ 01:29:
Ten eerste wil ik graag weten of veel verschil zit tussen de ps2 en de pc versie.
Ik begrijp dat de pc versie geport is vanaf de ps2 en dat het met de controller allemaal soepeler gaat, veel mensen raden dan ook een controller aan, maar aan de andere kant hoor ik dat het op de pc relaxter gaat met het bedienen van macro's etc. via het toetsenbord?

Ook vraag ik me af of er veel verschil zit in het "uiterlijk" tussen beide machientjes.
Het lijkt me dat je op een snelle pc een strakker uiterlijk hebt. Er was hier iemand die gepost had dat ie de ps2 versie uit de usa al geprobeerd heeft. hoe is dat?

Laatste vraag.
De besturing is even wennen maar, na twee dagen wil je niet anders meer. Ik zou op toetsenbord spelen als ik jou was. Je gaat namelijk erg veel chatten en ik begrijp niet zo goed hoe je dat soepel zou moeten doen op een PS2. Typen op een toetsenbord gaat in ieder geval veel sneller.

Uiterlijk schijnt ook beter te zijn op de PC maar, voor de beelden moet je dit spel niet kopen. Alleen de magische spells zien er nog steeds zeer goed uit en dat voor een spel dat al twee jaar oud is.

Ik speel zelf ook op een 2400XP met 1gig intern geheugen en een GF 5900XT en het spel draait prima. De bottleneck is de internet verbinding waar soms wat lag inzit als er heel veel mensen in beeld zijn.
Anoniem: 80871 schreef op 09 augustus 2004 @ 00:37:
[...]

Ik was level 8 warrior. Je moet gewoon een beetje de mob ontwijken dan kom je er wel :)
Ik heb zojuist deze missie 3 (windhurst) gedaan en viel opeens in een gat met mobs die veel sterker waren dan ik (ben zelf lvl 9).
Onder de grond kwam ik een BLM tegen lvl 14 deze was zo aardig om mij op sleeptouw te nemen. Dat was al de derde keer dat ik door een hogere level speler gered werd en de missie af kan maken. Dat moet maar een keer stoppen.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 62616 op 09-08-2004 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
enig idee welk ip-nummer (of dns naam duh) de ffxi servers gebruiken?
Ik wil graag m'n ping tijden alvast checken.

(moet toch wat doen gedurende die dikke maand dat ik nog moet wachten en ik wil em niet importeren nu die bijna hier uit is 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wappie1980 schreef op 09 augustus 2004 @ 02:36:

(moet toch wat doen gedurende die dikke maand dat ik nog moet wachten en ik wil em niet importeren nu die bijna hier uit is 8)7 )
Heb ik wel gedaan, en geen spijt van :) Top spel. Iemand trouwens enig idee wat voor level je moet hebben voor de Moogle quest die je samen met iemand van het andere geslacht moet doen?

* Anoniem: 2557 nu level 10, mission 2 uit, nu ff die koters redden :D
(nou ja, morgen misschien, nu maar es slapen...morgen werken *oops*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wappie1980 schreef op 09 augustus 2004 @ 02:36:

Ik gok dat die servers niet op een ping opdracht reageren.

Maar als je een breedband verbinding hebt krijg je geen problemen hoor. Welk ADSL/kabel abonnement heb je nu?
Anoniem: 2557 schreef op 09 augustus 2004 @ 04:39:
[...]

Heb ik wel gedaan, en geen spijt van :) Top spel. Iemand trouwens enig idee wat voor level je moet hebben voor de Moogle quest die je samen met iemand van het andere geslacht moet doen?

* Anoniem: 2557 nu level 10, mission 2 uit, nu ff die koters redden :D
(nou ja, morgen misschien, nu maar es slapen...morgen werken *oops*)
Nu level 10? Je bent mij nu dus voorbij hè gggrrrrrrrr.

De moogle quest kun doen vanaf level 1. Je level wordt namelijk gecapped naar level 1. Ik zou de moogle quest alleen doen als je hem echt leuk vind. De items die krijgt zijn namelijk supercrap en je kunt er niets mee.

[ Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 62616 op 09-08-2004 04:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_eYe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-08-2021

Laatste vraag.
ik ga hem zometeen installeren op m'n duron 800mhz met Ti4800se, deze pc had een score op high van ong 3200.
low heb ik niet getest.. is jouw score dan niet wat aan de lage kant :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laatste vraag.
Ik had met die benchmark (op high) een score van ongeveer 2400, maar ingame draait alles perfect op een resolutie van 1024*768 (en alles op high). Alleen heb ik de schaduw uit gezet want dat vreet frames.

Alleen als er meer dan 10 spelers in beeld komen, dan kan het wat gaan schokken (bij mij iig). Vooral bij een Auction House schokt het.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 80871 op 09-08-2004 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Anoniem: 80871 schreef op 09 augustus 2004 @ 11:14:
[...]

