[PC]Final Fantasy XI Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 4.895 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Baha schreef op 29 september 2004 @ 16:05:
Een logging bot zoals je het hier voorsteld kan enkel een klein area campen, wat als hij tegen een muur loopt? Als je er echt een route in plot moet de bot maar een mob of een speler tegen het lijf lopen om in de war te raken. En aangezien hij veel winst moet maken zou hij alles moeten tossen buiten de duurdere houtsoorten zoals elm enzo denk ik, omdat logs niet stacken.
1ste Area bij Ghelsba Forest, dat is niet zo groot, daarbij heb je een pathfinding script zo geschreven. In Ghelsba heb je immers [x] aantal bomen op een vaste positie, en 1 daarvan is altijd logging point. Ik wilde vroeger nog wel eens een stuk of 20 orcs linken en dan zonen, als de orcs dan terugliepen werden alle bots geslacht :D :P
Maargoed, je hebt natuurlijk meer ervaring dan ik. Mensen zijn nogal snel in het beschuldigen van bots vind ik wel. Ze verliezen een NM, dan is het een Japanse vokebot, suckt het minen dan zijn er mining bots, is iets duur dan ligt het aan de fishing bots die voor inflatie zorgen en na een patch zie je meteen de topics verschijnen "Was fishing nerfed with this batch????"..
Nou ja, als je karakters hebt die "HomeA" tot en met "HomeE" heten, die 24 uur per dag, 7 dagen in de week in Ghelsba rondlopen, niks terugzeggen, logging points stelen en niet terugvechten als ze aangevallen worden....dan weet ik het wel hoor :)

Verwijderd

:'(

Jammer dat je persé een creditcard nodig hebt. Nou kan ik hem niet spelen. :(

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Jongens, hoe kan ik de nederlandse linkshell op Ragnarok joinen?

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

Tja over de campers en dergelijke kan ik maar 1 ding zeggen: doe iets anders. Ikzelf craft al m'n geld bij elkaar, en af en toe komt het wel voor dat er een te groot aanbod is van iets. Doe ik niet moelijk over en ik ga dan gewoon op zoek naar een ander item.
NM camping begin ik zowieso niet aan. Ik heb een tijdje gemined, maar op een gegeven moment zijn de prijzen tever gedaald (imo). Binnenkort eens dat harvesten proberen, de halve LS doet het al, en het schijnt wel leuk te verdienen :)

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

• Baha
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 13:58
Idd, maar er zijn ook zo'n groepen die gewoon aan een stuk door farmen/ NM campen. Soms vermoed ik dat die NM campers in ploegen werken. :+

Maarjah, ik doe wat aan harvesten (gaat goed bij mn clothcraft momenteel), craft ook redelijk veel (cloth, cooking, alchemy en woodworking) garden wat en farm veel. Je moet gewoon verschillende inkomstenbronnen hebben.

Ferror, je kan makkelijk aan een creditcard raken als je meerderjarig bent. Ik denk zelfs misschien iets vroeger.
En sorry, ik wilde je niet uitlachen ofzo, blijf het gewoon grappig vinden dat mensen blijven vragen of MMORPG's een single player mode hebben. :)

Verwijderd

Baha schreef op 29 september 2004 @ 20:27:
Ferror, je kan makkelijk aan een creditcard raken als je meerderjarig bent. Ik denk zelfs misschien iets vroeger.
En sorry, ik wilde je niet uitlachen ofzo, blijf het gewoon grappig vinden dat mensen blijven vragen of MMORPG's een single player mode hebben. :)
Njah, ik zal een keer bij de bank informeren inderdaad.

En ik had begrepen dat het een MMORPG was, maar omdat het toch Final Fantasy is had ik een sprankje hoop dat er misschien toch per ongeluk een single player in verwerkt zat :>

Verwijderd

Vanavond sprak ik met een GM die speelde met zijn normale charakter. Ben een aantal dingen te weten gekomen over GMers:
- Ze worden niet betaald.
- Iedereen kan het worden. Mits je charakter lvl 70+ is en je een minimaal aantal speel uren hebt.
- Ze hebben de mogelijkheid om spelers te verplaatsen naar een andere ruimte.

Ik dacht: kom laat ik dit eens delen met de rest van forum.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 02:59 ]

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18
{Hmmmm.}

Eerlijk gezegd lijkt het me niet dat iedereen die aan die eisen voldoet GM kan worden en niet betaald wordt. Daar heeft een GM dus iets te veel "kracht" voor.

Ze kunnen geforceerd een NM laten poppen, spelers in de gevangenis plaatsen, en ik geloof ook accounts blocken, en wie weet wat allemaal nog meer.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

• JJJ
  • Laatst online: 14-09 19:45

JJJ

Ik heb ook gehoord dat een Amerikaanse GM inferieur is in "rank" dan een Japanse. Heb ooit eens een rant aangehoord van een highlvl NA speler die een conflict had samen met zijn HNM LS tegen een andere Japanse HNM LS, waarbij de Japanse bevoordeeld werd omdat ze Japans waren. Is het waar van die macht ?

• Neelon
JJJ schreef op 30 september 2004 @ 10:54:
Ik heb ook gehoord dat een Amerikaanse GM inferieur is in "rank" dan een Japanse. Heb ooit eens een rant aangehoord van een highlvl NA speler die een conflict had samen met zijn HNM LS tegen een andere Japanse HNM LS, waarbij de Japanse bevoordeeld werd omdat ze Japans waren. Is het waar van die macht ?
Dat heeft zo te lezen niks te doen met rank van een JP of US GM, maar eerder met een voortrekking van een bepaalde groep spelers door een bepaalde GM (en ik geloof ook niet dat ze allemaal zo zijn).

Laten we eerlijk zijn, 100% eerlijk is het niet, was het niet, en zal het ook nooit worden. Er is altijd wel wat.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

• Ethoxyethanol
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-11-2019
Dag mensen,

Ik ging gisteren naar Dynabyte en zag FFXI staan voor de PC. Het leek best dat het de europese versie is. Maar ja, ik ben nog nieuw en ik heb eigenlijk nog een paar vraagjes:

Ik zie nergens op het site hoe ik me kan registreren. Gaat dat vanzelf als ik FFXI heb geinstalleerd op mijn systeem?

Ik en een vriend gaat samen beginnen met FFXI, hij is ook nieuw met dit spel. Hoe kan ik met hem in dezelfde wereld zitten? Ik heb iets gelezen over worldpasses maar ik weet het nog niet zeker wat het is.

Ik heb zelf geen visa/mastercard maar wel een American Express. Werkt dat ook voor het registreren van FFXI?

