[PC]Final Fantasy XI Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 4.771 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@freggeltje,

alle andere servers zijn waarschijnlijk over vol.
Ikzelf heb speciaal een worldpass aangevraagd voor de Phoenix server.
Dit omdat ik op dezelfde server wilde spelen als de mensen van Little-gamers. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54100

Ach als iemand zin heeft om mij vanalles te laten zien, graag!

Ben in DAoC altijd officer geweest bij een redelijk grote guild, en wil zeker weer in teamverband spelen. Het liefst een guild waarin er veel aan grouping etc gedaan wordt.

Mijn eerste char wordt denk ik een Hume of Elvaan Warrior, die uiteindelijk een paladin moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 14:46

Major Carnage

waki miko Reimu

Gisteren met een aantal mensen uit de linkshell eens een avond gededicated aan BCNM 40, de zogenaamde battle of the onions :)

De eerste keer ging het grondig de mist in door een foutje van de bard, maar de andere 5x waren allemaal victorious! Na een dikke 3 uur battlen kwamen we met een grande totale van 1.2 mil aan items terug in Jeuno. Victory!

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44140/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44141/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44142/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44143/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44144/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44145/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44146/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44147/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44148/thumb.jpg

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127343

Hai, Ik zie heel vaak dat mensen de fout in gaan met exp in een party opstelling en natuurlijk welke lv mag samen in een party?

p.s. koop FFXI by www.play.com voor 35 euro :o
Hoop hiermee mensen te helpen:) Wel in het engels 8)7

En heeft iemand een worldpass voor mij waar ook meer nl op zitten: ik zit op Gilgamesh

==== EXP BASICS

There are five different situations that each yeild different exp rates for players:

* You get one exp rate if you are solo

* You get a different exp rate if you are in a party (2 - 6 players)

* You get yet a different exp rate if you are in an alliance (7 players or more)

* Pet controllers get a special penalty to exp only for themselves

* Each player gets special bonuses pulling off an exp chain

==== SOLO EXP RATES

Whether you are level 1 or level 70, a mob that checks as EVEN to a solo player is worth exactly 100 points to that player. If the mob checks as tougher than EVEN, then a solo player gets more than 100 points for the kill. If the mobs checks as easier than EVEN, a solo player gets less than 100 points for the kill.

NOTE: The maximum BASE EXP (pre-penalty and pre-bonus) you can ever receive is 200 points.

==== PARTY EXP RATES

If you are in a party (2 to 6 players), things are different in two important ways:

-- EXP PER KILL IS BASED ON HOW THE MOB CHECKS TO THE HIGHEST LEVEL PLAYER IN THE PARTY:

If the mob checks as EVEN to the highest player, then the base experience will 100 for everyone in the group.

Next, the base experience is multiplied depending on how many players are in the group:

2 players = 1.2
3 players = 1.35
4 players = 1.6
5 players = 1.85
6 players = 2.1

Finally, the multiplied total is then divided by the number of players in the group.

For example, say a group of 4 players kills a mob that checks as VERY TOUGH to the highest player in the group, who happens to be level 29. The base experience is 350 points, which is then multiplied by 1.6 for a total of 560 points. This total is then divided by 4, yeilding 140 pre-penalty points for each player.

NOTE: The maximum BASE EXP (pre-penalty and pre-bonuse) that each player can ever receive is 200 points.

-- AN EXPERIENCE PENALTY IS ASSESSED FOR EACH PLAYER WHO HAS FEWER LEVELS THAN THE HIGHEST PLAYER:

This penalty is based on two different formulas:

* Formula 1: ExpPenalty = 1 - (Your Level / Highest Player's Level)

* Formula 2: ExpPenalty = 1 - (Your NEXTLevel / Highest Player's NEXTLevel)

Formula 1 takes priority over Formula 2. Formula 1 is used when either of the following conditions exist:

* The highest player in the group is level 51 or higher. This affects every player in the party regardless of their level.

*The difference between your level and the highest player's level is 8 or more.

So continuing with our example of the 4-person party, where the highest player in the party is level 29, we are starting with 140 base points for the other three players. If the other three players are all level 29 too, then they would each get 140 points. But let's assume that one is level 28, one is level 26, and one is level 21. Here's what their penalties would be:

* Level 28 = 1 - (5800 / 5900) = 2% penalty. So .98 x 140 = 137 points

* Level 26 = 1 - (5600 / 5900) = 5% penalty. So .95 x 140 = 133 points

* Level 21 = 1 - (21 / 29) = 28% penalty. So .72 x 140 = 100 points

==== ALLIANCE EXP RATES

If you are in alliance, (more than 7 players), then exp works similar to how it works for parties, with one important exception: the multiplier for everyone is always 1.85. This may lead you to think that you could exploit a higher exp rate by joining two small parties together in an alliance to get a higher multiplier (for example two parties of 4 each to jump from a 1.6 multiplier to a 1.85 multiplier), but remember that you still divide the post-multiplier exp by the total number of players in the alliance, so you end up with a lower exp rate in an alliance no matter how you slice it:

* 4 players in a party, all the same level, kill a 100 point monster: (1.6 x 100) / 4 = 40 pre-penalty points each.

* 8 players in an alliance, all the same level, kill a 100 point monster: (1.85 x 100) / 8 = 23 pre-penalty points each.

NOTE: The maximum BASE EXP (pre-penalty and pre-bonuse) that each player can ever receive is 200 points.

==== EXP PENALTIES FOR PETS

Unfortunately many people believe that pets hurt a party's exp rate. This is caused in part by the fact that the official strategy guide says so. However, the pet penalty really applies only to the player that controls the pet; it does not affect your other party members.

What is still unclear is whether the pet penalty is applied before or after your party-level exp penalty and exp chain bonuses. So I can't give you a concrete example. The bottom line is that somewhere in your personal exp calculation for a given kill, an additional 30% is shaved off because of your pet. Again, this affects only you--not anyone else.

So party leaders, give those beastmasters, summoners, and dragoons a break and let them in if they can help your party. Their pets will NOT steal exp from the party; only from their controller.

[ Voor 148% gewijzigd door Anoniem: 127343 op 28-10-2004 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

|:(

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 127343 op 28-10-2004 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 11:05
Anoniem: 127343 schreef op 28 oktober 2004 @ 14:26:
Hai, Ik zie heel vaak dat mensen de fout in gaan met exp in een party opstelling en natuurlijk welke lv mag samen in een party?

p.s. koop FFXI by www.play.com voor 35 euro :o
Hoop hiermee mensen te helpen:) Wel in het engels 8)7

En heeft iemand een worldpass voor mij waar ook meer nl op zitten: ik zit op Gilgamesh

==== EXP BASICS

Ongeloofelijke lap tekst.
Err, ik zit ook op Gilgamesh, en er zijn daar wel meer Nederlanders te vinden hoor. Wat is je character naam eigenlijk?

Ennuh, met die party basics, ik denk niet dat de doelgroep waarvoor die tekst nut heeft hier aanwezig is.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Die guide is ook al wat outdated, na level 50 kan je ook meer dan 200 exp krijgen als je soloed, en de chain exp caps zijn ook wat aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62616

Meer dan 200EXP na lvl 50 solo? Kun je vertellen hoe dat in z'n werk gaat? Of waar dat staat?