Ik had met die benchmark (op high) een score van ongeveer 2400, maar ingame draait alles perfect op een resolutie van 1024*768 (en alles op high). Alleen heb ik de schaduw uit gezet want dat vreet frames.

Alleen als er meer dan 10 spelers in beeld komen, dan kan het wat gaan schokken (bij mij iig). Vooral bij een Auction House schokt het.
Dat ligt waarschijnlijk eerder aan de verbinding tussen jou en de server of aan de server zelf.
Ik heb daar af en toe zelfs nog last van als je ook rechtsbovenin naar de connectiestatus kijkt zie je de data gewoon omhoog vliegen in de buurt van een auction house.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62616 schreef op 09 augustus 2004 @ 04:41:
Nu level 10? Je bent mij nu dus voorbij hè gggrrrrrrrr.
Soz Blafhert :'( :>

Maar het ging wel heel lekker gisteren, en nee dit is natuurlijk niet een normaal tempo, maar het was net weekend. Dus ik heb 2 dagen voluit kunnen spelen! En ik ben een Monk, die level je volgens mij echt het makkelijkst.
De moogle quest kun doen vanaf level 1. Je level wordt namelijk gecapped naar level 1. Ik zou de moogle quest alleen doen als je hem echt leuk vind. De items die krijgt zijn namelijk supercrap en je kunt er niets mee.
Nee ok, maar 100 gil krijgen voor 4 flints heb je ook niet zo veel aan, het gaat erom dat ik dergelijke quests wil doen zodat andere quests unlocked worden. Die moogle heeft na deze nog 2 quests als ik het goed begrepen heb. Daarbij is het natuurlijk goed voor 'female-bonding' ;) en om te oefenen om samen te werken. Nu heb ik alles nog solo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Anoniem: 62616 schreef op 09 augustus 2004 @ 04:41:
[...]

Ik gok dat die servers niet op een ping opdracht reageren.

Maar als je een breedband verbinding hebt krijg je geen problemen hoor. Welk ADSL/kabel abonnement heb je nu?
Ik heb een 8mbit down/1mbit up verbinding bij Demon ADSL
Effectief download ik ongeveer met 600 KBYTE / sec
Hier heb je echter niets aan als je ping slecht is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
ok guys. na ff googlen heb ik em gevonden
ping naar 61.195.48.209 om te kijken wat je tijden zijn voor ffxi

ik zit zelf op 280 ms constant
heb begrepen dat als je onder de 500 zit het wel goed gaat, het is tenslotte geen fps die we spelen :)

edit:
ik heb em net gechecked en je komt inderdaad in japan uit

edit2:
ben ook wel benieuwd naar jullie tijden

[ Voor 21% gewijzigd door Xiliath op 09-08-2004 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Ik moet weer eens nieuwe screenies gaan maken en mijn livejournal gaan bijwerken.

Ben nu level 55 Paladin, eind van de week hopelijk 58, heel misschien 59. Enige nadeel op dit moment is dat ik nu 20.000 XP nodig heb om een level te halen. 8)7

Ook het behalen van Lu Shang rod gaat aardig, heb nu bijna 41% van de quest compleet, dus ik heb nu nog om en nabij de 500 stacks moat carp (a 4K-5K de stack) nodig om de quest te voltooien. Ik heb nu 500K cash, maar voor de rest van de moat carp heb ik een extra 1.000K-1.500K nodig.

Dan zitten er ook nog 2 AF quests aan te komen (coffer item in Beadeaux voor lvl 58 AF, en een coffer item in Zvahl en 2NM Orcs in Davoi voor lvl 60 AF). En dan natuurlijk ook nog Genkai3, hopelijk gaat die een beetje gesmeerd lopen.

Enigste wat ik eigenlijk echt behaald heb dit weekend is maximum (hero) fame in San d'Oria, een een 500-1000 ingeleverde moat carp.

Nu moet ik nog een snelle en niet te dure methode vinden om Windurst fame te maxen. Iemand hier een idee voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neelon schreef op 09 augustus 2004 @ 13:36:

Enigste wat ik eigenlijk echt behaald heb dit weekend is maximum (hero) fame in San d'Oria, een een 500-1000 ingeleverde moat carp.
Kun je uberhaupt ergens (in cijfers) zien hoe hoog je fame is? Ik heb in San D'oria alleen een knakker in de pub gevonden (South) die aangeeft of je niet, een beetje of erg bekend bent... :?

[edit @ wappie]

Ik zit ook precies op 280 ms constant !

[edit 2]
Woei! Toch nog Summerfest meegemaakt!
Afbeeldingslocatie: http://www.engine-software.nl/mc/fireworks.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 2557 op 09-08-2004 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wappie1980 schreef op 09 augustus 2004 @ 13:07:
edit2:
ben ook wel benieuwd naar jullie tijden
Ik had ook ongeveer zoiets, ik schommelde een beetje tussen 277 en 278. Ik zit trouwens op een ADSL 2,2Mbit verbinding.