En dat waren ze :) Dank je,

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Ethoxyethanol schreef op 30 september 2004 @ 17:26:
Dag mensen,

Ik ging gisteren naar Dynabyte en zag FFXI staan voor de PC. Het leek best dat het de europese versie is. Maar ja, ik ben nog nieuw en ik heb eigenlijk nog een paar vraagjes:

Ik zie nergens op het site hoe ik me kan registreren. Gaat dat vanzelf als ik FFXI heb geinstalleerd op mijn systeem?

Ik en een vriend gaat samen beginnen met FFXI, hij is ook nieuw met dit spel. Hoe kan ik met hem in dezelfde wereld zitten? Ik heb iets gelezen over worldpasses maar ik weet het nog niet zeker wat het is.

Ik heb zelf geen visa/mastercard maar wel een American Express. Werkt dat ook voor het registreren van FFXI?

Je meld je aan via de PlayOnline wat je als eerste installeert met de installatie van de vele cd's. Om er voor te zorgen dat je in dezelfde wereld zit moet je een worldpass kopen wat een beetje / veel gil kost. Denk niet dat je als je net begint meteen al een worldpass kan kopen dus zul je het even aan iemand anders moeten vragen om twee worldpasses te halen zodat je beide op dezelfde server komt.

American Express zal vast wel kunnen maar ik heb geen flauw idee dus hou me er niet aan vast :+

Verwijderd

ffxi was toch viva/mastercard only??

hm check anders effe de ffxi eu site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ethoxyethanol schreef op 30 september 2004 @ 17:26:
Dag mensen,

Dit kun je vrij gemakkelijk opzoeken.

Ik zie zo wel heel veel vragen opnieuw langskomen. Kan iemand niet zorgen voor een goede openingspost?
Neelon schreef op 30 september 2004 @ 09:57:
{Hmmmm.}

Eerlijk gezegd lijkt het me niet dat iedereen die aan die eisen voldoet GM kan worden en niet betaald wordt. Daar heeft een GM dus iets te veel "kracht" voor.

Ze kunnen geforceerd een NM laten poppen, spelers in de gevangenis plaatsen, en ik geloof ook accounts blocken, en wie weet wat allemaal nog meer.
Ik denk dat je niet vreemd moet opkijken als GM's niet betaald worden. Er zijn vast wel genoeg fans van het spel die dat gratis zouden willen doen.

Ik vraag me trouwens wel af wie de GM's dan weer controlleerd. Andere GM's?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 03:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid-Snake
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 11:16
Ik heb nog een world pass die nog voor 4 man geldig is.

Servernaam: QUETZALCOATL
Passcode: 3961954789

Is nog een week te gebruiken. Dus als je op die server wilt mag je het van mij vrij gebuiken.
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Lekker weekend, 2 levels erbij en daarmee de magische grens bereikt van level 60. Wordt wel meteen tijd om die genkai eens af te maken, aangezien ik anders geen exp meer krijg :)
Verder nog wat ge-explored in de nieuwe CoP areas en deelgenomen aan een robbertje NM bashen voor de level 60 AF voor WHM.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/42808/thumb.jpg
WHM AF3 #1
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/42807/thumb.jpg
WHM AF3 #2
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/42806/thumb.jpg
WHM AF3 #3
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/42805/thumb.jpg
WHM AF3 #4
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/42804/thumb.jpg
WHM AF3 #5
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/42803/thumb.jpg
WHM AF3 #6
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/42802/thumb.jpg
Looking for party
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/42800/thumb.jpg
Bibiki Bay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Weheee, die Shadow is een van de volgende op mijn lijstje (over een tijdje dan). Vannacht wel zijn kleinere broer aangepakt in Valkurm Dunes, en dat valt niet echt mee als je er solo op af gaat. :D

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_af_whm_01.jpg

Dat monster heeft 6.5k+ HP, en een Paladin doet toch al zo'n fantastische schade. o.O'

Wel gelukt, duurde iets van 5-10 minuten ofzo, dat wel.

Ook maar even mijn signature geupdate:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_signature2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie plaatjes hoor!

/me count zn dagen tot december waneer ie ffxi en een mastercard krijgt af :D

trouwens is het ook zo dat je je eigen huisie in ffxi kan hebben en hoe werkt dit? ik bedoel is dit via een private zone of zitten ze echt in de wereld?

pics appriciated :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion

Scorpion

Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 16:37:
mooie plaatjes hoor!

/me count zn dagen tot december waneer ie ffxi en een mastercard krijgt af :D

trouwens is het ook zo dat je je eigen huisie in ffxi kan hebben en hoe werkt dit? ik bedoel is dit via een private zone of zitten ze echt in de wereld?

pics appriciated :)
in je hometown krijg je een eigen woning waar je je moogle je plantjes kan laten verzorgen en wat meubels e.d. kan plaatsen. in andere plaatsen kun je een huisje huren

[ Voor 6% gewijzigd door Scorpion op 11-10-2004 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me het volgende uitleggen:

hoe kan je het spel snel opstarten zonder steeds de preview film van playonline te zien?
Hoe kan je het spel in een window spelen?

hoe kan je het spel snel leren, want de handleiding is niet echt duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 23:26:

hoe kan je het spel snel opstarten zonder steeds de preview film van playonline te zien?

Welke film bedoel je? Het vette intro filmpje met dat gevecht erin?

Je kunt het spel niet in een window spelen.

Je leert het spel het snelst door het te doen en veel te vragen aan spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 23:26:

Snel leren is ook nutteloos, je hebt maanden zoniet jaren de tijd :) De eerste paar dagen veel spelen is wel slim, en zoveel mogelijk vragen als je iets niet snapt. Niemand irriteert zich aan nieuwe spelers die wat vragen, dus schroom je niet. Ik was toen ik begon in 2 dagen tot lvl10 geleveld. Ik had wat quests opgezocht op allakazham, wat missie's gedaan enz. Je pakt het redelijk snel op hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:43
Leuk dat je het een vette intro vind, maar hij wil het weg hebben.
Dit kun je in de configuratie uitzetten.
Het staat ook in het boekje bij het onderdeel Final Fantasy installeren.
Je moet maar ff kijken (had je graag verder geholpen, maar ik zit op het moment niet achter m'n eigen pc).

Leren hoe je het spel speelt. Ik weet dat het boekje er onduidelijk uitziet, maar dat is het eigenlijk niet echt.
Je gaat gewoon beginnen met spelen en zodra je iets wilt weten, dan kun je altijd even in het boekje bladeren. De inhoudsopgave wijst je de weg.
En veel vragen. Ga overigens niet om een party lopen zeuren als je nog onder lvl 10 bent. Je kunt iemand in een party niet echt helpen.
Overigens kun je wel mensen vragen of ze je willen bijstaan in een missie.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Om snel te leren kan ik je niet helpen, om goed te leren..hm.
Ik heb persoonlijk veel tijd doorgebracht op allakazham en nog wat andere fora (blijf weg van gamefaqs) en daar alle job fora enzo doorlezen. Hierdoor besliste ik dat ik THF zou worden, en wist ik bij wijze van spreken al perfect hoe SATA in mekaar zat.
Het lezen van adere job fora heeft me ook veel geholpen bij het inschatten wat anderen willen/kunnen, en ook bv wat nodig is in een pt en waar de meesten xp'en.
Veel lezen, veel spelen, en als je iets niet snapt, inderdaad gewoon vragen (spam wel niet en probeer niet zeurderig over te komen, dan krijg je zeker hulp, want je hebt zo van die mensen die voor ieder wissewasje hun LS spammen met vragen >_>).