In hem een vriend op Levitian 50+ WAR/NIN die dat graag zou willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit ook op Fairy!! Nog mensen die in een leuke guild zitten misschien?? Ben inmiddels een lvl5 warrior.

Ervaringen zijn tot nu toe goed, geen lag of iets dergelijks en de graphics zijn goed te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Anoniem: 62616 schreef op 29 oktober 2004 @ 08:42:
Meer dan 200EXP na lvl 50 solo? Kun je vertellen hoe dat in z'n werk gaat? Of waar dat staat?

In hem een vriend op Levitian 50+ WAR/NIN die dat graag zou willen weten.
Ik zou het als warrior niet proberen. Dat is het domein van een Beastmaster.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Laatst online: 12:54

JJJ

50-60 is de base exp verhoogd van 200 naar 250 iirc.
60-75 is de base exp verhoogd van 250 naar 300 iirc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Anoniem: 54100 schreef op 29 oktober 2004 @ 09:22:
Ik zit ook op Fairy!! Nog mensen die in een leuke guild zitten misschien?? Ben inmiddels een lvl5 warrior.

Ervaringen zijn tot nu toe goed, geen lag of iets dergelijks en de graphics zijn goed te doen!
I see you've chosen well :-)
MrRudi en ik zitten ook op Fairy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scorpion schreef op 29 oktober 2004 @ 12:56:
[...]

I see you've chosen well :-)
MrRudi en ik zitten ook op Fairy
Ook in een guild ofzo? Zal eens kijken hoe dicht ik bij lvl10 kan komen vanavond.. Heb nog geen quests gedaan, heb eigenlijk alleen nog maar lopen knokken.

Wat zijn trouwens goede manieren om aan geld te komen op mijn level? En wat gebeurd er eigenlijk als je dood gaat, verlies je exp of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-05 21:41

Snappie88

Mr. Hollywood

Als je doodgaat verlies je XP, hoeveel hangt af van je level. Wel kan je er zeker van zijn dat als je zojuist één level omhoog bent gegaan en vervolgens doodgaat, je weer één level omlaag gaat.

Onder level 10 kan je het beste geld verdienen door te levellen. Door de beesten te killen krijg je genoeg Fire, Water en Earth crystals (tenminste, in Windurst). Mocht een EP of DC Crawler vinden, afmaken dat beest! Ze laten soms (SOMS!) ... euh dinges (naam kwijt |:( ) vallen, en per stack (12 stuks) is die troep 10k waard.

Dit alles gebaseerd op de Ragnarok server :Y)

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt!

Nog een vraag over sub-jobs... Even een voorbeeld om te bekijken of ik het snap:

Als mijn warrior lvl18 is, mag ik een sub-job nemen. Stel ik neem als sub-job WhiteMage, dan kan deze gebruik maken van mijn lvl18 abilities die ik als warrior heb?

En andersom? Als dan de white mage een hoger level heeft en ik switch terug naar warrior, kan die warrior dan alle spells van de white mage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Snappie88 schreef op 29 oktober 2004 @ 13:24:
Als je doodgaat verlies je XP, hoeveel hangt af van je level. Wel kan je er zeker van zijn dat als je zojuist één level omhoog bent gegaan en vervolgens doodgaat, je weer één level omlaag gaat.

Onder level 10 kan je het beste geld verdienen door te levellen. Door de beesten te killen krijg je genoeg Fire, Water en Earth crystals (tenminste, in Windurst). Mocht een EP of DC Crawler vinden, afmaken dat beest! Ze laten soms (SOMS!) ... euh dinges (naam kwijt |:( ) vallen, en per stack (12 stuks) is die troep 10k waard.

Dit alles gebaseerd op de Ragnarok server :Y)
Hehe, die "troep" waar je op doelt is "Silk Thread". Wel is het zo dat hoe hoger de level van de Crawler, hoe hoger de kans van droppen is, al blijft het een lage droprate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Anoniem: 54100 schreef op 29 oktober 2004 @ 13:32:
Bedankt!

Nog een vraag over sub-jobs... Even een voorbeeld om te bekijken of ik het snap:

Als mijn warrior lvl18 is, mag ik een sub-job nemen. Stel ik neem als sub-job WhiteMage, dan kan deze gebruik maken van mijn lvl18 abilities die ik als warrior heb?

En andersom? Als dan de white mage een hoger level heeft en ik switch terug naar warrior, kan die warrior dan alle spells van de white mage?
Je zult je subjob los moeten levelen, dat is 1, en de subjob is altijd maximaal de helft van je main job. Simpel voorbeeld:

Je bent LVL18 Monk, en je haalt de subjob quest, je kiest Warrior als subjob, maar Warrior is LVL1, je hebt nog nooit Warrior gespeeld.
Resultaat: MNK 18 / WAR 1

Dan ga je dus je Warrior levelen, jobchange naar WAR en weer beestjes hakken. Stel je leveled WAR tot lvl10
Resultaat: MNK 18 / WAR 9

Ook al is je WAR level nu 10, de subjob is maximaal de helft van je main job (18/2 = 9).

In welke stad ben je begonnen trouwens? Ik heb wel linkshell pearls, die moet ik Scorp ook nog steeds geven. Is geen Nederlandse ls maar wel een ls met veel members die ook graag samen dingen plannen en doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Anoniem: 54100 schreef op 29 oktober 2004 @ 13:32:
Bedankt!

Ok, stel je hebt een lvl 18 warrior en lvl 18 white mage job.

ga je nu spelen als war/whm, dan heb je alles wat je warrior kan doen, en alles wat je white mage tot en met lvl 9 kan doen. Een subjob heeft namelijk een maximale level van de helft van de main job. in dit geval wordt het dus war18/whm9.

Nu is het wel zo dat in een party situatie een mage subjob weinig tot niks biedt op een melee main job, net als een melee subjob niks biedt op een mage main job.

De enige uitzondering in beastmaster, de aangewezen subjob daarvoor is white mage omdat je dan een pure solo job aan het spelen bent.

De enige reden waar een white mage subjob nut heeft op een melee job (of iedere andere job trouwens), is bij quests waarbij je invisible en/of sneak nodig hebt, om te voorkomen dat je ontdekt wordt door monsters (artifact armor quests, teleport quests onder andere).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah, mede omdat de paladin zowiezo al wat spells krijgen met betrekking tot defense enzo.

Ik moet nog even uit zoeken hoe dat precies allemaal zit, maar stel je maakt een 70 WAR/70 WM.

Dan kan de lvl70 WAR lvl35 WM spells gebruiken? Dus je krijg dat een mana-pool etc?

Als dat zo is, wat is dan handig om als paladin te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Dat klopt. Maar voor Paladin is er eigenlijk maar 1 geaccepteerde subjob, en dat is warrior. Zonder provoke ben je niets meer dan een melee die geen noemenswaardige damage doet ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Major Carnage op 29-10-2004 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Major Carnage schreef op 29 oktober 2004 @ 17:50:
Dat klopt. Maar voor Paladin is er eigenlijk maar 1 geaccepteerde subjob, en dat is warrior. Zonder provoke ben je niets meer dan een melee die geen noemenswaardige damage doet ;)
Amen to that :)

Ik ben bijvoorbeeld MNK / WAR, en als Monk ben je meestal de DD (damage dealer) van een party, maar met subjob WAR kan ik ook voken, en dus als back-up tank functioneren, wat erg makkelijk is als de echte tank nog niet kan voken en de mob (vijand) achter de mages aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrRudi,

Ik ben in die stad begonnen die iets met techniek te doen had, de naam is me ff ontschoten...