@Vinnie: Je zou best is gelijk kunnen hebben, maar het lijkt niet echt op lag of iets dergelijks. Het lijkt er meer op dat mijn videokaart het niet aankan. Ook wanneer ik Bastok (market) binnen kom lopen en nog niet eens zoveel spelers in beeld heb begint ie al aardig te schokken. Maar dat geeft niet, zo lang het maar speelbaar is :9

-

Ben trouwens vandaag net level 12 geworden. Ik nieuw wapen kopen, oude verkocht, en weer verder levelen. Ga ik dood, krijg ik een level down... Kan ik mijn wapen niet meer gebruiken, moet ik mijn oude weer terug kopen 8)7 Maar zo blijf je wel bezig natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Anoniem: 2557 schreef op 09 augustus 2004 @ 14:06:
[...]

Kun je uberhaupt ergens (in cijfers) zien hoe hoog je fame is? Ik heb in San D'oria alleen een knakker in de pub gevonden (South) die aangeeft of je niet, een beetje of erg bekend bent... :?
http://ffxi.allakhazam.com/db/bestiary.html?fmobfunc=3

Je moet dan op de naam klikken van de juiste stad, en dan even in het draadje eronder kijken voor de juiste beschrijving. Dan zie je hoe hoog je fame is.

En ik wil voorlopig geen sandy cabbages meer zien, ik heb meer dan 60 stacks (720 cabbages) getrade in Selbina om mijn fame van lvl 6 naar lvl 9 (maximum) te krijgen.

Nu alleen Windurst nog, dan heb ik volgens mij alles op hero fame staan. Na ja, misschien Norg niet, dat zien we dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neelon schreef op 09 augustus 2004 @ 17:37:
[...]

http://ffxi.allakhazam.com/db/bestiary.html?fmobfunc=3

Je moet dan op de naam klikken van de juiste stad, en dan even in het draadje eronder kijken voor de juiste beschrijving. Dan zie je hoe hoog je fame is.

En ik wil voorlopig geen sandy cabbages meer zien, ik heb meer dan 60 stacks (720 cabbages) getrade in Selbina om mijn fame van lvl 6 naar lvl 9 (maximum) te krijgen.

Nu alleen Windurst nog, dan heb ik volgens mij alles op hero fame staan. Na ja, misschien Norg niet, dat zien we dan wel weer.
Thanks Neelon! Fame level 3 zit ik nu dus op... vanavond gaan we voor rank 2, en de moogle quest, en en en ......... argh! So much to do!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_eYe
hm, leuk...zou net ff gaan spelen (voor het eerst :) )
moet ik nog "even" 9436 files binnen halen 8)7
ok, tijd om wat te eten....als ik klaar ben, welke server raden jullie me aan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
je kan geen server kiezen. Je kan van iemand een worldpass krijgen dan kan je eeen bepaalde server joinen. maar verder word je gewoon random ergens gedropped :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
The_eYe schreef op 09 augustus 2004 @ 18:05:
ok, tijd om wat te eten....als ik klaar ben, welke server raden jullie me aan ??
Ik kan alleen Gilgamesh aanraden, want dat is de enige waar ik ooit op gespeeld heb, en nog steeds speel.

Maar ditzelfde geldt denk ik voor iedereen.

En ik denk in dit geval dat misschien Titan wel wat voor je is, omdat daar een Nederlandse Linkshell op schijnt te zitten. Tenminste, dat dacht ik ergens gelezen te hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het installeren van dat spel duurt inderdaad wel lang ja.

Wat betreft de server: je kunt geen server kiezen. Je wordt random geplaatst op een van de servers. Als je een vriend hebt die op een server speelt dan kun je mbv een worldpass (die vriend moet deze dan kopen) ook op die server spelen.
Maar er is nog een optie en dat is dat je steeds opnieuw een character maakt en dan maar hopen dat je op de gewenste server komt ;)

Ik speel zelf op de Titan server, erg gezellig (er zitten ongeveer 15 nederlanders in onze linkshell, maar er lopen er waarschijnelijk nog wel wat rond).

* Edit *

Oeps LordHadez was me voor, ik was wat laat met het versturen van het bericht :O

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 80871 op 09-08-2004 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ

JJJ

Ik wilde deze url wel graag met jullie delen:
http://ffxi.allakhazam.co...0&mid=1092018027506923691

Het gaat over een linkshell die vroeger gewoon het spel als een adventure game zag, het spel verkende, maar later terechtkwam in de eindeloze XP grind. Ik vond het best ontroerend om te lezen en moest zelfs een traantje wegpinken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neelon schreef op 09 augustus 2004 @ 13:36:
Nu moet ik nog een snelle en niet te dure methode vinden om Windurst fame te maxen. Iemand hier een idee voor?
Het irritante van al die quests is dat je vaak zo'n kolere eind moet lopen. Maar snel en goedkoop gaan niet samen. Het is of snel en duur of goedkoop en langzaam.