Twee dagen enorm veel vrije tijd gehad, niks geen zin in FFXI, gewoon films en anime gekeken. Morgen heb ik het druk, dus morgen ga ik ongelofelijk veel zin hebben in FFXI. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank jullie wel allemaal.

Ik weet intussen een beetje hoe ik moet vechten, de fijnekneepjes ervan komen in de loop der tijd wel.

Ik weet hoe ik missies kan krijgen (maar hoe vind ik uit waar ik ze kan krijgen? of moet ik gewoon iedereen aanspreken?)

Ik ben nu lvl2 en zit op ramora (ofzo) welke server zitten jullie? ik kan nu nog makkelijk een nieuw char aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ikzelf zit op de Phoenix server. Ergens terug in dit forum speciaal aangevraagd :D

Ik denk ook dat Baha verwijst naar mij als zeurderig 8) .
Maar ja, ik vraag dan ook alles. hehe.

Ben nu lvl 11 WHM en ga mijn job binnenkort wijzigen in MNK.
Lijkt me wel een leuke support.
Ik kan namelijk veel missies niet doen omdat me char nog te slap is. Dat is wel minder. Maar ja, je moet minimaal lvl 18 zijn met je mainjob om een supportjob te kunnen gebruiken. (Dus tegelijkertijd skills van de andere job kunnen gebruiken).
Het is namelijk zo dat wanneer je een andere job start. Die job op 1 staat en dus je stats ook weer omlaag (vrees niet, je behoud het level voor je originele job, dus als je weer je oude job kiest, is deze weer gewoon wat ie was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
NielsOveres schreef op 13 oktober 2004 @ 09:28:
Ik denk ook dat Baha verwijst naar mij als zeurderig 8) .
Nee hoor, ik ben niet zoveel online geweest de laatste tijd, bedoelde zeker jou niet. :)

Missies kan je btw krijgen aan de gatehouses, daar waar je naar buiten gaat dus.
Maar denk eerder dat je quests bedoelt, die kan je krijgen door zowat iedereen aan te spreken ja. Maar je kan ook even op allakhazam checken.
http://ffxi.allakhazam.com/db/quests.html
Hele site is wel handig, bookmarken dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok wie kan mij vandaag aan een worldpass naar ragnarok helpen? ik betaal hem uiteraard terug zodra ik kan

Hieronder nog een paar noob vraagjes:

wat is een rank? ik zie het in dit forum een aantal kaar langs komen, maar geen idee wat ik me erbij moet voorstellen.

Tot welk level kan je soloen?

Als je zoals ik BLM hebt gekozen bij de start en je word lvl10 en wilt even overstappen op wat anders zoals MNK, ben je dan weer MNK lvl0? zo ja hoeveel classes kan je tegelijk doen?

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:12

NaWA

Hai, I Copy desu!

Ranks gain je als je de missies doet, in het begin zijn het 3 missies voor 1 rank. Praat met een guard bij de gates voor het openen van een missie.

Tot level 10 ofzo zou je kunnen solo'en, daarna zou je al in een party terecht kunnen komen.

dan ben je MNK level 1. En je kunt switchen naar alle classes. Maar sommige zijn pas beschikbaar als je de quest ervoor gedaan hebt. En die quest's mag je pas openen als je minstens 1 job op level 30 hebt.
Overigens op level 18 kun je een quest doen voor je subjob zodat je 2 classes kunt combineren.
Dan pak je een main en een subclass, waarbij de formule geld dat je subclass altijd 1/2 van het level is als je main class, mits je subclass zo hoog gelevelled is, anders is ie lager

voorbeeld:
main: 20 WHM
sub: 20 BLM
maakt: 20WHM/10BLM

ander voorbeeld:
Main: 20 WHM
sub: 3 BLM
maakt: 20WHM/3BLM

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Zo, ben ondertussen op Qufin Island aangekomen, met zowel BLM als WHM op 20. Heb chocobo license gehaalt, en WarpI is ook al van mij. Vandaag ben ik in Windurst geweest, waar ik uitgenodigd ben om in Qufin te gaan spelen :P niet meegemaakt dat ik op zo'n roteind werd geinvite!

Alleen zit ik nu met het gevoel 'wat nu'? Te veel info, ik wil quests gaan doen, maar die kan ik niet vinden. Missies kan ik niet doen omdat ik te weinig crystallen in heb geleverd (zit nu bij 2-2 volgens mij). Maar eens met de LS overleggen wat ik moet gaan doen.

Overigens merk je wel dat er steeds meer Nederlanders en Belgen de LS in komen sinds de EU release. Tja, mensen met de toepasselijke naam Kruimeltje zijn natuurlijk geen Duiters.

Overigens, hebben jullie ook zo'n last van Spanjaarden? Werkelijk iedereen spreekt Engels (zelfs Japanners), maar die Spanjaarden blijven gewoon Spaans lullen, en ook niet via Talk, Party of Linkshell. Nee, ze gebruiken Say of Shout (jawel :S), en het zijn ook niet maar een paar Spanjaarden die dat doen, nee het lijkt erop datz e het allemaal doen (behoorlijk van Spanjaarden in Ragnarok). Meer mensen hier last van?

@Freggeltje, ik kan er misschien eentje voor je regelen, eventjes aan LS members vragen.