Ik ben vanavond wel online als "Guinnen".

Bedankt voor de info allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ

JJJ

Iig, for the love of god, ga geen war/whm spelen. Dat wordt onderhand al zo oud en het is onderhand al wel duidelijk dat het een slechte jobcombo is. Ga war/mnk doen als je graag wil tanken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion

Scorpion

Anoniem: 54100 schreef op 29 oktober 2004 @ 19:53:
MrRudi,

Ik ben in die stad begonnen die iets met techniek te doen had, de naam is me ff ontschoten...

Ik ben vanavond wel online als "Guinnen".

Bedankt voor de info allemaal!
Bastok in Gustaberg ? Daar zit ik in iedergeval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boreras
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-05 03:34
Ik lees dat de meeste europeanen(of hollanders ^^) op de Ragnarok server spelen, maar ik kom steeds op "Asura", "Remora" of "hades". Misschien kan iemand mij helpen een world pass te krijgen, zodat ik ook op Ragnarok server kan spelen, en misschien wel (als het mag _/-\o_ ) een van jullie linkshells join ^^

[ Voor 70% gewijzigd door Boreras op 31-10-2004 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boreras schreef op 31 oktober 2004 @ 11:47:
Ik lees dat de meeste europeanen(of hollanders ^^) op de Ragnarok server spelen, maar ik kom steeds op "Asura", "Remora" of "hades". Misschien kan iemand mij helpen een world pass te krijgen, zodat ik ook op Ragnarok server kan spelen, en misschien wel (als het mag _/-\o_ ) een van jullie linkshells join ^^
Je kan als je wilt ook naar Fairy komen...daar zitten van dit topic in elk geval al 3 man (Ik, Scorpion, Syan). Een Nederlandse linkshell is er niet, ik zit wel bij 2 linkshells maar dat zijn Amerikaanse. Als er meer mensen op Fairy komen kan ik wel daarvoor een LS starten, het geld heb ik er wel voor. Een worldpass kan ik ook wel voor je regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boreras
Anoniem: 2557 schreef op 31 oktober 2004 @ 17:32:
[...]

Je kan als je wilt ook naar Fairy komen...daar zitten van dit topic in elk geval al 3 man (Ik, Scorpion, Syan). Een Nederlandse linkshell is er niet, ik zit wel bij 2 linkshells maar dat zijn Amerikaanse. Als er meer mensen op Fairy komen kan ik wel daarvoor een LS starten, het geld heb ik er wel voor. Een worldpass kan ik ook wel voor je regelen :)
nee, voor fairy heb ik geen Worldpass nodig, daar kom ik zelf wel op(zon 5% van de keren proberen is Fairy). Ik denk dat ik dan tog wel naar Fairy kom ^^, Thanks anyway :)

btw, ik heb een n00b vraagje :9 Als je een advanced job kiest, krijg je dan geen skills meer voor je normale jobje (ik speelde verder alleen 1 jaar Ragnarok Online, daar kon je wel je oude skills doen, maar dat was skill points (meestal) weggoien)? Anders is het beter eerst al je main skills te maxen, maar als dat niet zo is, verdoe ik straks nog men tijd....

[ Voor 2% gewijzigd door Boreras op 31-10-2004 17:44 . Reden: Ik moet mrRudi nl. wel bedanken ^^ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boreras schreef op 31 oktober 2004 @ 17:42:
[...]

nee, voor fairy heb ik geen Worldpass nodig, daar kom ik zelf wel op(zon 5% van de keren proberen is Fairy). Ik denk dat ik dan tog wel naar Fairy kom ^^, Thanks anyway :)

btw, ik heb een n00b vraagje :9 Als je een advanced job kiest, krijg je dan geen skills meer voor je normale jobje (ik speelde verder alleen 1 jaar Ragnarok Online, daar kon je wel je oude skills doen, maar dat was skill points (meestal) weggoien)? Anders is het beter eerst al je main skills te maxen, maar als dat niet zo is, verdoe ik straks nog men tijd....
Ik snap niet helemaal wat je met Advanced Job bedoelt in de FFXI context. Maar skills zijn altijd Job-gerelateerd, dus als je een andere job kiest krijg je andere skills. Als je letterlijk de Advanced Jobs van FFXI bedoeld (Paladin, Ninja, Samurai, Beastmaster etc): deze hebben vaak dezelfde basic skills dan hun mindere broertje, maar daarnaast specifieke skills.

Daarnaast heb je ook nog een Subjob he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boreras
Anoniem: 2557 schreef op 31 oktober 2004 @ 17:48:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je met Advanced Job bedoelt in de FFXI context. Maar skills zijn altijd Job-gerelateerd, dus als je een andere job kiest krijg je andere skills. Als je letterlijk de Advanced Jobs van FFXI bedoeld (Paladin, Ninja, Samurai, Beastmaster etc): deze hebben vaak dezelfde basic skills dan hun mindere broertje, maar daarnaast specifieke skills.

Daarnaast heb je ook nog een Subjob he :)
Ik bedoelde letterlijk de advanced jobs (paladin, samurai, ninja, summoner, dark knight, dragoon, beastmaster, bard ed. )

K, thanks ^^, btw wat ben jij voor job? Kan ik me mss aanpassen

(ik zit btw net op de Fairy server _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boreras schreef op 31 oktober 2004 @ 19:15:
[...]

Ik bedoelde letterlijk de advanced jobs (paladin, samurai, ninja, summoner, dark knight, dragoon, beastmaster, bard ed. )

K, thanks ^^, btw wat ben jij voor job? Kan ik me mss aanpassen

(ik zit btw net op de Fairy server _/-\o_ )
Ik heb nu als main job Monk (MNK), melee aanvaller, veel HP, in een party meestal de Damage Dealer (DD). Als subjob heb ik Warrior (WAR) wat een goede versterking is voor de Monk. Daarnaast kan ik nu ook de Provoke eigenschap van de WAR gebruiken, zodat ik eventueel in een party ook als reserve-tank kan optreden (een tank is degene van de party die de klappen opvangt voor de rest).

Ik ben nu even eten, straks wel weer online...mijn game-name is "Byrne" en ik zit in San d'Oria.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 2557 op 31-10-2004 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zal je vanavond eens opzoeken als je online bent :)

Het is een leuk spel maar wel een beetje saai als je het niet met vrienden ofzo speelt..

Ben inmiddels een lvl9 warrior, beetje lopen spelen met andere classes vandaar dat ik nog niet erg opgeschoten ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72703

welke nederlanders hier zitten er op remora? Ik zelf zit er samen met een vriend van mij

ik: jantje lvl15mnk lvl6BLM
hij: Doca lvl14mnk

er komen er binnenkort nog meer nederlanders bij (nog zeker 4) dus dan gaan we een eigen nederlandstalige LS opzetten.