Ik speel nu een week en heb nu level 3 fame in Windhurst met 21 quests afgerond. Het kan sneller als je bijv. alle items koopt bij de AH en als je ergens heen moet een warp spel gebruikt of een chocobo.

Maar dan nog waarom moet het allemaal zo snel? Het gaat spel gaat voor mij om de lol, het teamwork, mensen helpen en de gesprekken met mensen.

Wat ook leuk is als je een hele goede deal spot die niemand anders gebruikt of ziet.

Hou bijv. eens één of twee items in de gaten op zowel de AH als in de winkel. Ik heb op die manier al zeker 10K winst gemaakt.
Ik weet, voor high level mensen is dit niet veel geld maar, voor mijn eerste week is het ruim voldoende om leuke dingen van te kopen. Dit dus alleen door het verhandelen van spullen niet door het zelf maken van spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mocht je op Fairy terechtkomen, let me know :)

En dat verhaal van die link had ik al eens gelezen ja, erg mooi stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Anoniem: 62616 schreef op 09 augustus 2004 @ 21:48:
[...]

Het irritante van al die quests is dat je vaak zo'n kolere eind moet lopen. Maar snel en goedkoop gaan niet samen. Het is of snel en duur of goedkoop en langzaam.

Ik speel nu een week en heb nu level 3 fame in Windhurst met 21 quests afgerond. Het kan sneller als je bijv. alle items koopt bij de AH en als je ergens heen moet een warp spel gebruikt of een chocobo.

Maar dan nog waarom moet het allemaal zo snel? Het gaat spel gaat voor mij om de lol, het teamwork, mensen helpen en de gesprekken met mensen.

Wat ook leuk is als je een hele goede deal spot die niemand anders gebruikt of ziet.

Hou bijv. eens één of twee items in de gaten op zowel de AH als in de winkel. Ik heb op die manier al zeker 10K winst gemaakt.
Ik weet, voor high level mensen is dit niet veel geld maar, voor mijn eerste week is het ruim voldoende om leuke dingen van te kopen. Dit dus alleen door het verhandelen van spullen niet door het zelf maken van spullen.
Drie levels sandy fame hebben me toch maar 2K gekost, kan ik toch niet echt duur noemen. Kostte tevens iets van 30 minuten of zo toen ik eenmaal in Selbina was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neelon schreef op 09 augustus 2004 @ 22:39:
[...]

Drie levels sandy fame hebben me toch maar 2K gekost, kan ik toch niet echt duur noemen. Kostte tevens iets van 30 minuten of zo toen ik eenmaal in Selbina was.
2k is inderdaad niet duur. Als dat zo is dan kan dat natuurlijk. Ben nog niet in Sandy geweest.

Ik sprak alleen over de fame in Windhurst. Daar zijn dus quests bij waarbij je je helemaal gek moet rennen. Bijv. 'Hat in Hand' dan moet je een hoed showen aan zoveel mogelijk mensen en dat kost tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Er is niet echt verschil tussen de servers, afgezien dat er op elke server wel wat linkshells zijn met bv alleen Zweden en dergelijke. Op de Titan server run ik er een samen met NaWA. Mocht je interesse hebben om bij ons in de linkshell toe te treden, dan kunnen we wel een WorldPass voor je regelen die je direct toegang geeft tot de server. Daarna is het alleen een kwestie van de pearl overhandigen :)

Op het web zijn we hier te vinden.

Log van de afgelopen dagen:
Weinig spectaculairs eigenlijk.. beetje rondgerend in de Boyadah Tree en de AF gloves keyitem gepakt uit een coffer. Was echt belachelijk makkelijk, niet eens sneak of invis nodig gehad :D Nu nog Dark Spark killen en ik heb de Drachen Finger Gauntlets binnen en ben dus klaar voor level 56.

Later nog in Kuftal Tunnel gezocht voor de coffer behorende bij de laatste AF, echter na 2 uur sneak en invis spammen ben ik weer huiswaards gegaan zonder coffer gezien te hebben. De lokale lv70-ers hadden meer geluk: Amemit spawnde en werd zonder moeite omgelegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
hehe ben op moment bezig met me nieuwe huis aan opknappen dus heb erg weinig tijd om te gamen eigenlijk. Maar goed komt wel weer als ik eenmaal in ineuwe huis zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat eten de mensen hier nu eigenlijk?
Post hier dus even je Job, level, wat je eet vlak voor een gevecht en nog belangrijker wat het eten doet met je specs.