[ Voor 5% gewijzigd door Snappie88 op 14-10-2004 20:35 ]

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Maar je kan ook even op allakhazam checken.
http://ffxi.allakhazam.com/db/quests.html
Hele site is wel handig, bookmarken dus. ;)
Uw quests meneer. :)

Earth crystals zijn cheap, water crystals voldoen ook zeker, ik koop ze gewoon, of soms heb je wel een stack teveel liggen ofzo, kan je gewoon missies blijven doen.
Rank is vnl. belangrijk omdat je op rank 5 een airship pass krijgt en dus het airship kan nemen, heel handig als je veel moet reizen. :)

Ik heb net 25% HQ gehad op een stack ingredienten voor boiled crab (=> 3 steamed crabs), er lijkt toch wel wat geld in cooking te zitten. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand wel inloggen? kan niet eens in playonline inloggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Nope, onderhoudt. Ze hebben grote problemen. Eerst kregen we te horen dat niemand in- of uit- kon loggen, en vervolgens dat om 22:15 alles uit de lucht gaat (ragnarok tenminste). Dus ik uitloggen, loopt vast in het spel. ALT-TAB dan maar, loopt ie ook vast op playonline :P

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm is Kevin Mitnick bezig ;)

Hij is in nederland, gisteren heb ik hem ontmoet toen hij (hoe toepasselijk) in het casiono op een Nokia Party telefoons aan het uitdelen was.....

leuke vent trouwens

@ Snappie88, zou perfect zijn, word alleen morgenavond. ben nu lvl3 black mage, maar dat haal ik zo weer in...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand enig idee of final fantasy 11 werkt met ansiotropic filtering en anti alliasing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yinchie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 13:30
Het is trouwens wel mogenlijk om FFXI in een "Window" te spelen.
Zo speel ik het spel en kan ondertussen o.a. informatie opzoeken.
Ik maak gebruik van "Windower v2.1" die te downloaden is op http://ffxi.archbell.com
Er is nog een andere programma maar die link ik niet naar omdat het gebruikt kan worden voor niet toegestaan activiteiten zoals botten.

Ik speel trouwens op de Seraph server als Yinx.
http://ffxi.allakhazam.com/profile.xml?52636
Speel het pas sinds de Europese release van FFXI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yinchie schreef op 17 oktober 2004 @ 02:06:
Het is trouwens wel mogenlijk om FFXI in een "Window" te spelen.
Zo speel ik het spel en kan ondertussen o.a. informatie opzoeken.
Ik maak gebruik van "Windower v2.1" die te downloaden is op http://ffxi.archbell.com
Er is nog een andere programma maar die link ik niet naar omdat het gebruikt kan worden voor niet toegestaan activiteiten zoals botten.

Windowed spelen is volgens mij ook niet toegestaan. Anders had SE die functie wel ingebouwd.

Doe dit dus op eigen risico. Lijkt mij overigens sterk dat een GM kan zien dat jij windowed speelt. Het risico is denk ik daarom niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Officieel gezien is het al 'illegaal' om een ander progje te gebruiken om je screenshots te maken of een movie op te nemen. Maar ja, hoe wil je dat controleren, en hoe erg is het nou eigenlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yinchie schreef op 17 oktober 2004 @ 02:06:
Je bent 43WAR/21NIN en je speelt pas sinds de europese release? Hoe heb je dat zo snel gedaan in 2/3 weken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Die 2/3 weken is ondertussen al ruim één maand ;)

Ben nu BLM24/WHM20, ook geen onaardige prestatie al zeg ik het zelf. Echter, ik begin het zo nu en dan wel een beetje saai te vinden. En ze zitten nu weer te kloten met die server :@

EDIT: Nog een dingetje, aangezien we bijna de 1000 posts halen hier. Misschien handig om in de volgende startpost iedereen's server en naam toe te voegen. Krijgen we een mooie database en kan je zwaaien naar een mede-GoTter :) Zoiets als dit dus.

[ Voor 41% gewijzigd door Snappie88 op 19-10-2004 00:41 ]

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb op het moment al een week geen tijd gehad om te spelen.
Jullie lvllen wel aardig met z'n allen.
Ik ben nog steeds LVL11, met het probleem dat ik weinig tijd heb. Maar ja, dat komt ook nog wel eens goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit op remora, ik ga daar maar blijven denk ik,omdat ik er nu wat mensen ken.

IGN jantje

Ik ben nu BLM5 (kom niet zo makkelijk hoger) en MNK 5

MNK vind ik een erg makkelijke class om te levelen, dus ik denk dat ik daar maar mee door ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ

JJJ

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~k.jensma1/valkurm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~k.jensma1/valkurm2.jpg

Enorm veel geluk gehad, en mijn handjes waren enorm aan het trillen, maar het is gelukt ^^. Als WAR32/THF16 overigens. 2HR is benodigd en mithkabobs helpen een hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JJJ schreef op 19 oktober 2004 @ 23:44:
[afbeelding]
[afbeelding]

Enorm veel geluk gehad, en mijn handjes waren enorm aan het trillen, maar het is gelukt ^^. Als WAR32/THF16 overigens. 2HR is benodigd en mithkabobs helpen een hoop :)
Goed gedaan. Maak eens een uitgebreid verhaaltje hierover. Hoe lang heb je gecamped en met wie? Had je hem al eerder verslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Netjes gedaan.

Ik ga ook maar eens campen denk ik als ik dief aan het levelen ben. Treasure Hunter 2 moet dan gewoon veel schelen. Kan ik ook eens op een andere manier aan geld komen dan alleen vissen (goed inkomen, maar kan saai worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snappie88 schreef op 19 oktober 2004 @ 00:12:
Die 2/3 weken is ondertussen al ruim één maand ;)

Ben nu BLM24/WHM20, ook geen onaardige prestatie al zeg ik het zelf. Echter, ik begin het zo nu en dan wel een beetje saai te vinden. En ze zitten nu weer te kloten met die server :@
bekend probleem dat het saai wordt. vissen, party vormen, lopen (blij dat ik een chocobo heb), healen.. alles duurt zo onnodig lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over vissen gesproken, ik heb al 24 small wormpjes verspeeld, 1 visje gevangen, maar nog steeds sta ik op lvl0 bij vissen. wat is nou de manier om te leren vissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ

JJJ

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 08:24:
[...]

Goed gedaan. Maak eens een uitgebreid verhaaltje hierover. Hoe lang heb je gecamped en met wie? Had je hem al eerder verslagen?
Mha, ik was er amper 20 minuten :) En ik was alleen. De loot verdelen bevalt me niet zo :P Een vriend van me wist dat ie een uur geleden had gespawned dus ik ben uitgelogged en een uurtje later ingelogged en rond gaan lopen en plop, daar stond ie voor mijn neus :)

<- heeft al het geluk van de wereld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 11:18:
over vissen gesproken, ik heb al 24 small wormpjes verspeeld, 1 visje gevangen, maar nog steeds sta ik op lvl0 bij vissen. wat is nou de manier om te leren vissen?
Geduld, geduld, geduld, en nog meer geduld.

Aan te raden is om de volledige set visserskleren te kopen, die helpen echt veel, vooral in het begin.

Verder heb je geduld nodig.

Kijk eens op http://www.clanwind.com/ffxi/fishing om te bepalen waar je met welke hengel en welk aas een bepaalde vis kan vangen.

Had ik al verteld dat je veel geduld nodig hebt?

Nee?