Als er hier mensen zijn die ongeveer op dat lvl spelen, dan hoor ik het graag. we kunnen wel wat hulp en goed parties gebruiken.

Zaterdag de hele dag in de dunes geweest, niet 1 lvl omhoog. waarom:

1 WHM was maar lvl5 :(
2 paar members gingen snippers te lijf waar een goblin naast stond (aardig als ik ben laat ik ze dan niet in de steek, maar ga ook dood (waarna ze het og eens probeerden en ik de party vaarwel zei))
3 members die zomaar vertrokken zonder wat te zeggen (vooral WHM(krijgen die elders geld geboden ofzo?))

Nou ben ik zelf ook geen ervaren speler, maar bovenstaande punten heb ik echt een hekel aan. als je weg moet ok, maar geef het dan even duidelijk aan en excuseer jezelf.

wat is jullie ervaring met bovenstaande? het gebeurd zelfs door mensen uit mijn eigen LS op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tijd voor een nieuwe LS zou ik zeggen...

Het vervelende aan MMORPGS is dat je vaak afhankelijk bent van anderen. Maar het leuke is juist om bijv. met 40+ mensen die allemaal weten wat ze doen iets te raiden.

Vaak weten mensen niet precies wat hun rol is in een groep, en doen maar wat. Als jij er dan op rekent dat je gehealed wordt terwijl de healer aan het meppen is op beestjes, heb je een probleem. En dat gebeurd best vaak.

In andere MMORPGS ben ik dit al vaak tegengekomen, en zo ook in FFXI. Het beste is eigenlijk dit spel met een stel vrienden of iets dergelijks te spelen, die allemaal weten hoe het spel in elkaar steekt. In Dark Age of Camelot zat ik in een guild met een paar real-life vrienden, en met mensen die ik in het spel heb leren kennen. Als wij met z'n allen iets gingen doen, ging het 9 van de 10 keer goed omdat iedereen wist wat hij moest doen.. en dat is het leuke van een MMORPG, vind ik.

Persoonlijk vind ik dat de mensen met wie je grouped etc een MMORPG breken of maken..

Het probleem in FFXI is eigenlijk dat ik nog niemand ken in dit spel, en dus nog goede mensen tegen moet komen.. Maar dat komt vast goed als ik MrRudi eens tegenkom en een LS van hem krijg >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 54100 op 01-11-2004 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Anoniem: 72703 schreef op 01 november 2004 @ 10:08:

Zaterdag de hele dag in de dunes geweest, niet 1 lvl omhoog. waarom:

1 WHM was maar lvl5 :(
2 paar members gingen snippers te lijf waar een goblin naast stond (aardig als ik ben laat ik ze dan niet in de steek, maar ga ook dood (waarna ze het og eens probeerden en ik de party vaarwel zei))
3 members die zomaar vertrokken zonder wat te zeggen (vooral WHM(krijgen die elders geld geboden ofzo?))

Nou ben ik zelf ook geen ervaren speler, maar bovenstaande punten heb ik echt een hekel aan. als je weg moet ok, maar geef het dan even duidelijk aan en excuseer jezelf.

wat is jullie ervaring met bovenstaande? het gebeurd zelfs door mensen uit mijn eigen LS op dit moment.
1. Zorg dat je pt level verschillen niet groter dan 3 levels bedraagt zo mogelijk.

2. Probeer als je een nieuwe pt start/joined om eerst een battle plan op te stellen:
- Wie doet wat?
- Welke mobs pakken we?
- Welke skillchains gebruiken we?
- Snapt iedereen zijn rol? (Tank bv. alleen maar elke 30 sec. voken met 15 sec. warning voor back-up)
- vragen hoe lang ze aanwezig denken te blijven (zie punt 3)

3. Vraag tijdens het maken/joinen van een pt hoe lang mensen denken te blijven.
Als ze binnen 30 min. er weer vandoor gaan schiet het niet lekker op

Valkurm dunes blijft erg lastig op al deze punten, gezien het feit dat het voor de noobs de eerste ervaring is met een pt.

Tip:
Als je je eigen pt maakt. Kijk uit naar mensen met een sub en/of rank3 en hoger.
Dit zijn mensen die (meestal) al wat meer ervaring hebben en zul je bovengenoemde problemen ook niet zo snel mee tegenkomen.

Succes!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

goede tips. tnx.

aangezien ik zelf nieuw ben wel even een vraagje. hoe werken de skill chains en waar staat een mnk in dit alles? ik dacht zelf gewoon als dmb dealer, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Anoniem: 72703 schreef op 01 november 2004 @ 11:30:
goede tips. tnx.

aangezien ik zelf nieuw ben wel even een vraagje. hoe werken de skill chains en waar staat een mnk in dit alles? ik dacht zelf gewoon als dmb dealer, klopt dat?
Skillchains zijn getimede opeenvolgingen van weapon skills. (Ook wel renkei genoemd)
Elke job kent zijn eigen weapon skills.
MNK bv. krijgt bij hand-2-hand skill 10 de weapon skill "Combo" en bij 30 "Shoulder Tackle"
Als verschillende weapon skills met tussenpozen van 3 seconden "gelanceerd" worden dan ontstaat er een extra effect die extra damage aan de mob doet.

Dan betstaat er ook nog het verschijnsel "Magic Burst" ook wel kortweg MB genoemd.
Als een mage na een succesvolle skillchain het bijbehorende element gebruikt op de mob (bv. fire) dan ontsaat er een "Magic Burst". Deze doet meestal 3 keer meer damage dan als de spell normaal gebruikt zou worden.

Je kunt meerdere renkei's aan elkaar koppelen zodat er 2 of meer keren een additioneel effect wordt toegepast. De De time-out hiertussen moet altijd plusminus 3 seconden bedragen. Dit is niet van toepassing op Magic Burst:

Er van uitgaande dat er 2 renkei's gemaakt worden:
Na de eesrte renkei heeft de mage slechts een erg kleine interval (1 sec.) met de spell de mob te raken.
(Ik zeg hier expres raken omdat een spell cast-time heeft die oploopt naarmate ze meer damage doen)
Aan het einde van alle renkei's heeft de mage het makkelijker.
Hij moet nadat het laatste extra effect van de renkei afgelopen is BINNEN 5 SECONDEN de mob "raken".

Hoe weet ik nu welke weapon skills kunnen chainen met elkaar en welk element de mage moet gebruiken voor een Magic Burst?
Klik op de renkaichart link onderaan.

Tip:
Zorg ervoor als je voor tank speelt in een pt dat je weet hoe de renkei's werken en/of een chart bij de hand hebt.
Het valt me op als iemand in een pt roept "In what order shall we do our weapon skills?" dat het vaak erg stil blijft en dit is erg jammer.
Kill de standaard beestjes om je TP op 100%of meer te krijgen, pak daarna een wat moeilijkere mob en unleesh je renkei op em. Leverd vaak toch leuke extra xp op.