Dan zal ik zelf maar beginnen:
Thief / 9 / Hard-boiled egg / HP en MP+8

Ben wel opzoek naar ander eten. Iets waar je extra DEX punten van krijgt. Ik zoek nog een vis die daar veel van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Als melee: Meat Mithkabob +22% ATK +5 STR -1 VIT +2 AGI -1 INT (wil eigenlijk over op Chiefkabob, maar m'n cooking is nog niet hoog genoeg om ze fatsoenlijk te HQen)
Mage: (als de party het vereist, maw ik heb eigenlijk niet zat mp) Melon Pie. Geeft 25 MP en 4 INT (vooral leuk voor black mages dus :))

[ Voor 20% gewijzigd door Major Carnage op 10-08-2004 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Anoniem: 62616 schreef op 10 augustus 2004 @ 06:06:
Wat eten de mensen hier nu eigenlijk?
Post hier dus even je Job, level, wat je eet vlak voor een gevecht en nog belangrijker wat het eten doet met je specs.

Dan zal ik zelf maar beginnen:
Thief / 9 / Hard-boiled egg / HP en MP+8

Ben wel opzoek naar ander eten. Iets waar je extra DEX punten van krijgt. Ik zoek nog een vis die daar veel van heeft.
Wat ik als Paladin eet?

Meestal Boiled Crab (-1 DEX, +4 VIT, +22% DEF, 7-8K per stack), maar ik ga heel snel overstappen op Steamed Crab (+5 VIT, +25% DEF, 18K per stack).

Nu moet ik alleen mijn cooking nog ophogen naar 70/80, dan kan ik als het goed is zelf vaak Steamed Crab maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik eet melon pie :) blm dus :) maar ik heb al een INT van 60 dus das al vrij hoog voor lvl 36 maar alle beetjes helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25735

Moet je hier ook een maandelijks bedrag betalen? kan het niet zo snel vinden of ik zie het over hoofd.

Neem aan van wel, wat zijn de kosten ongeveer?

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 25735 op 10-08-2004 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Jups :) dat moet idd :) ik was 13 euro kwijt ofzo he bniet goed gekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25735 schreef op 10 augustus 2004 @ 12:33:
Moet je hier ook een maandelijks bedrag betalen? kan het niet zo snel vinden of ik zie het over hoofd.

Neem aan van wel, wat zijn de kosten ongeveer?
Ik betaal:
$12.95 per maand voor 1 karakter (en meer heb ik er ook niet)

een extra karakters is $1,- per maand extra, en Tetra Master ook $1,- per maand extra.

Wat de eet-vraag betreft: geen idee, heb ik nog niet uitgevonden wat ik moet eten om m'n stats op te vijzelen. Ik heb gisteren wel even Level 11 gehaald, Rank 2, Fame 3...m'n eerste meubel gekocht! woei! Ik denk dat ik nu maar even ga sparen voor een beter wapen ofzo (ik heb nu Brass Knuckles)...voor het eerst nu dat ik even niet meer weet wat te doen, de meeste missies en quests die ik kon doen heb ik gedaan. Misschien moet ik me eens gaan verdiepen in een guild, ik heb crystals zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Anoniem: 2557 schreef op 10 augustus 2004 @ 13:58:
[...]

Ik betaal:
$12.95 per maand voor 1 karakter (en meer heb ik er ook niet)

een extra karakters is $1,- per maand extra, en Tetra Master ook $1,- per maand extra.

Wat de eet-vraag betreft: geen idee, heb ik nog niet uitgevonden wat ik moet eten om m'n stats op te vijzelen. Ik heb gisteren wel even Level 11 gehaald, Rank 2, Fame 3...m'n eerste meubel gekocht! woei! Ik denk dat ik nu maar even ga sparen voor een beter wapen ofzo (ik heb nu Brass Knuckles)...voor het eerst nu dat ik even niet meer weet wat te doen, de meeste missies en quests die ik kon doen heb ik gedaan. Misschien moet ik me eens gaan verdiepen in een guild, ik heb crystals zat.
Je bent een Monk he? Dan is denk ik een dieet van Meat Mithkabobs de juiste voor je.

En over lid worden van een guild, de meeste (zo niet alle) guilds vereisen een hoge tot zeer hoge investering om op een dusdanig level te komen dat je er aan kan verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neelon schreef op 10 augustus 2004 @ 14:41:
[...]

Je bent een Monk he? Dan is denk ik een dieet van Meat Mithkabobs de juiste voor je.

En over lid worden van een guild, de meeste (zo niet alle) guilds vereisen een hoge tot zeer hoge investering om op een dusdanig level te komen dat je er aan kan verdienen.
Ja dat had ik al begrepen maar het lijkt me toch wel leuk om te doen. Probleem is idd dat geld verdienen niet echt makkelijk gaat in FFXI. Ik heb een heel aardige uitrusting bij elkaar kunnen sparen door Zinc Ores te verpatsen bij de AH, toch 300 gil per stuk en ze verkopen goed, maar om steeds 'ingredienten' te kopen voor een guild is prijzig :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_eYe
ik betaal maar $9.92 en $0.76 voor een extra slot :? waarom betalen sommige dan meer ?
iig ik zit nu dus op unicorn, ben lvl5 monk na 1 dag spelen, (nu gaat 't nog snel met lvls, blijft vast niet zo)

zit een beetje te minen, heb al 3 keer darksteel ore gevonden, levert toch weer zo'n 6000 gil per stuk op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom betaal jij zo weinig ? :( Oplichter!