Ok, je hebt ook veel geduld nodig. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 11:18:
Ik ben gewoon in Port Windurst (maar eender welk zout water moet voldoen lijkt me) gaan staan met een composite rod en een sabiki rig. Je vangt dan een klein aantal Bastore Sardines of Quu's tegelijk. De eerste levels gaan wel gruwelijk traag, hou hiermee rekening. De sabikirig is wel een kleine investering, maar het hielp me wel, ik viste gewoon om de sardine's voor cooking te kunnen gebruiken, ben nog steeds maar level 11 ofzo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:08

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Sabiki rig is inderdaad heel goed om mee te beginnen.
Ik heb zelf tijden Carbon rod + sabiki gebruikt.
Carbon kan helaas wel breken, maar is wel stuk goedkoper, als je het geld hebt kan je ook voor een mithran rod gaan, erg goed voor kleine visjes.

Goede visplek hiervoor is Port windurst, bij de fishing guild. Kan je gelijk makkelijk fishing skill support krijgen van 1 van de npc's daar.

Tot level 11 schiet dit lekker op, daarna geven Bastore sardines helaas geen skills meer.

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Heeft effe geduurd, maar dan eindelijk het laatste deel van m'n AF set binnen ^^

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/43608/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/43609/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/43610/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/43612/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Ziet er goed uit. Jij bent zeker Dragoon?

Man, had helaas geen tijd meer om te spelen deze week. Wel lanparty en verjaardag (van mezelf, 24/10 :D) dus druk druk druk. Ga zo op zoek naar drie sleutels zodat ik Kazhaam in kan. De eerste heb ik al, Sarabuta chest key ofzo.

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion

Scorpion

en doet iedereen al mee met de halloween quest? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Scorpion schreef op 24 oktober 2004 @ 12:26:
en doet iedereen al mee met de halloween quest? :)
Ja, nog 3 van die staffs nodig en dan ben ik klaar met "force-feeding". Ik heb er tot nu toe 50-80 stacks fruit ingepropt. Maar ik moet zeggen, die NPC's hebben wel een erg sterke maag. ^^

[ Voor 4% gewijzigd door Neelon op 24-10-2004 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Eindelijk klaar. ^^

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_halloween_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_halloween_02.jpg

En ook deze quest is eindelijk af.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_mannequin_01.jpg

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Leaping Boots Acquired ^^
Was ik net ff aan het balen dat ze van 280k naar 300k waren gestegen, ineens een shout dat iemand ze verkoopt voor 260k, snel op ingegaan en nu heb ik mn bootjes. *hug*

Met de Emperor Hairpin (die ik van iemand leen wel voor het moment) heb ik nu wel goeie gear voor mn level ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion

Scorpion

Neelon schreef op 25 oktober 2004 @ 01:48:
Eindelijk klaar. ^^

[afbeelding]

[afbeelding]

En ook deze quest is eindelijk af.

[afbeelding]

:P
nice :) ik heb alleen nog maar de 1ste pumpkin head en 1ste staff... nog tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
oi ik heb niet echt zo'n zin om dit hele topic door te gaan spitten :P vandaar mijn vraag: weet iemand wanneer dees in NL uitkomt? :+ ziet er zeer gaaf uit nml ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wussie schreef op 25 oktober 2004 @ 10:07:
oi ik heb niet echt zo'n zin om dit hele topic door te gaan spitten :P vandaar mijn vraag: weet iemand wanneer dees in NL uitkomt? :+ ziet er zeer gaaf uit nml ;P
Een maand geleden ongeveer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Scorpion schreef op 25 oktober 2004 @ 10:04:
[...]

nice :) ik heb alleen nog maar de 1ste pumpkin head en 1ste staff... nog tips? :)
Dit heb ik zelf gedaan (voornamelijk in Windurst).

Koop bij een taru NPC (in windurst waters dacht ik, helemaal in het noorden van de map) bij de poort bergen Saruta Oranges (deze gelden namelijk ook als sweets) en trade die met een Halloween NPC. Deze oranges zijn bij mijn weten het goedkoopste wat geldt als sweet.

Ik gebruikte hiervoor de volgende macro:
code:
1
2
/targetnpc
/item "Saruta Orange" <t>

Ik bleef net zo lang traden tot ik kreeg wat ik wou hebben. Sommigen zeggen dat je van NPC moet wisselen, maar daar had ik geen zin in. Ik heb denk ik een stack of 80-90 aan sinasappels in die NPC's gepropt (ik wacht dus nog op een bekeuring wegens moedwillige mishandeling). >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Maar heb je ook iets aan die items? Of zijn ze puur 'voor de lol'? Heb sommige mensen gezien die easter eggs geequipt hadden (op ranged), en die dingen boosten je stats wel een beetje.

Noem eens wat die krengen allemaal doen :]

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Pumpkin Hat ( -1 enmity) en de Horror Head ( +1 enmity) zou je eventueel nog kunnen gebruiken in een xp situatie, maar er zijn vaak items met betere stats voor handen.

De staffs, tja...

Ze hebben of een enhancement of een latent effect "Warp", maar bij de treat staff 2 is dat 1 charge met een laadtijd van 120 uur (5 dagen dus), en de andere heeft 10 charges geloof ik.

Ik heb ze voor de sier. Ik vind het gewoon leuk om met zo'n pompoen op m'n hoofd rond te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yinchie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 13:30
Vind het wel een stomme event >.<
Iedereen pompt ineens de prijzen van sweets en fruits zo hoog.

Heb trouwens wel een pumpkin head :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Yinchie schreef op 27 oktober 2004 @ 08:57:
Vind het wel een stomme event >.<
Iedereen pompt ineens de prijzen van sweets en fruits zo hoog.

Heb trouwens wel een pumpkin head :D
Hehe, dat fruit moet je ook niet in de auction house of een bazaar kopen, maar bij de juiste NPC. Scheelt echt een heleboel in de prijs. Ik kocht mijn oranges in voor 29 gil per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, na een paar jaar DAoC heb ik dit spel besteld, hoop hem morgen binnen te hebben :)

Ben erg benieuwd!! Iedereen zit op Ragnarok nogsteeds of niet?? Als iemand al een pass voor me heeft voor die server, dat zou erg leuk wezen! Anders moet ik maar een tijdje make/del doen van mn char tot ik op die server zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 12:30:
Zo, na een paar jaar DAoC heb ik dit spel besteld, hoop hem morgen binnen te hebben :)

Ben erg benieuwd!! Iedereen zit op Ragnarok nogsteeds of niet?? Als iemand al een pass voor me heeft voor die server, dat zou erg leuk wezen! Anders moet ik maar een tijdje make/del doen van mn char tot ik op die server zit..
Niet iedereen hoor :) Scorpion en ik zitten op Fairy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb heel sterk het idee dat ze alle newbies op remora gaan gooien. ik heb 2 weken geleden wel 10x een make/del gedaan, alle keren kwam ik op remora.

een vriend van mij heeft 2 dagen geleden het spel geinstalleerd en kwam heel toevallig ook op remora.

weet iemand hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@freggeltje,

alle andere servers zijn waarschijnlijk over vol.
Ikzelf heb speciaal een worldpass aangevraagd voor de Phoenix server.
Dit omdat ik op dezelfde server wilde spelen als de mensen van Little-gamers. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach als iemand zin heeft om mij vanalles te laten zien, graag!