Voor de die-hards:
Ja, ik weet dat er lvl1/2 en 3 renkei's zijn, die bespreek ik hier echter niet.
Dit is slechts de basis die iedereen in een pt zou moeten weten volgens mij.
K'dacht dat ik toch al aardig wat weet als lvl20 WAR/ lvl15 MNK ;)

PS: erg veel informatie over dit soort dingen kun je op internet vinden en hoogst waarschijnlijk ook iets beter uitgelegd :P
Een erg goede site vind ik zelf:

http://ffxi.allakhazam.com

Goeie faq over renkai:
http://db.gamefaqs.com/co...nal_fantasy_xi_renkei.txt

Renkaichart:
http://www.adennak.com/renkei.html

[ Voor 35% gewijzigd door Xiliath op 01-11-2004 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Woei! Het is een tijdje geleden dat ik vrij veel heb kunnen spelen in een week, maar deze week ging lekker. Ben wezen levelen in Qufim (nu lvl25), en heb m'n Chocobo License. Eco-Warrior quest gedaan, wat ook erg leuk is...ik had nog nooit in een pt van 18 personen gezeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neelon schreef op 28 oktober 2004 @ 17:50:
[...]

Err, ik zit ook op Gilgamesh, en er zijn daar wel meer Nederlanders te vinden hoor. Wat is je character naam eigenlijk?

Ennuh, met die party basics, ik denk niet dat de doelgroep waarvoor die tekst nut heeft hier aanwezig is.
ja, ja.... Is een lap tekst en een beetje oud! 8)7

Kan btw echt geen nl vinden!! misschien zijn die allemaal hoger of lager in LV dan ik :X Dan kom ik nooit in de party natuurlijk :(

Ben character Resdari lv19 BLM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien vanavond tijd om die LS te regelen?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Anoniem: 127343 schreef op 01 november 2004 @ 15:18:
[...]

ja, ja.... Is een lap tekst en een beetje oud! 8)7

Kan btw echt geen nl vinden!! misschien zijn die allemaal hoger of lager in LV dan ik :X Dan kom ik nooit in de party natuurlijk :(

Ben character Resdari lv19 BLM
errr, is die lap text van mij wel nuttig? :?
anders heb ik voor nop op me keyboard staan rammen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121833

speelt iemand ook op Cerberus? Speel daar onder Egosho RDM27/BLM14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waar zit jij dan syan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op Fairy

LVL9 WAR die uiteindelijk een paladin moet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie wil er naar remora komen? ik er wel een paar naar remora regelen als jullie willen. toen een of andere gek 1000G voor mijn copper rings ging betalen had ik binnen no time 150kG ;)

BTW waarin zal ik het investeren? ik heb al 6 bloempotten staan

dus je begrijpt dat ik er eigenlijk niet weg wil, omdat ik dan me gil kwijt ben.

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 72703 op 01-11-2004 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54100 schreef op 01 november 2004 @ 15:19:
Misschien vanavond tijd om die LS te regelen?? :)
Ik heb een LS voor ons gekocht, Scorpion heeft al een pearl, en een reserve mocht hij eerder iemand tegenkomen dan ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion

Scorpion

yay!
anyway, waar kan ik de screenshots terug vinden die ik heb gemaakt in de game?

edit:

nevermind, al gevonden. vrij irri :) moet ik ze eerst naar mezelf emailen... of kan het ook anders?

[ Voor 42% gewijzigd door Scorpion op 02-11-2004 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scorpion schreef op 02 november 2004 @ 00:19:
yay!

edit:

nevermind, al gevonden. vrij irri :) moet ik ze eerst naar mezelf emailen... of kan het ook anders?
Ze staan gewoon op je HDD :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet waarom, maar op een of andere manier trekt Dark Age of Camelot me toch meer aan dan FFXI..

De pluspunten voor FFXI vind ik

+ Chocobo's!!
+ Job systeem
+ Magic systeem
+ Combat systeem
+ Airships
+ Economy

Maar er zijn toch ook aardig wat min punten, misschien onterecht en moet ik deze dingen nog ontdekken maar wat ik er tot nu toe van vind:

- Graphics (animaties zijn heel mooi, maar de textures...)
- Je kan iemand niet helpen omdat een mob gelocked wordt zodra deze aangevallen wordt etc
- Guilds (housing, guild wear zoals cloaks..)
- Races (beetje magere keuze)
- Kleuren geven aan je outfit
- GUI vind ik ook niet geweldig
- PvP

Ben er nog niet helemaal uit of ik mn account ga houden of niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:12

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Scorpion schreef op 02 november 2004 @ 00:19:
yay!

edit:

Voor zover ik weet moet je ze inderdaad mailen, vrij irritant

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zijn er nog nl mensen die op Gilgamesh spelen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54100 schreef op 02 november 2004 @ 13:04:
Ik weet niet waarom, maar op een of andere manier trekt Dark Age of Camelot me toch meer aan dan FFXI..

Maar er zijn toch ook aardig wat min punten, misschien onterecht en moet ik deze dingen nog ontdekken maar wat ik er tot nu toe van vind:

- Je kan iemand niet helpen omdat een mob gelocked wordt zodra deze aangevallen wordt etc
- GUI vind ik ook niet geweldig
- PvP
Sjah FFXI is de eerste (en enige) MMORPG die ik heb gespeeld dus ik kan het niet vergelijken. Er zijn een aantal dingen die wat mij betreft beter hadden gekund, waaronder inderdaad een paar cosmetische dingen, en de beperkte keuzes qua race. Daartegenover is het job-systeem wel heeeeel erg uitgebreidt. Dat de textures wat minder zijn boeit me niks, het is ten eerste een 3-jaar oud spel en ten tweede is het ook weer niet zo erg dat het me stoort.

Dat een mob gelocked wordt vind ik juist een goeie keuze trouwens, anders krijg je allemaal van die mob-stealers die je experience wegjatten. Een speler kan altijd met /h alsnog om hulp roepen...

Een groter nadeel vind ik dat ze datzelfde systeem niet bij mining en logging hebben ingevoerd. De log-stealers (vaak bots) zijn momenteel mijn grootste ergernis in het spel. Oh, en de afstanden hadden best iets kleiner gemogen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 2557 op 02-11-2004 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Anoniem: 127343 schreef op 02 november 2004 @ 15:36:
zijn er nog nl mensen die op Gilgamesh spelen? :?
Behalve ik (naam is Katsuoy in het spel trouwens) hier van GoT geen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Tja, zoals ik al eerder zei, misschien handig om een lijstje te maken en die in de startpost te verwerken. Als we nou eventjes doorposten, maak ik wel een mooie startpost voor deel II :)

Overigens lvl28 BLM nu, nog twee levels en dan aan m'n Summoner carriëre beginnen. Lekker, want ik heb dringend geld nodig en dan kan ik als low level SMN leuk fire/wind crystals gaan farmen :)

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion

Scorpion

Snappie88 schreef op 03 november 2004 @ 20:34:
Tja, zoals ik al eerder zei, misschien handig om een lijstje te maken en die in de startpost te verwerken. Als we nou eventjes doorposten, maak ik wel een mooie startpost voor deel II :)
Ik heb even snel een server + nick lijst gemaakt voor de GoT'ers die ffxi spelen. Bewerken en andere functies komen er later nog wel in :)

ffxi server & nick lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok doorposten mensen, ik wil een nieuwe startpost.

gisteren avond eindelijk een goede party gevonden in de dunes. althans, onze whm ging regelmatig dood, maar per kill kregen we netjes 188/192 exp, dus het maakte niet zo heel veel uit dat hij een paar keer dood ging.

waar ik me wel aan erger is dat de 2 wars niet meer vookten terwijl de whm werd aangevallen. als ik war was geweest had ik dat wel gedaan. en waar ik me ook aan ergerde was dat de wars steeds na de battles gingen healen terwijl de whm genoeg mp had. (zonde van de TP)

verder was het best leuk, toch bijna level 16 gehaald. vanavond nog even verder daarmee en morgenavond moet ik lvl18 halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Scorpion schreef op 03 november 2004 @ 23:20:
[...]