Nu ook : http://www.yunapalooza.com/ffxi

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
The_eYe schreef op 10 augustus 2004 @ 18:59:
ik betaal maar $9.92 en $0.76 voor een extra slot :? waarom betalen sommige dan meer ?
iig ik zit nu dus op unicorn, ben lvl5 monk na 1 dag spelen, (nu gaat 't nog snel met lvls, blijft vast niet zo)

zit een beetje te minen, heb al 3 keer darksteel ore gevonden, levert toch weer zo'n 6000 gil per stuk op
Ik zit zelf ook op Unicorn. Nickname is Vincentio, ben zelf mijn thief aan het levelen nu ik level 18 war eindelijk ben. Ik loop rond bij San D'Oria en tsja ben beetje een trage speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_eYe
Mischien ga ik daar wel even kijken met m' n nieuwe character
heb toch gratis 30 dagen, dus ga even lekker veel slots maken >:) kan ik mooi even uitproberen wat nou echt "mijn" character wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The_eYe schreef op 10 augustus 2004 @ 21:20:
Mischien ga ik daar wel even kijken met m' n nieuwe character
heb toch gratis 30 dagen, dus ga even lekker veel slots maken >:) kan ik mooi even uitproberen wat nou echt "mijn" character wordt
30 dagen gratis betekent volgens mij 1 karakter voor 30 dagen gratis.
Het lijkt mij dat je voor extra karaters gewoon 1$ per karakter moet neer leggen.

Maar hou ons op de hoogte zou ik zeggen. Ik zit ook nog in m'n 30-dagen-gratis-periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Tsja het enige boeiende verschil vind ik is dat je bij bepaalde races bij bepaalde towns een speciale ring krijgt. Zo krijg je in San D'oria de ring als je een elf bent.
Voor de rest is het alleen de startomgeving maar bij level 15 zit toch zo'n beetje iedereen al in hetzelfde gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_eYe
Anoniem: 62616 schreef op 10 augustus 2004 @ 21:58:
[...]

30 dagen gratis betekent volgens mij 1 karakter voor 30 dagen gratis.
Het lijkt mij dat je voor extra karaters gewoon 1$ per karakter moet neer leggen.

Maar hou ons op de hoogte zou ik zeggen. Ik zit ook nog in m'n 30-dagen-gratis-periode.
ik heb nu een 2e cont. id en dat is ook gewoon binnen de trial, je kan dus max 16 id's hebben, alleen wel even onthouden om de HELE id, niet het character dus, te cancelen, anders moet je na je maand wel dokken

oh, hoe stuur ik op 1 server, gil van de ene character naar de ander ?

[ Voor 8% gewijzigd door The_eYe op 10-08-2004 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The_eYe schreef op 10 augustus 2004 @ 22:45:
[...]

ik heb nu een 2e cont. id en dat is ook gewoon binnen de trial, je kan dus max 16 id's hebben, alleen wel even onthouden om de HELE id, niet het character dus, te cancelen, anders moet je na je maand wel dokken

oh, hoe stuur ik op 1 server, gil van de ene character naar de ander ?
Bij de Auction Houses staat altijd een karakter die aan parcel deliveries doet. Die moet je aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_eYe
ok, thx
dan gaat er een deel van me geld naar mijn whitemage.

[edit] ben nu lvl4 WHM, wel lastig lvl'en maar hoop dat 't het waard is :)
voor wie ook op unicorn zit, ik heet daar "Nroj"

[ Voor 51% gewijzigd door The_eYe op 11-08-2004 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kwam gisteren net terug van hakken in La Theine toen een leuke summoner dame vlak voor m'n neus even alle summons af ging :) Shiva, Titan, Carbuncle, Leviathan, Ifrit en Garuda. Ik wist niet wat ik zag :9~ En dan mistte ze Ramuh en Fenrir nog. Erg spectaculair!

Ik ben intussen voorzichtig begonnen met Blacksmith guild als ik af en toe wat extra geld binnenkrijg via de AH. Ik had een paar Goblin attributen die heel aardig opleveren! Weer een level gestegen (zie mijn FFXI pagina). Weet iemand trouwens waar je aan moet voldoen om de rank 3 missies te mogen spelen? Ik meen gelezen te hebben dat je eerst een x aantal conquest points moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557 schreef op 11 augustus 2004 @ 17:08:
Ik kwam gisteren net terug van hakken in La Theine toen een leuke summoner dame vlak voor m'n neus even alle summons af ging :) Shiva, Titan, Carbuncle, Leviathan, Ifrit en Garuda. Ik wist niet wat ik zag :9~ En dan mistte ze Ramuh en Fenrir nog. Erg spectaculair!
Zon persoon ben ik laatst ook tegen gekomen, de summons zien er zeker erg mooi uit. Eerst dacht ik dat ze dit voor de show deden, maar later kwam ik er pas achter dat ze dit deden om hun summoner skill omhoog te krijgen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Anoniem: 2557 schreef op 11 augustus 2004 @ 17:08:

Ik ben intussen voorzichtig begonnen met Blacksmith guild als ik af en toe wat extra geld binnenkrijg via de AH. Ik had een paar Goblin attributen die heel aardig opleveren! Weer een level gestegen (zie mijn FFXI pagina). Weet iemand trouwens waar je aan moet voldoen om de rank 3 missies te mogen spelen? Ik meen gelezen te hebben dat je eerst een x aantal conquest points moet hebben?
Bij mijn weten niet. Wat ik er nog van weet is dat als je de mission eenmaal hebt, je voor de Dragon Fight op lvl 25 gecapped wordt (dus als je hoger bent dan lvl 25 wordt je lvl tijdelijk teruggezet naar 25).

[ Voor 66% gewijzigd door Neelon op 11-08-2004 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neelon schreef op 11 augustus 2004 @ 17:27:
[...]

Bij mijn weten niet. Wat ik er nog van weet is dat als je de mission eenmaal hebt, je voor de Dragon Fight op lvl 25 gecapped wordt (dus als je hoger bent dan lvl 25 wordt je lvl tijdelijk teruggezet naar 25).
Ik zei het even verkeerd :) ik bedoelde de missies om van rank 2 naar rank 3 te gaan. De eerste daarvan is een Rescue missie in La Theine, maar als ik een gate guard aanspreek krijg ik die optie niet, alleen de optie om de vorige 3 (om van rank 1 naar rank 2 te gaan) nog eens te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Je moet dan crystals geven aan de gaurd die je signet geeft :) zo doe ik dat meestal 1 stack is meestal wel genoeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Anoniem: 2557 schreef op 11 augustus 2004 @ 18:04:
[...]

Ik zei het even verkeerd :) ik bedoelde de missies om van rank 2 naar rank 3 te gaan. De eerste daarvan is een Rescue missie in La Theine, maar als ik een gate guard aanspreek krijg ik die optie niet, alleen de optie om de vorige 3 (om van rank 1 naar rank 2 te gaan) nog eens te spelen.
San D'Oria heh?
Die 3de missie is zeg maar 2x te doen volgens mij, waarbij de 2e keer anders is.
En anders kan je crystals geven

Edit: Ik weet het niet zeker maar of bij de eerste keer of bij de 2e keer van "Save the Children" moet je rank 2 krijgen en daarna is Rescue drill te doen.
Alweer tijdje geleden, ik moet nu naar Windurst toe om het laatste deel van mijn missie te doen, wacht daarmee tot wat vrienden online zijn, dan moet het wat makkelijker gaan :)
The_eYe schreef op 10 augustus 2004 @ 23:17:
ok, thx
dan gaat er een deel van me geld naar mijn whitemage.

[edit] ben nu lvl4 WHM, wel lastig lvl'en maar hoop dat 't het waard is :)
voor wie ook op unicorn zit, ik heet daar "Nroj"
You've got mail

[ Voor 42% gewijzigd door Vincentio op 11-08-2004 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VinnieWeiss schreef op 11 augustus 2004 @ 22:29:
[...]

San D'Oria heh?
Die 3de missie is zeg maar 2x te doen volgens mij, waarbij de 2e keer anders is.
En anders kan je crystals geven

Edit: Ik weet het niet zeker maar of bij de eerste keer of bij de 2e keer van "Save the Children" moet je rank 2 krijgen en daarna is Rescue drill te doen.
Nou ik heb Save the Children 1 keer gedaan en toen Rank 2 gekregen, maar Rescue Drill is nog niet accesible. Dus dan zal ik toch wel kristallen moeten geven. Erg duidelijk is dat niet trouwens. Allakhazam zegt dat je Save the Children 2 keer kan doen om een stukje storyline te krijgen, en dat je kristallen moet gaan verdienen om meer 'standing' te krijgen. Ik dacht dat het verdienen dus alleen al genoeg was :) Hoeveel moet ik er die guard geven dan? Een stack werd gezegd, maar hoeveel is dat? 12? En moeten dat allemaal dezelfde kristallen zijn of maakt het niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Pff, ik trade meestal Earth Crystals omdat die toch geen reet waard zijn bij de AH. Stack is idd 12. Als je Save the Children voor de 2e keer doet krijg je iig er ook weer wat standing bij.

• Neelon
En ik moet nog steeds nieuwe screenies gaan maken.

Gisteren lvl 56 gehaald, dus kan ik eindelijk mijn Gallant Coronet aan (die ik pas een maand of anderhalf in mijn bezit heb).