Ben in DAoC altijd officer geweest bij een redelijk grote guild, en wil zeker weer in teamverband spelen. Het liefst een guild waarin er veel aan grouping etc gedaan wordt.

Mijn eerste char wordt denk ik een Hume of Elvaan Warrior, die uiteindelijk een paladin moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Gisteren met een aantal mensen uit de linkshell eens een avond gededicated aan BCNM 40, de zogenaamde battle of the onions :)

De eerste keer ging het grondig de mist in door een foutje van de bard, maar de andere 5x waren allemaal victorious! Na een dikke 3 uur battlen kwamen we met een grande totale van 1.2 mil aan items terug in Jeuno. Victory!

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44140/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44141/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44142/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44143/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44144/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44145/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44146/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44147/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44148/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hai, Ik zie heel vaak dat mensen de fout in gaan met exp in een party opstelling en natuurlijk welke lv mag samen in een party?

p.s. koop FFXI by www.play.com voor 35 euro :o
Hoop hiermee mensen te helpen:) Wel in het engels 8)7

En heeft iemand een worldpass voor mij waar ook meer nl op zitten: ik zit op Gilgamesh

==== EXP BASICS

There are five different situations that each yeild different exp rates for players:

* You get one exp rate if you are solo

* You get a different exp rate if you are in a party (2 - 6 players)

* You get yet a different exp rate if you are in an alliance (7 players or more)

* Pet controllers get a special penalty to exp only for themselves

* Each player gets special bonuses pulling off an exp chain

==== SOLO EXP RATES

Whether you are level 1 or level 70, a mob that checks as EVEN to a solo player is worth exactly 100 points to that player. If the mob checks as tougher than EVEN, then a solo player gets more than 100 points for the kill. If the mobs checks as easier than EVEN, a solo player gets less than 100 points for the kill.

NOTE: The maximum BASE EXP (pre-penalty and pre-bonus) you can ever receive is 200 points.

==== PARTY EXP RATES

If you are in a party (2 to 6 players), things are different in two important ways:

-- EXP PER KILL IS BASED ON HOW THE MOB CHECKS TO THE HIGHEST LEVEL PLAYER IN THE PARTY:

If the mob checks as EVEN to the highest player, then the base experience will 100 for everyone in the group.

Next, the base experience is multiplied depending on how many players are in the group:

2 players = 1.2
3 players = 1.35
4 players = 1.6
5 players = 1.85
6 players = 2.1

Finally, the multiplied total is then divided by the number of players in the group.

For example, say a group of 4 players kills a mob that checks as VERY TOUGH to the highest player in the group, who happens to be level 29. The base experience is 350 points, which is then multiplied by 1.6 for a total of 560 points. This total is then divided by 4, yeilding 140 pre-penalty points for each player.

NOTE: The maximum BASE EXP (pre-penalty and pre-bonuse) that each player can ever receive is 200 points.

-- AN EXPERIENCE PENALTY IS ASSESSED FOR EACH PLAYER WHO HAS FEWER LEVELS THAN THE HIGHEST PLAYER:

This penalty is based on two different formulas:

* Formula 1: ExpPenalty = 1 - (Your Level / Highest Player's Level)

* Formula 2: ExpPenalty = 1 - (Your NEXTLevel / Highest Player's NEXTLevel)

Formula 1 takes priority over Formula 2. Formula 1 is used when either of the following conditions exist:

* The highest player in the group is level 51 or higher. This affects every player in the party regardless of their level.

*The difference between your level and the highest player's level is 8 or more.

So continuing with our example of the 4-person party, where the highest player in the party is level 29, we are starting with 140 base points for the other three players. If the other three players are all level 29 too, then they would each get 140 points. But let's assume that one is level 28, one is level 26, and one is level 21. Here's what their penalties would be:

* Level 28 = 1 - (5800 / 5900) = 2% penalty. So .98 x 140 = 137 points

* Level 26 = 1 - (5600 / 5900) = 5% penalty. So .95 x 140 = 133 points

* Level 21 = 1 - (21 / 29) = 28% penalty. So .72 x 140 = 100 points

==== ALLIANCE EXP RATES

If you are in alliance, (more than 7 players), then exp works similar to how it works for parties, with one important exception: the multiplier for everyone is always 1.85. This may lead you to think that you could exploit a higher exp rate by joining two small parties together in an alliance to get a higher multiplier (for example two parties of 4 each to jump from a 1.6 multiplier to a 1.85 multiplier), but remember that you still divide the post-multiplier exp by the total number of players in the alliance, so you end up with a lower exp rate in an alliance no matter how you slice it:

* 4 players in a party, all the same level, kill a 100 point monster: (1.6 x 100) / 4 = 40 pre-penalty points each.

* 8 players in an alliance, all the same level, kill a 100 point monster: (1.85 x 100) / 8 = 23 pre-penalty points each.

NOTE: The maximum BASE EXP (pre-penalty and pre-bonuse) that each player can ever receive is 200 points.

==== EXP PENALTIES FOR PETS

Unfortunately many people believe that pets hurt a party's exp rate. This is caused in part by the fact that the official strategy guide says so. However, the pet penalty really applies only to the player that controls the pet; it does not affect your other party members.

What is still unclear is whether the pet penalty is applied before or after your party-level exp penalty and exp chain bonuses. So I can't give you a concrete example. The bottom line is that somewhere in your personal exp calculation for a given kill, an additional 30% is shaved off because of your pet. Again, this affects only you--not anyone else.

So party leaders, give those beastmasters, summoners, and dragoons a break and let them in if they can help your party. Their pets will NOT steal exp from the party; only from their controller.

[ Voor 148% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|:(

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 14:26:
Hai, Ik zie heel vaak dat mensen de fout in gaan met exp in een party opstelling en natuurlijk welke lv mag samen in een party?

p.s. koop FFXI by www.play.com voor 35 euro :o
Hoop hiermee mensen te helpen:) Wel in het engels 8)7

En heeft iemand een worldpass voor mij waar ook meer nl op zitten: ik zit op Gilgamesh

==== EXP BASICS

Ongeloofelijke lap tekst.
Err, ik zit ook op Gilgamesh, en er zijn daar wel meer Nederlanders te vinden hoor. Wat is je character naam eigenlijk?

Ennuh, met die party basics, ik denk niet dat de doelgroep waarvoor die tekst nut heeft hier aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Die guide is ook al wat outdated, na level 50 kan je ook meer dan 200 exp krijgen als je soloed, en de chain exp caps zijn ook wat aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer dan 200EXP na lvl 50 solo? Kun je vertellen hoe dat in z'n werk gaat? Of waar dat staat?