Ik heb even snel een server + nick lijst gemaakt voor de GoT'ers die ffxi spelen. Bewerken en andere functies komen er later nog wel in :)

ffxi server & nick lijst
om toe te voegen ;)

Server: Ragnarok
Nick: Xiliath
Jobs: WAR20 MNK16
Dat kun je zelf doen he linkje klikken onder de tabel "Meld je aan" en voila!
Done 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Xiliath op 05-11-2004 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wappie1980 schreef op 05 november 2004 @ 13:11:
[...]

om toe te voegen ;)

Server: Ragnarok
Nick: Xiliath
Jobs: WAR20 MNK16
Dat kun je zelf doen he :) linkje klikken onder de tabel "Meld je aan" en voila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:01
Ben ik het wel mee eens.
Geen mobstealers, en zoals gezegd, call for help als iemand in de nesten zit.
Er is toch guild wear? Die brillen en alle andere dingen bv. Als je LS specific gear bedoeld, mja, maar dit is weer lastig te verwezenlijken lijkt me.
Alles is idd een beetje bland, vooral omdat je veel dezelfde models terug ziet. Als ik een mithra zie is het 70% zeker hetzelfde model als mezelf. :D
Zou wel mooi zijn, ik vind alles nogal uniform, equip models worden vaak herbruikt, en ook mobs, bv. snippers, clippers.... tiny mandy, pygmaoi, yhoatar mandy.....
Beetje saai. :)
- PvP
Ballista? :)
Ik zie trouwens de charme van PvP niet in, als het vrij is lopen er rotzakken rond die noobs afmaken, en als het niet vrij is krijg je toch maar pissing contests tussen de melees "DRK is teh ubar!" "No DRG is!" etc, etc. Team based PvP, wat imho wel leuk lijkt , is er in essentie al, nl. Ballista. :)

Ben trouwens 37 THF/NIN geworden, kan XP'en met 2 vrienden (RNG/NIN en PLD/WAR) en dat gaat verdomd goed, piercing arrow > SATA viper bite, magic burst en de mob is al zo goed als dood.
(Ranger) (Thief) (Skillchain) (Incredibly Tough) (Power) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PvP is in Dark Age of Camelot juist zo goed geregeld.

Je hebt pure PvP servers waar je inderdaad van die stakkers hebt die de hele dag alleen maar n00bs killen, maar op de gewone servers gaat dat heel anders.

Iedere server bestaat uit 3 "realms". In je eigen realm kom je alleen mensen van je eigen realm tegen en bestaat er geen PvP. Er zijn echter gebieden (frontiers/battlegrounds) waar je moet strijden tegen de andere realm om bijvoorbeeld exp bonus te krijgen of iets in die richting. Dat mis ik een beetje in FFXI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Moet eerlijk zeggen dat ik het competitiegevoel ook mis. Heel leuk dat we drie koningrijken hebben, ook leuk dat we mobs moeten killen om een area eigen te maken, maar het was leuker als er iets meer vijandelijkheden tussen de koningrijken zaten :P

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Woot, lvl 51 White Mage en ik ben al "Paragon of White Mage Excellence". ^^

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_mannequin_02.jpg

Nog 3 coffers en 1 Dark Spark te gaan, een eitje verder dus.

En meteen maar mijn signature geupdate:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_signature2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07
Anoniem: 121833 schreef op 01 november 2004 @ 15:57:
speelt iemand ook op Cerberus? Speel daar onder Egosho RDM27/BLM14
yups ;) remember me?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-05 15:56
Hier een paar plaatjes van mij en een paar vrienden op Ragnarok, en wat mensen van onze linkshell.

Xed: RNG75
Deboom: PLD75
Koekiemonster: RDM75 (ik ^^)
Ezzie: BLM75
Caedes: WHM75

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~maes0058/FFXI/FFXI-65.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~maes0058/FFXI/FFXI-79.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~maes0058/FFXI/FFXI-81.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~maes0058/FFXI/FFXI-84.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~maes0058/FFXI/FFXI-94.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~maes0058/FFXI/FFXI-97.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~maes0058/FFXI/FFXI-100.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~maes0058/FFXI/FFXI-101.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~maes0058/FFXI/FFXI-102.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~maes0058/FFXI/FFXI-106.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~maes0058/FFXI/FFXI-108.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~maes0058/FFXI/FFXI-120.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rinusngb/ffxi/group.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Black_Adder op 10-11-2004 23:44 ]

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Lol, ik las al zoiets dat er vanavond in LS-verband iets gedaan zou worden, jammer dat ik er niet bij was. Zouden toch AF equipment voor Instant gaan halen ofzo?

Jammer dat ik nog lang geen 75 ben, wou graag meedoen. Dat party'en op lvl30 valt zwaar tegen, en m'n SMN begint nu ook langzamer vooruit te gaan (eerste 9 lvl's waren dikke fun :).

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben gisteren eindelijk in de Dunes terecht gekomen als LVL 11 WHM.
Kan daar gaan partyen. Ik hoop dat het een beetje gaat lukken. Dit aangezien het toch zwaarder is dan dat ik had verwacht. In je eentje gaat het nu eenmaal niet zo snel. Gelukkig heb ik vaak members van de LS die te hulp schieten. _/-\o_

Ik hoop dat ik snel LVL 18 ben, dan kan ik voor een subjob gaan. Nog geen idee wat ik wil kiezen. Eigenlijk wil ik ook voor SMN of iets in die trant gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

[b][message=22104804,noline]
[...]

Ik hoop dat ik snel LVL 18 ben, dan kan ik voor een subjob gaan. Nog geen idee wat ik wil kiezen. Eigenlijk wil ik ook voor SMN of iets in die trant gaan.
Dan ga je ongeveer dezelfde weg als ik. Eerst lvl18 worden, je subjobquest in Selbina halen (moet je 3 speciale dingetjes hebben die Ghouls, Snippers en Damselfly Worms droppen), vervolgens kies je je subjob om te lvlen (eerst helemaal naar je starting town) dat zal waarschijnlijk Red Mage of Black Mage worden (voor mij de laatste), die lvl je tot 20, waarna je zeer waarschijnlijk je Chocobo quest in Jeuno gaat doen (I did), en op lvl30 ga je de Summoner subjobquest doen.

Denk overigens dat ik het niet lang meer volhou. World of Warcraft is erg leuk nl. :( en 2 MMO's tegelijkertijd lukt gewoon niet...