Cape Teriggan was wel lekkere XP trouwens, de Gobbies en Lizards vielen links en rechts. 8)

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:50

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Je kan zelfs een aantal missies overslaan als je genoeg kristallen inlevert.
Meestal de 2de missie van een rank.
Van 2-2 en 3-2 in Windy weet ik dat het kan iig

Taru tossing moet een olympische sport worden

• The_eYe
:? waar dan ?

• Vincentio
  • Niet online
Ik heb een Nroj op Unicorn toegevoegd aan mijn vrienden lijst (Dat ben jij toch???)
Dus dan krijg je automatisch bericht of het goed is end. AFZ Vincentio.

• Baha
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:31
Je kan in je profile een rank bar zien, en als die vol is kan je alle skippable misies wel overslaan, en gewoon doorgaan met de rank missie.
Neem gewoon wat earth of water crystals, zijn inderdaad toch niks waard. :)

Baha schreef op 12 augustus 2004 @ 16:32:
Je kan in je profile een rank bar zien, en als die vol is kan je alle skippable misies wel overslaan, en gewoon doorgaan met de rank missie.
Neem gewoon wat earth of water crystals, zijn inderdaad toch niks waard. :)
Nou ik heb 12 earth crystals getrade met de TK die op mij signet had gecast (bij de ingang van La Theine) maar die nam ze niet aan. Dus dat was het niet. Ik heb toen Save the Children voor de 2de keer gedaan en nu is Rescue Drill wel beschikbaar :D

Wel grappig trouwens, na die missie gedaan te hebben ben ik eerst naar La Theine gegaan om een beetje te levelen, en daarna ben ik pas terug gegaan. Zegt die guard "Ah you are back, you were gone so long we were afraid you died" o.i.d. :)

• The_eYe
VinnieWeiss schreef op 12 augustus 2004 @ 16:18:
[...]

Ik heb een Nroj op Unicorn toegevoegd aan mijn vrienden lijst (Dat ben jij toch???)
Dus dan krijg je automatisch bericht of het goed is end. AFZ Vincentio.
hm, mijn friendlist was dus nog gewoon leeg, zal er later nog wel even naar kijken, als ik weer op me game-pc kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ

JJJ

Volgens mij maakt het niet uit of je nou gewoon earth of water of fire of lightning trade, ik geloof dat je met alles hetzelfde krijgt aan rank points. Dus gewoon de goedkoopste doen.

Vandaag 3 levels gegained met Ranger. Om Valkurm Dunes te vermijden heb ik met een rdm vriend van me geduo'ed in Maze of Shakhrami. Daar schieten we Maze Makers af die nog fijn 200 exp de pop geven @ Lvl 15 :)

Verder nog NM gecamped, heb nu 5 light soleas in totaal die ik voor 5k elk hoop te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ

JJJ

Mijn soleas zijn nog steeds niet verkocht :( Heb het probleem ook met andere dingen: het verkoopt totaal niet. Lijkt wel alsof de wereld in een recessie zit ;) Hoge olieprijzen ofzo? :P

Vandaag mijn Warrior van 30 naar 31 getild, zodat ie mee kan doen met de static party van onze LS op Titan. Even een O M F G-moment gehad dat je hier kan zien: http://itsuki.mine.nu/whywarrule.jpg :) :)

Ik zit nu nog druk te farmen in Giddeus voor gil om Centurion Armor te kunnen bekostigen en andere equipment, wil nog niet echt lukken, ben permanent geldloos :| Het feit dat ik heb besloten om in elke party food te gebruiken helpt ook niet mee, maar je presteert wel enorm veel beter als melee met mithkabobs :)

Ik begin langdradig te worden dus ik hou maar op :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JJJ schreef op 15 augustus 2004 @ 01:43:
Mijn soleas zijn nog steeds niet verkocht :( Heb het probleem ook met andere dingen: het verkoopt totaal niet. Lijkt wel alsof de wereld in een recessie zit ;) Hoge olieprijzen ofzo? :P

Vandaag mijn Warrior van 30 naar 31 getild, zodat ie mee kan doen met de static party van onze LS op Titan. Even een O M F G-moment gehad dat je hier kan zien: http://itsuki.mine.nu/whywarrule.jpg :) :)
Wat vraag je dan voor die Soleas? en wat is de pricehistory? Die schoenen schijnen een 100% drop te zijn dus iedereen kan er (met wat moeite) aankomen.

Wat is OMFG? Jij bent zeker Valavir..... (wat een lange naam ^^ )

Ben net als jij ook in de MAZE gaan levelen. Het duurt even voordat je een party hebt maar, als je dan begint is de EXP super. Ik ging van lvl 12 naar lvl 13. Totaal 3300 EXP behaald.

Goed om te lezen dat jij op lvl 15 nog steeds 200EXP krijgt voor Maze Makers. Dat betekent dat ik daar voorlopig nog niet weg ga. Hoe groot is je party op level 15? Waarom zou je nog dat kolere eind naar de Dunes gaan lopen?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 62616 op 15-08-2004 07:03 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.