In hem een vriend op Levitian 50+ WAR/NIN die dat graag zou willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook op Fairy!! Nog mensen die in een leuke guild zitten misschien?? Ben inmiddels een lvl5 warrior.

Ervaringen zijn tot nu toe goed, geen lag of iets dergelijks en de graphics zijn goed te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 08:42:
Meer dan 200EXP na lvl 50 solo? Kun je vertellen hoe dat in z'n werk gaat? Of waar dat staat?

In hem een vriend op Levitian 50+ WAR/NIN die dat graag zou willen weten.
Ik zou het als warrior niet proberen. Dat is het domein van een Beastmaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ

JJJ

50-60 is de base exp verhoogd van 200 naar 250 iirc.
60-75 is de base exp verhoogd van 250 naar 300 iirc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion

Scorpion

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 09:22:
Ik zit ook op Fairy!! Nog mensen die in een leuke guild zitten misschien?? Ben inmiddels een lvl5 warrior.

Ervaringen zijn tot nu toe goed, geen lag of iets dergelijks en de graphics zijn goed te doen!
I see you've chosen well :-)
MrRudi en ik zitten ook op Fairy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scorpion schreef op 29 oktober 2004 @ 12:56:
[...]

I see you've chosen well :-)
MrRudi en ik zitten ook op Fairy
Ook in een guild ofzo? Zal eens kijken hoe dicht ik bij lvl10 kan komen vanavond.. Heb nog geen quests gedaan, heb eigenlijk alleen nog maar lopen knokken.

Wat zijn trouwens goede manieren om aan geld te komen op mijn level? En wat gebeurd er eigenlijk als je dood gaat, verlies je exp of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Als je doodgaat verlies je XP, hoeveel hangt af van je level. Wel kan je er zeker van zijn dat als je zojuist één level omhoog bent gegaan en vervolgens doodgaat, je weer één level omlaag gaat.

Onder level 10 kan je het beste geld verdienen door te levellen. Door de beesten te killen krijg je genoeg Fire, Water en Earth crystals (tenminste, in Windurst). Mocht een EP of DC Crawler vinden, afmaken dat beest! Ze laten soms (SOMS!) ... euh dinges (naam kwijt |:( ) vallen, en per stack (12 stuks) is die troep 10k waard.

Dit alles gebaseerd op de Ragnarok server :Y)

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt!

Nog een vraag over sub-jobs... Even een voorbeeld om te bekijken of ik het snap:

Als mijn warrior lvl18 is, mag ik een sub-job nemen. Stel ik neem als sub-job WhiteMage, dan kan deze gebruik maken van mijn lvl18 abilities die ik als warrior heb?

En andersom? Als dan de white mage een hoger level heeft en ik switch terug naar warrior, kan die warrior dan alle spells van de white mage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Snappie88 schreef op 29 oktober 2004 @ 13:24:
Als je doodgaat verlies je XP, hoeveel hangt af van je level. Wel kan je er zeker van zijn dat als je zojuist één level omhoog bent gegaan en vervolgens doodgaat, je weer één level omlaag gaat.

Onder level 10 kan je het beste geld verdienen door te levellen. Door de beesten te killen krijg je genoeg Fire, Water en Earth crystals (tenminste, in Windurst). Mocht een EP of DC Crawler vinden, afmaken dat beest! Ze laten soms (SOMS!) ... euh dinges (naam kwijt |:( ) vallen, en per stack (12 stuks) is die troep 10k waard.

Dit alles gebaseerd op de Ragnarok server :Y)
Hehe, die "troep" waar je op doelt is "Silk Thread". Wel is het zo dat hoe hoger de level van de Crawler, hoe hoger de kans van droppen is, al blijft het een lage droprate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 13:32:
Bedankt!

Nog een vraag over sub-jobs... Even een voorbeeld om te bekijken of ik het snap:

Als mijn warrior lvl18 is, mag ik een sub-job nemen. Stel ik neem als sub-job WhiteMage, dan kan deze gebruik maken van mijn lvl18 abilities die ik als warrior heb?

En andersom? Als dan de white mage een hoger level heeft en ik switch terug naar warrior, kan die warrior dan alle spells van de white mage?
Je zult je subjob los moeten levelen, dat is 1, en de subjob is altijd maximaal de helft van je main job. Simpel voorbeeld:

Je bent LVL18 Monk, en je haalt de subjob quest, je kiest Warrior als subjob, maar Warrior is LVL1, je hebt nog nooit Warrior gespeeld.
Resultaat: MNK 18 / WAR 1

Dan ga je dus je Warrior levelen, jobchange naar WAR en weer beestjes hakken. Stel je leveled WAR tot lvl10
Resultaat: MNK 18 / WAR 9

Ook al is je WAR level nu 10, de subjob is maximaal de helft van je main job (18/2 = 9).

In welke stad ben je begonnen trouwens? Ik heb wel linkshell pearls, die moet ik Scorp ook nog steeds geven. Is geen Nederlandse ls maar wel een ls met veel members die ook graag samen dingen plannen en doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 13:32:
Bedankt!

Ok, stel je hebt een lvl 18 warrior en lvl 18 white mage job.

ga je nu spelen als war/whm, dan heb je alles wat je warrior kan doen, en alles wat je white mage tot en met lvl 9 kan doen. Een subjob heeft namelijk een maximale level van de helft van de main job. in dit geval wordt het dus war18/whm9.

Nu is het wel zo dat in een party situatie een mage subjob weinig tot niks biedt op een melee main job, net als een melee subjob niks biedt op een mage main job.

De enige uitzondering in beastmaster, de aangewezen subjob daarvoor is white mage omdat je dan een pure solo job aan het spelen bent.

De enige reden waar een white mage subjob nut heeft op een melee job (of iedere andere job trouwens), is bij quests waarbij je invisible en/of sneak nodig hebt, om te voorkomen dat je ontdekt wordt door monsters (artifact armor quests, teleport quests onder andere).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, mede omdat de paladin zowiezo al wat spells krijgen met betrekking tot defense enzo.

Ik moet nog even uit zoeken hoe dat precies allemaal zit, maar stel je maakt een 70 WAR/70 WM.

Dan kan de lvl70 WAR lvl35 WM spells gebruiken? Dus je krijg dat een mana-pool etc?