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128747

Hallo mensen,

Ik speel zelf net een klein maandje ffxi (weinig kunne spelen ivm tijdgebrek) maar nu wil ik ook graag naar Ragnarok server toe omdat er op Sylph echt heel erg weinig nederlanders/europeanen zijn, ik kan haast niet lvlen wanneer ik kan spelen omdat zij allemaal op school/werk zitten of slapen.

Nou wil vragen of iemand een pass voor me kan regelen, zodat ik en me broertje allebei op ragnarok server kunne spelen.

Als er iemand mij kan helpen, kunnen we wel contact opnemen via mail, of msn ofzo

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115621

Zijn er hier ook mensen die dit spelen met een gforce 6600 of een 6800le??? Zo ja,hoe loopt het ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ

JJJ

Fun in Eastern Altepa Desert:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~k.jensma1/pol_2004-11-14_01-24-58-69.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~k.jensma1/pol_2004-11-14_01-25-05-00.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~k.jensma1/pol_2004-11-14_04-22-31-39.jpg

Ben eerst als Lvl 30 BST begonnen in Korroloka en uiteindelijk als 33 BST geëindigd in Eastern Altepa Desert. Eerst was het een duo, toen een trio, en later kwamen er nog 2 mensen bij. Oftewel: 5 pets en 5 man die op 1 mob bashen ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Anoniem: 115621 schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 20:08:
Zijn er hier ook mensen die dit spelen met een gforce 6600 of een 6800le??? Zo ja,hoe loopt het ?
Ik speel em op een GF 6800 normal versie.
Loopt als een trein op hoogste resolution met alles aan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Dit topic begint dood te raken jongens. Kom op stelletje FF Freaks, posten die hap 8)

Afgelopen weekend eindelijk m'n doel bereikt om met vissen 150k gil te maken.
Meteen alles in me MNK16 gestopt. Heb nu al me MNK equip UBER en heb alle extra gear gekocht die ik nodig heb t/m lvl30. Komende week maar eens lekker lvlen dus :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
ow ja hoor... met vissen vang ik schoenen en kapotte hengels :(

ik ben level 21 war/mnk en het schiet maar niet op in Qufim :(

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Screens komen nog, als ik er aan denk. 8)7

In een ruk de 6 basic avatar prime runs gedaan dit weekend (duurde iets van 5-6 uur), maar ik heb nu wel Ifrit, Shiva, Titan, Leviathan, Ramuh en Garuda.

Vissen is nu 71.8, en alchemy 65.7, begint al ergens op de lijken.

Vanavond white mage verder levelen, is nu 51, dus binnenkort de tweede klasse op lvl60+, daarna gaan we Monk spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben bijna lvl 16, dus hoop deze week nog lvl 18 te halen. Donderdag standaard vrij, dus moet haast wel lukken.
Dan ga ik voor de subjob quest, schijn al 1 item te hebben (Crab Apron).

Ben nog steeds aan het dubben over welke Subjob ik ga nemen, denk dat het BLM wordt.
Als ik eenmaal lvl 30 wordt dan wil ik SMN gaan doen.
Maar ja, dan moet ik die subjob ook omhoog zien te brengen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
hm... subjob quest... ik had die Crab Apron ook vrij vlot en dat ding van de damsel fly ook, maar die ghoul skull... phew, dat was nog best lastig, niet om die ghoul te verslaan met een whm erbij, maar om er 1 te vinden en die ook nog dropped :(

in Qufim schiet het echt niet op, ik ga denk ik opnieuw beginnen als whm, dan heb je tenminste redelijk rap een party en kun je ook fatsoenlijk levelen. Als ik maar anderhalf uur de tijd heb zet ik mijn party flag niet eens op, want voordat je een complete party hebt en op locatie bent, ben je soms al een uur verder.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Ik heb met me main char (lvl20) slechts 1 ghoul afgemaakt. toevallig ook nog eens die drop gekregen. :P
Had alle items voor subjob op het moment dat ik lvl18 werd. Heb er nooit naar gezocht. Achteraf echt vies mazzel gehad.
Poosje terug heb me ls geholpen om voor een aantal members de 3 keys te pakken te krijgen voor de khazam airship pass. Die heb ik dus gelukkig ook al. Me choco heb ik vanlaatst opgevoed in Jeuno waar ik erg blij mee ben.
Weet je hoe verrot het is om op lvl20 naar Jeuno te lopen, enorm veel agro-mobs onderweg. Dat hoeft gelukkig nooit meer.

Ik zie wel op tegen de rank5 missie: duurt 8 uur met een pt!! waar moet ik die tijd vandaan halen? :P

Gaat goed zo jongens, beetje door ouwehoeren (on-topic als het even kan) dan kunnen we eindelijk een nieuwe thread starten en eindelijk "het grote ffxi topic" dopen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:12

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Als je beetje hoger level hulp hebt, kan je ghouls een stuk sneller vinden in Gusgen Mines. Wel gevaarlijker, dus hulp wel zo handig.

Zelf had ik de skull, door veel mazzel al gekregen van een andere party in Shakrami maze, dus ik had mazzel :*)

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

wappie1980 schreef op maandag 22 november 2004 @ 12:01:
Ik heb met me main char (lvl20) slechts 1 ghoul afgemaakt. toevallig ook nog eens die drop gekregen. :P
Had alle items voor subjob op het moment dat ik lvl18 werd. Heb er nooit naar gezocht. Achteraf echt vies mazzel gehad.
Poosje terug heb me ls geholpen om voor een aantal members de 3 keys te pakken te krijgen voor de khazam airship pass. Die heb ik dus gelukkig ook al. Me choco heb ik vanlaatst opgevoed in Jeuno waar ik erg blij mee ben.
Weet je hoe verrot het is om op lvl20 naar Jeuno te lopen, enorm veel agro-mobs onderweg. Dat hoeft gelukkig nooit meer.

Ik zie wel op tegen de rank5 missie: duurt 8 uur met een pt!! waar moet ik die tijd vandaan halen? :P

Gaat goed zo jongens, beetje door ouwehoeren (on-topic als het even kan) dan kunnen we eindelijk een nieuwe thread starten en eindelijk "het grote ffxi topic" dopen :9
Hehe eindelijk iemand die weet hoe je het spel moet spelen. Niks hogere level hulp maar zelf doen.

De rank 5 missie duurt inderdaad een uur of 7-8 als je die met een groepje doet, maar als je hem uiteindelijk binnen hebt is het wel een mooie overwinning voor jezelf :) Ik heb hem met een man of 12 gedaan, en na 8 uur waren we moe maar voldaan. Al met al een erg leuke ervaring.

Overigens kan je die missie ook in delen doen, er zijn namelijk 3 gebieden waar je heen moet. Deze hoeven niet in een bepaalde volgorde afgehandeld te worden. Vergeet niet om een groepspic te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129606

Kom al een tijdje kijken op GoT en heb nu ook maar eens een reactie geplaatst.
Speel al een tijdje de US versie van FFXI en zit op de Siren server. Ik ben echter nog nooit een Nederlander tegengekomen op deze server, ben ik dan echt de enige NLer op Siren? :?

Er is wel een Duitse LS maar daar zit ik niet echt op te wachten... :X
Oh ja, en een Amerikaan die een oom heeft in Nederland en een paar woorden nederlands spreekt maar zichzelf wel Klaas noemt. :+

Zou wel leuk zijn als er toch meer NLers op Siren blijken te zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over nederlanders gesproken, ik dacht dat er op Remora ook geen zaten. maar sinds ik mijn LF "FlyingDutchMan" heb gemaakt blijken er opeens toch nederlanders rond te lopen. we zijn nu met 5 man, nog niet veel, maar er komen er steeds bij.

Als een van julli op remora dus interesse hebben in een nederlands LS hoor ik het wel.

Jantje MNK20/War08
Jannetje Whm05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129606

Deze foto's kwam ik net tegen. Komen overigens uit Amerika, waar anders. 8)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/deadpool/hpbimg/galka1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/deadpool/hpbimg/galka2.jpg

_/-\o_

(of moest dit op het NFSU 2 topic? ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:01
Lol, Naku en die kerel van kweh. ^^
Misschien ook informeren naar pearl. :P
Heb btw de mijlpaal van lvl 45 thief gehaald, TH2 en Hide baby! :9
Nu ga ik nog eens een poging wagen om met /rng een emp pin te campen, hopelijk geluk met wide scan, flee, TH2 en mja...darts of steal I guess.... :)
Staat nu op 430k.... :'(
Moet al farmen voor andere gear, ik probeer dit eerst wel 'ff' te campen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damtheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-04 12:35
Heh wees blij dat je niet op Titan server zit , prijs van Emp pin is gespiked naar 700K , een of andere malloot is ziek bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
hehe ik heb echt al maanden niet meer gespeeld maar denk toch dat ik maar weer ga beginnen. Heb me account nog wel steeds omdat ik gewoon door betaal. Heeft iemand hier al de nieuwe addon gekocht en gespeeld? if so is het wat of maakt het niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ

JJJ

Damtheman schreef op woensdag 24 november 2004 @ 10:17:
Heh wees blij dat je niet op Titan server zit , prijs van Emp pin is gespiked naar 700K , een of andere malloot is ziek bezig.
Yep, Dashoe. Die vindt het campen van de Valkurm Emperor leuk. Hij heeft slechts met wat mules die troep naar zichzelf verkocht voor 700k om de prijs op te drijven. Niks bijzonders dus, de prijs is nu weer terug naar 400k. Wel jammer, ik wilde mijn pin best verkopen voor 700k ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
heb vanaf vandaag oko weer inet. Eerst HL2 uitspelen en dan maar weer verder met FFXI.

Is het niet eens tijd voor een deel II ? Mijn OP is sowieso erg veroudert denk ik :Y)

Zijn er nog mensen met een LS op phoenix? ik denk dat ik na 2 maanden afwezigheid uit mijn LS gekicked ben :X

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb geen pearl over, maar zit wel bij een/de linkshell op Phoenix ^^

Ik hoop vandaag en morgen lvl 18 te worden, dan kunnen we eindelijk eens een subjob uit kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Biobakker schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:47:
heb vanaf vandaag oko weer inet. Eerst HL2 uitspelen en dan maar weer verder met FFXI.

Is het niet eens tijd voor een deel II ? Mijn OP is sowieso erg veroudert denk ik :Y)

Zijn er nog mensen met een LS op phoenix? ik denk dat ik na 2 maanden afwezigheid uit mijn LS gekicked ben :X
Als je niet in het spel zit (of de pearl niet ge-equipped hebt) dan kunnen ze je pearl niet eens breken, ergo, als de linkshell zelf nog bestaat zit je er dus nog steeds in.

• Biobakker
  • Niet online
NielsOveres schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:35:
Ik heb geen pearl over, maar zit wel bij een/de linkshell op Phoenix ^^

Ik hoop vandaag en morgen lvl 18 te worden, dan kunnen we eindelijk eens een subjob uit kiezen.
Ben lvl 23 nu, maar ben geinteresseerd in een LS. Vraag t aub ff voor me. of
/t Zycban (of e-mail me Biobakker@hotmail.com)

LS is opgeheven in de tussentijd. dus mijn pearl werkt idd helaas niet meer. naja moet toch nog vissen. moet nog een paar K voor nieuwe armor.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Is er al iemand die zich geroepen voelt om een supermooie startpost te maken voor het volgende topic? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
wappie1980 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 09:02:
Is er al iemand die zich geroepen voelt om een supermooie startpost te maken voor het volgende topic? :9
Ik maak er vanmiddag wel een als ik thuis ben. zeg +/- een uur of 1700.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Lekker bakker! Maak eventjes een link naar dat lijstje welke server/naam/ls iedereen heeft (staat 2/3 pagina's terug).

Ik ben ondertussen lvl17 SMN geworden, met de halve LS lopen lvlen in de Dunes. eindelijk een goede party! thanx to Feex, Erutina, Enyd en Doetje! En natuurlijk Xarax voor het PL-en (wat ik uiteraard ontken :P).

Nog maar drie levels tot de avatar fights, begin al helemaal zenuwachtig te worden. Maar ik ga er wel voor! Eventjes wat Yagudo Drinks, Ethers, Hi-potions en Boiled Crab kopen en we gaan ervoor! Alle 6 in één keer (na drie verschillende guides doorgelezen te hebben denk ik wel te kunnen winnen :D), wel eerst eventjes Shell IV / Protect IV aan de LS vragen :D

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Biobakker,

je kunt het Baha of Tilleart vragen.
Baha zit hier ook op het forum en Till kun je /t in FFXI.
Denk dat de beste kans is als je eerst Baha vraagt.
Overigens zou ik als ik jou was je maar eerst even verdiepen in LG:
dus ga direct naar www.Little-gamers.com en lezen die comic. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
NielsOveres schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 15:51:
Biobakker,

je kunt het Baha of Tilleart vragen.
Baha zit hier ook op het forum en Till kun je /t in FFXI.
Denk dat de beste kans is als je eerst Baha vraagt.
Overigens zou ik als ik jou was je maar eerst even verdiepen in LG:
dus ga direct naar www.Little-gamers.com en lezen die comic. >:)
heb ze allemaal al gelezen. Is een van de webcomics die ik lees atm. (samen met natuurlijk PA en Real life)
Thx anyway, zal ze even pm'en. Ben bezig met de OP van Deel II die zal straks wel online zijn.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130733

Wil iemand mij alsjeblieft vertellen wat ik bij "Billing Address" moet invullen tijdens de registratie bij PlayOnline? (Het gedeelte met de creditcard gegevens)
Alvorens bedankt ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion

Scorpion

Anoniem: 130733 schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 18:37:
Wil iemand mij alsjeblieft vertellen wat ik bij "Billing Address" moet invullen tijdens de registratie bij PlayOnline? (Het gedeelte met de creditcard gegevens)
Alvorens bedankt ! ;)
Misschien dat je daar je eigen adres kan invullen... het is maar een idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Uhhh wil niet bij de hand doen hoor maar dit topic hoort eignelijk op slot te zitten er is al een nieuw topic geopend

[rml][ MMORPG] Final Fantasy XI deel 2[/rml]

dus daar aub verder gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:32
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.