Als dat zo is, wat is dan handig om als paladin te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Dat klopt. Maar voor Paladin is er eigenlijk maar 1 geaccepteerde subjob, en dat is warrior. Zonder provoke ben je niets meer dan een melee die geen noemenswaardige damage doet ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Major Carnage op 29-10-2004 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Major Carnage schreef op 29 oktober 2004 @ 17:50:
Dat klopt. Maar voor Paladin is er eigenlijk maar 1 geaccepteerde subjob, en dat is warrior. Zonder provoke ben je niets meer dan een melee die geen noemenswaardige damage doet ;)
Amen to that :)

Ik ben bijvoorbeeld MNK / WAR, en als Monk ben je meestal de DD (damage dealer) van een party, maar met subjob WAR kan ik ook voken, en dus als back-up tank functioneren, wat erg makkelijk is als de echte tank nog niet kan voken en de mob (vijand) achter de mages aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrRudi,

Ik ben in die stad begonnen die iets met techniek te doen had, de naam is me ff ontschoten...

Ik ben vanavond wel online als "Guinnen".

Bedankt voor de info allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ

JJJ

Iig, for the love of god, ga geen war/whm spelen. Dat wordt onderhand al zo oud en het is onderhand al wel duidelijk dat het een slechte jobcombo is. Ga war/mnk doen als je graag wil tanken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion

Scorpion

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 19:53:
MrRudi,

Ik ben in die stad begonnen die iets met techniek te doen had, de naam is me ff ontschoten...

Ik ben vanavond wel online als "Guinnen".

Bedankt voor de info allemaal!
Bastok in Gustaberg ? Daar zit ik in iedergeval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boreras
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-06 02:54
Ik lees dat de meeste europeanen(of hollanders ^^) op de Ragnarok server spelen, maar ik kom steeds op "Asura", "Remora" of "hades". Misschien kan iemand mij helpen een world pass te krijgen, zodat ik ook op Ragnarok server kan spelen, en misschien wel (als het mag _/-\o_ ) een van jullie linkshells join ^^

[ Voor 70% gewijzigd door Boreras op 31-10-2004 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boreras schreef op 31 oktober 2004 @ 11:47:
Ik lees dat de meeste europeanen(of hollanders ^^) op de Ragnarok server spelen, maar ik kom steeds op "Asura", "Remora" of "hades". Misschien kan iemand mij helpen een world pass te krijgen, zodat ik ook op Ragnarok server kan spelen, en misschien wel (als het mag _/-\o_ ) een van jullie linkshells join ^^
Je kan als je wilt ook naar Fairy komen...daar zitten van dit topic in elk geval al 3 man (Ik, Scorpion, Syan). Een Nederlandse linkshell is er niet, ik zit wel bij 2 linkshells maar dat zijn Amerikaanse. Als er meer mensen op Fairy komen kan ik wel daarvoor een LS starten, het geld heb ik er wel voor. Een worldpass kan ik ook wel voor je regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boreras
Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 17:32:
[...]

Je kan als je wilt ook naar Fairy komen...daar zitten van dit topic in elk geval al 3 man (Ik, Scorpion, Syan). Een Nederlandse linkshell is er niet, ik zit wel bij 2 linkshells maar dat zijn Amerikaanse. Als er meer mensen op Fairy komen kan ik wel daarvoor een LS starten, het geld heb ik er wel voor. Een worldpass kan ik ook wel voor je regelen :)
nee, voor fairy heb ik geen Worldpass nodig, daar kom ik zelf wel op(zon 5% van de keren proberen is Fairy). Ik denk dat ik dan tog wel naar Fairy kom ^^, Thanks anyway :)

btw, ik heb een n00b vraagje :9 Als je een advanced job kiest, krijg je dan geen skills meer voor je normale jobje (ik speelde verder alleen 1 jaar Ragnarok Online, daar kon je wel je oude skills doen, maar dat was skill points (meestal) weggoien)? Anders is het beter eerst al je main skills te maxen, maar als dat niet zo is, verdoe ik straks nog men tijd....

[ Voor 2% gewijzigd door Boreras op 31-10-2004 17:44 . Reden: Ik moet mrRudi nl. wel bedanken ^^ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boreras schreef op 31 oktober 2004 @ 17:42:
[...]

nee, voor fairy heb ik geen Worldpass nodig, daar kom ik zelf wel op(zon 5% van de keren proberen is Fairy). Ik denk dat ik dan tog wel naar Fairy kom ^^, Thanks anyway :)

btw, ik heb een n00b vraagje :9 Als je een advanced job kiest, krijg je dan geen skills meer voor je normale jobje (ik speelde verder alleen 1 jaar Ragnarok Online, daar kon je wel je oude skills doen, maar dat was skill points (meestal) weggoien)? Anders is het beter eerst al je main skills te maxen, maar als dat niet zo is, verdoe ik straks nog men tijd....
Ik snap niet helemaal wat je met Advanced Job bedoelt in de FFXI context. Maar skills zijn altijd Job-gerelateerd, dus als je een andere job kiest krijg je andere skills. Als je letterlijk de Advanced Jobs van FFXI bedoeld (Paladin, Ninja, Samurai, Beastmaster etc): deze hebben vaak dezelfde basic skills dan hun mindere broertje, maar daarnaast specifieke skills.

Daarnaast heb je ook nog een Subjob he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boreras
Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 17:48:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je met Advanced Job bedoelt in de FFXI context. Maar skills zijn altijd Job-gerelateerd, dus als je een andere job kiest krijg je andere skills. Als je letterlijk de Advanced Jobs van FFXI bedoeld (Paladin, Ninja, Samurai, Beastmaster etc): deze hebben vaak dezelfde basic skills dan hun mindere broertje, maar daarnaast specifieke skills.

Daarnaast heb je ook nog een Subjob he :)
Ik bedoelde letterlijk de advanced jobs (paladin, samurai, ninja, summoner, dark knight, dragoon, beastmaster, bard ed. )

K, thanks ^^, btw wat ben jij voor job? Kan ik me mss aanpassen

(ik zit btw net op de Fairy server _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boreras schreef op 31 oktober 2004 @ 19:15:
[...]

Ik bedoelde letterlijk de advanced jobs (paladin, samurai, ninja, summoner, dark knight, dragoon, beastmaster, bard ed. )

K, thanks ^^, btw wat ben jij voor job? Kan ik me mss aanpassen

(ik zit btw net op de Fairy server _/-\o_ )
Ik heb nu als main job Monk (MNK), melee aanvaller, veel HP, in een party meestal de Damage Dealer (DD). Als subjob heb ik Warrior (WAR) wat een goede versterking is voor de Monk. Daarnaast kan ik nu ook de Provoke eigenschap van de WAR gebruiken, zodat ik eventueel in een party ook als reserve-tank kan optreden (een tank is degene van de party die de klappen opvangt voor de rest).

Ik ben nu even eten, straks wel weer online...mijn game-name is "Byrne" en ik zit in San d'Oria.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal je vanavond eens opzoeken als je online bent :)

Het is een leuk spel maar wel een beetje saai als je het niet met vrienden ofzo speelt..

Ben inmiddels een lvl9 warrior, beetje lopen spelen met andere classes vandaar dat ik nog niet erg opgeschoten ben...
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.